Kirjoittaja Aihe: Monta kirjaa samaan aikaan kesken  (Luettu 12997 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Monta kirjaa samaan aikaan kesken
« Vastaus #50 : Joulukuu 14, 2007, 16:14:51 »
Minulla on lähes poikkeuksetta aina useampi kirja kesken. Tällä hetkellä on kesken on Zinaida Lindén - Kirjeitä Japanista, Liekihtivä Pikari ja Tanuja Desai Hidier - Sopivasti sekaisin.

Silloin kun olen tykästynyt johonkin kirjaan oikein paljon "kunnioitan" sitä niin, että luen pelkästään sitä. Typerä sana tuo kunnioittaa, mutta siis..Voi minä en osaa selittää sitä. Haluan kuitenkin pitää kyseistä kirjaa yöpöydälläni ja odotella iltaan jolloin voin lukea pari kappaletta ja sitten lopettaa lukemisen, kun haluaisi vielä lukea lisää. Mielenkiinto säilyy ja ihana kutkuttava tunne pysyy vatsassa koko kirjan ajan.
Näin kävi mm. lempikirjaani Arthur Goldenin Geishan Muistelmia lukiessa.
"That boy’s soul is not yet so damaged,” said Dumbledore. “I would not have it ripped apart on my account.”
“And my soul, Dumbledore? Mine?”

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #51 : Joulukuu 23, 2007, 13:40:19 »
Minä lue yleensä vain yhtä kirjaa samaan aikaan, mutta aina välillä tulee luettua kahta tai miksei useampaakin teosta samaan aikaan. Tällä hetkellä minulla on kesken Deathly Hallows (ja on ollut vaikka kuinka kauan), ja Ellun päiväkirja, joka on nyt kanssa hieman jumissa lukemisen kanssa. Perjantaina samassa sopassa oli vielä kirjastosta lainaamani Prinsessapäivkirjat 2:Prinsessa parrasvaloissa, mutta sain sen silloin pois alta, onneksi.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
« Vastaus #52 : Joulukuu 23, 2007, 20:35:30 »
Kyllähän sitä voi lukea montaa kirjaa samaan aikaan sotkeutumatta. Vaikka olisi monia keskeneräisiä kirjoja ja niitä lukisi samanaikaisesti, se ei tarkoita, että niitä vaihtelisi koko aikaa. Jotkut kirjat ovat pidempiä projekteja kuin toiset, joitakin kirjoja lukee välipaloina toisten lomassa. Toisaalta ymmärrän myös niitä, jotka eivät kykene lukemaan kuin yhtä kirjaa kerrallaan.

Itselläni kirjojen lukemisessa ei ole mitään tiettyä samankaltaista rytmiä. Välillä luen kirjoja selvästi yksi kerrallaan, toisinaan taas saattaa olla moniakin kesken. Usein on ainakin jonkin sortin runokokoelma puoliksi luettuna, samoin joku Pottereista on monesti kesken, ja luen aina sitä sitten kun siltä tuntuu.

Hyödynnän myös monesti sitä, että tietynlaisia kirjoja luetaan tietyissä paikoissa tai tilanteissa. Bussissa en voisi kuvitellakaan lukevani mitään raskasta. Opiskeluihin liittyvän kirjan / romaanin ohella voi hyvin lukea jotain hömppäkirjallisuutta silloin kun muu kirjallisuus alkaa väsyttää. Samoin kuin englanninkielisen kirjallisuuden rinnalle kaipaa monesti jotain suomenkielistä luettavaa. Iltaisin kaipaan välillä kevyempää kirjallisuutta, ja silloin tulee otettua hyllystä jotain muuta kuin "luettavana" oleva kirja. Kyllähän sitä välillä yrittää saada luettua pääsääntöisesti vain yhtä kirjaa, ja yleensä yksi kirja on sellainen, jota lukee ehkä aktiivisemmin kuin muita.

Tällä hetkellä keskeneräisiin kirjoihini lukeutuvat Milan Kunderan "Olemisen sietämätön keveys", Oscar Wilden "The Picture of Dorian Gray" ja Henriikka Tavin runokokoelma "Esim. Esa".

