Kirjoittaja Aihe: Olympialaiset - maailman kohtaaminen  (Luettu 1540 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

jääkuningatar

• Ankeuttaja
Olympialaiset - maailman kohtaaminen
« : Huhtikuu 13, 2007, 22:13:42 »
Mitä mieltä ootte Olympialaisista? Seuraatteko niitä yleensä? Entä eri lajien MM-kisoja?
Entäpä mitä mieltä olette siitä, että urheilu menee pelkäksi bisnekseksi, eikä kaikkia kisoja näytetä tv:ssä, ellei satu siis ostamaan jotain tiettyä kanavaa...

Minulle Olympialaiset merkitsevät muutakin, kuin vain urheilua (minun tapauksessani penkkiurheilua ^^ ). On toki hienoa katsoa eri lajien huippuja tekemässä upeita suorituksia, ylittämässä itsensä.
Syvällisemmin ajateltuna Olympialaiset merkkaavat myös rauhaa, maailman (lähes) kaikki maata ovat samassa paikassa, eivät välitä kulttureidensa erosta, uskontojensa eroavuudesta, ulkonäöstä, ihonväristä puhumattakaan.
Kun maailmassa on muutenkin jo niin paljon pahaa, sotia, niin Olympialaiset tuovat pariviikkoisen rauhan hetken, jolloin maat eivät sodi keskenään.
Paras kohta Olympialaisissa on mielestäni avajaiset. On kerrassaan mahtavaa, kun kaikki maat tulevat vuorollaan, oman maan lippunsa kanssa, kävelevät kaikki yhdessä... Jotain niin hienoa.

Urheilun rahallistuminen menee mielestäni jo liiallisuuksiin. Olisi kammottavaa jos seuraavia Pekingin 2008 Olympialaisia ei näytettäisi tavallisilla kanavilla, vaan pitäisi ostaa joku hemmetin kanava erikseen. Köyhemmät eivät välttämättä voi sellaista hankkia, ja näin jo pari miljardia ympäri maailman katsojaa jäisi välistä.

Citius, altius, fortius - nopeammin, korkeammalle, voimakkaammin

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Olympialaiset - maailman kohtaaminen
« Vastaus #1 : Heinäkuu 26, 2007, 00:50:03 »
Pidän Olympialaisista. Ihan ehdoton must on avajaiset ja päättäjäiset. Edellisessä on upeaa kun areenalle tullaan niiden lippujen kanssa ja päättäjäisissä mitalisteilla on palkintonsa kaulassa. Kesäkisoista seuraan yleensä sellaisia, joissa on suomalaisia osallistujia. Talvikisoista seuraan taitoluistelua ja jääkiekkoa.

En pidä kisojen kaupallistumisesta. 2006 talviolympialaisissa esim. taitoluistelun loppunäytös näytettiin kokonaisuudessaan digitv:ssä ja vasta seuraavana päivänä tiivistelmänä analogiselta kanavalta. Lisäksi esim. jatkoajat saatetaan näyttää vain digitv:ssä kun analogisella on varattu niin vähän ohjelma-aikaa.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: RuneLumos12214
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #2 : Maaliskuu 14, 2009, 11:55:01 »
Mäkin kahton Olympialaisia, yleensä kesäkisoja, ja siitäkin vain keihäänheittoa, jousiammuntaa ja juoksua.
Talvikisoissa mää kahton kurlinkia ja jääkiekkoa.
Itsekin unelmoin pääseväni joskus Olympialaisiin ampumaan jousella
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Lokakuu 31, 2009, 12:16:13 »
Pienempänä jaksoin katsoa olympialisia montakin tuntia, mutten enää. Mielestäni ovat kisatilanteet ovat menneet samanlaiseksi, jo valmiiksi pureskelluksi pullamössöksi. Avajaiset kyllä katson, sekä hiukan itseäni kiinnostavia lajeja (kesäkisoissa ammunta-lajit, talvikisoissa... noh, en juuri mitään). Suomalaistenkaan menestystä (jos sitä joskus sattuu tulemaan) en aina jaksa seurata, pitää tunnustaa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 18:48:31 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Tammikuu 09, 2010, 00:26:16 »
Talviolympialaiset ovat minun juttuni, ja niissä jääkiekko! Jääkiekkoa kun seuraan muutenkin (SM-liiga ja Mestis + MM-kisat ja EHT) on olympialaisissa aivan erityinen panos. Viime olympialaiset menivätkin hyvin (hopea) ja tänä vuonna olisi uusi näytön paikka =)

