Kirjoittaja Aihe: Potter -näyttelijät muualla  (Luettu 18188 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Getorick

• Haaveilija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Ian <3
Potter -näyttelijät muualla
« : Syyskuu 21, 2007, 23:52:54 »
Niin, en löytänyt aiheesta vielä keskustelua ja minua kiinnostaa tämä, joten päätin tehdä uuden <:
Hetken mietin, josko tämä kuuluisi jästitietoon, mutta ei, kyllä se tänne taitaapi kuulua. (ja jos tällainen kuitenkin on jo jossain, tai tämä kuuluisi muualle, niin pyydän syvästi anteeksi)

Eli, kysymys kuuluukin: Missä kaikissa elokuvissa olette nähneet rakkaita Harry Potter -elokuvista löytyviä näyttelijöita, ja mitä olette pitäneet heidän rooleistaan kyseisissä elokuvissa? Oliko rooli kovin erilainen Potteriin verrattuna? Mietittekö koko ajan vain että: "Ei Tom tuohon rooliin käy siis mitenkään, kun se on vaan ja ainoastaan Draco Malfoy!" vai totutteko ajatukseen?

Ajatus tähän keskusteluun tuli katsottuani äsken leffan nimeltä Parfyymi. Siellä seikkailee vanha tuttu rasvalettinen Ruikulimme (aka Alan Rickman), mutta tällä kertaa harmaa peruukki päässä ja 1700-luvulla ^^
Oli kovin outoa nähdä hänet esittämässä tyttärestään huolissaan olevaa isää. Ja harmaat hiukset eivät ole hänen juttunsa :D

Keskustelua sitten vaan.
Luonnevika.
Täytyy taistella.
Joskus voi myös taiteilla. Tai ainakin yrittää.

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
Vs: Potter -näyttelijät muualla
« Vastaus #1 : Syyskuu 22, 2007, 15:57:08 »
Olen nähdyt Natalia "Tonks" Tenan Poika-elokuvassa,rooli oli kieltämättä aikas erilainen koska hänellä oli todella paljon lävistyksiä ja hän oli rockimpi.
Roolisuorituksena kyseinen elokuva oli erittäin hyvä :D
Mutta kyllä se ainoa oikea rooli on Tonksin rooli ..

Muita en ole vielä ehtinyt nähdä mutta tavoitteena olisi :)

..Olenpa nähnyt,unohdin aivan.
Näin Maggie "Garmiwa" Smithin monessa elokuvassa; Hotelli Firenzessä-,Hook - Kapteeni Koukku-,Kuolema Niilillä- ja Rikos auringon alla elokuvissa.
Jos oikein muistan hän on esittänyt itselleen sopivia rooleja joka elokuvassa,roolisuoritukset olivat kaikki aivan loistavia,Parhain suoritus oli ehdottomasti Hotelli Firenzessä,koska siinäkin hän esitti tiukkaa naista (tällä kertaa nuoren naisen äiti) jonka roolin esittäminen sopii hänelle paremmin kuin hyvin.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2007, 16:04:29 kirjoittanut Milgia »
"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #2 : Syyskuu 22, 2007, 19:15:12 »
Alan Rickmanin olen nähnyt vaikka kuinka monessa, yksi on esimerkiksi Die hard 1, ja Rakkautta vain. Oih, pidin hänestä tosi paljon noissa elokuvissa, vaikka silloin hänellä taisi olla lyhyt hiukset, ellen ole ihan väärässä. Roolisuoritus tosi hyvä. Alan on ollut useassa lokuvissa, myös Järki ja tunteet- leffassa. Austenleffa. Yleiseltään Alan Rickman on tosi hyvä näyttelijä, hän pystyy sopeutumaan niin hyvin moniin rooleihin. Emmassa on muistaakseni Punurmio. Tai jossakin Austenissa muistaakseni.

Lainaus
Kuolema Niilillä-
Puhutko siitä Poiritista, vai kenties jostain muusta? Kuka se niistä oli... Ô_o
Muita tähtiä en ole nähnyt, en edes rakasta kolmikkoa.

//Thompson näkyy olevan Järki ja tunteessa ;3

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2007, 16:37:11 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Syyskuu 22, 2007, 19:41:02 »
Alan Rickmanin olen minäkin pongannut vaikka kuinka monesta leffasta, esim. Parfyymistä ja leffasta Kierot kutriniekat. Jälkimmäisessä tykkään hänestä eniten! Rickman näyttelee kyseisessä leffassa Josh Hartnettin hahmon isää. Tarina kietoutuu kampaajamestaruuskilpailun ympärille. Alan on siinä oikea velho parturiksi. ;]

McGarmiwa eli Maggie Smith esitti ainakin nunnaluostarin abbedissaa eräässä komediassa, jonka nimeä en ikävä kyllä muista. Hän oli samanlainen ankara täti jollaisena olemme hänet tottuneet Potter-landiassa näkemään.
"Pants - like shorts, but longer!"

saraji

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Syyskuu 22, 2007, 20:05:42 »
Alan Rickmanin on nähnyt vaikka missä. Parhaiten jäi tosin mieleen leffa nimeltä Galaxy Guest, kun rakas Kalkaroksemme on jokin kummallinen avaruus-ihminen. :D Hänellä lähtee päästään sellaisia vaaleanpunaisia juttuja, joitain lonkerontapaisia kaiketi. Ei enää pysty niin vakuuttavasti häntä Pottereissa, kun ne lonkerot vaan jotenkin putkahtavat aina mieleeni. :D

whatsarahsaid

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Syyskuu 22, 2007, 21:47:28 »
Alan Rickmanin minäkin olen nähnyt aika monessa leffassa. Parhaiten mieleen on kuitenkin jäänyt Rakkautta vain. Alan esittää siinä sellasta miestä, joka on jossain (?) töissä ja sillä on vaimo ja kaksi lasta. Aika erilaista kuin mitä Snape on. Ompa huono sanajärjestys ja muutenki kielioppi ihan hunginnolla mutta voi voi.

Ja (apua-mikä-sen-nimi-nyt-olikaan-oliko-se-maggie-vai-mikä-mutta-kuitenkin-se-joo-niin) Minervan näyttelijänkin olen nähnyt joissain.. Mutta en kyllä muista missä. Haluaisin nähdä sen Driving Lessonsin ku Rupert on siinä mutta valitettavasti leffaa ei ole ainakaan vielä Suomessa (*repii hiuksiaan*).

Muita en ole kai nähnyt.. Tai en ainakaan muista. Paitsi sen joka esittää sitten PP:ssä Kuhnusarviota olen nähnyt elokuvassa Moulin Rouge!.

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Dracon hyypiösisko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #6 : Syyskuu 24, 2007, 19:04:50 »
Pienen pienen Tom Feltonin löytää elokuvasta Anna ja kuningas sen päänaisen poikana. Alan Rickman nähdään sheriffinä Robin Hoodissa ja sekä Maggie Smith ja Daniel esiintyvät lyhytsarjassa David Copperfield. Matami Huiskia (en muista näyttelijän nimeä) olen nähnyt hyvin monissa brittisarjoissa ja -elokuvissa (mm. Poirot-leffa Kuolema ilmoittaa lehdessä). Weasleyn äidin näin kiroilevana ja tupakkaa sauhuttavana tätinä elokuvassa Billy Elliot, jossa oli muistaakseni myös Bonnie Wrigth. Niin, ja herra Weasleyhän esiintyy brittikomediasarjassa Ruuvit löysällä. Ja onhan nuita vaikka missä muuallakin, en jaksa enkä ehdi kaikkia luettelemaan.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #7 : Lokakuu 07, 2007, 15:43:20 »
Se tyyppi, joka näyttelee Melkein-Päätöntä-Nickiä (apua, olen unohtanut sen nimen) Näyttelee päähenkilöä sarjassa The Fawlty Tower, eli Pitkän Jussin majatalo. Hän on myös yksi Monty Pythonin näyttelijöistä.

Muita en keksi nyt, enkä viitsi alkaa jo aikaisemmin mainittuja tähän uudestaan listaamaan. (Ja esimerkiksi Kalkaroksen näyttelijä esiintyy milloin missäkin, aina vain toistaan yllättävämmässä roolissa.)

~Xanie
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2007, 17:01:15 kirjoittanut Xanie »
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Malakai

• metafora
  • Vuotislainen
  • Entäs nyt?
« Vastaus #8 : Lokakuu 07, 2007, 19:29:40 »
McGarmiwan näyttelijä tekee myös aivan huippusuorituksen seurapiirien kuningattarena elokuvassa First wives club (Hylättyjen vaimojen kerho). Suosittelen!

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #9 : Lokakuu 22, 2007, 16:20:44 »
Pakko hehkuttaa Gary Oldmania (Sirius, jos joku ei tiedä) elokuvassa The Fifth Element - Viides elementti. Melko huvittava hyvä scifi-henkinen elokuva, jossa myös Bruce Willis. Oldman tietysti pahiksen roolissa :) Ei varsinaisesti kuulu lempinäyttelijöihini, mutta todella hyvä silti. Se kampaus on aivan mahtava!

Jason Isaacs on loistava missä vain tässä vuoden 2002 tai 2003 Peter Panissa. Kaksoisrooli; Mr. Darling sekä Kapteeni Koukku. Lempinäyttelijäni muutenkin, mutta tuossa nyt sellainen vähän isompi rooli... Muuten niin typerässä Smokkimies -leffassa ihan mukiinmenevä sivurooli... Joo, ja onhan niitä leffoja muitakin millä mitalla, ei nyt jaksa luetella, kun on aika sivurooleja...
Joo, ja tämä jokin aika sitten JIMillä pyörinyt sarja Brotherhood, oli siinä pääosassa :) Sarja oli ihan jees, junnasi vain aika paikallaan... No tuo nyt ei ollut elokuva, mutta ihan sama se.

“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #10 : Marraskuu 19, 2007, 19:28:51 »
Katsoin juuri Robin Hoodin, jossa Rickman esittää Nottinghamin sheriffiä, enkä pystynyt ollenkaan unohtamaan, että hän on Severus ja se vaikutti suhtautumiseeni niinkin, että toivoin koko ajan, että kuninkaan veljentytär valitsisi (pahan) sheriffin eikä Robinia (Kevin Costner)
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa Riekale

• Kangaskaistale
  • Vuotislainen
    • Riekaleen kotisivut
« Vastaus #11 : Marraskuu 27, 2007, 19:16:35 »
Alan Rickaman on näkynyt kyllä kauhean monessa elokuvassa. Kavereiden kanssa katsottiin viime jouluna Rakkautta vain, eikä naurulla ollut rajaa, kun Kalkaros hyppää ruutuun ja sanoo kaikenlaista mitä Kalkaroksen ei kuuluisi sanoa.. Parfyymi olisi kiva katsoa.

Ah, niin ihana Lusse Kapteeni Koukkuna <3

Ja meidän David-Lupin.. Van Helsing, Kingdom of Heaven... Niin mahtava.

cartsaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Marraskuu 27, 2007, 22:37:47 »
Heh. Nyt minun on aivan pakko kirjoittaa ensimmäinen viestini tänne foorumille! :P Heh. Mutta asiaan.
Daniel Radcliffe näyttelee leffassa December boys, mutta se leffa ei ole ilmestynyt Suomeen ainakaan vielä. En oikeen tiiä sen ilmestymisestä yleensäkkään, mutta olempa nähnyt trailereita leffasta ja vaikuttaa mielenkiintoiselta. :)

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #13 : Marraskuu 30, 2007, 13:41:35 »

Ah, niin ihana Lusse Kapteeni Koukkuna <3

Aaaaaahhhh, tuo on ihanaaa :DDD Hiemanko hajosin kun ensimmäisen kerran itse tajusin, kukas tuo herra Koukku olikaan.

Minä tiesin heti, sillä ainoastaan sen vuoksi ostinkin ko. elokuvan :)
Kysymys kuuluukin: Mr. Darling vai Kapteeni Koukku?

Elektrassakin hyyyvin pienessä roolissa...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Carissa

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Joulukuu 01, 2007, 18:22:21 »
Näin eilen My Boy Jack -elokuvan, missä Daniel Radcliffe näyttelee yhtä pääosaa (näin myös alkuvuonna Equus-näytelmän, jossa sama hemmo hyppelehti). Ostin itse asiassa MBJ-DVD:n ihan omaksi. Se oli ihan hyvä elokuva, erittäin koskettava.. tippa oli minullakin väkisin linssissä elokuvan loppuessa. Mielestäni Radcliffe tekee siinä oikein mukiinmenevän roolisuorituksen (ja mainitsen nyt vielä, että Equusissa oli aivan uskomaton). Hänhän siis esittää elokuvassa Rudyard Kiplingin poikaa, joka katoaa ensimmäisen maailmansodan Loosin taistelun aikana ja todetaan myöhemmin kuolleeksi (Radcliffe sai aika näyttävän kuolinkohtauksen).

Potter-elokuvissa on niin uskomaton näyttelijäkaarti, että heihin törmäilee jatkuvasti muissa elokuvissa. Rickman on tullut nähtyä esim. siinä Robin Hood-elokuvassa ja Blow Dryssa (olihan se tämän niminen?) sekä Järki ja Tunteet- elokuvassa (mukana myös Emma Thompson), Isaacs Smokkiemies-elokuvassa, Gary Oldman Air Force One:ssa ja Draculassa.. Tom Felton Anna ja kuningas -elokuvassa. Richard Griffithskin on tullut vastaan monessa paikassa, viimeksi Equus-näytelmässä.. Helena Bonham Carter ja Miranda Richardson olivat molemmat Merlin-elokuvassa ja Helena myös iki-ihanassa Big Fishissä.

Meni vähän luetteloimiseksi. Kuitenkin, minusta on aina hauska törmätä Pottereista tutuihin näyttelijöihin muissa elokuvissa. Harvemmin kuitenkin ajattelen näyttelijän sopimattomaksi johonkin toiseen rooliin vain siksi, että olen tottunut näkemään hänet Potter-releet niskassa. Pottereiden (aikuis)näyttelijät kun yleensä ovat niin lahjakkaita, että sopivat useampaankin rooliin. :>

Pia Vindex

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Joulukuu 05, 2007, 23:33:29 »
Rickmania olen tavannut usein elokuvissa, Die Hart 1, ja parissa muussa joitten nimeä en muista.

Thewlis, Remus, on ollut useissa elokuvissa joita olen katsonut, voi johtua siitä, että Thewlis on lempinäyttelijäni... :D
Noniin Thewlis on ainakin ollut elokuvissa Naked, Total Eclipse, Dragonheart, Kingdom of Heaven, Seven Yers In Tibet, nyt muuta ei tule mieleen.

Emma Thompsoniin olen kanssa usein törmännyt...

Poissa Rain Wild

• Kissankorkuinen
  • Vuotislainen
  • Ähäkutti!
« Vastaus #16 : Joulukuu 06, 2007, 00:08:07 »
BBC:n vuonna 2000 kuvatussa Gormenghast-minisarjassa vilahtaa aika monta Pottereissakin näytellyttä: Mark Williams (Arthur Weasley), Richard Griffiths (Vernon Dursley), Fiona Shaw (Petunia Dursley) sekä Zoë Wanamaker (Matami Huiski). Myös Eric Sykes on IMDb:n mukaan näytellyt Liekehtivässä pikarissa (Frank Bryce), eikä myöskään sovi unohtaa Stephen Fryta, joka toimii äänikirjojen brittiversioiden lukijana. ;)

Jason Isaacs (Lucius Malfoy) taas tähdittää BBC:n viimevuotista minisarjaa The State Within.
Permission to shout "Bravo" at an annoyingly loud volume, sir? | Would you mind holding my metaphor for a second?

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Joulukuu 24, 2007, 13:42:20 »
Näitä tunnettuja Potter-näyttelijöitä näkyy paljonkin valkokankaalla, varsinkin brittileffoissa. Alan Rickmania olen nähnyt niin monissa leffoissa, etten jaksa edes luetella. (Esim. trillerissä Parfyymi, mahti leffa!) Ikävä kyllä, vaikka Dan eri leffoja onkin tehnyt, yhtäkään tähtikolmikon tähdittämää leffaa en ole nähnyt Pottereiden lisäksi. Totta kai, Richard Harrisia, alkuperäistä ja ihanaa Dumppista olen nähnyt myös Monte Criston kreivissä, joka näin sivumainintana on mainio leffa.

David Thewlis (Remus Lupin) on hänkin loistava näyttelijä, ja varsinkin 7 years in Tibet on yksi hänen parhaimmista leffoistaan, joissa esiintyy :) Sitä leffaa rakastan todella, ja David vetää siinä hienon osan.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #18 : Joulukuu 25, 2007, 14:26:33 »
Gary Oldman esiintyy ainakin Batman Beginsissä.
Vimeksi törmäsin Emma Thompsoniin Aidosti outoa-leffassa, ja eikös hän ole myös Rakkautta vain-elokuvassakin? Rickmankin on siinä :)

Poissa Riekale

• Kangaskaistale
  • Vuotislainen
    • Riekaleen kotisivut
« Vastaus #19 : Joulukuu 28, 2007, 10:06:48 »
Eilen käytiin katsomatta Lumottu, ja yhtäkkiä ruutuun tupsahti Timothy Spall. Spallin roolihahmolla oli Lumotussakin Matohäntämaisia piirteitä. ^^ Oli parempi elokuva kuin odotin, käykäähän tekin Timothya katsomassa.

Katariina

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Joulukuu 28, 2007, 23:22:22 »
Eilen käytiin katsomatta Lumottu, ja yhtäkkiä ruutuun tupsahti Timothy Spall. Spallin roolihahmolla oli Lumotussakin Matohäntämaisia piirteitä. ^^ Oli parempi elokuva kuin odotin, käykäähän tekin Timothya katsomassa.
Ja mä katsoin just ykköseltä leffan Kaikki tai ei mitään, jossa sama mies näytteli yhtä pääosista. Itselle heppu on tutuin Näkemiin vaan, muru!-tv-sarjasta, ihastuin sarjaan kun se tuli uusintana :)
Timothy Spall on kyllä aivan mielettömän hyvä näyttelijä, vaikka sen olemus on aika monissa sen rooleissa vähän sellanen.. vastenmielinen, ylilihava rasvatukka-tyyppi. Mutta mielettömän hyvä näyttelijä, varsinkin kun kattoo sen silmiä, ihan älytöntä eläytymistä.

Poissa Yamaren

• Se on vaan vähän ujo
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Joulukuu 29, 2007, 21:03:38 »
Oikeasti, kun luen noita kaikkia edellisiä viestejä, tajuan miten monta kertaa on Potter-näyttelijät mennyt ohi. En ole siis edes tunnistanut niitä! Nyt vaan tajusin aika montakin leffaa, missä niitä on ollut, mutten tosiaan ole edes tajunnut sitä. Mutta en kai sitten niin keskity näyttelijöiden tunnistamiseen, vaan enemmänkin tarinaan, koska en ole tajunnut. Toisaalta ei se ole edes outoa, koska en oikeasti edes katso mitä kaikkia näyttelijöitä elokuvissa on. Katson vain elokuvan, ja ehkä jälkikäteen vasta vilkaisen kuka se tietty näyttelijä oli. (Esimerkkinä Herrasmiesliiga. Tajusin vasta pari viikkoa sitten katsoessani sitä, että hei, tossahan on Shane West! Ja olin siis katsonut sen elokuvan pari kertaa, viimeksi varmaan keväällä.)
Kiitos kun sivistitte minua, nyt voinkin lähteä bongailemaan Pottereiden näyttelijöitä. No joo, kyllähän minäkin pari olen tunnistanut. Mutta ei mitään mistä voisi ylpeillä. Kaikki mitä olen tunnistanut itse on jo mainittu moneen kertaan. :)
In life, never stop dreaming...
...for in dreams, we never stop living.

