Kirjoittaja Aihe: Huonoin katsomasi elokuva  (Luettu 19256 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

keijon

• Ankeuttaja
Vs: Huonoin katsomasi elokuva
« Vastaus #100 : Marraskuu 19, 2008, 00:29:43 »
Viime aikojen huonoin leffa: The love guru. Ei voi olla totta, että tuotantotiimi oikeasti yrittää olla hauska siinä kuitenkaan onnistumatta. Irroitti ehkä kaksi naurua, mutta sitäkin enemmän säälihuokauksia. Kidutusta koko filmi.

Ehkä se kaikkein huonoin: En muista enää edes nimeä... Kertoi jostain Custoe-tyyppisestä merentutkijaporukasta, jotka leffan kansikuvassa ovat sukellusveneessä punaiset pipot päässä. Pääosissa mm. Bill Murray. Ei voi ymmärtää että komediaksi merkattu leffa on täysi farssi ja surkea kuin mikä!

Poissa Narina

• Eevan tytär
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Kesäkengissä
« Vastaus #101 : Marraskuu 23, 2008, 17:56:58 »
Olen nähnyt oikeastaan vain hyviä elokuvia, mutta niiden hyvienkan elokuvien keskelläkin loistaa muutama kuihtunut ohdake. Hyvänä esimerkkinä Superman 2, jonka veljeni lainasi joskus jostakin vuokraamosta. Näyttelijävalinnat ovat aivan surkeita (varsinkin Lois Lanen; naisestahan näkee jo kilometrin päähän, että se polttaa tupakkaa!) ja juonikaan ei ole mitenkään hohdikas. Tämän lisäksi Indiana Jones: Kadonneen aarteen metsästäjät ällöttää. Katseltiin isän kanssa joku kuukausi sitten alusta jotakin puoli tuntia, enkä ollenkaan pitänyt näkemästäni. Harrison Ford on uskomattoman hyvä näyttelijä (ainakin Star Warseissa) ja Steven Spielberg on fantastinen ohjaaja (hyvänä esimerkkinä mm. Paluut tulevaisuuteen), eikä siinä mitään - juoni ei vain jotenkin iskenyt. En vain tykännyt siitä, kuinka huolettomasti väkivaltaa  kuvattiin; kuin jollakulla olisi oikutta polttaa toinen elävältä - olivat he natseja tai eivät...
Lukukausi on päättynyt, loma on alkanut. Uni on ohitse: tämä on aamu.
- C.S.Lewis: Narnian viimeinen taistelu

Poissa Diella

• Vuotislainen
  • Enchanteresse
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #102 : Joulukuu 09, 2008, 14:59:04 »
Olipa kerran tylsä sunnuntai ja päätimme kultani kanssa käydä vuokraamassa jonkun leffan. Yleensä kun vuokraamme elokuvia, otamme sellaisen mitä kumpikaan ei ole nähnyt. Se on hauska tapa valita leffoja, koska silloin molemmat näkevät jonkin uuden filmin eikä toinen paljastele koko ajan jotain juonesta. Joka tapauksessa otimme Funny Games -nimisen leffan. En ole eläissäni nähnyt niin huonoa elokuvaa. En muutenkaan pidä trillereistä tai kauhusta. Se oli trilleri ja siinä ei ollut mitään ideaa. Siinä vain tapettiin ihmisiä päättömästi ja juonta ei ollut. Siinä kyllä meni rahat hukkaan.

Toinen huono leffa oli Eragon. Joku taisi mainita jo kyseisen elokuvan ja olen samaa mieltä kaikesta hänen kanssaan. Eragon ei noudattanut yhtään kirjaa. Elokuva oli 1,5 tuntia ja ko. kirjassa on noin 700 sivua! Lopputuloksena on se, että elokuvasta oli jätetty suurin osa (minusta) keskeisiä asioita pois. Odotin elokuvaa kaiken lisäksi innolla, koska ihastuin kirjaan, ja mikä pettymys leffa olikaan minulle. Päätin, etten enää ikinä katso sitä.
“This moment will just be another story someday."

