Kirjoittaja Aihe: Monta kirjaa samaan aikaan kesken  (Luettu 11419 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Muggle

• Vuotislainen
  • HARRY POTTER IS MY PAST, MY PRESENT AND MY FUTURE
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Monta kirjaa samaan aikaan kesken
« Vastaus #75 : Toukokuu 07, 2015, 15:08:21 »
Mulla on nyt kai 3 kirjaa kesken ja onhan se vähän typerää - aionkin ehkä aloittaa ne pari muuta myöhemmin alusta. On järkevämpää kyllä lukea aina yksi kirja kerrallaan, mutta mikäli toisin haluaa tehdä, niin siitä vaan. Mutta sen takia saattaa sekoittaa esim. kirjojen hahmoja ja tapahtumapaikkoja toistensa kanssa :D
"You're just as sane as I am" Luna Lovegood

Poissa Tenshinohana

• Vuotislainen
« Vastaus #76 : Toukokuu 07, 2015, 15:52:28 »
Itse en oikein kykene aloittamaan useampaa kirjaa samaan aikaan. Yleensä jos otan uuden kirjan, meinaa se sitä, että olen aikalailla luovuttanut edellisen kirjan kanssa. Kaksi mulla on kyllä ehdoton maksimi, että on samaan aikaan käynnissä.

Pitäisi kyllä varmaan hankkia kunnon kirjanmerkkejä. Ongelmana minulla vaan on, että jos kirjanmerkki ei vahingoita kirjaa, se liukuu sitten välistä, mutta jos se taas pysyy jollain tavalla, on hazardi siihen, että kirjan sivu saa repäisyn.

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #77 : Heinäkuu 10, 2015, 20:24:00 »
Minulla on aina monta kirjaa kesken, en mahda sille mitään. Se hajottaa keskittymiskykyä, lukunautintoa ja aiheuttaa stressiä. Nyt on kirjastosta lainassa kaksi Jane Austenin kirjaa (milloin ehdin lukea ne?) ja niistä toisen aikana olen nukahtanut kaksi kertaa. Todella kiinnostava kirja siis? Ei. Kirjanmerkit muistuttaa ystävällisesti että kesken olevia kirjoja on vielä kuusi...! Tänään lainasin kirjastosta taas yhden kirjan ja kirjahyllyssäni nököttää kirjanmerkkeineen odottamassa kirjoja. Tukalaa.
Don't blink. Blink and you're dead.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #78 : Heinäkuu 28, 2015, 11:16:01 »
Enkös mie oo tänne mitään postaillut? No, korjataan tilanne.

Miulla on lähes vääjäämättä aina useampi kirja kesken samanaikaisesti ja joskus se ärsyttää, kun tuntuu, etten sit saa mitään luettua loppuun. On siinä kyllä hyvätkin puolensa, jokuhan täällä mainitsi, ettei ainakaan pääse kyllästymään, mikä on totta. Tuossa kuukausi, jos toinenkin, takaperin luin kolmea kirjaa samanaikaisesti. Kun yksi mokomista teoksista alkoi tympäsemään ihan kunnolla puolivälissä, niin palasin sitten toiseen teokseen, jonka lukemista jatkoin noin puolentoista vuoden tauon jälkeen. Kyllä, puolentoista vuoden jälkeen. Ei tarvinnu edes aloittaa alusta, koska miulla on kumma tapa muistaa, mitä missäkin opuksessa on tapahtunut aikaisemmin. hyvin harvoin pitää selailla alkuosiota päästäkseen jyvälle. Vaan Casual Vacancyn oon alottanu lukemaan alusta, kun sen aloittamisesta oli ehtiny vierähtää hyvin, hyvin pitkä tovi.

Mut juu, vaikka en aina välttämättä haluaisikaan, niin miulla tuppaa olemaan useampi kirja kesken samanaikaisesti, joskus kaksi, joskus enemmän. Parhaimmillaan (tai pahimmillaan) tais olla seitsemän kirjaa jokunen vuosi sitten ja se oli jo vähän liikaa omaan makuun. Sen jälkeen oon pitäytyny vähemmässä määrässä. Eipähän oo yöpöytä täynnä aina vaan kirjoja.

Mutta sen takia saattaa sekoittaa esim. kirjojen hahmoja ja tapahtumapaikkoja toistensa kanssa :D

Miulle ei oo koskaan käyny näin kirjoja lukiessa, mikä on aika ihmeellistä, koska fikkien kanssa näin on kylläkin käynyt (oli muuten kahden ihan eri sarjan fikit vielä, täysin eri maailmoista ja ihan eri genrejä ja silti ne crossautu yhdeksi ja samaksi miun muistissa).

Ehkä se johtuu vaan siitä, että en lue saman tyyppisiä kirjoja samanaikaisesti. Sekin on hyvänä puolena kun mie luen. Kaipaan vaihtelua lajityylienkin välillä. Jos luen fantasiaa, niin en alota toista fantasiakirjaa siihen rinnalle, vaan jotain muuta, jos siltä tuntuu, että toinen opus kyllästyttää.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #79 : Elokuu 17, 2015, 21:13:20 »
Minulla on aina monta kirjaa kesken, en mahda sille mitään.
Mulla sama juttu.

Jotenkin en vain osaa keskittyä vain yhteen kirjaan.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Viheriä

• Kaistapäinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: GlowCastle10343
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #80 : Elokuu 26, 2015, 21:00:32 »
Yleensä minulla on 3-8 kirjaa yhtä aikaa kesken. Tällä hetkellä  kai kuusi?

En vain osaa keskittyä yhteen kirjaan, jossain välissä se kuitenkin alkaa tuntua tylsältä ja haluaa lukea jotain muuta välissä. Ja sitten ne toiset kirjat jäävät vain pölyttymään nurkkaan ja lopulta niitä ei edes tule luettua. Ups.

Poissa Lucid

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #81 : Syyskuu 27, 2015, 11:30:39 »
Tällä hetkellä 5 kirjaa kesken, mikä taitaa olla ennätykseni. Yleensä luen vain kahta kirjaa samaan aikaan. Noista viidestä jää todennäköisesti ainakin yksi kirja lukematta tai luen myöhemmin. Vielä äsken ajattelin, että usean kirjan lukeminen saman aikaisesti on epätavallista, mutta tätä topicia lukiessani tajusin, että se onkin aika tavallista :)