Kirjoittaja Aihe: Huonoin katsomasi elokuva  (Luettu 19307 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Eara

• kuoli nukkuessaan
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Huonoin katsomasi elokuva
« Vastaus #75 : Lokakuu 07, 2008, 10:28:20 »
Pistän nyt mäki tänne elämäni huonoimmat elokuvat.
Tiedän kuka tappoi minut
Silpomista ja verta, en tykkää kauheesti, mutta erikoisen huonon tästä teki surkea juoni.
Hevoskuiskaaja
En oikeen ymmärtäny ideaa ja tää oli tosi tylsä
Star warsit
Kaikki on suoraansanottuna surkeita. Kaikki on pielessä.

Sit viel senverran, et en tajuu miten joku ei tykkää Pirates of the Caribbean 3:ta tai National Treasure 2:ta. Ne on ihania. No jaa... makuja on monenlaisia :)

//Ja lisäilen kaksi elokuvaa joiden surkeus menee kaikkien noiden yli (tai ali)

Twilight
Katsoin netistä. Ääliömäinen. Edward ja Bella mumisevat toisilleen koko elokuvan ajan.
Kadonneiden lasten kaupunki
Joku jonka katsoimme ranskantunnilla. Maailmanhistorian tylsin, ärsyttävin ja huonojuonisin elokuva. Ranskalaiset eivät osaa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2008, 21:02:05 kirjoittanut Eara »
Unelmat ovat ikuisia

I felt like I was trapped in one of those terrifying nightmares, the one where you have to run, run till your lungs burst but you can't make your body move fast enough...
-New Moon

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #76 : Lokakuu 07, 2008, 15:50:54 »
Tahraton mieli
Olen katsonut sen kerran ja toista kertaa ei näillä näkymin tule. Oli niin epäkiinnostava leffa, että en edes kykene muistamaan tapahtumia. Muistan vain sen, että jossain kohtaa elokuvaa Kate Winsletillä oli siniset hiukset. Todella tylsä leffa. Suosittlen, jos on illalla vaikeuksia saada unta.

The day after tomorrow
Tiedän, että on olemassa monia ihmisiä, jotka kyseisestä elokuvasta pitävät, mutta minä en kuulu siihen sarjaan. Todella tylsä leffa tämäkin ja oli työn ja tuskan takana saada katsottua, koska nukahtelin vähän väliä. Muutenkin jääkausi-aihe ei ole minua kiinnostava. Vaikka olisi se hirveää, jos sellainen tulisi.

Sitten muutama leffa samassa kasassa. En pidä alkuunkaan Olsenin kaksosten elokuvista. Nekään eivät ole minua varten. New York minute vielä menee Simple Planin vuoksi, mutta muut eivät herätä kiinnostustani pätkääkään. Kakki samanlaisia poikienjahtaus-leffoja ja ne rikosjutut vasta säälittäviä ovatkin. Melkein jännittää.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #77 : Lokakuu 07, 2008, 16:44:39 »
Tyttö ja kettu

Todellakin. Tuon näkemiseen tuhlasin peräti kahdeksan euroa, ja meinasin lähteä heti pois kun sain kuulla mitä se leffa todella käsitti. Pidin aivan hurjasti Pingviinien matkasta (oliko se tuon niminen?) ja samalta ohjaajalta/käsikirjoittajalta tämäkin on. Leffan kansi ei ole nyt saatavilla, joten en voi tarkistaa oliko nimi juuri Pingviinien matka. No mutta tosiaan, itse leffa oli kaikinpuolin surkea. Se tyttö, joka ketun kanssa siellä peuhaili sai minut melkein oksentamaan lapsellisuudellaan, ja tekopyhyydellään. Kettu, metsämaisemat, sudet, ja muut öttiäiset olivat vallan suloisia, mutta ihmisten esiintyminen melkein kumosi niidenkin ihanuuden. Juoni oli typerä, loppuunkulutettu. Elokuva oli kuvattu muussa maassa, ja alunperin se olikin ollut toisen kielinen, joten dubbaaminen suomeksi pilasi myös osasen. Lapsen ääninäyttelijän ääni oli niin lapsekas ja kimittävä, joksikin se kai pitikin olla, silti ärsytti. Kriitikkona antaisin kouluarvosanaksi kutosen. Ei nelosta eläimien ja maisemien avustuksella. Elokuva oli vain huono.

