Kirjoittaja Aihe: Millainen olisi ollut täydellinen loppu?  (Luettu 38528 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Jazmín

• Vampyyrityttö
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Millainen olisi ollut täydellinen loppu?
« Vastaus #25 : Syyskuu 25, 2007, 19:29:58 »
No joo... Ei kyllä oikeestaan tee mieli hirveesti tota loppua muuttaa, mutta ois JKR voinu kertoo hiukan enemmän yksityiskohtia, vaikka vastailikin kysymyksiin kirjan ilmestyttyä. Ja mielestäni olisi ollut kivempi, jos olisi kerrottu enemmän ajasta heti kun Voldy on kuollu ja velhomaailma palaamassa takaisin järjestykseen. Ja mielestäni Fred ei ois saanu kuolla! Vaikka joku muu Weasley, (esim Charlie sen tilalle) mut ei Fred! Mutta ei mulla sitten muuta. Tai no ehkä Teddeyn kohtalo oli liian samallainen kun Harryn.
"You shine so bright it's insane, you put the sun to shame."

tuire

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Syyskuu 25, 2007, 19:48:20 »
  Olisi ollut vaikeaa kuvitella uutta loppua Rowlingin lopun tilalle, siksi kun olin lukenut varsinaisen kirjan loppuun niin pidin tauon ennen epilogia ja mietin, kuinka asioiden kuuluisi minusta loppua. Rowlingin loppu oli hieno  ja me uskomme häntä, mutta oma unelmaloppuni olisi mennyt näin:

-Harry ja Luna naimisiin:)
-Mr. Weasleystä tai Lunasta taikaministeri
-olisin toivonut että Hallowsit olisivat auttaneet tuhoamaan Hirnyrkkejä
-Lupin ja Tonks eivät olisi kuolleet
-Nevillestä Tylypahkan rehtori

ja näin...

Parasta oli kun Row piti huolta että Harry puhdisti Severuksen maineen koko velhomaailman edessä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2007, 10:43:02 kirjoittanut tuire »

Hollyspot

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Syyskuu 26, 2007, 15:19:50 »
Mä en myöskään osaa kertoa mitä siellä lopussa olisi pitänyt tapahtua, mutta...
Mun mielestä sen "väkisinkirjotetun" 19 years laterin sijaan olis voitu jollain tapaa käsitella porukan fiiliksiä tämän kaiken jälkeen. Nyt sen kauan odotetun loppukamppailun jälkimainingit jäi kokonaan käsittelemättä. Hypättiin vaan johonkin sellaiseen, mikä mun mielestä olis saanu jäädä jokaisen lukijan mielikuvituksen varaan.
Mulle jäi siitä edellisestä kirjasta hirmu voimakkaat fiilikset, paljon tunteita samaan aikaan, joten sitä odotti että myös viimeisestä kirjasta jää suuria tunteita. Nyt tämä epilogi piti huolen, että tunteet oli lähinnä hölmistyneet, että miten tää nyt näin loppu.

Poissa Felis silvestris catus

• Vuotislainen
« Vastaus #28 : Syyskuu 27, 2007, 21:55:05 »
Severuksen ja Lilyn (yksipuolinen) rakkaustarina oli täydellinen, tykkäsin siitä hirveästi!

Olihan se upea tarina. Vaikka olenko ainoa jota hiukkasen häiritsee ajatus Severus Kalkaroksesta haikailemassa ikuisesti menetetyn rakkaansa perään?! Meidän ihanan kyyninen, teräväpäinen, kirpeän sarkastinen, jääkaapinviileä liemimestarimme? Voi Merlinin parta, todellakin :)

Olisin halunnut jättää Remuksen henkiin. Tonksista tykkäsin, mutta sankarikuolema taistelussa oli ehkä hänelle sopiva kohtalo, ja olisi ollut katkeran kaunista jos Remus olisi jäänyt yksin kasvattamaan pikku Teddyä. ..nyyh..

Epilogin olisi voinut jättää pois. Olihan tietysti hienoa saada tietää joidenkin hahmojen tulevaisuudesta, ja tunnustan minäkin että ilman sitä ehkä nyt valittelisin miksei meille kerrottu tarpeeksi. Mutta siitä huolimatta, epilogi oli aika töksähtävä loppu hienolle sarjalle. Rehellisesti sanoen kirjan loppu olisi ollut komea ja oikealla tavalla hämmentävä ilman viimeistä lukua. Harryn ja kumppaneiden myöhemmästä elämästä (ja niistä kaivatuista puuttuvista tiedoista) Rowling olisi voinut kirjoittaa myöhemmin hakuteokseen.

