Kirjoittaja Aihe: The Beatles  (Luettu 18653 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Tha Lil' Dobby

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/teealdee/twilight.html
The Beatles
« : Maaliskuu 08, 2003, 15:04:08 »
Ju. Loisto bändi. Yksi suosikeistani. Ehkä se kaikkein krikkain tähti.
Levyjä minulla on tällä hetkellä.. 5, joista 2 on tupla levyjä ^^, siis The One, 1967-1970, 1962-1966, Let it be ja The Anthology :).. ainakin. En nyt jaksa mennä penkomaan :p. Olen juuri järjestänyt levyni :p.

Suosikkejani ovat Strawberry fields forever, Penny lane, The fool on the hill, Eleanor Ridgby, stg. Pepper's lonely hearts club ban, Let it be, long and winding road.. ja no, ne oli parhaimmat ^^. Tai.. ehkä jätän luettelemisen sikseen..
Beatlesin musiikki on ihanaa, ja sellaista..leppoisaa? Ja toinen asia, koska yhtye on kuollut, ei tarvitse siitäkään huolehtia :). Ja (ei mitenkään pahalla..) useimmat poika-poppis-bändit ovat eri rasittavia, Beatlesia en selliseksi luokittelisi, koska hehän eivät ollett edes parhaina vuosinaan mitään mallipoikia *g*, ja _he_tekevät_itse_biisinsä_.
Noniin, pointtini ei kuitenkaan ollut miten määritellään poikabändi, vaan, että mitä mieltä, te hyvät ihmiset olette Beatlesista? ^^

Jep. jatkan siitä mihin jäin. Tämä jäi nääs vähän lyhkäksi kun ajatukset katkesivat jälleen ^^.

Juu tosiaan noista biiseistä, useimmin, jos min tykkään jostain bändistä, niin on sillälailla selkeät suosikit, mutta tällä on kaikki niin loistavia, että.. lista on han tuhottoman pitkä. Oikeasti. Ja ne kaikki on niin.. erilaisia.
Ja kiittäkäämme herraa, minun isästäni ^^. Hän se on aina tykännyt Beatlesista ja sitten minä joku kerta otin ja kuuntelin; ja oi mikä autuus. Ja ihan näin off-topiccina, isälläni on aivan loistava musiikkimaku. Ja olen hamstrannut hänen kaikki levynsä, jotka ovat tosiaan näitä kokoelmia, mutta ne ovat aivan uskomattoman hyviä.

Jotkut näistä biiseistä tosiaan saavat minut tippumaan tuolilta, ne ovat niin.. sekopäisiä. Kuten vaikka I'm the warlus *g* kuten Loupe jo sanoikin, varmasti maailman naurettavin biisi. Ei siinä melodiassa sillälailla mitään erityisen hassu ole, mutta ne sanat! Kun kuulin sen ensimmäisen kerran ajattelin vain, että 'joo, ihan mukava biisi..', mutta sitten kun mietin toisen kerran kuunnellessani niin meinasin pakahtua nauruun. voi herrajumala mitä sanoja!

Ja jotkut taas ovat niin ihanan itketääviä ja koskettavia.. kuten vaikkapa Yesterday, Let it be ja the long and winding road, ne on niin.. ihania. Ja sellaisia ..itkettävän ihania.

Ehdin jo luulla, että koko muu maailma on sokeutunut tämän yhtyeen loistolle, mutta kuten arvasin, voin jälleen kerran luottaa vuotislaisiin *g*

Hm. Sivistin itseäni, katsoin 'hard days night'in eestin tv:ltä :p (se näkyy meillä ihan mainiosti :p) ja se oli.. ihan loistava :D. Ringo oli hassu. Jes. Ne eestiläiset teksti olivat vain ärsyttäviä :p. Juh. Mutta joo. Ihan paras.

-TLD

Tuulensisko

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #1 : Maaliskuu 08, 2003, 18:12:40 »
Wihii! Onhan niitä muitakin Beatles-faneja vielä olemassa ^_^. Tähän mennessä en ole törmännyt muihin kuin äitiini ja luokanvalvojaan, jotka ovat molemmat jo lähellä viittäkymmentä vuotta.

"Yellow Submarine" (on ollut siitä asti, kun kuulin sen ensi kertaa kuusivuotiaana) ja "Fool on the Hill" (minä :P ) ovat minun lempikappaleeni.

Olen nähnyt elokuvista "Hard days nightin", "Yellow Submarinen" ja "Helpin". ("Hard days night" oli paras ^_^)
Olen lukenut yhdeksän eri Beatles-kirjaa. Kirjoitin englannin esitelmän Beatleseista. Sen piti olla kolme sivua, minulla oli yhdeksän... :roll:

*soittaa siitä samasta vanhasta soittorasiastaan, joka vieläkin on työpöydällä "Yesterdayta"*

En osaa nyt sanoa enempää ja minun pitää sitä paitsi mennä syömään, niin että kirjoitan myöhemmin lisää. Heippa!

Loupelune

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #2 : Maaliskuu 08, 2003, 19:50:20 »
Dear me, jo olikin aika saada tästä aiheesta topic.

Minä jumaloin Beatleseja, olen fanittanut niitä varmaan jostain kolmannelta luokalta. Aloin kuuntelemaan niitä melkein puhtaasti siitä syystä, ettei kukaan muu lähipiiristäni kuunnellut samaa (sillon oli Spice Girls-buumi menossa). Ikinä en ole mennyt "iik iik John on ihana", mutta ah, se musiikki. Covereita lukuunottamatta kaikki biisit itsekirjoitettuja, musiikkityyli ja sanoitukset laidasta laitaan, tunnelmaa äärimmäisen hymyilytyttävästä äärimmäisen itkettävään. Viime aikoina on tullut kulutettua saksofonia poikkeuksellisen paljon kun löysin kunnon nuottikirjan...

(Vielä viime kesänä riparilla kaksi tyttöä kauhisteli aivan järkyttyneinä "Siis et sä oikeesti voi kuunnella jotain Biitlesiä...Ootsä tosissas?" ja se oli äärettömän ärsyttävää)

Bändi soitti niin kauan, että biisejä löytyy laidasta laitaan. Itse pidän vähän myöhemmän ajan ('65->)  tuotannosta enemmän kuin niistä ihan vanhoista. Osaan/tiedän/tunnen lauluja sen verran paljon, että parhaita on hankala luetella, mutta... The long and winding road on älyttömän kaunis, Eleanor Rigbyssa ja Nowhere manissa on hienot sanat, I am the warlus on ehkä maailman sekopäisin biisi ikinä, Strawberry fields foreverissä on asennetta, Something on maailman kaunein rakkauslaulu  ja Yesterday ja Let it be on klassikkoja.

Minulla on muutamia levyjä, The One, Yellow Submarine, Beatles Anthology 1. Elokuvista olen nähnyt vain "I want to hold your handin" jota nyt ei välttämättä voi edes lajitella beatles-leffaksi kuin aihepiiriltään.

Tulipas tilitys.

Ja Ringo Starr on suloinen.

Kuuttis

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #3 : Maaliskuu 08, 2003, 21:19:24 »
(Olenko jo kertonut että ihkutan Hediä? Siis Vuotiksen? ^_^. Niinkuin että tuli vain mieleen... :))

Ah. The Beatles. Siivosin edellisen tekstin pois, se oli niin rönsyilevä. Niin. The Beatles. Nyt kun siitä pitäisi kirjoittaa, ei keksi mitään kirjoitettavaa. No. Anyway. Beatles on toinen lempibändini, Placebon kanssa.

Aloin kuunnella Beatlesia aktiivisemmin vasta viime vuoden lopulla -toki olin sitä ennenkin kuullut ne "pakolliset" All you need is love:t, love me do:t ja Let it be:t. Lempparilevyni on ehkä Sgt. Pepper's, joka on niin... kokeileva. Abbey Road on myöskin hyvä. Tosin ehkä kokoelmalevyt vievät sittenkin voiton :D (Jos tuo tarkoittaa sitä etten ole real fan, niin en sitten ole...) Um. Juu.

Mikä on hienointa ehkä Beatlesista, että he kaikki olivat erilaisia, jotka kuitenkin puhalsivat yhteen hiileen. Jokainen teki osaltaan Beatlesista sellaista, joka se oli. Beatles oli jäsentensä summa. (syvämietteistä). Lempparini on John, joka oli älykäs, mutta samalla hauska (kuolin nauruun monta kertaa lukiessani kirjaa John Lennon panee omiaan). Lisäksi hän teki monia upeita biisejä, I am the walrus, Across the universe, Day tripper... Tykkään kyllä paljon Ringostakin, se oli niin suloinen! Ii! Meijjän rumpali! Ei uskoisi, että se on vanhin beatle. Ja jos Hede oli päättänyt antaa lapselleen joskus nimeksi Ringo, niin minä olin päättänyt antaa koiralle nimeksi Ringo. Ajatelkaa nyt miten suloinen joku keskikokoinen... koira (pistäisin rodun jos tietäisin mitä rotua haen), nimeltä Ringo! Ih! Tykkään mielettömästi myös Georgesta (joo joo, myönnetään; se oli hirveän komea.) Ainakin alussa, anyway. Ja senkin biisit on ihania; Something on jumalainen, While my guitar gently weeps on yksinkertaisesti ihana , Here comes the sun on ihanan keväisen aurinkoinen... Ih. Tykkään kyllä jonkun verran Paulistakin, tekihän hän sentään monta klassikkobiisiä (Let it be, Eleanor Rigby, Yellow Submarine).

Tästä saa sellaisen kuvan, että olisin hirveä Hedefanaatikko, mutta se oli ihan oikeassa, että Beatles teki mielettömän monipuolista musaa. Ja kahdeksan vuotta on lyhyt aika. Verratkaapa vaikka jotain Day Tripperiä Penny Laneen, tai A day in the Lifeä I am the Walrukseen. On siinä aika paljon eroa. Lisäksi ne diggasivat paljon bluesia, mikä on plussaa. Blues on ihana musiikkilaji, ja kyllähän esmes Love Me Dossa voi blues-vaikutteet aistia. Lisäksi John Lennon on huuliharpunsoiton haparoivan alkuni innoittaja :)

Lempparibiisejäni ovat luultavasti Here Comes The Sun, I am the walrus, Eight Days A week, Day Tripper, A day in the life, Eleanor Rigby, Yesterday, Across the universe... ^_^ Yesterdayn tekee miljoona kertaa liikuttavammaksi sen, että sen oli Paul kirjoittanut kuolleelle äidilleen. Ajatelkaa nyt. Why she had to go I don't know... Jostain syystä on itku lähellä jo nyt kun ajattelee. :'( Mutta koittakaapa laulaa Yesterdaytä Scrambled Eggsillä! :D :D :D Hahahahaa!

Joo. Jumalainen bändi.

edit. Oo! Oo! Lainasin Revolverin kirjastosta, ja rakastuin täysin. Oi mikä levy! Rakastan! Aivan ihana. <3 I'm Only Sleeping, And Your Bird Can Sing, For No One, She Said She Said, Here There And Everywhere... Oh.

-Kuuttis

Poissa Remy Sharpe

• Sharpukkaliini
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
The Beatles
« Vastaus #4 : Maaliskuu 08, 2003, 21:35:22 »
Ah, Beatles. Vanha kunnon. Klassikko.
Hyviä biisejä. En tosin ole kuullut kovin montaa. Yesterday on loistava. Beatleseista kuultuani aloin kuuntelemaan myös muuta saman tyyppistä musiikkia. Rolling Stones, The Turtles...
Kuolemani haittaisi mitä suurimmissa määrin aikomustani elää ikuisesti

Micla Boffin

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #5 : Maaliskuu 08, 2003, 22:18:08 »
Joo..tottaa...Beatles, ihan mukava bändi!
Let it been voisi kuunnella tuhat kertaa peräjälkeen, niin että soitin lopulta pimahtaisi!
En tunne Beatlesilta paljonkaan biisejä. Olen toki kuullut jonkun verran, mutta en yleensä lue laulun nimeä tai sanoja  :wink:

Kerran luokkalaisemme pojat pitivät esitelmän Beatlesista. Esitelmä loppui siihen, kun ne kertoi että se "keulahahmo" (tai joku niistä, whatever) ammuttiin sinne lavalle.
Kauheeta.
Joku bändin jäsenistä oli sanonut, että he ovat kuuluisimpia kuin Jeesus, ja sen takia jotkut maat alkoivat vihata Beatlesia ja tuhoamaan kaikkea Beatles-kamaa...

Tai jotain.

Joskus kuuntelen levyä huvikseen tai mielenkiinnosta, ja silloin tulee mieleen mitä naapurit ajatelee kun yläkerta jytisee....!^_^

Tuulensisko

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #6 : Maaliskuu 08, 2003, 22:45:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Zera"
Esitelmä loppui siihen, kun ne kertoi että se "keulahahmo" (tai joku niistä, whatever) ammuttiin sinne lavalle.
Joku taisi erehtyä tai sekoittaa asiat toisiinsa. John Lennon ammuttiin 8.12.-80 klo yksitoista jotakin oman kotitalonsa edessä. Hän oli neljäkymmentävuotias. Ampuja oli meilisairas Beatles-fani, joka ensin pyysi Johnilta nimikirjoituksen yhteen LP-levyyn ja siten, kun tämä kääntyi kotiovellensa päin, hän ampui viisi laukausta. John otti muutaman askeleen, kuin ei olisi edes huomannut luoteja ja rojahti sitten maahan. Hän kuoli ambulanssissa matkalla sairaalaan. Ei, en minä ollut itse paikalla, mutta olen lukenut tuon saman tapahtuman eri elämänkerroista liian moneen kertaan. Se on järkyttävää...
Eräs Beatlesien tuttu, joka kirjoitti myös kirjan yhtyeestä, kertoi, että John oli ollut hyvin taikauskoinen ihminen. Hän oli kerran laskenut oman kuolin päivänsä numerologian avulla. Hän oli laskenut kuolevansa kaksi kuukautta syntymäpäivänsä jälkeen, päivänä, jonka päivämäärässä olisi numero yhdeksän. Tätä ajatellen hän erehtyi yhdellä päivällä, koska hän oli syntynyt lokakuussa ja kuoli joulukuun kahdeksas. Mutta muistakaa, että kellon aika oli jo yksitoista yöllä ja tapahtumapaikka NY. Liverpoolissa, Johnin syntymä kaupungissa, oli jo 9.12.
On myös olemassa huhu, että Johnia ja Yokoa olisi varoitettu menemästä kahdeksantena päivänä ulos. He päättivät kuitenkin mennä illalla limusiiniajelulle. Ja niin siinä sitten kävi.

Tuollaiset asiat ovat järkyttäviä.

Lainaus
Joku bändin jäsenistä oli sanonut, että he ovat kuuluisimpia kuin Jeesus, ja sen takia jotkut maat alkoivat vihata Beatlesia ja tuhoamaan kaikkea Beatles-kamaa...
Kyseessä oli John. Ihmiset ymmärsivät hänen sanansa väärin ja tämä aiheutti vakavia ongelmia, etenkin USA:n kiertueella, joka meinattiin perua tämän takia. Yhtye sai useita tappouhkauksia.

Jaa, minäkö luen liikaa Beatlesista :roll: ?

siunattu

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #7 : Maaliskuu 22, 2003, 14:54:01 »
Muokkaan tätä nyt vähän.

Beatles on beatles. Loistavaa musiikkia, todellakin. Ei voi oikeastaan muuta sanoa. Se on sellaista musiikkia, mitä kuuntelee joka tunnelmassa melkein. On niin monen laista. Tutuistuin tähän bändiin oikeastaan isäni kautta, joka tietenkin on vanha kuuntelija. Tein myös vuosi sitten siitä musiikinasitelmän, eli silloin oli hieman pakko etsiä tietoa. Lähinnä kyllä bändin taustoihin ja jäseniin, enpä niinkään musiikkiin.

Eeps. Se on sellaista söpöistä musiikkia.