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Joulukuu 30, 2007, 21:27:17 »
Ja mä katsoin just ykköseltä leffan Kaikki tai ei mitään, jossa sama mies näytteli yhtä pääosista. Itselle heppu on tutuin Näkemiin vaan, muru!-tv-sarjasta, ihastuin sarjaan kun se tuli uusintana :)
Timothy Spall on kyllä aivan mielettömän hyvä näyttelijä, vaikka sen olemus on aika monissa sen rooleissa vähän sellanen.. vastenmielinen, ylilihava rasvatukka-tyyppi. Mutta mielettömän hyvä näyttelijä, varsinkin kun kattoo sen silmiä, ihan älytöntä eläytymistä.

Samassa elokuvassa oli muuten toinen Potter leffoista tuttu Kathryn Hunter (Arabella Figg). Muitakin olen bongannut. Ainaki Richard Harris (Gladiaattori ja Armoton ), Alan Rickman (Die Hard ja sitten joku Robin Hood leffa), Jason Isaac elokuvissa Patriot ja Black Hawk Down ja Vauhkomielen näyttelijä elokuvissa Troy ja Kingdom of Heaven. Sitten on vielä se Hagridin näyttelijä joka on ainakin Bond leffoisssa Goldeneye ja Kun maailma ei riitä. Muitakin olen kait nähnyt mutta en ainakaan nyt niitä muista.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2007, 23:34:21 kirjoittanut Gluubori »

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #23 : Tammikuu 02, 2008, 16:01:40 »
Olen nähnyt Julie Waltersin (Mollyn siis) Kalenteritytöt leffassa, aika loistava leffa, vaikka juoni onkin hassu ja semmoinen mistä on perkuleen monta mielipidettä laidasta laitaan.

Emma Thompsoniin(Sibylla) törmäsin NannyMcPhee leffassa, hän sopii Nannyn rooliin todella hyvin, Emmassa on kyllä taikaa..

Ja Mark Williamsin (Arthur) mm. 101 dalmattialaisessa, en muista ketä esittää kun on aikaa kun viimeksi leffan katsoin...

editt// Katsoin tänään Jalin ja Suklaatehtaan, siinä Helen Bonham (Bellatrix) oli Jalin äiti..
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2008, 17:06:42 kirjoittanut Milgia »
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Tuomas R

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Tammikuu 03, 2008, 15:56:16 »
Minusta Emma Thompson (Prof. Punurmio) on hyvä näyttelemään Nanny McPheetä saman nimisessä elokuvassa. Se on hyvä leffa muutenkin.

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Tammikuu 03, 2008, 19:44:37 »
Mark Williams oli elokuvassa 101 Dalmatialaista - leffassa se toinen niistä varkaista.

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #26 : Tammikuu 06, 2008, 19:10:14 »
En jaksanut kovin tarkasti lukea aiempia viestejä, niin en tiedä kuinka paljon vain toistelen muita.

Mie oon nähny aika montakin Potter-näyttelijää muissa leffoissa, mutta suurimman osan niistä näin jo ennen Potteria, niin se sopeutumisvaikeus oli toisinpäin.

Tom Felton oli muistaakseni leffassa nimeltä Anna ja Kuningas. Aivan ihana leffa ja Tom on kyllä todella suloinen, kun se on niin pieni vielä ^^

Alan Rickmanniin törmäsin leffassa nimeltä Galaxy Guest. Ihan hupaisa leffa ja Rickmannissa on jotain hyvin Kalkkarosmaista tuossakin roolissa ^^

Maggie Smithin( Kai se oli sen nimi? ô.o No McGarmiva kuitenkin) löysin leffoista Nunnia ja Konnia 1 ja 2 (engl. Sister Act). Oi, mie sitten rakastan noita leffoja. Niissä on myös Whoopi Goldberg, joka kuuluu suosikkinäyttelijöihini. Smithin roolina on tiukka abbedissa, hyvin paljon samankaltaisuutta McGarmivan rooliin ^^ Kannattaa ehdottomasti tarkastaa nuo leffat, ne on ihania <3

Kyllä mie muihinkin kaiketi olen törmännyt, mutten nyt kyllä saa yhtään päähäni.
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #27 : Tammikuu 14, 2008, 20:34:30 »
Järki ja Tunteet elokuvassa törmää Emma Thompsoniin (Punurmio), Alan Rickmaniin (Severus), Imelda Stauntoniin (Pimento) ja Robert Hardyyn (Toffee).. kaikilta loistava roolisuoritus, suosittelen katsomaan.. Tuli muuten toissa päivänä eli 12.1.08 neloselta.
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
« Vastaus #28 : Tammikuu 14, 2008, 20:44:29 »
Järki ja Tunteet elokuvassa törmää Emma Thompsoniin (Punurmio), Alan Rickmaniin (Severus), Imelda Stauntoniin (Pimento) ja Robert Hardyyn (Toffee).. kaikilta loistava roolisuoritus, suosittelen katsomaan.. Tuli muuten toissa päivänä eli 12.1.08 neloselta.

Mie katoin ton leffan kanssa ja oli kyllä ihana <3<3 Mut en mie kyllä tunnistanu kuin Alan Rickmanin ô.o Mitkä noiden muiden näyttelijöiden hahmot oli? Tunnistin sieltä kyl sit muita tuttuja, mut ne nyt ei liity Potteriin millään lailla. Mut ihana ihana leffa <3 Kuinka mie enää osaan kattoa Pottereita ja vihata Kalkarosta, kun se oli niin hellyttävän surullinen, kun sen ihastus ei tuntenutkaan samoin takaisin ^^

Tuuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Tammikuu 16, 2008, 18:40:27 »
Mie katoin ton leffan kanssa ja oli kyllä ihana <3<3 Mut en mie kyllä tunnistanu kuin Alan Rickmanin ô.o Mitkä noiden muiden näyttelijöiden hahmot oli? Tunnistin sieltä kyl sit muita tuttuja, mut ne nyt ei liity Potteriin millään lailla. Mut ihana ihana leffa <3 Kuinka mie enää osaan kattoa Pottereita ja vihata Kalkarosta, kun se oli niin hellyttävän surullinen, kun sen ihastus ei tuntenutkaan samoin takaisin ^^

Sama ongelma. :D Ihan meinas sydän pakahtua siinä sen ahdinkoa katellessa. Vähän OT mut kummiski.

Järki ja tunteet -leffassa todellakin törmäsi moneen Potter -näyttelijään, vaikken heti kaikkia tunnistanutkaan. Onneksi tuli nauhoitettua, niin voin fiilistellä vielä monet kerrat sen parissa. ^^

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #30 : Tammikuu 17, 2008, 00:25:03 »
Mulla on kyllä mennyt ohi ja paljon, pitää aina ennen leffan katsomista tutkia näyttelijälistaus. Muuten en näyttelijöitä tunnista.

Olenko ainoa, joka on bongannut Voldemortin näyttelijän (Ralph Fiennes) muissa leffoissa (tai oikeastaan yhdessä)? Tai sitten en lukenut muita viestejä kunnolla. Viime lauantaina katsoin TV2:lta illalla yhden k-18 leffan (Strange days). Roolisuorituksesta en kerro mitään tuon ikärajan takia, vaikka mielestäni se leffa olisi voinut ihan hyvin olla k-15. Tutkin tekstitv:stä juonikuvausta, luin pääosanesittäjien nimet ja totesin että Volduhan se siinä. Leffaa katsoessani totesin, että on se näyttelijä kyllä kummannäköinen, jotenkin se Voldun pärstä häiritsee.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Tibby

• kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Can I have a look at Uranus too, Lavender?
    • LiveJournalini
« Vastaus #31 : Tammikuu 17, 2008, 00:45:41 »
Lueskelin noita viestejä tuosta läpi, ja olen törmännyt todella monessa jo edellä mainituissa elokuvissa Potter -näyttelijöihin. Joten en nyt ala selittämään kaikkia elokuvia uudelleen läpi. :) Mainitsen nyt sellaisia elokuvia, mitä ei tuolla aikaisemmin ole mainittu.

Gary Oldman on ainakin Backwoods nimisessä elokuvassa, ja mies näyttelee pääosassa. Gary puhuu siinä myös espanjaa jonkin verran (aah sydän pakahtui siinä vaiheessa :D). Kohta suomessa ensi-iltansa saavassa Sweeney Toddissa on Alan Rickman, Timothy Spall ja Helena Bonham Carter. Helenan voi myös Bongata ainakin Big Fishistä, Corpse Bride elokuvassa Emilyn äänenä, Jali ja Suklaatehdas elokuvasta ja Apinoiden Planeetasta. Timothy Spall on myös ainakin Lemony Snicketin Surkeiden Sattumusten Sarjassa.

Tuossa nyt jotain, mielestäni mitään noista ei ollut vielä mainittu. :)
"There's no need to call me sir, Professor"

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #32 : Tammikuu 31, 2008, 16:42:26 »
Ralph Fiennesin voi mm. bongata Unelmien Manhanttan-leffasta : )
empäs juonta muista mutta koin vaan ahaelämyksen wikipediassa.
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Helmikuu 01, 2008, 00:10:27 »
Viime perjantaina näin Helena Bonham Carterin (eli Bellatrixin) maikkarin leffassa Vaarallinen potilas. Oli aika tylsä, komedia mutta ei naurattanut.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Helmikuu 01, 2008, 11:32:34 »
Muutama päivä sitten tuli telkkarista Rakkautta vain (Love actually). Siinä oli Ainenkin Alan Rickman ja Emma Thompson. Ihan hyvä leffa, hiukan sekava, mutta kelpaa pahimpaan romantiikan nälkään ^^ Ja Hugh Grant pelastaa leffan kuin leffan ^^

Muistin kanssa justiin, että Helena Bonham Carterin löytää myös leffasta Merlin. Tykkään siitä leffasta hirmuisesti, etenkin juuri tuosta Carterin hahmosta ^^

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #35 : Helmikuu 02, 2008, 14:54:28 »
Täällä onkin jo mainittua tuo Rakkautta vain elokuva, jossa siis näyttelee Alan Rickman ja Emma Thompson. Molemmat kuuluisia brittinäyttelijöitä ja olen bongannut heitä muissakin elokuvissa, mutta ei tule nyt mieleen missä. Hieno elokuva tuo Rakkautta vain, joidenkin mielestä sekava, mutta toinen katselukerta selventää asian, elokuvan ihanuus tarttuu itseenkin:)
Lisäksi olen nähnyt mm. Gary Oldmanin eräässä Frendien jaksossa. Luin dvd:n kannen takaa, että vierailevana tähtenä Gary Oldman. Mietin kauan kuka hän oli, mutta sitten hoksasin hänet. En olisi tiennyt, jos en olisi lukenut sitä.
Ja vielä pitää sanoa, että myös Maggie Smith on tuttu kasvo. Esimerkiksi elokuvista Jumalaiset JaJasiskot sekä Mami hoitaa.
Lisäksi olen varmasti nähnyt elokuvia, jossa Potter näyttelijät esiintyvät, en vain tunnista heitä :D
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #36 : Helmikuu 02, 2008, 17:09:23 »
Eräänä päivänä kun telkkarista tuli se Järki ja tunteet yms. niin yllätyin suuresti kun tuolla vilahtivat Kalkaros, Professori Punurmio ja Pimento (tosin, muistan vain Kalkaroksen näyttelijän nimet.)

Ja muistaakseni siinä Anna ja Kuningas-elokuvassa on Tom Felton pienempänä, Wikipedia on oikein hyvä lähde, kuulkaas.

Tietääkseni Alan Rickman näyttäytyy myös erittäin monissa muissa elokuvissa, olen vieläkin epäilevä siitä että kun tämä näyttäytyy niin monessa tv-sarjassa.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #37 : Maaliskuu 01, 2008, 18:46:36 »
Kävin juuri katsomassa elokuvissa sen Sweeney Todd -elokuvan (hyvä, mutta vähän ällöttävä). Siinä oli Bellatrixin näyttelijä aika pääosassa, Kalkaroksen näyttelijäkin oli aika suuressa roolissa, sekä luullakseni onnistuin bongaamaan Matohännänkin näyttelijän siitä elokuvasta (pahoittelen, en ikinä muista näyttelijöitten nimiä).

Elokuva parani huomattavasti :) Ja yhdessä vaiheessa huomasin miettiväni, että "täytyy sitten kun pääsen kotiin käydä jakamassa tämä vuotislaisten kanssa" No, jotain tuohon tyyliin. Ajattelin siis kesken "kauhuelokuvan" vuotista ja että täytyy tulla tänne kertomaan. Ai minäkö joku Potter-friikki? Miten niin :D

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
« Vastaus #38 : Maaliskuu 16, 2008, 10:18:17 »
En ole varma, onko joku tämän jo sanonut, mutta kun itse tähän törmäsin, niin oli pakko tulla ilmoittamaan löydöstäni ^^

Apua! Olen kala - nimisen piirretyn englannin kielisessä versiossa on pahis-kalan ääniroolissa iki-ihana Alan Rickman :> Meillä on tuo leffa ainoastaan suomeksi dupattuna, mutta kun löysin kirjastosta leffan soundtrackin, niin yllätyin melkoisesti kun Alanin ääni alkoi laulaa. Ja hyvä ääni sillä onkin :>

Poissa Otak

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Huhtikuu 23, 2008, 18:21:42 »
En nyt jaksanut kovin tarkasti katsoa, oliko joku muukin huomannut, mutta leffassa David Copperfield, oli muutamakin potternäyttelijä...
Daniel Radcliffe, Maggie Smith(McGarmiwa), taisi mukana vilahtaa Imelda Stauntonkin(Pimento) ja joku tutunnäköinen siellä vielä oli, en nyt uskalla sanoa arvaustani :'D
Edit// Kaverini muistutti, että siellä oli Huiskinkin näyttelijä...

Katottiin leffa hissantunnilla, ja repeiltiin kavereiden kaa kun niitä potternäyttelijöitä näytti vaan kokoajan ilmestuvän lisää, en kauheesti keskittynyt roolisuorituksiin... Sitä Alan Rickmania oon myös bongaillu monesta paikasta, ekana nyt tulee mieleen yks Robin Hood -leffa(mikä sekin katottiin hissantunnilla;>).
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2008, 19:22:05 kirjoittanut Zeebra »
Zeebra -> Otak

Poissa Empaldo

• Roiskeläppä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #40 : Toukokuu 05, 2008, 16:33:02 »
Itse olen nähnyt Alan Rickmanin elokuvissa: Die Hard I, Sweetney Todd, Rakkautta vain jne..
Sitten olen nähnyt Gary Oldmanin Hanniballissa ja Batman Beginsissä.
Ja olenhan minä vielä nähnyt nuoren Tom Feltonin Kätkijät -elokuvassa.
Niin, ja sitten vielä katsottuani viime viikolla Mies ja Alaston Ase 2 ½ niin Richard Criffiths (menikö sukunimi oikein?) vilahti siinä.

Täydennän myöhemmin, jos muistan. : )
”Life is complicated. I've killed people, smuggled people, sold people. Perhaps here, things will be different.”  -Niko Bellic

Poissa Riekale

• Kangaskaistale
  • Vuotislainen
    • Riekaleen kotisivut
« Vastaus #41 : Toukokuu 29, 2008, 16:30:50 »
Pari päivää sitten katsoin elokuvan nimeltä Suloinen marraskuu. Siinä näytteli iki ihana Jason "Lucius" Isaacs. Oli naurussa pidättelemistä kun sen päällä oli tyylikäs vihreä iltapuku ja mahtavat rakennekynnet.. xD

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #42 : Toukokuu 30, 2008, 09:08:27 »
Pari päivää sitten katsoin elokuvan nimeltä Suloinen marraskuu. Siinä näytteli iki ihana Jason "Lucius" Isaacs. Oli naurussa pidättelemistä kun sen päällä oli tyylikäs vihreä iltapuku ja mahtavat rakennekynnet.. xD
Joo... Leffa, jonka katsominen jätti ikuiset traumat minuun. Puoleen vuoteen en sen jälkeen voinut katsoa mitään Potteria, missä oli Lucius... Vaikka Isaacs loistava näyttelijä onkin, tuo ei kyllä iskenyt minuun...

Poissa Hippogriff

• :)
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SicklePotion51
« Vastaus #43 : Toukokuu 30, 2008, 12:57:54 »
Hagridin näyttelijä Robbie Coltrane oli ainakin yhdessä Bondissa, en muista missä. Gary Oldmanin olen nähnyt monissa elokuvissa. Niin ja Voldemortinkin näyttelijänkin näin jossain elokuvassa mikä tuli jouluna.

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #44 : Toukokuu 31, 2008, 17:57:01 »

Näin hiljattain Maggie Smithin elokuvassa jumalaiset jajasiskot (jos se nimi nyt meni noin). Hän esitti minusta ihan hyvän ja mukiin menevän rooli suorituksen täysin itsensä näköisenä vanhana naisena. Elokuva oli ihan hyvä.

Olen myös nähnyt meidän "ihanan" Kalkaroksemme joissakin elokuvissa, mutta nimiä ei nyt muistu mieleen.

-Lohikäärmelady
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Kesäkuu 02, 2008, 19:44:10 »
Muistin juuri, en ole varma onko joku aiemmin jo maininnut, mutta Luciuksen näyttelijän voi bongata myös Peter Pan-leffasta. Ihan mielenkiintoista nähdä se tossun alla olevan aviomiehen roolissa ^^

Poissa Niënor

• Murheenkryynihkö
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Kesäkuu 08, 2008, 12:49:26 »
Vähä aika sit näin taas 101 Dalmatialaista ja huomasinki et Arthur Weasleyn näyttelijä on siinä toinen niistä rosvoista, ja toinen rosvo on Hugh Laurie. :D
Katoin 101 Dalmatialaista viimeks joskus 6-vuotiaana ni ei oikee muistanu mitä tyyppei siin oli. :)

Alan Rickmanin (Kalkaros) oon nähny kans paris leffas: Järki ja tunteet, Rakkautta vain, Sweeney Todd.
Gary Oldman (Sirius) on ollu myös vaik missä, mut oon nähny vaan nää: Jesus ja Batman begins
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2008, 12:55:28 kirjoittanut Niënor »
- Merri.
- What?
- I'm hungry.

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Kesäkuu 08, 2008, 21:17:37 »
Täältä muutes löytää todella nopeasti ja kätevästi suurimman osan amerikkalaisista/englantilaisista näyttelijöistä. Kuvia, sekä ennen kaikkea tiedot kaikista elokuvista ja sarjoista, joissa kyseinen henkilö on ollut mukana. Itselleni tuo on lähes raamattu, tulee sieltä todella usein tarkisteltua, että kukas tuo olikaan, jonka jossain leffassa näin :>

Poissa Dilledong

• Vuotislainen
  • Urheiluhullu
« Vastaus #48 : Kesäkuu 09, 2008, 10:32:31 »
Hagridin näyttelijä Robbie Coltrane oli ainakin yhdessä Bondissa, en muista missä. Gary Oldmanin olen nähnyt monissa elokuvissa. Niin ja Voldemortinkin näyttelijänkin näin jossain elokuvassa mikä tuli jouluna.

