Kirjoittaja Aihe: The Saw Trilogia  (Luettu 1902 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Jigsaw

• Ankeuttaja
The Saw Trilogia
« : Toukokuu 03, 2007, 18:48:38 »
Kuten te jo nickistäni huomaatte pidän Saweista. Elokuva on K-18 kamaa. Tämä topic käsittelee siis kaikkia 3 sawia mitkä ovat ilmestyneet Saw 4 ilmestyy jossain vaiheessa 2007.
Mutta mitä mieltä te olette, Turha splatteri vai nero elokuva?
Kertokaa mielipiteenne jos olette nähneet. Itse pidän 1&2 enemmän 3 oli jo liian pelottava ja ällötävä ^^.
Saw on Mielenhallinta trilleri että samalla pikkasen kauhu fiilistä messissä ;P

Minusta kolmosen testin menivät jo liian ällötäviksi. Entä teistä?
Tässä topicissa keskustelua Saweista ja siitä liittyvästä asiasta

Kannattaa katsoa ;)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2007, 09:13:35 kirjoittanut Jigsaw »

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Whii
  • Tupa: Luihuinen
Vs: The Saw Trilogia
« Vastaus #1 : Kesäkuu 07, 2007, 16:32:28 »
Kaveripoikani joka tykkää tämän tyyppisistä elokuvista pakotti minut katsomaan nämä elokuvat :D Aivan alussa en olisi halunnut, mutta ykkönen oli todella hyvä, joten halusin katsoa sitten kaksi muutakin :D
Ykkönen oli hyvä, nerokas juoni, kun elokuva loppui olin vaan että o.O mutta tykkäsin siis todella paljon. Kakkonen oli mielestäni aika mitäänsanomaton, tavallinen eikä yltänyt ykkösen tasolle. Mutta Saw 3 on lempielokuvani näistä kolmesta :) Itse en pidä sitä mitenkään yliraakana. Pidin siitä asetelmasta, miten kaikkien toiminta vaikutti toisiin jnejne. Loppukin oli hyvä.

Voi kuulostaa oudolta, mutta vaikka Sawit ovat ensimmäisiä k18 elokuvia jotka olen katsonut (enkä yleensäkään pidä mistään ällöttävistä tai raaoista) niin ne vain ovat hyviä, en ole missään kohtaa halunnut jättää kesken jos olisi ällöttänyt tai pelottanut, vaan asenteeni on ollut päinvastainen että haluan nähdä että mitä ihmeellistä ne tyypit oikein tekevät :D Tähän voin vielä sanoa että paras ystäväni ei pystynyt katsomaan Saw ykköstä edes puoliväliin koska se oli kuulemma liian kamalaa. Eli siis, hyviä elokuvia, tykkään :)

Ja odotan innolla Saw 4 että mitä seuraavassa tapahtuu ;)
And they dream in their sleep

Bruise Pristine

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Kesäkuu 21, 2007, 14:05:39 »
Lemppari kauhuleffojani, vaikki ne ovat mielestäni hirmu pelottavia. Yleisidea on minusta loistava ja se on myös toteutettu ihan kiitettävästi. En pidä kakkosesta niin paljoa kuin ykkösestä ja kolmosesta. Kakkonen oli aika turhanpäiväinen, mutta ihan katsottava. Ykkösessä on hyvä juoni, se jalan sahaaminen vaan ällöttää. Ja kun se Nainen kaivaa sitä ruumista. Hyi. Kolmonen on mielestäni ykkösen tasoinen, mutta aika raaka kuitenkin. Ja kaikista pelottavin. En pysty vieläkään katsomaan kaikkia kohtia. Saw 4:sta odotan varauksella, toivottavasti se on hyvä, koska olisi kurjaa jos 4 pilaisi Sawien mainetta.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #3 : Kesäkuu 23, 2007, 13:53:57 »
Minustakin Sawit ovat todella hyviä kauhuelokuvia. Paha tapani on peittää silmät, tai vähintäänkin tukkia korvat hyvin monessa kauhuleffassa, pelottavissa kohdissa. Saweissa en tehnyt tätä kertaakaan, mutta se ei ole syy, jonka takia niistä pidän.
Olen katsonut ensimmäisen ja toisen osan. Minusta elokuvien aihe on hyvin mielenkiintoinen ja hienosti toteutettu. Ne eivät sinänsä ole kauhean pelottavia, mutta ällöttäviä ja mielenkiintoisia.

Hyviä kauhuelokuvia on vähän, mutta Sawit ovat onnistuneet tehtävässään hyvin.
"A goal without a plan is just a wish."

Siel

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Lokakuu 19, 2007, 00:04:13 »
Sawit ovat ihan tajuttoman hyviä elokuvia mielestäni. Niiden toteutus on upea.
Henkilökohtaisesti en luokittelisi Saweja suoranaisesti kauhuksi, lähempänä voisi olla psykologinen kauhutrilleri.
Ykkös-osa meinaa äityä välillä jopa hieman tylsäksi, kun kökötetään vain samassa huoneessa, mutta kakkos-osa taas on jo todella hyvä kun päästään liikkumaan koko talossa. Kolmososa on mun mielestäni aika samaa tasoa kakkosen kanssa, ehkä vieläkin hieman synkempi kuin edellinen, eikä niin pakokauhuinen.
Kun nelosen pääsisi katsomaan : )

Poissa Kuura

• Hirnyrkki
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #5 : Marraskuu 02, 2007, 16:53:22 »
Kaikille Sawista pitäjille voisin kertoa vinkkinä, että Anttilassa myydään nyt hintaan 21.95 DVD-kokoelmaa, jossa ovat kolme ensimmäistä elokuvaa. Itse eilen sattumalta huomasin lehdessä ja tänään oli pakko käydä nappaamassa mukaan se :) Saa nähdä millaisia ovat, olen ensimmäisen leffan nähnyt vain puoliksi ja sekin oli tarpeeksi. Tänään otan itseäni niskasta kiinni ja katson kaikki kolme. Muokkailen sitten mielipiteitä tähän viestiin.

Poissa kumppari

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Marraskuu 12, 2007, 20:39:40 »
Minusta Saw 2 on parempi kuin 1. Yllättävää, koska yleensä pidän vain ensimmäisesta ja seuraava elokuva onkin huono. Saw 3 en ole kerinnyt katsoa, vaikka se onkin minulla kotona. Kannattaako katsoa?
I'm a picture
Of ugly stories
I'm a killer
And I'm a clown

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Marraskuu 13, 2007, 19:17:59 »
Olen nähnyt vain yhden Sawin. Voisiko joku vinkkaista vähän kakkosesta ja kolmosesta? Neljäs pyörii jo elokuvissa (tai ainakin se on jo tehty, ja siitä on trailereita). Olen nähnyt siitä trailerin. Mistä saa kakkosen ja kolmosen trailerit?

Poissa gwinde

• Hiiviö
  • Vuotislainen
« Vastaus #8 : Marraskuu 13, 2007, 23:44:13 »
Trailereiden löytymisestä en tiedä, mut ehkä taasen loistava youtube auttaa?

Sawit on aivan mahtavia! Ykkönen taisi olla jopa ensimmäinen k18- leffa minkä näin, en ole ihan varma. Kuitenkin,aivan loistavia. Näissä on sopivasti psykologista juttua ja ihan vaan raakaa tappamista. Kaikki kolme olen nähnyt, nelosesta taidan odottaa dvd-versiota.

Oikeastaan en pidä Saweja mitenkään erityisen ällöttävinä, loppujen lopuksi voi lohduttautua sillä että se on vaan maskeerausta ja loistavaa sellaista onkin. Ääh, ei pitäisi lukea tälläisiä keskusteluja, nyt rupesi tekeen mieli katsoa Sawit mutta kun ei omana ole niin ei voi:(
Matkalla Nangijalaan, toistaiseksi etsin sateenkaaria.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Marraskuu 15, 2007, 17:40:09 »
Joo, ei minullakaan ole omana. 1 näin kaverini luona, jolla on aina kaikki parhaat kauhuleffat, ja kun omat vanhemmat eivät anna ostaa kauhuleffoja, korostaen myös sitä, että olen 11 vuotta.

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Joulukuu 03, 2007, 18:15:48 »
Spoilausvaara

Kyllä, Saw Trilogia iskee kaikkine leffoineen minuunkin. Se ei ole pelottava, ei liiallisen ällöttävä - se on vain ja ainoastaan jännittävä ja faktamaisen todellinen. Itseeni katsokaas ei iske lainkaan kauhuleffat, joissa on mukana paljon fiktiiviä ja jotain mörköjä ja muuta vastaavaa sontaa. Minut saa vain jännittymään ja pelkäämään asioilla, jotka voin kuvitella arkiseen maapalloon.

Sawissa viehättää kenties eniten sen juoni. Kaikki on kuin shakkilaudalla hyppelemistä - jokainen siirto on leffassa mietittävä tarkkaan. Jigsaw kokonaisuudessaan on mahtava henkilö, joka kolmosessa siis paljastuu. Tavallaan, vaikka kaikki selviää ja päättyy kolmosessa, se herättää taas ja taas uusia kysymyksiä ja paljastumattomia ongelmia. Tietääkö kukaan, tuleeko enää nelosta?

Parhaimmaksi trilogiasta voisin mieltää kolmosen. En tiedä, mutta se juoni ja tavallaan "lopun alku" kiehtoo minua. Kuinka itse Jigsaw kuolee, ja kuinka Amanda epäonnistuu. On hienoa nähdä, että itse kätyritkin epäonnistuvat. Ja se, kuinka Amanda itse oli Jigsawin uhrina, on jotenkin mystinen homma. Saw jättää aina jotain arvailujen varaan. Lavastus leffoissa on myös hieno, kaikki on aidon näköistä. Ykkönen päättyy minun silmiini hiukan kehnosti - juuri niin jatkoleffamaisesti, että kliseisyys alkaa maistumaan. Silti, kyllä Sawin jälkeen yksinolo hiukan aina pelottaa, varsinkin kun mielikuvitukseni on tosiaan sieltä vilkkaimmasta päästä.

Itselläni ei ole yhtään Sawia, mutta eräällä kaverillani on kaksi ekaa. Kolmonen on tullut vuokrattua pari kertaa.

Saw on elämys!

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Joulukuu 03, 2007, 19:31:20 »
Nostalgie: Eikös Saw IV ole jo tullut? Kyllä minun tietääkseni ;D

Poissa kumppari

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Joulukuu 04, 2007, 19:28:59 »
Saw IV on paraikaa elokuvissa.:) Pitäisköhän mennä kattoo?
I'm a picture
Of ugly stories
I'm a killer
And I'm a clown

Poissa gwinde

• Hiiviö
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Joulukuu 04, 2007, 20:36:53 »
Saw IV on paraikaa elokuvissa.:) Pitäisköhän mennä kattoo?

Tottakai pitäisi:D Tosin itse en hirveästi tue kauhuelokuvien katsomista leffassa, omasta, pienestä kotitelkkarista tietyn porukan kanssa on kaikkein kivointa. Tosin se pikkutelkkarin viehätys on jo historiaa, koska kyseinen laite meni rikki ja tilalle tuli reilusti isompi. (joo, ei liity aiheeseen.)

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #14 : Joulukuu 05, 2007, 15:09:41 »
Minä olen katsonut kaikki ilmestyneet Saw-elokuvat, lukuun ottamatta tuotan uusinta leffateattereissa pyörivää nelosta. Sen aion kyllä tässä aivan juuri mennä katsastamaan, joten en sano siitä tässä vaiheessa vielä mitään. Kolmea ekaa voin kuitenkin kommentoida.

Saw I lukeutuu minun mittapuullani täysin katsottavien kauhuelokuvien joukkoon. Se on karmiva ja hyvää kauhuviihdettä viimeiseen asti. Tokihan paranneltavaa olisi ollut. Saw II taas petti odotukseni rajusti. Taso oli laskenut hirveästi ensimmäisestä elokuvasta, mutta kyllä sekin vielä menetteli. III olikin sitten lähes tulkoot täyttä kuraa. Se oli pohjanoteeraus verrattuna ensimmäiseen elokuvaan. Missä oli mukaansa tempaava, yllättävä juoni? Elokuva oli vain täynnä veristä mättöä, ei kunnollista juonta missään. Petyin totaalisesti tähän elokuvaan ja siksi odotukseni neljännestä elokuvasta eivät ole kovin korkealla. Olen kuitenkin päättänyt, että sen katson vielä lävitse, mutta jos se on vähänkään samantasoinen kuin kolmas Saw, en seuraavaa jatko-osaa aio enää katsoa, jos sellainen on tulossa. Yleinen mielipiteeni on muutenkin elokuvista, joilla on useita jatko-osia, että ensimmäinen osa on aina paras, jonka jälkeen lasketaan tasollisesti kohti pohjaa. En ole juurikaan poikkeuksia nähnyt, vaikka elokuvia katselenkin paljon. Jos nyt jokin poikkeus pitäisi mainita, se olisi varmaankin Bond-leffat sekä Taru Sormusten Herrasta –trilogia.

Jigsaw on varmaankin ainoa henkilö, jonka toteutuksesta pidän läpi eri osien. Hän on vain kerrassaan loistavasti luotu persoona! No mutta muistakaa, että kaikilla on omat mielipiteensä ja niitä täytyy kunnioittaa. Tämä on minun mielipiteeni. Älkää ottako nokkiinne ^^

- Leonor
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Joulukuu 07, 2007, 14:34:54 »
Koska en itse jaksa selvittää, niin onkos se Saw IV K18? Tai sitten K15? Traileri ainakin näytti pelottavalta, mutta en itse kyllä säiky pienestä... - vastaa heti kun luet tämän viestin!

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Joulukuu 07, 2007, 16:32:44 »
Mahdollista spoilia.

Nostalgie: Eikös Saw IV ole jo tullut? Kyllä minun tietääkseni ;D

Ah, tuollaistapa näytettäisiin puhuvan :D (Missähän tynnyrissä olen viimeisen vuoden viettänyt?) Kyllä kyllä, kävinpä katsomassa trailerin, ja sinänsä mielenkiintoiselta vaikutti. Jigsaw itse ruumiinavauksessa, häätynee saada tuo leffa käsiin tässä joskus. Tänne pikkukaupunkiin Saw ei ole tullut teatteriin, että sinänsä harmi. No, hyvää leffaa on syytä odottaa.

Ja kyllä, edelliseen viestiini vedoten: Ainakin 5 ja 6 vielä tulossa Saw-trilogiaa jatkamaan.

Poissa gwinde

• Hiiviö
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Joulukuu 07, 2007, 23:36:06 »
Koska en itse jaksa selvittää, niin onkos se Saw IV K18? Tai sitten K15? Traileri ainakin näytti pelottavalta, mutta en itse kyllä säiky pienestä... - vastaa heti kun luet tämän viestin!

K18 ne kaikki neljä on.

Rawe

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Joulukuu 08, 2007, 00:43:25 »
En ole vielä nähnyt yhtään jostain syystä. Saanut aina sellasen kuvan että liikasplätteriä nuo Sawit, joten ei ole erityisemmin huvittanut katsoa, mutta juoni/leffan tyyli näyttää todella omaperäiseltä, joten tarkotus ois kyl kattoa täs joku päivä - ja mistäpä minä tietäsin vaikka oliskin oikeasti jännittävä, juonen puolesta voisikin kuvitella, mielenkiintoinen. Tykkään kuitenkin enemmän psykologisesta kauhusta/trillereistä kuin splättereistä (ne nyt ei erityisemmin pelota, lähinnä naurattaa - tai sitten yököttää jos on erittäin todellisesti toteutettu suolien ja raajojen lentely, vaan ne ei haittaa jos leffan kokonaisuus on hyvä tuon jännityksen puolesta, silmitön teurastus alusta loppuun puuduttaa).

Poissa pöllö

• <3 pulu
  • Vuotislainen
« Vastaus #19 : Joulukuu 12, 2007, 08:43:46 »
Perinteisesti minä olen sitä tyyppiä joka ei tykkää mistään kauhuleffoista eikä kyllä muustakaan verisestä mätöstä. Hyi kamala! Kerran isommalla porukalla kuitenkin minutkin pakottiin katsomaan kolmonen ja pakko myöntää että minun mielestäni se oli ihan hyvä. Toisaalta juonesta osa saattoi jäädä hämäränpeittoon, mutta kuitenkin. Jotenkin en olisi osannut uskoa että ne ovat k18. Ei tuntunut siltä :)

Etukäteismieltymys oli minullakin tuo yököttävä toteutus jostain suolien lentelystä ja olihan se vähän (tai välillä aika paljonkin) sitä, mutta olin kuvitellut silti sen erilaiseksi. Saweissa hyvää on myös se, että ainakaan itselleni ei jää mitään ahdistuskuvia ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Sawit eivät ole ahdistus-kauhu-leffoja joiden katsomisen jälkeen et uskalla olla missään yksin tai katsoa sängyn alle tai vastata puhelimeen. (Okei nyt kun sanoin tämän niin ahdistaa...olen yksin kotona ja ulkona on pimeä aamu :o)

Nyt olen ruvennut kaverilleni ja hänen pari vuotta nuoremmalle pikkusiskolle (joista kumpikaan ei minun tavoin ei tykkää kauhuleffoista) tuputtamaan saweja ja kappas vain, hekin myöntävät että hyviä on. Yhdessä ei olla vielä ehditty vasta kuin ykkönen katsoa, mutta ehkäpä joululomalla.

Ja todellakin sormet syyhysivät että olisi leffateatterissa nelonen pitänyt käydä katsomassa, mutta se lipsahti ohi eikä sitä enään näytetä. Muutenkin olisi voinut olla vähän turhan pelottavaa minulle. Tai kuka sen tietää :j
syön sun pään.

Poissa Tibby

• kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Can I have a look at Uranus too, Lavender?
    • LiveJournalini
« Vastaus #20 : Tammikuu 17, 2008, 00:19:55 »
Olen niitä ihmisiä, jotka pelkäävät monta viikkoa sen jälkeen, kun ovat katsoneet jonkin kauhuleffan, mutta kuitenkin katson niitä. Pidän saweista (1-3, nelosta en ole nähnyt kun en kerennyt käydä katsomassa tuolla teatterin puolella, joten pitää odotella DVD julkaisua), ja olen nähnyt ne kaikki muutamaan otteeseen.

Olen nähnyt elokuvat kyllä vähän väärässä järjestyksessä, ihan ensimmäiseksi näin kakkosen, sitten kolmosen ja sen jälkeen vasta ykkösen. Siskollani on kakkososa, ja sen olen nähnyt muutaman kerran enemmän kuin nuo kaksi muuta osaa. Tosin tuossa kuukausi sitten katsoin yhden kaverini kanssa putkeen 1-3:n ja tuli sitten pelättyä koko loppu yö.

Pidän saweissa siitä, että ne ovat hieman erilaisia, kuin muut kauhuleffat. Jigsawin ajatusmaailma on kiehtova, ja sitä ihan ihmettelee, kuinka hän on voinut ajatella asioita niin monelta eri kannalta. Muutenkin leffoissa kiehtoo se, että ne voisivat ihan hyvin olla totta, eikä niissä ole mitään yliluonnollisia juttuja. Ehkä se juuri niissä pelottaakin, että ne voisivat hyvinkin olla totta. Myös se ahdistus tunne siitä, ettei tiedä mitä tulee tapahtumaan, tai kuka kuolee ja kuka pysyy hengissä saa pelon valloilleen. Ja juonikin on hyvä siitä, että se ei ole yhtään ennalta arvattava. Pidin kolmosen lopusta todella paljon, ja en olisi ikinä voinut edes aavistaa miten siinä lopussa käy. Odotan nyt todella paljon, että tuo nelonen tulee DVD:lle, jotta nään mitä kauheuksia siinä tapahtuu.

Hyviä elokuvia, pakko sanoa. :)
"There's no need to call me sir, Professor"

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #21 : Helmikuu 15, 2009, 01:28:26 »
Todellakin, Sawit ovat aivan tolkuttoman nerokkaita elokuvia, jotka purevat tiettyyn ihmisryhmään ja lujaa, ja toiset eivät taas välitä pätkääkään... joko siksi että ne ovat liian verisiä/pelottavia, tai siksi että ne (etenkin kolmas ja neljäs, en ole viidettä nähnyt) ovat melko sekavia ja kaiken sen verilöylyn keskellä joutuu jopa ajattelemaan mitä seuraavaksi tapahtuu..
Näin ensimmäisen ja toisen elokuvan tuossa syksyllä, kun nelonen näytti ne kahtena peräkkäisenä lauantaina. Ajattelin katsoa ensimmäisen ja katsoa siedänkö sitä ollenkaan. Taisin olla ainut perheessäni joka siitä piti, sillä isä ei edes halunnut yrittää katsoa, äiti lähti ihan alussa jo, ja veljeni mielestä se oli tylsä. Minä istuin liimattuna televisioon ja kirosin mainoskatkoja, sillä se oli ihan helkkarin mielenkiintoinen. Niin yksinkertainen asetelma, ja vähän rahaa ollut käytössä, mutta "peliin" jäi todellakin koukkuun ja halusi tietää mitä tapahtuu ja kuka oli kaiken takana. Jigsawin ansat olivat ainakin minusta hirmu kiehtovia (ja ällöttäviä), hänen ajatusmaailmansa (tai sen verran kuin ensimmäisestä elokuvasta sai irti) sai myös pohtimaan ihan toden teolla. Lopun twist(it) olivat kyllä mahtavia, en olisi arvannut :). Oli aika o_O' -fiilis.

Minusta toinen elokuva oli ehkä jopa osittain parempi kuin ykkönen vaikka sille hävisikin, sillä siinä oli kaikki samat elementit, mutta lisäksi enemmän hahmoja, ansoja ja Jigsawia. En vain pitänyt kakkosessa tarinan liiallisesta pitkityksestä, ja elokuva oli myös vähän epäuskottava - ensimmäisen elokuvan olisi voinut uskoa tapahtuneen oikeasti, sillä noin pienimuotoisessa pelissä ihmisten mieliä on helppo tavallaan kontrolloida. Myös lopputwist oli aika laimea ensimmäiseen elokuvaan verrattuna.

Kolmas ja neljäs sitten... tavallaan en tykännyt niistä, koska ensimmäisen kahden elokuvan hyvät asiat lempattiin heti paikalla ulos, kun ansat lähtivät tavallaan 'pois', ja elokuvissa seurataankin jotain henkilöä, jonka pakkomielteen Jigsaw yrittää saada pois. Osa siitä jännityksestä, joka kahdessa ensimmäisessä oli suurta, katosi jonnekin, ja juonsita tuli paljon tylsempiä (ja etenkin kolmosen kohdalla pidennettyjä). Kuitenkin niissä oli sitten enemmän tätä psykologista puolta, ja paljon tutkittavaa. Niistä nauttii useammankin kerran kun katsoo, ja ne (etenkin nelonen!!) vaativat omaa ajattelua ja pitää osata päätellä missä aikajärjestyksessä mikäkin nyt tapahtuu.
Käsittääkseni vitonen taas muuttaa sarjan suuntaa. Olen kuullut, että kriitikot tykkäsivät siitä vieläkin vähemmän kuin edellisistä, faneistakin osa kuulemma pettynyt pahasti.. Aion kumminkin katsoa, ja kuvien perusteella ansat vaikuttavat tosi mielenkiintoisilta, ja kuudes elokuva jatkaa kuulemma samaan tyyliin ja muodostaa vitosen kanssa kolmannen, kuten 1&2 sekä 3&4.
Valmiina Saw X:ään? :D Hell yeah jos taso ei hirmusti laske.

P.S Minusta elokuvat eivät ansaitse ällöttävää mainettaan... Tai sitten olen vain jotenkin kummallinen. Normaalisit jos näen vähänkin verta elokuvissa, tulee heti surkea olo, mutta Sawissa kaikki on vain vedetty niin yli että se veri ei kyllä ällötä ainakaan minua. Ansat todellakin ahdistavat ja tekee kipeää katsoa, mutta en silti nimittäisi sitä 'bloody disgusting'.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • jouluinen-eskapisti-merirosvo-vampyyri-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #22 : Helmikuu 27, 2009, 17:07:53 »
Serkkuni yllytti minut mukaan Saw villitykseen, ja pakko sanoa, että ihastuin Jigsaw'hun heti! Aivan loistava psykopaatti-nero-sarjamurhaaja minun mieleeni! En liiemmin välitä kauhuleffoista, vaikka kyllä niitä tulee katsottua, mutta Saweissa on jotain täysin erilaista, ja niitä katsoo melkein mielellään! :D Pidin eniten kyllä kakkosesta, siitä miten sen juoni ei ollut vain katkottuja murhapätkiä vaan siinä oli jokin sisältökin ;) Tokihan myös kolmosesta löytyi juoni, mutta se ei mielestäni tempaissut mukaansa yhtä hyvin kuin kakkonen.

Että kyllä todella tykkäsin! ;D

-Z
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Sheridan

• Vuotislainen
  • Pottermore: SkyHazel4429
« Vastaus #23 : Kesäkuu 02, 2009, 08:40:57 »
Sawit on hyviä :---D Olen tosin nähnyt vain kaksi ekaa, byääh. Eivät olleet edes kovin järkyttäviä, luulin kuolevani säikähdykseen, mutta sen sijaan nauroin lähes koko ajan :D Hullulla on halvat huvit, idiootilla ilmaiset. Euroviisujen aikaan katoin kahden kaverin kanssa, ja oudointa oli, että ei löydy keltään meistä ikää kuin 12 vuotta ja kaverini vanhemmat antoivat luvan kattoa ne leffat  tosta vaan :p Oli kivaa. Kaverin isosiskon kaverilta siis lainattiin. Eivät frendit nyt niin paljon pitäneet, itse taas rakastuin.

Ehkä näissä leffoissa ei ole mikään maailman nerokkain juoni, mutta hyvä silti. Ykkönen oli parempi, kun oli vain kaksi henkilöä ja näihin samaistui helpommin. Kakkonenkin on ihan jees, ei silti ekaa voita.

Ja kyllä, Jigsaw on aivan loistava hahmo :> Ehkä lempihahmoni kaikissa leffoissa, sen verran suloinen(ömm.) ja nerokas hahmo on. Pidin ajatuksesta, minkä takia hän heivasi hahmot ansoihin, eikä ollut vain hauskaa pitävä psykopaatti. Tosin oli hieman liian helposti arvattavissa, minkä takia hän näitä teki, mutta pidin silti ideasta. Myöskin pidin Amandasta, mutta eihän mikään vedä vertoja pääkonnalle 8)

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #24 : Heinäkuu 27, 2016, 12:37:49 »
Itse en muista, miten päädyin Saw-elokuvien pariin. Vuosia sitten muistan kuitenkin katsoneen ensimmäisen osan, ja siitä se innostus lähti. Tämän jälkeen löysin jostain alelaarista viimeisimmät osat, mutta muutama keskimmäinen osa jäi uupumaan. Etsintäni kuitenkin tuotti tulosta ja nyt elokuvahyllyssäni komeilee kaikki Sawit – onneksi, sillä keskimmäisten elokuvien puuttuminen aiheutti sen, että olin joistain tilanteista hieman ulkona.

Pidän näistä elokuvista, sillä kovin samanlaisia elokuvia en ollut aiemmin nähnyt. Mielestäni elokuvat ovat myös hyvin toteutettu, ja pidän näistä yleisesti mielipiteitä jakavista nopeista välähdyksistä, joissa kohtauksessa kuvakulma vaihtuu nopeasti. Lisäksi olen tykännyt Saw-elokuvien juonesta. Jokaisessa elokuvassa on ollut oma tarinansa, mutta kaikissa elokuvissa on takana myös yksi iso tarina, johon viittasinkin ensimmäisessä kappaleessa: jos kyseisen elokuvasarjan keskeltä jättää pari elokuvaa katsomatta, voi juoniverkostoista jäädä uupumaan tärkeitäkin palasia.

Minusta elokuvien aihe on hyvin mielenkiintoinen ja hienosti toteutettu. Ne eivät sinänsä ole kauhean pelottavia, mutta ällöttäviä ja mielenkiintoisia.

Tuosta olen aikalailla yhtä mieltä. Pidän Sawien teemoista ja siitä kuinka asiat esitetään. Kun katsoin elokuvat ensimmäisen kerran, osa kohtauksista ja ansoista näytti tosiaan kuvottavilta, mutta nyt useampaan kertaan elokuvat katsoneena ne eivät enää ällötä. Lisäksi useamman kerran elokuvat katsoneena voin sanoa, että jokaisella Saw-maratonilla olen saanut jotain uutta irti: aina olen huomannut jonkin pienen uuden jutun, jota edellisillä kerroilla en ole huomannut tai jota en ole tullut ajatelleeksi. Tämä on mielestäni myös yksi hyvän elokuvasarjan tunnusmerkki.

Tuo mielenkiintoisuus-näkökulma sitten vielä. Mielestäni lisää mielenkiintoa tuo myös se, että elokuvien aikana on hauska asettaa itsensä näihin Saw-elokuviin: miten itse toimisin ja selviäisinkö itse ansoista ja koettelemuksista.

Minulla ei ole näistä Saweista mitään tiettyä lempparia, sillä mielestäni kakki ovat tasaisen hyviä. Olen kuitenkin samaa mieltä tästä:

Ykkös-osa meinaa äityä välillä jopa hieman tylsäksi, kun kökötetään vain samassa huoneessa

Henkilöhahmoista puolestaan Jigsawin pääkopan liikkeitä minäkin olen ajatellut.:

Jigsawin ajatusmaailma on kiehtova, ja sitä ihan ihmettelee, kuinka hän on voinut ajatella asioita niin monelta eri kannalta.

Niinpä – kyseisen hahmon ajatusmaailma on jotain omaa luokkaansa. Kuinka joku osaakin olla niin laskelmoiva ja tarkka suunnitelmissaan, että pystyy hallitsemaan ihmisiä ja aavistamaan heidän tekemisiään.

Onko joku seurannut tietoja tulevasta kahdeksannesta Saw-elokuvasta?
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.