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #53 : Joulukuu 23, 2007, 21:21:34 »
Minulla on monia kirjoja kesken aika usein, sillä välillä tuntuu, etten jaksaisi joitakin lukea loppuun. Esimerkiksi jotkin tosi pitkät kirjat ovat joissakin paikoissa äärettömän tylsiä. Kun lukee jonkun lyhyen ja kivan kirjan välissä, niin jaksaa taas lukea tylsääkin tekstiä. Vaikka Taru Sormusten Herrasta ei ollut missään nimessä tylsä, niin silti se oli minulla kesken muutaman vuoden. Sitten innostuin :D

Nyt tällä hetkellä minulla ei ole mitään kirjaa kesken, koska ei ole mitään luettavaa :D Paitsi jokin merirosvokirja, mutta näyttää niin paksulta, etten jaksaisi lukea sitä. MUtta silloink un ei ole luettavaa, nappaan jonkun Potterin ;)
Joten minulla on useinkin monta kirjaa samaan aikaan kesken, eikä minusta ajatus pääse harhailemaan, paitsi pitkissä kirjoissa, jolloin tulee olo, että mitäs nyt tapahtuikaan.
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #54 : Maaliskuu 19, 2008, 19:26:56 »
Äh, tämä on niin ärsyttävää. Kirjoja on vain kertynyt, ja olen aloittanut niitä kaikkia - ne ovat jäänet kesken, koska koulun takia on pitänyt lukea välissä mm. Seitsemän veljestä. Tällä hetkellä minulla on kesken:

- Jaana Kapari-Jatan Pollomuhku ja Posityyhtynen
- S. King: Kuulolla
- V. Hugo: Kurjat

Haluaisin vain saada nuo kaikki luetuksi, mutta tänäänkään en voi viedä asiaa eteenpäin; huomenna on enkun jättisanakoe ja minun on pakko lukea siihen arvosanani kohentamiseksi. PLAA.
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Maaliskuu 26, 2008, 19:39:25 »
Minä en osaa lukea montaa kirjaa samaan aikaan, väkisinkin niistä joku unohtuu nurkkaan, kun toinen on aina parempi :> Joskus pienempänä luin aina vähintään kolmea kirjaa yhtä aikaa, mutta nykyisin yritän keskittyä yhteen kirjaan ja lukea sen loppuun, ennen kuin aloitan uuden. Liian usein kuitenkin käy niin, että löydän kirjastosta tai kaupasta jonkun loistavan kuuloisen kirjan, jonka lukeminen on pakko aloittaa heti, vaikka olisikin joku toinen kesken - tämän seurauksena minulla taitaa tälläkin hetkellä lojua pöydällä eräs kirja, jota olen lukenut jo varmaan puoli vuotta, aina se meinaa unohtua, vaikka kyseessä onkin hyvä opus. Olen siis huono keskittymään moneen asiaan yhtäaikaisesti.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #56 : Tammikuu 03, 2010, 15:28:03 »
Minä olen suuri lukutoukka, jolla on paljon luettavan arvoisia kirjoja, mutta liian vähän aikaa. Aloitan aina innoissani lukemaan jotain kirjaa, ja ajan vähyyden pakosta ne jäävät usein kesken, kunnes ehdin niitä taas jatkamaan.

Minulle on enemmänkin sääntö, kuin poikkeus, että on monta kirjaa kesken yhtä aikaa.

Juuri näin, näin se menee minullakin. Vaikka tiedän, että minun pitäisi lukea jotkut kesken jääneet teokset loppuun ennen uusien aloittamista, en tavoilleni voi minkään.

Ihmeellistä kyllä, minulla on nyt kesken vain kaksi kirjaa, Sofi Oksasen Puhdistus sekä Brian Jacquesin Mariel, taistelija. Ehkä saan nämä loppuun jossain vaiheessa... toivottavasti!
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #57 : Tammikuu 03, 2010, 18:37:56 »
Minullakin yleensä on vähintään kolme kirjaa yhtä aikaa luettavana. Koska, kuten joku jo sanoikin, on niin näppärää jos joku kirjoista alkaa maistua puulta siirtyä sitten vain seuraavaan ja palata edellisen kirjan pariin taas kun löytyy mielenkiintoa. Ei ole mitään turhauttavampaa, kuin huomata, ettei sillä hetkellä luettavana oleva kirja jaksaisi kiinnostaa, muttei oikein muutakaan ole. Tämän vuoksi minulla usein kestääkin varsin kauan, ennen kuin saan mitään luettua loppuun, kun hyppelen vähän väliä eri kirjojen väliä :D

Tällä hetkellä olen kuitenkin onnistunut rauhoittamaan tilanteen ja luen vain Sormusten Herraa. Olen hyvin ylpeä itsestäni ^^
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #58 : Huhtikuu 14, 2010, 09:31:15 »
Minun osaltani on mahdotonta lukea vain yhtä kirjaa kerralla, vain vaivoin saan tällä hetkellä itseni keskittymään vain yhteen kirjaan - hyllyssä odottaa tosin useampi kirja innokkaasti lukemista. Yleensä minulla on samaan aikaan kaksi kirjaa luettavana, joskus se nousee kolmeen jne. Kerran huomasin, että minulla oli samaan aikaan luettavana kuusi eri kirjaa.
En pidä siitä tavastani, koska silloin ne vähemmän kiinnostavat kirjat jäävät sivuun ja alkaessani lukemaan niitä huomaan unohtaneeni kaiken enkä sitten jaksakaan lukea niitä kirjoja. Sen vuoksi pakotan itseni lukemaan kirjan kerrallaan, varsinkin jos minulla on useita kirjaston kirjoja lainassa kerralla (kuten nyt). Silloin lukeminen tosin tökkii, koska en voi aloittaa tylsään kohtaa tullessani jotain muuta kirjaa. Minun on vain pakko kahlata tylsän läpi ja tarinan tempaistessa minut mukaani innostun tarinasta taas ja kiittelen itseäni että sain itseäni niskasta kiinni.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Huhtikuu 14, 2010, 09:44:12 »
 Tällä hetkellä minulla on kesken Mustemaailma, Harry Potter ja puoliverinen prinssi (seitsemättä kertaa) ja Ella aalloilla. Yleensä minulla on ainakin pari kirjaa kesken samaan aikaan ja luen niitä vähän vuorotellen. Esimerkiksi Risto Räppääjän (luen niitä vieläkin joskus) luen helposti kerralla noin tunnissa. Jossain välissä minulla oli yli 8 kirjaa kesken ja se oli vähän hankalaa kun en jaksanut lukea niistä mitään. Minun mielestäni ainakin yksi tai kaksi kirjaa pitäisi aina olla kesken että tietää minkä ottaa mukaan esimerkiksi ravintolaa (luen ravintoloissa aina kirjoja kun odotan ruokaa).

Poissa Hele

• Lukutoukka, filosofi, kirjoittaja
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #60 : Kesäkuu 01, 2010, 19:46:06 »
Joo, myönnän kuuluvani niihin, jotka lukee monta kirjaa samaan aikaan. Tälläkin hetkellä on kesken kolme romaania, runokirja ja kolme muuta kirjaa, joista kahta en lue säännöllisesti. En yksinkertaisesti pysty lukemaan vain yhtä kirjaa kerralla - se on tylsää. Kirjojen tapahtumat ei oo ikinä mennyt sekaisin, jos on, niin oon päässyt pian juoneen takaisin mukaan. Siis, mulla ei ole ongelmaa lukea montaa kirjaa samaanaikaan, en voisi enää kuvitella lukevani vain yhtä kirjaa kerralla, olen niin tottunut tapaani.

Mua ihmetyttää ihmiset, jotka eivät pysty lukemaan montaa kirjaa yhtä aikaa, koska oon itse tottunut siihen. Eniten kummastuttaa ihmiset, jotka ei lue ollenkaan.
Älä tuu sanomaan, mitä mun pitää tehdä tai mitä en saa tehdä. Mä teen mitä mä haluun!

Poissa Accused

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Kesäkuu 13, 2010, 17:21:14 »
Voi että, olen aina luullut olevani jotenkin omituinen kun kierroksessa on aina VÄHINTÄÄN 2 kirjaa :D

Varsinkin kirjastossa lainatessa minulla on aina tyyli aloitella kaikkia kirjoja mitä olen lainannut, tuntuu että ne tulee luettua nopeammin kun niitä kaikkia lukee yhtäaikaa ja jos yksi kirja on pitkäveteisempi ja raskas voi vaihtaa keveämpään... Tällä hetkellä pyörityksessä on Aavetyttö, Salaperäiset tassunjäljet ja niinkö aina yks harry potteri (salaisuuksien kammio tällähetkellä.)
We need to come back down and face what we\'ve become

