Kirjoittaja Aihe: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset  (Luettu 56106 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Vanilja

• Poro!
  • Ylihörhö
  • *
  • God's First Mistake
    • Nappi!
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset
« Vastaus #50 : Marraskuu 09, 2007, 15:39:52 »
Itselläni on oikeassa korvassa hurjat kaksi reikää, jotka ovat yleensä hyvin hillityillä timanttinapeilla, vasen menee perinteisellä yhdellä. Vasemmasta lavasta löytyy mustalla musteella tyylitelty haukka, ja kämmenenleveys niskasta alaspäin kolme värillistä karppia. Karppien on pikkuhiljaa tarkoitus jatkua koko selkäranka alas saakka.

Ensimmäinen tatuointi oli aika impulsiivi, nopeasti päätetty ja nopeasti piirretty. Tallinnanreissulla tehty, ja hiukan fiiliksen mukaan vaihtelee oliko tämä nyt järkevää vai ei... Karppeja taas olen ihan alusta asti suunnitellut, ja niistä tuli useampi luonnos ja useampi suunnitelma ennenkuin itseni neulan alle laitoin.

Paikkavalintaa rajoittaa aika reippaasti ammatti, ja välillä oikeasti huokailee kun joutuu töihintulijoita käskemään ottamaan pois lävistyksiään... ymmärrän kyllä lävistysten oton ja tatuoinnit, niiden antamaa ideologiaa ja koristusarvoa, mutta toisaalta on pakko toivoa kaikilta niiltä jotka eteeni sattuvat töissä myös muistamaan, että erityisesti asiakaspalveluammateissa ei oikeasti ole 'ihan okei' jos nenusta törröttää piikki tai kämmenselässä uiskentelee toisiaan nuolevia merenneitoja. Vaikka itse onkin sinut kuviensa kanssa, ja Suomessa ollaan varsin vapaita kuvien ja lävistysten suhteen (siis oikeasti, koittakaapa vaan saada ravintolapuolen hommia kuvan kanssa vaikkapa Briteistä, ei onnaa... kokeiltu!), niin neutraalit paikat on silti turvallisimpia.

Omat kuvani ovat työvaatteiden ja 'virallisen' pukeutumisen kannalta piilossa, haukka piilossa oikeastaan aina, mutta kalat on suunniteltu ja aseteltu niin, että hiukankin avarampi t-paita ne näyttää, ja kaikki juhla-asuni ovat oikeastaan sellaiset, että rakkaat kalani esiin uivat. Pari asua on jopa sävytetty karppeihin sopiviksi, jolloin ne ovat osa asukokonaisuutta.

Olen siis aika kaksijakoinen hommassa. Itselläni on kuvat ja pidän yleisestikin kuvia ja lävistyksiä (suurimpia osia) kauniina, mutta siinä vaiheessa kun ne on selkeästi esillä niin myös lähetän työntekijän kotiin, jos tämä ei niitä peittoon saa.

(Ja niin, hoitelen hovin hommia Kansallisoopperan marmorin keskellä)
Those that live in the darkness wander aimlessly...
Because they can't see.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #51 : Marraskuu 09, 2007, 16:29:36 »
Äh, itelläni on vain ne tavalliset reiät korvissa. Yksi molemmissa, hui. En varmaan naamaani ota ikänä mitään lävistyksiä, vaikka esim. kulmassa oleva on aika hieno. Jotenkin se vain 'pilaisi' mun naamani ;P Nenässäkin olisi aika hieno, ei mikään härän nenissä olevia renkaita tietenkään, vaan tuossa sivussa... eikös niillä joillain intialaisilla naisilla ole usein ollut ainakin sellaisia?
Kaverilla on 'leuassa' lävistys, tai tuossa huulen alapuolella sivussa. Ihan hyvin sopii, joten senkin minä vielä hyväksyn.
Eräs toinen, koulussa samoilla liikkatunneilla oleva tyttö taas laittoi silmien väliin lävistyksen o.o" Ei, se oli kamala. Anteeksi vain ne, jotka sellaisen omaavat, mutta tuolle likalle se ei kyllä sopinut.
Tatuoinnitkin ovat ihan ok, elleivät ne sitten peitä molempia käsivarsia ja koko loppukehoakin. Yksittäiset ja pienet ovat hienoja ^^ En ymmärrä heitä, jokka laitattaa joka paikkaan jättikokoisia kuvia.
En nyt ite ole ottamassa kuitenkaan tatuointeja, sillä ne ovat siinä sitten loppuelämän (juu, kyllä ne poiskin saa, mutta...). Ehkä vanhempana, nythän minä en edes tiedä millaisesta tykkään juuri nyt saati millaisesta joskus kymmenen vuoden päästä! o.o" (heh, kuvitelkaapa herra X, joka on laittanut molemmat käsivartensa täyteen tatuointeja. Sitten miettikää, miltä hän näyttää vanhana 70v. pappana ^^) Eli ehkä myöhemmin, eikä silloinkaan mitään näyttävää ja selvästi näkyvään paikkaan.

