Kirjoittaja Aihe: Huonoin katsomasi elokuva  (Luettu 24329 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Huonoin katsomasi elokuva
« Vastaus #175 : Tammikuu 24, 2011, 20:53:15 »
Ehdottomasti Eragon.

Siis aivan kamala. Kirjana pidän siitä paljon, mutta Leffana... Huh.
Melkein ketään näytteliöistä ei vastannut mielikuvaani. Mikä ihmeen punahiuksinen Arya??? Entäs nuorehko Brom?? :@
Sitten poisjätetyt kohtaukset. Siis kamalaa, ei sitten yhtään noudattanut juonta. Bah, Sloan muka tapettiin, matlkat sivutettiin tuosta vaan, Helgrind ja Teirm, Jeod, muinainen kieli (Siis elokuvassa oli noin KOLME sanaa sillä, ja kaksi niistä ei ollut edes kirjassa!) ja muuta.
Sitten tuo Durzan otus lopussa. Siis MITÄH? Ei tuommoista kirjassa ollut... Ja siitä Eragonin selästä ei sitten puhuttu mitään!
Ja miten muka Saphira vain muuttui yhtäkkiä isoksi???!!! >:-(
Ja muutakin olisi....

Veit sanat suustani Eragon oli tämän vuosisadan surkein fantasialeffa!! Rakastan kirjoja, mutta leffa... aiaiai....

Toinen huono oli minusta juuri vähän aikaa sitten subilta tullut Jali ja suklaatehdas. Willy Wonka ei ollut yhtään minun mieleeni, vaikka roolissa olikin Johnny Depp. Mutta vielä pahemmat olivat ne ummpa lummppelot vai mitkä nyt olivatkaan.... Minulle luettiin kirja päiväkodissa ja luemme sitä para-aikaa englanniksi koulussa ja mielikuvani olivat tapahtumista ja henkilöistä aivan erilaiset, joten ei oikei iskenyt :(

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #176 : Tammikuu 24, 2011, 21:20:28 »
Pakko sanoa, että nämä maailmantuhoamisleffat/muut eivät kiinnosta..

Päivä jona maailma pysähtyi on yksi huonoimmista.
2012 ei myöskään ole mikään kovin hyvä! Jälkimmäisestä tulee heti alussa ajatus "Hohhoijaa.. Mitä kaikkea ne ihmiset keksivätkään", sillä minä en ainakaan jaksanut edes uskoa koko leffaan..

Puoliverinen prinssi oli pettymys, sillä siinä ei tapahtunut juuri mitään, ja taikaeläimet/muu oleellinen puuttui. Varsinkin tämä kaapujen puuttuminen ärsyttää kamalasti... Leffassa ei ollut juuri mitään juonellisesti hienosti toteutettua kohtaa. Dumbledoren kuolemakin oli naurettava. Pottereissa vain tuntuu, että leffat huononevat loppua kohden. [Viimeisintä Ei lasketa! Kuoleman varjelukset osa 1 oli paras!!]
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2015, 18:02:31 kirjoittanut Samiwais »
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • deviantART
  • Pottermore: BatNimbus906
« Vastaus #177 : Tammikuu 24, 2011, 22:12:43 »
Joku varmaan tappaa minut tästä hyvästä, mutta minulle yksi viime vuosien huonoimmista elokuvista oli Alice in Wonderland, siis se missä on Johnny Depp Hatuntekijänä. Ihan järjetöntä, leffan ainoa idea tuntui olevan psykedeeliset maisemat ja Johnny Deppin ylimeikattu pärstä. Jotenkin koko elokuva tuntui laimealta, varsinkin se Futterwacken-tanssi jonka piti olla niin riemukas ja hauska, ja sitten se olikin muutama kömpelö pyörähdys. Alicen näyttelijä tuntui olevan koko ajan kuin joku supermalli, nätti hymy ja tönkkö elehtiminen.

Ehkä olen vähän liian ankara, mutta minä tosissani odotin jotain paljon parempaa kun kyseessä oli sentään Tim Burtonin ohjaama leffa.

Mun ymmärrys ei riitä myöskään niihin suomalaisiin "suosittuihin" leffoihin, kuten Tyttö sinä olet tähti ja Helmiä ja sikoja. Huonot näyttelijänlahjat, ei kai muuta tarvi sanoa. Mutta saattaapi olla että ne on vähän "teineimmille" tarkoitettu ja siksi niin yksinkertaisia. Ja mulla on kanssa tiettyä vihamielisyyttä tätä näille leffoille ominaista viina-seksi-perkele -tyyliä kohtaan. Olisin jättänyt katsomatta, jos olisin voinut, mutta koulussa piti aivopestä oppilaita "kulttuurinautinnolla"... :D
"Much more running about with bangaa at my heels and I'm apt to give up sky pirating altogether."

