Kirjoittaja Aihe: Nightwish  (Luettu 70199 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Nightwish
« Vastaus #175 : Marraskuu 23, 2007, 16:57:57 »
Minä jostain syystä nykyään pidän Indicasta, vaikka ennen koin varsinkin Jonsun ihan kauhean ärsyttävänä. Ihan mielenkiintoista nähdä, mitä siitä sinkusta tulee, mutta epäilen ettei siitä tule ihan Kuolema Tekee Taiteilijan -biisin veroista. Biisissä on kyllä sellainen rallattelumelodia, joka saattaisi sopia Jonsulle. Paha mennä sanomaan. Olen myös utelias kuulemaan sen diskohumppamiksauksen Bye Bye Beautifulista, mutten välttämättä niin paljon, että ostaisin sinkkua.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #176 : Marraskuu 23, 2007, 18:58:16 »
Ei tule sinkku hankintaan. En itse yleensäkään viitsi sinkkuja ostaa, ja tämä tulee parin vuoden päästä kokoelmalle tai ainakin japsipainokselle. Ja mitä tuohon KTT:aan tulee, niin se biisi on aika hankala alittaa, on sen verran tylsä repäisy, että.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa Kupsuu

• Vuotislainen
« Vastaus #177 : Marraskuu 24, 2007, 22:09:27 »
Minä vaan rakastan tätä bändiä. Ennen Tarjan erottamista olin jo kuunnellut bändiä suunnilleen vuoden verran. Erotus oli minulle aikamoinen shokki. Mutta täytyy sanoa että ei nuo ois voinu parempaa laulajaa sitte bändiin valitakaan. : ) Anette on minun mielestäni loistava valinta. Ääni on hyvä, eikä se ruotsalaisuus haittaakaan hirveesti. :'D
Nyt 1.1.2008 täyttyy mun suurin unelma, näen lempiyhtyeen livenä. Ja sitä jännitän oikeesti. Vannon että siitä päivästä tulee minun onnen päiväni ! : )
Ja tuo uusi levy, se on niiin mahtava, taattua Nightwishia. Sitä jaksaa kuunnella aina, milloin ja missä vaan.
FOREVER YOURS.

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #178 : Marraskuu 25, 2007, 11:17:40 »
DPP:n suurin ongelma, nyt kun olen sen kuullut, on se sama mitä niin monilla muillakin levyillä. Muutama tosikin hyvä kappale, pari ihan ok:ta ja loput voisi tunkea roskakoriin. Parhaimmistoon kuuluvat ehdottomasti For The Heart I Once Had, Eva, Sahara, Whoever Brings The Night ja Cadence, vaikka tuossa yllä sitä haukuinkin. Ensinmainitut kaksi ovat yksinkertaisesti niin kauniita kappaleita, Sahara on jotenkin kovin eksoottinen, pidin varsinkin sen lopun "ulinakohdasta". Whoever Brings the Night on vähän rallattelutyyppinen, mutta kuitenkin hauskaa kuunneltavaa, Cadence taas edustaa tätä vähän popimpaa puolta, mikä on oikeastaan ihan hyvä, vaikka se Marcon "runaway" lyriikat siinä taustalla ovatkin todella häiritseviä.

Sitten muut: Poet on ylipitkä ja turhan kunnianhimoinen, ei sitä millään jaksa kuunnella. Bye Bye on jotenkin mitäänsanomaton, ja Amaranth kuuluu siihen harmaaseen alueeseen. Kenties suurin floppi levyllä on 7 days, se ei vain avaudu ollenkaan. Jotenkin aneeminen. Meadows taas kärsii liiasta yksinkertaisuudesta ja tylsästä melodiasta, ja ne lopun gospeljampat eivät sovi yhtään. Tiivistäen, parhaan viiden jälkeen alkaa harmaa alue, joka sisältää Amaranthin, Master Passion Greedin, Wildsin ja Islanderin, ja sitten tulee huonot biisit, Bye Bye, Poet, 7 days ja Meadows. Ei mitenkään häikäisevää, mutta täytyy myöntää, että vaihtelu virkistää. Levyllä on vielä se huonoa, ettei Marcon laulua jaksa kuunnella kovin paljoa.

