Kirjoittaja Aihe: Miten kuuntelet musiikkia?  (Luettu 9393 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

teisha

• Ankeuttaja
Miten kuuntelet musiikkia?
« : Lokakuu 12, 2007, 13:55:59 »
Jotkut kulkevat koko päivän kuulokkeet korvissa ja kuuntelevat musiikkia ja jotkut kuuntelemalla kuuntelevat sitä, jotkut kuuntelevat musiikkia tanssi-musiikkina ainoastaan. Eli miten sinä kuuntelet/ajattelet musiikkia.

No, tähän aiheeseen voi liittää aika paljon, mutta yritän/yrittäkää nyt pitää kuitenkin ettei tänne laiteta ihan kaikenlaista keskustelua musiikista. En mene kuitenkaan tätä kauheena rajoittamaan, ei sillä.

Minä itse kuuntelen aika paljon tausta musiikkina, mutta en oikeen pidä kuuntelemisesta ulkona samalla kuin kävelen. Se jotenkin rajoittaa kommunikointia toisten ihmisten kanssa jos kuuntelee musiikkia jota ne ei kuule, siksi kuuntelen ennimmäkseen radiosta/soittimesta ilman kuulokkeita, tai silloin kun olen yksin.
Koska kuuntelen paljon kaikenlaista hip hop, rap ja reggae musiikkia, monta kertaa tulee jammailtua musiikkiin, joten sekään ei ole järkevän näköstä jos on kaupungilla nappikuulokkeilla. ;>
Kun musiikkin tanssii sitä ajattelee aivan erillä tavalla, sen kanssa kuuluu yhteen, (if u know what i mean :p)

En oo raskaamman musiikin ystävä, joten semmoistenkin kommentteja ois kiva kuulla!

Ok, lisään tänne jotain jos tulee vielä mieleen, kirjotin niin nopeesti tän.

Poissa Meenai

• Helmisimpukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Miten kuuntelet musiikkia?
« Vastaus #1 : Lokakuu 12, 2007, 15:12:19 »
Minä kuuntelen musiikkia pääsääntöisesti iltaisin käydessäni nukkumaan, mutta päivälläkin silloin, kun sattuu olemaan sellainen olo. Läksyjä tehdessänikin kuuntelen joskus musiikkia, minulla musiikki on aina auttanut keskittymään.

Jotkut kappaleet saavat minut tanssimaan tai laulamaan mukana ja jotkut taas saavat minut suuren liikutuksen valtaan. Kuuntelen lähes kaikenlaista musiikkia, mutta hevi ja jazz ei oikein iske.

-Meenai, musiikin ystävä

Yönsilmä

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Lokakuu 12, 2007, 15:59:08 »
Mä kuuntelen paljon musiikkia, koulussa tulee kuunneltua välitunnilla, jos yksin istun jossain, lenkillä kuuntelen, kotona, läksyjen kanssa, aina... Joskus haluan kuunnella kuunnella musiikkia, miettiä sanoja sun muuta, usein kuuntelen ihan vain taustalla.
Rakastan musiikin tahtiin laulamista mutten taida olla siinä kovin hyvä joten sinänsä on vähän huono kuunnella musiikkia yleisillä paikoilla kuten lenkillä, mutta esim. koulussa pystyn kyllä hillitsemään itseni :D
Läksyjen ja musiikin sekoittamisessa ei ole ikinä ollut mitään vaikeuksia, paitsi joskus jos sattuu tulemaan laulu jossa kuuntelen aina sanat tarkoin on vaikeaa keskittyä vaikka englannin sanojen lukuun.
Iltaisin kuuntelen yleensä jotain rauhoittavaa musiikkia niin että saan ajatukseni edes hieman hitaamiksi ja unettavammiksi :D Jotain hempeää yleensä :)
Sen varjolla että kuuntelen koko ajan musiikkia tuleekin sitten kuunneltua kaiken laista. Jazz ja oopperatyylinen musiikki (jos oopperan nyt voi musiikiksi laskea) eivät kyllä iske, mutta muuten uppoaa kaikki. Niin ja örinähevi on kanssa jotain joka menee yli hilseen. Mutta "laimeampaa" heviä tulee kuunneltua, latinalamusiikkia, (pistää muuten tanssittamaan, lanteet vaan liikkeelle :D) suomirockia ja kaikenlaista. Kunnon poppia en myöskään oikein sulata, mutta joskus "heikko hetki" iskee tässäkin. Pitkälti olen kyllä kaikki ruokainen :)

