Kirjoittaja Aihe: Miten kuuntelet musiikkia?  (Luettu 10387 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Zabit

• Unessa
  • Kelmitär
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Miten kuuntelet musiikkia?
« Vastaus #100 : Toukokuu 15, 2011, 20:59:13 »
Listaan nämä ranskalaisin viivoin, selkeämpää.

Kuuntelen musiikkia:
- koneella ollessani, Spotifystä
- lenkkeillessäni, ipodista
- yksin pyöräillessäni/kävellessäni, ipodista
- piirtäessäni, stereoistani cdltä tai radiosta
- arkiaamuisin, radiosta
- kun puhun puhelimessa liian myöhään puheäänen peittääkseni, stereoista
- toisinaan vain musiikkiin keskittyen, lattialla/sängyssä/jossain makoillen
- autossa, radiosta (ja harvemmin saan valita kanavan...)
- erään tietyn kaverin kanssa ollessani, radiosta
- koulussa kun en jaksa enää sitä hälinää, ipodista
- sairaalassa tai hammaslääkärissä kun pelottaa, ipodista (jotenkin hammaslääkärit katsoivat viimeksi oudosti kun kuuntelin ensin The 69 Eyesiä ja vanhempaa MCR:ää ja sitten Sunrise Avenuen jotain ällösöpöä biisiä ipodista täysillä porauksen ajan ja varmaan kuului hieman läpi...)
- kun en saa unta, ipodista

Varmaan näitä on vielä enemmänkin. Yleensä vältän toisten ihmisten seurassa musiikin kuuntelua ipodista, sillä koen sen tosi epäkohteliaana.
Women and cats will do as they please ˘◡˘

mansikkafarmari

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Toukokuu 23, 2011, 18:10:20 »
Mieluisin paikkani kuunnella musiikkia on auton ratissa, kun on vielä mukava tienpätkä edessä. Koneella kuuntelen taustamusiikkia 24/7, mutta jos ostan jonkun uuden levyn, yleensä laitan sen soittimeen ja kuuntelen lyriikoita lukien läpi.

Paikalla Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #102 : Toukokuu 23, 2011, 18:33:07 »
Nykyisin yleensä kun istun koneella, niin Spotifysta kuuluu musiikkia, eikä ne typerät uudet rajoituksetkaan haittaa kun ne on niin naurettavan helppo kiertää. Kun kuunteluaika loppuu, niin sitten vaan toiselle käyttäjälle ja kun molemmat (ja vielä on sitten se kolmaskin : D) saavat sen viisi tuntia lisää aikaa aina lauantaisin, niin ei lopu kesken ^^

Ennen käytin musiikin kuunteluun Youtubea ja kuuntelen sieltä edelleen sellaista musiikkia mitä Spotifysta ei löydy. Youtuben videot ovat kuitenkin usein erittäin huonolaatuisia, niiden hidas latautuminen on rasittavaa ja jostain syystä Youtuben pitäminen välilehdellä hidastaa konettani, jota Spotify ei tee lainkaan, koska se ei ole netissä.

Silloin kun olen jossain muualla kuin koneen ääressä, esim. vaikka automatkalla, niin kuuntelen rakasta mp3-soitinta, joka on jo neljä vuotta vanha musta Creative -merkkinen vehje ja joidenkin mielestä jo ihan kivikautinen, mutta mulle se riittää varsin hyvin kun on erittäin toimiva ja sitä rataa, en kaipaa mitään monimutkaisia tuhannen euron hyperlaitteita.
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #103 : Toukokuu 23, 2011, 18:55:13 »
Koneella kuuntelen YouTubesta musiikkia, muuten kännykästäni. Siinä on ihan hyvä soitin ja sinne mahtuu ihan tarpeeksi musiikkia, joten en koe tarvitsevani erikseen mitään mp3-soitinta.

CD-levyjä en oikein kuuntele enää nykyään, kaikki hyvät CD:t on kännykässäni kopioituina.

Autossa taas en oikein voi kuunnella kännykästäni mitään, kun radio on aina päällä. Ei siinä mitään, kyllä radiosta tulee välillä ihan hyvääkin musiikkia.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #104 : Toukokuu 23, 2011, 19:31:09 »
Suurimmaksi osaksi rakkaalla iPodillani <3
Kotona radio on päällä melkein aina. Oma radio on sen verran rasittava [pitää aina etsiä kanava, ennenkuin voi kuunnella] että sillä en kuuntele. CD-levyjä omistan vain muutaman... Koen turhaksi niiden ostelemisen, vaikkakin onhan niitä mukava olla ;) Eli suurimmaksi osaksi iPodilla ja tietokoneella. iPodin oma kaiutin ei saa ääntä tarpeeksi kuuluvaksi, joten siinäkin on aika usein kiinni joko kuulokkeet tai sellainen pieni kiva matkakaiutin ;) Ja autossa se on kytketty kiinni auton radioon. Minähän olen ihan riippuvainen siitä laitteesta :o
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2011, 21:09:46 kirjoittanut Samiwais »
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #105 : Toukokuu 25, 2011, 15:45:29 »
Riippuu paikasta missä olen. Jos paikalla on muita, kuuntelen aina kuulokkeilla joko tietokoneelta tai puhelimesta. Jälkimmäinen on hyvä kun on vaikka pitkällä bussimatkalla. Jos ketään ei ole paikalla, kytken kajarit koneeseen tietenkin ja jytään sitten windowsin media playerilla voluumi 40'llä ihanasti. <3 Koulussa kuuntelen joko last.fm'stä tai youtubesta, mutta usein on ulkoinen kovalevy koulussa mukana joten sieltä sitten kaivan jonkun tunnelmaan sopivan soittolistan ja jytään sitä aina kun pystyy.
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa tatte

