Kirjoittaja Aihe: Huonoin katsomasi elokuva  (Luettu 25803 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Huonoin katsomasi elokuva
« Vastaus #50 : Toukokuu 28, 2008, 19:39:39 »
Vihaan yli kaiken kaikkia Indiana Jones elokuvia! En voi sietää Harrison Fordia, koska se on niin huono näyttelijä. Hänellä on vaan joku kaks ilmettä, jotka on virnistys ja joku semmonen laimee perusilme. En tiedä, mikä Jones leffoista on se huonoin, mutta yleisesti EN PIDÄ!

Minusta Indiana Jones -leffat ovat ihan toimivaa perusseikkailua. Huumoria on juuri sopivasti sen kaiken aarteenmetsästyksen lomassa ja minusta näissä vanhemmissa elokuvissa (en ole nähnyt uutta ja tuskin menen katsomaankaan) on ollut tosi hyvät näyttelijät. Ei Harrison Fordkaan yhtään hassumpi ole (tosin hän on aivan huippu Star Warseissa Han Solona), hän on oikeastaan ihan karismaattinen näyttelijä. Se on tosin harmi, että Marion (joka siis oli mukana Liiton Arkin etsinnässä) ei sitten ollut muissa elokuvissa, koska hän oli mielestäni mielettömän hyvä hahmo. Mutta kaipa tämäkin on niitä makuasioita - toiset tykkäävät ja toiset taas ei.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Toukokuu 28, 2008, 21:18:45 »
Minun huonoin elokuva on ollut Perhosvaikutus. Kyllä se oli ihan katsottava mutta siinä oli jokin josta en tykännyt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Muitakin huonoja on mutta tuo oli parhaiten jäänyt mieleeni huonoudestaan...

Mulla Perhosvaikutus kuuluu just suosikkeihin. (X

Mutta asiaan, maailman huonoin juoneltaan sekä lavasteillaan on Hellbreeder. Elokuva yrittää olla kauhuelokuva, mutta on oikeasti ihan helevetin huonosti tehty. Ennemminkin komediaelokuva. Ymmärtäisin, jos elokuva olisi tehty joskus 90-luvulla, mutta kun elokuva oli tehty joskus vuonna 2002. c/:
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2008, 16:16:54 kirjoittanut Boogey »

Poissa Niënor

• Murheenkryynihkö
  • Vuotislainen
« Vastaus #52 : Toukokuu 29, 2008, 19:52:28 »
Täytyy kyllä sanoa, että huonoimpien leffojen joukkoon kuuluu "Hei kamera käy".
Moni tuskin on tätä nähnyt, on tämmönen halpis leffa.
Pääosassa Steve Buscemi.
Juoni lyhyesti:
Steve Buscemi esittää elokuvaohjaaja Nick Reveä.
Aluksi ollaan tekemässä leffaa ja yhtä kohtausta yritetään saada purkkiin ja kaikki mahdollinen menee pieleen, kun Nick Reve huomaakin, että hän on nähnyt vain unta ja menee oikeisiin kuvauksiin (eri kohtaus).
Taas kerran kuvauksissa kaikki menee pieleen, mutta nyt kohtauksen pääosanesittäjä huomaakin nähneensä unta ja hän saapuu oikeisiin kuvauksiin (taas eri kohtaus). Sielläkin aluksi menee pieleen moni asia, mutta lopulta kohtaus saadaan purkkiin.

Leffa on niin rasittava, että se on melkein hauska. :D
- Merri.
- What?
- I'm hungry.

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #53 : Toukokuu 30, 2008, 01:10:02 »
Onhan noita tullut nähtyä, mutta kaksi nousee ylitse muiden. Scary Movie 4 on varmaan kamalinta scheissea, mitä on ikinä tullut nähtyä ja onneksi se tuli katsottua kaveriporukalla. Sai sentään revittyä hauskuutta leffan surkeudesta eikä tullut vain suljettua dvd-soitinta. Leffan tasosta kertoo paljon jo muun muassa se, että en muista enää ko. leffasta mitään muuta kuin että alussa oli dr. Phil.

Toinen on Ladykillers. Tuli katsottua tämä kaverin kanssa, kun etsittiin komediaa r-kioskilta. Leffan kansi lupasi hyvää, 4-5 tähteä annettu monessa paikassa ja lupailtiin suurta nauruelämystä. Jokainen varmaan sitten arvaakin että toisinpa kävi. Koko leffan aikana en valehtelematta nauranut kuin sen kaksi kertaa ja juonikin oli suht hanurista. Kaikista naurettavin oli loppuratkaisu, joka pudotti leffan vielä alemmaksi arvosteluasteikossani. Mutta oikeasti. Jos katson komediaa, odotan kovasti nauravani sitä katsoessani. Sitä tämä elokuva ei tarjonnut.
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #54 : Kesäkuu 02, 2008, 19:30:36 »
Ajattelin aluksi, ettei minulla ole tänne topiciin mitään sanottavaa, sillä en ole nähnyt erittäin huonoja elokuvia. Jotkut elokuvat olen vain nähnyt huonona ajankohtana, jolloin ne eivät ole olleet mitenkään kirkkaita muistoja kun mielessä on ollut kaikkea muuta. Sitten muistin elokuvan nimeltä My Super Ex. Kyseisen elokuvan näin viime keväänä ja olen yrittäyt unohtaa sen.

Elokuvan ideanahan on, että mies jättää naisen, joka onkin supersankari. Nainen sitten suuttuu ja alkaa kostamaan miehelle. No... Lähtökohtakaan ei oikein ole huima, mutta elokuva oli paljon pahempi kuin tuosta olisin arvellut. Juonta ei oikein ole, nainen vie autoja kuuhun ja seurailee miestä. "Sankaritar" on myös hiukkasen epävakaa persoona, mutta silti miehen kämpän totaalinen tuhoaminen on lähinnä surkuhupaisaa. Elokuva kaiketi yrittää olla romanttinen komedia, mutta ei se mitenkään romanttinen ole hauskasta puhumattakaan.
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Uppo

• -outo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #55 : Heinäkuu 07, 2008, 17:02:02 »
Ehdottamasti Rockyt. Ne on niiin tylsiä. Niitä ei jaksa kattoo. Elokuvan juonikaan ei ole ollenkaan hyvä. Siinä on mies joka nyrkkeilee päivät pitkät toisten kanssa. Siinä ei ole mitään järkeä. Suosittelen älkää katsoko sitä elokuvaa jos teitä ei kiinnosta nyrkkeily :).

Shailaja

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Heinäkuu 16, 2008, 11:09:15 »
Kung Fu Hustle, sen huonompaa elokuvaa ei ole edes olemassa. Se oli todella yököttävä, elokuvassa ei tehty muuta kuin tapettu ihmisiä ja sekään ei ollut kovinkaan hienotunteisesti toteutettu. Mitään varsinaista juonta ei erottanut, tuskinpa sitä yleensä edes oli. Minun ymmärrykseeni ei vain mahdu, mitä hyvää elokuvassa oli eikä sellaista teurastusta jaksa seurata kahta tuntia.

salaisuuksia

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Heinäkuu 17, 2008, 20:56:57 »
Toinen, minun mielestäni todella huono elokuva on Lost in translation. Mielipiteeni siitä on kutakuinkin sama kuin nutcrackerillä. Lamannuttava on tosiaankin juuri oikea verbi kuvaamaan kyseistä rainaa, joka on muuten valehtelematta ainoa elokuva jonka olen jättänyt kesken sen takia etten elokuvan itsensä vuoksi jaksanut katsoa sitä loppuun saakka.

Minun mielestäni Lost in Translation on ihana, ehkä pidän sitten tylsistä elokuvista mutta minä pidän siitä, se paranee joka katselukerralla. (Myönnän että melkein kaduin että ostin kyseisen elokuvan ensimmäisen katselukerran jälkeen, mutta katsoin sen uudestaan ja uudestaan ja ihastuin)

Mutta ehdottomasti huonoin näkemäni elokuva on Sekaisin suhteessa. Mielestäni se on turhan rivo romanttiseksi komediaksi eikä se ole juuri yhtään romanttinen. Juonikin on aika tavanomainen (olen häämatkalla, tapaan toisen naisen) ja no, minuun ei vain iskenyt katsella joka välissä pariskunnan makuuhuone-kivaa. (:'-----D)

Poissa Sister Grace

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Heinäkuu 17, 2008, 23:30:59 »
(Myönnän että melkein kaduin että ostin kyseisen elokuvan ensimmäisen katselukerran jälkeen, mutta katsoin sen uudestaan ja uudestaan ja ihastuin)

No... Kenties kyseinen elokuva toimii vähän niin kuin jotkut biisit ja kokonaiset bänditkin. Ensin niitä inhoa, mutta jostain käsittämättömästä syystä päätyy loppujen lopuksi rakastamaan. Kenties pitäisi yrittää uudelleen. :)

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #59 : Heinäkuu 18, 2008, 16:06:30 »
National treasure 2 - Salaisuuksien kirja (saattaa spoilata tosin ei paljon, koska leffassa ei ole mitään tarinaa josta spoilaantua - nimi kertoo jo kaiken)

Siis ihan oikeasti, ensimmäinen National Treasure oli jo aivan surkea elokuva, mutta piti sitten sillekin tehdä jatko-osa xD! En tue tällaista idiotismia joten en olisi elokuvaa koskaan katsonut jos en olisi joutunut kiristyksen uhalla katsomaan tätä kaverin kanssa, kun "tämä on niin paljon parempi kuin se ensimmäinen vaikka en kyllä ymmärrä mikset siitäkään pitänyt". Elokuva oli alusta asti aivan naurettavan epäuskottava, juoni oli väännetty puhkikulutetuimmista salaliittoteoriosta ja oli todella sekava :p. Joka paikassa oli taas kerran salakirjoitusta tai muinaista tuhoutunutta kieltä jota vain 3 ihmistä osaa puhua - ja tietenkin yksi näistä on joku päähenkilön äiti. Elokuva ei edes antanut katsojalle tilaisuutta ratkaista mitään annetuista vihjeistä, koska ne olivat niin pöhköjä että vain huippuälykköpäähenkilö voi ratkaista ne mitä oudoimmilla päättelyillä? Kaikki liittyivät enemmän tai vähemmän keksittyihin henkilöihin, näiden syntymäpäiviin ymsymsyms. Presidentin salainen kirja oli kaikista naurettavin juttu koko elokuvassa, ja voisin heittää villin veikkauksen että näitä jatko-osia tulee vielä kymmeniä ja jokainen koskee aina uutta sivua kirjassa :))).

En suosittele kyllä kenellekään, ellei sitten oikeasti pysty heittämään aivoja narikkaan -_-. Epäuskottavuus hyppii silmille jatkuvasti eikä missään ole pienintäkään seikkailun tuntua. Yh.

Saikke

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Heinäkuu 29, 2008, 19:13:21 »
National treasure 2 - Salaisuuksien kirja (saattaa spoilata tosin ei paljon, koska leffassa ei ole mitään tarinaa josta spoilaantua - nimi kertoo jo kaiken)

Komppaan tuota tosiaan.. Huonoja elokuvia tietysti näkee jatkuvasti, mieleen tulee teeveessä pyörivät Poliisiopisto-jatko-osat, kolmonen on jo siinä rajamailla, mutta sitten meno äityy jo vallan campiksi. "Moskovan keikka" on todellakin jo ihan pohjamudissa.

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #61 : Heinäkuu 30, 2008, 19:30:26 »
Kyllä olen ehdottomasti sitä mieltä että on surkein pätkä jonka olen nähnyt on Nimetön (Los sin nombre). Espanjalainen jonkinsortin "kauhu/mysteeri". God damn oikeasti. Muistan leffan juonen, mikäli sitä voi juoneksi edes sanoa, melko hatarasti. Ainoa asia mikä on jäänyt mieleeni, on elokuvan loppu. Viimeiset pari sekuntia. Kun lopputekstit pyörähtivät käyntiin, tuijotin telkkarin ruutua varmaan vartin suu auki miettien, että ei ole mahdollista, ei tämä näin voinut loppua, olipa harvinaisen p-ska elokuva!

Toinen erittäin huono 'taidonnäyte' johon olen erehtynyt tuhlaamaan kallista aikaani, on Veren kirous (Hemoglobin).  En tosin muista elokuvasta enää paljoakaan, ainakin siinä oli sairaalloisen rumia pieniä ihmissyöjiä ja mies, jolla oli joku salaperäinen "sairaus". Elokuvasta jäi kirjaimellisesti paha maku suuhun.
   Myös Kauna (The Grudge) on melko surkea. Siitäkin jäi paha maku suuhun, enkä ole vieläkään tajunnut elokuvan ideaa. Kakkososaan päin en ole pelkästä periaatteesta erehtynyt vilkaisemaankaan.
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Seatear

• Vedenneito
  • Vuotislainen
    • http://www.kuusade.net
« Vastaus #62 : Elokuu 11, 2008, 15:07:54 »
En voi ymmärtää miten jotkut eivät vain pidä Pan's Labyrinthista. Kyseinen elokuva on lempielokuvani aivan ehdottomasti, ja pidän siitä aivan hirveästi. Tässä sitä näkee miten ihmisten näkemykset erottuvat toisistaan.