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Lokakuu 12, 2007, 22:21:51 »
Mä ite kuuntelen musiikkia taustalla, sillon ku oon esim. koneella, ni saatan välillä laulaa musiikin tahdissa(en siis käytä kotona mitään nappeja..) <: tai sitte vaan kuuntelen sitä taustalla viihteeksi :D vaikkapa sillon kun neulon(koulutyö..) tai luen, ni saatan samalla kuunnella musiikkia.
Välillä ulkonakin kuuntelen, jos olen muistanu ottaa mp3:ni mukaan.. en kyllä kauheasti viitsi/halua kuunnella musiikkia ulkona samalla, kun kävelen, koska sitten, jos mulla vaikka on kaveri siinä vieressä, niin sen kanssa keskustelu vois mennä ohi, kun kuuntelisin vain musiikkia, välillä kyllä teen sillä tavalla, että annan toisen kuulokkeen kaverille, ja pidän toisen itselläni, ja sitten kuunnellaan yhdessä musiikkia, eli kummankaan "ei tee mieli puhua" samaan aikaan, kun kuuntelee siis musiikkia...  Siinä voisi myös käydä sillein, että alkaisin laulaa musiikin tahtiin, jos kävelisin yksin napit korvilla kaupungilla, eikä sitä kestäis kukaan kuunnella.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2009, 00:44:58 kirjoittanut Bonnie »

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #4 : Lokakuu 13, 2007, 10:54:56 »
Itselläni musiikin kuunteleminen on joka päiväistä. Autossa autoradiosta, mp3-soitinta käytän kodin ulkopuolella, omia stereoitani omassa huoneessani, tietokoneella soi aina takana jotain ja konserteissa tulee käytyä.

Mp3-soitin kulkee mukana koko ajan, mutta todellakaan koko aikaa se ei korvissa ole. Mp3 on käytössä bussimatkoilla, yksin matkoja taittaessa ja yksin odotellessa. Mp3:sta en käytä koskaan silloin, kun seurassani on joku muu henkilö, jolle periaatteessa voisin puhua. Se on mielestäni aika törkeää, kun toinen vaikka jonkun pienen keskustelun jälkeen istuu viereen ja vetää kuulokkeet korvillensa. Minulle tulee ainakin sellainen olo että "oikei, turha edes yrittää puhua kanssasi jotain, ei sitten". Itse en siis näin sitä voisi tehdä. Ja jos itse istun yksin kuuntelemassa musiikkia ja joku tulee seurakseni, otan heti kuulokkeet pois korvista. Toisella ihmisellä voin hyväksyä sen, että toinen kuuloke on korvassa, kuitenkin siinä suhteessa, että hän kuulee mitä minä puhun. Onko joku, joka puolustaa mp3-soitinta seurassa?

Yleensä kävelymatkoilla minulla soi korvissani nopea tempoinen musiikki, hidasta ja mollivoittoista musiikkia kuunnellessani alan aina mököttää ja madella, eli myöhästyn. Mutta tunne pohjalta mietin, mitä haluan kuunnella. Usein mp3:seni on myös sufflella.

Autossa meillä on aina päällä kanava missä soi jotain musiikkia. Yleensä kanava päätetään demokraattisesti Radio Novaksi tai Aalloksi. Mutta jos iskä on erittäin itsekkäällä tuulella Radio Pooki tai Iskelmä saattaa viedä voiton. Autossa en voi kuunnella mp3:sta, sillä se pitäisi pistää niin kovalle (pelkään tinnitusta). Myöskään perheeni ei tykkää, kun joutuvat huutamaan minulle kaikki asiat.

Kotona musiikki soi stereoissani. Joskus kuuntelen musiikkia niin, että en värkkää mitään muuta. Pelkästään makaan sängylläni, kuuntelen musiikkia ja mietin asioita. Kavereiden ollessa kylässä taustalla pitää soida aina musiikki, koska muuten tuntuu, että muut perheenjäsenet kuulevat kaikki asiat. ^^

Tietokoneella minulla soi aina musiikkitaustalla. Sekoituksella se on yleensä aina niin tulee paljon erilaista musiikkia vuorotellen. Elikkä taustamusiikkina silloinkin soi. :>

Konserteissa mää en hirveän useasti käy, mutta ehkä kerran kahdessa viikossa. Klassisen musiikin konsertteja meinaan siis. Muiden musiikkityylien konserteissa ei ole tulllut pitkään aikaan käytyä. Ei ole lempibändejä sattunut pitkään aikaan käymään täällä päin. :>

Kaktusfobia

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Lokakuu 14, 2007, 12:10:15 »
Minä kuuntelen musiikkia koko ajan. Melkein. Kotona ollessani ainakin.

Talostamme löytyy aika monta cd-soitinta, ja aina on jostakin niistä kuuluttava jotain. Jos oleskelen sellaisessa huoneessa, jossa ei ole soitinta, joko a) raahaan sinne sellaisen b) raahaan sinne kaiuttimen c) lisään lähimmän soittimen volyymia niin että kuuluu. Olen riippuvainen, enkä osaa keskittyä mihinkään, jos en kuuntele jotain.
Illalla laitan omassa huoneessa ikivanhan kasettisoittimen päälle ja se pyörii yöllä siihen asti, että pysähtyy. Jos olen koneella, jotain kuuluu sieltä. Jos olen isoveljen huoneessa (luvatta, mutta sillä on pehmeä sänky jossa on ihana lukea), laitan syntikasta kuulumaan jotain tylsää jankkausta. Parempi sekin kuin ei mitään.

