Kirjoittaja Aihe: Miten kuuntelet musiikkia?  (Luettu 11141 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Hockenheim

• Ankeuttaja
Vs: Miten kuuntelet musiikkia?
« Vastaus #50 : Heinäkuu 09, 2008, 14:45:07 »
Kuuntelen musiikkia jonkin verran, en nyt mitään maailman eniten, mutta aika paljon. Eniten pidän siitä, kun olen yksin kotona kuuntelemassa, koska kukaan ei tule valittamaan, että (muka) kovalla oleva musiikkini jotenkin häiritsee hänen askareitaan. Youtubesta katselen/kuuntelen näitä musiikki ja -keikkavideoita joskus, mutta harvoin muistan koneellaoloni taustaksi mitään musiikkia avata, koska yksinkertaisesti alan tekemään kaikenlaista (näpyttelemään sormia, nytkäyttelemään päätä), joka vie pois huomioni siitä, mitä olen parhaillaan ns. "tekemässä" tietokoneella. Kuitenkin pidän musiikista taustamusiikkina kirjoittaessani tai lukiessani jotain, jolloin musiikki on hyvä rauhoite taustalla.

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #51 : Elokuu 03, 2008, 21:29:01 »
Kuuntelen musiikkia melko erilaisissa olosuhteissa. Melko usein se pysyy pelkästään taustamusiikkina, teen jotain ja panen musiikkia soimaan. Mp3:lta kuuntelen myös usein kun vaikka lenkkeilytän koiraa, tässä on vain se ongelma että annan koiralle käskyt tavattoman kovalla äänellä, mikä ei ole tarpeen. Pistän musiikin mp3:lle meidän koneella, joten joskus saatan näpäyttää sen soimaan taustalle-tämä vain melko usein saa ajatuksen pysähtymään kesken viestin. Sitten usein laitan illalla jonkun levyn soimaan läpi ennen nukkumaanmenoa. Koneella joskus kuuntelen YouTubesta artisteja joiden levyjä en omista mutta joista pidän. Sitten autossa kuuntelen radiota.
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #52 : Elokuu 11, 2008, 20:18:01 »
Oikeastaan kuuntelen musiikkia kaikkialla.
   Bussissa matkalla kouluun ja takaisin -ellei sitten ole jotakin henkevää keskusteltavaa jonkun kanssa. Usein saatan iskeä napit korviin vaikka joku kaveri istuisikin vieressä. Osaan erittäin huonosti matkustaa autossa ilman, että saan selailla maisemia silmilläni ja kuunnella sen hetken mielialaan sopivaa musaa. Varsinkin aamulla kouluun mennessä on pakko "ladata patterit" musiikilla, tai tuntuu, ettei päivästä tule yhtään mitään.

Koneella kuuntelen musiikkia koko ajan. Joskus keskityn musiikkiin, laulan mukana ja unohdan kaiken muun, välillä taas en kuule sitä ollenkaan syventyessäni johonkin netin syövereistä löytyvään mielenkiintoiseen juttuun. Pari kertaa olen puolisen tuntia koneella oltuani huomannut järkytyksekseni että olen unohtanut laittaa playerin päälle, se on todella harvinaista :D

Omassa huoneessani ollessani musiikki soi myös poikkeuksetta. Silloin se on joko taustamusiikkina, jolloin se lähes kokonaan sulkeutuu pääni ulkopuolelle, tai sitten saatan vain istua, tuijottaa seinää ja kuunnella. Joskus iskee hirveä hinku kuunnella jotain keveämpää, jolloin kehittelen mahtavia omia tanssikuvioita. Onneksi on ainakin melkein rytmi veressä.

Kun lähden juoksemaan, kuuntelen musiikkia. Kun (harvoin) joudun talliin karsinoita siivoamaan, kuuntelen musiikkia, ja jos en jaksa kantaa mp3:sta mukaan, saatan sortua laittamaan tallin radion päälle. Kuuntelen äärimmäisen harvoin radiota.
   Myöskin kaupungilla yksin kävellessäni kuuntelen musiikkia, ellen sitten joudu vain tyyliin viittä tai kymmentä minuuttia odottamaan jotakuta. En osaa kävellä suoraan jos en kuuntele musiikkia tallustaessani yksin :'D En tiedä mistä johtuu.
   Äärimmäisen tylsillä oppitunneillakin saatan kuunnella musiikkia, pujottaa kuulokkeet kaulaliinan alta korviin huomaamattomasti ja esittää kuuntelevani opettajaa 8) Myös jos on joku tunti jolla vain kirjoitetaan, saatan hyvinkin kuunnella musiikkia.

