Kirjoittaja Aihe: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset  (Luettu 53700 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kuumato

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Kauhukakara.
Vs: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset
« Vastaus #75 : Tammikuu 18, 2008, 15:17:42 »
Ah! Tatuoinnit ja lävistykset. Minä olen hulluna näihin! Vaikka itselleni en olekaan laittamassa (kasvoihin ainakaan) lävistyksiä kovin paljoa, mielestäni silti on omalla tavallaan kaunista nähdä hyvällä maulla mutta reippaasti lävistetty ihminen. Liika on silti aina liikaa tietenkin :D
Itselläni on alahuulessa vasemmalla puolella lävistys, korvissa neljä (toisella puolella kolme ja toisella yksi) killutinta. Joskus kun saan aikaseksi, niin laitan korviin lisää reikiä. En kuitenkaan lävistysliikkeessä, vaan itse tuikkaan neulalla. Jostain syystä korvakorut on sellainen lävistys mistä en suostu maksamaan. Kaikki korvareikäni on kaverini (ihan lävistysneulalla) tökkäämiä, eikä yksikään ole tulehtunut joten annan "itsetehty korvareikä saattaa aiheuttaa sitä ja tätä bla bla bla" -saarnojen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Lävistysliikkeessä joskus sopivan hetken ja rahatilanteen salliessa on suunnitelmissa käydä laittamassa ainakin industrial (eli korvan rustossa kahden reiän kautta menevä koru) ja mahdollisesti myön tongue web (eli kielen alle tuleva lävistys). Perinteistä kielikoruakin olen harkinnut, mutta ajatus tongue webistä kiehtoo enemmän. Useampi vuosi takaperin minulla oli myös napakoru mutta otin sen pois ja annoin reiän mennä umpeen.
Oikeastaan ainoat lävistykset joista en pahemmin pidä on madonna ja nenäkoru. En tiedä miksi, mutta näitä kahta en pidä läheskään niin kauniina kuin muita. Myöskään poskilävistykset eivät ole kovin esteettisesti omaa silmääni miellyttäviä.

Ja sitten tatuoinnit. Itselläni on rinnassa solisluiden alapuolella sellainen siro tribaalin tapainen. Vanhukset on nurisseet siitä että otin tatskani näin näkyvälle paikalle, mutta omasta (ja hyvin monen muunkin mielestä) tatuointini on kaunis ja niinkuin kaverini äiti sanoi: muistuttaa kaulakorua. Sen voi helposti piilottaa tavallisen paidan alle, mutta topissa tai avokaulaisessa paidassa ne näkyy sievästi. Tykkään kovasti tatskastani, vaikka se ei olekaan mitenkään erityisen "persoonallisuuttani ilmentävä" tai "yksilöllinen varta vasten minulle suunniteltu" se on puhtaasti vain koriste ilman sen syvällisempää merkitystä. Siihen ei liity tarinaa tai mitään, eikä mielestäni tarvitsekaan. Pidän siitä siitä huolimatta kovasti.
Voi olla että joskus suunnittelen itse itselleni persoonallisen tatuoinnin jolla on minulle enemmän merkitystä. Saa nähdä.

Vaikka ottaen huomioon miten paljon pidän lävistyksistä ja tatuoinneista, oma läväri/tatska saldoni on aika hillitty, saan joskus kuulla mummeleilta että voi miten hirveää kun nuori ihminen pilaa ihonsa tuollaisilla yms. mutta antaa vikistä vain. Rakastan koristuksiani <3 

Poissa Punkki

• Hissun kissun
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #76 : Tammikuu 29, 2008, 20:43:32 »
Itselläni on tatuointi käsivarressa sekä kieli, huuli ja napakoru sekä tietenkin normi korvakorut ja joskus myöhemmässä vaiheessa aion mennä ottamaan toisen tatuoinnin (sitten kun on parempi rahatilanne :D) alaselkään.

Minulla on ollut nenäkoru (jonka otin eräästä todella typerästä syystä pois) ja Madonna joka tulehtui vaikka hoidin sitä oikein, lävistäjä ei vain osannut (ja kävin liikkeessä ja maksoin 45 e niinsanotusti turhaan).