Tällä hetkellä saattaisin ottaa toisen reiän jompaan kumpaan korvaan, mutta ei vain jostain syystä tule mentyä. Vähän epävarma juttu, että laittaako sittenkään.
Myös tuonne ylös korvaan olisi aika hieno saada koru ^^ Mutta ennemmin se toinen reikä alas edellisen viereen, tai koulussa katottaisiin, että nyt siltä putos se viimeinenkin ruuvi o.o" Minä kun olen saanut jonkinlaisen hiljaisen hiken maineen... xP

Ja herranjestas niitä, jokka laittaa korunsa itte! Okei, jos on kaikki desinfioidut jutut ja härvelit (okei, neulat) sun muut, niin mikä ettei, mutta...
Yksi tyttö kertoi laittaneensa korvaan korun ihan omatoimisesti, kun oli niin kivasti korvat paleltuneet hänen käveltyään kotiin viime vuonna pakkasilla ilman pipoa(!). Siinä sitten muut kauhisteli, kun likka ei tainnut desinfioida neulaa o.o"
Toinen tyttö taas tökkäsi tuosta vaan hakaneulan myös korvansa läpi. Desinfioimatta. Jes >.<
Molemmat siis korunsa laittoivat tuohon korvan yläosaan (onko sille edes mitään nimeä erikseen?). Hakaneula ei kyllä ollut mikään paras keksintö... -.-"
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #52 : Marraskuu 09, 2007, 17:28:07 »
Juu, minä myös laitoin ite tohon oikeeseen korvaan ite nuppineulalla, mutta putsasin sen. Mutta se paisu ja otin pois :D Eikä mammakaan ois kyllä tykänny jos ois tienny et mulla semmonen oli :D Mutta ajattelin tökätä nenäkorun vähäks aikaa ja otan varmaaa sen pois, joo se on tyhmää, mut mä haluan :D
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa tear

• Vuotislainen
« Vastaus #53 : Marraskuu 09, 2007, 20:12:29 »
Mulla ei ole tällä hetkellä muita koristuksia kuin hammaskoru ja normaalit korvakorut. Korvakorut laitoin ehkä seitsemän vuotiaana(?) ja ehkä noin 13 ikävuoteen asti pidin koko ajan korviksia korvissa, sen jälkeen en pitänyt ehkä vuoteen mitään. Nykyään pidän korviksia, jos käytän myös kaulakorua. Kaksi vuotta sitten, mun kaveri lävisti mulle tuosta korvan yläosasta ihonläpi paikan korvikselle. Pidin sitä parisen kuukautta, sitten luovutin ja otin pois. Se nimittäin tulehtui kokoajan; hiukset takertuivat koruun ja yöt olivat tuskaa jos nukkui sillä puolella.

Hammaskorun laitoin kolmisen vuotta sitten. Se on sellainen pisaran mallinen, kultainen ja siinä keskellä on timantti. Tykkään siitä ihan hirveästi. Koru itse maksoi 11€ ja laitto 20€.

Vielä vuosi sitten olin aina vailla huulikorua, madonnaa, kulmakorua, nenäkorua jne, mutta luojan kiitos äitini oli asiaa vastaan, eikä antanut minun laittaa mitään. Nykyään olen tullut sen verran järkiini ja tajunnut, että korut eivät sovi minun naamaani. Ainoat lävistykset, mitä voisin harkita ovat kielikoru, napakoru ja toiset korvakorut/korun. :) Joillekin kyllä sopii korut todella hyvin. Esimerkiksi kaverillani on niebuhr-lävistys ja se sopii hänelle(hän on siis tyttö). Toisaalta joillekin se koru ei sovi, ei sitten millään. Se vain törröttää jostain paikkaa ja näyttää niin eisopivalta. (Erityisesti madonnan ja kulmalävistyksen kanssa olen huomannut tätä epäsopivuutta)

Tatuointeja haluaisin muutaman; yhden lapaluuhun, yhden ranteeseen ja yhden niskaan. Äiti antoi mulle jo luvan tänä vuonna laittaa tatuointi (kunhan se on pieni ja tarkkaanharkittu ja miimiimii), mutta käytinkin sitten rahat omaan akustiseen kitaraan. Oikeastaan ihan hyvä, etten vielä silloin huhtikuussa laittanu mitään piirustusta ihoon... Nyt olen kumminkin alkanut taas himoita tatuointia ja ajattelin viimeistään 2009 vuonna (täytän silloin 18) laittaa tautoinnin. (Lapaluuhun haluaisin lukemaan "desire" ranteeseen pienen sydämen ja niskaan jotain pientä kivaa :D)
You're leaving me breathless.

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Marraskuu 18, 2007, 18:59:39 »
Hmm, tätä mä just etinkin. Teki niin kovin mieli tulla selittelemään (taas) tästä aiheesta.

Itelläni oli korvissa vielä pari kuukautta sitte yhteensä 9 reikää, joista yks rustossa. 5 ite tehtyä. Mut sitten kyllästyin ja otin pois, kun ostin niin isot korut. Joita en enää edes voi käyttää, koska aloin venyttää nyt toista reikää. Ei se vielä iso ole, eikä siitä iso tule. Joku semmonen 6mm-10mm. Kattoo nyt. Äiti kyllä ampuu mut, kun tajuaa mitä mä teen. Toisaalta vanhemmat on luvanneet, että korville saa tehdä mitä huvittaa, muuallehan ei saa lävistyksiä suinkaan ottaa. Vaikka oikeasti saisin mennä jo liikkeeseenkin ilman vanhempia ottamaan noita perus lävistyksiä.
Mutta koska kapinoin vanhempini vastaan, mukamas, niin multa löytyy huulikoru tosta vasemmalta alahuulesta. Sen tein ite tuossa heinäkuun puolessa välissä, riparin jälkeen. Ite siksi, että silloin en vielä ollut 15 ja ite siksi, että mulla ei ole varaa maksaa 40€ yhestä reijästä. Ja osittain siksi, että pelkään sitä, että joku muu pistelee minua. Silloin sain melkoset huudot, mutta nyt on vanhemmat sopeutuneet ajatukseen, ja luvanneet mulle toisenkin lävistyksen, siis luvan siihen, ensi kesäksi, riippuen jatko-opiskelu paikasta. Mutta musta vähän tuntuu, etten jaksa oottaa. Taidan tuikata tossa joulun kieppeillä, ennen tai jälkeen, toisen reijän huuleen, ah snake bites on se unelma. Enempää en ainakaan vielä ole kiinnostunut ottamaan, liika on kuitenkin liikaa.