Esimerkiksi koulun käytävillä sitten en kuuntele musiikkia, vaan pyrin sosialisoitumaan. Muun muassa yhden poikapuoleisen kaverini tapa kuunnella musiikkia kuuloke koko ajan toisessa korvassa hänelle juteltaessa ärsyttää minua suuresti. Kun frendejen kanssa jutellaan, niin silloin jutellaan, eikä tungeta toisesta korvasta yhtään ylimääräistä ääntä sisään...

Minun on henkilökohtaisesti hyvin vaikea olla ilman musiikkia. Se on osa jokaikistä päivää elämässäni. Jos ei muuten ole ollut "aikaa" kuunnella musiikkia, saatan kuunnella pari biisiä illalla ennen nukkumaan käymistä. Musiikki on yksi pahimmista riippuvaisuuksistani, ja muutun rehellisesti sanottuna levottomaksi ja kärttyiseksi jos en saa päiväni musiikkiannosta täyteen.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2008, 20:23:33 kirjoittanut moottorisaha »
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Jukka

• Vuotislainen
« Vastaus #53 : Elokuu 12, 2008, 17:55:56 »
Kuuntelen pääasiassa kuuntelutarkoituksessa, eli laitan jonkun levyn soimaan ja kuuntelen sitä, nautin siitä, keskityn siihen. MP3-soitin on lähes aina käytössä pyöräillessä, mutta lenkeillä en koskaan kuuntele musiikkia. Siinä mieluummin jotenkin keskittyy liikkumiseen ja luontoon, vaikka tiedän monien kyllä nauttivan lenkkeilystä hyvän musan soidessa. Koneella soittelen mp3-tiedostoja vähän kuin "taustamusiikkina." Muuten en tykkää kuunnella mitään, kun keskityn johonkin muuhun.

Paras formaatti levyissä on tietysti vinyyli, soundi on ihan eri luokkaa kuin cd:ssä tai kasetissa. MP3-soittimessa on se etu, että se on yleensä kuulokekuuntelua ja kappaleiden pienet yksityiskohdat pääsevät siten erityiseen arvoon. Varsinkin jos on hyvät kuulokkeet, jollaiset sain nyt viimein hankittua. :D

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Guns N' Fuckin' Roses!
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #54 : Elokuu 16, 2008, 23:37:04 »
Jos kuuntelen musiikkia niin kuuntelen yleensä koneelta sillä levyjä en omista (toki poltettuja on mutta niitä nyt ei lasketa). Matkoilla /autossa/bussissa tulee kuunneltua Ipodilta mutta ei muuten. Jos kuulen jonkun hyvän biisin vaikka radiosta niin saatan kuunnella sen Youtubesta ja sitten vaikka hankkia sen tavalla tai toisella  ;)
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Primula

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Elokuu 17, 2008, 12:16:16 »
Kuuntelen aina koneella ollessani koska silloin on aika hiljaista.
Kun menen kouluun ja tulen takaisin bussilla otan mp3 mukaan, koska se viihdyttää tylsää matkaa enkä mie jaksa kuunnella muita matkustajien juttuja.
Piirtäessäni kuuntelen myös sillä se antaa paljon inspiraatiota.

zew

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Elokuu 25, 2008, 21:26:52 »
Musiikilla on suuri osa jokapäiväisessä elämässäni. Musiikki auttaa minua rentoutumaan ja keskittymään.

Kuuntelen musiikkia koulussa, ulkona ja kotona. Tuneilla musiikin kuunteleminen on vaikeutunut koska meidän koulussa opettajat eivät enää salli sitä, mutta kuuntelen tunneilla silti salaa. Ulkona kuuntelen musiikkia ollessani lenkillä tai muuten vaan hortoilemassa. Kun olen kavereiden kanssa ulkona saatan pitää musiikkia ihan hiljaisella, jotta kuulen mitä kaverit sanovat. Kotona kuuntelen musiikkia koneella ollessani ja ennen nukkumaanmenoa. Jos olen koneella inhoan kuunnella musiikkia kuulokkeilla. ennen pystyinkin kuuntelemaan musiikkia ilman kuulokkeita, mutta nykyään äitini ääliö poikaystävä kieltää sen. Valittaa, että hän ei voi rentoutua töiden jälkeen jos musiikki soi. Itse en ymmärrä sitä, minulle musiikki on aina ollut hyvä tapa rentoutua. Joka ilta ennen nukkumaanmenoa laitan musiikin soimaan ja lähes aina nukahdan niin, että musiikki soi koko yön.

