Kirjoittaja Aihe: Mikä on mielestäsi Tylypahkan paras/huonoin kouluaine?  (Luettu 35741 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Mikä on mielestäsi Tylypahkan paras/huonoin kouluaine?
« Vastaus #125 : Lokakuu 26, 2011, 19:53:46 »
muodonmuutoksista ja taikuuden historiasta tykkäisin varmaan kaikista eniten. en sietäis taikaeläinten hoitoa, yrttitietoa, ennustamista, numerologiaa tai liemiä. liemiä vihaisin varmaa kaikista eniten, koska oon saanu tarpeekseni niistä ku oon pelannu hp6 (sekotin koko ajan vääriä litkuja ja aika loppu ja koko paikka oli ihan täynnä savua ja sitte huidoin sitä ja aikaa kulu jaja). :----------------D
If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace

Poissa Yashar

• Kontrafessori
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Aikuistun omilla ehdoillani.
« Vastaus #126 : Lokakuu 28, 2011, 22:58:58 »
Hyödyllisimmäksi luulisin pimeyden voimilta suojautumisen. Jotain kiehtovaakin siinä olisi. Olisi hienoa kuulua johonkin ylevään kaartiin kurssilla. Taikaeläinten hoito olisi kiinnostavaa, sillä oppisin ymmärtämään eri  tapoja elää ja sopeutua ympäristöön. Taikuuden historiasta on mukavaa lukea, mutta luultavasti sitä on tappavan tylsää päntätä vuosilukuineen sekä luetteloineen.
Fictio mater studiorum est.

Vestigia imaginationis terrent.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #127 : Joulukuu 13, 2011, 20:18:35 »
Minusta paras olisi ja on aina ollut loitsut. Se kuulostaa jotenkin rennolta, mutta hyödylliseltä. Olisi mahtavaa saada esineitä leijumaan :) Lipetit voisi myös olla todella mukava opettaja; Tiukka (ei kuitenkaan sellainen kuin, McGarmiva), oikeudenmukainen ja jossainmäärin ehkä hauska C: Muutenkin minua on aina kiinnostaneet Filiuksen vaikean kuuloiset suojausloitsut ja semmoiset.

Ehdoton kakkonen olisi yrttitieto, rakastan kasvien kanssa pläräämistä (viherpeukalo en kuitenkaan ole :D) ja mustat kynnenaluset eivät minua haittaa, sillä voihan ne pestä! Professori Verso on myös kirjoissa "Mukava, pyöreähkö nainen, jolla on nuhjuinen noidanhattu kurittomien kiharoiden päällä". Ei se taida sanasta sanaan noin mennä, mutta sisältö on suurinpiirtein oikein, ja siitä tulee heti mieleen ystävällinen ja huoleton pullea nainen :))

Myös muinaiset riimut kiinnostavat minua, sillä tykkään hirmuisesti opiskella kieliä, tarvitseeko muita perusteluja?? :DD

Inhokki...? Kaikki aineet ovat ehkä jossain asteessa mielenkiintoisia, mutta vähiten pitäisin varmaan ennustamisesta, koska ensimmäiseksi: Opettaja on aiiiivan hullu :x ja toiseksi : Aineesta ei ole kertakaikkiaan mitään hyötyä, sillä "ennustamisen taikuudenhaara on hyvin epätarkka" :)) Tuokin meni varmaan väärin ;vv

-annipsi-

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #128 : Maaliskuu 08, 2012, 09:34:41 »
Luulen, että pitäisin eniten lentämisestä. Olisi niin ihanaa vaan lennellä siellä Tylypahkan mailla. ♥ Oon aina halunnut osata lentää (luudalla tai ilman), ja uskon, et se olis tosi vapauttavan tuntuista. Osaisin kuvitella, että matami Huiski on myös ihan hyvä opettaja; ei liian tiukka, vaan sellanen sopiva :)

Huonoin varmaan ennustaminen, sillä se vaikuttaa tosi turhauttavalta eikä sitä oikeestaan ees tarvitse mihinkään. Siitähän ei tosiaan voi olla varmaa, pystyykö ennustamaan oikein. En myöskään pidä yhtään aineen opettajasta, Sibylla Punurmiosta.
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Animaaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: StarRiver9930
« Vastaus #129 : Maaliskuu 09, 2012, 10:06:14 »
Paras kouluaine ehkä loitsut. Lipetit vaikuttaa ihan kivalta opettajalta, ja olisi kiva osata esimerkiksi leijuttaa esineitä tai vastaavia.