Tatuoinneista sen verran, että melkeen kolme vuotta joutuu vielä odottamaan, että viitsii edes tarkemmin ajatella. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että 18-vuotis lahjaksi menen ja otan jonkun kivan (revenge-pyssyt) kiertämään nilkaan. Sellainen suloinen pieni. Ja siivet lapaluihin olisi kivat, mutta ääh.. Kattoo nyt, mitä elämä tuo tullessaan :)

edit.//

Lainaus käyttäjältä: Idwen
Lävistyksiä ei koskaan pitäisi mennä tekemään itse. Reikä voi mennä vinoon, se voi tulla väärään kohtaan. Lisäksi itse tehdessä välineet eivät koskaan ole tarpeeksi steriilejä. Vaikka ostaisi neulan apteekista. Kädet ovat täynnä bakteereja, jotka mielellään menevät tuoreeseen haavaan (haavahan lävistys lopuksi on). Mieluummin maksaa sen 40e ammattilaisen tekemästä lävistyksestä ja/tai odottaa sinne asti, että saa sen ottaa.

Eiköhän toi ole aika perus-juttu, minkä kaikke tietävät, jos itse rupeavat niitä tekemään. Ja koska itselläni, tai tutuilla, ei ole mitään tapahtunut, vaikka itse ovat tehneet, niin ei sitä ajattele sen tarkemmin, että mitä tapahtuu jos joku menee pieleen, vaikka riskit tietääkin.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2007, 17:06:22 kirjoittanut Briette »
i only show you what i want you to see

Idwen

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Marraskuu 18, 2007, 20:08:09 »
Nyt tulee tiukkaa tekstiä, mutta:

Lävistyksiä ei koskaan pitäisi mennä tekemään itse. Reikä voi mennä vinoon, se voi tulla väärään kohtaan. Lisäksi itse tehdessä välineet eivät koskaan ole tarpeeksi steriilejä. Vaikka ostaisi neulan apteekista. Kädet ovat täynnä bakteereja, jotka mielellään menevät tuoreeseen haavaan (haavahan lävistys lopuksi on). Mieluummin maksaa sen 40e ammattilaisen tekemästä lävistyksestä ja/tai odottaa sinne asti, että saa sen ottaa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2007, 20:36:20 kirjoittanut Idwen »

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #56 : Marraskuu 19, 2007, 16:27:29 »
Nyt tulee tiukkaa tekstiä, mutta:

Ja taas minä menen avaamaan suuni ja katumaan jälkikäteen, mutta...
Itekkin suosittelisin ennemmin sinne ammattilaiselle menoa, mutta jos tosiaan tietää mitä tekee eikä vain tuikkaa sitä neulaa johonkin, voi sen ihan hyvin tehä ittekkin. Yksikin kaveri pani huuleensa, ja ihan hyvin sekin reikä voi. Yhtälaillahan niitä bakteereita on myös ammattilaisten käsissä ;) Kyllä sen neulan saa myös tarpeeksi hyvin puhdistettua (ei ehkä ihan niin hyvin, kuin ammattilainen, mutta tarpeeksi hyvin kuiteskin). Jossain taisi lukeakin, että on ihan yhtä suuri tulehdusriski niin itsetehdyillä rei'illä kuin ammattilaisenkin tökkäämillä.
Laittakoot itse, jos joku on niin rohkea, mutta minä en kyllä uskaltaisi ;D Ja ihan omalla vastuullahan niitä sitten tökitäänkin...
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #57 : Marraskuu 19, 2007, 18:52:29 »
Inhoan korviani. Ei niiden muotoa, vaan sitä, että niihin ei voi laittaa korviksia.
Minulla oli tässä muutama kuukausi sitten korvikset (kolmannen kerran...), ja hirveiksi tulehtuivat. Yök, ne oli ihan punaiset ja turvonneet, ja vaikka vaihtelin kultaa ja hopeeta, niin ei ne mitenkään paremmin voinut. Tästä johtopäätös, että korvikset ei sovi minulle, en sitten tiedä tuolta korvan "nipukasta." :DD

Jos otattaisin lävistyksen, se tulis varmaan kulmaan. Semmoinen koru, ei pyöreet päät, vaan semmoset terävät ^^ Muuten en lävitystä ottaisi en nenään, panikoisin aina talvisin, että riuhtasen sen irti niistäessäni, tai että se olsi ihan räkäinen XDDD olisi hauskaa.Muuten, jos ottaa lävistyksen, meneekö se reikä iohan tavallisesti umpeen?

Tatuointi olisi ihana. Jotkut siivet, lisko, teksti olisi kiva, mutta luultavastikaan en laitata mitään tatuointia. Tai kalatkin voisi olla nättejä... Ajattelisin tatuoinnin vaikka alaselkään, nilkkaan, tai johonkin melko huomaamattomaan paikkaan.
Mutta haluan hammaskorun! Ja Tear, hammaskorusi on nätin muotoinen ;) Osaako joku sanoa, kuinka paljon hammaskoru maksaa?

//Villi Lohi; Minulla oli ihan alussa kirurgiterästä. Harmi, kun ei tullu mieleen laittaa niitä uudelleen, lähinnä sen takia että korvani eivät silloin ensimmäisellä kerralla sietäneet nappeja. Murr :P
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2008, 21:26:47 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #58 : Marraskuu 19, 2007, 22:13:21 »
Inhoan korviani. Ei niiden muotoa, vaan sitä, että niihin ei voi laittaa korviksia.
Minulla oli tässä muutama kuukausi sitten korvikset (kolmannen kerran...), ja hirveiksi tulehtuivat. Yök, ne oli ihan punaiset ja turvonneet, ja vaikka vaihtelin kultaa ja hopeeta, niin ei ne mitenkään paremmin voinut.

Sama juttu aikoinaan, kaksi kertaa luovutin ja annoin mennä umpeen, mutta kolmannella kerralla annoin olla, vaikka aika kettumaista aikaa olikin. Omat korvat eivät siis siedä lainkaan kultaa(!) ja hopeaakin huonosti, mutta kirurginteräksestä löysin avun. Sen avulla sain reiät parantumaan ja nykyään sietävät myös rihkamaa, kunnes niiden pinnoite kuluu pois. Kultakoruja en voi käyttää vieläkään, mikä ei toisaalta ainakaan toistaiseksi ole kyllä haitannutkaan. Kirurginteräksen lisäksi suhteellisen vähän ongelmia ovat aiheuttaneet puu ja tina, mutta kyllä joka ikinen materiaali saa nuo reiät vieläkin välillä (vaikka vanhimmat ovat olleet jo 10 vuotta ja uusimmatkin 7!) ärtymään (eli kutiavat, kuumottavat ja joskus märkivät). Onneksi ongelmia aiheuttaa yleensä vain yksi reikä kerrallaan ja senkin saan kuntoon, kun otan korun päiväksi pois (sen jälkeen reikä saattaa sietää samaa korua ärtymättä kuukausia, en tajua).

Hullun hommaahan tämä on, mutta kun tykkään korvakoruista vaan niin paljon, että olen valmis vähän kärsimään. Huvittaisi kyllä tietää, mistä tämä johtuu, nikkeliallergia kun ei sovi koska puhtaat metallitkin ja puu ärsyttävät. Kai se jotain yliherkkyyttä vain on, tiedä häntä.

Idwen

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Marraskuu 20, 2007, 20:34:30 »
Minulla on myös ongelmia noiden korvismateriaalien kanssa, ja nykyään käytän poikkeuksetta titaania metallisissa korvakoruissa. Se ei ärsytä (joitakin jopa kirurginteräs ärsyttää). Titaani minulla on myös useimmissa lävistyskoruissa.

Dian

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Marraskuu 25, 2007, 22:06:19 »
Voisiko joku kiltti ja sivistynyt ihminen kertoa, kuinka kauan korun ottamisen jälkeen
kieli on turvoksissa? osaisin ajoittaa sitten korun ottamisen sillein että ei tarvitse pariin
päivään puhua.

Tässä nyt kokemuksesta kerrankin voin puhua niin täältä tulee <: Itselläni kieli turposi aika paljon, niin että se harjoituskoru - joka on yleensä tosi pitkä siihen normiin verrattuna, omani on 20-millinen (epäilisin että se on se mitta suunnilleen joka paikassa), ja kieleni tosiaan turposi niin komeasti että pallosta jäi kuoppa (:D) mikä on nykyään aika hauskan näköinen.
Puhuminen täytyy opetella suunnilleen kokonaan uudestaan, että suosittelen että käyt ottamassa korusi jollain tyyliin hiihtolomalla tai edes perjantaipäivänä ja otat rennosti viikonlopun. Kannattaa pysyä erossa riisinsyönnistä ja panostaa kalaan. (Allekirjoittanut naposteli turvonneella, liikutusaralla kielellään vahvasti maustettuja sipsejä ensimmäisenä iltana. Ei kirvellyt, olin tyytyväinen <: Ja tomaattitonnikalaa suoraan purkista seuraavana aamuna, jolloin se oli kaikkein pahin.) Ja kannattaa yrittää puhua mahdollisimman normaalisti kaiken aikaa, ei yhtään varoa vaikka sattuisi kuinka, koska sitten totut siihen puhetapaan ja saat jonkun puhevian. Minulla muuttui ärrä tosi omituisesti sen jälkeen, nykyään panostan siihen kaiken aikaa että saisin sen surahtamaan kunnolla. Ällän sanominen sattui ensimmäisinä päivinä. Sitten kun kylmä vesi ei enää vihlo, suosittelen syömään jäitä. Tuntuu että se nopeuttaa turvotuksen laskemista; varmaksi en uskalla sanoa ettei joku lahtaa minua täällä.

Ihan ensimmäiset pari kolme neljä tuntia sujuvat ihan mallikkaasti, mitä nyt kylmää vettä kannattaa varoa kun se vähän ikävämmin vihloo, mutta sitten kieli alkaa turvota ja pysyy sellaisena tosiaan jonkun aikaa, pari päivää ehkä, ja sitten laskee hiljalleen. Sen huomaa kun yrittää taivuttaa kielen "etureunaa" taaksepäin eli tuoda alapuolen näkyville, laittaa korun huulien väliin ja näin, koska se sattuu mukavasti jos kieli on vielä liian turvoksissa. Mutta pointtina oli siis se että kyllä se kieli siitä turpoaa, mutta jokaisella se on tietysti yksilöllistä.. Varaa aikaa turvotuksen laskemiselle, koska hävettää ja pahasti jos joudut kouluun sössöttämään seuraavana päivänä.

Poissa manta

• Kajahtanut potteristi
  • Vuotislainen
    • Tassujengi
« Vastaus #61 : Marraskuu 26, 2007, 13:03:03 »
Itse haluaisin pimeän piirron (eikö se tule oikeaan käteen? Vai onko sillä mitään väliä?). Miksi? Siksi koska Potter rulettaa! No ei nyt sentään, vaan pidän kaikenlaisesta mystisestä ja synkästä. Ja Potter nyt on vaikuttanut elämääni hyvin paljon. Se on ikään kuin hyvästit Pottereille (vaikka kyllähän niitä tulee luettua vuosien päästäkin, mutta eihän siinä ole enää sitä samaa tunnetta, kuin ekalla kerralla lukiessa). Ja sitten jotain koiriin liittyvää, koska sekin on vaikuttanut elämääni hyvin paljon. Esim. oman/omien koirien oikeat tassun kuvat jonnekkin... En vain tiedä minne.
Aivojen tilalla ilmapalloja.

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #62 : Marraskuu 26, 2007, 13:49:31 »
Pimeän piirto on vasemmassa kädessä. :)
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Pikkis

• väsynyt
  • Hirnyrkki
  • neulojatonttu
« Vastaus #63 : Marraskuu 28, 2007, 12:10:24 »
Mitä tulee tatuointeihin, en lähtisi suosittelemaan jotain muoti-ilmiötä, kuten just pimeän piirtoa. Kokeilkaapa googlettaa dark mark ja katsokaa huvikseen kuvat sivulta kuinka monella ihmisellä on jonkinlainen piirto kädessään. Ei aivan parilla...

Tatuonnin tulee mielestäni olla uniikki ja kertoa jotain. Minulla on tällä hetkellä vain yksi tatuointi, vasemmassa nimettömässä. Jep, se on vihkisormus joka on muotoa kirjain. Eli minulla on mieheni etunimen ensimmäinen kirjain tatuoituna sormeen.

Vasempaan käsivarteen on valmiina kuva, jos vain saisin rahaa että kävin kuvan ottamassa. Se on itse asiassa hyvin yleisistä kuvista muodostettu kokonaisuus jonka siskoni piirsi. Kuvan taustalla on kuitenkin tarina jonka voi lukea vakavat-osiosta, kohdasta masennus. Se on tarina siitä että jää eloon vaikka maailma ympärillä hajoaa.

Oikeaan ranteeseen on valmiina viivakoodi joka on varustettu syntymäajallani ja jollain muulla joka tekee siitä uniikin. Takana jälleen kuvaus, minä olen yksilö, minua on vain yksi eikä minua voi ostaa.

Toiseen käsivarteen on varattu paikat viidelle tassun kuvalle. Kyllä, rakkaat lapseni eli kissat ja koirat saavat oman sijansa. Tämä ei ole niin uniikkia, mutta jokainen tassun kuva on oman laisensa, olen niitä vertaillut. *Grazy old cat-lady....*

Ja paljon muutakin on suunnitteilla, kunhan vain sitä kuuluisaa valuuttaa löytyisi. :-)
There is no potion that can mend a broken heart, there's nothing that can cure my love for you...

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #64 : Marraskuu 28, 2007, 19:58:22 »
Vinkki niille, joiden iho ärsyyntyy hoeasta, kirurginteräksestä, etc. Nykyään melkein kaikissa lävistysliikkeissä on mahdollisuus lävistyttää itsensä muovikoruilla, jotka ainakin omasta kokemuksesta eivät ole ärsyttäneet ollenkaan. Eräs tuttava suositteli myös lasisia korvakoruja, joita olen itse ajatellut kokeilla ihan noin näön vuoksi.

Itselläni on seitsemän reikää, ja aikoinaan minulla oli myös rustossa lävistys, joka kuitenkin tulehtui ja muuttui purppurapallukaksi, kunnes otin lävistyksen pois ja annoin reiän kasvaa umpeen. Viime kesään asti rustossa säilyi se purppurapallo, mutta sitten sain aikamoisen tällin korvalliselle, jolloin korvakaareen muodostui mahtava mustelma. Mustelman häipyessä lähti myös purppupallukka ja nykyään korva näyttää normaalilta. Onni onnetomuudessa, sillä korvaruston lävistys oli kompromissi, jonka teimme äitini kanssa ollessani 11. Halusin tuolloin hkuollakseni nenä- tai huulilävistyksen, mutta äitini oli ajatusta vastaan. Sen sijaan että äitini olisi kieltänyt kaikki lävistykset, valittiin suht huomaamaton paikka lävistykselle. Jaksan edelleen ihmetellä äitini diplomaattisia taitoja, sillä olisin varmasti ottanut sen nenälävistyksen vaikka ilman äidin lupaa, ellen olisi saanut jonkinmoista lävistystä. En halua edes ajatella, että olisin joutunut elämään runsaat seitsemän vuotta purppurapallo nenässäni :P

Nykyään olen hiukan rauhoittunut lävistysinnossani, olen alkanut arvostaa hillittyä koristautumista. Olen nykyään hyvin iloinen siitä, etten ole naamani rei'ittänyt, onhan se ihan nätti ilman metalliakin. Korvan rei'istäkin enää kolmessa käytän koruja, oikean ja vasemman "ykkösiä" ja vasemman "nelosta". Tyyli on muutenkin muuttunut varhaisteinistä aikuisemmaksi, ja urasuunnitelmat ovat tuoneet omat rajoitteensa, vaikka en kymmenen vuotta sitten ajatellut, että voisin ajautua tilanteeseen, jossa ulkonäöllä olisi mitään väliä. On sillä.

Luultavasti viimeiseksi lävistyksekseni jää kielikoru, jonka otin joskus pari vuotta sitten. Pakko se oli saada, vaikka olen jo pariin otteeseen tässä miettinyt, ettei se nyt niin kummoinen olekaan. Silti pidän siitä, se antaa jonkinlaista särmää, jota kaipaan varmasti aina. Parasta on myös kielikorujen kirjo, olen itse hankkinut erilaisia koruja lävistykseeni, mm. mustan muovitapin ja mustat pallot liloilla "vauhtiraidoilla". Lisäksi hankin myös pinkin "psykedeelisen" tapin+pallo-kombon. Lisäksi erilaisia "koristepalloja" minulla on musta kasipallo, pimeässä hehkuva "naaraspallo" sekä pinkki noppa :)  Viimeinen on kulmikkuutensa vuoksi sangen epämukava, mutta kasipallo on minun lemmikkini... Kielen lävistämisen johdosta jouduin selittelemään tekoani vanhenevalle kummisedälleni, ja turhautumiseni oli suuri kun en voinut täräyttää perimmäistä syytä korun ottamiseen. Onhan se nätti ja muuta, mutta perimmäinen syy on kyllä sitä K-18 kamaa..

Viime kesänä otin myös kauan haaveilemani tatuoinnin 7/2007 pitkän pähkäilyn jälkeen. Päätin joskus, että haluan 12-vuotislahjaksi tatuoinnin. Silloin kuvasuunnitelma oli pieni lyömämiekka oikeaan peukaloon. Huvittavinta tässä on se, etten ole vieläkään oikein luopunut tästä suunnitelmasta, mikä osoittaa sen, että toimiva idea kyseessä. Ainakin omasta mielestäni. Sitten 15-vuotiaana halusin selkärankaa pitkin valuvan "vesiputouksen", jonka vesi olisi muodostanut veden sekaan lempikasvieni muratin lehtiä ja kielon kukkia. Joskus samoihin aikoihin halusin myös kyrillisin kirjaimin kirjoitetun "biographyn" selkääni. Tarkoitus oli että kirjaimet kiertyisivät kerälle ja muodostaisivat kauniin ympyrän, joka olisi täynnä kirjoitusta. 13-vuotiaana tutustuin sitten riimuihin, joista yksi nousi ylitse muiden, ja jonka hakkautin ihooni. Uruz-riimu, joka sympoloi voimaa, vahvuutta ja tahtoa, löysi paikan vasempaan kyynärvarteen. Tatuointini on vain peukalonpään kokoinen, näyttää keskeneräiseltä Diesel-merkiltä (josta ihmiset jaksaa aina repiä huumoria), eli hyvin yksinkertainen kuva on kyseessä. Itse pidän tuosta suunnattomasti, mutta välillä unohdan sen olemassaolon, eikä siihen kukaan muukaan usein kiinnitä huomiota. Ajaa siis täydellisesti tarkoituksensa, itse kun en pidä suurista ja esittävistä tatuoinneista. Olen miettinyt jo jonkun aikaa, ottaisinko oikeaan käteen samaan kohtaan toisen viikinkiriimun "tasapainottamaan" ensimmäisen merkitystä. Tosin kuulun kategoriaan "tatuoinnilla on oltava jokin merkitys", enkä siksi ole saanut mitään aikaan, koska mikään muu riimu tai kuva ei puhuttele minua niin, että tatuoisin sen ihooni.

Yleisesti sanoisin tatuoinneista sen verran, että siihen kannattaa satsata. Kaverini otti tatuoinnin festareilla ja alkoi ihmetellä, kun se ei millään meinannut parantua. Pienestä tatuoinnista kun oli kyse, haitan määrä oli vähäinen, mutta melkein puolen vuoden ketuuttelun jälkeen, tämä kaveri meni ystävänsä kanssa ottamaan uutta tatuointia. Siellä hän tuli vain maininneeksi tatuoijalle tästä ja tatuoija pyysi sitten näyttämään tatuointia. Tatuoija kuulemma vain tuhahti ja selitti, että tämän näköistä jälkeä tulee vain kuin tatuoimismuste on mennyt pilalle. Epäili että muste oli homehtunut. Tulivat sitten tulokseen siellä tatuointiliikkeessä, että värittävät sen uudelleen ja katsovat paraneeko se siitä. Tatuointi parani kokonaan parissa viikossa, eikä kaverin tarvinnut maksaa ylimääräistä vanhan tatuoinnin hoidattamisesta. Tarinan opetus: laatu on laatua. Kyllähän se tikkauttaminen hyvämaineisessa ja laadukkaassa liikkeessä maksaa, mutta itse olen valmis maksamaan siitä, että minimoin pieleenmenemisen riskin.
Mens agitat molem.

feather

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Marraskuu 30, 2007, 19:33:23 »
Heips, ajattelin tulla kertomaan oman mielipiteeni ja kokemukseni minäkin.

Tatuoinnithan ovat ikuisia, tietenkin tietyillä hoidoilla saatetaan saada kuva pois, mutta yleisesti käsitys on että kun sellainen hankitaan, se myös pysyy. Pitää olla varma aikeistaan, ennenkuin sellaista alkaa hankkimaan.
Itse olin harkinnut asiaa pari vuotta, ja sitten kävin hakkauttamassa jalkapöydälleni pienehkön lohikäärmeen viime syyskuussa. <: Todella tyytyväinen olen, eikä sattunut lähes ollenkaan tuon otto, mitä nyt välillä vähän kirpaisi. Paljon vähemmän kuitenkin, mitä kuvittelisi, jalkapöytähän on aika arka alue. Erittäin sievä kuva on, ja vielä sellaisessa paikassa ettei sen pitäisi tulevaisuudessa olla ongelma. Saattaapi olla, että jossain vaiheessa harkitsen useampiakin tatuointeja, mutta ei niiden aika vielä ole. <:

Minulla on tatuoinnin lisäksi myös lävistys kielessä, tämäkin oli kauan, vuoden verran, harkittu. Sen otto ei juurikaan sattunut, parantumisvaihe on vaan hieman ikävä. Hyvä asia missä tahansa lävistyksessä on, että sen saa pois, jos siltä tuntuu tai esimerkiksi tulevaisuudessa työ kieltäisi sen pitämisen, ongelma ei ole suuri. Enpä ole muitakaan haittapuolia vielä huomannut (tosin läväri on melkeinpä "uunituore"), vaan tykkään siitä erittäin paljon.

Itseltäni löytyy myös peruskorvakorut, eli yksi kummassakin korvanlehdessä. Hammaskoru minulla oli jokunen vuosi sitten, mutta se lähti jo vuoden jälkeen irti. Hammaskoru on kuitenkin kiva tapa koristella omaa kehoansa, jollei ole varma lävistyksen tai tatuoinnin hankinnasta. <:

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #66 : Joulukuu 01, 2007, 13:04:29 »
Olen 16 vuotias ja minulla on hammaskoru. Kultainen sydän vasemassa yläkulmahampaassa. Se on ollut siinä jo vuoden ja pidän edelleen siitä, se on kyllä normaalia isompi muttei se haittaa..

Itse haluaisin kulma- tai nenä lävistyksen, napakorun ja oikeaan olkapäähän tatuoinnin.. =)
Äitini tosi, jos sen tekisin, syöksisi minut maan alimpaan hel***tiin.. :'D

Onneksi vielä 1,5 vuotta ja täysi-ikäisenä saan tehdä mitä huvittaa.. =)
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Brian Molko

• Damn pretty bitch
  • Hirnyrkki
  • Kuoleman Morsian
« Vastaus #67 : Tammikuu 09, 2008, 00:58:51 »
Minun lävistykseni nyt kaikkiaan on; kolme huulilävistystä alahuulessa (2003, 2005, 2007), kielilävistys (2007) ja kulmat (2007) sivuttain joista toisen jouduin joulukuussa poistamaan uloskasvamisen takia. Uusin sen joskus. Ja korvissa toki reiät muttei korviksia.

Tatuointeja tulee olemaan. Skorpioni vyötärön seudulle edustamaan horoskooppiani ja pidän skorpioneista. Haluan käsivarteen tekstin; Bitch, Please tai Die, Bitch, Die tai vastaavaa, joo tosi mielikuvitusrikasta tiedän, mutta minun kehoni, minun valintani.

Selkään halusin enkelin siivet, mustat, mutta ystäväni Joell otti juuri Lontoossa enkelin siivet joista toinen joko keskeneräinen tai muutoin ei kokonainen, ja se söi haluani toteuttaa ensimmäisen tatuoinnin ideaa. Pentagrammia aluksi halusin, mutta se on aika typerä loppujen lopuksi. Nyt mietin otanko silti siivet vai luonko jotain muuta.
Julien, you're slow-motion suicide.

Morre

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Tammikuu 09, 2008, 08:41:06 »
Tatuointeja löytyy kolme kappaletta ja lisää on tulossa. Yhtä haluan hiukan muokata; otin sen liian nuorena ja hölmönä. Kahteen muuhun olen tällaisenaan erittäin tyytyväinen; ankh ja tribaalilohikäärme. Se yksi muokkautuu myös lohikäärmeeksi.
Lävistyksiä mulla on ollut myös kolme (huulessa, kielessä ja silmien välissä nenän yläosassa), mutta kaikista olen luopunut enkä enää uskalla ottaa uusia. Puhuin jo aiemmin bändipaita-keskustelussa koulumaailman konservatiivisuudesta, joten voitte vain kuvitella millaiset herneet vedetään nenään lävistyksistä, kun kerran bändipaitoihinkin suhtaudutaan karsaasti.
Mutta jos joskus saan pysyvän viran... ;-)

Hyrre

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Tammikuu 14, 2008, 19:45:52 »
Itselläni ei ole tatuointia, mutta käyn semmoisen hankkimassa tässä lähiaikoina. :) Olen sellaista jo jonkin aikaa halunnut ja nyt kun löysin sopivan kuvan tatuoitavaks, niin hankkimaan sitä menen.

Hammaskoru minulla oli ala-asteella, se tais olla joku semmonen villitys sillon.

Korvissa mulla on tällä hetkellä venytys ja rustokoru oikeessa korvassa, vasemmassa on ihan normi korvis. Tosin venytystä sinnekkin olen miettinyt. Industrialin olen meinannut myös hankkia oikeaan korvaan, mutta toistaseks se on hinnan takia jääny, mut nyt kun on tuttu lävistäjä joka tekis sen vaan korun hinnalla, niin hankinnassa sekin on.

Kehossa mulla on lävistyksiä kielessä (otettu 2006) ja navassa. Navassa tää on jo toinen (otettu 2006), kun eka kasvoi pois (otettu 2002). Nyt siinä on toinen ja hyvin se arven takana on pysynyt. Kieleen meinasin jossain vaiheessa toisen ottaa, mutta siitä olen tainnut yli päästä ja se jää hankkimatta. :D

Naamaan en työn ja ammattini takia voi lävistyksiä ottaa, ehkä siks ne onkin muualla kuin kasvoissa.

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #70 : Tammikuu 14, 2008, 20:22:47 »
Itselläni on korvissa reiät, korvakoruja käytän harvoin. Reiät sain viisi vuotiaana, pyssyllä laitettiin ja sattui ihan *paha sana*... napakorun saisin, jos tahtoisin, mutta sitten tajusin että sehän sattuu XD kielikoru olis ihan jees, tai huulikoru, mutta niihin ei taida vanhempien lupa riittää :D

Tatuoinnin haluaisin, sekin sattuu, mutta siihenkään lupa ei riitä XD ehkä on vaan hyvä, että ajattelen asiaa kunhan täytän 18, niin on sitten varma että haluan sen :)
Ala selkään en halua ottaa, mutta lapaluu kuulostaa hyvältä, tai olkapää.. niskaan en halua, mutta johonkin kivaan paikkaan minkä saa piiloon mutta jota voi näytellä :D

lävärit ja tatuoinnit on mun mielestä "cool" XD

A/N osaako kukaan neuvoa luotettavan lävistysliikkeen netti sivuja? kaverit kun ei millään usko, että ampuminen on huono tapa hommata reiät korviin -.-'' :D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2008, 17:29:46 kirjoittanut Littlerat »
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa julkupuu

• Genrepoliisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #71 : Tammikuu 15, 2008, 06:38:19 »
Joku tuolla aiemmin sanoi, ettei pitäisi ottaa mitään "muoti-ilmiötatuointia", kuten pimeän piirtoa. Mutta pimeän piirtohan kertoo ketkä kaikki ovat Voldemortin (-> Harry Potterin) kannattajia, faneja jne ja kyllähän niitä kuolonsyöjiäkin oli useampi! Joskus kun näkee jonkun pimeän piirrolla varustellun jampan kaupungilla, tulee vaan sellanen "sinäkin taidat tykätä potterista" -fiilis. Enkä omissa unissanikaan usko, että kaikilla on samanlaiset piirrot, sillä eihän piirrosta ole näytetty "oikeaa" kuvaa missään, kun ei elokuvat ole kuitenkaan Rowlingin näkemys asiasta. Minä ainakin itse suunnittelin piirron sellaiseksi, kuin olen sen kuvitellut ja torstaina käyn hakkauttamassa sen.
Only those who he loved could see the lightning scar. 4500!

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #72 : Tammikuu 15, 2008, 09:21:21 »
Muoti-ilmiötatuoinnilla viitattaneen enemmänkin siihen, että kuvan aihe liittyy johonkin, joka on nyt muotia ja cool. Kun ilmiön aiheuttama yleinen innostus sitten hiipuu ja tatuoinnin otanut ihminenkin ehkä kiinnostuu jostain muusta, saattaa ihossa killistelevä kuva alkaa harmittaa.

Tokihan ihminen saattaa pysyä esim. suurena Potter-fanina koko ikänsä ja vielä wannabe-kuolonsyöjänä kaupan päälle, mutta mtään takeita siitä ei ole. Olisiko mahdollista, että esim. nelikymppisenä ei ajatus Voldemortin merkistä omassa käsivarressa enää tunukaan niin coolilta kuin parikymppisenä vaan pikemminkin nololta?
Constantem decorat honor

Poissa julkupuu

• Genrepoliisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Tammikuu 15, 2008, 11:49:51 »
Luullakseni osaan kyllä kuitenkin vanhempana olla hyvinkin sujut sen kanssa, mitä nuorena olen tehnyt ym. Enkä mieti sitä niin, että pilasin nyt vanhuusikäni totaalisesti olemalla nuori haluamallani tavalla. Voihan se olla, että kiinnostuksen kohteet vaihtuvat, mutta sitten käsivarressani on vain muistutus siitä, mistä pidin nuorena.

Ja niin. Jokaisella tatuoinnilla on oma tarinansa ja varmasti tämä ei jää viimeisekseni. Tämän tatuoinnin tarina on, että nuorena olin hurjaakin hurjempi Harry Potter -fani. Ja miksi edes olisin nelikymppisenä tuohtunut vanhoista tatuoinneistani, kun on enemmänkin kuin mahdollista, että saatan vielä silloinkin käydä tatuoimassa itseäni.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2008, 11:59:10 kirjoittanut julkupuu »
Only those who he loved could see the lightning scar. 4500!

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #74 : Tammikuu 17, 2008, 19:08:07 »
Minulla ei ole ihossani muita koristuksia kuin korvikset. En ole koskaan oikein innostunut ajatuksesta lävistyksistä tai tatskoista enkä ihan tajua, miksi muut intoilevat tatuoinneista. Jos tatuoisin jotakin itseeni, sen pitäisi sitten symboloida jotain, millä on merkitystä koko elämän ajan. Ja innostuksethan vaihtelevat. Se olisi jotenkin riskeerausta.

Jos minut pakotettaisiin aseella uhaten hankkimaan tatskan, se voisi olla tuo pimeän piirto. Potterit ovat kuitenkin varmasti hyvin pitkään, ellei ainaisesti kestävä kiintymyksen kohde. Pimeän piirto käsivarressa olisi mielestäni upea, vaikka jotkut teistä varoittelevatkin sen olevan pelkkä muoti-ilmiö.

Ja lävärit sitten. Joillekin ihmisille ne sopivat, jotkut näyttävät jopa [kuolettavan] hyviltä lävistettyinä. Mutta ne, joille se ei käy ja jotka silti lataavat naaman täyteen metallia... Huh huh. Liika on liikaa, sanoisin.
Itse en ikimaailmassa ottaisi ainakaan nenäkorua, ja se johtuu ihan siitä yksinkertaisesta seikasta, että minulla on leveä nenä ja se vain korostuisi lävistyksen vuoksi. (Niin ja nenäkoru on mielestäni turhan yleinen.)
Huulikoru olisi se siedettävin, se, jota tekee joskus jopa mieli. Saa nähdä, käynkö joskus tuikkaamassa reiän alahuuleeni jonkin päähänpiston vuoksi. Siihen kun ostelisi eri värisiä renkaita... 8D

edittt !
Okei, alan vähitellen ymmärtämään tatuointien kiehtovuutta. Se johtuu ihan vain siitä, että kaverini piirteli kangastussilla selkääni, lapaluun kohdalle. Kuvio on kaunis, mutta kuluu vain turhan nopeasti pois. :p
Ja pakko sanoa, että Prätkähiiret-tatska olisi niiiiin hieno. Sellainen kuin Turbolla on. Sellainenkin minulla on juuri nyt demoversiona olkavarressa. :"D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2008, 18:43:49 kirjoittanut Kommando »