Kirjoittaja Aihe: Mikä eläin suojeliuksesi olisi?  (Luettu 93083 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Heipu

• Ankeuttaja
Vs: Mikä eläin suojeliuksesi olisi?
« Vastaus #25 : Heinäkuu 14, 2007, 12:13:59 »
Minun olisi luultavasti susi, joka on laumaeläin, mutta osaa toimia itsenäisestikkin. Ja on tietysti 'hurja peto', joka voi syödä jokaisen tielleen tulevan ;)   Toinen olisi ehkä pantteri, koska ne ovat varsinaisia laiskimuksia, jotka näyttävät aika hellyyttäviltä, mutta tarpeen vaatiessa raivokkaita ja arvaamattomia saalistajia. Kolmas olisi ehkä koira, tuo suloinen otus, joka osaa purra. ;D

Stan

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Heinäkuu 14, 2007, 21:02:16 »
Mun suojelius ois varmaan joku aasi/muuli. Oon melko rauhallinen mutta vihainen ja äkäinenkin osaan olla. Tykkään laiskottelusta ja yritän luistaa tehtävistäni, varsinkin jos ne ovat ikäviä. Olen myös harrastanut ratsastusta nyt jotain seitsemän vuotta ja hevos eläimet ovat lähellä sydäntä.

Poissa Tinde

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #27 : Heinäkuu 19, 2007, 10:38:17 »
Olisin varmaankin susi.Minä, kun en koskaan ole tottunut vieraisiin laumoihin niin parempi pysytellä tutussa laumassa.Toisaalta taas minuun sopisi hyvin kuvanto yksinäinen susi, koska tunnen itseni aika useastikkin yksinäiseksi.
"There's something beautiful inside you".

Sinéad

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Heinäkuu 19, 2007, 11:41:44 »
Luulisin että suojeliukseni olisi susi, koska ne ovat jollakin tapaa kiehtovia ja osaavat puolustaa itseään tarpeen vaatiessa. Jotenkin pidän kovasti susista, enkä tiedä miksi.

// Tein suojelius-testin ja sen mukaan suojeliukseni on Feeniks. Hieno lintuhan se on, kyllä se voisi myös olla suojeliukseni.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2007, 16:11:39 kirjoittanut Sinéad »

Malpropre

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Heinäkuu 19, 2007, 14:29:18 »
Ööö jonkun testin mukaan suojeliukseni olisi Feeniks.

Tosin, olisihan tuo ihan järkeenkäypä. Elämänpolunnumeroni on 11 (älkää kysykö! hörhöilyä...), joka tarkoittaa myös feenikslintua, ja sisältää sen että pitää oppia nousemaan tuhkastaan uuteen loistoon. Ja olen nk. "noussut tuhkastani" ja (toivottavasti) tulen nousemaan. Uskon toivoon ja uuteen elämään.

Mäyrä

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Heinäkuu 20, 2007, 17:56:10 »
Veikkaisin että Ahma saattaisi olla varsin hyvä veikkaus suojeliuksekseni. Ahmat ovat pienikokoisia (Ei nyt väarsinaisesti pieniä, mutta esim. karhua pienempiä kuitenkin...), mutta jämäköitä ja raakoja petoja, hieman oman polkunsa kulkevia eläimiä. Ihan niinkuin minä. Tällainen pikkuisen omituinen ja ulkopuolinen. Joo, Ahma se olisi.

Poissa kirja

• Error 404: User not found
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #31 : Heinäkuu 27, 2007, 07:47:09 »
Kettu. Kettu luultavastisiksi, että se elää luonnossa ja minä viihdyn aivan metsässä luonnon rauhassa, koska silloin on ihanan rauhallista. Kettua myös usein kuvataan ovelana eläimenä, ja mielestäni minä olen ovela, koska osaan keplotella itseni ulos vaikeista tilanteista. Ketut elävät usein suurissa ryhmissä, eivätkä koskaan yksin, ja minä en viihdy yksin, ja olen usein monen kaverini kanssa, koska silloin voi tehdä kaikkea hauskaa. Elikkä siis mielestäni ilmiselvä kettu.
~kirja
Jos lisäät tietoosi tilastoja, ihmiset uskovat sinua paremmin. Jo 96 %:ssa tapauksista!