Kahdessa, Kun maailma ei riitä ja Kultainen silmä
rulezman --> Dilledong

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Kesäkuu 09, 2008, 16:35:15 »
Tänään elokuvassa, jota katoin vähän telkkarista, oli Maggie Smith (Minerva MgGarmiva), elokuvan nimi oli Mami hoitaa. Aika nappiin mennyt roolisuoritus, rooli sopi todella hyvin kyseiselle näyttelijälle.

Minäkin katsoin tuon leffan. Todella hyvin suoritettu rooli. Valitettavasti seuraavia Pottereita katsellessa kuvittelen McGarmiwan
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Poissa Fairplay

• "Let the games begin"
  • Vuotislainen
  • The shadows betray you because they belong to me!
  • Pottermore: GhostWombat47
« Vastaus #50 : Heinäkuu 21, 2008, 20:06:49 »
Eilen tulleessa Linnunradan Käsikirja liftareille leffassa Alan Rickman ääninäytteli sitä masentunnutta roboottia
"Ah you think darkness is your ally? You merely adopted the dark. I was born in it, molded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!"

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #51 : Elokuu 06, 2008, 11:51:39 »
Molly Weasleyn näyttelijä Julie Walters on uudessa Mamma Mia! elokuvassa. Elokuvassa hänellä on aika hyvä rooli, alussa en kyllä vaan tunnistanut häntä, mutta elokuvan keskivaiheilla tuli sellainen ahaa elämys, kun tajusin kuka hän oli :)
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
« Vastaus #52 : Elokuu 08, 2008, 09:44:17 »
Joku on saattanut tämän jo mainitakin, mutta Peter Piskuilanin näyttelijän Timothy Spallin voi bongata Enchanted-leffasta. Suomeksi muistaakseni Lumottu. Näytteleepi siinä sitä prinssi Edwardin kamua.

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
« Vastaus #53 : Elokuu 08, 2008, 18:30:52 »
Lumoutumiseni Kalkarokseen on sitten luonnollisesti (?) laajentunut Alan Rickmaniin. Piti vain tarkistamani Rickman muunlaisissa rooleissa, ja nyt en saa hänestä kyllikseni ja käyn katalogia läpi. Tähän mennessä olen nähnyt:

Perfume: The Story of a Murderer (2006) - Parfyymi - erään murhaajan tarina. Kiehtovan inhottava murhajuttu, loppuosa hyvin omituinen. AR paikallaan 1700-luvun aatelismiehenä.

Snow Cake (2006). Draamaa parhaimmillaan, kauttaaltaan erinomaista näyttelijätyötä. AR:n herkkä ja hellyttävä potretti miehestä, jonka elämä on suistunut raiteiltaan, mutta joka löytää uutta mielekkyyttä yllättäviltä tahoilta.

Something the Lord Made (2004) - Pienten sydänten pelastajat. Kiinnostava tulkinta todellisista henkilöistä. AR ennakkoluulottomana, mutta kunnianhimoisena ja itsekeskeisenä lääkärinä, joka teki maailman 1. sydänleikkauksen - paitsi ettei olisi pystynyt siihen yksin.

Love Actually (2003). - Rakkautta vain. Siirappista hömppää, AR ja muutama hauskahko kohtaus tekee katsomisesta siedettävää. AR kuivakka pomo, josta jotkut alaiset kuitenkin pitävät liikaakin.

Blow Dry (2001) - kierot kutriniekat. Hauska komedia kampaajien kilpailumaailmasta; pikkukaupungin ihmissuhdekuviot tuovat lisäulottuvutta. AR syrjään vetäytynyneenä mestarikampaajana. Parhaat kohtaukset loppupuolella.

Galaxy Quest (1999). Riemastuttava Star Trek -parodia. AR näyttelee avaruusolion näyttelijää ja vaikuttaa nauttivan joka hetkestä.

Michael Collins (1996). Vangitseva historian oppitunti. Collinsiin keskittyvä elokuva ei anna kovin mairittelevaa kuvaa Irlannin vallankumousjohtajasta ja tasavallan 1. presidentistä Eamon de Valerasta. AR saa hieman huumoriakin hänen jäykkään hahmoonsa.

Sense and Sensibility (1995) - Järki ja tunteet. Jokseenkin uskollinen sovitus Austenin romaanista. AR sympaattinen kärsivällisenä kosijana Colonel Brandonina. (Vaan olisimmepa nähneet hänet Darcynä Ylpeydessä ja ennakkoluulossa, huokaus)

Mesmer (1994). Ei kovin kiinnostavasti kerrottu tarina itävaltalaisesta vaihtoehtoparantajasta. AR kuitenkin esittää häntä intensiivisesti ja sopivan hullusti; sitäpaitsi hän on komea velhon kaapua muistuttavissa ajan asuissa, ja tohtorin hoitomenetelmät hyvin fyysisiä.

Robin Hood: Prince of Thieves (1991) - varkaiden ruhtinas. Tämän jo mainitsinkin ennen.

Truly Madly Deeply (1990). Viehättävä kertomus surusta toipumisesta. AR hyväntahtoinen, mutta rasittava kummitus, joka kutsuu kaikki kamutkin kylään. Viiksissä on vähän totuttelemista.

The January Man (1989) - Murha neitsyen merkeissä. Hieman liian näppärä murhastoori. AR kerrassaan hurmaava boheemi taiteilija - kunpa leffa kertoisi hänestä...!

Lisää:

Dark Harbor (1998) - Kohtalokas vieras. Jossei muuta niin ainakin tämä onnistui perusteellisesti yllättämään minut. Miten, ei voi tässä kertoa. Sensuelli ja pahaenteinen kolmiodraama. AR vakuuttava miehenä, jonka avioelämä ei ole aivan tyydyttävää. Hänet nähdään alasti.

Die Hard (1988) - vain kuolleen ruumiini yli. Ei huono lajissaan, en vain ole erityisen innostunut. AR kylmäverinen tappaja, muttei mikään psykopaatti. Hahmo jää etäiseksi, vaikka hänet olisi kiinnostavampaa tulla tuntemaan kuin ylivertainen reteä sankari Bruce Willis.

The Barchester Chronicles (1982). 1800-luvulle sijoittuva 7-osainen TV-sarja. Herkullisen teatraalinen, hyviä hahmoja kautta linjan. Parhaat osat 3 ja 4, joissa AR näyttelee pappismiestä kuin paholainen itse. Slope muuten kuulostaa melkein samalta kuin Snape. AR oli 35-vuotiaana vielä aika eri näköinen, ja juuri nuorempana häntä ei filmillä pääse näkemäänkään.

Ja lisää:

Dogma (1999). Jostain merkillisestä syystä olen viehättynyt näihin elokuviin, joissa enkelit sekaantuvat maanpäällisiin, kuten It´s a wonderful life tai That´s the spirit (jossa Buster Keaton taivaallisena virkamiehenä). Kuka sopisikaan Rickmania paremmin Jumalan ääneksi? - vallankin kun Jumala on Alanis Morrisette. AR todistaa enkelit sukupuolettomiksi :o

Judas` Kiss (1998). Teeskentelevä, unohdettava dekkari. AR ja Emma Thompson FBIn etsivinä kannattaa kyllä nähdä, mutta eivät riitä pelastamaan elokuvaa.

Smiley's People (1982). 5-osainen TV-sarja. Le Carre on minusta kuiva kirjailija, mutta näin kuvitetussa muodossa hänen vakoilujännärinsä menee paljon paremmin. Kyllä TV:llä on puolensa; on niin miellyttävää katsella tarinaa, jolle annetaan aikaa kehittyä, toisin kuin parin tunnin leffassa harvoin pystyy tekemään. Alec Guinness vanhana vakoojana tekee hienoa työtä niinkuin aina. AR nähdään sivumennen 2. osassa hotellin respana.

Edelleen:

Bob Roberts (1992). Aika onnistunut satiiri USA:n politiikasta. Hyvää musiikkia sanoituksin, joiden ironiaa ei huomaisi elokuvasta irrotettuina. AR herkullisen karmiva miehenä, joka pitää kulissien takana lankoja käsissään.

Girls on Top (1985). 13-osainen komediasarja neljästä erilaisesta naisesta, jotka jakavat kämpän. Kamalaa kirkumista ja aivotonta huumoria. AR käväisee ruudulla 1. osassa viettelevänä venäläisenä varkaana, ja hänen äänensä kuullaan myöhemmin teatterin valintaraadissa.

Niin, ja Rickman ohjaa Strindbergin näytelmän Creditors/Fordringsägare (onko suomennettu?) lontoolaiseen teatteriin. Olen jo varannut lipun!

Jatkuu:

Play (2000) - Näytelmä. Beckettin näytelmän parikymmenminuuttinen TV-versio. Helvetti on paikka, jossa ruukkuihin juurrutetut ihmiset ikuisesti kertaavat piinaavimpia muistojaan. Vai oliko se avioliitto? Näyttelijöistä näkyy vain jäkälää kasvavat päät, AR:n hahmo on vaimonsa ja rakastajatterensa välissä. Kolmen ihmisen monologi on hyvin nopeaa. Pirullinen visio.

An Awfully Big Adventure (1995) - Elämän teatteri. Leffan mainostaminen komediana on aika harhaanjohtavaa; komediallisista aineksista huolimatta tarina on hyvin surullinen. Sen ymmärtämisessä auttaa toisen traagisen tarinan, Peter Panin, symboliikan ymmärrys: Hugh Grant on Peter Pan ja AR Kapteeni Koukku - (paras koskaan). AR:llä seksikohtauksia alaikäisen kanssa. Henkilögalleriaan kuuluvat Mr. Potter (Hugh Grant rohkelikkohuivi kaulassa) ja Uncle Vernon. Ohjaaja Mike Newell, joka on tietysti ohjannut myös Liekehtivän pikarin.

Quigley Down Under (1990) - Australian villi länsi. Perinteinen western, vaikkakin Australiaan sijoittuva. Kaiken pitäisi olla kohdallaan: maisemat, miehekäs sankari, ripaus romantiikkaa, paha konna mustassa hatussaan (tyylikäs AR) ja alkuperäiskansakonfliktikin. Jättää kuitenkin onton olon, kerronta ei kanna, käsikirjoitus on liian epäuskottava.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2008, 17:23:57 kirjoittanut gnomad »
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
« Vastaus #54 : Syyskuu 03, 2008, 20:59:15 »
Rickman jatkuu:

The Search for John Gissing (2001). Alkuun vähän väkinäiseltä tuntuva komedia liikemaailmasta, mutta sitä mukaa kun juttu mutkistuu, se tulee myös hauskemmaksi. Kieroja juonia, joiden takana ja uhrina AR:n epätoivoinen liikemies. Hivenen slapstickiä. AR nähdään mm. pissimässä nojatuolille. Devulla lisänä hylättyjä ottoja, jotka ovat hauskoja, kun näyttelijöiden pokka ei pidä.

We Know Where You Live (2001). TV-taltiointi Amnesty Internationalin hyväntekeväisyysshowsta. Etupäässä stand-up-koomikkoja. Minua ei naurata, koska joku sanoo lavalla "kikkeli", mutta tiedän kuuluvani vähemmistöön. Jotkut jutut toki huvittavat, ja yksi lempibändini U2:n kappale nähdään nauhoituksena. Emma Thompson esittää myös onnittelunsa nauhoituksena. "Four Yorkshiremen"- sketsi on hauskin, eikä johdu vain Rickmanista, joka itse asiassa on vähiten hauska, vaikkakin tai ehkä koska on ainoa esittäjistä, joka pystyy itse olemaan nauramatta. Sketsissä neljä yorkshireläisäijää pistää toinen toisensä paremmaksi, kellä oli vaikeinta lapsena. Lisäksi sketsi on useimmille hyvin tuttu, ja joka kerta kun se esitetään, näyttelijät yrittävät improvisoida sen edellistä mahdottomammaksi. Loppuseremonioiden aikana AR lukee itsekseen vapautettujen poliittisten vankien sanoja, aika liikuttuneen näköisenä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2008, 23:36:50 kirjoittanut gnomad »

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
« Vastaus #55 : Syyskuu 08, 2008, 14:36:35 »
Angels in America (2003) 6-osainen TV-sarja AIDS-potilaista, politiikasta ja ihmeellisistä asioista, joita ehkä tapahtuu. Emma Thompsonilla kolme roolia: enkeli, sairaanhoitaja ja koditon nainen. Toisin kuin Metatron, tämä enkeli ei ole sukupuoleton, päinvastoin. Erinomainen Meryl Streep samaten kolmessa roolissa, Al Pacino AIDSiin kuolevana. Michael Gambon pienessä roolissa esi-isän haamuna.

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
« Vastaus #56 : Lokakuu 13, 2008, 15:28:48 »
Alan Rickman yhä:

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005) - Linnunradan käsikirja liftareille. En ole ikinä ymmärtänyt kirjan herättämää innostusta, ja leffakin on minusta etupäässä pitkästyttävä. Näyttelijöissä ei kuitenkaan ole vikaa. AR lainaa ääntänsä masentuneelle robotille, jonka pessimistinen kommentointi ja varsinkin tapa, jolla AR sen lausuu, on aika hauskaa.

In Demand (2000). Texasin musiikkivideo. AR autoilee intiimisti ja tanssii viettelevästi laulajan, Sharleen Spiterin kanssa. Minulle ennestään täysin tuntematon bändi, joka ei nyt ainakaan muutaman videon jälkeen ihmeesti innosta: aika yksitoikkoista jumputusta. Hyvä ääni kyllä Sharleenilla.

The Winter Guest (1997) – Talvivieras. AR:n ainoa elokuvaohjaus osoittaa, että hänellä on lahjoja kameran toisellekin puolelle. Kuvat huokuvat raikasta talvista ilmaa Skotlannista siinä määrin, että olen päättänyt käydä siellä ensi talvena. Lopputekstien mukaan AR on itse miehenä kadulla, mutta kertakatsomalta en ainakaan bongannut. Emma Thompson yhtenä kahdeksasta henkilöstä, joiden elämää elokuva seuraa muutaman tunnin ajan.

Rasputin (1996). AR esittää kiihkeästi Venäjän hullua munkkia. Mystinen tulkinta Rasputinin tarinasta. Englantilaiset näyttelijät venäläisinä muka-venäläisine englannin aksentteineen hieman häiritsevät.

Romeo & Juliet (1978). BBC:n laatutuotantoa. Harvinaisen mielenkiintoinen Romeo. AR miekkahulluna Tybaltina. Pienestä roolista saa käsityksen, miten intensiivinen hänen on täytynyt olla nuorena näyttämöllä. Seksikkäät pöksyt.

Näin hänet myös livenä Creditors´n esityksessä, vaikka yritti pysytellä piilossa.

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
« Vastaus #57 : Marraskuu 21, 2008, 18:37:53 »
Nyt olen nähnyt kutakuinkin kaiken Alan Rickmanilta.

King of the Hill - Kukkulan kuningas animaatiosarjan jaksossa "Joust Like a Woman" (2002) AR lainaa äänensä teemapuiston itsevaltaiselle kuninkaalle. Aivan Rickmanin oloinen hahmo! Ollakseni asennevammainen animaatioita kohtaan, voin sanoa tykästyneeni koko sarjaan; sympaattinen asenne hahmoja kohtaan. Mumiseva Boomhauer on suosikkini.

Help! I'm a Fish (2000) - Apua! Olen kala. Tämä on sitten juuri sellaista piirrostyyliä, joka ei iske yhtään. AR pahiskala, ja jälleen voin melkein nähdä hänet piirretyssä kalassa.

Close My Eyes (1991) - Rakasta minua, elokuva siskon ja veljen välisestä insestisuhteesta. En kokenut seksikohtauksia erityisen eroottisina, mutta kesäinen Englanti hehkuu kuvissa. AR omalaatuisena petettynä aviomiehenä.

Closet Land (1991). AR sadistinen kuulustelija, joka kiduttaa tekosyyn varjolla vangittua uhriaan tässä ahdistavassa draamassa.

Vielä olisi olemassa Fallen Angels pienoiselokuvien sarjan episodi "Murder, Obliquely" (1993) ja
Revolutionary Witnessin (1989) episodi "The Preacher", mutta sellaisiin hintoihin että huh. 

Meinasi unohtua
Thérèse Raquin (1980) minisarja. Intohimo johtaa murhaan, ja sitten ovat asiat vielä huonommin. Aíka piinaavaa katsottavaa teemansa puolesta, eivätkä pääosan esittäjät ole kovin uskottavia rakastavaisina. AR pienessä roolissa huolettomana taiteilijana ja uskottuna ystävänä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2008, 01:15:29 kirjoittanut gnomad »

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #58 : Marraskuu 25, 2008, 12:38:05 »
Gary Oldman eli Potter-leffojen Sirius esittää poliisia The Dark Knight-elokuvassa, mutta sen varmaan aika moni tietääkin. Lisäksi tein juuri topicin piirretystä nimeltä Quest for Camelot (Seikkailujen Camelot), jossa Oldman on ääninäyttelijänä. Hän jopa laulaa pahan Ruberin roolissaan.. Enkä edes tunnistanut häntä siitä ensin, mutta luin myöhemmin hänen nimensä leffan tiedoista.

//Huhutar poisti laittoman youtube-linkin
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2010, 16:40:20 kirjoittanut Huhutar »
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #59 : Marraskuu 25, 2008, 16:44:30 »
Robert Pattinson (Cedric Diggory) esittää tulevassa Twilight -elokuvassa toista pääroolia :) Pitää kyllä heti kun vaan saan aikaseksi hinattua itseni kirjastoon ja lukea kirja ennen kuin elokuva tulee elokuvateattereihin (02.01.2009).

Miriell

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Marraskuu 25, 2008, 17:33:56 »
Jason Isaacs näyttelee Elektrassa (ei mikään loistava elokuva) rikollispomoa, jonka Elektra tappaa leffan alussa.

Poissa Esses

• Velhotar
  • Vuotislainen
  • pöö
« Vastaus #61 : Tammikuu 04, 2009, 18:12:49 »
Menee kyllä offtopick, mutta poistakaa jos pistää silmään...

