Kirjoittaja Aihe: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset  (Luettu 56319 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Nazg

• Ankeuttaja
Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset
« : Heinäkuu 06, 2007, 11:09:49 »
Keskustelua tatuoinneista. Mitä mieltä olet niistä: ovatko ne kauniita, rumia, onko sinulla tatuointi, voisitko kuvitella hankkivasi, ovatko ne pelkkä muotivillitys/massajuttu vai tekevätkö ne sinut persoonalliseksi, jne.

Itse tekee kovasti mieli hankkia tatuointi; on tehnyt melkein kuusi vuotta. Nyt kesällä päätin tarttua härkää sarvista, joten nyt on kuva suunniteltu ja kerään rohkeutta ajan varaamiseen. En aio laittaa sitä selkään tai lapaluuhun tai muuhun piiloon, vaan reilusti käsivarteen. Olen sitä mieltä että tatuoinnin kuuluu näkyä. :)

Yksi asia mikä on ihmettänyt on ajattelutapa, että ei haluta hankkia tietynmallista tatuointia koska "kaikilla muilla on se." Tuo ihmetyttää itse asiassa enemmän kuin se ettei oteta tatskaa kun pelätään muiden mielipiteitä. Mitä ihmeen väliä sillä on vaikka muiltakin löytyisi sama kuva? Tatuointi hankitaan koska itse tykätään siitä, eikä muiden mielipiteillä tulisi olla vaikutusta.
Siksi en välitä vaikka tatuointi olisikin muotivillitys (mitä se ei minusta ole).

Muok:
Isilmirën kehotuksesta keskustelua myös lävistyksistä, hammaskoruista ja muista kehonkoristuksista. :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2011, 13:00:30 kirjoittanut Zirendaril »

Phoebe

• Ankeuttaja
Vs: Tatuoinnit
« Vastaus #1 : Heinäkuu 06, 2007, 12:21:04 »
Haluaisin tatuoinnin, ja ajattelinkin 18-vuotiaana hankkia sellaisen. Tatuoinnit ovat kauniita, kunhan niitä ei ole koko vartalo täynnä ja ovat onnistuneet kunnolla.
Itse hankkisin tatuoinnin joko nilkkaan, lapaluuhun tai alaselkään. Myös alavatsaan tuohon sivulle olisi joku pieni tatuointi kiva, mutta en varmaan sellaista viitsisi ottaa.
Vähän kyllä huolettaa että kuinka paljon se mahtaa sattua.
Itseäni ei ainakaan haittaa, jos muilla olisi samanlainen tatuointi, itsehän siitä täytyy pitää. Olen miettinyt millaisen tatuoinnin otan, ja jotkut vaihtoehdot on ollut sellaisia aika "yleisiä". Mutta en ainakaan sen perusteella aijo mieltäni vaihtaa, kun muillakin voi olla samanlainen.

Poissa Tibby

• kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Can I have a look at Uranus too, Lavender?
    • LiveJournalini
« Vastaus #2 : Heinäkuu 07, 2007, 23:28:32 »
Itseäni ei ainakaan haittaisi, jos muilla olisi sama tatuointi. Tosin jos kaveri ottaisi heti samanlaisen, niin silloin voisi kyllä vähän ketuttaa. Kuten Samantha sanoi, tatuoinnit ovat kauniita, mutta jos vartalo on niitä täynnä, niin pistää vähän liikaa silmään.

Olen nyt tässä lähipäivinä puhunut äitini kanssa tatuoinnin hankkimisesta, ja äitini tavallaan suostui siihen, paitsi haluaa, että ottaisin sen jonnekkin nilkkaan (ei ikä riitä vielä, niin tarvitsee äidin suostumuksen :D). Itse en halua nilkkaan, vaan vasempaan ranteeseen. Äitini tiedusteli, että minkä tatuoinnin sitten ajattelin ottaa, ja heti ensimmäiseksi tuli: "Ei mitään Potter-juttua". :> Pakko puhua nyt äiti ympäri, koska haluan pienen Avada Kedavran koristamaan rannetta <3

Jos tatuointia alkaa joskus katua, saahan sen poistettua. Itse en kyllä moiseen ryhtyisi, vaikka alkaisikin joskus parinkymmenen vuoden päästä ärsyttämään.
"There's no need to call me sir, Professor"

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Heinäkuu 07, 2007, 23:48:41 »
Pitäisikö tämä keskustelu laajentaa koskemaan myös lävistyksiä yms. kehon koristelua? Siitä tulisi silloin luonteva jatko arkistossa olevalle Hammaskorut, tatuoinnit ja lävistykset etc. -keskustelulle.

Minun mielestäni tatskat ovat OK, jos ne ovat hyvällä maulla tehtyjä ja sopivaan paikkaan laitettuja. Esim. turhan realistinen kuva ei imo tatuointina toimi, vaan sitä kannattaa tyylitellä reippaalla kädellä ja katsoa, että värikontrastia on tarpeeksi. Samoin kerran puolitutulla ihmisellä näkemäni pohkeen takapinnalle tehty soikea, tiheä kelttisolmukuvio oli mielestäni todella epäonnistunut, koska jo parin metrin päästä katsottuna yksityiskohdat sumenivat ja näytti siltä, että tytön pohkeessa oli tatuoinnin sijaan iso mustelma. Ei näin.

Sen sijaan esim. äitini lapaluun päälle tatuoitu feeniks näyttää hyvältä (täällä saattaa nyt haiskahtaa hiukan, koska olen itse suunnitellut kuvion äitini toiveiden mukaan), koska se on kirkasvärinen, voimakkaasti tyylitelty ja sellaisessa paikassa, ettei pelkoa ihon venymisestä ole ja että sen saa halutessaan helposti piiloon. Äiti taitaa kuulua salaa Feeniksin kiltaan...

Olen piirtänyt tilauksesta tatuoinneiksi tarkoitettuja kuvia myös kolmelle muulle ihmiselle, mutta koska kyseessä olivat puolitutut tai tuttavan tuttavat, en ole heitä sittemmin tavannut enkä tiedä, pääsivätkö kuvat koskaan iholle asti. Mutta aikas hauskaa niiden piirtely kuitenkin oli:yksi halusi mustavalkoisen pienen keijun (ei nakua vaan sellaisen jolla on mekko päällä), yksi melkoisen monimutkaisen ja mahtavan vaakunaviritelmän kilvenkantajineen, kypäröineen ja vaalilauseineen kaikkineen (tein siitä kaksi versiota, heraldisesti oikeaoppisen ja ei-niin-oikeaoppisen mutta paremmin tatuoinniksi sopivan) ja yksi karhun, jolla on kaulassa kettinki, jonka toista päätä pitelee povipommi, jolla ei ole yllään muuta kuin pikkuiset alushousut ja reisiin yltävät piikkikorkosaappaat. Viimeksi mainittu avarsi itseasiassa karhutietoisuuttani melkoisesti, koska jouduin lainaamaan kirjastosta karhukirjan saadakseni hyvän mallin tatskakarhulle ja tulin siinä sivussa lukeneeksi sen läpi =)

Kaiken edellä sanotun jälkeen totean kuitenkin, että itselleni en tatuointia halua. Ei mitään sellaisia muutoksia kehoon, joita ei saa (ainakin melko) helposti peruttua, jos tulee katumapäälle. Harmittaa jo ihan tarpeeksi se, että tukasta on kaksi kolmasosaa edelleen hennanpunaisena, vaikka olen kokonaisen vuoden kasvattanut omaa väriä takaisin. Voin vain kuvitella, miten jumalattomasti ärsyttäisi, jos vaikka lapaluun kohdalla olisi kuva, johon olisin täysin kyllästynyt mutta jonka poisto vaatisi melkoisen ikävän ja kalliin kirurgisen operaation.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2007, 23:59:12 kirjoittanut Isilmirë »
Constantem decorat honor

Slysann

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Heinäkuu 09, 2007, 18:48:52 »
Jep.
Tatuoinneistahan voi olla hyvin montaakin mieltä. Mielestäni useimmat tatskat ovat hienoja ja upeita, kunhan ne "ovat oikealla henkilöllä". Tatuointeja ei pitäisi olla liikaa, sillä silloin ne menettävät tavallaan arvonsa ja osa niistä saattaa näyttää rumiltakin.

Itse menen tässä hankkimaankimaan tatuoinnin tuohon ranteeseen. En ole vielä varsinaisesti päättänyt tekstiä (onneksi on vielä aikaa), mutta uskon että se on Malfoy-Slytherin-Draco tyyliin jotain tuollaista. :>

moon

• Ankeuttaja
Vs: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset
« Vastaus #5 : Heinäkuu 09, 2007, 22:44:18 »
Juu minusta tatuoinnit ja lävistykset ovat upeita, lähes kaikennäköiset ja missä vain.
Muutamia poikkeustapauksia kyllä löytyy, esim. jos ihminen on täysin lävistetty ja tatuoitu täyteen, niin se on ahdistavan näköistä.

Itse otan tässä parin viikon sisään huuleen lävistyksen ja tatuointi tulee vuoden päästä niskaan tai ranteeseen :) Pitkätukkaisena ihmisenä niskasta ei tosin tatska kovin hyvin näy, mutta tärkeintä on että sillä on merkitystä itselleni.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #6 : Heinäkuu 10, 2007, 15:09:09 »
Itselläni on korviksia muutamia sekä napakoru, ja enempää en oikeastaan halua. Ainoastaan tuohon korvan sisänypykkään olis kiva saada lävistys, vaikkakin se mahtais vaikeuttaa esimerkiksi musiikinkuuntelua nappikuulokkeilla, ne kun käyvät kipeästi minulla jo nyt vaikka mitään korua ei siinä haitolla olekaan, jos pitemmän aikaa kuuntelee. Tatuointeihin suhtaudun ihan myönteisesti, vaikkakin se riippuu ihan hirveästi tatskasta. En tykkää mistään isosta, enkä erityisen kliseisistä vaihtoehdoista, kuten kiinalainen merkki tai perhonen lapaluussa. Kaikki tuntuvat haluavan sellaisen, jos tatskoista puhutaan. Näin viikonloppuna tytön, jolla oli pieni tatuointi jalkapöydässään niin, että se näkyi, kun hänellä oli semmoiset ballerinat jalassa. Se oli minusta tosi nättiä! Hieman epätavallinen paikka, ja heti tykkään! Itse en kyllä ehkä tatuointia tahdo, kun sitä ei tosiaan kovin helpolla pois saa. Vaikka uskon, että jos kerran sellaisen otan en siitä eroon tahdokaan. Siihen varmasti kiintyy, niin kuin olen kiintynyt napakoruuni. Siitä aion kuitenkin luopua, kunhan ikää vähän kertyy. Jotenkin minusta vain tuntuu, ettei se sovi kovin vanhalle ihmiselle. Voi kuitenkin olla, että kunhan itse olen vanhempi, myös napakoru tuntuu sopivan vähän vanhemmallekin..! Hammaskorua minä en lue lävistykseksi, ja sellaisen voisin ottaakin, jos hampaani sen sallisivat. Jotenkin en kuitenkaan tunne tarvetta laittaa suuhuni mitään, joka kääntäisi katseet hampaisiini nykyistä enempää. En oikein pidä hampaistani, ainakaan ne eivät ole hammaskoru -tyyppiset hampaat.

Nykyään on selkeästi havaittavissa, kuinka paljon myönteisemmin erilaisiin koristuksiin suhtaudutaan. Joskus ne olivat vain sellaisten kapinallisten nuorten juttuja, nyt ne ovat arkipäivää monelle muullekin. Vanhemmat ihmiset eivät enää katso vinoon, jos jollain on nenäkoru, vaan monet heistä ovat intoutuneet hankkimaan koruja tai tatuointeja itselleenkin, ja minusta se on mukava asia.
Humor me.

Strawberry

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Heinäkuu 10, 2007, 17:13:32 »
En nyt tiedä haluaisinko mitään lävistystä tai tatuointia. Yhet korvareiät on, hankin toiset kohtapuoliin varmaan tai ainakin vanhempana.
Että jos niin kovasti haluaisin jonkun lävistyksen/tatuoinnin, niin voisin sitten varmaan aikuisena joskus hankkia. Nyt ei ainakaan ole mitään hinkua sellaiseen.
Jos jonkun siis lävistyksistä ottaisin, niin varmaan nenäkorun tai jonkin sellaisen. Napakorua en haluaisi.
Tatuoinneista voisin ottaa jonkun ruusun tai jonkun muun hienon kuvion olkapäähän/niskaan. Tai jonkin köynnöksen jalkaan tai käsivarteen. Inhoan sitä, jos tatuointi on aivan liian iso. Näyttää ihan karsealta. :D
Mutta toiset reiät ainakin jossain vaiheessa hankin, aikuisena viimeistään, muista en osaa vielä sanoa mitään.

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
    • erinomainen ihmislapsi
« Vastaus #8 : Heinäkuu 10, 2007, 23:16:12 »
Minä rakastan ja unelmoin ja himoitsen kaikenmaailman lävistyksiä ja tatuointeja. Paitsi hammaskoruja. Ne ovat mielestäni jotenkin luonnottomia ja muutenkin tylsiä :D

Itse aion hankkia täysi-ikäisenä itselleni tatuoinnin. Ei mitään isoa, joku suhteellisen pieni ja persoonallinen kuva. Asettaisin sen sellaiseen paikkaan että se näkyisi, mutta että sen saisi myös helposti piilotettua. Piilottaminen sen takia että jos on menossa vaikkapa jonnekin juhliin tai jonnekin viralliseen paikkaan. Ja muutenkin pitää muistaa että kaikki ihmiset eivät hyväksy tatuointeja, niin heidän mielipiteitään pitää kunnioittaa. Itse ajattelin että hankkisin sitten aikuisena jonkin lyhyen tekstin. Vaikka joku lause jostain kappaleesta. Kerran myös ajatteli (joo olen suunnitellut näitä paljon :D) että tatuoisin itseeni tekstin Forever yours, josta yours olisi yliviivattu ja sen vieressä lukisi isolla mine. Ja idea tähän lähti Samu Haberin tatuoinnista :D Mutta ikinä, ikinä, ikinä en tatuoisi itseeni kumppanini nimeä, sillä jos tulisi ero, niin se tatuointi olisi sitten vähän turha. Haluan kuitenkin sellaisen kuvan/tekstin itseeni että tykkään siitä sitten lopun ikäni.
Wildboyzien Steve-O:lla on muuten aika hauska tatuointi selässään. Nimittäin suuri rintakuva itsestään. Se on mielestäni aika hauska, ja sopii Stevelle, mutta itse en tosiaankaan sellaista ottaisi :D Steve-O:han on jossain haastattelussa snonut, että kun hän ottaa tatuoinnin, sen pitää olla sellainen että muiden mielestä se on hauska. Hyvin onnistunut tuo siis.

