Kirjoittaja Aihe: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset  (Luettu 74165 kertaa)

0 vuotislaista ja 3 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • erinomainen ihmislapsi
Vs: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset
« Vastaus #25 : Elokuu 30, 2007, 20:28:49 »
Mua on jäänyt ihmetyttämään että mitä on nää 'arpitatuoinnit'? No joo, en ees tiedä onko ne mitään arpia tai millä nimityksellä ne kulkee, mutta tarkoitan nyt niitä ihoon tehtyjä kuvioita jotka näyttää ihan johonkin muotoon tehdyiltä arvilta. Eivät siis ole mitään oikeita tatuointeja vaan ihan arpia! Tai ainakin näyttävät niiltä :D Jos joku Vuotislainen tietäisi paremmin ja sivistäisi minua niin olisin kiitollinen. Eniten ehkä kiinnostaa että miten sellainen oikein tehdään? Hakataan joku haava käteen, vai? Nykyään tällaisia näkee enemmän ja enemmän, tänäänkin Osakan mm-kisoissa yhdellä tummaihoisella juoksijalla oli molemmissa käsivarsissaan tällaiset 'arpitatuoinnit', ja ne olivat vielä suhteellisen isot! Ja jos näissä käytetään tuota haavatekniikkaa niin eikö se satu aika hemmetisti ja ole jossain vaarallistakin?

Todella hienon näköisiä nämä mielestäni kuitenkin ovat, kunhan eivät ole hassusti vääristyneitä.

muoks// rave, kiitos todella paljon selvennyksestä! Nyt tajuan tuonkin jo paremmin :D Tuossa 'eikö se ole jossain vaarallistakin' pitäisi lukea eikö se ole jossain määrin vaarallistakin, tuli vain ajatuskatko ja jäi yksi sana välistä :p Mutta selvensihän tuokin sen jossain määrin aika täydellisesti :D Ja muutis käsitystäni tuosta 'oikeasta' tatuoinnistakin aika tavalla. Tai siis, olen aina tiennyt että siitäkin saattaa tulla verta ja näin kun tekee mutta en silti ole koskaan oikein sisäistänyt sitä asiaa että se on ihan oikeasti haava. Näköjään kaikki mitkä jollain neulalla tms tehdään, vaikka vuotaisivatkin verta, ei ole mulle haavoja...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2007, 18:05:15 kirjoittanut Damien »
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #26 : Syyskuu 03, 2007, 14:52:54 »
Damien vastaanpa kysymykseesi. Arpitatuointi siis on todellakin ihan tavallinen arpi, joka on erikoisemmassa muodossa. Sen voi tehdä neulalla hinkuttamalla tai vaikka veitsellä, monia eri tapoja löytyy. Usein sitä ei tehdä kerralla valmiiksi, kun havasta tietysti tulee verta, vaan tehdään vaikka neulalla kuvio, annetaan siihen tulla rupi ja myöhemmin repiä se pois, jne... Tapoja on varmasti useita.

"Eivät siis ole mitään oikeita tatuointeja vaan ihan arpia!"

Kyllä "oikeat" tatuoinnitkin ovat arpia, mutta haavaan on laitettu vain väriä tehdessä. Periaatteessa arpitatuointi on tatuointi siinä missä muutkin, mutta väritön sellainen. Tuore tatuointi on haava jossa on (tatuointi)mustetta.

"Ja jos näissä käytetään tuota haavatekniikkaa niin eikö se satu aika hemmetisti ja ole jossain vaarallistakin?"
Oikeakin tatuointi on ollut haava, ja kyllä se saattaa joidenkin mielestä sattua. Toki on se eri tehdä tatuointikoneella se kuva, kuin neulalla, vaikka koneestakin moinen löytyy. Vaarallistakin tatuointi voi olla, lähinnä siten että tatuoija törsii kuvan pilalle, mutta tatuointi ei sinänsä voi tulehtua lävistyksen lailla tai aiheuttaa tekemisen jälkeen ifektiota, tms... Itse jos alkaa taiteilemaan, niin se tietysti voi olla vaarallista, ja silloin ei ehkä kiinnitä tekovälineen hygienian lisäksi huomiota myös tekoympäristön puhtauteen. Siksi suosittelen arpitatuoijille varovaisuutta (vaikka onhan se haava missä muutkin).

Itselläni on tatuointi. En voi nyt sanoa etteikö se olisi koskenut, mutta tatuoinnin otto ei ole luultavasti pahinta kipua mitä on kokenut. Lähinnä tunne oli inhottava, ei muuten.
Itselläni on tuossa puoliksi lapaluussa alhaalla ja osin lapaluun yli. Melko pieni, hieman tribaalimainen omasuunnittelema tuotos, joka joidenkin mielestä hieman muistuttaa vinosti ylösalaisin olevaa lintua, mutta se ei ole.

