Kirjoittaja Aihe: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?  (Luettu 120963 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?
« Vastaus #25 : Heinäkuu 16, 2007, 00:50:02 »
Tämä on jännä kysymys.

Minulle on aina ollut jotenkin itsestään selvää, että kuulun Luihuiseen. Kaikki testit lajittelevat minut luihuiseen, ja se on aina tuntunut tuvalta, johon kuuluisin. En välttämättä haluaisi kuulua, mutta kuuluisin. Minä en nimittäin tiedä, mihin haluaisin kuulua. Korpinkynsi, Rohkelikko ja Luihuinen kuulostavat kaikki melko hyvältä, ja kuulostavat kaikki sellaisilta että voisin niihin kuulua.
Toivoisin, että voisin mätkäistä lajitteluhatun päähäni ja se kertoisi mihin tupaan kuulun. Korpinkynsi on tupa älykkäille, ja vaikka (anteeksi itsekehu) tunnenkin itseni melko älykkääksi, en kuitenkaan tiedä, olisiko se tupa oikea minulle. En minä nyt älyltäni maailman kirkkain ole, ja se tuntuu olevan melkein ainoa ominaisuus, joka tuvan jäsenistä käy ilmi. Eli, unohtakaamme Korpinkynsi.
Jäljelle jäävät Rohkelikko ja Luihuinen. Niin, kumpi? Minä olen joillekin ilkeä, ehkä vähän juonitteleva, materialisti, puolueellinen, itsekäs ja taatusti kuvittelen olevani jotain enemmän. Mutta olen myös rohkea, välitän ystävistäni, vastustan pimeyden voimia (ihan näin omassa maailmassamme ajatellen vaikka terroristeja) ja yritän taistella vääryyksiä vastaan. Yrittäessäni yhdistää näitä ominaisuuksia, jotka ovat ehkä vähän ristiriitaisia mutta niin olen minäkin, huomaan jotakin melko yllättävää; olenko minä sittenkin Rohkelikko? Rohkelikko, jota olen suunnilleen aina nälvinyt kaikesta aiheellisesta ja aiheettomasta? Kuulunko minä sittenkin tupaan, johon olen aina suhtautunut vähän varauksella, johtuen ehkä heidän luihuis-vihastaan?

No, minä tein tämän suuren tupatestin. Ja mitä se kertoikaan. Rohkelikko. Sitten Luihuinen, Korpinkynsi (äh, en muista kumminpäin nuo kaksi menivät) ja viimeisenä Puuskupuh.

Eli minäkin ilmeisesti kuuluisin yleishyviin - ehkä siihen Dianin mainostamaan häirikköpuoleen, sääntöjen venyttäjiin. Rohkeisiin, sisukkaisiin, älykkäisiin, kurittomiin ja ihailtuihin. Ja näin kun ajattelee, se ei kuulosta ollenkaan pahalta^^;
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Poissa pöllö

• <3 pulu
  • Vuotislainen
« Vastaus #26 : Heinäkuu 16, 2007, 21:21:04 »
Ehei tylypahka olisi todellakaan tylypahka saatikka mikään muukaan ilman tupiaan. Minä olen jotenkin aina ollut joku sekamuoto. En kuulu omasta mielestäni ollenkaan luihuiseen, vaikkakin vähän muita komenteleva ja muutenkin ilkeä joskus olen. Puuskupuhikaan en ole, siitä olen aivan varma. En ole rehti enkä mitään muutakaan. Pistän usein itseni edelle (kehkeh) ja näin. Pitkään halusin olla rohkelikko. Rohkelikot ovat urheita ja sellaisia, näin halusin melkein koko pienen ikäni, mutta sitten havahduin asiaan: olen sellainen jänishousu ja valittaja ja sääntöjen noudattaja, että ei minusta mitään rohkelikkoa saisi. Ei saisi, vaikka haluaisinkin. En ole itseäni koskaan kyllä tuntenut kovin viisaaksikaan, mutta kun rupesin miettimään tuota yhtä jäljelle jäävää tupaa, pohdin, että ehkäpä, miksipä ei. Kyllä minulla koulussa ihan hyvin on tähän asti mennyt ja muutenkin monille kavereille aina nauran näiden tietämättömyyttä. Toisaalta, koska luokallani oli niin paljon viisaita ihmisiä, en tuntenut itseäni kovinkaan hohdokkaaksi. Siispä, itse luokittelen nykyisin itseni korpinkynneksi, vaikkaki testin perusteella ilmeisesti en...

Rohkelikko 65
Korpinkynsi 61
Puuskupuh 52
Luihuinen 81

Taidoin olla aika ilkeällä päällä testiä tehdessäni :D
syön sun pään.

Poissa Crina

• äxdee
  • Vuotislainen
  • Pilkkupallero
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #27 : Heinäkuu 17, 2007, 18:35:14 »
Vihdoinkin testi joka tietää mitä tekee!

Gryffindor - 40
Ravenclaw - 75
Hufflepuff - 43
Slytherin - 86

Yleensä noilla testeillä on taipumuksena nakata minut Korpinkynteen, ja onhan se nytkin toisella sijalla. Kyllähän minusta löytyy Korpinkynsien piirteitä - opinhalu nyt ainakin, ja kyllä se älykkyysosamääränikin on korkeampi kuin kengännumeroni. ^^ Mutta Luihuinen se sopii enemmän minuun.

Olen kunnianhimoinen, haluan pelastaa oman takapuoleni ennen muita, olen omahyväinen, juonitteleva, puolueellinen, materialistinen, tietyllä tavalla ennakkoluuloinen realisti. Jo pelkkä ajatus Rohkelikkojen maailmanparannusasenteesta saa ihokarvani pystyyn (ei maailmanpelastamisessa mitään pahaa ole, mutta se minä-uhraan-itseni-sinun-ja-maailman-vuoksi on puistattavaa).

Joten ei mikään ihme taida olla, että Rohkelikko hävisi, vaikka olisinkin luullut Puuskun sijoittuvan viimeiseksi.
Tuli yö ja suuret tähdet, ja hemuli rakasti yhä puutarhaansa. Se oli suuri ja salaperäinen, siellä saattoi eksyä - mutta mitä siitä, siellähän oli koko ajan kotona.

sinet

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Heinäkuu 18, 2007, 15:33:08 »
Tein testin ja tulos oli seuraava:

Gryffindor - 76
Ravenclaw - 84
Hufflepuff - 73
Slytherin - 55

Ei niinkään yllättävä. Olen aina ollut hyvä koulussa ja kiinnostunut maailman menosta ja oppimisesta. Pystyn käymään älykkäitä keskusteluja, mutta pitää myös hauskaa. En kyllä ole mikään kirjatoukka.
Jos tekisin ennen kuin ajattelen, kuuluisin varmaan Rohkelikkoon. Mutta minulla on tapana sunnitella asiat aika tarkkaan, enkä varmaan koskaan pystyisi lähtemään johonkin reissuun noin vaan, vaikka matkustelu ja uudet paikat kiehtovat.

Taidan kuitenkin olla joku sekasikiö ja omaan varmaan juttuja kaikista tuvista. Korpinkynteen kuulun ihan mielelläni. ^^

Luihuinen on kyllä aina kiinnostanut kirjoissa. Hahmoissa vaan on jotenkin enemmän syvyyttä kuin esimerkiksi Rohkelikoissa. Mielestäni. Valitettavasti Korpinkynsi ja Puuskupuh ovat jääneet vähän näiden kahden jalkoihin.

Sinéad

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Heinäkuu 19, 2007, 12:40:16 »
Teinpä tuonkin testin (sanakirja apunani), mutta voi olla etten kuitenkaan ymmärtänyt kaikkia kysymyksiä oikein ja siksi olen voinut vastata ihan puutaheinää. Mutta kuitenkin:
Korpinkynsi - 77
Puuskupuh - 74
Rohkelikko - 65
Luihunen - 50

Eli kuuluisin Korpinkynteen. Sinne olisin kyllä veikannutkin joutuvani vaikken olisi testiä tehnytkään. Olen fiksu (en nyt halua kuitenkaan kuulostaa mitenkään kehuskelevalta) ja pidän opiskelusta sekä lukemisesta. Ja onhan Korpinkynnessä Luna, lempihahmoni :)

Luihuseen en olettanutkaan joutuvani sillä en siedä minkäänlaista pahuutta, mielummin pelastan maailman (rohkelikko :)).

Mäyrä

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Heinäkuu 20, 2007, 18:06:21 »
Itse en testiä tässä odotuksenhuumassa kykene tekemään, mutta voin varmasti sanoa että olen Puuskupuh.
Vihaan valehtelijoita. Valehtelen itse vain jos on aivan pakko, ja jos näin on, ajatus valheen kertomisesta pysyy mielessä vaikka kuinka pitkään (Lapsellistako? Totta se on), häiritsee, eikä sitä pysty vain sysäämään syrjään. Muutenkin puhun yleensä kovin avoimesti mielipiteistäni, varsin rehellisesti. Muuten en mikään esimerkkityyppi Puuskupuhista ole, vaikka viihdynkin kovin paljon kaiken luovan parissa, kuten laajempien koulutöiden ym. ympärillä. Mutta näin. Kaverit tuputtavat viksuuteni (?) takia Korpinkynteen, mutta Puuskupuh olen ja pysyn 8D

Poissa Odey

• miss marauder
  • Vuotislainen
  • I think I need a HUG <3
« Vastaus #31 : Heinäkuu 24, 2007, 23:20:57 »
Rohkelikko: 76%
Korpinkynsi: 50%
Puuskupuh: 44%
Luihuinen: 77%

Ei ollut mitenkään yllättävää, että minä olin jokin Luihuisen ja Rohkelikon sekoituse. Korpinkynteen en olisi tarpeeksi viisas ja Puuskupuhiin en tarpeeksi kiltti.

Olen mielelläni Rohkelikko tai Luihuinen, en osaa itse edes sanoa, kumpi olen mieluummin. Olen lojaali ystäviäni kohtaan, mutta osaan myös olla itsekäs. En ole niinkään "jeepahuudenvoimatjee"-ilkeä, vaan lähinnä pirullisella ja sarkastisella tavalla ilkeä. Olen manipuloiva ihminen, enkä ole mukava niille, joista en pidä. Olen kunnianhimoinen ja ilmaisen mielipiteeni varsin selvästi. Minussa on kuitenkin myös paljon rohkelikkomaisia piirteitä, kuten juuri tuo aikaisemmin mainittu lojaalius ystäviään kohtaan. Olen iloinen ja nauravainen ihminen, tietynlaisessa seurassa. Puolustan omiani erittäin hanakasti, enkä siedä yhtään ystävieni haukkumista/kiusaamista.

Yleisesti sen verran, että mielestäni on hyvä, että Tylypahkassa on jotain, mikä jakaa suuren oppilasmassan pienempiin osiin. Kaikenlisäksi näillä samaan tupaan kuuluvilla ihmisillä on samoja luonteenpiirteitä, eli he sopivat yhteen. Tämä tupien sisäinen yhteishenki tietysti sotii koko koulun yhteishenkeä vastaan, mikä on surullista.
Some days just have more memories than others

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #32 : Heinäkuu 25, 2007, 10:19:30 »
Testien mukaan kuulun Luihuiseen, mutta itse en ole samaa mieltä. En ole niin ovela ja viekas kuin Luihuiset. Ennen ajattelin itseni Rohkelikoksi, mutta tarkemmin asiaa mietittyäni olen tullut siihen tulokseen, että Puuskupuh sopisi minulle parhaiten. Olen varsin ahkera, yritteliäs ja useimmiten iloisella asenteella, vaikka elämä ei aina hymyilisikään. Ehkä olisin hieman liian "pelkuri" Rohkelikkoon, sillä en minä nyt sentään mikään erityisen rohkea ole enkä välttämättä uskaltaisi laittaa henkeäni alttiiksi tiukoissakaan tilanteissa. Korpinkynsi en olisi mistään hinnasta, en ole mikään "kirjanörtti", koulu ei ole koko elämäni eikä minun koulumenestykseni sentään ihan niin hyvää ole.
Terve kaikille!

Fleurosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Heinäkuu 28, 2007, 19:34:33 »
Testin mukaan tupani on Puuskupuh.

Lainaus
Puuskupuh

Ehkä on luontosi rehti Puuskupuh,
sinuun aina voi luottaa,
ei malttisi petä ja aherrus sulle
vain silkkaa iloa tuottaa.

Itse en siitä ihan täysin varma olisi, mutta toisaalta edellä oleva kuvaus Puuskupuhista kuvaa minua mielestäni aika hyvin. Olen luotettava, en pidä lavertelusta enkä valehtemisesta. Omatunto minulla taitaa olla kohillaan. Tykkään panostaa asioihin joista olen kiinnostunut tai haluan saada hyvää palautetta, hyvänä esimerkkinä kaikki koulutyöt, esitelmät yms. Saatan ahertaa työtä viimeisen tippaan asti, jos se on minulle tärkeä. Myöskin tulee helpottunut ja ihana tunne jos itsekin tiedän että työni on onnistunut. Mutta hirmuisen kärsivällinen en kuitenkaan ole, maltti kyllä pettää. Varsinkin jos sama asia täytyy tehdä monta kertaa uudestaan, silloin saatan olla jo itkun partaalla ja erittäin turhautunut.

Joten Puuskupuh voisi olla se minun tupani. Luihuisen vahvuutta minulla ei ole, olen hirmu herkkä ihminen. Rohkelikon rohkeus minulta myöskin puuttuu, pelkään jopa joskus pimeää. Mutta korpinkynsikin saattaisi olla tupani, tykkään myös opiskella. Ajattelen valintojani tulevaisuuden kannalta, joihinkin aineisiín panostan mutta jotkut aineet eivät vastaa harkitun ammattani pääkuvaa jolloin en niin paneudu siihen. Mutta kokeilen silti saada siitä kiitetyn arvosanan. Olen aikamoinen yrittäjä.

Itse tietysti haluaisin kuulua Rohkelikkoon, olen aina ajatellut että sinne haluaisin. Toisaalta syy siihen saattaa olla se, että siellä ovat myös Harry, Ron sekä Hermione. Kaikki ns. päähenkilöt. Sillä jos vaikka tämä triio olisikin mennyt esimerkiksi Luihuiseen voisi olla hyvinkin mahdollista että minäkin haaveilisin sinne pääsystä. Joten tämä halu ei välttämättä olisi niin aito, pitemminkin massatyyppinen.

Mutta voisin uskoa että Puuskupuh, miten testin mukaan, voisi olla se minun tupani kuitenkin. En kuitenkaan mene ihan takuuseen. Ottaa minustakin nytten selvää ! :D. Olen tälläinen aprikoijaihminen. Mietin ja mietin, aprikoin. 

Ja niin, voisiko joku ihana ihminen kertoa että mistä löytäisin sen englanninkielisen testin? Kun olen tehnyt vain tämän sivuston suomenkielisen.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2007, 11:36:57 kirjoittanut Fleurosa »

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #34 : Heinäkuu 29, 2007, 00:29:56 »
Tein tuon pitkän, englannin kielisen testin:

Rohkelikko: 70
Korpinkynsi: 72
Puuskupuh: 66
Luihuinen: 70

Testi osui aika oikeaan. Olen halunnut olla Korpinkynsi, ehkä aina. Olen ihan hyvä koulussa (itsekehu haisee!), ja opin nopeasti kunhan vain jaksan yrittää. Laiska minä olen, ja vähän ylpeä. Mutta luulisin että Korpinkynnessä viihtyisin hyvin, jos minut sinne lajiteltaisiin. Öh.. testissä sanottiin Korpinkynsien pyrkivän olevan kilttejä. En ole kauhean kiltti omasta mielestäni, varsinkaan niille joista en pidä. Mutta kaikesta huolimatta;

Kenties viisas Korpinkynsi
on koti sun alttiin mielen.
Siellä älykkäät ja terävät oppii
yhdessä taikuuden kielen.

Luihuinen ja Puuskupuh eivät muistuta minua melkein ollenkaan. Tai, olen vähän pahis mutta en kuulu Luihuiseen :D Puuskupuhit ovat ahkeria, ja sitä minä en ole. En jaksa yrittää liikaa, paitsi tietyissä harvoissa asioissa. En ole viekas kuin Luihuinen, mutta arvostan aitoutta siinä missä muutkin. On tyhmää esittää jotain muuta mitä minä en ole.
Yllättävän tasaisesti menivät nuo tulokset. En tunne itseäni luihuismaiseksi enkä puuskupuhimaiseksi, silti nämä näyttävät osoittavan että minä kuulun heihin.. olisin varmaan kinkkinen tapaus lajitteluhatulle lajittelutilaisuudessa :D

Toinen mikä tuntuu omalta kotituvalta on Rohkelikko. Pidän salaisuudet ja olen uskollinen, rohkeakin - vaikka on pieni vesikammo ja korkeanpaikankammo mutta ne ovat sivuseikkoja :D Minulla on paljon sitä "koiranrohkeutta". En ole missään tosi hyvä, mutta uskollinen ystävä olen ja omistan muutaman todella pitkäaikaisen ystävyyssuhteen. Ystävät ovat tärkeitä.

\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Mantikori

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Heinäkuu 29, 2007, 13:22:01 »
Olisin luultavasti Rohkelikko tai Puuskupuh. Mutta enpä menisi vannomaan mitää Luihuisestakaan.
Korpinkynsi en voisi olla, koska suoransanoen, en ole hyvä missään. Korpinkynnethän ovat teräviä päästään?
Puuskupuh, noh.. Olen hyvin lojaali ystävä, mutta en ole kovin avoin enkä tule hyvin toimeen muiden kuin ystävieni kanssa. Puuskupuhithan ovat ns. "kaikkien kavereita"
Rohkelikko, olen, kuten aiemmin sanoin. Lojaali ystävilleni. Valitsen aina ystävieni edun ennen omaani. Näin suoraan sanottuna kuolisin ystävieni puolesta. Olen siis jollain tapaa jalo?
Luihuinen voisin jossain sisimmissäni olla, mutta en ole kovinkaan kunnianhimoinen yms.

Poissa Codename

• Maagi Codee
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Linnunradan huispaavat certemursut ;)
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #36 : Heinäkuu 30, 2007, 10:44:09 »
Rohkelikko 57 p
Korpinkynsi 69 p
Puuskupuh 71 p
Luihunen 57 p

Niukalla kahden pisteen erolla näytän olevan Puuskupuh! No, vähän odotinkin tätä, mutta uskon, että jos olisin Tylypahkassa, niin olisin varmaan Korpinkynnessä, joka olikin minulla toisena. Onneksi sentään jäi Luihunen vähän taaemmaksi. Näköjään, kun oli noin tasasta, niin minulla on vähän kaikkien luonteenpiirteitä, mutta eniten kyllä Puuskupuhin ja Korpinkynnen. Mieluiten tuloksen ykkösenä olisi kuitenkin ehkä ollut Rohkelikko, mutta kyllä se Puuskupuhikin on hyvä.

"Ehkä on luonteesi rehti puuskupuh,
 siunuun aina voi luottaa,
 ei malttisi petä ja aherrus sulle,
 vain silkkaa iloa tuottaa."  
Toivo on pylväs, joka pitää maailmaa pystyssä. | Kurkista sisään ;D | "Vaikka kaikki saa unohtua, kiitos siitä, kun liiankin kauan jaksoit mua. Huolit hulluuttas puolikkaan, enempää en oo osannut koskaan antaakaan." |

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Heinäkuu 30, 2007, 12:13:18 »
Hm, kappas vastaukseni oli kadonnut jonnekkin, joten tein testi uudelleen. Tulos oli seuraava, sellainen kuin sen odotinkin olevan...

Rohkelikko 69
Korpikynsi 80
Puuskupuh 93
Luihuinen 26

...eli lajitteluhattu sanoi, että olisin Puuskupuh. Tämä ei ollut yllätys, olen tehnyt toisiakin testejä ja sieltä olen saanut saman vastauksen.

Tuvat ovat hyödyllisä, jotta voidaan jakaa samanlaisia ihmisiä samoihiin tupiin. Tuvat ovat kuin perhe, jossa vietetään melkein koko vuosi yhdessä, joten paras on että saman kaltaiset jakavat kokemukset yhdessä. Miettikää, jos kaikilla olisi yhteinen oleskeluhuone ja siitä sitten makuusaleihin. Jos näin olisi Draco ja Harry olisivat kerenneet jo tappaa toisensa...
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #38 : Heinäkuu 30, 2007, 13:25:04 »
Tuota testiä en jaksanut tehdä, koska se on englanniksi ja mun enkun taidoilla siihen menisi tosi kauan. Muut testit antavat yleensä vastaukseksi Luihuinen, jotkut myös Rohkelikko. Korpinkynteen en kuuluisi ainakaan. En ole viisas, enkä tunne olevani tosi hyvä missään. Puuskupuhkaan ei tunnu sopivalta tuvalta. En ole kovinkaan ahkera. Kokeisiin luen aina päivää tai paria ennen koetta ja kaikki muutkin hommat jää aina viime tippaan. Luulenpa että kuuluisin Luihuiseen. Olen joskus kunnianhimoinen ja ovela, mutta ilkeä minä en ole.

Mielestäni tuvat on hyvä asia. En osaisi kuvitella Tylypahkaa ilman tupia.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #39 : Elokuu 01, 2007, 01:10:46 »
Rohkelikko
En ole ainakaan rohkelikko, sillä pelkään aika paljon käärmeitä, raiskaajia yms. En ole myöskään seikkailunhaluinen, en edes halua matkustaa ulkomaille.

Luihuinen
Olen todella kunnianhimoinen ja voisin mennä vaikka läpi harmaan kiven. Lisäksi olen aika ovela. En kuitenkaan ole ilkeä enkä voisi kuvitella pitäväni muita ihmisiä itseäni huonompina.

Korpinkynsi
Olen lukutoukka ja pidän oppimisesta. Pidän älyllisistä haasteista ja pitkistä teoriaopinnoista. Olen aika älykäs ja ikävä kyllä joskus tulee hetkiä jolloin pidän jotakuta itseäni tyhmempänä. En ole ajatellut niin kenestäkään vuotislaisesta (te olette kaikki ihanan fiksuja) vaan koulussa/yliopistossa opiskelutovereiden jutut on välillä aika hölmöjä.

Puuskupuh
Minuun voi luottaa ja olen ahkera. En ole kuitenkaan kovin avoin enkä ns. kaikkien kaveri in-real-life. Vuotiksessa tosin pyrin olemaan kaikkien kaveri mutta meitä vuotislaisiahan yhdistää Harry Potterit. En voi kuvitella olevani ystävä sellaisten kanssa joiden kanssa minulla ei ole mitään yhteistä.

Loppupäätelmä
Olen luultavasti Korpinkynsi. Jokin pari vuotta sitten tekemäni suomenkielinen tupatesti lajitteli minut sinne ja minulla on eniten Korpinkynteen viittaavia luonteenpiirteitä.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Omppuli

• Teeholisti
  • Vuotislainen
  • Tyystin hassahtanut otus
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #40 : Elokuu 01, 2007, 16:18:56 »
Laitan vähimmäisyys järjestyksessä.

Korpinkynsi
Ehei. Minua ei tänne saisi vaikka kuinka tungettaisiin. Minä en ole mikään älykkö, enkä oikeastaan kunnianhimoinenkaan. Siis ei.

Luihuinen
Olen liian kiltti luihuiseen, vaikka olenkin antanut itsestäni sen kuvan että olen luihuinen. Olen liian kiltti sinne. En ole häijy enkä ovela, paitsi joskus. Ja pelkkä ajatus siistä että minut olisi kasvatettu "Kuraveriset kuolemaan!"-tyylillä saa minut värisemään.

Puuskupuh
Tänne minä voisin sopia, olen luotettava ja aika kiltti, mutta sitä ahkeruutta minussa ei ole. Mutta minä luulen että ei ehkä.

Rohkelikko
Tämä on varmaan minun tupani, koska olen rohkea ja auttaisin ystäviä todellisessa hädässä. Uskallun ihan hyvin uusiin kokemuksiin. Kuljen Puuskupuhin ja Rohkelikon rajalla.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #41 : Elokuu 01, 2007, 20:55:08 »
Olenkin jo pitkään miettinyt, että mihinkähän tupaan minäkin joutuisin. Sovin oikeastaan kaikkiin :/

ROHKELIKKO
Kyllä minä aika rohkea olen. Siis ihan hyvin voisin tännekkin mennä!

LUIHUNEN
Olen aika ovelakin, ja välillä melko ilkeä... Miksei siis?

KORPINKYNSI
Olen viisas, älykäs jne. Kouluissa tulee hyviä numeroita (eli ysiä ja kymppiä), joten en minä tyhmäkään ole. Tännekkin siis...

PUUSKUPUH
Olen minä aikamoinen ahertaja ja rehti ja luotettava. Malttia multa ei kyllä löydy paljoakaan... Silti sopisin Puuskupuhiinkin.

Ei hajuakaan, minne joutuisin siis. Ehkei kumminkaan Luihuseen, vaikka olenkin ovela. Olen mieluusti se ainoa ovela koko porukasta, en tahdo kymmenittäin ovelia tyyppejä ympärille. Ehkei myöskään Puuskupuhiin, aherrus kun ei silkkaa iloa tuota. Ja se maltti... Ei sitä minulla ole.
Eli siis Korpinkynsi tai Rohkelikko! Kävisin omasta mielestäni molempiin... Jaa-a.

----
Pah, mä tein sen testin sitten. Semmosen tunnin vai puoli tuntia täs suomentelin sanoja, joita en ollut koskaan kuulutkaan, mutta lopulta mä sen testin sain kuin sainkin tehtyä. Tässä nämä tulokset:

78 - Gryffindor
58 - Ravenclaw
49 - Hufflepuff
64 - Slytherin

Että kiva. Justiinsa siinä järjestyksessä, kun mä ne omassa päässäkin olin ajatellut. Tiedetään, mä sanoin jo tuolla aiemmin, että en haluaisin mennä Luihuseen, kun tahon olla se ainoa ovela kolmen metrin säteellä ;D Mutta silti, luonteen puolesta mä olisin sinne ollut menossa kuiteskin. Sitten se Korpinkynsi, sillä olen edelleen älykäs, ja vipana huvlepuvvi, eli Puuskupuh, koska... Mä jotenkin käsitän sen 'nössöjen porukkana'. Siis liian nössönä mun tuvakseni. Jotenkin on tullut käsitys kilteistä ja hiljaisista ja aina ah, niin tottelevaisista huvlepuvveista, etten mä näin räikeenä persoonana sopisi sinne lainkaan.
Ja Rohkelikkohan se lopulta sitten oli. Mä olen rohkea (no, en nyt juokse miekka sojossa lohikäärmettä päin, mutta silleen toisella tapaa rohkea...), ja vähän semmonen mitä-väliä-säännöillä-nyt-on?-asenne. Siis en ajattele niin, että niillä ei ole mitään väliä, vaan niin, että voihan niitä aina vähän rikkoa... x) Säännöt on tehty rikottaviksi, eiks jeh? ;D Ja jos joku ihmettelee, miten mä olen keksinyt, ettei Rohkelikot noudata sääntöjä, niin sanonpa muutaman sanan ja nimen: Kelmit, Fred ja George, Hermione, Harry ja Ron. Miettikääs kunnolla, monta kertaa ovat herrat ja leidi rikkoneet sääntöjä. Niinpä.

Tunnen itseni siis hyvin, ja olen pesunkestävä rohkelikko. (pesunkestävä ei tarkoita sitä, että minut saisi änkeä pesukoneeseen)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2007, 19:21:53 kirjoittanut Suvituuli »
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Meredith

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Elokuu 01, 2007, 21:39:39 »
Rohkelikko 65
Korpinkynsi 70
Puuskupuh 54
Luihuinen 78

Luultavasti testi on aivan oikeassa. En ole erityisen rohkea tai ahkera, päinvastoin, pelkään aika paljon kaikenlaista ja olen äärimmäisen laiska ihminen, joka koittaa suoriutua kaikista töistä siirtämällä ne muille tai yksinkertaisesti muka unohtamalla. En kuuluisi kumpaankaan tupaan missään tilanteessa. Rohkelikkoon olisi ehkä hauska kuulua - onhan se kirjojenkin päätupa ja on annettu olettaa, että se olisi ainoa oikea ja paras. Mutta kuitenkaan en olisi siellä kuin kotonani.

Olen hyvin kunnianhimoinen ihminen ja olen kieltämättä ihan hyvä koulussa, pitävät jonakin hikkenä. Mutta olen myös äärimmäisen itsekeskeinen persoona, joka kyllä pelastaa ensin oman nahkansa ja vasta sitten miettii jos vaikka muitakin voisi hieman jeesata. Olen todellakin luihu ihminen. Ja välillä myös äärimmäisen ilkeä ja loistava naljailemaan ihmisille. Niille harvoille joita pidän kavereinani olen ystävällinen, mutta sitten muiden kohdalla en tunne pienintäkään pistosta jos satun hieman selän takana puhumaan jotain epämääräisiä. Epäilemättä en kuuluisi kunnollisten ja tunnollisten Korpinkynsien joukkoon.

Ja jos noita personality-testejä jaksaisin tehdä, niin luultavasti olisin joku hermionen ja dracon välimuoto. itsekeskeinen ilkeä pieni hikke.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #43 : Elokuu 04, 2007, 16:25:29 »
SLYTHERIN! (luihuinen)

Ensiksikin kannatan Lordi Voldemortia. OLen ilkeä, jos sille päälle satun. Ovela ja omia etujaan ajava, jep, minuuun tuokin viittaa. Lisäksi en mielestäni ole mikään maailman rohkein ihminen, enkä todellakaan jaksa keskittyä tunnilla, mieluummin heitellen jotakuta koulutovereistani ärsyttävillä viesteillä.
Toisaalta jos ajattelee samalla lailla kuin esimerkiksi Suvituuli, myös minä sopisin muihinkin tupiin, mutta Luihunen on mielestäni todennäköisin. MOnet tuttuni sanovat, että kuuluisin Korpinkynteen, koska saan aina niin hyviä numeroita ja olen kuulemma älykäs. NO onhan tuo tavallaan totta, mutta hei, olihan Tom Riddlekin todella älykäs lapsi ja silti Luihuisessa :D
muoks// TEIN TESTIN UUDELLEEN: (sama järjestys kuin viimeksi, mutta eri pistemäärä :DD)
Rohkelikko: 55
Korpinkynsi: 59
Puuskupuh: 44
Luihuinen: 84 Said Slytherin, "We'll teach just those whose ancestry is purest."

Slytherin students are typically cunning and hungry for power. Important members include Draco Malfoy (Harry's nemesis), Professor Severus Snape (head of Slytherin), and Lord Voldemort.

-Zenz
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2007, 22:00:30 kirjoittanut Zenzibar »
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

puchiko

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Elokuu 04, 2007, 21:15:59 »
Olen selvä Korpinkysi.
En väitäitseäni mitenkään fiksuksi tai viisaaksi, mutta minulla on se kipinä menestymiseen.
Ja lisäksi nautin opiskelusta todella paljon.
Rohkelikko en olisi ikinä, sillä en yksinkertaisesti ole rohkea. Olen kyllä valmis vaikka pelastamaan ystäväni vaikka oman henkeni
kustannuksella, että siinä mielessä olen ns. "jalo". Mutta olen suoraansanottuna pelkuri.
Luihuinen, hmm.. ei. Luihuisen ajatusmaailma ei vetoa minuun. Ovelaksi minua on kyllä joskus kutsuttu, mutta muuten ystävät ja
muu lojaalisuus vetävät pitkän kaulan luihuisuuteen.
Puuskupuh olisi se toinen vaihtoehto. Olen ahkera yms. mutta puuskupuhien sanotaan olevan todella toverillisia.
Minä olen enemmänkin hiljainen ja sisäänpäinkääntynyt olento.

Tehdäänpä testi..

Rohkelikko 65
Korpinkynsi 89
Puuskupuh 73
Luihuinen 54

Hmm.. kerrankin joku testi, joka on samaa mieltä kanssani. ^^;

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #45 : Elokuu 07, 2007, 11:43:32 »
Rohkelikko 60
Luihuinen 60
Puuskupuh 68
Korpinkynsi 77

Hassua. Minä aina kuvittelin olevani Rohkelikko, mutta enpäs ollutkaan. Aika moni varmaan haluaisi kuulua Rohkelikkoon, kuten halusin minäkin, eikä se ole ihme sinänsä, kun lukee mitä Rowling kirjoittaa - Rohkelikko on oikea supertupa kirjoissa. Ja muutenkin rohkea luonne ja sankariteot. Kukapa ei haluaisi olla Rohkelikko?

Luihuiseen minua ei saisi millään hinnalla. Ei se varmaan ole niin paha tupa, kuin kirjat antavat ymmärtää, mutta ei minusta silti ole juonittelemaan ja tavoittelemaan omaa etuani yli muiden.

Puuskupuh ei olisi paha tupa minulle sekään. Ennen se jäi vähän muiden varjoon, mutta kun aloin lukea Harry Pottereja alusta, olenkin ruvennut pitämään tästä tuvasta. Tyhmää, kun Puuskupuheilla on vähän tyhmemmän ihmisen ja keskivertotallaajanleima otsassaan. Mielestäni ihan turhaan - ajatellaan vaikka sankarillista Cedric Diggorya, joka olisi ihan hyvin voinut olla Rohkelikko tai Korpinkynsi.

Minusta tulikin sitten Korpinkynsi. Myönnetään, olen aika kirjaihminen ja saan koulusta hyviä numeroita, mutta mieluummin minä kuuluisin sinne Rohkelikkoon. Vaikka Korpinkynnestäkin tulee hyviä velhoja, en osaa kuvitella itseäni siihen tupaan. Minun älynlahjani kun esiintyvät vain siinä tilanteessa, kun minä haluan niiden esiintyvän, mikä ei olekaan sitten niin kovin usein...
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Elokuu 09, 2007, 19:17:32 »
Mielestäni tuvat ovat ihan hyvä asia, vaikka minua ärsyttääkin se, kuinka yleistäviä ne joskus ovat: kaikki luihuiset ovat läpeensä pahoja ja kaikki rohkelikot äärimmäisen urheita. En myöskään pidä siitä, että Tylypahkan oppilaat jakautuvat kirjoissa neljään eri ryhmään, joiden välillä on ajoittain vihanpitoa (luihuinen vastaan muut) ja joista kaksi on selvästi enemmän muita esillä (niin sanotut päätuvat rohkelikko ja luihunen). Periaatteessa tuvat ovat kuitenkin varsin selkeyttäviä Pottereiden kaltaisessa monipuolisesta juonesta koostuvassa kirjasarjassa, joten ei minulla ole mitään niitä vastaankaan.

Rohkelikko 57%
Korpinkynsi 77%
Puuskupuh 65%
Luihuinen 67%

Luulisin, että testi on minun suhteeni aivan oikeassa. Uskoisin kuuluvani ensisijaisesti korpinkynteen, jos minut lajiteltaisiin johonkin näistä neljästä tuvasta. Olen kunnianhimoinen, ahkera, viisas, vastuuntuntoinen ja voitontahtoinen ihminen. Minulla on tapana tehdä kaikki huolellisesti viimeisen päälle, eikä jättää asioita sattuman ja tuurin varaan. Haluaisin myös kuulua näistä tuvista korpinkynteen, uskoisin tuntevani oloni varsin kotoisaksi siellä.

Korpinkynnen jälkeen toiseksi todennäköisin vaihtoehto minulle on varmaankin luihuinen, koska olen jossain määrin itsekäs, kateellinen ja ilkeä ihminen. Pelastaisin ensin oman henkeni ja vasta sitten muut, jos se on enää mahdollista. Ajattelen ensisijaisesti omaa hyötyäni kuten luultavasti aika moni muukin. En kuitenkaan pidä itseäni niin epämiellyttävänä ja ilkeänä henkilönä, että luihuinen olisi minulle sopivin vaihtoehto. Muutamien ominaisuuksieni puolesta voisin hyvinkin sopia hyvin luihuiseen, mutta Pottereiden luihuiset on kuvattu pääsääntöisesti huomattavan paljon ilkeämpinä ja jopa pahantahtoisempina kuin mitä minä olen nyt tai olen koskaan ollutkaan.

En yllättynyt siitäkään, että testi osoitti puuskupuhin olevan minulle kolmanneksi paras tupa, koska olen ahkera ihminen joidenkin asioiden suhteen - toisaalta joidenkin asioiden hoitaminen saattaa kestää minulla kauan. Olen rehellinen ja luotettava niille, jotka ovat sitä minua kohtaan, samoin useimmiten ystävällinen. Rohkelikkoon taas en sopisi lainkaan, enkä sinne haluaisikaan. En ole erityisen rohkea henkilö, jättäydyn mieluusti syrjään hieman kauemmas tapahtumien keskipisteestä. Rohkelikoille tyypillistä on uhrautua pelastaakseen ystävänsä, mutta minä olen siihen liian itsekäs, vaikka ystävät merkitsevätkin minulle paljon.

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
« Vastaus #47 : Elokuu 13, 2007, 16:42:27 »
Korpinkynsi. Minulla ei koskaan ole ollut sitä joillakin Potter-faneilla olevaa vaihetta, jolloin ajatellaan olevansa rohkelikkoja. Siinä vaiheessa kun aloin itseäni johonkin tupaan lajitella, korpinkynsi tuntui heti omaltani. Kaikenlisäksi rakastan ylikaiken sininen-ruskea-yhdistelmää ja huoneeni sisustuksesta pomppaa kaksi asiaa erityisesti silmiin: sininen ja kirjat.

Minussa on myös minimalistisest luihuista. Ja tänä kesänä tunsin todella lyhyen hetken olevani rohkelikko. Onneksi sitten tulin järkiini ja olen nyt olen jälleen korpinkynsi lisättynä pienellä annosta luihuista.
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

tinttarella

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Elokuu 19, 2007, 20:03:22 »
Luultavasti olisin korpikynsi tai puuskupuh. En loppujenlopuksi ole kauhean rohkea, vaikken varsinaisesti mitään pelkkääkään. Käytökseni ja mieleni ei kuitenkaan kuvaa luihustakaan. Olen perusluonteeltani hyvin kiltti, ehkäpä välillä vähän liiankin. Ahkeruutta ja työnintoa on minulla niissä asioissa, joista pidän.

Testiä en tehnyt, englanninkielen taito ei täysin riittäisi (turha niitä vaihtoehtoja on arvatakaan..) ja aikaakaan ei ole nyt siihen pitkään testiin. Joten omien pohdintojen perusteella sijoittuisin siihen puuskupuhin ja korpinkynnen välimaille.

jälkilisäys// Posityyhtynen vinkkasikin tuon suomalaisen testin, ja sen perusteella olisin Puuskupuuh :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2007, 18:15:15 kirjoittanut Calibor »

Poissa Dreik

• Fanpire
  • Vuotislainen
  • UuhLaLaahLaLaaLaLaahLaLaahLaLaa!!!
« Vastaus #49 : Elokuu 21, 2007, 17:28:19 »
Olisin itse varmaankin Rohkelikko tai Korpinkynsi. Olen fiksu ihminen ja usein aikas rohkea. En pelkää erilaisia tilanteita tai kipua. En siedä, jos lähettyvilläni on joku ihminen, joka yksinkertaisesti ei älyä mitään. Korpinkynnessä olisin älykköjen ympäröimä, mutta toisaalta haluaisin itse myös loistaa joukossa. Kunnianhimon puolestani olisin Luihuinen. En kaihda keinoja ja osaan olla oikein ovela tietyissä tilanteissa. Mutta koska Ron on Rohkelikko, haluaisin minäkin olla! <3
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2007, 17:32:56 kirjoittanut Dreik »
Lukekaa Hömppätarinaa, se kasvattaa oven narinaa... ;)