Kirjoittaja Aihe: Kirjojen hauskat kohdat ja lainaukset  (Luettu 33214 kertaa)

0 vuotislaista ja 3 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Phoéx

• Weasley
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: KnightJinx51
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Kirjojen hauskat kohdat ja lainaukset
« Vastaus #50 : Marraskuu 17, 2010, 22:33:22 »
Tätä ei mielestäni täällä ollut joten laitanpa nyt sitten. Ja tällaiset kohdat -> (...) tarkoittavat, että siitä on tekstiä poistettu :) On siis Feeniksin killasta sivuilta 820-822.

Hän ja Ron napauttivat sauvallaan kuppeja, jotka heidän oli määrä loitsia. Harryn kuppiin puhkesi neljä hyvin lyhyttä jalkaa, jotka eivät ulottuneet pöytään vaan kipristelivät turhan päiten ilmassa. Ronin kuppi sai hyvin ohuet hontelot jalat, jotka jaksoivat vaivoin nostaa kupin pöydältä, tärisivät hetkisen ja taittuivat sitten, ja kuppi halkesi kahtia.
(...)
"Mitä sitten?" Ron sanoi ärtyneesti samalla kun hänen teekuppinsa nousi taas huojumaan kuin humalassa polvet hurjasti täristen.
(...)
"Sinusta?" Hermione sanoi ja nappasi teekuppinsa, joka kipitti iloisesti pöydällä neljällä tanakalla maisemakuvioisella jalalla, ja asetti sen eteensä.
(...)
"No joo, se kyllä käväisi minunkin mielessäni", Hermione sanoi ja päästi teekuppinsa juoksentelemaan sievää pikku kehää ympäri Harryn kupin, jonka pienet töppöjalat eivät vieläkään yltäneet pöydänpintaan.
(...)
Syntyi tyrmistynyt hiljaisuus, sitten Hermionen teekuppi hölkkäsi pöydän reunan yli ja särkyi lattialle.

Toivottavasti tajusitte, tuolta oli otettu aika paljon tekstiä pois välistä, en viittinyt alkaa kahta ja puolta sivua tähän kirjoittelemaan ;)
Mutta mä nauroin ihan hulluna täällä yksikseni kipeänä kun luin FK:ta! :) Hauska kun tollasia pikkuyksityiskohtia on mainittu Dialogin vlissä :D
"Better that I devote myself to study the other great mystery of the universe: Women."
-Emmett "Doc" Brown

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Facebook
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #51 : Joulukuu 21, 2010, 09:08:21 »
McGarmiwa Riesulle FK:ssa: Se aukeaa kun ruuvvaat toiseen suuntaan

:D
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Granttu

• Kiltalainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #52 : Maaliskuu 26, 2011, 14:53:20 »
Oli tossa Feeniksin killassa näin:

Dolores Pimento: '' Professori Orave näytti olevan pimeydenvoimilta suojautumisen opettajistanne ainoa, joka edes vähän pitäytyi opetus suunnitelmassa.''
Harry:''Ei siinä muuta mutta hänella nyt sattui olemaan Voldemort takaraivossansa.''

Mielestäni hauskin kohta. Ei ollut kirjaa käsillä, joten tuskin tuli aivan sanasta sanaan oikein. :)
Try your best, then its time to rest...

Poissa Londettie

• syksyn kaunein väri
  • Vuotislainen
« Vastaus #53 : Huhtikuu 01, 2011, 19:39:13 »
Ei oo nyt kirjaa lähettyvillä nii ulkomuistista vaan kirjotan...
vK kun fred ja george auttaa nostamaan harryn laukkuja junaan:
"oletko sinä..?"
"on hän!"
"kuka?" harry kysyi
"harry potter!"
"ai hän. siis olen."
Tomaattikastiketta ja leipää.

Poissa Koala

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #54 : Huhtikuu 01, 2011, 21:02:23 »
Yksi huvittava kohtaus on ainakin sivulta 694, KV:ssa:

"Päivää ministeri!" Percy mylvähti ja lähetti sievän manauksen Sakiaan, joka pudotti sauvansa ja alkoi riuhtoa kaapunsa etumusta ilmeisesti kauhean epämukavuuden vallassa. "Mainitsinko jo, että eroan?" "Sinä vitsailet Perce!" Fred huusi, kun häntä vastaan taistellut kuolonsyöjä luhistui kolmen erillisen tainnutustaian voimasta. Garmiwa

Ja lisäksi KV:ssa sivulta 654: "Rehtorimme ottaa pienen loman", prfessori McGarmiwa totesi ja osoitti Kalkaroksen muotoista reikää ikkunnassa.

:D

Poissa hroselle

• Princeshion
  • Vuotislainen
« Vastaus #55 : Toukokuu 08, 2011, 00:44:49 »
Tälle nauroin kuumehouruissa ihan älyttömästi - FK, s 868

Lainaus
Vaikka Harry ei tavoitellut ennustamisessa suuria, koe meni siihen nähdenkin erittäin huonosti. Hän olisi voinut yrittää nähdä liikkuvia kuvia yhtä hyvin pöydänkannessa kuin itsepäisen tyhjässä kristallipallossa, ja teelehtiä lukiessaan hän meni perusteellisesti sekaisin ja tuli tulkinneeksi, että professori Maalisvalli kohtaisi piakkoin pyöreän, tumman ja likomärän muukalaisen, ja kruunasi epäonnistumisensa sotkemalla professorin kämmenen elämän- ja kohtalonviivat ja ilmoittamalla, että tämän olisi pitänyt kuolla edellisenä tiistaina.

ja sivua kääntämällä taaksepäin, s. 866

Lainaus
- sanoi Hermione, joka tuntui päättäneen kiivastua kiivastumistaan, pyyhälsi tyttöjen makuusaleihin ja paukautti oven kiinni perässään.
"Siinäpä suloinen ja sävyisä tyttö", Ron sanoi hyvin hiljaa ja tyrkkäsi kuningattarensa syömään Harryn ratsun.

Totta kyllä sekin, että Fred ja George yleensä laukovat kaikista hauskimmat jutut. Pottervahti oli myös todella hauska. Ja LP kohtaus, kun Ron saa juhlakaavun äidiltään, ja Molly sanoo, jotain että
Lainaus
"hyvä on, mene sitten alasti. ja harry, katsokin että otat kuvan. taivas tietää että minulle nauru maittaisi!
tai vastaavaa... :)
Ihana että vaikka kirjat ovat paikoittain hyvinkin synkkiä, silti näitä huumorin pilkahduksia löytyy.
"I like the Virgos. We're so much smarter than everyone else. At least we like to think so."

- Rose McGowan

Poissa neiti moitteeton

• Hanki kevätauringonpaiste!
  • Vuotislainen
  • Lukisin, jos kirja ei olisi lukutoukan limassa!
« Vastaus #56 : Kesäkuu 05, 2011, 09:20:39 »
Luen taas Feeniksin kiltaa. Yritän bongata sieltä hauskia kohtia. Lisäilen kun löydän

Dorka Dudley s.12
”Miksi sinä väijyit meidän ikkunamme alla?” Petunia kysyi.
”Aivan - aivan hyvin huomattu, Petunia! Mitä sinä teit meidän ikkunamme alla?”
”Kuuntelin uutisia”, Harry sanoi alistuneella äänellä.
Hänen setänsä ja tätinsä vaihtoivat raivokkaita katseita.
”Kuuntelit uutisia! Taas?”
”No, mehän vaihtuvat joka päivä”, Harry sanoi.

Jotenkin Harryn nenäkkyys setäänsä kohtaan on huvittava.

Dorka Dudley s.13
”Emme me tyhmiä ole”, Vernon-setä sanoi.
”No, se on minulle uutinen”, Harry sanoi yhä ärtyneempänä.

Sama nenäkkyys vain jatkuu.

Dorka Dursley s.21
”Miten kauan sinä olet joku Iso D ollut?” Harry kysyi.
”Pää kiinni”, Dudley ärähti ja kääntyi poispäin.
”Hieno nimi”, Harrysanoi naama virneessä.
”Mutta minulle sinä tulet aina olemaan Pikkuinen Diddipsi.”

.......
”No kenette te hakkasitte tänään?” Harry kysyi eikä enää virnuillut. ”Jonkun kymmenvuotiaan taas? Tiedän, että toissailtana pieksitte Maek Evansin -”
”Se kerjäsi sitä”, Dudley ärähti.
”Ai jaa?”
”Se vinoili minulle.”
”Niin vai? Sanoiko se, että sinä näytät sialta, joka on opetettu kävelemään takajaloilla? Koska se ei ole vinoilua, Dud se on totta.”

Taas Harry sanoi suorat sanat. Vielä samassa kappaleessa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2011, 09:44:19 kirjoittanut neiti moitteeton »

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
« Vastaus #57 : Kesäkuu 13, 2011, 14:20:24 »

FK, s.303, Harry on saanut Pimennolta jälki-istuntoa ja joutui McGarmiwan puhutteluun:

"Onko totta, että sinä huusit professori Pimennolle?"
"On", Harry sanoi.
"Nimitit häntä valehtelijaksi?"
"Niin."
"Sanoit hänelle, että hän-joka-jääköön-nimeämättä on palannut?"
"Niin."
Professori McGarmiwa istuutui pöytänsä taakseja rypisti otsaansa. Sitten hän sanoi: "Ota keksi, Potter."

Tuo on kyllä mainio :'D haha. kerran McGarmiwakin sanoi jotain hauskaa. Tuli nyt mieleen myös AV:ssa oleva kohta, jossa Minerva on äänessä:

AV, s. 242

"Kultaset! Kumpi teistä nousi ensin? Kumpi?"
"En tiedä", Ron sanoi ja katsoi vaivautuneena Harryyn.
"Tuskinpa sillä on suurta merkitystä", McGarmiwa totesi kylmästi, "jollei kirvesmies odota oven takana, että pääsee teurastamaan ensimmäisen, joka pyrkii eteisaulaan."
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
« Vastaus #58 : Elokuu 09, 2011, 19:45:01 »
No, Pottereista löytyy paljon hauskoja kohtia kuten:

Fred/George// Eihän Percy ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään.
(Olen itse muunnellut tuota lausetta, kuten varmaan huomaatte alhaalla...)

Ron ennustustunnilla// Minä en tarvitse apua, aamulla on tulossa sankka sumu.

Punurmio Harrylle// Osun varmaankin oikeaan, kun sanon että olet syntynyt keskitalvella?

Rouva Wealsey// Muistathan olla varovainen?
Harry// Tietenkin, tykkään rauhallisesta elämästä.
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!

Poissa La Mariposa

• Järjettömyyden keskuksessa sijaitsevan selli numero 138:n virallinen hallitsija
  • Vuotislainen
  • I'm beautiful in my way, coz god makes no mistakes
« Vastaus #59 : Elokuu 10, 2011, 13:55:50 »
Salaisuuksien kammion sivuilta 364-365:
"Ginny, mitä sinä näit Percyn tekemässä, mitä et saanut kertoa kenellekään?"
"Ai se", Ginny sanoi tirskahdellen. "No - Percylla on tyttöystävä."
Fred pudotti kirjapinon Georgen päähän.
"Mitä?"
"Se Korpinkynnen valvojaoppilas Penelope Clearwater", Ginny sanoi. "Hänelle Percy kirjoitteli koko viime kesän. He ovat tapailleet koulussa salaa. Minä yllätin heidät pussaamasta tyhjässä luokkahuoneessa. Percy hermostui kamalasti, kun Penelopen kimppuun käytiin. Ettehän härnää häntä?" hän lisäsi huolissaan.
"Ei tulisi mieleenkään", Fred sanoi ja näytti siltä kuin hänen syntymäpäivänsä olisi saapunut etuajassa.

VK:sta, sivut 104-105:
"Fred, sinun vuorosi", pullea nainen sanoi.
"Minä en ole Fred, minä olen George", poika sanoi.
"Ihan totta, nainen, miten voit sanoa olevasi meidän äitimme? Etkö näe, että minä olen George?"
"Antteksi, George kulta."
"Minä pelleilin vain, minä olen Fred", poika sanoi ja meni menojaan.

.. Ja samasta kirjasta sivulta 221:
"Sinulla ei ole kirjainta", George pani merkille.
"Hän kai olettaa, ettet sinä unohda nimeäsi. Muttei mekään tyhmiä olla - me tiedetään, että meidän nimet on Gred ja Feorge."

Näille repesin eilen ja toissapäivänä kun aloitin lukee Potterit uudestaan xDD
Well, I never saw it coming, and I should've started running a long, long time ago.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #60 : Helmikuu 05, 2012, 18:37:08 »
Pottereissahan on tosi monia hauskoja kohtia, mutta juuri nyt ei ole kirjaa esillä, että laita ainakin nämä.

Eli siis sama mikä on tuossa alhaallakin eli KV:sta:

"Aah, niinpä tietysti", Ron sanoi ja läimäytti otsaansa.
"Unohdin, että jahtaamme Voldemortia kirjastoautolla"

Tolle repeilen aina, niin hauska se vaan on, kun Ron on juuri sellainen sarkasmityyppi :))

Ja sitten VK:sta s.244 luku Nicolas Flamel

"Ron! Ron! Missä sinä olet? Peli päättyi! Harry voitti! Me voitettiin! Rohkelikko johtaa!" Hermione kirkui tanssiessaan hurjasti penkillä,  ja halatessaan Parvati Patilia, jonka paikka oli edellisellä rivillä.

Tuolle hajoan kanssa aina. Jotenkin vaan se, että Hermione tanssii hurjasti penkillä :)))

Ja vielä tämä VK:sta s.242 luku Nicolas Flamel

Neville lehahti punaiseksi ja kääntyi Malfoyhin päin.
"Minä olen kahdentoista sinunlaisesi arvoinen, Malfoy", hän sopersi.

Tuo  on aivan älyttömän hauska, koska Neville ei ykkösellä ollut mikään maailman rohkein ja sitten se vaan meni sanomaan noin päin Malfoyn haisevaa naamaa :))

No siinä ne :)

//muoks//

Tiedän, että asia ei liity tähän mitenkään mutta asiasta kukkaruukkuun suosittelen Youtubesta lämpimästi tällaista potter-videota:
What is that mysterious ticking noise?

-annipsi-
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2012, 11:34:56 kirjoittanut annips »

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #61 : Maaliskuu 19, 2012, 16:16:35 »
Viisasten kivessä pidän kyseisestä lauseesta, mikä on täällä Vuotiksessa allekirjoituksenani. En muista kylläkään sivunumeroa, mutta toi on sellanen kiva kohta, en osaa kamalasti selittää :D

On tosi paljon muitakin hyviä lauseita, mutta ei nyt tule muita mieleen. Ehkä se kohta, kun Ron sanoo unohtavansa jahtaavan Voldemortia kirjastoautolla. :D
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
« Vastaus #62 : Maaliskuu 22, 2012, 12:39:35 »
Weasley sisarusten letkautukset ovat saaneet usein minut lukiessa naureskelemaan.
He osaavat heittää hyviä letkautuksia tilanteisiin, joihin ne sopivat hyvin.

Kuoleman Varjelukset s. 485
Fred valistaa ihmisiä mitä eroa on Voldemortilla ja Basiliskillä

Fred sanoi: " Yritetäänpä siis tyyntyä hivenen, ihmiset. Asiat ovat tarpeeksi pahalla tolalla ihan ilman keksittyjä juttujakin. Otetaan esimerkiksi tämä uusi ajatus, että tiedätte-kai-kuka osaisi tappaa pelkällä katseellaan. Se kuulkaa on basiliski se. Yksinkertainen testi: tarkistakaa, onko sillä, joka teitä toljottaa, jalat vai ei. Jos sillä on, voitte katsoa , joskin jos toljottaja tosiaan on tiedätte-kai-kuka, se on todennäköisesti vihoviimeinen katseenne".

Kuoleman Varjelukset s. 555

Ron :" Nerokasta. Minäpä kipaisen hakemassa yhden meidän muista ikivanhoista maahiste tekemistä miekoista, niin sinä voit kääräistä sen lahjapaperiin."

Puoliverinen Prinssi ( en muista sivua)

Ron: " Kun kohtaamme jommankumman pimeällä kujalla, mehän vilkaisemme äkkiä, onko se kiinteä , emme me rupea kyselemään:" Anteeksi , mutta oletko sinä poistununeen sielun jälkeen?"
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2012, 12:43:57 kirjoittanut Meleth »
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa Rohkelikkokummitus

• Vuotislainen
« Vastaus #63 : Maaliskuu 29, 2012, 15:21:40 »
' Tideän mitä olen tekemässä, tai Felix tietää

Näin sanoi Harry hörpätessään onnenjuomaa puoliverisessä prinssissä.
Karkotaseet!

Poissa Galant

• Hölmö metsäläinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Maaliskuu 31, 2012, 14:32:38 »
FK:ssa on kyllä paljon loistavia kohtia! Varsinkin Pimentoon liittyviä. Tämäkin, mikä liittyy Saivartelijan haastatteluun. Nauran tälle aina ihan himona, varsinkin kun kuvittelee Pimennon ilmeen... : D

Feeniksin Kilta, s. 702-703

Opettajia oli tietenkin kielletty mainitsemasta haastattelua opetusasetus numero kahdenkymmenenkuuden nojalla, mutta he löysivät keinoja ilmaista mielipiteensä. Professori Verso antoi Rohkelikolle kaksikymmentä pistettä, kun Harry ojensi hänelle kastelukannun, säteilevä professori Lipetit työnsi loitsutunnin päätteeksi Harrylle rasian vikiseviä sokerihiiriä, sihisi "Shh!" ja riensi pois, professori Punurmio puolestaan puhkesi hysteeriseen itkuun kesken ennustustunnin ja ilmoitti pöllämystyneelle luokalle ja erittäin paheksuvalle Pimennolle, ettei Harry sittenkään kuolisi nuorena vaan eläisi kypsään vanhuuteen, hänet valittaisiin taikaministeriksi ja hän saisi kaksitoista lasta.

Oho, onpa tuo pitkä... No, ajatus ainakin tuli selville.
No, you'll never get it inside
Push it back down, blackout
Blood in your eye

Poissa Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #65 : Huhtikuu 01, 2012, 14:05:13 »
"Kolmetoista meikäläistä vastaan jätkä, joka ei osaa taikoa, meillä ei ole mitään mahdollisuuksia." Fred tai George, en muista kumpi, mutta jompikumpi kaksosista se oli kirjassa KV.

//
"Mitä Fred ja minä ollaan, seinänaapureita vai?"

||

Sitten hän sanoi: "Ota keksi, Potter."

Kyllä kyllä :''D

//Kaksi peräkkäistä viestiä yhdistetty. :) -gamma
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2012, 08:24:46 kirjoittanut gamma »

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #66 : Huhtikuu 10, 2012, 22:10:09 »
Kaikki tässä topicissa luetellut kohdat ovat todella hauskoja. Jotenkin minusta tuntuu, että Weasleyn kaksoset sutkauttavat aina ne kaikkein hauskimmat vitsit. :D Minun kohtani ei sen sijaan ei liity kaksosiin, mutta se on silti yksi suosikkikohdistani kirjoissa.

PP, sivu 362:
"Mutta tehän olette itsekin normaaleja!" Harry tulistui. "Teillä vain on - ongelma -"
Lupin purskahti nauruun.

Kyseisessä kohdassa siis puhuttiin Lupinin ihmissusiudesta ja sen aiheuttamista hankaluuksista. Kyllä Harrykin osaa olla hauska, tosin ehkä enemmän tahtomattaan. :D Tuo kieliasukin naurattaa, eli tuo, että "ongelma"-sanan kanssa on nuo viivat molemmin puolin, koska Harry ehkä epäröi hieman hölmöä sananvalintaansa. Mainiota.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Ulompi vino vatsalihas

• Ankeuttaja!
  • Vuotislainen
  • PS. Pidän hapanpastilleista
    • Livejournal
    • Katso taivasta, tähtiratainsa täyttämää
« Vastaus #67 : Huhtikuu 26, 2012, 20:18:37 »
Kuoleman Varjeluksista, olen laittanut ensin aina millä sivulla ne minun painoksessani ovat.

s.203
"Ron! Harry löytyi!"
Ronin ärtynyt ääni kaikui vaimeana monta kerrosta alempaa.
"Hyvä! Sano minulta terveisiä, että hän on mäntti!"

s.255
Ron sanoo, että Hermionen on hyvin vaarallista tulla salaa ministeriöön.
"Ja sinä olet olevinasi Kotikolossa kuolemassa roiskuhupsuun! Jos jonkun olisi viisainta pysyä kotona, niin Harryn, koska hänen päästään on luvattu kymmenen tuhannen kaljuunan palkkio -"
"Selvä, minä jään tänne", Harry sanoi. "Kertokaa sitten, jos satutte kukistamaan Voldemortin, jooko?"

s.313
--- ja Ron oli samaa mieltä sillä ainoalla ehdolla, että seuraava siirto veisi heidät jonnekin, mistä voisi saada pekonivoileivän.

s.609-610

("Ja minne teidän sakki kuskaa liemensä ja myrkkynsä, kun minun pubini suljetaan? Miten teidän pikku sivubisnesten käy?"
"Uhkailetko sinä -?"
"Minä en lavertele, siksihän te täällä käytte, vai mitä?")
"Minä väitän edelleen, että näin uroshirvisuojeliuksen!" huusi kuolonsyöjä.
"Uroshirven?" baarimikko [Aberforth] mylväisi. "Se on vuohi, ääliö!"

Abertforth on minusta mahtava!

s.625

"Sinä pelastit meidän henkemme, kahdesti."
"Pitäkää niistä huoli", Aberforth ärähti. "Ehken pystykään pelastamaan niitä enää kolmatta kertaa."

s.636

"Suunnittellaan siis sitä mukaa kuin edetään vai? Minun lempilajini", Fred sanoi.

s.657

Tylypahka on valmistautumassa Voldemortin tuloon.
"Voi taivahan talikynttilät, Voro, ei nyt -" (McGarmiwan lause)
*Voro jolkottaa paikalle*
"Oppilaita poissa sängystä! Oppilaita käytävillä!"
"Heidän kuuluukiin olla, senkin tolvana!" McGarmiwa huusi. "Painu tekemään jotain rakentavaa! Etsi Riesu!"

Vorossa on sellainen ihan hirveän hieno piirre, että vaikka hän on surkki, vaikka hänestä ei pidetä, vaikka hänelle nauretaan selän takana - mikään ei saa häntä laiminlyömään työtään. Samaten sanan "rakentavaa" käyttö on hassua ja se, että McGarmiwa käskee etsimään Riesua - eikä Voro tajua miksi.

s.682

"Kotitontut, nehän on kai kaikki alhaalla keittiössä?"
"Tarkoitatko, että meidän pitäisi hakea ne taistelemaan?"
(Tämäkin oli jo ihan hauska, koska minulle tuli sellainen mielikuva, että kotitontuista ei olisi vastusta kuolonsyöjille... vaikka toisaalta, en kyllä tiedä.)
*Hermione hyökkää suutelemaan Ronia ja Ron vastaa innokkaasti ja tätä jatkuu vähän aikaa.*
"HOI! Täällä soditaan!" (Harryn lause.) "Etkö voisi mitenkään - mitenkään pidätellä siihen asti että me saadaan se diadeemi?"

(Termi "pidätellä".)

s.686

Draco vinkuu, että Harryllä on hänen sauvansa.
"Ei ole enää", Harry puuskahti. --- "Kuka lainasi sinulle omansa?"
"Äiti", Draco sanoi.

En tiedä, miksi tämä oli hauskaa, mutta kun vain oli.
On the 10 year anniversary of Harry’s parents’ death and the first time Voldemort was defeated, 31st October 1991, he and Ron saved Hermione from the troll in the bathroom. This is generally regarded as the day the trio became friends

Poissa gamma

• kosminen ihme
  • Sanomaton
  • *
  • A Elbereth palan-díriel
« Vastaus #68 : Toukokuu 28, 2012, 22:59:19 »
Lueskelen tässä Puoliveristä prinssiä ja olen kohdassa, jossa Harry kertoo Ronille ja Hermionelle onnistuneensa saamaan Kuhnusarvion muiston. Sitten Lipetit tulee paikalle (tarkoitus siis muuttaa viinietikka viiniksi):

"Noh, noh, pojat", professori Lipetit kimitti nuhtelevasti. "Vähän vähemmän puhetta, vähän enemmän toimintaa... yrittäkääpä nyt..."
He kohottivat kumpikin sauvansa, keskittyivät kokovoimallaan ja osoittivat pullojaan. Harryn viinietikka muuttui jääksi, Ronin pullo räjähti.
"No niin... läksyksi..." sanoi professori Lipetit tultuaan taas esiin pöydän alta ja kiskoessaan lasinsirpaleita hatustaan "harjoitusta."
Usko niitä, jotka etsivät totuutta, epäile niitä, jotka sanovat löytäneensä sen. -André Gide

Moni nolla luulee olevansa se ellipsi jota maa kiertää. -Stanislaw Jerzy Lec

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #69 : Syyskuu 26, 2012, 19:48:39 »
"Haloo, haloo! Saisinko puhua Harry Potterin kanssa?" - Ron Weasley hupelimessa Vernon sedän kanssa Azkabanin vangissa

"Silmänsä vihreät kuin rupikonnahillo, hiuksensa tummat kuin musta noki. Olisipa minun hän, saisin ystävän. Hänelle Pimeyden Lordikin tappion koki."- Ginny Wasley Harryn ystävänpäiväkortissa Salaisuuksein Kammiosta

"Antakaa minun esitellä uusi pimeyden voimilta suojautumisen opettajanne, minä. Gildroy Lockhart, Merlinin ritarikunta, kolmas luokka. Piemydenvoimilta puolustajien liiton kunniajäsen ja viisinkertainen Me Moitien hurmaavimman hymyn palkinnon voittaja. Mutta ei puhuta siitä. En voittanut Bandonin paholaista hymyilemällä." -Gilderoy Lochart esitteelee itsensä oppilaille Salaisuuksien kammiosta
(minulla ei nyt ole kirjoja tässä, joten sivumääriä ei ole tiedossa ja lausahdukset ei ole tarkkoja.)

Mutta yksi parhaimmista on kelmien kartassa, en muista kenen kelmeistä sanoneena :"Ilmaisee hämmästyksensä kuinka mokomasta hölmöstä (Kalkaroksesta) on tullut professori?"

Poissa Suklaa Sammakko

• Mikä se oli?
  • Vuotislainen
  • Oletko nähnyt tätä noitaa?
  • Pottermore: PatronusFirebolt8891
« Vastaus #70 : Lokakuu 01, 2012, 11:21:33 »
En viistinyt kirjoittaa tuota, kun se täällä jo onkin! :) Mutta kyllä tuossa kohtaa jo repeää. Ja vielä eteenpäin kun menee, niin kehotetaan ottamaan toinen keksi, Harry kieltäytyy ja jotenkin näin McGarmiwa sanoo: ''Älä ole hölmö''

"Onko totta, että sinä huusit professori Pimennolle?"
"On", Harry sanoi.
"Nimitit häntä valehtelijaksi?"
"Niin."
"Sanoit hänelle, että hän-joka-jääköön-nimeämättä on palannut?"
"Niin."
Professori McGarmiwa istuutui pöytänsä taakseja rypisti otsaansa. Sitten hän sanoi: "Ota keksi, Potter."
Harry Potter, Always!

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #71 : Lokakuu 05, 2012, 19:21:35 »
Täytyy vielä huomauttaa, ettäFredin ja Georgen huumori on koko sarjan ajan loistavaa.

Kun Harry makasi sairaalasiivessä (mikähän kirja se nyt oli, kauhia oikosulku?), Dumbledore näyttää Harrylle hänen yöpöydälleen
koottua karkkilahjojen määrää ystäviltä ja ihailijoilta ja sitten Dumppis toteaa: "käsittääkseni ystäviesi Fred ja George Weasleyn tekosia oli lähettää sinulle vessanpytty. Matami pomfrey ei pitänyt sitä kovin hygieenisenä ja takavarikoi sen"
Myös se kun joskus jouluna Fred ja George loihtivat Percyn valvojaoppilasmerkissä lukemaan "taukkikaheli"

Tuo vessanpyttyjuttu plus se kun (samassa kirjassa?) ykkösessä kaksoset lupaavat Ginnylle lähettää hänelle Tylypahkan vessanpytyn : DD nauroin ääneen kauan ja veli mietti että olenko tullut hulluksi.

//
Salaisuuksien kammion sivuilta 364-365:
"Ginny, mitä sinä näit Percyn tekemässä, mitä et saanut kertoa kenellekään?"
"Ai se", Ginny sanoi tirskahdellen. "No - Percylla on tyttöystävä."
Fred pudotti kirjapinon Georgen päähän.
"Mitä?"
"Se Korpinkynnen valvojaoppilas Penelope Clearwater", Ginny sanoi. "Hänelle Percy kirjoitteli koko viime kesän. He ovat tapailleet koulussa salaa. Minä yllätin heidät pussaamasta tyhjässä luokkahuoneessa. Percy hermostui kamalasti, kun Penelopen kimppuun käytiin. Ettehän härnää häntä?" hän lisäsi huolissaan.
"Ei tulisi mieleenkään", Fred sanoi ja näytti siltä kuin hänen syntymäpäivänsä olisi saapunut etuajassa.

.. Ja samasta kirjasta sivulta 221:
"Sinulla ei ole kirjainta", George pani merkille.
"Hän kai olettaa, ettet sinä unohda nimeäsi. Muttei mekään tyhmiä olla - me tiedetään, että meidän nimet on Gred ja Feorge."

Näille repesin eilen ja toissapäivänä kun aloitin lukee Potterit uudestaan xDD

Nuo on kyllä niinp parhaat myös :DDDD

//Kaksi peräkkäistä viestiä yhdistetty. :) -gamma
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2012, 20:53:25 kirjoittanut gamma »
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa ilmiskooppi

• Hassun hauska
  • Vuotislainen
« Vastaus #72 : Marraskuu 15, 2012, 21:11:56 »
En oikein muista miten se meni mutta jotenkin näin se taisi olla ( tämä on FK:sta)

Bellatrix: pyydän pyydän anteeksi isäntä anna anteeksi isäntä!
Harry: turhaan mesoat ei hän sinua täältä kuule!
Voldemort: vai enkö Potter.

Toi nauratti mua ihan hirveesti. Muutenkin Bellatrix on yksi lempi hahmoistano.

Ilmiskooppi <3

Poissa Black Raven

• Dark sorceress
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ThestralSnidget21678
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #73 : Helmikuu 05, 2014, 21:16:45 »
Puoliverinen prinssi sivu 479:
"Olet kaikkitietävä niinkuin aina."
"En toki, ainoastaan ystävällisissä väleissä paikallisten baarimikkojen kanssa" Dumbledore sanoi kepeästi

Repeilin tolle aika pahasti
"The true power is knowing your weaknesses."

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #74 : Toukokuu 25, 2014, 14:02:20 »
"Kolmetoista meikäläistä vastaan jätkä, joka ei osaa taikoa, meillä ei ole mitään mahdollisuuksia." Fred tai George, en muista kumpi, mutta jompikumpi kaksosista se oli kirjassa KV.

//
"Mitä Fred ja minä ollaan, seinänaapureita vai?"

||

Sitten hän sanoi: "Ota keksi, Potter."

Kyllä kyllä :''D

Ehehee, nämä jaksavat huvittaa muakin aina. :´D

Varsinkin toi "Ota keksi, Potter", ei.. *saa naurukohtauksen*
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".