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #178 : Tammikuu 25, 2011, 09:58:49 »
Yyh, löysin kaikkien aikojen huonoimman elokuvan!

2001: Avaruusseikkailu

Stanley Kubrick on jotenkin onnistunut täyttämään tämän melkein mykän filmin täysin käsittämättömillä juonikuvioilla!!! Lisäksi se on aivan liian pitkä: tää HAL:in sammuttaminen oli jotenkin venytetty näin:"Please, stop it. Stop it now" ja samaa hoettiin ikuisuuksia ennen kuin HAL saatiin sammutettua
Ja se kohta, missä Bowman laskeutuu Discoverylla sinne planeetalle on käsittämättömän tylsä: varmaan kahdeksan minuuttia silmän kuvaamista, typeriä valoja ja muotoja kun avaruusalus muka laskeutuu planeetan pinnalle...
Lopussa ei sanaakaan puhetta:vain käsittämätön Bowmanin vanheneminen ja sitten siellä lopussa se vauva... Siis VAUVA, WTF??

Voi jessus, siitä tuli hetkessä inhokkielokuvani.

Hehehei, TÄTÄ SÄ ET DISSAA :DDD
maailman tyhmin ja hauskin scifikomedia (ehkä kolmevuotiaille?)
tai olihan se ihan super jännä. ( kun se tuli elokuvateattereihin...)
Katsortttiin kyseinen leffaa mökillä juuri sen takia kun näytti niin järkyttävältä, ja sitähän se olikin.Ne efektit ja puvustukset olivat varmasti aikaansa edellä, mutta tuollaiset elokuva pitäisi polttaa roviolla. Sokeriliemessä.
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
« Vastaus #179 : Tammikuu 26, 2011, 11:33:18 »
kaikkien aikojen huonoin elokuva on mielestäni:

Tyttö kellarissa
tämä "elokuva" pohjautuu johonkin kuuluisaan tytön sieppaustarinaan tms. Elokuva on alusta loppuun täyttä kuraa, joka saa sinut itkemään inhosta kaikkia elokuvan tekijöitä kohtaan. Koko elokuva toistaa vaan häiriintynyttä itseään. ÄLKÄÄ KATSOKO!

Sitten toinen omasta mielestäni hyvin tylsä leffa tai siis leffat ovat star warsit. Toki varmasti huonompiakin löytyy mutta nämä ovat jo pituudessaan ja tylsyydessään jotain aivan omaa luokkaansa. Olisivat tajunneet lopettaa ajoissa. Näistä leffoistä paistaa jo selvästi rahastuksen maku. Niin ja turha tuomita, tämä on minun mielipiteeni tästä "elokuva maailman suurmenestys sarjasta" ja  kaikki olen kyllä katsonut:)

mieleeni tulee kyllä monia leffoja näiden lisäksi, jotka olen kesken jättänyt, mutta enpä voi niitä mennä kaikkien aikojen huonoimmaksi sanomaan kun en niitä loppuun asti katsonut, olisihan meno voinut muuttua vaikka siedettäväksi:)
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #180 : Tammikuu 26, 2011, 14:21:32 »
Affu, puhutko varmasti tuosta Stanley Kubrickin leffasta, vaiko 2001: Avaruussekoilusta, joka on Leslie Nielsenin tähdittämä komedia? Meinaan 2001: Avaruusseikkailu ei kyllä komediaa ole nähnytkään, vaikka miten ajattelis. :D

Sitten toinen omasta mielestäni hyvin tylsä leffa tai siis leffat ovat star warsit. Toki varmasti huonompiakin löytyy mutta nämä ovat jo pituudessaan ja tylsyydessään jotain aivan omaa luokkaansa. Olisivat tajunneet lopettaa ajoissa. Näistä leffoistä paistaa jo selvästi rahastuksen maku. Niin ja turha tuomita, tämä on minun mielipiteeni tästä "elokuva maailman suurmenestys sarjasta" ja  kaikki olen kyllä katsonut:)
No jaa, kyllähän nämä uudemmat SW:t oli Lucas suunnitellut tehtäväksi jo silloin 80-luvulla, alkuperäisen trilogian toisen osan ilmestymisen aikoihin, eli siinä mielessä lienee suunniteltua ollut. Mä olen aivan eri mieltä Star Warseista; ällistyttävän hyvin koko kuusiosainen leffasarja onnistuu pitämään tason yllä, jopa nämä aivan eritasoisella tekniikalla tehdyt osat I-III, joista Sithin Kosto on ehdottomasti paras. Lähes kaikilla suuremman budjetin elokuvilla on tarkoitus "rahastaa", joten sinänsä epäilemättä totta.

Erityisen surkea leffa mun mielestä on Jos Rakastat, joka on aivan äärettömän köpelö, eikä oikein edes huvitakaan huonoudessaan... Musikaalielokuvia vastaan mulla ei ole mitään, mutta tuo on kyllä harvinaisen huono kokonaisuudessaan.

“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #181 : Tammikuu 26, 2011, 17:25:25 »
Affu, puhutko varmasti tuosta Stanley Kubrickin leffasta, vaiko 2001: Avaruussekoilusta, joka on Leslie Nielsenin tähdittämä komedia? Meinaan 2001: Avaruusseikkailu ei kyllä komediaa ole nähnytkään, vaikka miten ajattelis. :D

Ei, leslie ei tähän liittynyt, vaan se oli se jossa oli niitä hitsin leijurubotteja ja kaikkea :P
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #182 : Helmikuu 19, 2011, 11:35:32 »
Noh, se taitaa olla The Gravedancers, surkea yritys tehdä kauhuelokuva :'D Pidän sitä lähinnä komediana koska se ei ole edes hitusen vertaa pelottava, sen idea ei ole kovin kummoinen ja toteutus on mennyt päin honkia. En ymmärrä miten tästä elokuvasta voi tosissaan pitää, jos siitä nyt kukaan tosissaan pitää. Kaikki kohtaukset elokuvassa ovat harvinaisen naurettavia, aina kun joku kuolee, lähinnä nauran itseni kipeäksi. Siinä ne joskus kauan sitten kuolleet ihmiset listii niitä tyyppejä jotka siellä ihme talossa (anteeksi sekava selostus, en muista enää tuota elokuvaa kunnolla) haahuilee. Ja ne on kertakaikkisen huvittavia... Varsinkin hajosin kun se joku nainen kuoli, joku pedariörmeli tosiaan ensin hiplasi sen rintoja jonka jälkeen se viilsi kaulan auki, ja ei juma että se oli toteutettu kehnosti :'D
Cadillac.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #183 : Helmikuu 19, 2011, 13:23:00 »
Jali ja suklaatehdas.

Lisäksi eräs elokuva jonka nimeä en muista, taisi olla joku Aavan meren tällä puolen tai joku vastaava. Elokuvassa oli paljon tarpeetonta draamaa ja päähenkilön sukulainen/poikaystävä oli sietämätön.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 24, 2014, 01:25:54 kirjoittanut Sateenropina »

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
« Vastaus #184 : Maaliskuu 15, 2011, 22:06:23 »
Oi voi, annan huonoimman elokuvan kunnian Boratille ja heti perään listaisin Brünon. Niiden huumori ei oikeasti iskenyt minuun ollenkaan ja vain HÄVETTI niiden puolesta. Leffat olivat mielestäni loukkaavia ja vain ... typeriä. Liikaa seksististä huumoria ja kaikkea. Olihan niissä ehkä pari hauskaa juttua, mutta siihen se jäikin.

Vastikään katsoin Tuulen laakson Nausicaän. Normaalisti pidän hyvin paljon Hayao Miyazakin anime-elokuvista, mutta tämä oli tylsä. Olihan se kohtuu kaunis, mutta se ei leffaa pelastanut. En tajunnut leffan juonta millään ja lopulta alkoi nukuttamaan kamalasti, joka kertoo, että leffa ei ole mielenkiintoinen. Annan tämän Miyazakille anteeksi kuitenkin, koska tämä taitaa olla hänen ensimmäinen elokuvansa (joka sai suuren suosion?) ja hän on tehnyt tämän jälkeen aivan ihania animeleffoja.

Sitten on esimerkiksi monia suomalaisia elokuvia. Kyllä, olen suomalainen, mutta ei, en pidä suomalaisista elokuvista. Ne ovat usein niin kömpelöitä ja niissä on aina samat näyttelijät. Yksi nyt esimerkiksi on Populäärimusiikkia vittulanjänkällä (jos edes muistin nimen oikein...), jonka ideaa en tajunnut. Mitä ihmettä, äijä elää vuosia jossain pirun uunissa (tai mikä onkaan) kuolematta? Ai niin, tämähän on aika paljolti ruotsalainen elokuva. No, en silti pidä siitä. :'D

Niin tosiaan, pitää mainita myös Twilight - Houkutus. Myös Uusikuu ja Epäilys ovat aika kömpelöitä, mutta jostain kummasta syystä en sentään pitänyt niitä NIIN huonoina. Etenkin Houkutuksessa näyttely on todella kömpelöä, noloa ja teennäistä ja elokuva on jotenkin niin väritön ja tylsä. Kirjaversiosta pidän paljon enemmän, jokaisen leffan kohdalla. Pattinson ja Stewart eivät mielestäni sovi rooleihinsa. Toisaalta taas pientä plussaa, lähes kaikki muut näyttelijät ovat hyviä rooleihinsa. Kuitenkin, aina jos katson Houkutuksen (kerran sadassa vuodessa), en koskaan tiedä, itkisikö vai nauraisiko, vain koska leffa on niin huono.

Olen oikeastaan nähnyt MONIA huonoja elokuvia, mutten muista niitä. Ja jos muistankin, en muista niiden nimiä. ):
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2011, 22:14:05 kirjoittanut Vergessen Kind »
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa Guetta

• Vuotislainen
« Vastaus #185 : Maaliskuu 15, 2011, 23:04:17 »
^ Harmi että murskasit Boratin ja Brünon noin pahasti, itselleni ne oli ihan perusviihdettä.

Noniin, itse asiaan. Monta leffaa tullut katsottua, enkä jaksaisi nyt alkaa pahempia miettiä. Kuitenkin, tämän topikin nähdessäni tuli ensimmäisenä mieleen Twilight - Houkutus. Sanotaanko näin että aivan huikeaa, mahtavaa.. p*skaa näin sanottuna. Kristen Stewart ei todellakaan loista roolisuorituksessaan, erittäin teennäistä ja ontuvaa näyttelyä, ei vain onnistu mitenkään. Robert Pattison taas bongaa tästä suht jäykän ja myös teennäisen suorituksen. Muutenkin toteutus, noh oli mitä oli. Juonikin samaa luokkaa (sekä kirjassa että elokuvassa). Elokuvassa joissakin ns. "koskettavissa" kohdissa tekee vain mieli nauraa. Heh heh, sain nauruni.

Ensimmäisen kirjan luin ihan mielenkiinnosta. Sanotaan näin, luin puoleenväliin. Silloin sain tarpeekseni tästä mahtavasta nuortenkirjasta. Tosin itse elokuvaa kyllä hieman avittaa se, että muut näyttelijät onnistuivat ihan kelvollisesti tai no sanotaanko että tekivät perussuorituksen tässä elokuvassa. Lopuksi pitää miettiä, että miten joku tahdostaan haluaa maksaa tästä ja ylipäätään katsoa sitä. Noh, jotkut pitävät satavuotias kimaltava keiju (vampyyriksikö sitä kutsuvat?) & tyttö draamasta, i get that, mutta en ole yksi heistä. Loppuun vielä, kun Vuotiksessa ollaan, Stephen Kingin sanoin:"Both Rowling and Meyer, they're speaking directly to young people... The real difference is that Jo Rowling is a terrific writer and Stephenie Meyer can't write worth a darn"

Toivottavasti te Twilight fanit ette suuresti loukkaantuneet tästä.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #186 : Maaliskuu 16, 2011, 22:35:16 »
Vergessen Kind, tiedän ettei pidä puolustella elokuvaa kirjan perusteella, mutta Populäärimusiikkia Vittulanjänkältä -kirjassa se uunissa oleminen on selkeämmin uni tai kuvitelma. Kirjassa se poika myös uunista päästyään näkee näyn, joka toteutuu kirjan lopussa monta vuotta myöhemmin. Siis jonkunlainen enneuni. Elokuvassa melko surrealistista kohtausta oltiin sitten käytetty siirtymänä lapsuudesta teini-ikään.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #187 : Maaliskuu 21, 2011, 21:28:24 »
Ensin tulee mieleen Kauna 2, se kun tuli tv:stä eilen. Ensimmäistä osaa en ole nähnyt.
Bruno. Jo ensimmäisillä minuuteilla huurmori meni yli, joten koko elokuvan katsominen jäi siihen. Tätä en koskaan tule katsomaan yhtään pidemmälle.
Kaunat ja Ringit pitää munkin joskus katsoa, että osaisin sanoa niistä jotain, mutta pitää katsoa molemmat versiot: japsut ja amerikkalaiset..

Brünon katsoin itsekin, ja totesin että en missannut mitään kun en mennyt katsomaan leffateatteriin. Se huumori, oli liian ronskia minulle.. :D

Nyt komppaan sitten kaikkia jotka ovat Twilightiä sortaneet. Tölläilin uudelleen kun se tuli telkkarista, ja ompas muuten aika kullannut muistelmani tästä leffasta :D Kristenin ilme pysyi suurinpiirtein samana koko elokuvan ajan (lukuunottamatta sitä nukkumista, sillä oli silloin silmät kokonaan kiinni..)
Epäilys ja uusikuu olivat paljon paremmat..

