Kirjoittaja Aihe: Mikä on mielestäsi Tylypahkan paras/huonoin kouluaine?  (Luettu 42544 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa lottapeppiina

• Elämän pelinappula
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Mikä on mielestäsi Tylypahkan paras/huonoin kouluaine?
« Vastaus #75 : Heinäkuu 04, 2009, 02:10:59 »
Pimeydenvoimilta suojautuminen on ehkä kaikkein kiinnostavin aine koko Tylypahkassa, mutta olen kovasti myös muodonmuutoksien kannalla. Itse opiskelisin mieluiten muodonmuutoksia, jos yhden vaan saisi valita. Toisaalta (jästisyntyisenä) olisin kiinnostunut myös taikuuden historiasta.

Kaikkein ärsyttävin/huonoin oppiaine sitten? Jaa-a... olisko ennustaminen. Se tuntuu aika hataralta tiedolta, enkä ymmärrä miten se liittyy mitenkään taikuuteen.
Lotta, aina siellä missä tapahtuu.

Poissa Sadeli

• Vuotislainen
« Vastaus #76 : Heinäkuu 31, 2009, 19:34:18 »
Pimeydenvoimilta suojautuminen taitaa olla yksi parhaista, sillä se on varmaan myös yksi hyödyllisimmistä aineista.
Lentäminen taas kuulostaa muuten vaan ilman parempia perusteluja hauskalta. Ja varmasti myös kätevä tapa siirtyä paikasta toiseen.

Numerologia taas ei kuulosta hirveän hyödylliseltä tai kiinnostavalta, eli se päätyköön inhokkilistalle.

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #77 : Elokuu 02, 2009, 12:53:10 »
Paras kouluaine... niitä on monia. Parhaat ovat myös kaikista hyödyllisimpiä, eli pimeyden voimilta suojautuminen, loitsut, taikajuomat ja muodonmuutokset. Omasta mielestäni noista aineista kaksi parasta on taikajuomat ja ehkä sitten loitsut. Lisäksi minusta kaikki aineet ovat hyödyllisiä ja mukavia, lukuunottamatta sitten tätä yhtä huonoa jonka laitan seuraavaksi.

Ennustaminen. Ei mitenkään hyvä aine koululaisille, tuntuu niin tyhmältä jos osaa ennustaa kaiken tulevan ja sitten ne tunnitkin ovat jotenkin, no... huonoja. Jästitiedon meinasin myös laittaa tähän listalle, mutta oikeastaan se on varmaankin kiinnostavaa velhoille jotka eivät muuten tiedä mitään jästeistä.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa Gououbuck

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #78 : Lokakuu 04, 2009, 22:40:46 »
Voisin tykätä taikaeläinten hoidosta sekä loitsuista ja pimeyden voimilta suojautumisesta
inhoaisin ehkä eniten taikuuden historiasta, voisi olla vähän tylsää :D
Just let me Love you...and I learn to Love you right

Tinasormus -> Gououbuck

koete

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Lokakuu 05, 2009, 10:09:39 »
Varmaan tykkäisin ainakin aluksi kaikista aineista, tai ehkä en kuitenkaan jästitiedosta. Saattaisin olla kiinnostunut taikuuden historiasta ainakin ensimmäisen lukuvuoden. Tai sitten en.

Kuitenkin varmaan lempiaineita olisivat Pimeyden voimilta suojautuminen, Loitsut, Muodonmuutokset. Niin ja tietysti taikajuomat. Mielenkiintoisia aineita kaikki. Mielestäni ennustuskin saattaisi olla mielenkiintoista, vaikkei hyödyllistä olisikaan. Kyllä mun puolesta koulussa välillä saa olla sellainenkin aine, joka ei oo välttämättä niin hyödyllinen ja siinä saa ottaa rennommin.

Oikeestaan tällä hetkellä huomaan, että tykkäisin varmasti kaikista aineista, jos nyt pääsisin Tylypahkaan. : D

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #80 : Lokakuu 08, 2009, 22:09:39 »
DADA ja Charms on suosikkeja, samoin Transfiguration ja ehkä myös Potions. Mitä lienevät suomeksi, don't know, don't care. :) Nuissa opetetaan kaikkein kiinnostavimpia ja hyödyllisimpiä juttuja, noin niin kuin arkielämän kannalta. Myös Herbology voisi olla kiintoisaa, etenkin jos siellä olisi mukana kaikkia asianmukaisia kasveja (Snargaluffs, Venomous Tentacula, etc.). History Of Magic olisi varmaan aikas kuivakkaa opiskeltavaa, Arithmancysta en tajuaisi humanistihörhönä hölkäsen pöläystä. Divination, Care Of Magical Creatures, Astronomy ja Muggle Studies sekä Flying olis varmaan semmosia keskikastin aineita, ei välttämättä supermielenkiintoisia, mutta ei tylsiäkään.
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #81 : Lokakuu 09, 2009, 19:57:26 »
Lempparit ois kyllä pimeyden voimilta suojautuminen ja muodonmuutokset. Ensinnäki, pimeyden voimilta suojautuminen on hyödyllistä tulevaisuuden kannalta, oppis suojaamaan itteään kaikilta vaaroilta. Muodonmuutokset taas kuulostaa sekä mukavalta että haastavalta. Haastetta pitää tietty olla. Ja ois siistiä muuttaa esim eläimiä mukeiksi jne jne. Myös taikaeläinten hoito ja loitsut kuulostaa mukavilta.

Inhokkiaineena mulla ois varmasti liemet ja ennustus. Uskon etten pärjäis kummassakaa. Jos oon nykyään köksässä niin avuton niin olisin varmaan liemissäkin. Liemitunnit sitäpaitsi pidetään nii ankeassa paikassa, tyrmissä. Mukavaa vaikutelmaa sieltä ei kyllä voi saada! Ainakaa minun mielestä. Ennustuksessa näkisin luultavasti vaan valkosta sumua pallon sisällä, ja kuten AV:ssa Ron ja Harry, ennustaisin että sankkaa sumua on tiedossa.

~Ihmeolio

//Nyt myöhemmin haluan lisätä lempiaineisiin tähtitieteen. Kuulostaa todella mielenkiintoiselta tutkia tähtiä ja planeettoja, se on vain jotenkin todella kiehtovaa. Mutta eipä sen enempiä..
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 13, 2011, 21:54:23 kirjoittanut Ihmeolio »
Cadillac.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #82 : Lokakuu 11, 2009, 09:40:21 »
Mielestäni Tylypahkassa parhaita tunteja olisivat ehdottomasti taikaeläinten hoito, yrttitieto sekä lentäminen. Itse pidän paljon biologiasta, eläimistä ja kaikkeen tähän liittyvästä, joten kaksi ensimmäistä menevät näiden piikkiin. Koululiikuntaa kyllä vihaan, mutta lentäminen, se on jo ihan eri asia. Siinä saisi kokea omat rajansa, olle tietyllä tapaa "villi ja vapaa". Ja tietenkin huispaus mielessä...

Sitten huonoin aine. Mietitäänpä... Juu, en viihtyisi taikuuden historian tunneilla. Kuulostaa liian tylsältä, ainakin minun korvaani.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #83 : Marraskuu 09, 2009, 12:02:55 »
Hyödyllisimpinä kouluaineina pidän tällä hetkellä pimeyden voimilta suojautumista, jästitietoa, loitsuja ja yrttitietoa. PVS on jo sen nimen perusteella hyödyllistä. Siellä siis opitaan suojautumaan ja opitaan tuntemaan erilaiset pimeyden voimien haarat. Se on siis hyödyllistä, kunhan vain opettaja osaa pitää oppilaiden mielenkiinnon yllä. Jästitiedon pitäisi todellakin olla pakollinen kaikille, sillä siinähän juuri opitaan miten toimitaan jästien parissa. Siitä olisi hyötyä jokaikiselle Tylypahkan oppilaalle. Loitsut nyt ovat yleishyödyllinen aine, joten se on ihan loogistakin että se on yksi hyödyllisimmistä aineista. Mitä muka velhot ja noisat voisivat tehdä ilman loitsujen opetusta? Eivät mitään. Yrttitieto taas opettaa jokaiselle niiden taikakasvien tuntemusta. Eivät velhot ja noidat välttämättä osaisi keittää taikaliemiä ja -juomia ilman yrttitietoa, ja muutenkin se kasvien tuntemus on yleishyödyllistä.
Mutta jos itse olisin Tylypahkassa lempiaineeni olisivat takuuvarmasti muodonmuutokset, liemet sekä jo edellä mainitut loitsut ja pimeyden voimilta suojautuminen. Muodonmuutokset vaikuttaa vain niin hienolta aineelta. Olisi todella hienoa osata muuttaa esim. hiustensa väriä helposti ja muuttaa vaikkapa kynästä tarpeen tullen narua. Mielenkiintoni liemiin taas on ihan vain niiden vaikutuksissa. Miten upeaa olisikaan, jos voisi liemen keittämällä saada aikaiseksi esim. valekuolema tai muuttaa liemen avulla joku joksikin eläimeksi (esim. vihamies hilleriksi) ilman taikasauvan heilautusta. Loitsut perustelinkin jo tuossa alussa, kuten myös PVS:n.
Kiinnostavina aineina pidän riimuja, numerologiaa, taikaolentojen hoitoa, tähtitiede, ennustamista ja taikuuden historiaa. Kahdessa jälkimmäisessä kuvaillaan vain sen verran epäkelvot opettajat, että siihen se kiinnostus lopahtaisi. Riimut vain kuulostavat mielenkiintoisilta, kuten myös numerologia. Ei niistä ehkä hyötyä ole, mutta ne ovat varmasti hurjan mielenkiintoisia aineina ja muutenkin. Taikaolentojen hoito olisi ihan vain niiden olentojen vuoksi hurjan mielenkiintoista. Olisi kyllä makeeta päästä kohtaamaan hevoskotkia koulun tunnilla, tai kuunnella luentoa mantikoreista. Tähtitiede on ikivanha laji, joten siksipä se kiinnostaisi minua. Tähtien tutkiminen ja ylipäätänsä tähtitaivaan tunteminen olisi hieno taito, josta olisin ylpeä. Ennustaminen taas on hieno laji. Olisi kyllä hienoa osata kertoa teenlehdistään mitä tapahtuu lähitulevaisuudessa. Taikuuden historia on ihan vain yleissivistävä, ja pidän muutenkin historiasta.

Inhokkiaineita ei olekaan niin helppo luetella. Opettajien perusteella jos sanoisin, niin silloin inhokkiaineeni olisivat liemet, ennustaminen, taikaolentojen hoito sekä taikuuden historia. Liemeissä olisi ilkeä Severus Kalkaros, ennustuksessa Sibylla Punurmio, taikaolennoissa Hagrid (ihan leppoisa tyyppi varmasti, mutta ei mikään paras opettaja) ja taikuuden historiassa aave-Binns. Mutta ei opettajan täydy määrätä onko jokin aine kiinnostava. Jos siis opettajia ei oteta huomioon nimeän tämän hetken inhokkiaineikseni ennustamisen ja taikuuden historian. Ennustaminen olisi kyllä kiinnostavaa, mutta se tuntuu olevan ehkä liian hatarapohjainen ollakseen uskottavaa. Se tuntuu enemmänkin perustuvan ennustajan mielikuvitukseen, ei niinkään saatuihin merkkeihin. Täytyy nimittäin olla mielikuvitusta, että ylipäätänsä erottaa teenlehdistä joitain tiettyjä muotoja. Taikuuden historia taas on pelkästään teoriapohjaista. Ellei sitten keksitä jotain ajankääntäjää helpompaa tapaa päästä menneisyyteen, jolloin voitaisiin viedä luokka keskellä esim. noitavainoja, jolloin oppilaat voisivat itse kokea vainojen hurjuuden.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Fwooperi

• mustikkasoturi
  • Vuotislainen
« Vastaus #84 : Helmikuu 10, 2010, 21:44:23 »
paras ehdottomasti taikaeläinten hoito! syykö?? minä RAKASTAN eläimiä! Pienestä pitäen olen puuhaillut kaiken-näköisten eläinten parissa, joten luulen sen olevan kaikkein mieluisin :))
Taikuuden historia, ei kiitos! Olen aina ollut huono historiassa, tai lukuaineissa yleensä, joten luulenpa etten pitäisi tästäkään x))
"...tosiasiaksi jää, että hän pystyy halutessaan liikkumaan nopeammin kuin Severus Kalkaros sampoopullon nähdessään."

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #85 : Helmikuu 10, 2010, 22:12:43 »
Taikuuden historia on tärkein. Valitettavasti opettaja vain on surkea. En ymmärrä miksi taikaministeriö antaa professori Binnsin opettaa oppilaita. Lapsia on kuitenkin tärkeä valistaa oman maailmansa tapoihin ja käsityksiin, totuttaa heidät velhomaailman aatteisiin ja juuri historian kertominen on loistava väline tätä tarkoitusta varten. Miksi he taistelisivat sellaisen puolesta jota eivät tunne? Jos he eivät tunne omaa maailmaansa ja sen kaunista historiaa, kuinka he voivat kehittyä itsenäisiksi velhoiksi ja noidiksi yhteiskunnassa? Heidän täytyy ymmärtää ja tietää. Tätä varten taikuuden historia on olemassa, mutta nyt se on pilattu halpamaisella opettajalla joka kasvattaa heidät tietämättömiksi mukuloiksi. Esimerkiksi Durmstrang vaikuttaa olevan erittäin ylpeä koulustaan ja sen historiasta ja myös oppilaat tuntuvat olevan johdatettuja tähän ajatukseen.

Jästitieto en väitä turhaksi, paitsi väärin opetettuna. Tällä hetkellä se on sellaista. Oppilaat pitäisi saada varovaisemmiksi jästien suhteen, heidät pitäisi opettaa ymmärtämään miten jästien ajatusmaailma toimii. Heille pitäisi muistuttaa niistä teoista joita jästit ovat velhomaailmaa vastaan aikoinaan tehneet ja opettaa heidät ymmärtämään millainen vaara jästimaailma on ja kuinka sitä vastaan on toimittava.

Poissa Suskuti

• Surkeiden sattumusten tyttö
  • Vuotislainen
« Vastaus #86 : Toukokuu 12, 2010, 20:37:41 »
Parhaat kouluaineet olisivat minun kohdallani ainakin loitsut, pimeyden voimilta suojautuminen ja huispaus. Loitsut kuulostaa todella mielenkiintoiselta aineelta, vaikka tuskinpa olisin siinä kovinkaan hyvä. Pimeyden voimilta suojautuminen olisi ainakin hyödyllinen ja pitäisin siitä varmasti.
Olen aina haaveillut omistavani luudan. Siksi varmaan pelaisin mielelläni huispausta. Muutenkin liikunta kouluaineena on ihan mukavaa. Yrittäisin varmasti myös päästä huispausjoukkueeseen.

Ääh, minä en pitäisi yhtään numerologiasta. Matikka ja fysiikka kuuluvat inhokkiaineisiin ja niissä olen aika heikoilla, joten numerologiasta ei tulisi yhtään mitään.  Onneksi se on valinnaisaine, joten en todellakaan valitsisi sitä.
"I hope you had the time of your life."   -080610

essya

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Kesäkuu 28, 2010, 05:01:13 »
Minua kiinnostaisi varmasti eniten Taikuuden historia ja ennustus.
Historiasta nyt pidän muutenkin, olen aina pitänyt, ja todennäköisesti pitäisin sitä yhtä kiinnostavana kuin meidänkin historiaa. Todennäköisesti se luonnistuisi minulta parhaiten ja olisi vahvimpia aineitani.
Kaikenlainen ennustaminen on myöskin minua kiinnostanut jo pitemmän aikaa, joten se olisi varmasti myöskin hirmu mielenkiintoista. Paremmilla opettajilla vain, kiitos! :|

Pitäisin varmasti myöskin tärkeinä loitsuja ja pimeyden voimilta suojautumista joita kokisin tarvitsevani varmasti opiskelujeni jälkeen.

Ehkä vähiten minua kiinnostaisi huispaus, numerologia ja jästitieto.
En ole ikinä mitenkään loistanut koululiikunnassa, joten huispaus ei varmastikkaan minua sen kummemmin kiinnostaisi. En ole myöskään ikinä ollut mitenkään erityisen hyvä matikassa tai fysiikassa, joten myöskin numerologia pännisi minua varmaan aika jumalattomasti.
Meistä jästeistä nyt tiedän muutenkin niin paljon, niin ei varmaan kiinnostaisi istua jästitiedon tunneilla. (:

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #88 : Kesäkuu 28, 2010, 22:08:18 »
Mua kiinostaisi pimeyden voimilta suojautuminen,muodonmuutokset,loitsut juu ja lentämisestä pitäisin kans, aivan eri asia osaisinko.
Kuulostavat mielenkiintoisilta, ja niissä pysytyisi itse tekemään eikä olisi vaan pelkkää kirjasta lukua.

Vähiten pitäisin varmaan numerologiasta en pidä matikasta taikka fyysiikasta ja tämän tyyppisistä aineista, joten tuskin pitäisin numerologiasta.
Taikuuden historia voisi olla ihan mielenkiintoista taikka sitten ei, kun riippuu vähän vuodesta, tykkäänkö historiasta.

Myös liemet vois olla kiinostavaa, tuskin olisin mikään hyvä ja tulisi noidankattila räjäytettyä siinä sählätessäni.

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #89 : Kesäkuu 30, 2010, 19:51:22 »
Varmaan opettajat vaikuttais paljon, mulla ne ainakin vaikuttaa todella paljon, tosin oon aina tykänny historiasta vaikka opettaja on ollutkin ...no ei nyt niin mieluinen. Eli varmaan tykkäisin taikuuden historiasta vaikka Binns kuulostaa todella kuivakalta opettajalta.
Se, että tykkäisinkö taikajuomista riippuisi varmaan opettajalta. Yleensä minusta ei ole pikkutarkantyöntekijäksi, joten epäilen, että en erityisemmin pidä taikajuomista.
Pimeyden voimilta suojautuminen voisi olla mahtavaa. Kirjoista käy ilmi, että monet tykkää siitä, ja sen takia onkin paljon väliä sillä kuka ainetta opettaa.
Jos Vektor on mukava niin voisin pitää numerologiasta. Mutta mun ei varmaa kannate hirviänä sepustaa, ko mun arviot perustuu opettajiin eiklä oppiaineisiin.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Marja Tyrni

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Heinäkuu 16, 2010, 18:20:45 »
Riippuu tietenkin erittäin paljon myös opettajasta.
Mutta jos olisi mukava opettaja kaikissa, niin Taikajuomat ainakin, koska pidän kaikkien keitoksien tekemisestä. Jotenkin haluaisin kovasti tehdä amortentiaa (en yritä juottaa kellekään :D).
Toinen olisi Loitsut, koska haluaisin oppia kaikenlaisia käteviä loitsuja, olisi varmasti hauskaa.
Jästitieto myös, jos olisin sellainen velho, joka ei jästeistä mitään tiedä.

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #91 : Heinäkuu 16, 2010, 18:48:18 »
Noitien ja velhojen oppiaineet ovat paljon mielenkiintoisempia kuin meidän ihmisten. Ja vaikka olisin noita, luulisin silti että taika-aineet ovat mielenkiintoisempia, kuin joku matematiikka tai uskonto. Vaikka voihan olla, että jästitieto sisältää näitä, sillä ilman mitään tuollaisia taitoja velhot ja noidathan näyttäisivät ihan tyhmiltä jästien silmissä. (Jos näin ei ole, anteeksi tietämättömyyteni.)

Parhaat:
Loitsut, ehdottomasti. Mitä sitä tarvitsee edes selittää. Jästitieto voisi noitana olla myös kiva, riippuen tosiaan siitä mitä se sisältää. Tästä kun ei ole kunnon tietoa.. Ja jos olisin noita, olisi hauska päivitellä kuinka jästit lentävät lentokoneilla ja korjaavat asioita liimalla. Vaikka tuokin riippuisi siitä olisiko jästisyntyinen vai ei, eli olisiko tiennyt ennen Tylypahkaa taikamaailmasta (sillä jos ei olisi niin jästielämähän olisi tuttua puuhaa).. :D

Huonoimmat:
Numerologia ja Muinaiset riimut eivät kuulosta järin houkuttelevilta. Tulee mieleen juuri matematiikka ja uskonto, joten ehh..
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa Karamelli

• Vuotislainen
« Vastaus #92 : Heinäkuu 19, 2010, 16:06:47 »
Jaa-a. Vaikea kysymys, koska opettajat joita kirjoissa on esitetty vaikuttavat aika lailla päätökseen.

Ehkä suosikkejani olisivat Liemet, koska kun Puoliverisessä Prinssissä alettiin kuvata tarkemmin niitä tunteja, ne olivat kaikkein mielenkiintoisimpia siihen asti esitellyistä. Jästin näkökulmasta myös numerologia kiinnostaa - ehkä eri asia jos olisin velho.

Inhokit, niistä en osaa sanoa. Ennustuksesta moni on sanonut ettei jaksaisi, mutta enpä tiedä. Harryn opettaja oli vain niin surkea, mutta oikeastaan sekin voisi kiinnostaa. Harmi kun Rowling ei kuvaillut paremmin kaikkia oppiaineita, niin saisi niistä paremman käsityksen. Kirjoissa ei ole kuvattu kunnolla oikeastaan kuin liemiä ja pimeyden voimilta sujautumista.

Poissa Jazmín

• Vampyyrityttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #93 : Heinäkuu 20, 2010, 14:57:10 »
Hmm.. Tämä on aika vaikea kysymys loppujen lopuksi. Oikeastaan olen sitä mieltä, että ei parhainta/huonointa kouluainetta voi sinäänsä määritellä. Tämä menee samalla tavalla kuin jästikoulussakin, jollekin toiselle aine voi tuntua täysin hyödyttömältä, tylsältä ja huonolta, mutta toisen mielestä aine on erittäin mielenkiintoinen ja mahdollisesti hän saa siltä alalta tulevaisuuden ammatin tai muuta, joten hänelle aine on erittäinkin hyödyllinen.
Eikä myöskään voi unohtaa, että tosiasia on, että opettaja vaikuttaa erittäin paljon.
Ja kirjoissa oppianeet on esitelty pitkältikin Harryn silmin ja Harryn mielenkiinnon mukaan ja niihin on liitetty myös vahvasti niiden opettajien persoonat, jotka niitä opettavat. Esimerkiksi Taikajuomilla oli pitkään (ainakin PP:seen saakka) aika ikävä maine opettajan takia.

Velhomaailmassa myös aika jota eletään varmasti vaikuttaa, esimerkiksi PP:ssä ja KV:ssä pimeyeden voimilta suojautuminen vaikutti varmasti erittäin tärkeältä aineelta.

Mutta jos itse opiskelisin Tylypahkassa, minulle parhaita ja mielenkiintoisimpia oppiaineita olisi varmaankin Pimeyden voimilta suojautuminen, taikajuomat ja varmaan myös loitsut.
Vähiten minua kiinnostaisi ehkä numerologia, riimut ja ehkä muut tämäntapaiset erittäin teoriapitoiset aineet.
"You shine so bright it's insane, you put the sun to shame."

Lord

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Heinäkuu 20, 2010, 15:54:20 »
Herra Saapasjalka kertoo mielipiteensä:

Tavalliselle jästille kaikki Tylypahkan aineet olisivat kiinnostavia. Mutta jotkut ovat yli muiden. Niistä ensimmäisenä voisin mainita pimeyden voimilta suojautumisen. Se on erittäin hyödyllinen aine. Sitä paitsi kaikki nämä ihmeolennot tekevät tunneista hyvin jännittäviä ja mielenkiintoisia. Olisi hauska oppia tietämään miten möröistä päästään eroon, tavalla jonka Lupin opetti. Opettajatkin vaikuttavat ammattitaitoisilta ja mukavilta (lukuunottamatta Lockhartia).
Seuraava hyvä aine on loitsut. Sekin on hyödyllinen, sillä on hyvä tietää että miten elämää helpotetaan eri loitsuilla.
Viimeiseksi on vielä muodonmuutos. On hyvä voida muuttaa asioita toisiksi milloinka vain.

Huonoinpia aineita ovat esimerkiksi ennustaminen. Minusta ei tarvitse tietää tulevaisuudesta eikä opettajakaan ole hääppöinen.

Poissa Yohanna

• Irvikissa
  • Vuotislainen
« Vastaus #95 : Heinäkuu 20, 2010, 19:10:27 »
Näin jästihistorian opiskelijana lienee odotettua vastata, että taikuuden historia olisi varmasti yksi lempiaineistani Tylypahkassa, opettajasta huolimatta - kunhan saisin kirjat käsiini, olisin onnellinen. Itseäni onkin aina harmittanut, että Rowling on jättänyt tämän aiheen lähes täysin huomiotta valitsemalla niin sanotusti helpon ratkaisun, eli tekemällä aineen opettajasta epäpätevän. Elättelenkin toivoa, että Rowling löytäisi sisäisen Tolkieninsa ja perehdyttäisi meidät vielä jonain päivänä paremmin velhomaailman historiaan ja legendoihin (toivossa on hyvä elää..). Samaan aiheeseen liittyen pitäisin luultavasti myös muinaisista riimuista, niiden parissa näpertely kuulostaa suorastaan houkuttelevalta. Äärimmäisen eläinrakkaana ihmisenä rakastaisin varmasti myös taikaeläinten hoitoa (jälleen opettajasta huolimatta). Mikä voisikaan olla hauskempaa, kuin viettää iltapäivänsä tutustumalla yksisarvisiin, hevoskotkiin ja vaikka niihin räiskeperäisiin sisuliskoihinkin? Pieni vaarallisuus vain lisää jännitystä. :D Muodonmuutokset kuuluisivat luultavasti myös suosikkilistaani ihan vain sen takia, että niitä opettaa McGarmiwa, joka vaikuttaa sellaiselta opettajalta, jonka opetustapaa pystyisin aidosti arvostamaan. Olen oman opiskelijaurani aikana havainnut, että hyvä opettaja pelastaa paljon, vaikkei aihe välttämättä olisikaan se kaikista mielenkiintoisin.

Taikajuomat sen sijaan ei todennäköisesti kapuaisi suosikkieni joukkoon -päinvastoin- sillä keittotaidoillani olisin poikkeuksetta se, joka ennen tunnin loppua on onnistunut räjäyttämään noidankattilansa ja polttamaan kulmakarvansa. :D Hermoni eivät riittäisi niin pikkutarkkaan työskäentelyyn ja odotteluun, josko se liemi pian valmistuisi. Yrttitieto ei myöskään kiehdo, eikä myöskään numerologia, sillä minä ja numerot emme ole oikein koskaan ymmärtäneet toisiamme... On vielä mainittava, että ylivoimaisesti hirveimmiltä kuulostavat ensimmäisen luokan lentotunnit. Pelkään kuollakseni korkeita paikkoja, jo keittiöjakkarallakin huimaa. Voin vain kuvitella, miten ponkaisisin luudallani ilmaan ja istuisin sen kyydissä jähmettyneenä kauhusta samalla kun kohoaisin aina vaan ylemmäs ja ylemmäs ja ylemmäs.... Hrrrr, ajatuskin aiheuttaa vilunväreitä!
“They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance.”

Poissa Lauren

• Vuotislainen
  • Well hello there!
« Vastaus #96 : Heinäkuu 23, 2010, 18:48:45 »
Huonoimpia ja tylsimpiä en osaa oikeastaan listata, koska luulen, että pitäisin jopa taikakausien historiasta, riimuista ja numerologiasta. Mutta ehkäpä jästitieto olisi kuitenkin tylsin.

Parhaat kouluaineet olisivat liemet ja loitsut. Liemet siksi, että jos oikasti aineksia sekoittamalla saisi aikaan jotain toimivaa lientä, niin se olisi vain yksinkertaisesti sanottuna uskomattoman mahtavaa. Muutenkin kun tykkään sekoitella kaikenlaisia juomia yms. Loitsut taas vähän sama juttu, jos puukeppiä heiluttelemalla saisi asioita tapahtumaan ja sitä vielä erityisesti opetettaisiin, niin se olisi vähintään yhtä hienoa kuin liemet:D
Singing In The Rain Shower

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #97 : Heinäkuu 30, 2010, 11:54:55 »
Paras kouluaine olis varmaan Pimeyden voimilta suojautuminen. Siksi se että olisi kiva olla esim aurori. Siis jos eläisin taikamaailmassa. Pidän myös mm. Muodonmuutoksista sillä olisi kiva pystyä muuttamaan esim. tarvittaessa tulitikku neulaksi. (Sry huono vertaus...) Loitsut tietysti olis mukava osata että osaisin esim. vain taikoa esineet tulemaan/lähtemään luotani. (Sori jälleen huono vertaus -.-'' )

Huonoin kouluaine olisi varmaan Ennustus sillä se on todella ärsyttävää.. Jopa lukemalla/katsomalla sitä kirjoista/leffoista..... :DDD
Inhoan myös mm. numerologiaa koska se muistuttaa liikaa matikkaa... Taikuudenhistoria tuntuu myös todella tylsältä.
ja sit vielä jästitieto. En oikee tiiä et miks mut se vaa kuulostaa tylsältä..
Hey! You just lost The Game.

brokendiamond

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Heinäkuu 30, 2010, 20:19:21 »
Paras okis varmaan lentäminen, koska olen aina haaveillut lentämisestä ja sitten pimeyden voimilta suojautuminen, koska se on "jännittävän" kuuloista, tarpeellista ja varmasti kivaakin.

Taas [bjästitieto[/b] ja numerologia kuullostavat tylsimmiltä ja tavallisimmilta aineilta.

Poissa elyona

• Oraakkeli
  • Vuotislainen
  • piilevät piilevät piilevät
  • Pottermore: PhoenixDraconis88
« Vastaus #99 : Elokuu 15, 2010, 18:58:40 »
Näin äkkiseltään ajateltuna kaikki aineet tuntuvat kovin kiehtovilta ja voisin opiskella niistä jokaista ilomielin...mutta nyt kun tarkemmin mietin niin todennäköisesti pitäisin eniten Taikajuomista ja Loitsuista.

Oma mielikuvani Taikajuomista on jonkinlainen jännä kemian ja ruuanlaiton sekoitus (sekä tietenkin ripaus jotain ihan muuta=taikaa), ja koska pidän molemmista, uskoisin pitäväni myös liemien keittelystä. Kalkaroksen tuntien ilmapiiristä huolimatta aine vaikuttaa mielestäni kirjoissa erittäin kiinnostavalta.

Loitsut taas olisivat mitä luultavimmin hauska sekä hyödyllinen aine, olisi kivaa saada asioita tapahtumaan (vaikuttaa myös olevan aine, jossa tapahtuu nopeasti kaikkea, jos nyt vertaa esimerkiksi Muodonmuutoksiin, jossa vaikutelmani mukaan asiat tapahtuvat hitaammin, en tiedä. Mutta Loitsut nyt vaan kiehtovat enemmän), ja muutenkin juuri oppia erilaisia käyttökelpoisia loitsuja ties mihin käyttöön, pitäisin varmasti.

Myös Ennustaminen (siis siinä tapauksessa jos saisin jotain aikaan), Tähtitiede sekä Yrttitieto voisivat olla mielestäni tavallista mukavempia aineita. Lentäminenkin ehkä, tosin en osaa sanoa uskaltaisinkohan...mutta jos se ei olisi pelottavaa niin sitten tykkäisin.

Taikuuden historia, Numerologia (jos liikaa matematiikan tapainen) ja Jästitieto sen sijaan olisivat minulle luultavasti vähiten mieluisia aineita. Taikuuden historia, vaikkakin ehkä suhteellisen mielenkiintoista, olisi varmaan liian tylsää opiskeltavaa (tai ainakin historian kanssa minulla on yleensä ongelmana se, että se kyllä kiinnostaisi, mutten vaan jaksaisi opiskella sitä). Jästitieto taas olisi liian tylsää sen vuoksi, koska tietäisin jo kaiken, tosin voisihan se näkökulmansa vuoksi olla ihan kiintoisaa.

elyona
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2012, 17:10:22 kirjoittanut elyona »
"In my life / Why do I smile / At people who I'd much rather kick in the eye?"