Poissa Yuki

• Vuotislainen
  • Omituinen pikku otakupallero.
    • Densetsu
« Vastaus #57 : Elokuu 26, 2008, 21:02:43 »
Kuuntelen musiikkia yleisenä taustamusana päivän mittaan, illalla ennen nukkumaan menoa, taustalla jos haluan laulaa säestyksen kanssa (enkä vaikkapa osaa itse soittaa sitä biisiä). Kuuntelin musaa tunneilla, mutta nyt leikkasin tukkani ja se on vaikeutunut. Lisäksi kuulokkeeni ovat rikki. Tai no, toinen kyllä toimii ihan hyvin. (8
Siivotessani laitan monta levyä peräkkäin soimaan kovaa, pääosin jotta kuulen musan pölynimurin ylitse. Ja sitten se nopeuttaa aikaa ja tekee siivoamisesta kivempaa.
Ja no... oikeastaan vähän kaikkialla. Musa on niin luonnollinen osa mun arkea, ettei sitä ees ajattele niin. Paitsi nyt, kun kuulokkeet on sitä mitä on. Kohta saan taas toivottavasti uudet, niin sitten palataan normaaliin rytmiin ja kuunnellaan kaikilla bussimatkoilla ja.. kaikkialla. 8D
LOVE-NYAPPY! ♥

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Syyskuu 03, 2008, 18:03:39 »
Koneella ollessani kuuntelen youtuben kautta lähinnä.
Kotona omassa huoneessani ollessani laitan mankan soimaan ja kuuntelen jotain levyä, tai sitten pistän kännykästäni radion. Kumma kyllä en kuuntele mankan kautta radiota ollenkaan :D Sitten kun olen kotona mutten "pysyvästi" omassa huoneesssani eli teen jotain jossa liikun koko ajan niin kuuntelen The Voicea telkkarin kautta.
Lenkillä ollessani kuuntelen kännykkä-mp3:sta ;)

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #59 : Syyskuu 07, 2008, 16:23:52 »
Koneella ollessa on pakko kuunnella jotain, muuten tuntuu ihan tyhjältä. Ja on hirveän helppoa kuunnella koneelta, mankka on jotenkin vaivalloisempi kun pitää etsiä levy ja laittaa se sinne sisälle. :D
Koulussa olen usein väsynyt, ärsyyntynyt ja yleensäkin huonolla tuulella, joten musiikin kuuntelu on pakollista sielläkin. Onhan se rentouttavaa istahtaa lattialle ja etsiä kännykästä joku hyvä kappale (tosin itse kuuntelu on kyllä enemmän rentouttavaa)!
Omassa huoneessani, jos tekee mieli kuunnella musiikkia, eikä kone ole päällä, kuuntelen mankkaa. Sitä ei tosin tule usein harrastettua, koska en viihdy huoneessani mitenkään hirveän paljon. Kirjaa lukiessa on kuitenkin hauska kuunnella jotain instrumentaalista ns. taustamusiikkina.
Ehdottomasti parasta kuitenkin on mennä metsään kävelemään ja ottaa soitin mukaan. Ihan kuin olisi omassa maailmassaan, eikä tarvitse keskittyä mihinkään.
Tiivistäen siis, kuuntelen musiikkia tullakseni iloiseksi.
imagine none of this is real

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
« Vastaus #60 : Syyskuu 11, 2008, 23:06:06 »
Ennen kuuntelin musiikkia aina stereoilla, mutta nykyään kun minulla ei ole oikein hyvää paikkaa stereioille niin niillä tulee kuunneltua vähemmän. Aamulla saatan pistää MTV:n päälle ja kuunnella sieltä tulevaa musiikkia ja kouluun lähtiessä pistän iPodin soimaan ja kuuntelen kävelymatkan ajan musikkia. Koulusta tullessa (riippuu ajasta) avaan radion ja kuuntelen siinä radiosta tulevaa musiikkia. Tietokoneen avattua kuuntelenkin sitten musiikkia koneelta. Nyt kun olen hankkinut koneeseen erilliset kaiuttimet niin musiikkikin kuulostaa joltakin niin sitä kuuntelee koneelta ihan mielellään musiikkia. Yleensä pistän soimaan jotain taustamusiikiksi sopivaa kun rupean tekemään kouluhommia. Tänään esimerkiksi kuuntelin Juha Tapion kappaleita samalla kun kirjoittelin koneella.