Ja nyt kun olen katsellut pottereitakin, niin nekin näyttävät aika huvittavilta, vaikka kyllähän näyttelijät ovat olleet aika taitavia ikäisikseen kun ajattelee että itse hyppäisin noin vain näyttelemään veden alle tms. o___O
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Joëlle

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #188 : Maaliskuu 21, 2011, 22:43:10 »
Hmmm... Huonoimpia kaikista ovat ehkäpä Wind Chill ja Kauna. Molempien olisi kai tarkoitus olla jotenkin ylitsepääsemättömän pelottavia, mutta mielestäni molemmat olivat todella käsittämättömiä. Wind Chillin juonesta en tajunnut hölkäsen pöläystä, ja mielestäni Kaunakin oli monin paikoin sekava. Yleensä sentään leffan surkeudelle voi nauraa, mutta nämä leffat eivät onnistuneet edes siin. Sekavaa. Sitten tietenkin huonoja ovat vielä kaiken maailman Camp Rockit ja High School Musicalit ynnä muut vastaavat.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #189 : Maaliskuu 23, 2011, 22:23:54 »
Nyt komppaan sitten kaikkia jotka ovat Twilightiä sortaneet. Tölläilin uudelleen kun se tuli telkkarista, ja ompas muuten aika kullannut muistelmani tästä leffasta :D Kristenin ilme pysyi suurinpiirtein samana koko elokuvan ajan (lukuunottamatta sitä nukkumista, sillä oli silloin silmät kokonaan kiinni..)
Epäilys ja uusikuu olivat paljon paremmat..

Ja nyt kun olen katsellut pottereitakin, niin nekin näyttävät aika huvittavilta, vaikka kyllähän näyttelijät ovat olleet aika taitavia ikäisikseen kun ajattelee että itse hyppäisin noin vain näyttelemään veden alle tms. o___O

Juu no itse en välittänyt ollenkaan Uusikuusta tai Epäilyksestä, varsinkaan ne sudet ei iske ollenkaan. Paremminkin olisi voinut toteuttaa. Ja minullahan ei ole mitään Ropert Pattinsonia vastaan, mutta ei se kovin erikoinen näyttelijä ole. Eikä ole Kristen Stewartkaan.

Pottereista taas sanoisin että eipä nekään kovin kummoisia elokuvana ole mutta onhan ne tietty eeppisiä :D Ja Daniel oli tosiaan työskennellyt aika paljolti vedessä, päivittäin paljon aikaa veden alla. Varmasti mielenkiintoinen mutta myös vaativa ja rasittava kokemus. Rasittavalla meinaan siis sitä että voi tulla väsy, en meinaa että se ois ärsyttävää tai jotain :D Varmasti todella hieno kokemus mutta moni jättäisi välistä. Ihan kelpo näyttelijöitä Pottereissakin on, perusnäyttelijöitä eli ihan hyvät suoritukset.
Cadillac.

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
« Vastaus #190 : Huhtikuu 04, 2011, 17:54:16 »
Lainaus käyttäjältä: Aurinkomatkailija
^ Harmi että murskasit Boratin ja Brünon noin pahasti, itselleni ne oli ihan perusviihdettä.
Anteeksi. :--D Ehkä mun ymmärrykseni ei yltänyt niiden tasolle. No, kaikki ei voi tykätä kaikesta, shame.

Lainaus käyttäjältä: Valeriana
Vergessen Kind, tiedän ettei pidä puolustella elokuvaa kirjan perusteella, mutta Populäärimusiikkia Vittulanjänkältä -kirjassa se uunissa oleminen on selkeämmin uni tai kuvitelma. Kirjassa se poika myös uunista päästyään näkee näyn, joka toteutuu kirjan lopussa monta vuotta myöhemmin. Siis jonkunlainen enneuni. Elokuvassa melko surrealistista kohtausta oltiin sitten käytetty siirtymänä lapsuudesta teini-ikään.
Kiitti selvennyksestä. Lähes vihasin sitä kohtaa, koska se oli niin järjetön, mutta hyvä tietää, että kirjassa asia on periaatteessa toisin. (: Hölmöä, että se on muutettu leffaan sitten näin.
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #191 : Huhtikuu 06, 2011, 20:36:47 »
Voe ei. Katsoin 'maissilapset' .___.
Juoni, siitä en päässyt ihan perille, lapset uhrasivat iän X-ylittäneet jollekin ihmeen demonille, vai?
katsoin nimittäin pätkiässä, sen TV-sarjaversion, enkä kyllä tykännyt näkemästäni. Sarja/elokuva(jonka olen kanssa katsonut joskus) oli.. sanoinkuvaamattoman tylsä. Ehkäpä se pitäisi lukea kirjana?

/I KNEW IT >:D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2011, 21:15:32 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #192 : Huhtikuu 06, 2011, 20:41:43 »
Voe ei. Katsoin 'maissilapset' .___.
Juoni, siitä en päässyt ihan perille, lapset uhrasivat iän X-ylittäneet jollekin ihmeen demonille, vai?
katsoin nimittäin pätkiässä, sen TV-sarjaversion, enkä kyllä tykännyt näkemästäni. Sarja/elokuva(jonka olen kanssa katsonut joskus) oli.. sanoinkuvaamattoman tylsä. Ehkäpä se pitäisi lukea kirjana?