Lävistyksiä minulta löytyy kielestä yksi kappale, ja korvista yhteensä kymmenen (vaikka en oikeasti laske niitä lävistyksiksi). Korvikset on tosi hienoja, kun toisessa korvassa on seitsemän rengasta joissa on pienet pallerot, en voi sille mitään, mutta upean näköiset reiät on (muutama itse tehtyjä).
Kielikorun otin tosin pois muutama päivä sitten, kun on alkanut kasvaa ulos (en ajatellutkaan että se olisi kielessäkin mahdollista), ja siihen jäänyt reikä ei ole kovin kauniin näköinen, mutta kieli useinmiten pysyy suussa, joten ei sillä niin väliä.

Joskus vuosi sitten minulla oli omatekoinen reikä huulessa, mutta en oikeastaan pitänyt siitä, kun olin ostanut korun josta en pitänyt. Siksi sekin reikä jouti umpeutukseen (eikä ole pienintäkään jälkeä enää, vaikka monet väittää että sellainen jää).  Napakoru lähti, koska kasvatin jostain kummasta itselleni pikku pömppiksen, ja vähiten siihen sopii oikein koru näyttämään miten maha on pömpähtänyt.

Lävistykset ja tatskat on jees, jos ne on järkevästi laitettu. Tällä en tarkoita sitä, että ei vaikkapa saisi olla enempää kuin yhtä reikää naamassa, vaan sitä, että ei pidä olla yhtäkään jos se ei käy yhteen muun kasvojen kanssa, tai sitten vaikka kymmenen jos  naama sitä kaipaa. On paljon niitäkin tapauksia, että revitellään reikiä mahd. paljon, ja sitten näyttää yksinkertaisesti vain rautanamalta eikä nätiltä, kun muutama koru vähemmän olisi sopinut todella hyvin.

Mielipiteitä on monia, ja tässä oli omani.

akfjldjklk

saraji

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Syyskuu 04, 2007, 17:40:33 »
Napakorun tahdon, mutta saan sen vasta ensi vuonna ( :SS ), mutta elikkäs aikas kohtapuoliin. Ja lisäksi olen aina pitänyt tatuoinneista, kunhan vaan niitä ei ole liikaa. Eli jonkinlaisen pienen kauniin tatuoinninkin tahtoisin, en sitten vaan oikeen vielä tiedä minne. alaselkään tai nilkkaan ehkäpä. Tuli myös kyllä kerran ajatus että kuinka siistiä olisi, jos ottaisi pimeänpiirron tatuoinnin käteen : DD Whhiih.

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #28 : Syyskuu 04, 2007, 19:40:25 »
Minulla ei tällä hetkellä ole muita koristuksia kuin kolmet reiät kummallakin puolella korvissa. Niistä kolmannet itseasiassa tehtiin viime perjantaina, eli ne eivät ole olleet kovinkaan kauaa. Näiden kolmen lisäksi aion satavarmasti hankkia vielä ainakin kahdet reiät noiden kolmen perään, ja niiden lisäksi vasempaan korvaan rustolävärin. Nämä ovat ne varmat lävistykset, jotka hankin jahka saan luvan. Mihin voi mennä aikaa aika paljon ^^ Ovelana suunnitelmana tosin oli pyytää lupa neljänsiin reikiin 15-vuotissynttärilahjaksi. Saapi nähdä onnistuuko.
Muitakin lävistyksiä tykkäisin ottaa. Esimerkiksi huuliläväri alahuuleen vasemmalle, tai keskelle mutta arvelen että vasemmalla se näyttäisi paremmalta, olisi ihana, mutta sen kanssa odotan vielä varmaan ainakin pari vuotta, koska en ole aivan varma, haluanko sellaisen. Kulmaan lävistys olisi myös nätti, mutta sellaista en luultavasti ikinä ota koska olen kuullut kauhutarinoita a) lävistyksen + korun laittamisesta ja b) siitä, kun se repeää irti.

Tatuointeja taas en oikein tue. Tai no, voivathan ne olla ihan nättejä, juu, mutta näyttää aika naurettavalta jos on muutama satunnainen iso tatuointi siellä sun täällä - ei, joko pitää olla joku pieni ja huomaamaton kuva jossain tai sitten vaikka jompikumpi käsivarsi täynnä erilaisia tatuointeja.
Ja muutenkin tatuointien persoonallisuutta korostetaan niin jumalattomasti, että siitä tulisi ihan liian suuret paineet ottaa juuri oikea ja täydellinen ja persoonallinen kuva. En ymmärrä, mitä pahaa siinä on, että ottaa jonkun valmiin tribaalin tms. tatuointiliikkeen kuvastosta - sehän on vähän sama kuin että ei voisi ostaa kaupasta jotain vaatekappaletta koska jollakulla muullakin saattaa jo olla sellainen. Tatuointihan se loppujen lopuksi vain on, ei mikään maailmaakaatava seikka. Kyllä, ymmärrän että tatska on ikuinen sitten kun sen ottaa, mutta silti.
Sekava viimeinen kappale, tarkoitukseni oli vain ilmaista että tatuointien persoonallisuutta ylikorostetaan ja ikuisuutta liioitellaan.
..ilmaisin itseäni vieläkin epäselvemmin. Joo, moi.
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Syyskuu 05, 2007, 20:20:06 »
"En ymmärrä, mitä pahaa siinä on, että ottaa jonkun valmiin tribaalin tms. tatuointiliikkeen kuvastosta - sehän on vähän sama kuin että ei voisi ostaa kaupasta jotain vaatekappaletta koska jollakulla muullakin saattaa jo olla sellainen. "