Joka tapauksessa näkee, että rahaa DPP:hen ollaan satsattu paljon, ja sen kuulee monipuolisesta soundista. Levy on saanut myöskin joitakin kelttiläisiä vaikutteita, mikä on mukavan yllätyksellistä, Islanderista ja Wildsista kuulee tämän selvästi. Jos pitäisi pisteitä antaa, kai minulta heruisi 84/100.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #179 : Marraskuu 25, 2007, 15:27:48 »
DPP:n suurin ongelma, nyt kun olen sen kuullut, on se sama mitä niin monilla muillakin levyillä. Muutama tosikin hyvä kappale, pari ihan ok:ta ja loput voisi tunkea roskakoriin. Parhaimmistoon kuuluvat ehdottomasti For The Heart I Once Had, Eva, Sahara, Whoever Brings The Night ja Cadence, vaikka tuossa yllä sitä haukuinkin. Ensinmainitut kaksi ovat yksinkertaisesti niin kauniita kappaleita, Sahara on jotenkin kovin eksoottinen, pidin varsinkin sen lopun "ulinakohdasta". Whoever Brings the Night on vähän rallattelutyyppinen, mutta kuitenkin hauskaa kuunneltavaa, Cadence taas edustaa tätä vähän popimpaa puolta, mikä on oikeastaan ihan hyvä, vaikka se Marcon "runaway" lyriikat siinä taustalla ovatkin todella häiritseviä.

Tuossa on mielestäni kolme neljästä levyn huonoimmista biiseistä (For the Heart, Whoever Brings the Night ja Cadence). No, makunsa kullakin.

H. P. Lovecraft

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #180 : Marraskuu 25, 2007, 17:13:33 »

Tuossa on mielestäni kolme neljästä levyn huonoimmista biiseistä (For the Heart, Whoever Brings the Night ja Cadence). No, makunsa kullakin.

Minä en oikeasti ymmärrä miksei ihmiset pidä FtHIOH:stä (jestas noita lyhenteitä..) ja WBtN:sta. Ainakin For the Heartissa Anetten ääni kuulostaa mielestäni niin kauniilta, ja kauniit ovat sanatkin. Ja Whoever on muuten niin... jännä. Erilainen. Minusta ne ovat myös juuri levyn parhaimmistoa. Mutta tosiaan, makunsa kullakin.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #181 : Marraskuu 25, 2007, 19:36:30 »

Olen vähän samaa mieltä. For The Heart ei oikeastaan ole yhtään hassumpi, mutta nuo kaksi muuta eivät kyllä omilla listoillanikaan sijoitu kovin korkealle. Poet (ehtana ykkösenä, ehkä bändin paras biisi koskaan), Bye Bye, Master Passion Greed, Meadows ja 7 Days ovat taas parhaimmistoa. Sitä paitsi minun mielestäni Marcon laulua voisi olla vielä enemmän, koska sillä miehellä vain on niin suurenmoinen ääni. No, sallittakoon eriävätkin mielipiteet.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Antisankari

• Vuotislainen
  • Enimmäkseen harmiton
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #182 : Marraskuu 26, 2007, 08:49:59 »
Nyt on Erämaan viimeinen kuultu kun YleX:ltä sen soittivat... Mitäs, pariin kertaan pitää vielä kuulla ennenkuin tuomitsee. Vaikka Jonsun ääni on niin kaukana Tarjasta tai Anettesta, sopii tämä kuitenkin hienosti tämmöisiin hilpeämpiin rallatuksiin.
Yllättävän synkät lyriikat näin iloisesta melodiasta huolimatta.

"Kielon istutin ikihankeen
ja hiljaisuuden tultua luotin tulevaan."

//Valeriana, aina kannattaa kokeilla :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2007, 11:10:37 kirjoittanut Antisankari »
And I feel like dust, lighter than air
Winged by the smallest prayer
Destination anywhere

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #183 : Marraskuu 27, 2007, 00:10:41 »
Soiko Erämaan viimeinen siellä nyt enemmänkin? Pitäisikö laittaa autoradio YleX:lle huomenaamulla, kun lähden keikalle? Jotain odotettavaa aamulta minullakin.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #184 : Marraskuu 27, 2007, 11:09:23 »
Ensilumi satoi kahdesti
Maalasi sieluni taulun

Olen kuunnellut Erämaan viimeisen nyt pariin otteeseen ja voin jo nyt sanoa, etten todennäköisesti osta tuota singleä. Biisi ei ole missään nimessä huono, mutta ei kyllä hyväkään. Tuomas on kehitellyt tähänkin kappaleeseen kauniit lyriikat, mutta minun puolestani sanojen määrää olisi voinut karsia reilusti. Käsi kädessä viulu- ja huilumelodioiden kanssa kulkeva laulumelodia olisi saanut olla kekseliäämpi. Jonsulla on sinänsä persoonallinen ääni, joka sopii ihan hyvin Erämaan viimeiseen, mutta valitettavasti se ei sytytä missään vaiheessa. Käteen tuosta biisistä ei jää oikein mitään – Erämaan viimeinen ei ole pettymys, koska mitään ennakko-odotuksia minulla ei ollut, se on ihan kiva biisi mutta ei sen enempää.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #185 : Marraskuu 27, 2007, 18:18:00 »
Kun kuulin tuosta Erämaan viimeisestä (mtv3sta luin), ja siitä että Jonsu laulaa laulaa siinä, ajattelin, että mitä ihmettä. Nightwish ja Jonsu on kuitenkin aika kaukana toisistaan, mutta mistä sitä ikinä tietää ;)Edelleen odotan erittäin kärsivällisesti, että milloin kuulen sen. Sanoitukset kuullostaa ihan hyviltä, mitä tässä topsussa nyt on sanottu. Mistä olette kuulleet (muutakin kuin YleXltä, vai onko kaikki kuullu sieltä...^^)

Vielä ei ole levyä, mutta olen kuullut melko usean siltä levyltä, ja ihan hyvältä kuullostaa. Ja eikä Amaranthin ensikuuntelemisen jälkeen anten ääni kuullostanutkaan niin pahalta :D Itse asiassa hyvältä XD

//On se kiva, että osaan kirjoittaa järkeviä viestejä.
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #186 : Marraskuu 27, 2007, 20:44:56 »
Itse vähän pelästyin kun aamulla koulubussissa tuli tuo. Ensin ajattelin, että Jeejee kerrankin joku eri biisi Nightwishilta, mutta sitten pelästyin.
Last of the Wilds on yksi parhaimpia Dark Passion Play:lta.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #187 : Marraskuu 28, 2007, 22:08:18 »
Täytyy kyllä ottaa vähän takaisin tuon aikaisemman postaukseni intoilua Erämaan Viimeisestä. Kuulin nyt sitten tämän uuden version kun tulin kotiin ja täytyy sanoa, että petyin kyllä vähäsen. Olin kai jotenkin tottunut siihen pelkkään instrumentaaliversioon, joten kun Jonsu alkoi laulaa ikään kuin soiton "päälle", hätkähdin kyllä ajokissani. Jotenkin laulu ei vain sopinut siihen, en osaa selittää miksi. Ja johtuiko sitten liikenteestä ja yrityksestäni keskittyä myös ajamiseen, Jonsun ääni tuntui paikoin myös hukkuvan siihen musiikin alle, eikä oikein tiennyt, kumpaako siinä pitäisi kuunnella. Täytyy myös sanoa, ettei hänen äänensä jotenkin istu tähän biisiin. Ehkä olen kangistunut kaavoihini, mutta olisin paljon mieluummin kuullut tuon biisin Tarjan laulamana (mikä sinänsä lienee mahdoton haave). Lyriikat olivat toki todella upeat - eihän Tuomakselta voi odottaakaan mitään loistavuutta vähempää. Siitä huolimatta olisin ehkä silti säilyttänyt tämän kappaleen instrumentaali-biisinä.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #188 : Joulukuu 04, 2007, 00:16:53 »
En ole vieläkään kuullut Erämaan viimeistä. Olen utelias. En kyllä enää jaksanut kuunnella YleX:ää.

Onko täältä joku muukin tulossa katsomaan Nightwishiä Joensuuhun? Mistä kaukaa olette tulossa?

