Kirjoittaja Aihe: Harry Potter -lautapeli  (Luettu 31988 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Netuli

• Ankeuttaja
Harry Potter -lautapeli
« : Elokuu 10, 2007, 22:03:05 »
Onko teillä kellään suomenkielistä Harry Potter -lautapeliä? Mulla oli joskus se englannin kielinen, mutta minä tyhmä myin sen pois, kun en osannu sillon englantia! Nyt toivon, että mulla olis se vielä, kun osaan englantia vähän paremmin. Mut onko jollain se suomenkielinen? Tietäiskö joku, voisko sen vielä ostaa jostain tai voisko joku myydä sitä mulle?

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Harry Potter -lautapeli
« Vastaus #1 : Elokuu 10, 2007, 23:52:14 »
Riippuu vähän siitä, mitä niistä lautapeleistä tarkoitat. Mutta netin huutokaupoistahan niitä kyllä löytyy, mm. tämä.

Poissa Momo

• Varhain mummoontunut
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Blogini
« Vastaus #2 : Elokuu 12, 2007, 18:06:50 »
Hetkonen - mikä tuo peli on? Onko se joku tietovisa vai mikä?

Joskus muutama vuosi sitten pelattiin sitä tietovisaa kaverin kanssa, ja sitten lopulta se ärsyyntyi, kun vetelin kaikki vastaukset lauseen tarkkuudella ulkomuistista. Joissain asioissa mulla on valokuvamuisti. Kun vaan olisi koulussakin. :D

Minäkin haluaisin sen pelin!
Minäpä rakastan sinua niin paljon kuin on matkaa täältä kuuhun ja takaisin.

Hullu

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Elokuu 12, 2007, 18:19:48 »

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #4 : Elokuu 12, 2007, 18:20:46 »
Mikäs peli tämä on? http://riemun.huuto.net/auctionimages/a/42/1638225a854c954f6236e484480e4-orig.jpg  saakohan sitä suomeksi?

Minulla on ollut kyseinen peli. Pelin nimi on Tylypahkan arvoitus.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Elokuu 15, 2007, 15:58:29 »
Mulla on Harry Potter ja Viisasten kivi-lautapeli. Sellainen tietokisa siis. Ostin sen kirppikseltä aika kauan sitten jollain viidellä eurolla. Tosi halpa oli siis. Myös Prismassa sitä taidettiin myydä jossain vaiheessa, siitäkin on aika pitkä aika jo.
Sitä on kiva pelata, paitsi kysymyksien vastaukset muistaa kyllä aika hyvin jo ulkoa. Nyt en ole taas pitkiin aikoihin pelannut sitä. En ole muista kirjoista nähnyt tuota tietokisapeliä kuin VK:sta, olisi kyllä kiva jos löytyisi muitakin.

Poissa pöllö

• <3 pulu
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Elokuu 19, 2007, 18:04:53 »
Meidän talosta taitaa löytyä myös se viisasten kivi -lautapeli, joka muistuttaa pelottavan paljon trivial pursuittia. Etenkin silloin vuonna peruna ja salaatti se oli oikein viihdyttävä. Nyt en ole sitä vuosiin pelannut eikä pelikavereitakaan tunnu löytyvän kun kukaan ei ole niin hinkuvainen tähän potter-elämään joten se pelaaminen sitä kautta jäi ja siellä se pölyttyy. Myymään en kumminkaan suostu, onhan kyseessä mainioista mainioin peli! :)
syön sun pään.

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #7 : Elokuu 24, 2007, 20:38:35 »
Pöllö oon sulle toooosi kateellinen, haluisin sellasen..
mut ajatelkaas sit kun seiska leffa on tullu nii ne lautapelien tekijät vois tehä sellasen missä olis kysymyksiä kaikista kirjoista.. :)

Mä oon pelannu sitä cluedon tapasta,olikahan se Tlypahkan arvoitus..
ai niin on mulla sellaset huispauksen peli kortit,joilla voi pelata huispausta (on etsijät,sieppi,ryhmyt jne.)
ihana peli on, mutta suurin osa korteista hukassa.. onko kellään muulla kyseistä peliä?
"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Empaldo

• Roiskeläppä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #8 : Elokuu 27, 2007, 13:16:01 »
Meidän talosta taitaa löytyä myös se viisasten kivi -lautapeli, joka muistuttaa pelottavan paljon trivial pursuittia.

