Hahmot ovat aika kaukana todellisuudesta(esimerkkinä superkiltti ja aina oikeudenmukainen Nick), mutta sehän se siinä niin ihanaa onkin.
Olen täysin eri mieltä. Minusta sarjassa nimenomaan parasta ovat todentuntuiset ja maanläheiset henkilöt. Voin vain kuvitella, miten muissakin pikkukylissä sattuu ja tapahtuu samanlaisia kömmähdyksiä. Nickin kaltaiset rauhalliset ja herttaiset ihmiset saattavat toki olla harvassa, mutta se ei tarkoita, etteikö heitä olisi olemassa :)
Minäkin siis olen jäänyt koukkuun tähän valloittavaan brittisarjaan. Äitini mukaan sarja tulee nyt ainakin kolmatta kertaa uusintana, niin suosittua se on ollut. En kyllä yhtään ihmettele: kaikki saippuaoopperoille (joita on nykyään pilvin pimein) tyypillinen teatraalisuus ja ylilyönnit puuttuvat kokonaan, ja 1960-luvun vaatteet ja musiikki tuovat koko touhuun aivan oman, kiehtovan leimansa.
Puhumattakaan poliisien univormuista... Grau. Unohtamatta tietenkään jo aiemmin mainitsemiani sarjan henkilöitä, jotka inhimillisyytensä ja tavallisuutensa puolesta voisivat asua kenen tahansa mattimeikäläisen naapurissa aina juonittelevaa Greengrassia myöten.
Aloin katsoa sarjaa kerran vahingossa kun suihkussakäynnin jälkeen avasin telkkarin katsoakseni, mitä sieltä tulee. Puoli kahdeltatoista Sydämen asialla oli kestänyt jo puolisen tuntia, mutta liimauduin silti ruudun ääreen katsoakseni, miten lopussa käy. Pitihän seuraavakin jakso katsoa... ja sitä seuraava... ja kas, olin koukussa! Jossain vaiheessa minulla jäi muutama jakso väliin töiden takia, ja oli suuri järkytys huomata, että Kate oli kuollut siinä välissä. Kyse oli ilmeisesti onnettomuudesta. Voisiko joku kertoa minulle Katen kuolemasta vähän tarkemmin?
Nyt harmittaa ihan älyttömästi että nukuin tänään yli puolillepäivin, missasin näköjään Nickin ja Jo'n häät :/ Muuttivatko he nyt poiskin vai? Huomenna pitää kyllä panna kello soimaan, etten vahingossakaan missaa tätä :)
Niin ja lopuksi pieni pyyntö niille, jotka ovat katsoneet sarjaa ennenkin ja tietävät, mitä kaikkea tulee tapahtmaan:
ÄLKÄÄ SPOILATKO!