Totta. Vaatteissa on vaan se ero että ne saa otettua pois jos siltä tuntuu, tatuointi on ihan toinen juttu sitten.
En menisi ottamaan valmiista katalogista tatuointia, koska sieltä ei luultavasti löydy juuri täydellistä ja juuri sitä minkä itse haluaa, vaan jokin sitä läheltä, tietenkin jos on valmis muotoilemaan sitä enemmän oman näköisekseen asiantuntijan kanssa.

Ja niin, mitä vielä tulee noihin lävistysliikkeiden kuvalehtiöihin, niin melko harvoin tekevät juuri samanlaista, mikä kuvassa on, useimmat liikkeet muokkaavat niitä asiakkaan kanssa ainakin hieman, että jokainen voisi kantaa uniikkia kuvaa. Niin, ja korostan että näin tekevät useammat liikkeet, enkä väitä etteikö mikään tekisi suoraan katalogista.         
akfjldjklk

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #30 : Syyskuu 05, 2007, 21:02:22 »
Totta. Vaatteissa on vaan se ero että ne saa otettua pois jos siltä tuntuu, tatuointi on ihan toinen juttu sitten.

Tiedän, tiedän, mutta esimerkiksi jos sinä sen tatuoinnin vaikka käsivarteesi tai nilkkaan tai johonkin vastaavaan paikkaan otat, niin mitä se siinä häiritsee vaikka siihen kyllästyisitkin? Varsinkin jos se on juuri joku suhteellisen huomaamaton tribaali, eikä juuri joku jumalattoman kokoinen lohikäärmeen naama, esimerkiksi.

//Nah, antaa olla.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2007, 15:43:48 kirjoittanut Asoalian »
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #31 : Syyskuu 06, 2007, 15:36:50 »
Muttakun kyse ei ole kyllästymisestä. Kyse on tatuoinnista joka napottaa loppuelämän siinä käsivarressa, jossa se mielestäsi on huomaamaton. Ja jos valitsee juuri oikeanlaisen kuvan, niin siihen ei pitäisi ihan niin vain kyllästyä (tai sitten voi, mutta lähinnä siihen pitäisi kiintyä).

Kädessä oleva tatuointi kyllä pistää enemmän silmään, kun kättä nähdään kaiket päivät. Yleensä kun siihen kyllästyy, niin kyse ei ole kuvan muille näkyvyydestä, vaan itselleen.  Selkään ei tuijoteta kuin peilinkautta, se olisi sopivampi sinulle, jos tahdot kerta valmiista katalogista kuvan johon kyllästyt.
akfjldjklk

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #32 : Syyskuu 06, 2007, 16:50:22 »
Tatuoinnit ja lävistykset kuuluvat siihen kategoriaan jotka pukevat joitain todella paljon, ja joitain taas eivät yhtään. Jotkut niistä ovat kauniita ja jotkut todella rumia. Itse en tule ikinä ottamaan lävistystä enkä tatuointia, mutta on olemassa sellaisia lävistyksiä, jotka ovat mielestäni kauniita ja joita voisin harkita ottavani jos eläisin erilaista elämää.

Henkilökohtaisia suosikkejani ovat hymykuoppa- ja huulilävistykset. Sellaiset voisin kuvitella itsekin ehkä ottavani, ja olenkin ollut aikeissa ottaa. Äitini jopa antoi pitkin hampain minulle luvan huulilävistykseen, mutta onneksi tulin järkiini ennen kuin menin ottamaan sen silloin yhdeksännen luokan alussa. Minä olisin katunut sitä todellakin myöhemmin, koska olen jo nyt elänyt tämän lävistysvaiheen ohi. Hyvä siis, etten saanut aikaiseksi lähteä lävistysliikkeeseen.
Rumin lävistys mitä tiedän ja mitä en ikinä, ikinä ottaisi on se lävistys joka tulee nenän alle - se ns. "sonnin rengas". Mutta sekin itseasiassa sopii joillekin, ja muutenkin on jokaisen oma asia miten menettelee lävistysten suhteen. Ne todella sopivat joillekin, mutta liika on siinäkin suhteessa liikaa.

Tatuointia en taas ikinä ottaisi, ja se on ollut minulle selvää aina. Ensinnäkin kipukynnykseni on hyvin, hyvin alhainen, enkä todennäköisesti uskaltaisi siinä mielessä mennä ottamaan tatuointia. Toisekseen, tatuoinnnit eivät varmaankaan sopisi minulle, enkä niistä edes tykkää. Katuisin niitäkin varmasti vanhempana. Minä en halua upottaa ihooni mustetta, koska en halua tehdä ulkonäkööni mitään niin pysyvää muutosta. Vanhempani eivät todennäköisesti hekään ilahtuisi asiasta, eivätkä taatusti antaisi minun ottaa tatuointia näkyvälle paikalle.
Yleisesti ottaen tatuoinnitkin sopivat joillekin, ja minäkin pidän joistain tatuoinneista todella paljon - en vain itselläni. Liika on tatuoinnissakin mielestäni liikaa, on mielestäni todella rumaa jos joku on ihan täyteen tatuoitu. Lisäksi en pidä liian perinteisistä tatuoinneista, kuten linnuista, sydämistä, perhosista ja tribaaleista. En halua loukata ketään, eli jos jollain sattuu tuollainen tatuointi olemaan/haluaa sellaisen ottaa, nothing personal. Eivät vain ole minun makuuni.

Minä en siis itseäni tule tällä tavalla koristelemaan, mutta muut koristelkoot jos tykkää. 
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Ewestar

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Syyskuu 07, 2007, 17:40:49 »
Itselleni haluasisin :

Tatskan varmaan tähti lapaluuhun tai nilkkaan.

Hammaskorun haluaisisin kultaisen tähden tai ristin kulmahampaaseen.

Lävärin haluaisisin keskelle alahuulta joko ihan rengas tai niitti.

Maylee

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Syyskuu 08, 2007, 12:55:21 »
Yhdet reijät on molemmissa korvissa. En tiedä otanko toisia reikiä.

Nyt minulla on tullut pieni hinku johonkin tatuointiin, haluaisin sen olkapäähän, sellaisen pienen ruusun. Lävistyksistä en ole niin kiinnostunut. Jos haluaisin jonkun lävistyksen, niin varmaan sitten napakorun.
Voisin harkita tatskaa olkapäähän parin vuoden päästä, jos äiti antaa luvan.

whatsarahsaid

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Syyskuu 08, 2007, 17:28:55 »
Mulla on vaan molemmissa korvissa yhdet reiät enkä muuta haluakkaan. Tatuointia en haluaisi kyllä ikinä. Ei sovi tyyliini ja muutenkin pelkään kaikenlaista kipua hirveästi. Kuitenkin jos joku tykkää tatskoista niin en sitä mene haukkumaan. Itsensä "koristelu" on jokaisen oma asia. Mielestäni kuitenkin näyttää kauhealta jos jollain on lähes koko vartalo täynnä tatuointeja! Ja alaselän tatuointi on hankala siinä vaiheessa jos tulee raskaaksi. Kipulääkettä ei välttämättä pysty laittamaan synnytyksessä. Lävistykset ovat ihan Ok jos niitä on kohtuullisesti. Jos koko naama on täynnä kaikenlaista killutinta niin eihän sitä ihmistä nää. Ja tatuoinneistä vielä että näyttääpä ne tatskat ihanalta sitten vanhana ihmisenä kun iho roikkuu..
Eipä täs nyt muuta.

Idwen

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Syyskuu 09, 2007, 22:46:15 »
Ainakin Tkussa on ihan yliopistollisen keskussairaalasta otettu kantaa, että epiduraali-puudutus annetaan, oli tatuointi tai ei. Aina tatuoinnissa on sellainen kohta värjäämättömänä, josta sen neulan saa läpi.

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Syyskuu 09, 2007, 22:49:37 »
Audrey, totta. Kun iho roikkuu, niin tatska tekee samoin. Mutta toisaalta, onko silloin mummona enää niin kauhiasti väliä jos on kuva jossain (esim. selässä), kun sitä ei sieltä itse näe eikä enää käytä selkää paljastavia vaatteitakaan. Ja silloin vanhuksena se iho on ryppyisä ja roikkuva oli siinä tatska eli ei, kaunis se iho ei ole joka tapauksessa. Tiedä sitten. Itse otin riskin.

"Ja alaselän tatuointi on hankala siinä vaiheessa jos tulee raskaaksi.", totta, sitä kipulääke piikkiä ei voi antaa tatuoinnin päälle, vaikka löytyisikin aukko, niin on se riski että tatuoinnin mustetta menee lääkkeen mukana ja se on vaarallista. Mutta ollaanhan sitä alkuajoista asti synnytetty ilman kipulääkkeitä ja ilman muutakaan apua, niin en kyllä ymmärrä miksi se ei tänä päivänä onnistuisi. Lääkkeen voi myös ottaa suun kautta, se vain sillon vaikuttaa hitaammin.

Minusta tuo synnytysjuttu ei saisi olla este alaseläntatuointiin, jos se on se paikka jonne kuvansa tahtoo ottaa, kipulääke piikkinä selkään ei ole ainoa keino synnyttää lapsi, kun muitakin vaihtoehtoja (sekä ilman mitään) on. Tai kipueste ei saisi määrätä tatuoinnin kohtaa. Jos haluaisi kuvan vaikka tuohon nilkkaan luun päälle, niin voin sanoa että tulee sattumaan enemmän, mutta ei silti kannata ottaa sitä kuvaansa vaikkapa rintaan vain kivun takia, koska on minun mielestäni tärkeämpää nauttia tatskastaan pidempään parinkymmenen minuutin kärsimyksen jälkeen, kun ärtyä siihen että kuva on "väärässä paikassa".

Tatuoiminen ei loppujen lopuksi kestä kovin kauaa, oma kuvani on n.  5x10 cm, ja siihen meni ehkä +- 30min, ja siinä on jonkin verran koukeroita ja yksityiskohtia. Värin määrä toki sitten hidastaa, mutta itselläni on vain mustaa mustetta. Minulla jonkun 5 min. päästä iho turtui sen verta paljon, että ei enää pahemmin tuntunut muutakuin sellainen yksi pallero joka on kuvassani, se kirpaisi kivasti.

Psssst, minäkin haluaisin nähdä kuvan sitä pimeänpiirtokuvasta!

MUOKS// Idwen, älä ole liian varma, sillä joillain voi olla koko selän kuvio joka on väritetty, tai olen nähnyt suuren värikkään lohikäärmeen ristiselässä, ja sieltä ei löytynyt pientäkään aukkoa. Lääkäristä riippuu paljolti tekeekö epiduraalin vai ei, itse en uskaltaisi riskeerata potilasta enkä omaa työpaikkaani. Sen ei tarvitse hirveän läheltä mustetta sen neulan mennä.
Nimimerkillä tätini on kätilö.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2007, 22:52:43 kirjoittanut rave »
akfjldjklk

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #38 : Syyskuu 12, 2007, 13:29:27 »
Minulla on napakoru, jonka otin sinä samana kesänä, kun pääsin ripiltä. Oliko tuo kenties kesä 2003? Kuitenkin, aikaa tästä neulaamisesta jo on ja totta kai, voisin ottaa lisää, mutta ... Minulta on koko suvun puolelta jyrätty ajatus kasvojen (miinus korvat) lävistämisestä ja kyllä, olen aika lailla perheen kannalla tässä asiassa. Minulla jää arkia aika hyvin, myös, joten jos ottaisin naamaan korun ja kun joskus sen mitä ilmeisimmin ottaisin pois, olisi siinä sitten arpi. Miten iso, missä ja millainen, en tiedä. Olen miettinyt, että tahtoisin Madonnan, mutta ongelma on minusta se, että se on kaikilla. Toisaalta, napakorukin on nykyään jokaisen ihQ beben navassa, mutta ei se nyt 03 vielä niin yleinen ollut. Taitaa jäädä lävitykset siis tähän yhteen.

Tatuoinneista minulla oli vielä jokin aika sitten aika ristiriitainen kuva: kauniita, kyllä, mutta entäs sitten, jos tai kun kyllästyy? Olen itse miettinyt, että voisin joskus ottaa Pikku Myy tatuoinnin johonkin sellaiseen paikkaan, että se olisi siinä kaunis eikä se aina olisi näkyvissä. Tällaisia alueita voisivat olla lantion seutu, nilkka tai yläselkä. Toisaalta tahtoisin itse nähdä kuvani muutenkin kuin peilin kautta, joten selkä ei ole se miellyttävin alue. Lantio taas .. vatsanseutu on tunnetusti hyvin rasvaa keräävää ja venyvää, joten venytetty Pikku Myyn kuva ei olisi se kaikkein mukavin juttu. Eli siis tatuoimatta taidan olla myös.
Pakko on paras muusa.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #39 : Syyskuu 12, 2007, 14:18:32 »
Minulla ei hirveästi mitään lävistyksiä ole. Oikeassa korvassa kolme korvista ja vasemmassa yksi. Tatuoinnin ottamista olen aika vakavasti harkinnut. Olen 18 täyttänyt, joten periaatteessa voisin mennä sellaisen hakemaan.. Haluaisin jonkin "pienen ja sievän". Tädilläni on nilkassa pieni neitsyen (horoskooppimerkin siis) merkki. Itse ole miettinyt, että voisin kanssa jonkin vastaavan ottaa (vaikka en kyllä horoskooppeihin usko). En tiedä vielä varmasti mihin sen haluan... Joku paikka, mistä sen voi nähdä, mutta jonka saa kuitenkin suht helposti piiloon. (kun tulevaisuudessa haluan työskennellä lasten kanssa ja niissä työpaikoissa sitä ei saisi näkyä) Mutta mutta... Äidinkin kanssa asiasta on puhuttu ja äiti on itsekin miettinyt tatuointia :)

Lävistyksiä en varmaankaan halua enempää. Tosin nenäkorusta olen haaveillut, mutta sitä tuskin otan. Olen niin onta kauhutarinaa niistä kuullut. Ja lisäksi minulla on usein pientä nuhaa, joka on aika sitkeä. En sitten tiedä, olisiko kiva olla koko ajan niistämässä sen nenäkorun kanssa.

Yleisesti lävistykset ja tatuoinnit ovat ihan kivoja. Ne kertovat usein paljon henkilöistäkin. Esimerkiksi korvakorut voivat paljastaa jotain henkilöstä. Myös eri paikkaan sijoitetut lävistykset kertovat jotain. Ja tatuoinnit ehdottomasti. Erilaiset tatuoinnit ja lävistykset korostavat jokaisen erilaisuutta ja kenties jotain luonteenpiirteitä ja kohtuudella käytettyinä (ei kauhean hyvä sana) ovat hyviä/hauskoja.

Mutta myös minä kuuluun siihen joukkoon, jonka mielestä liika on liikaa. Jos kasvoista näkyy vain pieni osa, kun on niin paljon lävistyksiä tai keho täynnä tatuointeja niin.. Se ei ole kovin kaunista katseltavaa!! Tosin joillekin ne sopivat.. (Ottakaa minusta nyt sitten selvää :D)
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #40 : Syyskuu 12, 2007, 17:13:59 »
Ittellä normireiät korvissa ja ajattelin oikeeseen laittaa vil kaks tavallista lisää ja sitte vielä rustoon tunkasisin lävistäjällä, vasempaan yksi lisää. Alahuulen oikealle puolelle ois kiva itekki tunkasta joku pallo... Mutta enpä taida sitä tehä ko ois sitte nii vaikeeta ottaa se joka päivä pois suunnillee ku on harkkoja futiksesta... Tatska lapaluussa tai oikeassa rinnassa ois kans ihan makee... Mutta mihinkään näistä ei anna mamma lupaa :D Vielä 4 pitkää vuotta ilman lisäläväreitä tiedossa :( Ja hammaskoru ois kan iha kiva ku on nyt just saatu oiottua mun hampaat suoriks, joku timantti tai hopeinen pallo ois kiva :p
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Savagewoman

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Syyskuu 12, 2007, 20:56:58 »
Alaselkätatuoinnista: Kun vaan etukäteen sanoo tatuoijalle tuosta epiduraalijutusta, niin jo kuvaa suunnitellessa jätetään sopiva nikamaväli paljaaksi, ammattitaitoinen tatuoija tietää kyllä minne se piikki isketään. Ja epiduraali on mahdollista laittaa n. neljään eri nikamaväliin, eli eiköhän sinne tilaa jää.
Nykyisin tatuoinnin poisto käy melko siististi, mutta on tuskallista, kestää kauan ja maksaa tolkuttomasti. Tussilla ja hennalla saa kivoja kuvia jos ei usko voivansa elää saman kuvan kanssa loppuelämäänsä, mutta eipä tatuointi toisaalta ole yhtään sen lopullisempi päätös kuin esim. lapsenteko.http://www.bmezine.com on hyvä infosivusto jos englannin kieli sujuu, joskin kaikki kuvat eivät sovi ihan herkille.

Itselläni on tatuointeja ja lävistyksiä. Kumpaakin ensimmäinen tehty kun olin 20, ja loppua ei näy. Ihon rypistyminen ei hetkauta kun en nyt suoraan sanottuna kaikkia muitakaan tekemisiäni ajattele että mitäs sitten kun olen vanha. Ajattelin kuitenkin suurimman osan iästäni olla jotain muuta kuin vanhus.
Korvakoruja ei ole koskaan ollut minkäänlaisia kun en niistä pidä, ja ainakaan minun kielikoruni ei ole mikään seksilelu.

moon

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Syyskuu 22, 2007, 18:16:28 »
Tulimpas tyrkkäämään oman mielipiteeni tänne...

Eli. Minä pidän lävistyksiä kauniina, lähes kaikkia lävistyksiä ja lähes kaikilla. Vaikka tosin on niitäkin ihmisiä nähty, joille ei todellakaan sovi läväri sinne minne ihminen on semmoisen tyrkännyt...
Mutta näin yleisesti tykkään niistä, ja katson ne mielummin persoonallisena juttuna, kuin pikku teinien massamuotina.
 Ihmettelen kovasti joidenkin ihmisten esim. Isäpuoleni mielipidettä koskien naamalävistyksiä. Hän sanoo, että ihminen joka tahtoo rei ittää naamansa, koittaa pönkittää egoaan ja huonoa itsetuntoaan.
Pistää ärsyttämään.
Itseltäni löytyy alahuulesta oikealta puolelta paksu pallorengas ja 6 reikää korvista (en kyllä lue niitä lävistyksiksi...) ja suunnitteilla on kulmaan, nenään ja kieleen tässä ennen joulua.
Muoks: snake bite on alahuulessa eli molemmilla puolilla yhet ja kulma ja kieli on saatu lävistettyä :)

Hammaskorut ovat sieviä oikeanlaisilla hampailla, varsinkin sievät hopeiset. Henkilökohtaisesti en pidä kultaisesta väristä kenenkään hampaita vasten..
Minulta löytyy pikkuinen timantti kulmahampaasta ja hyvin on mennyt sen kanssa, ilman suurempia ongelmia ^^

Tatuoinnit. Hmmn. Ne ovat kauniita, jos niillä (/sillä) on jokin merkitys/tarina ihmiselle itselleen. Kuten tässä aijemmin joku on todennut, niin joku suoraan lehtisestä valittu kukkanen tai tribali ei herätä kovin paljon sympatiaa, ainakaan minun osalta (ottaa ken tykkää)...Itse suunniteltu kuva on fiksuin.
 Sen verran kyllä voisin vielä sanoa että koko käsivarret peittävät moniväriset tatskat näyttävät mun silmissä jo melko rumilta, vaikka kaikilla olisi suuri merkitys ihmiselle itselleen.
 Aijon vuoden tai kahden päästä ottaa ensimmäisen tatuoinnin, joka on jo hyvin suunnitteilla, ja joka tulisi sitten kaulaan tai niskaan :)
Tai ehkä jopa käsivarteen pikkuinen pimeän piirto :D Oiva idea, muuten.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2008, 19:15:01 kirjoittanut moon »

enskatar

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Lokakuu 10, 2007, 14:58:31 »
Multa löytyy huuli- ja kulmalävistykset sekä kuusi korvista (eipä nämä korvikset kyllä lävistyksiä ole), kolme kummassakin korvassa. Tarkoitus olisi ottaa vielä lisää lävistyksiä, tosin vain korviin. Molempiin korviin mahtuisi vielä yhdet korvikset ilman että rustoon tarvitsisi koskea, ja sitten toiseen korvaan haluaisin ihan ylös asti reiät. Napakorukin olisi ihan kiva, mutta saa nähdä, tulenko sitä ikinä ottamaan. Tuskin.

Tatuoinninkin haluaisin, ja kuvakin on jo mietittynä. Ottaisin sen alaselkään, ja kuvakin on sellainen ihan luonnostaan että suoraan rangan päälle ei tulisi mitään. Kyseessä olisi siis kaksi mustaa kissantassua hieman vinossa, selkärangan molemmin puolin.

Poissa julkupuu

• Genrepoliisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #44 : Marraskuu 05, 2007, 19:33:28 »
Juuri sain valmiiksi suunniteltua pimeän piirto -tatuoinnin ja siitä tuli loistava, ah. Jotenkin tämä pimeän piirto on ideana aivan loistava, koska itse Harry Potter -kirjoissakin se on tatuointina ja mikä sen parempi kertomaan kiintymyksestäsi Potteriin, kuin tatuointi, joka on myös kirjoissa tatuointi ja vieläpä niinkin loistavassa paikassa. Äitini tuossa lupaili, että voisin saada lahjakortin tatuointiliikkeeseen synttärilahjaksi (jotka ovat ensi viikolla muuten). Äiti juuri itse täytti viime kuussa pyöreitä ja sai lahjaksi lahjakortin uutta tatuointia varten ja tietenkin kävi sitten tatuoimassa itseään, joka johti siihen että kotiin tullessaan hän alkoi heti puhumaan "etkö säkii vois nyt ottaa tatuoinnin?!" johon sitten tosin sanoin, että eihän minulla köyhällä opiskelijalla ole varaa, mutta lahjakorttia kuulemma saattaisi pukata lahjaksi, että mikäpäs siinä..
Only those who he loved could see the lightning scar. 4500!

Poissa Kaiser

• Valkoinen Oleanteri
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Marraskuu 07, 2007, 16:21:05 »
Okei, pitkästä aikaa vuotiksessa ja heti tuli tarve etsiä tällainen keskustelu! Vielä vuosi sitten kirjottelin tänne ihan innoissani...ja nyt on paluun aika:)

Okei, lävistykset - tuo aivan ihana asia! Kaverini täyttää huomenna 16 vuotta ja on menossa yllytyksestäni lävistämään itsensä. Itse olen vielä 15, joten joudun odottamaan omaa kielilävistystäni vielä vajaa puolivuotta. Mutta ei odotus minua haittaa, sillä kyllä sekin päivä tulee ja olen odottanut sitä jo sellasen vuoden tähän päivään asti. Syy miksi joudun odottamaan on yksinkertaisesti vanhemmat, jotka pelkäävät heidän pikku-tyttärensä puolesta. Mielessä liikkuu siis isukin ilme sitten syntymäpäivänäni...
Kielilävistyksen jälkeen otan varmaan myös kesän jälkeen napaan ja ehkä sitten niskaan napenin. Myös larpet on hiipinyt ajatuksiini, mutta katselen sitä sitten joskus

Tatuoinnit ovat myös hienoja. Itse ottaisin pienet siivet selkään ja myös pienet/söpöt tatuoinnit ovat hienoja. Enempää en tiedä.

Kaiser

faile

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Marraskuu 07, 2007, 19:27:39 »
Isälläni on kaksi tatuointia (tai jotain tälläistä), hartioissa, toinen oli joku pantteri ja toinen joku jota en muista :'D Ne ovat sellaisia jännän värisiä ja kivoja :>

Itselläni ei ole "edes" korvakoruja, ehkä joskus vanhempana :> Olen myös miettinyt, että joskus (kaukana) tulevaisuudessa sellainen joku nenälävistys, kulmalävistys tai sellainen joka on leuassa, minkä niminen nyt onkaan, olisi ihana. Mutta sen aika ei tosiaankaan ole vielä ;>
Eniten noissa korvakoruissakin jännittäisi se kipu, sanotaan kyllä ettei korviksien ottaminen satu mutta ei sitä tiedä ennen kuin on itse kokenut. Ja tietysti jos joku menee pieleen ja tulehtuu yms.

Joku tatuointikin olisi joskus vanhempana aika huima, ehkä ranteeseen/käsivarteen, nilkkaan tai johonkin tälläiseen. Joku pieni, tai ehkä juuri tuollainen kuin tuolla aiemmin joku mainitsi, joka kiertäisi esim. nilkkaa.
(Ja joku pimeän piirto käsivarressa ois aika huippu :D)

Ja tosiaan, kuten ehkä selvisikin jo, minä pidän tatuoinneista ja lävistyksistä, kunhan niitä ei ole liikaa ja jokapaikassa. Ne kertovat mielestäni jotain henkilöstä ja ovat persoonallisia, vaikka olisikin samanlainen kuvio kuin jollakin toisella :>

saraji

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Marraskuu 08, 2007, 17:09:47 »
Joo tuota, rupesin tässä miettimään. Saisin joululahjaksi ottaa jo kauan himoitsemani lävärin, siis jonnekkin naamaani koristamaan. En vain oikein osaa päättää, ottaisinko kulmaan, alahuuleen, tai sitten ylähuulen yläpuolelle, sinne sivuun.

Haluaisin kyllä siihen huuleen, mutta sitten tuli eräs ajatus. Tuntuuko se kummaliselta, kun suutelee? o_O Ja kuinkakohan kauan minulla menisi tottua siihen, en sitten tiedä. Eli siihen alahuuleen, oikealle puolelle, jonkinlainen yksinkertainen pallo, taikka sitten rengas.

Kulmassa olisi kanssa kaunis, ja useat ovat sanoneet, että sellainen minulle sopisi. Kuitenkin aika tavallinen jossainmäärin, mutta kuitenkin vaihtoehtona itselleni.

Ja sitten tuo huulen-yläpuolelle-tuleva-koru.  Mikäköhän tuon naamanosan nimi sitten onkaan. Niin, että se olisi minusta kaunis, ja sisko sanoi, että siihen todella sopisi, minulle siis. Mutta tuo on kyllä yleistynyt hirveästi nuorilla lähiaikoina, että jos sitten ottaisin kumminkin hieman erikoisemman. Tuon silti haluaisin, vaikka tulee mieleen kuitenkin jonkinlainen venäläinen huora. Anteeksi tuo ilmaisu, mielestäni venäläiset eivät ole huoria, jos joku tuon niin ymmärsi. Jotenkin vain kaikki huorahtavat ihmiset, jotka sattuvat olemaan venäläisiä, tuntuvat tuollaisen lävistyksen omistavan.

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #48 : Marraskuu 09, 2007, 12:43:35 »
Haluaisin kyllä siihen huuleen, mutta sitten tuli eräs ajatus. Tuntuuko se kummaliselta, kun suutelee? o_O Ja kuinkakohan kauan minulla menisi tottua siihen, en sitten tiedä. Eli siihen alahuuleen, oikealle puolelle, jonkinlainen yksinkertainen pallo, taikka sitten rengas.

Minulla oli ennen alahuulessa lävistys (koruna oli välillä rengas ja välillä perus tappi), suuteleminen onnistuu ihan hyvin sen kanssa :)
Se tottuminen riippuu ihan ihmisestä, itselläni meni jonkun aikaa ennen kuin osasin syödä sen kanssa kunnolla, ilman että hampaat jäivät kiinni korun taustaan, mutta hetken kuluttua sitä ei edes huomannut enää. En muista yhtään, kuinka kauan ajallisesti siihen olisi mennyt. Alle viikko? Siitä kuitenkin on jo yli kaksi vuotta kun otin lävistykseni.

Ja sen lävistyksen, joka tulee ylähuuleen siihen sivuun, nimi on Madonna.

haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Sukkahousuagentti

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Marraskuu 09, 2007, 13:00:37 »
Itselläni ei ole muita läväreitä kuin kahdet korviksen rei'ät molemmissa korvissa.
Kielikorua olen himoinnut jo kauan, mutta rahatilanne ei anna periksi.
Voisiko joku kiltti ja sivistynyt ihminen kertoa, kuinka kauan korun ottamisen jälkeen
kieli on turvoksissa? osaisin ajoittaa sitten korun ottamisen sillein että ei tarvitse pariin
päivään puhua.