Maissilapset on oikeasti Stephen Kingin novelli. Se ei ollut edes kovin pitkä, mutta ovat onnistuneet tekemään sille ainakin 6 jatko-osaa, en ole oikein perillä niiden määrästä... Se novelli kannattaa lukea, sillä se on ihan mainio.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #193 : Huhtikuu 07, 2011, 20:13:48 »
Sori Twilightia sortaneet, kun puolustan sen leffan alkua (siis ensimmäistä puolta tuntia mitä olen nähnyt). Olen varmaan ainoa joka väittää näin, mutta mielestäni Bellan ilmeettömyys ei johdu Kristen Stewardista vaan siitä, ettei hänelle jätetty tilaa olla ilmeekkäämpi. Katsoin elokuvan uudelleen ja yritin löytää sieltä kohtauksia, jotka olisi voinut tehdä toisin mutten löytänyt. Bella on suurimman osan ajasta hiljaa ajatuksiinsa vaipuneena kirjan tavoin, joten on ohjaajan syy ettei hän ole esittänyt kunnolla Bellan ajatuksia "ääneen".

Heti tulee mieleen joku hitsin "Momo" mikä me katottiin saksantunnilla. En tajunnu juonesta puoliakaan... Siinä oli pieni tyttö jolla oli yli-iso takki ja ihmeellinen kilpikonna. Muuta en tajunnut.

-Tassu
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2012, 10:22:43 kirjoittanut tassutöppönen »
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
« Vastaus #194 : Huhtikuu 08, 2011, 21:57:14 »
Scary Movie 4
Jää unohduksiin ja on todella huono verrattuna kolmeen edeltäjäänsä. Miksi pitää vääntää elokuva, jos ei oikeasti ole mitään inspiraatiota saati halua tehdä sitä? Liian sekavakin tämä oli. Omasta mielestäni tämän olisi voinut ihan hyvin jättää kokonaan julkaisematta, koska se on oikeasti todella turha.

Brighton Rock 2010
Kyseessä on kirjaan perustuva draama, joka tuli alun perin joskus 40 vuotta sitten. Käytiin koulun kanssa katsomassa se Oulussa ihan tällaisessa premiere-näytöksessä ja koko elokuva oli yhtä sontaa. Päähahmoista ainoastaan tuo naispääosassa ollut hahmo muuttui elokuvan aikana ihan oikeasti. Muut hahmot olivat koko ajan samanlaisia ja siksi hyvin ärsyttäviä. Erityisesti se Pinkie. Voi luoja, että teki mieli huutaa kun se oli niin typerä. Ja loppukin oli niin ärsyttävä että alkaa ottaa päähän pelkkä ajatuskin. lol.

En halua jatkaa valittamista tämän enempää, koska jos niin teen, mukaan tulee kirosanoja joita en halua tekstiini mukaan. :'3
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Ledi

• Suklaanarkomaani <3
  • Vuotislainen
  • Jos kaksimielisyys pidentää ikää, elän ikuisesti!
  • Pottermore: BloodNight20814
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #195 : Lokakuu 13, 2011, 19:06:42 »
Hahhah... Hyvä topic. Mieleeni loikkasi ihan ekaks se monen viestistä esille tullut Eragon. Joo, huono on, eikä puoliakaan ihanan kirjan juonesta ja Murthagin arpi vaan joku paperiviilto ja noi aiempien sanomat Saphiran kasvu ja Durzan olento jne.

Mutta sitäkin huonompi on Percy Jackson-Salamavaras. Rakastuin kirjasarjaan, ja innoissani ja tyhmänä menin ostamaan DVD:n leffasta. Oli pettymys, kun ne vaan niitä helmiä jahtaa ja kaikki näyttelijät on ihan wierdoja. Paitti Uma Thurman, joka onnistui ihan semi hyvin roolissaan verrattuna näyttelijäkumppaneihinsa. Myös Poseidon ja Zeus on ihan oudon näkösiä. Vaikuttaa superhalvalta leffalta... Ja jos katotte, niin takkailkaapas Percyn toistamaa lausetta "Wow wow wow, just a minute", nimittäin sain viimeks kattoessa laskettua nimenomasen lauseen 8 kertaa sanotuks... -.-' Leffa oli pohjanoteeraus.

Myös Narnian tarinat-Prinssi Kaspian oli ihan pohjanoteeraus... Sori Narnia-fanit! Muttasiis, juoni oli kirjassakin ihan sanonko mistä... Mitkä ihmeen ihmiset Narniassa ja joku wannabe-prinssi, jolla on joku ongelma nenä-äänen kans... Sitten Kaspian ja Susan, hyi yök! Kumpikin liian ällöjä imeliä ja muutenkin typeriä hahmoja ja ne sitten paritettiin... No, lopetankin tämän idioottimaisen haukkumiseni ähän, vaikka monia pohjasakkaleffoja on täälläkin nähty...
Jos haluaa päästä sateenkaaren juurelle, on ensin kestettävä sadetta.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #196 : Marraskuu 30, 2011, 16:57:37 »
Epäilys. Huonoin Twilight-sarjassa, jossa mielestäni muuten on ollut ihan kelpo elokuvia (näistä ehdoton suosikkini Houkutus ja Aamunkoi). Epäilyksessä oli omat hyvät hetkensä, mutta en pitänyt Kristenin näyttelemisestä tässä ja muutenkin erikoisefektit olivat aika kömpelöjä eikä tarina muutenkaan oikein uponnut...

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #197 : Maaliskuu 19, 2012, 17:13:28 »
Koulussa katsottiin tässä muutama kuukausi sitten Johnny English, enkä voi muuta sanoa että aivan liian tylsistyttävä elokuva. Nukahdin sinne koulun liikuntasaliin sitä katsoessa, ei vaan voinut yhtään kiinnostaa. Todella monet ovat kehuneet kyseistä elokuvaa, mutta itse en voisi kyllä kehua mitenkään. Liian epärealistinen (vaikka yleensä elokuvat ovatkin) ja elokuvassa nähty huumori ei jotenkaan iskenyt muhun.

Olen nähnyt tuon lisäksi paljon muitakin tylsiä leffoja, mainittakoon vaikkapa One Missed Callin. Ihmettelin, miten kyseinen elokuva voidaan edes luokitella kauhuelokuvaksi, sillä juonesta en saanut mitään irti ja elokuva oli todella tylsä eikä yhtään pelottava (omasta mielestäni). Arvostelut elokuvasta saivat minut katsomaan koko leffan, mutta en jaksanut yhtään keskittyä leffaan ja näyttelijät eivät olleet kovinkaan hyviä.
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #198 : Kesäkuu 17, 2012, 10:58:55 »
Ihan näin ensi alkuun: Jos et ole lukenut kirjoja tai nähnyt kyseistä elokuvaa, niin teksti tulee sisältämään spoilereita!

Rakkaus lainassa on yksi huonoimpia elokuvia, joita olen nähnyt. No okei, jos en olisi lukenut kirjaa (ja sen jatko-osaa Rakkauden pudotuspeliä), johon elokuva perustu, olisin saattanut niellä elokuvan, pitää sitä ihan hyvänä. Mutta koska olen lukenut Rakkaus lainassa- ja Rakkauden pudotuspeli-kirjan (joista jälkimmäinen on ehdoton suosikkini, koska Ethanilla on siinä huomattavasti isompi rooli), niin elokuva ärsytti minua suunnattomasti - onneksi olin kaukaa viisas ja odotin, että elokuva tulisi alennusmyyntiin...

Elokuvana Rakkaus lainassa veti aikalailla omiaan ja oli täynnä asiavirheitä. Niiden lisäksi en pitänyt roolivalinnoistakaan. Ne eivät osuneet yksiin mielikuvieni kanssa (mutta sillehän ei tietenkään voi mitään), esimerkkinä nyt vaikka Ethan. Olen aina kuvitellut Ethanin näyttävän etäisesti Paul Ruddilta vaaleimmilla hiuksilla, hivenen pitempänä ja hontelompana.
Ainoa, joka osui hitusen lähelle, oli Kate Hudson Darcynä (vaikkakin Darce on brunetti eikä blondi, mutta ihan miten vaan...).

Kaikkein eniten elokuvassa häiritsi se, että Ethan oli laitettu asumaan muiden kanssa New Yorkiin ja oli mukana reissuilla Hamptonsiin. Siis ei! Ethan asui Lontoossa (jo kahden vuoden ajan) eikä muuttanut sinne vatsa yli puolen välin tarinaa!
Suurimman osan ajasta, jonka Ethan elokuvassa vietti New Yorkissa, hän toimi jonkinlaisena korvaajana Rachelin (työ)kaverille Hillarylle. Esimerkkinä nyt vaikkapa sitten sulkapallon pelaamiskohtaus.
 Eikä Ethan kirjassa ollut maannut missään vaiheessa Clairen kanssa eikä väittänyt itseään homoksi. Kirjassa Darce mietti useaan otteeseen, että Ethan saattaisi olla homo ja vain sen takia, ettei Ethan ollut halunnut luokkakokouksessa maata humalaisen Darcen kanssa.
Ethan ei myöskään missään vaiheessa ollut ihastunut Racheliin. Tai no, ala-aste ikäisenä, muttei aikuisiällä. Myös Rachelkin oli ala-aste aikoinaan ollut ihastunut Ethaniin.

