Kirjoittaja Aihe: Millainen olisi ollut täydellinen loppu?  (Luettu 37098 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

emeritus

• Ankeuttaja
Millainen olisi ollut täydellinen loppu?
« : Elokuu 30, 2007, 14:04:36 »
Teidän kirjoituksissanne toistuu jatkuvasti epätyytyväisyytenne moniin seikkoihin viimeisessä kirjassa. Olisi siis mukavaa tietää, mitä te olisitte halunneet tapahtuvan? Ketkä olisivat saaneet toisensa, kuka olisi kuollut, kenestä olisi tullut taikaministeri, miten Tylypahkalle olisi käynyt?

Epilogissa jätettiin monet asiat hämärän peittoon. Jos te saisitte päättää, niin mitä Voldemortin kuoltua olisi tapahtunut?

Poissa Momo

• Varhain mummoontunut
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Blogini
Vs: Millainen olisi ollut täydellinen loppu?
« Vastaus #1 : Elokuu 30, 2007, 15:48:56 »
Hmm...
Uudeksi taikaministeriksi olisi valittu Neville Longbottom ja tämä olisi mennyt naimisiin Lunan kanssa. Hermione olisi mennyt Viktor Krumin kanssa naimisiin ja Tylypahkaan töihin. Harry taas... No, Harry olisi ostanut Vuotavan Noidankattilan? Äh, en minä tiedä. :S
Minäpä rakastan sinua niin paljon kuin on matkaa täältä kuuhun ja takaisin.

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Elokuu 30, 2007, 17:41:05 »
Minä olisin edelleen nauttinut eniten siitä, jos Teddy olisi adoptoitu harrylle ja Ginnylle jossain myöhemmässä vaiheessa, eli ei todellakaan heti vauvana. TToisaalta olisin myös mielelläni nähnyt hänen jäävän biologisille vanhemmilleen, eli että Remuksen ja Doran henki olisi säästetty, hitto vie. xPP Kaikkein vähiten pidin siitä että se jätettiin isoäidilleen. Jotenkin se kokonaisasetelma vaan oli LIIAN historian toistoa, mutta vain Neville ja Harry yhdistettynä Teddyn kohtalossa. Huoh. (Olkoonkin, että Teddyn tilanne ei ollut niin traaginen, kuin Nevillen eikä tulevaisuutensa niin kauhea, kuin Harryn. Silti, olisin mieluummin Teddyn suhteen lukenut jotain poikkeavaa.)

Parituyksissa ei ole valittamista, ja muutenkin moni asia oli okei tai sitten hälläväliä mulle, mutta siis toi, että Teddy olisi joko saanut pitää vanhempanasa tai edes toisen niistä - mieluummin Remuksen - tai tullut myöhemmin adoptoiduksi Pottereille. Ja olisin jättänyt epilogin kokonaan pois ja päättänyt koko kirjan siihen mihin viimeinen varsinainen luku päättyi.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X PIENI TALO PREERIALLA RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

celi

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Elokuu 30, 2007, 22:31:58 »
Harryn olisi pitänyt joko:

a) kuolla (olin niiin pettynyt, luulin Rowlingilla olevan pokkaa pistää oma sankarinsa pois päiviltä, mutta...huoh.)

b) jäädä viimeisenä mieleen nuorena, kaikista koettelemuksistaan hieman kyynistyneenä mutta vihdoin taakastaan vapautuneena velhona. Vaikeudet voitettu, koko maailma avoinna - Ginnyn kanssa tai ilman, ei sillä minulle väliä.

Lopussa kaikkein karmeinta oli se mielikuva pulskistuneesta ja keski-ikäistyneestä Harrysta. Eivät sankarit saa arkipäiväistyä, tai saavat, mutta vasta kirjan sivujen loputtua. Muut vaivaamaan jääneet asiat olisin voinut niellä, mutta en tätä.

Myös Hermione tai Ron olisi saanut mennä.
Lupinin olisin suonut elävän, pienen poikansa tähden. (raja se on minunkin kuole, ole hyvä -listallani)

Jotenkin lopusta jäi sellainen tunne, että kaikki on vain sysätty tapahtumaan sinne viimeisille sivuille. Koko Harry kuolee - ei kuolekaan - homma tuntui niin viimehetkessä keksityltä, hätäratkaisulta jolla sitten täytettiin enemmistön (?!) toiveet juonen yksityiskohtien kustannuksella.

