Kirjoittaja Aihe: HeartBeat - Sydämen asialla  (Luettu 10311 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: SnidgetDream29844
  • Tupa: Luihuinen
Vs: HeartBeat - Sydämen asialla
« Vastaus #75 : Marraskuu 28, 2010, 20:54:20 »
Kerrassaan ihana ohjelma! En ole läheskään kaikkia jaksoja kyseisestä sarjasta nähnyt, mutta niitä niistä parista jaksosta jota olen isäni kanssa sohvalla katsonut, voin sanoa että parempaa saa etsiä! Olen aina tykästynyt englantilasiin sarjoihin, ehkä juuri sen ihanan aksentin takiakin, mutta ne maisematkin aivan mielettömän kauniita. Näyttelijät sopii sarjaan kun nenä päähän.

Voisin totta tosiaan lainata / ostaa nuo tuotantokaudet ja katsoa ohjelman alusta loppuun :)
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #76 : Joulukuu 23, 2010, 00:06:32 »
Kuinka voi olla mahdollista, että en ole jaksanut tähän topiciin kirjoitella vielä ollenkaan? o_O
Nyt korjataan tämä suunnaton erehdys.

Heartbeat on ehdottomasti yksi lempiohjelmistani kautta aikojen. Tästä kiitokset äidilleni, joka ohjasi minut niin tämän kuin muutamien muidenkin mainioiden brittisarjojen pariin jo ala-asteella. Tai ohjasi ja ohjasi, niihin aikoihin hän ei antanut minun katsoa Heartbeatia kovin mielellään (ihan ymmärrettävästä syystä), mutta minulla on muun muassa All Creatures Great and Smalliin ja Keeping Up Appearancesiin liittyviä muistoja aikojen takaa. :'D Nykyään sekä Heartbeat että sen sisarussarja The Royal kuuluvat vakaasti seuraamieni tv-sarjojen joukkoon.

Pidän (hmm, ehkä turhan laimea ilmaus) kyseisestä sarjasta juurikin sen idyllisyyden, otteessaan pitävien juonenkäänteiden, mielenkiintoisten henkilöhahmojen ja nostalgisuuden vuoksi. Britannialaiset pikkukylät ja se lakkaamaton teen juominen = <2. "Would you like a nice cup of tea?"

Voin rehellisesti myöntää pitäväni hieman enemmän sarjan vanhemmista jaksoista kuin tällä hetkellä telkkarissa pyörivistä uusimmista, vaikka katsomisen arvoisia nekin ovat, joka ikinen. Syy on luultavasti se, että vanhemmissa jaksoissa kaikki entiset hahmot ovat vielä hengissä. Katselenkin lähinnä tähän mennessä ilmestyneitä tuotantokausia (1-4) dvd:ltä, ja tavoitteenani on katsoa koko sarja tällä tavalla loogisessa järjestyksessä. Telkkarista viime aikoina tulleita kausia aloin katsoa hieman kesken, joten en noita uusia hahmoja tunnekaan erityisen hyvin, mikä vaikeuttaa samaistumista. Ennen kuin sarja alkoi ilmestyä dvd:einä, olin nähnyt jaksoja juuri tuohon tapaan - milloin nyt muistin katsoa, joten osa tapahtumista on valitettavasti mennyt ohi minulta.

Sarjassa on välillä ihan oikeasti surullisiakin kohtia, muun muassa läheisiksi tulleiden hahmojen kuolemat. Toisaalta vanhat hahmot tekevät tilaa uusille, ja kyllä jotkut hieman uudemmat hahmotkin ovat mukavia. Esimerkiksi Mr. Scripps. Lempihahmojani koko sarjan ajalta ovatkin humoristisuutensa vuoksi juuri Bellamy, Ventress, Blaketon, Greengrass ja Scripps. En ole muistaakseni inhonnut yhtäkään hahmoa, mutta se naisrikosylikonstaapeli (?) jonka nimeä en muista, osasi olla välillä aivan hirveä ja eräässäkin jaksossa haukkui Ginan vaikka miksi. Itse asiassa en ole aivan varma oliko kyseinen henkilö sama kuin tämä aivan uusimpien jaksojen Dawson, mutta sanottakoon että Dawsonkin osaa olla ärsyttävä välillä. Toisaalta kaikki ovat hyviä hahmoja, sillä tuo Dawsonkin oli hyvin suunniteltu ja näytelty henkilöhahmo.
Sarja on todella hyvin ja todentuntuisesti toteutettu, ja tulen seuraamaan sitä luultavasti vielä iät ajat. Onhan ne dvd:t keksitty, joten sitten kun sarja loppuu (nyyh, historian parhaita draamasarjoja) tulen palaamaan uudestaan vanhoihin jaksoihin. Mikäs on sen ihanampaa kuin istuksia olohuoneen sohvalla teemukin/kupin kanssa katsomassa Heartbeatia.

~Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2011, 22:28:55 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #77 : Tammikuu 07, 2011, 22:10:34 »
En taidakkaan olla ainoa, joka on teejuonnin ohella tutustunut Sydämmen asialla sarjaan. Joskus kolmannella tai toisella luokalla äitini opetti minut juomaan teetä ja katsomään tätä kyseistä sarjaa. Ehkä viidenteen luokkaan jaksoin aktiivisesti katsoa joka jakson, mutta sitten tuli tauko ja nyt olen taas aloitellut sarjan katsomista(:
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Kaapo

• Suuri kyselijä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ALITUINEN VALPPAUS!
  • Pottermore: NightJinx26
« Vastaus #78 : Huhtikuu 08, 2011, 21:00:53 »
Niin sitten loppui tämä loistava sarja. :(

Monta vuotta on tullut katsottua, muistaakseni olen katsonut lähes kaikki jaksot toisesta tuotantokaudesta lähtien. Erittäin mielenkiintoinen sarja, mukana sopivasti toimintaakin. :)

Viimeinen jakso oli suoraan sanottuna loistava! :D Jotain tällaista loppua osasin odottaakin, koska tästä sarjasta poikinut Kyläsairaala-sarja päätettiin hieman samalla tavalla... :/
Yksi parhaimmista tv-sarjoista on päättynyt :(

R.I.P HeartBeat
Tässä lepää Dobby, vapaa kotitonttu

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #79 : Huhtikuu 08, 2011, 22:27:58 »
Voih, ja minä kun luulin ehtiväni raportoimaan sarjan loppua ensimmäisenä! :'D

Käväisin juuri katsomassa tämän nauhalle otetun päätösjakson, ja pakko sanoa, että sarja sai arvoisensa lopun. Tuntuu jotenkin uskomattomalta, että Heartbeat on nyt ohi. Mietin tuossa ennen katsomista, olisiko pitänyt varata varmuuden vuoksi nenäliinoja mukaan, mutta selviydyin sitten onneksi ilman.
Kuten Kaapokin sanoi, tällainen loppu oli jotenkuten odotettavissa.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Itseäni muuten häiritsee tämän topicin nimen kirjoitusasu. HeartBeat -niminen sarja on kyllä olemassa, mutta se ei suinkaan ole sama asia kuin tämä Heartbeat, josta täällä puhumme. HeartBeat on jenkkiläinen sairaalasarja. Älkäämme nyt sentään häpäiskö sydämiämme lähellä olevaa Sydämen asialla -sarjaa. x)

Farewell Heartbeat. ♥♥♥ Nyt alkaa kyllä olla aikamoista tuskaa, kun (Britanniassa) 18 vuotta esitetty sarja lopetetaan. (Joo'oh, minähän olen toki seurannut Heartbeatia vuodesta 1992 asti...) Mutta, hyvät sarjat loppuvat aikanaan, toisin kuin eräät nimeltämainitsemattomat Salatut elämät sekä Kauniit ja rohkeat.
Tulisivat nyt ne aiemmat tuotantokaudet dvd:eille! Täällä päin toimituksen kanssa on ollut "vähän" ongelmia, tukku ei ole toimittanut viidettä tuotantokautta Anttilaan vieläkään, vaikka sen piti ilmestyä jo kuukausia sitten.

Ei, en itkenyt katsoessani. Mutta pakko myöntää että toinen silmä alkoi vetistää nyt tätä kirjoittaessa vähän. Mutta vain ihan vähän.

~Bloody Princess

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #80 : Huhtikuu 10, 2011, 22:25:34 »
Nyt se sitten loppui.. ;(

Vähän (lue: TOSI) haikeat fiilikset.. En itkenyt paljoa, olen itkenyt enemmänkin :D Hyvä oli muuten se, että jätti katsojalle mielikuvituksen varaa.

~nya
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #81 : Huhtikuu 10, 2011, 22:31:50 »
Vaikka en sarjaa katsonutkaan, niin onhan tämä aika iso juttu että tällainen pitkään pyörinyt sarja loppuu. Voin kuvitella miltä aktiivisista sarjan seuraajista tuntuu. Itse en uskalla ajatellakaan Emmerdalen päättymistä. :(
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
« Vastaus #82 : Huhtikuu 22, 2011, 01:19:14 »
En voi uskoa tätä! Heartbeat, yksi ehdottomista suosikkisarjoistani, on päättynyt! Erään aikakauden loppu tämäkin, 18 vuotta on pitkä ja kunnioitettava aika. Nostan hattua sarjan käsikirjoittajille siitä, ettei tämän sympaattisen ja iki-ihanan sarjan taso päässyt missään vaiheessa laskemaan. Ehei, se pysyi korkeana loppuun saakka. :)

Harmittaa tuo viimeisen jakson lopetus.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

En voi uskoa, että se on nyt loppu. Lopullisesti. Miten monta vuotta olenkaan tätä sarjaa seurannut! Muistan, miten pari vuotta sitten nousin joka arkipäivä hyvissä ajoin katsomaan Heartbeatia, samalla kun söin aamupalaa, ja sen jälkeen aloitin pääsykokeisiin lukemisen. :') Oivoi. Sarja tuli monet vuodet uusintana arkiaamupäivisin klo 10, se oli yhtä luotettava ja turvallinen kuin mummon vanha kaappikello.