Huonoja elokuvia on monia. Olen hirveä elokuvanirso, ja harvat elokuvat ovat mielestäni sellaisia, joita katsoisin uudestaan, muuten kun tahtoessani heittää aivot narikkaan. Nyt ensimmäiseksi tulee mieleen The Hulk. Sinne meni 10 euroa aivan hukkaan, kun menin katsomaan sen elokuvateatteriin. Koko elokuva perustui siihen, kun iso vihreä mikälie hyppii kymmenen kilometriä kerrallaan, ei luoja meinasin lähteä elokuvateatterista pois kesken kaiken.

Myös Matrix elokuvat ovat mielestäni aikaslailla huonoja. Ykkösosan olen yrittänyt katsoa monia kertoja, mutta joka kerta nukahdan melkeinpä samaan kohtaan. Myös melkeinpä kaikki teinikomediat/elokuvat ottavat niin paljon pannuun, ettei niitä oikeasti pysty katsomaan, kun silloin kun tahtoo aivonsa off-tilaan.
Tahdotko lukea sarjakuvaa? -> Exceptional Abilities || Kuusade.net Se pienen ihmisen domain

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #63 : Elokuu 18, 2008, 16:02:27 »

Komppaan tuota tosiaan.. Huonoja elokuvia tietysti näkee jatkuvasti, mieleen tulee teeveessä pyörivät Poliisiopisto-jatko-osat, kolmonen on jo siinä rajamailla, mutta sitten meno äityy jo vallan campiksi. "Moskovan keikka" on todellakin jo ihan pohjamudissa.
[/quote]

Minulle Poliisiopistot ovat jokseenkin rakkaita, katsoa tillitin niitä aina pienempänä ja nauroin hullusti. Totta, niiden meno on aika camp-henkistä mutta minuun se jotenkin vetoaa. Toisaalta olen muutenkin huumaantunut ja jämähtänyt 80-luvun puolivälin kulttuuriin, joten lämmöllä tietysti Poliisiopistoja ajattelen. Pitkiin aikoihin en ole niitä katsonut, mutta muistan että pienenä pidin niistä kovin. Sama juttu vähän Ghostbustersin kanssa. Tiedä nyt, onko se elokuva oikesti huimaavan mahtava, mutta koska pienenä pidin siitä, pidän siitä nytkin. En ole moneen, moneen vuoteen Ghostbusterseja nähnyt. Nostalgiaa. (Niin tosin, minä olen syntynyt vuonna -95, eli katsoin elokuvat paljon, paljon myöhemmin kuin niiden tekovuonna, mutta pienenä ne kuitenkin katsoin)
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #64 : Elokuu 18, 2008, 17:54:16 »
En voi ymmärtää miten jotkut eivät vain pidä Pan's Labyrinthista. Kyseinen elokuva on lempielokuvani aivan ehdottomasti, ja pidän siitä aivan hirveästi. Tässä sitä näkee miten ihmisten näkemykset erottuvat toisistaan.
Kiitos kun muistutit! Pan's Labyrinth on myöskin yksi näistä huonoimmista leffoista joita olen nähnyt :-D
Se ei vain iskenyt. Aluksi se vaikutti ihan hyvältä, mutta loppua kohden alkoi miettimään että eiiii h-levetti.
   Olihan se kaunis elokuva, ja ideana toki suhteellisen hyvä, mutta njäh. Jotenkin se meni puuroiseksi loppua kohden. Tai sitten vain olin jossain kummassa mielentilassa katsoessani se, pitäisi vissiin tsekata uudestaan.

Petyinpä muuten todella paljon myös Hancockiin! Noin puoleen väliin saakka se oli hyvä, sitten idea mureni täysin... Ne, jotka ovat leffan nähneet, todennäköisesti tietävät mitä tarkoitan.
   En tahdo paljastaa mitään, ettei kenenkään tuleva, mahdollisesti nautinnollinen leffakokemus mene pilalle :-D
Onneksi Will Smith sentään oli tajuttoman ihana<3
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Kartanon kummitus

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #65 : Elokuu 31, 2008, 12:22:03 »
Star wars episodit: I, II ja III
Vanha trilogia on loistava kokonaisuus, mutta nämä uudet ovat uuvuttavia erikoistehostespektaakkeleita, joita ei jaksa katsoa kymmentä minuuttia enempää.

Matrixin jatko-osat
Pum pum pum *hyppy ilmaan* Pum pum pum. Pälä pälä pälä. *hyppy ilmaan* Jaa kestääkö tää vielä näin kauan?
Tylsiä, ja vielä kerran tylsiä jatko-osia. Näiden erohan taisi olla se, että kakkosessa on paljon puhetta ja vähän toimintaa ja kolmannessa asia on päinvastoin? Ensimmäinen Matrix-leffa on oikeasti hyvä, mutta enpä ole näiden jatko-osien jälkeen jaksanut katsoa sitäkään -.-

Scary movie 2
Aivan järkyttävää kuraa :D Ykkönen on ihan viihdyttävä ja kolmosen katsoi ihan mielellään kerran, mutta tämä. Tulee huono olo kun muistelenkin tätä elokuvaa, josta pystyin katsomaan vain puolet.

Batman forever
Jotain niin...kamalaa. o_O Vie uskottavuuden Batmanilta. Leffan alku on hyvä, mutta sitten se kamaluus alkaakin kun kaikki ah niin ihastuttavat hahmot tulevat kuvioihin.. En muista olenko nähnyt elokuvan jatko-osaa, Batman & Robinia, mutta trailereiden ja arvostelujen perusteella voin sanoa sen olevan äärimmäisen surkea elokuva.

Muita ei nyt tule mieleen~

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #66 : Elokuu 31, 2008, 16:01:35 »
Minusta Batman Forever oli vielä ihan viihdyttävä, vaikkei mikään taideteos, mutta Batman & Robin jäi kesken. Oli niin kammottavan huono käsikirjoitus, etteivät yleensä pätevätkään näyttelijät (ainakin Clooney ja Thurman) saaneet siihen mitään tolkkua.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Tibby

• kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Can I have a look at Uranus too, Lavender?
    • LiveJournalini
« Vastaus #67 : Syyskuu 02, 2008, 23:39:38 »
Olen nähnyt monta huonoa elokuvaa elämäni aikana, mutta tällä hetkellä tulee mieleen P.S. Rakastan sinua. Katsoin juuri äsken tuon elokuvan ja itkin sen takia, koska se oli niin kamala. Sain tänään luettua kyseisen kirjan loppuun ja pidin kirjasta ihan hurjasti. Lähdin heti vuokraamaan sitten kirjan pohjalta tehtyä elokuvaa ja aloin katsomaan sitä innolla. Innostus lopahti jo muutaman minuutin jälkeen, en pystynyt toistamaan mitään muuta kuin "kamalaa, ei, ei, kamalaa". Olisin varmaan eri mieltä tästä elokuvasta, jos en olisi lukenut kirjaa, mutta nyt en pysty sanomaan mitään muuta kuin tuota kamalaa. Elokuvaan oli lähinnä otettu vain se perusajatus kirjasta, siitä puuttui niin paljon henkilöitä ja juonikin oli niin paljon erilainen. Tottakai tätä tehdään jokaisen elokuvan kohdalla, mitkä ovat tehty kirjojen perusteella, mutta yleensä muutokset eivät ole näin radikaalisia.

Rakastan katsella kaikki nyyhkyleffoja ja tuossa elokuvassa oli ehkä 10 minuuttia sellaista mistä nyt jotenkin pidin. Mutta muuten se vain oli niin kamala, harkitsin jo, että lopetan sen katsomisen kesken. Elokuva todella pilaa nautinnon kirjasta. En suosittele elokuva katsomista, jos on lukenut kirjan, mutta ilman kirjan lukemista siitä vaan, se voi olla ihan hyvä tuolla tavoin. Itse en nyt osannut nauttia siitä, ja vähän harmittaa, koska odotin elokuvalta aika paljon. Mutta minkäs sille voi, onnea niille jotka eivät ole lukeneet kirjaa.

Toinen huono elokuva mikä nyt tuli mieleen on Tapaus Punahilkka. Silloin kun tuo pyöri vielä elokuvissa, päädyttiin kavereitteni kanssa katsomaan sitä, koska tahdottiin mennä leffaan, eikä siellä pyörinyt oikein mitään. Mentiin sitten ihan sattumanvaraisesti vain johonkin näytökseen. Meidän lisäksi salissa oli yksi ainoa ihminen ja nauratti sekin jo aika paljon. Elokuva alkoi ja jo 20 minuutin kuluttua olin valmis lähtemään salista pois. En kuitenkaan viitsinyt, sillä olin maksanut lipustani, joten päätin katsoa sen väkisin loppuun. Noh, Punahilkka satu sai todella uuden merkityksen, en tahdo kuulla siitä enää ikinä. Elokuva pilasi normaalin Punahilkka sadun ja järkytti mieltä. Huono elokuva.

Kyllä näitä surkeita leffoja riittäisi loputtomiin, mutten viitsi nyt haukkua kaikkea. :)
"There's no need to call me sir, Professor"

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Syyskuu 03, 2008, 02:06:23 »
Olen nähnyt monta huonoa elokuvaa elämäni aikana, mutta tällä hetkellä tulee mieleen P.S. Rakastan sinua. Katsoin juuri äsken tuon elokuvan ja itkin sen takia, koska se oli niin kamala. Sain tänään luettua kyseisen kirjan loppuun ja pidin kirjasta ihan hurjasti. Lähdin heti vuokraamaan sitten kirjan pohjalta tehtyä elokuvaa ja aloin katsomaan sitä innolla. Innostus lopahti jo muutaman minuutin jälkeen, en pystynyt toistamaan mitään muuta kuin "kamalaa, ei, ei, kamalaa". Olisin varmaan eri mieltä tästä elokuvasta, jos en olisi lukenut kirjaa, mutta nyt en pysty sanomaan mitään muuta kuin tuota kamalaa. Elokuvaan oli lähinnä otettu vain se perusajatus kirjasta, siitä puuttui niin paljon henkilöitä ja juonikin oli niin paljon erilainen. Tottakai tätä tehdään jokaisen elokuvan kohdalla, mitkä ovat tehty kirjojen perusteella, mutta yleensä muutokset eivät ole näin radikaalisia.

Rakastan katsella kaikki nyyhkyleffoja ja tuossa elokuvassa oli ehkä 10 minuuttia sellaista mistä nyt jotenkin pidin. Mutta muuten se vain oli niin kamala, harkitsin jo, että lopetan sen katsomisen kesken. Elokuva todella pilaa nautinnon kirjasta. En suosittele elokuva katsomista, jos on lukenut kirjan, mutta ilman kirjan lukemista siitä vaan, se voi olla ihan hyvä tuolla tavoin. Itse en nyt osannut nauttia siitä, ja vähän harmittaa, koska odotin elokuvalta aika paljon. Mutta minkäs sille voi, onnea niille jotka eivät ole lukeneet kirjaa.

Luultavasti olisit ollut vähemmän kriittinen, jos olisit ensin katsonut leffan. Minä päädyin katsomaan leffan ja kuulin vasta sen jälkeen, että se on tehty kirjan pohjalta. Minä pidin elokuvasta todella paljon ja sieltä lähdettyäni päätin että tuo pitää saada omaksi kunhan vain tulee dvd:lle. Sitten kirja oli aikamoinen yllätys erilaisuudessaan ja se on vielä parempi kuin elokuva. Kiitos kuitenkin tuon elokuvan aloin lukea Cecelia Ahernin tuotantoa, joka on tosi loistavaa. Minusta se elämänmakuinen tunne on saatu välitettyä elokuvaankin ja siksi minua ei haittaa asioiden oikominen niin paljon. Tosin jälkeenpäin ajateltuna eräs kohta oli muutettu hieman törkeästi, mutta päätin nyt vain, että elokuva perustuu löyhästi kirjaan ja that's it. (Mieskomeutta tuo elokuva kyllä sisälsi ehkä vähän liikaakin... :D)

Heh, ja pidin tuosta toisestakin elokuvasta, jonka mainitsit. Ei se toki mikään mestariteos ollut, mutta kyllä tuo suht viihdyttävä oli.

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #69 : Syyskuu 03, 2008, 07:36:52 »

Toinen huono elokuva mikä nyt tuli mieleen on Tapaus Punahilkka. Silloin kun tuo pyöri vielä elokuvissa, päädyttiin kavereitteni kanssa katsomaan sitä, koska tahdottiin mennä leffaan, eikä siellä pyörinyt oikein mitään. Mentiin sitten ihan sattumanvaraisesti vain johonkin näytökseen. Meidän lisäksi salissa oli yksi ainoa ihminen ja nauratti sekin jo aika paljon. Elokuva alkoi ja jo 20 minuutin kuluttua olin valmis lähtemään salista pois. En kuitenkaan viitsinyt, sillä olin maksanut lipustani, joten päätin katsoa sen väkisin loppuun. Noh, Punahilkka satu sai todella uuden merkityksen, en tahdo kuulla siitä enää ikinä. Elokuva pilasi normaalin Punahilkka sadun ja järkytti mieltä. Huono elokuva.
Kyseessä on kuitenkin ei-tosissaan-otettava parodia :O. Elokuva on yksi suosikkiparodioista ja nauroin katketakseni sille. no, kaikkia ei voi miellyttää..

(spoilaa mutta en usko että se ketään haittaa sillä tätä ennata-arvattavampaa elokuvaa saa oikeasti hakea)

Vähän aikaa sitten tv:stä tuli joku amerikkalainen leffa "Hiipivä Kauhu" / Fear ja kauhu oli todellakin hiipivää. Elokuva kesti vaivaiset puolitoista tuntia, mutta tuntui kyllä kolmelta tunnilta. Satuimme olemaan kouluretkellä ja noin kolmenkymmenen hengen porukka alkoi tätä katsomaan. Enne puoltaväliä meitä oli enää kymmenen. Elokuva oli NIIN tusinakamaa kuin voi vain olla - tyttö rakastuu ihkuraxu poikaan ja kaikki muut varoittelevat siitä että tuo poika on psykopaatti ja sitten erotaan ja mennään yhteen ja erotaan taas :))))). Kunnes lopussa se pakollinen verelämässäily-kohtaus, joka oli kaiken lisäksi huonosti toteutettu, jossa kaikki pahikset ja kolme viatonta sivhenkilöä kuolevat mutta päähenkilön perhe luonnollisesti selviää elossa ja kaikki on taas hyvin <3. Jo nalusta osasi arvata tämän loppuratkaisun, mutta tilannetta pahensi se että koko jutussa ei ollut mitään särmää, kaikki meni sen valmiiksikirjoitetun kaavan mukaan. Mitään muuta yllättävää ei sattunut jos ei lasketa William Peterseniä näyttelemässä. Yh. Elokuvasta jäi hyvin tylsistyttävä olo ja se käytännössä pilasi sen luokkaretken :D.

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
« Vastaus #70 : Syyskuu 03, 2008, 12:14:24 »
Katottiin tuossa just kämppisten kans illalla House of blood kiljumisen ja yöunien menettämisen toivossa, mutta tämä todellakin oli pettymys. Tämä ei ollut edes oikeastaan pelottava, mutta vessassa sai juosta yökkäilemässä senkin edestä. Tässä ei ollut edes kohtauksia joissa olisi voinut hiukset nousta pystyyn, ällöttävää raajojen syömistä vain koko leffa. Sen lisäksi en saanut juonesta kiinni, sillä leffa oli minun makuuni liian sekava. Jännittävämpää oli se, mistä revitään lisää sipsejä kun edelliset loppui. En todellakaan katsois tätä uudelleen. :o

Leffasta arvostelu täällä jos jotakuta kiinnostaa lukea enemmän. :p
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Tibby

• kotitonttu
  • Vuotislainen
    • LiveJournalini
« Vastaus #71 : Syyskuu 03, 2008, 12:44:08 »

Luultavasti olisit ollut vähemmän kriittinen, jos olisit ensin katsonut leffan. Minä päädyin katsomaan leffan ja kuulin vasta sen jälkeen, että se on tehty kirjan pohjalta. Minä pidin elokuvasta todella paljon ja sieltä lähdettyäni päätin että tuo pitää saada omaksi kunhan vain tulee dvd:lle. Sitten kirja oli aikamoinen yllätys erilaisuudessaan ja se on vielä parempi kuin elokuva. Kiitos kuitenkin tuon elokuvan aloin lukea Cecelia Ahernin tuotantoa, joka on tosi loistavaa. Minusta se elämänmakuinen tunne on saatu välitettyä elokuvaankin ja siksi minua ei haittaa asioiden oikominen niin paljon. Tosin jälkeenpäin ajateltuna eräs kohta oli muutettu hieman törkeästi, mutta päätin nyt vain, että elokuva perustuu löyhästi kirjaan ja that's it. (Mieskomeutta tuo elokuva kyllä sisälsi ehkä vähän liikaakin... :D)

Joo, siis uskon kyllä, että jos olisin nähnyt elokuvan ennen kirjan lukemista olisin täysin eri mieltä. Mutta valitettavasti nyt luin kirjan ensiksi ja sen jälkeen leffa tuntui ihan kamalalta. Ei siis ole nyt tarkoitus haukkua sitä maanrakoon ja pahoittaa muiden mieltä, jotka ovat pitäneet siitä paljon, mutta tuo oli nyt vain minun mielipiteeni monien muiden joukossa. :)

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #72 : Syyskuu 03, 2008, 13:18:46 »
Joo, en niin tuota viestiäsi käsittänytkään. :) Jokaisella on omat mielipiteet, halusin vain tuoda eriävän mielipiteeni julki, koska minä juuri olen katsonut elokuvan ensin ja lukenut vasta kirjan sen jälkeen.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Syyskuu 03, 2008, 20:47:31 »

Tästä taas huomaa, miten erilaiset maut ihmisillä on. Minä olen lukenut kirjan joskus sen ilmestymisen jälkeen ja halusin tietysti nähdä elokuvaversion, koska kirja oli mainio ja lempinäyttelijäni (Butler) oli pääosassa. Ja minä todellakin pidin elokuvasta - puolet ajasta vollotin kuin ipana ja puolet nauroin. Minua muutokset eivät häirinneet ollenkaan, vaan mielestäni elokuva oli niistä huolimatta onnistunut säilyttämään myös kirjan henkeä ja sitä, kuinka Holly siirtyy vähitellen epätoivosta uuteen elämään. Enkä minä nyt muutenkaan sanoisi, ettei missään nimessä kannata katsoa elokuvaa jos on lukenut kirjan - kyllä se riippuu ihan ihmisestä, pitääkö vai ei. Esim. minä ja siskoni olimme kumpikin lukeneet kirjan ja pidimme elokuvasta todella paljon. Katsokaa leffa jos mieli tekee ja muodostakaa itse mielipiteenne. Sen minä haluaisin vielä tietää, että mikä mielestäsi elokuvassa oli niin kamalaa?
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Tibby

• kotitonttu
  • Vuotislainen
    • LiveJournalini
« Vastaus #74 : Syyskuu 03, 2008, 23:21:43 »

Tästä taas huomaa, miten erilaiset maut ihmisillä on. Minä olen lukenut kirjan joskus sen ilmestymisen jälkeen ja halusin tietysti nähdä elokuvaversion, koska kirja oli mainio ja lempinäyttelijäni (Butler) oli pääosassa. Ja minä todellakin pidin elokuvasta - puolet ajasta vollotin kuin ipana ja puolet nauroin. Minua muutokset eivät häirinneet ollenkaan, vaan mielestäni elokuva oli niistä huolimatta onnistunut säilyttämään myös kirjan henkeä ja sitä, kuinka Holly siirtyy vähitellen epätoivosta uuteen elämään. Enkä minä nyt muutenkaan sanoisi, ettei missään nimessä kannata katsoa elokuvaa jos on lukenut kirjan - kyllä se riippuu ihan ihmisestä, pitääkö vai ei. Esim. minä ja siskoni olimme kumpikin lukeneet kirjan ja pidimme elokuvasta todella paljon. Katsokaa leffa jos mieli tekee ja muodostakaa itse mielipiteenne. Sen minä haluaisin vielä tietää, että mikä mielestäsi elokuvassa oli niin kamalaa?

Voi ei, nyt on sellainen tunne että olen haukkunut kaikkien pitämän elokuvan ja nyt on kamala hiillostus päällä. Ja siis älkää ottako mitenkään henkilökohtaisesti! Ehkä hieman liioittelin viestini kanssa, olin vain niin ärsyyntynyt tuolloin, mutta kuitenkin olen edelleenkin sitä mieltä, että en pitänyt elokuvasta. Mutta voin kuitenkin perustella vielä miksen pitänyt elokuvasta. Ja pistän nyt varmuuden vuoksi tuon spoileri jutun, etten pilaa jonkun elokuvanautintoa.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Koko tämä keskustelukin alkaa jo vähän poikkeamaan aiheesta, topicin nimi on "huonoin katsomasi elokuva" ja nyt vain vertailen kirjaa ja elokuvaa. Eiköhän olisi jo aika päättää tämä aihe tähän? En vain pitänyt elokuvasta, se on mielipiteeni, jokaisella on oma mielipiteensä. Moni varmasti vihaa sydämensä kyllyydestä joitakin lempileffojani, mutta ei sille mitään voi, ihmiset ovat erilaisia. Ja tarkoitukseni ei nyt ole olla mitenkään ilkeä, toivottavasti joku ei käsitä tätä niin. En vain pitänyt näyttelijöistä, muutoksista ja elokuva ei nyt vain iskenyt. Joten jos nyt pahoitin jonkun mielen, pyydän anteeksi.