Kirjoittaja Aihe: Taikaministeriön ikävä synkkyys  (Luettu 5568 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Dart

• Ankeuttaja
Taikaministeriön ikävä synkkyys
« : Lokakuu 22, 2007, 17:39:15 »
Ajattelinpa tännekin hieman uuden aiheen yritystä väsätä, joten kysynkin nyt: mitä mieltä olet Harry Potter And The Order Of Phoenix -elokuvan kohtauksista taikaministeriössä, joissa näkyy lähinnä mustaa. Vaikka tätä loisteliasta "väriä" pidänkin suuressa arvossa, en voinut olla suuttumatta kun näin, miten taikaministeriö oli suunniteltu elokuvissa. Heti alussa kun näin mustat seinät, lattian, katon, sekä hormiverkoston, tiesin, että ei homma tulisi onnistumaan. Oma mielikuvani tuosta paikasta oli nimittäin täysin erilainen, pikemminkin nykyaikaisten toimistojen kaltainen. Myös Toffeen oma kuva oli järkyttävän ruma, ja tuhosi lopunkin vakuuttavuuden hommasta.

Salaperäisyyksien osastosta oli otettu kaikki pieni hauska pois, kuten pyörivä huone ja aikaosasto, kun taas porttikaarihuone oli tuhottu jollain surkealla portaalin tyylisellä, vaikka jokainen fani tietää, että sinne kuuluisi musta verho. Ainoa joten kuten hyvin onnistunut tila oli ennussali... Itse asiassa se oli miltei täydellinen... Ehkä hiukan liian synkkä kuitenkin, mutta loistava verrattuna kaikkeen muuhun.

No, mutta kuitenkin. Omasta mielestäni elokuva ryssi tuon jännittävän paikan koko imagon, ja nyt pitääkin miettiä, aionko katsoa enää yhtään taikaministeriökohtausta. 

Ainoa onnistunut juttu oli kuolonsyöjien taistelu, sillä se oli tehty todella taidokkaasti. Vaikka en pidä normaalisti kirjan idean muuttamisesta siihen perustuvassa elokuvassa, minun pitää myöntää, että kuolonsyöjien "savustuminen" oli todella hienon näköistä, ja muutenkin nuo pimeänpalvojat ovat todella hyvin pukeutuneet "pahiksiksi". Maskit ja kaikki, ah tätä ihanuutta.

(Keskustelua ja mielipiteitä kaikista taikaministeriöön sijoittuvista kohtauksista siis.)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2007, 16:47:52 kirjoittanut Jessie »

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Taikaministeriön ikävä synkkyys...
« Vastaus #1 : Lokakuu 22, 2007, 20:31:38 »
NIINPÄ! Itsellekin jäi taikaministeriöstä todella laimea kuva elokuvan jälkeen. Minun mielestäni kirjoissa sanotaan varsin selvästi, että taikaministeriössä on sininen katto tai jotain vastaavaa. Enkä muista nähneenis sitä patsasta elokuvissa. Tai sitten se oli mukana, mutta niin laimeana, ettei siihen kiinnittänyt niin paljon huomiota.

Salaperäisyyksien osastosta puuttui yksinkertaisesti kaikki. Ainoa edes jotenkin onnistunut oli se ennussali. Itse kuvittelin sen hieman erilaiseksi, mutta. Siinä oli edes jonkinlaista tyyliä. Varsinkin pallojen rikkoutuminen. Mutta holvikaari oli jälleen pettymys: mikä idea oli laittaa sinne jotain juttuja pyörimään, sillä, kuten Dart mainitsi, siinä oli verho. Ja holkikaareen joutuminen oli melko hassu, harry & kumppanit putosivat ja matka stoppasi juuri ennen lattiaa. Minun mielestäni ne portaat olisivat olleet kuitenkin paljon vakuuttavammat.

Ja kun sai keskustella muistakin taikaministeriön kohtauksista, minulle heti tuli mieleen oikeudenkäynti. Se oli tehty melko huonosti, sillä sali, jossa oikeutta pohdittiin, oli tylsä, tumma ja kaikilla oli päällää ihan hupsuja vaatteita. Huomasin myös elokuvan tekijöiden asettaneen itsensä umpikujaan. FK:ssahan selvästi mainitaan, että Harry istui samaan kuoliin jossa Irkoroff istui oikeudenkäyntinsä aikana. Mutta neljännessö elokuvassa Irkoroff olikin jossain ihmeellisessä häkissä. Olisi ollut melko omituista jos Harry olisi laitettu sinne. :)
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #2 : Lokakuu 23, 2007, 15:20:42 »
Elokuvan ministeriö ei laisinkaan vastannut omaa mielikuvaani siitä, ja olin myös hieman ärtynyt sen toteutuksesta. Täytyy tietty muistaa, että kukin näkee sen omalla tavallaan, mutta minun mielikuvani oli jotakuinkin sellainen, että lattia ja katto olivat sellaista lämpimän keltaisenruskean väristä, ja seinät yms. olisivat sellaista oikein hienoa, sileää ja lakattua tummahkoa puuta, ei maalattua. Ja kuvittelin ovet yms. koristeellisiksi, että niissä olisi kultakahvat jne. Ei kuitenkaan ihan yliampuvaa, mutta luksusta.
Olihan tuo elokuvan versiokin näyttävä jne. mutta en osaa kuvitella sitä niin synkeäksi...

Ainoa asia, jota pidin onnistuneena, oli se ennustushuone. Se oli juuri sopivan synkkä, kuten arvelinkin sen olevan. Kuvittelin kuitenkin hyllyt matalemmiksi, mutta ei se ole oleellista. Shokki oli se, että lähestulkoon kaikki oli jätetty pois, ja ne, jotka mahtuivat mukaan, olivat huonoja. Se pyörivä huone, aivot ja se vauvanpäinen kuolonsyöjä puuttuivat, näin pari mainitakseni. Onneksi en ole myöskään ainoa, joka ei todellakaan tykännyt siitä holvikaaresta... Aiemmin onkin jo mainittu sen puutteet, ja olen samaa mieltä.

Harmitti suunnattomasti se, kun elokuvassa oli mm. ankeuttajia muokattu aiemmin nähdyistä. Olisiko liikaa vaadittu pysyä valitulla linjalla...?
Tuo kuolonsyöjien katoaminen "puff" savuna ilmaan oli vähän... epänormaalia. Sain jotenkin sellaisen kuvan, että kuolonsyöjistä oli tehty liian normaaleista velhoista poikkeavia, epäaitoja. Voihan olla, että sitä katoamista oli ajateltu kuolonsyöjien 'omana juttuna', kenties jotain pimeää taikuutta... Mutta se ei sovi kirjojen linjaan, joten olisi voinut jättää poiskin... Kuolonsyöjien ulkonäkö muuten oli ihan ok.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2007, 15:25:34 kirjoittanut Giladra »
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
Vs: Taikaministeriön synkkä ulkoasu
« Vastaus #3 : Marraskuu 24, 2007, 17:59:00 »
Voi kamala, olenko tosiaan ainoa, jonka mielestä Ennustussalin hyllyistä tuli mieleen lähinnä Ikea? Sellainen tukkumainen hallirakennelma? Kun keskustelimme asiasta serkkuni kanssa jälkeenpäin, hän oli ihan ihmeissään ja kehui lavasteita hienoiksi, minä taas jurputin ja selostin hänelle puupaneeleista ja muusta hienosta.

Mutta ei, Taikaministeriö ei vastannut mielikuvaani lainkaan. Olen aina kuvitellut siitä avaran, valoisan rakennuksen, jonka työpöydillä risteilevät pölyiset pergamenttipinot, paperiarkit jotka leijailevat rauhallisesti ilmassa osastolta toiselle ja työntekijät, jotka tekevät töitään omissa sopissaan eivätkä juokse pitkin käytäviä. Salaperäisyyksien osastokin oli jotenkin laimea: tummia huoneita huoneiden perään, ja kaikki näyttivät jokseenkin yhtä paljon ruumishuoneilta. "Taisteluareena" oli samaten ihmeellisesti toteutettu suikelo, ainakin minä ymmärsin taistelun olleen sekavana ympäri osastoa eikä keskitettynä ympyrään keskelle ei-mitään.
Ja vielä saan jurputtaa, että inhoan kuolonsyöjien maskeja. Kuka haluaa näyttää KKK:n ja Darth Vaderin sekoitukselta, en ymmärrä ollenkaan.

Täytyy kuitenkin sanoa, että tykkään todella paljon siitä kohdasta, missä pallot tippuvat hyllyiltä. Se oli jotenkin hiljainen hetki koko Lohjan elokuvateatterissa (jopa ne ärsyttävät kännykännäprääjät lopettivat!) Mielestäni koko elokuvan paras kohta, vaikkakin lyhyt ja huonossa paikassa tapahtuva. Enkä tykännyt siitä, kun kaikki kaatui, vaan siitä kun se alkoi.

Mitään järkevää irti tähän aikaan illasta?
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #4 : Marraskuu 24, 2007, 21:35:46 »
Taikaministeriö menetteli. Parempinkin olisi voinut olla kuitenkin.

Siitä on niin kauan, kun viimeksi katsoin leffan, mutta yritän saada jotain järkevää ulos. Ensin se patsas. Ensisilmäyksellä katsoin, että mikä ihmeen väkkyrä lienee olevan, kunnes huomasin, että se olikin se kotitonttupatsas! Se hissi, ja lennokit oli ihan hyvinkeksityt, ja oikeussali myös, vaikka senhän piti olla samantyyppinen kuin Irkoroffilla *ärrinmurrin*

Ennustussali oli hieno, ja ne ennustukset oli nättejä. Semmoisia mitä olin kuvitellutkin. Mutta sitten matka sinne holvikaaripaikkaan oli jotenkin ehdoton ei. Se oli jotenkin hirveän epäselvä, kun yht'äkkiä siinä vaan törröttää jonkun kummun päällä joku kaari. Jos joku jolla on mennyt aika kauan viime FK:n lukemisesta, ei välttämättä olisi osannut yhdistää. JA lisäksi, sitä huoneiden etsimistä olisi pitänyt olla paljon enemmän. Tuntuu kuin koko loppukohtaukset Taikaministeriössä olisivat menneet hirveän nopeasti :P
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #5 : Marraskuu 30, 2007, 13:37:09 »
Voi kamala, olenko tosiaan ainoa, jonka mielestä Ennustussalin hyllyistä tuli mieleen lähinnä Ikea? Sellainen tukkumainen hallirakennelma? Kun keskustelimme asiasta serkkuni kanssa jälkeenpäin, hän oli ihan ihmeissään ja kehui lavasteita hienoiksi, minä taas jurputin ja selostin hänelle puupaneeleista ja muusta hienosta.

En ajatellutkaan niitä hyllyjä Ikea-näkökulmasta :) Ei mikään kovin kaukaa haettu vertaus, kieltämättä.
Katsoin tiistaina elokuvan ihan DVD:ltä, joten taas hieman virkistyi. Se oli todella nopea se ministeriöön meno. Siis hups, yhtäkkiä ollaankin jo ennustussalissa.
Ministeriön ulkoasu ei jotenkaan tunnu sopivan yleiseen kokonaiskäsitykseen velhomaailmasta. Ehkä liian moderni tai jotain...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Tammikuu 21, 2008, 19:36:53 »
Täytyy kuitenkin sanoa, että tykkään todella paljon siitä kohdasta, missä pallot tippuvat hyllyiltä.

Itse pidän myös. Kun teatterissa katsoin, ihan totta - ei äänen ääntäkään kuulunut koko suuresta huoneesta. Muutenkin Taikaministeriötä kuvaavissa kohdissa oli osittain melko paljonkin hienoa ja viimeisteltyä rekvisiittaa ja materiaalia, Salaperäisyyksien osasto oli mielestäni ehkä onnistunein. Taikaministeriön aula loi suurta ja mahtavaa tunnetta, pienen Harryn ihmetellessä sitä takkamäärää ja kaikkea suurta, mutta jokin jäi minuakin kaivelemaan. Toki voisi yrittää ajatella positiivisesti ja sillä mielellä, että velhomaailman synkkä aika vaikuttaa jollain tapaa ministeriöönkin, mutta mielestäni se, kun Harry menee hra Weasleyn kanssa ministeriöön, olisi voinut kuvastaa jonkinlaista lämpöä ja sitä, kuinka hienoa, mutta samalla puisen pölyistä ja täyttä elämää ministeriö kantaa sisällään. Se vaikutti ensinäkemältä suurelta, tummalta linnalta, ettenkö ehkä huonommin sanoisi. Ilta, jolloin Harry menee kavereineen ministeriöön, saa taas enemmän miinuksia minunkin taholtani - materiaalia oli itse asiassa ministeriöön saapumisesta erittäin vähän, ja se patsasrykäelmä aulassa ei vastannut mielikuviani. Mutta muuten voisin pitää suht onnistuneena, ehkä kuitenkin hiukan liian synkkänä, FK:ssa esiintyvää ministeriötä.

Myös Harryn oikeudenkäynti kummastutti - kuka keksi pukea näyttelijöille ne idioottimaiset jenkkityyliset tuomarinvaatteet päälle? Paikka olisi tässä tapauksessa saanut olla myös hiukan pelottavampi, kun entinen rikosoikeudenkäyntiensalihan tämä oli.

Solidor

• Ankeuttaja
Vs: Taikaministeriön ikävä synkkyys
« Vastaus #7 : Helmikuu 16, 2008, 00:23:34 »
Itse olin kuvitellut taikaministeriön kullalla ja sinisellä koristelluksi. Lattiat olisi koristeellisia ja tila kylpisi lumotussa auringonvalossa. Toimistokerrokset taas olisivat puulattiaisia ja lämpimiä, jästien toimistoja muistuttavia (paitsi että ilman tietokoneita tietenkin)... mutta leffassa kaikki onkin mustaa ja synkkää. En tajua, miten ne ovat käsittäneet ministeriön sellaisena. o_O Toffeen naama kankaalla oli ruma.
Salaisuuksien osasto vaikutti taas.. pieneltä. Olin pettynyt kun siellä ei ollut aivoja, pyörivää huonetta ja aikahuonetta... Leffa oli muutenkin niin lyhyt, kyllä sinne olisi mahtunut.
Mutta, kuten myös Surumielinen ja nostalgie sanoivat, minäkin pidin niiden ennustuspallojen putoamisesta. Se oli jotenkin hyvin toteutettu.
Holvikaari oli kuitenkin kauhea, joku ihme taikaportaali. o_O Itse kuvittelin siihen ainakin punaisen, repaleisen verhon ja oikean holvikaaren.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #8 : Helmikuu 16, 2008, 13:58:30 »
En oikein pitänyt ministeriöstä siinä mielessä, että se tosiaankin oli liian synkkä. Mustaa, mustaa, harmaata, mustaa. Missä se kirjoissa kuvailtu lämpö on? Tulee jotenkin mieleen se muumijakso, jossa muumipeikko rakentaa talon, ja sinne tämän taloon vuotaa vettä sisään, ja tämä piiloutuu jonnekin vuotavaan nurkkaan. Tuo tulee mieleen.

Pidin kuitenkin ennussalikohdasta, vaikka jouduin katsomaan sen katkonaisesti DVD:ltä (telkku remppasi,) mielestäni ne hyllyt jossa oli niitä ennustuksia olivat hienoja, mutta kuten joku jo sanoi, aika Ikeamaisia... Niiden olisi pitänyt olla matalampia, ne vaikuttivat siltä, että voisivat sortua milloin vain. Pidin juuri siitä kohdasta, jossa ne ennustukset putosivat sieltä whatever, oli hienosti tehty. Mutta sitten en oikein älynnyt niitä kuolonsyöjien maskeja, mikä lie Darth Vader... x) Ja ne katoamiset myös olivat melko epänormaaleja, en tajunnut ihan kohtausta rumassa holvikaarihuoneessa, jossa Bellatrix katosi sellaiseen pilveen ja lähti jotenkin lentämään ympäri huonetta siinä pilven muodossa ja käkätti... tulee mieleen joku Spyro-peli. Emt. Kuvittelin myös kohtauksen jossa Bellatrix uhkailee Nevilleä paljon erilaiseksi, valaistuksen olisi pitänyt olla enemmän "sinertävä", elokuvassa se oli tylsistyttävä. Ja Sirius IMEYTYI siihen portaaliin, kohtaus oli hieman pilatuntuntuinen, varsinkin se holvikaari, ruma, ruma, ruma. Kuvittelin siihen jonkinlaiset tasanteet jonne se Harry meni loikkimaan, mutta ei mitään.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Nianore

• Punaposki
  • Vuotislainen
« Vastaus #9 : Helmikuu 20, 2008, 07:21:04 »
Taikaministeriö oli täysi floppi. Ei varmaan vastannut oikein kenenkään mielikuvaa, ei minun ainakaan, taikaministeriöstä. Liian synkkä, liian outo, liian tappeleva, liian... Ei nyt kyllä onnistuttu, kuten ei, offilla maininta, koko leffassakaan. Mutta taikaministeriö oli surkeinta.
Minun mielikuvassa taikaministeriö olisi...  En saa mitään muuta enää päähäni kuin leffaversion.:) En ainakaan ollut ajatellut esim. horniverkkoa sellaiseksi. Ehkä.. Valoisampi, vaalean sinistä ja tumman sinistä, hitunen valkoista, pikkuisen kultaa....
Patsaat olivat aivan omituisia, mistä ne ne keksivät? Hrrh...
Ja puuttuvat kohtaukset, nehän ne on kirjan parhaat palat! Ja minä en pitänyt savusta. Ehkä olen liian vaativa, mutta olisisivat ne voineet yrittää enemmän.
En edes meinannut tunnistaa Bellatrixia. Ihan kuin joku pääsiäisnoita! Hyi, hyi, hyi.
Floppi. Jäi karvas maku suuhun.
And I find it kind of funny, I find it kind of sad
rosafani -> Nianore

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #10 : Helmikuu 20, 2008, 12:29:33 »
Hei, eipäs haukuta Bellatrixiä ^^ minä ainakin pidin tästä, sopivan räjähtäneen näköinen...

Mutta minulle tuli tuossa mieleen, että leffasta puuttui aika paljon kohtauksia... ainakin mielestäni siinä olisi pitänyt olla se kohta, jossa Ron sekoaa siellä aivohuoneessa ja alkaa nauramaan niille x) Muistan myös erittäin hyvin jotain sellaista että sitten ne hyökkäsi sen kimppuun ja Harry yritti auttaa tätä, ja samalla Nevilleltä vuotaa verta nenästä ja Ginnyyn osuu tainnutu-loitsu. Tämä oli hyvä kohta, mutta se oli poistettu kokonaan! Vauvapäisen kuolonsyöjän olisi myös voinut lisätä ;)

Elokuvassa oli niin tylsää. Ne yllättäen vaan menee sinne holvikaarihuoneeseen ja sitten Bellatrix tappaa Siriuksen Avada Kedavralla täysin vasten kirjan sääntöjä. Huhhuh.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #11 : Helmikuu 20, 2008, 22:40:12 »
Taikaministeriö oli väritykseltään liian tumma. Olisin kaivannut enemmän esim. kultaa tai muuta lämmintä ja kaunista sävyä. Koko paikka näytti mielestäni Voldemortin kodilta :)

Sitten niistä ilmiintymis-/kaikkoontumissavuista. Luulen että leffan tekijät olivat yrittäneet saada jonkinlaista tyylikkyyttä, ettei tulisi sellaista "katosi-kuin-pieru-Saharaan" -vaikutelmaa. Itse pidin niistä savuista, vai olisiko paremminkin usvaa. Näytti mielenkiintoiselta.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Helmikuu 23, 2008, 18:13:12 »
Olihan paikka ihan hieno (sitä Toffeen kuvaa lukuunottamatta), mutta ei taikaministeriönä. Kultaa ja muita lämpimiä sävyjä olisi voinut käyttää, ei olisi ollu pahitteeksi. Kieltämättä tulee Voldemortin asuinpaikka mieleen, jos käyttää vain tummia sävyjä.
Kohta jossa pallot tippuivat oli mielestäni erinomaisesti toteutettu. Salaperäisyyksien osasto saa mielestäni olla synkkä, mutta muuten olisin odottanut ministeriön olevan valoisampi paikka, aika ankea paikka varmaan työskennellä kun on ihan pimeää.