Poliisiopistot

En oikein tajua näitä leffoja lainkaan. En siis ollenkaan. Kuolin, kun Heurekaan mentäessämme luokkamme katsoi ensimmäisen jakson. Ei voinut tylsempää sitten keksiä! Väkisin pakotettua huumoria, typerät juonet, tavanomainen, realistisuutta väännettiin... Ah, onko minulla huono maku, vai miksei tämä kolahtanut?
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #78 : Lokakuu 07, 2008, 19:34:30 »
Epic Movie. A-i-v-a-n kamala. Kauheeta me-nyt-pannaan-tässä huumoria. Olevinaan niin iloinen ja mukava elokuva, mutta ihan p-p-astillista.
 Kamalaa kaapata muista elokuvista niin hyviä hahmoja ja muuttaa ne täydeksi p-p-astilliksi. En ymmärrä yhtään, en yhtään mitä iloa on siinä kun neljä ihmistä löytää turkkeja lumen alta kusemalla niiden päälle.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #79 : Lokakuu 07, 2008, 20:12:10 »
Tahraton mieli
Olen katsonut sen kerran ja toista kertaa ei näillä näkymin tule. Oli niin epäkiinnostava leffa, että en edes kykene muistamaan tapahtumia. Muistan vain sen, että jossain kohtaa elokuvaa Kate Winsletillä oli siniset hiukset. Todella tylsä leffa. Suosittlen, jos on illalla vaikeuksia saada unta.

Sä et vaan ymmärrä. ;) No ei. Mutta minä taas rakastan tuota leffaa, huomaa taas miten mielipiteet eroaa.

Mutta samaa mieltä edellisen kanssa. Epic Movie on ihan kamala. Katsoin ehkä puoli tuntia, vähän enemmän, ja sitten oli pakko pikakelata elokuva loppuun ja silti kyllä pysyin ihan kärryillä. :D
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Satsuma

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Lokakuu 08, 2008, 19:23:45 »
Titanic
En tykänny yhtään, en edes kunnolla muista mitä siinä tapahtu, kun en jaksanut keskittyä koko elokuvaan ollenkaan. Se oli tylsä ja muutenkaan ei ollut mun makuun.

Star Warsit
Nämäkin minusta kamalan tylsiä, en ole jaksanut niihin elokuviin pätkän vertaa keksittyä.

Ainakin nuo kaksi. Sitten on näitä elokuvia, jotka nyt eivät ole mitään maailman huonoimpia, mutta ei ne ole kyllä edes hyviä. Tämmösiä esim. Fuking Åmol ja Resident Evilit (ne ihmeen varikset!).

Poissa neponen

• Vuotislainen
« Vastaus #81 : Lokakuu 31, 2008, 22:26:46 »
Tähän asti ehdottomasti huonoin katsomani elokuva on Klick! Vuokrasin sen kaverini kanssa ja meinasin monta kertaa nukahtaa se leffan aikana. Jotenkin vaan se juoni oli niin sekava ja outo ja se loppukin oli semmonen ihmeellinen... Minulla meni toisin sanottuna koko juoni vähän ohi.
Sitten toinen aika huono on My Super Ex. Sen ostin DVD:lle (ei onneks maksanu paljoo). Alussa se oli ihan hyvä, mutta se loppu meni vähän yli. En nauranu kun korkeintaan pari kertaa ja annoinkin sen myöhemmin jollekkin ystävänpäivälahjaksi. :D

Poissa Tia-Maria

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #82 : Marraskuu 01, 2008, 21:17:28 »
On aika monta huonoo elokuvaa, mitä oon nähnyt, mut ensimmäisenä tulee mieleen Manaaja, minkä katoin just eilen. Kaikki kaverit varotteli, et se on tosi kamala leffa ja leffa-arvosteluissa hehkutetaan sitä. Mä meinasin nukahtaa, liian pitkävetinen, eikä se riivattu tyttö ollut ees mitenkään pelottava. Kamalimmille kohtauksille lähinnä naureskelin kaverin kanssa. Täytyis ehkä vähän vanhempana kattoo se K-21 versio, jos siinä olis jo vähän enemmän jotain.
Star Warseja en oo koskaan jaksanu katsoo loppuun asti, enkä ymmärrä miks ne on niin suosittuja. Joku niissäkin vaan mättää, ehkä se, että scifi ei kiinnosta.
Ja ikävä kyllä Harry Potterit kakkosesta eteenpäin. Ykkönen kiinnosti, se noudatti kirjaa ja oli muutenkin ihana. Siitä eteenpäin leffat on menny liikaa omaa tietään, päänäyttelijät ei sovi rooleihin ja muutenkin ne jotenkin tökkii.
Plus kaikki huonot komediat, Poliisiopistot, yms. Juu, mua on tosi vaikee miellyttää x)