Goldilocks

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #8 : Huhtikuu 11, 2003, 12:37:09 »
Juuh, pakko vastata tähän! Beatles on yksi maailman historian loistavimmista bändeistä. Levyjä minulla on muutama(n 5, voisi olla enemmänkin :D ) ja olen kuunnelut beatleja nytn.3 vuotta..
Vain yhtä suosikki biisiä en osaa sanoa, mutta hyviä ovat mm. I'm the Walrus, Strawberry fields forever ja Lycy in the Sky with Diamonds...(ei viitsi mitään hirveää biisi listaa tähän laittaa...)
"Paras" beatle on ehdottamasti John Lennon, jonka soolo albumeita mulla on Plastic onno Band, Double Fantasy ja pari kokoelmaa.

Poissa jenan

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
The Beatles
« Vastaus #9 : Huhtikuu 11, 2003, 17:48:30 »
Minun paksuun päähäni ei nyt oikein meinaa mahtua mitä hienoa Beatlesissä on tai on ollut. Tai hieno on väärä sana, erikoinen olisi kai parempi.

Myönnän, että en omista erityisesti Beatles-levyjä enkä siis ole kuullut lähellekään koko tuotantoa, mutta ei tuo nyt niin erityistä ole. Musiikki menee, mutta ei ole sen kummoisempaa kuin monen vähemmänkään suosiota saaneen bändin musiikki..

En hauku beatleja, kamalampaakin musiikkia löytyy [ja paljon], mutta myös niin paljon parempaa.

*luikkii beatles-faneja karkuun queeniä hoilaillen*

Isabella

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #10 : Huhtikuu 14, 2003, 17:14:21 »
Aah. Vanha kunnon Beatles. Tätäkin on tullu kuunneltuu ihan pikkulapsesta asti. En omista muista levyjä, kuin punasen tupla-älppärin. Mutta se riittää. Siinä on kaikki tarpeellinen: She Loves you, You´ve got to hide your love away ja In my life. (In my life:n pianosooloa jaksaa kuunnella uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.. :wink: )

Tietokoneella mulla on viel Free as a bird. Onko totta, et se julkastiin vasta pari vuotta sitten? (muut beatlet oli löytäny vanhoja Johnin tekemii nauhoja ja muokannu niistä biisin tms.) Te kovat Beatlefanit, valaiskaa minua tietämätöntä. Kiitos.

Eleanor Deephallow

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #11 : Huhtikuu 14, 2003, 21:18:07 »
Jopas on merkillistä!Jaa niin mikä,no että täältäkin jopa löytyy Beatles vaneja.Itse olen ollut poikien fani jo viitisen vuotta ja loppua ei näy!
Kaikki leffat on tullut katsottua muutaman kerran(Help!ehkä noin nelisenkymmentä kertaa)..
Kaikki levyt tietenkin on ja paljon oheiskrääsää(purkkakuvia 60-luvulta,Mutsin Beatles mekko,julisteita,lp-levyjä,videoita,dvd,figuuri(Paul ja Glove),erinäisiä Beatles lehtiä jne.)
Isältä lainasin kerran Beatle poikien With The Beatles levyn(kun bongasin heidät Beatles anthology Tv sarjassa)ja olin myyty!Sain levyn omakseni ja sittemmin ostin kaikki levyt niin cd:inä kuin lp:inäkin.
Heidän musiikkinsa oli jotenkin niin erilaista kuin muitten "Mainstreem" yhtyeitten kama,että se upposi tähän herkkään sieluun oikein kunnolla!
Suosikkeja on paljon,mutta suurimmat ovat Here come´s the sun,Eleanor Rigby,Across the universe,Strawberry fields forever,hey bulldog jne.jne.

Beatles 2-day,2-morrow=4-ever!!!

Iraida

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #12 : Toukokuu 01, 2003, 15:29:07 »
En ole Beatles-fani. Mutta olen kovaa vauhtia faniutumassa. Aika kauan sitten tulleen, John Lennonin kuolemasta kertoneen dokkarin jälkimainingeissa aloin kuunnella The Beatlesia. Innokkaana lainailin kirjaston levyjä muutaman kuukauden ajan, mutta jotenkin tämä lopahti. Varmaan jonkun toisen bändin takia.

Nyt olen alkanut uudestaan kuunnella näitä levyjä, kiitos ystäväni äidin. ^^ Kuuntelimme kerran ystäväni kotona Beatlesia jonkun klassisen orkesterin soittamana, ja menetin sydämeni Eleanor Rigbylle. Kotona latasin sen koneelleni ja hupsista keikkaa; yhtäkkiä koneeni on melkeinpä täynnä tätä upeaa musiikkia.

The Beatles tosiaan haastaa nykyajan muoviset ja epäaidot bändit ja voittaakin ne mennen tullen omalaatuisella ja itsetehdyllä musiikillaan. Olen erittäin iloinen siitä, että löysin tämän yhtyeen musiikin. Rakastuin siihen välittömästi. Harvat ystäväni tajuavat Beatles-innostustani ja yleensä keskustelenkin musiikkimaustani ystävieni vanhempien kanssa. ^^

The Beatlesien levyjä en omista (kaksi on kuitenkin ladattuna koneelle ja kovassa käytössä). Nyt säästelen kuitenkin rahaa taannoin ilmestyneeseen kokoelmaan.
Suosikkibiisejäni - jotka eivät siis ole parhaita, vaan suosikkejani, koska kaikki Beatlesin biisit ovat loistavia - ovat Eleanor Rigby, Penny Lane, Stawberry Fields Forever, Lucy In The Sky With Diamonds sekä Let It Be.

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #13 : Heinäkuu 02, 2003, 15:28:34 »
Lempibändini, The Beatles!

Minulla on vain yksi levy, sellainen punainen jossa on keltainen ykkönen kannessa ja levyllä on 27 ilmeisesti jollekin listalle päässeitä lauluja.

Paperback writeriä voi kuunnella uudestaan, uudestaan, uudestaan, sitten väliin Yellow Submarinea, Helpiä, Yesterdaytä, Hey Jude, Something, Love me do, minkä jälkeen vielä Eight Days a week ja Eleanor Rigbyä sekä *villiintyy* I feel Fine...

Yellow  Submarine on ainut leffa jonka olen nähnyt.
"I've got a hole in my pocket." ^^

Mahtava bändi, Lennon taitaa olla suosikkini.
(Lennonin Imagine on ihana kappale!)

Karen Hill

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #14 : Heinäkuu 03, 2003, 11:44:26 »
The Beatles. Ikuinen ykkönen, Legenda, Number One.

Isäni on fani. Joskus sitten vain kiinnostuin itsekin. Musiikissa on aivan omanlaistaan lumovoimaa. Se on aina jotenkin kovin leppoisaa, tulee kevyt ja iloinen olo,vaikka sanat olisivat vakavatkin. Lisäksi musiikki herättää minussa sen "hyvän puolen", joka haluaa parempaa huomista kuin hullu puuroa.

Meillä on Beatles-levyjä jonkin, verran, ei kaikkia, mutta kuitenkin. Itse olen kuunnellut enimmäkseen sinistä ja punaista, koska ne ovat loistava läpileikkaus yhtyeen kehityksestä. Help! elokuvan katsoin yhdessä vaiheessa kerran viikossa.

Lepibiisejäni ovat Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, Lucy In The Sky With Diamonds, Eleanor Rigby, Norwegian Wood, Drive My Car, The Long And Winding Road ja Strawberry Fields Forever. Ja tietenkin Michelle, Let It Be ja And I Love Her. I am the Walrus, Nowhere Man, Ob-La-Di, Ob-La-Da ja Revolution.

Olen surkea suosikkien listaaja, koska mulla on aina niin MONTA lempparia... :)

ozmonaut

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #15 : Heinäkuu 05, 2003, 14:35:39 »
The Beatles on huippu!
Niiden musiikki on sellaista rauhoittavaa ja helposti kuunneltavaa...
Kaikki kappaleet on hyviä, mutta "Let it be" on yksi parhaista ;)

Poissa Liina

• Kaihomieli
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
The Beatles
« Vastaus #16 : Heinäkuu 07, 2003, 15:26:04 »
Aah, Beatles on niin ihanaa.

Michelle, Michelle on kaikista paras kappale. Siitä tulee niin muistoja mieleen. Ja Yesterday myös. Kaikista Beatlesin kappaleista tulee ihania muistoja mieleen. Tutustuttiin Ranskalaisiin poikiin, niillä kuunneltiin Beatlesiä. Nyt ne ovat muuttaneet takaisin Ranskaan, ja muistot jäivät. Ja Beatles. Jos nyt tässä kuuluisi Michelle, en varmastikkaan pystyisi kuuntelemaan sitä silmät kuivina.

Ihanaa musiikkia.
Soittaako lehmus, laulaako satakieli?

Birkin

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #17 : Syyskuu 10, 2003, 20:28:29 »
Ah, Penny lane ja kumppanit.

Ihanempaa musiikkia saa hakea. Kappaleet ovat ikinuoria ja niissä on hauskoja yksityiskohtia. Beatlesin musiikista kuuluu tekemisen riemu. Kappaleita on laidasta laitaan, haikeasta lupsakan iloisiin, joten jokapäivälle varmasti löytyy kuunneltavaa. Minä tulen aina ihan järjettömän hyvällepäälle kun kuuntelen Beatlesia. Kun kuuntelen sitä rupean välillä, ihan huomaamattani hymyilemään kuin naantalin aurinko.
Kerran kävellessäni kirjastoon kuuntelin ko. bändiä ja naamalleni oli tietysti levinnyt iloinen virnistys. Sillä matkalla kaikki (lukuun ottamatta muutamia tylsämielisiä ihmisiä) hymyilivät minulle. Sanotaan, että hymy kirkastaa päivän. Ajatelkaa huviksenne, kuinka onnellinen olin saapuessani määränpäähäni. Ja luulempa, että ne, jotka olivat kävelleet minua vastaan olivat ainakin pikkiriikkisen paremmalla tuulella.

Hyvästä musiikista tulee hyvälle päälle:)

Poissa mimmu

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #18 : Syyskuu 11, 2003, 16:03:07 »
Olen saanut Beatles-manian. Tai no en kovin pahaa mutta ennen levylauteseltani löytyi vain joitan "klassikkoja" kuten penny lane  tai yesterday. Nyt sitten olen kai perehtynyt tähän paremmin. En voi kieltää, tämä johtuu lähinnä Leenan intoilusta jolloin oli ihan pakko ruveta kuuntelemaan Beatlesiä listaykkösiä tarkemmin. Ja nyt olen kuunnellut läpi lähes kaikki cdet mitä olen kokoonpanolta käsiini saanut ja rakastuin. En oikeasti voi käsittää. Mutta...kuitenkin.

Hassua tässä on se että äitini oli nuorena beatles-fani. Ja arvatkaa millainen muistelu alkoi kun vaadin että kuunnella beatlesia automatkalla. Siinähän tylsistyi kuoliaaksi, "ja muistatko, tämä soi sillon kun..plaaplaa plaa"- Tämä musiikki ELÄÄ! Vaikka se onkin tehty kohtuu kauan aikaa sitten. Ja tämä iskee paljon enemmän kun joku tämän hetkinen räminä.

Onhan tietysti vähän hassua selittää kuuntelevansa tätä, koska ainakin meidän koulussa tästä saa hassun kumien kohotuksen ja paljon kummia katseita. Mutta ei se mitään, siten jaksaa hymytä koko päivän. Vaikkakin ei Beatles ole pelkkää ilomusaa. Ehdin koulumatkallani kuunnella tasan yhden biisin ja yleensä se on joko Hansonia tai Beatlesia, mikä johtaa siihen että aamuista hyminääni kaverini kutsuvat Hanbea-virneeksi, joka joko ärsyttää tai saa hymisemään. Yleensä jälkimmäistä:)

Olen siis sitä mieltä että tämä on ihan helmi. Ja pidän paljon. Ja Kiitos tähän tutustuttamisesta kuuluu Leenalla, jolle iso kiitos!*halirutistaa sen*

*Hyms*

np. The Beatles- Love me do
Everything in this room is eatable. Even I'm eatable.
But that is called cannibalism, my dear children, and is in fact frowned upon in most societies.

Excelsior

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #19 : Syyskuu 16, 2003, 17:51:14 »
Beatlesit on mahtavia!
Vaikken varsinaisesti niitä fanitakkaan niin on monta kappaletta kyllä löytyy koneelta.
Niitten musiikki on, jotenkin niin leppoisaa. Huolista vapaata, kaunista ja ennenkaikkea tarttuvaa!
Suokki kappaleita on Liet it be, Yesterday ja Ob-la-di Ob-la-da.
Yesterdayn osaan ulkoa, lähinnä ylä asteen mussan tuntien takia joilla se laulettiin noin joka toinen tunti...

Let it be soi päässä koko päivän jos sitä kuuntelee aamulla. Mutta ei se mitään! Niin hyvä kipale.
And when the brokenhearted people living in the world of dreams...
There will be an answer, let it be.

Prima! (liikaa saksan tunteja)

Ob-la-di Ob-la-da taas on sellainen nonsense kappale jota voisi kuunnella yhä uudestaan ja uudestaan. ;p
Hauska!

Poissa Tohvelieläin

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #20 : Syyskuu 17, 2003, 17:46:16 »
Beatleseilla on älyttömästi hienoja kappaleita, mutta valitettavasti materiaali on ailahtelevaa. Useat sanoitukset ovat syvällisiä ja filosofisia, mutta liian usea kappale on "hey baby"-tasoa. Varsinkin bändin varhaisempi tuotanto on liian Rock 'n' Rollia makuuni.

Hienoja kappaleita on Across the Universe, Eleanor Rigby, Julia, Strawberry Fields Forewer, Yesterday, And I Love Her, The Long And Winding Road. Let It Be kylläkin hiukan toistaa itseään...

Poissa Bambi

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #21 : Syyskuu 23, 2003, 23:23:57 »
Niin varsin legendaarinen bändi.
Joskus vuosi sitten lainasin levyn kirjastosta ja nyt osaan tunnetuimpien kappaleiden sanat ulkoa (mutta siitä ei puhuta ^^)
En ole fani mutta en todellakaan herrojen työtä pilkkaakkaan.

Musiikki on sellaista leppoisaa kuunneltavaa. Ei mitään ihmeellisiä sydeemejä joten musiikkiin ei tarvitse mitenkään erityisemmin keskittyä.

Olen sitä mieltä että Yesterday on aivan ihuna kappale, jota on hauska soitella kun on surullinen.
All you ever wanted was love
But you never looked hard enough

Hattara

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #22 : Lokakuu 04, 2003, 14:31:36 »
Deletoin koko viestin, sekava kun oli (en kyllä takaa, että tästä tulee yhtään edellistä selkeämpää). The Beatles on ehdottomasti lempibändini, heillä on musiikkia laidasta laitaan ja joka mielentilaan. Itse omistan kokoelmalevyt One ja Antohology 2-3. Albumeita minulle on myöskin kasaantunut; Abbey Road, Revolver, Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band sekä uusi Let it be... Naked. Lempparini taitaa olla Revolver, jolla ei ole ainuttakaan huonoa biisiä ja todella upeita melodioita, mutta pidän myös erittäin paljon erityylisestä ja kokeilevasta Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band -levystä (ja se kansi on hiano). Leffoista olen nähnyt vain ja ainoastaan Help:in, joka on kerrassaan hurmaava (adjektiivien keksimis tulppa); Ringo on uskomattoman hyvä näyttelijä (ja se sormus) ja yksi omituisimmista kohtauksista oli se, kun vessan käsienkuivaaja (semmoinen puhallin - tai mikä onkaan) imi poikien takeista hihat ja Georgelta paidan O.o. Ai niin, ja Paulin ihmeelliset seikkaulut lattialla (ihkuttaa). (Ja onhan minulla Antohology dvd:t, jotka tosin eivät mitään elokuvia ole.)

Beatlesin musiikista siis. Pojat (tai, miehiähän he silloin jo olivat) tekivät todella upeita kappaleita ja oikeita klassikkoja, kuten Let it be, Yesterday, Something jne. Minulla on suunnattomasti lempikappaleita Beatlesilta, joten on todella vaikeaa eritellä niitä kaikkein parhaimpia, mutta pidän erityisesti näistä; Strawberry fields forever, A day in a life, The long and winding road, Across the Universe, Maxwell's silver hammer, Eleanor Rigby, Here there and everywhere, While my guitar gently weeps, I am the walrus, You never give me your money... näitä on enemmän kuin jaksan kirjoittaa. Kyllähän Beatlesin alkuajankin kappaleetkin ihania ovat, semmoisia mukavan pirteitä. Mutta loppuajan (ja keskiajan? O.o) biiseissä on todella ihania melodioita sekä kauniita ja hassuja sanoituksia.