Tarkoitat varmaan Tylypahkan Arvotusta? Minulla on se ja se on aivan mainio peli. :D
Minulla on vielä Viisasten Kivi -tietovisa ja kaksi palapeliä

Muoks. Tuossa ylempänä kysyttiin onko kellää huispaus pelikortit. Minulla on nekin. :D
”Life is complicated. I've killed people, smuggled people, sold people. Perhaps here, things will be different.”  -Niko Bellic

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #9 : Joulukuu 04, 2007, 23:04:35 »
Lienee parempi lähettää skannaus moisesta tekijänoikeuslain alaisesta materiaalista yksärinä eikä ladata sitä tänne foorumille. Siis jos joku säännöt omistava skannaushaluinen otus löytyy.

Jo pelkkä skannaus sinällään rikkoo kyllä tekijänoikeuksia, mutta kun kyseessä on sääntökopion toimittaminen ihmiselle, joka on koko pelin sääntöineen jokerran maksanut, luulisi toimenpiteen käyvän päinsä, Sen sijaan sääntöjen saattaminen kenen tahansa saataville ei välttis ole asia, jota oikeuksienhaltijat hyvällä katsoisivat.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2007, 23:08:35 kirjoittanut Isilmirë »
Constantem decorat honor

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Joulukuu 06, 2007, 14:21:39 »
Minä omistan Viistokuja-lautapelin. En sitä usein pelaa, mutten tahdo sitä myydäkään. Se on Potter-peli, olen Potter-narkomaani, olen friikki, en luovu <3

muoks. Ja olen muuten samaa mieltä Isilmirën kanssa, olisi parempi hoitaa yksäröimällä nuo säännöt, ellei kukaan nyt välttämättä halua sakkoja tai kiistoja :)
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Joenrantanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Maaliskuu 03, 2008, 02:27:00 »
Harmittaa, kun en ole koskaan päässyt pelaamaan sitä Viistokuja -peliä :( Voikun joskus tulisi tilaisuus.

Mutta joo, Tylypahkan arvoitus löytyy, sitä on joskus pelattukkin enemmänkin, se kun liittyy Potteriin lähinnä aiheeltaan, muutenhan se on kuin gluedo.

Tietopelejä minulla on jopa kaksin kappalein (oma ja perheen yhteinen, joka sekin on nykysellään mun). Toinen niistä on kohtuu huonossa kunnossa, sattaapi puuttua jotain kortteja (ei tosin mitään huipputärkeitä) ja olisikohan pelilauta halki/teipattu. En oikeastaan tee kahdella kappaleella mitään, mitä nyt että onpahan varaosia. Paitsi että (sama ongelma joka muitakin täällä tuntuu vaivaavan) peliä ei ole pelattu aikoihin, ei löydy innokkaita pelikavereita... Olen liian hyvä, jos syytä haetaan.

Sitten löytyy elokuvahahmoilla ja -esineillä kuvitettu normi korttipakka, pyöreät huispauskuvitetut kortit ja se huispauspeli. Kaupoissa oli jokin menninikäistenheittopeli, olisiko sitä kellään? Sitäkään en ole koskaan päässyt kokeilemaan :(

Ja niitä keräilykorttisarjojen aloituspakkoja on suunnilleen niin paljon että voisin tehdä niistä verhot, kun niitä myytiin eurolla per laatikko aikanaan niin vähän innostuin tai jotain...

Palapelejä löytyy kaksi, senkin voisi mainita. Pörrö-aiheinen ja Irveta-aihe.

Muuta ei muistaakseni, mutta saatoin unohtaa jotain.