- Stephen Chbosky

Poissa Blizzard

• Untitled
  • Vuotislainen
« Vastaus #103 : Joulukuu 09, 2008, 16:52:26 »
Huonoin ikinä koskaan näkemäni leffa oli Maameren tarinat. Enkä puhu nyt Miazakin versiosta, vaan en-edes-tiedä-kenen joskus 1990 tehdystä näytellystä leffasta, joka kertoi Gedin (eli Varpushaukan) nuoruus vuosien tarinan.
 Ensinnäkin tarina oli ylettömän kliseisesti tehty. Juoni on ennalta arvattava, hyvikset oikeita enkeleitä, varsinkin tämä Gedille kaavailtu tyttönen. Ged, vaalea, kiharapäinen, suurisilmäinen sankaripoju oli juuri niin sankarimainen kun vain voi olla. Vuoropuhelu tuntui suunnilleen aina menevän näin:
Vehka(eikös tämä ole Gedin ystävän nimi?):"Ged, onpa synkkä saari, ja vaarallinenkin vielä! Ei mennä sinne."
Ged, sankarimusiikki taustallaan, kaukaisuuteen tähystellen:"Tiedän, mutta minun on sinne mentävä. Tämä on kohtaloni."

Pahikset taas selittävät kaikki tekemisensä ääneen, suurten eleiden säestyksellä: "Kun olen saanut maagisen sen-ja-sen, pujahdan vällyjesi väliin, ja kerron sinulle, miten saat valtaasi ihkuja, supermaagisia otuksia..." tai tämä perinteinen "Voin yhtä hyvin kertoa sinulle kaiken, kun kumminkin kuolet kohta, sankari"

Hahmoissa ei ole tippaakaan syvyyttä, vaikka osa näyttelijöistä melkein onnistuukin välillä roolissaan.

Itse en ole lukenut Le Guinin kirjoja, joista käsittääkseni ensimmäiseen tai toiseen tämä elokuva perustuu. Ja, olen pahoillani jos olen väärässä, mutta elän erään kirjat lukeneen ystäväni selityksen myötä siinä käsityksessä, että Ged ystävineen olisi ollut tumma(hko)-ihoinen? Tämä tekisi näyttelijävalinnoista vielä entistäkin huonommat, ja siinäkin on syytä, miksen tästä elokuvasta pidä.

//Tulinpa sitten lukeneeksi Maameren tarinoiden ensimmäisen osan (etten tuomitsisi tuntematonta), ja täytyy sanoa, että nyt täysin oman kokemuksen pohjalta ajattelen elokuvan menneen metsään//
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2008, 21:08:52 kirjoittanut Blizzard »
"Falling is just like flying... except there's a more permanent destination"

Poissa Unissakävelija

• uneksija
  • Vuotislainen
  • Tavataan unissa tai unelmissa.
« Vastaus #104 : Joulukuu 09, 2008, 18:01:54 »
Täällähän on mielenkiintoisia elokuvia... Myös omia suosikkejani paljonkin...

No, huonoja elokuvia on tullut nähtyä aika ajoin, välillä vain sellaisia "äh, olipas se typerä leffa". Todella TODELLA huonoja elokuvia voin kuitenkin myös nimetä muutaman. Spoilaa elokuvien juonta.

Mars hyökkää: Kaverini pakotti katsomaan tämän ja voi hirvitys! Siis okei komediahan se on ja avaruusolioiden aivoja voi räjäytellä ikivihreillä, mutta silti melkein teki mieli itkeä. Se oli vain jollakin tavalla niin hirveän surkuteltava ettei parodia ollut enää edes hauskaa. Vika tietenkin voi olla minun huumorin tajussani, kuten ystävä ystävällisesti vaivautui muistuttamaan.

Pähkähullu Professori: Todella ällöttävä ja hirveä tekele. Kuinka ihmisistä voi olla hauskaa nauraa liikalihavan miehen toilailuille? Ajattelin koko elokuvan ajan, että emme kai me ihmiset oikeasti ole näin säälittäviä että muka nautimme toisten nöyryyttämisestä jonkin ulkoisen piirteen vuoksi. Kuulemma tästä on jatko-osakin (vai peräti kaksi? kuka näissä enää pysyy perässä...)