Mitä minä nyt katson, odotan ja jännään sunnuntaisin?! Toivottavasti tätä aletaan taas uusia jossain vaiheessa!

Nyt muuten kysymys teille kaikille, kuka on teidän lempipoliisinne tässä sarjassa? :) Itse tuskailen Joen (skottiaksentti ♥), Miken ja Nickin välillä. Kaikki olivat erilaisia keskenään, mutta fiksuja ja symppiksiä kaikki.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #83 : Huhtikuu 22, 2011, 01:47:53 »
Kieltämättä todella outoa, että sarja jota on oikeasti seurannut sieltä '90-luvulta asti päättyi o.O Ihan outoa. Mutta onneksi on nuo boksit myynnissä, niin voi verestellä niitä varhaisia lapsuusmuistojani :D

Joo, oon wanha. Ja Isetom, mie en halua edes ajatella Emmerdalen päättymistä. Toinen sarja jota oon seurannu niin kauan kun se on Suomessa pyörinyt :D
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa aholopai

• kappale kauheinta historiaa
  • Vuotislainen
« Vastaus #84 : Marraskuu 08, 2011, 13:14:32 »
ja nyt on kaksi viimeistä tuontantokautta uusinnassa ylellä loppuvuodesta 2011 joten meikäläisen kiinnostus ainakin heräsi

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #85 : Joulukuu 14, 2011, 12:22:50 »
Nyt muuten kysymys teille kaikille, kuka on teidän lempipoliisinne tässä sarjassa? :) Itse tuskailen Joen (skottiaksentti ♥), Miken ja Nickin välillä. Kaikki olivat erilaisia keskenään, mutta fiksuja ja symppiksiä kaikki.

Ylivoimainen suosikkini on Joe Mason (McFadden). Joen luonne on vaan niin ihana ja mutkaton. Siihen sitten vielä kaupanpäälliseksi se skottiaksentti, oih. ^ ^
Toinen suosikkini on iki-ihanan Phil Bellamy (Jordon). Totaalisen sympaattinen ja suloinen hahmo, josta ei voi olla tykkäämättä. Oli ihan peestä, kun se meni ja kuoli. Harmillista, ett näyttelijä halus pois enne vikaa kautta.
Kolmas suosikkini on Nick Rowan (Berry). Mutkaton ja sympaattisen loistava hahmo. Täytyy nyt hehkuttaa Berryn lauluääntäkin - ihan mahtava.
Steve Crane (Carlton) kuuluu myös suosikkeihini. En osaa sanoa, että mikä siinä oli. Se oli vaan sellanen hahmo, josta ei voinut olla pitämättä.Vähän otti päähän, kun sekin kuoli.
Eikä tietenkään sovi unohtaa ihanaa ja kömpelöhköä Geoff Youngeria (Blakeley), josta löytyi myös yllättäviä puolia.

// 7.12.-12 Laitoin koko viestin uuten uskoon, kun sarja alkoi kokonaan alusta nyt syksyllä ja pääsin tutustumaan Nickin hahmoon. Siihen kyllä tykästyi heti. :D
Perustelut voisivat olla parempia, mutta laiskana en jaksanut laittaa parempia. Hah.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2012, 11:44:08 kirjoittanut tirsu »
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #86 : Syyskuu 10, 2012, 12:58:52 »
Iki-ihana Sydämen asialla uusitaan taas! Jaksoja esitetään ykköseltä käsittääkseni joka arkipäivä, eikä milloin tahansa vaan kello viiden teen aikaan, 17:08. Uusinnat aamukymmeneltä. Pari jaksoa on jo mennyt, mutta vielä ehtii hyvin mukaan. Ja onhan meillä Areena.

Nyt kaikki vain Aidensfieldin brittiläisnostalgista elämää seuraamaan. :)

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #87 : Helmikuu 12, 2014, 09:00:35 »
Sydämen asialla on todella hyvä sarja.  Parhaita hahmoja ovat: Greengrass, Nick, Kate, Ventress ja Blaketon
Yhdessä jaksossa on minun mielestäni kaksi juonta: Greengrassin rahantienausyritykset ja varsinainen juoni.
Yllättävää vai mitä.
Viihdyttävää katsottavaa koko perheelle sanoisin.

Ihana sarja, tykkään.
Olen nyt seurannut sarjan uusintoja, ja Gina ja Nick on lempparihahmoja. :D

"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".