Kirjoittaja Aihe: Ketkä olisivat/ovat ihana pari?  (Luettu 38582 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Ketkä olisivat/ovat ihana pari?
« Vastaus #125 : Heinäkuu 18, 2011, 13:40:42 »
Ron/Hermione
Olin ensimmäisen kerran Liekehtivän pikarin luettuani aivan varma, että he sopivat aivan täydellisesti toisilleen ja rakastan lukea kirjoista heidän tappeluitaan ja heidän yhdessäoloaan. Joskus ajattelin, että Hermione sopisi paremmin Harrylle, mutta luovuin ajatuksesta kauan sitten :D He ovat luotuja toisilleen <3

Harry/Ginny
Heidän luonteensa hyvät ja huonot puolet täydentävät toisiaan. Kunhan Harry olisi tajunnut aiemmin :D. Rakstan myös heidän "kiellettyä" (= Ginny onn Ronin sisko) rakkauttaan ja Harryn sisäinen taisto on hauskaa luettavaa PP:ssä.

Oikeastaan pidän melkein kaikista Rowlingin parituksista (Molly/Arthur, Remus/Tonks...). Enkä melkein mistään slashista. Sen lukeminen tai kirjoittaminen ei vain kiinnosta minua :D.  

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2011, 13:45:33 kirjoittanut Emubird »
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #126 : Heinäkuu 18, 2011, 14:26:48 »
Argh.
Olen jo pitkään lueskellut tätä topicia ja miettinyt kirjoitanko tänne vai en ja nyt muuten kirjoitan.

Lucius/Narcissa paritusta rakastan, sillä he sopivat toisilleen niin täydellisesti. Molemmat ovat kauniita (tai Luciuksen tapauksessa komea taitaa kuvata miestä paremmin), rikkaita ja vaikutusvaltaisia. Heidän elämänsä on ns. täydellistä heidän kartanon ja täydellisen poikansa kanssa. Lucius ja Narcissa vain ovat täydellisiä toisilleen, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Remus/Sirius on toinen pariskunta, jota rakastan yhdessä. Remus on se suhteen järkeilijä, se rauhoittava ja jarruttava persoona, kun taas Sirius on huoleton, villi ja innostava persoona. Molemmat tasapainottavat suhteen omalla luonteellaan ja piirteillään, jonka takia suhde olisi niin täydellinen, kaksikko on vähän kuin jin & jang. Lisäksi Sirius ja Remus ovat lempihahmojani kirjoissa, joten... <3

Hermione/Ron on myös mielestäni ihana paritus, vaikkei kumpikaan hahmo ole lempparini. Aluksi en parituksesta pitänyt ollenkaan, koska minua ärsytti se, että kaikki kirjan hahmot pitää aina parittaa toisilleen, mutta olen kirjojen edetessä oppinut pitämään parituksesta ja kun se viimein varmistui seiskassa, olin tähän tyytyväinen.

Molly/Arthur ovat sellainen pari, jonka olettaa pysyvän ikuisuuden yhdessä. On vaikea kuvitella kummallekaan jotakin toista puolisoa, sillä he todellakin kuuluvat toisilleen.

Voldemort/Bellatrix kuuluvat toisilleen. Piste. Bellahan tietoisesti palvoo maata Volden jalkojen alla ja Volde nyt varmaan ei kauhean pahaksi pistä itsensä palvomista? Eihän? Joka tapauksessa tässä taas yksi paritus, josta pidän kauheasti juuri sen takia, että he sopivat toisilleen niin täydellisesti.

James/Lily kuuluvat toisilleen. Kaikki Lily/Kalkaros ja James/Sirius sun muut paritukset voi heittää kaivoon. James ja Lily kuuluvat toisilleen. Piste.

Draco/Pansy olisivat olleet ihana pari. Toivoin kovasti heistä paria, sillä he olisivat olleet kunnon pahispari (tai ainakin olisivat voineet sellaista esittää). Toisaalta olin iloinen huomatessani, etteivät kaikki teiniseurustelu suhteet päättyneet avioliittoon, vaan Draco löysi itselleen toisen naisen (, toivottavasti Pansya paremman).

Ylenpään liittyen pidän Draco/Astoria parituksesta juuri siitä syystä, ettei Astoria ollut se tyttö (lue: Pansy), joka Dracoon yhdestettiin ihan alusta lähtien.

Hermione/Percy. Huomasin tämän parituksen jonkun viestissä tässä topicissa ja rupesin sitä tarkemmin miettimään ja hei miksei? Hermione ja Percy ovat samanhenkisiä, yhtä vastuullisia ja hyviä koulussa. He olisivat itse asiassa aika hyvä pari.