//Niin tietysti, Kate.
<-- Bimbo
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2007, 20:05:54 kirjoittanut Valeriana »

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #189 : Joulukuu 04, 2007, 18:21:21 »
Valeriana, sen pitäisi löytyä Youtubesta.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #190 : Joulukuu 06, 2007, 01:09:22 »
Huomionarvoista on sekin, että kun Nightwish esitti Higher Than Hopen Kaliforniassa reilu viikko sitten (käsittääkseni sen takia että edesmenneen Marc Bruelandin vanhemmat olivat katsomassa keikkaa), sekä Marco että Anette lauloivat kertosäkeessä saadakseen siitä tarpeeksi voimakkaan.

On nyt ihan pakko korjata, aina se Marco on laulanut siinä kertosäkeessä, levyllä vain laulaa taustalaulajana siinä ja ei siksi kuulu niin selvästi. ;) Sen sijaan Wishmasteriin Marco on lisätty tuomaan voimaa, tosin se ei mielestäni toimi niin hyvin tai koko biisi muutenkaan Anette-versiona (tai enpä siitä muutenkaan niin hirveästi välitä). Taitaakin olla ainoa biisi, jonka jättäisin suosiolla settilistasta pois juuri Anetten takia. Ei se huono ole, mutta olisi niin paljon muita paremmin Anetten äänelle sopivia NW-biisejä.

Kaiken kaikkiaan olen aika lailla rakastunut Anetteen. DPP on todella monipuolinen levy jo Anettenkin laulun osalta ja nykyään pidän jokaisesta kappaleesta todella paljon. Tietysti minulle löytyy sieltä suosikkini, mutta yhtään huonoa biisiä ei Dark Passion Playlta omasta mielestäni löydy. Poet nyt vain on aika sanoinkuvaamattoman hieno teos ja vaikka olen vierastanutkin ajatusta Tuomaksesta progeilemassa, tämä biisi on vain yksinkertaisesti yksi Nightwishin parhaista. BBB ja Amaranth ovat hieman kärsineet inflaatiota turhan suuresta radiosoitosta (tai ainakin jälkimmäinen), mutta BBB on aivan lyömätön energiapläjäys Poetin jälkeen ja Amaranth sointuu kokonaisuuteen todella hyvin. Cadence of Her Last Breathia inhosin aluksi yli kaiken ennen kaikkea Marcon "Run Away, run away" -räpäytyksien vuoksi, kun toivat niin suuresti mieleen amerikkalaisen metalli-scenen (ja niinhän Holopainen jo etukäteen varoittelikin), mutta nykyään siitä on noussut eräs suosikeistani tuolta levyltä. Varsinkin lyriikat ovat käsittämättömän kauniit. Master Passion Greed on hieno biisi pois, vaikka hieman sitä aluksi vierastinkin, lopun orkestraatiopaisutus on uoea. Eva on sen julkaisusta lähtien iskenyt minuun todella voimakkaasti ja minusta se on yksi kauneimmista Nightwishin balladeista.

Sahara ei ole aivan suosikkieni joukossa, vaikka Anetten "joikaus" todella valloittavaa onkin. Biisi on kuitenkin hyvin tarttuva ja hieno livebiisi youtube-videoiden perusteella. Saharaa seuraava Whoever Brings the Night on yksi ehdottomista suosikeista levyllä, pidän biisin emppumaisesta otteesta todella paljon eikä sitä kuunnellessa voi välttyä tanssimasta mukana. Monien parjaama For the Heart I Once Had kuuluu niin ikään suosikkeiheni ja erityisesti sen sanat ovat vain jotain niin kaunista. Tavallaan levyn "perinteisin" Nightwish-biisi ja se tavallaan siinä viehättää myös. the Islander on alusta asti ollut pieni väliinputoaja minulle, vaikka mukavasti se siellä mukana menee. Mikään ei periaatteessa ole biisissä vikana ja onhan se kaunis, mutta ei aivan tavoita sitä, mitä minä siltä haluaisin. Last of the Wildsista lähtien levy vain paranee loppua kohden, ja edellä mainittu biisi onkin suosikkini myös, on ollut ensikuuntelusta lähtien. Oli oikeastaan ainut, joka iski heti ensimmäisellä kuuntelukerralla. 7 Days to the Wolves on nykyään myös kovassa huudossa ja sen avautuminen kesti ehdottomasti kauiten ja vasta viime aikoina olen todella voinut siitä nauttia. Tästä biisistä löytyy eräs hienoimmista C-osista ikinä. Meadows taas on varmaan yksi rakkaimmista biiseistä keltään ikinä. Jotenkin vain pääsee biisin kuuntelun kautta sellaiseen tilaan, että voisi matkata ajassa heti paikalla lapsuuteensa. Kaunein biisi ikinä.

Anette tulkitsee todella hyvin IMO myös vanhoja biisejä, joista erityisesti Dark Chest of Wonders, Ever Dream, Higher Than Hope, Dead to the World ja WIHAA miellyttävät korvaani. En nyt sanoisi kuitenkaan, että nuo versiot Tarjaa voittavat, lähinnä ovat yhtä hyviä kuin Tarjan tulkitsemana. Tosin Nemo ja Higher Than Hope sopivat Anetten äänelle paremmin ja She Is My Sin (vaikka tästä jollain tavalla pidän Anette-versionakin) ja Wishmaster sopivat paremmin Tarjan äänelle. Muutoin voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että molemmat laulajat iskevät yhtä kovaa. Tosin yksi ero omalla kohdallani on: fanitan Anettea, tosin lähinnä vain sen seikan vuoksi, että hänen persoonansa on lähempänä omaani ja hänen äänenkäyttönsä on lähempänä sitä tyyliä, mitä itse haluan laulaa.

Keikalle 14.12. Jyväskylän Paviljonkiin ja täytyy kyllä sanoa, että sukat alkavat jo ikävästi pyöriä jaloissa. :D Ensimmäinen NW-keikka ikinä ja olen aivan hermona. En tosin juuri nyt, mutta vähän väliä tulee hirveä into päälle ja silloin kukaan ei jaksa oikein kuunnella juttujani. :D
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #191 : Joulukuu 06, 2007, 10:26:20 »
Huomionarvoista on sekin, että kun Nightwish esitti Higher Than Hopen Kaliforniassa reilu viikko sitten (käsittääkseni sen takia että edesmenneen Marc Bruelandin vanhemmat olivat katsomassa keikkaa), sekä Marco että Anette lauloivat kertosäkeessä saadakseen siitä tarpeeksi voimakkaan.

On nyt ihan pakko korjata, aina se Marco on laulanut siinä kertosäkeessä, levyllä vain laulaa taustalaulajana siinä ja ei siksi kuulu niin selvästi. ;) Sen sijaan Wishmasteriin Marco on lisätty tuomaan voimaa, tosin se ei mielestäni toimi niin hyvin tai koko biisi muutenkaan Anette-versiona (tai enpä siitä muutenkaan niin hirveästi välitä). Taitaakin olla ainoa biisi, jonka jättäisin suosiolla settilistasta pois juuri Anetten takia. Ei se huono ole, mutta olisi niin paljon muita paremmin Anetten äänelle sopivia NW-biisejä.

Itse pidän Wishmasterista Aneten esittämänä. Ainoastaan studioversio pärjää, livenä Tarja ei ollut mikään kovinkaan hyvä. Kuulostaa Aneten kanssa livenä mahtipontisemmalta. Israel-versio on parhautta.

H. P. Lovecraft

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightAsh27705
« Vastaus #192 : Joulukuu 12, 2007, 17:23:27 »
Eilen näin Nightwishin Teatrialla, Oulussa. Mahtava keikka, pääsin melkein eturiviin, ja sain vielä rumpukapulankin! Kuvia en saanut, because en omista digikameraa. Nyt joku on kuitenkin vielä sen verran fiiliksissä ettei voi kirjoittaa mitään järkevää, joten varmaan lisäilen myöhemmin jotain.

Oliko joku muu täältä paikalla?
Respect the funk.

Poissa Joku

• Vuotislainen
« Vastaus #193 : Joulukuu 12, 2007, 20:21:07 »
Täällä yksi eilisen Oulun keikalla ollut! Pääsin minäkin tarpeeksi eteen, johonkin viidenteen riviin, mutta aika oikeassa reunassa olin (mikä ei sinänsä haittaa, muuta kuin että ei sitten tullut kauheasti kiinnitettyä huomiota Tuomakseen tai Jukkaan). Mutta todellakin, aivan mieletön keikka, vaikkei keikkahistoriani ole mikään kovin mainittava, tuon sanon olevan paras jolla olen koskaan ollut. Adrenaliini tuntuu alkaavaan virrata kun vain muisteleekin eilistä - varsinkin kun kaijuttimistä kuuluu täysillä Poet and the Pendulum. Tämä kappale oli kyllä aivan uskomaton livenä, niin kuin kyllä oli kaikki muutkin.

Enpä minäkään osaa nyt mitään kamalan järkevää kirjoittaa. Kiitokset kuitenkin bändille, heillä varsinkin näytti olevan hyvä meno päällä ja selvästikin mukavaa. Ja tämä nyt viimeistään sai minut rakastamaan Anettea; hänestä pursusi sellainen energia että oksat pois.

Minä en saanut myöskään kuvia, koska ilman digikameraa on niin mukava elää, enkä saanut mitään muutakaan tavaraa, joita tyypit heittelivät keikan jälkeen. Höh. Noh, ensi kerralla sitten. Koska minähän olen menossa katsomaan Nightwishiä toistekin livenä. Sitten joskus, mutta varmasti.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #194 : Joulukuu 12, 2007, 20:36:02 »
Jaha, tunnettuna masokistina kysyn keikan parhaita biisejä ja surkuttelen sitä, miksi en itse ole Stadin keikalle lippuja ostanut. Eli ehdottomia helmiä + settilista, please.

H. P. Lovecraft

Poissa Joku

• Vuotislainen
« Vastaus #195 : Joulukuu 12, 2007, 21:32:13 »
Koko settilista oli tällainen (luotan nyt omaan muistiini, sanokaa jos jotain unohtui/väärä järjestys/tms.):

Bye Bye Beautiful
Cadence of Her Last Breath
Dark Chest of Wonders
Ever Dream
Whoever Brings the Night
Amaranth
Islander
The Poet and the Pendulum
Sacrament of Wilderness
Sahara
Nemo

encore:
7 Days to the Wolves
Wishmaster
Wish I Had an Angel

Eli neljätoista kappaletta, keikka kesti noin 1 h 45 min.

Keikan kermaa mielestäni oli jo ylistämäni Poet, siinä kyllä tuli sellaisia korgasmeja ettei olla koskaan saatu ennen (lisäksi Tuomas viilsi kurkkunsa auki näkymättömällä veitsellä ja veri oli jotain punaista kimaltavaa nauhaa jota lensi yleisöön - se oli hieno kohta). BBB toimi ehdottoman hyvin avausbiisinä, ja Anette lauloi Dark Chestin yksinkertaisesti loistavasti. Mainitsisin myös vielä Amaranthin ja Wishmasterin, koska niissä yleisö tuli tosi hyvin mukaan, osaavathan kaikki ne jo ulkoa, ja ne tosiaan toimivat sellaisina "lauletaan/huudetaan mukana" -biiseinä. :) Itse odotin Ever Dreamiltä aika paljoa, ja se oli pienoinen pettymys, mutta ei ollenkaan huono sekään. Kaikki olivat aivan mahtavia, yhtään kappaletta ei vedetty edes vähän huonosti, mutta tuossa olisi ne minun mielestäni parhaimmat.

Tuomas R

• Ankeuttaja
« Vastaus #196 : Joulukuu 13, 2007, 18:37:08 »
Tarja tosiaan on parempi kun se ruotsalainen kana Anette.

Anette olis kyllä hyvä jossai pop bändis, mut sen hetkun ketkun ketkutukset ei sovi Nightwishiin... Sanon minä sen!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2007, 18:49:36 kirjoittanut Serduchka »

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #197 : Joulukuu 13, 2007, 19:30:22 »
Olen menossa Nightwishin uudenvuodenpäivän keikalle Helsinkiin ja odotan sitä innolla, koska en ole koskaan aiemmin nähnyt bändiä livenä. Biiseistä odotan kiertueelta katselemieni videoiden perusteella ehdottomasti eniten The Poet And The Pendulumilta, 7 Days To The Wolvesilta, Wishmasterilta ja Dark Chest Of Wondersilta. Poet And The Pendulum on teatraalinen ja massiivinen biisi, joka varmasti räjähtää kunnolla, mutta toisaalta niin pitkän biisin toimimisessa keikkatilanteessa on aina oma epävarmuutensa: moniosainen biisi ei pysy välttämättä hyvin kasassa. 7 Days To The Wolves on myös yksi lempibiisini Dark Passion Playltä. En tiedä, vuorotteleeko se edelleen Slaying The Dreamerin kanssa, mutta toivon ehdottomasti kuulevani sen jälkimmäisenä mainitun sijaan. Vanhoista biiseistä Wishmaster ja Dark Chest Of Wonders soveltuvat täydellisesti Anetten äänelle.

Tuomas sanoi jossain haastattelussa bändin harjoitelleen reilua kolmekymmentä vanhaa biisiä joista noin puolet on tällä hetkellä keikkakunnossa. Lisäksi settilista on vakiintunut varsin hyvin, sitä muutetaan ainoastaan pari biisiä yhtä iltaa kohden. Minusta on hieman harmi, ettei siihen kuulu ainakaan tällä hetkellä Dead To The Worldiä, jonka bändi esitti muun muassa Tukholmassa onnistuen loistavasti. Myös Sleeping Sunin puuttuminen harmittaa, sillä versio, jonka Anette esitti siitä New Yorkissa, taitaa olla parhaita koskaan kuulemiani versioita kyseistä balladista. Higher Than Hope, jonka Nightwish on soittanut pari kertaa livenä tänä vuonna, olisi myös kiva kuulla. Sacrament Of Wildernesin soittamisen keikoilla voisi sen sijaan lopettaa kokonaan, se ei ole koskaan lyönyt itseään läpi silmissäni.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #198 : Joulukuu 14, 2007, 01:27:42 »
Näin heidät keskiviikkona Joensuussa ja olivat minusta hyvässä vedossa. Ihmettelin hieman, ettei setissä ollut yhtään ainoaa slovaria. Jäin kaipaamaan hieman sitä Sleeping Sunia.

Poet and the Pendulum tuntui toimivan varsin hyvin eikä hajonnut, vaikka se nojaa niin vahvasti taustanauhoihin. Minulta jäivät kaulanviiltelyt näkemättä kun siinä vaiheessa yritin vielä päästä aika eteen ja onnistuin jotenkin näkemään joidenkin hartioiden välistä, mitä Anette teki. Siirryimme suosiolla taaemmas ja sekä näkyi että kuului paremmin. Olimme itseasiassa välillä katsomossa istumassa, mutta tulimme encoreiden aikana tanssahtelemaan alas.

Poissa Damie

• Satakieli
  • Vuotislainen
« Vastaus #199 : Joulukuu 14, 2007, 13:19:59 »
Tarja tosiaan on parempi kun se ruotsalainen kana Anette.

Anette olis kyllä hyvä jossai pop bändis, mut sen hetkun ketkun ketkutukset ei sovi Nightwishiin... Sanon minä sen!
On se kyllä mukavaa lukea nimittelyitä. Itse en kyllä näe minkäänlaisia kanamaisia piirteitä Anetessa. Mikä edes on kana? Perusteletko näkemyksesi omalla käsitykselläsi, jonka olet saanut haastatteluiden perusteella, vai tunnetko Aneten paremmin kuin me tavalliset tallaajat? Mikäli vastauksesi on ensimmäinen vaihtoehto, niin luen ja katselen kyllä mielelläni esimerkkejä Aneten "kanamaisuudesta".

Tokihan Aneten ääni on tavanomaisempi, mutta kukaan ei voi määritellä minkälainen Nightwishin pitäisi olla. Yhtye on osiensa summa, eikä sitä minkälaisena se kenenkin mielestä on Nightwish. Joko tykkää tai sitten ei, mutta ei se tarkoita etteikö mikään bändin piirre sopisi joukkoon. Jostain kumman syystä kukaan ei valita valomiehen vaihtumisesta, vaikka hänellä on tärkeä osa keikoilla.
Get away
Run away
Fly away