The Running Man/(mikä typerä nimi sillä nyt olikaan suomeksi? Ai niin:)Juokse tai kuole: Minä halusin oikeasti juosta todella kauas silloin kun tämä toisella äikän kurssilla katsottiin. Arnold Schwarzenegger kavereineen trikoissa oli jo järkyttävää, minkä lisäksi juoni oli olematon ja jotkin yksityiskohdat jätettiin kätevästi selittämättä. Inhottava, yäk, yäk, yäk. En katsoisi ikinä koskaan uudestaan tai jos katson vapaaehtoisesti niin siinä vaiheessa minut saa ampua.

Indiana jones and the kingdom of the crystal skull/ IJ ja kristallikallon valtakunta: Tykkään vanhoista Joneseista. Harrison Ford vetoaa minuun näyttelijänä ja pidin näiden leffojen huumorista. Tuomion temppelin alun nauran joka kerta ääneen. Mutta, mutta, mutta... Jatko-osat toimivat harvoin. Hyvin harvoin ja Jonesilla oli jo valmiiksi kaksi onnistumista, mikä tarkoitti että kolmannen täytyi olla epäonnistuminen. Pojan olisi vielä jotenkin sietänyt, vaikka heti alusta arvasinkin että Indy-juniorihan se siinä. Pahikset olivat sieluttomia ja olemattomia ja koko ufo touhuilu meni täydellisesti yli.

Romeo + Juliet: Minusta tämä oli Shakespearin tekstien suoranaista raiskausta! Kuka helvetin älypää meni sijoittamaan tapahtumat aivan eri aikakaudelle? Olen varma että Shakespeare ei olisi ikinä antanut tarinansa henkilöille pyssyjä ja urheiluautoja! Meillä on jo West Side storyt ja jengitappelut, miksi tätä ei voinut tehdä Shakespearin teksteille uskollisesti kuten edellistä filmatisointia (kyllä olen lukenut shakespearea ja pidän monista hänen näytelmistään paljonkin!)? Sitä paitsi DiCaprio oli surkea Romeo, eikä tytteli pärjännyt paljoa paremmin Juuliana. En katso tätäkään uudestaan. En, en, en ja taatusti en.

Tiedän että kysyttiin huonointa, mutta en vain osaa päättää näiden huonojen elokuvien väliltä huonointa.

-Unissakävelija
"Kaikki on mahdollista. Mahdoton vain kestää kauemmin."

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #105 : Joulukuu 12, 2008, 00:58:18 »
Lainaus
Ja, olen pahoillani jos olen väärässä, mutta elän erään kirjat lukeneen ystäväni selityksen myötä siinä käsityksessä, että Ged ystävineen olisi ollut tumma(hko)-ihoinen?
Luin ne kirjat melko hiljattain ja suurin osa hahmoista toisiaan on tummahiuksisia ja useimmat myös melko tummaihoisia. Vehka on muistaakseni kuvattu mustaksi. Ainoastaan kargit, jotka on ensimmäisessä kirjassa kuvattu täysin barbaareiksi, ovat pohjoismaisen vaaleita. Minusta Ged ei myöskään ole kirjoissa ihan kiiltokuvapoju, vaikka ensimmäiset kirjat ovat melkoisen yksioikoisia moraaliltaan (ja tavallaan aika vanhanaikaisia sukupuolirooleiltaan). Elokuvia en ole nähnyt, joten en ota kantaa sovituksen onnistuneisuuteen.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Brooklyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Joulukuu 17, 2008, 20:57:27 »
Ehdottomasti huonoin on 007 ja kultainen ase -.- Niin epä bond tyyliä..

Poissa Fairplay

• "Let the games begin"
  • Vuotislainen
  • The shadows betray you because they belong to me!
  • Pottermore: GhostWombat47
« Vastaus #107 : Joulukuu 24, 2008, 15:17:36 »
Ehdottomasti Ihmeellinen on elämä ja Batman ja Robin. Oikeesti melkein nukahdin kun koulussa piti kattoa tota ekaa leffaa ja B&R on vaan häpeäksi Batman-sarjalle
"Ah you think darkness is your ally? You merely adopted the dark. I was born in it, molded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!"

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #108 : Joulukuu 24, 2008, 16:41:19 »
Minä pidän yleensä elokuvista, elleivät ne ole tylsää potaskaa, tarinanraiskausta tai visuaalisesti jotakin hyvin rumaa. Eräs elokuvateollisuuden pohjanoteeraus, joka on verkkokalvojani rääkännyt, on nimeltänsä Jadesoturi. Katsoin sen elokuvateatterissa joskus vuosi, pari takaperin, eli siis silloin kun se siellä näkyi (en niin tarkasti muista milloin se oli, mutta se oli jokin järjestetty tapahtuma jonne eksyin jostakin syystä). Muistan elokuvasta ainakin sen, että juoni oli outoa härpeltämistä, sekava ja outo, enkä saanut koko hommasta mitään kunnollista irti. Elokuva näytti muistaakseni ihan siedettävältä, mutta koko homma oli liian hajanaista ja ihmeellistä. Tarinasta ei irronnut minulle mitään eikä elokuva onnistunut edes herättämään mitään mielenkiintoisia ajatuksia – päin vastoin, oli perin haasteellista pysyä hereillä koko elokuvan ajan. Joku retkeläisistä kuului kuorsaavan erittäin äänekkäästi eläväisen kuvatuksen aikana. Olin muuten tismalleen samaa mieltä.

Muita ylitsepääsemättömän surkeita elokuvia en nyt hoksaa. Jos jotakin muistuu mieleen, täytynee muokkailla viestiä tai jotain.

~Moondancer (vihreää vettä)

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
« Vastaus #109 : Helmikuu 06, 2009, 15:05:08 »
On monia elokuvia mistä en tykkää. Yleensä ne ovat vain pettymyksiä mutta joskus tosiaan vihaan jotain leffaa koko sydämestäni.

1.Eragon Rakastin kirjaa mutta leffa oli vaan niin YÄK!

2.Twilight - Houkutus Siis ihan totta aivan fantastinen kirja ja sitten tollanen elokuva sekin oli ihan YÄK!

3. Star wars episodi II ja III Vihasin noita elokuvia kai se johtui siitä että ne vanhat oli vaan niin legentaarisia. kommenttini: YÄK!

Kyllähän noita tulisi kauhee lista jos kaikki luettelisin mutta nyt ei tuu enempää mieleen. Enkä kyllä jaksais muutenkaan enempää kirjottaa.

-metsän menninkäinen-
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa Minevra

• Vuotislainen
  • Avril- ja Potter- fani
« Vastaus #110 : Maaliskuu 08, 2009, 12:52:13 »
Valitettavan usein törmään elokuviin jotka on tehty mahtavan kirjan pohjalta, mutta itse elokuva on aivan surkea. Sanotaanko vaikka elokuva Harry Potter ja Feeniksin Kilta. Itse kirja on todella hyvä, siinä ei ole mitään moittimista. Mutta elokuva oli pohjanoteeraus. Siitä on poistettu niin monia kohtauksia. Tuntuu että vaan hypitiin kohtauksesta toiseen ilman mitään järkeä. Lavasteet olivat kyllä todella hienot, ja kaikki muut erikoistehosteet. Mutta tuntuu että käsikirjoittaja on nyt mokannut ja pahasti. Elokuva olisi saanut olla kaksi kertaa pitempi.
"Voi Harry", Hermione sanoi väsyneesti, "Koko juttu on pelkkää potaskaa. "

Kuoleman varjelukset, sivu 453

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
« Vastaus #111 : Maaliskuu 29, 2009, 14:07:44 »
Kultainen kompassi

Traileri vaikutti mielenkiintoiselta, mutta sehän on aina trailereiden idea. Olin ihan onneessaan, koska olin kuullut, että kirja on todella hyvä. En sitten kuitenkaan saanut aikaiseksi kirjan lukemista, joten kesällä sitten päätin vuokrata sen elokuvan.

Alku oli oikein mielenkiintoinen, se daimonien (ne sielusysteemit) idea oli mielestäni ihan hyvin toteutettu. Minua kuitenin alkoi häiritsemään sen tämänhetkisen Bond Daniel Craig ja Nicole Kidman. He eivät sopineet rooleihinsa. Muutenkin juoni oli lattea ja ennalta-arvattava. Katsoin sen noin puoleenväliin ja pysäytin siihen. Koska kuitenkin olin maksanut vuokrausesta kolme euroa, katsoin sen seuraavana päivänä loppuun. En tykännyt.

Muoks:// Joo, kyllä kirjasarjan lukeminen on suunnitelmissa. Uskon kirjan olevan hyvä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2009, 15:54:36 kirjoittanut Reta »
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #112 : Maaliskuu 30, 2009, 12:46:27 »
^Suosittelen lämpimästi Universumien tomu -trilogian lukemista. (Siihenhän siis kuuluu ensimmäisenä osana Kultainen kompassi) Itsehän en myöskään tykännyt leffasta oikein, mutta päätin kuitenkin lukea kirjat ja eipä tarvinnut kyllä pettyä. Ei ole tehnyt edes mieli katsoa leffaa enää. Jos olisin kirjat lukenut ensin, olisin varmaan leffateatterissa repinyt hiukset päästäni. Arvostan Philip Pullmania tosi paljon, koska minusta kirjasarjan juoni oli oikeasti kekseliäs.
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #113 : Huhtikuu 29, 2009, 17:24:27 »
King Kong

Yksinkertaisesti surkein leffa jonka olen nähnyt. Teki heti mieli tulla valittamaan tähän topicciin kun näin sen maanantaina. King Kong oli ihan hienosti toki toteutettu ja kuvattu, mutta idea on vain niin surkea että en voi pitää siitä. En ymmärrä kuinka se nainen voi "rakastua"
( niin minä sen näin, vaikka se oltiinkin varmaan tarkoitettu kiintymisellä ) sellaiseen ihmisiä ja otuksia raa´asti tappavaan petoon kuten Kongiin. Useastihan se nainen ( edes nimi ei jäänyt päähän ) todisti Kongin heittelevän julmasti ihmisiä pois tieltään ja puraisevan jopa heidän päitään irti, mutta silti hän jaksoi aina huutaa: ´Ei! Älkää tappako pikkuista, viatonta, ihmisiä silpovaa gorillaa! " Ja se oli minun mielestäni naurettavaa.
 Ja sitten kun King Kong pääsi karkuun sieltä teatterista, sehän rikkoi autoja, metroja, junia, taloja ja tappoi taas paljon ihmisiä, paikalle lähetettiin vain muutama vaivainen armeija auto, ja pari armeijan pommittajaa! Oikeastihan varmaan kaikki maan yksiköt oltaisiin lähetetty paikalle, ihmisiä evakoitu ja ties mitä.
 Inhottavinta kuitenkin oli Kongin kuolema kohtaus, jossa nainen sitten huusi niin karmaisevan ja dramaattisen: "EIII!" huutonsa, joka jatkui ja jatkui kuvan ollessa hidastettu, ja plaa plaa plaa... Inhosin koko leffaa ja valitin itsekseni koko leffan ajan. Melkein kiljahdin onnesta kun Kong viimein tapettiin ja se oli aika karmivaa kun sitä jälkeen päin ajattelee. King Kongista tuli muuten mieleen Ruaah :"D

Twilight

Puuh... Uuvuttava leffa. Latasin netistä, katsoin muutaman ensi minuutin ja kyllästyin. Saman leffan olen nähnyt teattereissa. Tylsä, kamala ja pitkästyttävä. Anteeksi, olen ehkä turhan kriittinen, mutta minuun se ei vain loksahtanut. Pidän vampyyreistä aivan järkyttävän paljon, mutta kun näin ne tässä, alkoi itkettämään. Vampyyrit muistuttivat enemmänkin ihmisgorilloja, jotka hyppivät puihin ja kiipeilivät ties missä. En tykkää kirjoista, inhoan Meyerin käsitystä vampyyreistä. Epämääräistä mutinaa oli taustalla koko ajan ja idea oli innoton. Teko romanttisia kohtauksia ja outoa kameran heiluntaa oli joka paikassa. Jos on huono kirja, on huono leffa. En tajua miksi ihmeessä menin katsomaan sen, mutta olihan se aivan mielenkiintoista hetken ajan. Ja pääosan näyttelijät olivat surullisen vaisuja kuten koko leffakin. He vain mutisivat toisilleen koko ajan. Ja sitten ne repliikitkin olivat niin kummallisia välillä, että huh huh. Anteeksi pyydöt lähtee tämän leffan/kirjasarjan faneille, joihin minä ( uskokaa tai älkää ) yhden villin kuukauden ajan kuuluin :p
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2009, 17:51:51 kirjoittanut Mortti »

tobtob

• Ankeuttaja
« Vastaus #114 : Huhtikuu 30, 2009, 15:34:14 »
King Kong, se Jacksonin versioko se nyt oli.

Kävin katsomassa jo elokuvateattereissa aikoinaan, ja silloinkaan en oikein osannut pitää siitä leffasta, kavereiden kanssa jälkeenpäin haukuttiin melkein jokainen kohtaus koko leffasta. Hienosti toteutettu leffa, mutta sitä ei olisi silti tarvinnut uudestaan väkertää koska tunnelma lässähtää jotenkin ihmeellisesti aina silloin kun sen uskoisi olevaan kaikkein korkeimmalla. Muutenkaan en hirveästi tykännyt näyttelijäkaartista.

Kongin idea on aika tylsähkö, liiallisen epärealistinen (koska nyt kuitenkin puhutaan että sijoittuu vanhaan Nykiin, muistaakseni, ja genre ei ole fantasia, enkä sci-fiksikään sanoisi). Jos jonkun mielestä se Kongin kuolema oli surullinen, ei ainakaan minuun iskenyt. Peto joka repii monta miehistön jätkää kappaleeksi suoraan lihahyllylle, ei osaa oikein kiinnostaa. Muutenkin koko leffan kohokohta oli kun ne miehistön miehet tippuivat sinne jonnekkin maanrakoseen, ja ötökät rupesivat syömään niitä ihmisiä. Sekin kylläkin meni yli siinä vaiheessa kun niitä jotain ihme matoja tuli seinästä ja maasta joka puolelta. Se oli jotenkin jopa liian sairasta Jacksonin työksi.

Noh, siinäpä oli sitten surkein leffa minkä olen taas vähään aikaan nähnyt kun sen maanantaina katsoin pienestä mielijohteesta uudestaan. Disaster Movie olisi seuraavaksi katsottavissa ja kun ensimmäiset viisitoista minuuttia sitä katsoin niin se ei ollut edes hauska.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #115 : Toukokuu 01, 2009, 17:58:01 »
En ole kovin monia surkeita leffoja nähnyt kokonaan, sillä jos katson telkkarista jotain huonoa leffaa, lopetan sen yleensä kesken :D Ja leffateatterissa käyn todella harvoin, joten sielläkään ei ole pahoja pettymyksiä päässyt tulemaan. Yhtä ainoaa inhokkielokuvaa en osaa nimetä, mutta yleisesti ottaen en erityisemmin pidä suomalaisista nykyelokuvista. Jotkut ikivanhat mustavalkoiset Tauno Palo -filmit ovat kaikessa vanhanaikaisuudessaan ihan suloisia ja hauskoja, mutta 2000-luvun suomalaisissa leffoissa on aina samanlainen inhottava tunnelma: kaikki on niin kamalan ankeaa, kaikilla menee huonosti, kaikki juovat liikaa ja tekevät jotain todella tylsää työtä, ja kännissä örveltäminen on aina muka ihan hillittömän hauskaa. Suomalainen leffahuumori ei iske ollenkaan. Totta kai poikkeuksiakin on, esimerkiksi suomalainen Virpi Hämeen-Anttilan kirjaan perustuva Suden vuosi on ihan hyvä leffa.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #116 : Toukokuu 01, 2009, 18:54:16 »
Minullakin on vähän se juttu, että kyllä äkkiseltään sanon moniakin leffoja huonoiksi tai surkeiksi, mutta en minä sitä menisi sanomaan, että ne olisivat ihan todellisuudessa surkeasti tehtyjä - eivät vain ole minun mieleeni yhtään.
Yhtä ainoaa on vaikea päättää, joten pakko luetella muutama.

Ensimmäiseksi mieleen tulee Jadesoturi, koska se tuolla aiemminkin mainittiin. Vuokrattiin tämä joskus, enkä parhaalla tahdollanikaan voi sanoa, että olisi oikein mistään päin hyvä. Ok, ei ole edes tyyliltään minun mieleeni, joten varmasti sekin selittää jo paljon, mutta harvinaisen negatiiviset tuntemukset herätti... Jollain ilveellä katsoin kumminkin loppuun saakka, mutta en oikein mitään hyvää sanottavaa keksi.

Maameren tarinat. Tämäkin jo täällä taidettiin mainita, mutta pakko mainita uudelleen... Tarkoitan tosin siis nyt tätä Miazakin elokuvaa, joka oli valtaisa pettymys. Animetyyli ei yleisestikään miellytä (poikkeuksena mm. Liikkuva Linna), mutta ei tämä kyllä miellyttänyt mistään päin. Kirjat olen lukenut, ja siksi tuon leffankin katsoin, mutta ei...

Erityisesti mitään yksittäisiä luettelematta voin myös niputtaa yhteen ja samaan lauseeseen lähestulkoon kaikki RomKomit (romanttiset komediat) - jotain niin vastenmielistä, että ei kiitos minulle... Ääliöhuumori tai huumori harvoin iskee muutenkaan (Mars Hyökkää, 2001 Avaruussekoilu ovat niitä harvoja hyviä).
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #117 : Toukokuu 01, 2009, 19:10:13 »
Yksi huono elokuva mitä tulee mieleen on "Mitäs me spartalaiset". Pidin joskus yhdessä kavereitteni kanssa leffaillan jossa katsoimme mm. tämän leffan. Nauroimme läpi koko elokuvan, mutta ei kyllä siksi että leffa olisi ollut kovinkaan hauska. Lähinnä nauru johtui hauskasta seurasta ja liiasta sokerista. Jutut olivat aikas huonoja ja säälittäviä, elokuva oli liian huono ollakseen hauska.

Toinen huono mitä tulee mieleen on Black Sheep, leffa jossa lampaat sekoavat ja alkavat syödä ihmisiä. Tämäkin oli kavereitten leffaillassa katsottu elokuva, en pitänyt. Ideasta olisi minusta voinut kehitellä jotain parempaa, jutut menivät joissain kohdin aika övereiksi. Suolien ulosvetämistä ihkutettiin vähän liikaa.

En sano että nuo mainitsemani leffat olisivat minusta maailman surkeimmat, ne nyt ovat niitä jotka tulivat mieleen ja joista en pitänyt.
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

CoppolaRestorati

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Toukokuu 05, 2009, 20:52:34 »
Sanon tässä välissä etten ole nähnyt mitään täysin pilalle mennyttä leffaa.

Indiana Jones 4
Aika surkea elokuva verrattuna muihin osiin. Saadaan nähä Jonesin lapsi, jee (I'm your father, Luke.) Elokuva ei itseasiassaan ollut mitään täyttä soopaa, mutta idea oli jostain kaukaa haettu. Ufot olivat ihan eriasia mitä odotin Jones leffalta, esim loppu kohtaus:
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #119 : Toukokuu 06, 2009, 08:59:59 »
Burn after reading
Hyviät näyttelijäsuorituksia, mutta siihen kaikki järjellinen ja mielenkiintoinen sitten loppuukin. Alku oli tylsä, keskikohta outo, loppu tylsä. Ainoat hauskat kohdat tarjosi Brad Pitt.

