Kirjoittaja Aihe: Lapko  (Luettu 498 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Siel

• Ankeuttaja
Lapko
« : Syyskuu 10, 2007, 16:18:29 »
Mitäs mieltä te olette tällaisesta bändistä kuin Lapko?

3 levyä ovat julkaisseet, uusin kantaa nimeä Young desire, vanhemmat taas ovat Scandal ja The arms.
Bändiin kuuluu kolme jäsentä: Malja (laulu, kitara), Heikkonen (rummut) ja Nordberg (basso).
Kotisivut: www.lapko.com

Itse olen rakastunut bändiin tässä kuluneen kesän aikana. Kerran näin viime vuonna livenä ja silloinkin pidin oikein hyvänä bändinä, mutten saanut aikaiseksi tutustua kunnolla. Tänä kesänä ja viime keväänä taas aloin tutustumaan kunnolla ja nyt olen jo aivan hurmiossa! :D Näin nämä myös livenä Jurassic rockissa ja keikka oli mahtava.
Rakastan Maljan ääntä, se on niin uniikki. Myös bändin musiikin rytmit ja rytminvaihdokset ovat jotenkin todella mielenkiintoisia. Kokonaisuus iskee minuun täysillä.
Jos vain on mahdollisuus, niin suosittelen lämpimästi että menette katsastamaan tämän bändin livenä. Jo pelkkä Maljan lauluääni on jotain kokemisen arvoista.

Puheenvuoro on teidän.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Lapko
« Vastaus #1 : Syyskuu 10, 2007, 17:05:44 »
Olen kanssasi samalla kannalla, kaverini on myös tohkeissaan tästä ja omistaa jopa Lapko paidan.
Minäkin pidän Maljan äänestä, se on minusta karismaattinen ja uniikki kuten jo sanoit. Biisit on hyviä ja meininki loistava.
Omiksi suosikeiksi on nousseet All the best girls and Killer Whales.

Sori lyhyt teksti, mutta on kiire reeneihin :>>
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #2 : Syyskuu 10, 2007, 19:06:57 »
Pari vuotta sitten kaveri hehkutti, että Suomen paras bändi on Lapko. Itse en ollut bändiä kuunnellut enkä vähään aikaan kuunnellutkaan, mutta Scandalin ilmestyttyä tuli sitten ravattua muutamalla keikalla ja itse levykin löysi tiensä levyhyllyyni. Tykkäsin kyllä, mutta jokin puuttui. En oikein vieläkään osaa sanoa mikä, livenähän Lapko on oikein hyvä ja kivaa kuultavaa eikä levylläkään hassumpi, mutta ei se lempibändieni joukkoon silti noussut.

Lemppareita Scandalilla ovat My Cry Works, Panda Eyes, The Arms ja All the Best Girls (josta täytyy vielä erikseen mainita hieno, hieno kertsi, joka onnistuu aina hieman liikuttamaan). Uusinta levyä en ole hankkinut enkä juuri kuullutkaan, kun ei tule tuota radiota oikein kuunneltua. Voisin kyllä ainakin lainata joltain, koska voi olla, että se olisi sitten se täysosuma, johon edelliset eivät olet vielä pystyneet.

Siel

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Syyskuu 16, 2007, 23:09:33 »
Bändille ei ollut (ainakaan suomenkielistä) foorumia olemassa, joten tartuin tuumasta toimeen ja tein sellaisen.
http://www.createforum.com/scandal/ .
Olisi kivaa jos ihmiset rekisteröityisivät ja puhuisivat, saataisiin tuo elämään. :)

Poissa Getorick

• Haaveilija
  • Vuotislainen
  • Ian <3
« Vastaus #4 : Syyskuu 16, 2007, 23:18:39 »
Oi! Lapko on yksi lempibändeistäni <: Ja nyt kun näin sen uudestaan livenä, rupesin pitämään siitä vielä enemmän! Eilen olin siis nosturissa katsomassa ja oli ihana keikka<3 Aikaisemmin olen myös kerran nähnyt, pari kesää sitten aika pienillä festareilla täällä melko pienessä kotikaupungissani <:
Ja kuten joku sanoikin, Maljan ääni on sitten aivan mahtava. Ja ahh lapko kokonaisuudessaan.
Yhtään levyä en omista, koska olen paha paha enkä ostele musiikkia. Mutta kuuntelen paaaaljon. Kassin omistan, sen uudemman mallisen pitkällä hihnalla (eilen ostin ;) tai no käytännössä tänään :D) ja sitten pinssin (sekin on aivan upo-uusi).
Parhaita biisejä on ehdottomasti vanhemmasta tuotannosta All the best girls sekä Panda Eyes. Uudelta levyltä ehdoton suosikki on Hugging the Phone, jolla he eilen aloittivat nosturissa (: Panda Eyesiä ei ikävä kyllä siellä kuultu :C

Oliko ketään muita eilen siellä nosturissa? (=

//muokss. Tulipa tässä mieleen, että te ketkä ootte nähneet livenä Lapkon, niin onko Anssi aina sen näkönen kun se olis aineissa tai jotain :D Lauantaina oli ainakin.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2007, 13:37:22 kirjoittanut Getorick »
Luonnevika.
Täytyy taistella.
Joskus voi myös taiteilla. Tai ainakin yrittää.

Poissa Pennie

• Vuotislainen
  • Ravenclaw
« Vastaus #5 : Syyskuu 17, 2007, 12:33:59 »
Kaikista mun bändipaidoista Lapkon paita on se käytetyin. Aloin tosissaan kuunnella Lapkoa reilu vuosi sitten ja siitä asti se bändi on tehny muhun aina vaan enemmän ja enemmän hyvän vaikutuksen.

Maljan ääni tosi upea ja se jotenkin oikeen viiltää sydämeen välillä kun niin kauheesti riipii. :) Sopii näille kappaleille kun nenä päähän.

Itse omistan kaikki Lapkon levyt (aidot tietenkin! :)) ja ne on olleet tosi kovassa soitossa niin koneella kun stereoissakin.

Minun suosikeiksi on Lapkolta muodostuneet jo klassikko Stacy, Pistol In A Way, The Arms, Barrel Of The Past, My Cry Works, Sawyer The Brother, Hugging The Phone, Bad Boy, Dead Disco ja äääää.. Voisin luetella kaikki, koska oon niin tylsä, että tykkään kaikista Lapkon biiseistä. Löytyy toki joukosta huonompiakin, mutta 80% levyjen biiseistä on suorastaan tajunnan räjäyttäviä.

Anssin basisointia (onko se edes sana?) on mukava katella ihan livenä. :)

Mutta että.. Lapko, The Ark ja Disco Ensemble. Nää on ne mun mielestä parhaat bändit ikinä. Ja se on paljon se. Lapko näistä on ihan kärjessä. <3

Siel

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Syyskuu 19, 2007, 19:49:33 »
Tulipa tässä mieleen, että te ketkä ootte nähneet livenä Lapkon, niin onko Anssi aina sen näkönen kun se olis aineissa tai jotain :D Lauantaina oli ainakin.

Kyllähän tuo tuntuu olevan :'D
Mun lempparibiisejä on tällä hetkellä My cry works, Young desire, Bad boy ja Scandal. Tuosta viimeisimmästä tulikin sitten tosiaan tuon foorumin nimi, kun mietin että haluaisin että se liittyisi jotenkin johonkin biisiin, mutta ei saisi olla liian pitkä. Tuo scandal-sana tuntuu esiintyvän parissakin biisissä, joten se oli oikein hyvä vaihtoehto :D