Minun mieleikuvani ministeriöstä eroaa vahvasti värien suhteen. En oikeen enään muista millaiseksi kuvittelin ministeriön ennen elokuvaa, mutta paljon mukavammaksi ainakin. Moderniksi, mutta silti ns. kodikkaammaksi. (Voiko työpaikkaa kutsua kodikkaaksi) :D voi varmaan. Väreinä kultaa, purppuraa, ruskeaa, punaista ja mitä tahansa muuta kuin mustaa ja harmaata, jotka tekivät paikasta synkän.   
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Helmikuu 23, 2008, 18:38:51 »
Siitä on kieltämättä aikaa, kun elokuvan näin, enkä sitä kyllä uudestaan suostu katsomaan. Ei se taikaministeriö oikeastaan minunkaan silmääni kovasti miellyttänyt, koska olin kuvitellut paikan aika erilaiseksi. Dumbledoren ja Voldemortin kaksintaistelu taisikin olla hienoin kohtaus koko elokuvassa. Se vain oli toteutettu niin mainiosti. Eniveis, tulin joka tapauksessa pohtineeksi asiaa ja sitä, miksi taikaministeriö mahtaa olla niin synkkä. Voisiko syynä olla yritys korostaa sitä, että tarina synkkenee koko ajan, ihmisiä kuolee ja pahuus kasvaa taas? En toki tiedä, pitääkö tämä paikkansa, mutta mahdollistahan se on.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa viuhka

• salakielinen
  • Vuotislainen
  • Weasley is our king♥
    • livejournal
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #14 : Maaliskuu 09, 2008, 20:14:54 »
Minusta ministeriö ei ollut yhtään liian synkkä! Lavastuksen kuuluu minusta tehostaa sitä tunnelmaa ja siinä Taikaministeriö oli juuri sitä mitä pitikin. Harry kävi siellä kaksi kertaa eikä kumpikaan vierailuista ollut hänelle mitenkään mieluinen. Ensimmäisellä kerralla hän oli valmistautunut koulusta erottamiseen ja toisella pelkäsi Siriuksen puolesta. Joku kliinisen valkoinen toimistomaisuus olisi riidellyt aika räikeästi näiden tilanteiden kanssa.. Vai voisitteko kuvitella Harryn astelemassa jotain sairaalankäytävämäistä pitkin kuulusteluunsa tai etsivän Siriusta jostain avokonttorista? :D Minä en ainakaan.

Tietynlainen mystisyys ja uhkaavuus oli myös paikallaan, koska ministeriöhän oli Harrylle ennestään tuttu vain unista, joita hän oli nähnyt salaperäisyyksien osastosta (vaikka ei tiennytkään että unien paikka on juuri tuo).

Ainoa mistä en ehkä pitänyt, oli se holvikaarihuone. Olin kirjoista saanut siitä jotenkin aivan erilaisen kuvan, se oli ihan liian iso ja mikä se kallio oikein oli? Tuli lähinnä mieleen kolmivelhoturnajaisten ensimmäinen koetus 4. leffassa kun Harry pakoili sitä lohikäärmettä kivien taakse..
Don't cry because it's over, smile because it happened.

Lartsu

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Maaliskuu 10, 2008, 19:48:06 »

En ajatellutkaan niitä hyllyjä Ikea-näkökulmasta :) Ei mikään kovin kaukaa haettu vertaus, kieltämättä.
Katsoin tiistaina elokuvan ihan DVD:ltä, joten taas hieman virkistyi. Se oli todella nopea se ministeriöön meno. Siis hups, yhtäkkiä ollaankin jo ennustussalissa.
Ministeriön ulkoasu ei jotenkaan tunnu sopivan yleiseen kokonaiskäsitykseen velhomaailmasta. Ehkä liian moderni tai jotain...

Ennustussali oli minusta hieno, se oli kamalan iso ja se hyllyjen kaatumiskohdan oli kyllä hieno. Taikaministeriötä olen aina kuvitellut mukavan värikkääksi, eikä ajatukseni ole muuttuneet elokuvan takia. Olen aina ajatellut että siellä on kultaa, oranssi, punaista ja muutenkin aikas pirteätä.

Poissa Juomamestari

• Warden of the East
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #16 : Kesäkuu 17, 2015, 12:42:49 »
Pidin hyvin paljon elokuvan ministeriöstä, lukuunottamatta muutamaa asiaa. Salaperäisyyksien osastolta puuttui verho. Sitä oli muuutenkin muuteltu huonommaksi. Mutta kuolonsyöjät ja niiden ilmiintyminen olivat aivan mahtavia. Tämä taistelu olikin lempi kohtani koko elokuvassa. Oikeudenkäynti taas oli hieno ja sopivan synkkä.
"A mind needs books as a sword needs a whetstone if it is to keep its edge."