Jos Beatleista on valittava lempijäsen, niin se olisi kaiketi John, jota arvostan suunnattomasti ja jonka lauluääni on kerrassaan (miksi käytän koko ajan sanaa kerrassaan) ihana. Georgekin teki todella kauniita lauluja, kuten Something, While my guitar gently weeps, All things must pass, Here comes to sun, joista jälkimmäistä on mukava talviaikaan kuunnella. Georgellakin oli kaunis ääni, eikä hän pahan näköinenkään ollut. Ringokin, kuten Hed ilmaisi, on aikamoinen söppänä ja hän lauloi monissa loistavissa biiseissä, kuten Yellow submarine, With a little help from my friends, Good night ja teki itsekin hyviä kappaleita (Octopus's Garden, Don't pass me by. Paulilla taas on uskomaton taito tehdä kauniita sävellyksiä (yritän päästä eroon siitä, että mielestäni Paul näyttää eräältä luokkamme tyypiltä - tai toisinpäin).

Dirty Cinderella

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #23 : Lokakuu 20, 2003, 17:05:57 »
Ihanaa, että maailmassa on vielä Beatles-faneja!
 Musta tuli Beatles-fani, kun olin seiskalla, mutta olin tietysti kuullut heidän biisejään jo kauan aikaisemminkin. Yellow Submarinesta olen(kuulemma) tykännyt ihan pienestä saakka, ainakin niin isäni väittää...
 mun mielestä John Lennonilla on äärettömän kaunis ääni. Siis se on sellainen pehmeä ja...kaunis! ei oikein muuta voi sanoa! Lisäks Paul McCartney ja Lennon oli molemmat todella suuria musiikillisia neroja. SUosikki beatlesinin on aina ollut kuitenkin George Harrison, koska hä on varmaan se kaikkein tuntemattomin Beatle, vaikka tekikin ehkä Beatlesin kauneimman biisin, While my guitar gently weebs (jolla muuten soittaa kitaraa myöskin Erick Clapton). Suosikki biisejäni on hyvin monta, mutta pistän niitä nyt muutaman.

While my guitar gently weebs (Mä rakastan sitä kitarasooloa, jossa Clapton ja Harrison soittaa kilpaa kitaraa... Mahtava!!!)

I am the walrus tähän liittyy tosi hauska tarina, mutta mä en nyt viitsi rasittaa teitä kertomalla sitä... Pidän tästä todella paljon, yks maailman parhaist biiseistä! Tiesittekö muuten, että biisi koottiin kolmesta Lennonin kesken eräisestä biisistä?)

Let it be (klassikko! yksinkertaisesti kaunis ja mahtava biisi!)

Across the Universe (Lennonin ääni! siis se sopii niin hyvin tähän kauniiseen, kauniiseen kappaleeseen!)

kyllä näitä on sitten vaikka kuinka paljon, mutta ilmeisesti mun täytyi sitten luetella koko beatles tuotanto 65-vuodesta eteenpäin... Olihan ennen sitäkin hienoja biisejä vaikka kuinka paljon!!!!

tsiksi

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #24 : Marraskuu 13, 2003, 23:11:09 »
Beatles = aivan mahtava.

Oijoi, ei oo kauaakaan kun aloin tykkäämään beatlesistä aivan kunnolla. Kuuntelin isän jotain beatles cdtä ja pidin kovasti. Koneella on jotain mp3sia. Mikään true-fani en välttämättä ole. Mutta heidän musiikkia rakastan.

Cditä itsellä ei ole. Isällä on monia. Niitä voin pölliä aina silloin tällöin ja kuunnella. Ihana beatles !

Colin Kriivi

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #25 : Joulukuu 18, 2003, 16:48:55 »
The Beatles... ei voi muuta sanoa, kuin että mahtavaa musaa! Mun lempibändi, eikä ilman syytä.

Beatlesin musiikki on, kuinka sanoisin, taivaallista. Sitä voi kuunnella vaikka viisi vuotta yhtä soittoa ja aina se tehoaa. Pelkkiä klassikoita kaikki tyynni.

Ainoa musta lammas: Come together. Mitä ihmeen rumpujumputusta.. En tykkää siitä kappaleesta yhtään.

Levyjä? Pidän eniten kokoelmalevyistä, joihin on koottu parhaat palat. Sitten mulla on panhuiluversiona (by Guillermo S------ en muista). Se on hyvä levy. Sitten olen lainannut cd-kirjastosta muita levyjä.

Hyviä kappaleita ja miksi ne on niin hyviä:
Let it be: Ah, niin haikea, tulee aina mieleen kun ne laulo sen yhen beatlen (olisko ollu Ringo Starin) vaimon hautajaisissa tai jossain, en muista missä. Melodia on Super! Varsinkin panhuiluversiona.

I want to hold your hand: Tosi kiva melodia. Ehkä paras Let it be:n jälkeen, tosin kaikki tässä esitetyt on tosi hyviä!

Yellow submarine: Tykkään marssimusiikista, ainakin tässä muodossa. Tosi hauska.

Hey Jude: Sattuko joku näkemään Naurun Paikka -ohjelmassa kun Hugh Laurie esitti tämän kappaleen? Tosi hyvä versio!!!

Love me do: "Love me doo-oo-o-o-o-o o-oo...." Vau mikä venytys!

Can't buy me love: Hyvä rock-biisi.

Ja kaikille, jotka eivät vielä ole vakuuttuneet Beatlesin parhaimmuudesta, tässä muutama pop-taivaan ennätys:

Kaikkien aikojen myyvin yhtye
EMI on arvioinut, että Beatlesin levyjä ja kasetteja on myyty tähän menneessä yli miljardi kappaletta [eli noin kuudesosa maapallon väkiluvusta]. Vuoteen 2001 mennessä Beatlesin albumeja oli myyty pelkästään USA:ssa 163,5 miljoonaa.

Eniten ykköspaikkoja albumilla
Beatlesin albumi 1 on ollut 13.11.2000 alkaen musiikkilistojen ykkösenä 35 eri maassa.

~Guinnes World Records 2003

Beatles on PARAS!

Firena

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #26 : Joulukuu 18, 2003, 19:02:10 »
The Beatles on PARAS bändi!Omistan sen "White Cd"(30 kpl) ja pian "1"-levyn(27kpl) :)
Aion myös hankkia "Let it be...naked" ja monia muita =D

Rakastan Beatlesin musiikkia, mutta fanius on kestänyt vasta muutaman kuukauden O_O
"Ob-la-di ob-la-da" on kyllä loistava kappale ja "Yesterday"
The Beatles on ehdottomasti legenda musiikkimaailmassa, eikä se kuole koskaan.

The Beatles on palvottava yhtye.

www.thebeatles.com  <--- :D Niiden sivut ja viralliset sellaiset.

Liverpooliinhan pystytetään Beatles-hotelli, jossa on mm. niiden kuvia paljon.Niiden lavojahan on huutokaupattu ja he halusivat kerran vilmata LOTR:n.Näitä uutisia voi käydä lukemassa maikkarin viihde sivuilla "Beatles the" hakusanalla :)

www.mtv3.fi/viihde/musiikki

Poissa C'anossa

• Sulo-otus
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
The Beatles
« Vastaus #27 : Joulukuu 19, 2003, 15:01:39 »
Tykkään, kyllä.

Monet kappaleet ovat loistavia kaikessa yksinkertaisuudessaan. Kun kuuntelee esimerkiksi 'Love me do'n sanoja, niin ei voi kuin ihmetellä miten bändi sai sellaisen suosion. Mutta toisaalta 'Love me do' on aivan mahtava kappale. Pidän eniten juuri näistä alkuaikojen kappaleista (mikä kyllä luultavasti johtuu siitä, että omistan vain sen punaisen kokoelmalevyn). Tuolla kaksoisCD:llä ei ole yhtään huonoa kappaletta. Erityissuosikkeja on hyvin vaikea erotella, mutta ehkä aavistuksen ylitse muiden nousevat sellaiset kappaleet kuin 'All my loving', 'Help', 'Eleanor Rigby', 'She loves you' ja tietysti 'Let it be'. Nämä perinteiset siis:)

Yhden elokuvan olen nähnyt, Hard Day's Nightin. Ja tykkäsin. Se on niin hauska. Jotenkin tuntuu hassulta ajatella että nämä tosiaan ovat Paul, John, George ja Ringo eivätkä mitään näyttelijöitä. Höh, en osaa selittää...
Fly me to the moon.
Let me sing among those stars.

Kuuttis

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #28 : Joulukuu 28, 2003, 02:08:40 »
Muuten -tästä Let It Be... Nakedista. Omistaako kukaan? Itse voisinkin hankkia, ainakin Anthology kolmosen akustisista versioista kyseisen levyn (Let It Be) biiseistä pidin kovastikin, ja itseasiassa petyin kovasti kuullessani mm. Across The Universen mahtipontisuuden sinisellä tuplalla. Rakastin niitä akustisia versioita... Kuitenkin, omistaako kukaan Let It Be... Nakedia, ja mitä pidätte?

-Kuuttis

Hattara

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #29 : Joulukuu 28, 2003, 22:57:37 »
Minulla tuo Let it be... Naked on, enkä voisi väittää pettyneeni siihen millään lailla. Tosin en omista Let it be -albumia, joten en ole kaikkien biisien alkuperäistä versiota kuullut (kun Anthology -levyilläkin nuo kappaleet ovat suurelta osin akustisia). Mutta minä ainakin ihastuin Let it be... Nakedin akustisiin kappaleisiin, tuntuu kuin kaikki ylimääräinen olisi kuorittu pois ja itse melodia ja laulu pääsee paremmin oikeuksiinsa. Varsinkin Let it be, The long and winding road ja Across the Universe ovat uskomattoman kauniita (varsinkin Across the Universen akustinen kitara on lumoava) ja Georgen laulu kuulostaa ihanalta I me minessa. Loppujen lopuksi ostamisen arvoinen cd (ainakin minulle).

Lils

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #30 : Toukokuu 02, 2004, 14:12:20 »
Minäkin pidän The Beatlesista.

Pitää tämä viesti ihan uusiksi kirjoittaa, sillä viime aikoina olen kuullut niin paljon lisää kappaleita, että lempibiisitkin ovat menneet uusiksi. Lady Madonna, Help, Love Me Do, Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band, Penny Lane.. Ja useita muita.

Minun on hyvin vaikea perustella, miksi minusta on hyvää vauhtia kehkeytynyt The Beatles-fani. Jotenkin tämä musiikki vain on saanut lumottua minut ansiokkaasti. Jotkut biisit saavat hymyilemään niin, että ihan ihmetyttää. On mukavaa lukea ja tietää lisää sekä bändin että biisien historiasta.

Osittain tähän faniutumiseeni on varmasti vaikuttanut kouluni The Beatles-projekti, jonka aikana olen saanut aimoannoksen uusia lempibiisejä. Melkein päivittäin olemme biisejä kuunnelleet ja olen pitänyt jokaisesta. Ilokseni olen huomannut projektin aikana tulleen uusia The Beatles-faneja meidän luokkaan.. :)

Tallulah

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #31 : Toukokuu 03, 2004, 17:28:18 »
The Beatles on hieno bändi. Suosikkejani ovat Lucy in the Sky with Diamonds (huolimatta "LSD:stä"), HELP! ja Hey Jude, mutta myös Penny Lanet, Yellow Submarinet ja muut ovat ihan hauskaa kuunneltavaa silloin tällöin. John Lennonilla on myös kaunista musiikkia, etenkin Imagine. Juu, ja poppoon biisi Dear Prudence on niin ikään hyvä.

francesc

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #32 : Toukokuu 04, 2004, 16:57:05 »
Oijjes! en ole yksin ;)

Beatles, tuo yksi maailman ihanimmista bändeistä. Lucy in the Sky with Diamonds, Eleanor rigby, stg. peppers lonely hearts club band, yellow submarine, she is leaving home(tai joku sellanen)... Parhaita. Ihanaa musiikkia.

Minullakin on levyjä! Paikallaan leipälaatikossa on 12, neljä puuttuu. On joskus ollut täysi, en tiedä puuttuvista mitään.

Oli muuten kiva yllätys kun Lucy in the sky with diamonds... LSD x) Ja jotkut muutkin sanoitukset...

Mitä tänne pitikään alunperin kommentoida? Jaa-a.
Lennon rulettaa mutta McCartney ei x(

leinikki

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #33 : Toukokuu 10, 2004, 11:14:28 »
Mahtavaa että meitä vanhan kunnon Beatles-musiikin ystäviä on useita - täälläkin. Beatles on minulle rakas, tärkeä ja nostalginen yhtye. Rupesin juuri kuuntelemaan White Albumia ja miltei kyyneleet nousi silmiin, kun tuli niin paljon muistoja viime kesästä. Kuten monet muut on täällä jo ylistäneet, jatkan minäkin virttä: se siunattu monipuolisuus! On syvälle iskevää, kevyttä hilpeyttäjää, iskevää mukaansatempaavaa, sydäntäsärkevää, melodista, rokkaavaa, kaunista, järkevää, psykedeelistä, uskaliasta, leppoisaa, kylmän raivoisaa, suloista, viatonta, kertovaa......K.A.I.K.K.E.A. Pojat olivat tosiaankin aikaansa edellä musiikinteossa.

Lempikappaleita minulla on valtavasti. Biisit sopivat todella erilaisiin mielialoihin! Joskus innostuessani saatan kuunnella pelkästään Piitlesejä viikkokaupalla. Tykkään sekä alkupään tuotannosta että 65-> levyistä. Ekat levyt on hauskaa, menevää kunnon rokkenrollia, jota jaksaa kuunnella uudestaan ja uudestaan. Mukanalaulu/kesä/tylsistymislääke/auto -biisejä siis. Myönnän että myöhemmemmät levyt ja biisit ovat kiinnostavampia ja parempia. Erityisesti rakastan Magical Mystery Touria ja The White albumin monipuolisuutta.

Jos nyt muutaman tämän hetkisen lembibiisin sylkäisisi ulos:
Your Mother Should know( uskomattoman mukaansatempaava ja rattoisa kappale!)
Here comes The Sun (herkkä, kaunis, moniäänisesti laulettu, iki-ihana laulu + mahtava kuunnella näin kesän kynnyksellä!)
Martha My Dear (Mie rakastan tämän biisin pianoita ja ilmavan pomppivaa fiilistä! Paul kirjoitti tämän....koiralleen:))
ja
Because (tämä ei ole tämän hetkinen lempibiisi, vaan yksi ikuisista lempibiiseistä. Sitä on vaikea selittää. Tämä kappale puhuu minulle. Kaunis)

Nonni. Ei Beatleseista nähtävästi voi kirjoittaa lyhyesti!

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #34 : Toukokuu 10, 2004, 15:43:07 »
Lainaus käyttäjältä: "NancyFrances"
Oijjes! en ole yksin ;)

Beatles,  Eleanor rigby, stg. peppers lonely hearts club band,  she is leaving home(tai joku sellanen)... Parhaita. Ihanaa musiikkia.
Mitä tänne pitikään alunperin kommentoida? Jaa-a.
Lennon rulettaa mutta McCartney ei x(

Lennon kiisti LSD yhteydet ja kertoi saaneensa idean Lucy In thE Sky with Diamonds -LIES tai LED yhtä hyvin- poikansa piirroksen nimestä.
 psst..nuo ovat McCartneyn tekemiä lauluja
Ne ovat hyviä biisejä ja niitä soittaa hyvä bändi....Mc ja Lennon tasasivat toistensa ylilyöntejä hyvin -kokeilu pysyi aisoissa ja liika sokeri ei vienyt hampaita. En pidä valkoisesta tuplasta juuri sen vuoksi, että se on kuin 4:n (entisen) kaverin soololevyt olisi lyöty nippuun- sekasotkua- ei jaksa poimia niitä hyviä lauluja. Itselläni on levyt Sgt Pepperiin saakka + Past Masters I kokoelma.
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Araminta Meliflua

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #35 : Elokuu 30, 2004, 12:54:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Kuuttis"
Muuten -tästä Let It Be... Nakedista. Omistaako kukaan? Itse voisinkin hankkia, ainakin Anthology kolmosen akustisista versioista kyseisen levyn (Let It Be) biiseistä pidin kovastikin, ja itseasiassa petyin kovasti kuullessani mm. Across The Universen mahtipontisuuden sinisellä tuplalla. Rakastin niitä akustisia versioita... Kuitenkin, omistaako kukaan Let It Be... Nakedia, ja mitä pidätte?

-Kuuttis

Minä omistan! Hmm... se on hyvä. On mielestäni ehkä piirun verran parempi kuin Let It Be, mutta jokaisella on omat mieleipiteensä. Kannattaa ostaa.

Suosanteri kirjoitti: Lennon kiisti LSD yhteydet ja kertoi saaneensa idean Lucy In thE Sky with Diamonds -LIES tai LED yhtä hyvin- poikansa piirroksen nimestä.
Tallulah kirjoitti: Suosikkejani ovat Lucy in the Sky with Diamonds (huolimatta "LSD:stä"),

Itse asiassa idea ei tullut varsinaisesti piirroksen nimestä. John kysyi Julianilta, mitä kuva esittää, ja vastaus oli "Lucy in the sky with diamonds." Ja Lucy oli Julianin tarhakaveri Lucy O'Donnell. Ja kyseisellä kappaleella ei ole mitään tekemistä huumeiden kanssa.

Minä ole kuunnellut Beatlesia yhdeksän vanhasta lähtien, nyt olen 17. Ja kaappi on täynnä Beatles-kamaa. Ja olen käynyt Liverpoolissa, Beatlesien kotikaupungissa. Mathew Street on maailman ihanin katu! Ja olen ollut kaksi kertaa Pul McCartneyn konsertissa; Tukholmassa vuonna 2003 ja nyt viime/tänä kesänä Helsingissä. Olin muutamien metrien päässä lavasta!

Höm... Mitäköhän tänne piti kirjoittaa? No, lempikappaleitani en ala luetella, koska joutuisin luettelemaan melkein kaikki. Ei niistä voi päättää. Kumma kun en ole huomannut tätä topiccia aikaisemmin.

Ja avani on muuten John Lennon. =)

Nipsutin

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #36 : Huhtikuu 01, 2005, 13:34:31 »
Ihanaa, täällä on tällainenkin keskustelu! Tein itsekin yhden Beatlestopicin, mutta sitten JFA tuli valistamaan ettei topicit koskaan vanhene ja opastamaan tänne.. ;)

the Beatles on tosiaan älyn loistava yhtye. Siitä ollaankin jo listattu tänne  kaikenmaailman hyvät puolet ja sellaiset niin että en ala luettelemaan niitä uudelleen. Totean vain, että se on mun lempiyhtye ja se on tehnyt aikanaan uskomattoman ihanaa musiikkia. :) Free As A Bird, I'm Down (sen kertosäe on soinut päässä koko päivän :D), Something, In My Life ja kaikki muutkin. Paitsi Revolutionin kaikki kolme versiota (Revolution on ehkä siedettävin, Revolution 1 ja Revolution 9 ihan hirveitä). Ja oli mulla vielä jokin muukin Beatleskappale josta en tykkää yhtään..en muista sen nimeä mutta kuitenkin.

Tunnustan olevani sellainen "john on ihana"-tyyppi. ^^; Pidän kuitenkin myös muista Beatleista todella paljon. Ne on niin symppiksiä kaikki. :)
Beatlesleffojakin on tullut pari nähtyä, Yellow Submarine, Hard Day's Night sekä Magical Mystery Tour. Tykkäsin eniten varmaan AHDN:stä, se oli hauska. ;) MMT oli aika sekava, mutta oli siinäkin hyvät hetkensä.. kuten John ja pikku-Nicola bussissa. :) Söpöä.
Ja Yellow Submarine oli hyvä myös. (How many holes it takes to fill the Albert Hall?)

Ja kun siitä Let It Be.. Naked-levystä on ollut puhetta, mulla on se, ja se on mun mielestä paljon parempi kuin alkuperäinen Let It Be. Se joku Phil Spectorhan muunteli ne laulut sille alkuperäiselle Let It Be-levylle ihan ihmeellisiksi. Naked-versiolla ne on sellaisia, millaisiksi ne Beatlet ne alunperin oli tarkoittaneet. Ja ne kuulostaa paljon paremmilta niin.
Long And Winding Roadkin on paljon ihanampi Naked-versiolla.. :)

Kiva kun the Beatlesillakin on vielä faneja. Siitähän on jo viitisenkymmentä vuotta kun ne aloitti soittamisen.

And in the end the love you take is equal to the love you make.

Nyt muistankin - I Want To Hold Your Hand ei ole koskaan ollut yksi lempikappaleistani. Vaikka ne valloitti sillä Amerikan, ei se nyt niin ihmeellinen ole..

Cata

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #37 : Huhtikuu 02, 2005, 09:40:21 »
Ah, Beatles on yksi musiikin historian parhaimmista yhtyeistä. Sanoittajapari Lennon-McCartney on suorastaan nerokas. Suosikkikappaleitani ovat Eleanor Rigby, Strawberry Hills Forever ja Stg. Peppers Lonely Heart Club Band.

Elokuvista olen nähnyt Yellow Submarinen. Joskus muksuna ja ihan vaan sen takia että se oli piirretty, kun en tiennut Beatlesistä sillon mitään. *nolostuu*

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
The Beatles
« Vastaus #38 : Huhtikuu 02, 2005, 20:26:40 »
Beatles, jeejee. Hyvä, että täällä on näin paljon vielä Beatles -faneja. Nuorempaa polvea kun on välillä niin hankala löytää :/ Mutta hyvä että teitä on näin paljon olemassa :)

Itse olen kuunnellut Beatlesiä jo pienestä pitäen. Isäni nimittäin on aina ollut Beatles-fani ja soitteli minulle ja veljelleni jo pienenä Beatleseitä. Voisi sanoa, että olen kasvanut Beatles -kappaleiden tahdissa :) Ja rakastan niitä kaikkia ehdottomasti. Meillä on levyjä ja LP:itä niin paljon, että en edes muista varmaan kaikkia.

Olen tehnyt Beatleseistä joskus ala-asteella esitelmänkin ja silloin tuli tongittua kaikki tieto esiin ja syvennyin bändin historiaan. Sekin puoli siis hallussa :) Mutta Beatles on joka tapauksessa jotain uskomatonta. He uudistivat niin musiikin. Parempi luottaa vanhaan kuin uusiin bändeihin. No en sano, ettenkö muusta musiikista pitäisi, mutta Beatles on aina sellainen varma vaihtoehto ;)

Sanoitukset, melodiat, rytmit... Kaikki on vain täydellistä.

Lempityyppiäni en osaa sanoa. Olen aina tykännyt aika tasaisesti. Ehkä McCartney, jos pitää sanoa ;)
[Olin ERITTÄIN VERISESTI loukkaantunut, kun McCartney oli Suomessa konsertoimassa eikä isä ostanut liput kuin itselleen ja äidille. Se sanoi ettei ollut varma, että kiinnostiko mua. Pyh. Miten niin ei olisi kiinnostanut?]

Jep. En jaksa lempibiisejäkään sen paremmin luetella. Niitä on niin miljoona ja sata. Ja jos luettelisin niitä, niin en osaisi ikinä lopettaa sitä. Ja keksisin koko ajan lisää hyviä biisejä. Joten säästän teidät lukemisen vaivalta enkä kirjoita yhtään lempparibiisiä :D

Rauhanmerkki

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #39 : Huhtikuu 03, 2005, 09:47:07 »
Beatles on suosikki bändini. Luulin, että äitini ja isäni vinyylikokoelma olisi aika tylsä kunnes löysin The Beatles kokoelman! (tosin nauroin hiukan koska siinä luki, että tuttu TV:stä. En tiedä miksi se oli muka hauskaa.) Beatles on loistava ja onneksi laulamme heidän biisejään välillä musiikin tunnilla. Lauloin laulukokeessakin Yesterdayn vaikka ope ei tykänny koska luuli etten osaisi ääntää (pah).
Parhaita biisejä on todella paljon, mutta tässä muutama:
Yellow Submarine
Let it Be
Yesterday
Obladi Oblada
Here Comes the Sun
Elanor Rigby
Hard Day's Night
I Wanna Hold Your Hand

Olen nähnyt Yellow Submarine piirretyn ja se on aivan ihana! Onneksi ei ole migreeniä koska siinä vilkkuivat valot siihen malliin, että! Koko tarina on herttainen, Pepperlandit ja muut.

Nipsutin

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #40 : Huhtikuu 08, 2005, 13:19:17 »
Nosto. ;)

Lainaus
Luulin, että äitini ja isäni vinyylikokoelma olisi aika tylsä kunnes löysin The Beatles kokoelman!

Minun äidilläni on joku Beatles-LP jolla on parikymmentä niiden "hittikappaletta" (O_o). Olen mä sitäkin kuunnellut, vaikka vinyylisoittimen käyttö on huomattavasti hankalampaa kuin "tavallisen".. Se vinyylikiekko oli sellaisessa hienossa Beatles-kuvioisessa suojapaperissa, käytin sen vitosluokan englanninvihon päällysteeksi. ^^

Revolver on vähän paras levy.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #41 : Syyskuu 23, 2005, 00:11:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Nipsutin"
Nosto. ;)

Lainaus
Luulin, että äitini ja isäni vinyylikokoelma olisi aika tylsä kunnes löysin The Beatles kokoelman!

Minun äidilläni on joku Beatles-LP jolla on parikymmentä niiden "hittikappaletta" (O_o). Olen mä sitäkin kuunnellut, vaikka vinyylisoittimen käyttö on huomattavasti hankalampaa kuin "tavallisen".. Se vinyylikiekko oli sellaisessa hienossa Beatles-kuvioisessa suojapaperissa, käytin sen vitosluokan englanninvihon päällysteeksi. ^^

Älkää ihmeessä tehkö mitään löytämillenne vanhoille Beatles levyille ja/tai niiden koteloille! Ne ovat kaikin tavoin arvokkaita!

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
The Beatles
« Vastaus #42 : Syyskuu 27, 2005, 20:00:52 »
Olihan täällä tälläinen <3
Olen rakastanu Beatlesia, ennenkuin tiesin sen edes olevan sitä. Rakastin siis Beatlesin kappaleita jo pienenä, mutten tiennyt ketä ne esitti.
Tuossa muutama vuosi takaperin kun tulin kotiin Beatlesin kirjastosta lainaamani levyt kainalossani ja jätin ne hetkeksi eteisen pöydälle, äitihän innostui täysin ^^ selitti että meillä on tuolla hyllyssä beatlesia lisää (niitä mustai isoja levyjä, mitä ne nyt on nimeltään? *oikosulku*) eipä kuitenkaan ollut, muisti väärin :D
serkkuni kanssa beatles faneja ollaan kumpikin ^^
 Here Comes the Sun ja Help on ihan lemppareita <3

"All You Need Is Love"
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

poro

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #43 : Syyskuu 28, 2005, 21:13:16 »
the Beatles, uusi löytö minulle. Katsoin televisiosta A hard day's nightin ja se oli niiiiin ihana! Beatlesin pojathan oli vielä söpöjä x)
Niin eli Beatles ja sen musiikki. Ihanan leppoisaa ja tunnelmallista. Sanotukset on hyviä, vaikka aika ajoin melko samanlaisia. Ja englantilaiset on niiiiin ihania! :P
Mutta kyllä kyllä, nyt ymmärrän mistä Esa Niemi on aina höpött'nyt puhuessaan Bumtsibumissa Beatleseista ja heidän suuruudesta! x)
GO BEATLES GO GO!!!

Katariina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #44 : Marraskuu 09, 2005, 23:12:23 »
En ole ikinä erityisemmin pitänyt Beatlesista. Mutta nyt olen yllättänyt itseni kuuntelemasta Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band -levyn kolme tai neljä kertaa läpi vuorokauden aikana. Kerta kaikkiaan loistava levy! erityisesti tykkään: A day in the life, Lucy in the Sky with Diamonds (vaikka se onkin aika psykedeelinen) ja Being for the Benefit of Mr. Kite, joka jumittaa päähän soimaan aika rankasti.
Nyt vois tutustuu Beatlesiin vähän paremmin. Erityisesti Magical Mystery Tour-levy pitäis jostaan saada käsiin. Se leffa olis kyllä hieno nähdä..

Kikaya

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #45 : Marraskuu 10, 2005, 15:46:44 »
Tykkään tooosi paljon, vaiken levyä omistakaan.
Kuuntelimme kesällä Beatlesia ihan koko ajan, ja se on fantastinen yhtye.
John Lennon on mahtava tyyppi, varsinkin hänen ihanat lasinsa.
Harmi vain että hänet ammuttiin. :/
Musiikkiin ja Lennoniin on helppo samastua, ja musiikilla on jotain tarkoitustakin. Vaikka bänmdi on vanhanaikainen, se osaa yhdistää nykyajan ja entisyyden.

Miles

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #46 : Joulukuu 23, 2005, 17:21:40 »
No juu..
Bändi on hyvä. Legenda. Omistan kolme levyä, joita kuuntelen silloin tällöin..Paras kappale on kyllä Let it Be...Se on yliveto...=D..
Katselin juuri tuossa eilen illalla. En nyt muista miltä kanavalta tuli, mutta Beatlesista kertovaa dokumenttia. Opin siitä niin paljon uutta Beatlesista, (vaikka en edes katsonut kyseistä ohjelmaa loppuun saakka) että ei kaikkea tohdi muistaa millään...Alkoi käydä jo sääliksi heitä..
Eli siis hehän elivät nuoruutensa soittamalla n.6 tuntia päivässä klubeilla. Jossain päin maailmaa "porno/seksi pitoisella" alueella (en siis muista lähellekään kaikkea niinkuin näette). Varastelivat vaatteita kaupoista. Lääppivät joka ilta/yö eri naisen kanssa. Omistivat salarakkita. Käyttivät paljon huumeita ja niin edespäin...
Tätä pitäisi jatkaa, mutta en ehdi nyt kirjoittaa. Ja toinen syy on että tästä eteenpäin muistan vain pieniä pätkiä dokumentista...

Näin siis tällä kertaa.

(Aurorit poistakaa jos on jollain tavalla asiaton..)

Poissa Browey

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #47 : Joulukuu 23, 2005, 17:34:46 »
The Beatles ei ole koskaan lukeutunut omien suosikkibändieni joukkoon, mutta on kaikkien aikojen menestyneimpänä yhtyeenä äärimmäisen kunnioitettava bändi. Musiikin voimasta parhaita osoituksia ovat Beatlesin kaltaiset bändit, jotka muuttivat musiikin lisäksi maailmaa biiseillään. Bändi saavutti paljon yhdentoista vuoden aikana, mutta mieleen tulee pakostikin, mitä kaikkea Beatles olisikaan saavuttanut, jos se ei olisi hajonnut jo vuonna 1970. Lempibiisejäni bändin tuotannosta ovat muun muassa Yesterday, Let It Be, Something ja Long And Winding Road.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2007, 17:49:37 kirjoittanut Browey »

Katariina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #48 : Tammikuu 14, 2006, 19:52:11 »
Jep. Nyt olen sitten hurahtanut. Totaalisesti.
Magical Mystery Tour-elokuvan oon nähnyt, oli kyllä tosi outo. Tykkään kyllä siitä ajatuksesta että Beatles on tehnyt sen aika lailla itse.
En ole kyllä vielä kuullut edes kaikkia levyjä. Hassua, että olen lukenut kaiken maailman kirjoja ja tiedän kaiken maailman pikkutriviaa, mutta yleensä en edes erota laulaako Paul vai John.. Nyt alkaa pikkuhiljaa erottaa. Mutta silti, biiseissä tykkään siitä, että ne vaan on niin kivoja kuunnella. En yleensä ikinä mitenkään samaistu mihinkään biiseihin; Beatlesin biisitkin on vaan yksinkertaisesti hyviä, ilman mitään omapohjaista tunelatausta, hienoja, kivoja kuunnella, hyviä sanoja, kauniita melodioita, sopivasti rokkia ja balladeja.
On se hieno. Vaikka eihän ne tyypit kyllä mitään varsinaisia roolimalleja voi ainakaan mulle olla, kaikki mahdolliset sekoilut...

Nipsutin

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #49 : Tammikuu 22, 2006, 10:41:39 »
Lueskelen parhaillaan Ray Colemanin kirjaa John Lennon. Onko kukaan kuullut kyseisestä elämäkerrasta? Se on älyttömän mielenkiintoinen. Kirjaa lukiessa tajusin, kuinka paljon pötyä Beatlesista on kirjoitettu muissa aihetta käsittelevissä teoksissa... x_x Ei sitä tietenkään tiedä, onko tässäkin kirjassa jotain virheellistä. Mutta silti.

Kannattaa lukea, jos Lennon kiinnostaa.

Jude

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #50 : Tammikuu 22, 2006, 13:23:09 »
Beatles oli kyllä joku täysmahti. Rakastan sitä.
Sen yksinkertaisemmin sitä tuskin voi sanoa.

Siinä on jotain nostalgista ja kerta olen luonteeltani (ainakin piiloluonteeltani) romanttinen hömppäilijä, the Beatles sopii siinä suhteessa kuin nenä naamaan. Siinä on mukavalta kuulostavia sanoja, nättiä melodiaa, hyvältä kuulostavaa soittoa ja Lennonin pehmeä ääni siihen yhdistettynä, kaikki mitä hyvän musiikin tekemiseen tarvitaan... Ah.

Suosikkikappaleitani on mm. Hey Jude (kukaan ei ikinä arvaa sillä olevan jotain yhteyttä nimimerkkini kanssa...^^), Help, Let it be ja Yesterday.

Minäkin muuten katsoin sen "dokumentin" Beatles-pojista, joka tuli joskus telkkarista (oliko mtv3.doc. vai mikähän olisi ollut^^)

Magma

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #51 : Tammikuu 23, 2006, 12:55:55 »
Jo vain! Beatles uppoaa minulle yhtä hyvin,kuin mansikka kermavaahtoon. Pienenä tyttönä ala-asteella paras ystäväni kuuntelutti minulle Beatlesia ja katsoimme jotain dokumentteja. Lapsen mieleni järkyttyi Lennonin murhasta,mutta musiikkiin ihastuin. Ystävälläni oli melkein kaikki levyt,ja niitä mitä ei olllut,lainattiin kirjastosta.

Yläasteelle päästyäni,niin monet muut asiat veivät mielenkiintoni,että "unohdin" Beatlesit muutamaksi vuodeksi. Nyt kun yläasteestakin tuntuu olevan ikuisuus,olen löytänyt bändin uudestaan! Ihanaa musiikkia,saa samaan aikaan hyvälle mielelle,että haikeaksi.

Ehdoton suosikkinibiisini on The Night Before. Kertakaikkiaan loistava kappale,josta kaikenlisäksi tulvii mieleen muistoja oman elämäni varrelta.
//Muokkailen tähän vähän lisää lemppareitani,elikkäs, muita mielettömiä tekeleitä ovat ainakin: You're gonna lose that girl, Ticket to ride, In my life, And your bird can sing ( ja nimenomaan se versio,missä poikia naurattaa kovasti:)),Norwegian wood,,Let it be,Eight days a week.. Niin,ja näistä leffoista, olen nähnyt Hard Days Night:in ja Help:in, tykkään niistä kovasti! Onkohan niitä mahdollista saada dvd:llä?

Marsipaani

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #52 : Helmikuu 04, 2006, 21:53:03 »
Oi, Beatles on aivan ihana bändi. Yksi suosikeistani (niitä onkin kyllä useampia, mutta..). Aloin pitämään The Beatlesista viidennellä luokalla, kun pidin siitä esitelmän ja huomasin oikeasti pitäväni siitä. Sen musiikista tulee aina hyvälle tuulelle.
Ystävistäni melkein kukaan ei kuuntele Beatlesia. Osa ei edes voisi sietää ajatusta. Kiva, että täällä on lisää Beatlesin faneja.
Lempikappaleeni on Here comes the sun, Strawberry fields forever ja The long and winding road. :) The Beatles on loistava bändi.

BurningHeart

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #53 : Helmikuu 15, 2006, 20:30:49 »
Oi, Beatles is the love of my life.<3 Melkein ainakin. Yksi ihanimmista bändeistä, mitä olen kuullut.

Lempikappaleita on ihan hulluna, näin esimerkkinä Let it Be, Lucy in the Sky with Diamonds, Yesterday, Penny Lane, Here comes the Sun jne.
Kaikki kappaleet koskettavat. Sellaisia ne vain ovat.

Teeholisti

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #54 : Helmikuu 20, 2006, 18:31:12 »
Teitä on enemmän kuin odotin! Upeaa, ihmiset, upeaa.

Täällä on yksi The Beatles-fani. Oikeastaan The Beatles on toinen lempibändeistäni, se jakaa ykkössijan Kaiser Chiefsin kanssa.

The Beatles on eräänlainen legenda, ja kuuluu mielestäni sivistykseen. Jos joku kehtaa tulla kysymään, mikä on The Beatles, niin en kehtaa liikkua enää kysyjän seurassa.

Rupesin kunnolla fanittamaan The Beatlesia vuoden '04-lopusta, kun oltiin katsomassa perheen kanssa Porin teatterissa pyörivää The Beatles-storya. Oli muuten mahtava musiikkinäytelmä, tosin tietoa siinä ei kovinkaan paljon bändistä saanut, kun näytelmä esitettiin positiiviselta kannalta, eikä siis siinä vihjaistu yhtään The Beatlesin poikien lukuisista yhdenyönnaisista.

Luojan kiitos meidän perheessä tykätään The Beatlesista, joten levyjä meiltä löytyy ihan kiitettävä määrä, tosin niitäkään ei voi olla koskaan liikaa.

Lennonin ääni on mielestäni jotain upeaa. Se on niin persoonallinen. (En halua puhua tästä imperfektimuodossa, koska The Beatles elää yhä.)

Kivoja biisejä ovat mm.: Yesterday, Day tripper, Drive my car, Eleanor rigby, Yellow submarine, Honey don't, No reply ja Love me do. Lista jatkuisi loputtomiin, mutten viitsi kirjoittaa enempää.

Se, että The Beatlesista tehdään dokumentteja, bändin levyjä myydään, leffoja näytetään, ja etenkin se, että faneja on vielä paljon olemassa, todistaa, että The Beatles elää. Meidän velvollisuus on jatkaa samaa rataa, ettei bändi kuole. The Beatles on legenda, joka tulee aina olemaan ihmisten sydämissä.

Poissa Varoituskolmio

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #55 : Helmikuu 20, 2006, 19:08:12 »
The Beatles.

Vaikka en ole niinkuin fanifani, bändiä on silti pakko kunnioittaa. Jo ihan vain sen takia mitä ne sai aikaan musiikillisesti. Miten ne ihan oikeasti muutti maailmaa.

The Beatleshan oli Kurt Cobaininkin suurin musiikillinen vaikuttaja. Korjaan, The Beatles on melkein kaikkien suurin musiikillinen vaikuttaja.

Äh, se on vaan Beatles. Vaikka en vieläkään ole niinkuin fanifani, en kyllä tajua miksi, puolustan bändiä jos kuulen joltain jotain poikkipuolista sanottavaa.

"Joku biitles.. Ihan vammanen bändi."

"HA! HOW DARE YOU?!!! Psh, paljon vetoa et siun lempibändiä ei olis ilman Beatlesta!"

Pätkä keskustelusta viime syksyltä.

--

Tässä joku englannin tunti meillä oli relatiivipronominien kertailua ja tehtävässä [lisää rel. pron. who, which tai that jos tarvitaan] oli yhtenä lauseena

'The Beatles ______ started their career in the 60s, are still famous.'

Joku erkki vastasi kysyttäessä että viivalle tulisi which ja eläkkeelle pian jäävä englanninopettajamme melkein tukehtui.

//unohdin. Piti kysyä, että mitä mieltä olette siitä että Paul jälleen esittää Beatles kappaleita? Tai siis ei minulla sinäänsä mitään asiaa vastaan ole, on vain puhuttu miten se olisi rahan perässä liikkumista..
“It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.”

Teeholisti

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #56 : Helmikuu 21, 2006, 11:43:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Varoituskolmio"
//unohdin. Piti kysyä, että mitä mieltä olette siitä että Paul jälleen esittää Beatles kappaleita? Tai siis ei minulla sinäänsä mitään asiaa vastaan ole, on vain puhuttu miten se olisi rahan perässä liikkumista..
Riippuu tosiaan mielestäni siitä, liikkuuko miekkonen rahan perässä vai ei. Kai se väkisin vähän niin tuppaa olemaan.

Mutta se on musta ihan jees. Toki The Beatlesin biisit ovat parempia The Beatlesin kuin pelkän Pal McCartneyn esittäminä, mutta kai Paulillakin jonkinmoinen 'oikeus' siihen on.

Eda

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #57 : Helmikuu 21, 2006, 15:54:11 »
Minäkin pidän  Beatlesista. En omista yhtäkään levyä mikä suuresti harmittaa minua. Mutta onneksi kirjasto on keksitty, vaikkakin mielummin omistaisi ihka oikean ja iki oman levyn. He vain ovat niin legenda.

En osaa nimetä lempi biisiäni, koska niin moni heidän biiseistään on hyviä.
Heidän musiikki on iloista ja saa minut iloiselle päälle. Todella piristävää musiikkia.

Beatlesin elokuvat ovat myös hyviä ja hauskoja lempi elokuvani heiltä on Yellow Submarine (tosin se on piirretty), mutta erittäin hauska. Suosittelen

jonttuliina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #58 : Maaliskuu 11, 2006, 14:57:16 »
Beatles on vieläkin aivan ihana bändi, vaikka jäsenistä enää kaksi onkin elossa... parhaat biisit ovat hard day's night ja hey jude.
Minulla itselläni on Ringon nimmari, joka on äitini vanha. Hän taas sai sen Englannin matkallaan -60 luvulla. Se on vanha valokuva Ringosta, jonka päällä lukee hänen nimensä.. hassua, miten tuollaiset asiat merkitsevät itselle niin paljon...(:

pattie

• Ankeuttaja
THE BEATLES
« Vastaus #59 : Toukokuu 17, 2006, 21:40:30 »
Ah, löysin topicin. :)

The Beatles.. meikän beatlemania on kestänyt jo vuosia eikä loppua tule olemaan! Mulla on lähes koko Beatlesin tuotanto. Tosin en ole ostanut levyjä(köyhyyttäni), mutta muuten saanut kavereilta yms.

On se jännää, kun mikään muu musiikki ei kuulosta enää paremmalta kuin Beatlesin. Lähes kaikki kappaleet on ihan mahtavia! Lempparii mulla ei oo, koska kaikista pidän, mutta kuuntelen biisejä aina kausittain. Nyt on sitten menossa esim. Rain, Come And Get It ja Don't Pass Me By. :D

En ymmärrä miksi, mutta en ole koskaan pitänyt Yesterday-biisistä mitenkään superpaljon. Onhan se kaunis ja hieno kappale, mutta kuuluu kategoriaani "Beatlesin biisit, joita kuuntelen vähiten". Sitä paitsi Suomen radiossa soitettiin John Lennonin muistolle Yesterday:tä!! Törkeää sinänsä, että Johnilla ei ollut lähes mitään tekemistä koko kappaleen kanssa..

Mutta siis, ilosanomani on: THE BEATLES ROCKS!!!!!!!!

Pollexia

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #60 : Toukokuu 18, 2006, 01:50:21 »
Itse kuulin ensimmäisen kerran The Beatlesia viimevuonna, kun soitimme kappaleen Help musiikin tunnilla. Myöhemmin soitimme myös muutamia muitakin kappaleita, mutta enpä hirveästi jäänyt koukkuun. Ajattelin sen olevan jotenkin niin vanha juttu jo, ettei siitä kannata kiinnostua. Mutta kun taas viime syksynä nuotit esiin musiikintunnille kaivettiin, niin se kuulostikin jo paljon paremmalta(koska olen nykyään parempi soittaja?).

No en siltikään innostunut kunnolla. Soittelin kappaleita välillä, mutta yksin soittelu on aika tylsää. Nuotit kaivautuivat taas syvälle laatikoiden syövereihin, ja luultavasti olisivatkin sinne jääneet, jos en olisi bongannut Beatlesien cd:tä alakerran hyllystä. Pöltsäsin sen luonnollisesti ylös välittömästi ja vietin yhden illan kuunnellen cd:tä. Ei se innostus nyt niin suureksi ikinä kasvanut, että olisin muita cd:eitä lähtenyt metsästämään.

No silloin tällöin kuuntelen sitä ja ehdoton suosikkini on niinkin tylsä valinta kuin Let it be. Siinä kappaleessa vain on jotain taikaa.

Katariina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #61 : Toukokuu 25, 2006, 16:14:49 »
Ihan mielenkiinnosta, fanit tuntuvat yleensä jakautuvan John- ja Paul-faneihin. Entä te?
Itse en varsinaisesti "fanita" muuta kuin heidän musiikkiaan, mutta en ymmärrä kuinka ihmiset voivat olla sitä mieltä, että "John Lennon oli nero, Paul ei ole mitään!!"  Mielestäni mcCartneyn musiikki on kuitenkin parempaa, musiikillisesti. Lennonilla taas lyriikkapuoli on ehkä vahvempi, mutta musiikki-ihmisenä todella kunnioitan Paulia, joka tuntui tekevän melodioita todella helposti. Ja ne kuulostavat vieläpä todella hyviltä! Lisäksi Epsteinin (manageri) kuoleman jälkeen Paulhan käytännössä johti yhtyettä, piti huolen siitä että levyjä voitiin ylipäätään tehdä. Lennon taas oli niin aineissa että se ei olisi siihen edes pystynyt.. Esim. sgt Pepper's :in koko konsepti ja idea on Paulin.
Jep, olihan Lennon rauhanaatteen puolesta, ja lisäksi älykäs ja sanavalmis. En kuitenkaan välttämättä hypettäisi häntä niin täysillä, koska hänhän on itsekin myöntänyt olleensa väkivaltainen. Lisäksi hän oli IMHO melko lailla kusipää.. Eihän se ole välttämättä hänen oma vikansa, mutta minä en fanittaisi huumeita käyttävää, väkivaltaista skitsofreenikkoa. Ja luin juuri, että rauhanaatteestaan huolimatta hän rahoitti Irlannin IRA:ta tai jotain vastaavaa, jotta nämä saisivat aseita kapinaansa.
En halua haukkua Johnia: tämä teki loistavaa musiikkia. Haluaisin vain nostaa esiin tämänkin puolen, jotta ne, jotka haukkuvat Paulin ja hypettävät Lennonia ajattelisivat myös näin päin.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #62 : Toukokuu 25, 2006, 21:16:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Katariina"
Ihan mielenkiinnosta, fanit tuntuvat yleensä jakautuvan John- ja Paul-faneihin. Entä te?

Jos pitää päättää, niin arvostan kyllä enemmän Paulia. Musiikillisesti ja muutenkin. Mutta en minä väitä, etteikö John Lennon olisi nero. Ei Beatles olisi Beatles ilman Paulia JA Johnia. Olen siis oikeastaan samoilla linjoilla Katariinan kanssa, että fanitan enemmän musiikkia kuin ihmisiä musiikin takana.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #63 : Toukokuu 29, 2006, 01:19:07 »
Monet kirjat sanovat ja olen taipuvainen uskomaan, että huumeet maksoivat Johnille aseman bändissä.
Beatles oli "Johnin bändi" noin Rubber Soul/Revolver saakka. Huippuna pidetään juuri Rubber Soulia jonne hän kirjoitti sen tunnetuimmat laulut kuten Girl, Norwegian Wood ja In my Life. Revolverilla Paul on paremmin esillä Georgen kanssa ja Sgt Pepper oli Paulin idea.
On sanottu ettei John Sgt Pepperin aikoihin liikkunut kotoaan juuri minnekään paitsi studiolle.
Yleisesti John oli bändissä ainoa, joka asui nuorena omakotitalossa hyvällä alueella, minkä hän myönsi. Kun Epstein vaati pukuja, hän totesi asiasta että olisi voinut pukeutua vaikkapa ilmapalloihin, kunhan saa rahat. Bändi todella halusi lyödä läpi.

PS. jos löydätte sukulaistenne vanhoja Beatles levyjä koteloineen, keräilykuvia tms. älkää tehkö niille mitään. Ne voivat olla hyvin arvokkaita.

Sano mitä sanot

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #64 : Elokuu 03, 2006, 21:51:31 »
Mielestäni Beatles on paras bändi ikinä. Jokainen jäsen ei ollut pelkkä jäsen, vaan nero. John Lennon, mielestäni kaikkien aikojen paras lauluntekijä, Paul McCartney, ei suotta menestynein muusikko, George Harrison, ainoastaan Lennon on häntä mielenkiintoisempi persoonana, pätevä muusikko, ja Ringo Starr, karismaattinen tähti ja hyvä muusikko hänkin, mullistivat popmusiikin niin totaalisesti, että sitä alettiin pitää yhtenä taiteenlajina. Beatles toi kokeilun mukaan rock-musiikkiin, jonka seurauksina syntyi monia meillekkin tuttuja musiikillisia suuntauksia. Psykedeelisen-rockin avulla maailmaa mullistaneet Beatlet eivät jättäneet myöskään vaikuttamatta muullakin tavalla maailman historiaan, Beatlemania ja Lennonin yhteyskuntakritiikki kun ovat yleisessä tiedossa.

Suosikki levyni Beatleiltä on ehdottomasti Sgt. Peppers Lonely Heart Club Band. Tuossa levyssä ei kertakaikkiaan ole mitään huonoa. Se on maailman ensimmäinen konseptialbumi, jonka biisit ovat yhteydessä toisiinsa. Nimikkobiisin kummankin version ohella kappaleiden With a Little Help from My Friends ja Withing You, Without You kanssa ei koskaan voi olla vaikuttumatta, saati sitten levytyshistorian upeimman lopetuksen, A Day of Life.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #65 : Elokuu 04, 2006, 15:17:15 »
Joo, the beatles! Ketä nyt heitä ei tunne? Taas minä en heitä noin vain tunne, vaan olen ihan hulluna heihin. En millään löydä yhtään heidän levyjään:(.....Mutta olen mennyt Enoni luokse, hänellä on kaikki Beatles levyt. Olen kuunnellut niitä aika paljon.  Beatles on paras bändi aikoihin! Halusin tappaa yhden Beatlesten-fanin, sillä yksi fani heidän oli nähnyt yhden Beatlessin bändärin, ja oli tappanut hänet! Hän selitteli tuomiossaan, ettei tiennyt syytä, sanoi, että pitäsi oikeasti Beatleistä, ei tiennyt syytä siihen, miksi tappasi hänet. Sai tuomionsa, huh! Jos hän ei olisi saanut tuomiota olisin etsinyt hänet käsiini ja tappanyt hänet!.

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #66 : Elokuu 04, 2006, 20:49:14 »
The Beatlesia on kyllä tullut kuunneltua, koska siskoni on suuri fani ja omistaa paljon levyjä.
Omalta mp3-soittimeltanikin löytyy All you need is love Lucy in the sky with diamond ja Yesterday. Tykkään myös Penny Lane:sta ja Octobus´s  garden. (En tiedä miten se kirjoitetaan)

Beatles on todella mielenkiintoinen bändi, sillä on niin pitkä historia. Itse tykkään tasapuolisesti kaikista jäsenistä, myönnettäköön että Ringo jää vähän taka-alalle. George taas on liian ali-arvostettu.
Johnin kuolema taas oli niin traaginen että siitä puhutaan yhä. Olen kuullut että häiriintynyt fani ampui Johnin saatuaan häneltä ensin nimikirjoituksen. Hänen motiivinsa oli saada Johnin viimeinen nimikirjoitus. Outoa kuvitella että John olisi tehnyt lisää biisejä. Paulhan on myös tehnyt omia kappaleita, varmasti rahalla on suuri vaikutus tähän ja myös siihen että hän laulaa Beatleseiden kappaleita.

En tiedä varmaan ainuttakaan ihmistä joka suorastaan vihaisi Beatlesia, moni tykkää siitä, monelle se on ihan ok, mutta harvoin se on ihan kamalaa.

Englannintunneilla me kuuntelemme joskus Beatlesia, mutta ei kovin usein sillä minä ja englanninopettajani olemme ainoita luokan Betales-faneja. :D

The Beatles on legenda.
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Katariina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #67 : Elokuu 04, 2006, 20:50:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Willow"
Ja muuten, kyllä kaikki Beatlet käyttivät huumeita jossain vaiheessa, John (ja ehkäpä George) kyllä eniten.. Kaiken kaikkiaan vaan jollain lailla arvostan Johnia enemmän taiteilijana. Samalla tiedostaen että hänessä oli todellakin myös huonoja puolia. Enkä pidä ollenkaan tästä melkeinpä henkilöpalvonnan piirteitä saaneesta Lennonin yliarvostuksesta, jota esiintyy.

Aivan, tuo nimenomainen henkilönpalvonta ärsyttää. Saa ihailla muttei mielestäni sokeasti. Ja itselläni on myös hiukan moraalisia ongelmia kuunnella (the) Beatlesia juuri bändin huumeidenkäytön sun muun takia, vaikka se olikin ajan yleinen ilmapiiri. Se on vaan niin kaukana mun omasta maailmasta.
Lainaus käyttäjältä: "Vauhko-Harry"
Halusin tappaa yhden Beatlesten-fanin, sillä yksi fani heidän oli nähnyt yhden Beatlessin bändärin, ja oli tappanut hänet! Hän selitteli tuomiossaan, ettei tiennyt syytä, sanoi, että pitäsi oikeasti Beatleistä, ei tiennyt syytä siihen, miksi tappasi hänet. Sai tuomionsa, huh! Jos hän ei olisi saanut tuomiota olisin etsinyt hänet käsiini ja tappanyt hänet!.

"Bändärin"? Muuten kuvauksesta tulee kyllä mieleen Mark Chapman ja Lennonin murha. Chapmanista ollaan nyt tekemässä elokuvaakin, mikä on mielestäni väärin, koska murhaaja saa huomiota, mitä alkuperäisesti halusikin.

Sano mitä sanot

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #68 : Elokuu 04, 2006, 21:06:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Willow"
Ja muuten, kyllä kaikki Beatlet käyttivät huumeita jossain vaiheessa, John (ja ehkäpä George) kyllä eniten.. Kaiken kaikkiaan vaan jollain lailla arvostan Johnia enemmän taiteilijana. Samalla tiedostaen että hänessä oli todellakin myös huonoja puolia. Enkä pidä ollenkaan tästä melkeinpä henkilöpalvonnan piirteitä saaneesta Lennonin yliarvostuksesta, jota esiintyy.

Aivan, tuo nimenomainen henkilönpalvonta ärsyttää. Saa ihailla muttei mielestäni sokeasti. Ja itselläni on myös hiukan moraalisia ongelmia kuunnella (the) Beatlesia juuri bändin huumeidenkäytön sun muun takia, vaikka se olikin ajan yleinen ilmapiiri. Se on vaan niin kaukana mun omasta maailmasta.

No voi sinua. Tiedätkö, että melkein jokainen kuuluisa ihminen on huumeita käyttänyt? Elvis, Ray, Johnny Cash... jos musiikin kuunteleminen tekee paha kun bändi käyttää huumeita, on vika enemmän oman pään sisällä kuin bändissä!

Ja tuosta henkilöpalvonnasta vielä. Mielestäni todellinen fani/ihailija hyväksyy idolinsa virheineen, eikä missään tapauksessa ala niitä mitenkään vähätellä tai muuta. Itse ihailen John Lennonia enemmän kuin ketään koko maailmassa ja olen hyvin tiedostanut hänen persoonansa varjopuolet, mutta ilman niitä hän ei olisi se Lennon, jota ihailen! Kuka jaksaa ihaila siloposkipoikaa, joka ei koskaan tee mitään pahaa?

Lainaus käyttäjältä: "Vauhko-Harry"
Halusin tappaa yhden Beatlesten-fanin, sillä yksi fani heidän oli nähnyt yhden Beatlessin bändärin, ja oli tappanut hänet! Hän selitteli tuomiossaan, ettei tiennyt syytä, sanoi, että pitäsi oikeasti Beatleistä, ei tiennyt syytä siihen, miksi tappasi hänet. Sai tuomionsa, huh! Jos hän ei olisi saanut tuomiota olisin etsinyt hänet käsiini ja tappanyt hänet!.

"Bändärin"? Muuten kuvauksesta tulee kyllä mieleen Mark Chapman ja Lennonin murha. Chapmanista ollaan nyt tekemässä elokuvaakin, mikä on mielestäni väärin, koska murhaaja saa huomiota, mitä alkuperäisesti halusikin.[/quote]

Ei mielestäni ole väärin, että murhaajasta tehdään elokuva. Vaikka itseäni tekisi mieli niitata Chapman henkilökohtaisesti, aijon tarkastaa kyseisen elokuvan, sillä murhan taustat kiinnostavat. Enkä usko, että Mark pilasi elämänsä sillä teolla vain huomion tähden. Ja mielestäni ihminen on ihminen, vaikka hirviö olisikin. Vähän sama juttu kuin Hitlerin kanssa - kumpaakaan en ihaile, mutta kummatkin kiinnostavat.

Poissa Ouva

• Toinen Niistä Kahdesta
  • Vuotislainen
  • Tiedostamaton vuotaa tietoiseen.
    • "Matkapäiväkirja"
The Beatles
« Vastaus #69 : Elokuu 05, 2006, 16:32:18 »
En kuulu kumpiinkaan, sillä minun suosikkini on ehdottomasti Ringo - aliarvostettu ja taka-alalle jäänyt pieni rumpali (kyllä, hän oli muita selvästi lyhyempi). Paul oli Paul... se herkkä ja suurisilmäinen tunnelmoija ja George Intioineen eivät vain ole koskaan kiinnostaneet minua edes siinä määri missä John (huumeet, sekopäiset tempaukset ja räävittömyys), joka hänkin jää kirkkaasti Ringon taakse.

Sitten itse asiaan: heidän musiikkiinsa. Rakastan sitä. The Beatlesilla on valtava määrä loistavia biisejä. Suosikkejani ovat We Can Work It Out, For No One, Stawberry Fields Forever (ihanan psykedeelinen ja mielikuvilla leikkivä. Vetoaa minuun samoin kuin...) Lucy In The Sky With Diamonts. Sitten on vielä A Day In The Life (hieno, pitkä kappale kaikkine äänineen), Cry Baby Cry, When I Saw Her Standing There... Olisi oikeastaan helpompi listata ne muutamat, mistä en pidä... Ne sijoittuvat kaikki siihen "kauteen", kun Joko Ono oli jo kuvioissa mukana. She Is So Heavy ja Revolution 9 (idioottimainen äänikollaasi) ovat oivia esimerkkejä noista joista en pidä.

Kaikkein eniten heidän musiikissaan pidän siitä, ettei ole vastaavaa. Lennon ja McCartney (ja toisinaan myös Harrison) ovat nerokkaita sanoittajia (varsinkin juuri tuolla "pilvikaudella" tehdyt biisit (esim: Help!) ovat mahtavia... mitä siitä, vaikka aisteja onkin kiihotettu huumeilla? Lopputulos on upea) ja sävellyksistäkin löytyy aina jotain niin uskomattoman hienoa. Ja osaavat he laulaakin... John ja Paul parhaiten, mutta ei Georgenkaan ääni huono ole. Ja Ringo... ei ehkä laula kovin montaa nuottia, mutta se ääni! Sitä kuuntelisi vaikka kuinka! Onneksi Beatlet ovat joka levylle laittaneet ainakin yhden Ringon laulaman biisin (joista Yellow Submarine onparas ikinä!) puhumattakaan kahdesta Ringon omasta sävellyksestä (Don´t Pass Me By, jolla palattiin ensimmäisten levyjen meininkiin ja Octopus's Garden).

Tästä bändistä voisin jaaritella ummet ja lammet (olen lukenut heistä paljon, puhunut heidän aikanaan eläneiden tuttujeni kanssa - varsinkin niiden, jotka tunnustautuvat faneiksi (kuviksen, äikän, bilsan ja enkun opet ainakin...) ja katsonut vaikka kuinka monta dokumenttia), mutta ketään ei kiinnostaisi pohtia sitä, kuinka Yoko Ono sai Yohnin sekoamaan ja on Jokon syytä että Beatles hajosi, eikä sekään kiinnostaisi, miten Beatlesit saivat kuninkaallisen ritarikunnan mitalinsa hilpeästi pilvessä. *huoh* Ja kaikki tämmöinen pikkutieto taas kiinnostaa minua suuresti. Enkä ole vielä tähänkään päivään mennessä onnistunut selvittämään, mikä oli Johnin lasien vahvuus. (Jos joku tietää, niin kertokoon.)
Kuka tahansa siihen pystyvä saa vapaasti vaihtaa titteliäni, vaikka siinä olisi jo jokin nimike, kunnes toisin ilmoitan. / Kaurat ja Ryynit

Katariina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #70 : Elokuu 05, 2006, 21:44:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Sano mitä sanot"
No voi sinua. Tiedätkö, että melkein jokainen kuuluisa ihminen on huumeita käyttänyt? Elvis, Ray, Johnny Cash... jos musiikin kuunteleminen tekee paha kun bändi käyttää huumeita, on vika enemmän oman pään sisällä kuin bändissä!

Tiedän oikein hyvinkin. Kyse on enemmänkin siitä, että en koe pääseväni musiikkiin täysin sisälle, koska Beatlesinkin musiikissa on niin paljon huumeviittauksia, biisejä on tehty trippien aikana, jälkeen ja muissa aineissa, ne kertovat huumeista, ne on tehty huumeissa ja huumeista, ja miten minä joka en käytä voisin ymmärtää niitä? Tulee melkein fiilis, että pitäisikö tässä alkaa käyttämään jos se kerran on noin hienoa, ja sitä en kuitenkaan halua alkaa toteuttamaan pelkän musiikin takia. Tunnen itseni kuitenkin sen verran hyvin, että minkäänlaisiin huumeisiin en uskalla sotkeutua, lukuun ottamatta pieniä määriä alkoholia opiskelijayhteisön yleisen tavan mukaan.
Lainaus käyttäjältä: "Ouva"
mutta ketään ei kiinnostaisi pohtia sitä, kuinka Joko Ono sai Johnin sekoamaan ja on Jokon syytä että Beatles hajosi, eikä sekään kiinnostaisi, miten Beatlesit saivat kuninkaallisen ritarikunnan mitalinsa hilpeästi pilvessä.
Minua kiinnostaa =) Mutta ei se välttämättä ollut niin yksioikoista, että kaikki oli Yokon syytä. Ja Johnhan se Yokon studioon raahasi, ei Yoko sinne kai itse tunkenut.

Sano mitä sanot

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #71 : Elokuu 06, 2006, 00:17:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Sano mitä sanot"

Tiedän oikein hyvinkin. Kyse on enemmänkin siitä, että en koe pääseväni musiikkiin täysin sisälle, koska Beatlesinkin musiikissa on niin paljon huumeviittauksia, biisejä on tehty trippien aikana, jälkeen ja muissa aineissa, ne kertovat huumeista, ne on tehty huumeissa ja huumeista, ja miten minä joka en käytä voisin ymmärtää niitä? Tulee melkein fiilis, että pitäisikö tässä alkaa käyttämään jos se kerran on noin hienoa, ja sitä en kuitenkaan halua alkaa toteuttamaan pelkän musiikin takia. Tunnen itseni kuitenkin sen verran hyvin, että minkäänlaisiin huumeisiin en uskalla sotkeutua, lukuun ottamatta pieniä määriä alkoholia opiskelijayhteisön yleisen tavan mukaan.

Itseasiassa Beatleseilla ei ole yhtään kappaletta, joka suoranaisesti kertoisi huumeista. Mikäli olet niitä, jotka uskovat siihen naurettavaan LSD-teoriaan Lucy in the Sky with Diamondsin kohdalla, lukaiseppa vaikka wikipedian artikkeli kyseisestä kappaleesta. Ehkä joitain kappaleita on tehty aineiden vaikutuksen alaisena, mutta se ei millään muotoa kyllä tarkoita, että kuuntelijan tulisi olla, tai pitäisi edes harkita huumeisiin sekoamista. Missään biisissä ei siihen kehoteta, se on totuus. Itse olen apsolutisti, mutta silti Beatlesin kaikkiruokainen ystävä, joka rakastaa heidän hippikautensa musiikkia ja mantraa mielellään sen soidessa. Eli unohdappa ne huumeet, sillä ei ole mitään tekemistä musiikin kuuntelemisen kanssa.

Katariina

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #72 : Elokuu 06, 2006, 00:43:23 »
No, minä olen kyllä eri tietolähteistä lukemani mukaan taipuvainen uskomaan, että esim. Day Tripper kertoo huumeista, the Word kertoo huumeista, Got to get you into my life kertoo huumeista (sen on sanonut Lennon ja myös McCartney haastattelussa), lisäksi Tomorrow never knows on tehty "vastaamaan huumetrippiä" kuten koko MMT-elokuvakin, ja viittauksia on todella monessa biisissä, jonka McCartneykin on myöntänyt Many years from now -kirjassaan.
Mutta turhahan tästä on sinällään kiistellä, koska musiikin voi aina tulkita eri tavoin. Ja musiikki on tässä tapauksessa joka tapauksessa aivan mahtavaa, eli sinällään en halua missään tapauksessa haastaa riitaa. Tai yllyttää ketään huumeisiin, koska itse en niitä kannata. (jos joku nuorempi fani tästä nyt saa jotain ideoita, niin ÄLÄ MUA KUUNTELE.)

Sano mitä sanot

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #73 : Elokuu 06, 2006, 12:22:09 »
No, minä olen kyllä eri tietolähteistä lukemani mukaan taipuvainen uskomaan, että esim. Day Tripper kertoo huumeista, the Word kertoo huumeista, Got to get you into my life kertoo huumeista (sen on sanonut Lennon ja myös McCartney haastattelussa), lisäksi Tomorrow never knows on tehty "vastaamaan huumetrippiä" kuten koko MMT-elokuvakin, ja viittauksia on todella monessa biisissä, jonka McCartneykin on myöntänyt Many years from now -kirjassaan.

Sainoinkin, ettei mikään kappale suoranaisesti kerro huumeista. Näissäkin kappaleissa on aivan toinen pääasia.

Mutta turhahan tästä on sinällään kiistellä, koska musiikin voi aina tulkita eri tavoin. Ja musiikki on tässä tapauksessa joka tapauksessa aivan mahtavaa, eli sinällään en halua missään tapauksessa haastaa riitaa. Tai yllyttää ketään huumeisiin, koska itse en niitä kannata. (jos joku nuorempi fani tästä nyt saa jotain ideoita, niin ÄLÄ MUA KUUNTELE.)

Aivan. Naulan kantaan. Ihmettelin vain tulkintaasi, mutta olkoompas nyt.

Ja vielä kerran jokaiselle: Beatlesin musiikin kuunteleminen ei tee sinusta narkkaria, eikä yllytä sinua siihen. Se on fakta.

Poissa Ouva

• Toinen Niistä Kahdesta
  • Vuotislainen
  • Tiedostamaton vuotaa tietoiseen.
    • "Matkapäiväkirja"
The Beatles
« Vastaus #74 : Elokuu 06, 2006, 17:47:31 »
Mutta ei se välttämättä ollut niin yksioikoista, että kaikki oli Yokon syytä. Ja Johnhan se Yokon studioon raahasi, ei Yoko sinne kai itse tunkenut.
Kyllä se ymmärtääkseni aikalailla oli. Yoko nimittäin tunki itse sinne studion puolelle, vaikka studioprotokolla sanoo, että puolisot/seurustelukaverit/muut kumppanit, jotka ei vät ole bändin jäseniä jäävät studion ulkopuolelle äänieristetyn lasin taakse odottamaan. Mutta Yoko tunki studioon ja asettui vielä siten, että Johnin kitaran kaula erotti hänet ja Johnin muista.
Kuka tahansa siihen pystyvä saa vapaasti vaihtaa titteliäni, vaikka siinä olisi jo jokin nimike, kunnes toisin ilmoitan. / Kaurat ja Ryynit

Poissa Sidney

• Vuotislainen
The Beatles
« Vastaus #75 : Lokakuu 14, 2006, 10:36:54 »
The Beatles on ja tulee olemaan vielä pitkään lempi bändini.
Kun olin ala-asteella nauroin hirveästi kun meillä puhuttiin musiikissa Beatlesistä ja kaverini sanoi että sen isosisko tykkää siitä. Olin ihan että mitä sehän on sellasta ihme humppaa vanhojen mummojen musiikkia. Tykkäsin silloin yesterday kappaleesta ja olin ihan että mitä kun kuulin että se on beatlesien kappale (tiedän olin vähän tyhmä).
Viime kesänä löysin tietokoneeltani Strawberry fields forever kappaleen ja ihastuin siihen (veljeni oli siis ottanut sen tietokoneelle).Myöhemmin kesällä televisiosta tuli dokumentti Imagine John Lennon. Jäin katsomaan sitä koska ei ollut muutakaan tekemistä. Sekopäät ovat aina kiinnostaneet minua ja siispä ihastuin heti Lennoniin. Vaikka kyllä tiesin että John oli murhattu olin silti ihan järkyttynyt dokumentin lopussa ja itkin kamalasti.Viikko kului ja menin kirjastoon ja löysin sieltä 1962-1966kokoelman lainasin sen ja ihastuin siihen.Kesälomani kului siis sihen että kävin lähes joka päivä kirjastossa lainailemassa Beatlesien levyjä.
Revolver levy oli se jonka kuunneltuani aloin todella sanomaan että Beatles on lempi bändini.
Lempparini Beatleseistä on Lennon ja lempi kappaleita on niin pajon että en viitsi tähän niitä kaikkia luetella.

White Queen

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #76 : Lokakuu 15, 2006, 11:35:38 »
Ahh! The Beatles!

Tämä yhtye eksyi tielleni kuunnellessani radio Megan 60-luvun poppilistaa (ekan kerran loppukesästä '05). Tuolloin ohjelmassa oli vielä juontaja. Mikähän kappale sieltä nyt sitten ekana sattui korvaani, liekö ollut Let it be. No sehän hullaannutti minut kertarykäisyllä!
   Tyydyin aika pitkään radion tarjontaan, muta jossain vaiheessa tajusin marssia kirjastoon ja napsia lainaan punaisen tuplan, Abbey roadin ja vielä jonkun kolmannen. Menin totaalisen järjiltäni.
    Tässä viiko pari sitten sain ekan Beatles -"levyni" kun ihanat ihmiset radiossa soittivat Kersantti Pippurin kokonaan läpi ja nauhoitin sen kasetille. Sieltä löytyi uusi suosikkikappaleeni, When I'm sixty-four. Voisin kuunnella sitä loputtomiin, hihitellen ajatukselle että herra McCartney todella alkaa olla nyt 64 vanha. Vieläköhän hänet joku ruokkii...? :D  Muita suosikkejani ovat ainakin Yellow submarine, Eleanor Rigby ja While my guitar gently weeps.
     Sain kerran töllöstä nauhalle A hard day's nightin. Se on ihastuttava, todella hyvin tehty; sairaan hassu pohjoisen aksentti joka kuuluu tietysti asiaan, hulvattomia vuorosanoja ("Who's that little old man?" On niin mahtava kun Beatlet vetävät sen yhdestä suusta) ja ihania jippoja siellä täällä. Yksi parhaista pätkistä ikänä, ja (kuten olen saanut kuulla) todellinen  isähahmo nykyajan musavideobisnekselle. En voi väittää vastaan!

di Napoli

• Ankeuttaja
The Beatles
« Vastaus #77 : Marraskuu 24, 2006, 21:40:27 »
The Beatles on upea, vaikka onkin enemmän vanhemman sukupolven bändi. Se on ledenda! Minun molemmat vanhempani pitävät tästä musiikista, sisareni pitää ja olen parin luokkakaverin kuullut lauleskelevan *hymyilee*.

Parhaita biisejä ovat mm. Penny Lane ja Yesterday. Siihen en voi sanoa mitään perusteluja, mutta ne vain kuuluvat ihanilta minun korvissani.

Polyhymnia

• Ankeuttaja
Vs: The Beatles
« Vastaus #78 : Tammikuu 21, 2007, 11:38:42 »
Jumalallista musiikkia! Ah. Pidän kovasti. Niihin kappaleisiin ei vain voi kyllästyä! Niitä voi kuunnella tunnista toiseen kyllästymättä laisinkaan. Lempikappaletta en osaa sanoa, sillä en ole luultavasti kuullut puoliakaan heidän kappaleistaan. Se mitä olen kuullut niin ne kokoelmat punainen tupla ja sininen tupla ja tietenkin omana on Beatleseiden valkoinen levy With the Beatles Parlophone. Haluaisin tietenkin lisää levyjä haalia.

Kaverit puhuivat paljon Beatleseista ja suosittelivat minulle. Siten sitten alkoi kuunnella tätä yhtä kaikkein parhainta bändiä. En varmaan muuten olisikaan alkanut kuunnella kyseistä yhtyettä, vaikka olinkin (tietenkin) kuullut siitä. Ja todellakin olen kiitollinen ystävilleni, että suosittelivat. Tosin ei sitä koskaan tiedä, olisinhan omin neuvoin voinut törmätä siihen.

Kuitenkin Beatleseilla on niin loistavia kappaleita, jotka ovat iättömiä. En sanoisi, että Beatles on "vanhan ikäluokan" musiikkia. Voi olla totta, että hiukan vanhemmat kuuntelevat Beatleseita, mutta miksi hyvää mennä vaihtamaan <: . Minusta tuntuu, että moni tykkää Beatleseista enkä kyllä todellakaan ihmettele. Hyvät lyriikat ja instrumentit toimii. Ei mitään pahaa sanottavaa tästä ^^.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #79 : Kesäkuu 09, 2007, 14:27:01 »
The Beatles on valehtelematta maailman paras bändi! Musiikki tuntuu edelleen ihmeellisen tuoreelta, vaikka kappaleet on kuullukkin monia ihmeellisiä kertoja.
Bändi on jäsentensä summa, siitä ei pääse yli eikä ali. Kaikki kantoivat kortensa kekoon, se on yhteistyötä.
Harvoin syntyy tällaisia ryhmiä, joihin aika ei vaikuta mitenkään.
Kukaan ei voi sanoa, ettei olisi koskaan kuullut yhtään Beatlesin biisiä. Se olisi valehtelua.
Paul McCartney kertoi hänen ja John Lennonin hienosta tavasta tehdä musiikkia. He eivät koskaan kirjoittaneen nuotteja paperille, ainoastaan sanat. Jos he eivät seuraavana päivänä muistaneet miten sävel meni, unohtivat he koko biisin, sillä jos se ei jää omaan päähän, niin miten sitten yleisön päähän?
Yksinkertaista, mutta nerokasta.
Kun lainasin kirjastosta Beatlesin levyn, en tiennyt, että ne kaikki tutut biisit olivat heidän. Niin paljon heidän musiikkinsa on vaikuttanut.
Kaikki artistit kopioivat heitä, tietämättäänkin.
Mutta kukaan ei ole vielä päässyt heidän tasolleen, enkä usko että kukaan edes pystyykään.
Nykyään ihmiset kikkailevat liikaa musiikin kanssa ja musiikkivideot ovat rahalla täytettyjä, koska halutaan vain näyttää jotain hienoa. Siten musiikkin tukeminen unohtuu.
Sen takia Beatlesia on hieno kuunnella. He tietävät mitä musiikki on ja miten sitä tehdään.
Beatlesilla on niin paljon upeita biisejä mitä John Lennon, Paul McCartney, Ringo Starr ja George Harrison ovat upeasti säveltäneet ja kirjoittaneet:I want to hold your hand, We Can Work It Out, The long and winding road, Something, Eleanor Rigby, All you need is love, Hello Goodbye, Strawberry Fields Forever yms.
The Beatles elää ikuisesti!<3

"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Poissa Sidney

• Vuotislainen
« Vastaus #80 : Heinäkuu 12, 2007, 10:28:53 »
Minua vähän ärsyttää se Beatlesiin kohdistuva liioittelu varsinkin silloin ku on kyse niistä huonoista puolista.
Näin sen Beatlesin suurimmat salat dokumentin silloin kun se tuli mtv3:selta. Siinä se Hampuri juttu oli ihan kauheen liioteltu. Siitä sai ihan sen kuvan että pojat ois piikittäny heroiinia sielä ja pelehtiineet niitten ilotyttöjen kanssa (ihan ku niillä ois muka ollu varaa). Sitten tuntu vähän siltä että se koko dokumentti keskitty siihen että miten kamala ihminen Lennon oli, sitten siinä oli vielä se typerä "Lennon oli homo ja hänellä oli suhde manageriinsa" väite. Beatlesin huumeiden käyttö on myös ärsyttävän liioteltua. Kaikki rock bändit ja artistit käytti 60-luvulla huumeita ja joihinkin toisiin niistä verrattuna Beatles oli oikein siisti ja raitis yhtye.
Oon alkanu keräilemään noita levyjä vaikka mulla onkin melkee kaikki kappaleet mp3:sella. Mulla on nyt jotain viis levyä joista kaks ostin Roomasta, sielä ainakin White album oli halvempi ku täälä Suomessa. Nyt oon alkanu lukemaan McCartneyn elämänkertaa ku tällä hetkellä mulla on meneillään jonkinlainen Paul kausi.

yesterday

• Ankeuttaja
« Vastaus #81 : Heinäkuu 12, 2007, 21:35:44 »
Beatlesia olen kuunnellut jo monen, monen vuoden ajan. Hyllystäni löytyy ainakin 10 beatlejen levyä,  sekä kaksi DVD:tä + paljon, paljon beatles-kamaa.
John Lennonin ääni & sävellykset ovat kerrassaan loistavia, ja kyllä McCartneykin on paljon hyvää työtä tehnyt, vaikkakin pidän itse Lennonin biisejä parempina.

Luin vähän aikaa sitten Larry Kanen kirjoittaman Lennon-kirjan, jossa kerrottiin paljon Beatlesista ja sen historiasta. Oli melko mielenkiintoinen kirja, vaikka välillä oli vähän rasittavaa lukea Kanen ainaista Lennon-ylistystä.

Näin loppukevennyksenä, kerran eräs hieman vajaa entinen luokkakaverini viittasi musan tunnilla  : " Eikös Beatles ollutkin silloin keskiajalla?" Opettajakin repesi <:

Katariina

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Heinäkuu 12, 2007, 22:30:47 »
Minua vähän ärsyttää se Beatlesiin kohdistuva liioittelu varsinkin silloin ku on kyse niistä huonoista puolista.
Näin sen Beatlesin suurimmat salat dokumentin silloin kun se tuli mtv3:selta. Siinä se Hampuri juttu oli ihan kauheen liioteltu. Siitä sai ihan sen kuvan että pojat ois piikittäny heroiinia sielä ja pelehtiineet niitten ilotyttöjen kanssa (ihan ku niillä ois muka ollu varaa). Sitten tuntu vähän siltä että se koko dokumentti keskitty siihen että miten kamala ihminen Lennon oli, sitten siinä oli vielä se typerä "Lennon oli homo ja hänellä oli suhde manageriinsa" väite. Beatlesin huumeiden käyttö on myös ärsyttävän liioteltua. Kaikki rock bändit ja artistit käytti 60-luvulla huumeita ja joihinkin toisiin niistä verrattuna Beatles oli oikein siisti ja raitis yhtye.
Mäkin katoin joo kanssa ton dokumentin! Mutta tota Lennon/Epstein -juttua voi ihan oikeasti spekuloida, että tapahtuiko niiden välillä jotain. Koska Epstein oli homo ja Lennon - no, hänestä emme tiedä. On oikein hyvinkin mahdollista ettei se mikään täyshetero ollut. Ja he todellakin menivät yhteen aikaan kahdestaan lomalle Espanjaan.

Stan

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Heinäkuu 18, 2007, 18:08:27 »
hmm. En oo Beatlesien suurimpia faneja mutta tykkään niitten musiikista rauhottavassa mielessä tai ne on vaan yksinkertasesti hyviä, kaikki.
Varsinkin illalla on kiva vaan istuskella ja kuunnella porukoitten Beatles levyjä. Tulee semmonen mielenrauha :D

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #84 : Syyskuu 20, 2008, 12:53:41 »
Nyt oon alkanu lukemaan McCartneyn elämänkertaa ku tällä hetkellä mulla on meneillään jonkinlainen Paul kausi.

Mulla on meneillään Ringo-kausi!

Okei, täytyy myöntää, että olen säälittävä wnb-tr00-fani. Koin Beatles-herätyksen vasta tuokio sitten, ja noh, se oli sitten menoa. Kävin hamstraamassa kirjastosta levyjä, joissa oli lauluja, joita minulla ei vielä koneella.

Tutustuin The Beatlesin musiikkiin kolmannella luokalla valinnaisen musiikin tunneilla, kun opettajamme oli varsin Beatles-rakas henkilö. Itse rakastuin Beatlesin musiikkiin Yellow Submarinen myötä, ehkäpä. Ennen pidin Beatlesin musiikkia tylsänä ja kaikkia lauluja samanlaisina... Pyh ja pah, olin todella typerä. Viime kesänä Lontoossa käydessäni kävin Abbey Roadilla, ah. Ostin sieltä sellaisen plekun (nyt Minsvo tulee sättimään... En saisi kuulemma käyttää sanaa pleku), ja kävin Beatles-storessa, jossa oli kaikkea aivan tajuttoman ihanaa. Kun rippikesänäni uudestaan menen Lontooseen, käyn ehdottomasti uudestaan molemmissa paikoissa. Seuraavaksi hankinnassa olisi joku Beatles-paita...

Help!in ensi kertaa nähtyäni olin aivan onneni kukkuloilla, mahtava elokuva! Kun kuulin että Yle Teema aikoo näyttää sen, olin koko kyseisen päivän ihan jee-jee-fiiliksissä. Siis oikeesti, ah ah ah, Ringo on niiiiin ihana...

Olen muuten valloittanut SingStarissa Imaginen top 5-listan! Haa! (<- asian vierestä...) Ja vietin muuten eilisillan ampuen blue meanieita siinä yhdessä pelissä, jotta saisin tulostettua puuhatehtäviä Beatlesista. :=D
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #85 : Syyskuu 27, 2008, 01:13:51 »
Ei voi olla totta! Kirjoitin juuri Led Zeppelin -topsuun, että se kuuluu TOP 3 -vanhat bändit listaani heti Beatlesien ja Queenin jälkeen ja valikkoon palatessani tajusin, etten ole tänne edes kirjoittanut?!

Sanotaan samat sanat mitä kirjoitin aiempaan viestiini Ilmalaivoista, eli paljoakaan minä en Koppiksista tiedä (perustietämykset jäsenien kuolemista hallussa jne), mutta tykkään kuunnella. The Beatles on ollut elämässäni ala-asteesta lähtien, kun musiikin tunneilla lauloimme kappaleita Yesterday, Eight Days a Week ja Let it Be.
Koppiksilla ei oikeastaan ole piisejä, mistä en tykkäisi, en ole ainakaan vielä niihin törmännyt. Lucy in the Sky with Diamonds kyllä kieltämättä turruttaa useasti peräkkäin soitettuna, mutta muuten tykkään ajaa itseäni hulluuteen kuuntelemalla Beatlesia playbackinä pelatessani ketjussa Vapaakenttää.

Itse kunnioitan The Beatlesia jo ihan siitä syystä, että jätkät tekivät vinon pinon hittejä (kamoissa tai ei, ei kiinnosta) ja olivat sellainen ilmiö ihmisten keskuudessa, että saavat kaikki nykypändien fanitytöt/pojat vaikuttamaan satunnaisilta kuuntelijoilta. Vaikka piisit ovat tietyllä tavalla "samanlaisia", jokainen niistä on kuitenkin oma ikimuistoinen yksilönsä.

Suosikkipiisejäni ovat Yesterday (kaikkein rakkain piisi nostalgia-arvonsa vuoksi), Eight Days a Week (svengaava), Let it Be (kaunis), Hey Jude (haikea), Here Comes the Sun (ihana!), Penny Lane (Rööperiin :P), Help! (aivan mahtava), A Hard Day's Night (muistoja, muistoja), Eleanor Rigby (surullinen), Long and Winding Road (jota en alkujaan arvostanut, mutta jota olen oppinut rakastamaan) ja All you need is love (ja sen monet variaatiot, alkuperäinen luonnollisesti paras, torviosuus aivan mieletön).

Koppiksen kuuntelijoille suosittelen myös leffaa I am Sam. Kertoo kehitysvammaisesta miehestä ja hänen tyttärestään, taustalla soi Beatles.
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #86 : Elokuu 14, 2010, 21:48:24 »
Beatles, Beatles... bändi jolle varmaankin kaikki nykyajan muusikot ovat enemmän tai vähemmän velkaa. Tajusin tämän asian vasta sitten kun aloin lukemaan Gene Simmonsin elämänkertaa (KISS and Make-Up). On oikeasti hienoa kuunnella omien isovanhempiensa tarinoita heidän nuoruudestaan, kun he kuuntelivat Beatlesia ja kävivät keikoilla yms. Silloin tuntuu siltä että olisi itsekin halunnut elää noina aikoina. Olisi halunnut itse olla joku niistä hienoista artisteista jotka ottivat mallia Beatlesista ja tulivat itse legendoiksi.

Siskoni kuuntelee ihan hulluna Beatlesia ja ymmärrän sen hyvin. Beatlesilla on hyvien melodioiden lisäksi hyviä sanoja ja aikalaisiinsa verrattuna todella mahtava ulkonäkö. On ehkä jopa pelottavaa ajatella miten nämä ihmiset keksivät ja uskalsivat tehdä sellaista musiikkia. Mutta se oli kannattavaa, vaikka koituikin Lennonin kohtaloksi pitkän soittouran jälkeen. Mutta sekin auttoi (vaikka ikävällä tavalla) Beatlesia saamaan mainetta. Osasivatkohan he uneksiakaan uransa aikana että heistä tulisi sellaisia legendoja?

En itse muista kovinkaan montaa kymmentä Beatlesin biisiä, muitta suosikkini tällä hetkellä on Yesterday. Olen esittänyt sen kappaleen luokalleni musiikintunnilla parin kaverini kanssa. Ja soitin itse nokkahuilua... Mutta se oli hauskaa <3 ja Beatlesin nuotteja kun löytyy vähän kaikkialta, ei senkään esityksen teko ollut mitenkään hankalaa. Mutta... kiitos Beatles siitä minkä aloitit <3
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Lumihiutale

• Vuotislainen
« Vastaus #87 : Marraskuu 06, 2010, 20:43:09 »
Löysin Beatlesin vasta vähän aikaa sitten! Isälläni on koko levykokoelma ja hän oli nuoruudessaan kova fani:) Kun nuorempana kuuntelin Beatlesia niin se ei heti napannut minuun, mutta näin hiukan vanhentuessa olen tajunnut kuinka ihana tuo bandi oikeasti on!!<3 Voisin kuunneella sitä koko ajan,enkä tulisi koskaan kyllästymään. Miten näin hienoa bändiä edes voi olla olemassa:)

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Helmikuu 19, 2011, 23:14:32 »
Itse en voi myöntää olevani mikään todellinen super-Beatles-fani, mutta onhan tuota nyt tullut kuunneltua monta vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti ja tykkään (ja etenkin arvostan) kovasti!

Kyseisen bändin biisejä on tullut varmaan soitettua ja laulettua huomattavasti enemmän, kuin kuunneltua. Beatlesin biisit vaan sattuu olemaan niin mahtavia soitettavia! Soitettua on tullut etenkin Let It Betä, Hey Judea, Strawberry Fields Foreveria, Helpiä sekä When I'm Sixty Fouria. Koulussa on tullut laulettua kaikkia edellisiä ja monia muita biisejä.

Help! on nähty ja siinä on kyllä ihan mahtava leffa :-D Sen huumori on jotenkin niin mun tyylistä ja nauroin kyllä ihan vedet silmissä! Lempibiisit Beatlesilta on ehdotomasti Here Comes The Sun, When I'm Sixty Four, Ticket To Ride sekä Let It Be ja kyllä Help vaan jaksaa tykästyttää vaikka sitä on kyllä veivattu enemmän kun mitään muuta :) Lukuisia muitakin hyviä biisejä löytyy, mutta Yesterdayta en oikein kestä, vaikka se periaatteessa hieno onkin.

Mahtava bändi, voisin olla ollut teini 60-luvulla! Onneksi musa elää ikuisesti :--)
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #89 : Huhtikuu 14, 2011, 22:03:20 »
Mulla on vahva fiilis, että olen vähittelen liukumassa Beatlesin fanitukseen. Tällä hetkellä kuuntelen bändiä aina silloin tällöin, joskus useammin ja joskus harvemmin. Aina olen Beatlesista tykännyt, mutten sen kummemmin ole heihin mitään erityistä huomiota kiinnittänyt. O_o Kuulostaa kauhealta, kaikkien aikojen bändi kun on kyseessä. :D

No joo. Beatles on yksi niistä lukuisista bändeistä, joita haluaisin kuunnella enemmänkin, mutta kun ei vain aika riitä kaikkeen. :/ Maailmassa on liikaa musiikkia... Ajattelin kuitenkin joku päivä pitää kunnon Beatles-maratoonin ja pyhittää päivän pelkästään Beatlesille. ;)) Houkutteleva ajatus, toteutuu varmasti heti kun mahdollista.

Sitten itse musiikkiin. En tajua miten biisit voivat olla yhtä aikaa niin erilaisia, mutta tarpeeksi samanlaisia että ne erottuvat väkisinkin massasta. Ô_ô Beatles kun pärähtää käyntiin niin tunnistaa kyllä heti. Musiikki on niin ihanan leppoisaa ja siitä vain tulee hyvälle tuulelle. ♥ Sitten on tietenkin niitä ihanan haikeita biisejä. Esimerkkinä Yesterday, joka oli ensimmäinen Beatles-biisi, jonka tiesin. (Tai ainakin jonka tiesin olevan Beatlesin biisi...) Lauleltiin sitä ala-asteen musiikin tunnilla. :)

Sitä on jotenkin vaikea käsittää miten iso ilmiö Beatles oli aikanaan... Olisin niin halunnut elää silloin. :(( Joka tapauksessa maineensa olivat (tai siis ovat?) ansainneet. Kertoohan se jo jotain, että ihmiset, jotka ovat syntyneet vasta kauan Beatlesin kultakauden jälkeen, fanittavat ihan yhtä täysillä kuin sen ajan fanit.

Beatles on kuolematon.
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
« Vastaus #90 : Lokakuu 25, 2011, 19:15:10 »
jee beatles !
ite tutustuin beatlesiin kaverin kautta. ensin en edes kiinnittänyt huomiota beatlesiin, mutta hiukan myöhemmin - olin myyty. let it be oli mulla eka biisi mihin tutustuin. siitä se alko, yesterday, yellow submarine, strawberry fields, hey jude, help, mister postman, here comes the sun, eleanor rigby, blackbird, all you need is love.
nyt omistan vinyylejä, paitoja, mukeja sun muuta. lempikappaletta on tosi vaikea sanoo, mutta pidän erittäin paljon the long and winding roadista, come togetheristä ja i am the walrusista. yhtä en pystyisi nimeämään, nytkin tuntuu että mainitsematta on vielä ainakin sata muuta.
johnin ja paulin sanoituksin käymä sota toisiaan vastaan, yoko, chapman, rakkaus.

all you need is love.
If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #91 : Lokakuu 25, 2011, 20:26:51 »
Beatles on tehnyt kuolematonta musiikkia, joten arvostusta äijille siitä. Itse en kovimpiin faneihin lukeudu, mutta hienoja kappaleitahan heillä on ja Yesterday on mitä hauskin biisi laulaa lähes missä tahansa ja missä yhteydessä tahansa. :D

Ja I am the Walrus on jotain legendaarista sekin. Mutta kuten useimpien bändien kanssa, todellisen arvon määrittävät ne vähemmän tunnetut kappaleet, jotka ovat Beatlesillakin todella mainioita. Joskus pitäisi ajatuksen kanssa kuunnella ihan albumillisia.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #92 : Toukokuu 04, 2012, 22:32:22 »
Oon kuunnellu Beatlesejä niin kauan ku jaksan vaan muistaa, ja tuli mitä tahansa hienoi ja hyvii bändei vastaa, mikään ei mee näitten jätkien edelle. Antaisin vaikka sieluni jos pääsisin kerran elämässäni näkemään ja kuuntelee näitä Jumalia yhessä. Sääli ettei se oo mitenkää mahollista (RIP John Lennon & George Harrison ♥) Ois silti unelmien täyttymys päästä näkemään ees McCartney. But anyway, you'll always be in my heart.
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Jane Eyre

• British Hippie who never lived in Great Britain
  • Vuotislainen
  • Maybe someday I'll find the place for me to live.
  • Pottermore: OwlSparks24145
« Vastaus #93 : Toukokuu 04, 2012, 23:59:17 »
Beatles. <3.
Oon oppinu kuunteleen Beatlesia jo aika nuorena, ku iskä on aikamoinen Beatles-fani. Mä muistan, kuinka oppisin Beatlesin laulun sanoja ennen ku opein englantia. Meillä oli valkonen labradorin noutaja nimeltä Ringo (koska John, Paul ja George olis ollu hiukan hölmöjä koiran nimiä..), mut se kuoli pari vuotta sitten, 15-vuotiaana. Nyt viime jouluna saatiin robotti-imuri, ja ruvettiin sitte kutsumaan sitä Pauliks :D
Beatlesilta mun lempibiisejä on ehkä Yesterday, I am the walrus, Paperback writer.... niitä on niin paljon. En oo törmänny Beatles-biiseihin, joista en tykkää.
Pidin enkun kurssilla suullisen esitelmän Beatlesista, koska olin kuullu, ku jotkut nauro Beatlesille, ja halusin hiukan murskata Let it be- stereotypiat, eli et ihmiset luulee, et Beatles on pelkkää Let it be tyylistä. Soitin niille sitten I am the walrusin. Se tepsi. :)
Ei kai sitten muuta, Beatles on ihana :))
P.S. Joulukuun 12. 2011 oli mun unelmien täyttymisen päivä. Näin sir Paul McCartneyn livenä! :)
You put your arms around me and I'm home.

Poissa Salmiakki

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #94 : Tammikuu 23, 2013, 21:51:35 »
Aivan mahtava bändi.
Olen kuunnellut Beatlesia oikeastaan koko elämäni, koska äitinikin on Beatles-fani. Lempibeatleni on varmaan George, kovin sympaattinen ja hyvännäköinen tapaus joka teki mahtavia biisejä. Lempibiisejä on niin monta ettei kaikkea voi luetella, mutta tykkään tosi paljon albumeista A hard day's night ja Help! Mulla on kaksi Beatles-mukia, Abbey Road-paita ja Magical mystery tourin kansi julisteena 8)
"Olisi kauheata, jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis."

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #95 : Helmikuu 10, 2014, 20:14:48 »
Itse sain kuulla Beatlesia ensimmäisen kerran jotan 4-5-vuotiaana, kun isä kuunteli Beatlesia cd:ltä, ja kertoi minulle, että kyseessä on kuuluisa bändi, joka teki monia hienoja kappaleita uransa aikana, ja siitä pitäen Beatlesin musiikki on kuulunut elämääni, ihan mahtava bändi! :D
Tykkään tosissani.
Lempibiisini on ehkä... Yellow submarine, ja onhan niitä muitakin hienoja biisejä.
(R.I.P. Lennon & Harrison)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2014, 20:18:28 kirjoittanut Helmiina »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".