Katson äitini kanssa PALJON brittisarjoja/ohjelmia ja suunnilleen jokaisesta löytyy ainakin yksi henkilö, joka on esiintynyt Potterissa. Otan nyt esim. Fitz (Jos nimi nyt oli noin.) Siinä päähenkilö, psygologi, yksityisetsivä/salapoliisi, on sama kuin Hagridin näyttelijä (nimi unohtui).
 Oli ensin vaikea tunnistaa samaksi näyttelijäksi kun ei ollut hiuspehkoa tai valtavaa partaa... ;)
ihmiset ovat kuin lentäviä lankakeriä

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
« Vastaus #62 : Tammikuu 06, 2009, 16:06:15 »
Voi, minäkin olen nähnyt Potter-näyttelijöitä vaikka kuinka monessa elokuvassa, ja listaankin tähän nyt ne jotka muistan. Kyllä minunkin vatsassani aina nytkähtää kun joku Potter-näyttelijöistä näkyy jossain muussa elokuvassa, mutta minulle ei tule sellaista tunnetta että sinä-kuulut-Pottereihin - tulisi tosin varmaankin, jos nuoret näyttelijämme jossakin heiluisivat, etenkin pääkolmikko + Felton, Wright & Phelpsit yms. Kuitenkin yhdistän heidät välittömästi tähän ihanaan elokuvasaagaan, ja ajattelen että olet valinnut roolin kerrassaan hienosta elokuvasarjasta :)

No, kuitenkin. Mark Williamsin olen nähnyt ainakin elokuvissa Stardust ja Shakespeare in Love. Alan Rickman, Helena Bonham-Carter ja Timothy Spall esiintyvät kaikki Sweeney Toddissa, ja Alan Rickmanin nyt olen nähnyt monessa muussakin elokuvassa, mm. Dogmassa, Die Hardissa ja Parfyymissa. Robbie Coltraneen olen törmännyt elokuvassa Ocean's Twelve. Sleepy Hollow'sta bongasin Miranda Richardsonin, Michael Gambonin ja Richard Griffithsin. Fiona Shawin taas olen nähnyt elokuvissa Fracture ja Musta Dahlia (jälkimmäisessä roolisuoritus oli muuten hyytävä). Ralph Fiennes taasen esiintyi elokuvassa Maid in Manhattan. Brendan Gleeson on tähdittänyt elokuvia The Village, Troy, Cold Mountain ja Kingdom of Heaven, jossa esiintyi myös David Thewlis, jonka olen nähnyt myös The Omenissa. Kaikista mieleenpainuvin on kuitenkin iki-ihana ja aivan loistava Gary Oldman, joka on ilahduttanut minua Frendien lisäksi uusimmassa Batmanissa, Yön Ritarissa, jossa hänen roolisuorituksensa oli sanalla sanoen mieletön.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Poissa yökukkuja

• Tuleva muurahaiserakko
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Tammikuu 06, 2009, 16:42:40 »
Daniel Radcliffe (Harry Potter) on esiintynyt Panaman räätälissä (The tailor of Panama) ja David Copperfieldissä. Äskenmainitussa elokuvassa esiintyi myös Maggie Smith (Minerva McGarmiwa). Maggien elokuvat löytyy: http://fi.wikipedia.org/wiki/Maggie_Smith .
Kaikkien Potter-näyttelijöiden tiedot löytyy Wikipediasta... Sorry jos pilasin ilonne :D! Eli http://fi.wikipedia.org/wiki/
Rupeen muurahaiserakoks.
Ja tsekkaa myös kuvaukseni =)
ynnig rettop -> yökukkuja

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Tammikuu 20, 2009, 14:49:03 »
David Thewlis tekee hienon roolin Seitsemän vuotta Tiibetissä-elokuvassa. Hassua, kun en ole koskaan oikein hyväksynyt häntä Lupiniksi, niin tätä katsoessani näin hänessä paljonkin Lupinia.

Ynnig, totta kai tiedot ovat elokuvatietokannoissa; ei tämän ole tarkoitus olla luettelo, vaan keskustelu kyseisistä näyttelijöistä ja elokuvista
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2009, 16:56:53 kirjoittanut gnomad »

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
« Vastaus #65 : Tammikuu 27, 2009, 16:56:07 »
Taas törmäsin David Thewlisiin, Black Beauty-heppaleffan 1994-versiossa. Parempi kuin 70-luvun versio, jossa hevosia tuskin nähdäänkään. Tässä ovat koko ajan kuvassa; toisaalta Mustalle annettu kertojan ääni häiritsee. Thewlis on vossikkakuski, joka ei shillingistäkään suostu juoksuttamaan hevostansa hikeen. Tämän ja Tiibet-elokuvan nähtyäni ymmärrän täysin, miksi Thewlis valittiin Lupiniksi, hänen roolihahmonsa tässä käyttäytyi aivan kuin Lupinin kuvittelen vastaavassa tilanteessa käyttäytyvän.

Taidan tästä inspiroitua katselemaan Endgamen, jossa Thewlis ja Gambon - minulla on koko paketti Beckettin näytelmiä TV-versioina "Play"n ja Rickmanin takia. Samanlaista pakkomiellettä kuin Rickmaniin ei tarvitsisi syntyä, muttei nyt vielä ainakaan siltä vaikuta, vaikka positiivinen kuva Thewlisista on vahvistunut.

Poissa Lusitania

• Paluumuuttaja
  • Vuotislainen
  • So you screwed up
« Vastaus #66 : Toukokuu 02, 2009, 15:19:01 »
Te olettekin bongailleet melkein kaikki ne, joita tiedän. Täytyy vielä erikseen mainita, että järkytyin suuresti huomatessani Alan Ricmanin kuikkelehtimassa sukkahuosupöksyissään Sweeney Toddissa. Minua vuoroin itketti ja vuoroin nauratti, kun mietin miestä Kalkaroksena. :D Helena Bonham-Carter teki hieman uskottavamman roolin kyseisessä elokuvassa.

Herra Weasleyn olen nähnyt elokuvassa 101 Dalmatialaista, hän on toinen Cruellan apureista. On veikeää katsella tyyppien toilailua, kun toista miehistä näytteleen Gregory Housena tunnettu Hugh Laurie.

Sleepy Hollow - elokuvasta  (suomeksi Päätön ratsumies) löytää sekä Vernon-sedän, että Dumbledoren, molemmilla erittäin kauniit peruukit päässä.
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.

Ginny Weasly

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Kesäkuu 03, 2009, 10:03:09 »
No Emma Watson (Hermione Granger) on Ballet shoessissa ja Professosri McGarmiva on ollut Hercule Poirt elokuvassa joka on evil in the sun.

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Kesäkuu 14, 2009, 00:19:51 »
Alan Rickmanin olen havainnut noista teidän mainitsemistanne leffoista. En ole varma, onko mainittu aikaisemmin, mutta Alan näyttelee myös Robin Hood - Varkaiden ruhtinaassa Nottinghamin sheriffiä.

Helenan taasen olen bongannut Sweeney Toddista sekä Jalista ja suklaatehtaasta, Jalin äitinä. Olen kuullut monesti muutamista muista leffoista, missä hän on näyttelyt, mutten nähnyt.

Garyn taas hoksasin sellaisesta elokuvasta kuin Tulipunainen kirjain. Siinä hän näytteli jotain pappia.

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #69 : Kesäkuu 14, 2009, 20:05:03 »
Muistin juuri, en ole varma onko joku aiemmin jo maininnut, mutta Luciuksen näyttelijän voi bongata myös Peter Pan-leffasta. Ihan mielenkiintoista nähdä se tossun alla olevan aviomiehen roolissa ^^

Ja Jason tekee kyseisessä leffassa kaksoisroolin, ja näyttelee myös kapteeni koukkua. Kapteeni koukuksi se sopiikin mielestäni paremmin. :D
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Peltsi

• Vuotislainen
  • Pottermore: StormMirror20
« Vastaus #70 : Kesäkuu 15, 2009, 10:16:58 »
Eräänä päivänä kun telkkarista tuli se Järki ja tunteet yms. niin yllätyin suuresti kun tuolla vilahtivat Kalkaros, Professori Punurmio ja Pimento (tosin, muistan vain Kalkaroksen näyttelijän nimet.)

Tuosta elokuvasta löytyikin paljon Potterista tuttuja. Mainittujen lisäksi mukana oli myös Robert Hardy, joka on tunnettu Cornelius Toffeena. Elokuvan musiikkikin oli Patrick Doylen käsialaa, joten paljon yhteistä henkilökunnasta löytyi.

Poissa sunshine

• törmäsi ikkunaan
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornGhost192
« Vastaus #71 : Heinäkuu 20, 2009, 16:32:23 »
En ole varma onko tätä jo mainittu, kun en jaksanut lukea kaikkia sivuja, mutta Gary Oldman näytteli eilen tulleessa Air Force One-leffassa yhtä pääpahiksista..
Ole itse se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä

Poissa Rins

• kompassi
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #72 : Heinäkuu 20, 2009, 19:08:37 »
Aika useita näitä elokuvia oon nähny, mutta mainitsisin yhen jota ei mun mielestä oo täällä ollu. Eli Mark Williams (Arthur Weasley) on pienessä roolissa elokuvassa Tähtisumua.

Muoks// Katoin tänään sen Rakkautta vain - elokuvan, ja täytyy sanoo et Alan Rickman oli ihan kummallisessa roolissa, siis kun oon nähny sitä vaan Pottereissa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 22, 2009, 22:40:21 kirjoittanut teinirinsessa »
teinirinsessa -> Rins

Poissa sipsi

• Kirjainyhdistelmä
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Heinäkuu 20, 2009, 19:25:30 »
Mä en tiennytkään että mark williams on näytellyt tähtisumua elokuvassa. Mä olen nähnyt alan rickmanin monesaa elokuvassa kuten rakkautta vain ja snow cake. Olen myös nähnyt david (remus) thewlisin elokuvan the inner life of martin frost (tai joenkin noin se nimi meni.) Myös punurmio (emma thompson) näytteli rakkautta vain elokuvassa.Olen myös nähnyt järki ja tunteet siinä oli alan rickman,emma thompson ja dolores pimennon näyttelijä.
Enemmänkin olisi mutta en jaksa kirjoittaa...:DD
"Herra Kuutamo tervehtii kohteliaasti professori Kalkarosta ja kehottaa häntä pitämään epäluonnollisen ison nenänsä erossa toisten ihmisten asioista."
:PP
Rémoz -> sipsi

Poissa Esses

• Velhotar
  • Vuotislainen
  • pöö
« Vastaus #74 : Heinäkuu 21, 2009, 10:04:33 »
Mä en tiennytkään että mark williams on näytellyt tähtisumua elokuvassa.

Se oli se vuohi joka muuttui ihmiseksi, katsoo vain tarkkaan;)

Poissa Rins

• kompassi
  • Vuotislainen
« Vastaus #75 : Heinäkuu 22, 2009, 22:42:17 »
Mä en tiennytkään että mark williams on näytellyt tähtisumua elokuvassa.

Se oli se vuohi joka muuttui ihmiseksi, katsoo vain tarkkaan;)

Jeps, mä en eka tajunnu, mut sit kun se oli vähän aikaa pyöriny ruudussa.
teinirinsessa -> Rins

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #76 : Heinäkuu 23, 2009, 00:01:31 »
No onhan näitä nähty enemmän ja vähemmän! Alan Rickmania olen bongannut niin monesta leffasta että! Juuri tänäänkin katsoin elokuvan Vain kuolleen ruumiini yli Rickmanin ja Bruce Willisin taidonnäyte, tosi hyvä leffa, Rickman tosiaan osaa sopeutua osaan kuin osaan ja aksentitki menee kuin vettä vaan! ;D
Sitten tietysti Sweeney Todd, jossa on kerrassaan upea näyttelijäkaarti ja peräti kolme Harry Potter tähteä! Rickman, Timothy Spall (Piskulain) ja Helena Bonham-Carter (Bellatrix). Aivan upeaa työtä kaikilta, mutta erityisesti Spallin roolisuoritus oli täydellisen upea, hän ei olisi voinut olla parempi!

Bonham-Carteria olen nähnyt myöskin erittäin useassa elokuvassa mm. Jali ja Sulaatehdas, Apinoiden Planeetta ja Vaarallinen Potilas. Apinoiden planeetassa hänen roolisuorituksensa oli mahtava ja hänet tunnisti kyllä Apinamaskin alta omaksi itsekseen! Aivan upeaa.

Sitten oon Emma Thompsonia nähny todella monessa elokuvassa, mm. Nanny McPheessä ja Järki ja Tunteet -leffoissa =) Emmakin on hyvä näyttelijä, etenkin Nanny McPheessä hänen roolisuorituksensa yllätti.

Rupert Grintin näin todella ikimuistossa leffassa Driving Lessons <3 (jossa muuten sattui olemaan myös Julie Walters eli Molly Weasley ;)) Todella ihana elokuva nuoren pojan ja vanhahkon naisen suhteesta, kun poika yrittää auttaa naista parhaansa mukaan. Suosittelen kyllä =)

Ja monia muitakin on tullut kohdattua monen monituisessa leffassa, mutta nuo nyt ensimmäisenä pälkähtivät päähäni =)

"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Afro

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #77 : Heinäkuu 30, 2009, 19:01:09 »
Menee pikkuisen sitten offtopiciksi

Luke Youngblood eli Lee Jordan on näytellyt Ben -nimistä poikaa Tracy Beaker Storyssa (tätä ei ole harmikseni näytetty Suomessa) ja hän on ollut mukana Project Catwalkissa.

Julie Waltersin eli Molly Weasleyn olen nähnyt Mamma Mia! -elokuvassa

noelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Heinäkuu 30, 2009, 19:27:55 »
Julie Waltersin eli Molly Weasleyn olen nähnyt Mamma Mia! -elokuvassa
Mitä, mä oon nähnyt sen leffan muutamaan kertaan enkä ole huomannut ;O Mitä roolia hän siinä näyttelee ?

En ole hirveästi muutenkaan nähnyt ketään näyttelijöistä missään muualla. Johtunee siitä että en yleensä koskaan jaksa edes katsoa tv:tä. ::D Voisi toki tutustua ainakin Rickmanin muihin rooleihin.

Poissa Afro

• Vuotislainen
« Vastaus #79 : Heinäkuu 31, 2009, 17:33:44 »
Hän on niistä kolmesta "päänaisesta" se lyhyt-tukkainen silmälasipäinen ja pyöreä, Rose roolinimeltään. Itseäni hämmästyttää hänen muodonmuutoksensa :D

noelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Heinäkuu 31, 2009, 18:59:54 »
En oo ikinä tajunnut !! Tää oli paha järkytys... Äkkiä googlaamaan kuvia. Apua. Todellakin kova muodonmuutos, kun en tunnistanut vaikka sen oon katsonut melekin kolme kertaa. ;o Oonkohan nähnyt muitakin Potternäyttelijöitä tunnistamatta heitä ?

Poissa Tappajan haaska

• reipas ja lahjakas
  • Vuotislainen
  • Kenenkä kanssa?
« Vastaus #81 : Elokuu 03, 2009, 21:22:03 »
Kukkoilijat (In Bruges) –komediaan ovat päätyneet Ralph Fiennes (Voldemort), Brendan Gleeson (Vauhkomieli) sekä Clémence Poésy (Fleur, jonka oikean nimen copypastasin imdb:n sivuilta). En ole vielä katsonut leffaa ajatellen heidän Potter-roolejaan, mutta se pitäisi ehdottomasti tehdä – Voldemort hyvinkin kiivasluontoisena, mutta lopulta hämmentävän nössönä palkkatappajapomona (nimeltään Harry! :D); Vauhkomieli hänen uskollisena ja hyväsydämisenä alaisenaan; yllättävän räväkkä Fleur elokuva-alalla lievästi arveluttavine toimineen… Filmistä irtoaisi varmasti kaksi kertaa enemmän hupia, vaikka se silläänkin on hauskimpia komedioita hetkeen…
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2010, 15:39:03 kirjoittanut Tappajan haaska »
Antakaa minulle ikitalvi, mutta älkää viekö kesälomaa.

humanoid

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Syyskuu 17, 2009, 17:02:45 »
Mun mielestä kyl ne Potter-näyttelijät osaa muissaki leffoissa näytellä. : DD ainaki niissä mitä mä oon nähny.. ;) Esim. Emma Watson oli tosi hyvä Ballet Shoes-leffassa, Julie Waltersille sopi mun mielestä tosi hyvin se rooli Mamma Mia:ssa yms. Muita ei nyt taida tulla edes mieleen. :)

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
    • Let us die young or let us live forever
« Vastaus #83 : Marraskuu 25, 2009, 12:55:38 »
Gary Oldman näyttelee Sid Viciousia vuoden 1986 elokuvassa Sid and Nancy.
Ei hassumpi veto :)

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Joulukuu 06, 2009, 10:08:14 »
Daniel Radcliffen leffoja on tullut katsottua. December Boys oli minusta aika huono. Daniel ei näyttänyt minusta ottavan tätä roolia niin vakavasti, kuin olin odottanut. Traileri oli ollut hyvä, mutta leffa oli pettymys. Sen jälkeen ajattelin ettei Daniel osaa näytellä, kuin Potteresissa.

TV1 tuli kuitenkin Poikamme Jack se oli koskettava ja hyvä elokuva. Daniel oli loistava Jack Kipplininä ja osasi olla uskottava. Elokuvan muutkin näyttelijät olivat hyvin valittuja. Likinäköisyys näytti oikein sopivalta Danielille, mutta lasit olivat vain erillaiset.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Tuossa mielipiteeni pähkinänkuoressa. Muualla en sitten muita Potter näyttelijöitä nähnyt. Tietenkin olen kuullut Emma Watsonin Ballet Shoes elokuvasta, mutta en ole nähnyt sitä. Rupert Grintin muista elokuvista en ole sitten kuullutkaan.
Julie Walters oli Ylpeys ja Ennakkoluulo elokuvassa. Ei ollut päärooli, mutta loistavaa työtä häneltä. Gary Oldman Yon ritari ja Batman Begins molemmat loistavia elokuvia. Alan Rickman Järki ja Tunteet. Oli aika outoa nähdä hänet ei mustahiuksisena. Maggie Smith Mami hoitaa, vaikka en katsonut sitä edes loppuun, mutta siinä hän oli. Loistava näyttelijä hän kyllä on.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #85 : Joulukuu 11, 2009, 17:38:59 »
Näistä lienee suurin osa jo mainittu, mutta luettelenpa ne joissa itse olen tuttuja naamoja nähnyt:

-Poikamme Jack: pääosassa Daniel Radcliffe (alias Harry, kuten kaikki arvatenkin muistavat)
-Nanny McPhee, satumainen lastenvahti: Emma Thompson (Punurmio) ja Imelda Staunton (Pimento). Thompson kuulemma jätti Potter-roolinsa kyseisen leffan kakkososan (Nanny McPhee and the Big Bang) kuvausten takia.
-Charlie and the Chocolate Factory: Helena Bonham Carter (Bellatrix) Charlien äitinä
-Big Fish: Helena Bonham Carter kaksoisroolissa noitana ja aikuisena Jennynä
-Mami hoitaa: Maggie Smith (McGarmiwa)
-101 Dalmantialaista: Mark Williams (hra Weasley)
-Minun perheeni (tv-sarja): Zoë Wanamaker (Huiski)
-Dibleyn kirkkoherra (tv-sarja): Dawn French (Lihava Leidi, AV), Roger Lloyd Pack (Bartemius Kyyry vanhempi) ja Richard Griffits (Vernon Dursley).
-Järki ja Tunteet: Todellinen huippumahdollisuus bongailla Potter-näyttelijöitä; Emma Thompson, Imelda Staunton, Robert Hardy (Toffee), Alan Rickman (Kalkaros) ja Elizabeth Spriggs (Lihava Leidi, VK)
-Alice in Wonderland (2010): Alan Rickman, Helena Bonham Carter, Timothy Spall, Frances de la Tour (Madame Maxime) ja Imelda Staunton.
-The Omen 2006: David Thewlis (Lupin)
-The Queen: Helen McCrory (Narcissa)
-Pirates of the Caribbean - On Stranger Tides: Richard Griffits

Tässä nyt oli mitä mieleen tuli, varmasti unohdin joitakin näkemiäni. Ainakin joskus pikkutyttönä näin kun telkusta tuli Galaxy Quest. Ei minun annettu katsoa, mutta muistan nähneeni vilaukselta "Severuksemme" violetti lonkeroperuukki päässä :'D
Kuulemani mukaan Matthew Lewis (Neville) vierailisi ainakin sarjoissa Sydämen asialla ja Emmerdale, mutta ainakaan vielä ei kyseinen herra ole vastaan tullut vaikka ainakin Heartbeatin puolelta olen yrittänyt tiirailla. Uskoisin kuitenkin tiedon olleen virallinen.

Tämmöisiä leffamuisteluksia tällä kertaa. Muokkausta luvassa kunhan muistan jotakin. Toivottavasti viesti ei ole liian epäselvä pitkästä listauksesta johtuen.

~Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2011, 20:38:16 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #86 : Helmikuu 25, 2010, 21:33:45 »
Katsoin vähän aikaa sitten Indiana Jones ja kristallikallon valtakunta -elokuvan, ja bongasin tästä pari Potter -näyttelijää : )
Jim Broadbent eli Kuhnusarvion näyttelijä oli Charlie tai joku, tunnistin heti :D Aika pieni rooli sinänsä, ei puhunut kuin muutaman lauseen :D
John Hurt eli Ollivanderin näyttelijä, oli Oxley, sellainen seonnut papparainen joka oli kyylännyt liikaa sitä kristallikalloa. Kyllähän hän järkiinsä sitten lopussa tuli, mutta suurimman osan ajasta oli sekopää :D En heti tunnistanut, vasta sitten kun luin lopputekstit... :]
Molemmat olivat kyllä hyviä rooleissaan.

Tässä ainakin yksi, mitä nopeasti katsottuna en huomannut, että joku olisi tämän maininnut...
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
« Vastaus #87 : Maaliskuu 01, 2010, 11:25:09 »
Julie Walters oli Ylpeys ja Ennakkoluulo elokuvassa. Ei ollut päärooli, mutta loistavaa työtä häneltä

Tuota tuota, ihmettelin tätä suuresti, kun juuri eilen katsoin kyseisen leffan, enkä kyllä bongaillut Waltersia. IMDB:stä kuitenkin asian tarkistin, eikä tuon sivuston mukaan ainakaan Julie Walters ole kyseisessä leffassa näytellyt.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #88 : Maaliskuu 28, 2010, 17:06:59 »
Juu näitä te toiset nopeat olette jo varmaan ladellut:

Alan Rickman oli jossain ihmeellisen hasukassa avaruus-sota elokuvassa, Dan oli Poikamme Jack elokuvassa se poikamme Jack

En muista missä mutta Imelda Staunton (PimeePimento) oli jossain elokuvassa.

Rickman (kaikki tietää nämä) oli Alice IN Wonderlandissa kuten Helena Bonham Cater (menikö noin)
ja Timothy Spall oli myös.
Ja Oldman Batmanissa!

Robbie "Hagrid" oli/on monissa Bondeissa. Ja Thunderpants elokuvassa on Rubert Grint (Ron) en nyt muista Goylen ja Toffeen esittäjiä mutta samassa leffassa olivat...Agatha Christie: A Life in Pictures elokuvaas Bonnie on eräs hahmo...nuori Agatha muistaakseni...
Narnian tarinoissa on se professori KUhnis: Jim Broadbent....ja Maggie Smith oli jossai elokuvassa missä Mr. Pavun esittäjä. Mamma Mia elokuvassa Julie Walters-Molly Weasley Sophien äiti..David Thewlis POika raidallisessa pyjamassa elokuvasas.

Joo te kaikki kerroitte nämä mutta minä ääliö toistan kun en jaksa kĺukea mitä olette ja mitä ette ole maininnut =SSSS
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2010, 07:54:11 kirjoittanut Nomoni »

Poissa Nordamien

• Laitapuolen hyökkääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #89 : Maaliskuu 29, 2010, 01:08:00 »
Julie Walters oli Ylpeys ja Ennakkoluulo elokuvassa. Ei ollut päärooli, mutta loistavaa työtä häneltä

Tuota tuota, ihmettelin tätä suuresti, kun juuri eilen katsoin kyseisen leffan, enkä kyllä bongaillut Waltersia. IMDB:stä kuitenkin asian tarkistin, eikä tuon sivuston mukaan ainakaan Julie Walters ole kyseisessä leffassa näytellyt.

Olisiko tässä mennyt elokuvan nimi pieleen, koska en oikein jaksa uskoa, että näyttelijästä olisi noin pahasti erehdytty. Julie Walters näyttelee kyllä Becoming Jane -nimisessä elokuvassa, joka kertoo Ylpeys ja Ennakkoluulon kirjoittaneesta kirjailijasta Jane Austenista. Elokuvassa Walters näyttelee Jane Austenin äitiä eli kuulostaapa minun korviini sivuroolilta.
I hate hippies, those basterds ate mah cookies !

Poissa Peltsi

• Vuotislainen
  • Pottermore: StormMirror20
« Vastaus #90 : Huhtikuu 07, 2010, 21:52:07 »
Tänään ykkösellä alkoi uusi huvittava brittikomedia "Ukot", jossa toisessa pääroolissa oli Roger Lloyd Pack eli Barty Crouch Sr. Sinänsä hyvin erinäköinen enkä olisi varmaankaan tunnistanut näkemättä nimeä ensin.

Toisessa pääroolissa on muuten Hyacinth Bucketin Richard-mies eli Clive Swift.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #91 : Huhtikuu 15, 2010, 16:39:43 »
Pakko hehkuttaa Gary Oldmania (Sirius, jos joku ei tiedä) elokuvassa The Fifth Element - Viides elementti. Melko huvittava hyvä scifi-henkinen elokuva, jossa myös Bruce Willis. Oldman tietysti pahiksen roolissa :) Ei varsinaisesti kuulu lempinäyttelijöihini, mutta todella hyvä silti. Se kampaus on aivan mahtava!

Jason Isaacs on loistava missä vain tässä vuoden 2002 tai 2003 Peter Panissa. Kaksoisrooli; Mr. Darling sekä Kapteeni Koukku. Lempinäyttelijäni muutenkin, mutta tuossa nyt sellainen vähän isompi rooli... Muuten niin typerässä Smokkimies -leffassa ihan mukiinmenevä sivurooli... Joo, ja onhan niitä leffoja muitakin millä mitalla, ei nyt jaksa luetella, kun on aika sivurooleja...
Joo, ja tämä jokin aika sitten JIMillä pyörinyt sarja Brotherhood, oli siinä pääosassa :) Sarja oli ihan jees, junnasi vain aika paikallaan... No tuo nyt ei ollut elokuva, mutta ihan sama se.

Katsahdimme tuon Peterin, ja olimme aivan että WHOOOH @w@
WAY TO GO :D

Todellakin, useat britit ovat useissa briteissä.
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa astoria

• Puhdasverinen Luihuinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #92 : Kesäkuu 26, 2010, 22:56:13 »

Kahdessa, Kun maailma ei riitä ja Kultainen silmä

Niiku missä roolissa?? :o Oon nähny noi kummatki, mut en oo ees tajunnu et se on siinä! Pitää tarkistaa! :D

Poissa morvanvarjo

• o_O
  • Vuotislainen
« Vastaus #93 : Kesäkuu 27, 2010, 00:31:38 »
(Osa täytyy luntata nyt wikipediasta kun en muuten leffojen nimiä muistaisi..)
Robert Hardyn muistan aina brittiläisestä Kaikenkarvaiset ystäväni -sarjasta.
Kenneth Branagh - Lockhart, ellette tienneet - löytyypi ääniroolista piirretyssä The Road To El Dorado, jonka olen mielestäni nähnyt pienempänä.
Pam Ferris eli Marge Dursley näytteli Laura Thyme -nimistä naista brittisarjassa Puutarhaetsivät. Näin sitä silloin tällöin vilaukselta kun äitini sarjaa joskus katsoi. Tuolloin en tosin häntä tunnistanut, täytyi jäljittää näin jälkeenpäin tääkin...
Olen nähnyt joskus Fifth Elementin, mutta Oldmanin roolista en muista mitään.
David Thewlis teki todella hienon roolin leffassa Total Eclipse, en muista kuinka kauan multa meni tajuta, kuka hra on. Ei liiemmin muistuttanut Lupinia, mikä on ihan hyvä juttu.
Thompson, Spall, Bonham-Carter ja Rickman on mainittu jo niin monesti, että anti olla. Olen nähnyt heidät vain parissa leffassa.
Fiennes löytyi Wallace&Gromit: Kanin kirous -animaatiosta.
Mielenkiintoista, Julie Waltersin olen tunnistanut vain Kalenteritytöissä... Oli lievä järkytys, kun kuulin että hän on myös Mamma Mia!:ssa, ja vieläpä yhdessä (?)päärooleista. o.O Billy Elliotkin pitäisi kattoa uudestaan, jotta näkisi Mollyn sauhuttelemassa, hui kauhia. :--D
Rhys Ifans (Kseno Lovekiva seiskaleffaan) nähtiin Notting Hill -leffassa (jossa myös Hugh Grant). Tuli taas hilpeä hetki, kun tämän tajusin... Jotenkin tuntuu, että erilaisempia rooleja sais hakea...
Jamie Campbell Bower tullaan myös näkemään seiskassa. Tuttu Sweeney Toddista.

Noh, siinä nyt jotakin pääosin vielä mainitsemattomia... Niin, ja toivottavasti kukaan ei nyt kokenut tulleensa spoilatuksi noiden KV-näyttelijöiden suhteen. :P

When Remus Lupin rules the world all problems will be solved with chocolate.

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #94 : Heinäkuu 02, 2010, 17:33:52 »
Näitähän riittää.

Julie Walters näytteli Mamma Mia! -elokuvassa v. 2008
Kenneth Branagh nähtiin yhdessä toisessa leffassa (en muista nimeä!) huomattavasti muuttuneena (harmaat hiukset, viikset)
Samassa elokuvassa oli myös Rhys Ifans, joka tulee seiskaelokuvaan.
Timothy Spalliin ole törmännyt vaikka kuinka monessa: Surkeiden sattumusten sarja, Lumottu, Aavikon kukka...
Ja niin myös Helena Bonham-Carteriin esim. Jali ja suklaatehdas, Sweeney Todd...
Muistaakseni Imelda Staunton (jos joku ei tiedä, niin Professori Pimento) näytteli elokuvassa/teeveesarjassa (en tiedä kumpi)...

:D
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #95 : Heinäkuu 22, 2010, 23:29:42 »
Uudessa Liisa ihmemassa elokuvassa on Helena Bonham Carter (Punainen kuningatar), Alan Rickman (Kaalimato), Timothy Spall (Vainukoira) ja Frances de la Tour (Imogene-täti).
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2010, 10:31:09 kirjoittanut Tanzu »
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #96 : Heinäkuu 23, 2010, 14:52:34 »
Niiku missä roolissa?? :o Oon nähny noi kummatki, mut en oo ees tajunnu et se on siinä! Pitää tarkistaa! :D
Molemmissa elokuvissa Valentin Zukovskynä.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #97 : Heinäkuu 30, 2010, 16:03:08 »
David Thewlis (Remus Lupinin näyttelijä) näyttelee Omen-elokuvassa sitä valokuvaajaa, harmi etten tiedä roolihahmon nimeä. Hyvin näyttelee hän tässäkin :)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #98 : Heinäkuu 30, 2010, 21:25:47 »
Rupert Grintin olen nähnyt vasta Thunderspantsissa, jossa hän näytteli neroa jolla ei ollut hajuaistia. Haluaisin kovasti nähdä Driving Lessonin, Wild Targetin ja Cherrybombin, joissa Grint on mukana. Grintin pitäisi myös olla vuonna 2011 ilmestyvässä Eddie the Eaglessa - senkin haluaisin nähdä.
Gary Oldman on tullut nähtyä yhdessä Frendien kaksiosaisessa jaksossa Joeyn vastanäyttelijänä sotaelokuvassa (Monican ja Chandlerin häät-jakso(t) kyseessä). Ja jossain Batman leffassakin olen hänet nähnyt, mutta en muista sen nimeä.
Mark Williamsin olen nähnyt Agent Cody Banks 2:ssa poliisina. Oli jotenkin mielenkiintoinen roolihahmo hänellä siinä. :D
Alan Rickman on tullut nähtyä Love Actuallyssa ja Sweeney Toddissa (en katsonut kuin jonkin pätkän keskivaiheilta) samoin kuin Helena Bonham Carterin. Carter tuli nähtyä myös Lentämisen teoriassa, jossa hän näytteli motoneuronitautista. Aivan uskomattoman huippu roolisuoritus!
Bonnie Wrightia on tullut taasen kuultua The Replacementsissa (youtube) yhden jakson verran.
Matthew Lewis on tullut nähtyä Where the Heart Is:ssa , jossa hän näytteli epilepsiaa (ellen nyt väärin sairautta muista) sairastavaa lasta. Upea roolisuoritus.
Sean Biggerstaffin olen nähnyt Cashbackissa ja Shirley Hendersonin ja Jim Broadbentin Bridget Jones-leffoissa.
Fiona Shaw on tullut nähtyä 3 Men and a Little Ladyssa ja Emma Thompson Nanny McPheessä ja Love Actuallyassa (kuten se Rickman...).
Emma Watsonin olen nähnyt One Night Only-bändin Say You Don't Wan't It-musiikkivideossa. Ja John Cleese on tullut nähtyä Pitkän Jussin majatalossa, Will & Gracessa, 3 kiveä auringosta, Joutsenprinsessassa (äänenä tosin), Viidakon Ykässä (äänenä myös), Rat Racessa ja Sherikissä (äänenä).
Pam Ferris on tullut nähtyä Oi ihana toukokuussa ja Puutarhaetsivissä, Ralph Fiennes Lukijassa ja Jason Isaacs Peter Panissa (tosin, rupesin katsomaan sitä vasta melko lopusta...)
Geraldine Somerville tuli nähtyä Sinun lapset, minun lapset-nimisessä minisarjassa. Hivenen outo ohjelma, joten en ole pahemmin katsellut...
En ole tuota Nanny McPheetä nähnyt kokonaan, vain alusta kerran koulussa. Tähän hätään ei tule mieleen, että olisin muita nähnyt...

//muoks. 25.5.-11
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2011, 10:09:45 kirjoittanut tirsu »
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #99 : Heinäkuu 30, 2010, 21:47:59 »
Se tyyppi, joka näyttelee Melkein-Päätöntä-Nickiä (apua, olen unohtanut sen nimen) Näyttelee päähenkilöä sarjassa The Fawlty Tower, eli Pitkän Jussin majatalo. Hän on myös yksi Monty Pythonin näyttelijöistä.
Kyseisen näyttelijän nimi on John Cleese. :)
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor

Poissa Siny

• Vuotislainen
« Vastaus #100 : Elokuu 17, 2010, 00:07:23 »
Tsekkasin (kovan työn takana oli löytää) just Cherrybombin ja aika äkäseen kipus top3:seen lempileffoissa, ihan totta (liekkö Rupert Grintillä vähän enemmänkin osuutta asiaan :*>)! Ei ollu ihan perussettiä, eikä todellakaan heikkohermoisille. Ja mikä näyttelijäsuoritus Rupert Grintiltä, apua! Ja niin törkeän hyvännäköinen, että jos jollakulla on sanomista niin saa tulla sanomaan :D no ei mutta kannattaa ehdottomasti kattoa. Driving Lessons oli myös hyvä, omalaatuisensa sekin. Olen positiivisesti yllättynyt, että Rupert Grint on valinnut hieman kyseenalaisia rooleja, eikä ryhtynyt mihinkään massatuotantoleffoihin! Rohkeutta se on vaatinut, koska molemmissa yllämainituissa elokuvissa roolihahmot ovat vähän.. hmm.. no, rohkeita. Wild Target on vielä näkemättä, samoin Thunderpants (mistään en ole saanut käsiini! :<).

En tiedä onko mainittu (anteeksi en jaksanut selata!), mutta Lucius Malfoyn näyttelijä Jason Isaacs näyttelee Sweet November- leffassa homoseksuaalia (jos oikein muistan) :> ja kun näin leffan ensikerran suunnilleen 13-vuotiaana ja tajusin hänen siinä näyttelevän, oli naurussa pidättelemistä!

Edit: Tuohon Cherrybombiin vielä lisätäkseni, että siinäkin mielessä oiva suoritus Rupertilta, kun joutui nimittäin opettelemaan irkkuaksentin! Ja se kuulosti hyvältä ;>
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2010, 16:14:01 kirjoittanut Siny »
There's that whole nature versus nurture question, isn't it? Was I born a cute, vindictive, little bitch or... did society make me that way? I go back and forth on that...

Poissa Mameha

• Peilijään uurtaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #101 : Syyskuu 05, 2010, 20:06:04 »
Ainakin osa näistä on varmasti jo sanottu, mutta tässä joitakin minun huomaamiani näyttelijöitä:
Daniel Radcliffelta olen nähnyt December Boysin. Leffa oli ihan hyvä ja oli hauska nähdä Daniel eri roolissa. Aluksi se oli melko outoa, mutta siihen tottui, ja roolinsa hän veti minusta todella hyvin.

Lumotusta löytyy Timothy Spall, kuten myös Liisa Ihmemaassa -leffasta. Lumotussa minua hieman häiritsi se, miten samanlainen Timothyn rooli oli kuin Matohäntä. Hyvä roolisuoritus kuitenkin, sitä kun kerran on tullut harjoiteltua.

Liisa ihmemaassa -rooleista löytyy myös ainakin Alan Rickman kaalimadon äänenä (loistava) sekä Helena Bonham Carter Punaisena kuningattarena. En koko elokuvan aikana tunnistanut Helenaa ja järkytyin, kun huomasin lopputeksteistä hänen olleen siinä. Roolinsa hän veti varsin vakuuttavasti, ainakin paremmin minusta kuin Anne Hathaway Valkoisen kuningattaren roolissa. Muita Potterin näyttelijöitä en spotannut, vaikka heitä oli. Alan Rickmanilta ja Helena Bonham Carterilta olen lisäksi nähnyt Sweeney Toddin. Alanin rooli tuomari Turpinina on melko samanlainen, kuin Kalkaroksena. Paljon arvovaltaa ja penseä käyttäytyminen päähenkilöä kohtaan. Kuten Lumotussa Spallin rooli, myös tämä ärsytti minua hiukan (ajatuksella "eikö ne usko että hän osaa jotain muutakin"). Ja kuten Spall, Rickman näytteli hyvin. Helena puolestaan näyttelee päähenkilön "apuria" erittäin hyvin.

No, yllättäen olen nähnyt myös Robert Pattinsonin Twilightissa. Mielestäni hänelle sopii paremmin Cedricin kuin Edwardin rooli. Twilightissa hän on liian synkkä ja "ylieeppinen".

Molly Weasleytä näyttelevä Julie Walters on Mamma Mia!ssa. Häntä en myöskään tunnistanut ennen kuin luin castin..