Ja sitten ah-niin-ihanat lävistykset. Niihin minulla on vielä suurempi intohimo (niin ja minä innoissani iskin hakaneulan korvarustoon ja nuppineulan huuleen. en saanut pitää :''<). Itselläni on vain normikorvikset (haluan venyttää ne tunneleiksi) , mutta todellakin haluan lisää lävistyksiä tulevaisuudessa. Ehkä vasta sitten täysi-ikäisenä jos en aiemmin saa vanhemmiltani lupaa. Sitten minulla on ainakin oikeus päättää mitä keholleni teen. Mutta siis. Lävistyksiä mä mieluummin haluan kuin tatuointia :D Mutta lävistyksetkin osaavat olla todella mauttomia jos niitää on naama ja koko keho täynnä, mutta jos niitä on sopiva määrä/vain vähän, niin ne ovat hyvinkin kauniita.
Mutta nyt haluan tehdä tänne selkoa siitä millaisia lävistyksiä haluan :D Monta vuotta olen jo himoinnut itselleni napea niskaan. Tosin luulen että tämän lävistyksen ottaminen minulle on mahdotonta, sillä ihoni ei veny niskasta kovin hyvin. Tämä harmittaa minua tolkuttomasti, varsinkin kun kaulan puolelta ihoni on hyyyyyvin venyvä. Mutta jos on mahdollista niin tälläisen hankin sitten joskus aikuisena.
Ja toinen lävistys, Snake Bites huuleen (Yleensä renkaat alahuulen molemmilla sivuilla.) Eli siis alahuulen molemmille sivuille lävistykset. Ai että tykkäisin tästäkin niin paljon. Saatan ehkä pystyä suostuttelemaan vanhempani huulilävistykseen, joka on vain toisella alahuulen sivulla. Sellainenkin olisi tosi kiva, ja jos haluaisin niin voisin myöhemmin ottaa toiselle puolelle :)

muoksmuoks// innostuin nyt katselemaan noita tatuointeja netistä, ja löysin muutamia kivoja joista itse pidän :) Ajattelin nyt siis laittaa niitä kuvia tänne mitä löysin.
teksti kyljessä Aika usein olen itse nähnyt kun kylkeen on tatuoitu joku teksti, mutta silti. Kiva tää on, ja tua tekstikin on aika mukana. Tosin ehkä turhan iso minun makuuni mutta kuitenkin.
Käsi. Tämäkin on aika upea. Tosin eri paikkaan asetettuna, kivempi. Ehkä jonnekin lapaan tai alaselkään.

nojoo. Tossa oli nyt pari kivaa. Mutta luulenpa että jos aion joskus tatuoinnin ottaa niin suunnittelen sen ihan itse ;>
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2007, 13:23:03 kirjoittanut Damien »
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

karkkipussi

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Heinäkuu 11, 2007, 11:41:03 »
Itse aion kyllä ottaa jonkun tatuoinnin, ehkä semmonen Jing ja Jang vai mikä nyt olikaan. Mutta en tiedä mihin sen laittaisin. Jos se olisi niskassa niin eihän kukaan sitä näkisi. Tai joku Harry Potter-kirjoitus käteeni(kyynärpään ja ranteen välille)

Lävistyksistä, ajattelin ottaa huulikorun ja/tai kulmalävistyksen.

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #10 : Heinäkuu 11, 2007, 12:26:15 »
Minäkin haaveilen tatuoinnista. Toisaalta kuva ja paikka -toiveet muuttuvat niin tiuhaaan, että aivan hirvittäisi tehdä lopullinen valinta. Tällä hetkellä intohimoni on kaksi kiinalaista kirjainta (omaperäistä, tiedän) allekkain tuohon niskaan. Näin sellaisen jollain ja ihastui täysillä. Toinen on tuonne nilkan seudulle ja myös jokin epämääräinen kiekura/kirjain. En pystyisi kuvittelemaan itselleni mitään perhisen tapaistakaan. Sehän ällöttäisi viisikymppisenä hirveästi. Muutenkin olen aika lailla vastaan kaikkea mikä ei ole mustaa. Pientä hillittyä väriä saisi olla, mutta ei yhtään enempää. Myös jonkinlainen teksti olisi kiva, mutta sen pitäisi olla hyvin suunniteltu, että stä jaksaa katsella vielä kolmenkymmenen vuoden päästäkin. Poistattamaan en nimittäin tatuointia alkaisi. Nämä kaikki puheet ovat silti vain haavetta ja pilvilinnaa. Äitini on tehnyt selväksi, että kotiin ei ole enää tulemista, jos tälläisen tempun toteutan. Ikävää sinänsä. Luulempa, ettei sitä tule sitten vanhempanakaan hankittua.

Sama on reikien ja korujen kanssa. Nelosella isäni antoi minun laittaa reijät korviini. Äitini vastusti ideaa, mutt eipä ole paljoa marissut, kun sitten loplta tulin korut korvissa kotiin. Haluaisin toiseen korvaan vielä ylimääräisen reiän, mutta se on kuulemma mautonta ym. Roskaa. Olen myös kuvitellut kulmakorua ja nenäkorua, mutta ei ole tullut tehneeksi. Olen oikeastaan luopumasta molemmista. Napakorua vastustan, koska keho voi tehdä tepposet. Mahan pitäisi olla täysin litteä koko elämän ajan. Hammaskorun voisin ottaa. Vanhemmat voisivat jo antaa ottaa sen. Voisin yrittää puhua heidät ympäri ;). Smilekoru on mielestäni lähes naurettava (anteeksi, jos omaatte sellaisen ^^). Tutullani oli musta sellainen ja kaverini meni vahingossa sanomaan, että hänellä on roska hampaassa :D auts*. Sitten siitä tuli joku villitys ja nykyään tunnen jo monta joilla on "roska hampaassa".
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
« Vastaus #11 : Heinäkuu 11, 2007, 18:23:13 »
Nathanielin tavoin haaveilen myös tatuoinnista, mutta en tahdo sellaista ottaa. Tulee aina mietittyä, että mitäs sitten vanhana, kun ei enää pidäkään tatuoinneista? Ihonsiirrolla sen kyllä saisi pois, mutta se puolestaan maksaa, ja tatskan ottaminenkin maksaa, tietty riippuu koosta, että kuinka paljon maksaa. Haluaisin alaselkääni ja olkapäähäni tatuoinnit, nimikirjaimet olkapäähäni ja jonkin kivan kuvion alaselkään.

Lävistyksiä en enempää haluaisi, kuin vasemman korvan rustoon, melkein ylhäälle. Rakastan korvalävistyksiä, ja en malta odottaa, että täytän 16 vuotta, että voin sellaisen hankkia. Eräs ohjaaja eräällä leirillä kertoi, että rengasta ei heti kannata ottaa, sillä se saattaa tarrautua hiuksiin ja vahingossa repäiset hiuksistasi, niin kyllä sattuu! Siksi ottaisin ensin pallon, ja vuosi myöhemmin (tai puolivuotta, että se kerkeäisi parantua kunnolla) ottaisin renkaan. Tai piikin. ^^

Hammaskorua en ottaisi, sillä minusta on inhottavaa, jos jokin hinkkaa hammastani tai huuliani vasten. En pidä siitä yhtään... Muuten ne ovat ihan kivan näköisiä kapistuksia. ^^
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

Minnea

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Heinäkuu 11, 2007, 23:56:37 »
Lävistykset ja tatuoinnit me likes. Itse olen jo pidemmän aikaa halunnut tatuointia nilkkaani, mutta kuva puuttuu. Pakko se on harkita tarkkaan koska kuva on pysyvä ja nilkasta se tulee myös näkymään, ainakin kesäisin. Myös ala-selkääni tulee koristamaan kuva jossain vaiheessa elämääni ja siihen tiedän jo kuvankin, tai ainakin tiedän mitä siihen haluan, mutta tarkka malli puuttuu.
Lävistyksitä pidän myös ja niitä harkitsen mutta en oikein tiedä riittääkö rohkeus.  Tiedän jo mitkä paikat ruumiistani haluaisin korulla koristaa... mutta eipä niistä sen enmpää.

Itse näistä kaikista siis pidän, mutta perheessäni ei kukaan muu voi näitä ymmärtää eikä sietää. Äidilleni annoin lupauksen että kasvojani en rei´itä ja tuota lupausta on muuten erittäin vaikea pitää.. Huuleeni kun korun haluaisin..
Samaa hän sanoo myös tatuoinneista mutta niistä en sentään ole lupausta mennyt antamaan. Toisaalta itsehän jokainen päättää siitä miten ruumistaan koristaa oli kyseessä sitten tatuoinnit, hiusten värjäys tai korut mitä kummallisimmissa paikoissa.

Omista koruistani voin sen verran korvissani on yhteensä 5 korut joista kahdet ovat tällä hetkellä venytettyinä 3mm mutta leviävät vielä lisää ja korviini myös ilmestynee lisää koruja ajan mittaan. ainakin 2 otan rustoon viel..

Exorcist

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Heinäkuu 12, 2007, 00:06:14 »
Tatuointia en ehkä haluaisi. Tai no haluaisin, mutta jos se sattuu paljon. Ja nimenomaan jos vanhempana tulee muihin aatoksiin niin huonompi homma. Poistattamaan en ikinä kyllä ala. Mutta toisaalta, kovin monella tavismummelilla ei tatuointeja näe, joka kyllä saattaa johtua että ne eivät ole pitkään kovin yleisiä olleet. Mutta olisi ihana jos minun mummillani olisi tatuointi. :D Jos ottaisin tatuoinnin, niin haluaisin jonkin värikkään, kivan kuvan. :) Tatuoinneissani ei mielestäni ole mitään vikaa. Kivoja vain.

Itse haaveilen lävistyksistä. Haluaisin huulikorun (alahuuleen), kulmakorun ja kielikorun. Napakorun ottaisin jos vartaloni olisi sellainen että sitä voisi esitellä. :D Lisäksi haluaisin ottaa lisää korviksia. Korviksiahan minä voisin ottaa, mutta en ole saanut aikaiseksi lähteä tuonne koruliikkeeseen otattamaan. Korviksen ottaminen kuitenkin on niin halpaa. :) 2,5 euroa, eli siihen siis hoitonappi ja reikä. Tällä hetkellä minulla on viisi korvista. Lävistyksiä sitten muualle en saakkaan näin nuorena ottaa. :< Äidin vastaus on ehdoton ei. No ei vielä tämän ikäisenä, mutta sitten vanhempana. :) No, onhan ne aika kalliita. Vai onko, en oikein tiedä. Mutta sinänsä kun miettii, lävistyksistähän voi olla haittaa työnhaussa, ja ne voivat tulehtua ikävästi, ja semmoista. Mutta nooh, se on sen väärti. Siskollani kyllä oli kasvoissa lävistyksiä, mutta hän alkoi lähihoitajaksi, tai siis pääsi semmoiseen vanhaintaloon töihin, niin hän poistatti kaikki muut paitsi kielikorun. Aika monessa työssä varmaan vaaditaan sitä että ei niitä killuttimia kasvoissa roiku. Monet tuttuni ovat tehneet itse lävistyksiä. Apteekistahan saa sellaisia ohuita, teräviä neuloja, niillä on kuulemma helppo tökätä reikä. Mutta sehän on melko suuri vaara tulehtua, jos itse alkaa sössimään kasvoihin reikiä. Halvempaa toki, mutta ehkä hieman vastuuttomampaa. Mutta kieleen tuskin kukaan alkaa itse tekemään, jos kuulemma laittaa väärään kohtaan, kieli saattaa halvaantua. Karua. :o

Hammaskorut, yyh, en ottaisi. Ei niissä mitään vikaa mutta, en tykkäisi. Yhdellä tutullani on hammaskoru (saattaa useammallakin olla mutta en ainakaan tiedä että olisi) ja se näyttää hölmöltä. Ihan kuin hänen hampaansa olisi keltainen. :D Mutta koska se on hänellä niin syvällä suussa se hammas missä on se hammaskoru, niin ei sitä oikeastaan edes näy. Mutta silti se on ihan hieno. :)

Dian

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Elokuu 18, 2007, 14:39:08 »
Tatuoinnit ovat melko lailla ihania, ja niissä on se hyvä puoli, että kaikille löytyy sellainen kuva joka heille sopii. Olen aina tykännyt niistä ja aion ehkä vielä joku sellaisen itsekin ottaa - pelkään vain sitä, onko kipukynnykseni tarpeeksi korkea, ja tulehdusriskiä. En todellakaan halua mitään ihokuoliota. Mutta toisaalta kun ajattelee kuinka pieni mahdollisuus tulehtumiseen loppujen lopuksi on.. Jos aion ollenkaan ottaa ikinä niin en ainakaan ennen 18. synttäriäni. Ja siihen nyt on vielä pitkä aika.
Haluan ajatella rauhassa kuviota ja paikkaa, ja olla varma sitten jos sellaisen otan. Minusta tuntuu että kuvio tulee olemaan pieni sysimusta tähti nilkkaan tai jotain vastaavaa tosi pientä ja sievää. Olkapäästä-olkapäähän-mittaiset siivet olisivat nekin hienot, mutta niihin minulla ei riittäisi kipukynnystä eivätkä ne välttämättä edes olisi minulla kovin hienot. Sääli sinänsä.