Sitten koulussa/koulumatkalla en voi kuunnella mitään, mp3-soitinta ei ole. Muuten auotmatkalla kuuntelen jotain cd:tä myös. Jos olen kylässä jossain, menen ja röyhkeästi laitan heidän radiostaan jotain kuulumaan. Riippuu tosin hieman kyläpaikastakin. 8)

Minulla ei ole mitään systeemiä, missä tilanteessa kuuntelen mitäkin. Sen sijaan mielentilasta riippuu kovasti. Jos olen äkäinen, kuuntelen jotain oikein synkeää ja uppoudun oikein ärsytykseeni. Ja vaikka toisin luulisi, se helpottaa. ^^

Jos sisko/veli soittaa syntikkaa/kitaraa, istun aina siinä vieressä ja luen tai jotain.
Muuten en käy juurikaan missään konserteissa tai sellaisissa. Ne ovat aina jossain kaukana, eikä ole mahdollisuuksia sinne päästä. Tai sitten joku muu este. Harmi.

teisha

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Lokakuu 14, 2007, 18:35:06 »
Ja monet kansertitkin on K-15, tai K-18. Niin että niihin ei välttämättä pääse. :/

Läksyjä kun teen niin kuuntelen aina musiikkia, vaikka se ei mitenkään edistä keskittymistäni, päinvastoin 8)  Keskityn liikaa musiikkin, mutta sitähän en sano kenellekkään, varsinkaan matiikan opettajalle joka antaa meidän kuunnella musiikkia samalla kun me lasketaan<3 :D

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #7 : Lokakuu 14, 2007, 20:37:40 »
Kuuntelen lukiessa (paitsi tentteihin valmistautuessa) ja harjoitustehtäviä tehdessä. Kuuntelen pääasiassa mp3-soitinta, eivät ainakaan naapurit häiriinny. Joskus kuuntelen jopa 10 tuntia, etenkin kipeänä, mutta yleensä jotain 3 tuntia.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #8 : Lokakuu 16, 2007, 17:20:55 »
Lähes aina lukiessani, kirjoittaessani tai netissä ollessani musiikki pauhaa. Eilen olin valveilla n. 15 tuntia, josta noin 10 tuntia kuulokkeet korvilla. Tai ilman, vaikka perhe häiriintyisi. Ei aina kaikkia voi miellyttää. Useimmiten raahaan mankan esiin, koska en ole mp3-soitinta jaksanut hankkia, kun rahaa menee enemmänkin levyihin. Joskus tuo nurkassa kököttävä kunnon värkkikin saa töitä, mutta enimmäkseen, kun Profeetta tuntee olonsa nostalgiseksi ja kuuntelee vinyylejä. Niin kuin nyt, kun kajareista kuuluu Pink Floydin The Dark Side Of The Moon. Taitaa olla Time menossa. Rauhoittumisen aika.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa julkupuu

• Genrepoliisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #9 : Lokakuu 17, 2007, 16:41:58 »
Yleensä kotona ollessa musiikit soivat aina (enemmän tai vähemmän) kovaa. Kukaan siitä ei ole koskaan valittanut, eikä toivottavasti valita. Kuuntelemani musiikki sattuu vielä kuulostamaan ulkopuolisen korvin (seinän toiselta puolelta tai kuulokkeiden ulkopuolelta) suhinalta ja kummalliselta rätinältä.
Silloin kun kamera-mp3 -soitinyhdistelmäni toimi vielä, kuuntelin bussimatkoilla musiikkia aina kotiin asti. Lisäksi jos yksin piti kävellä jonnekkin, niin musiikki oli kiva kaveri.

Nyt musiikkia tulee kuunneltua yleensä vain kotona ollessa ja autossa. Ja autossakin miehekkeen maun mukaista musiikkia ja harvemmin minun levyäni. Noh, tämähän tietää sitä että minun autossani ei sitten tasan kuunnella mitään muuta kuin black metalia.

En oikein tiedä voiko sitä kotona kuunneltua musiikkia sanoa ns. taustamusiikiksi, kun kuitenkin koko ajan tiedostan että mikä biisi sieltä tulee ja jalka saattaa alkaa vipattaa musiikin tahdissa ja yleensä tulee hyvin nopeasti vaihdettua biisi, jos ei tule sitä mieleistä. Toisinaan kyllä on hetkiä, jolloin uppoutuu ihan täysin puuhaansa, eikä yksinkertaisesti kuule mitä musiikkia tulee.
Only those who he loved could see the lightning scar. 4500!

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Lokakuu 17, 2007, 16:50:37 »
Minulla on kovin pieni levyvarasto, muuten varmasti kuuntelisin kotona levyjä kaiken aikaa. Kun kuulee samoja biisejä tuhannetta kertaa, ne alkavat jo vähän kyllästyttää. Radiotakaan en oikein voi kuunnella, sillä minulla on niin laaja musiikkimaku, ettei mikään kanava kata sitä. (Sitä paitsi cd-soittimeni radio on ääliö.)

