Kirjoittaja Aihe: Nightwish  (Luettu 48778 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Nightwish
« Vastaus #75 : Syyskuu 04, 2007, 19:34:25 »
Pyytää saa mitä ikinä huvittaa, mutta tyhmä on se, joka menee allekirjoittamaan tuollaisen.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #76 : Syyskuu 04, 2007, 20:56:52 »
Tuo taisi lukea myös siinä Nightwish-kirjassa ja muistan ihmetelleeni, että mitä se Tarja on oikein ajatellut. Joutuu antamaan osan tuloistaan kymmenen vuoden ajan, vaikka mitä tapahtuisi. Tarjan tulot taitavat muutenkin kulkea jotenkin Marcelon yhtiön kautta, koska hänen verotettavat tulonsa olivat aika minimaaliset joskus, kun iltapäivälehdissä oli niitä "katso, miten paljon nämä ihmiset tienaavat, jotta voit kadehtia oikein kunnolla" -juttuja. En oikein edes tajua, miten se homma voi toimia niin. Ehkä Tarja maksaa veronsa jonnekin Argentiinaan tai jotain, mutta toivon hänen ainakin tietävän, mitä niille rahoille tapahtuu.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightAsh27705
« Vastaus #77 : Syyskuu 05, 2007, 16:41:45 »
Ainakin julkisuuteen vuotaneen sopimuksen mukaan Tarja joutuisi luovuttamaan managerille kuuluvat osuudet keikkapalkkioistaan yms. tietyn ajan vielä senkin jälkeen, että he olisivat purkaneet avioliittonsa (ja tätä kautta oletettavasti sopimuksensa manageroinnista) - aikarajana taisi olla 10 vuotta. Jos tuollaisesta sopimuksesta puoletkaan on totta ja olen käsittänyt sen oikein, on Tarja sen allekirjoittaessaan ollut pähkähullu, umpirakastunut tai molempia.

Näinhän se taisi olla. Muistan kyllä lukeneeni sen kohdan uudestaan. Kymmenen vuotta on pitkä aika, erittäin kohtuuttoman kuuloista.

Asiasta toiseen, vaikkakin saattaa mennä offtopicin puolelle, onko joku kuullut Tarjan uutta biisiä nimeltään I Walk Alone? Mitä mieltä olette? Itse en ole kuullut vielä.

Kiva, jos löysitte jonkun pointin. Minä en.
Respect the funk.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #78 : Syyskuu 09, 2007, 15:34:57 »
Mitäs mieltä ollaan kokoelmista? Onko kokoelmia järkeä ostaa, jos on kaikki Yövissy-studioplätyt? Katsoin pikkuisen Wikipediaa, ja noista kokoelmista tuo Tales from Elvenpath on ainoa, josta itse voisin repiä yhtään mitään. Wishmastour on käynyt mielessä, mutta tuo biisivalikoima on kuulemma vähän niin ja näin. Highes Hopes (normi, muut versiot ovat niin harvinaisia, että pitää etsiä kissojen, koirien ja karhun kanssa) on turha, jos omistaa kaikki albumit + livetupla End of an Eran, ja Bestwishes on puhdasta rahastusta. Ekstrojahan (ei kaikilla vars. albumeilla julkaistuja raitoja) noilla ovat:

Highest Hopes (normi):

"Sleeping Sun (2005 version)" (sinkku)
"Over the Hills and Far Away" (OtHaFA-EP)
"High Hopes (Live)" (End of an Era)

Special edition (normi + DVD):

DVD:
She Is My sin - Live at M'Era Luna
Kinslayer - Live at M'Era Luna
Dead to The World - Live at M'Era Luna

Extended version (Normi + bonus-CD + DVD):

Bonus-CD:
"The Wayfarer" (Ever Dream- ja Bless the Child (Drakkar+limited) -sinkkujen ahteripuoli)
"Come Cover me (Live)" (saattaa olla From Wishes to Eternity-versio tai Bless the Child -sinkun (limited) ahteripuoli)
"Dead Boy's Poem (Live)" (saattaa olla From Wishes to Eternity-versio tai Bless the Child -sinkun (limited) ahteripuoli)
"Once Upon a Troubadour" (Angels Fall First - rajoitettu painos, ei saa aseellakaan uhaten levykaupoista, ja Bless the Child -sinkun ahteripuoli)
"A Return to the Sea" (Angels Fall First - rajoitettu painos, ei saa aseellakaan uhaten levykaupoista, ja Bless the Child -sinkun ahteripuoli)
"Sleepwalker - Heavy Version" (Bless the Child -sinkun (limited) ahteripuoli)
"Nightquest" (Walking in the Air -sinkun ahteripuoli, Oceanbornin japsipainos)
"Lagoon" (Bless the Child -sinkun (kaikki) ahteripuoli)

DVD:
"She Is My Sin (Live)" (saattaa olla From Wishes to Eternity-versio tai Live at M'Era Luna)
"Dead to the World (Live)" (saattaa olla Live at M'Era Luna)
"The Kinslayer (Live)" (saattaa olla From Wishes to Eternity-versio Live at M'Era Luna)
"Over the Hills and Far Away" (musavideo)
"Bless the Child" (musavideo)
"Sleeping Sun" (musavideo)
"Walking in the Air (Live)" (saattaa olla From Wishes to Eternity-versio)
"End of All Hope (Live)" (End of Innocence -DVD)
"10th Man Down (Live)" (End of Innocence -DVD)
"Sleeping Sun (Live)" (ehkä End of an Era -live-DVD)

Bestwishes:

"Know Why the Nightingale Sings" (Angels Fall First - myöhempi versio, saa levykaupoista)
"Sleepwalker (Original)" (Wishmasterin uusi painos, Deep Silent Complete -sinkun ahteripuoli)
"Over The Hills And Far Away" (OtHaFA-EP)

Tales From the Elvenpath:

"Over the Hills and Far Away" (OtHaFA-EP)
"Sleepwalker" (Wishmasterin uusi painos, Deep Silent Complete -sinkun ahteripuoli)
"Lagoon" (Bless the Child -sinkun (kaikki) ahteripuoli)
"The Wayfarer" (Ever Dream- ja Bless the Child (Drakkar+limited) -sinkkujen ahteripuoli)

Wishmastour 2000:

"Sleepwalker (heavy version)" (Bless the Child -sinkun (limited) ahteripuoli)
"Passion and the Opera (edit)"
"A Return to the Sea" (Angels Fall First - rajoitettu painos, ei saa aseellakaan uhaten levykaupoista, ja Bless the Child -sinkun ahteripuoli)
"Once Upon a Troubadour" (Angels Fall First - rajoitettu painos, ei saa aseellakaan uhaten levykaupoista, ja Bless the Child -sinkun ahteripuoli)

Ja rtänne loppuun on hyvä sanoa, että coverit ovat aika kyseenalaista materiaalia kokoelmilla (Walking in the Air on eri asia - se on jo vakiintunut), ja sinkkujen persuspuolet etenkin, koska yleensä "b-puolen kamaa" pidetään niin huonona, että ne eivät ole päässeet albumille asti.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2007, 15:42:23 kirjoittanut Pöpi Profeetta »
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #79 : Syyskuu 10, 2007, 19:54:19 »
Laitoin eilen tilaukseen tämän Nightwishin uuden levyn. 18.90 euroa sai pulittaa levystä, jossa oli kaksi cd:tä, toisella levyllä instrumentaaliset versiot. Ei pöljenpää.

Olen iloinen, että siitä julkaistaan tuokin versio, jossa on ne biisit instrumentaaleina. Minulle olisi tosin riittänyt myös pelkkä se instrumentaaliversio, mutta jos se kerta oikeasti on noin halpa, niin ei kai se normiversiokaan mitään haittaa. ^^

Ja tuosta kokoelmajutusta - tuskin niitä kannattaa ruveta ostelemaan, jos kaikki studioalbumit löytyy. Minä nimittäin menin ostamaan Highest hopesin, ja olen katunut jälkikäteen niiden 20 euron tuhlausta, vaikka siinä vaiheessa sen ostaminen tuntuikin kannattavalta, kun en vielä omistanut kuin Oncen ja Wishmasterin. Mutta nyt kun on ne kaikki studiolevyt, OTHAFA-EP ja vielä High Hopeskin End Of An Eran livelevyllä (vaikka se ei sama versio olekaan, mutta ei niissä mitään merkittavää eroa ole), eikä Sleeping sun 05:kään niin erikoinen ole, että siitä olisi kannattanut levyn hinta maksaa... hatuttaa. Mutta ei voi mitään. ^^
Ja on ne kokoelmat suht turhiakin, rahastusta, sanon minä. Kaikki nuo B-puoletkin löytyy Bless the child-sinkulta, niin että jos niitä kaipaa, se on kaikista kannattavin ostos ja muuten kannattaa pitäytyä studioalbumeissa. Niillä pärjää :>
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #80 : Syyskuu 10, 2007, 20:10:47 »
Ja tuosta kokoelmajutusta - tuskin niitä kannattaa ruveta ostelemaan, jos kaikki studioalbumit löytyy. Minä nimittäin menin ostamaan Highest hopesin, ja olen katunut jälkikäteen niiden 20 euron tuhlausta, vaikka siinä vaiheessa sen ostaminen tuntuikin kannattavalta, kun en vielä omistanut kuin Oncen ja Wishmasterin. Mutta nyt kun on ne kaikki studiolevyt, OTHAFA-EP ja vielä High Hopeskin End Of An Eran livelevyllä (vaikka se ei sama versio olekaan, mutta ei niissä mitään merkittavää eroa ole), eikä Sleeping sun 05:kään niin erikoinen ole, että siitä olisi kannattanut levyn hinta maksaa... hatuttaa. Mutta ei voi mitään. ^^
Ja on ne kokoelmat suht turhiakin, rahastusta, sanon minä. Kaikki nuo B-puoletkin löytyy Bless the child-sinkulta, niin että jos niitä kaipaa, se on kaikista kannattavin ostos ja muuten kannattaa pitäytyä studioalbumeissa. Niillä pärjää :>

Nii-in. Jos itse tekisin kokoelman, se olisi joku The Best Of-keikkataltiointi tai livekokoelma, kun niillä studiokokoelmilla voi heittää vesilintua studioalbumeiden hankinnan jälkeen.

Pikku edit tähän väliin: Bless the Child-sinkun kun löydät, niin on ihme. Aika harvat ovat valmiina myymään omaansa, eikä sitä enää myydä.

Ai niin joo, miksi kokoelmilla ei ollut Tuomaksen (syystäkin) hypettämiä Creek Mary's Bloodia tai 10th Man Downia? Olisi karsinut vaikka Wishmasterin ja Sacrament of Wildernessin pois, kun ne on julkaistu niin monessa paikassa.

Kukaan ei huomannut sitä, että Dead to the Worldin liveversion lähdettä ei mainita.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2007, 18:56:03 kirjoittanut Pöpi Profeetta »

H. P. Lovecraft

Vampyyrityttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #81 : Syyskuu 11, 2007, 17:38:08 »
MINUN mielestäni Nightwis ei ole enää Nightwish. Anetella on OK ääni mutta en osaa kuvitella sitä Nightwisiin! Nykyään Nightwish on minulle pelkkä pop-bändi, joka on toivoton, joka haluaa menestyä nimen avulla! Olin entinen Nightwish-fani jonka he menettivät. Täytyy kuunnella vanhaa tuotantoa.
HUOMAUTUS AMARANTH KAPPALEEN KOHDASTA 2 MIN noin: 47 SEKUNTTIA KUULOSTAA IHAN RUOTSILLE! YÄK!!

// Ei tarvitse huutaa. - Villi Lohi
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 12, 2007, 16:43:12 kirjoittanut Vampyyrityttö »

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Syyskuu 11, 2007, 17:50:32 »
Turha tull tänne parkumaan jos vanha suosikkibändi ei enää kuullosta hyvältä. Kuinka monta kertaa pitää sanoa että pop-ja metallimusiikki ovat aika eri planeetoilta. Ja seuraavalla kerralla älä raiskaa capsia.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #83 : Syyskuu 11, 2007, 18:09:44 »
MINUN mielestäni Nightwis ei ole enää Nightwish.
Nightwish on ensisijaisesti Tuomas Holopaisen elämäntyö. Tuomas rakensi bändin ja johti sen maailmanmenestykseen, vaikka Tarja olikin bändin laulaja ja ehdoton keulakuva yhdeksän vuoden ajan. Tuomaksen johdolla bändin miesjäsenet myös valitsivat laulajakseen Anetten, ja uskon että he tiesivät tarkalleen mitä tekivät. Ymmärrettävästi kovin moni ei pysty kuvittelemaan Anettea bändin laulajaksi, mutta lopulta sekin on vain totuttautumiskysymys.

Nykyään Nightwish on minulle pelkkä pop-bändi, joka on toivoton, joka haluaa menestyä nimen avulla!
Nightwish ei todellakaan ole pop-bändi, vaikka Amaranth onkin varsin kevyt biisi. Kuuntelemalla Bye Bye Beautifulin topicin kolmannelta sivulta löytyvästä linkistä huomaat varmaan itsekin, että BBB on varsin vahva ja raskas ja samantyyppinen kuin monet Oncen biisit. Tuomas on itsekin todennut, että musiikillisesti Nightwish on pysynyt samanlaisena Oncen ja Dark Passion Playn välillä ja että laulajanvaihdos on ainoa (joskin todella suuri) eroavaisuus. Totesit myös että bändi haluaa menestyä nimensä avulla, ja minä kysyn, kuka sen nimen on tuonut ihmisten tietoisuuteen: Tarja Turunen, joka ei säveltänyt tai sanoittanut yhtään biisiä vaan ainoastaan esitti ne, vai Tuomas Holopainen, joka toteuttaa unelmiaan Nightwishin parissa? Tuomas on nyt ja on aina ollut bändille paljon ratkaisevampi tekijä kuin Tarja, Anette tai kukaan muukaan yksittäinen henkilö.

Olin entinen Nightwish-fani jonka he menettivät. Täytyy kuunnella vanhaa tuotantoa.
Nightwish tekee musiikkia musiikin, ei menestymisen takia. Jos menestyminen olisi heille tärkeintä, he olisivat tehneet vielä yhden levyn Tarjan kanssa. On kiistaton fakta että Suomessa Nightwishin levymyynti Onceen verrattuna laskee, mutta samalla Anetten tulo avaa bändille ovet Amerikkaan, jonka markkinat ovat paljon suuremmat kuin Suomen.

HUOMAUTUS AMARANTH KAPPALEEN KOHDASTA 2 MIN noin: 47 SEKUNTTIA KUULOSTAA IHAN RUOTSILLE! YÄK!!
Jos et voi sietää sitä että bändillä on ruotsalainen laulaja, se ei ole bändin vaan sinun ongelmasi. Musiikki on ainakin minulle tärkeintä, ei laulajan kansalaisuus, mutta jostain syystä kaikki ne jotka eivät ole vieläkään päässeet Tarjan erottamisen yli, valittavat nyt siitä että Anette on ruotsalainen. Minä väitän, etteivät sellaiset ihmiset ole bändin todellisia faneja koskaan olleetkaan.

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightAsh27705
« Vastaus #84 : Syyskuu 11, 2007, 18:16:29 »
Minulla tuota kokoelmalevyongelmaa ei ole -en nimittäin ole ostanut sitä. Itse asiassa en omista yhtäkään bändin levyistä. Siskollani on kuitenkin nuo kaikki, eli minun ei tarvitse ainakaan vielä ostaa omia.

Paljon oli asiaa, mutta Browey ehtikin jo tuossa sanoa suunnilleen kaiken ^^
Respect the funk.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #85 : Syyskuu 11, 2007, 18:19:45 »
Ei jaksa lainata koko Broweyn viestiä, koska se veisi liikaa tilaa. Viesti on kuitenkin täyttä asiaa. Nightwishin sydän on Tuomas Holopainen, sitä eivät miehistönvaihdokset muuta. Vampyyrityttö, jos dissaat uutta Nightwishiä, siitä vaan, mutta älä valita. Ja tuosta popmaisuudesta sen verran, että esmes Nemo, Wish I Had An Angel ja Bare Grace Misery kuulostavat täsmälleen yhtä paljon pop-biiseiltä kuin Eva ja vielä enemmän kuin Amaranth, eli ei paljonkaan. Se on silti Nightwishiä ja silti hyvää musiikkia, sitä asiaa ei muuta mikään. Ja ps. Caps Lockin liikakäyttö pitäisi kieltää lailla.

Edit näin jälkikäteen: Ja tätä nykyä Tarja taitaa ratsastaa Nightwishin nimellä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2007, 15:43:38 kirjoittanut Pöpi Profeetta »

H. P. Lovecraft

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #86 : Syyskuu 11, 2007, 18:33:32 »
Aurorihuomautus:

Vaikka fanien on sitä kenties vaikea uskoa, on olemassa myös ihmisiä, jotka eivät tietyistä bändeistä tykkää, ja arvatkaapa mitä? Täällä saa tuoda esiin myös sitä toista puolta. Eli pikkasen nyt jäitä hattuun siinä ristiinnaulitsemisessa

(Tämä ei ollut suunnattu teille kaikille Vampyyritytölle vastanneille, osan vastaukset olivat nimittäin ihan asiallisia. Osan taas eivät, joten ehkä tässä vaiheessa on ihan hyvä muistutella tällaisista yleisistä asioista.)

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Syyskuu 11, 2007, 18:36:44 »
Aurorihuomautus:

Vaikka fanien on sitä kenties vaikea uskoa, on olemassa myös ihmisiä, jotka eivät tietyistä bändeistä tykkää, ja arvatkaapa mitä? Täällä saa tuoda esiin myös sitä toista puolta, joten hieman jäitä hattuun siinä ristiinnaulitsemisessa

(Tämä ei ollut suunnattu teille kaikille Vampyyritytölle vastanneille, osan vastaukset olivat nimittäin ihan asiallisia. Osan taas eivät, joten ehkä tässä vaiheessa on ihan hyvä muistutella tällaisista yleisistä asioista.)

OFF. Väitätkö että minun viesti ei ollut asiallinen? Se tuli sydämmeltä. Ihan tosi. Asioita ei aina tarvitse kaunistella, ne voi joskus sanoa ihan suoraan. OFF

// Asiat voi myös sanoa sekä suoraan että asiallisesti. Ja offaus loppu nyt, pistä yksäriä, jos jäi jotain hampaankoloon. - Villi Lohi
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 11, 2007, 18:44:00 kirjoittanut Gluubori »

Vampyyrityttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Syyskuu 12, 2007, 16:41:16 »
Ei mulla ole ruotsalaisia vastaan mitää ole vaan ruotsinkieltä vastaan. Pidän myös ruotsalaisista bändeistä! Esim: Velvet, Sunblock... No ei mul muuta sanottavaa enää oo.
(Olen pahoillani, jos pahoitin jonkun mielen!)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 12, 2007, 16:50:47 kirjoittanut Vampyyrityttö »

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #89 : Syyskuu 12, 2007, 17:16:02 »
Ei mulla ole ruotsalaisia vastaan mitää ole vaan ruotsinkieltä vastaan. Pidän myös ruotsalaisista bändeistä! Esim: Velvet, Sunblock... No ei mul muuta sanottavaa enää oo.
(Olen pahoillani, jos pahoitin jonkun mielen!)
Missä välissä sitä ruotsia Nightwishin biiseissä on? Anettella ehkä on oma korostuksensa, mutta ei Tarjakaan täysin loistanut englannin ääntämyksellään.

Odottelen levyn ilmestymistä innolla. Tuomaksen aikaisemmatkin sävellykset ovat olleet hienoja, joten eiköhän samaa linjaa kuitenkin jatketa. Ennakkotilasin Nightwish-shopista albumin ja olen mielissäni siitä, että samaan pakettiin on pistetty myös instrumentaaliversio levystä, pääsee välillä kuuntelemaan pelkkää musiikkia ilman, että laulu häiritsisi.
Amaranth oli ihan OK valinta sinkuksi, tykkään kovasti. Bye Bye Beautifulinkin kävin kuuntelemassa Roadrunin sivuilla. Se se vasta toikin taas mieleeni vanhempaa NW:tä, jonka kuuntelu on muutenkin ollut jäähyllä pitkän aikaa.

Joulukuussa tulen kolmasti näkemään bändin Suomessa, sen lisäksi vielä uudenvuoden keikka. Tulipahan saatua lippu myös Natuvissysetiin :D Indica näköjään lämppää Pohjoismaiden kiertueella. Kuuleepahan sitäkin sitten joskus livenä.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #90 : Syyskuu 12, 2007, 19:07:21 »
Se mieli pahoittui pikemminkin siitä Nightwish-ei-ole-enää-Nightwish-kommentista. Ei se mitään. Ihmisillä on mielipiteitä. Omassa rankingissani tuo Dark Passion Play on ensivaikutelman perusteella top-3:ssa. Vain Oceanborn ja Wishmaster menevät edelle.

H. P. Lovecraft

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #91 : Syyskuu 12, 2007, 19:07:48 »
Anettella ehkä on oma korostuksensa, mutta ei Tarjakaan täysin loistanut englannin ääntämyksellään.

En tiedä onko kuulossani jotain vikaa, mutta lausuuko Anette englantia paremmin kuin Tarja?
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #92 : Syyskuu 12, 2007, 19:17:21 »
Anettella ehkä on oma korostuksensa, mutta ei Tarjakaan täysin loistanut englannin ääntämyksellään.

En tiedä onko kuulossani jotain vikaa, mutta lausuuko Anette englantia paremmin kuin Tarja?

Lausuu. Kuunteles vaikka Sleeping Sunin wanha versio tai Dark Chest of Wondersin liveversio ja perään Amaranth.

H. P. Lovecraft

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #93 : Syyskuu 13, 2007, 13:51:09 »
Lausuu. Kuunteles vaikka Sleeping Sunin wanha versio tai Dark Chest of Wondersin liveversio ja perään Amaranth.
Olen samaa mieltä, Anette on huomattavasti parempi lausumaan englantia kuin Tarja, jonka lausuminen oli toisinaan järkyttävää kuunneltavaa. Uudella vokalistilla on mielestäni paljon vähemmän aksenttia englannin kielen ääntämisessään kuin vanhalla laulajalla. Paremman lausumisen lisäksi uskon Anetten muutenkin olevan Tarjaa parempi englannin kielessä ainakin siinä mielessä, että kuunnellessani Evaa tai Amaranthia minusta todella tuntuu siltä että hän ymmärtää Tuomaksen lyriikoita. Tuomas on itsekin useissa haastatteluissa kertonut Anetten olevan tarinankertoja, mikä on mielestäni aivan totta. Syystä tai toisesta minulla on sellainen vaikutelma, ettei Tarja sen sijaan milloinkaan käsittänyt, mitä Tuomaksen kirjoittamien tunnepitoisten ja omaperäisten sanojen taakse kätkeytyy.

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #94 : Syyskuu 13, 2007, 15:32:34 »
Ai niin joo, miksi kokoelmilla ei ollut Tuomaksen (syystäkin) hypettämiä Creek Mary's Bloodia tai 10th Man Downia? Olisi karsinut vaikka Wishmasterin ja Sacrament of Wildernessin pois, kun ne on julkaistu niin monessa paikassa.

Ehkä siksi, koska Wishmaster ja Sacrament of Wilderness (tai no okei, ei se jälkimmäinen) kuuluvat niihin NW:n 'hittibiiseihin' eli siis nimenomaan niihin jotka julkaistaan kaikkialla ja jotka kaikki ovat kuulleet ja joista kaikki pitävät. Creek Mary's Blood varsinkin olisi vähän liian vaikea ymmärtää kokoelmalle, jota ostavat ne bändiltä vain pari biisiä kuulleet, ja varmaan muutenkin se Tuomaksen ja muiden mielestä on liian hyvä ja pyhä sille, että se laitettaisiin rahastuskokoelmalle (tai ainakin minä olen tätä mieltä...) :> Vaikka NW Highest hopesin hyväksyykin. 10th Man Down taas ei ole ikinä ollut sinkku tai mitään eikä sitäkään ole turhan moni kuullut, niin se olisi aika turha kokoelmalla. Mutta olen kyllä samaa mieltä, varsinkin Sacrament of Wildernessin olisi voinut jättää siltä pois, ei se ainakaan IMO edes ole niin hyvä biisi että sitä kannattaisi kokoelmille lätkiä.
... mutta hieno video SOW:lla kyllä on :'DD
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #95 : Syyskuu 16, 2007, 15:38:11 »
Niinpä niin. Mutta eivät nuo Stargazers, Dead to the World tai High Hopeskaan mitään hittejä ole olleet.

Kokoelmat ovat aika turhia ennen viidettä albumia, ja siinäkin vaiheessa ne tuntuvat aika hassulta ajatukselta. Esmes Metallica ei ole vieläkään tehnyt kokoelmaa, vaikka taivalta on reilu neljännesvuosisata takana (Muitakin rahastustapoja on keksitty. *osoittaa St. Angeria ja tunkee sormia kurkkuun*), ja Iron Maiden teki ensimmäisen vasta kahdenkymmenenkahden vuoden ja kymmenen albumin jälkeen (sittemmin niitä on tullut kolme kappaletta alkuperäisen (ja parhaan) Best of the Beastin jälkeen (tai no, Essential Iron Maidenia ei saa Euroopasta, mikä on sääli, on sen verran tasokas kokoelma)).
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2007, 19:06:39 kirjoittanut Pöpi Profeetta »

H. P. Lovecraft

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #96 : Syyskuu 18, 2007, 15:56:20 »
Mitä enemmän tätä uutta Nightwishiä kuuntelen, sitä enemmän alan siitä pitämään. Amarath muuttuu joka kuuntelukerralta paremmaksi, Bye Bye Beautiful on myöskin loistava. Myös ne pienet pätkät 7 Days to Wolvesista ja Master Passion Greeditä vaikuttavat todella lupaavilta. Rakastan sitä, että NW on nyt mennyt takaisin tähän hevimpään suuntaan käytyään hieman jossain muussa Oncen aikana. (Tästä syystä en Oncesta kovastikaan välittänyt, kun taas Oceanborn on tähänastinen lempilevyni NW'ltä.) Ja Anetten äänikin on vakuuttanut nyt minut aivan täysin, vaikka Evassa se oli aika hento ja Amarathissa hieman popahtava, se on silti hyvä ja näyttää pystyvän vaikka mihin. Ymmärrän kyllä niitäkin, jotka eivät siitä pidä, onhan se aivan erilainen kuin Tarjalla.

Lisäksi olen 11.12 menossa Ouluun Teatrialle katsomaan NW'tä (ensimmäistä kertaa), isäni osti minulle syntymäpäivälahjaksi lipun, kiinnostaisi kuulla onko kovin moni muu menossa? Mutta sitä odotellessa pitäisi minunkin tilata Dark Passion Play, että ehtii opetella uudetkin kappaleet ulkoa sitten kun se ilmestyy.

... mutta hieno video SOW:lla kyllä on :'DD
Todellakin on. :'D

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #97 : Syyskuu 18, 2007, 19:47:46 »
Komppailen pitkälti Jokua. Mitä enemmän tätä uutta Nightwishiä kuuntelee, sitä paremmalta se alkaa korvaani kuulostaa. On aivan totta, ettei Anette ole Tarja, ja että Tarja oli yksi osa sitä, mikä teki Nightwishistä ainutlaatuisen. Yökala on ottanut askeleen mainstreamia kohti, mutta yhtyeen musiikki on silti yhä omansa näköistä. Holopaisen nerokkaat lyriikat, Marcon upeat soolot ja orkesteri, joka soittaa taustalla, tekevät Nightwishistä yhä yhden lempiyhtyeistäni. Pidän erityisesti juuri Marcon osista, sillä hänen äänensä on vain jotakin niin loistavaa, että en pistäisi lainkaan pahakseni, jos hän laulaisi vieläkin enemmän Nightwishissä.

Odotan levyä aika malttamattomasti, vaikka välillä jopa miellän uuden ja vanhan Nightwishin eri yhtyeiksi. Kaipaan tietysti vieläkin Tarjaa, mutta toisaalta alan tottua tähän uuteenkin. Eihän Tarja kuitenkaan bändiä yksin muodostanut. Anetten ääni ei loppujen lopuksi olekaan yhtään hullumpi, ja ehkä on vain hyvä, ettei uusi laulaja ollutkaan mikään Tarja-kopio, jota kaikki olisivat saaneet jatkuvasti vertailla Turuseen.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Syyskuu 18, 2007, 21:36:07 »
Rainmaker... Marco on basisti. Emppu on kitaristi. Emppu vetää niitä sooloja. Hmm enää 8 päivää pitää venata ja tuota pääsee kuuntelemaan ^^

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #99 : Syyskuu 19, 2007, 12:54:40 »
Rainmaker... Marco on basisti. Emppu on kitaristi. Emppu vetää niitä sooloja.

Olisikohan Rainmaker viitannut Marcon lauluun eikä soittoon :)

Tulipa muuten tuossa toissapäivänä taas pitkästä aikaa kuunneltua noita vanhempia levyjä ja täytyy myöntää, että muutama biisi herätti kyllä varsin lämpimiä tunteita ja hienoja muistoja. En ehkä vieläkään aivan taivu ostamaan sitä uutta plattaa, mutta ainakin sen voisi lainata joltakin/jostain ja harkita sitten vielä uudestaan.