Kirjoittaja Aihe: Salatut elämät-kirjat  (Luettu 3253 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Natuski

• Ankeuttaja
Salatut elämät-kirjat
« : Maaliskuu 09, 2003, 21:44:40 »
Jos olet lukenut kirjan niin mitä pidit siitä? Jos et pitänyt mikä ei ollut siinä mieleistäsi??
Jos taas et ole lukenut suosittelen lukemaan oikein mielelläni..
Mitä mieltä olet myös muista Salatut elämät kirjoista? :?:

Itse pidin valtavasti kirjassa ja luin sen päivässä, vanhat jaksot palasivat hyvin mieleen ja vanhat henkilöt myös..
Kirja oli hyvin kirjoittu myös joten sitä jaksaa lukea..
 :D

/Meneg muoksi tuon otsikon ihan yleiseksi, topikissa hyvin lukikin, että se on yleinen, mutta otsikko oli hieman harhaanjohtava. :) Näistä kun luultavasti riittää yksi topic.

Poissa Tanis

• Tapiiri
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Velho
Salatut elämät-kirjat
« Vastaus #1 : Tammikuu 16, 2004, 18:04:56 »
Itselläni on pari (vai onkohan niitä kolme) Salatut elämät -kirjaa; vielä useampia olen lukenut.

Sisällöltään kyseiset kirjat eivät ole kovin monipuolisia; osa sisällöstä on myös kopioitu aiemmin näytetyistä jaksoista.

Sinänsä kirjat ovat ihan hyviä siinä mielessä, että kevyttä lukemista tarvittaessa, Salatut elämät -kirjat soveltuvat siihen aivan loistavasti. Kirjoissa nimittäin ei aleta hahmojakaan tutkimaan syvemmältä; ainoastaan pinta puolisesti.

Monissa kirjoissa tosin oletetaan, että lukija on seurannut Salatut elämät -sarjaa MTV3:lta.
Kiltit lapset eivät vaadi mitään, kiltit lapset eivät saa mitään.
- Otto von Bismarck

Poissa Wemia

• Hupsu.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • ?
  • Tupa: Puuskupuh
Salatut elämät-kirjat
« Vastaus #2 : Joulukuu 07, 2004, 16:53:13 »
Olen lukenut pari Salatut Elämät kirjaa enkä oikein innostunut.
Sarja on kyllä ihan mukiin menevä mutta jotain puuttui, jo tain todella tärkeää enkä tähän hätään keksi mitä.
Kolme kirjaa minulla on omanani, kaksi niistä voisin antaa pois mutta lempikirja on ehkä Ken ja isosiskon viimeinen kesä.
Telkkarista sarjaa katson jos TV on auki, mutta en minä odota että se näkyisi. Kirja oli luettava mutta minua ei mitenkään saa suostutelluksi lukemaan kaikkia, ne kolme riittävät jotka olen jo lukenut :[
Oisinpa luolassa rosvoklaanin, oisinpa rohkea intiaani!

Poissa Koenoe

• Vuotislainen
Salatut elämät-kirjat
« Vastaus #3 : Tammikuu 23, 2005, 17:11:32 »
Mitä tapahtuu kun Könö lähtee Pieksämäelle vailla lukemista ja ainoa kirja hyllyssä on Kallen Inttivuosi? Aivan oikein. Könö lukee sen seitsemän kertaa.

Kallen Inttivuosi ei ole miköön kovin hyvä kirja, voisin jopa sanoa, että se on huonoin kirja mitä olen koskaan lukenut. Se kuitenkiin saattaisi olla liioittelua, sillä olen lukenut paljon huonoja kirjoja ja fikkejä. Kallen Inttivuosi on ihan hyvää viihdettä, ja henkilökohtaisesti pidän siitä paljon enemmän kuin Miia & Sakusta. Kallen Inttivuosi saa aina välillä sisustani kiemurtamaan mukavasti ja silläkin on hetkensä. En odottanut Kallen Inttivuodelta paljoa, enkä joutunut ainakaan pettymään. Ihan ok kirja, ei mitenkään erityinen, eikä ansaitse seitsemää lukukertaa, mutta... hauska. Aina välillä. Vähän kuin joku slash-fikki, mutta painettuna (tai no, sitähän se on).
I am the evidence
The Fool -> Koenoe

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightGold9667
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Salatut elämät-kirjat
« Vastaus #4 : Huhtikuu 08, 2008, 14:53:52 »
No, koska pidän Salkkareista, olen tietysti lukenut kaikki nuo kirjat (sitä ihan uusinta lukuunottamatta). Eivät kai ne sinänsä mitään erikoisia kirjoja ole, mutta tarjoavat kuitenkin mahdollisuuden syventyä sarjan hahmoihin ihan eri tavalla kuin telkkarista katsottuna (vaikka ei kovin syvällisesti vieläkään). Siinä kai se viehätys piilee.

No. Täytyy sanoa, että nuo ovat kyllä aika tyypillisiä nuortenkirjoja. Liiankin tyypillisiä. Mitäänsanomattomiakin. Ihastumisia ja seurustelua oikein runsaasti, kiva kiva, mutta kun ei se riitä tekemään kirjasta kiinnostavaa!!

Mutta: olen todellakin sitä mieltä, että puhekielellä kirjoittavat kirjailijat ansaitsisivat potkut kustannusyhtiöistään. Sellainen naurettava pelleily on niin ruman, tökkivän ja vääristyneen näköistä, että suorastaan kuvottaa. Lisäksi sellainen nakertaa kaiken dramatiikan ja kaiken kauniin pois. Oikeastaan voisi sanoa, että puhekielipaskat eivät mitenkään voi olla hyviä.
No, onneksi osa Salkkari-kirjoista on kirjoitettu oikein. Tai no, yksi ainakin on (onko muitakin?).

Tasoeroja on huiman paljon, johtuen kirjalijavaihdoksista.  En nyt muista nimiä, mutta eräs noista Salkkari-kirjailijoista tuntuu - ikävä sanoa - lähinnä ala-asteikäiseltä ainekirjoittajalta. Muut edustavatkin sitten sitä ok-osastoa. Tai no, itse asiassa Ikosen Oudilla on tavallaan aika kivan humoristinen suhtautuminen asiohin. Pidän siis, hiukan.

Miia ja Saku -kirjasta tykkäsin, mutten enää ihan täysin muista mistä syystä (siitä on jo aika kauan aikaa, kun luin sen). Kaipa se sitten on ihan söpö teiniromanssi.

No joo. Kyllähän noita kuitenkin ihan mielellään lukee, silloin kun tahtoo kivaa kevyttä lukemista, joka ei sen kummemmin herätä tunteita tai jätä jälkeä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2016, 17:32:34 kirjoittanut Kuupposen päivä »

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Salatut elämät-kirjat
« Vastaus #5 : Lokakuu 25, 2015, 17:26:01 »
Luin salkkari kirjoja aikoinani tosi paljon ja entisenä salkkarifanina niihin on kiva välillä palata. Nämä ovat todellakin helppolukuisisa teiniromaaneja ja varmasti menee kaupaksi just sarjan faneille. En tiedä tehdäänlkö näitä enää. Viimesin mitä on ilmestynyt on muistaakseni Romeo ja Onnen tähti. Silloin vuonna nakki kun salkkarit alkoi ja ensimmäinen näistä kirjoista tuli, tykkäsin ihan suunnattomasti. Miian ja Sakun romanssi on avrmasti parhainta mitä salkkareihin on ikinä käsikirjoitettu.