Lävistyksistä sitten. Lävärit näyttävät hyviltä jos ne sopivat omistajilleen. Esimerkiksi nenäkoru sopii aika harvalle ihmiselle - tunnen aika monta jolla on nenäkoru ja niistä ihmisistä se sopii yhdelle. Korvakoruja en edes laske lävistyksiksi, paitsi ehkä venytykset. Itselläni on normireiät, vain yksi kummassakin.
Liikaa lävistyksiä ei saisi olla, koska se todellakin alkaa näyttää ahdistavalta. Monta samaan aikaan voi olla, mutta ei liikaa. Jos on neljä kulmakorua kummallakin puolella, pari silmien välissä ja huulissa monta niinikään, se on ehkä vähän liikaa ^^ Ei sillä että minulla olisi mitään yhtäkään noista vastaan.

// ennen muokkausta tuossa vaahtosin että aion huulikorun ottaa, mutta tajusin sittemmin etten välttämättä halua mitään niin näkyvää ja silmiinpistävää. Tästä seurasi se, että viikko sitten lauantaina kävin Helsingissä ja tulin sieltä kielikoru kielessäni (: sillä on itselleni enemmän merkitystä kuin huulikorulla. Aion naaman kanssa tosiaan tyytyä tähän kielikoruun, en aio enempää ottaa, olen kasvanut siitä kuitenkin yli jo.
Kielikorun ottamisesta voin nyt sanoa sen verran että luulin sen tosiaan sattuvan enemmän. Se sattui oikeastaan todella vähän siihen verrattuna mitä luulin, mutta kuitenkin aika paljon. Huomattavasti hirveämpi oli se ääni kun neula meni läpi kielestä, se oli tosiaan kuvottava ja toivon etten kuule sitä hetkeen uudestaan. Siltäkin olisi tosin vältytty jos joku olisi puhunut päälle mutta niin ei käynyt tällä kertaa^^

//hepskukkuu muokkailen taas: kielilävärini meni umpeen polvileikkauksen (mursin sen pelatessani lentopalloa, hei sanoo taitava urheilija :D) takia - olin sitä seuraavana päivänä niin pahasti lääkkeissä, kivuissa ja huonossa olossa ettei tullut koko koru mieleenkään - niin, kuitenkin, ja kävin ottamassa sen uudelleen nyt viime viikonloppuna. Voin kertoa että sattui aivan hel****sti. Vielä enemmän kuin ensimmäisellä kerralla, mikä sekin oli todella kivuliasta. Rusahdusta ei kuulunut tällä kertaa, jippii. Nyt voin vain sanoa että toivottavasti oli viimeinen kerta kun joudun lävistämään kieleni! (Napa olisi seuraavana ehkä mielessä - ehkä)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2008, 23:16:22 kirjoittanut Dian »

francesc

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Elokuu 18, 2007, 16:18:27 »
Hmm. Minulla on ollut lävistyksistä vain septum, joka kahden kuukauden jälkeen luovutti ja tipautti korun pois yöllä, ja aamulla oli sitten ummessa, ja huulessa itselävistetty, jonka otin sitten pois kun se oli niin ruma. En jaksa uusiakaan.

Hirmu monilla ihmisillä on lävistyksiä, jotka eivät sovi näille. Huuli-, napa- ja kulmalävistykset onnistuvat jotenkin lähes aina yllättämään mauttomuudellaan. Lävistykset ovat kivoja oikeilla ihmisillä oikeissa paikoissa, mutta yleensä ne näyttävät lähinnä persoonattomilta ja laimeilta.

Tatuoinnit ovatkin ihan eri juttu. Itse haluan päivänsiniköynnöksen painetuksi ihooni. En vain keksi minne... Haluan saada tatuoinnin piiloon tarvittaessa, mutta köynnöksen pitäisi luonnollisesti kietoutua jonkin ympäri :I Tilaakin pitäisi olla sen verran, että saataisiin realistisen kokoisia kukkia ja tarpeeksi pitkä köynnös.

Tatuoinneissa arvostan sitä, että ne merkitsevät jotain :) Kiinalaismerkit ja tribaalit, jotka tatuoitava on 18-vuotisbileidensä jalkimainingeilla ympäripäissään valinnut äkkiä tatutointiliikkeen tiskillä ovat ihan takamuksesta. Mutta esim. faijallani on vihkisormus tatuoitu (vaikka onkin eronnut, mutta pitää se mutsikin vihkisormustaan vielä sormessa), ja olkapäässä erään maailmankuulun salaseuran logo, arvaatte kai miksi. Niissä on aate ja idea ja ne kertovat jotain hänestä, ja siksi sopivat hänelle mainiosti. Ja ovathan ne hyvin tehdytkin.

Eräällä tutulla on ihan mielettömän hieno ja hyvin tehty kuva, mutta ihan kamalassa paikassa, nimittäin ranteessa. Ranteessakin tatuointi voi olla ihan nätti, mutta tuo kyseinen on ihan hirveä. Meinasin huutaa kauhusta nähtyäni sen. Kuvana on yksityiskohta Alex Greyn piiroksesta; kynä (tai kynän tapainen), jolla on useampi silmä jne, en osaa selittää hirmu tarkasti. Siinä se sitten möllöttää keskellä ranteen sisäosaa, joidenkin perkeleen viiltelyarpien päällä vielä. Ranteen ympärimenevät ovat ok, mutta tuo. Huhhuh. Mietin kyllä omien kuvieni paikan huolella tuosta oppineena, jos ikinä sellaisia tulen ottaman.

Potter-aiheista en kyllä ottaisi vaikka maksettaisi. Mitä helskuttia? Se on kirja. Imo menee jo yli joku Potterin naama rinnassa. Tai Potter-teksti kädessä. Jne jne.

Lopaerto

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Elokuu 19, 2007, 23:46:43 »
itsellänihän komeilee vasemassa kädessä Pimeän piirto ^_^

Alimalff

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Elokuu 20, 2007, 14:06:20 »
Ne sopivat kullekin ihmiselle erilailla; toisille enemmän, toisille vähemmän.

Itselläni on yhteensä seitsemän lävistystä; toisessa korvassa kolme, toisessa kaksi. Kulmaläväri vasemmassa kulmassa ja sitten snake-lävärit.
Korvassa on yksi sellainen ristin (pelikortti ristin) muotoinen, yksi noppa, yks pallo ja yksi sellainen, jossa alimmassa reiässä on pääkallo ja siitä korusta lähtee 'ketju' ylimpään reikään jossa on myös pallo. You know? :D
No anyway. Sitten se snake- läväri. En aina pidä molempia koruja, joskus vain toista ja joskus en kumpaakaan.

Tatuoinneista... Olisi kiva saada johonkin laitettua A<3J. Eli Minun ja rakkaani alkukirjaimet ja sydän. Joku pieni kuitenkin, jonka voi tarvittaessa peittää.

Itse haluan päivänsiniköynnöksen painetuksi ihooni. En vain keksi minne... Haluan saada tatuoinnin piiloon tarvittaessa, mutta köynnöksen pitäisi luonnollisesti kietoutua jonkin ympäri :I Tilaakin pitäisi olla sen verran, että saataisiin realistisen kokoisia kukkia ja tarpeeksi pitkä köynnös..

Eikö nilkka olisi hyvä paikka?

Poissa julkupuu

• Genrepoliisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #18 : Elokuu 21, 2007, 11:56:33 »
Täältä löytyy enää vain nape, eli niskalävistys sekä napalävistys (joka on viisi vuotta vanha), sillä nännilävistys päätti tuossa lähemmäs kahden vuoden jälkeen kasvattaa itsensä ulos. Noh, uutta sitten ensi vuoden puolella. Lisäksi suunnitelmissa on christina.

Korviksia on yhteensä kuusi, joista neljä rustossa ja yksi niistä on venytetty kahteen milliin. Korvalehdessä on molemmassa korvassa yksi, joista oikeanpuolimmainen on venytetty kuuteen milliin ja vasemmassa kolmeen milliin, kymmeneen milliin olisi tarkoitus tähdätä. Korvalehtiini sain reiät 4-vuotiaana.

Tatuointeja ei vielä ole, mutta suunnitelmissa on ainakin yksi, joka tulee päähän. Toistakin olen miettinyt, mutta se ei ole niin varma.

Mielestäni nämä "kehomodaukset" ovat hyvä tapa ilmaista itseään ja myös koristaa. Harmillista on, että nykyään ne ovat niin suosittuja, että olet melkein erikoisempi, jos olet reijittämätön ja tatuoimaton. Lisäksi ihmetyttää, missä on ihmisten omaperäisyys esimerkiksi tatuointeja mietittäessä? Joka toiselta löytyy nykyään jonkin sorttista tribaalia alaselästä, lintua/perhosta lapaluusta tai tähtiä erilaisista paikoista. Itse en ainakaan edes harkitsisi sellaista tatuointia, jonka voisin yhtään kuvitella olevan yleinen, ja sen löytyvän joltain muulta. Lävistyksissä on sama; labretit, eyebrowt, navelit.. eih. Todentotta, itselläni on navel, eli napalävistys, mutta silloin olin typerä pikkutyttö, joka oli juuri mennyt yläasteelle. Eikä silloin ollut mitään lävistysbuumia ja lisäksi tätini oli ottanut sellaisen, niin minäkin halusin. Omaperäisyyttä ihmiset!

Only those who he loved could see the lightning scar. 4500!

Poissa Lusitania

• Paluumuuttaja
  • Vuotislainen
  • So you screwed up
« Vastaus #19 : Elokuu 22, 2007, 20:29:01 »
//muoks.
Apua, siitä on sataviisikymmentä vuotta kun olen kirjoittanut tämän! Läväri kulmassa, öh joo?
Nykyään ei ole sitäkään, tulehtui ja kasvoi ulos. Toki se harmitti, mutta nyt on vuoden verran ollut bridge lävistys koristamassa tuossa silmien välissä. Jotkut ovat sanoneet, että se on ruma, eikä sovi tytölle, mutta itse tykkään siitä siksi, ettei se ole niin yleinen kuin esimerkiksi kulma-tai huulilävistykset.
Korvat ovat nykyään saaneet olla enemmän rauhassa, kymmentä korvista minulla ei enää ole. Oikeassa korvassa on neljä alhaalla ja vasemmassa kolme alhaalla ja yksi rustossa.
Korviksia toki laitan itse sopivassa mielentilassa lisää, kun tuo lävistysneula kotoa löytyy. :)
Tatuoinnin otto on harkinnassa, äiti lupasi maksaa, joten hintakaan ei ole ongelma. Olen kuitenkin päättänyt miettiä asiaa rauhassa, sillä kyllähän sitä tauointia sitten kerkeää loppuelämänsä katsella. :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2009, 13:20:00 kirjoittanut Lusitania »
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #20 : Elokuu 27, 2007, 18:03:46 »
Minulla on kummassakin korvassa kahdet reiät, ja olen miettinyt vielä kolmansienkin ottamista. Minua korvakorut eivät häiritse lainkaan, itse asiassa useat reiät korvissa näyttävät aika hienoilta. Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei ihminen muualle tarvitsekaan lävistyksiä. Minusta kaikenlaiset kasvojen lävistykset, olivat ne sitten kulmassa, nenässä, kielessä, huulessa tai vaikka otsassa, ovat yksinkertaisesti rumia. En voi käsittää, kuinka kukaan voi ottaa esimerkiksi huuleen tai kieleen lävistystä - miten siinä pystyy syömään, juomaan tai vaikka suutelemaan poikaystävää? Lisäksi jotkin lävistykset näyttävät aivan kamalilta, kuten vaikka juuri tuo otsalävistys (näin kerran yhdellä naisella sellaisen, ja hyvä etten mennyt ottamaan sitä pois...).

Hammaskoruistakaan en pahemmin perusta. Varmaan niillekin on omat hoito-ohjeensa, mutta minua ainakin kyllästyttäisi aina ottaa huomioon kaikenlaiset pikkuseikat sen kanssa, kuten miten pestä hampaansa ja kuinka syödä, ettei koru vahingossa irtoa ja mene ruoan mukana alas vatsaan. Hammaskoru ei mielestäni ole edes mitenkään erityisen hieno, ja jos hampaat ovat hiukankin kuluneemmat, niin koru näyttää vain hölmöltä.

Tatuoinneissakin pätee se, että yksinkertaisuus on kaunista. Suuret ja värikkäät tatuoinnit ovat vain rumia, kun taas pienet tatuoinnit, esimerkiksi vaikkapa pieni lohikäärme niskassa tai olkapäässä on todella hieno. Olen itse haaveillut tatuoinnin ottamisesta aika pitkään, ja olisihan minulla jo ikääkin mennä omin päin ottamaan sellainen. Minua tosin hirvittää hiukan tatuoijien neulat, koska eihän niistä voi mitenkään tietää, että ovatko ne todellakin hygieenisiä. Lisäksi muistan lukeneeni jostain, että tatuoinnissa käytettävät aineet voivat olla myrkyllisiä ja muutenkin haitallisia. Mieluummin pysyn terveenä kuin myrkytän itseni aineilla, jotka vielä maksavat paljon. :)
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Siel

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Elokuu 27, 2007, 19:04:46 »
Mä pidän ihan tajuttomasti lävistyksistä sekä tatuoinneista.

En kuitenkaan voi ymmärtää tribaaleja, ellei niihin sitten liity jotain henkilökohtaista tarinaa. Mun mielestäni on todella tajutonta mennä tatuointiliikeeseen, selata ns. kuvastoa ja etsiä sieltä joku hieno tai kiva kuva ja sitten hakkauttaa se nahkaansa. Tatuoinnilla pitää olla tunnearvoa, sen pitäisi olla jonkun suunnittelema joka tuntee kyseisen ihmisen, jolle tatuointi sitten loppujenlopuksi päätyy. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että henkilö suunnittelee itse oman tatuointinsa. Toisaalta jotkut omasuunnittelematkin saattavat kuulostaa ulkopuolisesta aika karmealta, kuten oman lapsensa vauvakuvan tatuoiminen käsivarteen, niin että vauvaa voi sitten katsella siitä helposti silloin, kun käsi on ns. vauvankanto-asennossa. (No kylläpäs osaan selittää selvästi)..
Mä olen nähnyt pari todella upeaa tatuointia, jotka ovat olleet molemmat rintalastan(?) kohdalla. Molemmat olivat isoja ja värikkäitä, itsesuunniteltuja, joissa on tunnearvoa. Tatuoinnin saa helposti piiloon ei niin avokaula-aukkoisella paidalla, mutta sen saa myös helposti näkyviin. (Tietysti olen nähnyt muitakin hienoja, mutta nuo nyt päällimmäisenä mielessä). Itse tosin en noin isoa tatuointia haluaisi, sattuukin varmaan todella paljon noin 'ohueen' kohtaan. Sehän on ainakin minun käsittääkseni niin, että mitä vähemmän on massaa/ihoa/mitä nyt sattuu luun päällä, sitä enemmän tatuointi sattuu. Tämän takia esim. nilkka olisi herkkää aluetta. Mä tykkäisin jostain pienestä kuvasta, mutta tribaaleja, tähtiä tms. minuun ei kyllä helposti hakattaisi.

Lävistykset taas.. pidän niin kauan kunhan niitä ei ole liikaa. Itselleni haluaisin medusan (keskikohta ylähuulen yläpuolella), tai sitten inverse vertical labretin (joka on siis sama kuin medusa, mutta se tehdään käyrällä tapilla jolloin osa korusta tulee ylähuulen sisäpuolelta ja näkyy samalla tavoin kuin smiley). Vanhemmat nyt eivät oikein kuitenkaan pidä ideasta, pelkäävät että se sitten hankaisi kauheasti hampaita ja ienraja nousisi jne.
Paras lävistyksistä kertova sivu jonka olen löytänyt, on wormz; http://www.wormz.org/lawa.html . Tuolta löytää paljon hyvää yleistietoa.
Sen haluaisin vielä sanoa, että jos teette lävistyksiä itse itselleni/kaverillenne niin olkaa kilttejä ja menkää ostamaan apteekista lävistysneula (en tiedä onko se niiden oikea nimi, mutta sillä kyllä saa kun kysyy kassalta), älkääkä tunkeko niitä vanhoja nuppineuloja ja hakaneuloja ihonne läpi. Vaikka kuinka muka steriloisitte ne piikkinne, niin tulehdusriski on aina olemassa ja se on pienempi, kun lävistyksen tekee asianomaisin välinein.

Tuosta hammaskorusta, kun Rainmaker sanoi että ei jaksaisi miettiä että miten pestä hampaat yms. niin mä olen ainakin lukenut parista paikasta, että hammaskorun kanssa voi syödä aivan normaalisti ja pestä hampaansa normaalisti jne. Kahdella tutullani on hammaskoru eikä se heidän elämäänsä ole mitenkään vaikeuttanut, hammaskoru on siitä helppo että sitä ei tarvitse hoitaa (toisinkuin lävistyksiä).

Surku

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Elokuu 27, 2007, 21:26:02 »
Itse omistan kummassakin korvassa 3 reikää tai lävistystä miten kukin niitä haluaa kutsua. Korvanlehdessä ne ovat, joten minä ajattelen niiden olevan siis pelkästään reikiä. Mutta siis.

Tatuoinnit = Ovat OK jos ne eivät ole liian isoja. Tai "tyhmiä". Itse joskus aikuisena ehkä voisin ottaa jonkun pienen. Esim. lohikäärme, lintu (feeniks tietysti ;3). Paikkana olkapään "selkäpuoli" tai sitten joku muu.

Lävistykset = Ovat OK jos niitä ei ole liikaa. Tai jos ne ovat siedettävässä paikassa. Kulma-, kieli- ja huulilävistyksiä pidän "nätteinä" riippuu tosin korusta. Niin ja korvalävistyksiä. Sellaisen meinasin kesällä hankkia, mutta luinpa sitten, että kun rustoon tehdään lävistys pitäisi välttää uimista ym. Mutta kyllä minä sellaisen rustolävistyksen hankin, seon varma se. Lävistäjän mukaan tosin korviini mahtuisi vielä yhdet reiät joten katsotaan nyt sitten, että laitanko vain niihin.

Hammaskorut = Ne näyttävät hyviltä jos on kauniit hampaat. Eli minä sellaista en ikimaailmassa laittaisi.

Lävistyksistä nyt vielä sen verran, että sen hienous riippuu ainakin minun mielestäni hyyvin paljon itse korusta. Jos otat lävistyksen ja sinulla on ns. kilttityttö-look ja laitat lävistykseesi jonkun massiivisen korun, niin näyttääkö se hyvältä? Jos taas lookisi on ennestäänkin "massiivinen" niin mikäs siinä?
Korun pitää siis käydä omaan tyyliinsä.
Hyvä tapa testata käykö koru itselle on piirtää vaikka kajaalilla tai jollain tussilla (vesiliukoinen "koru" siihen kohtaan mihin olet sen ajatellut.

Itse tehdyt lävistykset = Jos osaa asiansa niin tietysti se on ok. Mutta jos vetäiset reiän huuleen hakaneulalla ja tunget siihen sen jälkeen liian ison korvakorun niin se on sitten jotain ihan muuta. Muutama luokkakaverini on tälläistä harrastanut, tosin nykyään heillä ei lävistyksiä huulissa ole, syytä tosin en tähän tiedä.

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #23 : Elokuu 27, 2007, 23:46:25 »
En kuitenkaan voi ymmärtää tribaaleja, ellei niihin sitten liity jotain henkilökohtaista tarinaa. Mun mielestäni on todella tajutonta mennä tatuointiliikeeseen, selata ns. kuvastoa ja etsiä sieltä joku hieno tai kiva kuva ja sitten hakkauttaa se nahkaansa. Tatuoinnilla pitää olla tunnearvoa, sen pitäisi olla jonkun suunnittelema joka tuntee kyseisen ihmisen, jolle tatuointi sitten loppujenlopuksi päätyy.

Tämä on se peruslausahdus, jota ihmisten usein kuulee toistelevan kun tulee puhe tatuoinneista. Eikä siinä mitään, kukin toki tyylillään, mutta minä en edellä mainittua kyllä allekirjoita. Itse ottaisin tatuoinnin koristautumistarkoituksessa, jolloin tulisi valittua ennemmin hieno kuva kuin joku muka syvällinen symboli (tosin siinä olen samaa mieltä, että haluaisin itse suunnitella kuvan tai pistää jonkun kaverin asialle, koska kyllä se nyt uniikki saisi olla). Hienoon kuvaan tuskin kyllästyy koskaan, mutta koska ihmiset muuttuvat, jokin tietty merkityksellinen tatuointi saattaisi alkaa tuntua todella typerältä (kyllähän sitä itsekin teininä halusi jonkun tyyliin vapautta merkitsevän kuvan - onneksi en ottanut, sillä nykyään häpeäisin silmät päästäni). Lisäksi ihmisten selitykset tatuointiensa merkityksistä kuulostavat lähes poikkeuksetta pelkästään korneilta, vaikka ko. henkilöt itse tatuoinneistaan kovasti pitäisivätkin. No, sehän ei toisaalta tietenkään minulle kuulu. (Ja okei, myönnetään, onhan ne tribaalit jo aika pitkälti nähty...)

Olen aika yksin tämän mielipiteeni kanssa, tiedetään, mutta piti nyt mainita, kun kerrankin tuli hyvä tilaisuus. Näin muuten taas voin myöntää, että pidän kyllä tatuoinneista todella paljon, vaikkakaan en välttämättä itselläni. Olen tosin halunnut tatuointia useaankin otteeseen, mutta aina se on jäänyt, ja viime aikoina mielikuva ns. koskemattomasta kropasta on alkanut viehättää yhä enemmän, joten voi olla, että se tatuointikin sitten jää. Ainakin toistaiseksi.

Korvissa minulla on seitsemän reikää, mutta muualla ei mitään. Lävistyksistä en ole koskaan ollut kovin innostunut, vaikka muilla ne ovatkin usein ihan kivoja. Varsinkin viime aikoina olen alkanut soveltaa myös lävistyksiin tuota äskeisessä kappaleessa mainitsemaani ajattelutapaa, eli jotenkin "koruttomat" kasvot ovat alkaneet viehättää erittäin paljon. Tosin sovellan tätä edelleen vain itseeni, muilla tykkään edelleen kasvolävistyksistäkin paljon (mikäli siis sopivat kyseisille ihmisille). Siitä huolimatta tykkään muillakin eniten korvakoruista ja ne myös pistän aina merkille. Myös venytyksistä tykkään tietyntyylisillä ihmisillä todella paljon. Oma haaveeni on tragus, mutta pelkään että sitten joutuisin luopumaan mp3-soittimesta ainakin joksikin aikaa enkä ole siihen vielä valmis. Plus että itselläni nuo reiät eivät parane kovin hyvin ja tuppaavat tulehtumaan vähän turhan usein, joten ehkä tragus ei ole se paras paikka. No, katsotaan, on sitä näin monta vuotta kestetty ilmankin, että ei se nyt niin just ole.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2008, 09:54:33 kirjoittanut Villi Lohi »

Idwen

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Elokuu 29, 2007, 15:33:20 »
Tatuointeja minulla on neljä (yhden tosin niistä voi laskea kahdeksi, sillä kuvia on kaksi mutta minusta ne ovat yksi kokonaisuus) ja viides tulossa parin viikon päästä. Ne ovat osa minua ja persoonallisuuttani, tuskin niihin kyllästyn, sillä en osaisi elää näitä ilmankaan ja eiköhän silloin kääkkänä se ikä näy naamastakin, ei vain tatskasta.

Kaksi itsesuunniteltua, yksi kaverin suunnittelema ja yksi buddhalainen onnen symboli. Viidennnen suunnittelin yhdessä tatuoijani kanssa. Minulle kuvien merkitys on tärkeä, mutta on myös niiden esteettisyys. Paikan olen myös harkinnut tarkkaan, sillä haluan ainakin osan saada piiloon mikäli on tarvetta, yksi on käsivarressa, yksi solisluun alapuolella, yksi korvan takana ja tuo kaksoiskuva alaselässä. Viides tulee niskaan, sillä niska on minulle paikkana todella tärkeä. Tyylittelen aika voimakkaasti kun itse piirrän ja pidän värikontrastista. Yksi puolirealistinen kuva minulla on ja tuo viides tulee olemaan myös puolirealistinen ja mustavalkoinen.

Äidilleni piirsin koivunlehtiperhosen tatuointikuvaksi. Olen lisäksi piirtänyt kuvat parille ystävälleni. Minulle kuvan piirtäminen on kunnia, sillä se kuva on kuitenkin toisen iholla koko loppuelämän. Ymmärrän kyllä senkin, jos joku löytää kuvansa tatuoijan kansiosta - joskus se vain loksahtaa kohdalleen ja joku kuva on tarkalleen sitä mitä haluaa.

Lävistyksiäkin minulla on, tällä hetkellä septum (eli nenän keskellä), joka on venytetty kolmeen milliin, snakebites tapeilla, kulmalävistys, vertikaaliset nännilävistykset ja reiät molemmissa korvissa, joista toinen on venytetty 16milliin. Todennäköisesti korviin tulee lisää, tuskin enää kasvoihin. On minulla ollut monenlaista lävistystä - silmien välissä, nenänsyrjässä, ala- ja ylähuulen keskellä, unicorn (otsassa) ja niskassa nape. Minusta lävistykset ovat kauniita oikeilla ihmisillä ja mielestäni itselleni ne sopivat ja pidän itseäni kauniinpana lävistyksillä kuin ilman. Osalla on merkityksensä ja osa on vain koristuksina. Korun muoto on minulle tärkeä. Missään minulla ei ole peruspallorengasta.

Olen nähnyt ihmisiä, joilla on yksikin lävistys väärässä paikassa, eikä näytä hyvältä. Toisaalta, tiedän ihmisiä joilla on n. kymmenen lävistystä kasvoissa ja näyttävät silti todella kauneilta. Joillekin yksinkertaisesti sopii, toisille ei sitten lainkaan.

Älkää tehkö itse, sillä se voi mennä kaamealla tavalla pieleen, reikä on vino tai muuta vastaavaa. Ammattilainen osaa lisäksi arvioida korun paikan paremmin kuin itse ja neuvoa hoidossa. Lisäksi silloin saa juuri itselle sopivan korun, ei kaverin jämiä. Lisäksi lävistyksestä, jonka aikoo ottaa, on hyvä hankkia tietoa etukäteen, juuri nuo mainitut Wormzin sivut ovat todella hyvät.

Lävistyspyssyjen kaameudesta voisin luennoida ties miten pitkään. Ensinnäkin menetelmä on erittäin brutaali (tylppä koru kudoksen läpi voimalla), koruissa ei ole turpoamisvaraa eikä niitä voi sterilisoida (sterilointi tapahtuu autoklaavissa). Lisäksi korut ovat usein surkeaa materiaalia, jota hinnastakin voi olettaa. Oli pakko avautua.

Hammaskorukin minulla on ollut joskus nuorempana. Ei tarvinnut erityistä hoitoa ja syödä pystyi ihan normaalisti. Kuitenkin se jossain vaiheessa tipahti enkä jaksanut uutta ottaa. Kahdella tädilläni on hammaskorut olleet useamman vuoden ja hyvin ovat pysyneet. Se on kai  hampaan rakenteestakin kiinni.