Ennus

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Syyskuu 28, 2007, 15:34:08 »
Tuossakaan lopussa mitään vikaa sinänsä ollut, mutta olisin vaan kaivannut Harryn ja Voldemortin välille jotain suurempaa kaksintaistelua kuin jotain piirinpyörimistä ja yhtä taikaa. Jotenkin olisi tullut niin paljon hienommaksi se että Voldemort löysi vertaisensa. Nyt näin ei sinänsä ollut sillä Harryllä sattui aina olemaan vähän onnea kaikessa mitä teki. Hän ei ollut oikeastaan missään samalla tasolla tai yläpuolella Voldemortia. Harryn olisi kuulunut voittaa jossain suuremmassa taistelussa ja osoittaa että olisi ollut voimallisestikin mahtavampi velho kuin Voldemort (vaikka näinhän ei ollut).
Ja olisi jotenkin ollut hyvä jos Ginny olisi kuollut ja Harry olisi saanut äkillisen raivokohtauksen (jotka on hänellä hyvin yleisiä) ja räjäyttänyt Ginnyn tappajan tuusannuuskaksi.

Poissa Ginalia

• Vuotislainen
« Vastaus #30 : Syyskuu 30, 2007, 18:16:19 »
Viimeisten sivujen olisi pitänyt olla paljon koskettavampaa luettavaa. En tuntenut juurikaan mitään "Nineteen years later"-kappaleessa. Hieman epäuskoa ja raivoa siitä, että Row oli onnistunut silti mokaamaan lopun. En osaa tarkkaan määritellä mikä meni pieleen, mutta ainakin se, että päähenkilöt menivät naimisiin kouluaikaisten ihastustensa kanssa. Hei jotain rajaa! Oikeastaan sen olisi voinut jättää kokonaan pois, loppu olisi ollut edes hieman koskettavampi. Harryn kohtalo oli myös hieman liian onnellinen, kuinka realistista on että joku joka menettää niin paljon pystyy ikinä elämään normaalia perhe-elämää? Luulisi sen heijastuvan johonkin. Tai eihän sitä kyllä tiedäkään.

Kalkaroksen kohtalo oli tosi ennalta-arvattava, tiesin koko ajan hänen olevan hyvisten puolella, ja kun se kävi ilmi, olisin melkein toivonut jotain muuta. Jotain todella yllättävää, sellaista mihin me kaikki tiedämme Rowlingin pystyvän. Samoin Voldemortin kuolema oli liian ennalta-arvattava, kirjan loppuosuus olisi voinut paikoitellen olla jopa vähän huonotasoisemmastakin ficistä. Olisin halunnut Harryn päättävän Voldemortin elämän omin käsin, jos ei Avada Kedavralla, niin jollain vähän sankarimaisemmalla tavalla.

Lupin-Tonks-Ted -asetelmakaan ei miellyttänyt minua. En alunperinkään pitänyt kyseisestä parituksesta, mutta aloin juuri tottua siihen kirjan loppupuolella. Ja sitten kävikin niin. Toisaalta oli hyvä, että kaikki Kelmit kuolivat (ja vielä hyviksinä), mutta pitikö Tedin jäädä orvoksi? Olisi voinut jäänyt koko kakara syntymättä...

Poissa Altego

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #31 : Lokakuu 09, 2007, 19:27:25 »
Ihan mukavastihan tuo loppui latteaa epilogia lukuun ottamatta. Harryn kuolema olisi mielestäni ollut liian helppo ratkaisu, kun taas vielä yksi Dumbledoren mestarisuunnitelma miellytti ainakin allekirjoittanutta.

Noin kirjan keskivaiheilla, siinä kohtaa kun Ron tuhoaa Horcruxia, vilkas mielikuvitukseni sai aikaan seuraavanlaisen vaihtoehtoisen skenaarion:
Ronin leiskuva rakkaus Hermionea kohtaan yhdistettynä provosoituun mustasukkaisuuteen ("least loved, now, by the girl who prefers your friend") johtaa hänen kääntymiseensä Harrya vastaan - jopa pimeälle puolelle. Loppumetakassa Hermione sitten kuolee, Ron tajuaa virheensä ja katuu. Myönnettäköön, että tuo olisi ollut vähän kliseinen ja aikamoisessa ristiriidassa koko kirjasarjan ajan rakennetun Ronin ja Harryn vankan ystävyyden kanssa. Tuommoinen ohimenevä ajatus vain sattui juolahtamaan mieleeni ja päätin sen jakaa kanssanne.

Joka tapauksessa yhden kolmikosta olisi mielestäni pitänyt kuolla, ehkä juuri Hermionen. Odotin myös, että loppuratkaisussa jotain olisi jäänyt auki; nyt paha voitettiin aika lailla lopullisesti ja kaikki ratkaisut tarjottiin hopeatarjottimella. Mitään ratkaisevaa ei jäänyt lukijan itsensä pohdittavaksi.
Voiko nähdä Thestralin, jos on nähnyt kuolleen pikselin?

Poissa Dermi

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #32 : Lokakuu 09, 2007, 21:30:34 »
Viimeinen luku, jossa kerrottiin 19 vuoden jälkeisistä tapahtumista -- sen olisi voinut jättää väliin. Jäi nyt Harrystä sitten sellainen keski-ikäisen, hiukan jo paisuneen, elämäänsä tyytyväisen, tylsän miehen kuva.

Viimeisen luvun paikalla olisi ollut parempi olla 19 vuoden jälkeisten tapahtumien kerronnan sijaan vaikka 19 päivän jälkeisten tapahtumien kerrontaa. Olisi jäänyt parempi kuva Harrystä, jolla olisi koko elämä ollut edessä, avoinna, ja kuitenkin olisi vaikka vihjattu että G/H paritus tulee tapahtumaan, ei siinä mitään vikaa ollut.

Ärsyttää vain tuo mieleen jäänyt kuva vanhasta Harrystä..
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2007, 21:35:25 kirjoittanut Dermi »

Trinity

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Lokakuu 10, 2007, 22:02:21 »
Viimeinen luku, jossa kerrottiin 19 vuoden jälkeisistä tapahtumista -- sen olisi voinut jättää väliin. Jäi nyt Harrystä sitten sellainen keski-ikäisen, hiukan jo paisuneen, elämäänsä tyytyväisen, tylsän miehen kuva.
Samaa mieltä. Tylsä loppu niin jännittävälle kirjasarjalle. Olisin itse halunnut että Harry kuolee *muaha* tai jotain muuta mukavaa. Ei anakaan tämmöstä "Ja he elivät elämänsä onnellisina loppuun asti" loppua.. Petyin ja pahasti.
Toiseksi, Fred, Lupin ja Dobby ei olisi saanut kuolla. Lupin on ollut rakkauteni aina kolmosesta lähtien ja itkin aivan mielettömästi kun luin tuota kohtaa.. Enemmän itkin Fredin kohdalla :´( Dobbyn kohalla pillahdin itkuun ja hytkyin viitisentoista minuuttia.. En voinut itkeä kenenkään kohdalla ääneen, koska luin DH:n pimeydessä, keskellä yötä.. Lupinin kohdalla itkin odotettua vähemmän, koska olin jo kuullut, että Remppa ja Tonks kuolee.

En muista kuka sen sanoi, mutta olisin tosiaan ollut katkeran kaunista, jos Remus olisi kasvattanut Tedin yksin. Se olisi ehkä korostanut Remuksen huolehtivaa luonnetta.

En myöskään siitä Harry/Ginnystä pahemmin tykännyt.. Kutosessa se vielä meni jotenkin, mutta ei enää lopussa. Tykkäsin enmpi siitä, että Harry sankarillisesti jättää Ginnyn sen perusteella, että Voldu tappaa Harrylle rakkaat. Voldukaan ei olisi saanut kuolla! Ihastun aina kaikkiin pääpahiksiin, joten Voldun olisin suonut elävän vielä Harryn jälkeenkin.

Remus/Tonksiin totuin vasta seiskan puolella. Kutosen aikana minulla oli Tonksiin viha-rakkaussuhde, koska vihasin sitä sen takia, että se vei Rempan minulta ( :D ) ja rakastin siitä syystä, että se rakasti Remppaa.. Ristiriitaista.. Aloin juuri tottua Tonksiin ja ajatukseen, että Tonks ja Remus eläisivät pitkän ja onnellisen elämän yhdessä Tedin kanssa mutta ei! Joannen täytyi tappaa kaikki lempparini.. *sniff*

Glance

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Lokakuu 11, 2007, 07:21:51 »
Minulla ei ole mitään valitusta lopusta. Epilogi oli minusta ihan kiva, eikös se päättynyt juuri siihen miten Harry oikeasti halusi elää? Eli ns. normaalia elämää. Kyllä minä ymmärrän, mistä nämä kitinät johtuvat, mutta minusta Rowling on kirjoittanut nämä niinkuin ne olisikin pitänyt kirjoittaa. Minusta se ei olisi enää Harry Potter, jos se ei olisi niin miten Rowling sen kirjoitti. Olisin itse toivonut ehkä jonkin keskeisemmän henkilön kuolemaa lisäämään traagisuutta. Harry "kuolema" oli minusta mielenkiintoinen ja se keskustelu Dumbledoren kanssa King's Crossilla. Koska kaikki oli niin loogista, ei sekään muuttunut liian oudoksi. Kyllä olisi vähän tullut "öö"-hetki, jos loppuun olisi lykätty vielä jotain päätä sekoittavaa.

Minusta tämä oli juuri sellainen millainen sen pitikin olla.

Spike

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Lokakuu 13, 2007, 13:03:14 »
olin tyytyväinen siihen, että Harry, Ron ja Hermione säilyivät hengissä, niin ihania persoonia kun kaikki ovat. lopussa olisin kuitenkin halunnut saada tietää monia asioita, kun tuntui siltä että Rowling on tehnyt lopun niin kiireessä. luin kuitenkin tuossa äsköttäin Rowlingin haastattelun, jossa hän kertoo ammateista, parituksista yms... mutta onhan se niin, että n.99,9% pottereiden lukijoista eivät ole tätä haastattelua netistä löytänyt.

olisin halunnut tietää, niinkuin lähes kaikki muutkin, mitä tapahtui Nevillelle (vaikka kyllähän hänestä vähän kerrottiin), Lunalle, Georgelle ja monelle, monelle muulle, mutta enpäs sitten valita enempää. Rowling on kuitenkin tehnyt loistavaa työtä seitsemän kirjansa kanssa!

(menipä taas koko viesti hieman epäselväksi höpötykseksi..)

Kookos

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Lokakuu 13, 2007, 15:42:46 »
Loppu sai päättyä miten päättyi, mutta siitä olisi voinut tehdä paremman (nyt puhun kun se kunnon osio päättyi, en epilogista), olisi voinut välttyä vaihteeksi ylimääräisiltä sankaruuksilta (khamoon, kentauritkin päätti ihan tuosta vaan puhaltaa sittenkin yhteen hiileen, ja hämähäkitkin otti osansa, kas kun emme saaneet pikkulinnuista oraviin näitä elukoita mukaan).

Eiköhän kentaureilla ollut ihan samanveroiset intressit taistella Voldemortia vastaan, niin kuin muillakin.

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #37 : Lokakuu 13, 2007, 15:47:37 »
Enpä tiedä täydellisestä, mutta mielestäni JKR olisi osoittanut ihailtavaa pirullisuutta, jos viimeinen kappale/epilogi olisi ollut osa, jossa Harry kuolee vanhana ja onnellisena, kaikkien perheenjäsentensä ympäröiminä - oikein kunnon lopetus.

Vielä pirullisempaa olisi ollut, jos Harry olisi heti Voldemortin kukistettuaan vaikka liukastunut banaaninkuoreen, lyönyt päänsä ja heittänyt henkensä. No, vitsi vitsi...mutta siinä olisi ollut kunnon ironiaa!!

Vaikka olenko ainoa jota hiukkasen häiritsee ajatus Severus Kalkaroksesta haikailemassa ikuisesti menetetyn rakkaansa perään?! Meidän ihanan kyyninen, teräväpäinen, kirpeän sarkastinen, jääkaapinviileä liemimestarimme? Voi Merlinin parta, todellakin :)

Et ole ainoa, olen ihan samaa mieltä. Mielestäni Kalkaros on viileä ja rationaalinen, enkä kestä ajatella häntä luuserina, joka uikuttaa ikuisesti jonkun nuoruudenrakkautensa perään. Juuri se häiritsee minua eniten tässä muuten ihan koskettavassa Severuksen ja Lilyn tarinassa. Sitä paitsi minusta vain alkoi tuntua siltä, että Lilyn olisi pitänyt valita Severus; James vaikuttaa ihan täysääliöltä siitäkin huolimatta, että hän kuulemma järkevöityi myöhemmin.

Olen jo aiemmin kirjoittanut tänne, että mielestäni koko epilogi olisi pitänyt jättää pois. Nyt haluan kuitenkin vielä antaa oikein erikoishaukut kirjan viimeiselle lauseelle. All was well. Palkinto vuosisadan latteimmasta lopetuksesta Rowlingille, kiitos!
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Cherry

• Leijuva teelusikka
  • Vuotislainen
  • True to you
« Vastaus #38 : Lokakuu 20, 2007, 22:24:45 »
Minulla ei itse asiassa ole paljonkaan valitettavaa lopusta. Se oli hurjan surullinen, mutta epilogin takia (vaikka se olikin hieman siirappinen) asiat tuntuivat kuitenkin jäävän mieleen parhain päin.
Yhden asian olisin kyllä toivonut olevan toisin. Fredin ei olisi kuulunut kuolla. Se tapahtuma tuli liian nurkan takaa, koska olin odottanut että Georgen korvan takia kaksoset olisivat "turvassa". Heille ei tapahtuisi enää mitään. Ja nyt George jäi ilman toista puoliskoaan, joka on niin julmaa.
Mutta kaikin puolin olen sitä mieltä että Rowling ei olisi paremmin voinut lopettaa tätä kaikkien aikojen parasta kirjasarjaa. :)
"It is not our abilities that show what we truly are. It is our choices."
-Albus Dumbledore

Sirius is our morningstar. <3

emeritus

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Lokakuu 22, 2007, 10:25:38 »
Vaikka olenko ainoa jota hiukkasen häiritsee ajatus Severus Kalkaroksesta haikailemassa ikuisesti menetetyn rakkaansa perään?! Meidän ihanan kyyninen, teräväpäinen, kirpeän sarkastinen, jääkaapinviileä liemimestarimme? Voi Merlinin parta, todellakin :)

Olen kirjoittanut tästä jo aiemminkin, mutta minun mielestäni siis se, että tämä viileä ja rationaalinen Kalkaros onkin ollut salaa rakastunut, ei tee hänestä luuseria. Kyllähän kylmätkin tyypit pystyvät rakastumaan, ja se saattaa korventaa heitä vielä pahemmin kuin eläväisempiä henkilöitä. Eihän hän siis varsinaisesti uikuta säälittävästi Lilyn perässä, vaan siksi kun on semmoinen kuin on, patoaa kaiken sisäänsä eikä pysty käsittelemään tunteitaan. Käsitykseni  Kalkaroksen epämiellyttävästä luonteesta ole muuttunut, mutta rakastuminen tuo häneen syvyyttä ja osoittaa että hänen inhimillisyytensä jnejne. On hienoa kun hahmoista löytyy ristiriitaisia puolia, niin ettei kirjailija lokeroi kaikkia pahiksiksi ja hyviksiksi.

rinkilä

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Marraskuu 16, 2007, 19:57:12 »
Yleensä kirjoitan sellaiset kirjat mielessäni uuteen loppuun joitten lopusta en pitänyt. Näin kävi siis nytkin. Joko
1. Ginny olisi voinut kuolla: se olisi tuonut selkeästi enemmän draamaa loppuun. Kuvittelin sen niin, että hän olisi kaatunut romanttisesti Harryn syliin esim vaikka Voldemortin tappaessa tämän. Sen jälkeen Harry olisi raivokkaasti käynyt Volden kimppuun ja tappanut tämän.
Tai
2.Ron olisi voinut kuolla: Hermione olisi viime hetkellä kuiskannut tämän korvaan rakastavansa häntä.
Siis ylipäätään joku enemmän päählö. olisi voinut kuolla. Jos Luna ja Neville olisivat olleet pari olisin ihastunut loppuun. Hermionen puoliso olisi kakkosvaihtoehdon puolesta voinut olla Viktor Krum. Luna olisi taikaministeri. Dracosta ja Harrystä ylimpiä ystäviä. Bellatrix olisi voinut kääntyä hyvikseksi ihan lopussa :)

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #41 : Marraskuu 19, 2007, 06:10:46 »
Olin ollut kirjasarjan alusta asti varma siitä, että Harry kuolee lopussa. Sanoin, etten suostu hyväksymään loppua, ellei Harry kuole. No, parhaimpienkin meistä on ilmeisesti jouduttava silloin tällöin syömään sanansa.

Minä itse asiassa olin loppujen lopuksi suhteellisen tyytyväinen kirjasarjan päätökseen. Ei, en edelleenkään pidä epilogista, se on liian imelä, kaikki kehittyi siinä liian täydelliseksi. Mutta ymmärrän kyllä, mitä Rowling sillä haki. Row ei halunnut tehdä luetteloa, jollaiseen esimerkiksi LotR päättyy. Hän halusi vain kertoa meille, että Harry ja kumppanit saivat vihdoin sen rauhallisen, 'normaalin' elämän, jonka puolesta he taistelivat.

En olisi halunnut Weasleyn kaksosten hajoavan, tai siihen olisi pitänyt keskittyä enemmin. Ymmärrän kyllä hyvin perustellun syyn kuoleman takana, mutta se ohitettiin ainakin liian nopeasti.

Sinällään taas olisin halunnut edes jonkun kolmikosta, tai Nevillen tai Lunan kuolevan. Tai Dracon. Jonkun nuoremmista, Harrylle läheisistä ja kirjasarjan kannalta merkittävistä hahmoista kuolevan. Jonkun, jonka kuolemaan Harry olisi keskittynyt paremmin, jonka kuolema olisi viiltänyt häntä syvemmin. Edes Remuksen kuolemaa ei pysähdytty suremaan.

Suoraan sanoen kaikkien kuolemat ohitettiin liian nopeasti. Olen pettynyt. Olisin halunnut enemmin angstia, enemmin draamaa.

Olisin myös halunnut päästä kärpäsenä kattoon seuraamaan Harryn ja Ginnyn keskustelua sodan jälkeen. No, saanpahan itse lisää keksittävää.

On myös totta, ettei Rowling vastannut lopussa kaikkiin minua askarruttaviin kysymyksiin. Mutta mikä idea siinä olisi? Tämä on Rowlingin lahja meille. Kuten jo aiemmin mainitsin, en olisi halunnut loppuun mitään luetteloa. Ei kaikkeen kuulu vastata. En halua kaikkeen valmista vastausta. Sitä varten meille on luotu rikkaus nimeltä mielikuvitus.

-Jén
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Poissa Velns Meica

• Viinirypäleiden suursyömäri
  • Vuotislainen
« Vastaus #42 : Marraskuu 24, 2007, 22:20:22 »
Oikeastaan tuo koko epilogi oli tosi lattea ja surkea.
 Tai siis minusta hyviä ja kirjasarjalle täydellisiä loppuja olis ollut niin monta ja sitten valitsee tuon ?!?
Minusta täydelliset loput olisivat olleet:
1) Tämä ei liity mitenkään kunnolla loppuun, mutta Fredin olis pitänyt jäädä eloon. Ärsytti se, että Georgen toinen puoli kuoli, he olivat yhdessä koko kirjasarjan elävistä henkilöistä (lasken kelmi-Siriuksen jo kuolleeksi) ehdottomasti hauskimmat hahmot (lukuun ottamatta ehkä Kalkarosta) ja sitten tappaa hänet! Tosi ärsyttävää...
2) Harry olisi kuollut. Ensinnäkin se olisi ollut koko kelmisuvun (jos Harry siis olisi kasvanut kelmiksi) loppu ja niin päätös koko jutulle. Sitten ei ainakaan voisi edes uneksia kahdeksannesta Potterista, koska päähenkilö olisi kuollut (paitsi tietenkin siinä tapauksessa, jos JKR olisi päättänyt laittaa Harrysta aaveen ja Harry olisi voinut mennä Tylypahkaan ja päätyä naimisiin Murjottavan Myrtin kanssa)
3) Jos Dumblis ei olisi kuollut kutosessa, niin hyvä loppu olsi ollut myös se, että Harry ja Dumbledore, tapettuaan yhdessä Voldemortin, olisivat lähteneet matkalle veneellä jonnekin pitkälle matkalle, kuten Frodo ja Gandalf TSH:n lopussa.
4) Täydellinen loppu Harry Pottereille olisi ollut minusta se, että epilogissa olisi ollut uusi kelmi-James törmäämässä pikkukelmi-Siriukseen (ja myöhemmin Remukseen, Peteriä ei tietenkään olisi) ja siitä olisi voinut alkaa uusi, onnellinen kelmitarina, missä James ja Lily eivät olisi olleet sukua!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2007, 12:01:46 kirjoittanut Velns Meica »
Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme. Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen.

Poissa manta

• Kajahtanut potteristi
  • Vuotislainen
    • Tassujengi
« Vastaus #43 : Joulukuu 15, 2007, 21:00:01 »
Täydellinen loppu olisi, jos sekä Voldemort että Harry olisivat heittäneet veivinsä. Sitten epilogissa oltaisiin Kotikolossa, kun Hermione ja Ron menevät kihlohin, ja silloin olisi juuri Harryn syntymäpäivä eli 31.7. Oltaisiin haikeissa tunnelmissa, mutta toisaalta, elämä jatkuu... No, en kyllä tiedä oliko tuo vielä hirveämpää kuin Rowlingin loppu.

Toinen loppu: Voldemort kuolee Harryn sauvasta, mutta niin kuolee myös Hermione, hänet tappaa Bellatrix. Ron on aivan sekaisin ja masentunut, Harrykin on. Ja enemmän fyysistä kipua.

Eikä Tonks olisi saanut kuolla! Ei enää pinkkejä hiuksia, eikä sen ihanaa olemusta. Aivan kaamea ikävä.
Aivojen tilalla ilmapalloja.

Poissa Pörri

• Lehmänsiipi
  • Vuotislainen
« Vastaus #44 : Joulukuu 16, 2007, 18:08:43 »
Minä toivoin ennen kuin kirja ilmesty, että Harry ei kuolis. Mutta eilen luin jonkun ficin, missä Harry tappo Voldemortin ja vähän ajan päästä siitä itekki kuoli. Niin nyt minusta olis ollu parempi jos Harry ois kuollu. Se oli ihan tylsää kun Harry ja Ginny meni naimisiin, niinku kaikki toivo ja Ron ja Hermione meni myös. Paljon parempi ois ollu että Harry ois kuollu, Ron ois menny naimisiin Lunan kanssa ja Hermione ois menny naimisiin Viktor Krumin kanssa.

cheri

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Joulukuu 16, 2007, 23:53:01 »
Minusta olisi ollut parempi, jos epilogi ei olisi kertonut niin kaukaisesta ajasta, vaan mieluummin jotain enintään vuosi lopputaistelun jälkeen, ja että siinä olisi tapahtunut jotain "pelkän" kertomisen sijaan. Mielestäni siihen olisi voinut myös jättää elämään jonkinlainen hyvä/paha-asetelma. Tuo loppuasetelma oli mielestäni liian täydellinen, "all was well". Aivan kuin Voldemort olisi ollut ainoa paha asia.

Ajatus Harry/Luna-parituksesta heräsi minulla viitoskirjan lopussa, olisin oikeastaan toivonut niin käyvän. Mutta mieluummin niin, että Harry olisi kuollut melkein samana hetkenä kuin Voldemort, nyt pääpahiksen voittaminen vaikutti käyvän jotenkin niin helposti. Jätkä tulee takaisin neljäntoista vuoden jälkeen, horkruksit tallella yms. ja vaikuttaa olevan voittamaton. Jälkeenpäin tuntui siltä, että Voldemort ilman horkrukseja oli yhtä suuri uhka kuin sukka täynnä vellipuuroa.

Ja enemmän angstia, arvoituksellisuutta ja salaisuuksia. Olisin halunnut lopun olevan enemmän avoin. Elder wand olisi jäänyt kiertoon tavalla tai toisella, mielestäni ei ollut kys. esineen loppu ei ollut legendan arvoinen.. Ta varmasti se vielä etsii itselleen uuden arvoisensa kantajan, toimien ihmeen samaan tapaan kuin Klonkun precioussshhsh, mutta se nyt on jo offia.

Poissa Vadelmafairy

• Metalfairy
  • Vuotislainen
  • Poissa 11.8 asti
« Vastaus #46 : Joulukuu 21, 2007, 08:51:55 »
Täydellinen loppu (tästä tulee hauskaa)? Täydellisessä lopussa Harry tai Ginny olisi kuollut, mikä olisi jättänyt toisen riutumaan tukahdutetusta rakkaudesta. Hermione ja Ron ansaitsivat vihdoin toisensa noin monen vuoden jälkeen, vaikka en parituksesta erityisemmin pidäkään. Voldemort olisi tietysti kuollut, sillä eihän paha voi jäädä maan päälle (muuten olisimme saaneet lukea todennäköisesti Harry Potterin poika ja Voldemortin kukistaminen -tyylisen kirjan). Olisin säästänyt kuolleista henkilöistä Lupinin ja Tonksin, heidän aikansa ei ollut vielä kuolla. Vaikka Snapesta tulikin lempihahmoni DH:n jälkeen, en silti olisi säästänyt häntä (hänen aikansa oli siinä vaiheessa jo koittanut). Hän ansaitsi päästä taivaaseen rakkaan Lilynsä (<3) kanssa.

