Kirjoittaja Aihe: Miten kuuntelet musiikkia?  (Luettu 12137 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

teisha

• Ankeuttaja
Miten kuuntelet musiikkia?
« : Lokakuu 12, 2007, 13:55:59 »
Jotkut kulkevat koko päivän kuulokkeet korvissa ja kuuntelevat musiikkia ja jotkut kuuntelemalla kuuntelevat sitä, jotkut kuuntelevat musiikkia tanssi-musiikkina ainoastaan. Eli miten sinä kuuntelet/ajattelet musiikkia.

No, tähän aiheeseen voi liittää aika paljon, mutta yritän/yrittäkää nyt pitää kuitenkin ettei tänne laiteta ihan kaikenlaista keskustelua musiikista. En mene kuitenkaan tätä kauheena rajoittamaan, ei sillä.

Minä itse kuuntelen aika paljon tausta musiikkina, mutta en oikeen pidä kuuntelemisesta ulkona samalla kuin kävelen. Se jotenkin rajoittaa kommunikointia toisten ihmisten kanssa jos kuuntelee musiikkia jota ne ei kuule, siksi kuuntelen ennimmäkseen radiosta/soittimesta ilman kuulokkeita, tai silloin kun olen yksin.
Koska kuuntelen paljon kaikenlaista hip hop, rap ja reggae musiikkia, monta kertaa tulee jammailtua musiikkiin, joten sekään ei ole järkevän näköstä jos on kaupungilla nappikuulokkeilla. ;>
Kun musiikkin tanssii sitä ajattelee aivan erillä tavalla, sen kanssa kuuluu yhteen, (if u know what i mean :p)

En oo raskaamman musiikin ystävä, joten semmoistenkin kommentteja ois kiva kuulla!

Ok, lisään tänne jotain jos tulee vielä mieleen, kirjotin niin nopeesti tän.

Poissa Meenai

• Helmisimpukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Miten kuuntelet musiikkia?
« Vastaus #1 : Lokakuu 12, 2007, 15:12:19 »
Minä kuuntelen musiikkia pääsääntöisesti iltaisin käydessäni nukkumaan, mutta päivälläkin silloin, kun sattuu olemaan sellainen olo. Läksyjä tehdessänikin kuuntelen joskus musiikkia, minulla musiikki on aina auttanut keskittymään.

Jotkut kappaleet saavat minut tanssimaan tai laulamaan mukana ja jotkut taas saavat minut suuren liikutuksen valtaan. Kuuntelen lähes kaikenlaista musiikkia, mutta hevi ja jazz ei oikein iske.

-Meenai, musiikin ystävä

Yönsilmä

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Lokakuu 12, 2007, 15:59:08 »
Mä kuuntelen paljon musiikkia, koulussa tulee kuunneltua välitunnilla, jos yksin istun jossain, lenkillä kuuntelen, kotona, läksyjen kanssa, aina... Joskus haluan kuunnella kuunnella musiikkia, miettiä sanoja sun muuta, usein kuuntelen ihan vain taustalla.
Rakastan musiikin tahtiin laulamista mutten taida olla siinä kovin hyvä joten sinänsä on vähän huono kuunnella musiikkia yleisillä paikoilla kuten lenkillä, mutta esim. koulussa pystyn kyllä hillitsemään itseni :D
Läksyjen ja musiikin sekoittamisessa ei ole ikinä ollut mitään vaikeuksia, paitsi joskus jos sattuu tulemaan laulu jossa kuuntelen aina sanat tarkoin on vaikeaa keskittyä vaikka englannin sanojen lukuun.
Iltaisin kuuntelen yleensä jotain rauhoittavaa musiikkia niin että saan ajatukseni edes hieman hitaamiksi ja unettavammiksi :D Jotain hempeää yleensä :)
Sen varjolla että kuuntelen koko ajan musiikkia tuleekin sitten kuunneltua kaiken laista. Jazz ja oopperatyylinen musiikki (jos oopperan nyt voi musiikiksi laskea) eivät kyllä iske, mutta muuten uppoaa kaikki. Niin ja örinähevi on kanssa jotain joka menee yli hilseen. Mutta "laimeampaa" heviä tulee kuunneltua, latinalamusiikkia, (pistää muuten tanssittamaan, lanteet vaan liikkeelle :D) suomirockia ja kaikenlaista. Kunnon poppia en myöskään oikein sulata, mutta joskus "heikko hetki" iskee tässäkin. Pitkälti olen kyllä kaikki ruokainen :)

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Lokakuu 12, 2007, 22:21:51 »
Mä ite kuuntelen musiikkia taustalla, sillon ku oon esim. koneella, ni saatan välillä laulaa musiikin tahdissa(en siis käytä kotona mitään nappeja..) <: tai sitte vaan kuuntelen sitä taustalla viihteeksi :D vaikkapa sillon kun neulon(koulutyö..) tai luen, ni saatan samalla kuunnella musiikkia.
Välillä ulkonakin kuuntelen, jos olen muistanu ottaa mp3:ni mukaan.. en kyllä kauheasti viitsi/halua kuunnella musiikkia ulkona samalla, kun kävelen, koska sitten, jos mulla vaikka on kaveri siinä vieressä, niin sen kanssa keskustelu vois mennä ohi, kun kuuntelisin vain musiikkia, välillä kyllä teen sillä tavalla, että annan toisen kuulokkeen kaverille, ja pidän toisen itselläni, ja sitten kuunnellaan yhdessä musiikkia, eli kummankaan "ei tee mieli puhua" samaan aikaan, kun kuuntelee siis musiikkia...  Siinä voisi myös käydä sillein, että alkaisin laulaa musiikin tahtiin, jos kävelisin yksin napit korvilla kaupungilla, eikä sitä kestäis kukaan kuunnella.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2009, 00:44:58 kirjoittanut Bonnie »

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #4 : Lokakuu 13, 2007, 10:54:56 »
Itselläni musiikin kuunteleminen on joka päiväistä. Autossa autoradiosta, mp3-soitinta käytän kodin ulkopuolella, omia stereoitani omassa huoneessani, tietokoneella soi aina takana jotain ja konserteissa tulee käytyä.

Mp3-soitin kulkee mukana koko ajan, mutta todellakaan koko aikaa se ei korvissa ole. Mp3 on käytössä bussimatkoilla, yksin matkoja taittaessa ja yksin odotellessa. Mp3:sta en käytä koskaan silloin, kun seurassani on joku muu henkilö, jolle periaatteessa voisin puhua. Se on mielestäni aika törkeää, kun toinen vaikka jonkun pienen keskustelun jälkeen istuu viereen ja vetää kuulokkeet korvillensa. Minulle tulee ainakin sellainen olo että "oikei, turha edes yrittää puhua kanssasi jotain, ei sitten". Itse en siis näin sitä voisi tehdä. Ja jos itse istun yksin kuuntelemassa musiikkia ja joku tulee seurakseni, otan heti kuulokkeet pois korvista. Toisella ihmisellä voin hyväksyä sen, että toinen kuuloke on korvassa, kuitenkin siinä suhteessa, että hän kuulee mitä minä puhun. Onko joku, joka puolustaa mp3-soitinta seurassa?

Yleensä kävelymatkoilla minulla soi korvissani nopea tempoinen musiikki, hidasta ja mollivoittoista musiikkia kuunnellessani alan aina mököttää ja madella, eli myöhästyn. Mutta tunne pohjalta mietin, mitä haluan kuunnella. Usein mp3:seni on myös sufflella.

Autossa meillä on aina päällä kanava missä soi jotain musiikkia. Yleensä kanava päätetään demokraattisesti Radio Novaksi tai Aalloksi. Mutta jos iskä on erittäin itsekkäällä tuulella Radio Pooki tai Iskelmä saattaa viedä voiton. Autossa en voi kuunnella mp3:sta, sillä se pitäisi pistää niin kovalle (pelkään tinnitusta). Myöskään perheeni ei tykkää, kun joutuvat huutamaan minulle kaikki asiat.

Kotona musiikki soi stereoissani. Joskus kuuntelen musiikkia niin, että en värkkää mitään muuta. Pelkästään makaan sängylläni, kuuntelen musiikkia ja mietin asioita. Kavereiden ollessa kylässä taustalla pitää soida aina musiikki, koska muuten tuntuu, että muut perheenjäsenet kuulevat kaikki asiat. ^^

Tietokoneella minulla soi aina musiikkitaustalla. Sekoituksella se on yleensä aina niin tulee paljon erilaista musiikkia vuorotellen. Elikkä taustamusiikkina silloinkin soi. :>

Konserteissa mää en hirveän useasti käy, mutta ehkä kerran kahdessa viikossa. Klassisen musiikin konsertteja meinaan siis. Muiden musiikkityylien konserteissa ei ole tulllut pitkään aikaan käytyä. Ei ole lempibändejä sattunut pitkään aikaan käymään täällä päin. :>

Kaktusfobia

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Lokakuu 14, 2007, 12:10:15 »
Minä kuuntelen musiikkia koko ajan. Melkein. Kotona ollessani ainakin.

Talostamme löytyy aika monta cd-soitinta, ja aina on jostakin niistä kuuluttava jotain. Jos oleskelen sellaisessa huoneessa, jossa ei ole soitinta, joko a) raahaan sinne sellaisen b) raahaan sinne kaiuttimen c) lisään lähimmän soittimen volyymia niin että kuuluu. Olen riippuvainen, enkä osaa keskittyä mihinkään, jos en kuuntele jotain.
Illalla laitan omassa huoneessa ikivanhan kasettisoittimen päälle ja se pyörii yöllä siihen asti, että pysähtyy. Jos olen koneella, jotain kuuluu sieltä. Jos olen isoveljen huoneessa (luvatta, mutta sillä on pehmeä sänky jossa on ihana lukea), laitan syntikasta kuulumaan jotain tylsää jankkausta. Parempi sekin kuin ei mitään.

Sitten koulussa/koulumatkalla en voi kuunnella mitään, mp3-soitinta ei ole. Muuten auotmatkalla kuuntelen jotain cd:tä myös. Jos olen kylässä jossain, menen ja röyhkeästi laitan heidän radiostaan jotain kuulumaan. Riippuu tosin hieman kyläpaikastakin. 8)

Minulla ei ole mitään systeemiä, missä tilanteessa kuuntelen mitäkin. Sen sijaan mielentilasta riippuu kovasti. Jos olen äkäinen, kuuntelen jotain oikein synkeää ja uppoudun oikein ärsytykseeni. Ja vaikka toisin luulisi, se helpottaa. ^^

Jos sisko/veli soittaa syntikkaa/kitaraa, istun aina siinä vieressä ja luen tai jotain.
Muuten en käy juurikaan missään konserteissa tai sellaisissa. Ne ovat aina jossain kaukana, eikä ole mahdollisuuksia sinne päästä. Tai sitten joku muu este. Harmi.

teisha

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Lokakuu 14, 2007, 18:35:06 »
Ja monet kansertitkin on K-15, tai K-18. Niin että niihin ei välttämättä pääse. :/

Läksyjä kun teen niin kuuntelen aina musiikkia, vaikka se ei mitenkään edistä keskittymistäni, päinvastoin 8)  Keskityn liikaa musiikkin, mutta sitähän en sano kenellekkään, varsinkaan matiikan opettajalle joka antaa meidän kuunnella musiikkia samalla kun me lasketaan<3 :D

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #7 : Lokakuu 14, 2007, 20:37:40 »
Kuuntelen lukiessa (paitsi tentteihin valmistautuessa) ja harjoitustehtäviä tehdessä. Kuuntelen pääasiassa mp3-soitinta, eivät ainakaan naapurit häiriinny. Joskus kuuntelen jopa 10 tuntia, etenkin kipeänä, mutta yleensä jotain 3 tuntia.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #8 : Lokakuu 16, 2007, 17:20:55 »
Lähes aina lukiessani, kirjoittaessani tai netissä ollessani musiikki pauhaa. Eilen olin valveilla n. 15 tuntia, josta noin 10 tuntia kuulokkeet korvilla. Tai ilman, vaikka perhe häiriintyisi. Ei aina kaikkia voi miellyttää. Useimmiten raahaan mankan esiin, koska en ole mp3-soitinta jaksanut hankkia, kun rahaa menee enemmänkin levyihin. Joskus tuo nurkassa kököttävä kunnon värkkikin saa töitä, mutta enimmäkseen, kun Profeetta tuntee olonsa nostalgiseksi ja kuuntelee vinyylejä. Niin kuin nyt, kun kajareista kuuluu Pink Floydin The Dark Side Of The Moon. Taitaa olla Time menossa. Rauhoittumisen aika.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa julkupuu

• Genrepoliisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #9 : Lokakuu 17, 2007, 16:41:58 »
Yleensä kotona ollessa musiikit soivat aina (enemmän tai vähemmän) kovaa. Kukaan siitä ei ole koskaan valittanut, eikä toivottavasti valita. Kuuntelemani musiikki sattuu vielä kuulostamaan ulkopuolisen korvin (seinän toiselta puolelta tai kuulokkeiden ulkopuolelta) suhinalta ja kummalliselta rätinältä.
Silloin kun kamera-mp3 -soitinyhdistelmäni toimi vielä, kuuntelin bussimatkoilla musiikkia aina kotiin asti. Lisäksi jos yksin piti kävellä jonnekkin, niin musiikki oli kiva kaveri.

Nyt musiikkia tulee kuunneltua yleensä vain kotona ollessa ja autossa. Ja autossakin miehekkeen maun mukaista musiikkia ja harvemmin minun levyäni. Noh, tämähän tietää sitä että minun autossani ei sitten tasan kuunnella mitään muuta kuin black metalia.

En oikein tiedä voiko sitä kotona kuunneltua musiikkia sanoa ns. taustamusiikiksi, kun kuitenkin koko ajan tiedostan että mikä biisi sieltä tulee ja jalka saattaa alkaa vipattaa musiikin tahdissa ja yleensä tulee hyvin nopeasti vaihdettua biisi, jos ei tule sitä mieleistä. Toisinaan kyllä on hetkiä, jolloin uppoutuu ihan täysin puuhaansa, eikä yksinkertaisesti kuule mitä musiikkia tulee.
Only those who he loved could see the lightning scar. 4500!

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Lokakuu 17, 2007, 16:50:37 »
Minulla on kovin pieni levyvarasto, muuten varmasti kuuntelisin kotona levyjä kaiken aikaa. Kun kuulee samoja biisejä tuhannetta kertaa, ne alkavat jo vähän kyllästyttää. Radiotakaan en oikein voi kuunnella, sillä minulla on niin laaja musiikkimaku, ettei mikään kanava kata sitä. (Sitä paitsi cd-soittimeni radio on ääliö.)

Eli en siis oikeastaan kuuntele paljon musiikkia vapaa-ajalla. Rakastan kyllä kuunnella, se luo fiilistä ja kaikkea, mutta soitin ei ole päällä 24/7. Oikeastaan se menee kausittain; on näitä kausia kuin nyt, kun samat iänikuiset biisit ärsyttävät, ja sitten niitä, kun kuuntelee pitkästä aikaa ja levy voi soida vaikka sata kertaa läpi ilman että kyllästyn.

Öisin en kuuntele. Se olisi tottumiskysymys, mutta minä en saa unta jos huoneessa on ylimääräistä ääntä.

Sain vähän aikaa sitten MP3-soittimen, mutta en kyllä kulje napit korvissa kaiken aikaa. Pyöräillessä ehkä ja muutenkin matkoilla, mutta esimerkiksi koulussa tai jossain sellaisessa paikassa, missä ei ole ihan järkyttävän tylsää, musiikinkuuntelu olisi jotenkin ylimääräistä. Se on viihdettä, jota tarvitsen silloin, kun en jaksa muuten.
JA sitä paitsi ämppärini akku on vähän mielenkiintoinen kaveri, joten en senkään vuoksi kuuntele jatkuvasti.

Joskus, kun on tietynlainen fiilis (lue: pakko saada kuunnella The Arkia, jota minulla ei ole muualla kuin ämppärissä), yhdistän tietokoneen kajarit soittimeen ja kuuntelen niiden kautta. Ei ehkä paras äänenlaatu, mutta saanpahan kuunneltua minulle rakkainta musiikkia muualtakin kuin napeista.

En oikein tiedä voiko sitä kotona kuunneltua musiikkia sanoa ns. taustamusiikiksi, kun kuitenkin koko ajan tiedostan että mikä biisi sieltä tulee ja jalka saattaa alkaa vipattaa musiikin tahdissa ja yleensä tulee hyvin nopeasti vaihdettua biisi, jos ei tule sitä mieleistä. Toisinaan kyllä on hetkiä, jolloin uppoutuu ihan täysin puuhaansa, eikä yksinkertaisesti kuule mitä musiikkia tulee.
Juuri näin. ^

Taidan muuten olla mestari selittämään kaiken ihan turhan pitkästi.

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #11 : Lokakuu 17, 2007, 22:39:16 »
Yksin. Kuuntelen sitä eniten yksin, silloin keskityn musiikkiin ja haluan kuullaa tarkkaan ihan kaiken. Kavereiden kanssa ei pahemmin onnistu, jos aikoo jotain puhua. Silloin se menee taustalla, vaikka yhden ystävän kanssa saatetaan lojua pitkäänkin sängyllä tai lattialla kuunnellen vaan ja ainoastaan musiikkia.
Eli ihan sillä perinteisellä tavalla, cd-levyiltä.
Ennen kun mulla vielä oli mp3-soitin, raahasin sitä kaikkialla. Sitten se sano ittesä irti, ja nyt pitää tyytyä puhelimen säälittävän pieneen muistiin. Joten enää ei ulkona pahemmin tule kuunneltua, vaikka se mukavaa olisikin. En mä kyllä käy edes ulkona. Auto matkoilla se soitin olisi ihanteellinen, koska radiosta tulee pääsääntöisesti ihan kamalaa musiikkia.
Koneella ollessa tulee kuunneltua enemmän ja vähemmän musiikkia. Ei siihen samalla tavalla keskity, mutta on mukavaa kun taustalla kuuluu musiikkia, eikä koneen hurinaa. Toisinaan ei edes kuule näppäimistön ääniä, tykkään kuunnella musiikkia kovaa.
Paheeni onkin varmasti juuri tuo kovalla kuuntelu. Siitä vaan saa juuri mukavan fiiliksen. Suorastaan rakastan sitä. Laittakaapa itse voluumit kaakkoon ja mieluisinta musiikkia tulemaan, on aivan mahtavaa. Koska rakastan melua.

Lainaus käyttäjältä: Kommando
Minulla on kovin pieni levyvarasto, muuten varmasti kuuntelisin kotona levyjä kaiken aikaa. Kun kuulee samoja biisejä tuhannetta kertaa, ne alkavat jo vähän kyllästyttää.