Lävistykset ja tatuoinnit ovat OK. Jotkut tatuoinnit ovat kauniita mutta itse en pidä sellaisista tatuoinneista jotka esim. peittävät koko käden olkapäästä ranteeseen, ne eivät vain ole mielestäni hienoja. Pienet ja kauniit kuvat ovat kivoja sekä piikkilankatatuoinnit ja muutenkin sellaiset tatuoinnit jotka menevät käden ympäri.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2008, 20:50:10 kirjoittanut Punkki »

Poissa Esterix

• Metsän vastaus
  • Sanomaton
  • *
« Vastaus #77 : Tammikuu 30, 2008, 00:36:08 »
kaverit kun ei millään usko, että ampuminen on huono tapa hommata reiät korviin
Voisitko valaista, miksi ampuminen on mahdollisesti huono tapa korvan rei'ityksiin? Käsittääkseni se on kuitenkin yleisin tapa hankkia ensimmäiset reiät korvanlehteen, ja en ole kuullut asiasta.

Kuten moni muukin on sanonut, vanhetessa mielipiteet muuttuvat. Tosin minulla ne ehkä menivät toiseen suuntaan kuin yleensä. Nuorempana en todellakaan halunnut ottaa tatuointia, en voinut kuvitellakaan sellaista itselläni. Nyt taas tatuointi johonkin huomaamattomaan paikkaan kuulostaa erittäin kivalta. Ammatillisista syistä tahdon sen olevan pienehkö, nätti ja peitettävissä, mutta tahdon tatuintiini jonkin kivan idean, jos sellaisen aion ottaa. Koska idea tatuointiin on tulvahtanut mieleeni vasta vajaa kaksi vuotta sitten, enkä ole löytänyt vielä sopivaa kuvaa, aion pyöritellä asiaa mielessäni vielä ainakin vuoden, ennenkuin sorrun mihinkään. Ja todellakaan en ota mitään impromptu, koska tiedän ainakin mitä en halua.

Olen nähnyt monenlaisia tatuointeja, ja kieltämättä niistä hienoimmat ovat olleet tatuoidun itse suunnittelemia. Minua itseäni harmittaa tässä taas se, etten osaa piirtää ollenkaan niin hyvin, joten en voi käyttää itse piirtämääni kuvaa. Tosin, kun keksin ideani, olen melko varma, että piirrätytän sen jollain lahjakkaammalla muutamaan kertaan, ennenkuin olen tyytyväinen, ja tiedän että juuri sen haluan.

Kun taas mennään suorastaan rumiin tatuointeihin, mielestäni parhaimmistoa (lue: pahimmistoa) edustaa erään tuttavani muistaakseni 8. tai 9. luokalla ottama noin 20cm korkea suomileijona lapaluiden väliin. Työjälki oli aivan hirveä, ja kyseinen henkilö otti sen vielä enempiä suunnittelematta, ja ilman vanhempiensa lupaa. Voin sanoa, ettei olisi kannattanut.

Lävistyksistä taas. Minulla on ollut yhteensä yhdeksän lävistystä ja kaikki korvissa. Toisella puolella kolme ja toisella kuusi. Niistä ensimmäiset perinteiset otin kymmenvuotiaana, ja muut olen tehnyt itse joskus 2000-luvun alussa ollessani ylä-asteella. Tuolloin harrastimme parin kaverin kanssa korvalävistyksiä, ja kaikki  seitsemän uudempaa lävistystä taisin tehdä noin vuoden aikana. Käytimme melkolailla normaaleja hakaneuloja lävistykseen, jotka olimme desinfioineet parhaalla osaamallamme tavalla. Ensimmäisen reiän teko itse sattui todella paljon, mutta muut eivät sitten niinkään (yhden niistä teki ystäväni). On totta, etteivät kaikki rei'istä olleet suoria tai muuten ammatillisesti tehtyjä, mutta yksikään itse tekemistäni rei'istä ei tulehtunut. Usein tosin korvanlehti turposi hieman ja samoin imusolmukkeet ( eli periaatteessa jotain bakteereja vastaan kuitenkin taisteltiin).

Tuolloin alkuperäisen suunnitelmani mukaan olisin lopettanut rei'ittämisen siinä vaiheessa, kun toisessa korvassani olisi ollut neljä ja toisessa kuusi reikää, mutta pian yhdeksännen reiän jälkeen "kyllästyin", ja lopetin lisäreikien tekemisen, ja pian poistin korvakorut suurimmasta osasta rei'istä. Se oli yksi elämänvaihe, mutten varsinaisesti kadu sitä. Kannattaa kuitenkin miettiä, mihin niitä reikiä tekee. Esimerkiksi itse en tekisi missään nimessä itse kieleen reikää, sillä en halua asettaa vaakalaudalle makuaistiani ja puheen selkeyttä. Ammattitaito on kuitenkin se, mistä ihan mielellään maksaa tuonkaltaisissa tapauksissa, jos kyseisen lävistyksen haluaa. Kiitän myös fiksuuttani nuorena siitä, etten ottanut aikoinani mitään muuta lävistystä, vaikka olisin sellaisen saanut 14-vuotiaana ilman vanhempien lupaa. Eivät ne ikärajoitukset ole asetettu kiusaksi, niissä on kyllä logiikkaa takana :)
Dixi et animam levavi | Still too sexy - Narf | Elämä on lahja - käytä se hyvin