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #32 : Heinäkuu 31, 2007, 22:14:03 »
Leijona. Se vain tuli yhtäkkiä mieleeni ja se tuntui oikealta. Olen erittäin leijona-mainen. :)
Kyllä, äidillinen ja fiksu naarasleijona, jota ei kannata suututtaa - varsinkaan uhkaamalla läheisiä.

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #33 : Heinäkuu 31, 2007, 22:20:10 »
Aloitusviestistä muistutukseksi:

//Muistakaa perustella kunnolla. Yksi rivi ei riitä perusteluksi, jos ette keksi sen enempää sanottavaa kannattaa mieluummin olla kirjoittamatta, sillä nuo yhden rivin perustelut joutuvat armotta roskiin. -Jessie

Ne, jotka ovat saaneet tänään kehoituksen muokata viestiinsä paremmat perustelut, olkaa hyvä ja muokatkaa. Jatkossa kiinnittäkää enemmän huomiota perusteluihin: toki teillä on enemmänkin sanottavaa suojeliuksesta, joka kuvaa sisintänne?

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #34 : Elokuu 01, 2007, 00:57:20 »
Luultavasti koira. Ehkä mäyräkoira, chihuahua tai jokin muu pieni. Itse olen pieni, mutta osaan kyllä puolustautua tarpeen tullessa. Moni on varmaan kuullut pienen koiran haukuntaa ja aika pitkään jaksaakin haukkua. Lisäksi pidän todella paljon pienistä koirista, ne on niin leikkisiä.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #35 : Elokuu 04, 2007, 21:30:59 »
Oho! Mä miltei unohdin, että aioin kirjottaa tänne!

En mä niitä enkun kielisiä testiä jaksanut sitten tehä... Katotaan, jos myöhemmin. Mutta nyt mä voisin ihan omasta päästä keksiä, mikä se voisi olla, se suojelius siis.

Ehkäpä joku kissaeläin, pantteri tai leijona tai vastaava. Tai sitten susi. Mä kun oon ittekkin tämmönen yksinäinen susi ^^ En mä oikein osaa perustella, miksi juuri nuo. Jotenkin ne vaan tuntuu oikeilta. Sopisivat luonteeseen... Äh, olkoon. Tuo saa riittää perusteluiksi. Se on jompikumpi, tai sitten suojeliukseni olis joku ihmemönkiäinen, sekin on mahdollista. Ehkä mun pitäs sittenkin tehä se testi...
--------
Kyllä se on se susi. On tässä tullut mietittyä aina silloin tällöin, ja nyt ainoastaan susi tuntuu siltä oikeelta ^^ Mä olen yksinäinen susi, eli viihdyn yksin ilman muiden seuraa. Alkaa ärsyttämään, jos ihmisiä pörrää ympärillä eikä anna hetken rauhaa... Mutta silti, kuten susikin taisi olla laumaeläin, minäkin kaipaan jonkinmoista ystäväpiiriä. On se kamalaa, jos ihan yksin on. Kunhan ne ystävät eivät vaadi mua koko ajan siihen vierellensä -.-" Että eiköhän se ole susi.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2007, 13:08:05 kirjoittanut Suvituuli »
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Momo

• Varhain mummoontunut
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #36 : Elokuu 05, 2007, 19:01:47 »
Minun suojeliukseni olisi Hevonen. Meillä on aina ollut hevosia, ja hevoset ovat monesti suojelleet minua toisiltaan, jos joku niistä on vaikka pillastunut, kun olen leikkinyt niiden lähellä (siis pienenä) tai ollut mukana kouluttamassa niitä. Siksi minulle on syntynyt kuva hevosesta suojelevana eläimenä.
Minäpä rakastan sinua niin paljon kuin on matkaa täältä kuuhun ja takaisin.