Lainaus
Tsekkasin (kovan työn takana oli löytää) just Cherrybombin ja aika äkäseen kipus top3:seen lempileffoissa, ihan totta (liekkö Rupert Grintillä vähän enemmänkin osuutta asiaan :*>)! Ei ollu ihan perussettiä, eikä todellakaan heikkohermoisille. Ja mikä näyttelijäsuoritus Rupert Grintiltä, apua! Ja niin törkeän hyvännäköinen, että jos jollakulla on sanomista niin saa tulla sanomaan :D no ei mutta kannattaa ehdottomasti kattoa. Driving Lessons oli myös hyvä, omalaatuisensa sekin.
Minua hieman harmittaa, etten ole nähnyt Rupertilta mitään muuta, kuin Potterit. Hän on varmasti loistava.
Wow! We're identical!

Poissa Herne

• sääskimuori
  • Vuotislainen
  • ^ Dumbledore
« Vastaus #102 : Lokakuu 28, 2010, 22:03:19 »
On kyllä ollut jännää nähdä Pottereita muissa elokuvissa, ilman taikomista :D En kaikkia sivuja lukenut, mutta vähän vilkuilin mitä on kirjoitettu..
John Cleese on ollut ainakin Gigantin mainoksessa ja Karvisessa jotain pahista näytellyt. Gary Oldman, joku sanoi hänen puhuneen espanjaa jossain elokuvassa vähäsen? Hän taitaa olla kiinnostunut kielistä, sillä yhdessä elokuvassa hän näytteli venäläispahista, joka kaappaa lentokoneen (Apuaapua, en muista nimeä, joku One Flight tai sen tapainen taisi olla) ja siinä hän muistaakseni pulisi venäjäksikin hiukan. Aksentilla ainakin veti kokoajan ja ihan nappisuoritus mielestäni! Michael Gambon, eli uudempi Dumbledore iski silmään elokuvassa The Good Shepherd, jota en kyllä alkua pidemmälle katsonut, kun leffaseuraani elokuva ei puolelleen vetänyt. Elokuvassa on myös muita suosikkinäyttelijöitäni ja olisin sen siksi halunnut nähdä loppuun asti. Oli tylsä tai ei, olisi ainakin ollut hyvät näyttelijät!
Alan Rickmanin elokuvia olen ihan kalastellut kaupoista, mutta montaa en ole nähnyt. Parfyymiä olen osittain nähnyt, mutta se oli niin outo, että lopetin kesken. Järkiä ja tunteita olen halunnut nähdä Austenin tarinan ja näyttelijöiden takia, mutta sitäkään ei ole tullut nähtyä. Muiden mainitsemia olen nähnyt joitakin ja minulle oli myös yllätys, että Julie Walters on Mamma Mia!ssa, ja hänet tunnisti kotona henkilö, joka on yhden Potter -elokuvan nähnyt (ensimmäisen) ja senkin hän katsoi minun pakottamana :D
Toisille oot muru, mulle oot koko pulla!

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #103 : Lokakuu 29, 2010, 08:34:24 »
Layer Cake elokuvassa on (missä myös Daniel Craig) George Harris eli Kingsley Ja Dumbledore

Poissa Marsi

• Vuotislainen
« Vastaus #104 : Lokakuu 29, 2010, 17:05:58 »
Mitä, Gary Oldman, se kumma tyyppi Fift elementissä? : DD voi elämä. Ja voi hitsi, en ole tunnistanut sitä Frendeissä ollenkaan! (mikäli se oli se näyttelijä joka sylkee ja humaltuu. (?) )
Ja meidän pikku Voldu Lukijassa! Oho. Olen nähnyt elokuvan. Jossain muuallakin olen sen naamaa pällistellyt.
Arthur Weasleyn näyttelijä oli myös jossain muussa brittihuumorisarjassa... Se oli siinä joku avaruusolento. Ja viimeisessä jaksossa ne muuttuivat vihanneksiksi.

Haha, pitääpä joskus tsekata Rakkautta vain uudestaan. : D

John Cleese Sir Nicholaksena! <3 Ihana. Tosiaan, Cleesellä tuo Gigantti-mainoskin. Ollut kuulemma myös Islannin tv:ssä näkyvissä mainoksissa. Mutta Monty Python! <3

Poissa Marsi

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Lokakuu 30, 2010, 23:09:33 »
Hei btw, Batman begins alkoi tuossa puolelta kolmosella, Gary Oldman! : )

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
    • Let us die young or let us live forever
« Vastaus #106 : Marraskuu 16, 2010, 13:34:06 »
Guns N' Rosesin musiikkivideolla Since I Don't Have You esiintyy Gary Oldman pääroolissa bändin ohella. Varsin mielenkiintoinen roolihahmo hänellä.

Timothy Spallin voi bongata myös leffasta Rock Star Steel Dragonin lipevänä managerina.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2010, 13:38:40 kirjoittanut Vammasipuli »

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #107 : Marraskuu 17, 2010, 20:20:22 »
Layer Cake elokuvassa on (missä myös Daniel Craig) George Harris eli Kingsley Ja Dumbledore

mä en nyt kyllä ihan tätä tajunnut.. Mikä Kingsley? o _ä
Skäbädäm.
Ananas.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #108 : Marraskuu 17, 2010, 22:17:11 »
Affu, Kingsley Kahlesalpa, se aurori. Mutta miten niin sama näyttelijä olisi Dumbledore? Olisiko sotkettu Richard Harrisiin?
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Nanda Alberic

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Marraskuu 17, 2010, 22:44:13 »
Juuri Deathly Hallowsin nähneenä Rupert Grint on siinäkin aivan mahtava, ja suosittelen hänen uusinta Wild Target:ia myös (sen voi tilata cdon.comista ihan suomenkielisillä teksteillä) Thunderpantsia en kyllä suosittele kellekään, ainakin mielestäni yks maailman huonoimmista leffoista, vaikka suuri Rupert-fani olenkin...Rupert kyllä pelasti, että katsoin leffan loppuun, sillä muuten olisin lopettanut sen ensimmäisen viiden minuutin jälkeen. Driving Lessons ja Cherrybomb olivat myös hyvin viihdyttäviä...

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #110 : Marraskuu 19, 2010, 08:23:34 »
Affu, Kingsley Kahlesalpa, se aurori. Mutta miten niin sama näyttelijä olisi Dumbledore? Olisiko sotkettu Richard Harrisiin?
Tä?
Keneltä sinä tuon kysyit???? Siis jos minulta kysyit niin -> George Harris eli Kingsley on elokuvassa kuten myös Michael Gambon eli uudempi Dumbledore....
En nyt oikein tajunnut ^^
Mutta siis se George Harris on Kingsleyn esittäjä.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #111 : Marraskuu 20, 2010, 17:51:30 »

Tuossa Affun viestissä olevassa sinun viestistä otetussa lainauksessa ei kyllä lue kuin George Harrisin nimi. Michael Gambonia ei, joten se aiheutti hämmennystä miussa ja ilmeisesti myös Affussa, kun siinä lukee että George Harris olisi Kingsley ja Dumbledore...
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #112 : Marraskuu 25, 2010, 15:12:35 »

Tuossa Affun viestissä olevassa sinun viestistä otetussa lainauksessa ei kyllä lue kuin George Harrisin nimi. Michael Gambonia ei, joten se aiheutti hämmennystä miussa ja ilmeisesti myös Affussa, kun siinä lukee että George Harris olisi Kingsley ja Dumbledore...

Juu, nyyyyt tajusin.. :D anteeksi epäselvä viesti :)

Poissa Marsi

• Vuotislainen
« Vastaus #113 : Marraskuu 25, 2010, 15:21:11 »
Lauantaina tulee neloselta klo 21 Nunnia ja Konnia 2, jos joku tahtoo sen (ja Maggie Smithin) nähdä. : )

Poissa Shinku

• Viides Rozen Maiden nukke.
  • Vuotislainen
  • Elämä on taistelua.
« Vastaus #114 : Joulukuu 23, 2010, 00:33:05 »
Oletteko myös huomanneet, että Piskuilanin näyttelijä esiintyy Sweeney Todd- nimisessä kauhuelokuvassa lipevänä ja inhottavana voutina? Tai että elokuvassa Alice in Wonderland (siis siinä joka ilmestyi vuonna 2010) Absolemin (siis sen tupakoivan toukan) äänen dubbasi ällöttävä ja rasittava Roukulimme?
Every girl carries her light of an Alice.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #115 : Joulukuu 23, 2010, 14:33:11 »
Oletteko myös huomanneet, että Piskuilanin näyttelijä esiintyy Sweeney Todd- nimisessä kauhuelokuvassa lipevänä ja inhottavana voutina? Tai että elokuvassa Alice in Wonderland (siis siinä joka ilmestyi vuonna 2010) Absolemin (siis sen tupakoivan toukan) äänen dubbasi ällöttävä ja rasittava Roukulimme?
Kyllähän nämä ovat jo tiedossa. Topiccis kun selailet niin löydät nuo :)

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
  • Pottermore: FlameCharm28
« Vastaus #116 : Tammikuu 06, 2011, 19:04:52 »
Tom Felton ihan pienessä roolissa elokuvassa "Keikkaa pukkaa" (Get him to greek) ja siinä lyhyessä pätkässä on oma itsensä ;)
Wait till my father hears about this!

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #117 : Tammikuu 07, 2011, 22:17:04 »
Kuolin nauruun nähdessäni Maggien jossain nunnia ja konnia leffassa, jota serkkuni katsoivat. Näin tosin aivan lopun, joten en ovi kauheasti kommentoida hänen suoritustaan..
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #118 : Tammikuu 16, 2011, 11:10:31 »
Nyt joku aika sitten äitini katsoi telkkarista jotain elokuvaa. Katsoin sitä salaa ja huomasin, että päähenkilöä (joku Lucy jos oikein muistan) näyttelee nuorempi Helena Bonham Carter sekä jotain-en-muista-sen-hahmon-nimee näyttelee Maggie Smith. Mikähän elokuva se oli?
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #119 : Tammikuu 16, 2011, 12:43:43 »
En tällaista vastausta vielä ehtinyt bongata, joten pistetäänpä tämä...

Vuonna 2009 ilmestyi elokuva Merirosvoradio (The Boat That Rocked) ja siinä oli todella monta Potternäyttelijää. Kaksi heistä ovat "uusia" Potter-näyttelijöitä, ja kaksi "vanhaa".
Bill Nighy Potter seiskassa Rufus Rymistyirin näyttelijä.
Rhys Ifans Potterissa Ksenofilius Lovekiva
Huomattavasti harmaantunut ja vakavampi, ihana Lockhartimme Kenneth Branagh.
Sekä Sibylla Punurmion näyttelijä Emma Thompson.

Näin nämä tässä :)

Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Poissa Marsi

• Vuotislainen
« Vastaus #120 : Tammikuu 16, 2011, 19:29:20 »
Nyt joku aika sitten äitini katsoi telkkarista jotain elokuvaa. Katsoin sitä salaa ja huomasin, että päähenkilöä (joku Lucy jos oikein muistan) näyttelee nuorempi Helena Bonham Carter sekä jotain-en-muista-sen-hahmon-nimee näyttelee Maggie Smith. Mikähän elokuva se oli?

Hotelli Firenzessä (A Room with a View)? http://fi.wikipedia.org/wiki/Hotelli_Firenzess%C3%A4

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
« Vastaus #121 : Tammikuu 16, 2011, 20:18:12 »
Olen nähnyt muutaman.
 Robert Pattinson eli Cedric Diggory näyttelee (kaikki varmaan tietävätkin :D) Edward Cullenia Twilightissa. Sivumennen sanoen inhoan Robertia, mutta kyllä hän osaa näytellä ihan sairaan hyvin!
Sitten tietysti Tähtisumua elokuvassa näyttelee varmaan kaksi (olenko oikeassa, kun sanon, että olivat Severus Kalkaroksen ja Arthur Weasleyn näyttelijät? Arthur Weasleystä en ole ihan varma, mutta melkein) ja muita en olekaan nähnyt.
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Esses

• Velhotar
  • Vuotislainen
  • pöö
« Vastaus #122 : Tammikuu 19, 2011, 17:13:25 »

Sitten tietysti Tähtisumua elokuvassa näyttelee varmaan kaksi (olenko oikeassa, kun sanon, että olivat Severus Kalkaroksen ja Arthur Weasleyn näyttelijät? Arthur Weasleystä en ole ihan varma, mutta melkein) ja muita en olekaan nähnyt.

Kalkaroksesta en tiedä, mutta tämä weasley on jo sanottu- se on se vuohi joka muuttui mieheksi...

Poissa Mameha

• Peilijään uurtaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #123 : Heinäkuu 27, 2011, 20:58:36 »
Katsoin juuri Jane Austenin kirjan perusteella tehdyn Järki ja tunteet (Sense and Sensibility, 1995) ja ilokseni huomasin siellä tuttuja näyttelijöitä. Tiesin etukäteen, että Alan Rickman (Kalkaros) on siinä, ja voin kertoa, että hän tekee järisyttävän hyvää työtä. Lisäksi huomasin, että Imelda Staunton (Pimento) näyttelee myös kyseisessä elokuvassa. Molemmat ovat hyviä ja aivan erilaisissa rooleissa kuin Pottereissa. Suosittelen.

Tämä on kai jo mainittu, mutta Maggie Smith (McGarmiwa) näyttelee elokuvassa Nunnia ja konnia ja sen jatko-osassa. (Sister Act, 1992; Sister Act 2: Back in the Habit, 1993) Hän on luostarin abbedissa ja tuttuun tapaansa hyvin vakuuttava ja ilmeikäs. Roolihahmo muistuttaa hieman McGarmiwaa, minkä takia Potter tuli näitä katsellessa usein mieleen. Elokuvien tyylilaji on kuitenkin komedia, joten siltä osin ne eivät muistuta Pottereita.

Animaatioelokuvassa Kananlento (Chicken Run, 2000) on myös tuttuja ääninäyttelijöitä (mikäli sitä siis ei katso suomeksi dubattuna :D), nimittäin Imelda Staunton sekä Timothy Spall (Matohäntä). Lisäksi luin jostakin, että Daniel Radcliffe (Harry) on ääninäytellyt Simpsoneissa salanimellä Daniel Ratfink. Jakso oli kai Treehouse of Horror XXI ja hahmo Edmund (tai Edward, en muista).

Elokuva, jota en itse ole nähnyt, mutta josta löytyy Cedriciä näytellyt Robert Pattinson on Vettä elefanteille (Water for Elephants, 2011), joka käsittääkseni pyörii vielä elokuvateattereissakin. Robert tekee kuulemma elokuvassa hyvää työtä.

//typoja, aargh
Wow! We're identical!

Poissa laura

• Vuotislainen
  • Pottermore: SickleUnicorn114
« Vastaus #124 : Heinäkuu 27, 2011, 21:33:58 »
en lukenut kaikkia viestejä, joten joku on voinut jo sanoa tästä, mutta tietoisesti olen törmännyt vain murjottavan myrtin (ääni?)näyttelijään, en muista nimeä, elokuvassa wild child. näytteli siinä sen sisäoppilaitoksen jotain tiukkaa valvojaa tms... haha ja se ääni :D ja oonkohan oikeessa ees tosta murjottavasta myrtistä, sellanen mielikuva vaan et olisin sen tajunnu viimeks ku katoin elokuvaa kaverin kanssa.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #125 : Heinäkuu 28, 2011, 08:53:24 »
Mä katsoin vähän aikaa sitten "13hrs", mukana oli Tom Felton :)
Ei muuten, se vaan näytteli sellaista jätkää joka uhrataan ekaksi, eikujotain.

//No en ainakaan itse löytänyt kaupoista, enkä tykkää netistä katsella, mutta PSPllä sitä oli ihan mukava tapittaa.
Suosittelen muuten katsomaan sen, aivan mahtavaa settiä! :D
// http://www.discshop.fi/elokuvat/13hrs/L57354   höööh, :\ Ei ole varastossa, mutta mutta, jospa joskus.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2012, 15:26:38 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
  • Pottermore: FlameCharm28
« Vastaus #126 : Heinäkuu 28, 2011, 22:42:44 »
Mä katsoin vähän aikaa sitten "13hrs", mukana oli Tom Felton :)
Ei muuten, se vaan näytteli sellaista jätkää joka uhrataan ekaksi, eikujotain.
OT/ Katoitko jostain netistä vai löytyykö se Suomesta jostain :)?
Wait till my father hears about this!

Poissa bunnypirates

• *Insert a cool title here*
  • Vuotislainen
    • Tumblr
  • Pottermore: ScaleSand
« Vastaus #127 : Heinäkuu 28, 2011, 22:58:16 »
En tiiä onko tää sanottu jo mutta se Lockhartin näyttelijä esittää muistaakseni Wallanderia niissä Wallanderien (alunperin ruotsalainen) brittiversioissa. Ja Tom Felton on siinä Apinoiden Planeetan synty- leffassa, tulee elokuviin kohta. Sekin on varmaan jo sanottu, mutta. :-D Ja Rickman on Parfyymissä, se tuli tv:stä joku viikko pari sitten. Myös John Hurt (Ollivander) on siinä, tosin vain kertojana.
I'm sick of feeding my soul
to people who'll never know
just how purposeless
and empty they've grown .

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #128 : Lokakuu 03, 2011, 17:55:42 »
Gary Oldmanin olen nähnyt elokuvissa Léon huumeriippuvaisena poliisina ja Dracula (1992) itse Draculana.

John Hurtin eli Ollivanderin näin Keskiyön pikajunassa ja loistavassa Elefanttimiehessä. Taisi hän olla myös Alienissa.

Brendan Gleeson on pienessä roolissa 28 päivää myöhemmin -elokuvassa.

Ralph Fiennes on Schindlerin listassa. Eikö sitä ole muka mainittu jo? :O En minä ainakaan huomannut... + Punaisessa lohikäärmeessä ja Englantilaisessa potilaassa

Rhys Ifansin eli Ksenofilius Lovegoodin olen nähnyt Mr. Nobodyssä ja Paljastajissa tosi pienessä roolissa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2011, 18:08:14 kirjoittanut Candily »
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa annie lee

• Haaveksiva puhpallero
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostStone23429
« Vastaus #129 : Lokakuu 18, 2011, 00:40:16 »
Olen nähnyt Danin elokuvissa My boy Jack ja December boys (nämä taidettiin kyllä mainita jo aikaisemmin) ja jos nyt olen ymmärtänyt oikein niin ensivuonna olisi tulossa elokuva The Woman in Black, jossa Daniel näyttelee.

Olen myös nähnyt trailerin Ballet Shoes jossa esintyy Emma Watson. Lupaava traileri, olisi mukava nähnä koko teos.

-A.L.-
-Missä on aarteesi, sielä on myös sydämesi.-

-Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.-

Poissa Painajainen

• Emoileva iskelmävaris
  • Vuotislainen
  • Taivas itkee hiljaa
« Vastaus #130 : Lokakuu 18, 2011, 02:57:41 »
Red Riding Hoodissa esiintyypi mukavaisessa (joskin epäsopivassa) roolissa Gary Oldman. Ja taisimpa bongata viime sunnuntain Nti Marplesta hyvän ystävämme Myrtin.
Don't fall in love. Fall off a bridge,
it hurts less.
Juukai -> Painajainen

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
« Vastaus #131 : Lokakuu 18, 2011, 21:56:51 »
Häpeän sitä, etten tunnistanut Lucius Malfoyn näyttelijää. Tämä herra näyttelee siis Kapteeni Koukkua.
 Stephen King

Poissa Cobb

• Vuotislainen
« Vastaus #132 : Lokakuu 21, 2011, 10:53:22 »
Gary Oldman eli Sirius Musta on näytellyt Frendeissä. Hän oli Joeyn (Tribbiani) kanssanäyttelijä (sanoinkohan oikein, suomen kieli on vaikeaa, tiedän.) jossain näytelmässä.