Morre

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Tammikuu 30, 2008, 08:29:38 »
kaverit kun ei millään usko, että ampuminen on huono tapa hommata reiät korviin
Voisitko valaista, miksi ampuminen on mahdollisesti huono tapa korvan rei'ityksiin? Käsittääkseni se on kuitenkin yleisin tapa hankkia ensimmäiset reiät korvanlehteen, ja en ole kuullut asiasta.
Ampuminen on huono tapa siksi, että siinä koru runnotaan kudoksen läpi. Näin ollen se on tulehdusherkempi (vaikka monilla se ei tulehdukaan) ja jos sen haluaa pois, niin tilalle jää ruma jälki.
Lävistettäessä kudoksesta otetaan tavallaan pois pala (ei siis runnota läpi), joka taas on parempi tapa itse kudoksen, paranemisen ja mahdollisen arven osalta.

Hyrre

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Tammikuu 30, 2008, 14:59:43 »
Nyt on tatuointiaika varattu. :) Kaverin kautta setä lupasi kuvan minulle hakata 40 eurolla. ^^

Ja tuo lävistyksen ampuminen. Ampumalla tehdyt reijitykset ei koskaan ole hyvästä juuri tuosta ylläolevasta syystä. Itselläni on rustossa ampumalla tehty koru, nyt kaduttaa että annoin tehdä sen ampumalla, koska osa rustoa repesi ja siinä takana on kamala patti, kun se rusto on siellä.

Poissa miki

• Vuotislainen
« Vastaus #80 : Tammikuu 30, 2008, 15:44:15 »
Lävistyksiä ja tatuointeja minulla ei ole muuten kuin että minulla on ollut pakonomainen tarve korvieni lävistelemiseen. Ensimmäiset korvakorut otin joskus 6-7-vuotiaana ampumalla. Ne kuitenkin tulehtuivat koko ajan uudestaan ja uudestaan, joten ehkä kymmenen vuoden iässä ne lähtivät pois. Olisinko kuitenkin ollut seitsemännellä luokalla, kun päätin haluta korvareiät uudestaan. Minulle oli kuitenkin jäänyt jonkunsortin traumat siitä lävistäjän pyssystä, joten menin tekemään itse neulalla reiät niiden vanhojen umpeutuneiden tilalle. Eivätpä tulehtuneet tällä kertaa. Innostuin myöhemmin tekemään lisää reikiä ja laskin, että olen ilmeisesti lävistänyt yhteensä kahdeksan kertaa koviani itse. Osa rei'istä on kuitenkin mennyt umpeen, kun olen unohtanut olla laittamatta korua liian pitkään aikaan sille paikalle. Tällä hetkellä Minulla on siis vasemmalla puolella kolme ja oikealla yksi reikä. Rustoon haluisin lävistyksen kovasti, mutta luulen että sen tekeminen itse ei olisi kovin fiksua.

Olen halunnut parin vuoden ajan lävistystä myös vasemmalle puolelle alahuuleen. Syntymäpäiväksi olin kerännyt jo rahaa sitä varten, mutta äiti sai pienen hepulin kun menin ilmoittamaan että huomenna olisi lävistyksenoton aika. Hänellä on hyvin jyrkkä kanta kaikkea kasvojen lävistystä ja itsensä tatuoimista vastaan. Lävistys jäi silloin syksyllä sitten ottamatta, mutta nyt keväällä luultavasti otan kuitenkin sen lävistyksen, kun äitilläkin on ollut aikaa jo puoli vuotta sulatella asiaa. Ja vaikka syksyllä sanoinkin halunneeni sellaista lävistystä pitkään, äiti väitti sitä silti hetken mielijohteeksi. Nyt hänen on kuitenkin pakko uskoa että olen tosissani.

Tatuinnin ottamista en ole koskaan vakavissani miettinyt. Ehkä joskus jos löydän kuitenkin jonkin kivan kuvan, niin voisin sellaisen hyvinkin ottaa ihooni. Sellaiset koko käden peittävät tatuionnit ovat hienoja niillä ihmisillä, joille ne sopivat hyvin, mutta itselläni tuskin olisi tarpeeksi munaa ottaa sellaista. Joku pieni voisi olla kiva.
We can leave this world, leave it all behind,
we can steal this car if your folks don't mind,
we can live forever if you've got the time.

Savagewoman

• Ankeuttaja
« Vastaus #81 : Tammikuu 30, 2008, 17:29:31 »
Ampumalla tehdyistä "lävistyksistä":
Lävistyspyssy on epähygieeninen, koska sitä ei voi steriloida. Mikään desinfiointiaineella lääppiminen ei siis ole sterilointia. Lävistäjä ottaa jokaiselle ihmiselle paketista uuden neulan, kultaseppä vaihtaa lävistyspyssyyn vain korun.
Joka on järjestään muovia, joka ei huokoisuutensa vuoksi sovi parantumattomiin reikiin koska se kerää bakteereita. Tavallisen malliset korvakorut eivät anna turpoamiselle tilaa (ja sitä tapahtuu tuoreessa reiässä aivan kaikille), ja se pidentää paranemista ja pahimmassa tapauksessa iho turpoaa korun ympärille. Ammuttu koru on myös liian ohut, ja täten onnettomuusaltis. Mm. liian painavat korvakorut aiheuttavat reiän venymistä iän myötä. Jokainen on varmaankin nähnyt mummon, jolla on korvareikien sijasta viillot.
Ammutun korun pää on tylppä, siinä missä lävistäjän neula on terävä. Terveen järjenkin pitäisi jo kertoa, kumpi ihon läpi tungettuna aiheuttaa keskimäärin vähemmän vahinkoa ja kipua.
Erityisesti rustoalueelle lävistyspyssyä ei pitäisi käyttää lainkaan, rustottumavauriot ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Ja normaali lukollinen korvakoru ei asetu rustoalueelle kauniisti. Lävistyspyssy on tehty vain korvalehtiä varten. Ei se siihenkään hyvä ole, mutta ainakin vahingot pysyvät yleensä sairaalahoitoa vaatimattomana.
Ja joo joo, kultaseppä on ammattilainen. Ihan yhtä paljon kuin putkiasentajakin. Lävistäjiä koulutetaan ihan senkin takia, että kyseessä on oikeasti vaativa työ, jota ei kuka tahansa pystymetsästä nykäisty voi tehdä missään kultasepän nurkassa.

Ja hakaneulat muuten tehdään halvimmista ja kammottavimmista moskametalleista mitä suinkin mistään muualta jää jäljelle, ja niiden sterilointi on mahdotonta ihan siitäkin syystä, että ne eivät kestä tarpeeksi korkeaa kuumuutta. Missään kynttilänliekissä pitäminen ei todellakaan riitä. Jos nyt yleensäkin on pakko tökkiä itse reikiä, niin edes kunnollisilla neuloilla.

Yllättyisin muuten ihan positiivisesti, jos kukaan ei tulisi tähän mesoamaan, että 'mulla ainakaan ollu koskaan mitään tulehduksia niin ei voi kellekään muillekaan ikinä mitään tulla...' Nuo ylläolevat riskit ovat ihan olemassaolevia ja todennäköisiä, ja jokainen ihminen tuntee varmasti vähintäänkin yhden ellei useammankin ihmisen, joka on jatkuvassa tulehduskierteessä korvakorujensa takia. (juurikin sen takia en itse nuorempana ottanut korviksia, ja hyvä etten ottanut)
Korvakorujen ampumisen riskeistä ei juurikaan tykätä puhella, koska Suomessa tatuoijilla ja lävistäjillä on vieläkin niskassaan täysin naurettavia ja perusteettomia ennakkoluuloja. Huolestuneet mamit vievät mieluummin mukulansa kivalle kultaseppäsedälle kuin tatuoidulle lävistäjälle, koska sehän voi vaikka purra... Toivottavasti nuoremmat ihmiset tulevat olemaan tämän asian suhteen fiksumpia. Ja yleensäkin voisi kyseenalaistaa, että onko ala-asteikäisellä nyt mitään tarvetta edes saada korvareikiä...

Poissa Esterix

• Metsän vastaus
  • Sanomaton
  • *
« Vastaus #82 : Tammikuu 30, 2008, 18:46:44 »
Kiitos Morre ja Savagewoman, olen taas hiukan entistä fiksumpi :)

Käy kyllä järkeen tuo neulan paremmuus, mutta hyvä kun sain siihen enemmän selvitystä. En kuitenkaan yhtään ihmettele, mikseivät kultasepät pidä niin paljoa meteliä tuosta ampumisen huonoudesta, sen verran hyvä bisnes taitaa olla heille. Naps vain, ja muutamaa euroa rikkaampi. Ei sillä puuhun mennä, mutta on kuitenkin todennäköisyys, että asiakas ostaa samantien muutamat korvakorut.

Minua lähinnä toisinaan ihmetyttää jotkut pikkulasten vanhemmat, sillä olen nähnyt korvakorut joskus jopa vauvaikäisellä. Ei sen ikäinen niitä itse ole tahtonut, niin mikä pakko äidin/isän on sellaiset laitattaa niin nuorelle? Tai jos nelivuotias tahtoo TAHTOO korvareiät koska isosiskollakin on, niin eiköhän siinä ole vanhempien paikka sanoa ei.
Dixi et animam levavi | Still too sexy - Narf | Elämä on lahja - käytä se hyvin

Morre

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Tammikuu 30, 2008, 19:20:55 »
Joissakin maissa (esim. Espanja) tuo korvien rei'ittäminen jo vauvaikäisille on lähinnä kulttuurinen juttu, jonka taustoja en kylläkään tunne sen tarkemmin. Etelä-Euroopassahan sukupuolileimat ovat voimakkaammat, joten ehkä siellä koetaan tyttövauvan "merkitseminen tytöksi" tarpeellisemmaksi kuin meillä. Ja taas jotkut ovat halunneet siitä ottaa mallia meikäläisessäkin kulttuurissa.

Olen itse saanut korvikset (ampumalla) ala-asteikäisenä (olin 9v.). En pidä sitä kovinkaan vaarallisena tai edes erikoisena. Tytön halu koristautua voi ilmetä hyvinkin varhain enkä osaa pitää lävistyksiä / korviksia kovinkaan pahana asiana kovin nuorellakaan. Edellytys olisi vain se, että niitä osaa itse hoitaa ja varoa.
En ottaisi ehkä kovinkaan jyrkkää kielteistä kantaa, jos vaikka poikani 6-vuotiaana ilmoittaisi tahtovansa korvikset/korviksen. Mies on taas asennoitumiseltaan tiukempi, mutta lähinnä se kai johtunee siitä, että poika tahtoo korvikset.

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #84 : Tammikuu 30, 2008, 19:25:28 »
Itse sain korvakorut kun halusin, ja viisivuotiaana vietiin ammuttavaksi. Vähän nyt kaduttaa, kun toinen reikä on hieman vino kun korut korviin laitoin pitkästä aikaa. paljoa ei haittaa, sillä en kauheasti korvakoruja käyttele.
Huulikorun sen sijaan haluaisin, mutta siihen ei lupa riitä -.-
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #85 : Tammikuu 31, 2008, 09:08:52 »
Totta, että neula on monella tavalla ampumista parempi, mutta tuntuu, että joskus ampumisenkin haittoja liioitellaan. Itselläni on viisi ampumalla tehtyä reikää, joista yksi on rustoalueella, eikä mikään niistä ole tuottanut ongelmia. Myös monilla tutuillani on ampumalla tehtyjä reikiä, eikä kenelläkään ole ollut niistä mitään vaivaa. Kun olin ottamassa tuota rustoalueen reikää, mietin kauan, pitäisikö mennä ihan lävistäjälle, kun kaikki kohisevat ampumisen haitoista. Lopulta raha kuitenkin ratkaisi. Siinä missä lävistäjällä saa maksaa reiästään 40 euroa ampuja tekee sen viidellä. Ero on suuri. Totta kai terveydestään ja reiän laadusta kannattaa maksaa vaikka hieman ekstraa, mutta joillekin se voi silti olla liian iso investointi. Varsinkin, kun ampumisenkaan haitat eivät usein ole niin suuria kuin väitetään.
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #86 : Tammikuu 31, 2008, 12:35:11 »
Erityisesti rustoalueelle lävistyspyssyä ei pitäisi käyttää lainkaan, rustottumavauriot ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Ja normaali lukollinen korvakoru ei asetu rustoalueelle kauniisti.

En tiedä onko minun esteettisessä silmässäni jotain vikaa, mutta pidin omissa korvissani rustossa olleita normaaleja lukollisia korvakoruja ainakin ihan kivoina. En tiedä millaiset ne olisivat olleet lävistäjän tekeminä, mutta sen puolestani tiedän etten olisi kuuna päivänä mennyt teini-ikäisenä lävistäjän penkkiin antamaan painaa neuloja korvistani läpi - en tosin luultavasti tekisi sitä vieläkään, kun en rokotustakaan voi mennä ottamaan ilman rauhoittavia.

Mitä puolestaan tulee näihin ruston vaurioihin, millaisia niiden pitäisi olla, jotta sellaisista voitaisiin puhua? Itselläni (samoin kuin puolisollani) on korvan ruston "sisäpuolella" painauma korvakorusta ja "ulkopuolella" puolestaan rusto on kohonnut hieman ylöspäin samasta kohtaa kuin se on sisäpuolella painunut. Ja ne tulehtuivat, herttinen sentään, josta oletettavasti tuo painuminenkin on johtunut, mutta en joutunut niiden kanssa mihinkään moninkertaiseen tulehduskierteeseen.

Korvalehdet eivät puolestaan tulehtuneet lainkaan.

Jos omat muksuni joskus (synnyttyään nyt ensin) saavat päähänsä haluavansa korvakorut (itse sain omani muistaakseni 10v., jota pidän ihan hyvänä ikänä), vien heidät kyllä lävistäjälle ottamaan ne. Siinä voi olla yksi keino toppuutella hieman nuoremman neitokaisen (tai herran) intoa ottaa korvakorut, sillä neulan työntäminen korvasta läpi ampumisen sijasta voi vaatia lapselta pientä pohtimisaikaa.

Ja tässä on yksi ampumisen "etu" sellaisille hermoheikoille kuin minä. Se nimittäin tapahtuu aivan äkkiä (varmasti niin tapahtuu neulallakin lävistäminen, mutta se vaatii minulta lievän hermoromahduksen jos itse olen lävistettävänä), eikä sitä ehdi pahemmin jännittämään. Sitä vain pelästyy ja sitten sattuu. Tällä voi olla jollekin ihmiselle psykologinen merkitys.

Ja yleensäkin voisi kyseenalaistaa, että onko ala-asteikäisellä nyt mitään tarvetta edes saada korvareikiä...

Herttinen, jos ala-asteikäiset käyttävät stringejä, miksi he eivät voisi saada korvakoruja? Tosin millekään tavattoman nuorelle en niitä laitattaisi, mutta tästä tuli nyt hieman sellainen kuva, että yritettäessä välttää lapsien kasvamista nuoriksi liian varhaisessa vaiheessa, heiltä pitäisi kieltää sitten jopa ne koristukset joita itse sai ottaa nuorena. Minulle oli ainakin tosi iso hetki, kun sain korvakorut, eikä tämä seikka nopeuttanut aikuistumistani millään tavalla, vaan käytin siitä huolimatta verkkareita ja stringejä välttelin yläasteikään asti. Tosin en niitä käytä vieläkään.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Nextfever

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Helmikuu 04, 2008, 22:47:28 »
Minäkin haluaisin kovasti tatuoinnin ,mutta mulla on ihan kamala piikki kammo. Jos joskus rohkenen mennä ottamaan sen niin kuva olisi varmaan joku vampyyri,lohikäärme (itse piirtämä niin ei olisi muilla).

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Helmikuu 10, 2008, 15:57:05 »
Minä en sinänsä tue juuri noita muoti-ilmiötatuointeja, mutta täytyy myöntää että poikkeuksen tekee pimeänpiirto. Pimeänpiirrossa ei sinänsä kailoteta potterismiä, monella on käsivarressa kyynärtaipeen alapuolella kuva, mahdollisesti myös pääkallo. Pimeänpiirto voi olla kuvanakin todella hieno, varsinkin jos siitä tekee sellaisen, eriasia olisi jos tatuoisi käteen jonkun "Harry Potter 4-ever" -jutun, koska siitä tietää kaikki mistä on kyse. Mutta kallo jonka suusta tulee käärme, voi olla sellaisilla Pottereista tietämättömilläkin ihmisillä, se voi olla hieno ja siihen voi liittyä vielä pitkään muistoja nuoruudesta vaikka itse potteraika olisikin mennyt.

Mutta koska itse en perusta paljoa pääkallokuvituksesta, niin ko. tatuointi ei olisi minulle sopiva, vaikka sen Potterasialla ottaisinkin. (Luojan kiitos  kukaan ei ole tainnut keksiä vielä sitä että tatuoisi salaman otsaan :D )
akfjldjklk

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #89 : Helmikuu 10, 2008, 20:37:27 »
Ajattelin ottaa nyt viimeinkin ne kolmannet korvanreiät oikein lävistäjällä (muut olen ottanut kultasepänliikkeissä ampumalla). Voisitteko te asiasta enemmän tietävät vuotislaiset kertoa, paljonko kyseinen toimenpide maksaa ja onko se kivuliasta?

// Kiitos Idwenille!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2008, 19:14:55 kirjoittanut Rainmaker »
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Idwen

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Helmikuu 12, 2008, 17:29:38 »
Korvalehti on todella tunnoton alue, joten lävistäminen ei tunnu juuri missään (minulla on toisen korvan rei'istä 4/5 tehty lävistämällä, toisessa ei ole muuta kuin venytys). Maksaa suunnilleen 40-60e paikasta riippuen. Mutta ehdottomasti kannattaa ottaa lävistämällä.

Poissa Malakai

• metafora
  • Vuotislainen
  • Entäs nyt?
« Vastaus #91 : Helmikuu 13, 2008, 20:30:19 »
Nyt jos joku viisaampi ihminen osaisi kertoa tietämättömälle tatuointifanille, että mitä ainetta tuo tatuointimuste oikein on tai että mitä raaka-aineita se sisältää? Kysymys heräsi minussa, kun joskus House-sarjassa entinen vankilakundi pistettiin magneettikuvaan ja hänellä oli vankilassa otettuja tatuointeja, jotka sisälsivät raskasmetalleja. Kuvaussessiosta tuli hieman kivulias, siellähän vaaditaan muutenkin jättämään kaikki metallia sisältävä pukuhuoneeseen. Onko tuo raskasmetalleja sisältävä tatuoimismuste vain urbaanilegendaa vai onko siinä siis jotain perääkin? Tuntuu vähän hölmöltä sanoa näin, mutta jos tuo on ihan totta, niin minä mietin sittenkin uudestaan sen tatskan hankkimista, jos nääs joutuu joskus taas menemään magneettikuvaan. Kaksi kertaa sellaiseen jo joutunut ja vihaan sitä vehjettä jo nyt aivan tarpeeksi. ;)

~mals~

// Spänks.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2008, 19:58:58 kirjoittanut Malakai »

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #92 : Helmikuu 13, 2008, 21:02:02 »
Malakai, luultavasti tuo raskasmetalleja sisältävä muste on ihan vain sen sarjan keksintöä/muuta vastaavaa legendaa, ja mikäli ei, niin sitä ei varmasti käytetä laillisissa tatuoinneissa. Voit siis ihan rauhassa ottaa tatuoinnin ja käydä magneettikuvassa (minullakin on ja kuvaukseen joutunut myös kahdesti, eikä ole tapahtunut tuskaisia sessioita ;).

Saatetaanhan sitä jossain sillan alla hakata kuvia epämääräisillä aineilla, mutta voin vakuuttaa ettei yhdessäkään (laillisessa) tatuointiliikkeessä sellaisia käytetä, voit tietenkin tarkistaa asian vielä tatuoijalta, mutta lienee turhaa :)
akfjldjklk

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #93 : Helmikuu 15, 2008, 19:20:05 »
Jännää keskustelua. Pakko tunkea nokkansa asiaan. Minun mielestäni tatuoinnit ja lävistykset ovat kauniita ja hienoja, mikäli ne on kunnolla tehty ja ne sopivat niiden kantajalle. Itselläni ei ole tatuoinnin tatuointia, mutta olen kyllä aikeissa laittaa sellaisen. Olen aikonut ottaa itselleni tatuoinnin joko olkapäähän, lapaluun tai nilkkaluun kohdalle. Ajatteli sellaista vanhanaikaista, vähän kustomoitua S-kirjainta. Sellainen olisi jännä. Lävistyksiä en aio laittaa, vaikka joskus olen ajatellut että nenäkoru voisi olla ihan jännä. En minä sellaisia ala laittelemaan. Vasemmassa korvassani on yks koru, oikeassa kaksi. Juuri tänään kävin laitattamassa tuon toisen korun oikeaan korvaan. Enempää reikiä en taida laitattaa/laittaa, vaan annan pääni nyt olla. x) Mutta ehkäpä se tatuointi tulee vasempaan koipeliiniin, mahdollisesti nilkan kohdalle. Ajattelin tosiaan suunnitella kuvan itse, itse asiassa olen tehnyt siitä jo muutaman version.

~Moondancer (shamaanisieluinen)

Poissa Rain Wild

• Kissankorkuinen
  • Vuotislainen
  • Ähäkutti!
« Vastaus #94 : Helmikuu 15, 2008, 20:09:13 »
Malakai, luultavasti tuo raskasmetalleja sisältävä muste on ihan vain sen sarjan keksintöä/muuta vastaavaa legendaa, ja mikäli ei, niin sitä ei varmasti käytetä laillisissa tatuoinneissa.

Hämärästi muistelisin, että esimerkiksi Mythbustersissa (Myytinmurtajissa) olisi joskus testattu juurikin tuota. Muistaakseni vanhoissa (mustissa) musteissa olisi käytetty aikanaan rautaa (jossain muodossa siis), ja tästä olisi lähtöisin kyseinen myytti. Ilmeisesti tuollaisella musteella tatuoitu ihminen saattaa tosiaan tuntea jonkinlaista kihelmöintiä tai vastaavaa noissa laitteissa, mutta muuten kyseessä on vanha legenda. :)
Permission to shout "Bravo" at an annoyingly loud volume, sir? | Would you mind holding my metaphor for a second?

Poissa empsis

• Vuotislainen
« Vastaus #95 : Helmikuu 16, 2008, 13:23:30 »
Tällä hetkellä omistan vain madonnan. Napakoru tulossa ja korvakoruja en lävistyksiksi jostain syystä laske, vaikka niistäkin 5 on tehty nimenomaan lävistämällä. Yhteensä korvakoruja siis 9, vielä yksi tulossa.

Tatuoinnin hankin kun täytän 18. Mitään isoa tai värikästä en halua, niitä kammoksun. Pienen sydämen tai tähden mustat paksut ääriviivat joko lapaluitten alle tai ranteeseen.

Chedaliné

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Helmikuu 23, 2008, 12:35:15 »
Minulla on (vain) yhdet lävistykset korvissa. Muistaakseni syksystä 2004. Toiset menen sitten vihdoin ja viimein ottamaan tänään, äiti antoi suostumuksensa, kun niitä kinusin ja jankutin. Ihmettelin suuresti, miksi minun täytyi jankata niin kauan, kun äidillä itselläänkin on toiset korvareiät. No, hyvä kuitenkin, että sain vihdoin luvan.
Muita lävistyksiä minulla ei ole, eikä sen liiemmin tatuointejakaan. Mutta eipä ole hinkukaan sellaisiin ollut. Vain noita toisia korvareikiä ihan tajuttomasti haikailin. Jos nyt pitäisi joku lävistys valita, niin ottaisin luultavasti nenäkorun, sitten parin kolmen vuoden päästä ehkäpä. Jos minulle nyt tässä vuosien kuluessa sellaiselle niin kova hinku tulee, mitä kyllä vähän epäilen. Ennemmin varmaan ottaisin tatuoinnin kuin jonkun lävärin. Se on sitten ison kysymysmerkin kanssa, että minkä tatuoinnin.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 23, 2008, 16:18:51 kirjoittanut Chedaliné »

Kathryn

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Maaliskuu 14, 2008, 23:47:09 »
Minulta löytyy yhdet korvikset ja kulmakoru. Kovin vanhoja eivät vielä ole, korvikset otin joulukuussa ja kulmakorun viime kuussa. Korviin haluaisin muutaman reiän lisää. Kielikorukin olisi kiva.

Tatuointeja ei tietenkään vielä löydy. Laitatan kyllä joskus jonkun pienen, horoskooppiini liityvän merkin tai jotain. En ole vielä kauheasti miettinyt asiaa. Haluan kuitenkin sellaisen tatuoinnin, jolle on jotain merkitystä minulle.

Vetehinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Maaliskuu 15, 2008, 10:35:27 »
Korviksen reijät taitaa vielä olla molemmissa korvissa jos ei ne ole ny menneet umpeen vähäisen käytön takia. Vähäistä käyttöä on koska jos käytän korviksia yli päivän niin korvalehdistä alkaa tulla mätää.

Tatuoinnin haluasin, mutta en mitään tribaalia, sillä ne ovat rumia ja liian yleisiä. Olen ajatellut suomalaisia kasveja (niin kuin ahomansikka ja hiirenvirna) ja olen tavattoman ihastunut vanamoon ja sen olen aattelut että sen tatuoin ainakin! Mutta vasta täysi-ikäisenä sitten...

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #99 : Huhtikuu 04, 2008, 17:42:59 »
Olen outo kai tai jotain, mutten ole hankkinut [enkä varmaan hankikkaan] korvanlehteen reikää. Haluaisin rustoon, nenään [en voi, nuha turhan yleinen], tai kieleen.
Kielessä läväri olisi aika hiano, koska se ei näy ulkoapäin, vaan sen voisi piilottaa jos haluaa.
Rusto olisi kiva, mutta olen kuullut että se muka sattuu to-o-osi paljon. En kyllä usko sitä. Kokemuksia?

Kertoisitteko kokemuksia venytyskoruista, niiden käytöstä, ja muusta nippelitiedosta. [kiinnostaisi] :)
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."