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #37 : Elokuu 09, 2007, 22:52:22 »
Testi ei osannut päättää, Apina vai Feeniks. Itse pitkän ja hartaan miettimisen jälkeen, apina kyllä kuulosti järkevältä vaihtoehdolta. Elää laumassa, pärjää yksikseenkin, tykkää kiipeillä ja apinat ovat muutenkin mukavia kavereita (: Itse tykkään olla kavereiden kanssa, pärjään yksikseni tarvitsen kuitenkin jonkun tukea aina välillä (maalivahti tarvitsee puolustajien apua), rakastan puissa kiipeilyä ja käyttäydyn välillä kuin apina (: Oliko tarpeeksi hyvät perustelut?

// Olisikin hauska nähdä hopeisen apinan hyppelevän iloisesti ankeuttajan edessä ja ankeuttaja itse lähtee peloissaan karkuun ^^

//30.8.08, Käärme se oikeastaan sittenkin olisi. Olen enemmän käärmemäinen kuin apinamainen, ja käärmeetkin kiipeilee, eikös vain. Ja nyt kun olen alkanut viettää aikaa enemmän yksin (fuu porukkaa ei lasketa :D) ja käärmeethän elää aikas paljon yksin. Pelkään vahvempiani, sorran heikompia (jos olisin käärme, söisin pienenpäni :D) ja elän silti porukassa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2008, 15:14:05 kirjoittanut Sieppeli »
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa

Poissa Trigger

• Hammaskeiju
  • Vuotislainen
  • Nielen purematta
« Vastaus #38 : Elokuu 10, 2007, 12:02:32 »
Ensimmäiseksi tuli mieleen koira tai hevonen, koska olen suurinpiirtein riippuvainen näistä kahdesta eläinlajista. Tarkemmin mietittynä hevonen ei ehkä kuitenkaan sopisi minulle. En käyttäydy johdonmukaisesti, en ole pakenijatyyppi enkä erityisemmin mikään laumaihminenkään. Hevoset kun ovat luonnostaan saaliseläimiä ja elävät laumoissa. Koira taasen... Se olisi järkevämpi vaihtoehto, mutta toisaalta en aivan saavuta koirien uskollisuusastetta. Jos kuitenkin olisin koira, olisin ehdottomasti basenji, jossa on jotain kissamaista ja jota on vaikeampi saada kontaktille kuin esimerkiksi noutajia.

Mutta ehkä suojeliukseni kallistuu korppikotkan puoleen. Kuljen omia polkujani, viihdyn yksin ja muiden seurassa lähes yhtä lailla, olen aina halunnut lentää eikä minulla ole korkean paikan kammoa. Oikea vapaudentunne on juuri se tunne minkä haluaisin kokea. Myös termi haaskansyöjä saattaisi sopia jotenkuten minuun - en itse tekisi mitään 'pahaa', mutta muiden tekemien tekojen jämät käytän mielelläni hyödyksi.
Hiljaa yksin pimeässä

Surku

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Elokuu 12, 2007, 00:40:21 »
Hmm.. Jos nyt se määräytyisi sen mukaan mistä eläimistä/olioista pidän niin sanoisin ensimmäiseksi lohikäärme. Selittelyitä en osaa tuolle sanoa, mutta jonkin moinen lohikäärme friikki minä kyllä olen. Kylläkyllä. Pidän lohikäärmeistä, mutta en kyllä kkovin tunne olevani lohikäärme.
Sitten näitä että millainen olen suojeliuksiin.
Elis. Susi, yksinäinen susi. Toki minulla kavereita on, mutta silti, viihdyn hyvin yksin. Ihailen susien "coolia" olemusta ja myös ehdottomana koira riippuvaisena koira on lähellä sutta ja susi koiraa.
Laiskiainen voisi olla myöskin olla ehkäpä suojeliukseni :D Nukun miltein aina kun on mahdollista.. Paitsi toisaalta joku yöeläin voisi olla melko varma. Nukun nimittäin usein päivällä ja valvon yöllä. Yöllä on aina hauskempaa :)
Sitten kolmas (tai neljäs eikun viides) vaihtoehto voisi olla kissa. Pidän lämpimässä olemisesta, huomioiduksi tulemisesta ja kaiketi minusta jonkinmoista notkeuttakin löytyy, mutta ei kuitenkaan mitään sellaista mitä kissoihin tulee!

