Kirjoittaja Aihe: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?  (Luettu 121114 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: AccioQuill137
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?
« Vastaus #50 : Elokuu 22, 2007, 12:00:56 »
Niin, silloin kun minä olin nuori (lukekaahan nyt vaan eteenpäin), meidät jaoteltiin lukiossa "tupiin": pitkän matikan luokka, lyhyen matikan luokka, vieraitten kielten luokka, reaaliaineitten (uskonto, maantieto, biologia jne)luokka. Tietyistä aineista kiinnostuneet olivat siis useimmlla tunneilla toisten samanlaisen kiinostuksen omaavien seurassa.

Mutta nyt Tylypahkan tupiin. Tein tuon englannin kielisen testin ja tulokseksi tuli: Korpinkynsi 83%.Tämä ei ollut yllätys, mutta tietysti Rohkelikko (72%) olisi tutumpi, koska kirjat kertovat siitä eniten. Tosin Rohkelikkoa ennen sopisin Puuskupuhiin (76%), jonka ominaisuudet ovat haluttuja työelämässä (luotettavuus ja ahkeruus).  66% tuli sopivuudestani Luihuisen tupaan, johon en ole koskaan kokenut haluavani.Sinne tuskin lajitteluhattu minua laittaisikaan tuloksen perusteella.

Poissa Dagda

• En se mää ollu!
  • Vuotislainen
« Vastaus #51 : Elokuu 27, 2007, 17:20:07 »
Minäkin tein tuon testin:
Rohkelikko 72
Korpinkynsi 81
Puuskupuh 76
Luihuinen 60

Nämä kaksi "päätupaa", Luihuinen ja Rohkelikko, ovat aina jääneet hieman tämän oman tuvan pohtimisen ulkopuolelle. Luihuinen varsinkin on sellainen tupa johon en itseäni osaisi millään luokitella- en vain yhtään osaa juonia. Myöskään oveluutta ei juurikaan löydy.  Rohkelikot ovat taas ehkä liian... (tiedän, huono sananvalinta) leuhkia ja ylpeitä itsestään. En tiedä mistä olen saanut käsitykseni että Rohkelikot ovat toki hyviä, rohkeita ja urheita mutta osaavat myös kertoa sen muille pitkästi ja moneen kertaa.

Tuon testin perusteella olisin siis Korpikynsi ja moni muukin testi niin väittää. Olen aina ollut kahden vaiheilla tässä tupa kysymyksessä- Korpinkynsi vai Puuskupuh. Olen välillä hyvä ajattelemaan ja pidän todella uuden oppimisesta. Kuitenkin en ole varma johtuuko tämä kyvystä ajatella hyvin vai vain siitä että "aherrus silkkaa iloa tuottaa". Minua on myös kuvailtu äidilliseksi ja lämpimäksi henkilöksi. Tämän takia luulen että vaikka minussa on paljon sekä Korpinkynnen että Puuskupuhin piirteitä kuitenkin tuo Puuskupuh on syvemmällä ja vahvempana minussa. Korpinkynnen piirteet näkyvät paremmin mutta olen saanut käsityksen että Korpinkynnet ovat hiukan "etäisiä" ja viileämpiä kuin Puuskupuhit. Jo tämän perusteella tulisin paremmin juttuun ihmisten kanssa jotka ovat Puuskupuheja.

Näistä vareistä vielä-jos itselleni Potter väreillä neulottua kaulaliinaa alkaisin väsäämään olisivat värit varmaan kuitenkin Korpinkynnen. Sinisestä pidän todella paljon ja keltainen musta yhdistelmä ei niinkään kiehdo. Ja ainahan sitä voi ajatella että kun pitää tuota Korpinkynnen kaululiinaa jotain Korpinkynnen viisaudesta tarttuu minuunkin :)

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #52 : Elokuu 31, 2007, 19:00:40 »
Rohkelikko, ehdottomasti.
Rohkelikko oli alusta alkaen mielestäni paras tupa, minulle tuli heti silloin kun aloin lukea ekaa kirjaa (6-vuotiaana), tunne, että Rohkelikossa ovat hyvät ja Luihuisessa pahat. Muita tupia en silloin ihan hirveästi ajatellutkaan, koska ne eivät olleet niin paljon esillä.
Luonteeltani kuuluisin oikeastaan Korpinkynteen, mutta Rohkelikko kiehtoo jotenkin paljon enemmän kuin muut tuvat. Varmaankin siksi, että Harry ja kumppanit ovat Rohkelikossa, samoin kuin Dumbledore aikoinaan. Muutenkin Rohkelikko tuntuu parhaalta ja jotenkin "kotituvalta", vaikka en niin rohkea olekaan. :)
Omistan Rohkelikon tupahuivin, kravatin, yms, joten minusta näkyy ns. "rohkelikko-fanius"...

//Tupien taiston aikaanhan kävi kova keskustelu siitä, miten ihmiset valitsevat tuvakseen Rohkelikon, koska "iiik Harry on niinku siinä". No, voin rehellisesti sanoa, että siitä tämä minunkin Rohkelikkouteni lähti, sillä ei 6-vuotiaana todellakaan osannut luokitella itseäni mihinkään tupaan ominaisuuksieni perusteella. Nykyisin tosiaan olen luonteeltani erittäin korppari - myös testien mukaan - mutta vuosien varrella olen niin kasvanut kiinni Rohkelikkoon, että enpä tässä nyt meinaa heitellä mäkeen kaikkia huivejani sun muita. En kyllä oikeastaan paljon edes mieti tupajakoja nykyään, vaan luen kirjoja ikään kuin ulkopuolisena, puolueettomana henkilönä. :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2011, 09:17:33 kirjoittanut Lorainne »
Using the "are we", are we?

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Syyskuu 02, 2007, 21:30:58 »
Rohkelikkoon ainakin haluisin kuulua. En nyt tiiä oonko kovinkaan rohkea tai muuta. Oon kyl aika hyvä häviäjä, mutten kovin kilpailunhaluinen :D Testin mukaan mä olin Puuskupuh... Tuskin Luihuiseen ainakaan kuuluisin, en oo ilkee hirveen usein, joskus kyllä :D Oon ihan hyvä koulussa mut tuskin nyt ihan niin älykäs et Korpinkynteen pääsisin.

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Dracon hyypiösisko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #54 : Syyskuu 03, 2007, 16:31:34 »
Minä olen niin fiksu ja filmaattinen, että tupani on ehdottomasti Luihuinen (itserakasta virnuilua ja myhäilyä, mutta hillitysti ja tyylikkäästi, vaan ilkeä möhönauru pilaa kaiken). No en nyt sentään. Älykkyydelläni ei ylletä aivan Korpinkynteen, enkä ole niin (tyhmän)rohkea kuin Rohkelikon edustajat. Puuskupuhia vastaan minulla ei ole mitään, mutta häpeäisin jos joutuisin kyseiseen tupaan. Kova olen muita arvostelemaan, ainakin silloin tällöin, melko usein taikka koko ajan. Päin naamaa sanon harvoin mitään loukkaavaa. Epämiellyttävät ihmiset saavat kuitenkin nopeasti huomata, etten ole kiinnostunut heidän seurastaan tasan yhtään (paitsi jos niillä on suklaata, mmm...). Ilkeäähän se on käyttää muita ihmisiä hyväksi, mutta jos siitä ei ole heille mitään suoranaista haittaa, niin saatan sellaiseenkin sortua ("Sähän olet niin kiva ja mukava kaveri, joo, annatko lisää suklaata, nyt heti välittömästi, kiitos. Oho, suklaa loppui ja kello on paljon, hei hei!"). En minä mikään pahis kuitenkaan ole. Vähän kiero. Ja vähän ilkeä ja röyhkeä ja ärsyttävä jne. jne. Ja kaunis.

Kuulun siis Luihuiseen, tai näin näkisin.

//Olen tehnyt noita testejä useampia, ja ainakin kaksi niistä on laittanut minut Luihuiseen. Useammin olen niiden mukaan joutunut Korpinkynteen. Kyllä sekin kävisi. Onnekseni minua ei ole koskaan pistetty Puuskupuhiin. Sen jättimäisen testin tehtyäni näin punaista ja kaiketi myös syöksin tulta ja happoa, se pannahinen kun laittoi minut Rohkelikkoon >:( Kirosin testin ja totesin, että se syrji meitä Luihuisia...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2008, 09:50:34 kirjoittanut KP »

Retiisi

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Syyskuu 03, 2007, 17:57:39 »
Rohkelikkoon en voisi kuulua, en ole erityisen rohkea... Luihuinen: pitääkö siis olla ovela ja sitä rataa? Sekään ei olisi paikkani. Korpinkynsi olisi mahdollinen, en minä ihan tyhmäkään ole.Luulen, että olen sen verran kiltti ja reilu, että Puuskupuhiin päätyisin. Näin sanovat kaikki testitkin.

Suuressa tupatestissä tulokseni olivat seuraavat:

Rohkelikko 36%
Korpinkynsi 64%
Puuskupuh 91%
Luihuinen 30%

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #56 : Syyskuu 11, 2007, 10:45:05 »
Missä tuo testi on jossa voi kokeilla mihin tupaan kuuluu ja kuinka paljon.

Luultavasti kuuluisin Puuskupuheihin (koska olen liian kiltti. Ainoa vaan että yks ihanimmista synneistäni on laiskuus joka todellakaan ei sovi Puuskupuheihin)

Tai Korpinkynsi (okei mä oon about keskitasoo koulussa ja mut luokitellaan nörtiks (siis ei tietokone täs tapaukses) et en kylläkään sinne haluaisi.

Rohkelikko. Siis ei todellakaan  mä pelkään melkeen kaikkee ja varsinkin pimeellä vaikka ois kotona ja muiden seurassa saatan todella pelätä pimeetä ja mun on aina aika vaikee kohdata pelkoni.

Luihunen. Tähän tupaan haluaisin. Jotenkin viisaita tyyppejä. Omalla tavallaan kilttejä ja pahiksia ja jotkut vaan esittää pahista että pystyis peittään sen pehmeen kuoren. Itse lukeudun myös jossain tilanteessa kovasti Luihusiin jos minua loukkaa jotenkin osaan suuttua ja joskus on vaikkee pitää siitä suuttumuksesta kiinni mutta sitten ku muistaa mitä se kyseinen tyyppi on tehny ni kyllä nousee viha ja pystyn pitään sen. Osaan olla myös jossain tapauksis tosi pirullinen + se et osaan valehdella aika kivasti jo jota en oo pienenä pystyny tekeen yhtään. :)
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

enskatar

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Syyskuu 11, 2007, 13:16:27 »
Täällähän se.

Nyt ennen tuon testin tekoa täytyy sanoa, että voi vitsi kun haluaisin tulla lajitelluksi Korpinkynteen. Mutta tuntuu kyllä todennäköisemmältä, että Luihuinen kutsuisi nykyään. Toisaalta molempiin tupiin kuuluu se älykkyys, joten ihan hyvä että tuo Luihuinen on se todennäköisin vaihtoehto.

Puuskupuhiin ja Rohkelikkoon en haluaisi, en tiedä mikä niissä mättää. Puuskupuh tuntuu kaikista eniten vieraalta.

Mutta niin, se testi:

Rohkelikko 48
Korpinkynsi 58
Puuskupuh 77
Luihuinen 66

Jahas, joku taitaa tuntea itsensä kovinkin hyvin... No, onneksi ei sentään Rohkelikko ollut toisena, jottei ihan pieleen nuo minun arveluni menneet.

Poissa ZZZ

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Syyskuu 19, 2007, 22:59:43 »
Korpinkynsi 89%
Rohkelikko 81%
Luihuinen 72%
Puuskupuh 64%

Itse sijoittaisin itseni joko Korpinkynteen tai Luihuiseen. Korpinkynteen ehkä älykkyyden perusteella. Toisaalta Luihuiseen kunnianhimon takia, olen todellakin erittäin kunnianhimoinen, tosin minulla ei ehkä ole muita luihuismaisia piirteitä. Rohkelikkokin ehkä olisi tuolla listalla kärkipäässä rohkeuden ja ehkä jopa uhkarohkeuden ja rämäpäisyysen takia. Tosin en näe itseäni aina sellaisena, vai tietyissä urheilulajeissa tai vastaavissa...

Binni

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Syyskuu 20, 2007, 15:26:44 »
Rohkelikko 57%
Korpinkynsi 39%
Puuskupuh 69%
Luihuinen 57%

Puuskupuh... No joo, kai sitten olen se :) No jos itse saisin päättää, niin olisin luultavasti Korpinkynsi. Siksi ihmettelinkin että sain noin vähän prosentteja Korpinkynteen, mutta se saattaa johtua osin siitä että tein testin aamu-unisena, ja pää ei oikein jaksanut suomentaa englanninkielisiä kysymyksiä. Toisaalta olen ihan tyytyväinen siihen, että testi luokitteli minut puuskupuhiin. Sillä se olis ollut toinen vaihtoehto, jos olisin saanut itse päättää. Rohkelikoksi taas en todellakaan itseäni luokittelisi, sillä olen yksinkertaisesti liian ujo ja huolehtivainen ihminen. Luihuinen en edes haluaisi olla, joten siispä olkoon sitten tupani Puuskupuh :)

sinynza

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Syyskuu 20, 2007, 16:04:50 »
Rohkelikko: 72%
Korpinkynsi: 84%
Puuskupuh: 78%
Luihuinen: 69%

Joo, olen siis Korpinkynsi. Valitettavasti en ymmärtänyt puoliakaan kysymyksistä, tai ehkä joitakin sanoja ja päättelin jotenkin suurinpiirtein mitä ne voisivat tarkoittaa, joten tulos ei välttämättä ole oikea. Joo, enkuntaitoni ei todellakaan riittänyt tuohon testiin, oli sen verran outoja sanoja -.- Mutta olen kuitenkin ihan tyytyväinen tupaani, Korpinkynnet ovat viisaita ja niin olen muuten minäkin (ai, mikä itsekehu??). Njaa, testin tulokset olivat aika tasaisia, toisena Puuskupuh (johon en tunnu kuuluvani; en ole kovinkaan ystävällinen ihminen..) ja kolmantena Rohkelikko (tähän voisin kuulua, olen aika rohkea) ja viimeisenä Luihuinen (kyllä, olen itsekehuinen, omahyväinen, kieroutunut ja kunnianhimoinen. Pitäisi kai kuulua tähän..). Joo, olisin siis Rohkelikkoluihuinenkorpinkynsi. Mmm.. No, tyydytään toistaiseksi kuitenkin tähän Korpinkynteen :)

Poissa C'anossa

• Sulo-otus
  • Hirnyrkki
« Vastaus #61 : Syyskuu 22, 2007, 15:12:12 »
mistä te oikein löydätte tuon testin :o kertokaa mullekki :D

Topikkia selailemalla tuokin tieto löytyy: samaan kysymykseen on vastattu useita kertoja, viimeksi tuossa ihan pari viestiä ylempänä. Mutta tästä linkistä pääset suoraan testiin.

Ja muistuttaisin vielä, että vaikka tuon testin tekisittekin, niin viestiin olisi syytä sisällyttää muutakin kuin vain testin antamat prosentit ja kommentin tyylin "jahas, olen siis puuskupuh". Eli mietintää ja perusteluja kehiin:)
Fly me to the moon.
Let me sing among those stars.

Poissa Chinoz

• Nuorallatanssija
  • Vuotislainen
  • That was then, this is now
    • Blackout
« Vastaus #62 : Syyskuu 23, 2007, 15:39:59 »
Hmm.. Olen aina jotenkin tuntevani että paikkani on rohkelikossa. En pelkää oikeastaan mitään kun ei ole tarvetta. Pelko on vain... Se ei ole mitään oikeaa ja sen voi voittaa joten pelkojen kanssa ei ole ongelma. Ystävät väittävät rohkeaksi, liiankin välillä, mutta totuus taitaa vain olla etten anna pelkojen hallita ja teen niinkuin haluan. Sääntöjä on kyllä tainnut tulla toteltua. Jotenkin vain tunnen kuuluvani kirjejen perusteella noiden rohkeiden joukkoon, olen jotenkin samanlainen.

Luihuinen ei kuitenkaan tule kaukana perässä tai niin ainakin luulen. Aluksi inhosin luihuista, siis sieltähän tulivat kaikki pahikset ja itse tunnen olevani tälläinen hyvis, sillä aina kun luen hyvistä ja pahoista, kannatan hyviä. Mutta kun tarkemmin alkoi ajatella niin osasin kyllä samaistua näihin oveliin luihuisiin. Samaa yhteen kuuluvuutta en tunne kuin rohkelikkoon, mutta mutta.. se jokin vain kuiskaa kuuluvuutta noiden ovelien velhojen joukkoon.

Korpinkynteen en ole koskaan tuntenut kuuluvani ja sinne en koskaan tulisikaan päätymään. En ole niin fiksu ja hyvä koulussa, en ole ahkera jos se liittyy jotenkin opiskelemiseen. Se tupa vain ei ole minua varten. Se on niiden koulussa loistavien ja nerojen tupa, ei minun.

Puuskupuh. Noh se on joo ja ei. Olen rehti ja luotetteva, mutta en voisi sanoa olevani kiltti. Okei en kiusaa oikein ketään, mutta sitä kiltteyttä minussa ei ole (luihuiseni tulee tässä esiin ehkäpä). Puuskupuhit ovat tuntemattomillekin kovin ystävällisiä, minä en ole. Olen rehti ja luotettava ystävilleni ja kamuille, tuntemattomille en todellakaan. Niin se vain on.

Tupatestin tulokset:
Rohkelikko: 75%
Korpinkynsi: 47%
Puuskupuh: 62%
Luihuinen: 62%

Rohkelikko. Olen tyytyväinen. Hymyn karehan tässä huulille nousi, tunnen olevani eniten rohkelikko ja sehän minä sitten olen. Sitten kun kattpp muita prosenttejä niin taitavat nekin kannattaa edellisiä mielipiteitäni ja päättelyjäni. Luihuinen ja Puuskupuh tasoissa (hmm.. luulin luihuisen olevan edellä, mutta mitäpä tuosta). Korpinkynsi en ole enkä siksi muutu. That's it.
Jokaisella askeleella, voit viedä henkeni.
Jokaisella askeleella, voit parantaa haavani.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #63 : Lokakuu 02, 2007, 15:09:14 »
Erittäin mielenkiinotinen aihe.

Ajattelin pitkään, että tottakai kuulun rohkelikkoon, kun kaikki 'hyvikset' tulevat siitä tuvasta, enkä tietenkään missään tapauksessa ikinä koskaan ole luihuinen, kun sieltä ne 'pahikset' ovat lähtöisin :D Mutta kun tarkemmin ajattelen, niin ei minussa kyllä sellaista rohkeutta ja muuta ole tarpeeksi, mitä kunnon rohkelikossa. En siis ole rohkelikko.

Kun mietiskeln noitten muitten tupien ominaisuuksia, tulen siihen tulokseen, että olisin mahdollisesti korpinkynsi tai ehkä puuskupuh. Olen semmoinen pieni älykkö, joka ei ikinä lue kokeisiin, mutta saa silti ihan hyviä arvosanoja. Muutenkin tiedän aika paljon monesta asiasta ja silleen. Toisaalta yritän myös olla hyvä ja ystävällinen muita kohtaan. Eli puuskupuh. Tosin en tuosta ahkereasta tiedä, ei kuulu minun luonteenpiirteisiini... Ja onhan luihiusessakin niitä hyivä ominaisuuksia. Jotenkin en itseäni vaan Luihuisessa näkisi.

Eli olisin siis omasta mielestäni korpinkynsi.

Kävin tekemään tuon testin, mitä monet muutkin täällä. Välillä siihen meni kyllä hermot, katsoin netti sanakirjasta muutamia sanoja, kun en kaikkia tiennyt, mutta en kaikkia jaksanut katsoa, enkä aina siltikään ymmärtänyt. Eli testi on vain suuntaa antava, kun välillä vain laitoin ihan randomilla jonkin numeron. Tässä siis tulokset:

Rohkelikko: 71
Korpinkynsi: 75
Puuskupuh: 78
Luihuinen: 54

Testin mukaan olisin enemmän puuskupuh, kuin korpinkynsi. Mutta Korpinkynsi on silti aika lähellä, joten testistä huolimatta lajilttelisin itseni Korpinkynteen. Onneksi testi ei kauhean eri mieltä ole. Ja huomaan olleeni oikeassa tuosta luihuisesta. Siihen en kuulu :D

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Felis silvestris catus

• Vuotislainen
« Vastaus #64 : Lokakuu 02, 2007, 18:42:48 »
Jaa jaa... Testit tarjoavat yleensä Korpinkynttä, mutta sinne en haluaisi. Rohkelikkoon tai Puuskupuhiin menisin jos saisin valita. Rohkelikko sen takia että arvostan rohkeutta ja oikeudenmukaisuutta, vaikka en tiedä olisinko itse tarpeksi rohkea sinne. Luihuisessa on liikaa epämiellyttäviä ihmisiä enkä edes ole "keinoja kaihtamatonta" tyyppiä. Korpinkynsi tuntuu vähän sellaiselta nirppanokka-älykköjen paikalta (vaikka onhan siellä muitakin, esim. Luna). Puuskupuhissa olisi varmaan paljon mukavia ja reiluja ihmisiä, joten siellä varmaan viihtyisin parhaiten. Ainoa vika on että varmaan menettäisin hermoni muiden tupien asukkaiden väheksyntään.

Mitä tulee tupien tarpeellisuuteen, niin kirjoissa ne ovat tarinan kannalta toki kiva idea, mutta muuten aivan älytön juttu ainakaan noilla perusteilla jaettuna. Ajatelkaa nyt, kouluun tullessa lajitellaan kaikki lahjakkuuden tai luonteen mukaan ja sitten nämä viettävät seuraavista seitsemästä vuodesta eniten "kaltaistensa" parissa. Ei mikään ihme että usein myös kaikkien ryhmien huonoimmat puolet oikein puhkeavat kukkaan. Esimerkiksi olisivatko läheskään kaikki luihuiset niin kamalia jos saisivat viettää enemmän aikaa seurassa joka ei tue niitä kyseenalaisimpia taipumuksia? Mutta Tylypahka ei olisi itsensä ilman perinteitä joihin tuavtkin kuuluvat, joten ihan kiva että niitä on kirjoissa.

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #65 : Lokakuu 02, 2007, 18:47:28 »
Aika hyvä testi - tulokset

84 Ravenclaw
76 Gryffindor
70 Slytherin
50 Hufflepuff

Korpinkynteen itsekin itseni sijoittaisin.

Rohkeuden puolesta kävisin Rohkelikkoon, ja rämäpäisyydenkin, vaikka tässä pitäisi kai miettiä itseään 12-vuotiaana, ja silloin olin paljon varovaisempi. Mutta rohkelikkomainen kaikki kaikessa kaverihenki ja toisten puolesta uhrautuminen eivät tunnu omilta.

Vaikka samaistun eniten Severukseen, ja olen varmasti itsekäs ja osaan olla ovelakin, niin Luihuisten ambitiot puuttuvat.

En ole tarpeeksi kiltti ja tunnollinen ollakseni Puuskupuh.

Joten jäljelle jää Korpinkynsi, tiedonjanoa ja kylliksi älykkyyttä sen tyydyttämiseen, kyllä. Ja sinne kuuluu muitakin omituisia hiippareita, sellaisia kuin Luna, jonka seuraan voisin hyvin kuvitella ajautuvani. Muutakin seuraa maailmojasyleileviin filosofisiin keskusteluihin varmasti löytyisi. Kuvittelisin myös, että Korpinkynnessä ei ihmeemmin kiusata toisia, muttei myöskään liikoja huolehdita eikä painosteta sosiaaliseksi.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2007, 18:51:38 kirjoittanut gnomad »
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
« Vastaus #66 : Lokakuu 02, 2007, 22:18:41 »
Minun mielestäni tuo testi on siinä mielessä aika epämääräinen, että jokainenhan varmaan laittaa siihen vähän eri mittapuulla ne arvosanat. Ja itsekin heittelin välillä varmaan ihan vastakkaisia tuloksia, kun en jaksanut miettiä tai en ihan ymmärtänyt mitä kysytään, oli niin pitkä testikin :P Mutta minun tulokseni siis ovat tässä

Rohkelikko 74%
Luihuinen 64%
Korpinkynsi 62%
Puuskupuh 45%

Sinänsä tuo ei ole mitenkään vallankumouksellinen tulos, ja etenkin Puuskupuh on kyllä juuri oikealla paikalla - minusta kun ei juuri löydy yhteistä sen tuvan kanssa. Mutta oikeastaan nuo muut sitten, en osaa sanoakaan niistä juuri mitään. Minulla on vähän epävarmaa mihin tupaan kuuluisin, sillä toisaalta olen kyllä aika fiksu, mikä meinaisi Korpinkynttä, mutta minusta he ovat vaan vähän turhan kopeita. Tai jotain sellaista, joka saa minut ärsyyntymään. Rohkelikot on kovin pyhimyksiä, en oo erityisen rohkea, vaikka voisin kyllä puolustaa heikompaa jos sellainen tilanne tulee vastaan ja luihuiset vähän turhan ilkeitä, vaikka eihän se toki tarkoita, että kaikki luihuiset ovat jotain pahuuden perikuvia. Jokaisesta tuvasta löytyy varmasti hyvin erilaisia persoonia. Mutta itse tuntisin ehkä olevani luihuinen, ainakin olen hyvin kunnianhimoinen enkä aina muista piitata muista ihmisistä. Mutta en minä toisaalta myöskään tahdo toisille pahaa tieten tahtoen, enkä erottele hyviä ja huonoja ihmisiä. Mutta ainakin tykkään eniten Luihuisen väreistä!

Sinänsä pidän tätä tupiin lajittelua melko hyvänä asiana, se lisää yhteen kuuluvuutta tietyn ryhmän keskellä ja ehkä auttaa oppilaita ponnistelemaan oppitunneilla oman tuvan vuoksi, mutta tuleehan siinä sitä tupien välistä kilpailua aina.

Ehkä koen jonain päivänä valaistuksen, ja tajuan ilmiselvästi mihin tupaan kuulun!
Humor me.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #67 : Lokakuu 05, 2007, 20:10:14 »
Olen käynyt kuuliaisesti läpi kliseisen tupaevoluution, mikä tarkoittaa sitä, että pikkuisena tahdoin kuulua Rohkelikkoon, koska eläydyin kirjoissa vahvasti päähenkilöihin. Sitten iski kapinavaihe, ja halusin olla luihuinen. Lopulta tarkastelin niin itseänikin kuin kirjoja vähän objektiivisemmin, ja totesin, etten ole tarpeeksi rohkea ollakseni Potterien seurassa enkä myöskään valmis tukkimaan omatuntoni ääntä seuratakseni massaa muiden luihuisten mukana. Vaikka pyrin olemaan ystävällinen ja arvostan ahkeruutta, on pääni sisäinen ääni sangen luihuismaisen terävä. Olen myös tuhottoman laiska, ja jätän kaiken viime tinkaan asenteella "Kyllä MINÄ pystyn tekemään sen viimeisenä yönä..." Eniten minua määrittää kuitenkin rakkauteni oppimiseen. Etenkin nuorempana olin varsinainen kirjatoukka, ja siksi minut olisi varmaan lajiteltu Korpinkynteen, jossa nyt ylpeänä pysyn.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 30, 2011, 03:11:41 kirjoittanut Aiëdaíl »

lotengo

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Lokakuu 06, 2007, 22:41:55 »
Luihuinen sydämeltäni, ehdottomasti.
Se on vain jotenkin lähellä sydäntäni :D Ja ovela olen useimmiten ja arvostan aitoutta ja olen itsekin niin aito kun vain voin.

Tuvat ovat erittäin tärkeät Tylypahkassa. Ne jakavat oppilaat kuin neljään suureen perheeseen, jossa kaikki tukevat toisiaan. Se luo myös yhtenäisyyttä saman tuvan oppilaiden keskuuteen ja jakaa koulua selkeästi. Tupajärjestely helpottaa myös opettajien työtä, koska on paljon helpompi opettaa pientä osaa yhdestä ikäryhmästä, kuin suurta osaa yhdestä ikäryhmästä, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Puhun siis siitä, että opettajien on helpompi opettaa esim. vain luihuisen kuudetta luokkaa, kuin kaikkien tupien kuudensia luokkia. Okei, ehkä tämä menee jo liian selittämiseksi, joten olkoon.

Hieno kysely muuten!

Poissa greenie

• junkie
  • Vuotislainen
  • I think I'm a banana tree.
    • Last.fm-profiilini
« Vastaus #69 : Lokakuu 09, 2007, 09:46:33 »
Saatan ulospäin vaikuttaa joltain muulta, mutta ite sisimmässäni uskoisin olevani Luihuinen. Teen asiat niin kuin itse haluan, en ole kenenkään muun sätkynukke. Sanon suoraan mitä ajattelen, enkä lauo mitään turhia kehuja, ne on ansaittava.
Päällepäin saatan vaikuttaa aika hepposelta ja ihanan kiltiltä. Vaikka hymyilenkin herttaisesti, saattaa hyvinkin usein sisälläni kiehua silkaa raivoa, osaan peittää tunteeni hyvin.
Olen myös aika hyvä koulussa ja ajattelutapani on useimmiten fiksu.
Ihan rehellisesti sanottuna en oo mikään kauhean rohkea, ehkä se on jotain sisäistä sitten :D

Luihuinen: 75%
Rohkelikko: 68%
Korpinkynsi: 52%
Puuskupuh: 53%
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2007, 17:06:34 kirjoittanut greenie »
Well heroin, heroin
And cocaine, cocaine
I loved them both

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #70 : Lokakuu 13, 2007, 00:17:56 »
Olen alusta asti pitänyt Rohkelikkoa omana tupanani ja tietysti elokuvienkin ja kirjojen perusteella se on ollut aina suosikki tupani. Olihan se eniten esillä ja koska halusin olla hyvis niin ajattelin automaattisesti kuuluvani siihen tupaan.

Enkä ole tuosta oletuksesta mihinkään päässyt, edelleen koen että Rohkelikko on tupana selainen johon minut melko varmasti laitettaisiin. En osaa kuvitella itseäni Luihuiseen tai Korpinkynteen saati Puuskupuhiin. Ne eivät vain tarpeeksi kuvaa minua.

Olen ainakin omasta mielestäni rohkea, sis jos ajatellaan tälläisiä "Lähden seikkailuun ja voin kuolla- menoa", niin kyllä minä olen aina kavereistani ollut se joka on pimeään metsään mennyt ja se joka on ensimmäisenä hypännyt joen yli ja se joka on ehdottanut uutta reittiä jne. Kyllä minäki toki pelkään, mutten niin paljoa.
Olen myös uskollinen, pysyn vakaasti rakkaitteni rinnalla ja uskon ainakin sydämeltäni olevani puhtoinen. Pyrin tekemään niinkuin on oikein ja hyväksi, luotan ystäviini ja uhmaan sääntöjä. Nehän on tehty rikottaviksi;)

Niin ja Rohkelikon oleskeluhuone on ihanan tunnelmallinen.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Elf

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Marraskuu 12, 2007, 19:20:28 »
Luulen, että minä kuuluisin joko Rohkelikkoon tai Korpinkynteen. Ensinnäkin tykkään näistä tuvista kovasti ja toiseksi myös luonteeni sopisi niihin. Todistusten ja kavereiden kommenttien mukaan olen aika hyvä koulussa ja siitä on tullut ajatus tuosta Korpinkynnestä. Olen varmaan muutenkin aika terävä.
Rohkelikkoon kuuluisin varmaan siksi, että no olen varmaan aika rohkea, mutta luulen että olen jotenkin myös aika ylpeä mieleltäni ja joissain määrin luonteeni sopii esim. tuohon lajitteluhatun selitykseen Rohkelikosta. Olen joskus ehkä uhkarohkea, mutta en usein, enkä osaisi kyllä jättää ystävää pulaan, vaikka itse sanonkin. Älkää nyt saako minusta mitään itserakasta kuvaa :).

Poissa Jazmín

• Vampyyrityttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #72 : Marraskuu 13, 2007, 19:26:35 »

Itse olen aika selvästi Rohkelikko.
Tuvat eivät varmaan ole aivan välttämättömiä Tylypahkassa, mutta kuitenkin aika iso osa sitä. Tupien välinen kilpailu ja huispausottelut ovat mielestäni osa Tylypahkan tunnelmaa. Elikä opiskelun kannalta tuvat eivät ole välttämättömiä, mutta Tylypahka ei kuitenkaan olisi tylypahka ilman niitä!
"You shine so bright it's insane, you put the sun to shame."

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #73 : Marraskuu 23, 2007, 23:53:53 »
Joskus nuorenpana olisin ehdottomasti vastannut Rohkelikko ilman epäilystä. Enää mielipiteeni ei kuitenkaan ole se, että vain rohkelikot ovat hyviksiä. Kuitenkin mielestäni sopisin parhaiten Puuskupuhiin. Rohkelikkoon tosiaan siis en. Olen mielestäni ihan fiksu ja näin, mutta en oikein tunne sitä omakseni. En ole kiero tai ovela, enkä haluakaan olla. Mutta olen kiltti, arvostan ahkeruutta ja autan ihmisiä mielelläni, joten kai minä sitten kuulun Puuskupuhiin. Juuri Puuskupuhit jätetään usein toisten varjoon, mikä luonnollisesti vähän sapettaa.

Kaikista testeistä saan Korpinkynnen, heh heh :D

Tuvat ovat tärkeä asia Tylypahkassa, ei olisi sama asia ilman niitä. Ehkä ne jakavat ihmisiä omiin osastoihinsa, mutta se onkin mielestäni vain välttämätön paha. Tupien välinen kilpailu on hyvä asia, vaikka se joskus saakin vähän liian suuret mittasuhteet. Kuitenkin, tuvat kuuluvat Tylypahkaan!

//Viimeisimmät testitulokset:

Korpinkynsi: 95%
Puuskupuh: 93%
Luihuinen: 46%
Rohkelikko: 45%

Aika yllättävää.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2008, 14:46:50 kirjoittanut Kailey »
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

Poissa Kir

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #74 : Marraskuu 24, 2007, 17:33:52 »
Testistä sain:

Luihuinen 89 %
Rohkelikko 84 %
Puushupuh 34 %
Korpinkynsi 72 %

Vaikka luonteeltani olenkin lähinnä luihuinen, en silti haluaisi siihen tupaan. Jotenkin vaan musta tuntuu että en sopeutuis sinne, en oo ikinä pitäny omanlaisteni ihmisten seurasta. Myönnän olevani aika kamala ihminen, mutta minkä sille voi? En voi muuttaa itseäni enkä oikeastaa haluaisikaan. En halua olla sinisilmäinen hölmö joka tekee mitä muut käskee ja yrittää miellyttää kaikkia.

Eniten haluaisin Rohkelikkoon, se vaikuttaa kaikista mukavimmalta, luulen että viihtyisin siellä. Ja rakastan punasta ja kultaa, ne on ihanan lämpimät värit. Puuskupuhit vaikuttaa liian nyhveröiltä ja sellasilta että ne ei osaa pitää hauskaa. Siis sellasella tyylillä mikä on mun mielestä hauskaa, säännot on tehty rikottaviksi - tyylillä. Korpinkynnet on liian ylimielisiä ja sellanen kaikkitietävyys ois pitemmän päälle aika rasittavaa.