Huonoimmassa kouluaineessa taidan muiden mukana taipua ennustukseen.
Sitä kutsutaan mielikuvitukseksi, ei humpuukiksi.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #130 : Maaliskuu 11, 2012, 22:15:48 »
Taidan sanoa parhaaksi kouluaineeksi loitsut. Se on hyödyllisin. Onhan se kivaa osata muuttaa rottia teekupiksi ja lentää, mutta se mitä eniten rakastan taikamaailmassa opitaan loitsujen tunnilla. Sellaiset taiat mitkä olisi hienoa osata. Kaikki käytännölliset loitsut kuten kutsu ja karkoitusloitsu, korjausloitsu jne. Käsittääkseni siellä myös opitaan yleisesti "taikuuden salat" (muodonmuutostaikoja lukuunottamatta). PVS on toki hyödyllinen varsinkin Voldemortin aikana, mutta velho ei ole velho jos ei osaa loihtia tulta.

Yrttitieto ja taikaotusten hoito on myös aineita, joista pitäisi varmasti, vaikka eivät ihan parhaimpiin välttämättä kuuluisi. Luonnonlapsi ilmoittautuu. :> Eläimet ja otukset on kiinnostavia ja olisi kiehtovaa oppia taikaotuksista kaikki mahdollinen. Yrttitiedon puutetta jästikouluissakin harmittelin tänään, kun vaihdoin vastustelevaa kasvia ruukusta toiseen. (Miten niin asian olisi voinut hoitaa puoli vuotta sitten ennen kuin se olisi tarttunut niin lujasti edelliseen ruukkuunsa. 0:) )

Huonoimmaksi nimeäisin monien muiden mukaan ennustamisen. Se kun tuntuu olevan sellainen aine, että siinä pärjää jos löytyy sisäinen silmä. Jos ei niin no, kannattaa olla hyvä huijaamaan että pääsee läpi. Minusta ei myöskään olisi pidemmän päälle kiva tietää kaikkea mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Olisin ihan paniikissa jos näkisin jonkun tuttuni kuolevan etukäteen. :( Tai mikä ehkä vielä pahempaa oman kuolemani. Muutenkin elämässä on enemmän jännitystä kun ei tiedä mitä nurkan takana odottaa (kuvainnollisesti).

Historia ei myöskään kuuluisi suosikkeihini. Onhan se hienoa tietää jotain omasta historiastaan, mutta siltikin. Olen surkea vuosiluvuissa ja nimien muistaminenkin tuottaisi ongelmia, kun pitäisi maahiskapinoitsijoiden nimiä muistaa. Muutenkin on varmasti mukavampaa ja hyödyllisempää opetella taikomista, liemien keittämistä ja muuta yleishyödyllistä. Muut aineet kun on siellä sellaisia, että niistä on ainakin jotain hyötyä. Historia taas on lähinnä vain yleissivistystä.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa wedi

• Vuotislainen
« Vastaus #131 : Maaliskuu 19, 2012, 19:28:38 »
Paras olisi varmaan lento, ja pvs, ja juomat. Surkein on ennustus.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #132 : Huhtikuu 11, 2012, 14:51:03 »
Monia muita kompaten loitsut on paras kouluaine. Kaikkein eniten Harry Potterin maailmassa minua kiehtoo juuri kaikki erilaiset loitsut, tulejo ja entistus ja kaikki muutkin. Toki pimeyden voimilta suojautuminenkin voisi kiinnostaa, sillä siinäkin opetellaan erilaisia kirouksia, mutta arkea helpottavat pienet loitsut ovat niitä kaikkein kiinnostavimpia. Minua ei ainakaan kauheasti kiinnostaisi ruveta tappelemaan velhojen kanssa, joten en tekisi mitään kirouksilla (ellei Voldemort olisi juuri nousussa). Sen sijaan vaikkapa entistukselle minulla kömpelyksellä olisi paljonkin käyttöä.