Suojelius testin mukaan olen rupikonna :o

Poissa Tappajan haaska

• reipas ja lahjakas
  • Vuotislainen
  • Kenenkä kanssa?
« Vastaus #40 : Elokuu 13, 2007, 12:03:10 »
Googlatut testit ehdottivat suojeliuksekseni lohikäärmettä, apinaa tai feeniksiä, mutta yksikään näistä ei uppoa. Lohikäärme ja feeniks kuulostavat aivan liian prameilta minun makuuni ja apina... noh, apina sopisi paremmin vuosien takaiselle minulle.

Sen sijaan olisin riemusta kirjava, jos suojeliukseni olisi majava. Se louskuttaisi leukojaan, läimäyttäisi hännällään märkää asvalttia (tai pölisevää hiekkatietä) ja ankeuttaja paiskautuisi tiehensä. Suojeliusmajavassa eniten viehättää mielikuva: majavat ovat hupaisia otuksia ja ankeuttajahyökkäyksen jälkeen nauru oletettavasti maittaisi. Toisaalta selattuani muutamia majavista kertovia tekstejä kehitin pari yhdistävää piirrettä otsikon "Minä ja majava" alle:

Ranuan eläinpuisto tietää kertoa, että majava on yöeläin, mikä tarkoittaa sen olevan silloin toimeliaimmillaan. Tiettyyn pisteeseen saakka olen minäkin myöhempien ajankohtien ystävä, mikä ei tarkoita varsinaista yötyöskentelyä. Illat vain ovat usein omaa aikaa ja vaikka rästiläksyjä tehdessä menisi myöhään raivaan (kuin majava) itselleni ajatustauon ennen unta. Valvon vaikka väkipakolla, jotta saan vihdoin miettiä mitä mielin ja seikkailla mielikuvitukseni heittämissä varjoissa. Vain illalla/yöllä tämä omien ajatusten ajattelu onnistuu, sillä vaikka aamuisin olisikin "omaa aikaa" edessä oleva päivä täyttää pään; iltaisin edessä on vain yö (ja seuraava päivä, mutta sitä varten on aamu). Öisin on lisäksi kiehtovampaa kukkua hereillä kuin päivisin: jännittävä, hiljainen ja luovuutta ruokkiva miljöö. Yössä on tunnelma kohdallaan :)

Toinen yhteneväinen piirre minussa ja majavassa on talvipolitiikka. Majavat viihtyvät talvisin sisällä. Minusta talvinen ulkoilu (laskettelu, tähtien tuijottelu jne) on ok tiettyyn pisteeseen, mutta lopulta on hauskempaa hiipiä sisällä villasukat jaloissa ja poltella kynttilöitä hankia tuijotellessa.

Kolmas ilman nettiä selviävä yhteys on minun ja majavan suulla. Nyt en viittaa hampaiden kokoon, muotoon tai vahvuuteen, vaan siihen että me molemmat käytämme purukalustoamme melko tavalla (majava toki hyödyllisemmin). Majava järsii puita jotta saa kotinsa kuntoon ja tekee sen ahkerasti. Minä järsin lähes kaikkea purkaakseni hermostuneisuuttani. Ellei suussani ole eväitä tai purkkaa, sorrun nakertamaan täytekynäni lyijyä (jota pummaan seuraavalle tunnille joltain kaveriltani). Sama suun ylivilkkaus pätee kotioloissa: on äärimmäisen hankalaa ja kanttia kysyvää olla pupeltamatta jotain. Onneksi olen oppinut pois perunalastu-linjalta ja pelkät jäätkin kelpaavat... Suuni on siis yliaktiivinen ja sitä kuvannee hyvin majavan hammasrivistö, joka on yksi eläinmaailman huomattavimpia.

Kesken tämän majava-innon vastaani käveli kiivi, joka on lähes yhtä hilpeä kuin majava ja josta löytyy myös minuun täsmääviä piirteitä. Niistä otsikon "Kiivi ja minä" alle:

Kiivi on ujo yöeläin, kertoo Wikipedia. Yöeläimyys on käsitelty majavan yhteydessä, mutta ujous on uusi piirre. En sano olevani jäässä heti, kun joku vain vilkaiseekin minuun, mutta inhoan avata suutani puolituttujen seurassa (mistä johtuen ryhmätyöt ovat tuskaa). Omien ajatusten esiintuonti on vaikeaa ja vaatii minuuttien psyykkauksen - puolituttujen seurassa. Jos joukossa on yksikin tuttu, ei tilanne ole lainkaan hankala ja saatan olla lähes rohkea, mutta puolitutut *kylmiäväreitä*. Sama juttu täysin vieraassa tai täysin tutussa porukassa. Vihaan puolituttuja :/

Toinen piirre on kiivin monipuolinen ruokavalio: ötököitä, matoja, hedelmiä, rapuja, sammakoita ja iilimatoja. Minunkaan ruokavalioni ei ole pelkkää kasvista tai silkkaa lihaa, vaikka sitä ei aina lautasmallistani huomaakaan. Lisäksi laajennan käsitettä ruokavalio, kun väitän mm. musiikkimakuni olevan monipuolinen: lähes jokaisen musiikkityylin katoksesta löytyy jotain, josta pidän. Minuun uppoaa esimerkiksi suomalainen raskaampi musiikki, norjalainen pop, japanilainen dance ja keskieuroopan klassinen. Toisinaan ujous tulee monipuolisuuden tielle ja rajoittaa siten makuani kirjallisuuden tai elokuvien suhteen, mutta oletan ettei kiivikään syö ydinjätettä (ainakaan kahdesti).

Viimeinen yhteinen tekijä, joka minulta ja kiiviltä löytyy, mutta minulta ja majavalta puuttuu, on tietty erakkuus. Mitä olen lukenut: majava voi elää jopa sadan yksilön yhteisössä, mitä kiivi käsittääkseni ei tee. Enkä tee minäkään. Esimerkkinä elämäni ensimmäinen kunnon festari Maata näkyvissä: Missä olinkin ympärilläni velloi, tyrkki ja mateli satoja ihmisiä. Kulkeminen pisteestä A6 pisteeseen B4 kesti liian kauan ja sisälsi liian monta ihmistä kiinni kyljissäni. Mihin konserttiin aioinkin, jonot olivat liian pitkiä ja niitä oli kammottavan paljon. Ja yöpymispaikan hiljaisuutta edeltävä ajanjakso oli täynnä liian monen ihmisen supinaa. Kotiin päästyäni olin laulaa onnesta: minulla oli tilaa liikkua! Oletan, että kiivikin laulaisi.

Loppujen lopuksi en näe kiiviä karkoittamassa ankeuttajaa säälittävän tuijotuksen voimin (vaikka se olisi varsin viihdyttävää) ja päädyn suojeliusmajavaan. Eihän Harrynkaan suojelius (siis hänen isänsä) ollut hänelle täydellinen soulmate. Vastakohdat täydentävät ja vahvistavat toisiaan :)
Antakaa minulle ikitalvi, mutta älkää viekö kesälomaa.

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Elokuu 13, 2007, 15:03:56 »
Minulla olisi ehdottomasti koira tai susi. Koska pidän molemmista eläimistä hyvin paljon ja muutenkin koirat ja sudet puolustavat laumaansa ja johtajaansa pelottomasti :) Lisäksi ne näyttäisivät varmasti suojeliuksena mahtavilta!
Voisi se kyllä toisaalta olla myös gepardi koska ne ovat niin kauniita ja nopeita (vaarallisen nopeita hähää..;D)

Mistä ihmeestä te olette löytäneet noita suojelius-testejä? :-o
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2007, 15:12:16 kirjoittanut palladiini »

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
« Vastaus #42 : Elokuu 13, 2007, 16:50:12 »
palladiinia tässä komppailen. Jos suojeliuksen on jollain tavalla kuvastettava sen loihtijaa niin minä olen ehdottomasti susi tai koira. Ehkä koira enemmän, mutta susi suojeluksena olisi mystisen viehättävä ajatus :P

Koirat ovat niin leikkisiä ja lapsekkaita sekä lojaaleja, että koira kuvaakin minua oikein hyvin. Jos koirarotua pitäisi enemmän nyt jaoitella (koira kuitenkin on niin laaja käsite) niin varmaankin suojeliukseni olisi husky. Olen pienestä pitäen pitänyt erityisesti tästä koirarodusta (minulla on jossain ihana husky pehmolelu nimeltä Haski) ja olen ajatellut, että mikäli isona muutan pois kerrostalosta niin sellaisen hankin, mikäli pystyn itseni lisäksi sellaisen elättämään. Toisaalta minua on pariin otteeseen kuvttu cockerspanieliksi, mutta husky kyllä vie voiton...
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #43 : Elokuu 16, 2007, 15:20:00 »
Suojelius-testin mukaan ankeuttajat ympäriltäni karkoittaisi rupikonna. No eipä olisi ihan ensimmäisenä tullut mieleen! Toisaaltahan rupikonna on aika vaarallinen eläin, sillä joillakin lajeilla erittyy selkään voimakasta myrkkyä. (Ilmeisesti tälläisen rupikonnan suutelun jälkeen näkee eläimen tilalla prinssin tai minkä hallusinaation haluaakin nähdä.)

Mutta leijona on se eläin, josta koen saavani voimaa. Oma horroskooppini on tuo eläinmaailman kuningas tai siis kuningatar. Mielikuvaani leijonasta sopii se, että annetaan elämän virrata omaa tahtiaan, mutta vaaran uhatessa käydään taisteluun - ja tämähän se on suojeliuksen tehtävä. Voisihan sitä heikompi hermoiset uhkailijat säikähtää jo pelkää leijona-hahmoa ilman, että  se hyökkää päälle.

Poissa Chinoz

• Nuorallatanssija
  • Vuotislainen
  • That was then, this is now
    • Blackout
« Vastaus #44 : Elokuu 16, 2007, 15:57:37 »
Suojeluksenani olisi varmaankin koira tai susi.
Koira ehkä siksi, että ne ovat kilttejä, jos niitä ei uhata, mutta ne eivät jää helposti alakynteen, puolustavat itseään tarpeen tullen, kuten minäkin. Koirat ovat myös tärkeitä minulle, pidän niistä ja niiden luonteista, jokaisella on erilainen. Koirat suojelevat myös lähimmäisiään pelottomasti, uhrautuvat tarvittaessa. Vaikka ne pelkäisivätkin vastustajaa, ne kohtaavat sen silti, varsinkin jos niiden läheisiään uhataan. Koirat ovat ehkä enemmän uhrautuvaisia kuin itserakkaita (pelastavat läheisensä enemmin kuin itsensä, vaikkakin he suojelevat myös itseään).
Susi ehkä siksi, että ne myös puolustavat itseään ja laumaansa pelottomasti, ne eivät ole raukkoja. Sudet voivat myös olla yksinäisiä, ne eivät kuitenkaan valita, jotkut niistä viihtyvätkin yksikseen, kuten minäkin aina joskus. Sudet ovat myös vain jotenkin siistejä, upeita ja lähellä sydäntäni monella tapaa.

Suojelius -testin mukaan suojeliukseni olisi kuitenkin Feeniks. Mietin vähän aikaa ja totesin, että myös feeniksit ovat mahtavia, ei huonompia kuin sudet tai koirat, erilaisempia vain. Feeniksit auttavat toisia, ne parantavat kyynelillään ja laulavat kaunista, surumielistä laulua. Komeat ja upeat linnut ovat ylväitä, mutta eivät kuitenkaan itserakkaita. Suojelevat myös muita omalla tavallaan ja itseään :)
Jokaisella askeleella, voit viedä henkeni.
Jokaisella askeleella, voit parantaa haavani.