Minä kuuntelen musiikkia, koska en pidä hiljaisuudesta ja kun on yksin hiljaisuutta pääsee karkuun kaikista kätevimmin kun kuuntelee musiikkia. Musiikki on myös hyvä tekosyy keskeyttää kouluhommien tekeminen kun jää kuuntelemaan jotain kappaletta. :)
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Paikalla Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #61 : Joulukuu 09, 2008, 02:43:34 »
Nyt tuli sellainen muistelmavaihe, että on ihan pakko kirjoittaa tähän. Mutta ensin kylmä nykyajan todellisuus alta pois.

Nykyään, kun nuo (varsin laadukkaat) konekajarini ovat kärähtäneet (kytkin niihin virran, mutta unohdin, että olin aiemmin soittanut kiipparia samaan virtalähteeseen kytkettynä - ja kajarit ja kiippari käyttävät juuri päinvastaisia virtanapoja) kuuntelen musiikkia pääasiassa läppäriltä ulkoiseen äänikorttiin 8-metrisen jatkopiuhan päähän kytketyin kuulokkein. Jatkopiuhan pituus johtuu siitä, että sen kanssa voin imuroida huoneeni ja kuunnella jytää samalla, ja lisäksi tuo 8-metrinen pätkä oli halvin vaihtoehdoista silloin kun päätin hankkia kuulokejatkon voidakseni äänittää myös huilua ja huuliharppua muuten kuin polvillani lattialla (mihin tasoon ei saa mikkiä) tai kumaraan kääntyneenä (jolloin ei voi hengittää tehokkaasti).

Monestihan tuota musiikkia tulee kuunnelluksi myös kävellessä tai pyöräillessä, mutta nykyään sitä jo jättää paljon useammin ainakin lyhyillä matkoilla cd-soittimen (jep, käytän yhä!) kotiin kuin joskus takavuosina. Pitemmillä reissuilla kuunneltava jytä jotenkin tuopi enempi tahdonvoimaa polkea tai lampsia eteenpäin tarkassa tahdissa, mutta lyhyillä matkoilla, sanotaanko että alle parin kilsan, kun vielä kävelee alta aikayksikön, sitä mieluummin antaa korvilleen lepoa ja pyörittelee omia sanoja päässään.

Kotona vielä asuessani tarkka mentaliteettini oli, että jokainen uusi levy kuunnellaan kerran oman huoneen stereoista ja luetaan ne levynkannet ihan kunnolla ja keskitytään musiikkiin. No, nykyään ei ole stereoita, eli täällä Mansessa lainamaani levyt päätyvät kerran kuunteluun ihan vain koneelta. Kannet luen yhä ja perehdyn levyn ja muusikoiden ja bändien taustoihin siinä samalla, luonnollisestikin - niin olen tehnyt aina. Joskus kyllä vielä varustan ne stereot omaan kämppääni ja koko levyhyllyni ja levariinikin uuden hihan, mutta se on turhaa tulevaisuuden haikailua. Henkikin voi jumaliste lähteä ennen sitä, ehkä jopa kesken tämän viestin, eli en minä nyt sen varaan ala pelaamaan niin kauan kuin on uutta jytää tarjolla! Niin ja vasemman kanavan kajarin bassoelementin vasen lanka pitänee juottaa uusiksi.

Mutta niin. Tällä tavoin minä sitä jytää olen viime ajat kuunnellut. Mutta juuri tänä iltana irkissä koin suunnattoman nostalgiavyöryn kuunnellessani Led Zeppeliniä ja muistellessani, miten yläasteaikoinani kuuntelinkaan musiikkini - juurikin silloin soinutta kappaletta olin aikoinani kuunnellut laajennein tajunnoin juuri siten...

Faktahan on, että rock-elämäni alkoi ala-asteen loppuvuosina, ja yläasteelle päästyäni aloin käydä kerran kahdessa viikossa kirjastossa. Raahasin selkä vääränä levyjä kotiin ja äänitin niitä viikkorahoillani ja työpalkoilla ostamilleni C-kaseteille solkenaan. Silloin oli mahtavaa, kun oli taas yksi yhden miehen kulttuurisodan täyttämä päivä takana ja pari tuntia ennen veljen ja vanhempien kotiintuloa sai pistää levyt soimaan ja kasetit äänittämään ja maata levynkannet käsissä olohuoneen lattialla ja hukkua musiikkiin. Eri asia tietty olivat kaikki ne lätyt, joita divarista raahasin vinyylillä kotiin (yläasteella en tosiaan ostanut kuin vinyylejä), niitä saatoin kuunnella kerta toisensa jälkeen ottamatta ikinä kasetille. Oh.

