Kirjoittaja Aihe: Mikä eläin suojeliuksesi olisi?  (Luettu 99491 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Salaruman

• joulumusikaali
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • joulu.....
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Mikä eläin suojeliuksesi olisi?
« Vastaus #150 : Lokakuu 25, 2009, 19:27:57 »
Suojeliukseni olisi naarasporo,koska poro on ihana,kun sen sarvi osuu kynteen(sattuu!!)ja koska voisin ratsastaa porolla ilkeää ankeuttajaa karkuun.Se olisi poro myos siksi,että poro voisi sarvillaan seivästää ankeuttajan,jolloin pääsisin itse ilmiintymään pois.
Under the coconut tree we stay,watch as the night turns into day.We let the fire be the light.Sky is the floor tonight. Fly me with your gentlest away...

tappajasieni

• Ankeuttaja
« Vastaus #151 : Lokakuu 25, 2009, 19:45:04 »
HMM, veikkaan että se olisis kissa. Kissat on aina ollu mun lempieläimiä :') ja ne on niin suloisia ja niihin ei tarvii nähä paljon vaivaa ;) se syö ja nukkuu ja välil käy vessassaan. Se on ihan kuin minä ! :> Kissat tykkää lämpimästä ja sit siellä on kiva nukkua kun joku silittelee vähän :> apua, en osaa perustella paremmin :D

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #152 : Marraskuu 07, 2009, 09:59:44 »
Tännehän voi syöttää melkein samat perustelut, kuin tuonne "Mikä olisi animaagihahmosi?" -topicciin, joten kopioin vain viestini sieltä. :P

Suojeliukseni olisi mitä luutavimmin kissa. Olen yleensä rauhallinen liikkeissäni, kuten kissatkin joskus, mutta ärsyynnyn aika helposti myös. Tykkään olla yksin, olen aikamoinen sähisijä ja olen joskus toisinaan pelottavakin, kun suutun. Olen myös suht. nopea. Minusta nämä kaikki edellä sanotut kohdat sopivat kissoihin ja niiden luonteeseen aika hyvin. Lisäksi pidän kissoista paljon, harmi että ne aiheuttavat minulle allergiareaktioita. :(
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #153 : Marraskuu 07, 2009, 14:11:35 »
No, animaagihahmokseni sanoin koiran, luultavasti staffordshirenbullterrierin, mutta minusta se ei sopisi suojeliuksekseni.
Tiikeri ois siisti, mutta ei se ehkä se kuitenkaan olisi. Hmm... Virtahepo. JOO SE OIS VIRTAHEPO. Rakastan virtahepoja. Voiko suojelius olla myös joku vedenalainen eläin, esim. valas tai manaatti? Jos voi, minun suojeliukseni varmaan olisi manaatti. Mutta ehkä kallistun kuitenkin virtahevon puolelle. Olisiko vähän siistiä jos virtahepo lähtis jylläämään ja häätäis ankeuttajat pois. Iihihih!

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #154 : Marraskuu 07, 2009, 14:46:00 »
Uskoisin suojeliukseni olevan koira / susi enkä uskoisi minkään muunkaan koiraeläimen olevan kaukaa  haettu vaihtoehto, koska suojeliushan tulee ihmisen itsensä mukaan. Koiraeläimet ovat etenkin sudet laumaeläimiä, jotka viihtyvät ja toimivat ryhmässä. Itse koen olevani ihminen, joka osaa ja haluaa toimia mieluummin ryhmässä kuin yksinään. Ja mitä taas koiraan tulee (siis aivan normaaliin kotikoiraan) useimmat ovat 'miellyttämisen' haluisia ja uskollisia kumppaneita. Ne eivät ole vaarallisia, mutta halutessaan puolustaa omistajaansa niistä löytyy ns. ''vihainen'' puoli. Tästä syystä uskoisin suojeluikseni olevan koira tai sitten laumassa oleva, toisia puolustava susi. =)

Uskoisin myös suojeliuksen olevan koira, koska olen itsekkin koiraihmisiä ja ne ovat lähellä sydäntäni olleet aina. Ja itselleen tärkeät asiathan voivat vaikuttaa suojeliukseen. Kuten olemme huomanneet asian esimerkiksi Harryn suojeliuksessa - hänen suojeliuksensahan on uroshirvi, joka oli isänsä animaagimuoto. Sama pätee myös Kalkarokseen, jonka suojelius oli naaras hirvi, koska Lily oli hänelle niin tärkeä.

Tietysti se voisi olla myös kettu, enemmän yksikseen viihtyvä, ovela ja lähes harmiton eläin, joka kuitenkin osaa myöskin puolustaa itseään ja pentujaan. Kettu on myös nopea ja ketterä siroeläin, joka viihtyy metsissä ja omissa koloissaan. Ketussa olisi tietysti myös kissamaisia piirteitä, joten se olisi hieman kauempaa haettu suojeliusvaihto ehto kuin koira. En pitäisi sitäkään kuitenkaan mahdottomana vaihtoehtona. :---)

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #155 : Joulukuu 24, 2009, 21:13:11 »
Mei luulen että se olisi delfiini tai kettu. Delfiini sen takia että yksinkertaisesti rakastan vettä elementtinä ja viihdyn paremmin muiden seurassa kuin vain yksikseni. Opin kaikenlaista nopeasti jos vain tahdon, joskus lahjomallakin jos ei muuten huvita.
Kettu; fiksu silloin kuin haluaa, taitaa konstit ja keinot, eikä aina tarvitse muita mukaan toteuttamiseen.
Mutta mutta noista kahdesta kyllä varmaan sauvastani purkautuisi ennemmin sinne tänne hyppelehtivä delfiini joka nauttii vapaudestaan ja ympäristöstään.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2011, 03:31:23 kirjoittanut Dallas »

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #156 : Joulukuu 25, 2009, 13:42:38 »
Uskoisin suojeliukseni olevan ilves tai susi. Susi nyt on melkein kaikkeen itsestäänselvyys minulla, olen niin susifani, ja tunnen myöskin itseni hieman yksinäiseksi sudeksi. Ainakin suojelius-suteni kuvastaisi sen todeksi.. Ilveksetkin ovat kiinnostavia, ne ovat erakoita ja oman tiensä kulkijoita. Itsekin kuljen omaa tietäni, enkä välitä muiden mielipiteistä paljoakaan. Toisaalta nämä molemmat eläimet taitavat olla minun suojeliuksekseni sopimattomia. Nyh. Ehkäpä suojeliukseni sitten olisikin kaikesta huolimatta jokin pienempi eläin, kuten vaikka orava tai saukko. Jotenkin voisin uskoa suojeliuksekseni oravan. Olen itsekin hieman oravanlainen, tutkimassa joka paikkaa ja utelias, mutta silti varovainen. En ihan hevillä lähesty vieraita ihmisiä.

//Juu, ja jos kerran suojelius on tunteisiin perustuvaa, niin sitten tuo orava on entistä varmempi omasta mielestäni suojeliuksekseni. Minä saan iloni siitä, että pääsen tekemään kaikkea uutta ja erilaista, ja saan näin itselleni uusia kokemuksia. Muutun joka kokemuksestani hieman. Uteliaisuus on siis minun piirteenäni ihan hyvä juttu, koska se tuottaa minulle iloa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2010, 19:04:10 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Zahagehuma

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #157 : Joulukuu 25, 2009, 15:11:26 »
En ole koskaan osannut verrata itseäni mihinkään eläimeen. Mielestäni kön kaikki ihmiset muistuttavat vain apinaa. Tosin olen tavannut myös koiran näköisiä. Luulisin, ettei suojeliukseni olisi mikään "normaali" eläin, mitä suojeliuksessa yleensä esiintyy. Ei kissa, koira, hevonen, kettu, hirvi. Karhu se kyllä voisi olla. Muita vaihtoehtoja luultavasti ovat sammakko, kolibri, magnusti (?) taikka pöllö.

Kyllä se karhu sopisi miulle parhaiten. Pyöreä, karvainen, höpsä ja iso kuonoinen. Aivan kui minä. X)
tai sitten se suojelisi minuu, kun minä pieni olen vaarassa.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #158 : Joulukuu 26, 2009, 14:37:34 »
Voiko suojelius olla myös joku vedenalainen eläin, esim. valas tai manaatti? Jos voi, minun suojeliukseni varmaan olisi manaatti. Mutta ehkä kallistun kuitenkin virtahevon puolelle. Olisiko vähän siistiä jos virtahepo lähtis jylläämään ja häätäis ankeuttajat pois. Iihihih!

Olihan Hermionellakin saukko, joten kyllä voi. :)

Saukko on kuitenkin vähän eri asia kuin valas tai manaatti. Saukko ei varsinaisesti ole vedenalainen eläin. Se kävelee ja elää maalla. Sen pesäkin on kuivalla maalla (ei vedessä). Valas taas ei voi olla kuivalla maalla. Saukko on vain vedessä viihtyvä ja metsästävä maaeläin. Mutta mielestäni mikään ei estä manaattia tai valasta olemasta suojelius (valas olisi kyllä aika iso XD ). Suojelius tuskin tarvitsee vettä vaikka tavallinen eläin tarvitsisi. Käsittääkseni ne ei edes ole kiinteitä eikä kävele. Enemmänkin ne leijuu/lentää.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #159 : Tammikuu 16, 2010, 02:18:39 »
Hämähäkki olisi aika huvittava :"D Ainoa vikapuoli olisi se, että joku voisi vahingossa (tai tahallaan) lättäistä kätensä otus-paran päälle ja sitten voisikin sanoa hyvästit elämällään pikemminkin nopeasti. En ehkä mikään aivan mini-hämppy haluaisi olla, mutta en panisi vastaan sellaista nyrkin kokoista kuitenkaan. Olisi varmasti huvittavaa nähdä elämä hämähäkin kannalta (ja tietenkin leikkiä spidermania siinä samassa!).

Etkai vain olisi sekoittanut suojeliusta animaagi hahmoon? (: Huomasin vain tuosta lauseesta ''En ehkä aivan mini-hämppy haluaisi olla, mutta en panisi vastaan sellaista nyrkin kokoista kuitenkaan. Olisi varmasti huvittavaa nähdä elämä hämähäkin kannalta''. Toisin sanoen puhut kuin olisit hämähäkki, se on animaagi se =) Voi tosin olla, että sulle on sattunut vaan kirjoitus virhe mut ajattelin huomauttaa et jos oot erehtyny. (:
Suojelius, eli Odotum Suojelius loitsusta syntyvä sinua ankeuttajilta suojeleva eläin hahmona oleva ''kilpi''. (:

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #160 : Tammikuu 16, 2010, 20:19:57 »
Vaikea kysymys. Joskus tuntuu siltä että olisi mukavaa osata loihtia suojelius ihan vain jotta saisi tietää, minkä muodon se ottaisi. Arvelisin kuitenkin että oma suojeliukseni tulisi olemaan joko susi tai jokin lintu.

Susi se voisi olla siksi, että vaikka ne ovatkin laumaeläimiä, on myös sanonta, että joku on kuin yksinäinen susi, ja itse olen ehkä samantapaisessa asemassa. Viihdyn tavallaan sekä isommissa ryhmissä, jos ryhmän jäsenet ovat minulle ennestään tuttuja ja olen heidän kanssaan hyvissä väleissä, mutta toisinaan kaipaan myös omaa rauhaa. En ole luonnoltani sitä menevintä sorttia, joka yrittäisi väkipakolla ängetä mukaan johonkin porukkaan vain siksi, että olisi ihmisiä ympärillä. Tästä syystä esimerkiksi luokkalaiseni ovatkin luulleet, että viihdyn paremmin yksin kuin ryhmässä, eivätkä enää edes yritä pyytää minua vapaaehtoisesti mukaan joukkoon.
Sudet ovat myös tietyllä tapaa itsenäisiä, ja se on piirre jota arvostan, vaikkakin jokaisella pitäisi olla myös ihmisiä, joihin tarvittaessa turvautua. Muistutan ehkä luonnoltani mainitsemistani vaihtoehdoista eniten juuri sutta.

Jokin lintu se voisi olla, koska ihailen niiden (osan niistä) lentämiskykyä ja vapautta. Olisi hienoa olla niiden kaltainen vapaa sielu, saada mennä miten tahtoo. Lentäminenhän on asia, josta monet ihmiset ovat haaveilleet kautta aikojen. Lisäksi linnut ovat jotenkin herkkiä, ja omalla tavallaan hyvin kauniita eläimiä. En kuitenkaan tiedä, mikä lintu suojeliukseni olisi. Varteenotettavia vaihtoehtoja on liikaa.
Tulen kuitenkin luultavasti siihen tulokseen, että susi vie tässä asiassa voiton linnuilta.

~Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2011, 16:17:39 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Ayleth

• Drifter
  • Vuotislainen
« Vastaus #161 : Tammikuu 16, 2010, 21:19:02 »
Voisin aika varmasti sanoa suojeliukseni olevan saukko (lutra lutra). Olen melko vahvasti tuntenut saukon ilmoittavan itsestään; saukko ilmestyy uniini ja pomppaa esiin sieltä täältä. Ennen en ole juurikaan edes ajatellut saukkoja, mutta lähiaikoina olen alkanut ymmärtää, että saukko on voimaeläimeni. Kun tutkin saukon elämää ja luonnetta enemmän, huomasin myös sen muistuttavan itseäni. Pidän siis melkoisen todennäköisenä, että kunkin voimaeläin olisi myös suojelius, sillä voimaeläinhän on se, joka auttaa ja antaa turvaa.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #162 : Tammikuu 17, 2010, 11:03:53 »
PANDA! Se se olisi, luulisin, niin ihastuttava panda. PIdän niin paljon pandoista ja isoveli kutsuu joskus pandaksi, kun minulla oli/on panda-paita! Suojeliukseni olisi rohkea panda luulisin!
Syistä että pandat ovat hempeitä kuten minä mutta voivat näyttää vahvat puolensa ja ovat varmoja itsestään ja pitävät ystävien seurasta...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2010, 13:53:36 kirjoittanut Nomoni »

Poissa Salaruman

• joulumusikaali
  • Vuotislainen
  • joulu.....
« Vastaus #163 : Tammikuu 31, 2010, 13:45:38 »
^Oletko valkea,määkivä,rauhallinen ja villainen? Suojeliukseni on fuksian värinen naaraspuolinen puhpallura(meinasin kirjoittaa puhpallira,hih),koska fuksia on paras väri mitä on ja puhpallurat on söpöi.Minun puhpallurani osaa siis karatea,ja se käyttää sitä ankeuttajiin.
Under the coconut tree we stay,watch as the night turns into day.We let the fire be the light.Sky is the floor tonight. Fly me with your gentlest away...

Poissa Kaulitz

• Vuotislainen
« Vastaus #164 : Tammikuu 31, 2010, 15:02:36 »
Luulen että suojeliukseni olisi susi.Olen aina pitänyt kovasti susista koska ne ovat tavallaan salaperäisiä ja mystisiä olentoja.Koen itsekin olevani hiukan salaperäinen,ainakin minulle sanotaan aina että olen vaikeasti lähestyttävä eikä minusta saa oikein ikinä selvää.Tunnen myös usein olevani se yksinäinen susi isossa porukassa.

Poissa Fwooperi

• mustikkasoturi
  • Vuotislainen
« Vastaus #165 : Helmikuu 10, 2010, 21:35:56 »
hmm... sanoisinko että suojeliukseni voisi hyvinkin olla hevonen tai yksisarvinen tmts. (you know what I mean...)
luulisin syyn olevan siinä, että pyrin aina sovittelemaan kaiken, ennen kuin todella otan "pahemmat" keinot käyttöön. Harkitsen siis paljon ja myös suunnittelen, mitä teen. Teen kaiken huolellisesti, mutta jos minulla on huono päivä, tai joku onnistuu ärsyttämään minua oikein kunnolla, saatan käyttäytyä hyvinkin raivokkaasti. Mutta joka kerta kun niin teen, kadun sitä jälkeenpäin. Niin, olen siis anteeksiantavainen, kuten hevosetkin (:
"...tosiasiaksi jää, että hän pystyy halutessaan liikkumaan nopeammin kuin Severus Kalkaros sampoopullon nähdessään."

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #166 : Helmikuu 21, 2010, 21:37:00 »
Hmm.. Minulla on kaksi ehdotusta:

Yksisarvinen olisi toinen niistä. Suojeliukseni voisi olla yksisarvinen, koska rakastan taikuutta ja fantasiaa. Rakastan hevosia ja yksisarvinenhan on vähän maagisempi versio hevosesta. Yksisarvinen on viisas ja äkkipikainen luonteeltaan, ihan niinkuin minäkin (tai ainakin muut sanovat niin..). Olen aina pitänyt yksisarvisista. Ne ovat niin kauniita ja liittyvät vahvasti luontoon ja metsiin, joista pidän.

Susi olisi sitten se toinen ehdotus. Sudet meinaan ovat vähän salamyhkäisiä otuksia niinkuin minäkin. Lisäksi ne ovat laumaeläimiä, jota minäkin ehdottomasti olen. Viihdyn hyvin toisten seurassa ja nokkimisjärjestys on itseasiassa minulle aika tärkeä (tosin itse olen siellä alimmassa päässä).
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Matthew

• Ankeuttaja
« Vastaus #167 : Toukokuu 02, 2010, 18:46:28 »
Oletettavasti tämä olisi Papukaija

Olen aina ollut erittäin kiinnostunut papukaijoista! Papukaijathan tunnetusti matkivat kuten minäkin usein. Oletettavasti myös suojeliukseni olisi tarkemmin undulaatti. Vaikka olenkin enemmän kiinnostunut kissoista on papukaijat aina ollut täpärä vastustaja!

//Muokkasin kun boldauksen päätös koodi oli jäänyt vajaaksi.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2010, 21:19:21 kirjoittanut Matthew »

Poissa Gemmssy

• parveilia
  • Vuotislainen
  • Glisee, ei klisee
    • Kaunotar ja hirviö
  • Pottermore: FeatherRain8203
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #168 : Toukokuu 03, 2010, 16:19:43 »
Suojeliukseni...
...ehkä apina sillä olen kauhea kiipeiliä. Minua on syntymäsytä pitäen sanottu apinaksi... ja apinoista taas mölyapina sillä minusta lähtee ääntä ja mitä omituisempia ääniä myös ja vaikka missä tilanteissakin...
...myös orava onj toisaalta hyvä kileilemään, ja sen turkki on vielä pörröinen ja sekava kuten hiukseni...

Päädyin kuitenkin kivinäätään, joka kiipeilee ja ui. Lisäksi kivinäätä on myös vilkas (minut on viety pienenä ADHD-testeihin :D ). Se myös viihtyy erillaisissa paikoissa kuten vanhoissa taloissa ja raunioissa sekä puissa <3  Se myös elää aiukalailla öisin, ja sellainen yökukkuja olen minäkin. En tuntenut voivani olla esim hevonen, koska se kengitetään, ja itse kuljen jo nyt ilman kenkiä... Minut myös saa kesytettyä kotieläimeksi mutta vapausviettini säilyy silti :D
Siskoni uskoo, että pilvien keskellä mekin osaamme lentää. Jos taivalla ei lennä, sieltä putoaa, ja jos putoaa, niin kuolee. Mutta emmehän me voi kuolla, ensin meidän pitää elää vanhoiksi. Siksi me osaamme lentää pilvien keskellä.

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #169 : Toukokuu 03, 2010, 17:43:10 »
Mielenkiintoista
En ole koskaan miettinyt tällaista, joku semmonen kiltti ja ystävällinen? Semmonen, joka puhuu paljon ja jolla on hyvä muisti? Olisin varmaan Panda. Pörröinen ja sellainen rauhallinen. Sitä paitsi olen aina pitänyt pandoista=D

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #170 : Toukokuu 03, 2010, 18:49:32 »
Suojeliukseni olisi varmaan koira.Olen kiva,ystävällinen ja uskollinen  ystävä (kauheaa itsekehua,tiedän...).Koirarotu olisi varmaan mäyrä - tai perhoskoira,koska ne ovat lempikoirarotujani.

tuulimari

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Toukokuu 10, 2010, 19:47:20 »
Varmaan saukko, majava tai jokin kala. Ehkäpä saukko. Harrastan aktiivista SM - tason kilpauimista, eli rakastan vettä. Olen ikäisissäni viidenneksi nopein suomessa päämatkallani. Vesi ja uimahalli ovat toinen luontoni, olen myöskin nokkela ja ratkaisen ongelmia, varsinkin veden syövereissä. Olen pienikokoinen, kevyt ja "lipevä" - et saa minua välttämättä kiinni oikein mistään.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2010, 19:07:22 kirjoittanut tuulimari »

Poissa Yumisa

• Vuotislainen
« Vastaus #172 : Heinäkuu 28, 2010, 12:07:16 »
Kai se olisi kissa. Sen takia kai, kun se on lempieläimeni ja asun muutenkin kissojen kanssa samassa talossa. Se voisi myös olla lumileopardi, sillä olen aina rakastanut tätä kissapetoa.

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #173 : Heinäkuu 28, 2010, 15:18:45 »
Karhu ainakin erään testin mukaan. Ehkä se tosiaankin se olisi, sillä olen aika laiska ja usein löntystän pois ja vetäydyn ikävissä tilanteissa, mutta jos kunnolla häiritään niin saatan karjahtaa tai tarttua vaikka kiinni (en siis lyö vaan tartun kiiinni). Voisinhan olla myöskin kissa (rauhallinen, itsenäinen ja omapäinen, ärsytettynä kuitenkin sähisee)
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Nanda Alberic

• Ankeuttaja
« Vastaus #174 : Heinäkuu 28, 2010, 15:44:55 »
Minun suojeliukseni olisi varmastikin koirasusi..kuten oma koirani..koska se on minulle rakkain ja varmasti suojelisi minua kaikelta pahalta. :)
Olen myös itsekin hieman samantyyppinen kuin koirani, joka näyttää sudelta (on siis sekarotuinen, eli siinä voi olla myös sutta joukossa). Laumaeläin, mutta toimii usein myös yksin ja oman pään mukaan, ihan sama mitä muut ajattelisivat... ;)