Olen nähnyt monta huonoa elokuvaa elämäni aikana, mutta tällä hetkellä tulee mieleen P.S. Rakastan sinua. Katsoin juuri äsken tuon elokuvan ja itkin sen takia, koska se oli niin kamala. Sain tänään luettua kyseisen kirjan loppuun ja pidin kirjasta ihan hurjasti. Lähdin heti vuokraamaan sitten kirjan pohjalta tehtyä elokuvaa ja aloin katsomaan sitä innolla. Innostus lopahti jo muutaman minuutin jälkeen, en pystynyt toistamaan mitään muuta kuin "kamalaa, ei, ei, kamalaa". Olisin varmaan eri mieltä tästä elokuvasta, jos en olisi lukenut kirjaa, mutta nyt en pysty sanomaan mitään muuta kuin tuota kamalaa. Elokuvaan oli lähinnä otettu vain se perusajatus kirjasta, siitä puuttui niin paljon henkilöitä ja juonikin oli niin paljon erilainen. Tottakai tätä tehdään jokaisen elokuvan kohdalla, mitkä ovat tehty kirjojen perusteella, mutta yleensä muutokset eivät ole näin radikaalisia.
Rakastan katsella kaikki nyyhkyleffoja ja tuossa elokuvassa oli ehkä 10 minuuttia sellaista mistä nyt jotenkin pidin. Mutta muuten se vain oli niin kamala, harkitsin jo, että lopetan sen katsomisen kesken. Elokuva todella pilaa nautinnon kirjasta. En suosittele elokuva katsomista, jos on lukenut kirjan, mutta ilman kirjan lukemista siitä vaan, se voi olla ihan hyvä tuolla tavoin. Itse en nyt osannut nauttia siitä, ja vähän harmittaa, koska odotin elokuvalta aika paljon. Mutta minkäs sille voi, onnea niille jotka eivät ole lukeneet kirjaa.
Toinen huono elokuva mikä nyt tuli mieleen on Tapaus Punahilkka. Silloin kun tuo pyöri vielä elokuvissa, päädyttiin kavereitteni kanssa katsomaan sitä, koska tahdottiin mennä leffaan, eikä siellä pyörinyt oikein mitään. Mentiin sitten ihan sattumanvaraisesti vain johonkin näytökseen. Meidän lisäksi salissa oli yksi ainoa ihminen ja nauratti sekin jo aika paljon. Elokuva alkoi ja jo 20 minuutin kuluttua olin valmis lähtemään salista pois. En kuitenkaan viitsinyt, sillä olin maksanut lipustani, joten päätin katsoa sen väkisin loppuun. Noh, Punahilkka satu sai todella uuden merkityksen, en tahdo kuulla siitä enää ikinä. Elokuva pilasi normaalin Punahilkka sadun ja järkytti mieltä. Huono elokuva.
Kyllä näitä surkeita leffoja riittäisi loputtomiin, mutten viitsi nyt haukkua kaikkea. :)