Mutta se, mihin äkillinen nostalgiapiikkini tänä iltana oikeastaan liittyi, oli se, miten ravitsin sieluani - Juicen postuumia runonerouskirjaa lainaten - "pimeinä, tähdettöminä öinä, / kylminä ja vetoisina öinä, / toivonkipinättöminä öinä". Jos en saanut unta tai jokin pänni tai muuten vain teki mieli valvoa, vedin huoneestani verhot auki (valoja en pistänyt siltä varalta että joku olisi nähnyt esmes weeceekäynnillä kajastuksen oven ali), jaoin itselleni pasianssin ja istuin kalsongeissani isoisävainaan vanhan walkmanin kanssa ja kuuntelin musiikkia siinä matolla lärvi ikkunaan päin korttia lätkiessä. Äänenlaadusta ei puhettakaan, ja patterien väsyessä laahasi niin penteleesti - jossei vaihtopattereita ollut, vaihdoin Dylaniin, Neil Youngiin tai Juiceen että oli sentään vahvat sanat mistä saada ote kun laahaus alkoi. Ja se jännitys, mikä oli, kun pelasi huonossa valossa pasianssia ja kuunteli walkmanilta jytää ja tiesi, että jos joku huomaa, niin aamulla on armoton karjuna vastassa. Uhh, siinä oli vain sitä rockin vaatimaa uhoa niin paljon enemmän kuin tässä nykyisessä menossa.

Ette edes usko, te Vuotiksen nuorimmat nössit, mutta Lempo-setä tahtoisi toisinaan olla taas viidentoista vanha. Ihan vain sen kuppaisen walkmanin ja pasianssiöiden takia.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #62 : Maaliskuu 20, 2009, 22:56:53 »
Kuuntelen musiikkia aina kun siihen on pienikin mahdollisuus, mutta yleensä jätän sen koulussa suosiolla väliin, koska a) opet saattaa huomata tunnilla ja siitä seuraa hirveä rähinä ja b) käytävillä on niin kova meteli. Kuuntelen mieluummin "normaalisti" eli ilman mitään kuulokkeita, nappiksia... CD-soitin ja radio yhdessä on mahtava paketti - paitsi jos ääni on liian kovalla ja porukat herkkiä :) Eikä se CD-soitin itsessäänkään mikään huono ole, sen saa mukavasti mukaan jos arvon-mahtava-minikokoinen-mp3soitin on onnistunut katoamaan salaperäisesti..
Aamuisin (jos ei mene kahdeksaksi) ehtii kuunnella tv:stä, mikä on jo itsessään poikkeus koska yleensä en kerta kaikkiaan saa aikaiseksi sen avaamista. Jonkin sortin "metriväli"...

Omien sekametelilevyjen polttaminen on tullut suosioon viime syksynä ja nyt pitäisi taas hankkia uusi levy kun kaikki vanhat on niin tuoreessa muistissa ettei enää ole kuin pari kappaletta joita jaksaa kuunnella. Kaikki musa kelpaa aivan laidasta laitaan niin että siitä van levykauppaan valitsemaan..
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #63 : Maaliskuu 20, 2009, 23:37:28 »
Kuuntelen aina oikeastaan musiikkia sillein, että ihan kuuntelen "kunnolla". En vaan taustamusiikkina. Minulla kun on sellainen niiin älyttömän ihana tapa (josta en vaan pysty pääsemään eoon), että laulan aina jos joku kappale on vähänkin tuttu. Jos kuuntelen mankasta omassa huoneessa, kuuntelen ns. "aktiivisesti", mutta jos taas koneelta samalla kun kikkailen kaikkialla netissä, kuuntelen tai siis yritän kuunnella taustamusiikkina. En pysty kunnolla keskittymään mihinkään kunnon tekemiseen, jos kuuntelen hiljaa. Esim en pysty juttelemaan kavereitten kanssa jos radio huutaa vieressä tai en pysty lukemaan kokeisiin jos kuuluu musiikkia tai ylipäätään mitään kirjaa jos jostain kuuluu vähänkin musiikkia.

Yleensä kuuntelen musiikkia mankastani, mutta myös mp on aika kovassa käytössä. Nyt vaan kun siitä on patterit loppunu ja meillä ei oo just niitä pattereita, niin en ole voinut kuunnella. Kotona en koskaan kuuntele ihan radiota jotain kanavaa sieltä (paitsi jos tulee Jypin peli), autossa taas radiota ihan taustalla vaan. Multa ei vaan oikein luonnistu sellanen taustamusiikin kuuntelu. Joko ei ollenkaan musiikkia, tai musiikki kovalla ja sitä kuunnellaan eikä tehä tai puhuta mitään.

En vaan ymmärrä, miten jotkut pystyy samalla kun lukee kirjaa kuuntelemaan musiikkia!!!
Is this the real life, is this just fantasy ?

delexive

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Huhtikuu 03, 2009, 16:10:51 »
Kuuntelen aina oikeastaan musiikkia sillein, että ihan kuuntelen "kunnolla". En vaan taustamusiikkina. Minulla kun on sellainen niiin älyttömän ihana tapa (josta en vaan pysty pääsemään eoon), että laulan aina jos joku kappale on vähänkin tuttu. Jos kuuntelen mankasta omassa huoneessa, kuuntelen ns. "aktiivisesti", mutta jos taas koneelta samalla kun kikkailen kaikkialla netissä, kuuntelen tai siis yritän kuunnella taustamusiikkina. En pysty kunnolla keskittymään mihinkään kunnon tekemiseen, jos kuuntelen hiljaa. Esim en pysty juttelemaan kavereitten kanssa jos radio huutaa vieressä tai en pysty lukemaan kokeisiin jos kuuluu musiikkia tai ylipäätään mitään kirjaa jos jostain kuuluu vähänkin musiikkia.

Yleensä kuuntelen musiikkia mankastani, mutta myös mp on aika kovassa käytössä. Nyt vaan kun siitä on patterit loppunu ja meillä ei oo just niitä pattereita, niin en ole voinut kuunnella. Kotona en koskaan kuuntele ihan radiota jotain kanavaa sieltä (paitsi jos tulee Jypin peli), autossa taas radiota ihan taustalla vaan. Multa ei vaan oikein luonnistu sellanen taustamusiikin kuuntelu. Joko ei ollenkaan musiikkia, tai musiikki kovalla ja sitä kuunnellaan eikä tehä tai puhuta mitään.

En vaan ymmärrä, miten jotkut pystyy samalla kun lukee kirjaa kuuntelemaan musiikkia!!!

Kyl mä ainakin pystyn ihan hyvin kuuntelemaan musiikkia ja lukee kirja samaan aikaan. Helppoa. Ja sitte vielä vastaat kysymyksiin samaan aikaan helppo nakki.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #65 : Huhtikuu 12, 2009, 22:34:48 »
Kuuntelen musiikkia lähinnä taustamusiikkina, harvoin oikeastaan vain istun ja kuuntelen jotain. Koneella ollessa ja piirtäessä musiikkia on pakko olla, muuten tulee ihan tyhjä olo, ja myös läksyjä tehdessä jokin ei-niin-huomiota-herättävä taustamusiikki voi auttaa keskittymistä, sillä täydellisessä hiljaisuudessa vain alan kuuntelemaan kaikkia ulkoa ja naapureista kuuluvia ääniä. Ja kavereiden kanssa jutellessakin taustamusiikki voi olla ihan kiva juttu, kunhan musa ei ole liian kovalla. Lukiessakin kuuntelen toisinaan musiikkia, mutta lähinnä englanninkielistä; jos kappaleessa lauletaan suomeksi, alan väkisinkin kiinnittää liikaa huomiota sanojen kuunteluun, ja lukeminen häiriintyy.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #66 : Huhtikuu 12, 2009, 22:49:43 »
Tunteella. Joskus vaan istun ja kuuntelen, meitiskelen laulun sanoja ja sellaista. Joskus kun teen läksyjä kuuntelen musiikkia, koska pystyn keskittymään kahteen asiaan yhtä aikaa, joskus ainakin. Aina kun piirrän, on hyvä olla musiikkia. Koulussakin kuuntelen musiikkia, enkä siksi aina ole ihan mukana jutuissa, koska keskityn siihen niin hyvin.

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #67 : Huhtikuu 16, 2009, 19:24:53 »
Mp3 soitin kulkee mukana melkein kaikkialle. Kuuntelen musiikkia läksyjä tehdessä, välillä kokeisiinkin lukiessa vaikka se vähän sekoittaakin ajatuksia, kävellessä ja kun venyttelen/jumppaan =). Välillä kuuntelen musiikkia todella keskittyen kappaleeseen joka silloin soi, silloin kun se oikeasti kuvaa sen hetkistä olotilaani. Todella kuuntelen jotain kappaletta tunteella kun olen aivan erityisen onnessani tai sitten aivan masentunut. Ne vähän "tavallisemmat" olotilat taas ovat sellaisia että musiikki soi taustalla enkä juuri keskity siihen mitä kuuntelen.
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #68 : Huhtikuu 17, 2009, 10:45:01 »
Kuuntelen musiikkia lähes aina ja joka paikassa. Ämppäristä kuuntelen. Kuuntelen koulumatkoilla, välkillä ja kässäntunneilla, joilla saa kuunnella, mutta muuten en koulussa kuuntele. Lisäksi kotonakin kuuntelen aina kun pystyn. Ja jos en pysty, yleensä kuuntelen koneelta, tv:stä yms. :>

Kuuntelen yleensä tunteella, mietin sanoja ja musiikkia itseään. Joskus kuuntelen liiankin tunteella, koska rakkaimpia biisejäni kuunnellessa tulee joskus jopa kyyneleet silmiin. Riippuu tietty vähän mielentilasta, koska miettii biisiä ja sen sanoja. Joskus niitä miettii automaattisesti, mutta sellaisella suht. tavallisella mielentilalla voi kuunnella biisejä hyvinkin taustamusiikkina, esim. lukiessa. :) Ja jos ei kuuntele mitään maailman ihanimpia kappaleita, voi kuunnella taustamusiikkina vielä paremmin. :D Mutta soundtrackit, yms. sopivat edelleen parhaiten taustamusiikiksi. Pottereita lukiessa tulee ihan kunnon Potter-tunnelma, jos kuuntelee Potterin soundtrackiä samalla. ^^

Laulan todella usein kuunnellessani musiikkia. :D Laulaminen on vaan ihanaa, ja ihan pakko laulaa kun tulee hyvä biisi jonka sanat osaa. Tanssiminen on myös kivaa, mutten tanssi niin usein kuunnellessani musaa ämppäristäni. Tanssin yleensä, jos kuuntelen musaa cd-soittimella, telkusta tai radiosta. :) Niistä on upeaa kuunnella. ^^ Joskus (aika usein oikeastaan :D) sorrun naksuttamaan sormiani, viheltelemään tai hyräilemään. Joskus harvemmin myös soittamaan ilmakitaraa. ^^ :D

Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #69 : Toukokuu 27, 2009, 17:49:06 »
Ooh, musiikki on elämä. Sitä kuuntelee tilanteessa kuin tilanteessa, vaikkakin kaverit välillä koulussa valittavat jos kuuntelen Ipodia, enkä heitä:p

Musiikki on noussut tärkeäksi MP3:ssa n. 1½ vuotta sitten. En tiedä mistä se lähti, varmaan vain tajusin että "Ahaa näinkin voi kuunnella". CD:n muodossa nousi huipputärkeäksi sitten kun sain upeat monsteristereot (tykit<3). Siitä lähtien olen kuunnellut musiikkia melkein aina, kun olen huoneessani, mitä vain tekemässä (paitsi kun nukun). Lukiessa, läksyjä tehdessä, koneella ollessa, siivotessa... Musiikki ei häiritse, se on osa elämää. Pikemminkin häiritsee jos musiikkia ei kuulu, vaikka joskus nautinkin hiljaisuudesta.

Musiikkia on ihana kuunnella juuri siksi, että välillä ei vain jaksa ajatella itse, ja kappaleet saattavat auttaa aivotoimintaa, ja piru vie ne on niin hiton hyviä! Se on taidetta se. En tajua miten se voi häiritä, eteenkin jos kuuntelee lempimusiikkia. Musiikkia tulee kuunnella lujaa ja korkealta (+ bassobuusterit täysillä nams). En tajua hiljaa kuuntelua, eihän siinä kuule sanoja tai efektejä tai miten rummut menevät.

Inhoan ihmisiä jotka laulavat musiikin aikana. Ymmärrän kyllä jos on joku Sontsan alla tai Pokerface (kaikki osaa daa), mutta jos on vaikka joku Bleakin Fate niin kuka hitto sen aikana voi laulaa? Sen kauneutta on pakko kuunnella. Joskus suutun ihan kunnolla kun kaverini ihan uhalla laulavat lempikappaleitteni/inhokkikappaleitteni aikana. Molemmat ärsyttävät. Jos taas en tiedä laulua, se ei haittaa (ellen sitten halua kuulla sitä).
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa night eagle

• ficcikääntäjä
  • Vuotislainen
  • Just found my inner Slytherin
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #70 : Kesäkuu 05, 2009, 14:00:03 »
Kuuntelen musiikkia luultavasti aina. Silloin kun herään, laitan voicen telkkarista päälle ja syön samalla aamupalaa kuunnellessani mitä sieltä tulee.
Kuuntelen sitä myös silloin, kun ei ole muuta tekemistä, kirjoitan omaa "romaaniani" ja kun käyn nukkumaan... silloin soi yleensä jotain rauhallista, vaikka sitten se vaihtuukin jo pian Nightwishiksi. :D
Otan MP3:n aina mukaan mökkireissuille ja sitä sitten tuleekin kuunneltua kun kuljeskelee pitkin metsiä. Vaikka tottakai minä kuuntelen myös sitä luonnon omaa musiikkia, eli lintujen laulua ja tuulen suhinaa puissa, sekä järven laineiden liplatusta rantakiviä vasten.
Eli musiikki kulkee mukana yötä päivää, aamusta iltaan! :D:D:D

-Night eagle-
Slytherin wannabe
Gryffindor fangirl
Rawenclaw in heart
Hufflepuff thanks to sorting hat

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Kesäkuu 14, 2009, 00:39:43 »
Kuuntelen musiikkia päivittäin. Yleensä se soi taustalla, mutta ei aina. Joskus jään ihan kuuntelemaan ja pohtimaan biisiä. Joskus saatan myös intoutua laulamaan mukana, vaikka muita olisikin kotona. Harvemmin kuitenkin rupean mitenkään tanssimaan. Nyt kun sain kunnon stereot huoneeseen, on musiikkia tullut kokoajan kuunneltua. Se vain soi lähes aina, muttei tietenkään silloin kun nukun. Nyt kun äkkiä laskin, ni stereot on ollu suunnilleen 12 tuntia auki viime vuorokauden aikana :D Radiotakin on tullut nyt kuunneltua aika paljon. Aina kun menen kouluun, ajaessani pyörällä, minulla on kuullokkeet korvilla. Paitsi silloin, jos menen jonkun kanssa samaa matkaa. Mutta muuten en tunneilla kuuntele musiikkia, vaikka jotkut luokkalaiseni niin tekevät niin. Autoon en tarvitse mitään kuullokeita, koska aina on radio auki tai jokin iskän levy soittamassa itseään. Mutta jos jonnekin reissuun lähdetään, niin silloin on mp3:nen mukana, ehdottamasti.

Poissa zip

• Dreamer
  • Vuotislainen
« Vastaus #72 : Heinäkuu 09, 2009, 16:12:33 »
Kuuntelen musiikkia joka päivä. Nytkin on kuullokkeet korvilla. Kuuntelen välitunneilla vain silloin kun kaverit eivät ole juttu tuulella. Oppitunneilla vain silloin kun opettajan ääni tuottaa päänsärkyä. Aina koulumatkoilla musiikki soi, muttei silloin jos kuljen jonkun kanssa. Stereoitani en paljon käytä, sillä muu perheeni ei tykkää musiikista mitä kuuntelen. Läksyjä en pysty tekemään musiikin soidessa. Aina yksin ollessani kotona laitan musiikin kovalle stereoista ja kun joku tulee kotiin, vaihdan mp3 soittimeen tai sitten kuuntelen koneelta. Joka reissulla (jos en ole jossain metikössä) mp3 soitin on mukana. Ja vara akkuja on ainakin 2.
Kirjoitus jatkuu, vaikka kuinka paljon sattuisi...

Poissa Beyaz

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #73 : Heinäkuu 09, 2009, 18:53:05 »
Kun oli koulua, kuuntelin musiikkia melkein kokoajan. Kotimatkalla mp3:lla ja kotona tietokoneelta monta tuntia. Nyt lomalla ei ole tullut kuunneltua oikeastaan melkein yhtään. Kun olen koneellakin, musiikki tuntuu vain häiritsevältä, joten en ole sitten sitä viitsinyt soittaa.. Aina keittiössä puuhastellessa tulee välillä laitettua radio päälle, mutta muuten nyt kaikki musiikki tuntuu vain ärsyttävältä..
On minulla joskus aiemminkin ollut sellaisia kausia, että välillä tulee kuunneltua tosi paljon musiikkia ja sitten joskus taas ei paljon yhtään.. En yhtään osaa sanoa, mistä tämä johtuu.. :S :D

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #74 : Heinäkuu 10, 2009, 00:55:29 »
Stereoitani en paljon käytä, sillä muu perheeni ei tykkää musiikista mitä kuuntelen.

Heh, meidän perheessä ei kukaan tykkää yhtään minun lempibändeistäni, mutta silti popitan niitä ehkä liiankin kovaa. Se kuuluu keittiöön asti. Minulla ei ole kuin rämänen cd-soitin.