Huonoin kouluaine on lentäminen. Jos minulla ei olisi voimakasta korkeanpaikankammoa, lentäminen saattaisi olla ihan kivaakin. Minulle se ei tietenkään olisi kivaa. No, miksi yleensä opiskellaan jotakin sellaista, mikä ei ole omasta mielestä kivaa? Sen takia, että se on hyödyllistä. Huispaus ei ole kovin hyödyllistä, se on vain hauskaa joidenkin mielestä. Minulla yksinkertaisesti ei olisi motivaatiota opiskella asiaa, josta en pitäisi ja josta ei olisi minulle mitään hyötyä.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #133 : Tammikuu 22, 2013, 20:35:25 »
Loitsut olisi kivan monipuolinen ja hyödyllinen kouluaine. Olisin aina yhtä innoissani oppimassa uuden loitsun. Loitsut ovat muutenkin paljon kivempia ja hyödyllisempiä kuin esimerkiksi kiroukset.

Kaikkein vähiten pitäisin varmaan taikuuden historiasta. Jotenkin osaan sen kuvitella olevan melkein yhtä tylsää kuin historia jästiaineena. Ja varsinkin kun miettii Binnsin tylsää tapaa opettaa.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #134 : Tammikuu 25, 2013, 23:38:39 »
Paras kouluaine lienee loitsut, ihan elämää ajatellen: mitenkä muuten pärjäät velhomaailmassa, jos et osaa erilaisia loitsuja? En usko, että vaikket olisikaan hyvä muodonmuutoksissa tai liemissä haittaisi jokapäiväistä elämää ollenkaan niin paljon kuin loitsujen osaamattomuus.
Kuitenkin, valitsisin varmaan (jos olisi hyvä professori) taikaeläinten hoidon. Mikään ei olisi yhtä kiinnostavaa kuin oppia kaikista erilaisista otuksista, jotka saattaisivat olla vaaralliasiakin. Lisäksi aineesta olisi sekin hyöty, että jos törmää johonkin otukseen vapaana, saattaisi tietää, miten sen kanssa kannattaa toimia.

Huonoin aine.. Sanoisin, että ennustus. Tulevaisuuden ennustaminen on epätarkkaa ja ainakin minulle se olisi turhauttavaa. Pitäisi tulkita teenlehtiä tai kristallipalloa? Ei kiitos. Ei minun kärsivällisyydelläni. Aineessa tarvittaisiin lisäksi se 'sisäinen silmä', jota en usko kovinkaan monelta oikeasti löytyvän.
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #135 : Tammikuu 26, 2013, 00:53:09 »
Lempiaineitani olisivat liemet, muodonmuutokset, loitsut
Noi nyt ainakin ensiksi tuli mieleen :) Mielenkiintoisia ja perushyödyllisiä aineita, joiden tunneilla olisin aina pelkkänä korvana. Olisi aivan upeaa oppia valmistamaan taikajuomia, muuttamaan esineitä ja eliöitä toiseen muotoon ja tietysti tekemään taikoja ;) <3.

vähiten minua kiinnostaisi taikuuden historia.
Ei ollenkaan minun juttuni tuo historia. Ei edes jästiversio :/
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #136 : Helmikuu 12, 2013, 21:39:10 »
Huonoin kouluaine olisi kyllä taikuuden historia, tietyt osat siitä kiinnostaa, mutta aika kuivalta se Binnsin opettamana kuulostaa.
Paras kouluaine on taikajuomat, ihan vaan sen takia, että opettaja on niin ihana. Kyllä ainakin minulle opettaja vaikuttaa tosi paljon kuinka innoissani oppiaineista olen. Myös ennustamisen opiskeleminen olisi todella kiehtovaa, mutta Punurmio on opettaja sellanen, että sitä joko rakastaa tai vihaa.

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #137 : Helmikuu 12, 2013, 23:23:32 »
Huonoimpia aineita olisi taikuuden historia, taikaolentojen hoito sekä ennustus. Varmasti ainakin taikuuden historiassa ja taikaolentojen hoidossa olis mielenkiintosia juttuja mutta opettajat kyseisissä aineissa ei vakuuta opettajan taidoilla. Taisiis Bins on tylsä, jossain kohtaa kirjoissa oli että muun opettajan opettamana kyseinen aine olisi ollut mielen kiintoinen. Hagrid on jees henkilö, mutta sen mielen kiintoinen taikaolento korreloi aika vahvasti sen kanssa miten vaarallinen se on. Punurmiosta ei tarvitse edes puhua siis sehän sai opettajan vakanssinsa vain siksi että ennusti Volden tuhon.

Parhaita kouluaineita olis yrttitieto ja loitsut koska niistä voisi olla hyötyä arjessakin eikä vain töissä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2013, 15:15:35 kirjoittanut Gil »

Poissa Diamond

• Vuotislainen
« Vastaus #138 : Kesäkuu 05, 2013, 10:45:41 »
Minun mielestäni parhaita aineita olisivat varmaankin taikaeläinten hoito ja loitsut. Myös lentotunnit voisivat olla kivoja. Taikaeläinten hoito siksi, että pidän eläimistä, ja varsinkin hevoset ihania eläimiä, joten tykkäisin varmasti myös yksisarvisista<3, thresthaleista(kirjoitin varmaan väärin) ja hevoskotkista.:) Loitsut siksi, että olisi mahtavaa osata kutsua esineitä luokseen yms. Ja olisi varmasti mahtava tunne lentää ympäriinsä luudan selässä!:)

Inhokkiaineeni taas olisi luultavasti taikuuden historia, koska Binns vaikuttaa tylsältä opettajalta. Voisi se muuten olla ihan mielenkiintoista. Ja ennustus, siitä en varmaan pitäisi siksi että se on niin epävarmaa ja koska kokeisiinkaan ei oikeen voi valmistautua kovin hyvin kirjojen avulla.:)
Luna Lovekiva -> Diamond

Poissa Juomamestari

• Tietäjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #139 : Toukokuu 27, 2015, 16:24:43 »
Taikajuomat. Olen kiinnostunut kemiasta ja taikajuomissa on niin hyvät opettajat. Erityisesti Kalkaros on niin innostava opettaja, kun on mun lempihahmokin. Pidän myös taikuuden historiasta. Olen nimittäin kiinnostunut historiasta jästimaailmassa. Tähtitiedekin ja pvs tunnit vois olla kiinnostavia. Varsinkin Kalkaroksen tunnit.

Surkein kouluaine on ehdottomasti ennustaminen. Se on täysin hyödytöntä ja siinä on surkee ope.
Muinaiset riimutkaan ei varmaan ois mun juttu.
Observing as the owl, the dreadful one.

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #140 : Toukokuu 27, 2015, 17:16:47 »
Vastaukseni tähän on ollut jo pitkään selvä. Ihme, etten ole aiemmin tainnut kommentoda aihetta.
Suosikkiaineitani ovat ehdottomasti muodonmuutokset, taikaeläinten hoito ja pimeyden voimilta suojautuminen. Ne kaikki ovat minusta kiehtovia, mikä nyt oikeastaan onkin se pääsyy sille, että pidän niistä eniten. Niistä olisi myös luultavasti eniten hyötyä ajatellen toiveammattejani velhomaailmassa ja sitä, mitä haluaisin muutenkin tulevaisuudeltani - haluaisin työskennellä Charlie Weasleyn tapaan lohikäärmeiden parissa ja olen ollut kiinnostunut muodonmuutoksista jo kauan ennen Harry Potterien lukemista. Vaikka en jästimaailmassa haluakaan opettajaksi, voisin haluta opettaa muodonmuutoksia velhomaailmassa. Opiskelisin ehdottomasti animaagiksi. Pimeyden voimilta suojautuminen kiinnostaa minua juuri niiden taikojen vuoksi. Haluaisin erityisesti oppia loihtimaan suojeliuksen ja sitä kautta tietää, millainen oikeastaan olen sielultani. Siinä aineessa käydään myös läpi pimeyden olentoja ja taikoja - tai ainakin sellaisen käsityksen olen saanut, koska pitäähän sitä tietää, millaisia vihollisia vastaan on parasta käyttää mitäkin suojautumistaikaa.
Inhokkiaineitani en oikein osaa nimetä. Kaikissa on jotakin kiehtovaa, mutta pidän silti vähiten tähtitieteestä ja ennustamisesta. Ne tähtititeteen tähtikartat ja planeettojen liikkumaratojen kuvaamiset paperille eivät vain tunnu minun jutultani, vaikka noin muuten olenkin kiinnostunut avaruudesta. Ennustaminen taas on "epätarkkaa tiedettä", kuten Hermione muistaakseni sanoi Azkabanin vanki -elokuvassa ja ehkä myös kirjassa. Jos tietäisi tulevaisuuden, sitä voisi yrittää muuttaa, eikä se silloin olisi tietenkään enää sama, jos yritys onnistuisi. Lisäksi vaikuttaa siltä, että sitä voivat osata vain näkijän lahjan kanssa syntyneet, ja kaikki muut ovat siinä aivan surkeita. Ei siis olisi minulle tarkoitettu aine, koska minulla ei varmasti olisi mitään lahjoja siihen. Usein on myös parempi vain elää elämäänsä oman pään mukaan, eikä seurata ennalta nähtyä "kohtaloa".
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 27, 2015, 18:53:58 kirjoittanut Soul Spirit »
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa Sinead

• Lahna
  • Vuotislainen
    • Tylypahka AM
« Vastaus #141 : Toukokuu 27, 2015, 18:50:09 »
Ennustaminen voisi olla ihan hauskaa hommaa, vaikkei se kovin tarkkaa olekaan. Voisin silti olla eniten kiinnostunut pimeyden voimilta suojautumisesta, koska kaikki kiinnostavimmat jutut on käsitelty niillä tunneilla. Ehkä myös loitsut ja ehdottomasti lennon ja huispauksen tunnit! Olisi siistiä päästä lentämään luudanvarrella. Taikuuden historiakin voisi olla kiinnostavaa, jos sitä ei opettaisi Binns.
Yrttitieto voisi olla jännää, koska tykkään täällä jästimaailmassakin kukkien istuttamisesta. Taikamaailmassa kukat olisivat vain astetta mielenkiintoisempia. Taikaeläimet ja tähtitieto kuulostava mielenkiintoisilta nekin, ja luulen, että loppupeleissä minulla olisi samanlaisia valinnanvaikeuksia lukkarini suhteen kuin Hermionella. :D

Luulisin, ettei minulla olisi lahjoja taikaliemien sekoitteluun tai muodonmuutoksiin, koska molemmat ovat aika pikkutarkkoja aineita. Ehdottomasti en olisi animaagityyppiä, koska muodonmuutokset vaativat matemaattisuutta ja animaagius on se potenssiin triljoona. Hyi, hyi ja vielä kerran hyi.
Jotta pääsisi perille, on eksyttävä tieltä.

Poissa wollie

• Vuotislainen
« Vastaus #142 : Toukokuu 28, 2015, 19:36:21 »
Jos Harry Potter -sarjaan on uskominen ja katsominen, niin mikään kouluaine Tylypahkassa ei ole kovin hyvä. En toki tunne tuota taikamaailmaa niin hyvin, että tietäisin mitä taitoja taikamaailmassa tuohon aikaan tarvitaan, ja mitä ei. Mutta oudolta tuntuvat ja vaikuttavat asiat, mitä oppitunneilla opiskellaan.

Muodonmuutoksissa opetetaan, kuinka torakoista tehdään nappeja tai tulitikuista neuloja. No toki kätevää, jos vaikka neulat ovat loppuneet, mutta omistaakin kasan tulitikkuja. Opetetaanko kuitenkaan tunneilla mitään oikeasti hyödyllistä? Viisasten kivessäkin McGarmiwa näyttää oppilaille kuinka tuoli/pulpetti muutetaan porsaaksi. Hyödyllistä? Varmaan, jos haluat äkkiä joulukinkun (joka saattaa muuttua takaisin tuoliksi). Ylipäätään olen miettinyt, että mitä hyötyä muodonmuutoksista sinänsä on? Jos muuttaa esineen toiseksi, niin muuttuuko se jossain vaiheessa takaisin alkuperäiseksi? Jos muuttuu, niin ei kovin hyödyllistä ja mukavaa. No, ehkä oppilaiden on joissain tulevissa ammateissaan (kuten aurorit) hyvä osata naamioida itseään ja esineitä, sekä tunnistaa muutettuja esineitä.

Entäs liemet sitten? Tehdään suurennusliemiä ja oppilaille esitellään lemmen- ja onnenliemiä. Hauskaa viihdykettä, mutta oikeasti hyödyllistä? En usko. Oikeastihan olisi mukava oppia vasta-aineiden sekoittelua sekä lääkeliemien keittelyä. Niistä ei vain puhuta sanaakaan.

Loitsuissa taas hilpeytetään toisia, jee. Lisäksi opetellaan kutsumaan (tulejo!) ja lähettämään (menejo!) esineitä. Se on toki hyödyllistä, mutta laiskistaa niin paljon. Kätevää toki sotkuisessa huoneessa tai muualla, missä ei tiedä mistä etsiä :D

Muutkin aineet vaikuttavat kirjojen perusteella aika huonoilta. No, Taikaeläinten hoito kenties vaatisi toisen opettajan, niin meno voisi siinä aineessa muuttua parempaan. Sori nyt vaan, Hagrid. Sama koskee taikuuden historiaa. Ennustusta myös, tosin ennustuksen huonouteen vaikuttaa myös se, että siihen tarvitsee sen lahjan ja sisäisen silmän. Hieman turhaa opiskella ennustusta ilman ennustuksen lahjaa.

Kirjojen perusteella hyviä aineita ovat ainakin PVS (riippuen opettajasta!) ja yrttitieto. PVS nyt tulee esille eniten kirjoissa koska Harryn lemppari ja Voldemortia vastaan taisteleminen. Kuitenkin pimeyden voimia vastaan on aina hyvä osata taistella. Yrttitiedossa taasen mm. istutetaan alruunoita, joista saa vasta-ainetta kangistuneille.

On toki huomoitava, että kirjat kerrotaan Harry Potterin näkökulmasta, eikä Harry ole mikään maailman innokkain opiskelija. Kirjojen pääteema tai -juoni ei myöskään ole oppitunnit, joten niitä ei kuvata niin paljoa ja useasti. Oppitunneista kerrotaan, jos ne vievät jotenkin juonta eteenpäin, esittelevät taikamaailmaa, niillä tapahtuu jotain tärkeää tai niillä opetetaan asia, joka tulee tärkeäksi myöhemmin. Ja alaluokilla voidaan esimerkiksi opetella kutistusliemen tekoa liemitunnilla, ja samalla oppilaat oppivat miten liemiä ylipäätään keitellään, ja miten leikellään ainesosia ja miten noudatetaan ohjeita.

Kuitenkin opetusta on paljon kirjojen kuvauksen ulkopuolella. Niinpä valitsen sen perusteella parhaaksi aineeksi Loitsut, sillä loitsut ovat kaiken perusta. Lisäksi Lipetit vaikuttaa erittäin pätevältä ja kannustavalta opettajalta :)
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema

Poissa Chandler Bing

• Pleikkarin pelaaja
  • Vuotislainen
  • DRACO MALFOY!!! ♥♥♥
    • ♥ Harry Potter ♥
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #143 : Maaliskuu 27, 2016, 19:09:53 »
Parhaimmat aineet ovat mielestäni loitsut, PVS ja taikajuomat. Koska ne ovat mielenkiintoisimpia! Olisi jännää sekoitella joitain aineita noidankattilaan ja sitten siitä valmistuisi taikajuoma, vau. Loitsut olisivat hyödyllisiä, sillä sitten voisi taikoa kaikenlaista. PVS:n oppitunnit ovat kirjoissa olleet niin jännittäviä, niin siksi se olisi suosikeissani.
"Never. I'll never turn to the Dark Side. You've failed, your highness. I am a Jedi, like my father before me." - Luke Skywalker