Kira

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Elokuu 16, 2007, 16:25:51 »
Testini sanoisi minusta näin.
The Phoenix, the phoenix is a creature that symbolizes prophetic wisdom, death, and rebirth. This Majestic patronus soars onto the field blanketing your foes in fire and causing devastation to all that oppose it. You should be honored to receive this magical creature as your patronus! l

Feeniks. Hmm. Viisas lintu, kestää valtavia taakkoja, lohduttaa muita ja syntyy aina uudelleen. Luulisin sen jossain määrin kuvaavan minua. Tulos kuitenkin yllätti minut. Olen pohtinut elämiä, jotka ovat voimaa-antavia minulle. Lapsesta asti susi on kiehtonut minua, samoin kuin krokotiilit. Erilaiset linnut ovat aina olleet ihailuni kohteina, se huoleton lentäminen lähellä pilvilinnoja ja kohti auringonlaskua. Tulikin on aina tietyllä tavalla kiehtonut minua. Ehkä Feeniks senkin puoleen olisi hyvä ratkaisu.
Myöskin erilaiset kauriseläimet, antiloopit, kauriit yms. muistuttavat jollain tietyllä tapaa itseäni. Nopea, kenties hieman sirohko. Pientä epävarmuutta, mutta silti varma tekemisistään. Vaikea miettiä, mikä näistä olisi se sopivin.
Heilun jossain Feeniksin, tarunomaisen tulilinnun, sekä kauriin, metsän pikajuoksijan, välillä. En osaa arvioida, kumpi olisi kuvaavampi.

Poissa Hippo

• mutakylpyilemässä
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Elokuu 23, 2007, 20:54:06 »
Hm... sujeliukseni saattaisi olla pöllö. Pöllöähän pidetään viisaana eläimenä, ja jostain syystä se tuntuu suojeliuksessa mielestäni hienolta elementiltä. Pöllö on (ainakin Pottereissa) omistajalleen uskollinen. Esimerkiksi vitosessa Hedwig nokki Ronin ja Hermionen käsiin haavoja, kun nämä eivät kirjoittaneet tarpeeksi pitkiä kirjeitä. Kuvailusta voisi tietysti päätellä myös Feniks-linnut, mutta en haluaisi suojeliuksestani sellaista....

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Elokuu 26, 2007, 10:31:06 »
Kompaan itseäni, topiikin alussa sanoin että suojelukseni olisi varmaan jokin lintu. Kun tein suojelustestin niin olin feenix. Sinäänsä en yllättynyt, mutta yllätyin siitä kuinka hyvin arvasin sen olevan lintu :)
Minussa on lintumaisia "ominaispiirteitä", oli ne sitten feeniksin taikka kanan :D Feeniksit vat viisailta ja auttavaisia lintuja, nousevat tuhkasta uudelleen. Tämä siis tarkoittaisi että minusta ei pääse vähillä eroon, eli kannattaa miettiä ystävystyykö kansssani. Okei unohtakaa viimeisin lause.
Kaverini sanovat, kun pelästyn jotain ja kiljaisen, huutoni kuulostaa kakadumaiselta :D Mutta olen hyvin tyytyväinen testini tulokseen, sillä linnut kuvaavat vapautta ja jonkinlaista ylpeyttä (huonon sanan kyllä keksin !) :)
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Mystica

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Elokuu 31, 2007, 15:55:42 »
Minun suojeliukseni olisi varmaan susi, tai... (hei hetkonen? Onko se mahdollista?) ihmissusi. Testin mukaan se olisi feeniks, mutta... en usko.
Susi tulisi varmaan siitä, että... öh... Siitä sanonnasta " yksinäinen susi". Vaikka sudet ovat laumaeläimiä, niistä on tehty tuollainen sanonta. Itse olen melko erakkomainen, mutta kuitenkin rakastan ihmisten kanssa olemista. Olen siis laumaeläin, mutta pidän yksin olosta...
Sudet ovat myös saalistajia, ja itse en todellakaan ole saalis eläin! Että tälläistä...

Kaverisanoi, että mun suojelius olisi: leijona, pöllö tai lisko. Toinen oli kissan kannalla...

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Syyskuu 03, 2007, 16:35:20 »
Mun suojelius olis varmaankin hiiri! Hiiret on kivoja eläimiä. Tai orava, kaveri sanoi et se kuvaa mua, ihanaa. :D Kuitenkin joku aika pieni eläin se vois olla, ei ainakaan mikään leijona, koska oon tavallaan aika ujo, eikä leijonasta ihan heti tuu ujous mieleen. Heha, mulla ainakaan... Kyllä mun suojelius voi olla myös kissa. (: