Kirjoittaja Aihe: Nightwish  (Luettu 48643 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Codename

• Maagi Codee
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Linnunradan huispaavat certemursut ;)
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Nightwish
« Vastaus #50 : Elokuu 03, 2007, 13:54:44 »
Nightwish, ehkä paras bändi maailmassa ainakin minun mielestäni. En ole mielestäni myöhäinen Nightwish-fani, vaikka mielenkiintoni tätä bändiä kohtaan alkoikin vasta Century Child-albumin myötä.

Nightwish on loistava bandi kiitos hienojen melodioiden ja hyvien sanoitusten vuoksi. Myös jäsenet ovat hyviä soittamaan ja laulamaan. Itse pidän sekä Tarjasta, että Anettesta, mutta Anette tuli juuri sopivaan aikaan tuomaan Nightwishiin jotain uutta. Eva ja Amaranth ovat molemmat kuulostaneet todella hyviltä.

Nightwisin levyistä minulla on vain Wishmaster, Century Child ja Once, mutta minua ei haittaa, vaikka minulla ei olekaan kahta vanhita levyä. Parhaimpia Nightwishin biisejä ovat Creek Mary`s Blood, Higher Than Hope, Slaying The Dreamer, Dead Boy`s Poem ja Amaranth.

Toivo on pylväs, joka pitää maailmaa pystyssä. | Kurkista sisään ;D | "Vaikka kaikki saa unohtua, kiitos siitä, kun liiankin kauan jaksoit mua. Huolit hulluuttas puolikkaan, enempää en oo osannut koskaan antaakaan." |

Poissa Damie

• Satakieli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #51 : Elokuu 10, 2007, 23:56:53 »
Bändin suosio ei ole ainakaan laskusuunnassa. Ei ainakaan, jos katsotaan YleX:n Himotuimmat-listan kärkikaksikkoa.
Get away
Run away
Fly away

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #52 : Elokuu 11, 2007, 19:09:32 »
Nightwishin tulevan Amaranth-singlen musiikkivideo esitettiin ensi kertaa MTV:llä tänä aamuna ja se on ehtinyt jo YouTubeen asti, joten suosittelen sen katsomista monestakin syystä, vaikkei itse biisi ole lähelläkään bändin parhaimmistoa. Ensinnäkin sen takia, että se on mielestäni yksi Nightwishin parhaista musiikkivideoista. Erityisesti pidän videon haavoittuneesta enkelistä, jonka kaksi miestä kantaa pois metsän reunalta kauniiden maisemien ohi samaan tyyliin kuin Hugo Simbergin taulussa. Lisäksi se on paljon monisävyisempi kuin esimerkiksi Oncen biiseistä tehdyt videot, sillä Amaranth on lämmin kappale toisin kuin Nemo tai Wish I Had An Angel, joiden musiikkivideoihin aivan selvästi pyrittiin tuomaan synkentäviä asioita. Pidän myös videossa olevasta tarinasta.

Anette Olzon sopii omalla tavallaan Nightwishin uudeksi keulakuvaksi ja laulajaksi loistavasti. Nightwishin tyyli on pysynyt Oncen ja nettiin jo vuotaneen Dark Passion Playn välillä varsin samanlaisena, laulajan vaihtuminen on suurin harvoista eroavaisuuksista. Tarjan aikoina Nightwish kuulosti paljon nykyistä raskaammalta kylmäsävyisen oopperalaulun takia, mikä näkyi myös vanhoissa musiikkivideoissa, kuten Nemon videossa, jossa synkkyys on helposti aistittavissa lumen, salamoinnin ja pimeyden kautta. Amaranth-video on mielestäni hienompi kuin suuri osa bändin vanhoista musiikkivideoista juuri sen takia, että se on kauttaaltaan lämminhenkinen ja myös erilainen. Minulle tuli muuten Amaranth-videosta, joka näyttää olevan todella perinpohjaisesti suunniteltu, vahvasti mieleen Taru Sormusten herrasta -kirjojen Kontu, sen katsominen on todella nautittavaa.

Kaiken kaikkiaan on sanottava, että Nightwish hoiti uuden laulajan valinnan todella hyvin, sillä Anette on aivan selvästi pystynyt tuomaan uutta energiaa bändiin, mikä on kyllä tässä videossakin nähtävissä. Oli huojentavaa katsoa, kuinka Anette ei seissyt tarjamaisesti paikoillaan mahdollisimman surullisen ja tuskaisen näköisenä, vaan oli iloinen ja tunnelmassa mukana. Viimeistään tämä video osoittaa kaikki pelot laulajanvaihdokseen liittyen turhiksi, vaikka on selvää, että Nightwishin levymyynti ei tule olemaan samaa luokkaa kuin Oncen aikoihin siitäkin huolimatta, että Dark Passion Playn nettiin vuotaneiden biisien vuoksi odotan bändin toistaiseksi parasta levyä.

While Your Lips Are Still Red –biisi on ihan kaunis, joskin aika tunteita herättämätön Marcon herkästä tulkinnasta huolimatta. Elokuva ei kuitenkaan vaikuttanut sellaiselta, jonka itse menisin katsomaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2007, 19:24:51 kirjoittanut Browey »

Poissa Damie

• Satakieli
  • Vuotislainen
« Vastaus #53 : Elokuu 23, 2007, 19:05:39 »
Seuraavan sinkkujulkaisun, Bye Bye Beautifulin nimibiisin voi kuunnella laillisesti täältä. Ei voi muuta kuin nostaa ahterinsa tuolilta ja lähteä mukaan! \,,/ Marcon vokaalit ovat suorastaan upeat ja Anette laulaa todella hienosti. :D Volyyminappi kaakkoon ja menoksi!
Get away
Run away
Fly away

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #54 : Elokuu 24, 2007, 01:17:40 »
Siinä tuli hieman sitä Tuomaksen lupaamaan rajumpaa Nightwishia. Amaranth on ihana, mutta se on tämän levyn Nemo: kevyehkö, tarttuva ja radiokelpoinen. Ihan kiva, ettei koko levy ole samaa. Kyllä minusta nyt tuntuu, että sen levyn uskaltaa ostaa ja Anette oli ihan hyvä valinta, vaikka hänellä onkin hieman hento ääni. Hän tuntuu pystyvän laulamaan uskottavasti useamman tyylisiä biisejä.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Elokuu 24, 2007, 18:21:37 »
Kuuntelin Bye Bye Beautiful –biisin ensimmäisen kerran parisen viikkoa sitten pian sen jälkeen, kun suurin osa Dark Passion Playn kappaleista olivat vuotaneet nettiin. Uuden albumin julkaisemiseen on nyt reilu kuukausi, ja sanoisin Bye Bye Beautifulin olevan levyn parhaimmistoa, joskin lopullisen arvion antaminen ennen koko albumin julkaisemista ja sen kuuntelemista on mahdotonta. Kyseinen biisi on todella mukaansatempaava ja sekä Anette että Marco suoriutuvat lauluosuuksistaan todella hienosti: etenkin Marco on jo aivan uskomaton kuten edellisillä levyilläkin, hän on kerrassaan loistava laulaja. On käsittämätöntä, kuinka Tuomas Holopainen pystyy levy levyltä parantamaan sävellyksissään ja sanoituksissaan, vaikka jokaisen levyn jälkeen bändin musiikki on kuulostanut lähes täydelliseltä. Bye Bye Beautifulin sanat ovat todella kiinnostavat ja hienot, eikä ole epäilystäkään, kenestä ne kertovat:

Did you ever hear what I told you?
Did you ever read what I wrote you?
Did you ever listen to what we played?
Did you ever let in what the world said?
Did we get this far just to feel your hate?
Did we play to become only pawns in the game?
How blind can you be? Don't you see?
You chose the long road, but we'll be waiting
Bye bye beautiful! Bye bye beautiful!

Sanon vielä muutaman sanan Amaranthista, joka sen sijaan lukeutunee Dark Passion Playn keskikastiin – ei parhaiden muttei huonoimpienkaan biisien joukkoon. Siinä on joitakin puutteita, mutta on siitä huolimatta todella energinen kappale, siinä on samanlaista virtaa kuin Bye Bye Beautifulissa ja Wish I Had An Angelissa. Amaranth on tyypillinen ja luultavasti onnistunut valinta singlebiisiksi, joka ei kuitenkaan – samoin kuin Nemo – ole vahvasta kertosäkeestään huolimatta kovin säväyttävä. Tällä viikolla ilmestyneessä singlessä on mukana Amaranthin ja Evan instrumentaaliversiot, ja ne ovat sen verran kauniita, että toivottavasti Tuomas Holopainen pääsee pian säveltämään musiikkia johonkin elokuvaan. Joka tapauksessa Dark Passion Playn ilmestymiseen on enää noin kuukausi aikaa - ja se on muuten ensimmäinen Nightwish-levy, jonka julkaisemista todella odotan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2007, 18:02:35 kirjoittanut Browey »

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #56 : Elokuu 25, 2007, 14:13:21 »
Surffailin tässä MySpacessa, ja eksyin tuonne Nightwishin juttuun. Katselin Amaranthin ensimmäisellä kerralla se oli todella kamalaa. En ole koskaan ollut oikea fani, mutta tykkään kuitenkin Nightwishista/-ä. Nyt kävin katsomossavideon taas, ja nyt se kuullosti hyvältä. Ensimmäisellä kerralla minua öklötti Anette, ja se miten hän liikkui, mutta toisella kerralla Anette kuullosti lähes yhtä hyvältä kuin Tarja. Anettessa oli samaa.. en keksi sitä sanaa, mutta jotain aavemaista, niin kuin Wish I Had an Angelissa. Myös ne kaikki hidastukset nostivat ihoni kananlihalle. Tykkäsin.

Jonkun tässä topicissa mainitseman linkin (kiitos hänelle *kumartaa*) avulla menin myös kuuntelemaan tuon Bye Bye Beautiful. Ihan kiva sekin oli, ja en osaa päättä kumpi on kivempi, edellä mainittu, vai Amaranth :) Evastakin tykkäsin jonkin verran, kappaleessa Aneten ääni kuullostaa ihanan hauraalta, mutta kertosäkeessä kuitenkin vahvalta. Nightwishin uusi levy kuullostaa näiden biisien mukaan(+ sitten ne, mitkä oli MySpacessa)hyvältä. Tarjan puuttumisesta huolimatta.
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Elokuu 26, 2007, 15:34:50 »
Nightwish on kyllä mennyt ikävän popihtavaan suuntaan. Enää he eivät ole rehellinen melodic metal bänd niinkuin vanhoina hyvinä aikoina. Jokatapauksessa arvostan Tuomas Holopaista aika paljon. Hän on tosi hyvä säveltämään ja keksimään juttuja. Uusimmalla levyllä tuntuu olevan tylsät komppikitarat joka välissä ja coolit tilutussoolot ja nopeat heavymelodiat puuttuvat kokonaan. Tietenkin suuri yleisö tykkää ja yllätyksekseni huomaan, että minäkin.
       Anette Olzon on todella hyvä laulamaan. Hänellä on loistava ääni! En kaipaa Tarja Turusta ollenkaan. Tarja oli kyllä hyvä omalla tavallaan, mutta Anetten vähän luontaisemmalta kuulostava ääni on minusta kiva.
Amaranth kuulostaa tosi hienolta ja se musiikkivideo on ihanan taiteellinen. Loistava tulkinta haavoittuneesta enkelistä. Miten toiselta pojalta tippuu hattu siinä alussa ja miten he kantavat sitten tätä enkeliä... Hyvä nightwish:)

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Elokuu 26, 2007, 19:24:52 »
Nightwish:hillä mennyt popahtavaan suuntaan?

Ei todellakaan...

Ennemminkin Sinfoniniseen metalliin päin. Tai no se meni jo Oncen aikana. Hyvä niin. Vaikka ei vanhassa Nightwish:ssä mitään pahaa ole. Mielestäni Whismaster on paras levy levyiltä 1-3. Nuo Amaranth ja Bye bye Beautifull ovat kyllä herkkua :P.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #59 : Elokuu 27, 2007, 20:06:00 »
Nightwish onkin (vasemm)allekirjoittaneen suosikki suomalaisista bändeistä. Musiikki on hienoa kuin mikä, ja Holopainen on jonkin sortin nero. Uusi levy kuulostaa sinkkujen perusteella hyvältä. Eva etenkin on hieno biisi. Ja Anette osaa laulaa hyvin. Ei, kyllä hän vetää hienosti. Ei, pakko sen on olla upeaa. Näin se on.

Levysuosikki on Oceanborn, mutta paras biisi on Ever Dream tai Dead Boy's Poem.
Bändiin tutustuin Turusen erottamisen jälkeen serkun välityksellä. Levyistä ensimmäinen oli Once, jonka havaitsin hyväksi kirjoitus/inspiraatiomusaksi. Sitten ostin Century Childin, ja Profeetta oli myyty. Sitten tulivat From Wishes to Eternity ja Oceanborn, ja tässä lähiaikoina on tarkoitus ostaa End of an Era. Sitten rahaa menee tähän uuteen levyyn.

Onko kukaan lukenut sitä Nightwish-kirjaa? Ne Marcelon touhut olivat kyllä äärimmäisen kyseenalaisia. Tarja oli hyvä laulaja, mutta kaupanpäälliset, eli ahne managerimies, olivat vähän liikaa. Kirjana voittaa heikohkon HIM-kirjan, joka tuli luettua, kun käteen sattui. Nightwish-kirja vaati hieman musiikin tuntemusta, kun taas HIM-kirja perehtyy etenkin keskivaiheilla ruumiineritteillä tehtäviin, ikäviin ja likaisiin juttuihin. Olisin ehkä saanut enemmän irti, jos fanittaisin. Kyllä Yövissykirjakin kertoo niitä asioita, mistä ei kerrota normaaleissa haastatteluissa.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Elokuu 27, 2007, 21:20:22 »
Joo itse olen vähän kyseistä kirjaa selaillut. Jos oikein ymmärsin niin kyseinen tyyppi ryssi myös saksalaisen power-metalli yhtye Gamma Rayn asiat.

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightAsh27705
« Vastaus #61 : Elokuu 28, 2007, 17:35:08 »
Minusta Nightwishin paras albumi on Oceanborn tai Century Child. Jälkimmäisen kohdalla asiaan voi vaikuttaa se, että CC oli ensimmäinen NW:n albumi jonka kuulin, ja kyseinen albumi oli ensimmäinen raskaampi levy josta tykkäsin. Okei, eksyin vähän aiheesta. Mutta ei muissakaan levyissä vikaa ole.

Nyt youtubesta löytyy jo kymmenen minuutin pätkä Poet and the Pedulumista. Huoh.
Respect the funk.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #62 : Elokuu 28, 2007, 19:25:25 »
Joo itse olen vähän kyseistä kirjaa selaillut. Jos oikein ymmärsin niin kyseinen tyyppi ryssi myös saksalaisen power-metalli yhtye Gamma Rayn asiat.

Ja brassiyhtye Angran. Eivät voineet olla samassa rakennuksessakaan.

Nyt youtubesta löytyy jo kymmenen minuutin pätkä Poet and the Pedulumista. Huoh.

Sieltä löytyi ennen muistaakseni biisi kokonaan, mutta pätkäistynä kahteen osaan kymmenen minuutin kohdalta. Plus muutkin levyn biisit. Älkää kysykö.

Edit: Shaaman --> Angra
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2008, 19:44:04 kirjoittanut Pöpi Profeetta »

H. P. Lovecraft

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #63 : Elokuu 28, 2007, 20:47:17 »

YouTubesta tosiaan löytyi aikaisemmin Poet and the Pendulum leikkaamattomana, kuten lähes kaikki muutkin Dark Passion Playn biisit. Levy-yhtiö Nuclear Blast poistaa niitä ajoittain sieltä, minkä takia niitä toisinaan löytyy sieltä, toisinaan ei. Neljätoistaminuuttinen Poet and the Pendulum kuulostaa mielestäni ihan hienolta orkestereineen ja kuoroineen, enkä ihmettele lainkaan, että Tuomas Holopainen on sävellyksestään hyvin ylpeä, vaikkei se olekaan minusta Nightwishin seitsemännen albumin paras biisi – tai sellaiseksi se ei ole osoittautunut ainakaan vielä.

Onko kukaan lukenut sitä Nightwish-kirjaa? Ne Marcelon touhut olivat kyllä äärimmäisen kyseenalaisia.

Olen lukenut itse kyseisen kirjan ja pidän sitä ihan hyvänä ja hauskana, mutta mielestäni Marceloon, Tarjaan ja tämän erottamiseen koskeviin teoksessa lukeviin asioihin kannattaa suhtautua varsin kyseenalaistavasti ja epäillen. En väitä, etteikö Marcelon toiminta olisi ollut epämääräistä tai että kirjaan olisi syötetty valetta, mutta totuus on se, että kirja on tehty vahvasti Nightwishin miesjäsenten näkökulmasta.

Poissa Damie

• Satakieli
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Elokuu 29, 2007, 18:12:42 »
Kirjan on itse asiassa koonnut toimittaja Mape Ollila. Lähteinään hän käytti haastateltaviaan, jotka olivat bändin jäsenien ohella muun muassa roudareita, ystäviä ja levyillä vierailijoita. Sekaan hän on laittanut omia näkemyksiään ja tietojaan asioista. En ainakaan ihan heti usko, että Ollila olisi laittanut sinne asioita omasta päästään.
Get away
Run away
Fly away

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #65 : Elokuu 29, 2007, 18:57:34 »
Kirjan on itse asiassa koonnut toimittaja Mape Ollila. Lähteinään hän käytti haastateltaviaan, jotka olivat bändin jäsenien ohella muun muassa roudareita, ystäviä ja levyillä vierailijoita. Sekaan hän on laittanut omia näkemyksiään ja tietojaan asioista. En ainakaan ihan heti usko, että Ollila olisi laittanut sinne asioita omasta päästään.

En väittänytkään edellisessä viestissäni että Mape Ollila olisi syöttänyt kirjaan valetta. Totuus on kuitenkin se, että Tarja Turusta tuskin haastateltiin kirjaan hänen erottamisensa jälkeen (eikä hän varmaan olisi siihen itsekään suostunut) - toisin kuin bändin miesjäseniä.  Tarkoitukseni ei ole väittää, etteikö Marcelo olisi sekoittanut bändin asioita pahemman kerran tai muuta vastaava, mutta kirjassa tuodaan Turusen aikaisen Nightwishin viimeisten parin vuoden tapahtumien suhteen todella vahvasti esiin Nightwishin miesjäsenten näkökulmat – ja se on fakta. He katsoivat parin vuoden takaista tilannetta omasta näkökulmastaan ja toivat sen hyvin esille. Tarjan mielipiteitä erottamiseen johtaneista tapahtumista ei voi kirjasta lukea, minkä takia vanhan Nightwishin viimeisiin hetkiin liittyviin kohtiin kannattaa mielestäni suhtautua kyseenalaistaen eikä niitä ole syytä pitää ehdottomina totuuksina. Sitä paitsi mielestäni Nightwishin miesjäsenet tekivät Holopaisen johdolla oikean päätöksen Turusen erottamisen suhteen – en ole täällä todellakaan puolustelemassa Tarjaa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2007, 16:37:53 kirjoittanut Browey »

Poissa Codename

• Maagi Codee
  • Vuotislainen
  • Linnunradan huispaavat certemursut ;)
« Vastaus #66 : Elokuu 29, 2007, 21:02:38 »
Bye Bye Beautiful iskee minuun kuin tuhat volttia. Siis oikeasti, mikä biisi! Pidän siitä paljon, onneksi sen pääsi kuuntelemaan ihan laillisesti. Nyt odotan uutta levyä vielä enemmän. Toivottavasti en saa itseni kyllästyneeksi Bye Bye Beautifuliin ja Amaranthiin ennen kuin levy ilmestyy.

Ja tässä viime aikoina on tullut kuunneltua paljon Dead Boy`s Poemia. Se on niin surullinen biisi, pidän siitä. Mutta vielä Beautifuliin, niin sen sanoitukset kyllä ovat todella hyvät. Pidän. Ja Anette sekä Marco laulavat niin hyvin. 
Toivo on pylväs, joka pitää maailmaa pystyssä. | Kurkista sisään ;D | "Vaikka kaikki saa unohtua, kiitos siitä, kun liiankin kauan jaksoit mua. Huolit hulluuttas puolikkaan, enempää en oo osannut koskaan antaakaan." |

Poissa Damie

• Satakieli
  • Vuotislainen
« Vastaus #67 : Elokuu 31, 2007, 21:19:53 »
Ei ole laitonta, mutta oman kuuntelunautinnon pilaamista kylläkin. Ainakin minun mielestäni. Sinkkujen ja virallisten samplenäytteiden lisäksi menin uteliaisuuttani kuuntelemaan kolme ensimmäistä minuuttia The Poet And The Pendulumista. Kuunneltuani sitä sen poistamiseen asti otin itseäni niskasta kiinni, että nyt riitti. Säästän loput biisit virallisen jukaisut ensikuunteluun.
Get away
Run away
Fly away

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #68 : Syyskuu 01, 2007, 11:49:30 »
En ole koskaan ollut mikään varsinainen Nightwish- fanaatikko, välillä olen  pitänyt kappaleista ja välillä ne eivät ole kolahtaneet. Tuotannosta löytyy kyllä muutama todellinen helmi, kuten Sleeping Sun, joka on upea kappale ja olen siitä aina pitänyt. Tuomas Holopainen on säveltäjänä ainutlaatuinen ja ei taida löytyä tarpeeksi sanoja häntä ylistämään. Kappale, kappaleen jälkeen Tuomas on kykenevä parantamaan sävellyksiään ja sanoituksiaan, hatun nosto hänelle siitä.

Olin oikeastaan aika murtunut kun Tarja lähti bändistä, Tarjan ääni oli upea ja hän oli pitkälti syy miksi erotin Nightwishin, muista samantapaisista bändeistä, kuten WT:sta. Tarjan ja Tuomaksen sanoitukset tekivät bändistä ainutlaatuisen, enpä ollut toiseen sen kaltaiseen törmännyt. Sitten minulle jämähti vielä päähäni kuva, että pojat olivat oikeastaan syypäitä Tarjan erottamiseen ja muista bändin jäsenistä jäi huono kuva. Ystäväni yritti ja yrittää edelleen sanoa minulle että kyllä kai se Tarja + hänen miehensä, oli enemmän syypää tapahtumiin. Noh oli miten oli, omaa kuvaani on ollut aika vaikea muuttaa. Ajatteluni voi pitkälti johtua mediankin antamasta kuvasta ja siitä että en oikeastaan seurannut asioita kuin mediasta ja siksi mahdollisesti vääristynyt kuva.

Anette Olson, hmm. En tiedä, kyllähän nainen laulaa osaa, sitä ei käy kiistäminen. Vähän ehkä ärsyttää hänen hentoinen äänensä, johon toivoisin lisää volyymia. Luotan, kehityksen voimaan:) Pidin Evasta ensi kuulemalta, nyt se kuitenkin tuntuu olevan aika tusinakamaa. Varsinkin tämä Bye Bye Beautiful iskee todella lujaa myös minuun. Mahti kappale. Amaranth on myös ihan kiva radiokelpoinen veto. JOten ei minulle niinkään ole mitään valittamista. Kyllä se Nightwish edelleen näyttää pyristelevän ja vielä hyvin tuloksin. En silti voi estää omia ajatuksiani, entä jos Tarja laulaisi...
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #69 : Syyskuu 01, 2007, 21:31:02 »
Ostin tuon Amaranth-sinkun tänään, kun sen satuin löytämään.

Tätä ennen en ollut onnistunut kuuntelemaan Amaranthia missään muodossa. Todella hyvä kappale mielestäni. Sanat on mitä on, loistavat. Tuomas on nero. Anette laulaa mielestäni todella kauniisti ja en todellakaan malta odottaa, että tuo Dark Passion Play-levy ilmestyisi. Evan ja Amaranthin (sitä Bye bye beautifulia en ole kuullut, hyvä minä) perusteella voin sanoa, että tiedossa on hyvä levy... Omasta mielestäni siis..
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #70 : Syyskuu 03, 2007, 15:26:08 »
Olin oikeastaan aika murtunut kun Tarja lähti bändistä, Tarjan ääni oli upea ja hän oli pitkälti syy miksi erotin Nightwishin, muista samantapaisista bändeistä, kuten WT:sta. Tarjan ja Tuomaksen sanoitukset tekivät bändistä ainutlaatuisen, enpä ollut toiseen sen kaltaiseen törmännyt. Sitten minulle jämähti vielä päähäni kuva, että pojat olivat oikeastaan syypäitä Tarjan erottamiseen ja muista bändin jäsenistä jäi huono kuva. Ystäväni yritti ja yrittää edelleen sanoa minulle että kyllä kai se Tarja + hänen miehensä, oli enemmän syypää tapahtumiin. Noh oli miten oli, omaa kuvaani on ollut aika vaikea muuttaa. Ajatteluni voi pitkälti johtua mediankin antamasta kuvasta ja siitä että en oikeastaan seurannut asioita kuin mediasta ja siksi mahdollisesti vääristynyt kuva.

Jos olet saanut kuvan siitä, että pojat olisivat pääasialliset syypäät Tarjan erottamiseen, se on huomattavan vääristynyt. Osittain pojat siihen vaikuttivatkin, mutta isoimmat "syypäät", mikäli sellaisia on, ovat Tarja ja Marcelo. Pelkkä albumimyynnin pimittäminen olisi missä päin Eurooppaa riittänyt vähintään maineen pilaamiseen. Muina asioina voisi mainita kiertueiden typistämisen, rahastuksen yms, yms. Ja minä itse (en fanittanut Nightwishia erottamisen aikoihin) olisin valinnut muutaman sekunnin miettimisajalla puolekseni bändin muut jäsenet. Laulajia löytyy vaikka kuinka, hyviä muusikoita ja biisintekijöitä vähemmän.

Ja siitä, miltä Eva tai Amaranth kuulostaisivat Tarjan laulamina, vastaisin että studiona helvetin hienoilta, livenä täydeltä paskalta. Esmes Ever Dream tai Dark Chest of Wonders kuulostavat äänen huomattavan käsittelyn takia livenä kehnoilta. Vanhat biisit kuulostavat vaikka From Wishes to Eternity -liveplätyllä törkeän paljon paremmilta kuin Dark Chest of Wonders End of an Eralla. Ja kun tähän Tarjan ääneen päästiin käsiksi, niin vertaa huvin vuoksi Sleeping Sunin molempia versioita (vanha ja uusi), ja kerro, kummassa on parempi laulutyyli. Ääntämys parani, mutta äänen soundi kuulostaa ontolta.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2007, 18:30:24 kirjoittanut Pöpi Profeetta »

H. P. Lovecraft

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #71 : Syyskuu 03, 2007, 19:47:39 »
Syypää viime kädessä on se, joka päätöksen erottamisesta tekee. Asiaan johtaneet syyt ovat sitten erikseen, mutta pojat päättivät erottaa Tarjan, joten heidän syytähän se siinä mielessä on, mutta ei se minun mielipidettäni koko asiasta ole juurikaan jaksanut liikuttaa. Nostan hattua halusta tehdä musiikkia musiikin itsensä takia, eikä sen, että siitä saadaan maallista mammonaa yms. kivaa. Kuitenkin nähtävästi oli tarpeeksi suuri suoranainen hätä saada hänet ulos bändistä, jotta koko homma ei olisi kaatunut kuin korttitalo, sillä todella kireiksi kiristyneitä välejä harva kestää pitkää aikaan.

Olenkin joskus miettinyt, että olisiko näiden henkeen ja vereen Tarja-fanien mielestä koko Nightwishin pitänyt enemmin hajota kuin Tarjan saada kenkää.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #72 : Syyskuu 03, 2007, 22:37:42 »
Täysin samaa mieltä Katen kanssa. Kaikissa osapuolissa oli syytä mutta koska he eivät kerran enää mahtuneet samaan bändiin, olen iloinen että pojat jatkavat persoonallisen uuden laulajan kanssa ja Tarja touhuaa jotain omia juttujaan. En tiedä, ovatko pojat oikeassa siinä miten kauhea manageri Marcelo on. Tarjan takia toivon, että se on edes osittain liioittelua.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #73 : Syyskuu 04, 2007, 02:29:08 »
Ainakin julkisuuteen vuotaneen sopimuksen mukaan Tarja joutuisi luovuttamaan managerille kuuluvat osuudet keikkapalkkioistaan yms. tietyn ajan vielä senkin jälkeen, että he olisivat purkaneet avioliittonsa (ja tätä kautta oletettavasti sopimuksensa manageroinnista) - aikarajana taisi olla 10 vuotta. Jos tuollaisesta sopimuksesta puoletkaan on totta ja olen käsittänyt sen oikein, on Tarja sen allekirjoittaessaan ollut pähkähullu, umpirakastunut tai molempia.

Huomatkaa kuitenkin, että tämä hänen sopimuksensa yksityiskohta on oman muistini varassa tähän heitetty ja väitteet sopimuksensa tälläisestä kohdasta esitettiin kaksi vuotta sitten hänen saatuaan kenkää. Jos iltapäivälehdet ovat jälkikäteen korjanneet väitettään, en ole henkilökohtaisesti siitä lukenut. Suhtautukaamme siis varauksella.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #74 : Syyskuu 04, 2007, 18:51:56 »
Ainakin julkisuuteen vuotaneen sopimuksen mukaan Tarja joutuisi luovuttamaan managerille kuuluvat osuudet keikkapalkkioistaan yms. tietyn ajan vielä senkin jälkeen, että he olisivat purkaneet avioliittonsa (ja tätä kautta oletettavasti sopimuksensa manageroinnista) - aikarajana taisi olla 10 vuotta. Jos tuollaisesta sopimuksesta puoletkaan on totta ja olen käsittänyt sen oikein, on Tarja sen allekirjoittaessaan ollut pähkähullu, umpirakastunut tai molempia.

Tuollainen se sopimus taisi osapuilleen olla. Tuonhan pitäisi olla rikollista.

H. P. Lovecraft