Kirjoittaja Aihe: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?  (Luettu 118481 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?
« Vastaus #150 : Marraskuu 04, 2008, 19:58:41 »
Ensimmäinen testi

You Scored as Slytherin

Slytherin    
   63%
Huffelpuff    
   50%
Rawenclaw    
   50%
Gryffindor    
   38%

Toinen testi

You Scored as Slytherin

Slytherin    
   65%
Hufflepuff    
   52%
Ravenclaw    
   43%
Gryffindor    
   37%

Hp - fanien testi

Rohkelikko

http://www.timidity.org/tests/sortinghat.html

Slytherin

http://www.personalitylab.org/tests/ccq_hogwarts.htm

82% Slytherin

71% Gryffindor
70% Ravenclaw
55% Hufflepuff
--

Olen vastannut tähän topiciin jo aiemminkin, mutta päivittelimpä silti hiukan lisää näitä testi tuloksia. Luihusena ilmeisesti vieläkin mennään!
Kaikkien näiden mukaan Luihuset eivät ole kovinkaan kivaa porukkaa. Niin no ehkä osa porukasta on aika ilkeää, mutta itseäni kuvaa eniten juuri Luihuisten piirre keksiä keinot päästäkseen pinteestä kuin pinteestä voittajana (oli se sitten äidinkielen otsikkoaineen palautus ajoissa tai sitten jokin erimielisyys ystävien tai auktoriteettien kesken).

Tein muuten tuon viimeisimmän testin viime heinäkuussa ja silloin tulokset näyttivät tältä:
Luihuinen - 75%
Korpinkynsi - 67%
Puuskupuh - 62%
Rohkelikko 60%
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2008, 18:44:34 kirjoittanut Heli »
"That boy’s soul is not yet so damaged,” said Dumbledore. “I would not have it ripped apart on my account.”
“And my soul, Dumbledore? Mine?”

Poissa Evilheart

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Taivaskiiturit, neiti kapteeni
« Vastaus #151 : Marraskuu 17, 2008, 16:28:15 »
Itse olen luihuinen ja ylpeä siitä.
Testeissä olen 89% Luihuinen ja loput Rohkelikko.
Aina olen näitä piirteitä itsestäni löytänyt ja olen hyvin mielissäni tuvasta johon 'kuulun'.
Luihuiset osaavat olla omalla tavallaan rehtejä, mutteivät jokaiselle.
Olen hyvin kilpailuhenkinen jne.
Rohkelikosta voin sanoa että olen kuitenkin rohkea ja vilpitön, melko samoin perustein kuin Hermione valittiin leijoniin, on minussakin pieni osa häntä.
I wanna spend my nights and days between your arms
Every day breathing your love
And even in my dreams I wanna be kissing your lips
Baby, breathing your love

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #152 : Joulukuu 02, 2008, 17:48:02 »
Ei Puuskikseen, sillä se on älykköjen tupa. Korpinkynsi on kaikille normaaleille, tosin rohkelikko on mielessäni heti toisella sijalla:)

Minun nähdäkseni Korpinkynsi nimenomaan on se "älykköjen tupa". Ja voiko edes sanoa, että Tylypahkassa on tupia sankareille, pahiksille, älyköille ja sitten neljäntenä niille normaaleille? Asia ei ole niin mustavalkoinen.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Rosgakori

• Ankeuttaja
« Vastaus #153 : Maaliskuu 10, 2009, 17:32:04 »
Luihuinen

Tai voihan olla että Luihuisesta
sä löydät ystävät aidot.
Ovelat velhot ei keinoja kaihda,
ovat tarpeen kaikki taidot.

Luihunen voisi olla se, mitä haetaan.En sovi Rohkelikkoon, sillä en ole uhrautuvaista tyyppiä. Puuskupuh ei oikein ole alaani, sillä en ole ahkera opiskelia. Luihuisen asenne ja urheus oman nahan pelastamiseen ovat maailmassa käytännöllisiä. Ja rikkoisin perinteen, enkä olisi paha.

Korpinkynsi

Kenties viisas Korpinkynsi
on koti sun alttiin mielen.
Siellä älykkäät ja terävät oppii
yhdessä taikuuden kielen.

Korpinkynsi. Vaikeaa, sillä arvostan alykkyyttä paljon, ja kohtuufiksukin olen (ei, en ole itserakas), joten se olisi toinen vaihtoehto.

Bluekki

• Ankeuttaja
« Vastaus #154 : Maaliskuu 10, 2009, 22:13:29 »
Lainaus
Luihuinen

Tai voihan olla että Luihuisesta
sä löydät ystävät aidot.
Ovelat velhot ei keinoja kaihda,
ovat tarpeen kaikki taidot.

Luihuinen voisi olal oma tupani, lähinnä sen vuoksi, että en koe kuuluvani noihin muihin millään tavalla. En ole erityisen rohkea, älykäs tai ahkera. Puuskupuhiin vetää vain tuo rehellisyys, luottamus/tms. asiat. Sen sijaan tietty oma "ilkeämielisyyteni" ja tuo keinojen kaihtamattomuus ovat asioita, jotka vievät askeleitani Luihuiseen.

Jos itse saisin valita niin olisin Luihuinen.

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #155 : Maaliskuu 10, 2009, 22:35:21 »
Puuskupuh

Ehkä on luontosi rehti Puuskupuh,
sinuun aina voi luottaa,
ei malttisi petä ja aherrus sulle
vain silkkaa iloa tuottaa.

Puuskupuh olisi luultavasti minun tupani. Kaikki nuo yllä olevat suunnilleen täsmäävät, paitsi ehkä "aherrus sulle vain silkkaa iloa tuottaa." Teen kyllä töitä aika tunnollisesti, mutta kyllä ne ottaa toisinaan päähän aika tavalla....
En osaa oikein ajatella kuuluvani mihinkään muuhun tupaan. En ole järin rohkea kuten Rohkelikko, enkä nyt niin viisas kuin Korpinkynteen vaadittaisiin ja Luihuinen vain tuntuu niin pahalta, tai jotain. Tai no, osaan kyllä halutessani (tahattomasti myöskin) olla erittäin ilkeä, mutta yleensä en halua tarkoittaa pahaa kellekkään...?
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Rosgakori

• Ankeuttaja
« Vastaus #156 : Maaliskuu 10, 2009, 22:50:25 »
Puuskupuh

sinuun aina voi luottaa,

Puuskupuh olisi luultavasti minun tupani. Kaikki nuo yllä olevat suunnilleen täsmäävät, paitsi ehkä "aherrus sulle vain silkkaa iloa tuottaa." Teen kyllä töitä aika tunnollisesti, mutta kyllä ne ottaa toisinaan päähän aika tavalla....
En osaa oikein ajatella kuuluvani mihinkään muuhun tupaan. En ole järin rohkea kuten Rohkelikko, enkä nyt niin viisas kuin Korpinkynteen vaadittaisiin ja Luihuinen vain tuntuu niin pahalta, tai jotain. Tai no, osaan kyllä halutessani (tahattomasti myöskin) olla erittäin ilkeä, mutta yleensä en halua tarkoittaa pahaa kellekkään...?

Puuskupuh oli tarkemman mietinnän jälkeen vähän siinä rajamailla tuon korpinkynnen kanssa. Ahkeruuteni on niin tapauskohtaista, niin en sitä viitsinyt tähän laittaa. Luihuis-mielipiteestäsi tuli itsellä viellä mieleen se, etten olisi ilkeä, mutta Ovelat velhot ei keinoja kaihda, ovat tarpeen kaikki taidot.-kohdan voi ymmärtää niin usealla eri tavalla. Tai sitten olen Luihuinen samasta syystä kuin Kalkaros. Ehkäpä lajittelen itseni liian nopeasti.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2009, 23:10:16 kirjoittanut Rosgakori »

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #157 : Huhtikuu 09, 2009, 09:54:28 »
En ole ikinä oikeastaan sen kummemmin miettinyt, mihin tupaan voisin kuulua, vaan lähinnä sitä, mihin tupaan haluaisin kuulua. :D

Pienenä halusin aina olla rohkelikko, koska Harry ja kumppanitkin olivat siellä. Rohkelikot kuvataan muutenkin kirjoissa kivoiksi, heidän oleskeluhuoneensa on mukava ja ryhmähenki hyvä. Nykyään Rohkelikko olisi minulle vihoviimeinen tupa: pelkään vähän kaikkea ja olen kotihiiri, joka ei viihdy sen kummemmin seikkailemassa missään erikoisissa paikoissa. Lisäksi jatkuva kissanhännänveto luihuisten kanssa voisi olla oikeasti aika ärsyttävää. :<

Myöhemmin mietin, että jee, minustahan tulisi hyvä korpinkynsi. Olen hyvä koulussa ja tykkään oppia uusia juttuja, ja samanhenkinen porukka voisi olla aika kiva juttu. Vaikka tykkäänkin (yleensä) koulusta, olisi oikeasti vähän ahdistavaa, jos koko kaveriporukka (kaverit kun kuitenkin tulevat suurin osa omasta tuvasta) olisi kauhean koulumyönteisiä ja lahjakkaita ja sitten olisi itse ihan pihalla kaikesta. Ei siis tännekään, ainakaan kauhean mielellään. Hyvä kakkosvaihtoehto kyllä. (Sitä paitsi Korpinkynnellä on kivoimmat tupavärit!)

Luihuiseen en koskaan kauheasti halunnut: ihmiset siellä vaikuttavat kirjoissa kauhean ilkeiltä, mutta nyt ficcejä lukiessani olen huomannut, että onhan siellä oikeasti ihan mukavia ja mielenkiintoisia ihmisiä. En kuitenkaan usko, että se jatkuva sukujen ylistäminen olisi kauhean kivaa. Ilkeyteni (joo osaan olla joskus harvoin ilkeä :D) ja sellaisen puolesta kyllä sopisin tupaan, mutta en usko edelleenkään haluavani sinne, mieluummin sitten siihen tupaan, johon nyt tässä pohtiessani oikeasti päädyin: puuskupuhiin. Tykkään touhuta, höslätä ja häslätä erilaisten vapaaehtoisjuttujen kanssa, olen (ainakin teoriassa joskus) ahkera ja tykkään tehdä töitä, ainakin silloin, kun työ on kiva. Vaikka puuskupuheilla on kirjoissa vähän sellainen tyhmien ihmisten maine, ei asia mielestäni ole ollenkaan niin. Voi ihminen olla ahkera olematta tyhmä, vaikka olisi totta kai mukavaa olla niin fiksu, ettei oppimisen eteen tarvitsisi tehdä kauheasti mitään ja... joo. :D

... mutta ää, en mä ole kärsivällinen ihminen. :(((((( Pitää varmaan miettiä uudestaan tätä juttua. :D
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poissa apupyörä

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #158 : Huhtikuu 09, 2009, 19:24:46 »
Jaa a enpä tiedä.

Tupatestien mukaan kuuluuisin Korpinkynteen. Koulussa pärjään kyllä lukemattakin melko hyvin (ka 8,5) ja jos jaksaisin lukea niin varmasti vielä paremmin. Korpinkynsi on siitä mukava tupa kirjoissa, että he eivät osallistu Rohkelikon ja Luihuisen jatkuvaan nälvimiseen.

Puuskupuhkaan ei osallistu Luihuisen ja Roheklikon nokitteluun, mutta en usko että se olisi minun tupani, sillä puuskupuhit kuvataan kirjoissa lojaaleina ystävinä ja ahkerina oppilaina. Olen päästä varpaisiin patalaiska asioiden suhteen jotka eivät kiinnosta ollenkaan ja koulu on yksi niistä. Puolustan kyllä ystäviäni ja pidän salaisuudet jne, mutta loppujen lopuksi olen hyvin mukavuudenhaluinen ja vältän ylimääräistä työtä niin koulun kuin ystävien eteen viimeiseen asti.

Rohkelikkoon totta kai halusin kuulua pienempänä kun aloitin kirjojen lukemisen, koska rohkelikot ovat rohkeita, puolustavat toisiaan ja päähenkilöt ovat rohkelikkoja. Nyt vähän vanhempana olen enemmän sitä mieltä, että rohkelikot ovat melkein yhtä pahoja kuin luihuiset ylemmyydessään ("Rohkelikko on paras") elleivät pahempiakin sillä luihuiset sentään myöntävät olevansa ylpeitä puhdasverisyydestään ja sanovat suoraan pitävänsä muita huonompina. Totta kai arvostan rohkelikkojen yhteistyötä ja he sentään hyväksyvät joukkoonsa kaikki, eivät vain puhdasverisiä.

Luihuinen voisi olla oma tupani, sillä olen melko itsekäs ja oman arvoni tunteva (joskus melkein muiden kustannuksella). Pienempänä en tykännyt luihuisista sillä heidät kuvattiin kirjoissa ilkeinä ja pelkästään omaa etuaan ajavina, mutta luihuisten eduksi täytyy myöntää, että he sentään halveksuvat muita avoimesti. Sitä paisti minusta tuntuu, että luihuisilla on joka tapauksessa hyvä yhteishenki vaikka he ovatkin itsekkäitä ja luihuja.

Hmmm... enpä tainnut päästä puusta pitkään :D. Jokaisella tuvalla on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta luulisin päätyväni Korpinkynteen tai Luihuiseen.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #159 : Huhtikuu 11, 2009, 10:17:47 »
hmm... onko tupaa lievästi pahoinvoiville??

Ensimmäisenä uskon, että kuuluisin korpinkynsiin, koska olen aika älykäs (en kehu itseäni, mut miks kaikki sanoo niin?)
Muutenkin haluaisin korpinkynteen mm. sen oleskeluhuoneen sisäänpääsyn takia. Siinähän pitää aina vastata johoonkin
arvoitukseen/kysymykseen.

Korpinkynsi

Kenties viisas Korpinkynsi
on koti sun alttiin mielen.
Siellä älykkäät ja terävät oppii
yhdessä taikuuden kielen.

Sopii mulle hyvin...

Pienenä halusin tietysti olla Rohkelikko, niinkuin varmasti suurin osa Pottereita lukeneet.
Silloin ajattelin, että tottakai voisin päästä Rohkelikkoon, koska olen niin urhea ym...
Noh, nyt se on vähän toisin: mielestäni en enää millään sopisi Rohkelikkoon... Tai, en tiedä, en ole lajitteluhattu.
en halua Rohkelikkoon!

Voisin myös ihan hyvin olla Puuskupuh; olen aika ahkera, hiljainen ja sellaista.

Puuskupuh

sinuun aina voi luottaa,

hmm... Ota nyt näistä selvää... :|
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Spider

• omistaa liikaa jalkoja.
  • Vuotislainen
  • Dumdidum.
« Vastaus #160 : Huhtikuu 11, 2009, 12:10:09 »
Itse olisin varmaan korpinkynnessä. Opettajat aina kehuvat että olen älykäs (en nyt kersku!) mutta valittelevat etten koskaan käytä lahjojani. Ja muutenkin, en sopisi oikein rohkelikkoon, koska on pakko myöntää, että luultavasti tiukan paikan tullen pistäisin itseni muiden edelle, olen joskus aika pelkuri. Ja puuskupuhiin en sopisi, sillä olen joskus aika itsekäs, ja vähän laiskakin. Eikä tuo "ei malttisi petä" oikein sovi itseeni.

Ja minä myös tykkään pohdiskella asioita, en koskaan ole kunnolla rentouttanut mieltäni. Pyrin aina keksimään kaikelle loogisia selityksiä, ja olen jopa kehitellyt omia teorioitani historiasta. (juu oli vähän tylsää :D ) Tykkään myös oppia uusia asioita, kun sille päälle satun. Fysiikka, kemia ja eri kielet ovat oikeasti tosi mielenkiintoisia. Ja historia.

Mutta nyt alkaa pahasti tuntumaan siltä, että sopisin luihuiseenkin... kyllä minulta (kai) tiettyä oveluuttakin löytyy. Eikä minun nyt varsinainen pahis tarvitsisi silti olla. Ja kun minä en tosiaankaan uhraisi henkeäni muiden puolesta. Saatan kuulostaa aika itsekkäältä, mutta en voi sille mitään. En vain kykenisi siihen.
"I always knew I was a star, and now the rest of the world seems to agree with me."
~Freddie Mercury

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #161 : Huhtikuu 11, 2009, 14:24:24 »
Olen melko varma, että kuuluisin joko Korpinkynteen tai Luihuiseen. Rohkelikko ei tule kysymykseen, sillä minua ei hyvällä tahdollakaan voi luonnehtia erityisen rohkeaksi, ja Puuskupuhit vaikuttavat oikein superkilteiltä ja ahkerilta, enkä varsinaisesti koe olevani sellainenkaan.

Korpinkynsi olisi varmasti se paras vaihtoehto, sillä taidan olla jokseenkin älykäs ja hyvä koulussa (keskiarvo jotain 9,5 paikkeilla), ja tykkäänkin opiskelemisesta kovasti. Lisäksi rakastan keskustelua sellaisten ihmisten kanssa, joilla on paljon mielenkiintoisia ajatuksia, joten kovin vähä-älyisessä (anteeksi höpsö sanavalinta) seurassa koen olevani vähän hukassa, kun mielenkiinnon kohteet ovat ihan eri planeetalta. Korpinkynnessä varmaan tuntisin olevani juuri oikeassa paikassa.

Toisaalta myös Luihuinen olisi ihan varteenotettava vaihtoehto, sillä minulla on taipumus mennä sieltä, missä aita on matalin, ja pyrkiä menestymään oveluudella silkan rohkeuden sijasta. Vaikkei Pottereissa ole varmaan niin suoraan sanottukaan, olen aina ajatellut, että Luihuisessakin arvostetaan älykkyyttä, sillä oveluus ja älykkyys kulkevat lähes aina käsi kädessä. Ja kyllähän Luihuisessa varmasti on hyviäkin tyyppejä ollut, eivät kaikki ole pahoja (eihän esim. Kalkaros loppujen lopuksi ole ollenkaan paha!). Ja pakkohan se on myöntää, että jonkin asteisessa ilkeämielisyydessä ja kyynisyydessä on jotain viehättävääkin...
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #162 : Huhtikuu 11, 2009, 15:11:57 »
Tupa testien mukaan Luihuiseen. Ystäväni ovat samaa mieltä. Itse olen Rohkelikon ja Luihuisen välissä. Puolustan aina ystäviäni, mutta en tiedä olenko kovinkaan uhrautuvaa tyyppiä. Saan yleensä itseni ulos ongelmista puhumalla ja suostuttelemalla. Sen takia en joudu ikinä jälki-istuntoihin vaikka järjestäisinkin tappelun. Puuskupuhiin meno olisi mahdotonta, koska en ole kamalan avulias ja ystävällinen tyyppi. Olisin aika varmasti Luihuinen.
Osaan myös olla tahtoessani hyvin ivallinen ja omahyväinenkin, mutta yleensä tarvitsen taakseni muitakin ihmisiä. Vähän dracomainen piirre tiedän. Korpinkynteen en voisi kuulua koska en jaksa yleensä keskittyä tunneilla tai ole muutenkaan erityisenjärkevä.

Luihuiseen siis. :D

Poissa Eulalia

• Tahmatassu
  • Vuotislainen
  • They say that promises sweeten the blow
« Vastaus #163 : Huhtikuu 11, 2009, 15:26:06 »
Minusta tuntuu, että tuon kuvailun (sekä rehellisin mielin tehtyjen testien) perusteella olisin luihuinen. Minulle muutama aito ystävä on tärkeämpää kuin suuri porukka puolituttuja ympärillä. Olen myös luonteeltani peruslaiska, ja vaikka olenkin mielestäni ihan kiltti, niin olen myös ovela. En tykkää juuri näyttää negatiivisia tunteita suoraan, vaan mieluummin sitten kihisen joko yksikseni tai sitten niiden luottoystävien kanssa kokemastani vääryydestä. Ja kun minulla on jotain hampaankolossa, niin en välttämättä ole kovin reilu. Ja kyllä, olen suoraan sanottuna aika kavala ja ovela. Jos haluan jotain, niin olen kyllä valmis juonittelemaan jonkin verran saadakseni sen. En nyt tietenkään ikinä ketään vahingoittaisi, mutta järkeilen mielelläni erilaisia keinoja saavuttaa haluamani.

Seuraavaksi todennäköisimmin olisin varmaan Korpinkynsi, sillä olen juuri edellä mainitunkin perusteella aika teoreettinen. Rakastan mahdollisuuksia, ja tykkään, että (satunnainen) fiksuuteni huomataan. Ei ole mielestäni mikään häpeä pärjätä hyvin koulussa ja osoittaa tietävänsä jonkin muiden mielestä ehkä turhankin asian. Rakastan siis oppimista.

Puuskupuh en osaisi oikein kuvitella olevani, mutta silti olisin varmaan sitä enemmän kuin rohkelikko. Olen siis oikeasti aika kiltti, minkä vuoksi minun onkin niin vaikeaa puhua suoraan niistä negatiivisista asioista, esimerkiksi jos loukkaannun jollekulle. En tykkää loukata suoraan kenenkään mieltä, ja riitatilanteissa purskahdan niin helposti itkuun, että luultavasti minä vain viiltelisin salaa toisen autonrenkaat puhki kostoksi ennemmin kuin alkaisin tilittää sanoin omaa pahaa oloani (en siis oikeasti ole koskaan edes harkinnut tätä!).

Ja tämän asian vuoksi olisin kyllä niin antirohkelikko, ettei mitään rajaa. Rohkelikothan hyökkäävät suoraan ongelman ytimeen, mikä minulta onnistuu parhaimpinakin päivinä vain kierrellen ja kaarrellen. Muutenkin rohkelitkot ovat ihan liian kaukana minusta. Vaikka seisonkin sanojeni takana, niin en minä silti niitä henkeen ja vereen puolustaisi. Rohkelikot ovat ehkä hiukan liian suoraselkäisiä, heitä on vaikea kuvitella todellisiksi. Tai sitten he ovat vain suorasukaisuudessaan minusta no, ärsyttäviä. Kaikella kunnioituksella rohkelikkoja kohtaan tietenkin!
Well content loves the silence, it thrives in the dark with fine winding tendrils that strangle the heart.
Eulalian aikaansaannokset

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #164 : Huhtikuu 28, 2009, 19:22:36 »
Tässä tulee nyt vähän kopsua tosta "Mihin tupaan et ainakaan haluaisi" -ketjusta, mutta tulkoon. Mun wizarding worldini on englanninkielinen, joten kysymys kuuluu Gryffindor, Slytherin, Hufflepuff or Ravenclaw?

Vastaus on silti sama kuin tossa toisessakin ketjussa eli Gryffindor all the way :)

Siinä vaiheessa, kun en vielä ollut lukenut ainuttakaan Potteria, olin tykästynyt Gryffindor Houseen enimmäkseen juurikin siksi, että se on Harryn, Ronin ja Hermionen House ja käytännössä ainoa neljästä Housesta, jonka elämää tähän asti ilmestyneissä leffoissa on kuvattu. Edelleenkään en väitä olevani ekspertti eri Housejen ja niiden asukkaiden luonteenlaadussa, koska olen just vasta saanut loppuun Goblet Of Firen ja aloittanut OOTP:n lukemisen, joten en tiedä, mitä kaikkea eri Houseista vielä paljastuu kolmessa viimeisessä kirjassa.

Sen kuitenkin tiedän, että olen edelleen samaa mieltä Slytherin Housesta, kuin mitä olin ensimmäisen leffan nähtyäni: sinne en haluaisi mistään hinnasta. Mulle Slytherin House on vähän sama kuin jotkut Easterlingit tai vastaavat LOTR:issa -- siinä missä Easterlingit oli Sauronin liittolaisia, Slytherin Housen kasvatit tuntuu olevan suurimmaksi osaksi kimpassa Voldemortin kanssa. Ja evil overlordeja ei todellakaan tueta, ei Sauronia eikä Voldemortia.

Mun ajatukseni Hogwartsin eri Houseista perustuu tähän mennessä lukemieni kirjojen ja näkemieni leffojen (kaikki tähän asti ilmestyneet) ohella Sorting Hatin esittämiin lauluihin Philosopher's Stonessa ja Goblet Of Firessa.

Philosopher's Stonessa Sorting Hat laulaa mm. näin:

You might belong to Gryffindor
Where dwell the brave at heart
Their daring, nerve and chivalry
Set Gryffindors apart;
You might belong in Hufflepuff
Where they are just and loyal
Those patient Hufflepuffs are true
And unafraid of toil;
Or yet in wise old Ravenclaw
If you've a ready mind
Where those of wit and learning
Will always find their kind;
Or perhaps in Slytherin
You'll make your real friends
Those cunning folk use any means
To achieve their ends

Goblet Of Firessa Sorting Hatin laulussa sanotaan mm. näin:

Now each of these four founders
Formed their own house, for each
Did value different virtues
In the ones they had to teach;
By Gryffindor, the bravest were
Prized far beyond the rest;
For Ravenclaw, the cleverest
Would always be the best;
For Hufflepuff, hard workers were
Most worthy of admission;
And power-hungry Slytherin
Loved those of great ambition

Noita Sorting Hatin laulunsanoja jos lukee, varsinkin ton Philosopher's Stonessa olleen laulun sanoja, Gryffindor ja Hufflepuff on selkeästi lähinnä sitä, mitä itse olen -- ainakin näin yli kolmekymppisenä. Mihin Houseen olisin 11-vuotiaana päätynyt, sitä on vaikea tässä vaiheessa sanoa, mutta luultavasti silloinkin joko Gryffindoriin tai Hufflepuffiin. Ravenclaw'hon lienen ollut liian humanistiblondi jo silloin, enkä mä ole koskaan kokenut olevani erityisen kunnianhimoinen enkä varsinkaan vallanhaluinen, joten Slytherin olisi ollut silloinkin poissuljettu vaihtoehto.
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa Lusitania

• Paluumuuttaja
  • Vuotislainen
  • So you screwed up
« Vastaus #165 : Toukokuu 03, 2009, 13:15:42 »
Olen tuon testin joskus tehnyt, ja sen mukaan olisin korpinkynsi. Kuuluisin mielelläni kyseiseen tupaan, mutta myös Rohkelikko ja Luihuinen ovat houkuttavia, Puuskupuh taasen ei ole koskaan tuntunut oikein omalta. Mielestäni olen liian suorasanainen ja kunnianhimoinen Puuskupuhiksi. Toki arvostan sen ominaisuuksia, mutta itselläni ei niitä kovin ole.
Uskoisin, että vaikka kuinka tahtoisin olla luonteeltani rohkelikko, olen enemmänkin juuri luihuinen tai korpinkynsi. Tietoa minulla on, ja käytän sitä hyvin. Osaan pelata omaksi edukseni, mutta otan myös toiset huomioon.

Kirjoissa pidin eniten Rohkelikon tuvasta, kaikki kelmeistä Weasleyhin olivat siellä, ja ihmiset hurmasivat. Viimeisen kirjan luettuani minua alkoi mietityttää Korpinkynnen oleskeluhuoneeseen pääseminen. Vaaditaan oikea vastaus kysymykseen, jos ei tiedä, joutu odottamaan jonkun tuloa. Mielestäni tämä oli jännittävä ero muihin tupiin.
Korpinkynnet ovat myös olleet puolueettomia, ei ole ollut sellaista kränää, kuin esimerkiksi Rohkelikon ja Luihuisen välillä.
Korpinkynsi on siis aivan kelpo minulle. :)
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #166 : Toukokuu 06, 2009, 15:40:02 »
Höm höm.. Mielestäni kuulun ehkä Korpinkynteen, sillä olen aika pätevä. Puuskupuhiin en todellakaan sillä olen laiska ja Luihuinenkaan ei sovi. Rohkelikkoon haluaisin kuulua, mutta en taida olla tarpeeksi rohkea. Tosin jos ajatellaan Roniakin, niin ei hänkään mikään maailman rohkein ole ;). Tein kerran testin ja se perusteella olen Rohkelikko. Mene ja tiedä =)

Tuvat ovat aika tärkeät Tylypahkassa, sillä tupalaisesi ovat kuin perheesi koulussa. Oppilaille kehittyy myös yhteisö, johon he tuntuvat kuuluvan. Toisaalta tuvat saattavat aiheuttaa erimielisyyksiä oppilaiden kesken. Oppilaat kylläkin voisivat opiskella ilman tupiakin, mutta ainakin Harry Potter-kirjoissa tuvat ovat mielestäni keskeinen asia.
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Loi

• Vihdoin Voldemortin voittanut
  • Sanomaton
  • *
  • Kuka mitä häh?
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #167 : Toukokuu 07, 2009, 15:47:27 »
Hehe, saan kauhean kriisin näitä testejä tehdessäni, koska viimeisen vuoden aikana olen liian usein saanut tulokseksi Luihuisen ja mä inhoan kaikkea, mitä luihuiset edustaa: sisäpiiriläisyyttä, sukua ja omia jengejään ennen muita, vaikka tunnistan elitismin itsessäni. Mä en ikinä voisi edustaa sitä enkä varmaankaan ikinä olla todella lojaali ihmisille vain siksi, että satun olemaan heidän ystävänsä. On täysin vieras jo ajatuksenakin, että sallisi jollekulle ihan mitä tahansa vain sillä perusteella tai että tekisi mitä tahansa jonkun ihmisen puolesta vain siksi.

Samasta syystä Rohkelikotkin ovat sellainen tupa, joka ei tunnu hyvältä. Liikaa sellaista kuppikuntaisuutta Tylypahkassa. Mua muuten kammottaa useat elokuvatkin juuri siksi, että niissä sankarit ovat valmiita uhraamaan tuosta noin vain ihmishenkiä omien kaveriensa ja rakastettujensa puolesta. En pidä sellaista oikeana sankaruutena vaan itsekkyytenä. Oikea sankari siis minusta uhraisi itsensä ja rakkaansa, jos sillä päästäisin vähäisempiin ihmishenkien menetyksiin. Sankari valitsisi oman kärsimyksensä muiden kärsimysten tähden.

Olen suorastaan surullisen kuuluisa kavereiden ja sukulaisten luottamuksen pettämisestä, koska mä olen sitä mieltä, että kenenkään vuoksi en ala valehtelemaan tai aiheuttamaan toisille ihmisille turhaa tuskaa, enkä myöskään pyydä toisia ihmisiä tekemään sitä puolestani.

Rohkelikko 61%
Korpinkynsi 69%
Puuskupuh 70%
Luihuinen 71%

Itse asiassa testistä huolimatta olen sitä mieltä, että kuulun Puuskupuhiin ihan sillä perusteella, että arvostan rehellisyyttä ennen kaikkea. Ennen olin sitä mieltä, että kuulun Rohkelikkoon, mutta rohkeus on ollut hiipumassa jo pitkään. :D

Muoks//: Muutta voi tuo Luihuinen olla ihan oikeakin, koska eiköhän se ole aika luihuismaista, että valitsee tien, joka tuntuu itsestä oikealta ja uhraa sen varrella kaikki muut? ;) Dääm! Saa näkemään itsensä tosi hyvässä valossa, mutta ainakin se on rehellistä ja juuri pääsin sanomasta, että arvostan rehellisyyttä... :D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2009, 15:55:46 kirjoittanut Loi »
Toisin sanoen Vuoden Voldemort 2009 - kiitos äänensä antaneille. :)

Tapiirirakkautta

Poissa Muratti

• Vuotislainen
« Vastaus #168 : Toukokuu 07, 2009, 16:37:41 »
Minä olisin joko puuskupuh tai korpinkynsi. Tein sen englanninkielisen testin, ja selvästi eniten minussa oli puuskupuhia ja korpinkynttä, puuskupuhia muistaakseni eniten.
Puuskupuh on se tupa, jossa minä haluaisin mieluiten olla. Puuskupuhin ominaisuudet, kiltteys ja tunnollisuus, tuntuvat minuun sopivilta. Muutenkin olen saanut sellaisen käsityksen, että puuskupuhit ovat ystävällisiä ihmisiä, vaikka varmaan poikkeuksia voi löytyä joka tuvasta. Luulisin, että Puuskupuhin tuvan ilmapiiri olisi sellainen, jossa viihtyisin parhaiten.

Korpinkynsi olisi myös minulle varteenotettava vaihtoehto, koska olen ihan fiksu, ja pohdiskelen mielelläni kaikenlaisia, syvällisempiäkin asioita. Olen myös aina ollut koulumenestyksessä niiden parhaiden joukossa, mutta tässä tuvassa minua luultavasti ahdistaisi liiallinen vertailu, koska en ole kovinkaan kilpailuhenkinen ihminen. Toisaalta taas Korpinkynnen älyllinen ilmapiiri kiehtoo.

Luihuiseen tai Rohkelikkoon en osaa itseäni kuvitella. Minusta molemmat tuvat ovat vähän liian vakuuttuneita omasta paremmuudestaan. En koe, että minulla olisi tarpeeksi niitä ominaisuuksia, kuten oveluutta ja kunnianhimoa, joita luihuisilla tulisi olla. Molempia tupia tuntuu jossain määrin leimaavan ylimielisyys ja ylemmyydentunto. Todennäköisemmin kuuluisin sellaisiin ihmisiin, jotka joutuvat luihuisten pilkan kohteeksi :D En ole sitä paitsi kovinkaan itsevarma ihminen, ja määrittelen itseni ennemminkin pelokkaaksi kuin rohkeaksi. Tosin minulle todella tärkeitä ihmisiä uskoisin olevani valmis puolustamaan hyvinkin lujasti tositilanteen tullessa. En kuitenkaan ole mikään uhkarohkea (tai tyhmänrohkea :D), vaan se rohkeus olisi sitten sellaista pakkotilanteen edessä ilmenevää rohkeutta. Vähiten minussa kuitenkin sen testin mukaan oli rohkelikkoa.

Winkey

• Ankeuttaja
« Vastaus #169 : Toukokuu 08, 2009, 20:18:01 »
Rohkelikko, minulle ehkä ensimmäisenä tulisi mieleen, jos kysyttäisiin mihin tupaan haluaisin kuulua. Olen kuitenkin aika paljon sitä mieltä että en ole hirveästi ns. Rohkelikko-tyyppiä. Oikeastaan, olen hieman pelkurimainen, joten en usko että kuuluisin tähän tupaan.

Luihuisesta kieltäydyn kyllä aika varmasti. En voi kuvitella itseäni sinne... Itse en ole sitä mieltä että olisin kovinkaan ovela tai laiska. Ainakaan ovela, siitä olen kyllä aivan varma.

Puuskupuhiin minä voisin ajatella itseni ehkä selvimmin. En nyt tiedä tuosta... Omasta mielestäni minussa on ehkä eniten Puuskupuh-tyyppiä. Ahkera ja rehti... ainakin toivon niin.

Korpinkynsikään ei olisi mikään yllätys. En kylläkään osaa kuvailla itseäni kovinkaan teräväksi... tai älykkääksi. En minä nyt mikään tyhmäkään ole mutta... Jotenkin en nyt tunne itseäni kovinkaan teräväksi.

Eli, olen aika varma että kuuluisin Puuskupuhiin. Ja kyllä se minustakin on ihan siedettävä vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2009, 08:08:41 kirjoittanut Winkey »

Poissa Nasu

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #170 : Toukokuu 23, 2009, 17:50:15 »
Tein tuon testin ja tulos vastasi aika lailla sitä mitä oletinkin sen olevan :P

Korpinkynsi 89 %
Luihuinen 71 %
Rohkelikko 60 %
Puuskupuh 56 %

Olen aina ajatellutkin, että kuuluisin Korpinkynteen, koska olen älykäs. Tosin en usko, että pääsisin sisälle heidän oleskeluhuoneeseensa, sen verran vaikeita kysymykset varmaankin ovat :D Luihuinenkin sopisi minulle koska tunnustan olevani aika itsekäs, ja olen kyllä ovelakin. Rohkelikko, no joo, enpä nyt tiedä olenko kovin rohkea. Ja Puuskupuhiin en todellakaan sopisi koska olen laiska.
Minä MENEN Vilijonkan luo!!
Ei Kalkkaros...Ei Grabbe...Ei Cormag...

Frile

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Toukokuu 31, 2009, 12:49:19 »
En tehnyt testiä koska olin kahden vaiheella rohkelikko tai luihuinen. Mielestäni olen rohkea enkä pelkää muuta kuin hämähäkkejä, ja olen yleensä kaikille ystävällinen. Mutta toisaalta osaan olla tosi ilkeä, suosia " omiani", olen toosi kilpailu henkinen ja minulle on tosi tärkeää ystävät ja puolusta heitä viimeiseen asti. Joten olisinko luihuinen joka ei ole aivan niin ilkeä kuin muut vai rohkelikko joka saa epämääräisiä "kohtauksia" eli itkupotkuraivareita. Päädyin luihuisiin, mutta tahtoisin molempiin :)

noelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #172 : Kesäkuu 07, 2009, 13:28:33 »
Oho, en ollutkaan ajatellu että kuuluisin korpinkynteen niinkun toi testi väittää.

korpinkynsi 73%
luihuinen 65%
rohkelikko 48%
puuskupuh 48%

Pienenä tietysti aina ajattelin, että rohkelikko on se ainut ja oikea tupa, siihen mäkin kuulun. Sen jälkeen oon jotenkin alkanut pitämään myös luihuisesta, vaikka sitä on ollut vaikeampi myöntää. Odotin kyllä tulokseksi luihuista, mutta onhan korpinkynsikin hyvä.

Tawnie

• Ankeuttaja
« Vastaus #173 : Kesäkuu 08, 2009, 17:31:13 »
Tein myös tuon testisen. Tai olen itse asiassa tehnyt sen kaksi kertaa, hetki sitten ja pari vuotta sitten. Ensimmäisellä kerralla eniten prosentteja oli Luihuisen kohdalla.
Tämän hetkinen tilanne:

Slytherin 89%
Gryffindor 71%
Rawenclaw 67%
Hufflepuff 40%
-eli aika lailla samoilla linjoilla mennään, paitsi että muistaakseni Korpinkynsi ja Rohkelikko eivät viime kerralla olleet yhtä tasaisia. Onko minusta tullut fiksumpi Korpinkynsi?

No juu. Aina Luihuinen on tuntunut sellaiselta, mihin lajitteluhattu luultavimmin minut kyllä laittaisi. Ja niin kyllä se minulle itsellenikin kelpaisi, sillä luonteeltani olen kunnianhimoinen ja osaan valehdella liiankin hyvin. Haluan saada muut huomioimaan minut ja kaipaan kehuja pienimmistäkin "urotöistä". En kuitenkaan pitäisi itseäni sellaisena yhtenä pahimmista ja ilkeimmistä luihuisista, olisin sellaista keskikastia joka on kai aika normaali mutta todellakin osaa olla ilkeä ja itsepäinen kun sille päälle sattuu, varsinkin jos on noussut väärällä jalalla aamulla sängystä ylös. Kuitenkin, mullekaikkihetinyt -tyyli ei ole mikään erikoisuus arjessani.

Olen alkanut tuntemaan itseni myös edes vähän fiksuksi kun sain keskiarvoni nostettua 9ään! Mutta toisaalta, hyvien numeroiden eteen joudun tekemään kamalasti töitä, eikä se läheskään aina voisi vähempää kiinostaa. Että ehkä sen takia Korpinkynsi ei välttämättä olisi sopiva paikka minulle.
Puuskupuhien lojaalisuu ystäviä kohtaan on kuitenkin myös yksi osa minua. Rakastan ystäviäni yli kaiken ja me kun aina puhallamme yhteen hiileen, ei heidän menettämisensä tai heille valehteleminen tulisi kuuloonkaan vaikka olisi kuinka luihuinen.
Rohkelikko. Nah. En tiedä. Hämähäkkejä pelkään ainakin kamalasti. Tuskinpa minusta rohkelikoksi oikeasti olisi, sillä yleensä en ole se joka ensimmäisenä syöksyy hyppäämään hyppytornista kylmään järviveteen tai muuta vastaavaa. Yleensä seuraan ensin takaa päin mitä tapahtuu, ja jos homma osoittautuu turvalliseksi, hyppään vasta silloin leikkiin.

Mutta niin. Toisina päivinä toinen tupa tuntuu paremmalta, toisina toinen.

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #174 : Kesäkuu 12, 2009, 16:48:05 »
Haluaisin sanoa, että kuuluisin Rohkelikkoon, mutta kun olen nyt tarkemmin miettinyt ja kymmenet testitkin ovat jo vakuuttaneet, että paikkani olisi joko Korpinkynnessä tai Puuskupuhissa. Rohkelikko olisi kyllä muuten hyvinkin sopiva minulle ja sinne minä olisin tahtonut kuuluvani, mutta pakko myöntää etten mitenkään erityisesti loista rohkeudellani tai pelottomuudellani.  Ei minua aivan pelkuriksi voi sanoa, mutta rohkeus nyt ei ole suurimpana vahvuutenani. Siis lähellekään.

Enemmänkin olisin Korpinkynnen ja Puuskupuhin sekoitus. En ole niin nokkava ja koppava kuin korpinkynteläiset tuntevat olevan kirjoissa, mutta toisaalta olen semmoinen lukutoukka ja kirjaviisas ja suhteellisen fiksukin, kuten Korpinkynnessä tavataan. Puuskupuhin piirteistä minulla taas on luotettavuus ja rehtiys, mutten voi pokerinaamalla väittää, että erityisen ahkera olisin :D Siis melkolailla putoan näiden kahden tuvan välimaastoon, mutta on minulla ainakin yksi piirre mikä on luihuisille ominaista, nimittäin oveluus :)

Suosikkitupani se aina vain on, yllätys yllätys, Rohkelikko. Siellä vain tuntuu olevan ne parhaimmat tyypit, parhain tunnelma ja lisäksi parhain oleskeluhuone :> Joo, Rohkelikon tytär minä olen, vaikka todisteet puhuvatkin korpinkynnen ja puuskupuhin puolesta.
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."