Kirjoittaja Aihe: Harry Potter -lautapeli  (Luettu 28791 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Harry Potter -lautapeli
« Vastaus #25 : Huhtikuu 10, 2009, 21:56:48 »
Itsellä ei ole koskaan ole ollut Potter-lautapeliä, enkä nyt tiedä, meneekö tämä ohi aiheesta, mutta olen aina miettinyt, että millainen olisi minun unelmieni Potter-lautapeli. Olen usein pohtinut, olisiko olemassa jonkinlaista Potter-monopolyä, missä autojen sijasta seikkailisivat siirreltävät velhonhatut. Itse varmasti mielelläni pelaisin tuon kaltaista! Oikeastaan minun tekisi mieli pelata ihan minkälaista tahansa Potterpeliä, kunhan sellainen vain jostakin löytyisi. Minä olen aina pitänyt seurapeleistä, ja Potterin muodossa ne olisivat vielä parempia. Mietityttää vain kovasti, että miksi näiden Potter-pelejen tuotanto on lopetettu :< Niitä tosiaan tuli eniten siinä ykkösleffan buumin aikana, mutta ei niiden tuotantoa siihen olisi täytynyt lopettaa. Minun mielestäni olisi aivan mahtavaa, jos nyt kun viimeinenkin kirja on ilmestynyt, että sen kunniaksi ihan tehtäisiin lautapeli, jossa seurattaisiin Harryn kehitystä ja koko Potter-tarinan kulkua kaikkien näiden vuosien varrella. Varmasti Potteria tuntemattomatkin oppisivat Harryn seikkailujen suuruudesta helpolla ja hauskalla tavalla. Minä ainakin kannattaisin tämmöisen pelin tekemistä, ja sillä voisi varmasti ansaitakin hyvin. Olisi ihanaa saada koko HP-sarjasta kertova lautapeli omaan hyllyyn, nyt kun en ole koskaan oikein Potter-peliä pelannut ^^
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Orvokki

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Elokuu 12, 2009, 17:03:08 »
Ostin keväällä kirpparilta vitosella (vai oliko kympillä... en oo ihan varma) ihan avaamattoman harry Potter ja viisastenkivi tietovisa- lautapelin!
Olin ettinyt sitä kaikkialta, ja nyt löytyikin, ja vielä ihan avaamattomana! :)

//aijoo, onhan minullakin tuolla laatikossa nuo huispauskortit, ja sitten löysin myös kirpparilta aivan avaamattomana senkin parilla eurolla sellaiset pyöreät potter pelikortit. Aivan normaalit pelikortit, mutta muistaakseni siinäkin jokin peli on.
Ja sitten on tuolaiset PP leffan normit pelikortit, jossa on tuollainen "taikalaatikko" :D Kivat on ;)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2009, 16:04:30 kirjoittanut Orvokki »

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #27 : Lokakuu 24, 2009, 17:53:14 »
Hetkonen - mikä tuo peli on? Onko se joku tietovisa vai mikä?

Joskus muutama vuosi sitten pelattiin sitä tietovisaa kaverin kanssa, ja sitten lopulta se ärsyyntyi, kun vetelin kaikki vastaukset lauseen tarkkuudella ulkomuistista. Joissain asioissa mulla on valokuvamuisti. Kun vaan olisi koulussakin. :D

Minäkin haluaisin sen pelin!

Juu on sellainen peli olemassa, itse omistan tämän kyseisen pelin. Enkä myöskään myy sitä, mutta kannattaa katsella netistä löytyisikö sitä. Peli on suomenkielinen ja sisältää monenlaisia kysymyksiä HP VK:sta niin kirjasta kuin elokuvastakin, siinä kierrellään pelilaudalla, ja kysytään kysymyksiä tietyistä aihealuesta velhoista,jästeistä,loitsuista,taikaolennoista jne. Kysymykseen voi vastata ilman vastausvaihto ehtoja, mutta niihin on myös mahdollista ottaa a b c -vastaus vaihtoehdot. Tarkoitus olisi siis kerätä kortteja vastaamalla oikein ja kuka saa ensimmäisenä tietyn määrän näirä erilaisia kortteja ja pääsee tupaansa voittaa pelin. (:
En tiedä oletko jo saanut vastausta, mutta vastasin nyt kuitenkin, olen pahoillani jos tämä tuli ''turhana'' viestinä.