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #83 : Marraskuu 02, 2008, 11:47:27 »
Yleensä olen jokaisen leffan suuri ystävä ja katson kaikki loppuun asti.
Ganes on ainoa leffa jota en ole koskaan saanut loppuun asti, nukahdin kesken kaiken, mikä on erittäin epätavallista. Minusta leffassa ei ollut mitään mielenkiintoista joka olisi pitänyt minut hereillä ja mielen valmiina uusiin tapahtumiin.

Ja ylipäätänsä en jaksa juurikaan katsoa sotaelokuvia, joissa ihmiset vain ampuvat toisiaan ja tekevät mitä ihmeellisempiä ja typerempiä ideoita toistensa pään menoksi. Valitettavasti leffavarastomme koostuu paljolti tälläisistä leffoista, koska taas veljeni on näiden suuri ystävä. Itse en todellakaan ymmärrä mitä hienoa on katsoa kun ihmiset vain ampuvat toisiaan, siis kun koko elokuva perustuu siihen. "Tapa tai tule tapetuksi" Ei kolahda minun järkeeni, ja ylipäätänsä tälläinen sota on minusta kamalaa. Kyllä voin katsoa sellaisiakin leffoja joissa räiskitään ja ammuskellaan, mutta siinä pitää olla juoni ja se ei saa perustua juuri siihen että tapetaan toisia. Kauhuleffat ovat sitten asia erikseen. ^^
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Grimhild

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Marraskuu 02, 2008, 11:49:42 »
Eragon. En pidä huonoista tehosteista yhdistettynä kummallisesti puvustettujen hahmojen typerään poukkoiluun pitkin maita ja mantuja... Enkä toisaalta välitä kolmeDeellä raiskatuista lohikäärmeistäkään.

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #85 : Marraskuu 02, 2008, 22:46:42 »
Pakko minunkin kompata Tia-Mariaa, Manaaja oli oikeasti hemmetin huono. En ymmärrä miten elokuva onnistui olemaan niin pitkäveteinen ja menettämään kaiken potentiaalinsa jo alussa! Siinä ei ollut mitään järkeä eikä yhtään pelottavaa kohtausta vedetty loppuun asti, vaan aina se tyttö vaan teki jotain nopeaa ja sitten suerasi 15 minuuttia keskustelua, uusi yritys saada tyttöön tolkkua, uusi hätkähdys yms... loppuhuipennus oli aika reps, nauroin sille aivan hirveästi.
Katsoin eilen tv:stä myös Deep Blue Sean, joka oli aivan yhtä huono kuin odotin etukäteen :). Sen ja Manaajan erona oli se, että DBS oli tarkoitettu huonoksi jännitysleokuvaksi jonka voi joko ottaa tosissaan ja nauraa...

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #86 : Marraskuu 03, 2008, 18:46:47 »
Eragon oli elokuvana samaa silsaa kuin kirjakin ja suren syvästi niitä euroja, jotka mokomaan rainaan menetin silloisen poikaystävän pakottamana. Se lohikäärme (eivoimuistaanimeä) oli kieltämättä ihan kiva, mutta Jeremy Irons oli todellakin ainoa hyvä asia mokomassa. Pääosanesittäjä oli mielestäni tosi epämääräinen, ei ainakaan minusta eläytynyt rooliinsa kunnolla. Ja se Arya taas... Yöh. Ei minulla toisaalta edes ollut mitään suuria odotuksia elokuvan suhteen, koska tiesin kirjankin aika kököksi. Joku pikkupenska saattoikin olla ihan innoissaan Eragonista, mutta minä en kyllä suosittele elokuvaa kenellekään yli 12-vuotiaalle. En suostuisi katsomaan tätä elokuvaa uudestaan edes maksusta.

