Kirjoittaja Aihe: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset  (Luettu 62412 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset
« Vastaus #100 : Huhtikuu 04, 2008, 18:05:52 »
Korviksen reijät taitaa vielä olla molemmissa korvissa jos ei ne ole ny menneet umpeen vähäisen käytön takia. Vähäistä käyttöä on koska jos käytän korviksia yli päivän niin korvalehdistä alkaa tulla mätää.

Saako tiedustella, minkälaisia korviksia käytät? On nimittäin mahdollista, että olet jotenkin allerginen. Itse en ainakaan voi käyttää korvakoruja, jotka sisältävät nikkeliä tai ovat pronssisia. Saan niistä saman tyylisiä oireita, kuin kuvailemasi.

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Vetehinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Huhtikuu 04, 2008, 18:33:46 »

Lainaus
Saako tiedustella, minkälaisia korviksia käytät?
En nyt tiedä... Ne on saatu lahjoiksi. Itsekin olen epäillyt tuota allergiaa mutta ei se ole haitannut kun en ole muutenkaan ahkera korvakorujen käyttäjä.

Poissa kumppari

• Vuotislainen
« Vastaus #102 : Huhtikuu 05, 2008, 17:36:41 »
Lainaus
Rusto olisi kiva, mutta olen kuullut että se muka sattuu to-o-osi paljon. En kyllä usko sitä. Kokemuksia?

Itselläni on kaksi korua rustossa, eikä niiden laittaminen paljoa sattunut. Hetken tietenkin kirpaisi ja en pystynyt seuraavana yöna nukkumaan kyseisen korvan puolella. Ne siis "ammuttiin" korviin semmoisella pyssyllä, mutta tuota ampumista ei pitäisi käyttää edes korvakorujen tekemiseen, saatikaan sitten nenäkorun. Kaikki korvakorut olisi hyvä tehdä ihan lävistysneulalla.

Ylipäätään lävistysten ja tatuointien ottamista pelätään ihan turhaan, sillä jos menee ammattitaitoiseen liikkeesseen voi olla huoletta. Itselläni on ollut kulmassa ja navassa lävistykset ja voin sanoa, että yllättävän vähän sattui. Toki joillakin sattuu enemmän ja tulee verta enemmän, mutta jännitys on aivan turhaa.

Varoittaisin kuitenkin tuon rustokorun tulehtumisesta, sillä itselläni tulehtui kerran. Se turposi hieman ja oli todella kipeä. Eli puhdistakaa sitä hyvin ja älkää näprätkö likasilla sormilla.
I'm a picture
Of ugly stories
I'm a killer
And I'm a clown

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #103 : Huhtikuu 06, 2008, 14:32:14 »
Kiitos miniluennostasi kumppari. :)
Näillä tiedoilla voisi yrittää vakuuttaa äidin. Hah.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #104 : Huhtikuu 06, 2008, 14:44:14 »
Lainaus
Varoittaisin kuitenkin tuon rustokorun tulehtumisesta, sillä itselläni tulehtui kerran. Se turposi hieman ja oli todella kipeä. Eli puhdistakaa sitä hyvin ja älkää näprätkö likasilla sormilla.
minulla on käynyt samoin, ja loppujen lopuksi se on aika tuskallista.

Olen kuullut että mitä paksumpi rusto sitä enemmän sattuu laittaa rusto koru ampumalla. Eipä pitänyt paikkaansa, minulla on melko paksu rusto ja en tuntenut juuri mitään. Rohkenen vielä väittää että tavallisten korviksien laitto sattuu enemmän. Ainakin minun kohdallani on näin. Rusto koru ollut pari vuotta ja korvikset 6 vuotiaasta.

Jossain päin tätä topicia olen jo maininnut että minulla on kolmet reiät korvissa. Tavalliset korvikset ja rustokoru. Olisi kyllä suunnitelmissa hommata vielä kaksi reikää lisää. Sitten minulla on vielä hammaskoru. Vasemmassa yläkulmahampaassa. Koruni on normaalia suurempi ja siksi erottuu kauas. Koru on kultainen sydän. (Äiti ei antanut laittaa playboy pupua). :D Ja hammaslääkärissä sen tietysti kävin laittattamassa. Koru on ollu jotai 2 vuotta. Aluksi pelkää harjata hampaita kunnolla koska ajatelee että koru irtoaa, mutta ei, hyvin se pysyy kiinni. =)

Itselleni haluaisin edelleen napalävistyksen (jonka varmaan hankinkin), nenä- tai kulmalävistyksen (tuleva ammatti tosin estää) ja tatuoinnin (sitten vanhemmalla iällä se).

~~Indigo
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa kumppari

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Huhtikuu 12, 2008, 13:13:25 »
Lainaus
Kiitos miniluennostasi kumppari. :)
Näillä tiedoilla voisi yrittää vakuuttaa äidin. Hah.

Hyvä jos oli apua.:) Toivottavasti äitisi suostuu. :D Vaikka suosittelen harkitsemaan kaikkien lävistyksien suhteen hyvin tarkkaan... Itselläni kivoja arpia jäänyt aiemmista lävistyksistä.
I'm a picture
Of ugly stories
I'm a killer
And I'm a clown

Macy

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Huhtikuu 13, 2008, 00:56:41 »
Itselläni on korvissa reikiä. Ensimmäiset sain ollessani 5- vuotias. Sen jälkeen olen itse tehnyt neulalla toiset reiät ja toiseen korvaan kolmannen. Korvassa johon tein kolmannen reiän, keskimmäinen tulehtui ja kaikki korut piti ottaa pois, näin siis minulla kävi neulojen kanssa >8) No, kaikesta selvisin ja ampumalla kävin ottamassa liikkessä takaisin, hyvänä on nyt pysynyt. Ampumalla tekeminen ei mielestäni satu yhtään sen enempää kuin neulallakaan, jos on normaali kipukynnys eikä jännitä liikaa. Ja mitä tulehtumiseen tulee, liikkeissä on yleensä (pitäisi ainakin olla) hyvä hygieniataso ja jos sitä reikää koruineen puhdistaa kotonakin säännöllisesti, ei se niin helposti tulehdu, otettiin se sitten ampumalla tai neulalla lävistämällä. Jos itse lähtee reikiä neulalla tökkimään, suosittelen kyllä lävistysneulaa apteekista (tosin nykyään sitä ei varmaankaan saa ostaa, jollei ole täyttänyt 18?), ei mitään kaapinpohjalta löydettyä hakaneulaa. Kyllä edellä mainittuja tapauksia on tiedossani, hakaneulalla korvareikiä...

Poissa Ladyelisabet

• Potteriksi myös kutsutaan
  • Vuotislainen
« Vastaus #107 : Huhtikuu 15, 2008, 11:49:44 »
Mulla on joskus 15-vuotiaana otetut korvanreiät pysyneet nätisti auki sen 15 vuotta niiden ottamisen jälkeen :). Olen atoopikko, joten joko siitä syystä tai yliherkkyyden/allergian vuoksi (nämä kaksi ovat teknisesti ottaen eri asioita) pronssikorut aiheuttavat oireita. Pronssisormus sormessa ei aiheuta, mutta korvanreiät ovat kai niin "tiiviit" että hautumisen takia jo parin tunnin päästä pronssikorujen laittamisesta alkavat reiät kutista ja iho niiden ympäriltä hiukan turvota. Hopeakorujen kanssa tätä ongelmaa ei ole, ja voihan pronssisiin riipuksiin periaatteessa laittaa hopeiset koukut.
'Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and, above all those who live without love.' - Albus Dumbledore

hensku

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Huhtikuu 15, 2008, 13:17:27 »
Mulla on korvissa 4 reikää joista ekat on otettu 7-vuotiaana ja toiset 12-vuotiaana. Haluisin tatuoinin ja ehkä viel yhen reijän lisää. Lävistykset mä ymmärrän korvissa, mutta naamassa ne on liikaa ja samalla lailla tatuoinnit on rumia jos niitä on monta... Eikä se paljon satu kun korviin laittaa reijät tatuoinneista en tiiä..

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #109 : Huhtikuu 16, 2008, 14:59:47 »
Välihuomio hyvät ihmiset!

Macy kertoi ottaneensa korunsa pois, koska lävistys tulehtui. Niin ei tottapuhuen kannattaisi tehdä. Jos lävistyksesi tulehtuu, se pitäisi parantaa niin, että koru on paikallaan, jos on rei'än umpeuttaa silloin kun se on tulehtunut, se tulehdus saattaa jäädä ihon sisälle. Joten missään nimessä ei saisi irroittaa korua tulehtuvasta lävistyksestä. Jälki voi olla paljon pahempaa silloin.
Odottakaa ja hoitakaa läväriänne, kokeilkaa vaikka korun vaihtoa, mutta älkää poistako sitä ennenkuin ko. tulehdus on parantunut, ihon sisällä mätänevä tulehdus ei välttämättä pääse koskaan parantumaan kunnolla. (okei jos on kielikoru ja kieli turpoaa joskus niin, että koru jää  kielen sisälle, kannattaa laittaa pidempi tappi tai ottaa  koru pois jos ei ole muuta mahdollisuutta. Nim. kokemusta on).

Ei saa hätäillä :)
akfjldjklk

Macy

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Huhtikuu 16, 2008, 21:07:30 »
Välihuomio hyvät ihmiset!

Macy kertoi ottaneensa korunsa pois, koska lävistys tulehtui. Niin ei tottapuhuen kannattaisi tehdä. Jos lävistyksesi tulehtuu, se pitäisi parantaa niin, että koru on paikallaan, jos on rei'än umpeuttaa silloin kun se on tulehtunut, se tulehdus saattaa jäädä ihon sisälle. Joten missään nimessä ei saisi irroittaa korua tulehtuvasta lävistyksestä. Jälki voi olla paljon pahempaa silloin.
Odottakaa ja hoitakaa läväriänne, kokeilkaa vaikka korun vaihtoa, mutta älkää poistako sitä ennenkuin ko. tulehdus on parantunut, ihon sisällä mätänevä tulehdus ei välttämättä pääse koskaan parantumaan kunnolla. (okei jos on kielikoru ja kieli turpoaa joskus niin, että koru jää  kielen sisälle, kannattaa laittaa pidempi tappi tai ottaa  koru pois jos ei ole muuta mahdollisuutta. Nim. kokemusta on).

Ei saa hätäillä :)

Juu, tämä siis tapahtui, kun olin nuorempi. Olinsinkohan ollut kutakuinkin 12- vuotias. Tein siis reiät itse, ja enpä osannut tuohon aikaan ajatella koko asiaa. Nykyään, jos reikä tulehtuu olen jättänyt korun korvaan. Siis niihin, jotka olen itse tehnyt, neulalla (en siis lävistysneulalla, en sellaista alaikäisenä saa ostaa). Ampumalla otetus reiät eivät ole minulla koskaan tulehtuneet, vaikka kokemusta niistäkin on.

tutkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #111 : Huhtikuu 18, 2008, 22:09:53 »
Tatuoinnit voivat olla todella upeita, jos sattuu olemaan oikea kuva oikeassa paikassa, mutta toisaalta, eivät ne aina ole niinkään kivan näköisiä. Joillekin sopii sellainen, että on iso(ja) kuva(/ia), ja toisilla sellainen näyttää todella typerältä. Enkä kyllä jaksa innostua näistä pienistä perhosista/kukkasista/ynnä muista jossain lavassa taikka nilkassa. Jotenkin ne minusta eivät näytä kovinkaan kivoilta, ja idea on niin kovin tylsä. Joskus näkee tosi kivan näköisiä tribaaleja, mutta usein nekin ovat vaan todella mielikuvituksettomia. Varsinkin kun nyt on / oli (?) muotia nuorten naisten keskuudessa pistää joku tribaalikuvio alaselkään, ja niitä näkikin sitten vähän turhan usealla. Minä tykkään, että siinä kuvassa on joku idea.

Vuosia olin sitä mieltä, että sitten kun täytän 18 niin aion ottaa jonkun kuva johonkin (minulla on edelleen muutamia ideoita, mitä laitattaisin jos laitattaisin), mutta sitten kun täytin sen 18, en ollut enää ollenkaan niin varma, että halusin mitään iholleni. Se on kuitenkin siinä hautaan saakka, ja minun mieleni kuitenkin vaihtuu sen verran tiheään tahtiin, että ei se enää vähän ajan päästä olisi ihan niin siisti kuin kuvan ottohetkellä, vaikka tuskin minä sitä vihaamaan asti päätyisin. En haluaisi mitään yhdentekevää kuvaa, ja joku asia, joka nyt on minulle tärkeä, ei välttämättä enää tulevaisuudessa olekaan niin tärkeä. Toki se muistuttaisi tästä elämän vaiheesta, mikä sinällään ei välttämättä ole niin paha juttu, mutta silti en kyllä (ainakaan tässä vaiheessa) halua mitään pysyvää kuvaa iholleni.

Korviin sain reiät kun täytin vissiinkin 6 vuotta. Jossain vaiheessa otatin toisetkin reiät korviin, mutta ne menivätkin melko nopeasti umpeen, kun en jostain kumman syystä käyttänyt koruja niissä. Nyt en ole viitsinyt käyttää korviksia edes noissa ensimmäisissä rei'issä, mutta tuossahan nuo reiät edelleen ovat.

Rippilahjaksi sain vanhemmiltani napakorun. Nyt en enää moiseen lävistykseen päätyisi, mutta eipä tuo ole minun elämääni haitannutkaan, joten en ole ottanut pois. Onhan se tavallaan kuitenkin ihan kiva. Yläasteella (9. luokka, ehkä?) kävin ottamassa huulikorun ilman vanhempieni lupaa, eivätkä nuo mitenkään iloisia siitä olleet, mutta sain sen kuitenkin pitää. Tuo oli minulla useamman vuoden, kunnes tuossa vähän aikaa sitten kyllästyin siihen totaalisesti ja otin sen poies. Ei menisi enää edes koru läpi, mutta ei ole edes ikävä.

Minua ei pahemmin enää jaksa lävistykset sen pahemmin innostaa (jossain vaiheessa oli ties mitä suunnitelmia, mutta onneksi olin rahaton), mutta oikeaan nänniin aion vielä korun hankkia. Olen haaveillut siitä jo ties ja kuinka kauan, mutta nyt kun saan rahaa sen verran, niin aion kyllä sen jopa toteuttaa. Jossain vaiheessa ehkä voisin pistää uudelleen toiset reiät korviin, mutta tuskin vielä viitsin rahojani moiseen pistää.

Poissa Laku

• paperisydän
  • Vuotislainen
    • Laku's life
« Vastaus #112 : Huhtikuu 20, 2008, 11:00:31 »
Minä otin viikko sitten rustoon reiän.
Olin myös kuullut, että se sattuu toooosi paljon, enemmän kuin normaalin reiän tekeminen. Minulle se reikä rustoon tehtiin ampumalla. Jännittikin vähän, mutta se on vaa naps ja koru on siinä ja pysyy. :D Ei se hirveästi sattunut. Odotin, että enemmän.
No, on se vielä kipeä sen verran, etten voi nukkua sen puolen korvalla. Ja tietenkin kun käyn judossa, niin siellä sattuu jonkin verran. Että ei varmaankaan muilla satu näin kauaa siihen? Tai siis, ei siihen näin kun vain on, mutta judossa kyllä.
Kuusi viikkoa sitten pitää tuota pientä korua. Haluaisin vaihtaa sen jo isompaan, koska se ei näy kunnolla, koska se on niin pieni. Ja judoon tekisi mieli ottaa pois se, koska pelkään, että se tarttuu johonkin ja repeää irti. Tai jotain muuta ihan yhtä ihanaa. :D Olen kuitenkin kuullut, ettei rusto repeä helposti -onneksi.
Ja aina urheiluteippiä päälle, niin se pysyy eikä tartu. Mutta kiva sitten kun ottaa teipit pois, niin koko korva on aivan liimassa... Onneksi enää viisi viikkoa. xD Positiivisesti.

Kauhukakara
Close the doors but never look inside
Time will tell if all your love has died

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #113 : Huhtikuu 20, 2008, 22:20:19 »
Kauhukakara, ei sillä välttämättä ole niin suurta merkitystä pidätkö koko sen määrätyn ajan sitä ns. "hoitokorua" korvassasi, kun ei niillä koruilla ole oikein muuta eroa kuin se, että se hoitis on hieman paksumpi, jotta rei'ästä tulisi rahtusen isompi että on sitten helppo laittaa muita koruja. Itse kun olen ottanut reikiä korvaani, olen malttanut pitää alkuperäistä korua viikon -pari, mutta sitten olen viimeistään vaihtanut jo johonkin mieluisempaan vaihtoehtoon. Ainoa vaara tuossa kuitenkin on, ettei välttämättä saa laitettua korua enää takaisin jos sen ottaa pois, joten siksi ei kannata samantien vaihtaa rustokorua uuteen, koska siinä ei tarvita montaa minuuttia umpeutumiseen, jos reikä ei ole vielä parantunut.

Odota että se reikä on parantunut ja vaihda koru sitten, siihen ei välttämättä mene kuin viikko/pari, joten ei kannata syyttä odottaa sitä määrättyä kuutta viikkoa (itselläni alkoi varsinaisen parantumisen jälkeen märkiä kamalasti korva, ja kun menimme näyttämään sitä liikkeeseen, käskivät vaihtaa hoitokorun nopeasti johonkin ilmavaan ja ympäripyörivään renkaaseen : P). Ne ajat on lähinnä suuntaa antavia :)
akfjldjklk

Melkiira

• Ankeuttaja
« Vastaus #114 : Huhtikuu 26, 2008, 09:35:09 »
Minun mielestäni tatuoinnit ja lävistykset ovat kauniita, mutta vain tietyillä ihmisillä - kaikille ne eivät sovi, mielestäni persoonallisen näköisille tyypeille ne sopivat parhaiten. Lävistyksistähän on nyt totta kai ollut hirveä buumi ja yhä enemmän tuntuu siltä kuin niitä näkisi melkein joka toisella vastaan tulijalla. Varsinkin huulilävistyksiä näkee paljon. Itse en niin näistä 'tavallisista' huulilävistyksistä piittaa, itselläni on toki ollut huulilävistys, sellainen missä on koru huulen yläpuolella, ei siis sivulla vaan suoraan huulien yläpuolella - äh, en nyt kuollaksenikaan muista sen lävistyksen nimeä, mutta kumminkin. Otin lävistyksen Helsingin Harnessilla 2007 vuoden alussa tai hetkinen, sitten se taisikin olla ennen uutta vuotta - en ole varma, enkä voi tarkistaa asiaa kun en ole tällä hetkellä oman koneeni ääressä. Minun piti kuitenkin ottaa lävistys pois 2007 talvella, joskus marraskuussa muistaakseni kun hampaiden oikomishoitoni alkoi ja koru olisi tällöin ollut hammasrautojen tiellä. Ei se kyllä enää hirveästi kaduta, vaikka vähän turhaahan minä siihen rahani silloin panin kun tiesin että se pitää kumminkin ottaa pian pois, mutta noh, tällainen minä olen. Sitä paitsi voinhan laitattaa lävistyksen uudelleen, ainakin on ollut sellainen tarkoitus sitten myöhemmin. Tykkäsin lävistyksestä paljon ja ystävänikin sanoivat että se sopii kasvoni ja huulteni muotoihin hyvin. Ennen huulilävistyksen laittamista olin myös harkinnut unicorn -lävistystä, joka siis tulee kulmakarvojen väliin, mutta se olisi melko varmasti 'kasvanut ulos' ja pitänyt ottaa pois. Haaveilen kyllä yhä unicornista.
Tavallisten huulilävistysten lisäksi en myöskään erityisesti pidä napa- enkä kielilävistyksistä. En sano että ne ovat teinimäisiä, enkä siksi pidä niistä, vaan en vaik yksinkertaisesti pidä sitä kauniina että navassa killuu jonkin sortin koru saatika sitten kielessä joku nappi.

Tatuoinnit taasen ovat sellainen juttu joita en tule varmaan koskaan laittamaan. Toki pieni tatuointi niskassa, ranteessa tai nilkassa olisi kaunis, mutta en haluaisi ottaa sellaista riskiä että en kyllästyn siihen myöhemmin, enkä muutenkaan tykkää ajatuksesta että olen joku 70 vuotias mummo ja minulla on niskassa tai ranteessa tatuointi - ei se ole enää kovin kaunista eikä miellyttävää. Mieleni voi kuitenkin muuttua tulevaisuudessa.
Hammaskorut ovat aika hienoja, ei minulla ole mitään niitä vastaan, mutta mielestäni hampaat ovat parhaimmillaan kun niihin ei rupea pistämään mitään ylimääräistä. :)

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #115 : Huhtikuu 27, 2008, 17:43:50 »
On se nyt sitten kirjoitettava uusi viesti, kun edellinen tuntui niin aataminaikaiselta.

Olen innostunut älyttömästi huulikorun hankkimisesta. Rengas tuohon keskelle alahuulta, kiitos! Kerrankin jaksan säästää rahaakin, kun ajattelen, että voisin laitattaa sen omilla rahoilla.
Ongelma vain on, että vanhempani eivät ole samaa mieltä. Minun pitäisi saada ylipuhuttua heidät jotenkin, mutta kuinkas sen teet? "No kun semmonen olis niin kiiiva..." En oikeastaan itsekään tiedä mitään perusteluja korunhankinnalle, mutta olen yksinkertaisesti spontaani ihminen ja tämä idea vei minut mukanaan.

Eräs lävistäjä sanoi, että rengas paranee hitaammin kuin tappi. Kuinka paljon hitaammin? Jotenkin merkittävästi? Minä nimittäin tahtoisin nimenomaan renkaan. Tapin ottaisin vain voidakseni vaihtaa siihen erilaisia päitä. 8>

Poissa kumppari

• Vuotislainen
« Vastaus #116 : Huhtikuu 28, 2008, 21:37:11 »
Lainaus
On se nyt sitten kirjoitettava uusi viesti, kun edellinen tuntui niin aataminaikaiselta.

Olen innostunut älyttömästi huulikorun hankkimisesta. Rengas tuohon keskelle alahuulta, kiitos! Kerrankin jaksan säästää rahaakin, kun ajattelen, että voisin laitattaa sen omilla rahoilla.
Ongelma vain on, että vanhempani eivät ole samaa mieltä. Minun pitäisi saada ylipuhuttua heidät jotenkin, mutta kuinkas sen teet? "No kun semmonen olis niin kiiiva..." En oikeastaan itsekään tiedä mitään perusteluja korunhankinnalle, mutta olen yksinkertaisesti spontaani ihminen ja tämä idea vei minut mukanaan.

Eräs lävistäjä sanoi, että rengas paranee hitaammin kuin tappi. Kuinka paljon hitaammin? Jotenkin merkittävästi? Minä nimittäin tahtoisin nimenomaan renkaan. Tapin ottaisin vain voidakseni vaihtaa siihen erilaisia päitä. 8>

No jos vanhempasi eivät suostu, niin joissakin lävistämöissä voi ottaa lävistyksen 16-vuotiaana ilman vanhempien lupaa. Tosin en suosittele ottamaan ilman vanhempien lupaa, sillä eivät kyllä varmasti siitä tykkäisi. :D Suosittelen keskustelemaan asiallisesti ja rauhallisesti korun hankinnasta vanhempiesi kanssa. Kerää mahdollisimman paljon tietoa kyseisestä lävityksestä ja todista sen "vaarattomuutta".

Siskollani on huulikoru juuri tuossa kesekellä alahuulta. Se oli laittamisen jälkeen ensimmäisen päivän kipeä, mutta aika nopeasti parani. Suosittelisin sinua laittamaan ensin tapin, koska kuten sanoitkin rengas paranee hitaammin. En osaa sanoa kuinka paljon hitaammin, sillä se on yksilöllistä. Mutta siis rengas paranee sen vuoksi hitaammin, koska se "heiluu" koko ajan. Siskoni laittoin ensin sellaisen piikkitapin ja sekin oli ihan hieno. Parin kuukauden jälkeen korun laittamisesta hän kuitenkin päätti vaihtaa renkaaseen ja täytyy myöntää, että se on todella upea! Hän kävi lävistämössä tarkistuttamassa oliko lävistys parantunut (siinä liikkeessä tarkistuskäynti tuli kaupan päälle) ennen kuin vaihtoi renkaan.

Korun valinnassa kannattaa miettiä huultesi paksuutta ja muotoa. Jos omistat kovin paksut huulet, ei välttämättä rengas ole paras vaihtoehto. Niin ja muista huulten turpoaminen aluksi, koska luultavasti joudut vaihtamaan tappia pienempään huultesi turpoamisen jälkeen. Täytyy vielä mainita, että oikeastaan minkään lävistyksen paranemisaikaa ei voi etukäteen tietää ja jotain odottamatonta voi sattua. Paranemiseen voi vaikuttaa myös vuodenaika. Kesällä ei saata olla järkevintä ottaa lävistystä (etenkään jos uit paljon), mutta jos puhdistat ja muutenkin hoidat sitä ohjeiden mukaan, voit ottaa sen kesälläkin.
I'm a picture
Of ugly stories
I'm a killer
And I'm a clown

Idwen

• Ankeuttaja
« Vastaus #117 : Huhtikuu 28, 2008, 22:32:43 »
Minulla on ollut alahuulessa reikiä useampiakin, joten jotain osaan sanoa tuohon lisäksi. Olen kokeillut sekä renkaalla että tapilla, eroa oli viikon-kaksi. Rengas on toki helpompi puhdistaa kuin tappi (varsinkin piikilliset tapit ovat hankalia usein). Puolensa molemmilla. Käytännössä joka tapauksessa täytyy ottaa isompi koru ensikoruksi, sillä huuli turpoaa useimmilla aika hyvin.

Spunks

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Toukokuu 06, 2008, 06:07:49 »
Kaunis aamu tänään :) <3

Mutta aiheeseen...
Miula on ollu sekalainen määrä erilaisia lävistyksiä vuodesta 2001 lähtien.
Korvanrustoista (vai kulmista? Kummat on ylempänä korvat vai kulmat?) napaan asti.
Enemmän noista koruista löytyy juttua bodymodifications.net sivustolta, josta löydyn nickillä Danamon.
Sieltä löytyy myös kuvia tatuoinneistani ja kaikkee muuta mukavaa :)
Suunnitelmissa on monenlaista erilaista uutta kuvaa. Ottaen huomioon, että oon nämä kaikki jo ihossa olevat suunnitellu itse (tai vaihtoehtoisesti muokannut, kuten biohazardin) mieleisekseni.
Tänään yhentoista junalla kaupunkiin ja matka jatkuu HMT:n liikkeelle, josko vaikka hyvän rahatilanteen varjolla ottais uutta lävistystä tai varais uuden tatska-ajan :) Vaikuttaa vaan niin houkuttelevalta molemmat suunnitelmat :)

Onko kellään muulla ollut ideana lempi lastenkirjastaan tai -ohjelmastaan ottaa jotain hahmoa tatuoinnikseen?
Olis mukava kuulla jos on ja mikä hahmo. :)

Itse tykkään Jostein Gaarder'n kirjasta "Haloo! Onko täällä ketään?" ja suunnitelmissa ois tatuoida siitä semmonen avaruuspoika nimeltänsä Mika :)
En tätä kirjaa nyt niinkään pikkulapsena lukenu ensimmäistä kertaa, mutta lastenkirjoista se on eniten jäänyt mieleen ja kuvat kiehtoneet.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #119 : Toukokuu 06, 2008, 20:17:11 »
Anteeks jos herutan, mutta tämä on hauska juttu. Äitini aikoo hankkia kulmakorun. :D Vähän siitä tulee cool kun jotain karkki-reppua, ja värikästä takkia pitää sen lisäksi. Äitini täyttää viikon päästä 45v. ja hänen naamansa roikkuu vähän. :DDD<3
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #120 : Toukokuu 07, 2008, 10:37:01 »
Mielestäni tatuoinnit ovat mielenkiintoisia. Ne ovat kaunista katseltavaa ja on kiinnostavaa kuunnella, onko niiden hankkimiseen joku erityinen syy. Olen itsekkin harkinnut jotain pientä, kuten vaikka liskoa olkapäähän tai nilkkaan. (: Mutta, jos laittaa koko kehonsa täyteen kuvia, niin se rupeaa näyttämään jo typerältä. >:/

Lävistyksistä sitten. Tällä hetkellä vain korvissa reiät, mutta nyt toukokuun lopussa menen ottaan huulilävärin. Ja on myös suunnitteilla rustolävärin hankkiminen korvaan. ^^
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 31, 2008, 23:42:59 kirjoittanut Boogey »

Irene

• Ankeuttaja
« Vastaus #121 : Kesäkuu 09, 2008, 00:47:28 »
Itse pidän todella paljon tatuoinneista ja mielestäni ne ovat kauniita. En pidä kuitenkaan kovin suurista tatuoinneista (esim. koko selkä tatuoituna yms.). Pienet ja sievät tatuoinnit ovat enemmän mieleeni, vaikkakin jokainen määrittelee itse sievän. Olen halunnut kauan tatuointia, mutta koska ikä ei riitä niin tyydyn odottelemaan. Ja kuten aiheen aloittaja sanoi, ei ole massavillitys vaikka jollakulla olisikin samanlainen tatuointi. Onhan se hienoa suunnitella/suunnitelluttaa itselleen yksilöllinen tatuointi, mutta voihan sitä ihan hyvin tyytyä johonkin "valmiiseen tatuointiin". Haluaisin kysellä tässä samalla, että onko tatuointiin mahdollisuutta saada esimerkiksi jonkinlaista puudutusta, koska esimerkiksi oma kipukynnykseni on melko matala. Olisin huippu kiitollinen, jos joku tietäisi vastauksen tuohon kysymykseen. Yksärillä saa laittaa.

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #122 : Kesäkuu 09, 2008, 00:56:15 »
Minä en ymmärrä sitä miksi vanhemmat (ainakaan minun) hyväksy sitten millään minkäälaisia lävistyksiä tai tatuointeja. Tavalliset korvikset olen saanut, mutta kun kävin kaverin kanssa ottamassa rustokoru äitini huomasi sen jonkin ajan kuluttua. Ellemme olisi olleet illoin kaupassa äiti olisi varmasti repinyt sen irti. Sen takia en uskalla ottaa lävistyksiä, ainakaan ennen täysi-ikää ja niin kauan kun asun vanhempien kanssa, koska he varmasti ihan oikeasti repisivät ne irti. En tiedä miten he suhtautuvat kun tatuointi on iholla, mutta sellaisen aion kyllä hankkia.

Miksi me emme oikeasti saa "määrätä" kekhostamme? Kuuluuko vanhempien oikeasti huolehtia ettemme "pilaa" itseämme? Minusta keho on jokaisen asia ja saa tehdä sille mitä mielee, joka kaunistaa tai sitten rumentaa. Ei vahmepien kuulu enää nuorten kehosta huolehtia. Joo mielipidettä kerrakseen.

~~Ind
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

jaina

• Ankeuttaja
« Vastaus #123 : Kesäkuu 09, 2008, 13:08:56 »
Itse en kyllä ottaisi tatuointia, sehän sattuukin ja ei minulla muutenkaan ole minkäänlaista halua ottaa semmoista. Kerran THE VOICE - musiikkikanavalta tuli ohjelma, jossa puhuttiin tatuoinneista ja niin edelleen, ja siellä yksi tyyppi oli ottanut silmään tatuoinnin ja sitten se olikin mennyt pieleen ,ja siinä näytettiin se silmä... aika karsea kuva oli.

Mutta minä haluan napakorun ! Onko kenelläkään napakorua ? Jos on, niin sattuuko se kun se laitetaan, ja tulehtuuko helpostikin? Täytän siis tänä vuonna neljätoista ja minulla on vain reiät korvissa. Hienovaraisesti tässä muutama viikko sitten puhuin äidilleni napakorusta, eikä hän suhtautunut asiaan kamalan nurjasti, vaan totesi vain, että jaa-a, voisihan sulle se sopiakin.

Lisäksi olisi kiva saada tuohon kulmaan joku kulmakoru.

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #124 : Kesäkuu 09, 2008, 13:14:16 »
jaina, minulla itselläni ei ole napakorua (aion myös hankkia joskus), mutta useimmilla ystävilläni on. Usea heistä sanoo että se ottaa todella kipeää, mutta tiedän että näillä ihmisillä on matala kipukynnys, sehän on kuitenkin yksilöllistä. Kyllä se melko helposti tulehtuu jos jättää hoitamisen pois ja räplää korua likaisilla sormilla. Yhdellä ystävälläni reikä tulehtui aika pahasti ja iho alkoi kasvaa korua pitkin, mutta hän ei kyllä hoitanut sitä. Pieniä tulehduksia tiedän myös kahdella muulla ystävälläni, toinen heistä asui samassa asuntolassa kanssani ja hän keitti aina suolavettä, jota kuulemma käytti korun ja reiän hoitoon. En ole ihan varma miten se tapahtui, mutta kuitenkin.