Tätä en millään voi allekirjoittaa. Niitä somoja kappaleita kuuntelen edelleen, vaikka olen kuullut varmasti osan niistä satoja kertoja. En minäkään tietysti kaikkia kappaleita siedä, mutta kyllä ne lempi bändien kappaleet vaan on niin ihania, niihin ei millään voi kyllästyä. Ja mulla ei huonoja levyjä kuuntelussa koskaan olekkaan 8'DD

Kyllä sitä miellään kuuntelisi vaikka koko päivän musiikkia, mutta se on mahdottomuus. Kuulokkeet rupeavat koskemaan korviin oltuaan siellä jonkun aikaa, enkä minäkään ihan niin itsetuhoinen ole, että haluaisin tuhota kuuloni nyt. Eiköhän se ehdi vielä. Ja koulussa toki on tarkoitus oppia muutakin kuin biisien sanat ulkoa.
Kaikessa yksinkertaisuudessaan, minä elän musiikilla.

Tänään missattiin yksi konsertti, koska matka oli arkipäivälle liian pitkä, mutta yksi sitäkin tärkeämpi konsertti on jo takana<3
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2007, 22:45:58 kirjoittanut Briette »
i only show you what i want you to see

Poissa miki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #12 : Lokakuu 20, 2007, 23:55:40 »
No minä kuuntelen musiikkia oikeastaan koko ajan, kun vain on mahdollista. Kotona minulla on aina joku levy soimassa taustalla samalla kun luen, piirrän, teen läksyjä tai olen vain kavereiden tai siskon kanssa. Tietokoneellakin soitan koko ajan koneelta jotain musiikkia. Se on vain jonkinlainen tapa ja ilman musiikkia oleminen tuntuisi jotenkin ihan orvolta. Illalla en varmaan osaisi enää nukahtaa ilman musiikkia. Mulla on varmaan joku ongelma, kun iltaisin saan sellaisia "lievähköjä" ylivilkkauskohtauksia, enkä pysty mitenkään asettumaan aloilleni ilman mitään tekemistä ja muutenkin saatan olla ihan hysteerinen. Silloin on pakko pistää mp3:n kuulokkeet korville ja kuunnella jonkin aikaa musiikkia rauhoittuakseni. Se on muuten todella uskomaton fiilis, kun voi illalla maata rauhassa paikoillaan ja keskittyä ainoastaan siihen musiikkiin. Siihen jotenkin "sulautuu" mukaan ;> Illalla löytyy yleensä juuri parhaiten aikaa tuollaiselle perusteelliselle kuuntelulle.

Mp3-soittimista... Minä olen sellainen ihminen, joka raahaa soitintaan mukana jatkuvasti joka paikassa. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että on aika epäkohteliasta kuunnella musiikkia toisten seurassa. Koulussa kuitenkin joskus välitunneilla tekee välillä hirveästi mieli kuunnella musiikkia, mutta yleensä annan silloin toisen kuulokkeen kaverilleni ja kuuntelemme yhdessä. Jos ko. kaverini ei pidä samasta musiikista minun kanssa, niin vähintääkin pidän silloin toisen napin poissa korvasta, jotta kuulen mitä tämä sanoo. Kuuntelen mp3-soitintani oikeastaan aina silloin, jos joudun olemaan yksin, esim. bussissa, kävellä, pyöräillessä, muita odotellessa tai kaupassa käydessä.

Vaikka suurin osa kuuntelustani tapahtuu sellaisena taustakuunteluna, niin eniten rakastan kuitenkin sellaista perinteistä levyltä kuuntelua, kun samalla räpelletään kansilehtisten kanssa ja luetaan sanoja. Lempilevyjeni kohdalla niihin sanojen lukemiseenkaan ei kyllästy ja se on ihanaa, kun saa kunnolla keskittyä pelkkään musiikkiin. Erotella musiikista eri kitarat, etsiä soolo-osista tietynlaisia kitaroiden vinkaisuja ja samalla melkein näkee minkälaisella ilmeellä laulaja missäkin kohdassa on laulanut.
We can leave this world, leave it all behind,
we can steal this car if your folks don't mind,
we can live forever if you've got the time.

Rusba

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Lokakuu 21, 2007, 17:35:14 »
Kuuntelen musiikkia melkeinpä koko ajan. Siis lähinnä kotona samalla kun dataan, koska kuitenkin istun päivät pitkät koneella, niin samalla on kiva kuunnella musiikkia.

Läksyjä tekiessä kuuntelen myös musiikkia, olen huomannut, että kun luen sanoja sanakokeeseen, opin ne helpommin, jos kuuntelen musiikkia samalla.
Kokeisiin en voi lukea musiikin kanssa, koska sit keskityn vaan siihen musiikkiin ja ajattelen vaan sitä musiikkia, lukemisesta ei tule yhtään mitään. Sama koskee ihan muitakin kirjoja, sekä musiikkiin, että kirjaan ei voi keskittyä samanaikaisesti.

Mp3-soittimen omistan (joskin huonon, vanhan ja raihnaisen sellaisen, mutta toimii se vielä) ja sitä kuuntelen aina lenkillä, kouluun pyöräillessä (jos pyöräilen yksin), pitkillä automatkoilla ja iltaisin ennen nukkumaanmenoa.
Kavereiden kanssa ollessa en kuuntele mp3-soittimella musiikkia, koska silloin on vaikempi keskittyä kavereiden kanssa juttelemiseen.

Kuuntelemani musiikki on lähinnä raskaampaa, rockia, heviä, metallia, jotain sen tyylistä, en minä oikein näitä genrejä tunne.

Konserteissa en kauheasti käy, olisihan se toki siistiä, mutta itse joutuisin maksamaan liput niin ei ole varaa kovin usein mennä mihinkään. Nightwishin (+Nocturnal Rites) keikalla olin pari vuotta sitten ja se onkin toistaiseksi ainoa keikka, jolla olen ollut. Joskus pienempänä taisin käydä Tiktakin keikalla.
Nyt yritän parantaa tapani, joulukuussa menen taas Tampereelle Nightwishin keikalle ja ilmeisesti Sonata Arctican keikalle myös. Harmi vaan, kun minulla ei oikeastaan ole kuin yksi kaveri, joka kuuntelee samanlaista musiikkia kuin minä, niin keikkaseuraa ei aina ole. Isi kyllä lähtisi mielellään minun kanssa keikoille (kuuntelee itse aika samanlaista musiikkia kuin minä, siltä minä varmaan tämän hyvän musiikkimaun olen perinyt), mutta oikeasti isi ei ehkä ole parasta keikkaseuraa.

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Lokakuu 26, 2007, 18:16:03 »
Kiva kysymys ja muutenkin hyvä topicci. Oma tapani kuunnella musiikkia vaihtelee aikalailla. Perushomma on kuitenkin se, että kun saan kauan odottamani levyn vihdoin kätösiini, laitan sen soittimeen ja jos albumin mukana on tullut lyriikat, kuuntelen kappaleet läpi niitä samalla lukien. Minusta se on mukavaa, vaikka joku muu voikin pitää tylsänä istua 45 min paikoillaan kappaleita "lukien". Se on minusta vain kivaa, se rauhoittaa ja on hauska huomata, miten vielä monenkin vuoden jälkeen alkaa tajuta kappalen sanoman vasta nyt, kun ei ole sitä ennemmin sen enempiä miettinyt tai syvemmin pohtinut. Se oivallus, kun tajuaa, miten ajatukset yhtenevät musiikin kautta ja se juttu, kun tietyn koukun tai jujun tajuaa, saa hyvälle tuulelle.

Toisekseen kuuntelen musiikkia ihan vaan taustamusiikkina. Teen läksyjä, luen kirjaa, surffailen netissä. Siellä se on, siihen ei vain sen enempiä kiinnitä huomiota, mitä nyt välissä havahtuu. Ja kolmantena tapana tietenkin on se, että tanssin musiikin "kanssa". Olen ostanut pari levyäkin ihan vain sen takia, että on tehnyt mieli tanssia sellaista musiikkia, vaikken muuten sellaista kuuntelisikaan. Se on hauskaa; pitää omat yksityisbileet itsekseen ja vain tanssia niin kauan kuin jaksaa. Ei sitä aina jaksa lähteä lenkkipolulle, vaikka pitäisi, mutta tanssiminen on aina helppoa, kun sen jälkeen saa lysähtää vaikka sängylle nukkumaan, jos mieli tekee. Ja kun menen nukkumaan, avaan mp3-soittimeni ja alan kuunnella laulun sanoja. Saatan soittaa saman kohdan ties kuinka monta kertaa, kunnes saan selvää (lue= luulen saavani), mistä siinä on kyse. Siinä tulee uni aina helpommin.

Pähkinänkuoressa; kuuntelen musiikkia milloin mitenkin.
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa yhdys sana sankari

• ->
  • Vuotislainen
« Vastaus #15 : Lokakuu 26, 2007, 21:24:01 »
Kuuntelen musiikkia yleensä koneelta, mulla on monia playlistejä joista sitten valitsen sopivan joka tilanteeseen. Jossain saattaa olla jotain yhtä bändiä, jossain samaa tyylilajia tai jossakin kaikkea sikinsokin. Näin saa vaihtelua ja hyvää musiikkia minulla onkin hirvittävät määrät. mp3-soitinkin löytyy ja sitä kuuntelen, mutta pitäisi näemmä päivittää mp3:n, kun ei enää jaksaisi kuunnella niitä kappaleita. Suurimmat suosikit löytyy koneelta. Sitten toki kuuntelen kaikenlaista musiikkia kotona, kun perhe tykkää kuunnella. Joskus on jopa 4 soitinta samaanaikaan päällä. John Fogertya ja Edguyta olen kuullut alakerrassa, mutta omassa kopissani kuuntelen sitä mitä itse määrään. Musiikkimakuni on raskaanpuoleista (thrash-, black-, death-, power-, ja kasarimetallia) ja joskus tulee valituksia kun musiikki raikuu kajareista alakertaan (koneeni ovat vintillä) liian kovaa.
sori kovasti

Poissa Arminas

• Addikti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #16 : Lokakuu 31, 2007, 20:53:26 »
Useimmiten kuuntelen musiikia iltaisin ennen nukkumaanmenoa, silloin on ihana syventyä biiseihin. Lisäksi aika usein lenkille otan mp3:n mukaan. Jos touhuilen jotain, esim. kirjoitan, piirrän, siivoilen tms. Tai olen koneella niin kuuntelen vaihtelevasti musaa.Ihan siitä riipuu miten huvittaa. Yleensä kyllä huvittaa.:)
The stories we love best do live in us forever.

Rawe

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Marraskuu 27, 2007, 17:27:15 »
Aina tietokoneella ollessani. Usein myös mennessäni nukkumaan iPod soimaan. Tuo tulee myös todella usein mukaan lenkille/kävelylle, useimmiten tosin vain kävelylle, tuppaa nuo kuulokkeet tippuilemaan juostessa ja niitä onkin sitten ärsyttävää jatkuvasti pistää paremmin - tosin ei aina, joten siksi myös lenkille sillointällöin. Keikoilla, festareilla tms en ole vielä kertaakaan ollut. Digitaalisessa muodossa mä tykkään enemmän kuunnella, CD:t on käytännössä turhia kun en niillä mitään koskaan tee, ei ole kannettavaa CD-soitinta mulla. Edullisempaakin digitaalisena.

Taasen tuo tapa jolla kuuntelen koneella, on useimmiten näin että kirjoitan iTunesin hakupalkkiin jonkun artistin/bändin jota haluun kuunnella, soitan koko listan biisejä mitä ko. bändiltä/artistilta on ja sitten vaihtoon kun on loppu tai uusiksi.

Mustesydän

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Marraskuu 28, 2007, 20:20:56 »
Kyllähän sitä musiikkia tulee kuunneltua ihan joka päivä.
Minä kun kuljen kouluun bussilla, sen verran pitkä matka, niin bussimatkalla sitä kuuntelee. Aamulla kun menee kouluun ja päivällä kun pääsee koulusta.
Jos kävelen vaikka yksin jonkun pitemmän matkan, tai menen pyörällä tms. niin kuuntelen yleensä silloin musiikkia, niin menee aika joutuisammin.
Koneella kuuntelen aina musiikkia, jos vain on mahdollista.
Ja joskus, ennen kuin menen nukkumaan niin kuuntelen musiikkia hetken, jos vaikka ei väsytä. Ja radiotakin tulee kuunneltua silloin tällöin, joskus jos lukee kokeita tai tekee läksyjä, tai joskus ihan muuten vaan. Ja levyjäkin tottakai. 8)

Semmoista raskaampaa musiikkia kuuntelen. Metallia, death metallia...
Paljon kuitenkin kuuntelen.

yukiri

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Marraskuu 30, 2007, 17:54:20 »
Musiikki = Rakkaus.
Eli joo, voisinpa sanoa kuuntelevani musiikkia melkeinpä koko ajan. Mp3-soitin on silkka elinehto, samoin cd:itten ostelu. Koneella kuuntelen musiikkia aina. En ole kuitenkaan niitä napit korvassa 24/7 ihmisiä, en halua kuunnella musaa esim. samalla kun keskustelen jonkun kanssa, kumpaankaan asiaan ei pystyisi silloin keskittymään kunnolla. mp3-soitin kulkee muuten kyllä mukana lähes aina, tylsäkin bussimatka ei ole niin tylsä kun voi fiilistellä jtn loistavaa biisiä *-* Kuunnellessani musaa saatan keskittyä siihen myös täysillä ja ruveta naputtelemaan rytmiä/hoilailemaan mukana (viimeisimpää tosin lähinnä kotona :D )
Muttah. Todella monenlaista musaa kuuntelen, aina mielentilasta riippuen.

quicksilver

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Joulukuu 04, 2007, 15:33:12 »
Kuuntelen musiikkia joka päivä. Aamulla avaan koneen/radion/kuuntelen cd:tä, ja kuuntelen musiikkia aamukaffen kaverina. Mp3-soittimesta en kuuntele koskaan aamulla kotona, sillä jollakin perheenjäsenellä voi olla jotakin sanottavaa, ihan vaikka vain hyvää huomenta.

Jos kuljen koulumatkan yksin, kuuntelen musiikkia mp3-soittimestani. Ämpäri kulkee aina mukana, vaikka sitä ei välttämättä kuuntelisikaan koko päivänä. Mielestäni on epäkohteliasta kuunnella musiikkia toisen läsnäollessa, ja heti jonkun tutun kohdattuani otan napit pois. Sama pätee muihin. Jos puhuteltava ei keskity kunnolla sanomisiini siksi, koska on toinen nappi korvassa, pyydän itse toista (ihan kohteliaasti ja kivasti tietty :)) ja sitten kuunnellaan yhdessä. Jos on jotakin tärkeää sanottavaa, pyydän ottamaan napin kokonaan pois.

Aina yksin ollessani ulkona/kaupungilla/kirjastossa/bussissa/jne. soi musa mp3-soittimesta, toisinaan niin kovaa, että ympäristöstään ei tajua mitään. Bussin tai metron odotus yksin on kamalaa, jos ei ole mitään kuunneltavaa. Aika kulkee joutuisammin musiikin parissa.

Kotona yksin ollessa minulla soi musiikki mp3-soittimesta, radiosta, cd-soittimesta ja koneella ollessa tietenkin koneelta. On kiva hoitaa askareita jammailun lomassa, esimerkiksi tiskaamisesta, leipomisesta ja pyykkäyksestä saa paljon mielenkiintoisempaa kuuntelemalla musiikkia :D.

Silloin kun perhe on yhdessä, en soita musiikkia. Meillä on toisinaan radio päällä, mutta radiokanavan yksimielisen valinnan vaikeudesta johtuen ei niin usein. Omassa huoneessani on aina jokin musaa soittava härdelli auki, vaikka en olisikaan huoneessani. Paitsi tietenkin silloin, kun katson tv:tä, videoita YouTubesta tai jotakin telkkarisarjaa koneella. last.fm rekisteröi tietenkin kaiken musiikin, mitä koneella kuuntelen, ja siellä pyöriessä löytyy kaikkea kivaa kuunneltavaa. Muiden mennessä nukkumaan en toki lopeta kuuntelua, vaan otan kuulokkeet.

Illalla(krhm..yöllä) kuuntelen musaa mp3-soittimesta ennen nukkumaan menoa. En välttämättä mitään rauhoittavaa, vaan sekalaisesti kaikenlaista. Myös iltapäivällä saatan maata sängyllä ja keskittyä vain musiikkiin, joka soi cd:ltä tai koneelta. Vaikka kuuntelenkin paljon musiikkia ämpäriltä, pidän siitä, miltä musiikki kuulostaa tilassa. (noh, tulipa epäselvästi..) Se on paljon miellyttävämpää, ja kunnollisella äänentoistolla saa musiikista paljon enemmän irti.

Ja sitten referointi: Kuuntelen musiikkia aina yksin ollessani. Niinkin yksinkertaisesti sen voi sanoa :D

Poissa Guilty

• Vuotislainen
  • Fear would be justified.
« Vastaus #21 : Joulukuu 06, 2007, 18:57:46 »
Hmm. Kuuntelen musiikkia..no melkein koko ajan eli aina kun on mahdollista. Aamulla kuuntelen radiota, päivällä Mp3:sta, iltäpäivällä kuuntelen musiikkia koneella ja illalla taas mp3.:)
Usein se on tavallaan taustamusiikkia enkä kovin paljon keskity sanoihin, mutta monta kertaa kun olen yksin alan miettiä sanoja kunnolla. Kun muita ei ole on minusta ihanaa laulaa mukana vaikka se ei ole mitään kovin hienon kuuloista. Siitä tulee hyvä fiilis.:)
Sanoisin että olen riippuvainen musiikista. Ei se haittaa minua lainkaan sillä rakastan musiikkia.;)
Nyt kuuntelen Stam1naa.
---

Warchild

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Joulukuu 07, 2007, 23:52:59 »
Kuuntelen musiikkia infact aika paljon. Jos olen koneella niin kuulokkeilla tulee kuunneltua, nukkumaan käydessä cd:ltä, ja muuten vain.
Koulussa, automatkoilla.

Kotona tulee useasti pistettyä cd soittimeen ja lysähdettyä sohvalle/sängylle vain kuuntelemaan, ja miettimään sanoja...

Ancka

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Tammikuu 05, 2008, 20:30:58 »
Kuuntelen musiikkia koko ajan. Eli kaiketi se sitten taustamusiikkina menee. Mutta aamusin on ihan pakko kuunnella bussissa, koulussa välitunneilla, kotimatkalla taas bussissa ja sitten kotona kuuntelen koneella musiikkia samalla, kun oleskelee netissä ja irkissä.

Mutta tykkään kuitenkin kuunnella hirveästi sanoja ja säveliä ja sitä itse musiikkia, joten ei se ehkä ihan suoranaisesti vain taustamusiikkia ole. Kaikki tietää olla puhumatta minulle, kun kuuntelen musiikkia, sillä en pysty keskittymään samaan aikaan ollenkaan siihen, mitä se toinen sanoo. :D

bougainvillea

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Tammikuu 05, 2008, 23:11:19 »
Minä kuuntelen musiikkia tietokoneella välillä kun istun vain tässä, mutta mp3-soittimella linkkurissa, lenkillä, piirtäessä, kirjoittaessa ja kuvatessa. Lenkillä on juuri ihanaa
kun kävelee metsässä ja tutkii kaikkea ja keksii mielessään tarinoita ja ei kuule muuta kuin musiikin ja tarinat vain tulee päähän ja voi elää hetken siinä maailmassa missä haluaisi. Se on täydellistä. Kuuntelen juuri kaikkea fantasiamusiikkia, pianomusiikkia, viulua. Mutta en mitään tyyliin Mozartia vaan sellaista metsää ja menninkäisiä -tyylistä.
Kuuntelen myös kaikkea hiljaista rauhallista unimusiikkia. Ennen kuuntelin lähinnä punkkia eikä muu kiinnostanut, mutta nyt kuuntelen sitä vain joskus vihaisena tai muuten vain HYVIN harvoin.
Jos minulla ei olisi mp3-soitinta, en voisi purkaa itseä mihinkään enkä voisi oikein ideoida mitään.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #25 : Tammikuu 06, 2008, 00:18:33 »
Minä kuuntelen musiikkia päivittäin. Se on eräänlainen henkireikä minulle. Nyttemmin musiikkimakuni on hitusen avartunut, vaikka metalli onkin se omin juttuni.

Minä kuuntelen musiikkia melkein kaikkialla. Koulun välitunnit kuluivat välillä musiikin parissa, kun kavereita ei ollut paikalla. Kököttelin yksin nurkassani ja kuuntelin lempiyhtyeitäni, ja harmaa koulupäiväkin muuttui heti mukavammaksi. Musiikkia tulee kuunneltua töissä, kun homma ei ole mitenkään erityisen haastavaa, vaan saa miettiä omia juttujaan, kuunnella hyvää musiikkia ja antaa käsien käydä. Alituinen pelkoni on, että ämppärini (lue: mp3-soitin) akku loppuu kesken päivän ja sitten saa kuunnella vain sitä koneiden huminaa ja tuijotella kelloa.

Kun olin vielä lukiossa eikä ollut vielä ajokorttiakaan (saati autoa), linja-automatkat kuluivat musiikin parissa. Tylsä ja pitkäntuntuinen matka kului nopeasti, kun tajunnan täytti musiikilla. Erityisesti iltapäivällä, kun linja-auto oli täynnä meluavia ja kirkuvia teinejä, musiikki soi armahduksen vanhalle. Aamusta eivät onneksi jaksaneet niin möyrästää. Kaupungilla kulkiessa napit ovat tiiviisti korvissani, kun kiertelen kaupoissa. Monissa liikkeissä taustamusiikki on sietämätöntä roskaa, ja silloin rakastan ämppäriäni.

Musiikki on inspiraation lähde. Kun käyn lenkillä tai makaan sängyssä kuuntelemassa ämppäriäni, jokin idea saattaa vain iskeä tajuntaan musiikin takia. Sitten pitää vain juosta tietokoneelle ja kirjoittaa. Joskus tulee paahdettua monta sivua yhteen soittoon ja tuskin tajuan, mitä ympärilläni tapahtuu. Musiikki soi taustalla, kun teen jotain arkipäiväisiä juttuja, kuten siivoilen tai vaikka luen. Autossa ja junassa musiikki on hyvä viihdyke. Autossa minulla on aina radio (tarkemmin sanottuna Radio Rock) päällä, tai sitten kuuntelen omia cd-levyjäni. Joskus körötellessäni jonnekin tulee hoilattua kovasti musiikin mukana. Junamatkat puolestaan olisivat huomattavasti tylsempiä, jos ei voisi käpertyä siihen omaan maailmaan ja antaa musiikin moukaroida tajuntaa. Lähinnä kuuntelen musiikka yksinollessani, mutta kyllä se siinä taustalla menee vallan mainiosti kun vaikka tehdään poikkiksen kanssa jotain tai parannetaan kavereitten kanssa maailmaa. Myös bändien keikoilla on mukavaa käydä.

Musiikki on myös suojautumiskeino. Joissakin tilanteissa, kuten joillakin perheen yhteisillä reissuilla (sukulaiset asuvat aika kaukana ja heidän luonaan tulee käytyä koko perheen voimin välillä), kun isukki haluaa välttämättä kuunnella jotain järisyttävää ihmekanavaa, joka suoltaa silkkaa skeidaa. Matkat töihin (kestävät viisi tuntia ja ne pitää tehdä joka maanantai ja perjantai näin tammikuussa) kuluvat "leppoisasti" Tapio Rautavaaran tai iskelmälevyn (minä olen antanut sille nimen "Iskelmälevy Helvetistä") parissa, joten ämppäri on minulle pelastus.

Eli musiikkia tulee kuunneltua vähän joka paikassa, kun olen omissa oloissani. Välineenä toimivat ämppäri, stereot tai tietokone.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #26 : Tammikuu 06, 2008, 01:25:43 »
Mä taidan jäädä musiikinkuuntelutapoineni vähemmistöön. Ensinnäkään mä en kuuntele musiikkia joka päivä, joskus saattaa mennä puolesta viikosta viikkoonkin niin, etten kuuntele yhtään (paitsi jos kaupassa tms. sattuu soimaan taustalla). Toiseksi mä aika musiikin taustalle soimaan aika harvoin. Itse asiassa lähinnä vaan silloin jos mulla on jotain "aivotonta" näperrettävää, kuten siivousta tai jotain pientä askarreltavaa, tai miksei myös ruokaillessa. Jos mulla on sen sijaan jotain aivotyötä vaativaa tekeillä, kuten vaikka viestin kirjoittamista, musiikin kuuntelu ei vaan käy päinsä. Mä en pystyisi keskittymään, ja sitten asioita ei tulisi tehtyä ja musiikkikin jäisi pelkäksi hukkamölyksi. Lisäksi mä pidän ihan vaan hiljaisuudesta. Mä en ymmärrä sellaisia, jotka kestää pitää telkkaa tai radiota kaiken aikaa päällä. Mä tulisin sellaisesta hulluksi, en saisi rauhaa ja aivot ylikuumenisi. :/

Silloin kun mä sitten kuuntelen musiikkia, mä yleensä kuuntelen joitain tiettyjä kappaleita, sellaisia jotka pyörii päässä tai joita tekee muuten mieli kuunnella. Joskus mä saatan kuunnella saman kappaleen montakin kertaa lyhyen ajan sisällä. Yleensä mä myös kuuntelen aamulla herätykseksi jonkun kappaleen, joskus useitakin. Mä oon havainnut, että mukavin herätyskappale on sellainen, joka alkaa hitaasti ja rauhallisesti, mutta joka muuttuu vähitellen räväkämmäksi. Silloin herätys ei ole liian raaka, mutta ei myöskään liian ponneton (eli uudelleennukahtaminen ei ole niin todennäköistä kuin jos kuuntelis jotain tuutumusaa).

Pitkillä juna/automatkoilla musiikki on omiaan, jos ei ole ketään seurana. Samoin yksinäisillä kävelyillä. Tosin kaupungissa asuessa ei lähimaastossa ole aina sopivia, hiljaisia kävelyreittejä, enkä mä missään keskustassa viitsi laput korvilla talsia. Liikenteen meteli on ihan liian luja, enkä mä viitsi kuunnella törkeän kovalla kaiken aikaa. Se tuntuis myös jotenkin varomattomalta. Joskus on tietysti kiva kuunnella joitain kappaleita niin lujaa kuin korvat vaan mukavasti kestää.

Välineurheilun suhteen mä oon taatusti Vuotiksen vanhanaikaisimpia. Mulla on vaan tollainen perus-CD/kasettisoitin, kohtapuoliin viisitoista vuotta vanha, mutta ihan hyvin se on palvellut. Kannettavana soittimena mulla on korvalappustereot (siis ihan kasetteja pyörimässä). Mä uskon kyllä, että tuollaisissa ämppäreissä on paljon parempi äänentoisto, vähemmän kohinaa, mahtuu enemmän musiikkia ja silleen, mutta ei ole vielä tullut siltikään hankittua sellaista. Mä kuitenkin käytän noita mun korvalappujani suhteellisen harvoin, lähinnä tosiaan vaan yksinäisillä retkillä. Jos tarttisi joka päivä kuunnella, niin ehkä sitten olisi enemmän intoa panostaa parempaan. Tai ei välttämättä, kun en oikeastaan paremmasta tiedä, koska en ole muunlaista kannettavaa kokeillut. Lisäksi yleensä kun on ulkona liikkeellä, kaiken maailman taustaääniä kuuluu kuitenkin, joten mitä väliä jollain kohinalla. Sitten kun korvalappuni hajoavat (toistaiseksi on pelittänyt ihan hyvin), mä sijoitan johonkin superkojeeseen ja käytän sitä toivottavasti tyytyväisenä monen monta monituista vuotta.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2008, 17:22:52 kirjoittanut Mab »
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Whinez

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Helmikuu 11, 2008, 23:34:38 »
Monesti teen niin, että laitan jotain hyvänkuuloista soimaan keskellä yötä. Puoliunessa kuunneltuna uuden kappaleen rakenne ja melodiat jäävät utuisina päähän. Ennestään tuttu biisi taas avautuu yöllä itselleni muilta osin aivan erilailla. Sama biisi kuulostaa korviini aivan erilaiselta yöllä kuin päivällä. Jotkut yksityiskohdat ikään kuin kuuluvat yöllä yli muun.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #28 : Helmikuu 12, 2008, 11:53:54 »
Yleensä kuuntelen musiikkia vain ns. taustahälynä. Minulla tinnittää korvissa, joten kuuntelen mieluummin musiikkia, kuin sitä raivostuttavaa ääntä! Muutenkin minusta on mukavaa, ettei ole aivan hiljaista.  Sitten tietysti, jos lähden yksin vaikkapa lenkille, niin pistän mp3-soittimen kuulokkeet korville. Lenkillä on meinaan oikeasti aika tylsää, ilman musiikkia. Sama siivouksessa. Siivoaminen (tällä hetkellä pakkaaminen, kun ollaan muuttamassa) sujuu paljon rattoisammin, kun on musiikkia taustalla. Musiikkia kuuntelen myöskin silloin, jos olen yksin kotona. On jotenkin paljon turvallisempi tunne, kun talo ei ole aivan hiljaisena. Tai sitten avaan telkkarin :) Joskus harvoin saatan kuunnella musiikkia johonkin tunnetilaan. Minulla on pari biisiä, joita kuuntelen, kun ottaa päähän..
Harvemmin kuuntelen musiikkia vain tekemisenä. Jotkut kuuntelevat musiikkia autossa, kun heillä ei ole muuta tekemistä. Minä luen silloin kirjoja tms. (ei matkapahoinvointia!).

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Bionca

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Helmikuu 19, 2008, 16:52:33 »
Kuuntelen musiikkia yleensä myös ihan taustana samalla kun olen koneella tekemässä jotain.
Kuuntelen joko youtubessa tai sitten omasta tietokone listasatani. Musiikki makuni on hieman sekalaista, kuuntelen kaikenlaista musiikkia josta vain pidän. Minä en kuuntele niin kun yhtä ja samaa musiikki tyyliä pelkkä. Tällä hetkelläkin kuuntelen tätä viestiä kirjoitellessani Fergietä. Musiikki kuuluu lähes joka päiväiseen rituaaliin. Ilman musiikkia tietokoneella ollessani, on tylsää. Auto matkoilla meillä soi autossa lähes aina jokin CD tai radio. Minulla harvoin alkaa pyörimään päässä jokin yksi ja ainut biisi päässä. Sillä minä kuuntelen jokaista kappaletta yleensä vain kerran, ja siirryn seuraavaan. Joskus kyllä sitä voin kuunnella jotain uutta biisiä moneenkiin kertaan peräkkäin. Sillä ainahan sitä on kiva kuunnella jotain uutta ja tottua siihen. Joskus kyllä muutaman kuuntelun jälkeen kyllästyn siihen. Katson myös TV:stä voicea aika usein. Sieltä pystyy seuraamaan hyvin uusimpia ja hieman vanhempiakin biisejä, sekä tämän hetkisiä hittejä.

Poissa empsis

• Vuotislainen
« Vastaus #30 : Helmikuu 26, 2008, 16:26:33 »
Kuuntelen musiikkia paljon. Aamulla heti herättyäni, koulussa ja koulumatkoilla mikäli mp3 sattuu mukaan, kotiin illalla päästyäni tietokoneelta tai levyjä soittimessa. Nukkumaan mennessäni laitan aina levyn soimaan. Oikeastaan musiikki kulkee taustalla lähes koko ajan. Autossa, junassa, kävellessä, tanssiessa, läksyjä tehdessä... Tunnelma vaihtuu, levyt vaihtuvat, mutta musiikki pysyy.

Sheath

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Helmikuu 28, 2008, 21:02:03 »
Minä kuuntelen musiikkia lähes aina levy kerrallaan, ajatuksella. Hiljaisuudessa, sopivalla volyymillä, sängyllä maaten tai tuolilla istuen. Silmät kiinni useimmiten, jolloin huomio ei kiinnity mihinkään huoneen yksityiskohtiin. Joskus kuuntelen taustalla, mutten koskaan esim. koulussa tai bussissa, sillä minua häiritsee jos muut äänet tulevat musiikin päälle.

Musiikkimakuni on laaja, kansanmusiikista metallista jazziin, kaikkea siltä väliltä. Klassiseen musiikkiin en toistaiseksi ole kummemmin perehtynyt, mutta sen aion tehdä.

Harrastan musiikkia myös soittamalla, jota rakastan (pääsoittimena rummut). Levyihin saa usein hukutettua erilaisia tunteita, kuten masentumista, kiukkua ja vihaa, joillakin levyillä voi kohottaa tunteet mahtifiiliksiin, jotkut sopivat kaikkiin mielentiloihin. Joskus kun minua masentaa, suututtaa jne. käytän usein seuraavaa levy-yhdistelmää (Kanadan nerolta Devin Townsendilta): ensin Strapping Young Ladin levy Alien - täydellistä raivoa, kaaosta, siihen on mahtava purkaa huonoa oloa - ja heti perään Devin Townsend Bandin Synchestra: täydellinen vastakohta, pelkkää hyvää oloa, äärimmäisen rentouttavaa, matka toiseen maailmaan. Tämän yhdistelmän jälkeen minulla on varmasti hyvä olla.

Musiikki merkitsee minulle äärimmäisen paljon. Vaikka itse sanonkin, olen melko lahjakas musikaalisesti ja minulla riittää treenimotivaatiota tunneiksi joka päivä. Aion elättää itseni musiikilla (esim. soitonopettaja yms. Tietenkin ammattirumpali on haave, mutta realistisesti ajatellen kannattaa miettiä mahdollisuuksia)

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
« Vastaus #32 : Helmikuu 29, 2008, 17:50:40 »
Hauska fiilis, musan mukaan.. Jos on paskamainen olo on mukava kuunnella musiikkia ja muutenkin.. Se on vain niin puoleensa vetävää, kerrassaan mainiota ajanvietettä. Ja mikäs onkaan sitten parempaa kun tehdä jotain hauskaa kuten surffailla netissä JA kuunnella musiikkia... Mmm..
...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Maaliskuu 01, 2008, 18:10:17 »
Kuuntelen muusiikkia yleensä joka päivä bussissa ipodillani koska bussimatka on senverran pitkä että kuolee muten tylsyyteen.
Muuten kuuntelen musiikkia koulun jälkeen läksyjä tehdessä omilla kaiuttimilla riippuen siitä onko äitini kotona koska kuuntelen muusiikkia yleensä bassokaiutin aika lujalla eikä äitini siitä kauheasti pidä.
Asd

tutkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Maaliskuu 25, 2008, 19:27:32 »
Taustamusiikkina menee melkeinpä aina kun koneella olen. Levy kerrallaan tosin, en ole oikein ikinä älynnyt sitä shuffle-systeemiä. Melkeinpä aina kun kävelen paikasta A paikkaan B, on minulla kuulokkeet korvissa. En kuitenkaan tykkää kuunnella musiikkia esimerkiksi koulussa, koska en tykkää siitä, etten pysty keskittymään siihen musiikkiin ihan sataprosenttisesti vaikka haluaisinkin ja minua alkaa ahdistamaan, jos en kuule tarpeeksi sitä ympäristöä (kuulostaa aika tyhmältä ehkä).

Toki sitten myös ihan kuuntelemalla kuuntelen musiikkia, usein esimerkiksi ennen nukkumaan menoa saatan kuunnella jonkun levyn sängyssä makoillen pimeässä huoneessa. Silleesti minä saan eniten irti siitä musiikista. Ja älppäreihin tulee luonnollisesti keskityttyä vähän enemmän.

Ambra

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Maaliskuu 25, 2008, 21:33:28 »
Kuuntelen eniten musaa silloin, kun olen koneella. Tämä johtuu pääosin siitä, että olen _erittäin_ laiska lataamaan biisejä mp3:selle.

Kotona muuten kuuntelen jonkin verran radiota, tosin kyllästyn siihen aina jonkin ajan päästä, koska ne soittavat pääosin sellaisia biisejä, joita en kestä kuunnella. Sitten otan esiin pienehkön levykokoelmani ja alan pläräämään niitä läpi. Omistan aika monta levyä, mutta kuuntelen niistä vain muutamia.

Mp3-soittimeen turvaudun vain silloin tällöin, yleensä koulussa välitunneilla ja niillä tunneilla, joilla saa kuunnella musaa. Siellä on ollut jo ikuisuuksia vain ne samat biisit ja hypin yli puolien yli, koska en jaksa tai raaski poistaa niitä...

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #36 : Maaliskuu 25, 2008, 21:56:55 »
Nyt kun oikein ajattelee, saattaa syntyä kuva, että kuuntelisin musiikkia 25 tuntia vuorokaudessa, vaikka näin ei käsittääkseni ole ;)

Musiikinkuuntelu alkaa heti aamulla, kun äiti laittaa radion päälle pitämään hereillä. Iskelmää, hyh, mutta kai se tähän lasketaan, vaikka se onkin lähinnä vanhempien taustamusiikkina. Bussissa rakas mp3-soitin on vahvasti läsnä, ja koulumatkoja kertyy minulla linja-autossa päivittäin 40 minuuttia, plus vielä mahdolliset matkat kavereiden luokse/kotiin ja sieltä takaisin kaupungille. Tietokoneella ollessani soi aina jokin biisi taustalla. Tietoisesti kuuntelen musiikkia myös huoneessani kun piirrän, taiteilen, meditoin etc. Läksyjä tehdessä, jos niiden kimppuun kotona vaivaudun - kuuntelen jälleen musiikkia. Lisäksi soittelen aktiivisesti pianoa päivittäin. Ja kavereilla ollessa aina pauhaa jotain taustalla, teimme ihan mitä tahansa *pervo* MP3 mukana myös hammaspesulla :) Päivä päättyy johonkin tunnelmaan sopivaan kappaleeseen ja sitten nukkumaan. Muttasiis... kuuntelen musiikkia lähes koko ajan - ainoastaan kokeisiin lukiessani (sitäkin teen vain harvoin) ja muutenkin kirjoihin keskittyessäni nautin hiljaisuudesta ja häivytän turhan taustamelun.

Tuota listausta lukiessa vakuutun hitaasti siitä, että olen musiikkiaddikti.

Aliisa Ihmemaassa

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Maaliskuu 26, 2008, 15:09:29 »
Mulla on mp3-soitin aina mukana ja kuuntelen sitä aina kun en ole tunnilla tai kotona tai uimassa. Kotona tietysti kuuntelen stereoista musaa, mutta yhtäkaikki melkein koko ajan soi musiikki *musa-addikti*

Poissa Dec

• Ihminen
  • Vuotislainen
« Vastaus #38 : Maaliskuu 26, 2008, 21:54:10 »
Minä kuuntelen musiikkia mieluiten kuulokkeista, en kuitenkaan kovin usein taustamusiikkina, jollei auton radiota lasketa. Itse asiassa kuuntelen melko vähän musiikkia, mikä johtunee siitä, että minun on saatava keskittyä siihen. Kuunnellessani musiikkia pyrin ymmärtämään sitä, kuuntelen jokaisen soinnun ja soittimen osuutta tarkkaan ja nautin tunteista, jota musiikki minussa herättää. Äskeisellä en tietenkään viittaa mihinkään Britney Spears -tyyliseen vingutukseen tai räppiin, jota tuskin edes kehtaa musiikiksi kutsua (pyydän anteeksi, jos täällä joku pitää kyseisistä esimerkeistä, tämä on minun mielipiteeni ^^), vaan puhun musiikista, joka todella on musiikkia, jolla on sielu ja melodia ja joka elää. Tuon lisäksi minuun vetoavat rytmikkään rock -kappaleet, joissa on hyvä meininki ja tietysti myös melodia :)
  Lyhyemmin sanottuna siis kuuntelen oikeastaan melko vähän musiikkia, koska haluan keskittyä siihen rauhassa ja itse asiassa myös, koska soitan sitä mielummin kuin kuuntelen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2008, 20:07:52 kirjoittanut Dec »
Se vain näyttää siltä.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Maaliskuu 27, 2008, 19:45:11 »
Kuuntelen musiikkia melkein kaiken tekemisieni taustalla aina kotona ollessani: esimerkiksi siis dataillessani, tehdessäni läksyjä, lukiessani, piirtäessäni, jne. En juuri koskaan keskity kuuntelemaan musiikkia tarkasti, vaan annan sen lipua pääni sisään sen kummempia ajattelematta. Joskus tosin, esimerkiksi silloin kun ostan uuden levyn, lösähdän sängylle ja kuuntelen koko levyn läpi ajattelematta mitään muuta. Siitä tulee hieno tunne, kun kaikki muu unohtuu, mutta harvoinpa minulla on sellaiseen aikaa, kun hommailen koko ajan jotain muuta,

Ihan eri asia on sitten tietysti keikoilla käyminen. Käyn silloin tällöin, kesällä useinkin, lempibändieni ja joidenkin ihan randomien keikkoja katsomassa, ja siellä tulee tietenkin keskityttyä musiikkiin aivan eri tavalla kuin taustamusaa kuunnellessa.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
« Vastaus #40 : Huhtikuu 08, 2008, 16:45:05 »
En voi kuunnella musiikkia, jos minun pitää keskittyä johonkin asiaan. Joillakin kun on tapana kuunnella musiikkia lukiessa, läksyjä tehdessä tai muuta sellaista. Jos kuuntelen musiikkia, niin yleensä tosiaan kuuntelen sitä, eikä se soi vain taustalla. Paras hetki kuunnella musiikkia on kuunnella mp3-soittimella juuri ennen nukahtamista. Silloin siihen todella keskittyy, kun makaa vain hiljaa silmät kiinni! (ja joku jalkaterä vain nykii tahdissa :P)

Myös koneella istuskellessa tulee kuunneltua musiikkia, mutta ei aina silloinkaan, aina ei vain huvita. Lähinnä siis kun mussiikkia kuuntelen, kuuluu se mp3-soittimen kautta :) CD:itä en kuuntele oikeastaan koskaan johtuen siitä, ettei mulla ole mitään hyviä levyjä, ja kuuntelen mielellään eri artisteja sekaisin. En kuulu niihin, jotka kävelevät luurit korvilla aina, vaan otan kuulokkeet esiin silloin, kun niitä tarvitsee. Bussimatkat menee mukavasti musiikin siivittämänä, mutta jos satun lukemaan bussissa vaikka kokeisiin, en pysty keskittymään kumpaankin samaan aikaan.

Olennainen osa musiikinkuunteluani on myös musiikin tahdissa jammailu. Joskus nolona huomaan hytkyväni bussipysäkillä musiikin tahtiin, ja vielä jos kuuntelee nappikuulokkeilla, niin kaikki eivät välttämättä tajua minun kuuntelevan musiikkia... Minua ärsyttää kuunnella musiikkia meluisassa paikassa, kun se musiikki häviää kaiken hälyn taakse. Hyvät bassokuviot jää ihan pimentoon, kun ei erota musiikkia kunnolla. Inhoan niitä vanhoja huutavia busseja, jotka pilaavat musiikkihetkeni!
Humor me.

hensku

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Huhtikuu 08, 2008, 18:05:12 »
Mä kuuntelen musaa ollessani tietokoneella välillä kuulokkeet päässä tai välillä ilman. Mun huoneessa mulla on radio yleensä päällä ja sitten kun oon vaikka menossa kouluun tai välkällä kuuntelen musaa mp3-soittimelta. Musiikki ei häiritse mua pystyn tekeen läksyt ja lukeen vaikka kirjaa niin et musa ei häiritse kunhan volyme on hiljasella. Välillä kuuntelen musiikkia ennen nukkumaan menoa, että saa hyvin nukuttua..

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • TYM
« Vastaus #42 : Huhtikuu 10, 2008, 19:01:51 »
Minä yleensä kuuntelen silloin musiikkia, kun olen yksin. Eli kävelen esimerkiksi kotiin yksin tai olen koneella. Koneella kuuntelen musiikkia taustamusiikkina. Tykkään vähän raskaammasta musiikista. Mutta kyllä kevyempikin menee, jos... Ehkä se menee, jos siihen liittyy jotain rakkaita muistoja. Tai edes jotain. Mutta. Joskus alankin heilumaan kävellessäni musiikin tahdissa ja unohdan koko muun maailman. Ehkä ihmiset voivat silloin katsoa vähän oudosti. Varsinkin, jos kävelee silmät kiinni. Itse asiassa musiikilla on aika suuri vaikutus...
Minäkään en pysty kuuntelemaan musiikkia samalla kun teen jotain. Ajatus keskeytyy ihan heti. Tai oikeastaan silloin, kun teen kouluhommia en voi kuunnella musiikkia, mutta jos esimerkiksi kirjoitan koneella, yleensä kuuntelen musiikkia sillä musiikki tuo minulle inspiksen ja käytän musiikkia kirjoitelmissani, jos ymmärsitte mitä tarkoitan.
Rakastan musiikkia. Tulen aina rakastamaan. Siihen liittyy paljon muistoja. Mutta tämä nyt hieman poikkesi aiheesta, tämä minun viestini siis. Ainakin paikoin. Olen sekaisin.
We watch the shows, we watch the stars
On videos for hours and hours...

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Toukokuu 19, 2008, 22:10:19 »
Hymm... se riippuu mielentilasta ja siitä haluanko kuunella musiikkia taustalla vain oikein syventyä siihen.
Tykkään kuunella musiikkia ilman kuulokkeita varsinkin silloin, kun haluan itse laulaa mukana. Silloin musiikki on niin kovalla, etten kuule omaa ääntäni, eikä kuule kukaan muukaan :D Silloin on kiva vain laulaa täysiä mukana, lyriikoista tai ilman. Toinen on kun haluan musiikin vain taustalle, piirtäessäni, lukieassani tai kirjoittaessani.
Mutta yleensä tykkään kyllä kuunella kuulokkeilla, varsinkin illalla ennen kuin menee nukkumaan niin sammuttaa valot ja oikein keskittyy siihen musiikkiin. Varsinkin uusien biisien ja bändien kohdalla tykkään toimia näin.

Voisin sanoa olevani jonkinlainen musiikkiholisti :D Sillä pyrin kuuntelemaan musiikkia joka päivä ainakin vähän, en oikeastaan minkään periaatteen vuoksi, vain ihan vain siksi, että joka päivässä pitää olla sellainen kiva oma hetki kun keskittyy vain lempi musiikkiin. Aamu lähtee mukavasti käyntiin kun kuuntelee ensin pari lempikappaletta mp3 soittimesta. Heti töistä/koulusta päästyäni soitan yleensä musiikkia stereoista purkaakseni päivän stressit pois ja koska se tuo niin hyvän olon. Sitten on aina vielä pakko illalla ennen kuin menee nukkumaan niin kuunella vähän :D

Poissa maisamiisa

• TYM-
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #44 : Toukokuu 20, 2008, 07:10:45 »
Sain joululahjaks ämpärin. Sitä tulee kuunneltua päivittäin.
  Kuuntelen MCRää niin kovaa kun pystyn napit korvissa, joten suunnilleen täytyy hyppiä mun edessä että mä tajuan että joku puhuu  mulle :D Eli siis koko ajan tulee kuunneltua, kotona, koulussa (puutyötunnilla peittää yhden luokkalaisen ininän. Taivas.), bussissa, kaupungilla... Jos näette mut jossain yksin, on melkeen varmaa että mulla on napit korvissa ^^

MCRää, Good Charlottea, Green dayta, Aidenia, Papa Roachia, 30 Seconds To Marsia ja Zen Caféta. Ne on niitä mitä mä kuuntelen 24/7. MCRää eniten. :D

Ja jos haluan ärsyttää vanhempiani, pistän cd-soittimeni niin kovalle kun sen saa (eli TODELLA kovalle) ja kuuntelen biisiä Our Lady of Sorrows. Se vetää molempien pinnan kireälle, ja saan suunnilleen kaiken haluamani pistämällä musiikin hiljemmalle :D (Tai sitten Pink Floydia, tms... Isä huutaa silloin aina, mut mitä välii, en kuule kuitenkaan mitä se sanoo... :D)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2008, 11:12:39 kirjoittanut maisamiisa »
'cause baby you weren't the first or the last or the worst, SHAKE IT

Macy

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Toukokuu 23, 2008, 23:44:36 »
Kuuntelen musiikkia lähes koko ajan, myös koulussa (itsetuntoni on sen verran heikko ja ahdistun helposti väkijoukoissa, joten musiikki peittää äänet). Kotona joko CD:nä, radiosta, vinyylilevyiltä, kasetelta, tietokoneelta, DVD:ltä, mp3- muodossa tai vaikkapa mnun tai jonkun muun soittamana. Ei niin väliä, mutta musiikki on mukana elämässäni lähes koko ajan. En oikeastaan pärjäisi ilman ja oman elämäni solmut lähtivät aukeamaan psykiatrien ja lääkäreiden, mutta eritoten musiikin avulla. Se on eräänlainen kommunikointikeino minulle, enkä luopuisi mistään hinnasta.

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
« Vastaus #46 : Toukokuu 26, 2008, 08:50:18 »
Tekstin täydellinen muokkaus tapahtunut 18.12.09.

En viitsi kuunnella musiikkia kuulokkeilla kun minulla on seuraa, joten musiikin luukuttamista harrastan useimmiten vain yksinäisillä linja-automatkoilla tai kun olen lenkillä. Käytän yleensä kuulokkeita, paitsi kun olen poikaystäväni luona, sillä tämän kämppis luukuttaa musiikkia kovalla, joten voin kuunnella sitä (luojalle kiitos että hänkin pitää raskaasta musiikista!). Musiikinkuunteluni on vähentynyt huomattavasti viimeaikoina, sillä olen kovin harvoin aivan yksin, enkä tykkää kauheasti kuunnella musiikkia, kun on muuta seuraa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 18, 2009, 10:43:21 kirjoittanut Larten »
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Draven

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Kesäkuu 03, 2008, 14:14:42 »
Kuuntelen musiikkia melkein kokoajan. Kotona soi melkein aina musiikki, joskus vain taustalla joskus taas keskityn vain kuuntelemaan. Autossa kuuntelen aina musiikkia ja jos menen jonnekkin yleensä on aina mp3 mukana. Mutta jos esimerkiksi luen suomenkielistä kirjaa tai teen tietokoneella jotain keskittymistä vaativaa, silloin en pysty kuuntelemaan suomeksi laulettuja kappaleita, koska sanat vetävät huomioni enkä pysty keskittymään. Usein kuuntelen musiikkia myös juuri ennen nukahtamista, jolloin uppoudun biisiin täysin. Jos kuuntelen musiikkia kotona äänen ei välttämättä tarvitse olla täysillä, mutta mieluiten melko kovaa. Ulkona kävellessä taas kuuntelen musiikkia mieluiten siten, etten kuule mitään muita ääniä taustalta.

zulggis

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Kesäkuu 05, 2008, 00:28:14 »
Kuuntelen musiikkia lähes koko ajan. Paitsi! Ihme kyllä minä en kuulu siihen porukkaa, joka kävelee koko ajan kuulokkeet korvilla, toisin kuin kaverini. Toisaalta se voi johtua siitä, että tiedän miten rasittavaa se on muista kun ystävä ei koskaan kuule mitään mitä muut selittävät. Musiikkia voi kuunnella muulloinkin kun juuri silloin kun on keskustelu meneillään.. Eli aina silloin kun ei ole.
 Kuuntelen musiikkia eniten kotona. Heti kun herään laitan musiikin soimaan ja heti kun tulen koulusta laitan sen soimaan. Sammutan ainoastaan kun lähden johonkin, käyn nukkumaan tai pitää vaihtaa kappaletta. Kavereilla kuunnellaa usein musiikkia ja joskus myös minä otan kuulokkeet ja kuuntelen (en kuitenkaan keskustelun aikana). Kuuntelen tietysti myös jos lähden lenkille tai muuten vain kävelen pitkän matkan jonnekkin. Aina mielialan mukaan, tietysti.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #49 : Heinäkuu 09, 2008, 14:35:29 »
Kuuntelen musiikkia paljon. Varsinkin jos olen yksin kotona. Hiljaisuus vaan rupeaa painostamaan, niin että on pakko laittaa musiikki soimaan. Kuuntelen usein musiikkia taustamusiikkina. Välillä sitä ei välttämättä voi sanoa taustamusiikiksi, koska keskityn siihen liikaa ja saatan ruveta vaikka heiluttamaan jalkaani tai naputtamaan sormillani sen tahdissa. Toisinaan jos keskityn siihen mitä teen vaikka läksyihin tai lukemiseen, musiikki on oikeasti vain taustamusiikkia. Usein en edes huomaa kappaleiden vaihtumista, vaikka ne eroaisivat toisistaan täysin tai niiden välissä olisi lyhyt tauko. Nytkin kuuntelen musiikkia, mutta se ei ole täysin taustalla... Kuuntelen mp3 soittimellani musiikkia, jos olen matkalla jonnekin. Pitkillä linja-auto matkoilla se on lähes pakollista. Koulussa saatan myös kuunnella, mutta pidän vain toisen kuulokkeen korvassa. Käytän myös kuulokkeita illalla ja yöllä kun muut nukkuvat. Niissä itseasiassa on parempi kaiutin, kuin tietokoneessa ja levysoittimessa. Nyt kesällä olen usein illalla/yöllä katsellut tietokoneella musiikkivideoita ja keikkavideoita youtubessa.

Välillä saatan vain istua tai maata ja kuunnella musiikkia. Enintään räpellän kansivihkosta ja luen laulujen sanoja. Tätä kuunteluakin teen eritavoilla. Toisinaan mietin jotain kuunnellessani. Välillä kuuntelen sanoituksia ja (varsinkin Apulannan kohdalla) tulkitsen niitä (toisinaan lukien samalla sanoitukset kansivihosta). Välillä saatan keskittyä kuuntelemaan vaikkapa rumpuja tai kitaraa tarkemmin. Toisinaan annan musiikin soljua korvista sisään ajattelematta mitään keskittyen vain musiikkiin. Välillä ajattelemattomuus onnistuu paremmin ja välillä huonommin. Tätä teen toisinaan iltaisin ja öisin, useimmiten maaten. Useimmiten pidän silmät kiinni, mutta välillä olen tuijotellut kynttilän liekkiä. Silloin kun kuuntelen edellä kuvaamallani tavalla musiikkia ja olen oikeanlaisessa vireessä sillä on uskomaton vaikutus muhun. Menetän ajan tajun täysin, eikä ympäröivällä maailmalla ole mitään väliä. Musiikki huuhtoo lävitseni. Pari kertaa olen huomannut, että jalkani tai käteni tai jopa koko kehoni on ruvennut värisemään. Värinällä ei ole ollut mitään tekemistä kylmässä tärisemisen kanssa. Mulla on ollut aina ihan lämmin ja täriseminen ja se värinä on erilaista. Hengitykseni on myös ruvennut reagoimaan musiikkiin esimerkiksi eilen illalla, kun kuuntelin Apulannan Heinola 10 levyä. Tunnit kappaleen aikana hengitykseni muuttui sellaiseksi hitaaksi syväksi. Hengitin sillä tavalla, kuin vihainen ihminen (tai vaikka kissaeläin) saattaa hengittää. En mä osaa selittää, ehkä joku ymmärtää... Sitten Kaksoishuiput kappaletta kuunnellessani hengitykseni nopeutui. Pään sisällä mä sulaudun musiikkiin. Olen kuitenkin aina tällä tavalla musiikkia kuunnellessani rento, rauhallinen ja onnellinen. Toisinaan puran tunteita musiikin avulla.

Kuuntelen musiikkia useimmiten aika kovalla. Joskus tosin jos alan keskittyä liiaksi musiikkiin tehdessäni muuta, laitan musiikin pienelle. Musiikki häiritsee kuitenkin harvoin keskittymistäni. Välillä musiikin kuuntelu auttaa päänsärkyyn. Voisi luulla, että äänet pahentavat sitä. Musiikki kuitenkin oikeasti auttaa mun kohdalla ainakin. En tiedä miksi, se varmaan rentouttaa... *Lukee mitä on jo kirjoittanut* Jälleen kerran päädyin puhumaan aiheesta Apulanta... Musiikki osastolla ei varmaan ole yhtään lähettämääni viestiä jossa ei mainittaisi Apulantaa, paitsi mitä kuuntelet nyt topikissa. Kai tää on ihan ymmärrettävää. Varmaan puolet musiikinkuuntelu ajastani, kuuntelen Apulantaa. Tätä ei kysytty, mutta muuten kuuntelen punkkia, rockia, heviä, metallia, poppia (mutta ei "purkkapoppia"), transea (yms.). Yleensäkin erittäin vaihtelevasti musiikkia. Punkkia varmaan eniten...
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Hockenheim

• Ankeuttaja
« Vastaus #50 : Heinäkuu 09, 2008, 14:45:07 »
Kuuntelen musiikkia jonkin verran, en nyt mitään maailman eniten, mutta aika paljon. Eniten pidän siitä, kun olen yksin kotona kuuntelemassa, koska kukaan ei tule valittamaan, että (muka) kovalla oleva musiikkini jotenkin häiritsee hänen askareitaan. Youtubesta katselen/kuuntelen näitä musiikki ja -keikkavideoita joskus, mutta harvoin muistan koneellaoloni taustaksi mitään musiikkia avata, koska yksinkertaisesti alan tekemään kaikenlaista (näpyttelemään sormia, nytkäyttelemään päätä), joka vie pois huomioni siitä, mitä olen parhaillaan ns. "tekemässä" tietokoneella. Kuitenkin pidän musiikista taustamusiikkina kirjoittaessani tai lukiessani jotain, jolloin musiikki on hyvä rauhoite taustalla.

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #51 : Elokuu 03, 2008, 21:29:01 »
Kuuntelen musiikkia melko erilaisissa olosuhteissa. Melko usein se pysyy pelkästään taustamusiikkina, teen jotain ja panen musiikkia soimaan. Mp3:lta kuuntelen myös usein kun vaikka lenkkeilytän koiraa, tässä on vain se ongelma että annan koiralle käskyt tavattoman kovalla äänellä, mikä ei ole tarpeen. Pistän musiikin mp3:lle meidän koneella, joten joskus saatan näpäyttää sen soimaan taustalle-tämä vain melko usein saa ajatuksen pysähtymään kesken viestin. Sitten usein laitan illalla jonkun levyn soimaan läpi ennen nukkumaanmenoa. Koneella joskus kuuntelen YouTubesta artisteja joiden levyjä en omista mutta joista pidän. Sitten autossa kuuntelen radiota.
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #52 : Elokuu 11, 2008, 20:18:01 »
Oikeastaan kuuntelen musiikkia kaikkialla.
   Bussissa matkalla kouluun ja takaisin -ellei sitten ole jotakin henkevää keskusteltavaa jonkun kanssa. Usein saatan iskeä napit korviin vaikka joku kaveri istuisikin vieressä. Osaan erittäin huonosti matkustaa autossa ilman, että saan selailla maisemia silmilläni ja kuunnella sen hetken mielialaan sopivaa musaa. Varsinkin aamulla kouluun mennessä on pakko "ladata patterit" musiikilla, tai tuntuu, ettei päivästä tule yhtään mitään.

Koneella kuuntelen musiikkia koko ajan. Joskus keskityn musiikkiin, laulan mukana ja unohdan kaiken muun, välillä taas en kuule sitä ollenkaan syventyessäni johonkin netin syövereistä löytyvään mielenkiintoiseen juttuun. Pari kertaa olen puolisen tuntia koneella oltuani huomannut järkytyksekseni että olen unohtanut laittaa playerin päälle, se on todella harvinaista :D

Omassa huoneessani ollessani musiikki soi myös poikkeuksetta. Silloin se on joko taustamusiikkina, jolloin se lähes kokonaan sulkeutuu pääni ulkopuolelle, tai sitten saatan vain istua, tuijottaa seinää ja kuunnella. Joskus iskee hirveä hinku kuunnella jotain keveämpää, jolloin kehittelen mahtavia omia tanssikuvioita. Onneksi on ainakin melkein rytmi veressä.

Kun lähden juoksemaan, kuuntelen musiikkia. Kun (harvoin) joudun talliin karsinoita siivoamaan, kuuntelen musiikkia, ja jos en jaksa kantaa mp3:sta mukaan, saatan sortua laittamaan tallin radion päälle. Kuuntelen äärimmäisen harvoin radiota.
   Myöskin kaupungilla yksin kävellessäni kuuntelen musiikkia, ellen sitten joudu vain tyyliin viittä tai kymmentä minuuttia odottamaan jotakuta. En osaa kävellä suoraan jos en kuuntele musiikkia tallustaessani yksin :'D En tiedä mistä johtuu.
   Äärimmäisen tylsillä oppitunneillakin saatan kuunnella musiikkia, pujottaa kuulokkeet kaulaliinan alta korviin huomaamattomasti ja esittää kuuntelevani opettajaa 8) Myös jos on joku tunti jolla vain kirjoitetaan, saatan hyvinkin kuunnella musiikkia.

Esimerkiksi koulun käytävillä sitten en kuuntele musiikkia, vaan pyrin sosialisoitumaan. Muun muassa yhden poikapuoleisen kaverini tapa kuunnella musiikkia kuuloke koko ajan toisessa korvassa hänelle juteltaessa ärsyttää minua suuresti. Kun frendejen kanssa jutellaan, niin silloin jutellaan, eikä tungeta toisesta korvasta yhtään ylimääräistä ääntä sisään...

Minun on henkilökohtaisesti hyvin vaikea olla ilman musiikkia. Se on osa jokaikistä päivää elämässäni. Jos ei muuten ole ollut "aikaa" kuunnella musiikkia, saatan kuunnella pari biisiä illalla ennen nukkumaan käymistä. Musiikki on yksi pahimmista riippuvaisuuksistani, ja muutun rehellisesti sanottuna levottomaksi ja kärttyiseksi jos en saa päiväni musiikkiannosta täyteen.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2008, 20:23:33 kirjoittanut moottorisaha »
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Jukka

• Vuotislainen
« Vastaus #53 : Elokuu 12, 2008, 17:55:56 »
Kuuntelen pääasiassa kuuntelutarkoituksessa, eli laitan jonkun levyn soimaan ja kuuntelen sitä, nautin siitä, keskityn siihen. MP3-soitin on lähes aina käytössä pyöräillessä, mutta lenkeillä en koskaan kuuntele musiikkia. Siinä mieluummin jotenkin keskittyy liikkumiseen ja luontoon, vaikka tiedän monien kyllä nauttivan lenkkeilystä hyvän musan soidessa. Koneella soittelen mp3-tiedostoja vähän kuin "taustamusiikkina." Muuten en tykkää kuunnella mitään, kun keskityn johonkin muuhun.

Paras formaatti levyissä on tietysti vinyyli, soundi on ihan eri luokkaa kuin cd:ssä tai kasetissa. MP3-soittimessa on se etu, että se on yleensä kuulokekuuntelua ja kappaleiden pienet yksityiskohdat pääsevät siten erityiseen arvoon. Varsinkin jos on hyvät kuulokkeet, jollaiset sain nyt viimein hankittua. :D

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Guns N' Fuckin' Roses!
« Vastaus #54 : Elokuu 16, 2008, 23:37:04 »
Jos kuuntelen musiikkia niin kuuntelen yleensä koneelta sillä levyjä en omista (toki poltettuja on mutta niitä nyt ei lasketa). Matkoilla /autossa/bussissa tulee kuunneltua Ipodilta mutta ei muuten. Jos kuulen jonkun hyvän biisin vaikka radiosta niin saatan kuunnella sen Youtubesta ja sitten vaikka hankkia sen tavalla tai toisella  ;)
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Primula

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Elokuu 17, 2008, 12:16:16 »
Kuuntelen aina koneella ollessani koska silloin on aika hiljaista.
Kun menen kouluun ja tulen takaisin bussilla otan mp3 mukaan, koska se viihdyttää tylsää matkaa enkä mie jaksa kuunnella muita matkustajien juttuja.
Piirtäessäni kuuntelen myös sillä se antaa paljon inspiraatiota.

zew

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Elokuu 25, 2008, 21:26:52 »
Musiikilla on suuri osa jokapäiväisessä elämässäni. Musiikki auttaa minua rentoutumaan ja keskittymään.

Kuuntelen musiikkia koulussa, ulkona ja kotona. Tuneilla musiikin kuunteleminen on vaikeutunut koska meidän koulussa opettajat eivät enää salli sitä, mutta kuuntelen tunneilla silti salaa. Ulkona kuuntelen musiikkia ollessani lenkillä tai muuten vaan hortoilemassa. Kun olen kavereiden kanssa ulkona saatan pitää musiikkia ihan hiljaisella, jotta kuulen mitä kaverit sanovat. Kotona kuuntelen musiikkia koneella ollessani ja ennen nukkumaanmenoa. Jos olen koneella inhoan kuunnella musiikkia kuulokkeilla. ennen pystyinkin kuuntelemaan musiikkia ilman kuulokkeita, mutta nykyään äitini ääliö poikaystävä kieltää sen. Valittaa, että hän ei voi rentoutua töiden jälkeen jos musiikki soi. Itse en ymmärrä sitä, minulle musiikki on aina ollut hyvä tapa rentoutua. Joka ilta ennen nukkumaanmenoa laitan musiikin soimaan ja lähes aina nukahdan niin, että musiikki soi koko yön.

Poissa Yuki

• Vuotislainen
  • Omituinen pikku otakupallero.
    • Densetsu
« Vastaus #57 : Elokuu 26, 2008, 21:02:43 »
Kuuntelen musiikkia yleisenä taustamusana päivän mittaan, illalla ennen nukkumaan menoa, taustalla jos haluan laulaa säestyksen kanssa (enkä vaikkapa osaa itse soittaa sitä biisiä). Kuuntelin musaa tunneilla, mutta nyt leikkasin tukkani ja se on vaikeutunut. Lisäksi kuulokkeeni ovat rikki. Tai no, toinen kyllä toimii ihan hyvin. (8
Siivotessani laitan monta levyä peräkkäin soimaan kovaa, pääosin jotta kuulen musan pölynimurin ylitse. Ja sitten se nopeuttaa aikaa ja tekee siivoamisesta kivempaa.
Ja no... oikeastaan vähän kaikkialla. Musa on niin luonnollinen osa mun arkea, ettei sitä ees ajattele niin. Paitsi nyt, kun kuulokkeet on sitä mitä on. Kohta saan taas toivottavasti uudet, niin sitten palataan normaaliin rytmiin ja kuunnellaan kaikilla bussimatkoilla ja.. kaikkialla. 8D
LOVE-NYAPPY! ♥

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Syyskuu 03, 2008, 18:03:39 »
Koneella ollessani kuuntelen youtuben kautta lähinnä.
Kotona omassa huoneessani ollessani laitan mankan soimaan ja kuuntelen jotain levyä, tai sitten pistän kännykästäni radion. Kumma kyllä en kuuntele mankan kautta radiota ollenkaan :D Sitten kun olen kotona mutten "pysyvästi" omassa huoneesssani eli teen jotain jossa liikun koko ajan niin kuuntelen The Voicea telkkarin kautta.
Lenkillä ollessani kuuntelen kännykkä-mp3:sta ;)

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
« Vastaus #59 : Syyskuu 07, 2008, 16:23:52 »
Koneella ollessa on pakko kuunnella jotain, muuten tuntuu ihan tyhjältä. Ja on hirveän helppoa kuunnella koneelta, mankka on jotenkin vaivalloisempi kun pitää etsiä levy ja laittaa se sinne sisälle. :D
Koulussa olen usein väsynyt, ärsyyntynyt ja yleensäkin huonolla tuulella, joten musiikin kuuntelu on pakollista sielläkin. Onhan se rentouttavaa istahtaa lattialle ja etsiä kännykästä joku hyvä kappale (tosin itse kuuntelu on kyllä enemmän rentouttavaa)!
Omassa huoneessani, jos tekee mieli kuunnella musiikkia, eikä kone ole päällä, kuuntelen mankkaa. Sitä ei tosin tule usein harrastettua, koska en viihdy huoneessani mitenkään hirveän paljon. Kirjaa lukiessa on kuitenkin hauska kuunnella jotain instrumentaalista ns. taustamusiikkina.
Ehdottomasti parasta kuitenkin on mennä metsään kävelemään ja ottaa soitin mukaan. Ihan kuin olisi omassa maailmassaan, eikä tarvitse keskittyä mihinkään.
Tiivistäen siis, kuuntelen musiikkia tullakseni iloiseksi.
imagine none of this is real

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
« Vastaus #60 : Syyskuu 11, 2008, 23:06:06 »
Ennen kuuntelin musiikkia aina stereoilla, mutta nykyään kun minulla ei ole oikein hyvää paikkaa stereioille niin niillä tulee kuunneltua vähemmän. Aamulla saatan pistää MTV:n päälle ja kuunnella sieltä tulevaa musiikkia ja kouluun lähtiessä pistän iPodin soimaan ja kuuntelen kävelymatkan ajan musikkia. Koulusta tullessa (riippuu ajasta) avaan radion ja kuuntelen siinä radiosta tulevaa musiikkia. Tietokoneen avattua kuuntelenkin sitten musiikkia koneelta. Nyt kun olen hankkinut koneeseen erilliset kaiuttimet niin musiikkikin kuulostaa joltakin niin sitä kuuntelee koneelta ihan mielellään musiikkia. Yleensä pistän soimaan jotain taustamusiikiksi sopivaa kun rupean tekemään kouluhommia. Tänään esimerkiksi kuuntelin Juha Tapion kappaleita samalla kun kirjoittelin koneella.

Minä kuuntelen musiikkia, koska en pidä hiljaisuudesta ja kun on yksin hiljaisuutta pääsee karkuun kaikista kätevimmin kun kuuntelee musiikkia. Musiikki on myös hyvä tekosyy keskeyttää kouluhommien tekeminen kun jää kuuntelemaan jotain kappaletta. :)
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
« Vastaus #61 : Joulukuu 09, 2008, 02:43:34 »
Nyt tuli sellainen muistelmavaihe, että on ihan pakko kirjoittaa tähän. Mutta ensin kylmä nykyajan todellisuus alta pois.

Nykyään, kun nuo (varsin laadukkaat) konekajarini ovat kärähtäneet (kytkin niihin virran, mutta unohdin, että olin aiemmin soittanut kiipparia samaan virtalähteeseen kytkettynä - ja kajarit ja kiippari käyttävät juuri päinvastaisia virtanapoja) kuuntelen musiikkia pääasiassa läppäriltä ulkoiseen äänikorttiin 8-metrisen jatkopiuhan päähän kytketyin kuulokkein. Jatkopiuhan pituus johtuu siitä, että sen kanssa voin imuroida huoneeni ja kuunnella jytää samalla, ja lisäksi tuo 8-metrinen pätkä oli halvin vaihtoehdoista silloin kun päätin hankkia kuulokejatkon voidakseni äänittää myös huilua ja huuliharppua muuten kuin polvillani lattialla (mihin tasoon ei saa mikkiä) tai kumaraan kääntyneenä (jolloin ei voi hengittää tehokkaasti).

Monestihan tuota musiikkia tulee kuunnelluksi myös kävellessä tai pyöräillessä, mutta nykyään sitä jo jättää paljon useammin ainakin lyhyillä matkoilla cd-soittimen (jep, käytän yhä!) kotiin kuin joskus takavuosina. Pitemmillä reissuilla kuunneltava jytä jotenkin tuopi enempi tahdonvoimaa polkea tai lampsia eteenpäin tarkassa tahdissa, mutta lyhyillä matkoilla, sanotaanko että alle parin kilsan, kun vielä kävelee alta aikayksikön, sitä mieluummin antaa korvilleen lepoa ja pyörittelee omia sanoja päässään.

Kotona vielä asuessani tarkka mentaliteettini oli, että jokainen uusi levy kuunnellaan kerran oman huoneen stereoista ja luetaan ne levynkannet ihan kunnolla ja keskitytään musiikkiin. No, nykyään ei ole stereoita, eli täällä Mansessa lainamaani levyt päätyvät kerran kuunteluun ihan vain koneelta. Kannet luen yhä ja perehdyn levyn ja muusikoiden ja bändien taustoihin siinä samalla, luonnollisestikin - niin olen tehnyt aina. Joskus kyllä vielä varustan ne stereot omaan kämppääni ja koko levyhyllyni ja levariinikin uuden hihan, mutta se on turhaa tulevaisuuden haikailua. Henkikin voi jumaliste lähteä ennen sitä, ehkä jopa kesken tämän viestin, eli en minä nyt sen varaan ala pelaamaan niin kauan kuin on uutta jytää tarjolla! Niin ja vasemman kanavan kajarin bassoelementin vasen lanka pitänee juottaa uusiksi.

Mutta niin. Tällä tavoin minä sitä jytää olen viime ajat kuunnellut. Mutta juuri tänä iltana irkissä koin suunnattoman nostalgiavyöryn kuunnellessani Led Zeppeliniä ja muistellessani, miten yläasteaikoinani kuuntelinkaan musiikkini - juurikin silloin soinutta kappaletta olin aikoinani kuunnellut laajennein tajunnoin juuri siten...

Faktahan on, että rock-elämäni alkoi ala-asteen loppuvuosina, ja yläasteelle päästyäni aloin käydä kerran kahdessa viikossa kirjastossa. Raahasin selkä vääränä levyjä kotiin ja äänitin niitä viikkorahoillani ja työpalkoilla ostamilleni C-kaseteille solkenaan. Silloin oli mahtavaa, kun oli taas yksi yhden miehen kulttuurisodan täyttämä päivä takana ja pari tuntia ennen veljen ja vanhempien kotiintuloa sai pistää levyt soimaan ja kasetit äänittämään ja maata levynkannet käsissä olohuoneen lattialla ja hukkua musiikkiin. Eri asia tietty olivat kaikki ne lätyt, joita divarista raahasin vinyylillä kotiin (yläasteella en tosiaan ostanut kuin vinyylejä), niitä saatoin kuunnella kerta toisensa jälkeen ottamatta ikinä kasetille. Oh.

Mutta se, mihin äkillinen nostalgiapiikkini tänä iltana oikeastaan liittyi, oli se, miten ravitsin sieluani - Juicen postuumia runonerouskirjaa lainaten - "pimeinä, tähdettöminä öinä, / kylminä ja vetoisina öinä, / toivonkipinättöminä öinä". Jos en saanut unta tai jokin pänni tai muuten vain teki mieli valvoa, vedin huoneestani verhot auki (valoja en pistänyt siltä varalta että joku olisi nähnyt esmes weeceekäynnillä kajastuksen oven ali), jaoin itselleni pasianssin ja istuin kalsongeissani isoisävainaan vanhan walkmanin kanssa ja kuuntelin musiikkia siinä matolla lärvi ikkunaan päin korttia lätkiessä. Äänenlaadusta ei puhettakaan, ja patterien väsyessä laahasi niin penteleesti - jossei vaihtopattereita ollut, vaihdoin Dylaniin, Neil Youngiin tai Juiceen että oli sentään vahvat sanat mistä saada ote kun laahaus alkoi. Ja se jännitys, mikä oli, kun pelasi huonossa valossa pasianssia ja kuunteli walkmanilta jytää ja tiesi, että jos joku huomaa, niin aamulla on armoton karjuna vastassa. Uhh, siinä oli vain sitä rockin vaatimaa uhoa niin paljon enemmän kuin tässä nykyisessä menossa.

Ette edes usko, te Vuotiksen nuorimmat nössit, mutta Lempo-setä tahtoisi toisinaan olla taas viidentoista vanha. Ihan vain sen kuppaisen walkmanin ja pasianssiöiden takia.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #62 : Maaliskuu 20, 2009, 22:56:53 »
Kuuntelen musiikkia aina kun siihen on pienikin mahdollisuus, mutta yleensä jätän sen koulussa suosiolla väliin, koska a) opet saattaa huomata tunnilla ja siitä seuraa hirveä rähinä ja b) käytävillä on niin kova meteli. Kuuntelen mieluummin "normaalisti" eli ilman mitään kuulokkeita, nappiksia... CD-soitin ja radio yhdessä on mahtava paketti - paitsi jos ääni on liian kovalla ja porukat herkkiä :) Eikä se CD-soitin itsessäänkään mikään huono ole, sen saa mukavasti mukaan jos arvon-mahtava-minikokoinen-mp3soitin on onnistunut katoamaan salaperäisesti..
Aamuisin (jos ei mene kahdeksaksi) ehtii kuunnella tv:stä, mikä on jo itsessään poikkeus koska yleensä en kerta kaikkiaan saa aikaiseksi sen avaamista. Jonkin sortin "metriväli"...

Omien sekametelilevyjen polttaminen on tullut suosioon viime syksynä ja nyt pitäisi taas hankkia uusi levy kun kaikki vanhat on niin tuoreessa muistissa ettei enää ole kuin pari kappaletta joita jaksaa kuunnella. Kaikki musa kelpaa aivan laidasta laitaan niin että siitä van levykauppaan valitsemaan..
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Maaliskuu 20, 2009, 23:37:28 »
Kuuntelen aina oikeastaan musiikkia sillein, että ihan kuuntelen "kunnolla". En vaan taustamusiikkina. Minulla kun on sellainen niiin älyttömän ihana tapa (josta en vaan pysty pääsemään eoon), että laulan aina jos joku kappale on vähänkin tuttu. Jos kuuntelen mankasta omassa huoneessa, kuuntelen ns. "aktiivisesti", mutta jos taas koneelta samalla kun kikkailen kaikkialla netissä, kuuntelen tai siis yritän kuunnella taustamusiikkina. En pysty kunnolla keskittymään mihinkään kunnon tekemiseen, jos kuuntelen hiljaa. Esim en pysty juttelemaan kavereitten kanssa jos radio huutaa vieressä tai en pysty lukemaan kokeisiin jos kuuluu musiikkia tai ylipäätään mitään kirjaa jos jostain kuuluu vähänkin musiikkia.

Yleensä kuuntelen musiikkia mankastani, mutta myös mp on aika kovassa käytössä. Nyt vaan kun siitä on patterit loppunu ja meillä ei oo just niitä pattereita, niin en ole voinut kuunnella. Kotona en koskaan kuuntele ihan radiota jotain kanavaa sieltä (paitsi jos tulee Jypin peli), autossa taas radiota ihan taustalla vaan. Multa ei vaan oikein luonnistu sellanen taustamusiikin kuuntelu. Joko ei ollenkaan musiikkia, tai musiikki kovalla ja sitä kuunnellaan eikä tehä tai puhuta mitään.

En vaan ymmärrä, miten jotkut pystyy samalla kun lukee kirjaa kuuntelemaan musiikkia!!!
Is this the real life, is this just fantasy ?

delexive

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Huhtikuu 03, 2009, 16:10:51 »
Kuuntelen aina oikeastaan musiikkia sillein, että ihan kuuntelen "kunnolla". En vaan taustamusiikkina. Minulla kun on sellainen niiin älyttömän ihana tapa (josta en vaan pysty pääsemään eoon), että laulan aina jos joku kappale on vähänkin tuttu. Jos kuuntelen mankasta omassa huoneessa, kuuntelen ns. "aktiivisesti", mutta jos taas koneelta samalla kun kikkailen kaikkialla netissä, kuuntelen tai siis yritän kuunnella taustamusiikkina. En pysty kunnolla keskittymään mihinkään kunnon tekemiseen, jos kuuntelen hiljaa. Esim en pysty juttelemaan kavereitten kanssa jos radio huutaa vieressä tai en pysty lukemaan kokeisiin jos kuuluu musiikkia tai ylipäätään mitään kirjaa jos jostain kuuluu vähänkin musiikkia.

Yleensä kuuntelen musiikkia mankastani, mutta myös mp on aika kovassa käytössä. Nyt vaan kun siitä on patterit loppunu ja meillä ei oo just niitä pattereita, niin en ole voinut kuunnella. Kotona en koskaan kuuntele ihan radiota jotain kanavaa sieltä (paitsi jos tulee Jypin peli), autossa taas radiota ihan taustalla vaan. Multa ei vaan oikein luonnistu sellanen taustamusiikin kuuntelu. Joko ei ollenkaan musiikkia, tai musiikki kovalla ja sitä kuunnellaan eikä tehä tai puhuta mitään.

En vaan ymmärrä, miten jotkut pystyy samalla kun lukee kirjaa kuuntelemaan musiikkia!!!

Kyl mä ainakin pystyn ihan hyvin kuuntelemaan musiikkia ja lukee kirja samaan aikaan. Helppoa. Ja sitte vielä vastaat kysymyksiin samaan aikaan helppo nakki.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #65 : Huhtikuu 12, 2009, 22:34:48 »
Kuuntelen musiikkia lähinnä taustamusiikkina, harvoin oikeastaan vain istun ja kuuntelen jotain. Koneella ollessa ja piirtäessä musiikkia on pakko olla, muuten tulee ihan tyhjä olo, ja myös läksyjä tehdessä jokin ei-niin-huomiota-herättävä taustamusiikki voi auttaa keskittymistä, sillä täydellisessä hiljaisuudessa vain alan kuuntelemaan kaikkia ulkoa ja naapureista kuuluvia ääniä. Ja kavereiden kanssa jutellessakin taustamusiikki voi olla ihan kiva juttu, kunhan musa ei ole liian kovalla. Lukiessakin kuuntelen toisinaan musiikkia, mutta lähinnä englanninkielistä; jos kappaleessa lauletaan suomeksi, alan väkisinkin kiinnittää liikaa huomiota sanojen kuunteluun, ja lukeminen häiriintyy.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #66 : Huhtikuu 12, 2009, 22:49:43 »
Tunteella. Joskus vaan istun ja kuuntelen, meitiskelen laulun sanoja ja sellaista. Joskus kun teen läksyjä kuuntelen musiikkia, koska pystyn keskittymään kahteen asiaan yhtä aikaa, joskus ainakin. Aina kun piirrän, on hyvä olla musiikkia. Koulussakin kuuntelen musiikkia, enkä siksi aina ole ihan mukana jutuissa, koska keskityn siihen niin hyvin.

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #67 : Huhtikuu 16, 2009, 19:24:53 »
Mp3 soitin kulkee mukana melkein kaikkialle. Kuuntelen musiikkia läksyjä tehdessä, välillä kokeisiinkin lukiessa vaikka se vähän sekoittaakin ajatuksia, kävellessä ja kun venyttelen/jumppaan =). Välillä kuuntelen musiikkia todella keskittyen kappaleeseen joka silloin soi, silloin kun se oikeasti kuvaa sen hetkistä olotilaani. Todella kuuntelen jotain kappaletta tunteella kun olen aivan erityisen onnessani tai sitten aivan masentunut. Ne vähän "tavallisemmat" olotilat taas ovat sellaisia että musiikki soi taustalla enkä juuri keskity siihen mitä kuuntelen.
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #68 : Huhtikuu 17, 2009, 10:45:01 »
Kuuntelen musiikkia lähes aina ja joka paikassa. Ämppäristä kuuntelen. Kuuntelen koulumatkoilla, välkillä ja kässäntunneilla, joilla saa kuunnella, mutta muuten en koulussa kuuntele. Lisäksi kotonakin kuuntelen aina kun pystyn. Ja jos en pysty, yleensä kuuntelen koneelta, tv:stä yms. :>

Kuuntelen yleensä tunteella, mietin sanoja ja musiikkia itseään. Joskus kuuntelen liiankin tunteella, koska rakkaimpia biisejäni kuunnellessa tulee joskus jopa kyyneleet silmiin. Riippuu tietty vähän mielentilasta, koska miettii biisiä ja sen sanoja. Joskus niitä miettii automaattisesti, mutta sellaisella suht. tavallisella mielentilalla voi kuunnella biisejä hyvinkin taustamusiikkina, esim. lukiessa. :) Ja jos ei kuuntele mitään maailman ihanimpia kappaleita, voi kuunnella taustamusiikkina vielä paremmin. :D Mutta soundtrackit, yms. sopivat edelleen parhaiten taustamusiikiksi. Pottereita lukiessa tulee ihan kunnon Potter-tunnelma, jos kuuntelee Potterin soundtrackiä samalla. ^^

Laulan todella usein kuunnellessani musiikkia. :D Laulaminen on vaan ihanaa, ja ihan pakko laulaa kun tulee hyvä biisi jonka sanat osaa. Tanssiminen on myös kivaa, mutten tanssi niin usein kuunnellessani musaa ämppäristäni. Tanssin yleensä, jos kuuntelen musaa cd-soittimella, telkusta tai radiosta. :) Niistä on upeaa kuunnella. ^^ Joskus (aika usein oikeastaan :D) sorrun naksuttamaan sormiani, viheltelemään tai hyräilemään. Joskus harvemmin myös soittamaan ilmakitaraa. ^^ :D

Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #69 : Toukokuu 27, 2009, 17:49:06 »
Ooh, musiikki on elämä. Sitä kuuntelee tilanteessa kuin tilanteessa, vaikkakin kaverit välillä koulussa valittavat jos kuuntelen Ipodia, enkä heitä:p

Musiikki on noussut tärkeäksi MP3:ssa n. 1½ vuotta sitten. En tiedä mistä se lähti, varmaan vain tajusin että "Ahaa näinkin voi kuunnella". CD:n muodossa nousi huipputärkeäksi sitten kun sain upeat monsteristereot (tykit<3). Siitä lähtien olen kuunnellut musiikkia melkein aina, kun olen huoneessani, mitä vain tekemässä (paitsi kun nukun). Lukiessa, läksyjä tehdessä, koneella ollessa, siivotessa... Musiikki ei häiritse, se on osa elämää. Pikemminkin häiritsee jos musiikkia ei kuulu, vaikka joskus nautinkin hiljaisuudesta.

Musiikkia on ihana kuunnella juuri siksi, että välillä ei vain jaksa ajatella itse, ja kappaleet saattavat auttaa aivotoimintaa, ja piru vie ne on niin hiton hyviä! Se on taidetta se. En tajua miten se voi häiritä, eteenkin jos kuuntelee lempimusiikkia. Musiikkia tulee kuunnella lujaa ja korkealta (+ bassobuusterit täysillä nams). En tajua hiljaa kuuntelua, eihän siinä kuule sanoja tai efektejä tai miten rummut menevät.

Inhoan ihmisiä jotka laulavat musiikin aikana. Ymmärrän kyllä jos on joku Sontsan alla tai Pokerface (kaikki osaa daa), mutta jos on vaikka joku Bleakin Fate niin kuka hitto sen aikana voi laulaa? Sen kauneutta on pakko kuunnella. Joskus suutun ihan kunnolla kun kaverini ihan uhalla laulavat lempikappaleitteni/inhokkikappaleitteni aikana. Molemmat ärsyttävät. Jos taas en tiedä laulua, se ei haittaa (ellen sitten halua kuulla sitä).
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa night eagle

• ficcikääntäjä
  • Vuotislainen
  • Just found my inner Slytherin
« Vastaus #70 : Kesäkuu 05, 2009, 14:00:03 »
Kuuntelen musiikkia luultavasti aina. Silloin kun herään, laitan voicen telkkarista päälle ja syön samalla aamupalaa kuunnellessani mitä sieltä tulee.
Kuuntelen sitä myös silloin, kun ei ole muuta tekemistä, kirjoitan omaa "romaaniani" ja kun käyn nukkumaan... silloin soi yleensä jotain rauhallista, vaikka sitten se vaihtuukin jo pian Nightwishiksi. :D
Otan MP3:n aina mukaan mökkireissuille ja sitä sitten tuleekin kuunneltua kun kuljeskelee pitkin metsiä. Vaikka tottakai minä kuuntelen myös sitä luonnon omaa musiikkia, eli lintujen laulua ja tuulen suhinaa puissa, sekä järven laineiden liplatusta rantakiviä vasten.
Eli musiikki kulkee mukana yötä päivää, aamusta iltaan! :D:D:D

-Night eagle-
Slytherin wannabe
Gryffindor fangirl
Rawenclaw in heart
Hufflepuff thanks to sorting hat

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Kesäkuu 14, 2009, 00:39:43 »
Kuuntelen musiikkia päivittäin. Yleensä se soi taustalla, mutta ei aina. Joskus jään ihan kuuntelemaan ja pohtimaan biisiä. Joskus saatan myös intoutua laulamaan mukana, vaikka muita olisikin kotona. Harvemmin kuitenkin rupean mitenkään tanssimaan. Nyt kun sain kunnon stereot huoneeseen, on musiikkia tullut kokoajan kuunneltua. Se vain soi lähes aina, muttei tietenkään silloin kun nukun. Nyt kun äkkiä laskin, ni stereot on ollu suunnilleen 12 tuntia auki viime vuorokauden aikana :D Radiotakin on tullut nyt kuunneltua aika paljon. Aina kun menen kouluun, ajaessani pyörällä, minulla on kuullokkeet korvilla. Paitsi silloin, jos menen jonkun kanssa samaa matkaa. Mutta muuten en tunneilla kuuntele musiikkia, vaikka jotkut luokkalaiseni niin tekevät niin. Autoon en tarvitse mitään kuullokeita, koska aina on radio auki tai jokin iskän levy soittamassa itseään. Mutta jos jonnekin reissuun lähdetään, niin silloin on mp3:nen mukana, ehdottamasti.

Poissa zip

• Dreamer
  • Vuotislainen
« Vastaus #72 : Heinäkuu 09, 2009, 16:12:33 »
Kuuntelen musiikkia joka päivä. Nytkin on kuullokkeet korvilla. Kuuntelen välitunneilla vain silloin kun kaverit eivät ole juttu tuulella. Oppitunneilla vain silloin kun opettajan ääni tuottaa päänsärkyä. Aina koulumatkoilla musiikki soi, muttei silloin jos kuljen jonkun kanssa. Stereoitani en paljon käytä, sillä muu perheeni ei tykkää musiikista mitä kuuntelen. Läksyjä en pysty tekemään musiikin soidessa. Aina yksin ollessani kotona laitan musiikin kovalle stereoista ja kun joku tulee kotiin, vaihdan mp3 soittimeen tai sitten kuuntelen koneelta. Joka reissulla (jos en ole jossain metikössä) mp3 soitin on mukana. Ja vara akkuja on ainakin 2.
Kirjoitus jatkuu, vaikka kuinka paljon sattuisi...

Poissa Beyaz

• Vuotislainen
« Vastaus #73 : Heinäkuu 09, 2009, 18:53:05 »
Kun oli koulua, kuuntelin musiikkia melkein kokoajan. Kotimatkalla mp3:lla ja kotona tietokoneelta monta tuntia. Nyt lomalla ei ole tullut kuunneltua oikeastaan melkein yhtään. Kun olen koneellakin, musiikki tuntuu vain häiritsevältä, joten en ole sitten sitä viitsinyt soittaa.. Aina keittiössä puuhastellessa tulee välillä laitettua radio päälle, mutta muuten nyt kaikki musiikki tuntuu vain ärsyttävältä..
On minulla joskus aiemminkin ollut sellaisia kausia, että välillä tulee kuunneltua tosi paljon musiikkia ja sitten joskus taas ei paljon yhtään.. En yhtään osaa sanoa, mistä tämä johtuu.. :S :D

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #74 : Heinäkuu 10, 2009, 00:55:29 »
Stereoitani en paljon käytä, sillä muu perheeni ei tykkää musiikista mitä kuuntelen.

Heh, meidän perheessä ei kukaan tykkää yhtään minun lempibändeistäni, mutta silti popitan niitä ehkä liiankin kovaa. Se kuuluu keittiöön asti. Minulla ei ole kuin rämänen cd-soitin.

Roosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #75 : Heinäkuu 17, 2009, 15:49:29 »
Kuuntelen yleensä joko media playerista, tai Youtubesta musiikkia, nykyisin harvemmin soittimesta esm jos kone on rikki.Kun oli koulua, kuuntelin musiikkia melkein kokoajan. Kotimatkalla mp3:lla ja kotona tietokoneelta monta tuntia. Nyt lomalla ei ole tullut kuunneltua oikeastaan melkein yhtään. Kun olen koneellakin, musiikki tuntuu vain häiritsevältä, joten en ole sitten sitä viitsinyt soittaa.. Aina keittiössä puuhastellessa tulee välillä laitettua radio päälle, mutta muuten nyt kaikki musiikki tuntuu vain ärsyttävältä..
On minulla joskus aiemminkin ollut sellaisia kausia, että välillä tulee kuunneltua tosi paljon musiikkia ja sitten joskus taas ei paljon yhtään.. En yhtään osaa sanoa, mistä tämä johtuu.. :S :D Että sillein minun musiikin kuuntelemiseni

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #76 : Heinäkuu 17, 2009, 17:16:16 »
Musiikki? Ahaa tää tarkottaa tietty sitä minkä avulla pysyn hengissä...
Ihan tosi, en pysty elämään ilman musiikkia, kuuntelen sitä lähes koko ajan. Aina jos pystyn. Kuuntelin ennen sitä ämppärillä mutta ei oikeen onnistu ennää ku se meni hajoamaan... Mutta esim Sonata Arcticaa kuuntelen isovlejen ministereoilla jotka pöllin omaan huoneeseen, ostin nimittäin sen levyn, ja aion ostaa muutki jos vaan saan hommattua rahaa jostaki. Muuta kuuntelen sitte youtubesta, sieltä ku löytää nii helposti kaikkea, kiva paikka. Joskus saatan olla ihan vaan mitää tekemättä, röhnötän jossaki sängyllä ja kuuntelen musaa, eikai siihen sitte muuta tarttekkaa? Musiikki on mulle suunnilleen yhtä tärkeä ku ilma jota hengitän... Ihan tosissaan. :)

~Ihmeolio
Cadillac.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #77 : Elokuu 26, 2009, 15:55:12 »
Musiikkia kuuntelen vain pääsääntöisesti autossa taikka bussissa. Jonkin verran olen ladannut musiikkia myös koneelleni, mutta en kuitenkaan kuuntele sitä aina (olen niin laiska, etten jaksa laittaa soimaan).

Joskus haluan myös kuunnella musiikkia CD-levyiltäni, varsinkin silloin, kun haluan muistella jotain vanhoja kappaleita. YouTube on kyllä hyvä apuväline, josta minä aina välillä kuuntelen kaikenlaista siinä samalla, kun surffailen sivustolta sivustolle.

Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Aquaria

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Elokuu 28, 2009, 04:40:56 »
miten minä kuuntelen musiikkia. Kuuntelen musiikkia mieluiten tilassa jossa olen yksin, ja volume saa olla vähän kovemmalla. Minulle musiikki luo aivan uuden maailman, riippuen tietenkin laulusta mitä se maailma sisältää. Usein luon itselleni maailman rakkaudesta, ja sen tuomista iloista, saan myös aikaiseksi surullisen kuvitelman, johtuen sitten sen hetkisesti mielialasta.  olen sen verran sanotaanko "outo" sillä minulla ollessa huono päivä sen ainoa mahdollisuus muuttua hyväksi on musiikki. Musiikki jota kuuntelen on pop, jazz, iskelmä tai sekin on vaikeaa luokitella se luokkiin joten sanon vain ei hevi musiikkia kaikki muu käy.    saavatko muut musiikista aikaiseksi tarinoita ja "omia maailmoja"?

Poissa Unicorn

• Vuotislainen
« Vastaus #79 : Elokuu 28, 2009, 16:39:20 »
Olen musiikin suuri ystävä, mutta en ole koko ajan kuuntelemassa. Yleensä kuuntelen, kun teen läksyjä, menen nukkumaan, olen lenkillä, piirrän tms. Ilman musiikkia todennäköisesti kuolisin :D Kuuntelen enimmäkseen pop-oopperaa kuten Il Divoa ja power metallia kuten Sonata Arcticaa. No joskus sinfonista metallia kuten Northern Kingsiä. Mmmmahtavaa musiikkia kaikilla noista! <3

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #80 : Lokakuu 19, 2009, 23:59:42 »
Kuuntelen musiikkia kaikkialla ja joka päivä. Koulussa mukanani kulkevat nappikuulokkeet ja kännykkä, välillä on paha tapa kuunnella nappikuulokkeilla musiikkia liian kovalla..:''DD Ja saamme jopa joillakin tunneilla tehtäviä tehtäessä kuunnella musiikkia. Automatkoilla sama juttu, kuulokkeet korville ja menoksi, ellei joku sitten suostu kuuntelemaan jotakin hyvää levyä tai radiokanavaa :> Kotiin tullessa lainaan siskon stereoita ja laitan jonkun hyvän levyn soimaan, tietokoneella kuuntelen musiikkia kuulokkeet korvilla jos joku muu sattuu olemaan kotona. Jos kyllästyn kuuntelemaan omia levyjä tai koneelle ladattuja biisejä, niin menen Youtubeen kuuntelemaan jotakin hyvää :> Siivotessa pöllin jälleen kerran siskon stereot ja laitan volyymet täysille, jossakin vaiheessa joku myös ilmeisesti tulee valittamaan^^ Kun lenkkeilen yksin niin laitan jotakin hyvää musiikkia taustalle. Kun tanssin kuuntelen musiikkia :> Joskus yksin ollessa musiikki tempaa mukaansa ja leikin olevani vaikkapa Paul Stanley x') Kuuntelen musiikkia kun teen läksyjä tai luen ja ennen kun käyn nukkumaan, musiikilla pystyy luomaan tunnelmaa.

Kaikille tuli varmaan selväksi, että kuuntelen musiikkia aina kun on tilaisuus ;> En pysty elämään päivääkään ilman sitä, mutta en minä sentään aina kuulokkeet korvilla kulje :p Kyllä minä pystyn kommunikoimaan ihmisten kanssa ihan normaalisti vaikka kuuntelisikin musiikkia siinä taustalla, ei siinä mitään :> Musiikki on vain iso osa elämääni ja sitä pitää aina olla ulottuvillani x)

- Bad Girl -
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #81 : Marraskuu 15, 2009, 16:07:12 »
Musiikkia kuuntelen yleensä ollessani lenkillä. Kuuntelen musiikkia myös kun pitää tehdä jotain epämukavaa, kuten tiskaamista tai läksyjä. Musiikkia kuunnellessa muu unohtuu ja epämukavakin tuntuu kelvolliselta. Linja-autossa musiikin kuuntelemisesta on tullut minulle tapa. Linja-autolla matkustan todella usein, musiikkia tulee siis kuunneltua usein.

Koneelta en kuuntele musiikkia melkein koskaan. Se vie ajatukset aina muualle, eikä siis minkään vähänkin ajattelua tarvitsevan jutun tekeminen onnistu. :D Muutenkin musiikki peittää alleen näppäinten rauhoittavan äänen. ^^
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #82 : Joulukuu 03, 2010, 23:08:03 »
No tottahan toki autossa kuuntelen radiota, mutta muualla. Aloitetaampa vaikka tästä tutusta ja turvallisesta oman koneeni edustalta; eli siis, kuuntelen koneella ollessani musiikkia spotifysta tai nettiradiosta. Riippuu mielentilasta. Iltaisin, ennen nukkumaan menoa saatan kuunnella kännykästäni musiikkia, koska en minkään näköisiä iPodeja omista. Koulumatkalla ja bussissa ja muutenkin matkoilla yleisissä kulkuneuvoissa kuuntelen myös kännykästäni musiikkia.
   Ei minulla kuitenkaan 24/7 ole kuulokkeet päässä, useimmiten kuuntelen ystävieni kiljumista :P
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #83 : Joulukuu 30, 2010, 13:46:13 »
Kuuntelen musiikkia kaikkialla ja joka päivä. Koulussa mukanani kulkevat nappikuulokkeet ja kännykkä, välillä on paha tapa kuunnella nappikuulokkeilla musiikkia liian kovalla..:''DD Ja saamme jopa joillakin tunneilla tehtäviä tehtäessä kuunnella musiikkia. Automatkoilla sama juttu, kuulokkeet korville ja menoksi, ellei joku sitten suostu kuuntelemaan jotakin hyvää levyä tai radiokanavaa :>

Ihan sama juttu mullakin! Rakastan oikeastaan kaikenlaista musiikkia paitsi heviä ja rokkia... Omassa huoneessani saatan popittaa jotain mun stereoista, mutta yleensä puhelimesta. Ja joskus saatan yhdistää puhelimen usb-kaapelilla kajareihin ja popittaa sillä tavalla. ^_^
Hey! You just lost The Game.

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
« Vastaus #84 : Joulukuu 31, 2010, 11:41:46 »
Olen melkoinen musiikin suurkuluttaja. Kuuntelen musiikkia koneella ollessa, autolla ajaessa, lenkillä, kokeisiin lukiessa... ja kotona on radio lähes aina auki. Voisi luulla, että musiikki häiritsee keskittymistä lukiessa, mutta mulla se paremminkin auttaa siinä mikäli luen vaikkapa kokeisiin. Etenkin, jos on muuta hälyä ympärillä, niin laitan kuulokkeet korville ja pystyn taas hyvin pänttäämään.

Musiikki on minulle myös isnpiraation lähde. Harvemmin tulee oma-aloitteisesti mitään kirjoiteltua, mutta kouluun esseitä kirjoittaessa, voi musiikki saada mielikuvituksen liikkeelle.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #85 : Joulukuu 31, 2010, 19:14:35 »
Joka päivä musiikkia tulee kuunneltua jossakin jollain tapaa. Yleensä illalla ennen nukkumaan menoa, mutta lähes aina myös koneen äärellä istuessani, koneelta tai mp3:lta. Autossa ollessani radio on tietysti aina päällää ja sitä on lähes pakko kuunnella, oli kanava millä tahansa. Mutta sitten kun saan oman ajokortin, saan kuunnella juuri sitä musaa, mitä haluan : D jee. Onhan siihen vielä aikaa...^^

Eniten siis kuuntelen musiikkia mp3:ltani ja yksin ollessani. En pidä volyymia kovalla, sillä pelkään kuuroutumista :). Jos jossain soitetaan musiikkia liian lujaa, ahdistun herkästi. Keikoilla kuulosuojat ry. Sillä keikkoja en aio tämän takia väliin jättää :D

Koulussa kuuntelen musiikkia verrattain vähän. Välitunneilla en halua, koska juttelen kavereiden kanssa ja haluan pysyä jutuissa mukana. Enkä voi kuunnella musiikkia keskittymättä siihen. Jos täytyy odottaa opettajaa luokan edessä, tulee kuulokkeet kaivettua esiin.
Ihan milloinvain ja missävain meiningillä ei mennä. Mutta läheltä liippaa ^^.
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
« Vastaus #86 : Joulukuu 31, 2010, 21:34:45 »
Ennen kuuntelin vaikka kuinka musiikkia, aamulla ihan huvikseen (no mites muutenkaa x)) koulussa, iltapäivällä. Sitten en vain enään jaksanut kuunnella koko ajan O.o Nykyään en enää iltaisinkaa paljoa kuuntele sillä luen enkunkielisiä Pottereita ja musamakuni on aika lailla enkunkielistä, enkä pysty keskittymään kumpaankin samaan aikaan
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa aholopai

• kappale kauheinta historiaa
  • Vuotislainen
« Vastaus #87 : Joulukuu 31, 2010, 23:16:03 »
Oma kone, tosin ei omia sääntöjä musiikin huudatuksessa kuuntelen musavideoita Youtubesta tai musaa Spotifysta

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Mugiwara no Ichimi
    • Tylycon
  • Pottermore: DragonSky115
« Vastaus #88 : Tammikuu 01, 2011, 02:33:03 »
Koulussa on aina mukana kuulokkeet, ja kännykän kautta kuuntelen välkillä musiikkia, joskus jopa tunneillakin. 0:'>
Koneella kuuntelen sitten usein vähän itselle tuntemattomampia kappaleita Youtubesta, tai sitten Tokio Hotelin kappaleita ihan Windows Media Playerilla. :p
CD:t mulla on käytössä harvemmin, sillä silloin, kun tekis mieli kuunnella cd:tä, niin yleensä sattuu olemaan jo ilta/yö, enkä voi ilman kuulokkeita kuunnella, jos vanhemmat/veli on jo nukkumassa, ja kun tuohon mun cd-soittimeen ei saa kuulokkeita. Eri asia on sitten kannettava cd-soitin, mutta tälläkin hetkellä siitä on inhottavasti loppuneet patterit.

Ja jos en noilla muilla tavoilla satu musiikkia kuuntelemaan, niin mp3-soitin soi sitten taukoamatta. ^^
"You and I are going to be okay. You know that, right?"
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Tammikuu 03, 2011, 20:37:28 »
Kotona ollessani kuuntelen musiikkia pääsääntöisesti koneella ollessa. Youtube on ystävä. Omalla läppärillä istuksiessa musiikin kuuntelu on lähes poikkeuksetta ohjelmistossa, kuulokkeet vain päähän ja hyvää musiikkia soimaan.
Mikäli taas en ole koneella (mikä on vapaapäivinä melkoisen harvinaista :'D), saatan kuunnella musiikkia esimerkiksi lukiessani. Tällöin otan cd-soittimen ja laitan sillä hetkellä mieluisimmalta tuntuvan levyn pyörimään, vaihtoehtoisesti kuuntelen Radio Rockilta tulevaa musiikkia.
Jostakin syystä minulla on sellainen tapa, etten kehtaa kuunnella musiikkia kotona ilman kuulokkeita. Jotenkin alitajuisesti pelkään häiritseväni muita tai saavani kuulla kommentteja kuuntelemastani musiikista, vaikka oikeasti tiedän ettei kotiväkeni sellaisesta häiriintyisi. Ainakaan mikäli en kuuntele liian kovaa, mitä tosin tapahtuu vain ollessani yksin ja silloinkin aniharvoin. Ilman kuulokkeita kuunnellessa on paljon helpompi määritellä, onko musiikki liian kovalla, mutta kuulokkeet päässä volat tulee säädettyä lähes itseltä tiedostamatta niin kovalle, että usein muiden jonkin asian huutelut toiselta puolelta taloa jäävät kuulematta. :'D
Kolmas tapa jolla minulla on tapana musiikkia kuunnella, on autossa kuuntelu. Mikäli ollaan koko perheen kanssa liikenteessä, radio on lähes aina päällä. Kanavasta tosin päättävät aina muut kuin minä (osin siksi etten välttämättä jaksa vaivautua huutelemaan ehdotuksiani, jos muut pitävät senhetkisestä kanavasta), joten saatan melkoisen usein ottaa mp3:ni mukaan ja pistää mieluisempia kappaleita kuulumaan. Saatan toisinaan ottaa mp3:ni mukaan myös kouluun, mutta siellä käytän sitä kilttinä tyttönä vain välituntisin. o:'>
Kuuntelen musiikkia siis monissa muodoissa ja monissa tilanteissa. Sanoisinpa etten voisi elää kovinkaan kauaa ilman musiikkia, sen verran suurissa määrin olen siihen addiktoitunut.

-Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2011, 16:25:51 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #90 : Tammikuu 14, 2011, 17:34:09 »
Musiikki soi minulla lähestulkoon aina jostain. Koneella ollessa joko Youtubesta tai koneesta itsestään. Tyydyn yleensä koneen kaiuttimiin, sillä muuten jää porukoiden huudot kuulematta. Hiljaisuuden alettua laitan yleensä kuulokkeet koneeseen kiinni, jos aion kuunnella musiikkia kovalla. Muuten se menee aika hiljaisella taustamusiikkina. Kotona musiikki on siis yleensä taustamusiikkina, paitsi angstiessa tai muussa tietynlaisessa mielentilassa sitä tulee huudatettua. Naapuriparat... o:)

Menin minne tahansa on mukanani aina mp3. Sieltä löytyvät periaatteessa suosikkilevyni, joita sinne mahtuukin aika liuta. Mp3:sta kuuntelen sitten koulussa välituntisin (ja joskus tunnilla tehtäviä tehdessä), kävellessä, bussissa ja junassa, yksin oleillessa... Ei ole oikeastaan hetkeäkään ilman muuta tähdellistä jona en kuuntelisi musiikkia mp3:sestani. Tämä musiikki sitten yleensä soi aika kovalla, sillä inhoan ylimääräistä taustamelua ja kun kuulokkeet pyyhkäisee muutenkin korvatulppien tavoin suurimman osan siitä, niin miksen sitten pyyhkäisisi sen lopunkin pois? On sitten kavereilla aina välillä kiva varmaan huomata puhuneensa tyhjille seinille, kun miulla on ollut kuulokkeet korvissa enkä ole huomannut että minulle puhutaan. :'> Mutta huolimatta siitä, että kuuntelen aika kovalla musiikkia ympäristöstä riippuen, ei kuulossani ole ainakana terveystarkastuksessa ilmennyt mitään ongelmia. o.O

Kuuntelen siis musiikkia yleensä aina, mp3 on se luotetuin kuuntelulaite siinä asiassa. Olen kasvanut milteinpä kiinni siihen... Radiota tulee silloin tällöin kuunteltua, mutta yleensä kuuntelen musiikkia mitä itse tahdon. Musiikin kuuntelemiseni tosin yleensä riippuu ympäristöstä jossa olen ja omasta fiiliksestäni. Aina ei musiikkikaan innosta, vaikka sellaisia hetkiä kyllä tulee harvoin...
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
« Vastaus #91 : Helmikuu 17, 2011, 00:00:34 »
Koneella on Youtube aina auki. Jos on isompia pihahommia voin ottaa kuulokkeet mukaan. Myös autossa.
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #92 : Helmikuu 19, 2011, 15:56:27 »
Kuuntelen musiikkia lähes koko ajan, koska musiikki on minulle lähestulkoon elämä ja voimavara, jonka avulla jaksan ja pääsen yli tietynlaisista asioista. Kotona CD-soittimessa pyörii aina jokin levy, ja saatan jopa kuunnella samaa levyä monta kertaa putkeen yhden päivän aikana. Harvemmin kuuntelen netistä tai youtubesta mitään, oikeastaan vain silloin jos en omista kyseisen bändin levyjä, tai jos kyseessä on b-puoli tai demo, jonka saaminen on hankalampaa.

Rakkaan CD-soittimeni lisäksi kuuntelen yleensä musiikkia myös kännykästäni. Neljän gigatavun muistikortille on tungettu suurin osa levyistäni, ja muutama muu kappale netistä ladattuna, joita on muuten lähes mahdoton saada. Mustat nappikuulokkeeni kulkevat repun taskussa mukana koulussa aina, ja niinä päivinä, jolloin kävelen kouluun, kuuntelen matkoilla melkein aina musiikkia. Vielä ei ole vaaraa siitä, että pitäisi moikata jokaiselle vastaantulijalle, kun en oikeastaan tunne ketään.

Pitkillä automatkoilla musiikki tulee kännykästä, lyhyemmillä radiosta, sillä saan yleensä päättää kanavan >:D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2012, 12:36:44 kirjoittanut Miss Zora »
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

kayleigh

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Maaliskuu 01, 2011, 21:47:47 »
Totta se on että musiikkia on helppo kuunnella tänä päivänä lähes tulkoon mistä tahansa! Kaupassa ostoksilla ollessasi saatat kuulla jopa hyvää musiikkia, mp3 on nyky ihmisten tapa kuunnella musiikkia, tietokone hyvänä kakkosena, niin ja levyt ovat mukavia :)

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #94 : Huhtikuu 04, 2011, 09:56:30 »
Bussissa istumisen tekee ihan mukavaksi se, kun on hyvää musiikkia MP3-soittimessa. Vaikka asun sen verran korvessa, että bussimatkat ovat pitkiä, melkein odotan niitä sen vuoksi, että napit korvissa kiireettömästi paikallaan istuessa tulee ihanan raukea olo. Tällä hetkellä parasta bussimusiikkia on Coldplay, jota tulee kuunneltua lähinnä pelkästään ämpäristä. Levyt kyllä löytyy kotoa, mutta niitä ei siellä tule paljon kuunneltua.

Kotona soi lähinnä Potter-soundtrackeja. Yleensä kotona musiikki auttaa rentoutumaan ja unohtamaan kaikki kiireet, ja sellaiseen ei käy mikä tahansa jumputus, vaan juuri nuo Potterit ovat parasta rentoutumismusiikkia. Niistä tulee usein myös hyvin jouluinen olo, joten toimivat minulla myös joululevyinä. Olen myös huomannut, että pystyn keskittymään läksyjen lukemiseen paremmin, jos en ole täydessä hiljaisuudessa, vaan taustalla soi Potteria todella pienellä äänenvoimakkuudella. Pottereita tulee kuunneltua kyllä myös siellä bussissa, varsinkin silloin, kun väsymys painaa silmiä kiinni.

Joskus olin hullu radion suurkuluttaja, mutta juontajat ja mainokset alkoivat ärsyttää. Autossa tulee kuunneltua sitä mitä äiti tai iskä haluaa kuunnella (eli aamuisin ärsyttäviä iskelmiä ja iltapäivällä klassista). Meillä on keittiössä lähes koko ajan radio päällä, Yle 1:llä, ja siinä sitten vahingossakin sitä tulee kuunneltua. Sieltä tulee kyllä hyviä puheohjelmiakin. :)

En ole koskaan ollut mikään kovaäänisen musiikin ystävä, ja usein kuuntelenkin huoneessani musiikkia niin pienellä, että se katoaa kokonaan jonkun muun tullessa huoneeseen ja alkaessa puhua.
Using the "are we", are we?

Poissa Vana

• Eksynyt haaveilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #95 : Huhtikuu 06, 2011, 00:51:40 »
Eniten musiikkia tulee kuunneltua koneelta Spotifyn kautta, mutta junassa & bussissa ja joskus myös muutoinkin kuuntelen musiikkia iPodilta. Autossa puolestaan tulee kuunneltua radiota, kanavana yleensä Voice. Omassa huoneessani saatan joskus laittaa myös levyn pyörimään ihan perinteiseen CD-soittimeen, mutta nykyisin harvemmin kun kaikki musiikki löytyy kätevästi koneelta.

Mun ei ole mikään pakko kuunnella koko aika musiikkia, mutta onhan se aika tärkeä osa elämää. Koneella ollessa kuuntelen lähes aina musiikkia, fiiliksestä riippuen joko pelkkänä taustamusiikkina tai sitten ihan kunnon voluumilla. Yleensä saatan myös jättää koneen päälle, vaikka tekisinkin jotain muuta. Lenkillä ja koulumatkoilla mulla ei yleensä ole tapana kuunnella musiikkia, mutta juna- ja bussimatkoilla kylläkin. Autossa taas olisi ihan tajuttoman outoa matkustaa jos radio ei olisi päällä, musiikki kuuluu matkustamiseen!
"Well you built up a world of magic
Because your real life is tragic
Yeah you built up a world of magic"

Poissa Nordamien

• Laitapuolen hyökkääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #96 : Huhtikuu 06, 2011, 01:43:23 »
Kotiteollisuus - Minä Olen

...sinä et.

Väärinpäin. Katossa roikkuu kajarit. Lojun sohval. Kattelen kauhua. Dataan äänentunnistus plus bluetooth setil. Skypetän. Syön. Juon. Kelailen. Poltan. Eli suunnillee joka tilantees. Nyt löysin langattomat kuulokkeetki pölykasasta nii yölki pauhaa ilma et sinitakit soittaa ovikelloo muurinmurtajal.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2011, 01:51:36 kirjoittanut Nordamien »
I hate hippies, those basterds ate mah cookies !

essya

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Huhtikuu 06, 2011, 19:16:38 »
Kuuntelen musiikkia yleensä koneella ollessani eli tällä hetkellä 2/3 päivästä. Oikeastaan kuuntelen musiikkia muutenkin koko ajan kun jumitan kämpillä.. tehdessä ruokaa, tehdessä läksyjä, katsoessa telkkaria (musiikki taustalla) yms.
Jätän musiikin myöskin hiljaiselle yöllä soimaan kun menen nukkumaan. Se on vain jäänyt tavaksi ja saan paremmin unta yksin ollessani kun taustalla soi musiikki.
Muuten sitten kuuntelen musiikkia aina kun istun bussissa tai junassa.

Poissa Vajoaja

• Kuplatila & Mössöttäjät Oy
  • Vuotislainen
  • Mitä emme näe, sitä pelkäämme.
« Vastaus #98 : Huhtikuu 07, 2011, 17:21:23 »
Monesti kuuntelen musiikkia mankalla, mutta myös tietokoneelta ja joskus ihme kyllä DVD-laitteella. Kuuntelen päivittäin aika paljon, varsinki nukkumaan mennessä, lukiessa, läksyjä tehdessä, piirtäessä ja tietokoneella ollessa.

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
« Vastaus #99 : Toukokuu 15, 2011, 13:50:23 »
Useimmiten kotona Youtubesta tai sitten kuuntelen niitä vähäisiä levyjä joita minulla on radiosta. Matkalla kuuntelen kännykästä kuulokkeilla musiikkia minkä olen Youtubesta konvertoinut.
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Poissa Zabit

• Unessa
  • Kelmitär
« Vastaus #100 : Toukokuu 15, 2011, 20:59:13 »
Listaan nämä ranskalaisin viivoin, selkeämpää.

Kuuntelen musiikkia:
- koneella ollessani, Spotifystä
- lenkkeillessäni, ipodista
- yksin pyöräillessäni/kävellessäni, ipodista
- piirtäessäni, stereoistani cdltä tai radiosta
- arkiaamuisin, radiosta
- kun puhun puhelimessa liian myöhään puheäänen peittääkseni, stereoista
- toisinaan vain musiikkiin keskittyen, lattialla/sängyssä/jossain makoillen
- autossa, radiosta (ja harvemmin saan valita kanavan...)
- erään tietyn kaverin kanssa ollessani, radiosta
- koulussa kun en jaksa enää sitä hälinää, ipodista
- sairaalassa tai hammaslääkärissä kun pelottaa, ipodista (jotenkin hammaslääkärit katsoivat viimeksi oudosti kun kuuntelin ensin The 69 Eyesiä ja vanhempaa MCR:ää ja sitten Sunrise Avenuen jotain ällösöpöä biisiä ipodista täysillä porauksen ajan ja varmaan kuului hieman läpi...)
- kun en saa unta, ipodista

Varmaan näitä on vielä enemmänkin. Yleensä vältän toisten ihmisten seurassa musiikin kuuntelua ipodista, sillä koen sen tosi epäkohteliaana.
Women and cats will do as they please ˘◡˘

mansikkafarmari

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Toukokuu 23, 2011, 18:10:20 »
Mieluisin paikkani kuunnella musiikkia on auton ratissa, kun on vielä mukava tienpätkä edessä. Koneella kuuntelen taustamusiikkia 24/7, mutta jos ostan jonkun uuden levyn, yleensä laitan sen soittimeen ja kuuntelen lyriikoita lukien läpi.

Paikalla Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #102 : Toukokuu 23, 2011, 18:33:07 »
Nykyisin yleensä kun istun koneella, niin Spotifysta kuuluu musiikkia, eikä ne typerät uudet rajoituksetkaan haittaa kun ne on niin naurettavan helppo kiertää. Kun kuunteluaika loppuu, niin sitten vaan toiselle käyttäjälle ja kun molemmat (ja vielä on sitten se kolmaskin : D) saavat sen viisi tuntia lisää aikaa aina lauantaisin, niin ei lopu kesken ^^

Ennen käytin musiikin kuunteluun Youtubea ja kuuntelen sieltä edelleen sellaista musiikkia mitä Spotifysta ei löydy. Youtuben videot ovat kuitenkin usein erittäin huonolaatuisia, niiden hidas latautuminen on rasittavaa ja jostain syystä Youtuben pitäminen välilehdellä hidastaa konettani, jota Spotify ei tee lainkaan, koska se ei ole netissä.

Silloin kun olen jossain muualla kuin koneen ääressä, esim. vaikka automatkalla, niin kuuntelen rakasta mp3-soitinta, joka on jo neljä vuotta vanha musta Creative -merkkinen vehje ja joidenkin mielestä jo ihan kivikautinen, mutta mulle se riittää varsin hyvin kun on erittäin toimiva ja sitä rataa, en kaipaa mitään monimutkaisia tuhannen euron hyperlaitteita.
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #103 : Toukokuu 23, 2011, 18:55:13 »
Koneella kuuntelen YouTubesta musiikkia, muuten kännykästäni. Siinä on ihan hyvä soitin ja sinne mahtuu ihan tarpeeksi musiikkia, joten en koe tarvitsevani erikseen mitään mp3-soitinta.

CD-levyjä en oikein kuuntele enää nykyään, kaikki hyvät CD:t on kännykässäni kopioituina.

Autossa taas en oikein voi kuunnella kännykästäni mitään, kun radio on aina päällä. Ei siinä mitään, kyllä radiosta tulee välillä ihan hyvääkin musiikkia.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #104 : Toukokuu 23, 2011, 19:31:09 »
Suurimmaksi osaksi rakkaalla iPodillani <3
Kotona radio on päällä melkein aina. Oma radio on sen verran rasittava [pitää aina etsiä kanava, ennenkuin voi kuunnella] että sillä en kuuntele. CD-levyjä omistan vain muutaman... Koen turhaksi niiden ostelemisen, vaikkakin onhan niitä mukava olla ;) Eli suurimmaksi osaksi iPodilla ja tietokoneella. iPodin oma kaiutin ei saa ääntä tarpeeksi kuuluvaksi, joten siinäkin on aika usein kiinni joko kuulokkeet tai sellainen pieni kiva matkakaiutin ;) Ja autossa se on kytketty kiinni auton radioon. Minähän olen ihan riippuvainen siitä laitteesta :o
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2011, 21:09:46 kirjoittanut Samiwais »
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
« Vastaus #105 : Toukokuu 25, 2011, 15:45:29 »
Riippuu paikasta missä olen. Jos paikalla on muita, kuuntelen aina kuulokkeilla joko tietokoneelta tai puhelimesta. Jälkimmäinen on hyvä kun on vaikka pitkällä bussimatkalla. Jos ketään ei ole paikalla, kytken kajarit koneeseen tietenkin ja jytään sitten windowsin media playerilla voluumi 40'llä ihanasti. <3 Koulussa kuuntelen joko last.fm'stä tai youtubesta, mutta usein on ulkoinen kovalevy koulussa mukana joten sieltä sitten kaivan jonkun tunnelmaan sopivan soittolistan ja jytään sitä aina kun pystyy.
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa tatte

• Vuotislainen
  • tuhkaperhonen
    • vaikenen
« Vastaus #106 : Joulukuu 01, 2011, 05:35:17 »
Kotona ja matkustaessani muuten kuin jalan. En koskaan oppinut liittämään musiikkia kävelemiseen, napit korvilla tuntuvat liian eristäviltä ympäröivästä maailmasta enkä kuollaksenikaan toivo sellaista. Kun lähden ulos, olen ulkona ollakseni siinä samassa maailmassa kuin mahdollisimman moni muukin, koti on vetäytymiseen ja eristäytymiseen. Junalla tai bussilla matkatessani musiikki on yleensä vain ajanvietettä, auttaa minua vapauttaamaan ajatukset ajasta ja seilaamaan jossain hyväntuulisissa pilvilinnoissa. Kotona ja matkatessani autolla yksin musiikki on elämyksiä ja parhaimmillaan suuria tunteita.

Koneella musiikki tulee näin kaupungissa kuulokkeiden kautta ja maalla kaiuttimista. MP3-soitin vastaa unilauluista mennessäni nukkumaan ja rentoutusmusiikista silloin kun hetkiksi pakenen kaikkea vallitsevaa. Myös televisiolle ja kitaransoitolle on omat kuulokkeet sekä varakuulokkeet niin sangallisina kuin nappeina. Rakastan kuulemista mutta en pidä riskistä muiden häiritsemisestä, varsinkaan näin tiiviisti kerrostalossa asuessa.

Kuunneltava musiikki jakautuu tekemisen ja mielialan mukaan. Olen myös jaksottainen kuuntelija, ajoittain kuuntelen kaikkea sekaisin ja välillä keskityn johonkin tiettyyn. Pääsääntöisesti nautiskelen uuden albumin huolellisesti ja dedikoidusti, sen jälkeen siitä tulee samassa suhteessa taustamusiikkia kuin kaikesta muustakin. Taustamusiikin roolia ei ainakaan minun kohdallani pidä vähätellä, olen hyvin tietoinen siitä mitä korviini soi.

En kestä käyttää Spotifyä, musiikki ylläpitää mieleni tasapainoa ja mainokset suolestavat sieluani. Tulen myös huonolle tuulelle kappaleiden jatkuvasta vaihtelusta kesken kappaletta. Oman +100 albumin levyhyllyn lisäksi kuuntelen musiikkia Youtubesta ja radiosta. Suhteeni radioon eroaa täysin Spotifystä eikä radion "katkonaisuus" juontojen takia useimmiten häiritse, edellyttäen toki mukavia juontajia ja hyviä juttuja.

Olen investoinut 16 gigatavun MP3-soittimeen, kännykässä on neljän gigatavun muistikortti ja käytin jopa 125 euroa isän kakkosauton radioon + hattuhyllyn kaiuttimiin (ei todellakaan mitään poppivehkeitä vaan sivistynyttä ulottuvuutta aiempaan pelkkien etuovien kaiuttimiin). Radion uusin jo siksikin ettei vanha kyennyt enää lukemaan CD-levyjä saati tarjonnut USB tai 3.5 mm liitäntöjä. Kuulokkeita on luonnollisesti tullut ostettua kaikkiaan sankka kasa. Kaiuttimia en ole varsinaisesti ostanut kuin kerran. Windows Media Player on vailla vertaa (selkeä ja toimii kaiken kanssa).

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
« Vastaus #107 : Tammikuu 18, 2012, 20:57:12 »
Minä kuuntelen eniten auto- ja bussimatkoilla iPodilla. Kävellessäni tai pyöräillessäni en kuuntele koskaan musiikkia, sillä se vie liikaa huomiota ympäristöstä.

Kotona en kauheasti kuuntele musiikkia, mutta jos kuuntelen, niin kuuntelen joko koneella tai iPodilla ja joskus käytän erillisiä kaiuttimia. Mökillä ja matkoilla tulee yleensä kuunneltua enemmän musiikkia päivässä.

Yläasteella tuli kuunneltua usein välitunneilla ja ysillä joskus matikan tunneillakin, kun saimme siihen luvan opettajalta sillä ehdolla, ettei se häiritse muita (kannettavalta cd-soittimelta siis silloin kuunneltiin). Aloin käyttää nappikuulokkeita joskus yläasteen aikana ja silloin tuli usein kuunneltua yhdessä ystäväni kanssa.

Kuuntelen todella harvoin radiota, koska sieltä tulee todella harvoin sellaisia biisejä, mistä pidän, eivätkä mainokset ja juontajien höpötykset jaksa kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2012, 11:37:53 kirjoittanut Mansikkarahka »

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #108 : Helmikuu 23, 2012, 22:19:37 »
Musiikkia kuuntelen parhaasta ystävästäni mp3-soittimesta :3 Ihan perus Sonyn joku palikka, mikä on ollut nyt vuoden käytössä. Salaa kuitenkin kuolaan iPodia, johon voisin ladata kaikkia jänniä videoita mutta ainakaan tällä hetkellä ei ole rahaa siihen 8(
Mutta asiaan. Kuulokkeet korvilla mulla arkipäivinä aamukuudesta ensin kahdeksaan, sitten noin kolmesta neljään, eli siis bussissa istun aina luurit korvissa. En kestä istua bussissa ilman ämpeetä, tunnen aina itteni jotenkin oudon alastomaksi ilman sitä 8D Autossakin joo, jos ajellaan pitkiä matkoja.
Kotona arkena tulee harvoin kuunneltua musiikkia mistään, edes ämpästä koska äitini, jonka luona yleensä majailen ei tykkää metelistä. Eli goodbye moshaus-tuokiot :< Viikonloppuisin kuuntelen usein muutaman biisin koneelta tai noh, istun yleensä viikonloppuisin tai lomalla koneella ja silloin tulee usein kuunneltua musiikkia.
Spotify ja iTunes on ihan tuntemattomia mulle, in Windows Media Player we trust 8D
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #109 : Huhtikuu 13, 2012, 20:16:58 »
Vaihtelee.

Yleensä kuuntelen kuulokkeilla, koska muuten en saisi kotona rauhassa kuunnella, kun pikkuveli tulisi valittamaan, että "taas se kuuntelee ja laulaa".      Jos kävelen esim. koulusta kotiin jonkun kanssa, en todellakaan kuuntele musiikkia. Mielestäni se olisi lähinnä epäkohteliasta o.o   Mutta jos taitan saman matkan itsekseni, kuuntelen lähes aina musiikkia. Ellei kuulokkeet jääneet kotiin (:   

Kotona kuuntelen illalla ja silloin kun olen koneella kuulokkeilla, mutta muuten mankasta, tai tällä hetkellä, kun sitä ei ole niin puhelimesta ilman kuulokkeita.  Siis jos muut ovat kotona.   Mutta jos saan niitä ihania pitkiä tunteja olla aivan yksin kotona, kuuntelen musiikkia oikein kunnon laitteilla ;)) Vahvistimen ja subbarin (supparin? kumman) kautta. Kyllä kuulostaa ihanalta.

Kännykästä pääosin kuuntelen, mutta haaveilisin sellaisesta ihan mini iPodista jonka nimeä en juuri nyt muista, mutta kuitenkin ;) U know.

Tanssiessa olen tietenkin osana musiikkia, teen liikkeet mahdollisiin sanoihin tai ainakin rytmiin sopiviksi :)

Autossa minulle tulee paha olo, jos luen eli kuuntelen kuulokkeilla koko kännykän kaikki kappaleet läpi (pidemmällä matkalla siis) ja siinä menee jotakin kolmisen tuntia :)

sellaista.

-annipsi-

Poissa simiblaa

• Se toinen torni
  • Vuotislainen
  • you're in ruins
« Vastaus #110 : Tammikuu 12, 2013, 18:58:38 »

Yleensä miulla on kuulokkeet korvilla koska miusta sillein on hyvä kuunnella :D

Ja sit mankassa on aina joku lvy ja se on päällä, vaikka se ei oo hirveen hyvä :DD

Ja sitten titenkin kaikkn rakastamalla YouTubellakin tulee kuunneltua vähän kaikkea
hyvin paljon ja usein :) Aina lähes on toisella välilehdellä YouTube on päällä - Nytkin :D
I've been locked inside your heart shaped box for weeks..

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #111 : Tammikuu 15, 2013, 21:05:40 »
Kuuntelen musiikkia aina vain kun mahdollista. Se on hyvin tärkeää minulle ja nostaa mielialaani 99%.
Aina kun olen koneella musiikki soi taustalla ellen katso videoita. Lenkillä, koulumatkoilla, yms kuuntelen aina musiikkia puhelimestani ja koulussakin välillä tulee kuunneltua, tosin nykyään yritän välttää, että oppisinkin jotain. Läksyjä tehdessä täytyy kyllä kuunnella musiikkia, muuten tylsistyn.
Musiikin lähteenä toimii yleensä Spotify tai n. parin sadan levyn levykokoelmani.
Kodin ulkopuolella kuuntelen aina kuulokkeilla, mutta kotona yritän välttää kuulokkeita, koska kuuntelen yleensä vähän liian kovalla kuulokkeitten kanssa ja en viitsi tuhota korviani ihan koko päivän ajan.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