Täydellisessä lopussa olisi ollut enemmän dramatiikkaa ja persoonallisuutta kuten tämä kirjasarja ansaitsisi. Lukemisesta olisi jäänyt avoin ja tulevaisuuteen suuntautunut tunnelma, ehkä surumielinen mutta silti lohdullinen - eikä pettynyt, kuten nyt.
Mitään yksityiskohtia yms. nippelitietoa sivuhenkilöiden veljenpoikien ammateista en jäänyt kaipaamaan, vaan sitä totaalisen yllättynyttä, väsynyttä, osittain surullista mutta onnellista tunnetta jonka Rowling mielestäni olisi kyllä kyennyt taas kerran tuottamaan.

Olen siis yksi niistä epätyytyväisistä valittajista, jotka eivät osaa tarkalleen eritellä mitä olisi pitänyt tapahtua, mutta narisevat silti :) Toisaalta, jos minä osaisin sen Täydellisen Lopun tapahtumat keksiä ja kirjoittaa, kansissa ei lukisi Rowling vaan celi.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2007, 22:50:25 kirjoittanut celi »

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
« Vastaus #4 : Elokuu 31, 2007, 11:16:49 »
Mielestäni useampi tyyppi olisi saanut kuolla, myös keskeisimmistä henkilöistä. Jonkun päätriostakin olisi pitänyt heittää veivinsä, mahdollisesti jopa Harryn. Kirjan olisi pitänyt päättyä siihen, että Voldemort kukistuu, mutta voitto on katkera, koska niin monia hyviksiäkin on kuollut. Jonkinlaista toivoa paremmasta tulevaisuudesta lopussa voitaisiin vilautella, mutta ei imelyyteen asti. Muuten koko tarina olisi mielestäni tosiaan pitänyt lopettaa voittoon Voldemortista ilman "niin ja niin monta vuotta myöhemmin" -epilogeja. Tulevaisuus olisi voitu jättää täysin avoimeksi, jotta jokainen saisi käyttää omaa mielikuvitustaan sen miettimisessä. Toisaalta olisin kyllä ollut tyytyväinen tähän oikeaankin loppuun -siitäkin huolimatta, että mielestäni liian moni selvisi hengissä- jos epilogi olisi jätetty kokonaan pois.
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #5 : Elokuu 31, 2007, 13:10:07 »
Olen melko tyytyväinen kirjaan ennen Nineteen Years later -lukua. Tietenkin siellä on kohtia, joita voisin haluta muuttaa (kuten esim. Voldemortin kuolema, tuntuu niin hölmöltä että mies mäni räjäyttämään issensä), mutta suurimmaksi osaksi hyväksyn sen. Mutta se Nineteen Years Later, voi hyvä luoja. Ron/Hermione-paritusta ei nyt voinut välttää, niin kauan sen kanssa on pelleilty. Ginny/Harry oli taas niin yksioikkoinen ja tylsä. Olisin toivonut eri puolisot Harrylle ja Ginnylle. Olisin halunnut enemmän tietoa Nevillestä ja Lunasta, mieluiten siitä miten he ovat yhdessä tutisuttaneet taikamaailmaa. Oli myös hieman tylsä lukea, että Harry on auroreiden johtaja (jos oikein ma muistan), olisi ollut kiva jos hän olisi ollut alemmassa virassa. Georgesta olisin halunnut tietää paljon, paljon enemmän. Samoin Dracosta. Ja mitä kävi kaikille hengissä selvinneille kuolonsyöjille ja niille opiskelijoille, jotka olivat hieman "pimeitä"?

Joten täydellinen loppu olisi ollut enemmän informatiivinen sekä Harrylle ja Ginnylle puolisot. Ja tietenkin täydellinen loppu on sellainen, mitä celikin kuvaili, eli että se antaisi lukijalle sen "totaalisen yllättynyttä, väsynyttä, osittain surullista mutta onnellista" tunteen.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Dreik

• Fanpire
  • Vuotislainen
  • UuhLaLaahLaLaaLaLaahLaLaahLaLaa!!!
« Vastaus #6 : Elokuu 31, 2007, 15:03:36 »
Minun mielestäni epilogi oli oikein hieno. Ronin ja Hermionen kuuluikin mennä yhteen ja niin kuului myös Harryn ja Ginnyn. Kuitenkin olisin myös halunnut Nevillen ja Lunan päätyvän naimisiin, vaikka on kyllä myös oikein ilahduttavaa kuulla Nevillen opettavan Tylypahkassa. Luna olisi voinut olla taikaministeri. Hermionen S.Y.L.K.Y. olisi voinut saada suuren kannattajajoukon ja menestyä hyvin. Harry ja Ron ovat ehdottomasti auroreita. Olisin mielelläni kuullut noista asiooista, mutta epilogi oli silti erinomainen. Olisin myös ehkä halunnut kuulla lisää Draco Malfoyn perheestä. ;DD
Lukekaa Hömppätarinaa, se kasvattaa oven narinaa... ;)

emeritus

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Elokuu 31, 2007, 17:18:16 »
No siis MUN MIELESTÄ...

Parituksista.
Harry ja Ginny kuuluvat yhteen, mutta (en muista kuka tämän idean esitti) vasta joskus myöhemmin. He löytäisivät toisensa vuosien jälkeen jossain hämyisessä kapakassa, muistelisivat vanhoja aikoja ja päätyisivät...noh jonnekin. Heh.
Ron/Hermioneen olen ihan tyytyväinen, mutta olisin halunnut niiden suhteen jotenkin salakavalasti kehittyvän DH:n aikana, tai että jutusta olisi tehty romanttisempi. (Ronin reaktio Hermionen kidutukseen oli hieno!)
Severuksen ja Lilyn (yksipuolinen) rakkaustarina oli täydellinen, tykkäsin siitä hirveästi!

Kuolemat...
Järjetöntä miten paljon niille laitetaan painoa! Ennen DH:n ilmestymistä kaikki spekuloivat vain sillä että jääkö Harry henkiin. Äitinikin, jota ei voisi vähempää kiinnostaa koko Harry Potter, kysyi että "no, kuka kuolee?" Minusta se ei ole niin tärkeä juttu. Minulle on aina ollut itsestään selvää ettei Harry kuole, eikä aihe ole minua kiinnostanut. Mutta täytyy sanoa, olen tyytyväinen kuolemiin. Vauhkomielen tappaminen oli ehkä vähän hassua, tai turhaa...mutta periaatteessa, kuolemahan on sattumaa. Ja Hedwig! Miksi? Oliko pöllö rasite tarinan etenemiselle, no enpä tiedä...

Mutta lopun olisi pitänyt olla kauniimpi. "Totaalisen yllättynyt, väsynyt, osittain surullinen mutta onnellinen", niinpä. Minulle tuli lopusta vain hölmö olo. Tuntuu kuin joku ficcari olisi osannut kirjoittaa sen paremmin, no ei nyt sentään (huh), mutta olisin kaivannut siihen jotain, niin, kauniimpaa.

Mitä olisin sitten halunnut tapahtuvan?
Olisin halunnut Siriuksen ja Remuksen salasuhde paljastuu (no ei)...olisin halunnut että Voldemortin hahmoa olisi syvennetty, analysoitu sitä ihmisenä eikä tyydytty siihen että "se on vaan absoluuttisesti paha". Olisin halunnut Voldemortin olleen joskus rakastunut johonkuhun, samoin Dumbledoren. Ja olisin halunnut, että Kelmeistä kerrottaisiin enemmän.

Muuta valittamista minulla ei ole. Taikaministeriksi McGarmiwa, Tylypahkan rehtoriksi Neville. ^^
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2007, 17:25:22 kirjoittanut emeritus »

Valaria

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Elokuu 31, 2007, 20:46:11 »
Minusta DH loppu oli osittain ennalta arvattavava ja toisaalta siinä tapahtui kaikkea sellaista, jota en olisi kuvitellut mistään hinnasta tapahtuvan. Mainittakoon muun muassa se, että Harry oli hirnyrkki.

Fredin, Tonksin, Remuksen ja Dennisin olisi voinut jättää eloon - kukaan ei ollu suurin suosikkini, mutta silti. Harryn ja Ginnyn sekä Ronin ja Hermionen naimisiinmeneminen oli jotenkin arvattavissa, mutta se ei häiritse kun jotain sen suuntaista ajattelin jo aikaisemmin.

Luciuksesta ja Narcissasta olisi ehdottamasti pitänyt kertoa jotain epilogissa, niin ei ei olisi tarvinnut tukeutua Rown haastatteluihin.

JustDet

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Syyskuu 01, 2007, 02:30:58 »
En nyt yöllä ala sen tarkemmin ruotimaan täydellistä loppua, mutta minusta lajitteluhatun olisi pitänyt palaa poroksi. Olen aina ollut sitä mieltä, että ihan järjetöntä lajitella lapset rohkeisiin, älykkäisiin, ahkeriin (mutta ei niin rohkeisiin ja älykkäisiin) sekä kieroihin. Sitten nämä älykkölapset hengaa älyköiden kanssa 7 vuotta, luihut luihuiset kieroilee keskenään etc. Kun koko kirjasarjassa on runsaasti erilaisia henkilöhahmoja ja melkein voisi luulla tarinan opetuksen olevan, että "Älä tuomitse kirjaa kansien perusteella", niin tuo on jotenkin niin älytöntä. Ylipäätänsä luoda väkisin kouluun tiivitä ryhmittymiä, jotka vielä laitetaan kilpailemaan keskenään, ei ole hyvä idea missään koulussa, in my opinion.

sinynza

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Syyskuu 01, 2007, 10:05:02 »
Joo niin, olin tyytyväinen kirjaan. Oikeesti. Ja olin tyytyväinen myös epilogiin. Joo, se oli ehkä vähän liian siirappinen, mutta mitäs tuosta. Paritukset olivat juuri ne mitä halusinkin ja kuolematkin olivat ihan ookoot. Paitsi Fredin ei olisi tarvinnut kuolla :< Käy niin sääliksi Georgea! Ja sitten mielestäni Harryn ja Ginnyn olisi pitänyt adoptoida pikkuinen Teddy Lupin :) Se olisi ollut suloista, mutta menetteleehän se näinkin. Sitten tälläisiä pieniä juttuja mistä en tykännyt olivat; se että H/G:n lapsien nimet olivat kaikki Harryn läheisiä. Ja yksi oli vieläpä Albus Severus :'DDDD. Okei, vakavoidutaampas nyt. Murr. Olen vihainen. Miksei joku voinut olla vaikka Fred? Okei se oli kyllä Georgen ensimmäisen lapsen nimi, mutta kuitenkin. Ja sitten aluksi minua kanssa pänni se, että kaikkialla netissä luki sellaisia juttuja, että mitä tapahtuu seiskakirjassa (no okei, tiedot ei olleet kyllä ihan varmoja.) ja puolet ei sitten tapahtunutkaan!! Olin odottanut niitä ja sitten kun kirja oli loppu niin.. Niin sitten oli vähän hassu olo. Epilogin olisi pitänyt siis mielestäni paljastaa enemmän, mutta kun asiaa tarkemmin ajattelee niin siitä olisi silloin voinut tulla sellainen luettelomainen, joten olen sittenkin ihan tyytyväinen. Ja onneksi Row piti sen haastattelun :) Ja vielä yksi valituksen aihe; romantiikka! Olisin halunnut ruuutkasti lisää! Okei, Harryn ja Ginnyn välillä ei oikeastaan olisi voinutkaan olla, koska he olivat ihan eri paikoissa, mutta Ron ja Hermione!! Olihan niillä vähän jotain, mutta enemmän olisin kaivannut. Mielestäni tämä oli siis tosi hyvä lopetus sarjalle, jos ei mietitä pieniä puutteita.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2007, 19:46:25 kirjoittanut Adele »

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #11 : Syyskuu 01, 2007, 13:12:35 »
Minäkin olen lopusta valitellut, mutten silti ole varma millaiseksi sen sitten olisin halunnut.

No, Fredin olisin ehdottomasti jättänyt henkiin. Weasleyista esimerkiksi Charlie olisi voinut heittää veivinsä, koska hän on ollut heistä vähiten esillä. Sillä olisi kuitattu pakollinen weasleykuolema eikä se olisi aiheuttanut niin ylitsepääsemätöntä surua lukijalle kuten Fredin kuolema. (Ainakaan minun tapauksessani.) Fred ja George olisivat jatkaneet elämäänsä niin kuin he tekivät ennen sotaa, he olisivat vain löytäneet vaimot rinnalleen.
Hermionen ja Ronin tapaukseen minulla ei ole valitettavaa, se sentään meni niinkuin pitikin. Ginny ja Harry eivät todellakaan olisi päätyneet yhteen, vaan Ginny olisi monen mutkan, riidan ja hämmentävän raivokohtauksen jälkeen päätynyt yhteen Dracon kanssa. Harryn puolisosta en ole varma, mutta hän olisi löytänyt sellaisen ja saanut lapsia, joiden yhdenkään nimi ei todellakaan olisi ollut Albus Severus.
Remus ja Tonks, tai edes jompi kumpi heistä, olisi jäänyt henkiin huolehtimaan Teddystä. Ja ellei olisi, Harry olisi adoptoinut tämän pojakseen, yksin tai jonkun kanssa yhdessä.

