Kirjoittaja Aihe: Mikä on mielestäsi Tylypahkan paras/huonoin kouluaine?  (Luettu 39175 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa kirja

• Error 404: User not found
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Mikä on mielestäsi Tylypahkan paras/huonoin kouluaine?
« : Heinäkuu 20, 2007, 14:41:17 »
//Surumielinen siivosi ja tomutti 230709. :)

Eli siis ideana olisi kertoa perusteluiden kanssa Tylypahkan paras ja huonoin kouluaine. Miksi juuri se? Kouluaineita on paljon, ja siis mikä niistä on paras tai huonoin?
Minä pidän eniten Pimeyden voimilta suojautumisesta, koska siinä opitaan kaikkea tärkeää ja se on hyödyllistä tulevaisuutta varten. Lisäksi opettajien kokoaikainen vaihtuminen tuo salaperäisyyttä ko. aineen ylle. Harryn menestyminen vain kasvattaa minun pitämistäni, koska pystyn helposti samaistumaan Harryyn ja Harryn mielipiteisiin. Juuri sen takia pidän ko. aineesta. Opettajista myös Lupin sekä Vauhkomieli ovat hyviä ja hauskoja opettajia, jotka myös osasivat opettaa ainetta kunnolla ja hauskasti.

Huonoin aine on kenties numerologia tai ennustus, koska ne eivät ole hyödyllisiä. Ennustuksessa on tosin myös huono opettaja/professori, mikä vain laskee sen pisteitä, koska jos Harry siitä tykkäisi/pitäisi/haluaisi oppia sitä, niin hän ei opettajan/professorin takia voisi oppia sitä kunnolla. Ennustus ja numerologia eivät voi auttaa Harrya/Ronia/Hermionea/Ginnya mitenkään viimeisen kirjan aikana, eli aineet ovat siis hyödyttömiä, jonka takia en niistä pidä paljoakaan.
Areena on teidän!
~kirja
//Jos täällä on topic, missä on lista kaikista kouluaineista, voisiko joku ystävällinen olento antaa linkin?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2009, 18:43:42 kirjoittanut Sru »
Jos lisäät tietoosi tilastoja, ihmiset uskovat sinua paremmin. Jo 96 %:ssa tapauksista!

Fleurosa

• Ankeuttaja
Vs: Mikä on mielestäsi Tylypahkan paras/huonoin kouluaine?
« Vastaus #1 : Heinäkuu 20, 2007, 19:22:41 »
Hmm ehkä paras aine, tai aine joka itseäni kiinnostaisi olisi varmaankin Loitsut. Olisi mukavaa oppia kutsumaan tavaroita luokseen, leijuttamaan niitä ja ynnä muuta sellaista. Luulen että siitä olisi minulle eniten hyötyäkin, jos eläisin jästimaailmassa. Toisaalta jos eläisin taikamaailmassa, voisi lempiaineeni olla ehkäpä Pimeyden voimilta suojautuminen, sillä siitä olisi eniten hyötyä jos vapaalla jalalla olisi pimeyden velhoja. Olisi mukava oppia taikomaan karkotaseet ja suojelius mikäköhän eläin olisi minun suojeliukseni? ja muita taikoja joilla pärjäisi. Pimeyden voimilta suojautuminen voisi myös olla melko kiinnostavaa, kenties pelottavaakin, sillä samallahan oppisi kaikenmaailman pimeyden olentoja ja velhoja.

Huonoin/tylsin oppiaine mielestäni olisi Taikuuden historia. Siitä en hyötyisi mitään, oppisin vain uutta maailmani historiasta. Melko samanlainen aine kuin meidänkin historia, siinä ei olisi mitään jännitystä eikä paljon fyysistä tekemistäkään. Pidän kyllä historiasta, mutta taikamaailmassa eläessäni se voisi olla perin pohjin tylsä aine. Ja vielä kaiken päälle, luulen että itsekin nukkuisin tunnilla jos opettajanani olisi sama haamu Binns oliko se Binns? en muista kunnolla sillä ainakin kirjan kuvaelmien mukaan tunnit olisivat maailman tylsimpiä mielestäni.

Maldiva

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Heinäkuu 20, 2007, 19:40:15 »
Jos olisin Tylypahkan oppilas, todennäköisesti pitäisin eniten taikajuomista. Ne kuulostavat niin kiehtovilta, olisi kiva osata valmistaa felis felicistä, lemmenjuomaa.. :D Toinen suosikkiaineeni olisi todennäköisesti pimeyden voimilta suojautuminen, koska olisi hienoa opiskella jotain ainetta josta olisi hyötyä kun kohtaisi pahuutta.

Inhokikseni ehkä nousisi yrttitieto, sillä kasvit ovat tylsiä tapauksia.. Ainakin yleensä.

Poissa Odey

• miss marauder
  • Vuotislainen
  • I think I need a HUG <3
« Vastaus #3 : Heinäkuu 25, 2007, 12:27:05 »
Suosikkejani olisivat luultavasti pimeyden voimilta suojautuminen, liemet ja loitsut. Myös taikuuden historia voisi olla mielenkiintoista. Nuo aineet siksi, että pimeyden voimilta suojautumisessa on paljon käytännön harjoittelua ja olisi mielenkiintoista päästä esimerkiksi kamppailemaan mörköä vastaan. Liemet siksi, että pidän kaikenmaailman "keitosten" tekemisestä ja se olisi varmasti erittäin antoisa ja mielenkiintoinen aine. Loitsut nyt tietysti siksi, että tottakai minä haluaisin oppia noitumaan vastustajiani ja sehän on yksi tärkeimmistä aineista. Taikuuden historian valitsin siksi, että pidän muutenkin historiasta, joten en usko, että taikuuden historia tekisi poikkeusta. Tai siis velhojen historiahan saattaa olla paljonkin mielenkiintoisempaa. Tosin joku muu opettaja voisi olla hyvä, kuin Bins. Muutenkin oppiaineen mielyttävyydestä tekee paljon opettaja. Harvoin, jos opettaja on huono, kukaan jaksaa keskittyä tai muutenkaan pitää aineesta. Varmasti joku pimeyden voimilta suojautuminenkin olisi kammottavaa, jos opettajana olisi henkilö tyyliin Umbridge tai nimenomaan tuo taikuuden historia ja opettajana Bins.

Huonoja/tyhmiä kouluaineita en osaa Tylypahkasta samalla tavalla päättää, mitä osaisin omassa koulussani. Muinaisiin riimuihin ei taitaisi kärsivällisyyteni ja kiinnostukseni riittää. Kuulostaa juuri niin pitkäveteiseltä. Myös numerologia voisi saada minut torkahtelemaan tunneilla, vaikka olisi mielenkiintoista edes käydä jokaisen aineen tunneilla. Samoin inhokkiaineisiini kuuluu ennustus. Minulle kaikki pitää olla enemmän konkreettista tai siis, että en jaksaisi uskoa siihen, mitä näen jossain kristallipallossa. Sellainen ei vain jaksa mennä tajuntaani.

//Ainiin.. Olin unohtaa muodonmuutokset. Olisi älyttömän hienoa osata muuttaa esineiden muotoa, tai olla animaagi <3
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 26, 2007, 19:06:19 kirjoittanut Odey »
Some days just have more memories than others

Sinéad

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Heinäkuu 28, 2007, 16:46:12 »
Eniten pidän pimeyden voimilta suojautumisesta, koska siinä opitaan keinoja joilla voi suojautua pimeyden voimilta (ja tulipa taas järkevä lause...).
Se on ehkä hyödyllisin, pahuus on suuri uhka koko maailmassa, se aiheuttaa kaikki ongelmat sillä ahneus, välinpitämättömyys ja monet muut ovat osa sitä.
Tietenkin myös loitsut, muodonmuutokset ja taikajuomat ovat tärkeitä.

Vähiten pidän oppiaineista ehkä ennustuksesta, se on niin epätarkkaa ja pääosin humpuukia (vaikkakin lueskelen horoskooppeja).

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #5 : Heinäkuu 29, 2007, 17:39:39 »
Eläimet ovat aina olleet minulle sydäntä lähellä, joten uskoisin, että taikaeläinten hoito olisi minun lempiaineeni Tylypahkassa. Olen myös aivan rakastunut kirjaan Ihmeotukset ja niiden olinpaikat. Joskus muinoin olen myös opettanut taikaeläinten hoitoa jossain virtuaali tylypahkassa netissä *hihittää* Uskoisin, että yrttitieto voisi olla myös lähellä sydäntäni, koska luonto ja kasvit ovat myös minulle tärkeitä. ^^ Lentäminen olisi kyllä varmasti myös varmasti hauskaa ja vauhdikasta, mutta onkos sitä vain ensiluokkalaisilla?

Ensimmäiseksi inhokkiaineeksi voisin sanoa, että niitä olisivat varmasti liemet ja ennustus. Uskoisin olevani liemissä kerrassaan surkea, koska olen aivan surkea kokki. Pitäisi olla vähän tarkempi ainesosia mitatessa ja jotenkin olen vielä niin rähmäkäpälä, että olen ihan varma että joka tunnin päätteeksi olisi noidankattila lattialla kumollaan. ^^ Ennustus taas sen takia, että olen ihminen, joka elää päivän kerrallaan. Inhoan sitä, että joku suunnittelee elämäänsä etukäteen. Minulle on vaikeaa päättää jopa mitä teen huomenna. Ja kun joku ennustaisi sitten, että "joo sää kuolet viikon päästä". Ehei, en haluaisi opetella katsomaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. ^^

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
« Vastaus #6 : Heinäkuu 30, 2007, 13:39:06 »
Tosi monet aineet kuulostavat mielenkiintoisilta. Voisin vaihtaa millon vaan tavallisen koulun taikakouluksi. Olis hienoa käydä taikakoulua. Taikajuomat kuulostaa kivalta. Pääse sekoittamaan juomia, vaikkapa Felic felicistä. Toinen olisi varmaan Pimeyden voimilta suojautuminen. On kiva opiskella jotain oikeasti hyödyllistä, varsinkin kun Voldemort ja kuolonsyöjät ovat vapaalla jalalla. PVS:n taitoja tarvitsee itsensä puolustamiseen.

Inhokki aineeni olisi varmaan Taikuuden historia. Tylsää kuunnella vaan joistain maahiskapinoista ja noitavainoista ja en tykkää "oikeistakaan" historian tunneista, niin luulen että tämä voisi olla hieman samanlaista. Toinen inhokkiaineeni olisi ennustus. En usko mihinkään yliluonnolliseen tai horoskooppeihin yms.  Ennustus on vain epätarkka tiedettä.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Heinäkuu 30, 2007, 21:48:00 »
Jos kävisin Tylypahkaa lempiaineeni olisi Pimeyden voimilta suojautuminen - jos opettajana olisi Lupin - jotta oppisin kaikki suojaukset pimeyden velhoja vastaan ! Sitten voisin lähteä Harryn ja muiden mukaan tappamaan Volde-, anteeksi siis tiedätte-kai-kenet ja Kuolonsyöjät. 8)

Loitsut ja Jästitieto olisivat myös lempiaineitani. Loitsujen avulla leijuttelisin asioita ilmassa ja loihtisin itteni näkymättömäksi, jotta pääsisin kiusaamaan muita! Joo oon tällänen kamala ilkimys Rohkelikko! :D Jästitieto siksi, koska jos olisin samanlainen velho kuin Weasleyt enkä tietäisi mitään jästeistä, tottakai haluaisin tietää niistä, niinkuin nytkin velhoista (jos en tietäisi mitään niistä).

Taikajuomatkin voisivat olla ihan käytännöllinen ja mielenkiintoinen aine. Tekisin lemmenliemiä ja juottaisin ne Ronille. <3
(en kuitenkaan sekottaisi liemiä parranajokoneeseen, kuten Tuisku ficcissä täällä. Niin ja... ei pitänyt mennä ficcien mainostukseksi :D)

Poissa Omppuli

• Teeholisti
  • Vuotislainen
  • Tyystin hassahtanut otus
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #8 : Heinäkuu 31, 2007, 10:25:19 »
Minun lemppareitani on Muodonmuutokset ja loitsut. Muodonmuutoksissa voi muuttaa kaikenlaista esineitä toiseksi, se on tosi kiehtovaa. Tai voi muuttaa itsensä, joksikin...
Loitsuissa olisi kivaa oppia esim. tulejo-loitsu, hilpeys-loitsu jne. Se olisi hirvittävän hyödyllistä.

Vihaisin varmaan liemiä. Siis siinä pitää olla hirvittävän tarkka ainesosien kanssa. Varmaan reputtaisin V.I.P:eissä komeasti. Ja jos Kalkaros olisi opettajana, enkä kuuluisi luihuiseen olisi tunnit aika tuskaa. Muuten kaikki kävis, mutta minua pelottaisi kyllä olla vastakkain hevoskotkan kanssa... :D

Retiisi

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Heinäkuu 31, 2007, 22:12:31 »
Parhaita olisi varmaan loitsut, yrttitieto, muodonmuutos ja taikaolentojen hoito.  Loitsut ja muodonmuutos, koska olisi hienoa oppia loitsuja ja esineiden ja asioiden muodon muuttamista, eli ne siksi. Taikaolentojen hoidosta pitäisin, koska pidän eläimistä yleensäkin. Yrttitietoa en oikeastaan osaa perustella kovin hyvin. Se vain tuntuisi mielenkiintoiselta. Muinaiset riimutkin kuulostaa innostavalta...

Huonoimmat olisivat varmaan ennustus (tuskimpa sitä osaisin) ja taikuuden historia (varmaan nukuttaisi).
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2007, 22:26:46 kirjoittanut Retiisi »

Poissa Trigger

• Hammaskeiju
  • Vuotislainen
  • Nielen purematta
« Vastaus #10 : Elokuu 10, 2007, 12:13:29 »
Minusta tuntuu että muodonmuutokset ja loitsut olisivat jotain mikä sopisi minulle. Lipetitin ja McGarmiva osaavat varmasti opettaa oppiainettaan esimerkillisesti, ja vaikka opiskella täytyy, olisi varmasti myös kivaa poimia opiskelunsa hedelmä muuttelemalla vaikkapa Dracon kaltaisia ihmisiä hillereiksi tai mandariineiksi.

Myös taikaeläinten hoito kuulostaa mukavalta. Thestralit, yksisarviset ja hevoskotkat vaikuttavat todella mielenkiintoisilta otuksilta, ja ehdottomasti nauttisin traikaeläinten hoidon tunneista, jos olisin Tylypahkan oppilas.

Voisi olla, että pimeyden voimilta suojautuminen ja taikuuden historia eivät ihan uppoaisi minuun. Toki olisi ihanaa opetella tekemään vaikkapa suojeliuksia, mutta muuten en ehkä näistä kahdesta aineesta pitäisi, syystä että en ole kovin kärsivällinen enkä ehkä tykkäisi karkotaseet- ja tainnutu -tyylisten loitsujen opettelusta. Paitsi jos pihalla hengailisi Voldun tapainen mahtivelho.
Hiljaa yksin pimeässä

Poissa Crina

• äxdee
  • Vuotislainen
  • Pilkkupallero
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #11 : Elokuu 15, 2007, 18:27:47 »
Lempiaineeni taitaisi olla muodonmuutokset tai sitten loitsut. Molemmat kuulostavat kirjojen perusteella kivoilta. Olisi ihanaa oppia muuttamaan esineitä toisiksi esineiksi ja takaisin, ja nauttisin erittäin paljon ihmismuodonmuutoksista (haluan värjätä kulmakarvani erivärisiksi ^^). Loitsut valuvat melko lailla samaan kategoriaan, niiden tuntien tunnelma vaikuttaa aina kovin rennolta, ja minä pidän sellaisesta ilmapiiristä oppitunneilla(kin). Ja opettajat ovat aivan ihania. McGarmiwa on idolini #1, ja Lipetit vaikuttaa hirveän mukavalta, älykkäältä ja rennolta opettajalta, joka todella osaa opettaa pököpäillekin loitsujen ideat. Pitäisin varmasti myös paljon taikaeläinten hoidosta (niin kauan kuin Hagrid pitää käpälänsä erossa omakeksimistään eläinlajeista), muinaisista riimuista ja taikuuden historiasta (Binnsillä tai ilman).

Liemet sen sijaan tulisi olemaan ehdoton inhokkini. En ole koskaan ollut hyvä kemiassa, johon liemet voi kai melko lailla rinnastaa, enkä muutenkaan pidä sellaisesta pilkuntarkasta syhräämisestä. Jos vahingossa laitat liemeen pari hyppysellistä liikaa jotakin ainetta, niin eikös se heti paikalla räjähdä tai mene pilalle tai jotakin. Ja Kalkaros opettajana olisi pahin painajaiseni. Ylipäätään jokainen, joka pitää opetusmetodinaan sitä, että lyttää mahdollisimman monen oppilaansa itsetunnon alas lelliessään yhtä häpeämättömästi, saa minulle kylmiä väreitä aikaan. Kuhnusarvio sen sijaan olisi mitä sympaattisin opettaja (jos tyyppi vain älyäisi uinuvat neronlahjana ja kutsuisi minut niihin juhliinsa).
Tuli yö ja suuret tähdet, ja hemuli rakasti yhä puutarhaansa. Se oli suuri ja salaperäinen, siellä saattoi eksyä - mutta mitä siitä, siellähän oli koko ajan kotona.

Namira

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Elokuu 16, 2007, 14:35:57 »
Oma suosikkini olisi ehdotta muodonmuutokset. Ah, muuttaa nyt noin vain esineen muotoa vaikkapa pihakasvista hilleriksi. Kaikkein mahtavinta olisi olla itse animaagi - olisin valmis opiskelemaan erittäin ahkerasti tämän eteen. Ulkonäkömuutokset nekin olisivat varmasti aika metka juttu, jos voisi voisi olla varma että kykenee palauttamaan sen oman ulkomuotonsa takaisin. Toinen suosikkini olisi varmasti pimeyden voimilta suojautuminen sekä loitsut. On varmaankin sanomattakin selvää että olisi erittäin hienoa opiskella suojeliuksia, puolustusloitsuja ja muita erittäin tärkeitä asioita oman turvallisuuden kannalta. Loitsut, no niitä nyt vain olisi yksinkertaisesti mukava oppia niin monta kuin suinkin kykenisi. Opettajia en nyt niinkään huomioinut arvosteluasteikollani, mutta voisin nyt tässä sanoa että esimerkiksi McGarmiwa toimii mielestäni erinomaisena opettajana ja roolimallina, samaa sanoisin Lipetitistä.

Ja se inhokkiaine. Hm, paha sanoa, mutta veikkaisin sen olevan jästitieto. Tuskin kovin käytännöllinen aine meille? Olisihan se mielenkiintoista kieltämättä kuulla velhojen mielipiteitä asioihin, mutta silti. Kaiken opiskelun keskellä tämä olisi vain ajanhukkaa, mikä ainakin omille hermoilleni olisi jo liikaa.

Poissa Getorick

• Haaveilija
  • Vuotislainen
  • Ian <3
« Vastaus #13 : Elokuu 16, 2007, 15:41:51 »
Voi, lempiainetta on kovin vaikea sanoa. hmph no tähän tulee sitten muutamia parhaita :D
Muodonmuutokset, koska se olisi vaan siistiä muuttaa asioiden muotoa. Ja paras: Haluaisin olla Animaagi!! Siis niin siistiä :D
Huispaus! /lentotunnit Lentäminen olisi varmasti tosi siistiä
Pimeyden voimilta suojautuminen, oli aika turhaan sanottu mutta tietysti sanon. Lempi opettajat tässä on ollu tietysti Lupin ja noh vale Vauhko-Mieli oli aika kiva. :p
Loitsut, no eipä tässä mitään erityisiä perusteita ole. Tosi tärkeä aine.

En nyt tiedä olisiko niinkään kivaa, taino voisi ollakkin, mutta:Liemet. Olisi varmasti hauska tehdä jotain taikajuomia :p haha, haluaisin kokeilla osaisinko tehdä mitään edes, ja haluaisin testata monijuomalientä ;d

Inhokkiaineet:
Ehdottomasti Tähtitiedevai mikä onkaan. Juu tähtien katselu talvipakkasella on mukavaa mutta se siitä sitten.
Ennustus kuulostaa myös aika epävarmalta ja tylsältä.

[OFF]: Nyt tiedän miksi Numerologian opettajan nimi on professori Vektor. Käsiteltiin pitkän matikan tunneilla vektoreita. Yhteys lienee ilmiselvä ^^ [/OFF]
Luonnevika.
Täytyy taistella.
Joskus voi myös taiteilla. Tai ainakin yrittää.

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Syyskuu 02, 2007, 19:07:33 »
Paras kouluaine on mielestäni ehdottomasti Pimeyden voimilta suojautuminen, koska se on hyvin hyödylllinen taito velhomaailmassa. :D Olis kiva oppia se Odotum suojelius -loitsu, ja hauskaa nähdä mikä olisi eläimeni <3 :D
Huonoin aine minusta olisi Ennustus, koska ei minusta olisi hauska nähdä esim. aikaan jossa kuolen :o! Eikä se olisi niinkään hyödyllinen aine muutenkaan.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #15 : Lokakuu 05, 2007, 20:17:55 »
Loitsut, niistähän kaikki lähtee. Olisi niin upeaa osata taikoa. Ihana ajatus.
Taikaolentojen hoito, olenhan näitä eläinihmisiä, ja taikaolennot tuntuu mahtavalta ajatukselta. Ei pahalla, mutta Hagrid ei kuitenkaan ole paras opettaja (thestraleja lukuunottamatta).
Ennustus, jos sitä ei opettaisi Sibylla Punurmio. Perehtyisin mielelläni aiheeseen, kun siihen jästimaailmassakin olen hieman tutustunut.
Pimeyden voimat sekä Pimeyden voimilta suojautuminen ovat molemmat sellaisia juttuja, joiden tunneille minut saisi hyvinkin helposti.
Lentäminen, jota vain ykkösellä opetetaan, on niitä koskaan toteutumattomia haaveita *huokaus*.
Muista aineista kiinnostaisivat ainakin liemet ja tähtitieto, vaikken tähtikarttojen piirtämistä heti pidäkään niin houkuttelevana. Kaiken kaikkiaan vaihtaisin mieluusti mihin tahansa Tylypahkan aineeseen tavallisen koulupäiväni, vaikka taikuuden historia prof. Binnsin pitämänä voisi vastata matikantunteja.

Poissa Meenai

• Helmisimpukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Lokakuu 12, 2007, 15:42:21 »
Mieluisin olisi Loitsut, Muodonmuutos, Liemet, Tähtitieto, Ennustus ja Lentäminen. Loitsuthan ovat kaiken perusta ja muodonmuutokset vaikuttavat mielenkiintoisilta. Liemet olisivat ihana aine. Saisi sekoitella kaikkia outoja aineita keskenään, vähän kuin kemia, mutta varmasti paljon kiehtovampaa. Tähtitieto on aina kiinnostanut minua, kuten myös ennustus. Ja kukapa ei haluaisi osata lentää?

Epämieluisin olisi Taikaeläinten hoito, Muinaiset riimut ja Numerologia. Taikaeläinten hoidon tunnilla en uskaltaisi tehdä mitään. Muinaiset riimut ja Numerologia vaikuttavat liian monimutkaisilta ja vaikeilta minun yksinkertaisille aivoille.

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #17 : Marraskuu 10, 2007, 18:27:47 »
Mieluisinta olisivat varmasti loitsut ja pimeyden voimilta suojautuminen. Haluaisin niin kipeästi osata tehdä taikoja... Ja PVS yksinkertaisesti siksi, että vastustan pimeitä voimia ja haluaisin oppia taistelemaan sen kannattajia vastaan. Lentämistäkin olisi mielenkiintoista kokeilla. En ole koskaan lentänyt millään, joten se olisi kivaa.

Huonoin aine on ennustus. Se on vain niin kaukaa haettua ja silkkaa hölynpölyä, ainakin Punurmion tai Firenzen kaltaisten opetuksessa. :D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2007, 18:44:19 kirjoittanut Titta »
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Larzku

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Marraskuu 10, 2007, 22:24:55 »
Tylsimmät

Taikuuden historia Sitä kuvataan jo kirjoissa niin tylsänä oppianeena, että tuskin sitä jaksaisi kovinkaan kauaa...

Ennustaminen En yleensäkkään usko tuollaisiin juttihin, kun ennustukset jne. joten mitä järkeä opetella sellaista hölynpölyä?

Taikaolentojen hoito Se voisi olla hauskaakin, mutta jos vahdiaan jotain fletlumatoja niin ei sitten. Vaikka ajatus kamalista palovammoista ja räiskeperäisten sisuliskojen taluttamisesta eivät myöskään houkuttele.

Kivat

Pimeyden voimilta suojautuminen Minusta olisi mahtavaa oppia taistelemaan ja loihtimaan suojeliuksia. Vaikka Tylypahkassa onkin ollut vähän öh, huonoja opettajia (lukuun ottamatta Lupinia) se vaikuttaa kivalta aineelta.

Taikajuomat Voisin kuvitella itseni keittämässä jotain onnenjuomaa tms. Mutta Kuhnusarvio mielummin opettamaan, en kestä Kalkarosta.

Muodonmuutokset Ovat erittäin vaikeita, mutta juuri se haasteellisuus houkutteleekin.

Loitsut Ehdottamasti! On hyvä osata kaiken maailman loitsuja ja herjoja. (en tiedä kuuluvatko herjat pimeydenvoimilta suojautumiseen) Se on takuulla myös suht helppo aine muiden rinnalla.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2008, 22:22:35 kirjoittanut Larzku »

Elf

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Marraskuu 13, 2007, 19:51:49 »
Luulen, että Pimeyden Voimilta Suojautuminen ja Loitsut olisivat eniten minun juttuni. Pimeyden Voimilta Suojautuminen olisi varmasti kiinnostavaa ja jännittävää ja pitäisin siitä varsinkin jos opettaja olisi hyvä. Samoin Loitsuissa. Siellä opitaan käteviä ja kiinnostavia taikoja, jotka ovat hyödyllisiä. Olisi ihana vain leijutella tavaroita ilmassa, tai sitten tehdä jotain muita loitsuja. Myös taikaliemien keittäminen olisi varmasti hauskaa. Saisi leikellä kaikenlaisia eri aineksia ja sitten sekoitella niitä noidankattilassa. Kun Kalkaros nyt on opettanut Liemiä suurimmaksi osaksi, se tietenkin vähän varjostaa ainetta, mutta muuten tykkäisin siitä varmasti.

En varmasti tykkäisi Ennustuksesta. Pitäisin sitä turhana ja ärsyttävänä. Siitä ei olisi hyötyä, sillä sitä ei kuitenkaan oppisi :D. Vaikka Taikuuden Historia onkin kuvattu niin tylsänä kirjoissa, luulen, että pitäisin sitä kiinnostavana, jos opettaja olisi joku muu. Numerologia voisi olla kiinnostavaa, vaikka matikka ei olekkaan lempiaineitani.

Poissa whitemouse

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Joulukuu 02, 2007, 18:48:26 »
Aine jota en ikinä haluaisi alkaa opiskella olisi muinaiset riimut. Mitä hyötyä noistakin olisi, eikä varmaan kärsivällisyyskään riittäisi. Kielissä olen huono ja nuo riimuthan eivät ole edes tuttuja kirjaimia, joten ei tulisi mitään.

Suosikkiaineotani voisivat olla loitsut, koska niistä on hyötyä ja olisi mahtavaa saada taikasauvaa näpäyttämällä jokin esine lentämään tai muuta vastaavaa.
Lentotunnit olisi toinen suosikkiaina, koska olen aina halunnut lentää. En ole ollut ikinä edes lentokoneessa, mutta paljon upeampaahan olisi lentää luudalla tai jolain eläimellä (kuten hevoskotkalla taikaeläinten hoidossa, jos se olisi  sellainen kiltti hevoskotka joka antaa minun lentää eikä pudota selästä).

Taikuuden historia voisi olla ehkä kinnostavaa jos sitä opettaisi joku muu kuin Binss.

Emily Popping

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Joulukuu 06, 2007, 16:20:22 »
Eniten ehkä pitäisin loitsuista ja taikajuomista, tosin luonnollisesti ilman kalkkarosta. Loitsut houkuttelevat siksi, että yleensäkkin haluaisin oppia taikomaan erilaisia loitsuja. Erilaisten loitsujen oppiminen ja harjoitteleminen kuulostaa hauskalta, en oikein pidä sellasesta pänttäämisestä, eli esimerkiksi numerologia ei todellakaan olisi se minun juttuni. Siitä siis ehkä pitäisin vähiten. Ei siitä tosin kauheasti mitään kerrota, mutta kuulostaa matikan kaltaiselta ja varmaan onkin. Korjatkaa jos olen väärässä.
Taikajuomissa taas saisi keitellä kaikenlaisia liemiä. Olen aika kokkaushullu, joten varmaan sen takia minulle sopisi. Kyllä ne varmaan loppuenlopuksi kaikki aineet menisivät. Taikuuden Historiakin voisi olla kivaa...

Poissa tilove

• Vuotislainen
« Vastaus #22 : Joulukuu 10, 2007, 11:05:40 »
Parhaat aineet: Parhaat aineet olisivat siis liemet koska aine itsessään vaikuttaa mielenkiintoiselta ja loitsut sillä kyllähän kunnon taikuudessa tarvitaan ihka oikeita taikoja eikä vain jotain tähtien tarkkailua yms. Myös jästitietoa olisi todella hauska opiskella velhojen näkökulmasta. Se olisi varmasti yksi mielenkiintoisimmista aineista :) Ja sitten on vielä lentotunnit. Olisi niin ihanaa lentää yläilmoissa (haaveilee)

Huonoimmat aineet: Huonoin aine on aivan varmasti ennustus. Voisihan aneesta jotain saada irti, jos olisi kunnon opettajat, mutta (syvä huokaus)... Sibylla Punurmio - Tylypahkan pohjanoteeraus. Eikä Firenze ole sen parempi, joten koko aine on lähinnä pelkkä vitsi. Taikuuden historia olisi varmasti myös äärettöman tylsä aine, vaikka olisihan se hyvää sivistystä, mutta silti. Opettaja on myös tässä aineessa jotain niin kamalaa, että siksi tämä aine on päässyt listalle.
"Minä nostan sinulle hattua - tai nostaisin, jollen pelkäisi, että kaadan hämähäkkejä niskaasi."

Poissa Mega

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #23 : Joulukuu 20, 2007, 15:50:07 »
Parhaat aineet:
Parhaat aineet. Yksi olisi tietysti Numerologia, koska olen muutenkin aina pitänyt matematiikasta, ja ollut siinä ihan hyväkin. Jästitieto olisi hauskaa opiskella näin velhonäkökulmasta, ja sitten on tietysti myös lentotunnit.
Olisi mahtavaa päästä lentelemään luudalla. Pimeyden voimilta suojatuminenkin voisi olla hyödyllinen, ainakin jo pelkästään professorin tiuhaisen vaihtumisen takia. Riimutkin kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta, Bathsheba Babblingin nimikin kuulostaa erittäin kiinnostavalta; ja saamamme kirjojen nimet (Kuten Sanataikurin Aapistus) kuulostavat tutustumisen ja perehtymisen arvoisina. Tähtitiede olisi myös erittäin mukavaa, koska olen aina sattunut pitämään tähdistä, planeetoista, ja tietysti niiden tutkimisesta. Sitten on tietysti loitsut, Siipirdium lentiusaa ja muita opettelemaan. Muodonmuutoksia olisi hauska päästä tekemään, varsinkin kuudennella; ihmismuodonmuutoksia, huippua.

Huonoimmat aineet:
Ennustaminen, voisihan siitä jotain saada irti, mutta professorit nyt sattuvat olemaan mitä ovat.
Taikuuden historia kuulostaa/on myös varmasti pitkäveteinen, koska muutenkaan en ole ikinä historiasta pitänyt.
Taikaolentojen hoitoonkaan ei minun rahkeet riittäisi, ei vaan kiinnosta sitten yhtään, Hagrid opettajana; tutustuisimme räiskeleperäisiin liskoihin, ei sitten olleenkaan kiinnostavaa, valitan. Kasveista en ole koskaan pitänyt, joten yrttitiedosta tuskin tulisin koulussa pitämään. Liemet Kalkaroksen opettamana eivät olisi mitenkään hyvät.

Edit; Editoin viestiä kokonaan uusiksi.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2008, 21:32:52 kirjoittanut Mega »

Poissa kumppari

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Joulukuu 21, 2007, 15:25:10 »
Paras kouluaina on ehdottomasti lentäminen. Siinä ei ole edes kokeita, tietääkseni. Mahtavaa! Myös muodonmuutokset kuullostavat erittäin mielenkiintoisilta. Mutta kuitenkin hyvällä tuurillani epäonnistuisin pahasti jossain muodonmuutosloitsussa ja muuttaisin jonkun pysyvästi. Taikajuomat on myös erittäin mielenkiintoinen aine. Tykkään sekoitella fysiikantunneilla kaikelaisia aineita, joten taikajuomat luultavasti luonnistuisiat aika mukavasti. Oikeastaan kaikki Tylypahkan kouluaineet kuullostavat kivoille.

Huonoin voisi olla vaikkapa numerologia. Se kuullostaa vaikealle ja siinä saa paljon läksyjä. Taikuuden historia kuullostaa tylsälle, koska siitä saa paljon läksyjä ja opettaja on kuolettavan tylsä. Siinä ei harjoiteta taikavoimia, vaan se on aikalailla jästikoulun tyyppinen aine.
I'm a picture
Of ugly stories
I'm a killer
And I'm a clown