Kirjoittaja Aihe: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset  (Luettu 58911 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ambre

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset
« Vastaus #375 : Tammikuu 22, 2013, 20:19:26 »
Tatuoinnit voivat olla sekä rumia että kauniita, riippuu tatuoinnista ja siitä henkilöstä joka sitä kantaa. Mielestäni tatuointi on aina kiva jos se kertoo jotakin siitä henkilöstä, mutta jos se on joku tyyliin kukka tai tribaali joka on otettu hetken mielijohteesta sen takia koska se on kivan näkönen, niin ei sellaiset ole kovin hienoja koska niillä ei ole mitään tarkoitusta.
Ja mielestäni liika on liikaa, jos alkaa ihossa olemaan enemmän sellasia kohtia mitkä on tatuoitu kuin ihan sitä itse ihoa, niin ei se mielestäni ole kaunista enää kenelläkään.

Itellä ei ole tatuointia mutta todennäköisesti jossain vaiheessa tulen sellaisen ottamaan, olen alustavasti ajatellut että laittaisin muutaman riimukirjaimen niskaan, tai johonkin muualle. niska kyllä varmaan olisi niille sopiva paikka. (:
Kertoo uskomuksistani asioihin jotka ovat seuranneet minua ihan pienestä pitäen, eli tarkoituksen omaisesti itsekkin ottaisin tatuoinnin!

Ja lävistystä en ole ajatellut ikinä ottavani, eivät oikein vain ole minun juttu, eivätkä mitenkään kovin kauniita muutenkaan. Ainoastaan voisin harkita niskaan tai kieleen laittavani.
i think that the worst part of it all wasn't losing him, it was losing me. ~

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #376 : Helmikuu 07, 2013, 20:11:02 »
Ensin asiaa lävistyksistä. Olen sitä mieltä, että ne ovat kauniita, kun pysytään kohtuuden rajoissa - naamassa kilo rautaa ei ole mitenkään nätti näky. Itselläni on tällä hetkellä tavalliset korvikset ja kielikoru, korvan rustossa oli pari vuotta sitten lävistys mutta otin sen pois kun se ei parantunut koskaan. Nyt olen ajatellut ottaa sen takaisin kunhan saan vaan aikaiseksi, tai siis kun kaveri saa sen tehtyä.

Ennen olin täysin tatuointeja vastaan, en pitänyt niitä missään asianyhteydessä kauniina, mutta nykyään ajattelen että pienet nätit tatuoinnit joilla on oikeasti joku merkitys on ihan kivoja. Tässä sama kuin lävistyksissä - liika on kerrassaan liikaa. Harkinnassani ei ole itsellä tatuointia, mutta jos sellaisen joskus ottaisin se tulisi olemaan Arielin Pärsky-kala. :) Toisaalta myös joku pieni teksti olisi kiva, mutta ei kuitenkaan kiinalaisilla kirjaimilla koska se on vaan liian yleistä, kai minussa asuu pieni hipsteri, its too mainstream..
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Tuulenpuuska

• aistiharha
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SwordHeart86
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #377 : Helmikuu 16, 2013, 21:49:16 »
Hehee! Otin ensimmäisen tatuointini 3 päivää sitten. Ja minkäpä muunkaan kuin potteraiheisen. :)

Olen miettinyt ja vatvannut ajatusta pienessä mielessäni ehkäpä viiden vuoden ajan ja muistan kuinka joskus alkuvaiheessa selailin tätäkin toppaa innokkaasti läpi. Sain ensimmäisen Potterini 9-vuotissyntymäpäivälahjaksi, mikä meinaa, että Potter on ollut suuri osa elämääni nyt yli 12 vuoden ajan. Lopullisen päätöksen tatuoinnin ottamisesta tein itseasiassa kyyneleet silmissä, kun taputin viimeisessä vuotis-näytöksessä seiskan part2:n lopputeksteille.

Monen vuoden miettimisen jälkeen päädyin tähän kuvaa sieppelistä. Mikä voisi olla sen sopivampaa? Kuva, jonka Row on itse piirtänyt ja joka ei merkkaa niille mitään, joille sen ei tarvitse mitään merkatakaan. Lisäksi sieppelin tarina on minusta varsin merkityksellinen. Se kertoo siitä, kuinka vaikeistakin ajoista selviää, jos ei yksin niin sitten muiden avustuksella. Lisäksi olen suuri eläinten ystävä ja jopa sukunimeni voi ajatella näkyvän kyseisestä kuvasta.
Paikaksi valitsin yläselän noin hartialinjan korkeudella niskan alapuolella. Se on paikka, jonka saa helposti piiloon, mutta toisaalta myös näkyviin.

Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on ollut oikean tatuointiliikkeen etsimisen kanssa? Muistan itse selailleeni hieman tuskaisena internettiä asian tiimoilta. Kaikista liikkeistä on sekä positiivisia että negativiisia kokemuksia ja mistä nyt sitten tietää mikä olisi luotettava? Itselläni kävi tuuri, kun sain entiseltä työkaveriltani vinkin tatuointiliikkeseen, jossa sitten keskiviikkona kävinkin rapsuteltavana. Kokemus oli todella positiivinen ja tatuoijani luotettavan ja asiantuntevan oloinen. Ja lisäksi myös mukavan ihmisenä. :) Miten te siis olette päätyneet sinne minne päädyitte ja minkälaisia kokemuksia oli?

Sanotaan, että näihin jää koukkuun ja saattaa olla näin kävi. :> Minua haluttaisi kovasti ottaa jotain siroa ja nättiä nilkkaan, mutta toisaalta en pahemmin perusta merkityksettömistä kuvista. Saa nähdä mikä nousee Potterin kanssa samalle tärkeysasteelle. Ehkä sitten kahdentoista vuoden päästä uudestaan.

Alahuulen sisäpintaan jotain pientä ja yksinkertaista. Kuolemanvarjelusten tyylinen kuva olisi hieno ja kliseinen.
Tästä piti vielä sanomani, että juttelin tatuoijani kanssa ja kysyin onko hän koskaan joutunut kieltäytymään jostain kuvasta tai ideasta. Yksi hänen esimerkkinsä oli juuri suun sisälle toivotut kuvat, koska hänen mukaansa siellä ihon sen verran höttöä, että neulat rikkovat sitä enemmän kuin on tarkoitus ja muste leviää tavallista enemmän.

//pst. Jos linkki ei näy, niin päivittäkää sivu uudestaan.
There's nothing to be afraid of in the dark but the unexpected.

Poissa Pingu

• Vuotislainen
« Vastaus #378 : Maaliskuu 01, 2013, 20:39:01 »

Alahuulen sisäpintaan jotain pientä ja yksinkertaista. Kuolemanvarjelusten tyylinen kuva olisi hieno ja kliseinen.
Tästä piti vielä sanomani, että juttelin tatuoijani kanssa ja kysyin onko hän koskaan joutunut kieltäytymään jostain kuvasta tai ideasta. Yksi hänen esimerkkinsä oli juuri suun sisälle toivotut kuvat, koska hänen mukaansa siellä ihon sen verran höttöä, että neulat rikkovat sitä enemmän kuin on tarkoitus ja muste leviää tavallista enemmän.

//pst. Jos linkki ei näy, niin päivittäkää sivu uudestaan.

Oon itekin selvitellyt asiaa joskus ja törmännyt samaan. Monet kieltäytyvät myös tatuoimasta sormien sisäpintaan kulumisen takia. Mutta haaveena se on edelleen.
ihminen ei voi löytää uusia valtameriä ellei hän uskalla kadottaa rantaa näkyvistään

http://exchangeboarding.blogspot.fi/

Poissa Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #379 : Maaliskuu 15, 2013, 16:22:23 »
Nelosluokalla mulle hankittiin korvareiät, mutta olivat hiukan umpeutuneet parin vuoden käyttämättömyyden takia, mutta viime viikolla sain ihan normi korviksilla puhkottua ne, ja nyt mulla lilluu korvissa riippuen päivästä joko turkoosit salamat tai turkoosit höyhenet.

Olinkohan vitos- vai kutosluokalla, kun aloin miettimään huulikorun ottamista. Tokio Hotelin kitaristi Tom Kaulitz on ollut näiden mietteiden takana, mutta vasta puolisen vuotta taaksepäin aloin pohtimaan vakavammmin tuota huulikorua ja tänään 17 -vuotissyntymäpäiväni kunniaksi kävin ottamassa ensimmäisen huulikorun alahuulen vasempaan sivuun. Mieli tekis leikkii ja hipelöidä korua, mutta se vain hidastaa parantumista, mutta peilithän on keksitty. Rakastan<3
Kaikkein eniten haluan snakebitesit, mutta annan nyt tän huulikorun parantua ensin ja katon vasta sitten, ett otanko. Onhan se huulikorun otto aika kallista.

Muutaman tatuoinninkin haluaisin, mutta mun pitää ensin miettiä ja harkita niiden ottoa, en halua mitään vääriä tatuointeja, joilla ei ole mitään merkitystä.
The best way to spend time is to have an adventure.

Poissa Laku

• paperisydän
  • Vuotislainen
    • Laku's life
« Vastaus #380 : Maaliskuu 20, 2013, 17:54:09 »
Oon tänne ennenkin kirjotellu jotain, mutta päivitelläämpäs nyt sitten ainakin omaa lävistystilannetta ja sen semmosta.

Ihan ekana pakko mainita, että mullakin on ollut huulikoru haaveissa vähän pienempänä, juurikin samasta syystä kuin Welhokaniinilla! Samoihin aikoihinkin jopa. :D Miten niin, jotkut idolit vaikuttaa just tuon ikääsenä.... On kuitenkin tullut luovuttua tuosta haaveesta, ihan jo ammatinvalinnan kannalta. Vai kuinka monella nousee pisteet vartijasta, jonka naama täynnä rautaa? En tietenkään tuomitse, jos jollain näin on, itse näen sen vaan jo ihan mukavana työturvallisuusriskinäkin. :)

Napalävistys on ollut vuodesta 2010 asti ja ainoana (normi korvat ja tietty niinkin hurja kuin rusto) kunnon lävistyksenä se pysyikin aina viime kesään asti. Sitten kilahti 18v mittariin ja juhannuksena syntyi päätös kielilävistyksen ottamisesta. Siinä sitten marssittiin liikkeeseen seuraavalla viikolla. Ei sitä turhaa sanota, että kieli olisi yksi kivuttomammista lävistyksistä! Ei tuntunut paljo yhtään. Parantuikin nopeasti, onneksi... S- ja r-vikaa kyllä ensimmäisen viikon oli turvotuksen takia. :D
Sitten joulukuussa piti keksiä jotain extemporea kaverin kanssa ja taas oli suunta kohti hyväksi havaittua liikettä. Tragus tuli otettua ja aijaijaijai. Ehdottomasti kivulian, mitä muhun on ikinä neulalla tökitty! Nyt parantuminen ihan hyvässä vauhdissa jo ja rakastan -mutta en kyllä niin paljoa, että uudestaan ottaasin ihan heti! :D
Eihän ne hyvät ideat vielä tähän loppuneet tietenkään, viime viikolla kaverin kanssa (baarista tultua) alettiin puhua nännilävistyksistä. Ja sittenhän päätettiin, että nehän otetaan heti kun liike on auki, saatiin kokonaiset viisi päivää odotella. :D Ajattelin kauhulla miten kipiää sellasen laitto voi ottaa ja miten kauan se paranee ja ties mitä kauhukuvia. Mutta oma ja kaverin kokemus on aika samanlainen: ei juurikaan sattunut! Nyt parin päivän kokemuksella voin sanoa, että kaiken kaikkiaan ollut kivuttomin tähän mennessä! Kieli oli tehdessä kivuton, mutta jälkeen aika kamala sen viikon. Tämä ei ole laiton jälkeen oikeastaan itsestään muistuttanut! Unikaveri ensimmäisenä iltana vahingossa tökkäsi ja mähän tietenkin kiljuin jo täyttä huutoa, kunnes oikeasti aloin miettimään, että hetkonen, eihän se sattunut...... :'D Onko jollakin kuinka paljon ittellään kokemusta nännilävistyksien ottamisesta, hoitamisesta ja paranemisesta? :)

Seuraavana olis tarkoitus tatuointia suunnitella todenteolla. Sen otto nyt ainakin menee vuoden eteenpäin, kun armeijan harmaisiin olisi tarkoitus heinäkuussa astua. Lävistykset, joiden paranemisajat huitelee jopa vuodessa, ei haittaa, mutta tatuoinnit. (Y) :D Loogista. Juurikin parhaan kaverin kanssa mietitään jotain pientä kaveritatuointia. Voi olla jonkun mielestä lapsellinen idea, mutta ei nyt ajateltu toistemme nimiä otsaan hakata, vaan joku nätti, meille merkityksellinen kuva/teksti. Onko jollain näistä kaveritatuoinneista kokemuksia?
"Omia" ideoitakin olisi vaikka kuinka ja millä mitalla, mutta piirtämistaidot nollassa ja niin on kyllä lompakkokin, ettei siinä. Ja tietenkin Tuulenpuuskan mainitsema ongelma, ettei oikein tierä mihin liikkeeseen menee, kun kaikesta kuulee hyvää ja pahaa tasaisesti. Olisiko jollakin siis suositella Seinäjoelta tai joltain lähialueilta hyväksikoettua tatuoijaa? :) Tietenkin jos joku aivan mahtava paikka (Putkan lisäksi) on tiedossa kauempaakin, sekin olisi kiva kuulla! Koska tatuointi kuitenkin sen verran pysyvä asia, että kyllä laatuun haluaa panostaa!
Close the doors but never look inside
Time will tell if all your love has died

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #381 : Maaliskuu 21, 2013, 10:35:55 »
Ei se intti ole mikään este tatuoinnille. Tupakaveri kävi tikkauttamassa tribaalirenkaan käsivarren ympäri jollain viikonloppuvapaalla, eikä se näyttänyt palvelusta haittaavan.

Rautanaamainen vartija olisi minusta ihan ok (olen vartija itsekin ja työkavereista löytyy kaikenlaisten tyylien ystäviä), mutta turvallisuusriskihän se tottakai olisi. Lisäksi on niitä niuhoja toimeksiantajia, jotka eivät huoli kohteisiinsa "väärän" näköisiä ihmisiä. Eivät edes naisia, joilla on "liian vähän" tukkaa =D
Constantem decorat honor

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #382 : Maaliskuu 21, 2013, 19:08:16 »
Ei se intti ole mikään este tatuoinnille. Tupakaveri kävi tikkauttamassa tribaalirenkaan käsivarren ympäri jollain viikonloppuvapaalla, eikä se näyttänyt palvelusta haittaavan.

Joo ei se mikään este ole, paraneminen vie noin viikon. Tietysti alussa on hyvä huomioida se, että kelmua pidetään pari päivää ja se pitäisi vaihtaa pari kertaa päivän aikana. Samalla tatuointi pestään ja rasvataan, joten jos tiedossa on joku metsäleiri, niin hygienia toki kärsii. Mutta muutenhan tatuoinnista ei ole mitään haittaa, eikä se estä normaalia elämää millään tavoin :)
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Welhokaniini

• Vuotislainen
« Vastaus #383 : Maaliskuu 23, 2013, 00:10:12 »
Ihan ekana pakko mainita, että mullakin on ollut huulikoru haaveissa vähän pienempänä, juurikin samasta syystä kuin Welhokaniinilla!
Voi että, luulin olleeni ainoa, joka matkis idoliaan... Näillä kahdella huulikorulla, joiden parantumista (päätinpähän tiistaina käydä ottamassa toisen huulikorun) oottelen vielä jokusen viikon, on minulle oikeesti jotain merkitystä. Ensimmäisen huulikorun otin vain siksi, koska Tom Kaulitz, ja toisen otin siksi, koska snakebitesit ja Bill Kaulitz. Kulmakoruakin olen miettinyt kutosluokasta lähtien - jälleen kerran; koska Bill Kaulitz -, mutta en ole aivan täysin varma siitä, eikä se kulmakoru sovi rillien kanssa. Ellen sitten piilota sitä otsatukan alle...

Poissa Astarael

• Metsäsilmäinen
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • Valokuvablogi
  • Pottermore: WolfsbaneHex23920
« Vastaus #384 : Maaliskuu 23, 2013, 12:34:19 »
Kävin itse pitkästä aikaa lävistäjällä. Oikea korvareikä oli mennyt umpeen ja hommasin siinä samalla vasempaan toisen reiän, jotta voin pitää korviksia pareittain 3-millisestä venytyksestä huolimatta. Vasta siinä penkillä maatessani tulin täysin tietoiseksi siitä, että omaan herkät korvalehdet. Auts. Sattui pahemmin kuin kulmakoru aikanaan.

Ja nyt sitten punon taas kieroja juonia, haluan edelleen reiän nenänsivuun ja nänniin ja... ja... ja... Opiskelijabudjetilla ei vaan ihan joka viikko juosta hakemassa lävistyksiä, äiti maksoi uudet korvareiät, koska uhkasin alkaa muuten tökkiä itse neulalla.
Nu livlösa förbli var man, var kvinna,
domen falla och tystnad härska

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #385 : Lokakuu 11, 2013, 20:53:27 »
Pidän monenlaisista lävistyksistä ja tatuoinneistakin muilla kuin itselläni, ja vaikka en aina pitäisikään, kunnioitan ihmisten mielipiteitä siitä mitä he haluavat tässä asiayhteydessä omalle kropalleen tehdä. Tatuoinneissa se tykkäänkö vai enkö on vahvasti kytköksissä siihen onko tatuointi mielestäni esteettisesti hyvännäköinen ja miten hyvin näen onko siihen käytetty ajatusta, onhan niitä kaikenlaisia. Muita kuin kasvojen alueen lävistyksiä ei tule nähtyä, mutta niissä on kyllä jokin oma viehätyksensä jota en osaa määritellä.

Itselläni ei ole tatuointeja eikä ainakaan toistaiseksi muita lävistyksiäkään kuin perinteiset reiät korvalehdissä. En ole siinä mielessä tatuointien perään että hankkisin sellaisen/sellaisia itselleni, en näe tai koe siihen mitään elämää suurempaa syytä. Olen kyllä aina toisinaan leikitellyt erinäisillä ajatuksilla, mutta en usko että pystyisin keksimään kuvaa tai tekstiä johon en kyllästyisi pakostakin, olisi se sitten miten merkityksellinen tahansa. Olen loppujen lopuksi aika muuttuvainen ihminen. Tietyt kasvolävistykset kiinnostaisivat vähän mutteivät ehkä tarpeeksi, ja pelkäisin varmaan muutenkin liikaa ottaa sellaisia sillä tunnistan itsessäni nimenomaan kasvoihin (ja niskaan + dekolteehen mutta ei mennä siihen) kohdistuvan dermatillomanian piirteitä, saisin kuitenkin kaikki lävärit tulehtumaan ja vaikka mitä. Korviin tykkäisin kyllä ottaa lisää reikiä että saisin taiteiltua niihin kaikenlaisia kivoja koruvirityksiä.

Tavan korvareikäni otettiin neljä- tai viisivuotiaana enkä ole edes mitenkään ahkera pitämään korvakoruja (muutama kerta/vuosi voisi olla ihan kelpo veikkaus), mutta ne eivät siitä huolimatta ole koskaan ikinä umpeutuneet. En sitten tiedä miten paljon enemmän työtä muiden lävärireikien käyttökelpoisina pitäminen vaatisi tai olenko tässä asiassa muutenkin poikkeus, todennäköisesti kävisi pieni hups huomatessani etten yllättäen voikaan viettää useampaa kuukautta koruttomana.

Toisaalta pidän myös lävistyksetöntä ja tatuoimatonta ihoa ihan yhtä kauniina, kukaan ei tarvitse kumpiakaan ollakseen kiinnostava. On niin kovin yksilökohtaista kenelle sopii mikäkin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2013, 04:31:02 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #386 : Lokakuu 12, 2013, 16:14:19 »
Hehee! Otin ensimmäisen tatuointini 3 päivää sitten. Ja minkäpä muunkaan kuin potteraiheisen. :) -- Monen vuoden miettimisen jälkeen päädyin tähän kuvaa sieppelistä. Mikä voisi olla sen sopivampaa? Kuva, jonka Row on itse piirtänyt ja joka ei merkkaa niille mitään, joille sen ei tarvitse mitään merkatakaan. Lisäksi sieppelin tarina on minusta varsin merkityksellinen. Se kertoo siitä, kuinka vaikeistakin ajoista selviää, jos ei yksin niin sitten muiden avustuksella. Lisäksi olen suuri eläinten ystävä ja jopa sukunimeni voi ajatella näkyvän kyseisestä kuvasta.

Minusta tuo kuva on aivan ihana, tuollainen pullea mutta vikkelä lintunen! Toivottavasti olet viihtynyt sen seurassa. ^^

Minulla ei tatuoinneista tai lävistyksistä erityistä mielipidettä ole, eritoten viimeksi mainittu on minusta mahdollisesti epäkäytännöllistä estetiikkaa siinä missä korkokengätkin, mutta eihän mahdollinen epäkäytännöllisyys mikään huono asia ole. Pragmaattisuus ei aina ole hyve vaikka sen puolesta itse liputtaisinkin...

Viime aikoina on alkaneet yleistyä ns. surface-lävistykset, jotka mahdollistavat korut sellaisissakin paikoissa, jotka ovat ennen olleet vähän mahdottomia. Mitä olette niistä tykkäilleet?
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Astarael

• Metsäsilmäinen
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • Valokuvablogi
  • Pottermore: WolfsbaneHex23920
« Vastaus #387 : Lokakuu 22, 2013, 13:22:46 »
Kävin kesäkuussa ottamassa ensimmäisen tatuointini. Paikallinen liike teki Tahdon 2013 -kampanjan kannatusmielessä kahdellakympillä leimoja, joiden hinnasta puolet meni kampanjan tukemiseen. Hyvän asian puolesta, siis. Tatuoinnissa itsessään ei ole mitään koko kampanjaan viittaavaa; kyseessä on punainen sydän, jossa on kaksi kättä ja yläpuolella keltainen kukkanen. Oman tatuointini otin viitisentoista senttiä oikean polveni yläpuolelle ja ajattelin samaan reiteen ottaa seuraavaksi samalla tyylillä toteutetun kuvan koirastani. Olen kuvaan melko tyytyväinen, värejä pitäisi käydä vähän korjailemassa, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.

Olen varmaan aiemmin paasannut siitä, että haluan tatuoinneillani olevan jokin merkitys ja haluan harkita niitä pitkään. No, en sitten ehtinyt harkita tuota kuvaani kuin muutaman viikon, mutta merkitystä sillä on senkin edestä. Lisäksi kuva muistuttaa kihlasormustani. Äidilleni kerroin etukäteen ottavani tatuoinnin, mutta vastaus oli vain kehumista siitä, että olen valinnut helposti piilotettavan paikan. Isälleni en kertonut etukäteen, mutta näytin lopputuloksen ja isä saattoi vähän vihjata, että jos saan oparit täyteen tänä vuonna, seuraavaan tatuointiin voisi löytyä rahoitus.

Syy sille, että olin jo perääntymässä koko jutusta, on atooppinen ihoni. Äitipuoli puhui siskopuoleni kaverin saaneen allergisen reaktion tatuointimusteesta ja netistäkin voi lukea kauhutarinoita. Joukossa kuitenkin oli myös positiivisia kokemuksia ja niiden takia uskaltauduin kokeilemaan. Kannatti. Iho tatuoidusta kohdasta on itse asiassa pehmeämpää ja sileämpää kuin muualla jalassani ja ainakin ensimmäiset neljä kuukautta ovat sujuneet ongelmitta :)
Nu livlösa förbli var man, var kvinna,
domen falla och tystnad härska

Poissa Nowaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: HollyWild6531
« Vastaus #388 : Lokakuu 25, 2013, 11:47:23 »
Tänä vuonna uskaltauduin vihdoinkin pienoisen harkintani jälkeen marssia lävistäjälle hakemaan aluksi suhteellisen pitkään miettimääni nenäkorua sekä hetken mielijohteesta ilmaantunutta kaunista napakorua.  Kehooni ilmaantui näin lisää koruja seitsemän korvalävistyksen rinnalle.

Nenäkoruni on nimenomaan rengas sivussa, jollaisia olin jo jonkin aikaa ihastellut muusikoilla sekä intialaisilla kaunottarilla.
Viimeinen selkeä päätös sen hankkimiseen tuli bollywood-tunnilla, kun opettelemamme koreografian biisin lyriikoissa oli kohta. joka meni suunnilleen: "I have seen lot of styles, but girl, I like your nosering only".
Kerrassaan mainio 18-vuotislahja, joka laittoi lumipalloefektin käyntiin, rautaa halasi aina vain lisää!

Elokuussa muutaman viikon vakuuttelun jälkeen kävin myös hankkimassa itselleni myös napakorun, jotka ovat mielestäni aina olleet hurjan kauniita. Eikä muuten sattunut niin yhtään! Seuraavana hankintana lienee nännilävistys.

Rakastan tatuointeja, kaikista parasta on vielä, että niillä on paljon symboliikkaa ja merkitystä itselle. En kuitenkaan myöskään tuomitse heitä, jotka haluavat jonkin esteettisen kuvan, sen suurempia merkityksiä miettimättä. Kenties sillekin löytyy jokin tarkoitus ajankuluessa. Jokainen saa kuitenkin päättää, mitä omalle keholleen tekee. Tatuoinnit muodostavat ihoon oman elämäntarinansa. Tatuointisuunnitelmia minulta löytyy jo myös hurjasti ja kaksi niistä ovat muodostuneet jo aivan varmoiksi valinnoiksi, jotka hakkaan kehooni hetkellä millä hyvänsä. Toinen niistä on oleva ystävieni piirroksista muodostuva keijukainen, joka istuu kuunsirpin päällä soittaen viulua. Siihen sisältyy jo monia tärkeitä merkityksiä, kuten rakkauteni musiikkiin, mystismiin ja metsänhengettäriin, kuuhulluuteni kasvavan kuun aikaan. Kasvava kuu kuvaa myös kasvua tyttärestä naiseksi tai vaikkapa omaa jumalattaren tavoitteluani.
Toisena varmana suunnitelmana löytyy koko vasemman käsivarren ympäri kietoutuva köynnös, joka kuvaa yhteyttäni luontoon ja Äiti Maahan.
Huhhuhuu, noita jänskätyksellä odotellessa. Armoton budjetinkeruu on jo käynnissä.

" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

Poissa Tuulenpuuska

• aistiharha
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SwordHeart86
« Vastaus #389 : Marraskuu 05, 2013, 19:59:18 »
Renefer, kiitos. Yhteiselomme on ollut ruusuista. :)

Syy sille, että olin jo perääntymässä koko jutusta, on atooppinen ihoni. Äitipuoli puhui siskopuoleni kaverin saaneen allergisen reaktion tatuointimusteesta ja netistäkin voi lukea kauhutarinoita.
Minulla on myös atooppinen iho ja varsinkin tatuoinnin paraneminen vähän jänskätti. Vielä noin kuukausi ennen tatuoinnin ottamista iho oli ollut epätavallisen kuiva tatuointialueeltakin. Mutta myös minun kohdallani huoli oli turha, kuva parantui niin kuin pitikin eikä onkelmia ole ollut. Huolellinen rasvaaminen lienee paras ehkäisy tähänkin ongelmaan paranevien tatuointien kohdalla. Ehkä ihan hyvä vain, etten ollut lueskellut sen suurempia kauhujuttuja, niin ei tullut jänistettyä.
There's nothing to be afraid of in the dark but the unexpected.

Poissa Toujours pur

• jääauringon pilkahdus
  • Vuotislainen
    • My life
  • Pottermore: NightCentaur152
« Vastaus #390 : Joulukuu 04, 2013, 22:35:47 »
Joo ei se mikään este ole, paraneminen vie noin viikon. Tietysti alussa on hyvä huomioida se, että kelmua pidetään pari päivää ja se pitäisi vaihtaa pari kertaa päivän aikana. Samalla tatuointi pestään ja rasvataan, joten jos tiedossa on joku metsäleiri, niin hygienia toki kärsii. Mutta muutenhan tatuoinnista ei ole mitään haittaa, eikä se estä normaalia elämää millään tavoin :)

Olen eri mieltä tuosta parantamisesta. Tatuointia kannattaa ajatella haavana koska sitä se on, laittaisitko haavan päälle hengittämätöntä kelmua? En usko. Monien tatuointieni kanssa eri tatuoijilla olen oppinut lopulta tavan, mitä pidän itse parhaimpana: rasvaa ja pesua. Ei kelmua tmv. Jos on pakko jossain kohtaa suojata esim. likainen työ niin sidetaitos tai sideharso ja taas rasvaa. Sekin hengittää enemmän. Toki tapoja on monia ja ensimmäiset kaksi tatuointiani parannettiin kelmulla, sekin on toimiva keino mutta sitä en itse suosittelisi :)

Paikkoja joku kysyi, Lohjalla on liike nimeltään Saya's corner, tatuoijana Jan-Samu Seppä. Mahtava ihminen, mahtava tatuoija, loistava piirtäjä ja miten ikinä muuten ylistäisikään. Ollut ammatissa 23 vuotta ja sitäkin ennen toiminut taidealalla. Muualle en enää menisi :) Hakannut edelliset 3 kuvaa ja korjannut yhden toisen mokaamaa.

Jos jotakuta kiinnostaa mitä tarinoita olen hakkauttanut kuvien muodossa, ne löytyvät täältä.
Japanilaiset hymyilevät paljon ja tekevät paljon itsemurhia. Hymyllä peitetään suru. :)
Camera and I.

Poissa Welhokaniini

• Vuotislainen
« Vastaus #391 : Joulukuu 05, 2013, 00:32:19 »
Jos jotakuta kiinnostaa mitä tarinoita olen hakkauttanut kuvien muodossa, ne löytyvät täältä.
Voi että! Tuo kämmenselkä-pikkurilli-alueella oleva kissa-kissantassu -tatuointi on ihana. :3 Sattuiko miten paljon se neula pikkurillissä, kun noita tassuja tehtiin?

Ja pakko nyt vähän päivittää tätä omaa lävistyskokoelmaani. Olen ottanut keväällä/alkukesästä kielikorun, kesällä kulman ja syksyllä Monroen snakebitesien lisäksi. Kieli taisi olla ainut, joka ei koskenut ollenkaan, mutta päänsärky iski ja oli turvoksissa ensimmäisen päivän ja viikko pari oli hankalaa syödä ja piti tavallaan opetella syömään uudelleen, tai oikeastaan piti opetella syömään korun kanssa. Mutta Monroe sai minut itkemään ihan kunnolla :<
Jottei tästä viestistäni tulisi kauhean pitkää, pääsette lukemaan läväreitteni oton syistä täältä.

Ja kuten taisin jo maaliskuussa mainita, että jonkinlaista tatuointia haluaisin, olen miettinyt vuosilukua 2009 ranteeseen, Scars make us who we are, I'm strong from what they made me oikeeseen käsivarteen ja Riki alaselkään ja Rikin yläpuolelle teksti Some day We can see the Sky. Muutama on kehunut Tino's Tattoota facessa, mutta kenelläkään mitään hyviä kokemuksia muista Kuopion tatuointiliikkeistä? Vai suositteletteko Tino'sia?

Poissa Toujours pur

• jääauringon pilkahdus
  • Vuotislainen
    • My life
  • Pottermore: NightCentaur152
« Vastaus #392 : Joulukuu 05, 2013, 15:49:13 »
Voi että! Tuo kämmenselkä-pikkurilli-alueella oleva kissa-kissantassu -tatuointi on ihana. :3 Sattuiko miten paljon se neula pikkurillissä, kun noita tassuja tehtiin?

Hah, kiitos :D Kuten kuvasta huomaa, pienesti turvoksissa kohta, korjailtiin eilen tatskaajan kanssa ja lisättiin värit taakse. Tatuoinneista ei oikein kannata ihmisiltä kysyä sattuuko se, koska jokaisen vastaus on erilainen. Jokaisella on eri kipukynnys, osalla hakataan kauemmin, osalla enemmän lihaa luiden päällä etc. Se on niin henkilökohtaista. Enemmänkin sanon siis, että sormea en ensimmäiseksi paikaksi suosittelisi. Itselläni ainakin siinä tuntuu enemmän kuin muualla, periaatteessa. Feeniksin tekstin taustaa hakatessa tuntui myös, mutta se johtui enemmänkin siitä että teksin parantuminenkin oli kesken :D Korkealla kipukynnyksellä siinä tuolissa istuminen ei ole paha nakki, feeniksin istunnossa n. 4 tunnin, päälle, hakkaamisen lopetti tatuoija ennen mua :D Sen kyllä huomasi siitä uskomattomasta turvotuksesta ja parin päivän käden liikkumattomuudesta ja heti perään tatskaamisen jälkeen jv-hommiin koko viikonlopuksi :D

Pointti on siis se, että se miltä tuntuu riippuu itsestäsi :D
Japanilaiset hymyilevät paljon ja tekevät paljon itsemurhia. Hymyllä peitetään suru. :)
Camera and I.

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #393 : Toukokuu 14, 2015, 22:22:28 »
   Tatuointeja en vielä oo hakkauttanu, mut joku iso feeniks olkapäässä ois tosi kiva :)
Se viittais Pottereihi mut ois samalla muistutus siitä et elämä jatkuu jnejne

Varsinaisii läväreitäkää mul ei oo ollu ku ite laittama labret sivussa mut jouduin ottaa pois ku äiti ei tykänny :( Mut sit mul on yhteesä kuus korvista joist neljä oon laittanu ite ja alimmat oli venytetty 2mm mut otin jälleen kerran pois koska äiti ei tykänny xd Mut aion venyttää uusiks sit ehkä rippijuhlien jälkee :D
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #394 : Joulukuu 22, 2016, 21:44:16 »
Olen useamman vuoden tosiaankin haaveillut tatuoinnin ottamisesta, ja tässä ajassa suunnitelmat ovat selkeytyneet.

Rakastan tatuointeja, kaikista parasta on vielä, että niillä on paljon symboliikkaa ja merkitystä itselle.

^Juurikin noin. Tässä vuosien aikana olen itse myös pohtinut erilaisia kuvioita ja niiden merkityksiä. Vahvimmaksi nousi hevosenkenkä-kuvio, olenhan pienen ikäni ollut tekemisissä hevosten kanssa. Lisäksi hevoset ovat hienoja eläimiä: ne ovat samalla laumaeläimiä mutta samalla myös hyvin tietoisia itsestään, samalla hyvinkin ylväitä mutta toisaalta myös hyvän "työmoraalin" omaavia.

Mitään värikästä ja kovin taiteellista tatuointtatuointia en halua, vaan mustaharmaan ja melko simppelin. Näin, koska itse pidän tuollaisista enemmän kuin kirjavista ja monimutkaisista tatuoinneista - näin ajateltuna siis omaa ihoani ja kyseistä aihetta.

Ja mitä tulee sitten tatuoinnin sijaintiin. Pitkän harkinnan jälkeen olen ajatellut, että ottaisin tatuoinnin jalkaterääni. Sieltä se ei pomppaisi pahasti kenenkään silmille, ja sen saa hyvin myös piiloon. Ja jos joku nyt ajattelee, että eikö sen tatuoinnin pitäisi näkyä kunnolla kun sellaisen kerta ottaa, niin minäpä kerron. Tatuoinneista voi nauttia vaikkei ne koko ajan koko kansalle näkyisi. Nykyään varmasti vielä myös osa työnantajista ei katsele välttämättä niin innoissaan tatuointeja kovin näkyvillä paikoilla. Ja vielä se, että vanhemmiten iho alkaa menettää tiettyä kimmoisuuttaan yms, eikä tatuointi välttämättä näytä enää yhtä hehkeältä kuin uutukaisena, niin mielestäni jalkaterässä on ihan hyvä tatuoinnin olla.

Nyt enää toteutus puuttuu, ja tulevana ensikertalaisena tatuoinninottajana kysyisin, että onko kenelläkään heittää neuvoja/vinkkejä ensimmäisen tatuoinnin hankkimiseen?

//Taru, hyviä vinkkejä kerroit :) Laitan ne muistiin!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 23, 2016, 16:52:07 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Taru

• Merirosvo
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #395 : Joulukuu 23, 2016, 16:33:39 »
Olen ottanut elämäni ensimmäiset tatuointini tänä vuonna ja niitä on nyt siis hurjat 2 kappaletta! :D Ensin otin vasempaan jalkaani ketun ja voikukkia (edustamaan mitä haluan olla ja voikukat yhdistyvät vahvasti kotiin ja lapsuuteen) ja nyt viimeksi otin oikeaan jalkaan metsäjäniksen ja tuomenkukkia (siskoni lempikukkia ja häntä edustava metsäneläin). Molemmat on värillisiä ja näyttävät vesiväritöiltä, sama tekijä molemmissa. :)

Tatuointia olen harkinnut teini-iästä lähtien ja monta vuotta olen nyt tiennyt että se olisi nämä eläimet ja kukat ja vesivärityylisesti. Viimeiset pari vuotta olen katsellut en-niin-aktiivisesti sopivaa tatuoijaa (eli osaa sekä haluamani tyylin että osaa tehdä eläimiä) ja onneksi löysin aivan täydellisen tekijän Turusta. <3 Ja jalkaan otin, koska kuvat saa siellä helposti piiloon halutessaan ja myös helposti esille. Hassua, miten nämä näyttävät ja tuntuvat siltä, kuin niiden olisi aina kuulunut olla jaloissani. Ja samaan aikaan se tuntuu uskomattomalta, että uskalsin ottaa vihdoin viimein nämä. <3

Mitähän vinkkejä antaisin? Jos haluat puuduttaa, niin Emla tai Tapin ovat hyviä. Itse käytin Tapinia, oli vähän halvempaa kuin tuo toinen merkki. Ja vaikka puuduttaa, niin voi vitsit, se tuntuu ikävältä siltikin kun samaa kohtaa väritetään uudestaan ja uudestaan... :D Tatuointiajan varaaminen itsessään riippuu vähän paikasta - itse marssin liikkeeseen sisään, jotta näin millainen paikka ja millaisia ihmisiä siellä oli. Varausmaksu maksetaan ennakkoon ja loppuhinta sitten tatuoimisen jälkeen. Tuolla missä minä olin, kelpasi vain käteismaksu.

Sänkyyn kannattaa laittaa tummat lakanat tai sellaiset, minkä likaantuminen ei haittaa; tatuoinnista saattaa lähteä väriä. Samoin kannattaa varata tumma pyyhe, jolla taputtelet kuvan kuivaksi suihkutuksen jälkeen. Tatuointi tulee kutisemaan hitosti eikä saa raapia - minulla auttoi kun kävi huuhtelemassa viileällä vedellä ja taputteli jonkun kankaan läpi. Kutina oli inhottavaa, yfh.

Toinen vinkki on, että ota tatuointini sellaisena päivänä, että sinulla olisi pari vapaapäivää sen jälkeen. Ainakin itse tykkäsin kun saatoin olla kotona yöpaidassa, niin kuvan päällä ei ollut kangasta ja saattoi helposti käydä sitä huuhtomassa ja rasvaamassa - lisäksi jalkani oli sen verran arka ja kivulias, ettei työstäni olisi tullut paljon mitään (olen siis päiväkodissa töissä ja voitte kuvitella, että lapset hyökkäävät joskus halaamaan jalkojani melko lujaakin ja auts, se sattuu välillä). Tatuointi on kuitenkin käytännössä avohaava, niin sitä kannattaa kohdella samalla tavalla; pitää puhtaana ja antaa sen hengittää.

Muita vinkkejä ei nyt nopeasti tule mieleen. Pistän uutta viestiä tai muokkailen, jos tulee jotain mieleen.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))