Kirjoittaja Aihe: The Beatles  (Luettu 13800 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Colin Kriivi

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #25 : Joulukuu 18, 2003, 16:48:55 »
The Beatles... ei voi muuta sanoa, kuin että mahtavaa musaa! Mun lempibändi, eikä ilman syytä.

Beatlesin musiikki on, kuinka sanoisin, taivaallista. Sitä voi kuunnella vaikka viisi vuotta yhtä soittoa ja aina se tehoaa. Pelkkiä klassikoita kaikki tyynni.

Ainoa musta lammas: Come together. Mitä ihmeen rumpujumputusta.. En tykkää siitä kappaleesta yhtään.

Levyjä? Pidän eniten kokoelmalevyistä, joihin on koottu parhaat palat. Sitten mulla on panhuiluversiona (by Guillermo S------ en muista). Se on hyvä levy. Sitten olen lainannut cd-kirjastosta muita levyjä.

Hyviä kappaleita ja miksi ne on niin hyviä:
Let it be: Ah, niin haikea, tulee aina mieleen kun ne laulo sen yhen beatlen (olisko ollu Ringo Starin) vaimon hautajaisissa tai jossain, en muista missä. Melodia on Super! Varsinkin panhuiluversiona.

I want to hold your hand: Tosi kiva melodia. Ehkä paras Let it be:n jälkeen, tosin kaikki tässä esitetyt on tosi hyviä!

Yellow submarine: Tykkään marssimusiikista, ainakin tässä muodossa. Tosi hauska.

Hey Jude: Sattuko joku näkemään Naurun Paikka -ohjelmassa kun Hugh Laurie esitti tämän kappaleen? Tosi hyvä versio!!!

Love me do: "Love me doo-oo-o-o-o-o o-oo...." Vau mikä venytys!

Can't buy me love: Hyvä rock-biisi.

Ja kaikille, jotka eivät vielä ole vakuuttuneet Beatlesin parhaimmuudesta, tässä muutama pop-taivaan ennätys:

Kaikkien aikojen myyvin yhtye
EMI on arvioinut, että Beatlesin levyjä ja kasetteja on myyty tähän menneessä yli miljardi kappaletta [eli noin kuudesosa maapallon väkiluvusta]. Vuoteen 2001 mennessä Beatlesin albumeja oli myyty pelkästään USA:ssa 163,5 miljoonaa.

Eniten ykköspaikkoja albumilla
Beatlesin albumi 1 on ollut 13.11.2000 alkaen musiikkilistojen ykkösenä 35 eri maassa.

~Guinnes World Records 2003

Beatles on PARAS!

Firena

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #26 : Joulukuu 18, 2003, 19:02:10 »
The Beatles on PARAS bändi!Omistan sen "White Cd"(30 kpl) ja pian "1"-levyn(27kpl) :)
Aion myös hankkia "Let it be...naked" ja monia muita =D

Rakastan Beatlesin musiikkia, mutta fanius on kestänyt vasta muutaman kuukauden O_O
"Ob-la-di ob-la-da" on kyllä loistava kappale ja "Yesterday"
The Beatles on ehdottomasti legenda musiikkimaailmassa, eikä se kuole koskaan.

The Beatles on palvottava yhtye.

www.thebeatles.com  <--- :D Niiden sivut ja viralliset sellaiset.

Liverpooliinhan pystytetään Beatles-hotelli, jossa on mm. niiden kuvia paljon.Niiden lavojahan on huutokaupattu ja he halusivat kerran vilmata LOTR:n.Näitä uutisia voi käydä lukemassa maikkarin viihde sivuilla "Beatles the" hakusanalla :)

www.mtv3.fi/viihde/musiikki

Poissa C'anossa

• Sulo-otus
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
The Beatles
« Vastaus #27 : Joulukuu 19, 2003, 15:01:39 »
Tykkään, kyllä.