Nyt joku varmaan tappaa minut, mutta en tajunnut Taksikuskista pätkääkään. Minun vaikutelmani elokuvasta: jätkä ajelee taksilla, leikkii pyssyllä ja ajelee hieman lisää. Välillä näytetään jotain pikkupentua, joka on ryhtynyt huoraksi. Missä pointti? Toki elokuvaa katsoessa oli paljon kaikenlaista häiriötekijää (kuten meluava kaverilauma), mutta en päässyt kärryille vaikka kuinka yritin keskittyä. Enkä ollut kyllä ainoa, joka valitteli elokuvan pitkäveteisyyttä.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Evilheart

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Taivaskiiturit, neiti kapteeni
« Vastaus #87 : Marraskuu 03, 2008, 19:09:42 »
Suomalainen elokuva Kukkia ja Sidontaa on silkkaa huonoutta! Elokuva alkaa sian teurastuksella ja sitten haahuilaa jossain kylässä ympäriinsä rakkauden humussa, antakaa kaikki kestää..
Sitten on myös Deap Blue Sea samoilla perusteilla, ainut huvittava kohta on kun kokki hakkaa haita paistinpannulla.
Samaan kategoriaan menevät myös manaajat. Olen elokuvat kerran katsonut pienempänä aikaisemmin ja katsoin ne myös nyt uudestaan. Ensimmäinen kymmenen minuuttia turruttaa täysin ja lopun aikaa voikin nukkua...
I wanna spend my nights and days between your arms
Every day breathing your love
And even in my dreams I wanna be kissing your lips
Baby, breathing your love

Poissa Sagittaire

• Kalkaaos
  • Vuotislainen
  • ~My fall will be for you~
« Vastaus #88 : Marraskuu 04, 2008, 20:37:18 »
Eragon. Melko hyvästä kirjasta tehty pienellä budjetilla lyhyt "tiivistelmä" muka-elokuva joka tippuu ö-luokkaan. Surkeaa.

Sarjamurhaajamutsi. Jos näkisitte tietäisitte. Maailman typerin elokuva :D
You told I had the eyes of a wolf
Search them and find the Beauty of the beast
Nuuhku -> Sagittaire

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #89 : Marraskuu 05, 2008, 18:49:44 »
Nyt joku varmaan tappaa minut, mutta en tajunnut Taksikuskista pätkääkään. Minun vaikutelmani elokuvasta: jätkä ajelee taksilla, leikkii pyssyllä ja ajelee hieman lisää. Välillä näytetään jotain pikkupentua, joka on ryhtynyt huoraksi. Missä pointti? Toki elokuvaa katsoessa oli paljon kaikenlaista häiriötekijää (kuten meluava kaverilauma), mutta en päässyt kärryille vaikka kuinka yritin keskittyä. Enkä ollut kyllä ainoa, joka valitteli elokuvan pitkäveteisyyttä.

Olen täysin samaa mieltä. Katsoin leffan kun se joskus (viime vuonna?) tuli telkkarista, ja kuvittelin sen olevan joku järisyttävä leffaelämys. Olin väärässä. Olihan leffassa toki joitain mukiinmeneviä ja katsottavia kohtia, mutta muuten... En tajua, miksi tätä kehutaan niin paljon. Tapahtumissa ei tuntunut olevan oikein mitään mielenkiintoista (muistan vain, etä se mies ajeli taksilla ja valvoi paljon ja hankki sen aseen). Se pointti jäi todellakin puuttumaan.

Poissa Severina

• Pirunmarja
  • Vuotislainen
« Vastaus #90 : Marraskuu 06, 2008, 10:26:01 »
Huonoja leffoja on tullut nähtyä, mutta Child's play leffat tulee nyt ekana mieleen. Eka osa nyt oli vielä ihan mukiinmenevä, kiva idea jne, mutta ne jatko-osat. En voi sietää D:

Poissa Sethis

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: ScarletSickle65
« Vastaus #91 : Marraskuu 06, 2008, 19:12:55 »
Näitähän on niin paljon että niistä vois ihan vaikka romaanin kirjottaa. Mitä nyt tulee mieleen niin Mestarit-elokuvat. Tyhmää "Jee me ollaan parhaita" fiilistelyä. Ei järkeä. Ja sitten Pähkähullu Professori-elokuvat, kaikki varmaan tietävät. Niin huono maku että tulee korvista ulos, pelkkää lihavien pilkkaamista, idioottimaista.
"En minä pelkää Harry", Dumbledore sanoi, ja hänen äänensä oli hivenen vahvempi, vaikka vesi oli niin kylmää. "Olen sinun kanssasi."

sarram

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Marraskuu 11, 2008, 18:04:41 »
kaikki taru Sormusten herrasta elokuvat, en tykkää. todella tylsiä, ne vaan kulkee siellä jossaki ja sitte tulee örkkejä jotka yrittää varastaa sormusta. duh

Cloverfield. Hyrr. Idea on hyvä ja silleen, mutta kun se on kuvattu kokonaan Käsivaralla, yhdellä kameralla! Kuva heiluu ja pyörii kokoajan, hirveetä.

Surkein kaikista: HAWAII, OSLO. viimeviikolla käytiin luokan kanssa kattoon, surkea! Todella surkea. Tylsä, sekavakin, eikä siinä edes puhuttu paljon. Tosi vakava leffa

Durden

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Marraskuu 14, 2008, 11:53:03 »
No näitähän löytyy, mut mainitsen vain kaksi, joissa odotukseni oli huomattavasti korkeammalla, mitä ne todellisuudessa olivat.

American Psycho
Aivan tappo tylsä! Jouduin katsomaan leffan kelauksella, kun se eteni niin hitaasti, eikä siinä loppujen lopuksi edes ollut mitään järkeä. Otti päähän, kun olin vielä ostanut kys. leffan. Heti seur. pvnä vein sen divariin.

Hohto
Täysin sama tilanne kuin edellisessä, mutta tää oli saanut hirveet hehkutukset ihmisiltä, jotka tän oli nähny. Ei voi muuta sanoo, et nää kaks on aivan sairaan tylsiä, et en todellakaan suosittele kenellekkään, paitsi jos sattuu tykkään tylsästä.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #94 : Marraskuu 14, 2008, 16:58:04 »
Huonoin katsomani elokuva on ehdottomasti Joulutarina. Sen juoni on niin surkea ja kaikki vain alusta lähtien menee alamäkeen. Joulunhan pitäisi olla onnellinen ja joulupukilla pitää olla tonttuja, mutta kyseisessä elokuvassa kaikki vain kuolee. No, pari ihmistä jäi eloon siinä lopussa, mutta päähenkilö itsekin kuoli. Miten joku tuollainen voi liittyä jouluun? Ja sitten: Ne puhuivat kirjkieltä, eikä se sopinut yhtään elokuvaan. Siinä kyllä yritettiin vääntää jotain pohjoisen murretta, mutta onnistuminen oli ihan surkea. Lisäksi elokuvateatteri, jossa kävin sen katsomassa oli aika huono, mutta elokuva oli kyllä huonompi... En enää ikinä tahdo kuulla kyseisestä elokuvasta, niin kamala tarina se oli.

~Barella
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #95 : Marraskuu 15, 2008, 09:23:58 »
Van Helsing. Nyyh. Odotin niin hartaasti etta paasisin nakemaan taman, kansi naytti aika kakkoiilta, mutta siihen se sitten jaikin. Nayttelijasuoritukset puisia ja epauskottavia. Ehka typerin, amerikkalaisin, ennalta-arvattavin ja kehnoin elokuva koskaan. Loppujen lopuksi kansikin naytti niin muoviselta etta huh huh (no muovista se oli tehtykin, mutta siis...) Ehka tulee siita, etta Draculaa naytellyt mies oli perin miellyttavan nakoinen. Havettaa jopa etta kulutin nain paljon aikaa koko surkeudesta puhumiseen.

Poissa Kara

• Sademielellä
  • Vuotislainen
  • The world is our playground:)
  • Pottermore: ThestralQuill17
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #96 : Marraskuu 15, 2008, 11:58:17 »
Huonoin on ehdottomasti Kolme muskettisoturia-nukkeanimaatio, joka käytiin katsomassa luokan kanssa elokuvafestareilla. Kannattaa välttää kaikin keinoin.
Jalan rikkoessa salaisien maailmojen pintaa

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #97 : Marraskuu 17, 2008, 19:03:23 »
Batman, jossa jäämiestä näyttelee Arnold Szartseneggegrsaxxzzzz... ja Poison Ivyä Uma Thurman.

Pahinta on, että lapsena pidin tästä elokuvasta käsittämättömän paljon.
Näin leffan kesällä Englannissa turistimajatalomme oleskelutilassa, kun ehdotin kyseisen Batmanin katsomista, koska muistaakseni se on hyvä ja Uma Thurman on hyvä. xD

Leffan suurin heikkous on käsikirjoitus. Voi luoja, edes Thurman ei saa sitä kuulostamaan uskottavalta. Mutta Robinia näyttelevä tyyppi on söpö. Mutta elokuva on yksinkertaisesti naurettava!! Muut siellä majatalossa katsoi minua ja kaveriani VÄHÄN oudosti, kun kyyläsimme tätä rainaa.. :'D Me ei kehdattu keskeyttää sitä, ennen kuin muut olivat lähteneet huoneesta (ettei ne tietäisi että me valittiin se...). Ja katsoimme leffan kokonaan.