Dumbledore/Grindelwald voi kyllä. Ja nyt puhun siis herroista silloin kun he olivat nuoria. Ainakin Dumbbis oli ihastunut Grindelwaldiin, mutta jälkimmäisen herran tunteista ei Row-täti missään vaiheessa meitä valaissut. Mutta nämä kaksi ovat jälleen yksi toisilleen sopiva pari.

Suoraan sanottuna inhoa kahta paritusta, joita ihkutetaan ihan liikaa mielestäni. Ensimmäisena Draco/Harry paritus. Homot ovat söpöjä jne. Mutta nämä kaksi herraa vain eivät sovi toisilleen, mutta tämähän on vain minun mielipiteeni ja tiedän enimmistön kannattavan kyseistä paritusta.

Toinen on Tonks/Remus, siis paritus jota inhoan ja joka on ihan yliarvostettu. Ensiksi mainittua hahmoa vihaan. Tai se oli ehkä turhan voimakas sana, mutten pidä Tonksista lainkaan ja vielä vähemmän Tonks/Remus parituksesta. Kutosessa sain sellaisen käsityksen, että Tonks pakotti Remuksen vastoin tämän tahtoa naimisiin. Remus-parka. (Toisaalta Tonks on hyvin Siriuksen kaltainen ja sopisi Remuksen kanssa yhteen sen vuoksi...) Ja sitä 16 vuoden ikäeroa en vain voi sulattaa. En henk. koht. pysty kuvittelemaan Remuksen edes harkitsevansa sotkeutuvan niin paljon nuorempaan. Minulle ainakin tulisi pedofiili olo, jos olisin Remuksen ikäinen ja edes vilkuilisin itseäni 16 vuotta nuorempaa sillä silmällä.

Tonks/Sirius paritus taas on ihan kiva, sillä he ovat aika samanoloisia. Se ikäero ei haittaa tässä niin paljoa, sillä Sirius on vähän Sirius, eikä niin tunnollinen kuin joku Remus.

Lily/Kalkaros paritusta en siis vastusta. Mutta mielestäni Lily teki oikean ratkaisun naidessa Jamesin.

Se siitä. Älkää syökä minua.

~Liv

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #127 : Heinäkuu 18, 2011, 15:30:44 »
Lily ja Kalkaros ovat ihan umpinyyhkyjä, en mahda mitään. Vaikka olen henkeen ja vereen uskollinen kirjan alkuperäisille parituksille (ihan tosi, älkää repeilkö siellä!), niin nuo kaksi kyllä olisivat saaneet päätyä yhteen. Toisaalta silloin pikku-Potter ei olisi syntynyt ja Voldemort olisi purkanut raivoaan Nevilleen. Mutta silti Lily ja Sev ovat ihunia, antakaa minulle anteeksi.

Kelmit -miten vain, missä vain, milloin vain. Toisaalta James on umpihetero ja Lupin välillä täysi nyhväke, mutta ei anneta sen häiritä. Sirius ja Lupin ainakin menevät yhteen perfecto.

Hermione/Ginny on jotain aivan järkyttävän järkyttävää. <2

Hermione/Ron taasen nyyhkyä.

Ja Bellatrixin saa nyt toimimaan kenen tahansa kanssa...

Tonks/Remus -paritus on ehdottomasti TOP 10:ssäni, sillä yksi favettamistani ficeistä on heistä kirjoitettu. Ihmissuden voimat ja rajuus feat Tonksin ailahteleva, kuriton luonne. Aaws.

Lisäilen, jos juohtuu mieleen.

Poissa nonparelli

• yltiöromantikko
  • Vuotislainen
  • Why so serious?
    • pikkukaupungin tyttö
  • Pottermore: QueenHeart84
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #128 : Heinäkuu 22, 2011, 19:08:33 »
Harry ja Ginny, sekä Ron ja Hermione tietysti. :3 Severus ja Lily olisivat iiihana pari, mutta James ja Lily kuuluvat kuitenkin tavallaan yhteen. Silti rakastan S&L-parituksia. <3 Prilli ja Voro olisivat hyvä pari. :D Ja Neville ja Luna olisivat iiihana pari! <33
"Brilliant! It's Potions last thing on Friday! Snape won't have the time to poison us all!"

Poissa Minea

• Kelvollinen leijona
  • Vuotislainen
  • Kolmas niistä Weasleyn kaksosista.
« Vastaus #129 : Heinäkuu 23, 2011, 22:12:33 »
Mulla syttyi liekki kun Fred kysäisi Angelinaa joulutanssiaisiin Liekehtivässä pikarissa. Sulin sillen niin täysin vaikka Fredin tapa ei suinkaan ollut romanttisin; äänettömiä sanoja ja käsillä huitomista, hoho. Mutta kyllä näytti Angelina sulavan, niin olisin kyl mei itekin. Eli sanon siis Fred ja Angelina. Musta tuntui oudolta sitten lukea siitä miten George ja Angelina päätyi yhteen kaiken jälkeen. Mitäs jos Fred olikin koko ajan ollut Angelinaan ihastunut, samoin George, ja sit kaksosilla oli salaisia riitoja tästä tummaveriköstä? Olisikohan Fred saanut Angelinan itselleen jos ei olisi kuollut? We'll never know.

Oon aina ollut sillä kannalla että Hermione ja Ron sopii toisilleen. Vaikka niistä saakin väännettyä sellaista höttösiirappia, niin silti. Kyllä siinä hymy nousi kasvoille kun luki niien ensisuudelmasta. Hermy ja Ron täydentävät toisiaan kun tuntuvat välillä olevan kovinkin erilaisia; Ron on renttu, Hermione täysin tuon vastakohta. Tämä paritus oli kyllä jotennin aina arvattavissa, mutta eipä se siitä huonompaa tee. Ne kaksi vain kuuluu yhteen, ja Rowling onnistui tekemään parin yhteisestä alusta täydellisen! Eikä tosiaan koko kirjasarjan tai elokuvien aikana tästä parituksesta mielestäni tehty sellaista ällötystä siirappista mönjää, vaan se oli toteutettu niin että hetkeksi kaiken muun keskellä pääsi sanomaan "Aaw".

Löytyyhän noita muitakin söpöyksiä ja niitä on tänne listattuna ihan kiitettävästi, mutta nuo kaksi mainitsemaani ovat omat suosikkini!
Sunshine, daisies, butter mellow, turn this stupid, fat rat yellow.
- TU ES FOLLE ? TU ES UNE SORCIERE OU QUOI?

Poissa Venom

• Fredin sureva tyttöystävä
  • Vuotislainen
  • Yes, i am blonde, and i am proud about it! :D
« Vastaus #130 : Heinäkuu 27, 2011, 14:19:58 »
No mun mielestä olis ehkä aika ihanaa jos ois Luna ja Neville :) Sitte vois olla Fred ja Hermione. <3 Ite pitäisin tästä parituksesta ihan mielettömästi mutta kyllähän Ronkin on suloinen. Rakastan myös Teddy ja Victoire paritusta :) Se vaan on jotenkin niin ihana :)
U know u love me, XO XO, Gossip Girl :D

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #131 : Heinäkuu 29, 2011, 00:43:46 »
Pakko sanoa, et tykkään, kun Kalkarosta paritetaan miespuolisten kanssa. Omat suosikit ovat Kalkaros/Harry, Kalkaros/Lupin/Sirius (noi kaikki tai jommankumman kanssa), Kalkaros/Lucius ja Kalkaros/Draco.
Et sillai XD. Mut sit taas en tajua, jos Kalkaros paritetaan naispuolisen kanssa. Lily on alkanut nyt jo mennä läpi mulla. Ne on kyllä ihan suloinen pari. :D
Mitä on jo Pottereis paritettu.... Hm. Lupin/Tonks toimii hyvin.
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
« Vastaus #132 : Elokuu 07, 2011, 10:06:17 »
Mielestäni Hermione/Krum olisi paljon parempi kuin Hermione/Ron. Ron on välillä niin nynny. Lisäksi Cho/Harry oli vähän harhaan johtava, sillä Cho oli sellainen itkupilli, että....
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!

Poissa Acone

• Vuotislainen
« Vastaus #133 : Elokuu 15, 2011, 10:03:40 »
Lupin ja Tonks
Sopivat täydellisesti toisilleen, en tiedä mikä heissä on niin täydellistä. Tonks on jotenkin Siriuksen kaltainen, ehkä siinä on syy, miksi he sopivat yhteen. Heillä on kyllä jonkun verran ikäeroa, mutta eihän se haittaa ollenkaan! Lupin ja Tonks on tarkoitettu toisilleen. Olisin ollut kauhuissani, jos tuo paritus olisi mennyt jotenkin toisella tavalla. En voi edes kuvitella mitä siitä tulisi!

Bill ja Fleur
Aivan ihana pari kertakaikkiaan! Miten hekin sopivat niin mahtavasti yhteen? Huomaisi jo kaukaa, että heidän välillään on jotain. He ovat aika samanikäisiä, ainakin näyttävät siltä. Sekin varmasti vahvistaa heidän suhdettaan... Loistava pari, kuuluvat toisilleen.

Neville ja Luna
Heidän välillään ainakin minä näen jotain yhteistä. Heistä tulisi loistava pari! Kummatkin ovat samanlaisia, yhtä outoja. Ja kumpaakaan ei niin suosita eikä vihata, eli heistä tulisi loistava pari! En olekaan ennen ajatellut tätä paritusta, mutta sehän kuulostaa aika hyvältä. :3

Severus ja Lily
Olisivat sopineet myös yhteen erinomaisesti. He ovat olleet ystäviä lapsesta asti, ja Severus ainakin rakasti niin palavasti Lily Potteria. Sopivat yhteen aivan yhtä hyvin kuin Lily ja James Potter, ehkä paremminkin? Joskus inhoan Jamesia niin paljon, kun kiusasi ärsyttävästi Severusta.
Oletteko koskaan ajatelleet, kuinka vanha Voldemort oikeastaan on, Voldemort syntyi nimittäin 31. joulukuuta 1926...

Poissa Nebulae

• Kuuhullu
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #134 : Elokuu 25, 2011, 15:08:50 »
Harry/Draco on kaikista parituksista mieluisin. Nuo kaksi vain ovat luodut toisilleen. Heidän välillään on ollut jännitettä heti ensitapaamisesta lähtien, joten kiihkeyttä ei ainakaan puutu. Mikäpä sen parempi kuin kanavioda kaikki tuo intohimo hieman mukavempiin asioihin kuin ainaiseen sparraamiseen? ;) Draco ei myöskään ole koskaan arvostanut Harryn mainetta pätkääkään, mikä on siis hyvä juttu koska Harryhan ei tunnetusti voi sietää faneja. Draco siis osaisi arvostaa Harrya tämän omana itsenään, ei julkimona tai kiiltokuvapoikana. He myös voisivat varmasti sympatiseerata ainakin osittain toistensa lapsuutta ja perhettä. Harryn lapsuus kun oli mitä oli, enkä usko että Malfoydenkaan ainoana perillisenä kasvaminen on mitään herkkua ollut. Olen aina ollut sitä mieltä että Harry ja Draco toimisi aivan hyvin kunhan vaan Harry saisi suostuteltua Malfoyt Valon puolelle, vetoamalla siihen että sillä puolella olo on heidän oma etunsa. Olen lukenut monia monia Drarry-ficcejä, ja osa on ollut loistavia ja toiset vähemmän loistavia. Jos ei oteta crack-ficcejä lukuun, en yleensä pidä ficeistä joissa on hirveätä Drarry-fluffia ja pojat päätyvät yhteen tuosta vaan ja Draco loikkaa Harryn puolelle ilman sen suurempia miettimisiä. Tähän paritukseen kuuluu tietyssä määrin angsti sekä ongelmat. Johan Harry on jo luonteeltaankin sellainen ettei hän kykene olemaan ja toimimaan ilman jonkin sortin ongelmia ja kommelluksia. ;)

Toinen suosikkiparitukseni on Snarry eli Snape ja Harry . Alkuksi suhtauduin tähän paritukseen hieman varauksella, onhan Snape Harryn opettaja ja lähes 20 vuotta vanhempi. Mutta monien loistavien ficcien jälkeen olen tullut siihen tulokseen että tämä paritus toimisi aivan loistavasti. Snape olisi suhteessa se "vahvempi" osapuoli, jonka tehtävänä olisi ohjata Harry siihen pisteeseen että tämä pystyy voittamaan Voldemortin. Harry ja Severus sopivat sikälikin hyvin yhteen että he kaksi ovat eniten kärsineet sodasta ja molemmilla on varsin erityinen suhde sekä Voldemortiin että Dumbledoreen. Heillä on niin sanottua sielujen sympatiaa minun mielestäni. Jotkut voivat ajatella että Snapen suhtautuminen Harryyn olisi toimivan romanssin esteenä mutta kyllä senkin saa helposti kierrettyä, uskokaa vaan. ;) Ainoa syy miksi joku ei ehkä tästä parituksesta pitäisi olisi sen itsestäänselvän homouden lisäksi ikäero ja oppilas-opettajasuhde. Mutta aivan hyvinhän Snape ja Harry voisivat päätyä yhteen vasta paljon sodan loppumisen jälkeen joten sekään ei ole ongelma.

Huom. Jostain syystä Snape/Draco ei mielestäni vaan toimi, ainakan ilman Harrya. Kolmistaan ovat ihan parhaita kun Harry on se "liima" noiden kahden välissä.

Kolmas lempiparitukseni on Fred/George. Juu juu, tiedän että se on insestiä, mutta jotenkin kun he ovat kuitenkin identtisiä kaksosia ja niin läheisiä jo valmiiksi niin se ei tunnu yhtään pahalta, vain tosi hotilta. ;) Jos on pakko joku ulkopuolinen ottaa mukaan niin Hermione voisi olla aika hauska. Siis niin että olisivat kolmistaan. Kaksosia kun ei saa erottaa, piste.

Canon-parituksista sen verran että Ron/Hermione on ihan ok. Ei ole ollut mikään lempparini, mutta ajan myötä olen tottunut ajatukseen. Sen verran paljon he ovat jo ekasta kirjasta lähtien tanssineet toistensa ympärillä että olisi vääryys jos he eivät olisi päätyneet lopullisesti yhteen. Vaikka en siltikään ymmärrä mitä Hermione näkee Ronissa... Hermione on vähän sellainen hahmo että jostain syystä en oikein näe häntä kenenkään kanssa. Ehkä se johtuu siitä että Hermione on yksi inhokkini, who knows.

Harry/Ginny ei toimi ollenkaan. Aivan liian erilaisia luonteeltaan. Alusta asti olen inhonnut tätä paritusta. Ginnylle sopisi hyvin Blaise Zabini, jostain mysteerisestä syystä. Ehkä se on se kun Ginny on niin luihuismainen rohkelikko...?

Ja Tonks/Lupinkaan ei ole koskaan oikein iskenyt. Tonks ja Ron sen sijaan voisi olla aika jännä yhdistelmä.... Molemmat kun ovat sellaisia hömelöitä mutta hyväntahtoisia sählääjiä. Sitä paitsi vähän vanhempi ja kokeneempi nainen tekisi Ronille vaan hyvää.
Lupin kuuluu yhteen Siriuksen kanssa, niin se vaan on.

Vaikka moni taitaa pitää Hermione/Snape yhdistelmästä, niin itse en voi sitä sietää. Voin juuri ja juuri lukea ficciä jossa kyseinen paritus on sivuroolissa mutta pelkkää Hermione/Snapea en pysty lukemaan. Snape vaan nyt kuuluu joko Harryn kanssa yhteen tai ei kenenkään. Tai jos on pakko niin jonkin muun miehen! Lilykin oli vain pelkkä platoninen rakkaus...

Juu, eli fanficcien lukeminen on siis selvästi tehnyt minusta slashin kannattajan. Eipä mahda mittään. :) On ne Potter-maailman pojat vaan niin ihania.
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
-Albus Dumbledore

Poissa Dragon

• Niddhogin perijätär
  • Vuotislainen
  • Paper is dead without words
    • Enkelikolibrin maailma
  • Pottermore: SpellMoon178
« Vastaus #135 : Elokuu 25, 2011, 18:41:25 »
Oikein romanttisessa kävisi kyllä melkein ketkä tahansa.

Nyt olen kuitenkin jonkun ficin kautta ihastunut Minerva/Severukseen<3 He olisivat niin <3 että! Varsinkin siltä ajalta kun he ovat vähän vanhempia, eikä Severus ole ihan pikkupoika, mutta ei kyllä mielellään kuolonsyöjäkään :)

// Tämmönen rinsessamainen ja yltiö romanttinen, mutta samalla rämäpää
// And there forever remains that change from G to E minor

Poissa Kylmaar

• Vuotislainen
« Vastaus #136 : Huhtikuu 11, 2012, 23:35:49 »
Yleisestiottaen hyväksyn ainakin jollain tasolla kaikki kaanonparitukset. Jos en muuten, niin selittelemällä itselleni sitä, miten toisinaan ihmiset päätyvät etenkin tiukissa tilanteissa pyörimään sellaisten henkilöiden kanssa, jotka eivät näille oikeastaan lainkaan sopisi. Täysin kaanoninvastaisista pareista en perusta, enkä todellakaan slashista slashin vuoksi, joskin muut ovat vapaita parittamaan ketä kuunaan haluavatkaan.

Yksi pari on minulle kuitenkin ylitse kaikkien muiden. Olen nimittäin jo vuosia, tarkemminottaen OotP:n ilmestymisestä laskien, ollut täysi sucker suuremmoisen huumaavalle Wolfstarille a.k.a. Remus/Sirius-yhteenlyönnille. Kuulun siihen koulukuntaan, jonka kaanonpsykoosia ei kaatanut edes Remus/Tonks-meininki viime metreillä, sillä
a) se tapahtui Siriuksen kuoleman jälkeen
b) Remus ei koskaan vaikuttanut silmiini erityisen innokkaalta tai rakastuneelta ja
c) tiedämme hänen harjoittavan lykantropiansa vuoksi yletöntä miellyttämistä ja mielistelyä.

Ja miksi sitten uskon siihen? No, musta se on ainoa uskottava rakastava suhde, jota Row'n kynästä on koskaan lähtenyt. (Jep, sanoin sen: Row on pääosin hirmu huono kirjoittamaan ihmisten välisistä suhteista, jos multa kysytään.) Se on uskottava sekä hahmojen välisen kemian, että kirjan tapahtumien pohjalta; kummallakaan ei mainita olevan minkäänmoisia nais- tai muitakaan suhteita ennen Siriuksen kuolemaa. Mikään ei tee heidän suhteestaan kaanonin kannalta epäuskottavaa.

Aistin PoA:ssakin jo selkeitä viboja siitä, että näiden kahden välillä on jotain hyvin lämmintä – jos ei täysmittaista romanssia, niin vähintäänkin tavallista intiimimpi ystävyyssuhde. Syitä on monia; vaikka veljellinen syleily olisikin vielä kontesktista irroitettuna normikamaa kauan erossa olleiden ihan-vain-ystävien välillä, alkaa se saada kaikkiin muihin pieniin yksityiskohtiin yhdistettynä erinäisiä pohjavireitä ainakin minun silmissäni. Siitä hetkestä, kun nämä kaksi päätyvät samaan kohtaukseen, alkaa Siriuksen kuolemaan asti kestävä jatkuva intensiivinen, kerta toisensa jälkeen erikseen mainitsemisen arvoinen tuijottelu ja koskettelu, puhumattakaan siitä, miten whipped Sirius on vain ja ainoastaan Remuksen seurassa.

Huomattavia asioita lienevät myös Remuksen taipumus osoittaa minkäänlaisia häkeltymisen merkkejä miltei vain ja ainoastaan, koko kirjasarjan aikana Siriukseen liittyen, Remuksen sangen erilaiset aatteelliset näkemykset Siriuksen ja Peterin välillä (Sirius ei ansaitsisi ankeuttajan suudelmaa, mutta Peterin Remus olisi valmis tappamaan omin käsin..) ja se tapa, jolla nämä kaksi puhuvat toisistaan. GoF:n "Lie low at Lupin's" (suomentakaa joku?) on myös yksi tunnettu vainu.

OotP kuitenkin räjäyttää potin. En todellakaan ole ainoa, jolle tuli läpi opuksen jatkuvasti sellainen fiilis, että hei, noilla kahdella on jotain meneillä. Joku sen jossain, en kuollakseni muista missä, mutta jossain kuitenkin, pisti aika hyvin sanoiksi: samanlainen fiilis kuin katsoessa animesarjan dubbausta, jossa kahden miehen suhde koetetaan jenkkipentuja varten pehmitellä joksikin kornin touchy-feelyksi bisnessuhteeksi. Asuvat yhdessä, antavat yhteisen joululahjan, ovat joko jatkuvasti tilanteiden salliessa samassa paikassa taikka tietävät toistensa liikkeistä tarkalleen, Sirius on auttamattomasti tossun alla... Tämän kaiken päälle vielä kuuluisa 40-rivinen tuijotus, ja voila – vainuan vispilänkaupan.

Joidenkin mielestä mahdollinen romanttinen viba halventaisi näiden kahden välistä ystävyyttä, mutta omissa silmissäni se vain syventäisi sitä, jos mitään. En näekään heidän välillään olevan mitään kaikista geneerisintä seurustelusuhdetta, vaan tykkään ajatella kuviota ennemmin liukuvana, muuttuvana ja mukautuvana syvänä kiintymys- ja rakkaussuhteena, sisälsi se sitten seksuaalisia väreitä taikka ei. Kaksi luottamuksensa menettänyttä, elämän kaltoin kohtelemaa otusta löytävät luottamuksen ja välittämisen toisistaan – ainakin melkein. Parituksen täydellisyyden ja toisiaan täydentävän aspektin lisäksi rakastan myös sitä traagista, epätäydellistä puolta – kuinka lopulta heidän välejään kalvava epäluottamus ja vainoharha romahduttaa kaiken.

Snif. Niin surullista, ja silti niin kaunista.

Jep, olen diehard puppyshipper, jolla on hienoisia ongelmia kirjoitusripuleiden rajoittelussa. :D

Anteeksi ärsyttävä englannin viljely joka välissä – mä olen selvästi käyttänyt ihan liikaa englantia ja liian vähän arkisuomea keksiäkseni joillekin termeille sujuvaa suomalaista vastinetta. :|

Poissa Wippii

• Vuotislainen
  • Pottermore: SilverElm5143
« Vastaus #137 : Huhtikuu 13, 2012, 08:30:02 »
On olemassa tasan yksi "kaanonpari", josta pidän: Lucius ja Narcissa. :P
Lisäksi on tasan yksi, jota siedän (mutta ficeissä vain jos se ei ole kaiken keskipiste): Ron ja Hermione.
Ja kaanoniksi lasken vain sen, mitä kirjoissa on; haastattelut EIvät siis kuulu joukkoon.

Mutta itse aiheeseen...

Sehän nyt on ilmiselvää, että Harry ja Draco kuuluvat yhteen. Ginny painukoon hiiteen, ja Astoria löytäköön jonkun toisen.
Kuten allekirjoituksestanikin näkyy, on sataprosenttista kaanonia, että Harry kehitti itselleen pakkomielteen nimeltä Draco Malfoy. Ja lisäksi Harry käyttää puolet kutoskirjasta Dracon stalkkaamiseen (kartan kanssa ja ilman).
Ja vastakohdathan tunnetusti täydentävät toisiaan: orpo ja hemmoteltu ainoa lapsi, tumma ja vaalea, Rohkelikko ja Luihuinen (kirjojen perusteella nuo kaksi ovat kaikin puolin toistensa vastakohtia), hyvä ja paha (piti juuri ja juuri paikkaansa viisi ensimmäistä kirjaa; seitsemännen lopussa sekä Harry että Draco ovat jotakin kahden ääripään väliltä).
Kliseitä toki löytyy (ja osa niistä on hyvinkin turhauttavia), mutta niin löytyy kaikista muistakin "pareista".
"Harry, however, had never been less interested in Quidditch; he was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy." ~ Harry Potter and the Half-Blood Prince (UK edition), page 383.

Poissa velhokarkki

• Yksi Weasleyn serkuista
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosMoon200
« Vastaus #138 : Heinäkuu 01, 2012, 01:38:17 »
Okei, tiedän että oon vastannut tähän jo kerran, mutta siitä on vuosi ja mielipiteet on ehtineet vähän muuttua. Heh. :D

Pysyn edelleen Ron/Hermione linjoilla, jumaloin tätä paritusta. Mutta toisaalta Draco/Hermione ovat salainen paheeni, tuleehan niitä Dramione-fikkejä silloin tällöin lueskeltua...
Itse kuulun myös siihen vähemmistöön, joka pitää enemmän James/Lily parituksesta. En pysty kuvitella Lilyä Kalkaroksen kanssa, Lily on niin puhdas ja kaunis hahmo ja Kalkaros meni pimeän puolelle, eivät vaan sovi omasta mielestäni yhteen.
Itse tykkään myös Harry/Ginny parituksesta, tiesin jo pienempänä että nämä kaksi vielä saavat toisensa. :D
Molly/Arthur sulattaa sydämeni, haluan itsekin joskus tuollaisen avioliiton!

Vaikka pidänkin enimmäkseen canon-parituksista, on niitä joitakin jotka eivät koskaan tapahtuneet, mutta joista kyllä luen fan fictionia aika ahkerasti.
Scorpius/Rose Kun ne fikit on niin ihania... :3
Neville/Luna Olin vähän pettynyt kun vikassa kirjassa näiden välillä ei tapahtunutkaan mitään, mutta meinasin pakahtua onnesta kun katsoin viimeistä elokuvaa! Koko teatterisalin valtasi semmoinen 'jes'-henkäys, kun Neville tilitti rakkauttaan Lunaa kohtaan. Iiih. <3
Okei, yksi paritus vielä josta on hyviä fikkejä; Harry/Draco. Olen vasta hiljattain ruvennut tykkäämään tästä parituksesta. :3
"Miksi kukaan muka tahtoo juhlia kuolinpäiväänsä?" ihmetteli Ron, joka teki taikajuomien kotiläksyjä ja oli pahalla päällä. "Kuulostaa kuolettavan masentavalta, jos saan sanoa."

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #139 : Lokakuu 05, 2012, 22:35:46 »
Ykkönen on tottakai Harry ja Ginny. Rakastan tätä paria yli kaiken. Ron ja Hermione heti toisena. Tiestysti Lilly ja James ja Molly ja Arthur.
Normaalisti paritan vain niitä pareja, jotka päätyvät oikeastikkin yhteen. Pari kyllä löytyy muutakin. Paritin Minervaa ja Albusta siihen asti kunnes paljastui että Albus on homo... Petyin kyllä koska mielestäni he olisivat olleet söpö pari :D (salaa paritan heitä vieläkin)
Toinen on Neville ja Luna. Toisaalta ihan kiva että he eivät päätynenn yhteen, mutta toisaalta olisi kyllä ollut söpöä. Lohduttaudun sillä että Hannah on myös Puuskupuh ;)

Viimeinen on Bellatrix ja Voldemort . En vaan voi sille mitään, jotain viehättävää heidän suhteessaan on. Tiedän ettei Voldemort oikeasti tunne mitään Bellaa kohtaan eikä osaa rakastaa, mutta silti. Tästä parituksesta en luovu.
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa Autumn Skye

• Vuotislainen
  • Pottermore: StoneRose7657
« Vastaus #140 : Lokakuu 16, 2012, 18:58:24 »
HARRY JA DRACO. Seksuaalinen jännite, oikeesti. Ne sopis niin hyvin yhteen. Kylmä ja lämmin, vaalea ja tumma, rohkea ja pelkuri yms.
We're immortal, you and I.

Poissa Candysaur

• Vuotislainen
  • Pottermore: Flamemugwump20002
« Vastaus #141 : Lokakuu 22, 2012, 19:36:13 »
Hmmmm..ehkä olen vähän outo, mutta Fred ja George.....Onhan se outo pari, koska veljeksiä ovat, ja vieläpä kaksosia.
Myös Lily ja Kalkaros ovat ihana pari c: Ja tietenkin Harry ja Draco

Poissa Diamond

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #142 : Kesäkuu 04, 2013, 23:24:46 »
Minun mielestäni parhaita parituksia kirjassa ovat:
Ginny ja Harry, koska molemmat on jotenkin niin tulisia tai silleen...en tiedä. Ne vaan on ihana pari.
Ja sitten Hermione ja Ron, koska ne täydentää toisiaan niin ihanasti... Hermione on fiksu ja Ron huumorintajuinen...
Ja Lupin ja Tonks. Ne sopii niin täydellisesti yhteen... Tonks on aika kömpelö ja hauska, ja Lupin taas semmoinen rauhallinen ja "isämäinen"...:)

Sitten niitä, joita ei kirjoissa ole...
Ainakin Luna ja Neville, se olisi vaan niin söpöä... Kun Neville on kömpelö ja Luna vähän outo...:)
Kalkaros ja Lily, Kalkaros säälittää minua koska se rakasti Lilyä niin paljon ja sitten Lily meni naimisiin sen "pahimman vihamiehen kanssa"... Vaikka on James ja Lilykin ihan hyvä...:)
Ja sitten vielä Minerva ja Albus. Sitä en oikein osaa selittää...:)
Niin ja sitten tietenkin vielä Bellatrix ja Voldemort. Kun ne on kummatkin pahoja ja silleen... ja vaikka Voldemortilla ei olisikaan tunteita Bellatrixia kohtaan niin siltikin...:)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 04, 2013, 23:28:04 kirjoittanut Luna Lovekiva »
Luna Lovekiva -> Diamond

Poissa Chandler Bing

• Pleikkarin pelaaja
  • Vuotislainen
  • DRACO MALFOY!!! ♥♥♥
    • ♥ Harry Potter ♥
« Vastaus #143 : Maaliskuu 28, 2016, 15:13:22 »
Draco ja Hermione kuuluvat yhteen! Siis he olisivat niin suloisia yhdessä. c:

Neville ja Luna! Argh en kestä miten suloisia he sitten olisivat! Siis melkein kuolin onnesta kun Neville etsi KV-elokuvassa Lunaa huudellen olevan hulluna tähän.

Lily ja Sev ovat myös suosikeissani, Severuksen yksipuolinen rakkaus on vain niin.. niin... koskettavaa. *nyyhkis*

Remus ja Sirius olisivat jotenkin sopivat myös.
"Never. I'll never turn to the Dark Side. You've failed, your highness. I am a Jedi, like my father before me." - Luke Skywalker