Kirjoittaja Aihe: Billy Talent  (Luettu 2095 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Destin

• Ankeuttaja
Billy Talent
« : Elokuu 06, 2007, 14:25:07 »

Huomasin tämän puuttuvan ja mietin monta viikkoa uskallanko aloittaa uuden aiheen. Kokeilen kuitenkin, tämä sattuu olemaan ensimmäiseni...

Billy Talent.
Jäsenet
  * Benjamin Kowalewicz - laulu
  * Jonathan Gallant - basso, taustalaulu
  * Ian D'Sa - kitara, taustalaulu
  * Aaron Solowoniuk - rummut

Bändi on kotoisin Kanadasta ja ymmärtääkseni heillä on myös jonkinlainen suosio Suomessa. Bändi perustettiin vuonna 1997.  BT oli tänä kesänä ensimmäistä kertaa Suomessa keikalla, jopa kolmessa eri paikassa. Kuten kaikki tietävät, Billy Talent oli (toivottu) yllätyslämppäri My Chemical Romancen keikalla 3.7.07 Helsingin jäähallissa.  Seuraavana päivänä heillä oli keikka Tavastialla ja 6.7. he esiintyivät myös Ruisrockissa.

Billy Talent on julkaissut kaksi levyä, "Billy Talent" (2003) sekä "Billy Talent II"(2006) jotka molemmat myivät platinaa Kanadassa. Yhtye on myös julkaissut yhden levyn (Watoosh!) nimellä Pezz vuonna 1998.
Bändin musiikkia voisi sanoa alternative rock:ksi tai punk rockiksi.

Itse henkilökohtaisesti rakastan bändin musiikkia, se sopii hyvin tämänhetkiseen mielentilaani. Laulajan ääni on todella omaperäinen.. Miten sitä kuvailisi...  itse pidän todella paljon. Kuulin Billy Talentista ensimmäisen kerran viime syksynä kun ranskalainen kaverini lähetti minulle muutaman biisin. Ensin ei kolahtanut mutta myöhemmin aloin todella digata bändin musiikkia todella. Hankin molemmat Billy Talentin levyt mutten ole (vielä) löytänyt Pezzin levyä. Lempibiisejäni ovat Nothing to lose,The Navy Song sekä Devin In a Midnight Mass. Oikeastaan tykkään kaikista biiseistä :) Näin Billy Talentin keikalla 3.7. ja oli upea upea yllätys.

Joten. Löytyykö muita ihmisiä jotka tuntevat tämän bändin ja pitävät musiikista? Mistä kuulitte bändistä? Omistatteko levyjä, lempibiisinne? Mitä mieltä olette yhtyeestä? Jos ette pidä bändistä, miksi? Oikeastaan voitte sanoa mitä vain, en ole koskaan osannut kirjoittaa mitään älykästä...

Sana on kovin vapaa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2007, 23:30:24 kirjoittanut Destin »

jaajee

• Ankeuttaja
Vs: Billy Talent
« Vastaus #1 : Elokuu 07, 2007, 02:33:54 »
Minäkin olen jo monta kertaa miettinyt että Billy Talentista pitäisi tehdä aihe mutten sitten ole koskaan jaksanut/uskaltanut.

Minä pidän myös Billy Talentista. Ja paljon. Se on toiseksi lempibändini, tulee heti My Chemical Romancen jälkeen. Aloin kuunnella Billy Talentia viime kesänä kun mennessäni saksalaisen mesekaverini myspace-sivuille siellä alkoi soida Red Flag. Oli pakko saada tietää bändistä lisää. Red Fleg jäi nimittäin niin pahasti soimaan päähän. Meninkin sitten Billy Talentin myspace-sivuille kuuntelemaan musiikkia ja ihastuin heti. Paria päivää myöhemmin löysin sitten levyn paikallisen levykaupan uutuus-hyllystä ja se tarttui mukaan. En ole katunut. Nyt keväällä ostin Billy Talentin "Billy Talent"-levyn. En ole katunut sitäkään. DVD olisi vielä tarkoitus hankkia.

Näin Billy Talentin kesällä kaksi kertaa. 3.7 My Chemical Romancen keikalla sekä 6.7 Ruisrockissa. Kannatti käydä katsomassa. En edes tiennyt etukäteen että se oli MCR:rällä lämppärinä. Ihmetys oli sitten suuri kun näin Billy Talentin tyyppien kävelevän sinne lavan taakse. Ostin keikalta Billy Talent -paidan, tosin kokoa XL olevan kun pienempiä ei ollut jäljellä. Halusin kumminkin sen koska siinä lukee takana kiertue päivät. Ja voihan sitä toivottavasti jotenkin kaventaa.

Lempikappaleitani ovat: Surrender, Line & Sinker, Perfect World ja Voices Of Violence. Pidän Benin äänestä koska se on niin erikoinen. Sitä ei voi helposti sekoittaa muihin laulajiin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 21, 2008, 08:53:41 kirjoittanut jaajee »

Poissa Briette

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2007, 14:25:27 »
Mukava bändin pidän musiikista, vaikka ei se nyt ihan siinä kärjessä keiku. Ensimmäinen lyvy mulla on, toisen hankin sitten kun mulla rahaa sattuu olemaan. Musiikki on oikeastaan aika peruskamaa, sellasta, mitä nykyään tungetaan joka paikasta ihmisille. Mutta tässä Benin ääni vaan on niin mahtava, sellanen pikkupoikamainen, vähän se joskus kuulostaa tytöltä.
En ole oikeastaan jaksanut tutustua bändiin sen paremmin, lähinnä keskityn pelkästään musiikkin. Joskin jotain tullut etsittyä näistä, ja tiedän mä sentään mistä pojat kotoisin ovat, ja nimetkin suunnilleen oikein, nykyään.

Livenä olen nähnyt, olivat siellä My Chemical Romancen keikalla yllätys-lämppäreinä, joten tuli ne katottua. Olin ollut silleen, että hitsi kun ei pääse sinne minneen ruisrockiin kattomaan, mut nääpä pelasti senkin menetyksen ja soitti MCR:n keikalla jotain 45 minuuttia. Aika mahtavaa. Benillä ainakin älyttömästi lava-energiaa, koska se pomppi siellä vissiin vaan koko sen "keikan" ajan <;
i only show you what i want you to see

Dian

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Elokuu 19, 2007, 22:17:33 »
Oi, Billy Talent! Minullakin on tilanteena tämä että ykkösenä on MCR ja kakkosena BT (: Kuuntelin Talentia jo kauan ennen sitä kun ne 3.7. vetäisivät Helsingin Jäähallissa, mutta sen jälkeen sitäkin enemmän. Muistoja, oi niitä muistoja. He vetivät upeasti livenä. Benin lavaenergia on jotain niin.. käsittämätöntä, ja ääni niin omalaatuinen ettei toista. Huusin täysillä mukana jokaisessa kappaleessa jonka tunsin.
Minäkin olin jo ehtinyt monesti harmittelemaan etten päässyt heitä Ruissariin katsomaan (konfirmaatioviikonloppu - mikä sattuma!) ja lohduttautunut sillä että My Chemicalin pääsen näkemään. Olin pyörtyä siihen paikkaan kun huomasin ketkä sinne lavalle astelivat. "Ei ole totta!" huusin täyttä kurkkua. Oli se totta, onneksi.

Billy Talentilla on vähemmän sellaisia kappaleita joista en pidä kuin niitä joista pidän, joten lempikappaleita on vähän vaikea alkaa luetella. Mutta josko nyt aloittaisin siitä, että Fallen Leaves on ihana ja This is how it goes on kuulunut ehdottomiin lempikappaleisiini Talentilta sen keikan jälkeen. Surrender, Red Flagin vanhempi(?) versio, Devil in a Midnight Mass, The Navy Song, River Below.. ja niin edelleen.
Joka tapauksessa odotan ensinnäkin sitä, että minulla on rahaa ostaa molemmat levyt ja toiseksi sitä että pääsen näkemään heidät uudestaan livenä. Se oli jotain niin hienoa. Heidän musiikkinsa on täynnä sellaista voimaa ja energiaa etten osaa sanoin kuvata.

Destin

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Elokuu 21, 2007, 13:34:55 »
Red Flagin vanhempi(?) versio
Mistä löysit? En ole kuullut joten kiinnostaa kovasti.

Olen täysin täysin samaa mieltä siitä Benin lavaenergiasta...Saatoin vain ihmetellä miten Ben jaksaa huutaa/laulaa, pomppia, juosta lavalla ja pitää yleisöä otteessaan. Kaikki samaan aikaan. Saman ilmiön todistan kuin Dian. Siellä jäähallissa kun he astelivat lavalle en vain ymmärtänyt sitä. Kun tieto todella tavoitti aivoni aloin kirkua kuin mielipuoli (pahoittelut vieressäolioille) ja rynnin eteenpäin.Taisi päästä aika monta kirosanaa en vaan voinut uskoa sitä. Kaverini joka ei ollut ikinä kuullut BT:stä luuli että sekosin kun huusin hänen korvaansa ... Tämä keikka oli varmasti kesäloman paras hetki : )

Miss Strigidae

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Marraskuu 23, 2007, 20:35:41 »
Billy Talent! Ihme kun en ole törmännyt sinuun aiemmin. Tykastin bändin musiikkiin todella vaikka olen kuullut vasta vähän alle kymmenen biisiä. Toivon ekaa levyä joululahjaksi. Tai en ole vielä päättänyt kumpaa toivon. Kertkokaa mulle!

Raaakastan laulajan ääntä ja biisit ovat niin tarttuvia ja ihania. Nyt suosikkina on Nothing to Lose, koska siinä on se kiljumiskohta ;) Odotan aina henki hieverissä sitä kohtaa ;)

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #6 : Joulukuu 15, 2007, 13:13:58 »
Minäkin pidän Billy Tallentista! Parhaat biisit ovat minusta Fallen Leaves ja Red Flag.
En osaa sanoa mikä minua siinä miellyttää se on vaan niin hyvä. :)
Levyjä en omista.
Asd

Poissa Lilo

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Joulukuu 15, 2007, 14:31:40 »
Billy Talent on yksi rakkauksistani, ei tosin ihan ykkönen, vaan moneen osaan jaetulla kakkossijalla.

Tutustuin Billy Talentiin isosiskoni kautta 2007 alkupuolella. En edes tiedä, mistä hän kyseisen bändin oli löytänyt, mutta kuuntelutti sitten pari biisiä. Aluksi se oli minusta melko tavallista, ihan ok:ta musiikkia, mutta myöhemmin koin ihastumisen. Musiikki on jotenkin niin mukavan menevää ja positiivista, että siinä mukana tekisi mieli vaan kiljua pomppia nauraa. Tarpeeksi rokahtavaa, eikä kuitenkaan liian örinämusaa. Ihanaa.

Minulla ei ole levyjä, mutta siskolla on Billy Talent. Lempibiisejäni on River Below ja Cut The Curtains. Tulevaisuudessa, kun olen isompi ja rikkaampi, ostan levyhyllyyni enemmän sisältöä, eli muun muassa kaikki Billy Talentin levyt. Pitäähän ne olla ominakin, kun sisko kuitenkin vie ne mukanaan opiskelemaan mennessään. Kateus, sisko kävi katsomassa bändiä Ruisrockissakin.

np: Billy Talent - Living In The Shadows

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #8 : Joulukuu 18, 2007, 20:08:13 »
Ah, Billy Talent.

Tämä yhtye on todellakin suosikkilistani kärjessä, ollut siellä jo muutaman tovin. En tiedä miksi Billy Talent on niin erityinen verrattuna muihin yhtyeisiin joiden musiikki on samankaltaista kun sen, mutta olen tykästynyt siihen aivan älyttömästi.
Kun ensimmäisen kerran kuulin Red Flagin viime helmikuussa, olin aivan haltioissani, sillä se iski minuun heti. Heti kun kykenin kaivoin esille kappaleen esittäjän, ja aloin kuunnella BT:n biisejä sieltä mistä vain niitä löysin. Olin täysin myyty. Devil In A Midnight Mass, Red Flag, Burn The Evidence, Nothing To Lose, Fallen Leaves, ja monet, monet muut kappaleet hurmasivat minut heti ne kuultuani, ja suorastaan janosin lisää Billyn musiikkia. En edes uneksinut näkeväni sitä livenä pitkään aikaan, kunnes tajusin että kanadalaismurut olivat tulossa saman kesän Ruisrockiin. Olin kuolla riemusta - no, suunnilleen kuolin. Eikä BT:n keikka todellakaan vähentänyt sen arvoa silmissäni, päinvastoin - he olivat livenä aivan käsittämättömiä. Benjaminin paljon puhuttu lavaenergia valloitti minutkin (toinen rivi oli kaiken sen mudan & mustelmien arvoinen), kuten koko bändi. Loppukesä menikin sitten keikkaa muistellessa aina kun biisejä jostain kuuli.

Edelleen olen Billy Talentin ystävä, ja joululahjaksi pyysin yhtyeen levyä. Toivottavasti olen ollut tarpeeksi kiltti <:

"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Joulukuu 18, 2007, 21:00:00 »
Billy Talent kuuluu neljän lempibändini jälkeen joukkoon bändejä, joista pidän paljon, mutta mitä en pysty laittamaan järjestykseen. Itse asiassa mulla ei ole hajuakaan, milloin bändiin tutustuin, mutta pikku hiljaa aloin kuunnella enemmän ja ensimmäinen levy tuli hankittua, toinen on hankinnassa aivan lähitulevaisuudessa.

Bändissä ehkä eniten viehättää Benin ääni, se on niin paljon muista poikkeava ja hyvän kuuloinen mun korvissa. Musiikki on aika peruskamaa kenties, sellaista mitä nyt sattuu vähän joka paikasta tulemaan, mutta tietenkin Billy Talent saa omanlaisen energiansa siitä kuulumaan. Pidän kovasti.

Livenä olen myös minä nähnyt Billyt Helsingissä MCR:n yllätyslämppärinä viime kesänä, ja se olikin varsinainen yllätys. Mahtava 45 minuutin esiintyminen oli, ja Benin lavaliikkuminen olikin jotain ihan omaa luokkaansa. Erittäin paljon energiaa ;)

Lempibiisiä on mahdoton sanoa, se vaihtelee niin usein. Ehkä kuitenkin ensimmäiseen levyyn olen tykästynyt asteen enemmän kuin toiseen, vaikkakin toista levyä ei ole ollut mahdollisuutta kuunnella niin paljon kuin edeltäjäänsä. Eli tilanne saattaa muuttua kun Billy Talent II päätyy levyhyllyyni.

// Umh, tilasimpas Billy Talent kakkosen, katsotaan miltä sitten kuulostaa kun sen käsiini saan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2008, 18:16:33 kirjoittanut uimaintiaani »

Rawe

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Joulukuu 18, 2007, 22:02:22 »
Parhaat biisit ovat minusta Fallen Leaves ja Red Flag.

En ole vielä kuullut ekan albumin biisejä ollenkaan, mutta toisesta albumista pidän ja paljon. Parhaat biisit tosiaan ovat Fallen Leaves ja Red Flag, mutta kaikki ko. albumin biisit ovat mainioita.

Eipä ole viime viikkoina tullut hirveästi kuunneltua, taidankin laittaa soimaan....

Poissa Nefertiti

• Niilin krokotiili
  • Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #11 : Kesäkuu 03, 2008, 01:30:27 »
Täytyypä nostaa tämäkin aihe ylös. ^^

En muista, koska Billy Talentia ensimmäisen kerran olisin kuullut. On siitä joka tapauksessa jo useita vuosia. Missään vaiheessa bändi ei noussut sellaiseksi ihan henk.koht. ykköseksi, mutta muutamia biisejä on koneella ollut. Viime kesänä tosin näin Billy Talentin sitten kahteen kertaan: ensin My Chemical Romancen keikan lämppärinä ja sitten Ruisrockissa. Jäi sen MCR:n keikan jälkeen niin hyvä fiilis bändistä, että piti Ruississa sitten ängetä ihan eturiviin katsomaan... :D Olihan se aika lailla fantastinen kokemus, varsinkin, kun olen varma, että Ben katsoi minua silmiin ainakin kerran. ;D Jokaisella kolikolla on kääntöpuolensa, ja niin tässäkin tapauksessa, sillä paine, joka edessä oli sitä aitaa tai seinää vastaan, oli järkyttävä. Muutamia tyyppejä vedettiinkin siitä pois, kun eivät ilmeisesti saaneet henkeä kunnolla. Minäkin huomasin seuraavana aamuna saaneeni - ehem - rinnuksilleni mustelmia. En tiennyt, että se on tyyliin edes mahdollista tuollaisessa tilanteessa. :D Kärsimykset olivat kuitenkin pieniä kokemukseen verrattuna. Valitettavasti en kuullut keikalla yhtä lempibiiseistäni, nimittäin River Below'ta, muuten kyllä tuli mielestäni kaikki parhaat. :)

Tänä vuonna Billy Talent onkin sitten Provinssissa, mihin en valitettavasti pääsekään. Olisi ollut kiva nähdä bändi taas, mutta kai voin olla tyytyväinen siihen, että olen saanut nähdä heidät jo kahteen kertaankin. :)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #12 : Joulukuu 17, 2008, 21:58:55 »
Pidän kovasti Billy Talentista. Ensi kosketukseni bändiin taisi olla tänä vuonna provinssissa. Kuulin heidän keikkaa vähän lopusta. Kiinnostuin sen verran, että olen sen jälkeen kuunnellut sitä välillä myspacessa. Lopullinen faneutumiseni tapahtui/tapahtuu näinä päivinä. Ostin maanantaina (eli edellispäivänä) 2in1 levyn, jossa on Billy Talentin molemmat levyt. Ihastuin siihen musiikkiin. Lempikappaleita ei ole vielä ehtinyt kehittyä. Pidän Benin äänestä ja yleisesti Billy Talentin tyylistä. Se on mukavasti rock ja sopivasti punkkia mukana. En ole vielä juuri ehtinyt tutustua bändiin muuten. Sen verran tiesin jo, että se on Kanadalainen eli ei ollut paljoa tiedoissa hurraamista. Kiitos Destin esittelystä. Jatkan rauhassa bändiin ja sen musiikkiin tutustumista. Olisi kiva nähdä Billy Talent joskus uudestaan, livenä. Tällä kertaa vähän paremmin kuin pari keikan viimistä kappaletta jostain kaukaa katsottuna/kuunneltuna.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #13 : Marraskuu 26, 2010, 21:40:07 »
Ah, Billy Talent.

Tämä yhtye on todellakin suosikkilistani kärjessä, ollut siellä jo muutaman tovin. En tiedä miksi Billy Talent on niin erityinen verrattuna muihin yhtyeisiin joiden musiikki on samankaltaista kun sen, mutta olen tykästynyt siihen aivan älyttömästi.
Kun ensimmäisen kerran kuulin Red Flagin viime helmikuussa, olin aivan haltioissani, sillä se iski minuun heti. Heti kun kykenin kaivoin esille kappaleen esittäjän, ja aloin kuunnella BT:n biisejä sieltä mistä vain niitä löysin. Olin täysin myyty.

Sama kohtalo! Olen rakastunut ihan mahdottoman paljon kyseiseen musiikkin ettei ole mitään rajaa. Harmi vaan etten päässyt tänä vuonna keikalle, kun se suomessa esiintyi. Noh, toisella kertaa sitten :P
Lempibiisejäni on ehdottomasti Surrender, Fallen leaves, The dead can't destify jne.

Ihanaa nähdä että vuotiksessa on muitakin Billy Talentin faneja :D
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
« Vastaus #14 : Maaliskuu 21, 2011, 18:17:22 »
Ah, Billy Talent. Löysin tämän bändin katsellessani joltain videolta Ruisrockia. Ihastuin biisiin Red Flag (siitä huolimatta, että Ben taisi juoksennella housunsepalus auki...)
Haluaisin ehdottomasti tämän bändin levytkin, mutta rahat eivät nyt oikein riitä kaikkeen, joskus sitten.
Olen pitänyt rehellisesti kaikista bändin biiseistä, jotka olen kuullut. Tämän hetkinen suosikkini on kuitenkin varmaan Rusted From The Rain, se iski muhun alusta asti, loistobiisi.
Benjaminin ääni on kyllä aika erikoinen ja vertaansa vailla, mutta juuri se tässä musiikissa ihastuttaa. Vaikka tietenkin pidän kappaleista muutenkin, mutta ei se olisi sama ilman Benin laulua.
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #15 : Maaliskuu 21, 2011, 20:49:04 »
ARvatkaa hei mitä? Mäkin olen miettinyt tämän topan tekemistä mutta en ole uskaltanut. :--D Olen fiksu.

Minäkin löysin kyseisen bändin jokunen vuosi sitten. Kun systerini osti sen 2in1 levyn. Molemmat levyt olivat juuri sen tyylistä musiikkia mitä olen etsinyt pitkään. ^^  Benillä on erkoinen ääni, Ian on loistava kitaristi, ja vaikka Aaron kärsiikin MS -taudista hän on silti yksi suosikkirumpaleistani. :''D

Nythän on jo vuosi vai kaksi sitten ilmestynyt myös Billy Talent III. Lempikappaleitani tältä albumilta ovat White Sparrows ja Devin on My Shoulder. :''D   Muita lempikappalietani ovat Bloody Nails and Broken Hearts ja Diemond on a Landmine. Myös Nothong to Lose kuuluu suosikkeihini. ^^

Vastaa kysymyksiin BT: biisien nimillä:
Valitse artistisi/yhtye: - Billy Talent

Oletko mies vai nainen? - Rusted From The Rain

Kuvaile itseäsi: - Diamond on a Landmine

Miltä nyt tuntuu: - This Suffering

Kuvaile nykyistä asuinpaikkaasi: - Where Is The Line?

Jos voisit mennä minne vaan, minne menisit: - Perfect World

Paras ystäväsi on: - Devil on My Shoulder

Lempivärisi: - Red Flag

Lempi vuorokaudenaika: - Fallen Leaves

Jos elämäsi olisi TV sarja, sen nimi olisi: - Turn Your Back

Mitä elämä on sinulle: - Pind And Needles

Nykyinen parisuhteesi: - White Sparrows

Mikä mättää: - This Is How It Goes

Odotan tulevalta: - Voices of Violence

En pahastuisi: - Tears Into Wine

Pelkään: - Devil i a Midnight Mass

Paras neuvoni: - The Dead Can't Testify

Jos muuttaisin nimeni, se olisi: - Prisoners Of Today

Päivän miete: - Ever Fallen In Love
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2011, 17:30:14 kirjoittanut Töme »
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #16 : Tammikuu 23, 2013, 23:16:08 »
Billy Talentia olen kuunnellut 2007 asti ja heidän kaksi ensimmäistä levyä ovat minusta parhaimpia. Nostalgisista vai musiikillisista syistä, en tiedä.
Benjaminilla on todella jännä ja omalaatuinen ääni, joka kuulostaa livenä niin hyvältä. Näin BT:n ensimmäisen kerran lämppäämässä MCR:ää 2007 ja nyt viime vuonna omalla keikalla Tampereella. Siellä oli loistava tunnelma ja he soittivat monipuolisesti myös vanhoja biisejä.
Tuo uusin levy on ehkä heidän huonoin. Se on vaan jotenkin niin erilainen, synkempi ja jotenkin kantaaottavampi. Onhan sielläkin jotain todella hienoja biisejä esimerkiksi Cure for the Enemy.
Eniten tulee siis kuunneltua niitä kahta enismmäistä levyä eli suunnilleen ne kaikki biisit ovat suosikkejani, aika vaikea pistää järjestykseen kun ne suosikit vaihteleenkin välillä. Jos nyt muutaman yritän mainita niin: Pins And Needles, Surrender, Sympathy, Try Honesty, Line & Sinker, The Ex ja Cut the Curtains.
Vaatekaapista taitaa löytyä kaksi Billy Talentin paitaa.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