Monet kappaleet ovat loistavia kaikessa yksinkertaisuudessaan. Kun kuuntelee esimerkiksi 'Love me do'n sanoja, niin ei voi kuin ihmetellä miten bändi sai sellaisen suosion. Mutta toisaalta 'Love me do' on aivan mahtava kappale. Pidän eniten juuri näistä alkuaikojen kappaleista (mikä kyllä luultavasti johtuu siitä, että omistan vain sen punaisen kokoelmalevyn). Tuolla kaksoisCD:llä ei ole yhtään huonoa kappaletta. Erityissuosikkeja on hyvin vaikea erotella, mutta ehkä aavistuksen ylitse muiden nousevat sellaiset kappaleet kuin 'All my loving', 'Help', 'Eleanor Rigby', 'She loves you' ja tietysti 'Let it be'. Nämä perinteiset siis:)

Yhden elokuvan olen nähnyt, Hard Day's Nightin. Ja tykkäsin. Se on niin hauska. Jotenkin tuntuu hassulta ajatella että nämä tosiaan ovat Paul, John, George ja Ringo eivätkä mitään näyttelijöitä. Höh, en osaa selittää...
Fly me to the moon.
Let me sing among those stars.

Kuuttis

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #28 : Joulukuu 28, 2003, 02:08:40 »
Muuten -tästä Let It Be... Nakedista. Omistaako kukaan? Itse voisinkin hankkia, ainakin Anthology kolmosen akustisista versioista kyseisen levyn (Let It Be) biiseistä pidin kovastikin, ja itseasiassa petyin kovasti kuullessani mm. Across The Universen mahtipontisuuden sinisellä tuplalla. Rakastin niitä akustisia versioita... Kuitenkin, omistaako kukaan Let It Be... Nakedia, ja mitä pidätte?

-Kuuttis

Hattara

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #29 : Joulukuu 28, 2003, 22:57:37 »
Minulla tuo Let it be... Naked on, enkä voisi väittää pettyneeni siihen millään lailla. Tosin en omista Let it be -albumia, joten en ole kaikkien biisien alkuperäistä versiota kuullut (kun Anthology -levyilläkin nuo kappaleet ovat suurelta osin akustisia). Mutta minä ainakin ihastuin Let it be... Nakedin akustisiin kappaleisiin, tuntuu kuin kaikki ylimääräinen olisi kuorittu pois ja itse melodia ja laulu pääsee paremmin oikeuksiinsa. Varsinkin Let it be, The long and winding road ja Across the Universe ovat uskomattoman kauniita (varsinkin Across the Universen akustinen kitara on lumoava) ja Georgen laulu kuulostaa ihanalta I me minessa. Loppujen lopuksi ostamisen arvoinen cd (ainakin minulle).

Lils

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #30 : Toukokuu 02, 2004, 14:12:20 »
Minäkin pidän The Beatlesista.

Pitää tämä viesti ihan uusiksi kirjoittaa, sillä viime aikoina olen kuullut niin paljon lisää kappaleita, että lempibiisitkin ovat menneet uusiksi. Lady Madonna, Help, Love Me Do, Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band, Penny Lane.. Ja useita muita.

Minun on hyvin vaikea perustella, miksi minusta on hyvää vauhtia kehkeytynyt The Beatles-fani. Jotenkin tämä musiikki vain on saanut lumottua minut ansiokkaasti. Jotkut biisit saavat hymyilemään niin, että ihan ihmetyttää. On mukavaa lukea ja tietää lisää sekä bändin että biisien historiasta.

Osittain tähän faniutumiseeni on varmasti vaikuttanut kouluni The Beatles-projekti, jonka aikana olen saanut aimoannoksen uusia lempibiisejä. Melkein päivittäin olemme biisejä kuunnelleet ja olen pitänyt jokaisesta. Ilokseni olen huomannut projektin aikana tulleen uusia The Beatles-faneja meidän luokkaan.. :)

Tallulah

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #31 : Toukokuu 03, 2004, 17:28:18 »
The Beatles on hieno bändi. Suosikkejani ovat Lucy in the Sky with Diamonds (huolimatta "LSD:stä"), HELP! ja Hey Jude, mutta myös Penny Lanet, Yellow Submarinet ja muut ovat ihan hauskaa kuunneltavaa silloin tällöin. John Lennonilla on myös kaunista musiikkia, etenkin Imagine. Juu, ja poppoon biisi Dear Prudence on niin ikään hyvä.

francesc

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #32 : Toukokuu 04, 2004, 16:57:05 »
Oijjes! en ole yksin ;)

Beatles, tuo yksi maailman ihanimmista bändeistä. Lucy in the Sky with Diamonds, Eleanor rigby, stg. peppers lonely hearts club band, yellow submarine, she is leaving home(tai joku sellanen)... Parhaita. Ihanaa musiikkia.

Minullakin on levyjä! Paikallaan leipälaatikossa on 12, neljä puuttuu. On joskus ollut täysi, en tiedä puuttuvista mitään.

Oli muuten kiva yllätys kun Lucy in the sky with diamonds... LSD x) Ja jotkut muutkin sanoitukset...

Mitä tänne pitikään alunperin kommentoida? Jaa-a.
Lennon rulettaa mutta McCartney ei x(

leinikki

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #33 : Toukokuu 10, 2004, 11:14:28 »
Mahtavaa että meitä vanhan kunnon Beatles-musiikin ystäviä on useita - täälläkin. Beatles on minulle rakas, tärkeä ja nostalginen yhtye. Rupesin juuri kuuntelemaan White Albumia ja miltei kyyneleet nousi silmiin, kun tuli niin paljon muistoja viime kesästä. Kuten monet muut on täällä jo ylistäneet, jatkan minäkin virttä: se siunattu monipuolisuus! On syvälle iskevää, kevyttä hilpeyttäjää, iskevää mukaansatempaavaa, sydäntäsärkevää, melodista, rokkaavaa, kaunista, järkevää, psykedeelistä, uskaliasta, leppoisaa, kylmän raivoisaa, suloista, viatonta, kertovaa......K.A.I.K.K.E.A. Pojat olivat tosiaankin aikaansa edellä musiikinteossa.

Lempikappaleita minulla on valtavasti. Biisit sopivat todella erilaisiin mielialoihin! Joskus innostuessani saatan kuunnella pelkästään Piitlesejä viikkokaupalla. Tykkään sekä alkupään tuotannosta että 65-> levyistä. Ekat levyt on hauskaa, menevää kunnon rokkenrollia, jota jaksaa kuunnella uudestaan ja uudestaan. Mukanalaulu/kesä/tylsistymislääke/auto -biisejä siis. Myönnän että myöhemmemmät levyt ja biisit ovat kiinnostavampia ja parempia. Erityisesti rakastan Magical Mystery Touria ja The White albumin monipuolisuutta.

Jos nyt muutaman tämän hetkisen lembibiisin sylkäisisi ulos:
Your Mother Should know( uskomattoman mukaansatempaava ja rattoisa kappale!)
Here comes The Sun (herkkä, kaunis, moniäänisesti laulettu, iki-ihana laulu + mahtava kuunnella näin kesän kynnyksellä!)
Martha My Dear (Mie rakastan tämän biisin pianoita ja ilmavan pomppivaa fiilistä! Paul kirjoitti tämän....koiralleen:))
ja
Because (tämä ei ole tämän hetkinen lempibiisi, vaan yksi ikuisista lempibiiseistä. Sitä on vaikea selittää. Tämä kappale puhuu minulle. Kaunis)

Nonni. Ei Beatleseista nähtävästi voi kirjoittaa lyhyesti!

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #34 : Toukokuu 10, 2004, 15:43:07 »
Lainaus käyttäjältä: "NancyFrances"
Oijjes! en ole yksin ;)

Beatles,  Eleanor rigby, stg. peppers lonely hearts club band,  she is leaving home(tai joku sellanen)... Parhaita. Ihanaa musiikkia.
Mitä tänne pitikään alunperin kommentoida? Jaa-a.
Lennon rulettaa mutta McCartney ei x(

Lennon kiisti LSD yhteydet ja kertoi saaneensa idean Lucy In thE Sky with Diamonds -LIES tai LED yhtä hyvin- poikansa piirroksen nimestä.
 psst..nuo ovat McCartneyn tekemiä lauluja
Ne ovat hyviä biisejä ja niitä soittaa hyvä bändi....Mc ja Lennon tasasivat toistensa ylilyöntejä hyvin -kokeilu pysyi aisoissa ja liika sokeri ei vienyt hampaita. En pidä valkoisesta tuplasta juuri sen vuoksi, että se on kuin 4:n (entisen) kaverin soololevyt olisi lyöty nippuun- sekasotkua- ei jaksa poimia niitä hyviä lauluja. Itselläni on levyt Sgt Pepperiin saakka + Past Masters I kokoelma.
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Araminta Meliflua

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #35 : Elokuu 30, 2004, 12:54:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Kuuttis"
Muuten -tästä Let It Be... Nakedista. Omistaako kukaan? Itse voisinkin hankkia, ainakin Anthology kolmosen akustisista versioista kyseisen levyn (Let It Be) biiseistä pidin kovastikin, ja itseasiassa petyin kovasti kuullessani mm. Across The Universen mahtipontisuuden sinisellä tuplalla. Rakastin niitä akustisia versioita... Kuitenkin, omistaako kukaan Let It Be... Nakedia, ja mitä pidätte?

-Kuuttis

Minä omistan! Hmm... se on hyvä. On mielestäni ehkä piirun verran parempi kuin Let It Be, mutta jokaisella on omat mieleipiteensä. Kannattaa ostaa.

Suosanteri kirjoitti: Lennon kiisti LSD yhteydet ja kertoi saaneensa idean Lucy In thE Sky with Diamonds -LIES tai LED yhtä hyvin- poikansa piirroksen nimestä.
Tallulah kirjoitti: Suosikkejani ovat Lucy in the Sky with Diamonds (huolimatta "LSD:stä"),

Itse asiassa idea ei tullut varsinaisesti piirroksen nimestä. John kysyi Julianilta, mitä kuva esittää, ja vastaus oli "Lucy in the sky with diamonds." Ja Lucy oli Julianin tarhakaveri Lucy O'Donnell. Ja kyseisellä kappaleella ei ole mitään tekemistä huumeiden kanssa.

Minä ole kuunnellut Beatlesia yhdeksän vanhasta lähtien, nyt olen 17. Ja kaappi on täynnä Beatles-kamaa. Ja olen käynyt Liverpoolissa, Beatlesien kotikaupungissa. Mathew Street on maailman ihanin katu! Ja olen ollut kaksi kertaa Pul McCartneyn konsertissa; Tukholmassa vuonna 2003 ja nyt viime/tänä kesänä Helsingissä. Olin muutamien metrien päässä lavasta!

Höm... Mitäköhän tänne piti kirjoittaa? No, lempikappaleitani en ala luetella, koska joutuisin luettelemaan melkein kaikki. Ei niistä voi päättää. Kumma kun en ole huomannut tätä topiccia aikaisemmin.

Ja avani on muuten John Lennon. =)

Nipsutin

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #36 : Huhtikuu 01, 2005, 13:34:31 »
Ihanaa, täällä on tällainenkin keskustelu! Tein itsekin yhden Beatlestopicin, mutta sitten JFA tuli valistamaan ettei topicit koskaan vanhene ja opastamaan tänne.. ;)

the Beatles on tosiaan älyn loistava yhtye. Siitä ollaankin jo listattu tänne  kaikenmaailman hyvät puolet ja sellaiset niin että en ala luettelemaan niitä uudelleen. Totean vain, että se on mun lempiyhtye ja se on tehnyt aikanaan uskomattoman ihanaa musiikkia. :) Free As A Bird, I'm Down (sen kertosäe on soinut päässä koko päivän :D), Something, In My Life ja kaikki muutkin. Paitsi Revolutionin kaikki kolme versiota (Revolution on ehkä siedettävin, Revolution 1 ja Revolution 9 ihan hirveitä). Ja oli mulla vielä jokin muukin Beatleskappale josta en tykkää yhtään..en muista sen nimeä mutta kuitenkin.

Tunnustan olevani sellainen "john on ihana"-tyyppi. ^^; Pidän kuitenkin myös muista Beatleista todella paljon. Ne on niin symppiksiä kaikki. :)
Beatlesleffojakin on tullut pari nähtyä, Yellow Submarine, Hard Day's Night sekä Magical Mystery Tour. Tykkäsin eniten varmaan AHDN:stä, se oli hauska. ;) MMT oli aika sekava, mutta oli siinäkin hyvät hetkensä.. kuten John ja pikku-Nicola bussissa. :) Söpöä.
Ja Yellow Submarine oli hyvä myös. (How many holes it takes to fill the Albert Hall?)

Ja kun siitä Let It Be.. Naked-levystä on ollut puhetta, mulla on se, ja se on mun mielestä paljon parempi kuin alkuperäinen Let It Be. Se joku Phil Spectorhan muunteli ne laulut sille alkuperäiselle Let It Be-levylle ihan ihmeellisiksi. Naked-versiolla ne on sellaisia, millaisiksi ne Beatlet ne alunperin oli tarkoittaneet. Ja ne kuulostaa paljon paremmilta niin.
Long And Winding Roadkin on paljon ihanampi Naked-versiolla.. :)

Kiva kun the Beatlesillakin on vielä faneja. Siitähän on jo viitisenkymmentä vuotta kun ne aloitti soittamisen.