Scary moviet ovat tyhmiä, mutta en ole varmaan ainut tätä mieltä.. Epic movie ja Date movie kuuluvat samaan kastiin.
"Pants - like shorts, but longer!"

Durden

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Marraskuu 18, 2008, 08:24:40 »
Lainaus

Tuo ottaa joskus päähän. Muutaman kerran käynyt sillei, että oon kattonu ala-asteella jonku leffan ja sillo se on ollu hyvä. Vuosia myöhemmin kattoo saman ja se onkin ihan surkea. Katoin esim. Rakasta minut pois - leffan jonkin aikaa sitte. Olin nähnyt sen ehkä vuonna 2002 ja se oli silloin jotenkin vangitseva/surullinen/kaunis(en löydä oikeaa sanaa). Olisin ehkä mieluumin jättänyt katsomatta sen uudestaan, vaikka se kiusasikin muutaman vuoden, kun en tiennyt sen elokuvan nimeä ja etsin sitä ahkerasti ja tuloksetta. Se löytyi sitten vahingossa. Olisin mieluumin ehkä ollut siinä luulossa, että se oli hyvä leffa ja se "tunne" olisi jäänyt siitä leffasta.

Poissa Rain Wild

• Kissankorkuinen
  • Vuotislainen
  • Ähäkutti!
« Vastaus #99 : Marraskuu 18, 2008, 10:59:43 »
Minä en mielelläni puhu 'huonoista' elokuvista. Henkilökohtaisesti olen erityisen varovainen termin kanssa, sillä koen, että minulla ei ole valtuuksia päättää mikä elokuva on huono ja mikä ei - se, että en pidä jostain elokuvasta ei välttämättä tarkoita sitä, että kyseessä olisi universaalisti huono elokuva. (Tiedän, että otan tämän vähän turhan vakavasti, enkä oletakaan, että kukaan muu ei näin ajattelisi. Eiköhän ihan jokainen tämän saman tiedosta, mutta käyttää vain suht sujuvasti tuota termiä 'huono', mikä taas tuntuu minusta kovin epämieluisalta. Minulle sillä termillä on vain niin absoluuttinen merkitys. Semantiikkaa, tiedän.) Esimerkkinä Forrest Gump: se on minusta aivan sietämätön raina, mutta en voi sanoa sitä huonoksi. Samoin Braveheart, jonka näen vain Mel Gibsonin väkivaltafantasian toteutuksena - ei sekään ole huono, vaikka en siitä pidäkään.

Minulle noilla lapsuuden suosikeilla on korvaamaton nostalgia-arvo. Juurikin tuolla Batman & Robinilla, Ace Venturoilla ja vaikkapa Free Willyilla - yhdestäkään en välttämättä pitäisi ollenkaan, jos ne nyt näkisin ensimmäistä kertaa. En minä niitä oikein nykyäänkään voi katsoa, tosissani ainakaan, mutta ne joka kerta ne hymyilyttävät ihan eri lailla kuin muut leffat. "Ajatella, että mä olen joskus ihan oikeasti tykännyt tästä!" Siinä pääsee tavallaan aikamatkalle lapsuuteen. ;)

Mutta oikeasti huono elokuva? Minkäköhän tässä uskaltaisi tuomita... Kestoinhokkini The Relic? Chicagon luonnonhistorialliseen museoon tuodaan Etelä-Amerikan kaivauksilta jonkinlaisia historiallisia esineitä, mutta mukanapa saapuukiin jonkinlainen mörkö. Loppuelokuva seurataan, kuinka ihmiset juoksevat (tai rullailevat pyörätuolilla) paniikissa ympäri museota ja tämä mörkö napsii heistä yhden kerrallaan. Elokuva on paitsi huonosti toteutettu ja näytelty, myös niin täynnä epäloogisuuksia ja yleistä typeryyttä, että se ehkä ansaitee kyseenalaisen kunnian tulla kutsutuksi huonoksi elokuvaksi.
Permission to shout "Bravo" at an annoyingly loud volume, sir? | Would you mind holding my metaphor for a second?