Eli en siis oikeastaan kuuntele paljon musiikkia vapaa-ajalla. Rakastan kyllä kuunnella, se luo fiilistä ja kaikkea, mutta soitin ei ole päällä 24/7. Oikeastaan se menee kausittain; on näitä kausia kuin nyt, kun samat iänikuiset biisit ärsyttävät, ja sitten niitä, kun kuuntelee pitkästä aikaa ja levy voi soida vaikka sata kertaa läpi ilman että kyllästyn.

Öisin en kuuntele. Se olisi tottumiskysymys, mutta minä en saa unta jos huoneessa on ylimääräistä ääntä.

Sain vähän aikaa sitten MP3-soittimen, mutta en kyllä kulje napit korvissa kaiken aikaa. Pyöräillessä ehkä ja muutenkin matkoilla, mutta esimerkiksi koulussa tai jossain sellaisessa paikassa, missä ei ole ihan järkyttävän tylsää, musiikinkuuntelu olisi jotenkin ylimääräistä. Se on viihdettä, jota tarvitsen silloin, kun en jaksa muuten.
JA sitä paitsi ämppärini akku on vähän mielenkiintoinen kaveri, joten en senkään vuoksi kuuntele jatkuvasti.

Joskus, kun on tietynlainen fiilis (lue: pakko saada kuunnella The Arkia, jota minulla ei ole muualla kuin ämppärissä), yhdistän tietokoneen kajarit soittimeen ja kuuntelen niiden kautta. Ei ehkä paras äänenlaatu, mutta saanpahan kuunneltua minulle rakkainta musiikkia muualtakin kuin napeista.

En oikein tiedä voiko sitä kotona kuunneltua musiikkia sanoa ns. taustamusiikiksi, kun kuitenkin koko ajan tiedostan että mikä biisi sieltä tulee ja jalka saattaa alkaa vipattaa musiikin tahdissa ja yleensä tulee hyvin nopeasti vaihdettua biisi, jos ei tule sitä mieleistä. Toisinaan kyllä on hetkiä, jolloin uppoutuu ihan täysin puuhaansa, eikä yksinkertaisesti kuule mitä musiikkia tulee.
Juuri näin. ^

Taidan muuten olla mestari selittämään kaiken ihan turhan pitkästi.

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #11 : Lokakuu 17, 2007, 22:39:16 »
Yksin. Kuuntelen sitä eniten yksin, silloin keskityn musiikkiin ja haluan kuullaa tarkkaan ihan kaiken. Kavereiden kanssa ei pahemmin onnistu, jos aikoo jotain puhua. Silloin se menee taustalla, vaikka yhden ystävän kanssa saatetaan lojua pitkäänkin sängyllä tai lattialla kuunnellen vaan ja ainoastaan musiikkia.
Eli ihan sillä perinteisellä tavalla, cd-levyiltä.
Ennen kun mulla vielä oli mp3-soitin, raahasin sitä kaikkialla. Sitten se sano ittesä irti, ja nyt pitää tyytyä puhelimen säälittävän pieneen muistiin. Joten enää ei ulkona pahemmin tule kuunneltua, vaikka se mukavaa olisikin. En mä kyllä käy edes ulkona. Auto matkoilla se soitin olisi ihanteellinen, koska radiosta tulee pääsääntöisesti ihan kamalaa musiikkia.
Koneella ollessa tulee kuunneltua enemmän ja vähemmän musiikkia. Ei siihen samalla tavalla keskity, mutta on mukavaa kun taustalla kuuluu musiikkia, eikä koneen hurinaa. Toisinaan ei edes kuule näppäimistön ääniä, tykkään kuunnella musiikkia kovaa.
Paheeni onkin varmasti juuri tuo kovalla kuuntelu. Siitä vaan saa juuri mukavan fiiliksen. Suorastaan rakastan sitä. Laittakaapa itse voluumit kaakkoon ja mieluisinta musiikkia tulemaan, on aivan mahtavaa. Koska rakastan melua.

Lainaus käyttäjältä: Kommando
Minulla on kovin pieni levyvarasto, muuten varmasti kuuntelisin kotona levyjä kaiken aikaa. Kun kuulee samoja biisejä tuhannetta kertaa, ne alkavat jo vähän kyllästyttää.

Tätä en millään voi allekirjoittaa. Niitä somoja kappaleita kuuntelen edelleen, vaikka olen kuullut varmasti osan niistä satoja kertoja. En minäkään tietysti kaikkia kappaleita siedä, mutta kyllä ne lempi bändien kappaleet vaan on niin ihania, niihin ei millään voi kyllästyä. Ja mulla ei huonoja levyjä kuuntelussa koskaan olekkaan 8'DD

Kyllä sitä miellään kuuntelisi vaikka koko päivän musiikkia, mutta se on mahdottomuus. Kuulokkeet rupeavat koskemaan korviin oltuaan siellä jonkun aikaa, enkä minäkään ihan niin itsetuhoinen ole, että haluaisin tuhota kuuloni nyt. Eiköhän se ehdi vielä. Ja koulussa toki on tarkoitus oppia muutakin kuin biisien sanat ulkoa.
Kaikessa yksinkertaisuudessaan, minä elän musiikilla.