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #62 : Heinäkuu 07, 2010, 23:22:49 »
Ennen en lukenut ikinä useampaa kirjaa samaan aikaan. Nykyisin taas on kokoajan useampi kirja samaan aikaan. Parhaimmillaan -tai pahimmillaan miten sen haluaa ajatella- on kuusi kirjaa kesken, jos mangat lasketaan.. Kotona on yksi englanninkielinen ikuisuus projektina. Lisäksi on aina oltava jotain suomenkielistä luettavaa. Englanninkielinen kun on niin raskasta luettavaa, että välillä haluaa lukea jotain mitä ymmärtää. :) Kolmanneksi tulee vielä lukupiiri kirjoja. Nuo siis kotona... Poikaystävän luona on sitten ihan oma lukemisto. Pitäähän sielläkin lukutoukkana jotain lukea. ;) Siellä luen yhtä kirjaa + tällä hetkellä kahta mangasarjaa. Toinen näistä edistyy sitä mukaa kun ilmestyy (Hopeanuoli) ja toista luen poikaystäväni kirjahyllystä sitä mukaa kun ehdin. Aloitin tämän useamman kirjan samaan aikaan luvun muistaakseni joko lukiessani TSH:ta tai ensimmäisiä Pottereita englanniksi. Tai ehkä noiden kahden yhteistuloksena alotin tämän... TSH on sen verran "raskasta" tekstiä, että sen rinnalle kaipasi jotain kevyempää. Englanninkielisten kohdalla taas on kiva, että voi lukea välillä suomeksi.

Kuten tuosta voi päätellä, mielestäni useampaa kirjaa voi lukea samaan aikaan. Hyvänä puolena siinä on se, ettei ehdi kyllästyä. Jos jokin kirja kyllästyttää hetkellisesti tai ei muuten jaksa lukea sitä juuri sillä hetkellä voi aina lukea toista kirjaa. Huonona puolena taas se, että kirjat edistyy aika hitaasti. Varsinkin kun muutenkin on liian vähän aikaa lukemiselle. Lukupiiri kirjat olen saanut yleensä luettua aika nopeasti. Muiden kirjojen kustannuksella... Ymmärrän niitäkin, jotka eivät lue kuin yhtä kirjaa kerrallaan. Kuuluinhan itsekin ennen heihin. :)
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
« Vastaus #63 : Heinäkuu 08, 2010, 00:55:05 »
Olen syyllsitynyt monesti monen kirjan lukemiseen samaan aikaan, tälläkin hetkellä kesken on Matkijalintu, Sormusten herrat ja Brisingr. Saan varmaan noista kaksi luettua, ja kolmas unohtuu, mikä onkin syy miksen usein montaa kirjaa lue kerralla. Sitä paitsi, jos keskityn moneen kirjaan, olen kohta sekaisin mitä missäkin kirjassa tapahtuu. Silti, en vaihtelu virkistää, varsinkin jos kirjaa on vaikea saada päätökseen.

-metsis
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa lakritsitahna

• Stalkkaa hakkeria
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Heinäkuu 15, 2010, 19:46:39 »
Aina mä yritän lukea yhtä kirjaa kerralla, mutta se kuitenkin päättyy siihen että ihan pakko lukea edes ensimmäinen sivu jostain kiinnostavan näköisestä kirjasta jonka juuri lainasin... Ja se sivu ei yleensä jää vain yhdeksi sivuksi.

Ja niin mulla taitaa olla seitsemän kirjaa kesken tällä hetkellä. Ja voiku kaikki ovat paksuja ja painavia pikkutekstisiä, tuntuu ihan toivottomalta saada ne kaikki luettua ennen koulun alkua.
En tykkää lakritsitahnasta >.<

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
« Vastaus #65 : Heinäkuu 15, 2010, 23:12:16 »
Joo, kolmekin kirjaa kesken, ja neljäskin tekisi mieli aloittaa. Tosin sitä en tee, sillä minulla on kesken SK ja kirja jonka haluaisin aloittaa, on KV, mutta täytyy lukea muut 5 ja puoli kirjaa ennen sitä. :D Kesken on myös Narnian tarinat: Taikurin sisarenpoika. Sen aloitin näistä ensimmäisenä ja luin melkein loppuun, about 20 sivua uupuu. En edes tiedä miksi se jäi kesken, hyvä kirja se oli. Sitten on Breaking Dawn kesken, englanniksi siis kyllä. Olin hiukan innostunut Twilight saagasta ja ostin tämän ennen kuin suomenkielinen oli ilmestynyt. Luin lujaa vauhtia puoleen väliin, kunnes tuli pieni tauko, tylsän kohdan takia. Pikapuoliin jatkoin, mutta sitten se taas jäi, kun tylsät kohdat vain jatkuivat. Jotain alle 200 sivua jäljellä, toivottavasti koko loppu ei ole niin tylsä kuin tämä reilu puoliväli on ollut.. Nyt luen, tauotta, siis tuota Salaisuuksien kammiota. Kohta ajattelin taas mennä jatkamaan, puolet jäljellä.

Tämä "monta kirjaa kesken" johtuu yksinkertaisesti siitä etten ikinä ole ollut mikään himolukia, ja luen vain tiettyjä kirjoja, joten tylsyyden takia tai jostain sattuneesta syystä tulleen tauon takia kirja jää helposti tauolle. En kyllä varmaan osaisi jättää mitään kirjaa silti koskaan ikiajoiksi kesken.
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #66 : Lokakuu 02, 2010, 11:52:06 »
Itselläni on tällä hetkellä tälläinen tilanne menossa aika rankalla kädellä.

Kesken ovat Dune (aktiivinen lukemisto tasolla yksi) sekä tuhannen ja yhden yön satujen kokoelma (aktiivnen lukemisto tasolla kaksi). Tämän lisäksi passiivisina V for Vendetta (toinen lukukerta, syventyneempi kuin ensimmäinen) sekä Notes from a small island (hyvin hyvin alkutekijöissä). Kirjahyllyssä näitten lisäksi viisi kirjaa odottamassa lukemista, ja postissa Amazonista tulemassa seitsemän.

Eli yhteensä tekee 16 kirjaa lukemisjonossa. (Ja minä tyhmä menin vielä lainaamaan yhden 800+ sivuisen romaanin kirjastosta)

---

Itse selviän tälläisestä järjestäytymisellä. Järjestän kirjat lukuaktiivisuuden mukaan: Ensimmäisen aktiivisen tason kirjat ovat sitä ykköslukemistoa jota menee 40 minuuttia aina iltaisin. Kakkostasolla olevat ovat semoisia jotka ovat yleensä melko kevyttä tavaraa raskaan ykköstason jälkeen, jolla rauhoitetaan mieli ennen nukumaanmenoa. Kolmannella tasolla ovat kirjat joita luetaan koulussa. Silloin tällöin saattaa olla että ykkös ja kolmostasot sattavat limittäytyä, jolloin kirja tulee tietysti nopeammin loppuun.

Passiiviset kirjat ovat sellaisia joita otetaan aina vaihtelunjanoon. Usein ne ovat joko aiemminluettuja tai kevytjuonisia, jolloin pitkätkään tauot eivät haittaa.

Useat kirjat ovat kuitenkin sellaisia että niitä ei tee mieli lukea kuin vain tiettyinä vudoenaikoina (esim. matkailukirjallisuutta kesäisin ja talvisin).
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #67 : Kesäkuu 28, 2011, 23:14:31 »
Yleensä luen vain yhtä-kahta kerralla. Joskus saattaa olla kolmekin kesken, mutta harvemmin.

Jos luen montaa kirjaa yhtä aikaa, minun aivoni alkavat seota niiden juonissa.. Muuten on ehkä käytännöllistä lukea monta yhtä aikaa, sillä jos yhtä ei enään huvita lukea, voi siirtyä toiseen ja palata sitten takaisin ;)) Yhdellä kaverillani saattaa olla kaksikymmentäkin kirjaa samaan aikaan kesken, mikä on kyllä jo aika paljon.. Heh. Minä sekoaisin tyystin siitä määrästä yhdellä kertaa :))
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa NM

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Heinäkuu 01, 2011, 17:48:36 »
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että samaan aikaan saa olla kesken vain yksi romaani. Tämä on ehdoton sääntö. Ei romaaneja voi olla kesken vaikka kuinka monta.

Poissa DIASPRO

• hirviä stalkkari
  • Vuotislainen
  • seisoo sateessa & aina äänessä
« Vastaus #69 : Heinäkuu 10, 2011, 11:48:35 »
Minulla ei voi olla montaa kirjaa samaanaikaan kesken, kun luen aina yhden kirjasarjan / kirjan kerrallaan. Nyt minä luen toista kertaa Kuoleman Varjeluksia ja ostan tässä mahdollisesti joku päivä erään kirjan, johon törmäsin kirjakaupassa. Ally Condien Tarkoitettu olisi tarkoitus lukea jonainpäivänä. ^^
LUIHUISTENPRINSESSA, mutta silti niin huomaamaton ♔

tiitelitaateli

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Heinäkuu 24, 2011, 10:40:54 »
Mulla on melkein aina kaksi kirjaa kesken. Joskus harvoin kolme tai neljäkin, mutta useammissa menee jo sekaisin. Yritän kuitenkin lukea erityylisiä kirjoja samaan aikaan. Kun tässä kerran luin kahta eri vampyyreistä kertovaa kirjasarjaa ja menin jo ihan sekaisin ja sekoitin kirjat toisiinsa, enkä ollut varma mitä missäkin on tapahtunut, kun niissä vielä oli saman nimisiä (tai nimet oli saman tyylisiä, tai jotain) hahmoja..
Jos kirja tuntuu tylsältä sillä hetkellä tai muuten siihen hetkeen sopimattomalta, aloitan toisen lukemisen. Esimerkiksi, jos olen surullinen, en välttämättä halua lukea mitään kovin iloista tai sitten päinvastoin haluan, jos kaipaan piristystä. Tai sitten ei jaksa mitään raskaampaa, enemmän keskittymistä vaativaa lukea jossain tilanteessa.
Usein kun olen menossa viikonlopuksi vanhempieni tai kaverin luokse ja sillä hetkellä lukemastani kirjasta ei ole riittävästi jäljellä, otan toisen kirjan. Joskus kirjastosta löytyy niin hyvä kirja, että sen lukeminen täytyy aloittaa heti. Ohan näitä tilanteita. =D
Luen paljon, niin ei ne kirjat kuitenkaan jää pitkäksi aikaa roikkumaan kesken. Paitsi joskus harvoin jos aloitan jotain omaa kirjaani, jolla ei ole kiire palautua kirjastoon, luen kuitenkin kirjaston kirjoja ensisijaisesti, niin joskus se unohtuu.

Poissa Minsku

• Albuksen kaartin jäsen
  • Vuotislainen
  • Magic is inside my heart
« Vastaus #71 : Huhtikuu 09, 2012, 18:51:43 »
No joo on kyllä mulla ainakin, joskus ei vaan malta lukea edellistä kirjaa loppuun ennenkuin aloittaa uuden sarjoissa luen kyllä ensin edellisen kirjan loppuun ennen seuraavaa kirjaa
"If you know, you need just ask. If you need ask, you can't never know"
-Helena Ravenclaw in Dealthy Hallows

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #72 : Joulukuu 26, 2012, 22:25:21 »
Itselleni ainakin kertyy tästä joskus melkein jopa ongelma. Tälläkin hetkellä kesken taitaapi olla.... viisi kirjaa. Hui! Eikä siihen laskettu kahta, koska ne ovat vähän pidempikestoisella tauolla ;D Yritän lukea kirjoja pois ns. rästistä ennen kuin aloitan uuden, mutta olen välillä todella malttamaton ja aloitan uuden kirjan uuden kirjan jälkeen. Jotenkin tuntuu, ettei millään kerkeä lukea kaikkea mitä haluaa...
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #73 : Tammikuu 12, 2013, 05:14:04 »
Useasti on miljoona kirjaa kesken :D Olen oikein ylpeä, että nyt olen saanut lähiaikoina niin monta loppuun, että on vain kaksi! Välillä on niin monta kesken, että osa unohtuu ja tulee jatkettua vaikka puolen vuoden päästä, mutta harvoin jää mikään kirja oikeasti kesken niin, että en lue loppuun.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
« Vastaus #74 : Maaliskuu 05, 2013, 12:58:44 »
Myös minulla on usein vähintään se kaksi kirjaa kesken, mutta niiden on oltava ehdottomasti eri aihepiireistä, jotta en sekoita niitä toisiinsa lukiessani, ja mieluiten ei kahta yhtä raskasta kirjaa yhtä aikaa. Jos teos on aiheeltaan henkisesti raskas lukea, niin on kiva, kun rinnalla on sitten jotain vähän keveämpää (minulle "kevyt" kirjallisuus on lähinnä dekkareita). Muuten kesken on yleensä samaan aikaan tietokirja ja romaani, esimerkiksi tällä hetkellä yöpöydällä on islamia käsittelevä tietokirja ja 80-luvun alkupuolen juppeja käsittelevä fiktiivinen teos.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu