Kirjoittaja Aihe: Mikä on mielestäsi Tylypahkan paras/huonoin kouluaine?  (Luettu 35823 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

deadpromises

• Ankeuttaja
Vs: Mikä on mielestäsi Tylypahkan paras/huonoin kouluaine?
« Vastaus #25 : Joulukuu 21, 2007, 16:31:37 »
Hauskoimmat kouluaineet ovat ehdottomasti pimeyden voimilta suojautuminen, loitsut, taikaeläinten hoito ja yrttitieto. :)

PVS varmaankin siksi, kun se kuvataan kirjoissa (Harryn näkökulmasta) niin mielenkiintoiseksi, että itsekin alkaa pitämään siitä. Myös ne hyödylliset taidot ja salamyhkäinen opettajien vaihtuminen ovat mielenkiintoista.

Loitsut siksi, että haluaisin ehdottomasti osata taikoa ja käyttää hienoja loitsuja. :)

Taikaeläinten hoito olisi lempiaineeni, koska rakas Hagrid opettaisi sitä, ja olen muutenkin niin eläinrakas, että se aine olisi lähellä sydäntäni.

Yrttitieto vain yksinkertaisesti kuulostaa hyvältä.

Tylsimmät aineet olisivat ehdottomasti taikuuden historia, ennustus, tähtitieto (tai mikälie) ja numerologia. Historia on muutenkin tylsää, ennustus on turhaa, tähtitieto vaikuttaa tylsältä, vaikka niitä tunteja ei koskaan ole kirjassa kuvattu ja numerologia kuulostaa matematiikalta. :D

Poissa Chinoz

• Nuorallatanssija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • That was then, this is now
    • Blackout
« Vastaus #26 : Joulukuu 21, 2007, 18:49:39 »
Parhaimmat kouluaineet omalla kohdallani olisi ehdottomasti pimeyden voimilta suojautuminen, muinaiset riimut, muodonmuutokset ja tähtitieto. Muinaiset riimut siksi, että ne kiehtovat minua. Vanhat riimukirjoitukset kiehtovat minua suuresti ja olisin todella kiinnostunut opiskelemaan niitä. Se vain iskisi minua :D Tähtitiede siksi, että tähdet ovat kauniita ja kiehtovia, samoin planeetat. Olisi kivaa oppia niiden sijoittumisesta ja liikkumisesta ja päästä tutkimaan niitä kaukoputken kautta. Pimeässä yössä korkealla tähtitornissa vielä :) Muodonmuutos. Miten rakastaisinkaan sitä että pääsisin harjoittelemaan ihmisen muodonmuutosta? Paljon. Toki olisi myös kiehtovaa päästä muuttamaan esineitä eläimiksi ja kaikeksi muuksi. Mitähän siitäkin tulisi *virn*. PVS on kuvattu kiehtovaksi ja haluaisin todella opiskelle teoreettisesti ihmissusista ja muista otuksista, joita PVS:än tunnilla opitaan suojautumaan. Myös käytännöntaiat suojautumiseen olisivat hyvinkin kiehtovia ja kiinnostavia.

Kamalimmat kouluaineet omalla kohdallani olisivat liemet, numerologia ja yrttitieto. Numerologia siksi, että se kuulostaa liikaa matematiikalta ja matikka on aivan kamalaa. Olen siinä surkea ja inhoan sitä syvästi. Ei kiitos! Yrttitieto, minä en vain tule toimeen kasvien kanssa, varsinkaan jos ne syövät käteni tai roiskivat lemumahlaa päälleni. Kasvit ovat kauniita, mutta niiden hoitaminen ei minulta luonnistu. Liemet. Inhoen liemien sekoittamista ja keittämistä. Kemian tunnilta suusta purkautuu suuri huokaus ja ilme on todella myrtynyt kun pitää alkaa litkuja sekoitella. Eikä ne keitoksetkaan köksässäkään mitään kivoja ole. Molemmat onnistuvat, mutta kamalan tylsää ja... ei vaan minun juttuni.
Jokaisella askeleella, voit viedä henkeni.
Jokaisella askeleella, voit parantaa haavani.