Yksi paritus, jonka olisin halunnut tapahtuvan joskus hamassa tulevaisuudessa (tai vaikka niiden neljäntoista vuoden aikana) olisi ollut Nevillen ja Lunan romanssi. Se olisi ollut jollain tapaa niin suloista, kun he molemmat olvat niin ihania hahmoja. Olen kaavaillut sitä paritusta kuudennen kirjan ilmestymisestä lähtien. :)

Tuohon viimeiseen lukuun olin ideana melko tyytyväinen, mutta juuri tuo kaiken täydellisyys sai ihoni nousemaan kananlihalle. Vaikka olenkin melko romanttinen ihminen, silti tuo oli liikaa. Viimeisessä luvussa oli niin hel**tin monta klisettä, että se meinasi pilata kirjasta muuten jääneen hyvän maun. No, ei onneksi onnistunut. ;) Ehkä juuri tuon viimeisen luvun takia olisin halunnut Ginnyn tai Harryn kuolevan - se olisi muuttanut asioita niin paljon.
Life is only a flash of light in this darkness. Love is only a faith for tomorrow with you.
Or then not.

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #47 : Tammikuu 20, 2008, 16:31:15 »
Minusta loppu oli lähes täydellinen. (olen täällä varmaan ainoa joka on tuota mieltä) Olisin toivonut vaan hieman lisätietoja epilogissa esim. sivuhenkilöiden ammatteja ja semmosta. Muuten loppu oli juuri sellainen mitä olin toivonut.
Asd

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #48 : Tammikuu 20, 2008, 20:10:19 »
3) Jos Dumblis ei olisi kuollut kutosessa, niin hyvä loppu olsi ollut myös se, että Harry ja Dumbledore, tapettuaan yhdessä Voldemortin, olisivat lähteneet matkalle veneellä jonnekin pitkälle matkalle, kuten Frodo ja Gandalf TSH:n lopussa.

Minä ainakin olisin repinyt pelihousuni, jos sarja olisi loppunut näin. Sehän olisi ollut ilmiselvää LotRien matkimista ja siksi se vasta olisikin ollut latteaa. Minä ainakin olisin ihmetellyt, miksei Rowling kirjoitettuaan niin upean kirjasarjan voinut lopettaa tarinaa omaperäisesti. Sitä paitsi luulen, ettei Harry kaiken kokemansa jälkeen olisi edes halunnut lähteä jollekin pitkälle reissulle. Minä ainakin haluaisin olla tuollaisen jälkeen ihan rauhassa ja asettua aloilleni.

Minä en oikein ymmärrä, miksi kaikki olisivat halunneet Harryn kuolevan lopuksi. Hän oli sentään joutunut käymään läpi kaikenlaista ja monet hyvät ystävät ja tutut olivat kaatuneet matkan varrella. Minusta oli oikein, että hän sai viimein tehtävänsä päätökseen ja saattoi kääntää uuden lehden elämässään. Mielestäni olisi ollut väärin, jos Harry olisi koko ajan vain "elänyt muille" ja sitten heittänyt henkensä.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #49 : Tammikuu 21, 2008, 17:02:18 »
Olihan se loppu vähän lattea. Sitä tuskin on kukaan kiistämässä. (tarkoitan tällä tietysti sitä epilogia) Kuitenkin näin ajan kuluessa olen ainakin itse oppinut pitämään siitä enemmän ja enemmän. Ei se koskaan paremmaksi muutu, mutta jotenkin siihen vain tykästyy.

Minä en missään vaiheessa odottanut/toivonut Harryn kuolemaa. Kuitenkin odotin, että pari viimeistä lukua olisivat olleet vähän synkempiä. Ja että epilogissa olisi kerrottu hieman enemmän asioita. Tylsää lukea niitä jostain haastatteluista. Entäs sitten ne, jotka lukevat kirjoja muutaman kymmenen vuoden kuluttua. Heille loppu jää aivan auki, kun voi olla vaikeaa löytää jotain ikivanhoja Rown haastatteluja... Muuten ei kai mitään moitittavaa sinänsä ole lopusta.

Enää

Täydellistä loppua en osaa oikein ajatella. Ehkä pienillä korjauksilla siitä olisi saanut paljo paremman. Tuntui, että Row vain halusi saada viimeisen kirjan pihalle, eikä jaksanut ihan loppuun asti hioa. Mutta... Ihminenhän hänkin vain on :)

Toisaalta olisin halunnut lukea enemmän siitä, mitä tapahtui pian Voldemortin kuoleman jälkeen. Ne ajat minua jäivät eniten kiinnostamaan. Ei minua niin kaukainen tulevaisuus niinkään kiinnostanut...

~Xanie
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 21, 2008, 17:09:26 kirjoittanut Xanie »
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com