Kirjoittaja Aihe: Monta kirjaa samaan aikaan kesken  (Luettu 9839 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Pirkko

• Ankeuttaja
Monta kirjaa samaan aikaan kesken
« : Huhtikuu 27, 2007, 14:45:00 »
Mitä ajattelette siitä, jos jollakin on monta kirjaa samaan aikaan kesken? Onko teillä itsellänne joskus samaan aikaan monta kirjaa kesken? Voitte kertoa muutakin, jos tulee mieleen.

En pidä sellaista mitenkään typeränä. Minulle on ihan sama, kuinka monta kirjaa jollakin on luettavana. Minusta on kuitenkin järkevämpää lukea aina vain yhtä kirjaa kerrallaan. Itse luen vain hyvin harvoin enempää kuin yhtä kirjaa kerrallaan. Aika vähän aikaa siitä kuitenkin on, kun viimeksi oli kesken useampia kirjoja. Olin saanut omaksi juuri Michael Enden Tarina vailla loppua. Kesken oli kuitenkin vielä Margaret Weisin ja Tracy Hickmanin Haltioiden tähti. Olin pitänyt kovasti ensimmäiseksi mainitusta tehdystä elokuvasta, Päättymättömästä tarinasta. En ollut lukenut kirjaa ennen. Oli pakko aloittaa kirjan lukeminen ja jättää Haltioiden tähti kesken. Muuten en muista mitään muita tällaisia tapauksia niiden lisäksi, kun olen lukenut Aku Ankan taskukirjaa tai Aku Ankkaa, vaikka on ollut joku kirja kesken.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Monta kirjaa samaan aikaan kesken
« Vastaus #1 : Huhtikuu 27, 2007, 15:31:42 »
Monen kirjan lukeminen limittäin on käsittääkseni aika tavallista, ainakin mitä muilla foorumeilla aiheesta käydyistä keskusteluista voi päätellä. Itselläni on yleensä aina useampi kirja luettavana yhtä aikaa, koska en malta odottaa yhden kirjan loppumista ennen kuin pääsen katsomaan, mitä seuraavalla on tarjota. Usein myös jokin tai jotkin kirjoista ovat kevyempää hupilukemista, jotkut taas enemmän asiatekstiä. Ja välillä on myös niin, että minulla on yksi kirja repussa bussi- ja junamatkoilla luettavaksi, yksi keittiön pöydän ääressä ruuan kanssa nautittavaksi, yksi vessan kaapissa istuntolukemiseksi, yksi sängyn vieressä iltalukemiseksi ja yksi tai useampia muuten vain satunnaisia lukuhetkiä varten ajelehtimassa. Aika usein tosin kirjat tuppaavat kasaantumaan keittiön pöydälle, sen ääressä kun tulee kotona ollessa eniten luettua.

Tällä hetkellä minulla on - harvinaista kyllä - kesken neljä kirjaa, joista joka-ainoa sisältää vain asiatekstiä: Simon Jamesin Keltit, Lesley Downerin Geisha, Nicholas Bornoffin Pink Samurai ja kolmikon Slesin, Cliff & Rozenszroch ihana valokuvateos Japanese Style. Mutta eiköhän kirjastosta tai omasta hyllystä kohta taas tartu joku hupaisampikin opus käteen.
Constantem decorat honor

Konkari

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Huhtikuu 27, 2007, 18:16:11 »
Itselläni on hyvinkin usein monta kirjaa kesken enkä pidä sitä ollenkaan typeränä. Kirjoja on kamalasti erilaisia ja se riippuu aina fiiliksestä, mitä huvittaa lukea. Usein teen niin, että jos minulla on joku vähän "raskaampi" kirja kesken, eikä sitä aina kiinosta lukea, ja jos haluaa välillä heittää aivot pellolle, niin luen jonkun ohuen ja kevyen kirjan siinä välissä ennen kuin jatkan taas sitä raskaampaa.

Minä en ole ollenkaan järjestelmällinen missään muussakaan, niin ei kai minun tarvitse olla järjestelmällinen kirjojenkaan lukemisessa.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Huhtikuu 27, 2007, 19:05:00 »
Tuo kuulostaa tutulta, että välillä hupaistaan jotain kevyempää ennen kuin jatketaan taas tietopainotteisen tiiliskiven parissa. Lukupäiväkirjassanikin isot tietokirjat esiintyvät yleensä useamman aloitetun kirjan kohdalla kesken olevien kirjojen luettelossa, kun taas kevyemmät opukset saavat lopetusmerkintänsä ennen kuin olen ehtinyt aloittaa mitään muuta uutta.

Toisinaan tulee myös ihan yksinkertaisesti sellainen olo, että haluaa lukea juuri tietyn kirjan uudelleen juuri sillä siunaamalla, ja silloinhan kyseinen kirja noukitaan samantien hyllystä jos se sieltä löytyy ja syvennytään lukemiseen. Tätä tapahtuu useimmiten silloin, kun niskassa on nippu ikäviä velvollisuuksia ja pitää päästä hetkeksi hengähdystauolle toiseen maailmaan. Siksi lukemaan kutsuvat kirjatkin ovat yleensä fantasiaa tai historiallisia romaaneja, joiden kautta pääsee tehokkaimmin mundaanielämästä irti.
Constantem decorat honor

kaamo

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Huhtikuu 29, 2007, 12:35:12 »
Jos tenttikirjoja ei lasketa, minulla ei oikein koskaan ole ollut useita kirjoja kesken samanaikaisesti. Lukuharrastukseni tuntuu olevan vielä niin lapsenkengissään, että en osaa kaivata eri tilanteisiin erilaista lukemista. Toisaalta koulukirjoja lukiessa kanssa käy sitten usein niin, että asiapitoisen pänttäämislukemiston jälkeen tekeekin mieli rentoutua kepeämmän fantsuromaanin parissa. Mieluummin syvennyn silti yhteen teokseen kerrallaan, jota sitten kuljetan mukanani. Varsinkin, jos kirjat olisivat samankaltaisia, pelkäisin sekoittavani eri tarinoiden elementtejä ja hahmoja toisiinsa, jolloin aika menisi pähkäillessä että eikö tuo nyt ollutkaan noin, ja mitäs tässä viimeksi tapahtui.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Toukokuu 02, 2007, 21:15:49 »
Minulla ainakin on usein monia kirjoja kesken yhtäaikaa. Aikani ei tahdo riittää lukemiseen niin sitä tulee aina aloitettua uusi kirja kun vanha on vielä kesken. x) Ei minulla kuitenkaan kymmeniä kirjoja ole kesken, sellaiset viisi korkeintaan. Olisi mukavaa jos voisi lukea yhden kirjan kerrallaan, mutta aikani on rajallista. xP Pitäisi hommata ajankääntäjä. >x) Eli siis: Ei minusta siinä ole mitään pahaa jos on kesken monta kirjaa samaan aikaan.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Toukokuu 03, 2007, 18:47:55 »
Itselläni on yleensä sellaiset pari kirjaa kesken. Luen vaikka yhden päivän yhtä samaa kirjaa, ja toisena päivänä toista. Poikkeus on se, että jos minulla on manga kirja, ja yksi tavallinen kirja, niin luen vähän aikaa kirjaa, mutta en jaksa enää sitä, kun on tarjolla tarjottimella oikein manga kirja, joten sorrun sen lukemiseen, ja heitän tavallisen kirjan huittiin. Kun olen lukenut manga kirjan, niin sitten on pakko lukea sitä tavallista kirjaa, kun ensiksi menen sitä hakemaan sängyn alta, minne sen heitin :D
Mutta joo, yleensä on paljon kirjoja kesken, eikä siinä ole mitään pahaa, en voi edes kuvitella, että se olisi jotenkin jotakin epäinhimillistä (kirjoitinko oikein?) ihmisille xD

Debbie

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Toukokuu 13, 2007, 14:04:41 »
Eihän siinä muuta vikaa ole, kuin voi mennä niiden kirjojen tapahtumat sekaisin tms. Itselläni oli joskus 6 kirjaa kesken samaan aikaan, mikä oli vähän turhauttavaa. Oli vaan koko ajan sellainen olo; "apua, miten minä ehdin lukea nämä kaikki?"
Nykyään kyllä luen vain yhtä kirjaa kerrallaan, ellei koulusta ole määrätty jotain...

Em-Em

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Toukokuu 13, 2007, 19:47:23 »
Joskus käy niin, että olen innoissani lainannut kirjastosta läjän paksuja romaaneja ja mietin sitten, millä ajalla oikein luen ne kaikki. Välillä luen yhtä kirjaa sata sivua päivässä ja seuraavana se ei kiinnosta ollenkaan. Riippuu siitä, miten paljon riittää keskittymistä lukemiseen ja miten "vaikea" kirja on lukea. Yleensä on hyvä olla jokin kevyt kirja taustalla. Usein minä luen sarjakuvia romaanien lomassa, vaikka niissäkin on hankalia ymmärrettäviä. Niissä ei mene tapahtumat niin helposti sekaisin kirjojen kanssa.

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #9 : Toukokuu 13, 2007, 20:16:48 »
Uhh, huonoja kokemuksia tästä. Yritin kerran lukea kahta samaa sarjaa olevaa kirjaa samaan aikaan, ja menin tietysti ihan sekaisin tapahtumissa. Taisi sitten jäädä molemmat kirjat lukematta (eivät ne kyllä niin kiinnostavia olleetkaan, jotain Neiti Etsiviä muistaakseni).
Ja sitten, sain viime vuonna joululahjaksi todella paljon kirjoja, enkä malttanut olla aloittamatta uutta ennen kuin olin lukenut edellisen loppuun... Nyt minulla on sitten kesken Da vinci-koodi ja sen lisäksi ainakin yksi kirja, eikä mikään etene. Tapahtumissa on kyllä vaikea mennä sekaisin, mutta jotenkin lukemiseen kyllästyy, kun on liikaa luettavaa... ^^' En toivottavasti aloita lukemaan mitään uutta ennen kuin olen lukenut ne keskeneräiset loppuun, muuten kirjanmerkit eivät riitä!

Onhan sitä toki tullut luettua useampaa kirjaa yhtä aikaa ihan onnistuneestikin, kun kirjat ovat olleet sen verran eri tyylisiä, etteivät asiat voi mennä sekaisin. Ja tosiaan, jonkin suuremman teoksen ollessa kesken on mukava ahmia jotain pientä ja kevyttä "välipalaksi". ^___^

Siel

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Toukokuu 13, 2007, 20:19:23 »
Mulla käy älyttömän usein niin, että on monta kirjaa samaan aikaan työn alla. Tälläkin hetkellä luen Tarua sormusten herrasta neljättä kertaa ja Viiltäjä Jackia. Molemmat ovat olleet luettavina ainakin puoli vuotta jo, johtuen täysin siitä että olen tämän viimeisen puolen vuoden aikana lukenut ainakin 10 muuta kirjaa.

Täytyisi ryhdistäytyä ja lopettaa tästälähin ensimmäinen kirja ennenkuin aloittaa toisen.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #11 : Toukokuu 13, 2007, 20:47:40 »
Minulla ei juuri koskaan ole montaa kirjaa luettavana yhtä aikaa. Olen varmaan liian järjestelmällinen sellaiseen! Jotenkin vain tuntuu, että edellinen pitää saada loppuun ennen kuin aloitan uuden. Joskus olen kyllä lukenut useampaa kirjaa yhtä aikaa ainakin, jos ne kaikki ovat kirjastosta samaan aikaan lainattuja ja palautuspäivä lähestyy tai sitten toinen on oma, jota olen lukenut kun on sattunut olemaan tylsää ja sitten se on unohtunut. Yleensä jätän kyllä lukematta ne lainakirjat, joita en ehdi lukea ennen palautuspäivää (oon laiska uusimaan lainoja). Näin käy varsinkin englanninkielisten opusten kanssa, kun rohmuan niitä sylillisen kerralla enkä ehdi lukea kaikkia kuukaudessa, kun niihin menee kuitenkin vähän kauemmin kuin suomenkielisiin. Enkä minä näe kauheasti tarvetta lukea montaa kirjaa yhtä aikaa. Kun sen kirjan juoni ei sitten etene, joka odottaa vuoroaan pöydällä, ja tahtoisin kuitenkin lukea juuri sitä toista, kun olen saanut ensimmäisen kirjan käteeni. Tämä ei nyt tietystikään koske koulukirjoja, sillä kukapa kovin innokkaasti niitä olisi lukemassa ainakaan juonen vuoksi :D Mutta yksi kirja kerrallaan.
Humor me.

Quercita

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Toukokuu 15, 2007, 17:15:14 »
Minullakin sattuu melko usein tätä, että sattuu olemaan monta kirjaa kesken. Näin saattaa käydä, jos luen jotain vähemmän kiinnostavaa kirjaa ja hyllyltä löytyy jotain mielenkiintoisempaa. Toisaalta kuitenkin myös, jos saan/ostan jonkun uuden kirjan, jonka tahdon päästä lukemaan heti,en useinkaan voi maltta siihen edellisen kirjan loppuun saattamiseen. Eli saattaa välillä olla jotain kolmisen kirjaa kesken, tälläkin hetkellä minulla on sen verran kirjoja kesken. Sinänsä usean kirjan lukemisessa yhtäaikaisesti ei ole mikään ongelma.

Yritän kuitenkin normaalisti olla sortumatta tähän, kun itselläni tällöin tapahtuu pakostakin niin, että yksi kirja kiinnostaa enemmän kuin muut ja luen vain sitä kirjaa, kunnes sitten olen saanut sen loppuun. Ei muuten haittaisi, mutta yleensä tämän jälkeen on helpostikin unohtanut, mihin kohtaan oli muissa kirjoissa tullut, enkä myöskään välttämättä muista enää niin selvästi kirjan tapahtumien pienempiä yksityiskohtia, mikä tietenkin sääli. Muutenkin mielestäni saa paremman kosketuksen kirjan tunnelmaan ja koko kirjaan, mutta tämäkin on varmaankin enemmänkin yksilökohtaista kuin muuta.

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
« Vastaus #13 : Toukokuu 17, 2007, 12:54:35 »
Täysin mahdotonta. Kyllä tälläinen pääkoppa menee helpommastakin sekaisin.

Kun on monta kirjaa kesken, ne tavallaan sekoittautuvat toisiinsa. Tulee monta "ahaa" elämystä, niin joo se olikin siinä toisessa kirjassa. Juonet sotkeentuvat, nimet menevät sekaisin paikat hyppää kirjoista toisiin. Täysi sekamelska. Miten tähän edes voi ajautua? Kun istuu hyvä kirja äärellä, ei siitä voi noin vain lähteä pois lukematta ensin loppuun. Jos taas kirja on huono, se pitää jauhaa loppuun tai yksinkertaisesti lopettaa.

Ehkä kerran olen ajautunut tälläiseen tilanteeseen enkä tee sitä enää. En suosittele.
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

sooda

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Toukokuu 17, 2007, 20:23:03 »
Mulla on aina VÄHINTÄÄN jotain kolme kirjaa kesken.

Yks, joka on sellanen tiiliskivi ja sitä lukee harvammin ja siinä kestää lukea kauan. Sitten ainakin yks HP, sitä lukee aika paljon. Sitten saattaa välissä lukea jotain pikkukirjoja, ihan ohuita. Sitten yleensä yksi sellainen n. 300-400 sivuinen kirja, jota ei lue ihan yhessä illassa, mutta kuitenikin silleen ehkä n. viikossa. En kyllä ylensää mene juonissa sekaisin, paitsi jos lukee montaa dekkaria samaan aikaan...

Poissa Aldebaran

• Muurahaisleijona
  • Vuotislainen
  • Penguins. Lovely.
« Vastaus #15 : Toukokuu 20, 2007, 12:30:52 »
Minulla on ystävä, joka ei kuulema pysty lukemaan samaan aikaan kahta kirjaa. Olen pitänyt sitä aina omituisena, itselläni on normaalisti 4-8 kirjaa samaan aikaan kesken. Valitsen lukemisen mielialan mukaan, eikä minulla ole koskaan ollut ongelmaa juonien sekaisin menemisestä. Kirjat ovat niin erilaisia, ettei niitä vain voi sekoittaa. En edes muista milloin olisin lukenut yhden kirjan kerrallaan. Eikä aina jaksa lukea raskasta tekstiä, luen sekaisin asiatekstiä, fantasiaa, klassikoita ja nuortenkirjoja, ihan sen mukaan miltä tuntuu.
Tai jos puutarha ei olekaan ääretön, niin mitä kamaluuksia mahtaa hiipiä sen takana?
- Pomelo puutarhanorsu -

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #16 : Toukokuu 22, 2007, 09:21:55 »
Melko yleistä ja tuttua ainakin minulle. Ikkunalaudalla sängyn vieressä saattaa olla viidenkin kirjan pino ja yleensä saatan lukea samaan aikaan kahta kolmea kirjaa. Yleensä kirja jää kesken, jos se on tylsä ja silloin otan pinosta toisen ja palaan aiempaan, jos kirjaston laina-aika riittää. Eilen illalla luin erästä toista kirjaa, mutta jätin sen ja luin toisen loppuun, koska muuten sen loppuratkaisu olisi jäänyt kaihertamaan. Joskus käy niin, että kirja jää kesken ja palautan sen, mutta saatan lopulta lainata sen uudestaan.
Pakko on paras muusa.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Toukokuu 22, 2007, 20:43:13 »
Juu, kyllähän minulla aina joskus on pari kolmekin kirjaa kesken - joskus aikaisemmin jopa neljä. Tällä hetkellä niitä on itse asiassa kolmisen kappaletta, ja odottelen saapuvaksi yhtä internetistä tilattua kirjaa (tosin sen lukemisen kai aloitan sitten, kun olen saanut luettua nuo lainakirjat). Minulla ei tosin nykyään ole enää niin hirveästi aikaa tai energiaa lukea kirjoja - kaikki jaksaminen tuntuu menevän töihin, ja yleensä kirjoja tulee sitten luettua illalla sängyssä tai viikonloppuaamuisin silloin, kun ei vielä huvita nousta, mutta ei unikaan enää maistu. Töiden myötä olenkin sitten koettanut rajoittaa kirjamääräni yhteen kerralla, ettei kaikki energia mene eri kirjojen juonilankojen pitämiseen erillään. Ikäväkseni en nykyään ehdi enää käydä niin usein kirjastossa, ja se kyllä näkyy mm. kirjojen palautusmuistutus-lapuissa. En asu erityisen lähellä kotikyläni kirjastoa, joten lainaamani kirjat jäävät hyllyyn helposti yli laina-ajan.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
« Vastaus #18 : Toukokuu 22, 2007, 23:25:42 »
minullakin on aikas usein monta kirjaa samaan aikaan kesken ja sitten luen niitä aina silloin kun on aikaa :)

välillä se on tietenkin aikas sekavaa, sitä en voi kiistää..menee nimittäin usein sekaisin, että mitä missäkin kirjassa tapahtui :)

Parhaillaan minulla on ollut luultavastti 4 tai 5 kirjaa samaan aikaan kesken...välillä taas teen sillain että luen jotain kirjaa johonkin asti ja sitten luen siinä välissä pari kirjaa ja luen sen keskeneräisen kirjan loppuun ;)
NYt en ole käynyt kirjastossa paljoa, koska mulla on kertynyt sinne maksuja joten tuota päällekkäinlukemista ei ole pajoa tullut ;)
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
« Vastaus #19 : Kesäkuu 02, 2007, 17:16:11 »
Pystyn lukemaan montaa kirjaa samaan aikaan. Joskus pyörii neljäkin kirjaa, jotkut kaverini eivät voi käsittää sitä, koska he pystyvät lukemaan vain yhtä samaan aikaan. No, kuitenkin, en mene sekaisin, mielestäni on kiva kun on monta kirjaa samaan aikaan kesken, sitten kun kyllästyy yhteen (tulee tylsä kohta jne) voi vain vaihtaa kirjaa ja jatkaa sitä edellista taas kun viitsii. Valitettavasti en ole pitkään aikaan ehtinyt lukemaan kunnolla koulun takia, mutta tällä viikolla suunnistan kirjastoon kun lomalla on aina aikaa lukea :)
And they dream in their sleep

Poissa Amethyst

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Kesäkuu 02, 2007, 22:21:27 »
En ole ennen törmännyt tähän ongelmaan, mutta nyt minulla on jo pari kirjaa kesken samaan aikaan. Harry Potter and the Half Bloob Prince on siinä noin puolessa välissä menossa ja lisäksi Taru sormusten herrasta, Kaksi tornia on melko alussa. Tai no, on siitä tainnut jo noin sata sivua mennä. Nyt sitten sain koulusta Narnian Tarinat englanniksi ja minulla on jostain syystä kamala houkutus alkaa lukea jotain niistä, varmaan Hopeista tuolia, tai Narian viimeistä taistelua (en jaksa nyt käydä katsomassa niitä englanninkielisiä nimiä).
Ja jos totta puhutaan, minä en pidä tästä tilanteesta ollenkaan. Haluaisin saada ensiksi pois alta ne, mitä juuri olen lukemassa, mutta houkutus taitaa viedä vallan (ainahan se vie kaikessa). Minua siis tämä monta kirjaa samaan aikaan kesken -juttu häiritsee, mutta minkäs sille mahtaa...

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #21 : Kesäkuu 05, 2007, 16:13:27 »
Joo tuttua on. Minulla on yleensä aina pari kirjaa kesken. Ylleensä luen niitä eripaikoissa, kuten yhtä luen kotona ja toista sitten mökillä. Minusta ei ole mitenkään ongelmallista lukea montaa kirjaa samaan aikaan.

Ehkä parhaimmillaan minulla on ollut jopa seitsemän kirjaa samanaikaan kesken, no kyllähän siitäkin kunnialla selviää.
カダージュ

Polyhymnia

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Kesäkuu 07, 2007, 13:16:58 »
Minun kirjoja koskeva sääntö on, että ei saa lukea useampaa kuin yhtä kirjaa. Tykkään enemmän siitä, että on yksi kirja, johon keskittyy kunnolla ja sitten vaihtaa kirjaa, kun on sen lukenut. Tosin kyllä minulle kerran kävi niin, että luin Pratchettin Mort kirjaa ja en voinut vastustaa kiusausta aloittaa samaan aikaan Ricen Veren Vangit kirjaa. Kävi kuitenkin niin, että Mort jäi kesken ja se on vieläkin sillä polulla, että pitäisi lukea loppuun. Tuon takia en sitten halua aloittaa useampaa kirjaa samaan aikaan, koska silloin toinen kirjoista tuppaa jäämään kesken enkä halua jättää kirjaa (ainakaan mielelläni) kesken. Ehkä minulla ei ole tarpeeksi sitä jotain siihen, että kykenisi lukemaan useampaa kirjaa samaan aikaan. Tosin minusta on myös paljon helpompaa paneutua siihen kirjan maailmaan, jos päässä ei pyöri toisen kirjan tapahtumat. Minä satun nyt tykkäämään siitä, että luen ainoastaan yhden kirjan kerralla.

Jos joku tykkää siitä, että on useampi kirja kesken niin en minä siitä ala vauhkoamaan, jokaisella on tyylinsä. En minä kavereilleni ala ihmettelemään sitä, kuinka he voivat lukea useata kirjaa samaan aikaan. Se on ihan kyse tottumuksesta, jos joku on tottunut lukemaan montaa kirjaa samaan aikaan niin se on sitten niin. Ei se minua häiritse ja minusta se olisi lähinnä koomista, jos häiritsisi <: On kai se helpompaa lukea monta kirjaa samaan aikaan, jos tuppaa helposti kyllästymään lukemaansa kirjaan. Silloin ehkä kannattaa lukea useampaa kirjaa tai näin minä ehkä tekisin, jos sattuisin kyllästymään kirjoihin helposti.

Kukin tyylillään.

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
« Vastaus #23 : Kesäkuu 12, 2007, 13:56:42 »
Mulla on harvoin monta kirjaa samaan aikaan kesken. Oon joskus koittanut sitä, mutta mä meen vain sekaisin. Parempi lukea yksi kirja kerrallaan. :) Merkitsen jokaisen kirjan muistiin, minkä olen lukenut, ja siksikään en lue montaa kirjaa yhtä aikaa. Olis aika vaikeaa pitää kirjaa, kun pitäisi yhtä aikaa merkitä monta samaa päivämäärää.

Hauskaa kesää kaikille ja lukekaa paljon!!!!!! :D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2008, 20:48:35 kirjoittanut Titta »
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Kesäkuu 12, 2007, 19:15:52 »
Nyt kun ajattelee asiaa... Minusta tuntuu, että jos lukee kahta tai useampaa samantyylistä kirjaa samaan aikaan, voi helposti mennä sekaisin. Jos lukee vaikka kahta fantasiaromaania ensimmäistä kertaa ja vuorotellen, niin johan siinä voi mennä hahmot ja paikat ja tapahtumat sekaisin :D Sinänsä kokemusta ei ole, harvoin luen useampaa kirjaa samaan aikaan.

Tosin tällä hetkellä onkin niin, että parikin kirjaa tuossa odottaa koko ajan lukemista. Parkkolan ja Revon Jalostamon kanssa olen noin puolivälissä, ja sitten oli pakko mennä lainaamaan Alexandre Dumasin Monte-Criston kreivi, jota olen viitisenkymmentä sivua lukenut. Kaksi erilaista kirjaa, ei luulisi menevän sekaisin :D Noiden lisäksi sitten pitää jotain Tintti-sarjiksiakin lueskella.

Toisaalta taas, miksi pitää ahmia usea kirja samaan aikaan? En aina ymmärrä sitä, mutta ei siinä mitään, jos joku niin tekee. Tosiaan, voi vaikka vaihtaa toiseen kirjaan, jos ensimmäiseen kyllästyy.