Maggie Smithin eli Minerva McGarmiwan näyttelijän näin olevan TV1:ltä tulevassa Downton Abbey-sarjassa.
Älä aliarvioi minua vain siksi, että olen nuori.

Avada Kedavra! -> Avaudu Kebabrulla! >:-D

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #133 : Lokakuu 21, 2011, 14:39:20 »
Häpeän sitä, etten tunnistanut Lucius Malfoyn näyttelijää. Tämä herra näyttelee siis Kapteeni Koukkua.

Oletko varma, ettet nyt sekoita Jason Isaacia ja Oscar Isaacia keskenään?

"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa annie lee

• Haaveksiva puhpallero
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostStone23429
« Vastaus #134 : Lokakuu 21, 2011, 14:59:17 »
Jason Isaacs (aka Lucius Malfoy) nähdään myös elokuvassa Armageddon. On muuten hyvä elokuva! Kannattaa katsoa!
-Missä on aarteesi, sielä on myös sydämesi.-

-Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.-

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #135 : Lokakuu 21, 2011, 16:17:28 »

Peter Pan -elokuvan (2003) näyttelijät, kyllähän se Lucce-setämme sieltä löytyy Koukun roolista. ;)

//Jep, siellähän se listassa lukee niin en katsonut tarpeelliseksi mainita erikseen. :) Mutta hyvä kun sanoit, mikäli joku ei itse linkkiä avaa niin tietää nyt silti.

~Bloodie
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2011, 18:27:48 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
« Vastaus #136 : Lokakuu 21, 2011, 17:33:46 »

Peter Pan -elokuvan (2003) näyttelijät, kyllähän se Lucce-setämme sieltä löytyy Koukun roolista. ;)

~Bloodie

Jason Isaacs näyttelee samassa leffassa kaksoisroolin ja on myös Mr. Darlingin roolissa (: Jokseenkin hellyyttävää nähdä Lucce-setämme niin hellyyttävässä roolissa, vaimonsa tossun alla :P

Itsehän koin melkoisen järkytyksen, kun katsoin Last Samurain pitkästä aikaan ja Timothy Spall hyppäsi silmilleni :D

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #137 : Lokakuu 21, 2011, 22:49:48 »

~Bloodie

Jason Isaacs näyttelee samassa leffassa kaksoisroolin ja on myös Mr. Darlingin roolissa (: Jokseenkin hellyyttävää nähdä Lucce-setämme niin hellyyttävässä roolissa, vaimonsa tossun alla :P

Tästä sen näkee, että ei pitäisi yrittää päteä ennen kuin on faktat itsellä hallussa. Erityisen noloa tästä tekee se, että olen nähnyt tuon Peter Pan-leffan.
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa bunnypirates

• *Insert a cool title here*
  • Vuotislainen
    • Tumblr
  • Pottermore: ScaleSand
« Vastaus #138 : Lokakuu 22, 2011, 01:54:10 »
Brendan Gleeson on siinä uudessa leffassa The Guard. Voisipa peräti mennä katsomaan. :--D
I'm sick of feeding my soul
to people who'll never know
just how purposeless
and empty they've grown .

Poissa Marsi

• Vuotislainen
« Vastaus #139 : Lokakuu 22, 2011, 17:36:28 »
Rupert Grint Ed Sheeranin musiikkivideolla: http://www.voice.fi/index.php?option=com_sbsarticle&tmpl=blog&cid=31259&cat=1 (juttu aiheesta ja video)

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
« Vastaus #140 : Lokakuu 22, 2011, 21:30:55 »
Jonkun aikaa sitten satuin katsomaan Linnunradan Käsikirja Liftareille. Masentuneella robotti Marvinilla on tuttu ääni. Ois melkein voinut kuvitella Kalkaroksen ilmestyvän näyttämölle.

Eilen tulleessa Linnunradan Käsikirja liftareille leffassa Alan Rickman ääninäytteli sitä masentunnutta roboottia

...no niin, vaikka kuinka olin lukevinani tarkkaan niin en huomannut että tämä oli jo mainittu.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 22, 2011, 21:38:33 kirjoittanut Nefgliniel »

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
« Vastaus #141 : Lokakuu 22, 2011, 22:04:00 »
Red Riding Hoodissa esiintyypi mukavaisessa (joskin epäsopivassa) roolissa Gary Oldman.
En ole kyseistä elokuvaa nähnyt (muuta kuin trailerin), mutta eikös siinä esiinny myös Robert Pattinsson (Cedric Diggory)?
 Stephen King

Poissa Painajainen

• Emoileva iskelmävaris
  • Vuotislainen
  • Taivas itkee hiljaa
« Vastaus #142 : Lokakuu 24, 2011, 00:09:19 »
Red Riding Hoodissa esiintyypi mukavaisessa (joskin epäsopivassa) roolissa Gary Oldman.
En ole kyseistä elokuvaa nähnyt (muuta kuin trailerin), mutta eikös siinä esiinny myös Robert Pattinsson (Cedric Diggory)?

WAAT? Kuinka en ole huomannut? Niinhän onkin!

Ne muuten, jotka katsoivat tänään Nti Marplen, saattoivat huomata, että Evans nimistä henkilöä esitti kukapa muukaan kuin herra Weasley! (olen niin hyvä näiden näyttelijöiden nimien kanssa...)
it hurts less.
Juukai -> Painajainen

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #143 : Lokakuu 24, 2011, 14:48:09 »

Ne muuten, jotka katsoivat tänään Nti Marplen, saattoivat huomata, että Evans nimistä henkilöä esitti kukapa muukaan kuin herra Weasley! (olen niin hyvä näiden näyttelijöiden nimien kanssa...)
Mark Williams siis. Ja samaisessa jaksossa oli mukana myös Sean Biggerstaff (Oliver Wood). Hän näytteli Marplen ystävän poikaa, Bobbya.

Poissa Zenzibar

• Aurori
  • *
    • Home sweet home
« Vastaus #144 : Lokakuu 24, 2011, 18:26:56 »
Natalie Tena eli Tonks esiintyy Game of Thronesissa kohtuu pienessä roolissa - ainakin toistaiseksi pienessä.

//David Bradley eli rakas vahtimestarimme Argus Voro esiintyy kyseisessä sarjassa myöskin :D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2011, 21:27:58 kirjoittanut Zenzibar »
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Painajainen

• Emoileva iskelmävaris
  • Vuotislainen
  • Taivas itkee hiljaa
« Vastaus #145 : Lokakuu 24, 2011, 21:11:09 »

Mark Williams siis. Ja samaisessa jaksossa oli mukana myös Sean Biggerstaff (Oliver Wood). Hän näytteli Marplen ystävän poikaa, Bobbya.

Haa! Mietinkin, oliko se Oliver! Sitten ajattelin "Njääh, ei sillä oo sitä aksenttia, ei voi olla." Saimpa erehtyä...
it hurts less.
Juukai -> Painajainen

Poissa Evannaque

• Vuotislainen
« Vastaus #146 : Marraskuu 01, 2011, 17:40:13 »
5.11 tulee yks leffa, jossa rupe on(: Ja Danhan on siinä jossain black women, mikä olikaa...? Katoin sen trailerin vähä aika sitte:---)
Ja Pattinsonhan näyttelee Twilight-saagassa, jonka kaikki nyt varmaan tiesivätkin :D

Poissa Jäätelö

• Vuotislainen
« Vastaus #147 : Marraskuu 30, 2011, 09:49:38 »
Noh Maggie Smithin olen ainakin nähnyt Nunnia ja Konnia, Keeping mum (Mami hoitaa), Teetä Mussolinin kanssa, Ya-Ya sisterhood ja Gosford Parkissa (tuossa elokuvassa esiintyi myös Michael Gambon jaa sitte en muista sen yhen leffan nimee ni Maggie ja Michael kummatkin oli kans siinä+se joka näyttelee Petuniaa, Fiona Shaw

Ralph Fiennesin olen nähnyt ainaki In Bruges(Kukkoilijat), The Reader(Lukija), Englantilainen potilas, Maid in Manhattan(Unelmien Manhattan), Schindler`s list,  ja ootan innolla uutta Bondia, missä Ralph näyttelee<3

David Thewlisin näin Basic Instict leffassa, esitti poliisia =)

Ja en oo pahemmi muita nähnyt, ei ainakaa nyt tuu mielee.

Emma Thompson oli eilisessä nelosen elokuvassa; Stranger than fiction.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2011, 09:31:09 kirjoittanut Jäätelö »
"Only I can live forever"

Poissa Marsi

• Vuotislainen
« Vastaus #148 : Helmikuu 05, 2012, 02:44:07 »
Huomenna sunnuntaina tulee mtv3 klo 14:05 leffa nimeltä "Sixty six - Pojasta mieheksi" jossa näyttelee Helena Bonham Carter :)

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #149 : Helmikuu 25, 2012, 19:49:17 »
Itse olen nähnyt Ralph Fiennesin tossa  Clash Of The Titans leffassa ainakin ja Alnan Ricmanin muutamissa leffoissa, myös on tultua Richard Griffiths  nähtyä kans jossain leffoissa olisko näytellyt tuossa uusimassa Pirates of Carribeanissa jopa
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #150 : Maaliskuu 19, 2012, 16:39:35 »
Olin aika tolaltani, kun bongasin Apinoiden planeetan synty nimisestä leffasta Tom Feltonin (Draco Malfoyn) näyttelemässä Dodge Landonia. Felton on ollut suosikkinäyttelijäni siitä lähtien kun Viisasten kiven näin ensimmäistä kertaa, ja oli tosi kiva nähdä ko. henkilö toisenlaisessakin roolissa. :)

Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Florida

• Vuotislainen
  • Ravista nyt myrskyhuonetta
    • Lillyn nettisivut
  • Pottermore: DraconisCat1558
« Vastaus #151 : Lokakuu 19, 2012, 21:19:18 »
Gary Oldman näyttelee Nancy Spungenin poikaystävää Sid Viciounsia elokuvassa Sid&Nancy. En ole vielä katsonut elokuvaa (se lepää parhaillaan vieressäni, kun kirjoitan tätä), mutta se kuulostaa hyvältä ja kirja ainakin oli hyvä.

/// muoks.

Noniin, nyt on katsottu Sid&Nancy ja vaikka oli melko huono elokuva ylipäätään, niin älyttömän hyvä suoritus Gary Oldmanilta! Tykkäsin kyllä nuoresta herrasta (sillosesta nuoresta) tässä elokuvassa :)

Sitten muita.

Robert Pattinssonin olen toki nähnyt kolmessa Twilightissa, hyvä suoritus kyllä herralta, mutta en juurikaan piittaa Pattinssonista.

Mark Williamsin (Arthur Weasley) olen bongaillut Tähtisumua elokuvasta, tykkäsin kyllä herran suorituksesta, mahtava näyttelijä muutenkin ja Tähtisumua oli muutenkin hyvä elokuva :) Tietysti Williams näytteli myös 101 dalmatialaisessa Jesperiä.

Alan Rickmanin olen bongannut useasta eri elokuvasta! Katsoin vähän aikaa sitten Robin Hood - Varkaiden ruhtinas - elokuvan, jossa herra näyttelee ja tykkäsin kyllä hänen suorituksestaan siinäkin. Sitten tietysti Järki ja tunteet, tykkäsin. Ja olen kuullut Rickmanin Apua! Olen kala - elokuvassa. Siinä taisi olla kaikki tältä nuorelta (tai vanhemmalta, miten sen nyt ottaa) tähdeltä, tykkään kyllä Rickmanista älyttömästi! Pahis!Hyvikset on mielenkiintosia.

Emma Watsonin bongasin ensimmäisen kerran My Week with Marilyn - elokuvasta ja tykkäsin kyllä koko elokuvasta! Ihana oli myös Watsonin osuus. Elämäni seinäruusuna - elokuvassakin nainen näyttelee hyvin.

Daniel Radcliffen bongasin taas ekan kerran December Boys - elokuvasta ja musta tuntuu, et toistan itseäni, kun sanon, että tykkäsin.

Ralp Fiennesin olen nähnyt Lukijassa, Titaanien taistelussa ja Herttuattaressa ja tykkäsin! Fiennes on muutenkin yksi lempinäyttelijöistä ja näyttelee mahtavasti!

Jason Isaacsin olen nähnyt tietysti Peter Panissa Kapteeni Koukkuna, mahtava suoritus, rakastuin! Lisäksi bongasin tämän nuoren herran elokuvassa Good, tykkäsin  siinäkin!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2012, 12:28:04 kirjoittanut Florida »
Palavana paperina
   sataa maahan tarina,
   johon meidät kirjoitettiin

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #152 : Lokakuu 20, 2012, 00:12:12 »
En itseasiassa ole tajunnut ennen  kuin nyt, tätä ketjua lukiessani, että Arthur Weasleytä esittävä henkilö on 101 dalmatialaisessa. Johtuu ehkä siitä kun ite olen kattonut kyseisen elokuvan aina dubatulta videolta niin en osannut häntä yhdistää Arthuriin. Vähän aikaa sitten katsoin 101 dalmatialaisen pitkästä aikaa ja pidin kyllä hänen roolihahmostaan hömelönä varkaana. Vähän yksipuoleinen hahmo siinä, mutta ei paljoa voi odottaakkaan kun hänen roolinsa on niin pieni sivuosa.

Molly Waesleyn (unohdan usein näiden näyttelijöiden nimet) olen nähnyt Mamma Mia! elokuvassa ja hänen roolistaan tykkään siinä todella paljon. Marilyn Streepin kolmen hengen kaveriporukka toimii tosi hyvin yhteen.

Jason Isaac eli Lucius Malfoyn olen nähnyt Peter Panissa koukkuna ja Herra Kultasena ja on kyllä loistava rooli siinä. Sopivan pelottava, hempeä ja huumorillinen. Vaikka kyllä hänelle sopii paremmin Luciuksen valkoinen kuin Koukun musta peruukki.

Tossa kesällä katsoin ekan kerran Mami Hoitaa elokuvan, jossa on Maggie Smith eli McGarmiva. Pakko myöntää, että vaikka hänen roolihahmonsa oli mielyttävä, niin en päässyt siihen sisälle, eikä se minusta mikään musta komedia ollut. Ei koskettanut minua eikä jäänyt valitettavasti mitenkään positiivisesti mieleen.

Robert Pattinsonin eli Cedric Diggoryn olen kahdessa ekassa Twilightissa nähnyt. Odotin Twilightia tosi paljon kun sain kuulla että Pattinson näyttelee vampyyria (en ole kirjoja lukenut, enkä edes kuullut niistä ennen elokuvaa). Eka Twilight elokuva on ihan ok, se minulla on dvdeellä, mutta toka meni jo niin sekoksi, ettei kiinosta katsoa enempiä. Pattinson on hyvä, mutta muu siinä Twilightissa ei minua kiinosta.

Viktor Rumia näyttelevä ukko, jonka nimeä en muista, esiintyy Hostel kakko selokuvassa, en kyllä muista yhtään millaisessa roolissa. Palkon seksiä ja verta siinä kumminkin esiinty ja muistaakseni Viki kuoli jossain vaiheessa, en mene vannomaan.

Gary Oldmanin eli Sirius Mustan olen bongannut näistä uusista Batmaneistä seka Red riding Hood elokuvasta ja Oldmanin suorituksista ei voi sanoa mitään pahaa. Loistava näyttelijä.

Lupinin katsoin tänään pitkästä aikaa Black Beauty elokuvassa, ja hän on siinä kyllä ihanan herkkä. Voin vaikn kuvitella että Lupin on ollut nuorempana tuollainen.

Helena Bonham-Carter eli Bellatrix olen nähnyt Jali ja suklaatehtaassa Jalin äitinä, vaikka hänen roolinsa oli siinä hyvin pieni, mutta ihan onnistunut. Helnan olen myös nähnyt Sweeny Todissa, jossa hän on niin lääpälläään Johnny Deppiin, että ihan tulen kateellsieksi. Hyvin hän tässä laulaa ja muuta en oikein muistakkaan, siitä on aikaa kun kyseisen elokuvan olen nähnyt.

Emma thompson eli Punurmio Love Actually elokuvassa. Hän on äiti, joka joutuu katsomaan vierestä kun mies (Alan Rickam) kiinnostuu nuoremmista työntekijöistä on minusta koskettavaa. Eikä ihme kun Alan Rickmanin roolihahmo on siinä niin tunnevammainen.

Alan Rickman (Eli ihana Severus Kalkaros) on Love Actuallyssa minulle myös tullut tutuksi ja on mielenkiintoisin hahmo sitten  pääministerin. Alan näytteleee loistavasti tunnevammaista ukkoa, joka mieuummin viettäisi aikaa kuuman sihteerikön kanssa, kuin kotona vaimon luona. Onneksi näiden suhteella on kumminkin onnellinen loppu. Alan on loistava Sweeny Todissa ja olen kuunnellut usein sitä hänen ja Johnny Deppin yhteislaulua Pretty Woman. Upeaa. Alanin muistan pienesti myös Burtonin Liisa Ihmemaassa elokuvan Kaalimadon äänenä. Se olikin ehkä ainut hyvä koko elokuvasssa Johnny Deppin lisäksi. Olin Burtonin Ihmemaahan todella pettynyt (ja taisihan se Helna Bonham-Carter sielläkin vilahtaa jonain kuningattarena)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2012, 15:44:10 kirjoittanut BlackSev »

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #153 : Lokakuu 20, 2012, 11:48:04 »
No muutamia...

Emma Watson, eli Hermy tuli ensimmäisenä mieleen ja hänet olen nähnyt ainakin Balettitossut-elokuvassa, ja tykkäsin sekä neidin suorituksesta sekä elokuvasta itsestään. Olen minä Emman muuallakin nähnyt, mutta nyt en muista missä.

Alan Rickmanin a.k.a. Snapen olen nähnyt kuullut ääninäyttelevän ainakin Tim Burtonin Alice in the Wonderlandissa, isoa ja viisasta, sinistä matoa (Absolen tai joku..), joka muistuttaa kummasti Alania itseään :DD Näyttelytyötä olen nähnyt ainakin Jane Austenin romaaniin pohjautuvassa elokuvassa Järki ja Tunteet ja yhtä hienosti herra teki työnsä kuin aina ja tykkään myös noista Austenin kirjoista tehdyistä elokuvista :))

Helena Bonham - Carterin eli iki-ihanan Bellatrixin olen nähnyt tositositosi monissa paikoissa :)) Tosi monissa Burtonin elokuvissa, kuten nyt ainakin Jali ja Suklaatehdas, Alice in the Wonderland, Sweeney Todd, Dark Shadow ja joku jonka juuri unohdin :D

Gary Oldmania, eli Siriusta olen nähnyt tottakai Draculassa, Batman ja Yön ritarissa ja parissa Frendit-jaksossa sylkeväisenä menestysnäyttelijänä :DD

päivittelen sitten lisää, kun tulee muita mieleen :D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2012, 21:57:36 kirjoittanut annips »

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #154 : Lokakuu 21, 2012, 15:19:22 »
Helena Bonham-Carter eli Sibylla Punurmion olen nähnyt Jali ja suklaatehtaassa Jalin äitinä,
Jospa kuitenkin Bellatrix? Kun Emma Thompsonhan on Punurmio.
 These are the  WOORST PIEES OFF LOONDOOOOOOOOOOONN, kyllä se hyvin laulaa :D
Ja mainitsit sen "vilahtavan jonain kuningattarena", niin kyllä mi ainakin huomasin hänet ja tyksin kamalasti, Punaisen kuningattaren hulluus tuli kivasti hänen kauttaan esille. On se vaan taitava. Ja kiva ääni kyllä, tykkäsin kamalasti kun lauloivat Deppin kanssa Sweeney Toddissa, kaikki ovat ihkuttaneet tuota Pretty Womenia, itselläni iski turhautumus päälle puolessa välissä. "DO IT DO IT!!111"

Onko Red Riding Hood katsomisen arvoinen? Eikä edes offia tämä.
// Pretty Womenin ohi menee mm. se pirskatin Lontoolaulu jonka Depp lauloi alussa.. Ei vaan iske muhun Alanin laulu eikä kappale itsessäänkään ole kummoinen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 22, 2012, 08:13:12 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
« Vastaus #155 : Lokakuu 21, 2012, 15:39:00 »
Helena Bonham-Carter eli Sibylla Punurmion olen nähnyt Jali ja suklaatehtaassa Jalin äitinä,
Jospa kuitenkin Bellatrix? Kun Emma Thompsonhan on Punurmio.
  WOORST PIEES OFF LOONDOOOOOOOOOOONN, kyllä se hyvin laulaa :D
Ja mainitsit sen "vilahtavan jonain kuningattarena", niin kyllä mi ainakin huomasin hänet ja tyksin kamalasti, Punaisen kuningattaren hulluus tuli kivasti hänen kauttaan esille. On se vaan taitava. Ja kiva ääni kyllä, tykkäsin kamalasti kun lauloivat Deppin kanssa Sweeney Toddissa, kaikki ovat ihkuttaneet tuota Pretty Womenia, itselläni iski turhautumus päälle puolessa välissä. "DO IT DO IT!!111"

Onko Red Riding Hood katsomisen arvoinen? Eikä edes offia tämä.

Nyt meni kyllä Punurmio ja Bellatrix minulla sekaisin, sori.

Tim Burtonin Liisa Ihmemaassa olen vain kerrna katsonut (elokuvateatterissa), joten Helenan rooli ei siinä jäänyt kunnolla mieleen, oliko se isokin? Iso pää hänellä ainakin siinä oli. 
Ainakin minusta Pretty Woman -laulu on koko Sweeny Todd elokuvan paras kohta, varmasti sen takia että Johnny ja Alan kuulostaa niin hyviltä yhessä.
Minä pidin Red riding Hoodista, suosittelen kattomaan. 

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #156 : Marraskuu 16, 2012, 09:19:52 »
Televisio-sarja lisäyksiä kun niitäkin on tänne laitettu:
Warvick Davis näytteli Merlinissä sillan vartijaa jaksossa nimeltä Feeniksin silmä.
Miriam Margoyles eli Prof. Verson näyttelijähän oli myös Merlinissä jonkun prinsessan lapsenvahtina tän kesän jaksoissa.
Dawid Tennat aka Barty Kyyry Jr. on Doctrorina Doctor Who:ssa.
Clémence Poésy aka Fleur on Sodassa ja Rauhassa Rostovin tyttärenä. Kyseinen sarja tuli jo viime kesänä yleltä ja pyöri kesällä AVAlla.
Dawid Tennant oli viime kesänä olleessa Einstein ja Eddington elokuvassa Eddingtonina. Elokuva käsitteli Einsteinin suhteellista painovoima teoriaa.

Elokuvia:
David Bradley aka Voro oli Tornin Vartijana viimevuonna ilmestyneessä Captain Amerca: the Fisrt Avenger -elokuvassa.
Toby Jones oli samassa elokuvassa tohtori Arnim Zolana.
Bil Nighty oli Lentävän Hollantilaisen kapteenina PotC 2 & 3 elokuvissa.
Harry Melling aka Dudley oli kesällä tulleissa Merlinin jaksosa Gill nimisenä nuorena miehenä, joka osasi taikoa ja osallistui vapaisiin turnajaisiin, käyttäen taikavoimiaan saadakseen kunniaa.
Warvick Davies on näytellyt myös Narnian tarinat Prinssi Kaspian elokuvassa kääpiö Nikabrikia.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #157 : Toukokuu 11, 2013, 14:24:25 »
Warwick Davisin (Lipetit/Lujahaka) olen nähnyt myöskin Merlinissä ja sen lisäksi pääroolissa elokuvassa Willow.
Merlinissä, jaksossa 'The Changeling' Grunhilda-nimistä noitaa näyttelee Miriam Margolyes eli Pomona Verso.
Poikani Jackin taisin muutama vuosi sitten katsoa ihan vain, koska siinä on Daniel Radcliffe (Harry Potter.)
Ja Patriot-elokuvassa on Jason Isaacs pahiksena. Näyttelee varmaan hyvin, mutta koska roolihahmo tappaa Heath Ledgerin roolihahmon, niin..
Ja eikös Madame Maximen näyttelijäkin ole Alice in Wonderlandissa?
//Omana itsenään Jack Osbourne: Celebrity Adrenaline Junkien neljännen kauden viimeisessä jaksossa on Tom Felton.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2013, 14:34:06 kirjoittanut Greenfinch »

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #158 : Toukokuu 11, 2013, 21:17:05 »
Ja eikös Madame Maximen näyttelijäkin ole Alice in Wonderlandissa?
Joo, on se. Esitti Alicen tätiä Imogenea.

Katoin tässä joitakin päiviä sitten Sherlockia DVD:ltä ja vasta tajusin, että yhdessä jaksossa oli mukana Fiona Shaw eli toisin sanoen Petunia. En tajua, että miten vasta nyt tajusin kuka kyseessä oli vaikka jakso on tullut nähtyä muutamaan otteeseen. Niin ja siis kyseessä on Granadan Sherlock Holmes.

Poissa Witchie

• Elämäm koulun mallioppilas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowPixie11227
« Vastaus #159 : Toukokuu 12, 2013, 16:26:47 »
Toi Matami Huiskin näyttelijä on ollut yhdessä Doctor who-jaksossa maailman viimeisen ihmisen äänenä, ja toi Mollyn näyttelijä oli siinä Mamma Miassa. Gary Oldman oli muistaakseni jossain jossain tieteiselokuvassa jos en nyt ihan väärin muista niin siinä oli joku taksikuski ja siinä taidettiin jäädyttää pari tyyppiä. Ja tietysti Bartemius Kyyry jr. Sehän näyttelee doctor whota, ja Helena Bonham Carter oli Dark Shadows-nimisessä filmissä.

Poissa Zenzibar

• Aurori
  • *
    • Home sweet home
« Vastaus #160 : Toukokuu 12, 2013, 16:43:22 »
Toi Matami Huiskin näyttelijä on ollut yhdessä Doctor who-jaksossa maailman viimeisen ihmisen äänenä, ja toi Mollyn näyttelijä oli siinä Mamma Miassa. Gary Oldman oli muistaakseni jossain jossain tieteiselokuvassa jos en nyt ihan väärin muista niin siinä oli joku taksikuski ja siinä taidettiin jäädyttää pari tyyppiä. Ja tietysti Bartemius Kyyry jr. Sehän näyttelee doctor whota, ja Helena Bonham Carter oli Dark Shadows-nimisessä filmissä.

Tuo tieteiselokuva, josta puhut, on nimeltään The Fifth Element. :) Kannattaa muuten vähän lukea vanhempia viestejä, että onko siellä kenties jo mainittu niitä leffoja, joita itsekin ajattelit :)

Poissa Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #161 : Toukokuu 28, 2015, 07:33:37 »
Nyt tulee rutkasti toistoa, mutta joitakin leffoja ei ole muistettu mainita, ja muutama uusi roolisuorituskin on tullut lisää, mitä nyt edellisten viestien päivämääriäkin vilkaisin. Tähän väliin on pakko sanoa, että joidenkin näyttelijöiden kohdalla on hankala olla kuvittelematta heitä Potter-rooleihinsa ja osa vain jotenkin osaa päästä eroon omasta Potter-roolistaan.

Helena Bonham-CarterJali ja suklaatehdas, Big Fish, Sweeney Todd, Alice in Wonderland, Dark Shadows, Corpse Bride, The Lone Ranger
Jos olisi mahdollista, adoptoisin Helenan sekä Johnny Deppin vanhemmikseni sekä Tim Burtonin isäpuoleksi tms.

Gary OldmanBram Stokerin Dracula, Frendit

David ThewlisPoika raidallisessa pyjamassa

Mark Williams101 dalmatialaista, Shakespeare in Love, Father Brown
Father Brown on tv-ohjelma, josta olen katsonut pari, kolme jaksoa (mutten kokonaan)

Imelda StauntonMaleficent, Shakespeare in Love, Nanny McPhee, Alice In Wonderland, David Copperfield

Ralph FiennesMaid in Manhattan, Nanny McPhee ja Suuri Pamaus, 007 Skyfall, 007 Spectre

Richard GriffithsSleepy Hollow, Pirates of the Caribbean: Vierailla vesillä

Michael GambonSleepy Hollow
Miten minä en edes muista tätä?

Miranda RichardsonSleepy Hollow
Menee samaan kategoriaan kuin Gamboninkin roolisuoritus, miten en muista tätä? Mutta siis, en pahemmin välitä koko näyttelijättärestä, mikä saattaa olla syynä siihen, etten edes muista roolisuoritusta.

Jason IsaacsPeter Pan, Autot 2
Jälkimmäisen leffan katsoin suomidubein, pitäisi vain ostaa ko. leffa ja katsoa tekstityksillä, jotta voisin sanoa mitään tästä. Pienempänä Peter Pania katsoessani jossain välissä tajusin mr. Darlingin olevan Lucius, mutta että vielä Kapteeni Koukkuna? En missään vaiheessa edes tajunnut koko asiaa, en edes äänenkään perusteella. Vasta jokunen kuukausi sitten löydettyäni Peter Panin DVD'llä kirppikseltä huomasin ihan sattumalta tuon Lucius-mr. Darling-Captain Hook -jutun :D

Alan RickmanSweeney Todd, Alice in Wonderland

Timothy SpallSweeney Todd, Lumottu, Alice in Wonderland

Miriam MargolyesBabe suurkaupungissa
Tämä leffa pitäisi katsoa uudelleen!

Emma ThompsonNanny McPhee

John CleeseVaaleanpunainen pantteri 2, Maailman ympäri 80 päivässä

Maggie SmithMami hoitaa, Nanny McPhee ja Suuri Pamaus + sitten se eräs elokuva, jonka nimeä en vain muista.

Frances de la TourAlice in Wonderland

Daniel RadcliffeDecember Boys, Poikani Jack, David Copperfield, The Woman in Black, What If, A Young Doctor's Notebook and Other Stories
Jälkimmäisin löytyy Netflixistä, on muistaakseni neliosainen ja sijoittuu Venäjän sisällissodan aikaan.

Robert PattinsonTwilight, Remember Me, Vettä elefanteille, Cosmopolis

Jamie Campbell BowerSweeney Todd, Twilight, The Mortal Instruments: City of Bones
plus sitten tietenkin Counterfeit -bändi. Mä en vaan kestä, rakastan yli kaiken ;_;

// Rupert Grint - The Necessary Death Of Charlie Countryman, Lego House
Charlie Countryman -leffan sivuroolitus tuli minulle itselleni puskista, varsinkin näin pikkutunneilla, kun ei saa unen päästä kiinni ja haluaa katsoa jonkun satunnaisen leffan. Lego House on Ed Sheeranin musiikkivideo, ja Rubertin musiikkivideolla olosta sain tietää vasta jokunen kuukausi sitten Instan kautta, vaikka video on julkaistu ilmeisesti jo kolmisen vuotta sitten.

// Fiona Shaw - Dorian Gray
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2016, 22:47:59 kirjoittanut Welhokaniini »

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #162 : Heinäkuu 03, 2015, 08:54:57 »
Tom Felton - Ensimmäisen asteen murha: Jo se kun kuulin, et Tom on tässä ni sai jo kiinnostumaan vähän, koska mä olen pitänyt sitä poikaa todella hyvänä näyttelijänä. Paljon paljon parempana kuin esim Danielia (...joka kyl loisti taas vähän paremmin December Boyssa kuin Pottereissa.), mut siis katoin ekan jakson tota ensimmäisen asteen murhaa ja sanon et olin sulaa vahaa lattialla. Siis että Tomille sopii just täydellisesti nää "Draco Malfoy" roolit ;D. Siis jätkä pääsee kyl ihan oikeuksiinsa noissa olosuhteissa. Vaik olihan se Anna ja Kuningaskin ihan hyvä joo, mut jotenkin Tom haltsaa täydellisesti nää "paha poika" roolit ;D.
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #163 : Elokuu 24, 2015, 21:43:19 »
Sory tuplat mut ihan oikeasti, vähänkö tunnen nyt oloni tyhmäksi.

:'D Miten mä en oo tajunnut tätä ennen?? :O (johtusko osittain vaikka siitä et jätkä on muuttunut AIKA PALJON ekoista Pottereista)

Harry Melling tunnemme hänet Pottereiden Dudleynä, on ollut MERLIN-sarjassa oliko kolmannella(?) kaudella Gilli-hahmona :O (vähän tunnen oloni nyt tyhmäksi, kun kerran tässä olen aika suurikin Merlin-fani ollut ekalta kaudelta saakka... ja en oo tota ennen tajunnut, jotain tuttua mä mietinkin et siinä kundissa on, mut en nyt ihan tätä ollut ajatellut :O)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2015, 09:32:18 kirjoittanut Pipe »

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #164 : Tammikuu 28, 2016, 15:17:24 »
Tom Felton seikkailee Areenassa vielä muutaman päivän katsottavissa olevassa Labyrintti-minisarjassa melko komeana kreivinä. Jos tykkää keskiaikasista fantasiaseikkailuista, kannattaa katsoa.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #165 : Tammikuu 28, 2016, 17:17:15 »
Tom Felton seikkailee Areenassa vielä muutaman päivän katsottavissa olevassa Labyrintti-minisarjassa melko komeana kreivinä. Jos tykkää keskiaikasista fantasiaseikkailuista, kannattaa katsoa.

Oih, kiitos vinkistä :). Siellä näytti olevan paljonkin tuttuja näyttelijöitä. Sarja vaikuttaa todella todella mielenkiintoiselta, ja sai kyllä sydämen hyppämään kurkkuun parissakin kohdassa (ainakin ekassa osassa). Tosin tuo yksi jakso on vain aika tajuttoman pitkä, jos jotain huonoja puolia ruvetaan hakeen. ;D

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #166 : Helmikuu 01, 2016, 00:22:09 »
Miksi mä en nähnyt tätä täällä??

Elokuvassa What If näyttelee Daniel Radcliffe ja nii ei varmaan enempää tartte selittää kuka on kyseessä. ;D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2016, 09:35:23 kirjoittanut Pipe »

Poissa Annabeth

• Rypläke
  • Vuotislainen
« Vastaus #167 : Helmikuu 24, 2016, 16:19:48 »
Alan Rickmaniin oon törmänny monessa paikkaa ääninäyttelijänä. Päällimmäisenä mielessä on Linnunradan käsikirja liftareille.

Sitten oli lyhyt video Syyrian sotalasten hyväksi, missä Alan kertoo asioista. Vain videon katsomalla voi lahjoittaa rahaa. Joten tässä se on: https://www.youtube.com/watch?v=HkiMz-e2ZcE

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #168 : Heinäkuu 19, 2016, 20:58:54 »
Leuka tipahti lattiaan elokuvateatterissa torstaina :D.
Kerro minulle jotain hyvää elokuvassa päähenkilön (tyttö) poikaystävää näyttelee Matthew Lewis, jonka me Potter-fanit tunnemme ehkä paremmin nimellä Neville Longbottom :). Siis nii äänestähän mä tunnistin, vähän oli poika muuttunut ;D, miehistynyt siis. Suosittelen leffaakin, meinaan se lensi allekirjottaneen suosikiksi (ohi Fault in our starsin, ja se on jo aika paljon. Koska toi leffa on miten sen sanois, ei nyt omakohtanen, mut liippaa aika läheltä omaa menneisyyttäni.)

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #169 : Marraskuu 02, 2016, 20:13:13 »
Suureksi tyrmistyksekseni mutta myös ilokseni Tom Felton on mukana the Flash -sarjan kolmannella kaudella, joka nyt pyörii Jenkeissä. Felton esittää hieman takakireää rikospaikkatutkijaa, joka ei tule toimeen sarjan päähenkilön kanssa. En olisi koskaan odottanut törmääväni Potter-näyttelijään CW:n supersankarisarjassa, mutta niin vain Felton siellä pomppii.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
« Vastaus #170 : Huhtikuu 14, 2017, 11:01:40 »
Uudessa Kaunotar ja Hirviö elokuvassa esiintyy Emma Watsonin eli Hermionen lisäksi Emma Thompson eli Punurmio Teekannuna ja Ian McKellen eli Dumbledore kellona. Olin todella yllättynyt Emma Thompsonin lauluäänestä kun hän elkuvassa esitti Beauty and the Beast kappaleen ja todella hyvin vielä.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #171 : Huhtikuu 14, 2017, 11:09:10 »
Uudessa Kaunotar ja Hirviö elokuvassa esiintyy Emma Watsonin eli Hermionen lisäksi Emma Thompson eli Punurmio Teekannuna ja Ian McKellen eli Dumbledore kellona. Olin todella yllättynyt Emma Thompsonin lauluäänestä kun hän elkuvassa esitti Beauty and the Beast kappaleen ja todella hyvin vielä.
Ian McKellen ei ole näytellyt Dumbledorea, muita karvakasvoja kylläkin. Vanhaa Dumbledorea näytelleet ovat Richard Harris ja Michael Gambon :)
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #172 : Huhtikuu 14, 2017, 21:06:58 »
(Menee vähän ohi, mut Ian McKellen on näytelly ainakin TSH:ssa ja Hobbitessa Gandalfia. :) Pim, viesti ei ole tässä, vaan tämä on ovela ja kiltti hämäysloitsu, ja viesti vain näyttää olevan tässä. )
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
« Vastaus #173 : Toukokuu 03, 2017, 14:50:51 »
Katsoin pitkästä aikaa Kuninkaan puheen. On loistava elokuva kaikin tavoin, ja siinä näyttelee Helena Bonham-Carten kuningatar Elisabetina ja Sir Michael Gambon kuolevana kuningas Yrjö V:na.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
« Vastaus #174 : Toukokuu 22, 2017, 11:23:58 »
Katsoin poikaystäväni suosikkielokuvan Soldier ja siellä vilahtaa Lusse eli Jason Isaac pahiksena.
James Bondeja olen kanssa viimeaikoina paljon katsellut ja sieltä löytyy Hagrid eli  Robbie Coltrane elokuvista Kultainen silmä ja Kun maailma ei riitä. Uusimmissa Bondeissa M taasen on Ralph Fiennes eli Voldemort. Hän on Skyfall ja Spectre elokuvissa.