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #27 : Joulukuu 22, 2007, 21:24:55 »
Mielestäni paras kouluaine on taikajuomat. Olisi jännittävää sekoitella aineksia ja saada vielä jotain aikaiseksikin ihan oikeasti. Onhan liemien teko todella hirveän tarkkaa puuhaa ja silleen, mutta se vain kiehtoo minua jotenkin kummasti. Kirjoissakin liemikohtauset ovat kivoja ja joskus olen jopa sekoitellut keskenään hammastahnaa ja ruohoa, mutta aika iljettävällä tuloksella, sillä valmis "seos" tippui yhden pöytäni päälle.

Huonoin aine on mielestäni ehkä taikuuden historia. Ensinnäkin se vaikuttaa ainakin nimensä perusteella varsin paljon jästikouluainetta, historiaa, joka ei todellakaan kuulu lemppariaineisiini. Lisäksi taikuuden historiaa opettaa professori Binss, Tylypahkan pitkäveteisin professori.

Beltane

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Joulukuu 27, 2007, 23:50:41 »
Minuakin on aina kiinnostanut eniten Pimeyden voimilta suojautuminen, opettajien vaihtumisen takia ja sen takia, että aine on hyödyllinen ja jotenkin... synkempi, tai jotain. Taikaeläinten hoitokin on kivan kuuloinen sillä minusta olisi ainakin upeaa päästä tutustumaan hevoskotkiin tai muuhun, unohtamatta Hagridia. :> Tylsimmän kuuloisia ovat varmaankin Taikuuden historia ja ennustus, opettajien ja ihan vain sen takia, että esimerkiksi historia ei muutenkaan jaksa kiinnostaa. :F

Huispaus ei taida olla oppiaine, mutta sitä olisi silti mahdottoman upean ihanaa kokeilla. Rakastan sitä.

Poissa Dec

• Ihminen
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Tammikuu 26, 2008, 21:39:36 »
Parhaat aineet:
Parhaat aineet, hmm.
Yksi olisi tietysti Numerologia, koska olen muutenkin aina pitänyt matematiikasta.
Jästitieto olisi hauskaa opiskella näin velhonäkökulmasta, ja sitten on tietysti myös lentotunnit.
Olisi mahtavaa päästä lentelemään luudalla *haaveisiinsa vajonnut*.

Huonoimmat aineet:
Ennustaminen, voisihan siitä jotain saada irti, mutta professorit.... Huoh....
Taikuuden historia kuulostaa/on myös varmasti pitkäveteinen.
Taikaolentojen hoitoonkaan ei minun rahkeet riittäisi, ei vaan kiinnosta sitten yhtään.

Muuten olen aika lailla samaa mieltä, mutta minusta taikuuden historia saattaisi olla kiinnostavaa, mikäli opettaja olisi vähän... noh, värikkäämpi. Olen aina tykännyt historiasta ja varsinkin, kun kyseessä olisi taikuuden historia, se olisi takuulla mahtavaa! *hykertelee ja hieroo käsiään yhteen*
Myös loitsut olisivat luultavasti kivoja, olen aina toivonut, että osaisin jotakin loitsuja, ei edes välttämättä mitään ihmeellisiä, mutta jotain pientä kivaa...
  Taikaolentojen hoidosta olen samaa mieltä, en ole oikeastaan ikinä ymmärtänyt, mitä kiinnostavaa siinä olisi. Tietysti ei minulla mitään eläimiä vastaan olisi (paitsi ehkä räiskeperäisiä sisuliskoja ;D), muttajotenkin ei vaan kiinnosta...

Se vain näyttää siltä.