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • tuhkaperhonen
    • vaikenen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #106 : Joulukuu 01, 2011, 05:35:17 »
Kotona ja matkustaessani muuten kuin jalan. En koskaan oppinut liittämään musiikkia kävelemiseen, napit korvilla tuntuvat liian eristäviltä ympäröivästä maailmasta enkä kuollaksenikaan toivo sellaista. Kun lähden ulos, olen ulkona ollakseni siinä samassa maailmassa kuin mahdollisimman moni muukin, koti on vetäytymiseen ja eristäytymiseen. Junalla tai bussilla matkatessani musiikki on yleensä vain ajanvietettä, auttaa minua vapauttaamaan ajatukset ajasta ja seilaamaan jossain hyväntuulisissa pilvilinnoissa. Kotona ja matkatessani autolla yksin musiikki on elämyksiä ja parhaimmillaan suuria tunteita.

Koneella musiikki tulee näin kaupungissa kuulokkeiden kautta ja maalla kaiuttimista. MP3-soitin vastaa unilauluista mennessäni nukkumaan ja rentoutusmusiikista silloin kun hetkiksi pakenen kaikkea vallitsevaa. Myös televisiolle ja kitaransoitolle on omat kuulokkeet sekä varakuulokkeet niin sangallisina kuin nappeina. Rakastan kuulemista mutta en pidä riskistä muiden häiritsemisestä, varsinkaan näin tiiviisti kerrostalossa asuessa.

Kuunneltava musiikki jakautuu tekemisen ja mielialan mukaan. Olen myös jaksottainen kuuntelija, ajoittain kuuntelen kaikkea sekaisin ja välillä keskityn johonkin tiettyyn. Pääsääntöisesti nautiskelen uuden albumin huolellisesti ja dedikoidusti, sen jälkeen siitä tulee samassa suhteessa taustamusiikkia kuin kaikesta muustakin. Taustamusiikin roolia ei ainakaan minun kohdallani pidä vähätellä, olen hyvin tietoinen siitä mitä korviini soi.

En kestä käyttää Spotifyä, musiikki ylläpitää mieleni tasapainoa ja mainokset suolestavat sieluani. Tulen myös huonolle tuulelle kappaleiden jatkuvasta vaihtelusta kesken kappaletta. Oman +100 albumin levyhyllyn lisäksi kuuntelen musiikkia Youtubesta ja radiosta. Suhteeni radioon eroaa täysin Spotifystä eikä radion "katkonaisuus" juontojen takia useimmiten häiritse, edellyttäen toki mukavia juontajia ja hyviä juttuja.

Olen investoinut 16 gigatavun MP3-soittimeen, kännykässä on neljän gigatavun muistikortti ja käytin jopa 125 euroa isän kakkosauton radioon + hattuhyllyn kaiuttimiin (ei todellakaan mitään poppivehkeitä vaan sivistynyttä ulottuvuutta aiempaan pelkkien etuovien kaiuttimiin). Radion uusin jo siksikin ettei vanha kyennyt enää lukemaan CD-levyjä saati tarjonnut USB tai 3.5 mm liitäntöjä. Kuulokkeita on luonnollisesti tullut ostettua kaikkiaan sankka kasa. Kaiuttimia en ole varsinaisesti ostanut kuin kerran. Windows Media Player on vailla vertaa (selkeä ja toimii kaiken kanssa).

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #107 : Tammikuu 18, 2012, 20:57:12 »
Minä kuuntelen eniten auto- ja bussimatkoilla iPodilla. Kävellessäni tai pyöräillessäni en kuuntele koskaan musiikkia, sillä se vie liikaa huomiota ympäristöstä.

Kotona en kauheasti kuuntele musiikkia, mutta jos kuuntelen, niin kuuntelen joko koneella tai iPodilla ja joskus käytän erillisiä kaiuttimia. Mökillä ja matkoilla tulee yleensä kuunneltua enemmän musiikkia päivässä.

Yläasteella tuli kuunneltua usein välitunneilla ja ysillä joskus matikan tunneillakin, kun saimme siihen luvan opettajalta sillä ehdolla, ettei se häiritse muita (kannettavalta cd-soittimelta siis silloin kuunneltiin). Aloin käyttää nappikuulokkeita joskus yläasteen aikana ja silloin tuli usein kuunneltua yhdessä ystäväni kanssa.

Kuuntelen todella harvoin radiota, koska sieltä tulee todella harvoin sellaisia biisejä, mistä pidän, eivätkä mainokset ja juontajien höpötykset jaksa kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2012, 11:37:53 kirjoittanut Mansikkarahka »

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #108 : Helmikuu 23, 2012, 22:19:37 »
Musiikkia kuuntelen parhaasta ystävästäni mp3-soittimesta :3 Ihan perus Sonyn joku palikka, mikä on ollut nyt vuoden käytössä. Salaa kuitenkin kuolaan iPodia, johon voisin ladata kaikkia jänniä videoita mutta ainakaan tällä hetkellä ei ole rahaa siihen 8(
Mutta asiaan. Kuulokkeet korvilla mulla arkipäivinä aamukuudesta ensin kahdeksaan, sitten noin kolmesta neljään, eli siis bussissa istun aina luurit korvissa. En kestä istua bussissa ilman ämpeetä, tunnen aina itteni jotenkin oudon alastomaksi ilman sitä 8D Autossakin joo, jos ajellaan pitkiä matkoja.
Kotona arkena tulee harvoin kuunneltua musiikkia mistään, edes ämpästä koska äitini, jonka luona yleensä majailen ei tykkää metelistä. Eli goodbye moshaus-tuokiot :< Viikonloppuisin kuuntelen usein muutaman biisin koneelta tai noh, istun yleensä viikonloppuisin tai lomalla koneella ja silloin tulee usein kuunneltua musiikkia.
Spotify ja iTunes on ihan tuntemattomia mulle, in Windows Media Player we trust 8D
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #109 : Huhtikuu 13, 2012, 20:16:58 »
Vaihtelee.

Yleensä kuuntelen kuulokkeilla, koska muuten en saisi kotona rauhassa kuunnella, kun pikkuveli tulisi valittamaan, että "taas se kuuntelee ja laulaa".      Jos kävelen esim. koulusta kotiin jonkun kanssa, en todellakaan kuuntele musiikkia. Mielestäni se olisi lähinnä epäkohteliasta o.o   Mutta jos taitan saman matkan itsekseni, kuuntelen lähes aina musiikkia. Ellei kuulokkeet jääneet kotiin (:   

Kotona kuuntelen illalla ja silloin kun olen koneella kuulokkeilla, mutta muuten mankasta, tai tällä hetkellä, kun sitä ei ole niin puhelimesta ilman kuulokkeita.  Siis jos muut ovat kotona.   Mutta jos saan niitä ihania pitkiä tunteja olla aivan yksin kotona, kuuntelen musiikkia oikein kunnon laitteilla ;)) Vahvistimen ja subbarin (supparin? kumman) kautta. Kyllä kuulostaa ihanalta.

Kännykästä pääosin kuuntelen, mutta haaveilisin sellaisesta ihan mini iPodista jonka nimeä en juuri nyt muista, mutta kuitenkin ;) U know.

Tanssiessa olen tietenkin osana musiikkia, teen liikkeet mahdollisiin sanoihin tai ainakin rytmiin sopiviksi :)

Autossa minulle tulee paha olo, jos luen eli kuuntelen kuulokkeilla koko kännykän kaikki kappaleet läpi (pidemmällä matkalla siis) ja siinä menee jotakin kolmisen tuntia :)

sellaista.

-annipsi-

Poissa simiblaa

• Se toinen torni
  • Vuotislainen
  • you're in ruins
« Vastaus #110 : Tammikuu 12, 2013, 18:58:38 »

Yleensä miulla on kuulokkeet korvilla koska miusta sillein on hyvä kuunnella :D

Ja sit mankassa on aina joku lvy ja se on päällä, vaikka se ei oo hirveen hyvä :DD

Ja sitten titenkin kaikkn rakastamalla YouTubellakin tulee kuunneltua vähän kaikkea
hyvin paljon ja usein :) Aina lähes on toisella välilehdellä YouTube on päällä - Nytkin :D
I've been locked inside your heart shaped box for weeks..

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #111 : Tammikuu 15, 2013, 21:05:40 »
Kuuntelen musiikkia aina vain kun mahdollista. Se on hyvin tärkeää minulle ja nostaa mielialaani 99%.
Aina kun olen koneella musiikki soi taustalla ellen katso videoita. Lenkillä, koulumatkoilla, yms kuuntelen aina musiikkia puhelimestani ja koulussakin välillä tulee kuunneltua, tosin nykyään yritän välttää, että oppisinkin jotain. Läksyjä tehdessä täytyy kyllä kuunnella musiikkia, muuten tylsistyn.
Musiikin lähteenä toimii yleensä Spotify tai n. parin sadan levyn levykokoelmani.
Kodin ulkopuolella kuuntelen aina kuulokkeilla, mutta kotona yritän välttää kuulokkeita, koska kuuntelen yleensä vähän liian kovalla kuulokkeitten kanssa ja en viitsi tuhota korviani ihan koko päivän ajan.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