Kirjoittaja Aihe: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset  (Luettu 82433 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Laku

• paperisydän
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Laku's life
Vs: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset
« Vastaus #150 : Heinäkuu 31, 2008, 22:23:31 »
JA TEIPPAA JUDOON! Ehdottomasti jos et ole sitä tehnyt, samoin kuin muutkin korvikset (tai ota vain pois). Teippauksessa ohutta, ilmavaa, helposti lähtevää urheilu/lääkäri/haavateippiä. :)

Hah, mun teippi on semmosta, et kun sillä teippaa, ni kaikki ihokarvat lähtöö sitä irti repies. :D Eli lähtee tosi hyvin. Ja oikein ohutkin on. Ja ilmava, ehdottomasti (lue; kaikkea muuta). Ja jos otan pois, niin takaisin laittaessa tulee verta... -.- Mutta nyt onkin ollut 2½kk tauko judosta, kait se tuosta kohta paranee. (: Ja kun paranee, otan uuden. x) Tai siis toisen.

Sitten tatuoinnit! <333 Aww...
"Iskä, saanko mä tatuoinnin ku oon 16?"
"Et!"
"Ookoo, mä kysyn äitiltä..."
   (Vanhemmat on siis eronnu.) Eipä kyllä äitikää luvannu, mutta mä haluun! Ja mä otan! :D
Haluaisin jonkun melko pienen nilkkaan tai lapaluuhun. Jonkun nätin... Mustavalkosen. Ehkä jonku pegasoksen tms. Tai sydämen. Olis kivaa. Toki se mahtaa sattua mukavasti, muttah.... Kai se on sen arvoista. o.O Ja onhan mulla aika korkee kipukynnys. :D *köhköh* Onon. :D
Enää kaks vuotta, et oon 16, jollon tatuoinnin saa ilmeisesti ottaa vanhemman luvalla? Vaih? Mukavasti aikaa taivutella porukat (edellyttäen, et ne suostuus ees puhuun toisilleen... -.-) hankkeen kannalle. Ja rahotusapu olis kans ihan kiva. Paljo semmone melko pieni tatuointi maksaa? Kellään tietoa? (:

Sitten lävistykset... Semmosia(kin) kun halusin. Nimittäin huulikoru vasemmalle puolelle alahuuleen olis ihan kiva. Mutta hokasin, et se saattas vaan korostaa mun alahuulta ja mun mielestä se on "iso"... :D Isompi ku ylähuuli. :D
Ja kulmakoru olis kans kiva, oikealle puolelle. Mutta sitten huomasin, et hei, mulla on tosi paksut kulmakarvatki (heh, paapalta perintönä kulmakarvat, jotka yrittää kasvaa yhteen... -.- Kiva nyppiminen) ja se koru vaan korostais sitäki. :D Että silleen. :D

~Laku, joka painuu katteloo Hirmulle ispis musaa

Close the doors but never look inside
Time will tell if all your love has died

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #151 : Elokuu 01, 2008, 12:53:28 »
Kehonmuokkaus on ollut mielenkiinnonkohteeni kahdeksannelta luokalta asti. Tähän mennessä se on käsittänyt vain lävistyksiä ja arpitatuointeja. Itseltä löytyy tällä hetkellä vain kahdeksan lävistystä: tongue web, venytetty septum 2,5mm, tragukset kumpaisetkin, ylärustossa yksi ja lobeja yhteensä kolme joista kaksi venytettyjä 16mm. Parhaimmillaan minulla on ollut yhteensä 16 lävitystä kerralla. Arpitatuointeja on muutama, yksinkertaisia itsetehtyjä kuvia.

Viimeisen kolmen vuoden aikana olen halunnut ottaa mm. handwebin ja snakesbitesit, mutta olen iloinen etten ole ottanut. Kaikkihan tietää että handweb on maailman epäkäytännöllisin lävistys. :D Ja snakebitesit on nykyään joka toisella lävistetyllä vastaan tulijalla. Tällä hetkellä himoitsen innerconcheja ja tarkoitus olisi vähän äitiä suostutella (huom! kiristää (äiti tietää että ilman lupaa uskallan ottaa vaikka huudot saisinkin jälkeenpäin)) antamaan lupa noille ihanuuksille.

Tatuoinnit kuuluvat tulevaisuuteen. Olen ehdottomasti vastaan sitä, että alaikäisille suostutaan tekemään tatuointeja. Se on naurettavaa ja johtaa aivan helevetin mauttomiin ja kliseisiin valintoihin. Hyvät kauniit tatuoinnit syntyvät pitkän harkinnan jälkeen. Ei ole mitään kamalampaa kuin tatuointiliikkeen mallikuvat. Jos ottaa tatuoinnin pitää itse tietää miksi sen haluaa ottaa ja millaisen lopputuloksen haluaa. Itse kuulin kerran hyvän vinkin tatuoinnin valinnasta: pistä haluamasi kuva/luonnos ideasta esille paikkaan jossa näet sen päivittäin ja jos vielä kahden vuoden jälkeen pidät kuvasta ja olet valmis ottamaan sen tatuointina, niin siitä vaan. Arvatkaa miltä mun seinät näyttää! :DD

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #152 : Elokuu 03, 2008, 12:42:32 »
Minulla on 5 korvalävistystä, joista yksi on rustoalueella, ja tällä hetkellä on hirveä hinku teettää lisää!! Korvia ajattelin jatkossakin lävistää, sillä vaikka pidän myös kasvojen lävistyksistä, eivät ne oikein omaan tyyliini istu. Kuitenkin, korviin haluaisin ainakin vielä muutaman, ja olen ajatellut industrialia, kun ne näyttävät niin kivoilta. Muutenkin rustoalueelle voisin laittaa vielä muutaman, ja sitten pari normireikää vielä lisää. Traguksetkin näyttää kivoilta, mutta luultavasti en sellaista ottaisi, kun se voi häiritä mm. nappikuulokkeiden käyttämistä.

Tatuoinnitkin kiinnostavat. Olen pitkään tuntenut vastustamatonta halua tatuoida jotain ranteeseeni. Myös nilkka, niska, olkapää ja alaselkä olisivat kivoja paikkoja tatuoinneille. En kyllä ikinä ottaisi mitään suurta ja värikästä tatuointia randomista aiheesta. Minusta aiheen tulee olla henkilökohtainen ja tarkkaan harkittu. Lisäksi musta on mielestäni ainoa oikea väri tatuoinnille. Voi kyllä olla, etten koskaan ota tauointia, vaikka minulla onkin muutama hyvä idea aiheista, jotka ovat minulle niin tärkeitä, etten varmasti kyllästyisi niihin. Eniten epäilyttää kai tatuointiliikkeeseen meno. Minulla on pinttynyt mielikuva pimeästä, suttuisesta loukosta, jossa joku iso, parrakas, nahkaan pukeutunut korsto tekee tatuoinnit...tiedän, että mielikuva on vääristynyt, mutta ei siitä eroonkaan pääse.

Jostain syystä polttomerkit ovat kiehtoneet minua kovasti jo pidemmän aikaa. En kyllä ikinä tekisi sellaista itselleni, mutta en pääse siitä ajatuksesta irti, että sellainen näyttäisi hienolta...
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #153 : Elokuu 03, 2008, 17:23:13 »
minulla on korvissa molemmissa reiät ja nyt eilen sain huulikorun :D
turvotus varaa kyllä tästä tapista löytyy, mutta tuntuu että ihan turhaa :D koska yhtään ei ole turvonnut, ja liian pitkä tappi vaan hankaloittaa syömistä ym :S

Toisen reiän aion hankkia korvaani, en rustoon kuitenkaan. Ehkä joskus myöhemmin ilmestyy kiva rinkula tuonne ylös :D
Tatuointia olen myös miettinyt, mutta sen otan sitten kun täytän 18, koska sitten tiedän varmasti haluavani sen.. sillä sitä ei saa pois yhtä hyvin kuin esim huulikorua. Alaselkään tai lantioon, tai sitten lapaluuhun, olisi mukava tatuoida jotain.. Mielessä on käynyt jotain liittyen leijonaan, olen nimittäin horoskoopiltani leijona. Joten, asiaa pitää miettiä vielä tarkasti, sillä se kuva olisi sitten elinikäinen, en haluaisi katua sitä sitten myöhemmin :D
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #154 : Elokuu 03, 2008, 18:58:12 »
Olen koko elämäni ihaillut tatuoituja ihmisiä, ja haaveillut omista tatuoinneista. Kohtahan sitä pääseekin -vihdoin ja viimein- omankin tatuoinnin hommaamaan, kun täysi-ikäisyys koittaa!
   Mitä sitten en oikein ymmärrä, on "ottaa tatuointi pelkästä tatuoinnin ilosta". Tarkoitan tällä jotain yksinkertaista, kärpäsenp-skan kokoista tähteä/kukkaa/etc jonnekin, mistä sitä kukaan ei edes näe. Sittenhän sitä pääsee kehuskelemaan että "heiii mulla on tatska!", mutta onko siinä mitään hienoa? Naurettavaa minusta lähinnä.
   Itselle tatuointien ottaminen tarkoittaa tiettyjen arvojen tuomista esille. Eihän siinä mitään, jos joku haluaa sen tähden väkisin sinne alaselkään ottaa. Voihan se jollekin symboloida jotakin. Itse en ainakaan ikipäivänä aio ottaa jotain tatuointia vain sen takia, että voinpa tehdä niin. Minulle kaikilla tulevilla tatuoinneillani on tarkoitus, syvempi meaning, ja onpa niitä tiedossa jo lähemmäs 20 :D
   Kädet tulevat varmaan aika täyteen tatuointeja. Kämmenselät ja sormet ovat pakkomielle. Niihin tosin viitsin kajota vasta joidenkin vuosien päästä, sillä jos tässä köyhänä opiskelijana hakisi jonnekin kaupankassalle töihin, eivät välttämättä hirveän hyvällä katsoisi tatuointeja niin näkyvillä paikoilla, harmi kyllä :(

Myöskin polttomerkit ja arpitatuoinnit kiehtovat, ja eiköhän niitäkin kerkeä minun kroppaani tässä tulevina vuosina ilmestyä. Kyselkää asiaa uudestaan kymmenen vuoden päästä, siinä vaiheessa minut todennäköisesti voisi koota kasaan palapelin tavoin jos sattuisin räjähtämään :DD

Lävistyksiä halusin yhteen aikaan paljonpaljon, mutta nyttemmin olen jotenkin luopunut ajatuksesta, enkä välttämättä halua ainuttakaan. Huulilävistys, sillä tavalla sivussa, voisi olla ihan kiva, mutta toisaalta taas... njäh. Ei minulla mitään niitä vastaan ole, mutta en ehkä haluakaan yhtään rautaa killumaan naamaani.
   Korvikset otin joskus 7-vuotiaana, ja parin vuoden päästä "unohdin" ne. Olin jo aivan varma, että reiät ovat umpeutuneet, mutta oikeasta korvasta meni vielä koru läpi! Vasemmasta ei. Olen suunnitellut ottavani siihen uuden reiän, ja mahdollisesti muutamat korvareiät lisääkin. Vielä en ole saanut aikaiseksi.
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Oili-Maria

• Vuotislainen
    • Sounds like me, höpötystä sieltä täältä maan ja taivaan välillä.
« Vastaus #155 : Elokuu 05, 2008, 07:35:14 »

Minun mielestäni tatuointi on nätti, kun se niinsanotusti "sopii omistajalleen", on siis hankittu harkiten ja valittu huolella. Sitten ei enää ole todellakaan kaunista tai edes nättiä jos niitä on ihan liian paljon liikaa, tosin sekin on todella horjuva käsite mikä määrä tatuointeja on liikaa. Serkullani on muistaakseni ainakin 6 (joista yksi on periaatteessa kaksi, selässä sellainen kaksiosainen iso juttu) ja lisää tulossa. Ne vaan jotenkin sopivat hänelle ja hänen persoonaansa, en voisi kuvitellakaan serkkuani ilman tatuointejaan mutta en toisaalta osaa kuvitella itselleni niin montaa/niin isoja :)

Voisin todellakin kuvitella hankkivani, ja hankinkin heti kun raskin, tai siis kun budjetti sallii. Mielessä on jo pitemmän aikaa ollut pari juttua minkä haluan. Mulle tatuointi tulee olemaan osa persoonaani, ja aiheet jotain sellaisia mitkä liittyvät minuun ja elämääni ja millä on minulle todella rakas merkitys.

Lainaus
Yksi asia mikä on ihmettänyt on ajattelutapa, että ei haluta hankkia tietynmallista tatuointia koska "kaikilla muilla on se."

Myönnän, minulla on hivenen juurikin tuollainen ajatusmaailma... Mutta se tulee lähinnä jo siitäkin että yleensäottaen ne mitä on "kaikilla", on jotain sellaisia "massa-tatuointeja" muutenkin, joten väkisinkin tulee mielikuva että en todellakaan halua sellaista. äh, vaikea selittää :D Mutta sanotaan vaikka että jonkunlainen tribaali alaselässä on nuorilla naisilla/teineillä todella yleinen, eli voitaisiin sanoa että suunnilleen "kaikilla" on sellainen. Minä en vaan muutenkaan tykkäisi siitä yhtään, jotenkin liian persoonaton tai jotain... Ja ei mitenkään henkilökohtaisesti kellekään kellä nyt sellainen sattuu olemaan, mielipiteistä ei kannata kiistellä :) Minun henkilökohtainen näkemykseni asiaan vain on se että tatuointi kuitenkin on yleisimmin läpi elämän kestävä juttu, joten sen täytyy kertoa kantajastaan edes jotain. Mielestäni tribaali alaselässä tai piikkilanka hauiksen ympärillä ei sitä tee. Ja tässä vaiheessa täytyy lausua kiitoksen sana äidilleni, joka onneksi kieltäytyi antamasta lupaa kun alaikäisenä halusin piikkilankatatskan kaulan ympäri... Huh. Olin toki miettinyt sitä kauan silloin, ja olishan se joo hieno, mutta useimmat asiakaspalvelutyöt saisi kyllä unohtaa.

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #156 : Elokuu 09, 2008, 01:25:32 »
Olen hulluna tatuointeihin ja lävistyksiin. Himo tatuointeihin alkoi 15-vuotiaana ja lävistyksiin 14-vuotiaana ja olen nyt 17-vuotias. Olen hankkinut ja hankkimassa sellaisia itseeni, heh. Olen miettinyt paljon sitä ettei lävistyksiä ja tatuointeja hyväksytä kaikkialta, mutta eipä myöskään vaikka homoseksuaaleja. Ne ovat osa minua, joten jos kuvottaa niin hirveästi niin tuskin tullaan juttuun.

En ole täynnä niitä, minulla on 4 korvalävistystä ja kielilävistys eikä yhtään tatuointia. Nyt kun koulut alkaa ja saan palkan, lävistytän navan. Olen myös miettinyt lävistystä niskaan, mutta pitää nyt katsoa :D Lävistykset on ok, mutta saatan säikähtää sellaista joka on saanut tungettua 25 lävistystä koruineen pelkkiin kasvoihinsa.
Ensimmäinen tatuointi tulee tossa joulun 2008 tienoilla. Muutaman olen suunnitellut ja niistä pitäisi päättää minkä ottaa, todennäköisin on aurinko niskaan. Melko tavanomainenhan se on, mutta kiva ja sillä on merkitystä. Toinen on kaksi narsissia köynnöksessä tonne vasempaan nilkkaan. Silläkin on merkitystä, mutta kuvasta tulisi aika iso niin en tiedä viitsinkö ottaa jotain niin radikaalia ensimmäiseksi tatuoinniksi.

Minulle paasataan kokoajan siitä, että olenko miettinyt sitä että saatan kyllästyä tatuointiin 50-vuotiaana. En ajattele tatuointia iholla niin. Jos kyllästyttää, niin sitten kyllästyttää mutta en murehdi sellaisia asioita perusluonteeltanikaan. Se on kuitenkin oma päätös enkä kuuntele niin vakavana muiden kommentteja. Minusta on jotain pahasti pielessä, jos pikkuinen aurinko niskassa saa elämäni kääntämään suuntaansa huonompaan puoleen. On isommastakin jo selvitty. Ymmärrän jos ottaisin esimerkiksi kakkupalan kylkeeni eikä sillä ole mitään merkitystä, että sellainen voisi 50-vuotiaana vähän harmittaa. Toisaalta, en ymmärrä miksi tatuoinnin pitäisi aina olla merkityksellinen, miksi se ei voi olla pelkkä kuva josta pitää. Merkitys kyllä varmistaa sen, että ei "harmita" jälkeenpäin ehkä niin paljoa. Ja lopuksi, olen kyllä sitä mieltä että jos tatuoinnin katuminen jälkeenpäin mietityttää paljon, ei kannata ehkä ottaa ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2008, 01:47:20 kirjoittanut Pomeroy »
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #157 : Elokuu 09, 2008, 18:45:07 »
Lainaus
Yksi asia mikä on ihmettänyt on ajattelutapa, että ei haluta hankkia tietynmallista tatuointia koska "kaikilla muilla on se."

Myönnän, minulla on hivenen juurikin tuollainen ajatusmaailma...

Täällä kanssa! Olen kyllä miettinyt, että jos haluan jonkun tietynlaisen "yleisen" tatuoinnnin, haluan sen muokattavan uuteen uskoon ja minun tyylisekseni. Ei innosta ajatus, että jollakin toisella olisi lähes sama tatuointi.

Piirsin tässä kesän aikana siskolle ja hänen avomiehelleen tatuointikuvat (siskolle Betty Boop, miehelle Betty Page ja hotrod) ja syksymmällä he ovat kuvia ottamassa samalta miestatuoijalta. Olen menossa mukaan ja tit tidi diiiii!!! pääsen ehkä oppipojaksi kyseiselle miehelle. Bileet! Yeyey! Tatuoiminen olisi aaaivan ihana sivu bisnes. En ehkä alkaisi hakkailemaan kuvia kokopäiväisesti, mutta viikon loppuina ja vapaalla se olisi hieno tapa saada lisää rahaa. Nyt vain pitää pitää sormet ristissä ja toivoa parasta.

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #158 : Elokuu 11, 2008, 19:12:52 »
Minä en pidä yhtään lävistyksistä ja tatuoinneista. Monet ystäväni ovat niihin hulluina ja haaveilevat ties minkälaisia koruja ja koristuksia, mutta minua ne inhottavat! En todennäköisesti tule koskaan sellaisia ottamaan. Ainoat lävistykset, mitkä todella ovat hienoja, ovat rustossa ja nenässä. Ja nenässäkin vain siinä sivussa sellainen pieni nappi. Semmoisen minäkin voisin ottaa, mutta todennäköisesti en ota. Tavalliset korvikset ovat tietty myös ok, mutta venytetyt ovat lähinnä oksettvia. Tatuointi minkä minä voisin ottaa olisi joku hieno (pieni!) kuvio tuonne alaselkään, mutta en ota varmasti sitäkään. Ei ne oikeen ole mun juttu. Hammaskorut ovat kyllä mahtavia! Mutta mulla ainakin on niin rumat hampaat etten sellaista voisi edes ottaa vaikka oikeasti haluasinkin! Tai toki vosin ottaa, mutta en kehtaisi näyttää sitä kenellekään kun hampaani ovat niin rumat :P

Tarkoitus ei muuten missään nimessä ole loukata ketään jolla on tatuointi, lävistys, venytetty reikä korvassa tms. Tämä on vain minun mielipide ;)

geiboi

• Ankeuttaja
« Vastaus #159 : Elokuu 17, 2008, 13:45:47 »
Minulla on kaksi labrettia, yksi kielikoru, yksi nännikoru ja kymmenen millin venetys vasemmassa korvassa. Pidän kehonmuokkauskulttuurista, se on oikeasti oivallinen tapa ilmaista itseään.

Enkä oikeastaan nää pahana asiana että koko scene on räjäyttänyt itsensä pinnalle. Mitä yleisempää se on, sitä hyväksytympää se on. Minulla on ainakin ollut vaikeuksia löytää töitä naamarihkamien takia, nykypäivän työnantajat kun tuntuvat olevan pahasti aikaansa jäljessä.

Tatuointeja minulle on tulossa (rahatilanteen mukaan) kolme. Kaksi tähteä olkapäiden etupuolelle, Junko Mizunon taidetta en tiedä mihin ja japanilainen karppi käteen. Ranteiden sisäpuolelle olisi kiva saada jotakin :>

Poissa Aranda

• Piipo
  • Vuotislainen
  • Heath Ledger's the Joker <3
« Vastaus #160 : Elokuu 18, 2008, 18:14:17 »
Itse aion toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni lähiaikoina - ottaa tatuoinnin. Olen suunnitellut jo pitkään itselleni 20-vuotislahjaksi pientä lohikäärme-kuvioista tatuointia tuonne selän puolelle lapaluun viereen. Lohikäärme siksi, koska se on kiinalainen horoskooppimerkkini. Vanhempani repivät varmasti pelihousunsa, mutta kehoni on omani ja olen sentään jo miltei 20-vuotias. Murrosiässäkin olin kiltti tyttö, en hankkinut yhtään lävistystäkään ilman vanhempieni lupaa vaikka mieleni olisi kovasti tehnyt ja edelleenkin tahtoisin huulilävistyksen, mutta tatuointia himoitsen paljon enemmän.
Madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little… push.
I believe… whatever doesn’t kill you simply makes you… stranger.

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
« Vastaus #161 : Elokuu 18, 2008, 23:29:11 »
Ylihuomenna tulee tatuointi kämmenselkään. Pelottavaa. Pieni mutta varmaan kivulias. Tunti menee siihen, auts. Jouduin kerran jo siirtää ja nytkin kaverilta lainasin jottei mene harakoille koko juttu. Vielä pitää yksi huulikoru ottaa joskus ja sitten yritän pysyä pelkissä tatuoinneissa. 8 lävistystä jos korvat lasketaan. Tosin voisi ehk uusia toisen kulman, mutta kun toinenkin varmaan poistettava joten. Plööb.
Julien, you're slow-motion suicide.

Idwen

• Ankeuttaja
« Vastaus #162 : Elokuu 21, 2008, 15:20:34 »
Minustakaan ei ole lainkaan paha asia, että tämä bodymodification-scene pon on noussut pinnalle, sitä paremminhan se hyväksytään mitä enemmän se on esillä. Lisäksi informaation lisääntyminen aiheesta on ilmeisesti tehnyt tehtävänsä - töitä voi saada vaikka olisikin nakutettu ja neulottu ihoa.

Minulle on nyt tulossa siamilaiskisut selkään, olen ihan innoissani.

Poissa Sagittaire

• Kalkaaos
  • Vuotislainen
  • ~My fall will be for you~
« Vastaus #163 : Syyskuu 07, 2008, 20:14:54 »
Haluaisin niiiiin tatuointeja ja lävistyksiä. Ikuinen läväriunelma on bridge ja tatuointiunelma on vasempaan kyynärvarteen tatuoitu käärmekielinen pääkallo :D Jostain syystä haluaisin ton kuolonsyöjien tunnuksen käteeni<3 Tällä hetkellä ainoot "lävistykset" on korvikset :D
You told I had the eyes of a wolf
Search them and find the Beauty of the beast
Nuuhku -> Sagittaire

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #164 : Syyskuu 08, 2008, 16:21:43 »
Minusta tatuoinnit ja lävistykset ovat hienoja,vanhemmat eivät ole kyllä samaa mieltä. Kerran kun katsoin jotain tatuointiohjelmaa,iskä pamautti "Tuollaista et sitten hanki!". Sitten taas joku päivä äiti rupesi paasaamaan kaikista infektiovaaroista ja tulehduksista ja kaikesta mahdollisesta. Esimerkkejäkin sateli siitä miten joku tuttu olisi päässyt hyväpalkkaiseen työhön ulkomailla,mutta sitä ei otettu koska sillä oli tatuointi. Minusta se on aika tökeröä,mitä se nyt muka haittaisi? Varmaan niillä olisi siihenkin sanomista kun yhdellä kaverilla on toinen korvalehti silleen venytetty,että siinä on iso reikä ja siinä sellainen koru...itselleni en tatuointia tai lävistystä osaa oikein kuvitella,korvakorutkin näyttäisivät minulla mielestäni hölmöiltä ^^. Pimeänpiirto käsivarressa olisi kyllä aika hieno,edes sellainen tarratatuointi joka kuluu pois...
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #165 : Syyskuu 08, 2008, 16:42:00 »
Joskus aivan kakarana katselin Kajaanin uimahallin saunassa varusmiesten fantsuja tatuointeja ihan, että wau. Silloin pidin yksityiskohtaisista ja suurista, kuvakirjamaisista kuvioista, enkä kehdannut edes harkita ottavani itse mitään tatuointia. Pidin sitä tunnusmerkkinä anarkiasta ja jengiläisyydestä tuolloin, eikä äeti olisi yhtään tykännyt. Lävistyksiä pidin silloin yksinomaan friikkeinä ja rumina asioina - mihin tosin saattoi vaikuttaa myös se, että ainoa senaikainen perehtymykseni lävistyksiin oli yhden serkun kaverin isosiskon sonnirengas. Sellaiset oli sitten punkkareiden ja kovisten juttu, enkä ala-asteella lukenut itseäni osaksi kumpaakaan ryhmää, jos mitään.

Sittemmin olen todennut, että olisi kyllä hiton hyvä, jos tatuoinnit ja lävistykset todella kertoisivat jostakin jengiläisyydestä tai kantaisivat edes jotakin merkitystä. Lukuisat tuttavuudet elämäni varrelta ovat osoittaneet, että turhan moni pieksettää moisia nahkaansa ihan vain siksi, että ne "ois niin kivoja". Ei sillä, en minä syyllistä siten ajattelevia ihmisiä. Saapihan sitä itse kukin tehdä keholleen mitä huvittaa, mutta varsinaista arvostusta minussa herättävät vain sellaiset koristeet, jotka ovat vähän enemmän kuin koristeita. Randomilla arvottuihin "coolin näköisiin" tribaaleihin ja muihin kliseisiin en kiinnitä enää edes huomiota. Jos niitä on, niin olkoon.

Lävistysten symboliikkaan en ole, täytyy tunnustaa, juuri edes perehtynyt. Sen verran olen kuitenkin niistä huomannut, että pirun harvalle ne oikeasti sopivat, ja useimmat harvoistakin lätkivät niitä paikkoihin, joihin ne eivät heille sovi. Oman näkemykseni mukaan lävistys on hyvä silloin, kun se kiinnittää huomion johonkin jo valmiiksi huomionarvoiseen piirteeseen, ikään kuin korostaa ihmisen luontaista somuutta. Harvalla riittää harkintaa tähän. Lävistysten saralta en itse asiassa ole muita huomioita tehnytkään, ellei lueta sitä oikeastaan varsin ilmeistä seikkaa, että keskellä jonkun alahuulta pystyssä törröttävä piikki raapii omaa leukaa kuin mikä. Edeltävästä tekstistä voitaneenkin päätellä, ettei lävistyksen ottaminen omiin tuleviin maallisiin jäännöksiini kiinnosta pätkääkään.

Aikain saatossa uppouduin kuitenkin tatuointeihin huomattavasti enemmän. Alkujaan kiinnostukseni lähti siitä, että lukuisissa alkuperäiskulttuureissa ihomaalaukset ja tatuoinnit ovat olleet käytännössä ihmisen henkilöhistoria kuvina hänessä - erottamaton osa itseä siis. Sittemmin koin valaistumisen ymmärtäessäni, että etenkin motoristien parissa tatuoinneilla on usein edelleen vastaava virka. Nykyään kehtaankin väittää, että erotan pyöräilijän tatuoinneista, onko hän vakavasti otettava outlaw-biker vaiko joku steroidi- ja testosteronihyypiö, jolla vain on kaksipyöräinen jonkin jatkeena ja "kivoi kuvii" nahassa. Enkeleiltä ja Bandidoilta (joo, ne isoimmat ja tavallisimmat, myönnän) osaan lukea myös yksityiskohtaisemmin, mitä he tatuoinneillaan sanovatkaan. Suurten jengien haittoja kun on, että vanhat sisäpiirijutut, kuten vain omien luettaviksi tarkoitetut symbolit, tulevat ennen pitkää julkisiksi.

On jopa luultavaa, että jossakin elämäni vaiheessa annan tatuoida itseni. Kun minulla jonakin päivänä on varaa hankkia moottoripyörä, astun luultavasti motoristien vanhimman perinteen vaalijoiden riviin ja piirrätän selkääni jonkin soveliaan kuolemanmerkin - pääkalloa varmaankaan en, sillä sen arvokkuus on jo hieman kärsinyt vihkiytymättömien räpeltäjien läntätessä sitä minne sattuu. Muinaissuomalaisesta tai -slaavilaisesta perinteestä löytyy kyllä jokin juurevampi. Tässä tapauksessa symbolin idea on, että kuolema seuraa selän takana eikä tule tien päällä vastaan - ja on toisaalta aina läsnä siellä, missä itsekin on. Tähän merkkiin pohjaa mm. Helvetin Enkeleiden ajotakkien selässä (ja nimenomaan ja vain & ainoastaan selässä) sijaitseva siivekäs pääkallotunnus.

Nykyisin suosin lapsuudessa ihailemieni kirjavien ja suurien kuvien sijaan pieniä ja yksinkertaisia symboleita. Uskoisin, että moni jo nyt asianmukaisissa tilanteissa ja paikoissa käyttämistäni merkeistä voi päätyä elämäni saatossa pysyviksikin kuviksi minuun. Pieninä kooltaan, suurina sisällöltään, eikä ainakaan vallan mitättömin perustein kaikkien nähtäviin. Niistä kuvista ja tarinoista niiden takana saavat tietää ne, joiden on aiheellista tietää. Jotka ovat tarpeeksi läheisiä päästäkseen näkemään ne.

Muista koristuksista taas... Nyrkkisääntöni on, etten kanna mitään koristeita, joilla ei ole minulle jotakin merkitystä. Koristelin sitten itseäni tai mitä tahansa omaisuuttani, kaikella on jokin sisältö ja tarkoitus. Periaate on myös, että olen valmis selittämään kaiken, mitä pidän näkyvissä, joten jos joku minulla jonkin merkin näkee, siitä saa myös kysyä. Siinä määrin olen fundamentalisti-idiootti, että inhoan laittautumista pelkän laittautumisen vuoksi jopa niin pitkälle, etten käytä tumman puvunkaan kanssa solmiota kuin hautajaisissa. Moisen niskahihnan sijasta minulla on kurkkuuni kääräistynä jotakin, joka merkitsee enemmän.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #166 : Syyskuu 09, 2008, 21:35:53 »
"Sittemmin olen todennut, että olisi kyllä hiton hyvä, jos tatuoinnit ja lävistykset todella kertoisivat jostakin jengiläisyydestä tai kantaisivat edes jotakin merkitystä."

Olen täysin samaa mieltä edellisen kanssa. Tai no, nykyään tatuoinneilla ja lävistyksillä niiden merkitys on yliarvostettua. Heti jos joku tatuoi yksinkertaisesti sellaisen kuvan josta todella pitää, mutta siihen ei liity mitään traagista tarinaa tai merkitystä, niin heti katotaan kieroon ja tatskan omistaja joutuu virittelemään pikku liirunlaaruja ettei heti ajateltaisi tekopyhänä tai ihmisenä joka ottaa tatuoinnin vain näön vuoksi (eikä siinäkään mitään pahaa edes ole). Oma ensitatuointini jonka otin 15-vuotiaana, ei sinänsä esitä mitään tai omaa muuta merkitystä kuin sen että se on oma piirtämäni ja minusta todella hieno ja kiva. Kertoohan se jo jotain minusta kun sen olen itse turannut, mutta sitähän ei kukaan kertomatta tiedä. Siihen ei liity suuria tarinoita tai tunteita, se vain on pieni ja (en nyt voi sanoa yksinkertainen, mikä?) .... jotain. Joku merkitystenetsijä voisi pitää tätä hävyttömätä petturuutena, miten joku voi tatuoida "vain" piiroksen ihoonsa, mutta loppupeleissähän vain sillä on merkitystä että minä pidän siitä.

Muistakaa se, ei tarvitse rueta sepittelemään tarinoita kuvastaan jos siihen ei sellaista liity, vain siksi että joku odottaa tatuoinnilta muutakin kuin vain sen että kuva on yksinkertaisesti vain kaunis. Jokainen voi lätkästä vaikka polttoraudalla salama-arven otsaansa jos siltä tuntuu.

Seuraava tatuointini tulee ensi kk alussa, vanha mustavalkoinen mikkihiiri vasempaan jalkaan tuonne sisäpuolelle nilkan alapuolelle... tai niinkun jalkakaaren yläpuolelle... hmm vaikea selittää. Sillä jokatapauksessa on kädet nyrkissä ja ne ikäänkuin pui taaksepäin, eli menneisyydelleni ja että vastaiduusessakin voisin jättää menneisyyden taakseni ja puida huonoille muistoille nyrkkiä. Mikin kasvot eivät siis ole menosuuntaan. Koska Mikki-Hiiri ei ole oma keksintöni, en voi sinänsä sanoa suunnitelleeni sen itse, mutta koska olen sen omin avuin piirtänyt ja hieman mallia vilkuillut ominaispiirteissä, niin voisin melkein sanoa sitä itsepiirtämäkseni. Minusta se on hieno, rakastan Mikki-hiirtä yli kaiken, rakkaan edesmenneen kissani nimikin oli Mikki (sillä ei tosin ollut osuutta välttämättä tatuoinnissani... vasta nyt) ja parhaan ystäväni nimi on Minnie, se siis symboloi vähän useampaakin asiaa :) Olisi karua tehdä ns. "ystävyystatuoinnit" vaikka laittamalla sydämen puolikkaat persaukseen, koska sitten napittaisi jos menisi välit poikki. Nyt minulla tulee olemaan Mikki-Hiiritatska, joka ei suoranaisesti liity ystävääni, mutta niinkin sen voi ajatella jos haluaa. Minä en tosin ajattele sitä yleensä niin. Se voi siis olla ystävyystatska, mutta voi olla olemattakin jos asiat kääntyy siihen mallille. Mikki-Hiiri vain sattuu symboloimaan minulle hyviä muistoja lapsuudestani, koska pienestä pitäen tätini on tuonut minulle leluja, yms, Mikki-hiirikaupasta joka muinoin oli helsingissä, eli lähes jokaiseen iloiseen muistoon se Mikki jotenkin liittyy.

En vain malttaisi odottaa sitä, sillä ne vaivaiset 90e on säästössä ja odottaa ihoonhakkausta!
akfjldjklk

Poissa Tiitii

• Vuotislainen
  • Yes, no, yes, no, I don't know.
« Vastaus #167 : Syyskuu 10, 2008, 20:56:44 »
IHANAA!
Lävistykset on ihania. Ja tatuoinnitkin. Kun täytän sen odotetun 18 vuotta, aion hankkia ainakin kaksi tatuointia. Ihan pieniä, symboloimaan luonnettani. Yksinkertainen, normaali risti, ja horoskooppimerkkini. Horoskooppimerkin voisin kuvitella niskaan, mutta rististä en tiedo. Ehkä reiteen.
Normaaleja korva-läväreitä minulla on 5 kpl , ja 1 kpl venytyskorviksia (vasemmassa korvassa, 5 mm.)
:)
Why is everything so confusing?

Ylénja

• Ankeuttaja
« Vastaus #168 : Syyskuu 14, 2008, 15:26:54 »
En oikein tiedä mitä ajattelen tatuoinneista/lävistyksistä... Tai oikeastaan tiedänhän minä. :D Lävistykset hyväksyn ihan mennen tullen vaikkei niitä minulla itselläni ole, eikä varmaan tule olemaankaan (kipuherkkä, kipuherkkä.) Eli ei niistä sen enempää, mutta sitten tatuoinnit. Sekä vihaan, että rakastan niitä. En niitäkään itselleni ottaisi (kipuherkkä, kipuherkkä), vaikka haluaisin kyllä. :> Tatuoinnit on ihan kivoja niin kauan kun niitä ei ole liikaa. En kauheasti tykkää suurikokoisista tatuoinneista, pienet on kauniimpia. :) Oikeastaan mitä pienempi ja yksinkertaisempi, sen parempi. En pidä yhtään sellaisista suurista ja sotkuisen näköisistä tatuoinneista. Niistä tulee sellainen olo, että on otettu tatuointi tatuoinnin vuoksi niin, että yrittää oikein näyttää ihmisille, että kattokaa mul on iso tatska. En nyt siis tiedä miten asia oikeasti on, minusta vaan tuntuu siltä. Eli älkää tulko tappamaan tän takia. ;)

Jos ihmisen iho on jotain yli 50% tatuointien peitossa, on ylittänyt rajan. :) Sitten ei kovin hyvää katsetta minulta saa. Tiedän, että tämmöiset henkilöt varmasti itse pitävät siitä, miltä näyttävät, mikä on siis tietenkin hyvä ja tärkeä asia. Mutta pienissä tatuoinneissa ole mielestäni mitään vikaa, varsinkaan jos ne ovat jossain huomaamattomassa paikassa, eivätkä heti hyppää silmille. Jos nyt jollain on jossain kohtaa kättä tatuointi, niin ei se siis mielestäni ole mitenkään ruma tms... Jos itse joskus uskaltaisin tatuoinnin ottaa niin hyvin todennäköisesti se kädestä juuri löytyisiki. Mutta edelleenkään en sellaista ole ottamassa (kipuherkkä...)

Sitten siitä tatuointien pysyvyydestä. Jos ottaa tatuoinnin, se on siinä koko ajan. Sitä ei saa pois edes hetkeksi, se kestää koko loppuelämän. Mitä jos myöhemmin onkin erimieltä tatuoinnistaan, ja haluaa sen pois? Ei kovin kiva, ei... Mitä jos menet ja otat tatuoinnin, jossa lukee esim. Maija <3 Matti. Mitäs sitten teet kun tilanne muuttu ja pitäisikin lukea Maija <3 Teppo? Tatuointi ei miellytä enää ketään ja koko homma alkaa kaduttaa. Entäs kun sinulla on kaksi kissaa Mirri ja Misse. Mirri kuolee ja otat R.I.P. Mirri tatskan. Jonkin ajan kuluttua Misse kuolee ja olet velvoitteellinen ottamaan R.I.P. Misse tatskan, vaikka kuinka ei huvittaisi. Muuten on epistä. :) Joo tuli vähän huonot esimerkit, mutta tarkotus oli vaan sanoa, että tatuointi on peruuttomaton ja vaikka ottaisitkin olkapäähän kauniin kauniin ruusun, jota niin rakastat, se ei tarkoita, että rakastat sitä vielä vuosikymmenien jälkeen. Pelottavaa.

No jaa. Olikohan mulla muuta... Ei kai sitten, mutta muistakaa, että nää kaikki on vaan mun mielipiteitä. Eli älkää loukkaantuko nyt jookos kookos mistään mun tatuointien halvekunnasta tai muustakaan. :) Koska siis mun mielestähän tatuoinnit on ihan hauska juttu, kun itsellenikin haluaisin, mutta minkäs sille voi, että on tällainen urpo, joka ei edes uskalla korviin reikiä ottaa. ;D

//Niin siis vielä tiivistän vähän; Tatuoinnit on hyväksyttäviä niin kauan kun niistä itse pitää, välittämättä muitten mielipiteistä. Ja jos tatuoinnin aikoo hankkia, ei sitä saa tehdä hetken mielijohteesta vaan sen pitää olla tarkkaan harkittu asia. Ja siis jos viestissäni jotenkin halvensin tatuointeja, tai niiden omistavia ihmisiä, niin se ei ollut tarkoitukseni. Ihan vaan, että tuli selväksi. :DD
(Tässä oli oikeastaan koko viestin sisältö karkeasti lyhennettynä ja turhat jaarittelut pois leikattuina. :D)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2008, 18:04:33 kirjoittanut Ylénja »

Poissa Tiitii

• Vuotislainen
  • Yes, no, yes, no, I don't know.
« Vastaus #169 : Syyskuu 14, 2008, 17:52:31 »

Sitten siitä tatuointien pysyvyydestä. Jos ottaa tatuoinnin, se on siinä koko ajan. Sitä ei saa pois edes hetkeksi, se kestää koko loppuelämän. Mitä jos myöhemmin onkin erimieltä tatuoinnistaan, ja haluaa sen pois? Ei kovin kiva, ei...
[/size]

Jaa, no ei kiva ei, mutta kyllä tatuoinninkin saa pois. Sen leikkaaminen vaan maksaa kamalasti. Pienempiä tatuointeja voi vaikka peittää meikillä. Ja usein tauointeja voi käydä muuntamassakin hieman erilaiseksi(tatuoinnin tekijät ovat luovia ja fiksuja), riippuen tietysti hieman tatuoinnista..
Why is everything so confusing?

Ylénja

• Ankeuttaja
« Vastaus #170 : Syyskuu 14, 2008, 18:16:28 »
^Niin juu, ja pois leikkaaminen varmaan sattuukin kamalasti? Hui pelottaa ajatuskin. ;) Tatuoimisen ajaksi nukuttaminen ei olisi hunompi keksintö... No joo. Ehkä mulle sitte sopii paremmin ne lasten muutamassa päivässä kuluvat tatuoinnit, jotka vaan lätkästään tohon ihoon kiinni... 8) Hah.

Terryet

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Syyskuu 19, 2008, 16:27:11 »
En tiedä olenko tänne jo joskus kirjoitellut, mutta päätinpä tulla uusimaan mahdollisen jo-vanhentuneen kirjoitukseni.

Itselläni siis on tällä hetkellä reilut kaksi vuotta 'vanha' nenäkoru.
Olin siis 14-vuotias korun laittohetkellä. Laittaminen tapahtui ampumalla, vaikka sitähän ei kuulemma suositella, mutta ei se minulla ainakaan mitään hankaluuksia ole tuottanut. Parantui todella hyvin, ei märkinyt tai mitään.
Olen ollut todella tyytyväinen koruun enkä kyllä luopuisi siitä. (:

Lisäksi minulla on yhteensä kymmenen reikää korvissa.
Kolme vasemmassa ja seitsemän oikeassa. Tuorein on eilen tehty. (;
Oikean korvan neljä viimeistä olen tehnyt itse, eivätkä ne ole tuottaneet minkäänlaisia vaikeuksia, lukuunottamatta toisiksi uusinta, joka rustoon meni ja liian aikaisen korun vaihdon vuoksi ärtyili mutta nyt sekin on jo parantunut lähes täysin.
Alin oikean korvan rei'istäni on venytetty, sentin kokoinen reikä löytyypi.
Suuremmaksi en todennäköisesti aio venyttää, sillä sentti on mielestäni ihan mukavan kokoinen.

Ajattelin, että seuraava reikä jonka hankin voisi sitten olla huulikoru vasempaan alareunaan.
Olen haaveillut huulikorusta jo jonkin aikaa, mutta en sitten tiedä viitsinkö ottaa sitä kun ei se toisaalta niin kovin hieno juttu ole.
Joten jos huulikoru jää pois laskuista, seuraava hankinta onkin sitten (taas) uusi rustoreikä. :D

Tatuointiakin olen miettinyt jo pidemmän aikaa ja olen ajatellut sellaisen hankkia, kunhan rahatilanteeni tästä kohenee.
Kuvioksi olen suunnitellut joko tassuja tai 'punktähtiä' ja paikkana olisi oikea lapaluu.

Olen tällä hetkellä 16-vuotias, eikä äitini ole kieltänyt minulta lävistyksiä tai tatuointeja.
Tosin huulikorusta/muista naamaan tulevista lävistyksistä hän ei taitaisi tykätä, hän kun sanoi että nenäkoru saa riittää. :')
Mutta pienellä suostuttelulla... (;
Tatuointia äiti ei ole kieltänyt, sanonut vain että jos kerran rahaa on.
Äidilläni itselläänkin on tatuointeja kolme kappaletta ja korviksia taitaa olla yhteensä 24, ellei muistini pahasti heitä harhaan.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #172 : Joulukuu 11, 2008, 09:19:17 »
Kävin eilen ottamassa vihdoin itselleni huulilävistyksen. Pari vuotta madonna oli ollut haaveenani ja nyt viimeiset pari kuukautta olen kerännyt rahaa ja uskallusta mennä se vihdoin ja viimein ottamaan.
Eipä se sattunut juuri mitään. Ei juuri sen enempää kuin mitä korvanlehteenkään tehty lävistys. Odotin hieman enemmän kipua (varsinkin sen neulan nähtyäni), mutta eipäs sitten sattunutkaan.
Pari tuntia siitä hieman tihkui verta ja sitä kirveli hieman, mutta illalla se oli jo ihan ok eikä tänään ole mitään. Vähän kummalliseltahan se nyt tuntuu, kun en ole tottunut vielä moiseen.
Aivan ihana tämä. Olen todella tyytyväinen!

Aion ottaa nenään vielä lävistyksen ja kenties joskus huuleen tämän toisen viereen, kun tuohon mahtuisi kivasti.
Korvissa minulla on tällä hetkellä kahdet reiät. Aion vielä ottaa kolmannet ja sen jälkeen keräillä ainoastaan toiseen korvaan.

Tatuoinneista...
Useamman vuoden olen niitäkin harkinnut, miettinyt ja suunnitellut, ja aion sen toteuttaa sinä päivänä, kun 18 vuotta kilahtaa mittariin (eli keväällä). Saisin kyllä luvan vanhemmiltani jo nyt, mutta haluan ottaa sen sinä päivänä, kun tulen täysi ikäiseksi - sen kunniaksi.
Minulla on parikin ideaa mielessä ja todennäköisesti aion ne kaikki joskus maailmassa toteuttaa.

Minusta sillä ei ole mitään merkitystä, onko tatuoinnin takana jotakin tarinaa. Miksi ihmeessä tatuointia ei saisi ottaa vain siksi, että tykkää siitä?
Onhan se niin hienoa, jos on jokin kiva tarina sepitettävänä, mutta miksipä pitäisi välttämättä olla?
Itselläni on selkeät symboliset yhteydet kuviin, jotka aion hakkauttaa itseeni, ja minusta se on jo ihan riittävästi.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #173 : Joulukuu 12, 2008, 00:27:10 »
Olen myös kuullut sellaisia villejä huhuja, että vuodesta 2009 lähtien kielikorut tulisivat ns. laittomiksi eli niitä ei enää tehäisi. Onko tässä mielestänne jotain perää vai onko tämä vain yksi niitä pelottelutarinoista joita kuulee aina silloin tällöin?
Minä luulen, että tuo on vain ja ainoastaan villi huhu, sillä en keksi mitään hyviä syitä, miksi juuri kielikoru kiellettäisiin... Kielihän on melko turvallinen paikka ottaa lävistys, jos vertaa vaikkapa genitaalialueeseen (joka ei sekään mikään vaarallinen ole, jos on asiantuntevasti tehty) ja kielihän paranee melko hyvin ja nopeastikin.
Luulisi, että ensiksi ryhdyttäisiin kieltämään intiimialueen lävistyksiä, kielen halkaisua tms. Toisaalta sitten saataisiin kieltää jo paljon muutakin.
Tuntuu todella eriskummalliselta, että kielikoruja oltaisiin kieltämässä...

Minusta jokaisella pitää olla oikeus lävistää tai muuten koristaa itsensä haluamalla tavalla (ikärajat tietty huomioiden) eikä todellakaan minkään lain kuulu sitä määrittää. Lävistyksiä on ollut tuhansia vuosia, ja nykyaikana niistä ei oikein tehtynä ja asiallisesti hoidettuna ole minkäänlaista vaaraa tai haittaa, joten laissa kieltämiselle ei olisi sen puolesta perusteita.

Mieltin yhdessä vaiheessa myös kulmakoruakin, mutta totesin ettei se oikein sovi kasvojeni piirteisiin, niin jätän sen ottamatta.
Sama mietin minäkin, mutta kulmani ovat kuitenkin suht. raskaat, joten niihin ei sovi mitkään korut, koska ne vain korostaisivat piirrettä liikaa.
Madonna oli hyvä lävistys siksikin, että se tuo olemattomaan ylähuuleeni kivasti korostusta - vaikutuksen huomaa hyvin nyt.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #174 : Joulukuu 17, 2008, 19:46:42 »
Kielikorujen kielloista sen verran, että tuo huhu on liikkunut joka ikinen vuosi. Viime vuonna se oli vielä että 08-vuodesta lähtien niitä ei tehdä, ja sitä edellisenä samoin. Kielikoruja ei olla kieltämässä eikä ilman hyviä puitteita kielletä. Kielikoru on keskimäärin nopeimmin paraneva lävistys, jossain tapauksessa korvikset. Ja onnistunut kielilävistys on paljon turvallisempi kuin muut lävärit, mutta epäonnistuneena se luonnollisesti on todella tuhoisa (kuten myös muutkin lävärit), mutta asiantuntijan laittaessa se osuu kyllä lähes riskittömästi oikeaan paikkaan, joten sitä ei ole mitään mieltä kieltää. Enemmin esim. nenäkoru kiellettäisiin, että siihen nähden siis.

Noille huhuille kannattaa jo haistattaa pitkät. Joka vuosi sama laulu vaan ei ole mitään tapahtunut.
akfjldjklk