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #30 : Helmikuu 19, 2008, 15:45:29 »
Itse pidän eniten Muinaisista riimuista, Pimeydenvoimilta suojautumisesta ( opettajana Lupin) ja Loitsuista. Riimuista nyt en paljon tiedä, mutta ne vain kuulostavat mielenkiintoisilta. Pimeydenvoimilta suojautuminen olisi hyödyllistä, ja Lupinin opettamana varmasti hauskaa. Loitsut taas vaikuttavat niin... kivoilta, ja niistäkin olisi hyötyä.

Eniten taas vihaan Ennustamista. Tietysti opettaja on huono, mutta se vaikuttaa hyödyttömältä. Joka tunti vain enteiden tulkitsemista. Liemiä taas vihaisin, jos pitäisi päättää opettajan perusteella, mutta muuten ne eivät kovin kauheilta kuulosta:)...
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Joannaju

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Helmikuu 25, 2008, 14:27:03 »
Itse tylsyytenä pidän monien muiden tavoin, Taikuuden historiaa, koska on itsessään vain niin tylsä ja epämielenkiintoinen.
Toinen tylsyys on Ennustus, josta tosin voisi jotain saada irti, mutta kun opettajat ovat mitä ovat niin kyseinen aine on vihauslistallani.
Jästitietoakaan en mielelläni opiskelisi, koska mielestäni mitään meidän (teidän) jästien elämässä ei ole yhtikäs mitään mielenkiintoista.
Neljäs, vihauslistani kohde, olisi ehdottomasti Tähtitiede, en vain ole koskaan nähnyt tähdissä/planeetoissa/niiden tutkimisessa itsessään mitään mielenkiintoista.
Viidas ja viimeinen, Taikaolentojen hoito, en ole ikinä tykännyt paljoa olijoista ja Hagridin johdolla räiskeleperäisiin liskoihin tutustuminen kuulostaa... No kamalalta...

Mielenkiintoisimpana pitäisin lentotunteja, koska olisi mahtavaa päästä lentelemään luudanvarrella matami Huiskin johdolla.
Toinen suosikkini olisi Yrttitieto, koska olen aina viihtynyt kasvien parissa, pienestä pitäen.
Kolmantena suosikkina nousisi esiin Taikaliemet ja juomat, koska olen aina pitänyt kaikesta ruuanlaiton parissa puuhastelusta, tosin Kalkaroksen opettamana en saisi mitään irti, mutta Kuhnis menettelisi. Neljäs suosikkini olisi loitsut, koska haluaisin päästä opiskelemaan erillaisia loitsuja ja todella käyttämään taikasauvaa.
Muinaiset riimut vaikuttavat ihan mielenkiintoiselta, ja varmasti sitä ovatkin. Myös Numerologia kuulostaa ihanalta, vaikken normaalista matikasta välitäkään.
Muodonmuutokset olisivat varmasti vaikeita, mutta samalla todella mukavia. Kuudennen luokan ihmismuutokset olisivat kokemisen arvoiset.
Pimeyden voimilta suojautuminen olisi kiehtova aine, koska siinä saisi tehdä kaikkea uutta (tosin Pimento opettajana on katastrofi).

Siinä ne taisi tulla.

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
« Vastaus #32 : Helmikuu 25, 2008, 16:55:34 »
Parhaimmiksi luettelisin Pimeyden Voimilta Suojautumisen tietenkin, muodonmuutoksen ja loitsut. Loitsuissahan on paljon käteviä taikoja mitä tarvisi paljon arkisissakin asioissa ja muodonmuutoksia ties missä, ja pimeyden voimilta suojautumisen taitoja selviytyäkseen.