// Unohdinkin, on minulla vastikään saamani (osia tosin puuttuu muutama) Potter-levitaatiopeli, se missä pitää leijuttaa palloa kentän ympäri.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2008, 03:15:28 kirjoittanut Joenrantanen »

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Maaliskuu 03, 2008, 19:43:55 »
Löysin Infosta vähän jälkeen joulun Potter-palapelin. Siinä on se kuva, jossa Harry, Hagrid ja se maahinen (Lujahaka?) menevät Irvetaan, ja laskevat sinne alas sillä kärryllä. Olen löytänyt niitä piilotettuja kuvia, mutta se meidän "lasi" ei toimi.. (ellen sitten osaa käyttää sitä ;D)

Joo. Ja löysin kirppikseltä avaatmattoman Potter pelikortit, sellaiset pyöreät, ja se on niinkun joku huispaus peli, ja samalla ne ovat ihan normaalit pelikortit.
Ja meidän laatikostakin tuli kaivettua sellainen Potter - huispaus peli, jossa toinen pelaa Rohkelikko - korteilla ja toinen Luihuisen. Ja sitten siinä on kaatoja ja ryhmyjä jne. Kiva peli!

Poissa Cirael

• Kelmeä kalmankoira
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixWolf25005
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #13 : Maaliskuu 12, 2008, 20:31:15 »
Minulta löytyy juuri tuo Viisasten kivi trivial ja tarkoitatteko cluedon tapaisella sitä missä on tyyliin: "Matami huiski, oletko nähnyt, että Gregory Goyle langetti liikkumitor kuolitus loitsun Norriskaan?" No jokatapauksessa jos tarkoititte niin sekin löytyy.

Lautapelien lisäksi on levitaatio peli missä liikutetaan sitä palloa esteiden ohi/läpi ja semmonen tällipaju mistä pitää poimia jollain tikuilla jotain matkaarkkuja oksilta niin paljon kun on mahdollista. :D

Hauskoja pelejä kaikki.^^

Edit: Mikä viistokuja peli? Mistä löytää? o.O
"I solemnly swear that I'm up to no good", kuiskaa pieni rohkelikkotyttö Cirael kaivaessaan kelmien kartan taskustaan ja piiloutuu kivipilarin taakse, juuri ennen kuin Voron silmät ehtivät saavuttaa leikistään innostuneen noitatytön.

Ellie

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Maaliskuu 19, 2008, 17:32:57 »
Minulla on kaksi Potter-peliä. Se Cluedon tapainen Tylypahkan arvoitus -peli sekä Floridasta hankkimani Harry Potter and Goblet of Fire -lautapeli, missä voi pelata joko Harrylla, Krumilla, Cedricillä tai Fleurilla. Siellä seikkaillaan siinä kolmannen koetuksen pensassokkelossa ja yritetään löytää se pokaali.

Minäkin olen pelannut tuota ihanaa VK-tietovisaa. Eräällä kaverillani on se ja joskus jotain vuosia sitten pelasimme sitä ahkerasti.. Haluaisin itselleni myös tuon tietovisan. Missään tämän kaupngin kaupoissa en ole sitä nähnyt, mutta ainakin yksi divari on läpi käymäyttä.

Ja ai niin, löytyyhän meiltä vielä Potter-uno ja sellaiset Huispaus -pelikortit, mutta osan Huispaus-pelin korteista kyllä olemme veljeni kanssa hukuttaneet...

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #15 : Huhtikuu 19, 2008, 20:00:30 »
Meikältä löytyy Harry Potter ja Viisasten kivi -tietokilpailupeli, jossa hakkaan kaverini aina 100-0. Muhah. Sitten on Harry Potter ja Tylypahkan mysteeri, se on aika huippu myös. :>
Pelailen siis niitä kavereiden kanssa, ja ylivoimainenhan minä eteenkin tuossa ekassa olen.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #16 : Toukokuu 14, 2008, 14:54:10 »
Olen nähnyt odottakaapas..*laskeskelee* 2 Potter-lautapeliä, yhdet pelikortit ja sellainen kiva muovikirjan kansien sisällä olevan Viistokujalla seikkailupelin. Sekä joku Huuto.Netissä ollut ihmepeli, missä lennätettiin joitain palleroita ilmavirrassa eteenpäin rataa pitkin Ja sitä rataa pystyi muuttamaan.

Kaverillani(paahdolla, sori jos ilmiannoin :)) on tämä muovikirjapelisysteemi ja Trivial Pursuitin tapainen tietovisapeli. Kumpaakaan hän ei kait ole myymässä. Olen pelannut tietovisaa, kirjapeliä ja pelikorteilla. Ihan kivoja pelejä, jokseenkin tietovisa on nykyään turhan helppo :)Lukenut kun olen ne kirjat niin miljoona kertaa. Lisäksi se Tylypahkan arvoitus vai mikä olikaan, oli myös ihan toimiva pelinä. Siitäkin pidin, ja se löytyi toiselta kaveriltani, jota en ole nähnyt pariin vuoteen. Muovikirjapelisysteemi oli ihan okei. Pelikortit ihan sellaisinaan toimivat, ja niihin oli kehitelty jokin pelisystema. Ja niissä oli hienot kuvat.

- Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Toukokuu 15, 2008, 17:45:55 »
Oon pelannut jotakin peliä. :D Sellaista missä piti vastata kysymyksiin ja kerätä seitsemän taikakorttia. En kyllä enää muista siitä paljon mitään, mutta muistaisin sen olevan aika kiva ja erilainen peli. ^^'

jaina

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Kesäkuu 10, 2008, 17:54:54 »
Mulla on Harry Potter ja Viisasten kivi tietovisapeli, mutta en myy.

Joo mulla on se myös. Ostin kirpputorilta. Oli aivan uusi! Mikä tuuri. :) Ai joo ja mul on myös se Pörrö-palapeli. 

Minullakin on, löysin sen myöskin kirpputorilta ja melkoisen uudelta sekin näytti:>
Hyvä peli on, monipuolisia kysymyksiä ja ne on kivoja ne hatut. Löysin tämän pelin viime kesänä sieltä kirppikseltä.

Sad Mushroom

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Kesäkuu 13, 2008, 13:18:07 »
Mulla on iso (kai 260 palanen) snape-harry palapeli (liemitunti).
Se viisastenkivi tietokilpailu.
Kaikki "minipalapelit", jotka yhdistettynä tulee takaa isompi kuva (niitä on kai yhdeksän).
Sekä huispaus että kotitontunkitkentä kortit.
Myös potter rubiikinkuutio on.

Kaikki muut voin varmaan myydä, jos hinnasta sovitaan, paitsi tietokilpailua ;)

Onpas sitä rojua ;)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 13, 2008, 19:23:56 kirjoittanut Sad Mushroom »

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #20 : Elokuu 07, 2008, 12:02:42 »
Tylypahkan mysteeri? Myydäänkö sellaisia kenties vielä jossain?

Kuten Empaldo sanoi, Huuto.net saattaa olla oikea paikka. Kirppareiltakin saattaa löytyä, jos hyvä tuuri käy. Itse ostin pelin monta vuotta sitten, joten en muutakaan osaa sanoa :)

Ainiin, minulla oli tai on (en ole varma) kaksi Potter palapeliä. Toinen Taikajuomien luokasta, ja toinen (öö) jostain muualta, kaiketi Pörrön luota. :)
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Jennaanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Helmikuu 04, 2009, 09:00:08 »
Meillä on joku tollanen lautapeli viisasten kivestä 8DD Siinä on jotain kortteja jossa on kysymyksiä :'D En kyl tiä mistä se on ostettu, kun saatiin se joululahjaks en tiiä keltä varmaan vuonna 2001 :D

Poissa Greippi

• - doctor Who?
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Helmikuu 04, 2009, 16:29:28 »
Itsellä ei ole kuin sellainen palapeli jossa on kahdenkokoisia paloja ja se ns. suurennuslasi. Kuvana taitaa olla Harry ja Hagrid Viistokujalla Hegwigin kanssa. Aika vanha jo, sain tuliaisena joltain sukulaisilta jotka tulivat käymään. Pelailen tätä itse asiassa aina silloin tällöin. Hämärä muistikuva on tuosta rubiikinkuutiostakin. Muistan kuinka se oli luokkamme ikkunalaudalla ja opettaja lupasi tikkarin jos joku sai sen ratkaistua :D. Naapurillamme on tuo VK tietovisa, jota ennen pelasin aika useastikin. Voitin melkein aina vain leffat katsonutta kaveriani vastaan pelatessa :D. Muita en ole muistaakseni pelannut.

Poissa Partiotyt

• Jääsafiiri
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Helmikuu 25, 2009, 22:15:35 »
 Olen pelannut kolmea eri peliä, Viisasten kivi-peli on itselläni, ystävälläni myös englanniksi, kerran luokkakaverin synttäreillä pelasin sitä Viistokujaa (tarkoituksena siinä oli muistaakseni ostaa kaikki koulutarvikkeet tms. ja vältellä Iskunkiertokujaa) ja Tylypahkan arvoitusta (?) vanhempieni kummitytöllä (silloin kun en ollut vielä kuullutkaan Potterista enkä osannut vielä edes lukea) mikäli siinä laitettiin jotain kortteja joidenkin lappujen alle tms. Tuon Viisasten Kivi-pelin löysin jokunen vuosi sitten muistaakseni jostain Prismasta tai Sokoksesta, hintaa oli n.15 euroa. Muita en ole edes nähnyt, paitsi ne Top Trumps-kortit (LP) joiden Voldemort-kortti minulla on (tuli LP-dvd:n mukana). Harmittaa etten ostanut niitä, ehkä jos kiertäisi kirpputoreja, jotain voisi löytyä.
 Minäkin taidan olla nähnyt ainakin mainoksia tuosta "pallojen lennätys ilmavirralla"-pelistä, mutten kai livenä sitä kuitenkaan. Muistaako joku muu kuin minä sitä limakammiota? Joskus 2001-2002 paikkeilla sitä muistaakseni telkkarissakin mainostettiin ("hahaa, olet kiikissä Potter!" "Päihitän sinut Voldemort!") varsin paljonkin. Tosin se taisi olla lähinnä leluksi, ei oikeastaan peli, mutta sivuaapa edes vähän aihetta. Ja rubiikinkuutionkin olen tainnut jossain nähdä, olisikohan se ollut serkuillani, en ole varma. Olisi kiva löytää niitä vielä, mutta suurin osa taidettiin julkaista silloin, kun en vielä Pottereita lukenut.
Atra esterní ono thelduin / Mor’ranr lífa unin hjarta onr / Un du evarínya ono varda

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #24 : Huhtikuu 09, 2009, 18:40:35 »
Humm, itselläni ei Potter-lautapelejä ole mutta serkkujen kanssa niitä tuli mökillä pelailtua aina joskus. Ollaan taidettu kokeilla ainakin Viisasten kiveen liittyvää tietokilpailupeliä (jonka kysymykset olivat suurin osa aika helppoja mutta osa taas todella lahjakasta pilkunviilausta) ja sellaista vähän Cluedon tyyppistä peliä, jossa kerätään vihjeistä Tylypahkan tapahtumista ja etsitään syyllistä jollekin kamaluudelle. Tästä tykkäsin kovasti, pääsi vähän miettimään eri juttuja ja kun oli vielä hyvää peliseuraakin niin <3. Lisäksi omistin joskus huispausaiheisen korttipelin, jonka sääntöjä emme koskaan veljeni kanssa kunnolla oppineet. :D Muistan vain, että molemmat huijasivat minkä kerkesivät ("ei mut ei toi sääntö voi mennä noin!") ja peli kesti aina hirveän pitkään, kun kortteja tuli ja tuli lisää. :D

Ilmeisesti näitä lautapelejä ei sitten enää myydä, kun ensimmäisen leffan aiheuttama Potter-buumi vähän laantui. Tavallaan on vähän tyhmää, että Potterit on tuotteistettu näin pahasti: on junarataa, ties mitä palapeliä ja vihkoja, kyniä. Itseäni häiritsee ehkä se, ettei pelien kuvitusta ole tehnyt Launis (joka on minulle se ainoa oikea Potter-kuvittaja, vaikka hänen teoksensa melko... erikoislaatuisia ovatkin :D) vaan joku amerikkalainen, jonka näkemys Potter-maailmasta on kovin synkkä ja värikäs ja ihan liian erilainen omien näkemysteni kanssa. No joo, onneksi se ei ole se keskeisin asia pelejä pelatessa. ^^
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli