Kirjoittaja Aihe: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?  (Luettu 100192 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • 私は悪魔で執事ですから。
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?
« Vastaus #425 : Tammikuu 08, 2017, 19:24:06 »
Lainaus
Tämä on aina jotenkin ottanut silmääni/korvaani, kun joku kertoo olevansa kuolonsyöjä ja on vielä ylpeä aiheesta. Mitä tämä siis sinulle tarkoittaa, että tiedät olevasi kuolonsyöjä? Mistä sinä sen tiedät, mitä se tarkoittaa?

Minulle tulee lähinnä mieleen joku ahdasmielinen rasisti jos joku sanoo olevansa kuolonsyöjä. Joku, joka seuraa melko sokeasti jonkun muun mielipiteitä. Mä en kuitenkaan halua uskoa, että tarkoittaisit asiaa näin
En nyt ole se, jolta tätä kysyit, mutta kun oon saanut itse perustella tätä samaa asiaa ajoittain, niin ajattelin selittää oman ajatusmaailmani (joka on pitkälti fanonpohjalta syntynyt). Mulle kuolonsyöjät symboloi jotain tiettyä ylpeyttä omista juurista ja halua suojella sitä kulttuuripohjaa. Esim. mun ajatusmaailmassa tämä on sitä, että mie olen luonteeseeni kuuluvan ylpeyden lisäksi ylpeä siitä, että olen suomalainen ja mulla on todella suuri kunnioitus omia juuria kohtaan enkä pidä siitä, että suomalaista kulttuuria on muokattu esim. kristinuskon myötä sellaiseksi, että todella monet alkuperäiset asiat meidän kulttuurista on joko haipuneet kokonaan näkyvistä tai muuttuneet täysin tunnistamattomiksi. Mulle kuolonsyöjä ei sanana ja ideologiana ole synonyyminen rasismin kanssa. Olen monissa asioissa samaa mieltä kuin ficcien kuolonsyöjät (luen lähinnä ficcejä, joissa keskiössä on pimeyden velhot tai kantava teema on Dark!Harry tai Tom/Voldemort), mutta en millään muotoa seiso kirjojen kuolonsyöjien takana, vaikka monessa suhteessa miellänkin että jos eläisin Potter-maailmassa niin olisin kuolonsyöjä tai muuten pimeyden velho.

Tätä omaa ajatusmaailmaa tähän liittyen on tosi hankala pukea sanoiksi sillain, että siihen sisältyis kaikki sen vivahteikkuus, koska mulle itselle on kuolonsyöjistä ficcien myötä muodostunut niin vahvaksi sellainen headcanon, että kuolonsyöjät eivät ole rasistien synonyymi, vaikka heidät sellaisiksi on luultavasti canonissa tarkoitettu (koska niitä rinnakkaisuuksia (vai miten sanan "parallels" oikein pitäiskään kääntyä) ei oikein voi jättää huomiotta). Mutta kai sitä vois sanoa, että mulle kuolonsyöjät symboloi kulttuurista ylpeyttä tai kulttuurinationalismia ja halua suojella sitä omaa kulttuuria, koska ainakin ficci- ja fanonmaailmassa monesti kuolonsyöjät kirjotetaan vastustamaan sitä, että jästisyntyiset tuovat oman (usein kristilliseksi kuvatun) ajatusmaailmansa velhojen (monesti pakanalliseksi kuvattuun) maailmaan ja vain olettavat, että kaikki ovat okei sen kanssa. Ehkä se on jotain "maassa maan tavalla" -ajattelua, että vaikken itsekään ole rasisti, niin toivon, että esim. Suomeen muuttavat kunnioittavat tätä kulttuuria eivätkä lähde sitä muuttamaan vastaamaan omaansa (vaikka monikulttuurisuus on rikkaus).

Hankala selittää, mitä oikein ajan takaa, mutta voin yrittää jossain välissä löytää toisaalta sen, miten oon tän jo kerran selittänyt, koska osasin ehkä sillon selittää sen vähän selkeämmin, vaikka suunnilleen sama sisältö siinä oli jo silloinkin.
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。
You've gotta believe that one day love will win.

Poissa vadelma

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #426 : Maaliskuu 18, 2017, 12:22:38 »
Mielestäni tuvat ovat hyödyllisiä, enkä osaisi kuvitella tylypahkaa ilman niitä.
Olen ajatellut olevani puuskupuh tai rohkelikko, mutta voisin toisaalta olla myös luihuinen... Korpinkynteen tuskin kuuluisin, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Pottermoren testin olen tehnyt monesti, ja olen ollut usein puuskupuh, mutta en ole varma sopisinko luonteeltani sinne.
Tarkemmin ajatellen voisin sopia mihin tupaan vain, koska minussa on piirteitä kaikista tuvista :D Joten olisin varmaan tyytyväinen siihen, mihin tupaan lajitteluhattu mut laittaisi, koska ei mikään tupa ole mielestäni ns. huono.

Poissa Noidankattilakakku

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #427 : Huhtikuu 11, 2017, 16:09:55 »
Mun kaikki Potter-kamat on Rohkelikkoa,joten kai mä olisin rohkelikko,mutta tarkemmin sanottuna mulla on piirteitä ainakin Luihuisesta ja ehkä Korpinkynnestäkin.Puuskupuhista en löydä mitään itseeni sopivaa kun en mielestäni ole mikään superrehellinen ja en mä mikään hirveenkiltti aina ole. Ja sitten jos olisin puuskupuh niin täytyis "iloita ahertamisesta".Niin että olen siis varmaan rohkelikko,ehkä luihuinen tai korpinkynsi.