Huonoimmiksi sanoisin tähtitieteen ja ennustamisen, ei lienee tarvi perusteluja.
...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #33 : Helmikuu 26, 2008, 23:31:58 »
Aijj, tuohon lempikouluaineisiin olisi minulla pakko lisätä tähtitiede... kerrassaan ihana aine, on se niin upeaa tutkia planeettoja ja tähtiä, kun ne kaikki ovat erilaisia ja kauniita. Jos omistaisin kaukoputken, katselisin sillä varmasti jonnekin joka päivä. Tiedän muutenkin suunnilleen kaikkien tähtikuvioiden nimet ja planeetoista kaikenlaista, joten luulen että pärjäisin tuossa hyvin. Olen normaalistikin tähtien tuijottelija, olisi kiva bongata sieltä Bellatrixit sunmuut x)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Shadow

• Postipöllö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #34 : Maaliskuu 16, 2008, 13:14:59 »
Lempiaineeni Tylypahkassa — mielenkiintoista. ;D

Luulisin, että muodonmuutokset. Se on juuri sitä mistä olen aina haaveillutkin, muuttaa muotoa. Jos olisi vielä opettajana McGarmiwa, niin kaikki haukkuisivat minut hikeksi siinä aineessa. Jotenkin muodonmuutokset on jotenkin — vaativaa, mutta silti minusta ihanaaaa ~ En osaa selittää ainakaan kovin hyvin, joten se, muodonmuutokset, on vastaukseni.

Joo, ja jästitieto olisi varmasti ihanaa. Tietäisin kaikki vastaukset, ja muutenkin, niinkuin Hermione sanoikin, taisi olla Azkabanin Vangissa — että on mielenkiintoista opiskella jästitietoa velhojen näkökulmasta. Eli sitten jästitieto on kans.

Inhokkiaineet...
Muinaiset riimut. Sekoaisin varmaan niissä kaikissa harakanvarpaissa.

<3 Shadow
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 27, 2008, 14:05:14 kirjoittanut Shadow »

Poissa manta

• Kajahtanut potteristi
  • Vuotislainen
    • Tassujengi
« Vastaus #35 : Maaliskuu 19, 2008, 11:19:56 »
Taikaeläinten hoito kuuluisi varmaan suosikkeihin. Mikäs sen mukavampaa kuin tutustua uusiin eläinlajeihin ja opiskella niiden hoitoa. Varsinkin jos Hagrid opettaisi. Tai siis en ole niinkään varma.

Saattaisi olla, että en lintsaisi yhtään tuntia. Mutta taikahistorian tunneilla olisi oivaa aikaa harjoittaa unenlahjoja.

-manta
Aivojen tilalla ilmapalloja.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #36 : Maaliskuu 19, 2008, 19:22:38 »
Itse asiassa lähes kaikki Tylypahkan oppiaineet kuulostavat todella mielenkiintoisilta, kaikkia olisi mielenkiintoista opiskella :>

Mutta silti, ehkä kaikkein mukavimpia/hyödyllisimpiä olisivat pimeyden voimilta suojautuminen, muodonmuutokset, ennustaminen, taikuuden historia ja numerologia. Joo, pitkä listahan näitä on, mutta tuon enempää en osaa valikoida. Pimeyden voimilta suojautuminen on tietysti erittäin hyödyllinen aine (tarvitseeko tuon enempää perustella), mutta erittäin kiinnostavaakin se varmasti olisi. Sama muodonmuutosten kanssa, erittäin jännittävää varmasti! Ennustaminen taas... en ymmärrä, miksi moni täällä nimeää sen huonoimmaksi aineeksi! Itse haluaisin erittäin mielelläni nähdä tulevaisuuteen (tosin en haluaisi aivan kaikkea tietää) ja tulkita erilaisia ennusmerkkejä. Numerologia menee melko lailla samaan kastiin, sillä siinähän ikään kuin ennustetaan erilaisten numeroyhdistelmien perusteella (jos Tylypahkan oppiaine vastaa oman maailmamme numerologiaa). Taikuuden historia olisi myös todella kiinnostava aine, ehkä kylläkin jonkun muun kuin Binnsin opettamana. Tykkään todella paljon historiasta nytkin, ja taikuuden historia olisi taatusti vielä uskomattomampaa ja jännittävämpää.

Epämieluisin kouluaine olisi minulle varmasti taikaeläinten hoito. Olen melko arkajalka, joten säikkyisin ihan kamalasti kaikkia pelottavia eläimiä, haluaisin hoitaa vain niitä kaikkia ystävällisiä ja sävyisiä otuksia : D En ole myöskään mikään käytännöllinen ihminen, joten tuskin olisin kovin hääppöinen taikaeläinten hoitaja.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Maaliskuu 19, 2008, 19:32:33 »
Luultavasti inhoaisin Harryn tapaan taikajuomia, koska olin kotitaloudessakin huono - ruokaa tykkään laittaa, mutta en valvovien silmien alla. Sain 9:n arvosanaksi köksästä, luultavasti siksi että pärjäsin kirjallisessa kokeessa hyvin ja siksi että äitini on koulumme keittäjä (opettaja varmaan ajatteli minulla olevan piileviä kykyjä). :'--D Vrt. Harry Potter - Lily Evans. Huono taikajuomissa - hyvä taikajuomissa.

Eniten pitäisin kaiketi muodonmuutoksista, koska niissä voi olla jonkin verran luova. Pidän myös vaatteiden ostamisesta ja muiden ehostamisesta.. Aika kaukaa haettua, mutta koska en ole viherpeukalo, kielitaitoinen, horoskooppi-hullu tai loitsut muistava, päädyin muodonmuutoksiin. McGarmiwa on ankara opettaja, jollaiset yleensä saavat taottua minunkin päähäni vähän taitoa.
"Pants - like shorts, but longer!"

Youre

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Maaliskuu 29, 2008, 12:52:36 »
Itse pitäisin varmaan muodonmuutoksista, koska se varmasti on hyvin mielenkiintoista, sekä opettavaa. Pimeyden voimilta suojautuminen on aina ollut se ykkönen, mitä minä ainakin opiskelisin Tylypahkassa, sillä se on varmasti mielenkiintoista, mutta siinä myös oppii. Ja oppi on hyödyksi suojautumaan pimeyden voimilta. Loitsut ovat myös aine, mitä voisin kuvitella opiskelevani. Sillä siinä oppii erilaisia loitsuja ja käyttämään taikasauvaa. Taikaeläinten hoito olisi myös mielenkiintoista. Sillä pidän muutenkin eläimistä, niin ja kuitenkin saisi tutustua uusiin eläimiin, niiden käytökseen ja hoitooon. Olisi varmasti myös mielenkiintoista mennä lentotunneille, olen aina halunnut lentää, varsinkin luudalla. :D

Kamalampia aineita olisi varmasti yrttietieto, ketä kiinnostaa istutella jotain kasveja joilla on mitä oudoimpia piirteitä taikamaailmassa? Ennustaminen, eh ehkä vähän tylsää? Ei oma lajini ainakaan. Numerologia, en ole oikeassakaan elämässä hyvä matikassa, joten yäh. Taikuuden historia, sillä en pidä koulussakaan historiasta, tylsää ja epä kiinnostavaa. Jästitieto, kuulosta ainakin siltä, että EVVK. :D Muinaiset riimut, minusta ei olisi selvittämään mitään outoa kirjoitust, kun en muutenkaan ole kielissä hyvä. Tähtitiede, tähtien katsominen ei ole tällä hetkellä lempi puuhaani.

nikodeemus

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Maaliskuu 30, 2008, 11:08:31 »
Ehdottomasti hauskin, ehkei hyödyllisin, mutta todellakin hyödyllinen oppiaine olisi muodonmuutokset. Heti sen jälkeen Loitsut, ja vasta kolmosena tuo suojautuminen pimeyden voimilta. Miksi harjoitella kaksintaistelua, kun voit mennä piiloon ja loihtia puun sinun näköiseksesi ja houkutella sillä vastustajat muualle. xd
Huonoin... olisi tähtitiede. Tai ennustaminen. Ehkä turhimmat oppiaineet, sanoisin. Siis... mitä tähtiä tutkimalla oikeasti oppii? Pyh... xd
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2008, 11:14:43 kirjoittanut nikodeemus »

miaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Huhtikuu 02, 2008, 22:25:10 »
Oma suosikkini on Pimeydensuojautuminen.
Opettajat ovat aina olleet kiehtovia varsingin kirjoissa ja muutenkin olennot joita vastaan joudutaan suojautumaan ovat kiehtovia...
Ja lempiloitsuni onkin Odotumsuojelium jonka ehdottomasti haluaisin osata jos olisi mahdollista.

Huonoin aine on ehkä numerologia.
Ei taikuudessa tarvitse niinkään laskea ja muutenkin koska olen surkea jo matikassa olen varma etten pärjäisi myöskään numerologiassa.

Ishida

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Huhtikuu 17, 2008, 20:59:56 »
Hmm... Niitä hyviä aineita onkin paljon. Paras ehkä Pimeyden voimilta suojautuminen. Muita lähes yhtä hyviä aineita on: Taikuuden historia, (pidän jästienkin hissasta) Yrttitieto, (olen harkinnut opiskelevani floristiksi) Taikaeläinten hoito, (rakastan eläimiä! Luulen itse asiassa ihastuvani jopa sisuliskoihinkin, jos minut päästettäisiin niitä hoitamaan) Muodonmuutokset, (on vaan niin kiehtovaa...) ja tietenkin taikajuomat. (Vitsit ois hienoo osata myrkyttää! Eikä Kalkaroskaan varmaan niin hirveesti piinaisi kun Luihuiseen taitaisin kuulua) ;)

Sitten niitä ihan ok aineita taittaapi ollaLoitsut,(varsin hyödyllisiä) lentotunnit, (ois siistii oppia lentämään, mut taitais aluks pelottaa...) ja sitten vielä Tähtitiede. (vois olla kivaa tiirailla tähtiä)

Niitä huonoja on Muinaiset riimut,(tysää) Ennustus, (hyi! Pelkkää hölynpölyä sanon minä "Epätarkkaa tiedettä.") Numeroogia, (matikantunnit... Selkäpiitä karmivaa) ja sitten vielä Jästitieto (Tunnen tietäväni jo tarpeeksi jästeistä ja jos kerran Tylypahkaan pääsisi, niin ei sitä jästeistä jaksaisi enää mitään kuunnella)

Poissa Empaldo

• Roiskeläppä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #42 : Toukokuu 14, 2008, 15:33:42 »
Pimeyden voimilta suojautuminen on ehdottomasti paras oppiaine, koska sitähän tarvitsee, jos tulee joku Hyvikset VS. Kuolarit sota, että...
Mutta mielestäni Taikuuden Historia on huonoin kouluaine, koska mihin sitä tarvitsee? Tuskin sodassa tarvitsee kertoa, jotain maahiskapinallisten nimiä. Mutta mielipiteensä kullakin.
”Life is complicated. I've killed people, smuggled people, sold people. Perhaps here, things will be different.”  -Niko Bellic

hensku

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Toukokuu 14, 2008, 20:39:11 »
Paras on pimeyden voimilta suojautuminen, koska se on hyödyllinen Volduu ja kaikkia muita vastaan...
Turhia aineita mun mielestä on ennustus Onko paljon hyötyä ennustaa? Mun mielesta on ainakin kivempaa, kun ei tiedä mitä tuleman pitää, numerologia jotenkin vaan turhaa, jos on samanlaista kun matikka niin yök ja jästitieto miksi ihmeessä velhojen pitäisi tietää jästeistä? Kun, vaikka jästisyntyinen menisi tylypahkaan niin mitä järkee olis ruveta opiskeleen ja velhojakaan ei varmaan paljon kiinnosta...

Agitaattori

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Toukokuu 15, 2008, 08:24:49 »
Kaikkein kököimmältä kuulostaa se ensimmäisellä luokalla harjoitettu lentäminen (luudalla). Kuulostaa suhteellisen hyödyttömältä ja ekaluokkalaisia kohtaan suorastaan julmalta pakottaa moiseen. Entä jos joku loukkaa itsensä tai vain pelkää korkeita paikkoja!?

Paras on ehkäpä loitsut tai pimeyden voimilta suojautuminen. Molemmat kelpo aineita jotka saattavat bpahassa paikassa pelastaa hengen. Sitä paitsi lienevät suhteellisen mukavia opiskella.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Toukokuu 27, 2008, 00:24:32 »
Tylypahkassa on monia mielenkiintoisia aineita, joista on vaikeaa sanoa suosikkia. Loitsut, muodonmuutokset ja pimeyden voimilta suojautuminen vaikuttavat ainakin kirjojen perusteella hyvin mielenkiintoisilta ja myös hyöydyllisiltä aineilta, vaikka ovat selvästi myös varsin vaikeita ja vaativat opiskelijalta kunnollista paneutumista. Uusien loitsujen oppiminen tuottaa paitsi mielihyvää, on myös hyödyllistä.Toki minua kiinnostaisi myös taikajuomat, taikaeläinten hoito ja kenties myös muinaiset riimut. Taikajuomat ovat varmasti hyödyksi monessa tilanteessa - olisi mahtavaa osata keittää esimerkiksi felix felicisiä. Ja on hyvä tietää taikaeläimistä asioita, koska milloinkaan ei voi tietää, milloin joutuu käsittelemään sellaista tai joutuu sellaisen kanssa vastakkain.

Monien muiden tavoin minäkin pidän ennustamista aika hyödyttömänä aineena. Vaikuttaisi siltä, että vain harvoilla on todellisia lahjoja ennustamiseen, joten sen opiskeleminen lienee melko hedelmätöntä, jos ei omaa "sisäistä silmää". Kun asiaa ajattelee, kuinka pitkälle omaa tai muiden tulevaisuutta edes haluaa tietää? Minusta on ehkä parempikin pitää tulevaisuus salattuna. Luulen, että tuottaisi vain tuskaa, jos tietäisi esimerkiksi oman tai jonkun rakkaan kuoleman tarkan ajankohdan. Myös jästitieto olisi minun kannaltani ehkä vähän hyödytön aine. Tai ehkä toisaalta jästitieto saattaisi olla hyvinkin kiehtovaa, kuten Hermione sanoikin, velhojen kannalta katsottuna.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Riekale

• Kangaskaistale
  • Vuotislainen
    • Riekaleen kotisivut
« Vastaus #46 : Kesäkuu 11, 2008, 20:12:00 »
Minä olen aina halunnut liemien tunnille. Mutta olisin luultavasti kaikista tunneista innoissani. Kaikki tietenkin riippuu paljon opettajasta. Eli vaikka minä miten paljon jästien historiasta pidänkin, luultavasti nukahtaisin itsekkin Binsin tunnilla. Mutta periaatteessa ei mitään inhokkia löydy. Jopa ennustamisesta luultavasti pitäisin, eri asia onkin pidänkö sitä huuhaana vain en.

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #47 : Kesäkuu 12, 2008, 18:48:02 »

Parhaat, hauskimmat, kiehtovimmat ja tarpeellisimmat aineet olisivat varmasti pimeyden voimilta suojautuminen, loitsut ja muodonmuutokset. PVS olisi hyödyllinen tulevaisuuden kannalta ja Lupin oli aivan mahtava opettaja. Sääli, että hän lähti. Loitsut ja moudonmuutokset ovat tosi tarpeellisia ihan arkisenkin elämän takia. Niitä olisi hyvin mielenkiintoista opistella ja McKarmiwn tunneille olisi kiva päästä.

Tylsimmät aineet olisivat varmasti ennustus ja tähtitiede. Ennustuksessa olisi toki se hyvä puoli, että siinä voi juuri unipäiväkirjaan (läksy) vetää hatusta jotakin "unia" niin niitä ei tarvitsisi nähdä. Muuten olisi ihan järjettömän tylsää tuijottaa teekuppiin tai kristallipalloon näkemättä yhtään mitään mielenkiintoista. Tähtitieteessäkin vain tuijotetaan tähti/planeettoja ja merkataan niitä sitten ylös. Tylsää...

Liemien tunnillakin voisi olla mukava käydä katsomassa, mutta ei kiitos Kalkarosta opettajaksi. Yrttitieto ja taikaeläinten hoitokin olisi mielenkiintoista ja hauskaa, mutta ei niin kovin hyödyllistä.
Haluaisin joka tapauksessa osallistua kaikkeen.

-Lohikäärmelady
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

jaina

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Kesäkuu 13, 2008, 14:01:39 »
Parhaat ja hauskimmat kouluaineet ovat mielestäni taikaolentojenhoito ja taikajuomat.

Taikaolentojen hoidossa olisi varmasti kivaa, kun pitäisi hoitaa niitä kaikkia elukoita siellä. Haluaisin tutustua paremmin hevoskotkiin ja niihin räiskeperäisiin sisuliskoihin. Tietenkin tunneissa on aina se vaara, että joltain revitään pää irti, mutta ei se minua haittaisi.
Ja toinen ihana aine on taikajuomat, tosin haluan Seven opettamaan sitä. Minä ja minun ihana hymyni kyllä hurmaisi Snapen ja siitä hyvästä hän aina antaisi minulle pelkkiä Upeita. Ja onhan aine itsestään jo niin mielenkiintoinen :)

Ja kuten huomaatte, nuo molemmat aineet ovat juuri sellaisia, että niissä ei tarvita ns. opiskelua, tai siis kamalasti mitään kirjoituksia, vaan ne ovat niinsanottuja taideaineita (niin no, keväällä lukuaineideni keskiarvo oli 7.3 ja taideaineiden 7.8 ^^)

Ennustus, taikuuden historia ja numerologiA ovat ehdottomia inhokkejani. Niitä ei edes oikeastaan tarvitse perustella, sillä minä vihaan historiaa, kertoopi se sitten taikuudesta tai mistä tahansa muusta. Ennustus on kiehtovaa, mutta en usko siihen, joten se on täyttä puppua. Numerologia on kuin matikkaa, ja matikkaa vihaan (nostin sen kylläkin kutosesta seiskaan, muttamurrr). Lisäksi siihen tarvitaan kamalasti työtä.

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #49 : Kesäkuu 13, 2008, 19:12:14 »
Minä varmaan tylypahkalaisena pitäisi eniten lentotunneista. Niitä tosin ei ole kovin montaa, ainakaan Harryn vuosikurssilla (tai sitten oli mutta niistä ei vain kerrottu), mutta olisi se silti kivaa lennellä ympäriinsä. Ei ehkä kovin hyödyllistä sinänsä, mutta ei se mitään.
Taikajuomat voisi myös olla kiinnostava aine, hardcore-kemiaa ;) En välttämättä olisi siinä kovin hyvä koska en ole kärsivällinen ja pikkutarkka, mutta ainakaan taikajuomia keitellessä ei rupeaisi tylsistyttämään ainakaan ihan heti. Myös muodonmuutos voisi kätevyydessään ja tarpeellisuudessaan olla lempiaineeni, varsinkin pidemmälle edistyneenä kun pääsee ihmismuodonmuutoksiin ja muihin.

Inhokkiaineita sitten, varmaan ainakin taikuuden historia olisi sillä listalla korkealla, eikä syitäkään varmaan tarvitse mainita. Historia muutenkin on tylsää, ellei sitten katsota videoita ja niitä ei velhomaailmoissa pahemmin katsota. Ja kummitus opettajana.. umh. Yrttitiedosta en myöskään varmaan pitäisi, kasvit on masentavia, vaikka ne olisivatkin sitten joitain kivoja taikakasveja. Niin ja ennustus tietenkin saattaisi olla aika tappotylsää, varsinkin teenlehtien lukeminen ja unien sun muiden tulkitseminen. En jaksaisi.
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."