Elizabethtown
Kenkätehtailija-mikä-lie rakastuu outoon tyttöön. BOORING! En edes muista juonta kunnolla, taisin aina välillä ko. leffaa katsoessani käydä jääkaapilla tai puhella kaverini kansa.
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Carmel

• Sykosomaattinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #120 : Toukokuu 06, 2009, 17:24:00 »
Kaikkien aikojen huonoin elokuva on se Vannomatta paras, vai mikä sen nimi onkaan. Siinä on kuitenkin Paris Hilton ja se koko leffa on ihan turha ja huono. Siinä ei ole mitään juonta eikä mitään järkeä. Se vaan on puolitoista tuntia täyttä soopaa. Mielipiteeni voi johtua myös siitä, että en kauheasti ylistä Parisin näyttelijän taitoja. Ei vaan osaa näytellä. Ei ollenkaan.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #121 : Toukokuu 06, 2009, 17:53:20 »

Lainaus
Mielipiteeni voi johtua myös siitä, että en kauheasti ylistä Parisin näyttelijän taitoja. Ei vaan osaa näytellä. Ei ollenkaan.

Eikä sen puoleen osaa oikeastaan mitään muutakaan tehdä kuin meikata kallista pärstäänsä ja vilautella kuvaajille -.-

Kuitenkin olen aivan samaa mieltä noista Parisin leffoista.

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
« Vastaus #122 : Toukokuu 06, 2009, 18:35:06 »
Huonoin näkemäni leffa ikinä on todennäköisesti Day of the Dead: Contagium. Kertoo varmaan jo leffaan käytetystä vaivasta sekin jotain, että sen nimikin on kirjoitettu väärin. Leffa on melko low budjet -kamaa, mutta koska todisteita siitä ettei mestariteoksiin tarvita, varsinkaan zombileffoihin, juuri mitään erikoistehosteita, niin ei sekään kelpaa tekosyyksi. :P

Näyttelijät eivät tunnu ottavan hommaansa missään määrin vakavasti ja se onkin varmaan leffan suurin kompastuskivi. Keskinkertainen juonikin olisi voitu vielä pelastaa edes jonkin tasoisella eläytymisellä. Mutta jos eivät tekijätkään ota elokuvaansa vakavasti, kuinka katsojakaan voisi? En oikeasti osaa edes kunnolla sanoin kuvailla miten toivottoman p*ska tämä leffa on.

En suosittele.
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #123 : Toukokuu 06, 2009, 22:05:16 »
Tuli yhtä äkkiä mieleeni Calcium Kid. Minä en tunnetusti suhtaudu kauhean kriittisesti mihinkään, mitä Orlando Bloom tekee, mutta siinä rainassa ei tuntunut toimivan yhtään mikään. Idea on siis, että siinä on todella yksinkertainen maitomies/amatöörinyrkkeilijä, jonka luut ovat superkovat, koska hän juo niin paljon maitoa (?) ja joku raivopäinen nyrkkeilymestari murtaa kätensä hänen leukaansa (vaikka mestarilla oli hanskat kädessä). Maitomiehen pitäisi sitten otellä hänen puolestaan, vaikkei osaa ja kaikki mahdolliset tyypit yrittävät käyttää häntä hyväkseen ja antaa "hyviä" neuvoja ja kaikenlaista "hauskaa" kommellusta sattuu ja koko homman tallentaa kuvitteellinen dokumenttiryhmä. Ideasta olisi varmaan voinut saada kohtalaisen hömppäkomedian, mutta kaikki hauskoiksi tarkoitetut sivuhahmot ovat tympeitä (irlantilainen valkku) tai vain pelottavia (huorahtava äiti ja päähenkilön paras kaveri tulevat ensiksi mieleen) ja juoni kerta kaikkiaan liian tyhmä. Kummallista kyllä, itse päähenkilön Forrest Gump -henkiset elämänviisaudet irrottivat ainoat kikatukset, mutta ehkä aivoni olivat vain liian turtuneet siinä vaiheessa. Älkää katsoko. Ikinä.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #124 : Heinäkuu 30, 2009, 01:50:41 »
Käytiin joskus kaverin kans kattoo leffateatterissa 10000 BC. Lyhyesti sanottuna ei ollut millään tavalla mun makuun... Toiseks sanoisin Junon, niin outo leffa, enkä pahemmin älynny koko ideaa tai juonta, jos siinä mitään kummempaa sellasta olikaan. Olin vielä odottanu et se on hyvä, kun kaveri kehu ja tykkäs :D Ei nyt taida tulla enempää mieleen.