Kirjoittaja Aihe: 60's music  (Luettu 1034 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

tatsukka

• Ankeuttaja
60's music
« : Heinäkuu 15, 2007, 22:38:39 »
Mitä mieltä ootte 60-luvun musiikista? Mä itse rakastan 60-luvun musiikkia, the Beatles, Herman's Hermits, Gerry and the Pacemakers, the Kinks on kaikki niiiiin lovely! :D

Poissa Nasu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: 60's music
« Vastaus #1 : Marraskuu 25, 2007, 18:41:53 »
Tykkään tosi paljon, sain joskus vuonna nakki lahjaksi sen simply the best of the 60's levyn, ja se on kyllä tosi hyvä. Tykkään ehkä eniten jostain Monkeesista ja The Kinksistä. Hmm. No tää viesti kyllä poistetaan mutta se 60-luvun musa on vaan yksinkertasesti niin hyvää ettei siitä oo muuta sanottavaa. Ja jos tykkää just 60-luvun musiikista ja 60-luvuvsta niin kannattaa kattoa Sydämen asialla! =D
Minä MENEN Vilijonkan luo!!
Ei Kalkkaros...Ei Grabbe...Ei Cormag...

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #2 : Marraskuu 25, 2007, 19:02:15 »
Minäkin rakastan 60-luvun musiikkia, myös 50-luvun iskee :D
the Kinks on kyllä aivan mahtava tutustuin kyseiseen bändiin ja kyseisen luvun musiikkiin Sydämen asialla tv-sarjassa.. En vaan kamalasti ole levyjä löytänyt, paitsi nyt Epesistä .. pitäisi käydä ostamassa..

psssst.. Sydämen asialle on oma topsu tv-ohjelmissa
"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Nekkutikku

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Lokakuu 18, 2008, 00:03:05 »
Tänne ei näköjään ole pitkään aikaan kirjoiteltu. Minä pidän 1960-luvun musiikista. Mm. Herman's Hermitsistä, The Kinksistä, The Holliesista ja The Small Faces -bändistä. Sen ajan musiikki on jotenkin ainakin tämän hetkisen minuni mukaan paljon parempaa kuin nykyajan. Äitini ja isäni eivät kuuntele ihan kamalasti kuuskytluvun musiikkia, mutta mulla oli setäni kanssa hauskaa kun sillä on melkeen samanlainen musiikkimaku kuin minulla. "Piti tulla tänne yläkertaan, kun kuuluu niin hyvää musiikkia", sanoi hän meillä vieraillessaan. :D

Cornelius Deemson

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Joulukuu 10, 2008, 18:30:12 »
60-luvun musa on hyvää, listaan tuossa alla kaikki hyvät bändit, mutta ensiksi perustelen, miksi tämä msuiikki on niin hyvää. No, se on siksi, että se on paljon melodisempaa kuin 2000-luvun musiikki. 90-luvulla oli viel ihan hyvää musaa muttei enää nykyään. Nykyään tehään vaan jotain paskaa teknoa. Mutta se melodisuus, siis. Ja sitten on toinen hyvä asia, joka ei kyllä liity aiheeseen mitenkään, 60-luvun musiikki on antanut vaikutteita 70-, 80- sekä 90-lukujen hyville bändeille.
Ja sitten 60-luvun hyvät bändit:

The Beatles
The Rolling Stones
The Jimi Hendix Exprencience
The Doors
Black Sabbath [toimi jo silloin]
Led Zeppelin [toimi jo silloin]
Neil Young

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Joulukuu 12, 2008, 16:07:32 »
Minä pidän kovasti 60-luvun musiikista, vaikkei minulla mitään laajaa tietopohjaa siitä olekaan. En ylipäätään ole mikään musiikkitieturi, joka osaisi oikopäätä pitää esitelmiä eri musiikkigenreistä tai eri vuosikymmenien musiikkisuuntauksista. Keskityn vain kuuntelemaan sitä, mikä minusta kuulostaa hyvältä. 60-luvun soundi on aina ollut mieleeni. Täällä jo monesti mainittu The Kinks on minustakin loistava, ja muut samantyyliset myös. Pidän myös nykybändeistä, jotka ovat ottaneet vaikutteita 60-luvusta, kuten yksi lempibändeistäni, The Coral.

Tässä vähän aikaa sitten tulin lainanneeksi kirjastosta levyn 60-luvun japanilaisista garage rock -bändeistä. Ainakin minusta yhdistelmä Japani ja garage rock kuulosti oudolta, mutta levy oli erittäin hyvä, ja japanilaisbändit hillittömiä.
-Non unde possim sed unde volo-

kasiolove

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Joulukuu 20, 2008, 18:23:25 »
Sama täällä, 60-luvin musiikissa vain on sitä jotain. Se on, kuten jo edellä sanottu, melodisempaa, suuri osa sanoituksista on loistavia ja muutenki sen kuuntelemisesta saa usein hyvän mielen. Minä ainakin :)

Viimeaikoina winampin soittolistalla ollut pääasiassa The Beatles, Jefferson Airplane, The Rolling Stones, Jimi Hendrix, The Who ja The Yardbirds.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #7 : Joulukuu 21, 2008, 21:30:16 »
Love it!

Okei, olen lähinnä tosin beatleisti mutta kyllä muutakin sixtieshumppaa tulee kuunneltua. Tykkään myös erittäin paljon kuuskytluvun erilaisista tyyleistä, ja sellaisesta hippimeiningistä. 80-luku on tosin kaikin puolin lähempänä sydäntäni, mutta kyllä 60-lukukin on sangen viehättävä. Sen ajan brittirock (ja popiska), aah. Mulla kävi tuossa jokunen vuosi sitten sillä tavalla, että rupesin hurjasti tyksimään kaikista 70-luku-jutuista (ja sixtieshippeilystä pienessä määrin) , siitä sitten etenin 80-lukuun, ja tässä joku aika sitten hurahdin 60-lukuun kunnolla.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa sanpe hpf

• Hullu
  • Vuotislainen
  • Laiturilla 9 3/4 tavataan!
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #8 : Helmikuu 18, 2014, 13:48:51 »
Beatles!!!! Oon ainut koko koulussa joka rakastaa, kaikki muut haukkuvat. Aloitin Beatleain kuuntelun 3-vuotiaana, olen aina pitänyt sitä tortilla-musiikkina, koska sitä kuunnellaan, kun syödään tirtillaa :D

Mutta joo, tein esitelmän 3-lk. Oli hauskaa...
Täällä ollaan.