Dexin vanhemmat eivät (muistaakseni) olleet mukana kirjassa. Mainintoja heistä kyllä oli, mutta Rachel ja Dex eivät tavanneet heitä Itsenäisyyspäivänä (tai sen jälkeisenä päivänä...).
Kirjassa Darce hukkaa kihlasormuksensa, mutta sitä ei tapahdu elokuvassa. Kihlasormuksen kadotessa Darce paljastaa Rachelille pettäneensä Dexiä.

Dexin kerrottua Rachelille häidensä perumisesta he ovat juuri päätymässä sänkyyn, kun Darce saapuu paikalle.  Dex piiloutuu kaappiin, josta Darce hänet lopulta löytää äkättyään Dexille ostamansa rannekellon Rachelin yöpöydältä ja tajuttuaan totuuden - tai ainakin osan siitä. Elokuvassa Darce huomaa Dexin puvuntakin ja tämä tulee itse pois piilopaikasta.
Marcus ei odota Darce ulkona, niin kuin elokuvassa on. Kirjassa Darce motkottaa Rachelin ja Dexin petoksesta ovimiehelle ja hyppää sen jälkeen taksiin (mikä käy ilmi Rakkauden pudotuspelistä).

Darce ja Rachel eivät tapaa toisiaan kirjan lopussa sen jälkeen, kun Darce on lähtenyt paikalta ovet paukkuen. Eikä Darce anna Rachelille petosta anteeksi ennen kuin vasta hieman ennen kaksostensa  synnytyksen käynnistymistä.

Myös sekin ottaa päähän, ettei Annalisea edes mainita elokuvassa. Onhan se ihan ymmärrettävää, ettei kaikkia hahmoja voi ottaa konkreettisesti mukaan parin tunnin elokuvaan, mutta olisi Annalisen voinut edes mainita. Olihan hän sentään yksi Rachelin (ja Darcen) lähimmistä ystävistä - jo lapsuudesta asti.

Niin ja lopputekstien aikana näytetty pätkä, joka lupaa jatkoa tarinalle (eli että Rakkauden pudotuspelistäkin tehtäisiin elokuva), oli häiritsevä. Darce ei mennyt Ethanin luo Lontooseen ilmoittamatta. Hän mankui Ethanilta luvan "lyhyeen" vierailuun. Eli Ethan ei juossut Darcea pakoon. Siisus, olivathan he kaksi kuitenkin kavereita, vaikkei (ensi alkuun) niin läheisiä kuin Ethan ja Rachel.

Tiedän kyllä, ettei elokuvaa voi tehdä kaikkia yksityiskohtia myöten niin kuin tarina kirjoissa on vaan sitä täytyy muokata niin, että se sopii elokuvaksi. Mutta ei sitä silti tarvitsisi veistellä omiaan. Liika on liikaa.
Juuri se, että on otettu liikaa vapauksia juonen suhteen, oli syy siihen, etten pitänyt Himoshoppaaja- ja Prinsessapäiväkirjat-elokuvistakaan. Mutta Rakkaus lainassa-elokuvaan verrattuna ne ovat melkeinpä hyviä elokuvia.
Voisin moittia elokuvaa vielä paljonkin lisää, mutta en viitsi. Se on vain ihan yksinkertaisesti huono ja ärsyttävä.

Kauhulla tulen odottamaan Rakkauden pudotuspelistä tehtävää elokuvaa (niin, jos ne nyt sitä sitten tekevätkään). Sillä se on ehdoton suosikkini näistä kahdesta kirjasta.  Ja koska Ethan ja Darce ovat yksi OTP:ni , niin en halua, että elokuvassa heidän suhteensa pilattaisiin jollain lailla.

//Zenz muokkasi pois ison fonttikoon :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2012, 13:18:21 kirjoittanut Zenzibar »
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
« Vastaus #199 : Heinäkuu 02, 2012, 17:39:44 »
Mun vakiovastaus tähän kysymykseen on aina Eragon.

Siis...*etsii sanoja*...en vaan käsitä. En ole lukenut kirjaa, joten puhun vain leffan näkeneenä. Tosin, en katsonut leffaa kokonaan, sillä en vaan yksinkertaisesti pystynyt. Näyttelijät olivat huonoja ja jotenkin se vaikutti Potter-THS-Narnia-kopiolta. Painotan taas, etten ole lukenut kirjaa enkä muista leffan julkaisuvuotta, joten en tiedä kuka on lopultakin kopioinut ketäkin...

Olisin kyllä halunnut pitää elokuvasta, sillä pidän fantasiasta noin muuten :/

Toinen huono leffa on Thor. Juoni oli _aivan_ jäätävä ja ennalta-arvattava ja Thor todellinen idiootti. Ainoa syy jonka takia voin leffaa suositella katsottavaksi on, Thorin vatsalihakset...purrrrr....
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-