And in the end the love you take is equal to the love you make.

Nyt muistankin - I Want To Hold Your Hand ei ole koskaan ollut yksi lempikappaleistani. Vaikka ne valloitti sillä Amerikan, ei se nyt niin ihmeellinen ole..

Cata

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #37 : Huhtikuu 02, 2005, 09:40:21 »
Ah, Beatles on yksi musiikin historian parhaimmista yhtyeistä. Sanoittajapari Lennon-McCartney on suorastaan nerokas. Suosikkikappaleitani ovat Eleanor Rigby, Strawberry Hills Forever ja Stg. Peppers Lonely Heart Club Band.

Elokuvista olen nähnyt Yellow Submarinen. Joskus muksuna ja ihan vaan sen takia että se oli piirretty, kun en tiennut Beatlesistä sillon mitään. *nolostuu*

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
The Beatles
« Vastaus #38 : Huhtikuu 02, 2005, 20:26:40 »
Beatles, jeejee. Hyvä, että täällä on näin paljon vielä Beatles -faneja. Nuorempaa polvea kun on välillä niin hankala löytää :/ Mutta hyvä että teitä on näin paljon olemassa :)

Itse olen kuunnellut Beatlesiä jo pienestä pitäen. Isäni nimittäin on aina ollut Beatles-fani ja soitteli minulle ja veljelleni jo pienenä Beatleseitä. Voisi sanoa, että olen kasvanut Beatles -kappaleiden tahdissa :) Ja rakastan niitä kaikkia ehdottomasti. Meillä on levyjä ja LP:itä niin paljon, että en edes muista varmaan kaikkia.

Olen tehnyt Beatleseistä joskus ala-asteella esitelmänkin ja silloin tuli tongittua kaikki tieto esiin ja syvennyin bändin historiaan. Sekin puoli siis hallussa :) Mutta Beatles on joka tapauksessa jotain uskomatonta. He uudistivat niin musiikin. Parempi luottaa vanhaan kuin uusiin bändeihin. No en sano, ettenkö muusta musiikista pitäisi, mutta Beatles on aina sellainen varma vaihtoehto ;)

Sanoitukset, melodiat, rytmit... Kaikki on vain täydellistä.

Lempityyppiäni en osaa sanoa. Olen aina tykännyt aika tasaisesti. Ehkä McCartney, jos pitää sanoa ;)
[Olin ERITTÄIN VERISESTI loukkaantunut, kun McCartney oli Suomessa konsertoimassa eikä isä ostanut liput kuin itselleen ja äidille. Se sanoi ettei ollut varma, että kiinnostiko mua. Pyh. Miten niin ei olisi kiinnostanut?]

Jep. En jaksa lempibiisejäkään sen paremmin luetella. Niitä on niin miljoona ja sata. Ja jos luettelisin niitä, niin en osaisi ikinä lopettaa sitä. Ja keksisin koko ajan lisää hyviä biisejä. Joten säästän teidät lukemisen vaivalta enkä kirjoita yhtään lempparibiisiä :D

Rauhanmerkki

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #39 : Huhtikuu 03, 2005, 09:47:07 »
Beatles on suosikki bändini. Luulin, että äitini ja isäni vinyylikokoelma olisi aika tylsä kunnes löysin The Beatles kokoelman! (tosin nauroin hiukan koska siinä luki, että tuttu TV:stä. En tiedä miksi se oli muka hauskaa.) Beatles on loistava ja onneksi laulamme heidän biisejään välillä musiikin tunnilla. Lauloin laulukokeessakin Yesterdayn vaikka ope ei tykänny koska luuli etten osaisi ääntää (pah).
Parhaita biisejä on todella paljon, mutta tässä muutama:
Yellow Submarine
Let it Be
Yesterday
Obladi Oblada
Here Comes the Sun
Elanor Rigby
Hard Day's Night
I Wanna Hold Your Hand

Olen nähnyt Yellow Submarine piirretyn ja se on aivan ihana! Onneksi ei ole migreeniä koska siinä vilkkuivat valot siihen malliin, että! Koko tarina on herttainen, Pepperlandit ja muut.

Nipsutin

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #40 : Huhtikuu 08, 2005, 13:19:17 »
Nosto. ;)

Lainaus
Luulin, että äitini ja isäni vinyylikokoelma olisi aika tylsä kunnes löysin The Beatles kokoelman!

Minun äidilläni on joku Beatles-LP jolla on parikymmentä niiden "hittikappaletta" (O_o). Olen mä sitäkin kuunnellut, vaikka vinyylisoittimen käyttö on huomattavasti hankalampaa kuin "tavallisen".. Se vinyylikiekko oli sellaisessa hienossa Beatles-kuvioisessa suojapaperissa, käytin sen vitosluokan englanninvihon päällysteeksi. ^^

Revolver on vähän paras levy.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #41 : Syyskuu 23, 2005, 00:11:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Nipsutin"
Nosto. ;)

Lainaus
Luulin, että äitini ja isäni vinyylikokoelma olisi aika tylsä kunnes löysin The Beatles kokoelman!

Minun äidilläni on joku Beatles-LP jolla on parikymmentä niiden "hittikappaletta" (O_o). Olen mä sitäkin kuunnellut, vaikka vinyylisoittimen käyttö on huomattavasti hankalampaa kuin "tavallisen".. Se vinyylikiekko oli sellaisessa hienossa Beatles-kuvioisessa suojapaperissa, käytin sen vitosluokan englanninvihon päällysteeksi. ^^

Älkää ihmeessä tehkö mitään löytämillenne vanhoille Beatles levyille ja/tai niiden koteloille! Ne ovat kaikin tavoin arvokkaita!
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
The Beatles
« Vastaus #42 : Syyskuu 27, 2005, 20:00:52 »
Olihan täällä tälläinen <3
Olen rakastanu Beatlesia, ennenkuin tiesin sen edes olevan sitä. Rakastin siis Beatlesin kappaleita jo pienenä, mutten tiennyt ketä ne esitti.
Tuossa muutama vuosi takaperin kun tulin kotiin Beatlesin kirjastosta lainaamani levyt kainalossani ja jätin ne hetkeksi eteisen pöydälle, äitihän innostui täysin ^^ selitti että meillä on tuolla hyllyssä beatlesia lisää (niitä mustai isoja levyjä, mitä ne nyt on nimeltään? *oikosulku*) eipä kuitenkaan ollut, muisti väärin :D
serkkuni kanssa beatles faneja ollaan kumpikin ^^
 Here Comes the Sun ja Help on ihan lemppareita <3

"All You Need Is Love"
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

poro

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #43 : Syyskuu 28, 2005, 21:13:16 »
the Beatles, uusi löytö minulle. Katsoin televisiosta A hard day's nightin ja se oli niiiiin ihana! Beatlesin pojathan oli vielä söpöjä x)
Niin eli Beatles ja sen musiikki. Ihanan leppoisaa ja tunnelmallista. Sanotukset on hyviä, vaikka aika ajoin melko samanlaisia. Ja englantilaiset on niiiiin ihania! :P
Mutta kyllä kyllä, nyt ymmärrän mistä Esa Niemi on aina höpött'nyt puhuessaan Bumtsibumissa Beatleseista ja heidän suuruudesta! x)
GO BEATLES GO GO!!!

Katariina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #44 : Marraskuu 09, 2005, 23:12:23 »
En ole ikinä erityisemmin pitänyt Beatlesista. Mutta nyt olen yllättänyt itseni kuuntelemasta Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band -levyn kolme tai neljä kertaa läpi vuorokauden aikana. Kerta kaikkiaan loistava levy! erityisesti tykkään: A day in the life, Lucy in the Sky with Diamonds (vaikka se onkin aika psykedeelinen) ja Being for the Benefit of Mr. Kite, joka jumittaa päähän soimaan aika rankasti.
Nyt vois tutustuu Beatlesiin vähän paremmin. Erityisesti Magical Mystery Tour-levy pitäis jostaan saada käsiin. Se leffa olis kyllä hieno nähdä..

Kikaya

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #45 : Marraskuu 10, 2005, 15:46:44 »
Tykkään tooosi paljon, vaiken levyä omistakaan.
Kuuntelimme kesällä Beatlesia ihan koko ajan, ja se on fantastinen yhtye.
John Lennon on mahtava tyyppi, varsinkin hänen ihanat lasinsa.
Harmi vain että hänet ammuttiin. :/
Musiikkiin ja Lennoniin on helppo samastua, ja musiikilla on jotain tarkoitustakin. Vaikka bänmdi on vanhanaikainen, se osaa yhdistää nykyajan ja entisyyden.

Miles

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #46 : Joulukuu 23, 2005, 17:21:40 »
No juu..
Bändi on hyvä. Legenda. Omistan kolme levyä, joita kuuntelen silloin tällöin..Paras kappale on kyllä Let it Be...Se on yliveto...=D..
Katselin juuri tuossa eilen illalla. En nyt muista miltä kanavalta tuli, mutta Beatlesista kertovaa dokumenttia. Opin siitä niin paljon uutta Beatlesista, (vaikka en edes katsonut kyseistä ohjelmaa loppuun saakka) että ei kaikkea tohdi muistaa millään...Alkoi käydä jo sääliksi heitä..
Eli siis hehän elivät nuoruutensa soittamalla n.6 tuntia päivässä klubeilla. Jossain päin maailmaa "porno/seksi pitoisella" alueella (en siis muista lähellekään kaikkea niinkuin näette). Varastelivat vaatteita kaupoista. Lääppivät joka ilta/yö eri naisen kanssa. Omistivat salarakkita. Käyttivät paljon huumeita ja niin edespäin...
Tätä pitäisi jatkaa, mutta en ehdi nyt kirjoittaa. Ja toinen syy on että tästä eteenpäin muistan vain pieniä pätkiä dokumentista...

Näin siis tällä kertaa.

(Aurorit poistakaa jos on jollain tavalla asiaton..)

Poissa Browey

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #47 : Joulukuu 23, 2005, 17:34:46 »
The Beatles ei ole koskaan lukeutunut omien suosikkibändieni joukkoon, mutta on kaikkien aikojen menestyneimpänä yhtyeenä äärimmäisen kunnioitettava bändi. Musiikin voimasta parhaita osoituksia ovat Beatlesin kaltaiset bändit, jotka muuttivat musiikin lisäksi maailmaa biiseillään. Bändi saavutti paljon yhdentoista vuoden aikana, mutta mieleen tulee pakostikin, mitä kaikkea Beatles olisikaan saavuttanut, jos se ei olisi hajonnut jo vuonna 1970. Lempibiisejäni bändin tuotannosta ovat muun muassa Yesterday, Let It Be, Something ja Long And Winding Road.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2007, 17:49:37 kirjoittanut Browey »

Katariina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #48 : Tammikuu 14, 2006, 19:52:11 »
Jep. Nyt olen sitten hurahtanut. Totaalisesti.
Magical Mystery Tour-elokuvan oon nähnyt, oli kyllä tosi outo. Tykkään kyllä siitä ajatuksesta että Beatles on tehnyt sen aika lailla itse.
En ole kyllä vielä kuullut edes kaikkia levyjä. Hassua, että olen lukenut kaiken maailman kirjoja ja tiedän kaiken maailman pikkutriviaa, mutta yleensä en edes erota laulaako Paul vai John.. Nyt alkaa pikkuhiljaa erottaa. Mutta silti, biiseissä tykkään siitä, että ne vaan on niin kivoja kuunnella. En yleensä ikinä mitenkään samaistu mihinkään biiseihin; Beatlesin biisitkin on vaan yksinkertaisesti hyviä, ilman mitään omapohjaista tunelatausta, hienoja, kivoja kuunnella, hyviä sanoja, kauniita melodioita, sopivasti rokkia ja balladeja.
On se hieno. Vaikka eihän ne tyypit kyllä mitään varsinaisia roolimalleja voi ainakaan mulle olla, kaikki mahdolliset sekoilut...

Nipsutin

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #49 : Tammikuu 22, 2006, 10:41:39 »
Lueskelen parhaillaan Ray Colemanin kirjaa John Lennon. Onko kukaan kuullut kyseisestä elämäkerrasta? Se on älyttömän mielenkiintoinen. Kirjaa lukiessa tajusin, kuinka paljon pötyä Beatlesista on kirjoitettu muissa aihetta käsittelevissä teoksissa... x_x Ei sitä tietenkään tiedä, onko tässäkin kirjassa jotain virheellistä. Mutta silti.

Kannattaa lukea, jos Lennon kiinnostaa.