Tänään missattiin yksi konsertti, koska matka oli arkipäivälle liian pitkä, mutta yksi sitäkin tärkeämpi konsertti on jo takana<3
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2007, 22:45:58 kirjoittanut Briette »
i only show you what i want you to see

Poissa miki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #12 : Lokakuu 20, 2007, 23:55:40 »
No minä kuuntelen musiikkia oikeastaan koko ajan, kun vain on mahdollista. Kotona minulla on aina joku levy soimassa taustalla samalla kun luen, piirrän, teen läksyjä tai olen vain kavereiden tai siskon kanssa. Tietokoneellakin soitan koko ajan koneelta jotain musiikkia. Se on vain jonkinlainen tapa ja ilman musiikkia oleminen tuntuisi jotenkin ihan orvolta. Illalla en varmaan osaisi enää nukahtaa ilman musiikkia. Mulla on varmaan joku ongelma, kun iltaisin saan sellaisia "lievähköjä" ylivilkkauskohtauksia, enkä pysty mitenkään asettumaan aloilleni ilman mitään tekemistä ja muutenkin saatan olla ihan hysteerinen. Silloin on pakko pistää mp3:n kuulokkeet korville ja kuunnella jonkin aikaa musiikkia rauhoittuakseni. Se on muuten todella uskomaton fiilis, kun voi illalla maata rauhassa paikoillaan ja keskittyä ainoastaan siihen musiikkiin. Siihen jotenkin "sulautuu" mukaan ;> Illalla löytyy yleensä juuri parhaiten aikaa tuollaiselle perusteelliselle kuuntelulle.

Mp3-soittimista... Minä olen sellainen ihminen, joka raahaa soitintaan mukana jatkuvasti joka paikassa. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että on aika epäkohteliasta kuunnella musiikkia toisten seurassa. Koulussa kuitenkin joskus välitunneilla tekee välillä hirveästi mieli kuunnella musiikkia, mutta yleensä annan silloin toisen kuulokkeen kaverilleni ja kuuntelemme yhdessä. Jos ko. kaverini ei pidä samasta musiikista minun kanssa, niin vähintääkin pidän silloin toisen napin poissa korvasta, jotta kuulen mitä tämä sanoo. Kuuntelen mp3-soitintani oikeastaan aina silloin, jos joudun olemaan yksin, esim. bussissa, kävellä, pyöräillessä, muita odotellessa tai kaupassa käydessä.

Vaikka suurin osa kuuntelustani tapahtuu sellaisena taustakuunteluna, niin eniten rakastan kuitenkin sellaista perinteistä levyltä kuuntelua, kun samalla räpelletään kansilehtisten kanssa ja luetaan sanoja. Lempilevyjeni kohdalla niihin sanojen lukemiseenkaan ei kyllästy ja se on ihanaa, kun saa kunnolla keskittyä pelkkään musiikkiin. Erotella musiikista eri kitarat, etsiä soolo-osista tietynlaisia kitaroiden vinkaisuja ja samalla melkein näkee minkälaisella ilmeellä laulaja missäkin kohdassa on laulanut.
We can leave this world, leave it all behind,
we can steal this car if your folks don't mind,
we can live forever if you've got the time.

Rusba

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Lokakuu 21, 2007, 17:35:14 »
Kuuntelen musiikkia melkeinpä koko ajan. Siis lähinnä kotona samalla kun dataan, koska kuitenkin istun päivät pitkät koneella, niin samalla on kiva kuunnella musiikkia.

Läksyjä tekiessä kuuntelen myös musiikkia, olen huomannut, että kun luen sanoja sanakokeeseen, opin ne helpommin, jos kuuntelen musiikkia samalla.
Kokeisiin en voi lukea musiikin kanssa, koska sit keskityn vaan siihen musiikkiin ja ajattelen vaan sitä musiikkia, lukemisesta ei tule yhtään mitään. Sama koskee ihan muitakin kirjoja, sekä musiikkiin, että kirjaan ei voi keskittyä samanaikaisesti.

Mp3-soittimen omistan (joskin huonon, vanhan ja raihnaisen sellaisen, mutta toimii se vielä) ja sitä kuuntelen aina lenkillä, kouluun pyöräillessä (jos pyöräilen yksin), pitkillä automatkoilla ja iltaisin ennen nukkumaanmenoa.
Kavereiden kanssa ollessa en kuuntele mp3-soittimella musiikkia, koska silloin on vaikempi keskittyä kavereiden kanssa juttelemiseen.

Kuuntelemani musiikki on lähinnä raskaampaa, rockia, heviä, metallia, jotain sen tyylistä, en minä oikein näitä genrejä tunne.

Konserteissa en kauheasti käy, olisihan se toki siistiä, mutta itse joutuisin maksamaan liput niin ei ole varaa kovin usein mennä mihinkään. Nightwishin (+Nocturnal Rites) keikalla olin pari vuotta sitten ja se onkin toistaiseksi ainoa keikka, jolla olen ollut. Joskus pienempänä taisin käydä Tiktakin keikalla.
Nyt yritän parantaa tapani, joulukuussa menen taas Tampereelle Nightwishin keikalle ja ilmeisesti Sonata Arctican keikalle myös. Harmi vaan, kun minulla ei oikeastaan ole kuin yksi kaveri, joka kuuntelee samanlaista musiikkia kuin minä, niin keikkaseuraa ei aina ole. Isi kyllä lähtisi mielellään minun kanssa keikoille (kuuntelee itse aika samanlaista musiikkia kuin minä, siltä minä varmaan tämän hyvän musiikkimaun olen perinyt), mutta oikeasti isi ei ehkä ole parasta keikkaseuraa.

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Lokakuu 26, 2007, 18:16:03 »
Kiva kysymys ja muutenkin hyvä topicci. Oma tapani kuunnella musiikkia vaihtelee aikalailla. Perushomma on kuitenkin se, että kun saan kauan odottamani levyn vihdoin kätösiini, laitan sen soittimeen ja jos albumin mukana on tullut lyriikat, kuuntelen kappaleet läpi niitä samalla lukien. Minusta se on mukavaa, vaikka joku muu voikin pitää tylsänä istua 45 min paikoillaan kappaleita "lukien". Se on minusta vain kivaa, se rauhoittaa ja on hauska huomata, miten vielä monenkin vuoden jälkeen alkaa tajuta kappalen sanoman vasta nyt, kun ei ole sitä ennemmin sen enempiä miettinyt tai syvemmin pohtinut. Se oivallus, kun tajuaa, miten ajatukset yhtenevät musiikin kautta ja se juttu, kun tietyn koukun tai jujun tajuaa, saa hyvälle tuulelle.

Toisekseen kuuntelen musiikkia ihan vaan taustamusiikkina. Teen läksyjä, luen kirjaa, surffailen netissä. Siellä se on, siihen ei vain sen enempiä kiinnitä huomiota, mitä nyt välissä havahtuu. Ja kolmantena tapana tietenkin on se, että tanssin musiikin "kanssa". Olen ostanut pari levyäkin ihan vain sen takia, että on tehnyt mieli tanssia sellaista musiikkia, vaikken muuten sellaista kuuntelisikaan. Se on hauskaa; pitää omat yksityisbileet itsekseen ja vain tanssia niin kauan kuin jaksaa. Ei sitä aina jaksa lähteä lenkkipolulle, vaikka pitäisi, mutta tanssiminen on aina helppoa, kun sen jälkeen saa lysähtää vaikka sängylle nukkumaan, jos mieli tekee. Ja kun menen nukkumaan, avaan mp3-soittimeni ja alan kuunnella laulun sanoja. Saatan soittaa saman kohdan ties kuinka monta kertaa, kunnes saan selvää (lue= luulen saavani), mistä siinä on kyse. Siinä tulee uni aina helpommin.

Pähkinänkuoressa; kuuntelen musiikkia milloin mitenkin.
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa yhdys sana sankari

• ->
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #15 : Lokakuu 26, 2007, 21:24:01 »
Kuuntelen musiikkia yleensä koneelta, mulla on monia playlistejä joista sitten valitsen sopivan joka tilanteeseen. Jossain saattaa olla jotain yhtä bändiä, jossain samaa tyylilajia tai jossakin kaikkea sikinsokin. Näin saa vaihtelua ja hyvää musiikkia minulla onkin hirvittävät määrät. mp3-soitinkin löytyy ja sitä kuuntelen, mutta pitäisi näemmä päivittää mp3:n, kun ei enää jaksaisi kuunnella niitä kappaleita. Suurimmat suosikit löytyy koneelta. Sitten toki kuuntelen kaikenlaista musiikkia kotona, kun perhe tykkää kuunnella. Joskus on jopa 4 soitinta samaanaikaan päällä. John Fogertya ja Edguyta olen kuullut alakerrassa, mutta omassa kopissani kuuntelen sitä mitä itse määrään. Musiikkimakuni on raskaanpuoleista (thrash-, black-, death-, power-, ja kasarimetallia) ja joskus tulee valituksia kun musiikki raikuu kajareista alakertaan (koneeni ovat vintillä) liian kovaa.
sori kovasti

Poissa Arminas

• Addikti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #16 : Lokakuu 31, 2007, 20:53:26 »
Useimmiten kuuntelen musiikia iltaisin ennen nukkumaanmenoa, silloin on ihana syventyä biiseihin. Lisäksi aika usein lenkille otan mp3:n mukaan. Jos touhuilen jotain, esim. kirjoitan, piirrän, siivoilen tms. Tai olen koneella niin kuuntelen vaihtelevasti musaa.Ihan siitä riipuu miten huvittaa. Yleensä kyllä huvittaa.:)
The stories we love best do live in us forever.

Rawe

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Marraskuu 27, 2007, 17:27:15 »
Aina tietokoneella ollessani. Usein myös mennessäni nukkumaan iPod soimaan. Tuo tulee myös todella usein mukaan lenkille/kävelylle, useimmiten tosin vain kävelylle, tuppaa nuo kuulokkeet tippuilemaan juostessa ja niitä onkin sitten ärsyttävää jatkuvasti pistää paremmin - tosin ei aina, joten siksi myös lenkille sillointällöin. Keikoilla, festareilla tms en ole vielä kertaakaan ollut. Digitaalisessa muodossa mä tykkään enemmän kuunnella, CD:t on käytännössä turhia kun en niillä mitään koskaan tee, ei ole kannettavaa CD-soitinta mulla. Edullisempaakin digitaalisena.

Taasen tuo tapa jolla kuuntelen koneella, on useimmiten näin että kirjoitan iTunesin hakupalkkiin jonkun artistin/bändin jota haluun kuunnella, soitan koko listan biisejä mitä ko. bändiltä/artistilta on ja sitten vaihtoon kun on loppu tai uusiksi.

Mustesydän

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Marraskuu 28, 2007, 20:20:56 »
Kyllähän sitä musiikkia tulee kuunneltua ihan joka päivä.
Minä kun kuljen kouluun bussilla, sen verran pitkä matka, niin bussimatkalla sitä kuuntelee. Aamulla kun menee kouluun ja päivällä kun pääsee koulusta.
Jos kävelen vaikka yksin jonkun pitemmän matkan, tai menen pyörällä tms. niin kuuntelen yleensä silloin musiikkia, niin menee aika joutuisammin.
Koneella kuuntelen aina musiikkia, jos vain on mahdollista.
Ja joskus, ennen kuin menen nukkumaan niin kuuntelen musiikkia hetken, jos vaikka ei väsytä. Ja radiotakin tulee kuunneltua silloin tällöin, joskus jos lukee kokeita tai tekee läksyjä, tai joskus ihan muuten vaan. Ja levyjäkin tottakai. 8)

Semmoista raskaampaa musiikkia kuuntelen. Metallia, death metallia...
Paljon kuitenkin kuuntelen.

yukiri

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Marraskuu 30, 2007, 17:54:20 »
Musiikki = Rakkaus.
Eli joo, voisinpa sanoa kuuntelevani musiikkia melkeinpä koko ajan. Mp3-soitin on silkka elinehto, samoin cd:itten ostelu. Koneella kuuntelen musiikkia aina. En ole kuitenkaan niitä napit korvassa 24/7 ihmisiä, en halua kuunnella musaa esim. samalla kun keskustelen jonkun kanssa, kumpaankaan asiaan ei pystyisi silloin keskittymään kunnolla. mp3-soitin kulkee muuten kyllä mukana lähes aina, tylsäkin bussimatka ei ole niin tylsä kun voi fiilistellä jtn loistavaa biisiä *-* Kuunnellessani musaa saatan keskittyä siihen myös täysillä ja ruveta naputtelemaan rytmiä/hoilailemaan mukana (viimeisimpää tosin lähinnä kotona :D )
Muttah. Todella monenlaista musaa kuuntelen, aina mielentilasta riippuen.

quicksilver

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Joulukuu 04, 2007, 15:33:12 »
Kuuntelen musiikkia joka päivä. Aamulla avaan koneen/radion/kuuntelen cd:tä, ja kuuntelen musiikkia aamukaffen kaverina. Mp3-soittimesta en kuuntele koskaan aamulla kotona, sillä jollakin perheenjäsenellä voi olla jotakin sanottavaa, ihan vaikka vain hyvää huomenta.

Jos kuljen koulumatkan yksin, kuuntelen musiikkia mp3-soittimestani. Ämpäri kulkee aina mukana, vaikka sitä ei välttämättä kuuntelisikaan koko päivänä. Mielestäni on epäkohteliasta kuunnella musiikkia toisen läsnäollessa, ja heti jonkun tutun kohdattuani otan napit pois. Sama pätee muihin. Jos puhuteltava ei keskity kunnolla sanomisiini siksi, koska on toinen nappi korvassa, pyydän itse toista (ihan kohteliaasti ja kivasti tietty :)) ja sitten kuunnellaan yhdessä. Jos on jotakin tärkeää sanottavaa, pyydän ottamaan napin kokonaan pois.

Aina yksin ollessani ulkona/kaupungilla/kirjastossa/bussissa/jne. soi musa mp3-soittimesta, toisinaan niin kovaa, että ympäristöstään ei tajua mitään. Bussin tai metron odotus yksin on kamalaa, jos ei ole mitään kuunneltavaa. Aika kulkee joutuisammin musiikin parissa.

Kotona yksin ollessa minulla soi musiikki mp3-soittimesta, radiosta, cd-soittimesta ja koneella ollessa tietenkin koneelta. On kiva hoitaa askareita jammailun lomassa, esimerkiksi tiskaamisesta, leipomisesta ja pyykkäyksestä saa paljon mielenkiintoisempaa kuuntelemalla musiikkia :D.

Silloin kun perhe on yhdessä, en soita musiikkia. Meillä on toisinaan radio päällä, mutta radiokanavan yksimielisen valinnan vaikeudesta johtuen ei niin usein. Omassa huoneessani on aina jokin musaa soittava härdelli auki, vaikka en olisikaan huoneessani. Paitsi tietenkin silloin, kun katson tv:tä, videoita YouTubesta tai jotakin telkkarisarjaa koneella. last.fm rekisteröi tietenkin kaiken musiikin, mitä koneella kuuntelen, ja siellä pyöriessä löytyy kaikkea kivaa kuunneltavaa. Muiden mennessä nukkumaan en toki lopeta kuuntelua, vaan otan kuulokkeet.

Illalla(krhm..yöllä) kuuntelen musaa mp3-soittimesta ennen nukkumaan menoa. En välttämättä mitään rauhoittavaa, vaan sekalaisesti kaikenlaista. Myös iltapäivällä saatan maata sängyllä ja keskittyä vain musiikkiin, joka soi cd:ltä tai koneelta. Vaikka kuuntelenkin paljon musiikkia ämpäriltä, pidän siitä, miltä musiikki kuulostaa tilassa. (noh, tulipa epäselvästi..) Se on paljon miellyttävämpää, ja kunnollisella äänentoistolla saa musiikista paljon enemmän irti.

Ja sitten referointi: Kuuntelen musiikkia aina yksin ollessani. Niinkin yksinkertaisesti sen voi sanoa :D

Poissa Guilty

• Vuotislainen
  • Fear would be justified.
« Vastaus #21 : Joulukuu 06, 2007, 18:57:46 »
Hmm. Kuuntelen musiikkia..no melkein koko ajan eli aina kun on mahdollista. Aamulla kuuntelen radiota, päivällä Mp3:sta, iltäpäivällä kuuntelen musiikkia koneella ja illalla taas mp3.:)
Usein se on tavallaan taustamusiikkia enkä kovin paljon keskity sanoihin, mutta monta kertaa kun olen yksin alan miettiä sanoja kunnolla. Kun muita ei ole on minusta ihanaa laulaa mukana vaikka se ei ole mitään kovin hienon kuuloista. Siitä tulee hyvä fiilis.:)
Sanoisin että olen riippuvainen musiikista. Ei se haittaa minua lainkaan sillä rakastan musiikkia.;)
Nyt kuuntelen Stam1naa.
---

Warchild

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Joulukuu 07, 2007, 23:52:59 »
Kuuntelen musiikkia infact aika paljon. Jos olen koneella niin kuulokkeilla tulee kuunneltua, nukkumaan käydessä cd:ltä, ja muuten vain.
Koulussa, automatkoilla.

Kotona tulee useasti pistettyä cd soittimeen ja lysähdettyä sohvalle/sängylle vain kuuntelemaan, ja miettimään sanoja...

Ancka

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Tammikuu 05, 2008, 20:30:58 »
Kuuntelen musiikkia koko ajan. Eli kaiketi se sitten taustamusiikkina menee. Mutta aamusin on ihan pakko kuunnella bussissa, koulussa välitunneilla, kotimatkalla taas bussissa ja sitten kotona kuuntelen koneella musiikkia samalla, kun oleskelee netissä ja irkissä.

Mutta tykkään kuitenkin kuunnella hirveästi sanoja ja säveliä ja sitä itse musiikkia, joten ei se ehkä ihan suoranaisesti vain taustamusiikkia ole. Kaikki tietää olla puhumatta minulle, kun kuuntelen musiikkia, sillä en pysty keskittymään samaan aikaan ollenkaan siihen, mitä se toinen sanoo. :D

bougainvillea

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Tammikuu 05, 2008, 23:11:19 »
Minä kuuntelen musiikkia tietokoneella välillä kun istun vain tässä, mutta mp3-soittimella linkkurissa, lenkillä, piirtäessä, kirjoittaessa ja kuvatessa. Lenkillä on juuri ihanaa
kun kävelee metsässä ja tutkii kaikkea ja keksii mielessään tarinoita ja ei kuule muuta kuin musiikin ja tarinat vain tulee päähän ja voi elää hetken siinä maailmassa missä haluaisi. Se on täydellistä. Kuuntelen juuri kaikkea fantasiamusiikkia, pianomusiikkia, viulua. Mutta en mitään tyyliin Mozartia vaan sellaista metsää ja menninkäisiä -tyylistä.
Kuuntelen myös kaikkea hiljaista rauhallista unimusiikkia. Ennen kuuntelin lähinnä punkkia eikä muu kiinnostanut, mutta nyt kuuntelen sitä vain joskus vihaisena tai muuten vain HYVIN harvoin.
Jos minulla ei olisi mp3-soitinta, en voisi purkaa itseä mihinkään enkä voisi oikein ideoida mitään.