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #28 : Lokakuu 25, 2009, 20:46:12 »
Onko kellään muuten tätä Kukunorissa myytävää  Harry Potter Clue -lautapeliä? Jos on, niin millainen peli on kyseessä ja olisiko kannatusta ostaa sitä, eli onko se hyvä? Kiitos.
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #29 : Lokakuu 25, 2009, 20:52:46 »
Ostin tuon pelin muutama päivä sitten Prismasta ja muutamia euroja halvempaan hintaan. Olen vasta koonnut pelilaudan, mutta en ole vielä pelannut. Ideana on ratkaista arvoitus vihjeiden perusteella. Odotan innokkaasti pelikavereita, sillä uskoisin pelin olevan jännittävä. Tuota jännitystä lisää vielä Tylypahkan linna ja taikamaailmasta tutut hahmot, taiat ja tavarat.

// Taisi olla Prismassa siinä 38 €.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2009, 08:27:17 kirjoittanut Helena T »

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #30 : Lokakuu 26, 2009, 00:47:52 »
Mikä tuon pelin hinta on?

Poissa naskalihammas

• Hipsunhapsu
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #31 : Joulukuu 03, 2009, 18:30:45 »
Mikä tuon pelin hinta on?

Itse ostin Kukunorista ja maksoi kai 45 €... ;) Oli se sen arvoinen ja saatiin vielä Oliver Phelpsin nimmari siihen :D Mutta en myy :P

kukkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Tammikuu 10, 2010, 21:45:15 »
Saimme serkuilta perinnöksi pelin, jossa oli kaikki muut osat paitsi arpakuutio.  Pelilaatikon kuvassa arpakuutiosta näkyy kuva, jossa näkyy numerot 2,7 ja 8.
Voisiko joku, jolla on tuo peli, laittaa tietoja arpakuutiosta tänne foorumille tai yksityisviestinä. Mikä luku vastaa mitäkin ns. tavallisen arpakuution lukua?
Onko pelissä, kuinka suuri merkitys, pelaako tuolla pelin alkuperäisellä arpakuutiolla tai tavallisella arpakuutiolla?
Kiitos tiedoista.

Toivottavasti tämä ei tule moneen kertaan, kun yhteys katkesi juuri kun olin lähettämässä tätä viestiä.

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #33 : Tammikuu 11, 2010, 00:17:12 »
Olisiko Harry Potter aiheisia lautapelejä muuten kun tietovisoja? Nimittäin tietovisapelejä on aivan liikaa jo hyllyssä (2), ja muutnekin aihe tymppii. Kenties strategiaa? Abstraktia? (Mutta ei heitä ja liiku pelejä!)

Itselläni ideana olisi että tylypahkasta olisi tälläinen jonkinmoinen lauta, ja jossa pitää kenties vältellä kuolonsyöjiä ja ansaita samalla voittopisteitä. Kaljuunoilla voisi hankkia uusia loitsuja sekä erikoiskortteja (Sibylla Punurmio: Katso pakan 5 päälimmäistä korttia). Voittopisteitä saisi vaikka kuolonsyöjän tappamisesta tai jonkin alueen valtaamisesta.

Mahdollisesti peli olisi Co-op eli ollaan yhessä kuolonsyöjiä vastaan, ja lopussa lasketaan pisteet.
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #34 : Tammikuu 14, 2010, 16:02:19 »
Ostin eilen kirpputorilta hyväkuntoisen Viisasten kivi -tietokilpailupelin, josta kivasti puuttui säännöt. Mutta kai ymmärsin suunnilleen sen säännöt. : D
Sekosin ihan täysin kun huomasin sen yhdellä pöydällä : D Hypin melkein ihan tasajalkaa...

Eli se minulta siis nyt löytyy ja sitten omistan myös parit tavalliset pelikortit LP:stä ja PP:stä. :]
Haluaisin Harry Potter -Cluedon, ja ehkä pyydänkin sitä esim. synttärilahjaksi...

// aah sain sääntökirjan :D ihanaa, nyt ymmärrän ne kokonaan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2010, 16:39:07 kirjoittanut Candily »
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Akromantella

• Sanahelinää
  • Aave
« Vastaus #35 : Helmikuu 02, 2010, 16:37:38 »
Etsin haiskujen ja hevoskotkien kanssa HP Cluedoa ympäri Helsinkiä, mutten löytänyt. Joulupukkikulta sitten yllätti kun oli pistänyt minulle Cluedon pakettiin. Harmi vain, että siihen ei riitä kaksi pelaajaa. Vaikea löytää kolmatta joka sitä suostuisi kanssani pelaamaan.
Kirppareilta tähyilen aina muita Potterpelejä, mutten ole vielä mitään löytänyt.
Pelasin joskus vuonna yksi ja kaksi kaverini luona jotain levitaatiopeliä, ja se oli muistaakseni ihan huippu. :)
Mutta ovi on lukittu ja avain syvälle haudattu.

Poissa Oili-Maria

• Vuotislainen
    • Sounds like me, höpötystä sieltä täältä maan ja taivaan välillä.
« Vastaus #36 : Huhtikuu 08, 2010, 18:39:38 »
Ostin tässä vasta kirpparilta tuon HP ja viisasten kivi tietokilpailupelin, mutta siinä ei ollut sääntöjä matkassa.

Juurikin samaa olin tulossa tänne kirjoittamaan! :D
Löysin toissapäivänä kyseisen pelin Kierrätyskeskuksesta kolmella eurolla. Kotona huomasin että ohjeet puuttuvat, samoin myös Luihuis-tupakortit... Ne nyt pystyy kuitenkin jopa minun taidoillani askartelemaan itse.

Jos jollain olisi nuo ohjeet mieluiten suomeksi (englantikin käy) niin olisin kovin kovin iloinen jos voisin saada ne sähköpostitse tai yksärillä, että pääsen tuota pelaamaankin :)

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Huhtikuu 09, 2010, 09:23:44 »
 Minulla on joku ihmeen Harry Potter cluedo. Kerran yritin pelata sitä parin kaverin kanssa mutta ohjeet olivat sekavat. I**a opetti minulle miten sitä pelataan mutta ei ole ketään kenen kanssa voisin pelata. Kaverini luona pelattiin jotain Viisasten kivi peliä jossa oli jotain ihmeen kysymyksiä joihin piti tietää vastaus. En muuten ole mikään kauhea lautapelien ystävä mutta joo...

suklaavaahto

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Huhtikuu 10, 2010, 13:39:33 »
Minulla on se Harry Potter levitaatio peli. Tai en oikeastaan tiedä mikä peli on, koska se niin hirveän vanha ja hädintuskin toimii. Mut se varmaan on se levitaatio peli, kun siinä on semmonen pallo ja joku puhallin joka puhaltaa ilmaa ja nostaa sen pallon.

Ärsyttää kun olen etsinnyt Harry Potter cluedoa joka paikasta enkä ole löytänyt, kun asun täällä jossain Hyrynsalmella ja ei ole kunnon kauppoja lähellä eikä netistäkään ole löytynyt.
Äiti kysyi sitä Kajaanin ja Kuusamon kirjakaupoista, mutta ei kummassakaan sitä ollut. :(

Poissa Sugar

• sininen välähdys tähtien keskellä
  • Vuotislainen
« Vastaus #39 : Huhtikuu 18, 2010, 13:55:27 »
En omista itse mitään Harry Potter -peliä, mutta siskolla + naapureilla oli joskus ennen muinoin tekeillä Harry Potter Monopoly. :----D Ei se sitten koskaan valmistunut.

Mitä kaikkia HP-pelejä siis on olemassa? :O anteeksi että olen pihalla kuin tiskirätti.
Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #40 : Kesäkuu 07, 2010, 22:22:37 »
Juhuu, löytyy tuolta Viisasten kiven pohjalta tehty lautapeli. :) Pelattu on tullut joskus paljonkin, nyt jäänyt vähän vähemmälle. Kysymykset ovat siinä keskivertoa, jotkin muistaa helposti ilman, että on lukenut juuri kirjaa, mutta joitakin ei sitten millään. Ihan hauskaa ajanvietettä tylsinä iltoina.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Sege

• Vuotislainen
  • Fred in memorian
« Vastaus #41 : Heinäkuu 24, 2011, 18:42:02 »
Mulla on Harry Potter ja Viisasten kivi-lautapeli. Sellainen tietokisa siis. Ostin sen kirppikseltä aika kauan sitten jollain viidellä eurolla. Tosi halpa oli siis. Myös Prismassa sitä taidettiin myydä jossain vaiheessa, siitäkin on aika pitkä aika jo.
Sitä on kiva pelata, paitsi kysymyksien vastaukset muistaa kyllä aika hyvin jo ulkoa. Nyt en ole taas pitkiin aikoihin pelannut sitä. En ole muista kirjoista nähnyt tuota tietokisapeliä kuin VK:sta, olisi kyllä kiva jos löytyisi muitakin.

Minä ostin tänään tuon lautapelin, mutta ohjeet puuttuvat, joten voisiko joku selittää lyhyesti idean ja kaikkien korttien tarkoituksen.
Anteeksi jos tänne ei saanut laittaa.
Ginny Weasley est le meilleur!!!!

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #42 : Elokuu 16, 2011, 04:15:25 »
Myös minä omistan Harry Potter ja viisasten kivi -lautapelin, jonka sain isoveljeltäni joululahjaksi joskus vuonna kivi ja keppi. Pelasin lautapeliä nuoremman veljeni kanssa siihen saakka, kunnes osasimme kumpikin ulkoa vastaukset kysymyskorttien kysymyksiin. Se kesti tovin, sillä osa kysymyksistä vaati paljon nippelitietoa (esim. ”Kuka kirjoitti Muodonmuutokset aloittelijoille?”, ”Montako tuumaa oli James Potterin taikasauva?” tai vaikkapa ”Kuinka monta portaikkoa Tylypahkassa on?”), toiset kysymykset taas olivat liiankin helppoja. Noidanhattu -pelinappulat olivat kyllä kivoja. :) Muita potteraiheisia lautapelejä en valitettavasti omista.

Minä ostin tänään tuon lautapelin, mutta ohjeet puuttuvat, joten voisiko joku selittää lyhyesti idean ja kaikkien korttien tarkoituksen.
Anteeksi jos tänne ei saanut laittaa.

Harry Potter ja viisasten kivi -lautapelin säännöt:

1. Valitse lajitteluhattukortti (korteissa lajitteluhattu toisella puolella, yht. 4 kpl) umpimähkään. Valittuasi kortin, laita se takaisin pakkaan. Samassa tuvassa max. 2 pelaajaa.
(Lajitteluhattukortteja tarvitaan pelissä vielä myöhemminkin: loitsu-tai kirouskorttien ”Valitse tupa” tarkoittaa sitä, että on arvottava lajitteluhattukortti, jonka tuvan jäseniin loitsu/kirous tulee kohdistumaan.)
Laita eteesi tupakortti (kortit, joita yht. 8 kpl), joka kertoo, mihin Tylypahkan tuvista kuulut.
2. Pelin aloittaa suurimman arpaluvun heittänyt; kun kyseessä tasapeli, se, jonka synttärit ovat lähempänä 31.7.
3. Heitä arpakuutiota. Lähde pois keskustasta (*Suuri sali) ja liiku myötäpäivään pelilaudan ympäri:
-jos kuljet loitsuruudun kautta tai päädyt siihen, nosta loitsukortti
-jos päädyt aiheruutuun, oikeanpuoleinen vierustoverisi nostaa päällimmäisen kysymyskortin pakasta ja kysyy sinulta ruudun kuvaa vastaavan kysymyksen. Saat: 2 taikuuskorttia/oikea vastaus TAI 1 taikuuskortti/oikea vastaus, mutta vaihtoehdot kuultu TAI kirouskortti/väärä vastaus.
Loitsu-/kirouskortin ohjeita tulee noudattaa, minkä jälkeen se laitetaan takaisin omaan pakkaan, nyt alimmaiseksi.
7. Vuorosi on nyt ohi. Se siirtyy vasemmalla puolellasi olevalla pelaajalle.
8. Pelin voittaa se, joka kerää ensimmäiseksi 6 erilaista taikuuskorttia ja palaa omaan tupaansa vastaten loppukysymykseen oikein. Mikäli vastaat väärin, pysyttele tuvassasi ja odota seuraavaa vastausvuoroasi (, ellei kirouskortti käske lähteä). Tuvassa saa pysyä, vaikka menettäisi taikuuskortin.

*Suuressa salissa voi myös vaihtaa yhden omista taikuuskorteista pakassa olevaan uuteen taikuuskorttiin. Et tarvitse tasalukua päästäksesi Suureen saliin, mutta sieltä ei saa poistua samaa kautta.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2011, 04:20:13 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa suklaapatukka

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Lokakuu 29, 2011, 16:34:28 »
Hmm.. Mullakin toi Hp 1 tietokilpailulautapeli homma, kirpparilta 1e, mutta kysymyskortteja vaan 12... olisko joku mukava ja laittais jotai kysymyksii nii askarellen sais lisää?

Poissa Weasly

• Vuotislainen
  • Pottermore: QuaffleMist4450
« Vastaus #44 : Tammikuu 31, 2012, 21:35:08 »
Mistä tommosta huispaus korttipeliä vois löytää??

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #45 : Helmikuu 01, 2012, 12:03:35 »
Kertokaahan te tietäväiset, mikähän mahtaa olla sellaiseen vihreään, 'muovikirjaan' pakattu peli, jonka sisäpuolella on reitti Iseeviot-peilin luokse? Siis pirunnuorat, shakkilauta, peikko, avainhuone... Löysin yhdestä meidän kaapista tuollaisen, pelinappuloista ei tietoakaan, mutta muistelisin että nopassa oli perus-pilkkujen sijasta salamoita. o_O
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Vilionkka

• Varjometsästäjä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: NifflerSeer330
« Vastaus #46 : Heinäkuu 03, 2012, 10:46:23 »
Mulla on vaan HP cluedo... En oo paljoakaa ostellu muita HP kamaa, mutta tosta cluedosta tykkään!

Lainaus
ai niin on mulla sellaset huispauksen peli kortit,joilla voi pelata huispausta (on etsijät,sieppi,ryhmyt jne.)
Mistä tollasia saa??? Määkin haluun!
-Yhtä kyytiä, läikyttämättä.
 -Ja ylenantamatta.
 -Joten tämä on juomapeli siis?
 -Viimeinen pystyssä voittaa.

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangMahogany16903
« Vastaus #47 : Heinäkuu 04, 2012, 00:34:49 »
Meiltä löyyy kans tuo Tietovisapotterlautapeli(sana?) Pienenä tuli pelattua sitä. Nuo huispaus kortitkin on meillä ollut, mutta niiden olinpaikka on tuntematon (tuskin edes meillä enään).
"Kerro liikkeillä tanssijan: minä rakastan, minä välitän vieläkin.
 Kerro maailmassa näytelmän: minä ymmärrän, minä kutsun sielläkin."

Poissa Wippii

• Vuotislainen
  • Pottermore: SilverElm5143
« Vastaus #48 : Heinäkuu 05, 2012, 14:59:01 »
Meilläkin on se Viisasten kivi -tietokilpailupeli. Sain sen joskus joululahjaksi... kauan sitten. :D
Sillä ei tosin ole paljon käyttöä; pikkuveljeni ei ole lukenut yhtään kirjaa, vaan nähnyt vain elokuvat, joten voitan aina suvereenisti. :P

Kerran tai pari olen peliä pelannut parhaan ystäväni kanssa, ja silloin taisto oli paljon tasaväkisempää. Muistaakseni molemmat voitimme yhden erän. ^^
"Harry, however, had never been less interested in Quidditch; he was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy." ~ Harry Potter and the Half-Blood Prince (UK edition), page 383.

Poissa Amortentia

• Uneksia
  • Vuotislainen
  • Pottermore: DreamBlut4303
« Vastaus #49 : Heinäkuu 09, 2012, 18:14:07 »
Aattelin tehä ite jonkinlaisen HP-lautapelin kirjoihin perustuen, oikeita kun en oikein löydä...
korpinkynnenoleskeluhuone.blogspot.fi

Potter-fanin Potter-blogi