Muuten kaikki olisi oikeastaan voinut mennä niinkuin menikin. Joo.

"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #12 : Syyskuu 01, 2007, 13:32:00 »
Minulla on "täydellisestä lopusta" vähän ristiriitaiset tunnelmat, koska periaatteessa olisin toivonut Harryn kuolevan. Se olisi päättänyt hänen tarinansa siihen, ja hänestähän kirjasarja kertoi, joten minusta olisi ollut jotenkin luonnollista, että hän olisi kuollut. Mutta en kuitenkaan olisi halunnut, että hän kuolee, vaan saa onnellisen elämän, jonka hän on ansainnut - niin kuin hän ilmeisesti saikin, mutta ei valitettavasti sellaista kuin olin toivonut.

Olin ihan varma, että Nevillestä tulee yrittitiedon opettaja, ja olen iloinen, että niin kävi. Mutta kenestä tuli Tylypahkan rehtori? Olisin niin kovasti halunnut, että Harrysta. Hän vain sopisi aivan täydellisesti siihen virkaan ja olen toivonut sitä hänen kohtalokseen oikeastaan aina. Ja Ron tai Hermione olisi voinut ryhtyä taikaministeriksi. Mutta se taas ei kävisi yksiin niiden paritusten kanssa, jotka olisin loppuun toivonut. (Kyllä, mielipiteeni on tosiaankin erittäin ristiriitainen.)

Harryn ja Ginnyn halusin päätyvän yhteen. Mutta jos Harrysta olisi toiveideni mukaan tullut rehtori, minusta olisi tyhmää, että Ginny liehuisi siellä taustalla tai olisi vaikka opettaja. Niin että siinä mielessä olen ihan tyytyväinen siihen oikeaan loppuun näiden kahden osalta. Paitsi Ginnyn ammattiin. Pah.

Ronista taas olisi tosiaan pitänyt tulla taikaministeri, mutta se olisi edellyttänyt Hermionen kuolemaa. Ja jos taas Hermione ei olisi kuollut, olisi Ronin pitänyt heittää veivinsä, jolloin taas Hermionesta olisi voinut tulla taikaministeri. Joo, olisin tosiaan toivonut, että jompi kumpi näistä kuolee. Mutta taas toisaalta en ehkä olisi kestänyt sitä, koska molemmat ovat niin ihania hahmoja ja kerta kaikkiaan ansaitsevat elää ^^

Muiden henkilöiden kohtaloista minulla ei ole oikeastaan valittamista. En pitänyt siitä, että Remus ja Tonks saivat lapsen enkä siitä, että he kuolivat, mutta toisaalta se sopi mielestäni sinänsä hyvin, enkä keksi siitä mitään varsinaista valittamista.
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

monday

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Syyskuu 01, 2007, 18:56:09 »
Minusta DH:n loppu oli hyvä. Mutta täydellinenkö? Ei. En muuttaisi paljoa asioita mutta jotain kuitenkin. Ensinnäkin, koko epilogin olisi voinut jättää pois. Minä monien muiden tapaan haluaisin muistaa Harryn nuorena sankarina enkä yli 30 vuotiaana saattamassa omia lapsiaan Tylypahkan junaan. Se olisi ollut täydellinen loppuessaan siihen Harryn viimeiseen lausahdukseen ennen epilogia.
No, muuten meni aika hyvin ne kuolemat, niitä en paljoakaan muuttaisi. En todellakaan olisi halunnut Harryn tai jonkun muun kolmikosta kuolevan, mutta joitakin muita vähän tunnetumpia hyviksiä olisin halunnut kuolevan, esim. Nevillen tai Lunan. Ja minusta olisi ollut oikeastaan aika jännä, jos Harry olisi tappanutkin Snapen ja sitten saanutkin selville ne kaikki jutut hänestä ja katunut.

Poissa hemppaliisa

• pillittävä
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Syyskuu 01, 2007, 20:05:11 »
Olen siinä mielessä onnelinen loppuun koska Ron ja Hermione saivat toisensa, mutta matkan aikana olisi voinut olla enemmän romantiikkaa heidän välillään!

Fredin ei olisi pitänyt missään tapauksessa kuolla! Weasleyistä Charlien tai Ginnyn olisi pitänyt kuolla (kyllä minä vihaan Ginnyä nyt ja aina!) Georgen ei olisi pitänyt jäädä yksin.

Nevillen ja Lunan tai mielummin Harryn ja Lunan olisi pitänyt mennä yhteen. Harry ja Luna sopivat hyvin koska molemmathan ovat nähneet jonkun kuolevan ja ovat vään "outoja" molemmat.

Ninteen years later-kappaleessa olisi voitu kertoa enemmän henkiinjääneistä. En vielläkään tajua MITÄ Rown päässä on liikkunut, kun hän keksi Albus Severuksen?! Ja miksi Harryn lapsien nimien piti olla Harrylle tärkeitä? Muuten olen oikein tyytyväinen. Erityisesti Ronista ja Hermionesta ;)

musca

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Syyskuu 01, 2007, 22:09:47 »
En kiellä pitäväni hehkuvasta romantiikasta ja ällösiirappisista elokuvista (kyllä vain pidän niistä.. :''D), mutta MIKSI Rowling teki epilogista tyypillisen romanttisen elokuvan lopun? Aiemmin kaikki romantiikka oli luettavissa rivien välistä eikä suoraan kerrottuna, jolloin lukijallekin jäi pohdittavaa jatkotapahtumista. Epilogi kertoi ihan liikaa asioita. Olihan sitä tavallaan ihanaa lukea, kaikki elivät onnellista elämää yhdessä, mutta viimeiseltä Potter-kirjalta olisin odottanut parempaa. Liityn vuotislaisen leiriin, jossa toivotaan, että epilogi olisi jätetty pois kokonaan.

Olen niin pettynyt Harryn ja Ginnyn paritukseen.. :( En juuri pidä Ginnystä, sillä minun silmissäni hän on se turha ja ärsyttävän ujo Ronin pikkusisko. Ron ja Hermione tosin on selvä pari, ja jos Rowling olisi erottanut heidät, en takaa mitä olisin suunnitellut Row'n pään menoksi.. Lopussa pelkäsin koko ajan toisen heistä kuolevan, mutta onneksi jäivät henkiin. <3

Muuten kumarrus Rowlingille. Pidin varsinaisen kirjan lopusta, se oli hieno. (Kunhan olisi sen epilogin jättänyt sieltä pois.. Albus Severus.. pyh.)

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #16 : Syyskuu 02, 2007, 17:28:20 »
Minusta Harryn olisi ehdottomasti pitänyt kuolla. Melkein luotin että niin kävisi. Mutta ei. Tai sitten Harryn olisi edes pitänyt tajuta rakkautenssa Dracoa kohtaan (ai mikä slasheri, missä?) ja heidän olisi pitänyt muuttaa Lontooseen ja ja ja...
Ja sen epilogin olisi voinut jättää pois. Minusta se oli ällöttävän imelä ja limainen. Kaikilla lapsia ja argh. Sitäpaitsi, miten niin Dracolla on hiusraja alkanut vetäytyä?! Myös Ron/Hermione paritus ällöttää minua, vaikka se olikin hyvin ilmesitä, että niin tulee käymään.
Ainoa asia, josta pidin epilogissa, oli se, että Nevillestä tuli kuin tulikin opettaja.
Harryn "henkiinherääminen" oli jotenkin tönkköä, vaikka ei hän ollutkaan kunnolla kuollut (käsittääkseni ainakaan, saa korjata jos olen väärässä, mutta toisaalta koko King's Cross- luku on aika tulkinnanvarainen). Ei kenenkään kuulu herätä kuolleista edes Pottereissa.
Kirja olisi voinut loppua sen lopputaistelun jälkeen, vaikka jos niin olisi käynyt, niin luultavasti nyt istuisin tässä ruikuttamassa kun ei kerrottu miten tulevaisuudessa henkilöille kävi.
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Codename

• Maagi Codee
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Linnunradan huispaavat certemursut ;)
« Vastaus #17 : Syyskuu 02, 2007, 17:29:53 »
Minun mielestä olisi oikeastaan voinut olla parempi loppu kirjassa. Ainahan nimittäin joku on lopussa sellaista, jonka olisi halunnut muuttaa. Minunkin mielestä vaikkapa Harryn ja Ginnyn lapsien nimet olivat aika huonot. Ei nyt olisi tarvinut antaa kuolleisen nimiä lapsilleen. Olisi Joanne voinut antaa hieman erilaiset nimet heille. Mutta loppu on millainen se on, ja se on kuitenkin se täydellinen loppu.
Toivo on pylväs, joka pitää maailmaa pystyssä. | Kurkista sisään ;D | "Vaikka kaikki saa unohtua, kiitos siitä, kun liiankin kauan jaksoit mua. Huolit hulluuttas puolikkaan, enempää en oo osannut koskaan antaakaan." |

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #18 : Syyskuu 02, 2007, 20:28:44 »
Vaikea kuvitella, että loppu voisi olla toisenlainen nyt kun sen "aidon" on jo lukenut. Tietysi odotin, että hiukan eri henkilöt olisivat kuolleet (mm. Harry ja Hagrid, ehkä Ron tai Hermione/Ginny) ja nykyiset kuolleet taas jääneet henkiin (lukuunottamatta Voldea, Matohäntää ja Bellatrixia...), mutta olen ihan tyytyväinen näinkin. Toisaalta olen hyvin surullinen Severuksen kohtalosta, mutta tuskin siitä olisi toisenlaisena paljon mielenkiintoisempi voinut tulla. Ja jos hahmo olisi jäänyt henkiin, en osaa kuvitella, millaista sitten olisi ollut. Ehkä Sevin vain kuului kuolla. Ja se vika luku ehkä vähän häiritsi kun se oli niin "onnellinen", mutta toisaalta siihen sisältyi melkein paras kohtaus/lause koko kirjoissa.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #19 : Syyskuu 03, 2007, 22:34:20 »
Blyää, olen tyytyväinen kirja loppuun. Totta kai surettaa Fredin, Tonksin ja Lupinin kohtalo, mutta jos joku muu (joka ei olisi ollut minulle niin paha isku) olisi kuollut olisi se varmasti ollut jollekkin toiselle järkytys. Tietenkin minua surettaa Fred eniten, koska tässä tilanteessa George joutui erittäin koville ja hänenkin puolestaan olen hyvin surullinen. Olisin toivonut, että Percy olisi kuollut, mm. estääkseen tappokirouksen menemästä Frediin. Näin oltaisiin saatu hyvä loppu Percylle. Lisäksi Snapen ei tämän jälkeen olisi tarvinnut kuolla, ei.  Vauhkomielen oli aika mennä, mutta hänen lisäkseen mm, joku opettaja Tylypahkasta. Dobby oli myös järkytys, RIP:<
Loppu oli imelä, olisin halunnut tutustua ennemän heidän arkielämäänsä. Se oli muutenkin aivan liian lyhyt, siinä ei muista paljon puhuttukkaan kuin päänelikosta ja Nevillestä ohimennnen. Paritukset ovat aivan hyviä, itseasiassa parhaita. Juuri sellaisia kuin odotin. Onkohan Neville sinkku muutenn, kun Luna meni sen yhen pojanpojan kanssa naimisiin ? Mutta kuten Row sanoi, ei kaikki mene toisten kanssa yhteen ja tämä on ihan kiva.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2007, 22:11:07 kirjoittanut Posityyhtynen »
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Chieko

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Syyskuu 10, 2007, 20:21:52 »
Kirja olisi saanut loppua 600 sivulle, siihen "I've had enough trouble for a lifetime." Siinä olisi saanut sitten itse miettiä että kuinkas kenenkin käy, eikä olisi tarvinnut saada traumoja sellaisesta nimestä kuin Albus Severus.

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #21 : Syyskuu 11, 2007, 16:00:27 »
Ron kuolee ja isänsä, ei Fred. Harry ei käy missään välitilassa keskustelemassa kuolleitten kanssa, hänessä oleva sielunpala ei ole varsinainen horcrux, eikä sitä tarvitse tuhota ennenkuin Voldemort hoidellaan yhteisvoimin pois päiviltä. Severus ei anna Voldemortin tappaa itseään, vaan vaikuttaa ratkaisevasti tämän kuolemaan lopputaistelussa pelastaen Harryn. Lily ei ole ainoa syy, miksi Severus muutti puolta, vaan ymmärrys tekojensa seurauksista ja pettymys Voldemortiin. Tonks kuolee, muttei Remus, joka löytää lohdun Severuksesta. Teddy saa kaksi isää. Harry ja Ginny ajautuvat erilleen. Pitkiä ja vaikeita keskusteluja tarvitaan monen henkilön välillä heti taistelujen jälkeen ja vuoden kuluttua, kun koko pääporukka kokoontuu. 
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Shamandalie

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Syyskuu 13, 2007, 18:10:30 »
Enpä tiedä täydellisestä, mutta mielestäni JKR olisi osoittanut ihailtavaa pirullisuutta, jos viimeinen kappale/epilogi olisi ollut osa, jossa Harry kuolee vanhana ja onnellisena, kaikkien perheenjäsentensä ympäröiminä - oikein kunnon lopetus.
No, ehkä se nyt olisi kuitenkin ollut liian "julmaa" kaikille pienimmille lukijoille.

Mutta mielestäni lopussa olisi pitänyt kertoa muistakin ihmisistä, kuin vain pääkolmikosta ja nopeasti paljastaa mitä tapahtui muille Weasleyille etc. Mihin jäi Luna, Neville ja muut?

Ja täydellisessä lopussa Harry ei olisi mennyt naimisiin Ginnyn kanssa, tai antanut lapselleen nimeksi A James B Lily tai C ALBUS SEVERUS. (Anteeksi, oli pakko..)

// sooda: Totta kai vanhana ja onnellisena eihän me nyt haluta Potterin kärsivän... *viatonta hyräilyä*
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2007, 19:01:39 kirjoittanut Shamandalie »

sooda

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Syyskuu 13, 2007, 18:59:39 »
Ööööö. No ei ainakaan sellainen kun se oli. Mielummin olisin vaikka lukenut Harryn kuolevan, kuin sitä ihme hömpää. No joo, täydellinen loppu olisi ollut sellainen, että Harry tappaa Voldemortin, mutta kuolee itsekkin siinä samalla. Ja olisi päässyt taas vanhempiensa ja Siriuksen etc. luo.

Enpä tiedä täydellisestä, mutta mielestäni JKR olisi osoittanut ihailtavaa pirullisuutta, jos viimeinen kappale/epilogi olisi ollut osa, jossa Harry kuolee vanhana ja onnellisena, kaikkien perheenjäsentensä ympäröiminä - oikein kunnon lopetus.
Eikä mitään vanhana ja onnelisena, se olisi minusta ollut vielä pahempi kuin tuo mikä kirjassa oli. Mutta sehän on tietysti vain minun mielipiteeni...

//Shamandalie: Miten niin ei muka haluta potterin kärsivän?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2008, 20:06:54 kirjoittanut sooda »

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #24 : Syyskuu 17, 2007, 15:25:37 »
Minusta vähän tuntui että Rowling veti seiskan hieman riman ali. Ensinnäkin, se, että hän kirjoitti viimeisen luvun  jo vuosia sitten ja sen suurista turvatoimista minulla kutkutti, että se loppuisi jotenkin tosi uskomattomasti ja että siihen olisi tiivistetty koko loppuratkaisu, jne... Ja saammekin (luultavasti aika monen pettymykseksi) lukea vajaavaisen epilogin siitä että ah-niin-sankaristamme on tullut isä joka antaa lapselle nimeksi Albus Severus. Anteeksi mutta pää hajoaa.

Kaikki ne fanien suuret arvailut esim. Oljosta, petturuuksista, jne, menikin yksinkertaisemmin kirjassa, kuin keskivertofanin mielikuvituksessa. Kirja oli alusta loppuun melko ilmeinen, ja Harry ilmeisesti oli kuolemassa vähän joka luvussa, jos laskee montako kertaa hän sanoi "pelastit henkeni".

Loppu sai päättyä miten päättyi, mutta siitä olisi voinut tehdä paremman (nyt puhun kun se kunnon osio päättyi, en epilogista), olisi voinut välttyä vaihteeksi ylimääräisiltä sankaruuksilta (khamoon, kentauritkin päätti ihan tuosta vaan puhaltaa sittenkin yhteen hiileen, ja hämähäkitkin otti osansa, kas kun emme saaneet pikkulinnuista oraviin näitä elukoita mukaan). Kuolleet ihmiset tuli aivan kuin keskitysleirin listauksina, olisin toivonut mieluummin vaikka muutamaa ruumista vähemmän, ja dramatiikkaa enemmän, ottaen huomioon että Harry menetti aika melkoisesti läheisiä (es. Remus, ei tainnut kyyneliä heltyä muutakuin kotitontulle).

Epilogi oli ihan turha, siitä ei irronnut muutakuin parin ihmisen työt (nekin epäolennaisempia), ja ketkä saivat lapsia. Olisi voinut jättää kokonaan pois tuollaisen, kun ei siitä irronnut kuin pari lässytystä ja kettuuntunut mieli.

Ja anteeksi, nyt vaikutin siltä että inhosin seiskaa, mutta ei, en inhonnut. Pidin siitä jokseenkin melko paljon, mutta pitäähän ne kritiikit päästää ulos.
akfjldjklk