Mites muut, innostaako olympiakiekko?
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa loorry

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Tammikuu 26, 2010, 22:52:10 »
Kyllä Kyllä Kyllä, talviolympialaiset on jo kovassa odotuksessa ja etenki jääkiekko. Viime olympialaisissa oli suomella tosi kova jääkiekko joukkue ja ne oli aivan uskomattoman hyviä pelejä....Paitsi tietenkin se viimeinen...Se oli kauheeta. Mäkihyppyä tulee katottua varmaan myös ja lumilautailua.

Kesä olympialaiset ei ihan yhtä paljon kiinnosta, mutta onhan niitäkin aina vähintään sivu silmällä tullut seurattua.

Poissa Hattrick

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Tammikuu 27, 2010, 22:24:42 »
Mitä nyt ainakin jääkiekkoa tulee seurattua.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Helmikuu 18, 2010, 12:05:18 »
Hyvä Peetu Piiroinen, 1/12 mitalitavoitteesta saavutettu. Köh, itse _kyseenalaistan_ Suomen mitalitavoitteen, mutta hyviä tuloksiahan kannattaa tavoitella.

Seuraan eniten jääkiekkoa, mäkihyppyä, taitoluistelua ja naisten hiihtoa. Mitalia odotan/odotin oikeastaan vain naisten perinteiseltä. Jääkiekosta ehkä pronssia, taitoluistelusta pistesija ja mäkihypyn suur- ja joukkuemäestä tuurilla pronssia.

Itsekin olen innostunut kuntoilemaan joulun jäljiltä: varsinkin hiihdosta olen innostunut pitkästä aikaa. Kisastudiooni ei kuulu kalja tai sipsit, ehkä sitten jos Suomi selviää jääkiekkofinaaliin :)

Ja toivottavasti suomalaisilla olisi kerrankin tuuria!
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #8 : Helmikuu 18, 2010, 22:36:23 »
Penkkiurheilijana Olympialaiset ovat tietenkin yksi vuoden kohokohdista. Aikaisempina vuosina olen tuijottanut kaikki mahdolliset lajit, käytännössä televisio on ollut auki koko ajan. Nyt kuitenkin kisat tulee sen verran ihmeellisiin aikoihin että täytyy vähän pyrkiä valitsemaan mitä katselee. Ei sitä ihan kaikkia lajeja varten viitsi yöllä heräillä/valvoa. Jääkiekko pelit haluaisin kovasti kaikki nähdä, ja harmittaa kun ne tulee niin kummallisiin aikoihin. Onneksi on hiihtoloma niin heräilen kyllä joitain pelejä katsomaan, ainakin sitten loppupään.

Jääkiekko on kyllä minun Olympialaisteni kohokohta, luonnollisesti Leinojia tukien koko ajan. Kävi sitten miten kävi, itse toivon että Leijonat yllättää kaikki ja taistelee tiensä Olympiafinaaliin. Se olisi kyllä mahtavaa! Kanada ja Venäjä ovat kyllä pahoja purtavia, eivätkä Ruotsi ja Usakaan tule olemaan helppoja vastuksia, mutta jos hyvä draivi saadaan päälle niin ken tietää. Suomen joukkueesta seurailen erityisellä mielellä molempia Koivuja ja Selännettä. Mikko Koivu on pitkään ollut lempipelaajani joten häntä tulee erityisen tarkasti seurailtua.
Jääkiekon lisäksi seurailen mäkihyppyä, naisten hiihdot ( jotka ovat kyllä menneet ihan metikköön) , luistelut (naisten) , alppihiihdot. Muita lajeja katselen sitten jos olen sopivasti telkkarin ääressä, mutta esimerkiksi naisten taitoluistelu on sellainen minkä haluan ajasta huolimatta nähdä.

En usko 12 mitaliin missään nimessä, mutta en ole siihen tarrautunut mitenkään ihmeellisesti. Tärkeämpää on että urheilijat tekevät parhaansa ja sitten katsotaan mihin se riittää. Naishiihtäjät ovat ainakin hiihtäneet ihan päin sitä itseään, eikä semmoisesta löysäilystä mitään mitalia ansaitsekkaan. Tietenkin jos Suomi voittaisi Jääkiekosta kultaa, niin ketä siinä kohtaa enää kiinnostaisi miettiä mikä se mitalitavoite olikaan ;)
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
« Vastaus #9 : Helmikuu 20, 2010, 11:28:04 »
Olympialaiset joo. Ehdottomasti seuraan, vaikka seuraisin huomattavasti enemmän, jos ne tulisi parempaan katsomisaikaan. Nyt katson kaikki Leijonien lätkämatsit, mäkihypyn, miesten lumilautailun pipen ja yhdistettyä. Jääkiekko on tietenkin se ykkäslaji. Olisi hienoa, jos Leijonat yltäisi olympiafinaaliin ja jopa olympiavoittajaksi. Vaikka Kanada ja Venäjä ennakkoon voittajasuosikeiksi kuuluvatkin, niin eiköhän nekin ole yllätettävissä. Ihan hyvinhän tuo Leijonein peli on alkanut kulkea, vaikkei se vielä todelliseen testiin ole joutunutkaan. Ehkä sitten maanantai aamuna Ruotsia vastaan. Suosikkipelaajani ovat M.Koivu, Hakki ja tietenkin Selänne.

Se Suomen mitalitavoite 12 on aika huiman tuntuinen. Kisat on kutakuinkin puolessa välissä ja vasta yksi mitali plakkarissa. Loistava suositus Peetulta Pipessa ja hopeamitali siitä palkinnoksi.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #10 : Helmikuu 23, 2010, 13:54:07 »
Todella surkeaa ollut tämän vuoden anti. Ei yhtään mitalia mäkihypyssä. Nyyh. Alkaa tulla ikävä Matti Nykästä. Olisi se kyllä ollut hieno temppu, jos Hautamäki olisi taas tullut täysin puskista poimimaan mitalin, muttai. Ainoa kohokohta koko kisoissa lienee se, kun Slovakian miesten kiekkojoukkue upotti Venäjän, sen lisäksi on ollut pelkkää "mustaa hetkeä" toistensa perään. Eikä Ahoselle taaskaan mitalia. Nyyh. Kaiken paskan lisäksi en laittanut superkaksaria, jonka olisin saanut oikein (Ammann-Malysz). Ei ole hyvä maku suussa näistä kisoista ei. :D

Jos tässä lopuksi vakavoidutaan hetkeksi ja mietitään hetki tätä Suomen jatkuvaa failin trendiä. Ateenan olympialaiset menivät ihan penkin alle, Pekingissä vain pari randomia menestyjää plus Pitkämäki ja nyt tämä... Jos tähän soppaan lisätään Leijonien tappiollinen World Cup, Torino ja MM-finaali, voidaan mielestäni tehdä tiettyjä johtopäätöksiä. Jotenkin vain tuntuu, että Suomessa kokonaan puuttuu se "voittamisen kulttuuri", joka on niin vahvasti läsnä niin monien muiden maiden kohdalla. Vähän niin kuin koko perussuomalainen "ei nyt tehdä itsestämme numeroa" -ajattelutapa ja jonkinlainen perusnöyristelevä asenne on tartuttanut suomalaisen huippu-urheilunkin viime aikoina. Joku noista ylen kiekkokommentaattoreista(Kekäläinen) pari vuotta sitten sanoi mielestäni hyvin, että Suomessa ei ole olemassa edes käsitettä sniper, vaan joukkue nähdään jonkinlaisena koneistona, jolle laaditaan suunnitelma valmennusjohdon toimesta ja sitten toivotaan, että se toimii. Sen sijaan kanadalaisessa jääkiekossa kaiken takana on yksilö, mutta koska hyvä yksilöpelaaja on myös hyvä joukkuepelaaja, kaikki toimii. Tämä kuvaa mielestäni aika hyvin suomalaisen ja voittavien maiden mentaliteettejä ihan yleisestikin, eikä vain jääkiekon osalta.

Poissa Carlos

• Vuotislainen
    • LiveJournal
« Vastaus #11 : Helmikuu 24, 2010, 20:17:02 »
Jos tähän soppaan lisätään Leijonien tappiollinen World Cup, Torino ja MM-finaali, voidaan mielestäni tehdä tiettyjä johtopäätöksiä.

Finaalitappioista huomiotta World Cup ja Torino olivat kokonaisuutena menestyksiä, molemmissa ylitettiin odotukset reilusti. Sitä voidaan pohtia erikseen miksi Suomi on hävinnyt niin monta finaalia, mutta finaaliin pääseminenkin on jo huikea saavutus jos vertaa tässä kisoissa nähtyihin täydellisiin epäonnistumisiin.

Poissa loorry

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Helmikuu 26, 2010, 21:47:42 »
No no no! Tänään Suomi vie Usaa niiiiiiiiiiiiiiin pystyyn, ettei mitään rajaa. Lätkästä Olympia kultaa tänä vuonna, eiksnii!?

Poissa loorry

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Helmikuu 26, 2010, 22:39:33 »
No no no! Tänään Suomi vie Usaa niiiiiiiiiiiiiiin pystyyn, ettei mitään rajaa. Lätkästä Olympia kultaa tänä vuonna, eiksnii!?

juuuh....   6-0 taulussa USA:lle mä meen nukkuu...

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Helmikuu 26, 2010, 22:48:58 »

juuuh....   6-0 taulussa USA:lle mä meen nukkuu...

Kyllä hävettää... Ja alussa niin kerskailtiin sillä kuinka 'laitetaan jenkit juoksemaan'... Toivottavasti tästä vielä joskus toivutaan.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #15 : Helmikuu 27, 2010, 14:09:55 »
Oli kyllä aika jäätävä peli, eihän siinä ensimmäisessä erässä voinut kuin tuijottaa epäuskoisena ruutua. Maaleja tuli jokaisesta vedosta, joka maalia kohti meni. Hyvin huomasi et se Kipperin mohlailu alussa, sai kyllä koko joukkueen jotenkin kriisiin, ei niistä muista maaleista Kiprua voi syyttää. Koko joukkue oli iha huningolla.

Kyllä itsekkin olin aika pettynyt eilen, mutta sitten tarkastelin asiaa toiselta kantilta niin totuus on se että finaalissa on Kanada ja Usa, kaksi jääkiekon mahtimaata. 5 miljoonan ihmisen Suomi on kuitenkin pronssiottelussa, mikä sekin on Olympialaisissa jossa mukana ovat maailman parhaat- äärimmäisen hyvä suoritus. Olen aina ollut sitä mieltä että omia ei tule hylätä, eikä nytkään. Kipper ja koko Suomen joukkue ansaitsee mahdollisuuden ja fanina olen totta kai tukemassa tätä. Raivolla vaan pronssia kohti! Jos se menee pieleen, niin ei mahda mitään, parempi voittaa :)
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Helmikuu 27, 2010, 16:22:50 »
Kyllä, seuraan Olympialaisia. Talviolympialaisia varsinkin, kesäkisat ei yleensä saa mielenkiintoani heräämään.

Niin, tosiaan nyt sitten on tullut katseltua Vancouverin olympialaisia. Oikein mikään muu kuin jääkiekko ja lumilautailu ei kiinosta (esim. kelkkailua ja curling, hyi). Suomi pärjäsi hyvin eiliseen asti.
Eilinen peli Yhdysvaltoja vastaan oli ihan kamala järkytys. Meillä oli porukkaa katsomassa peliä valkokankaalta, ja joo. Ehdittiin maalaamaan Suomen liput poskeen, tai siis saatiin ne valmiiksi sitten kun peli oli 6-0. Siinä kohtaa hävetti kyllä olla suomalainen. No ei. Kävi Kiprusoffia sääliksi, vaikka toinen tekikin pahimman mahdollisen mokan. Sitä ennenhän Suomi oli pitänyt kiekkoa sen pelin alun USA:n päässä.

Jos totta puhutaan, niin en missään vaiheessa tosissani uskonut, että Suomi tulisi Yhdysvallat päihittämään (vaikka Leijona -paita yms on mukana koko Olympialaisten aikana ollut). Kanada on alusta asti ollut suosikkini Suomen jälkeen, ja sunnuntaina sitten laitan Kanadan paidan ja -tumput päälle ja kannustan Vaahteranlehdet voittoon!
Ja Suomen tietenkin pronssille, ei tiimiä hylätä häviön takia, niin kuin Jessie sanoikin. :----)

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Maaliskuu 02, 2010, 17:30:17 »
Katsoin Olympialaisia. Jääkiekosta tykkäsin kaikista eniten, muut lajit eivät paljon kiinnostaneet. Suomi-Usa peli meni kyllä aika huonosti. Tuntui että Usa teki joka kerta maalin kun pääsi Suomen päätyyn. Mutta minusta ne maalit eivät kyllä olleet Kiprusoffin vika. Ensimmäisessäkin Usan maalissa se oli ennemmin sen pelaajan vika kenelle Kiprusoff syötti. Minullakin kävi sääliksi Kiprusoffia, ainakin seuraavana päivänä kun lehdessäkin oli: "Kiprusoff pidätteli itkua, fiasko". Tai jotain sellaista. :( Mutta onneksi saivat pronssia ja Kiprusoff pelasi sen pelin hyvin niinkuin koko joukkue.

Harmitti vähän kun Usa hävisi Kanadalle. Toivo heräsi kun Usa teki tasoitusmaalin juuri ennen kolmannen erän loppua, mutta silti se Kanada voitti. :(

Miten kuviteltiin että Suomi saisi kaksitoista mitalia, olisin uskonut että Suomi saisi yli viisi mitalia, mutta ei ainakaan kahtatoista. En jaksa odottaa seuraavia talviolympialaisia! Vasta 4 vuoden päästä. :(

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #18 : Elokuu 11, 2012, 23:04:38 »
Kesäolympialaiset on taas ja hyvässä vauhdissa :)

Avajaiset oli upeet! Itse en ole sen jälkeen pahemmin kisoja seuraillut, en ole oikein penkkiurheilijatyyppiä, mutta muutamaan kertaan olen jäänyt katsomaan ratsastusta. Esteratsastus on aina hienoa ja jännittävää seurattavaa, ja koristellut esteet ovat suorastaan silmänilo!
Oma suhtautumiseni kouluratsastukseen on aina ollut vähän niin ja näin, laji on liian hitaasti opittava ja keskittymistä vaativa mun makuun, mutta tuon tason kouluratsastus... noh, tämä tyttö on vihreä kateudesta ja mykkä ihastuksesta. Suomalaiset kouluratsastajat jäivät sijoille 22. ja 30. mutta ainakin toinen tuli lähinnä vain kokeilemaan tunnelmaa ja keskittyy korkeampiin tuloksiin sitten Brasiliassa. :)

Purjelautailua seurasin ainoastaan sen viimeisen kisan ajan ja sekin oli aivan sattumaa. Naureskeltiin Tuulin nimelle, hän on hienosti valinnut lajinsa nimensä mukaan. :D Kuulemma tämä saattoi olla viimeinen kerta kun purjelautailu on mukana olympialaisissa, mutta hopeisena kiiltelevä Suomen 300. Olympiamitali ei ole sille huono päätös. ;)

Mitäs sitte purjehduksesta... Jooh. Iiiiiiiiiiik! MUN SERKKU ON OLYMPIAMITALISTI!!! Oikeesti, ihan uskomatonta! Äiti prkl ei kertonu koska on niiden vika kisa >.< Onneks on netti josta voi kattoa <3 Aivan mieletöntä. :) En voi uskoo todeksi, ei hän ole mua kuin kahdeksan vuotta vanhempi! (pistää miettimään et mitä mä oon siihen mennessä saavuttanu...)
Kyseessä on siis Silja Lehtisen kipparoima tiimi, joka on aika huikeesti purjehtinu läpi monista kisoista et pääsi edes Olympialaisiin asti, puhumattakaan et vielä sijoittui näin hyvin! He lähti mukaan hyvin hiljaisesti, mediassa ei ollu juuri mitään, mut silti kuulin huhuja et heissä olis tää Suomen mitalitoivo.

Suomi on siis pärjänny vesillä tosi hyvin niinku ennustettiin, muuten mä oon aika pihalla siitä et missä kaikissa lajeissa edes ollaan mukana. :P Onko kukaan muu jäänyt kesäksi telkkarin ääreen?
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #19 : Elokuu 12, 2012, 10:44:13 »
Parantumattomana (penkki)urheilun ystävänä olen tietysti jokaisia olympialaisia tuijotellut siitä lähtien, kun olen jotain jostain tajunnut. Lontoon avajaiset oli tosi upeat, suorastaan eeppiset. Tänään päättäjäiset, toivottavasti taso on yhtä hyvä kuin avajaisissa. Luulisi olevan, kun mukana niin paljon hyviä artisteja (mm. vanha suosikkini Spice Girls!, Muse, Ed Sheeran ja One Direction).

Lähinnä olen seurannut yleisurheilua, koska se tulee sopivasti illalla kun on aikaa katsoa. Vanhana koripalloilijana harmittaa, että kaikki korispelit tulee puolenyön jälkeen, koska aikaiset aamut estävät valvomisen. Satunnaisesti olen osunut telkkarin ääreen myös muiden lajien aikana, mutta en juurikaan ymmärrä purjehdusta, judoa tai ratsastusta, joten ne eivät liiemmin ole jaksaneet innostaa.

Suomen joukkueen esitykset eivät juurikaan ole yllättäneet. Suurimpia paineita ladattiin keihäsmiehille, jotka tavallaan hoitivatkin homman kotiin täydentäen olympiakomitean kolmen mitalin tavoitteen. Keihäsfinaali tosin ei tasoltaan mitään huikeaa tykitystä ollut, mutta mitali on aina mitali. Ja kuten jo aikaisemmin on tullut tavaksi, Suomi ottaa pari mitalia sellaisista lajeista, joista juuri kukaan ei ole aikaisemmin kuullut eikä varsinkaan välittänyt.

Hauska fakta muuten, että Suomi on asukaslukuun suhteutettuna maailman menestynein olympiamaa. Ei uskoisi.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #20 : Elokuu 06, 2016, 10:05:57 »
Riossa olympialaiset on avajaistenkin puolesta pykäisty käyntiin – samba soi seuraten seuraavat viikot urheilusuoritusten ihanuutta ja ilotulitusta, vaiko suuri syy vältellä penkkiurheilijan pitkää rupeamaa?

Viime tänne kirjoittamastani viestistä olen jonkin verran kasvanut, ja nykyään tulee urheilua jonkin verran seurattua. En edelleenkään ole himopenkkiurheilija, joka tietäisi tilastot menneiltä vuosikymmeniltä etu- ja takaperin taikka saatikka kaikista lajeista edes lajin parhaimmistoa, mutta se urheilun hienous. Urheilijoilla on kova tahto pärjätä ja onnistua, ja upeita suorituksia on hieno seurata. Lisäksi urheilussa nähdään paljon erilaisia tunteita: pettymystä, ihmetystä, onnellisuutta ja iloa. Ja onhan olympialaiset varmasti kokemus, eikä niihin kaikki pääse urheilemaan.

Lähinnä olen seurannut yleisurheilua, koska se tulee sopivasti illalla kun on aikaa katsoa. Vanhana koripalloilijana harmittaa, että kaikki korispelit tulee puolenyön jälkeen, koska aikaiset aamut estävät valvomisen. Satunnaisesti olen osunut telkkarin ääreen myös muiden lajien aikana, mutta en juurikaan ymmärrä purjehdusta, judoa tai ratsastusta, joten ne eivät liiemmin ole jaksaneet innostaa.

Itsellenikin yleisurheilu on ehkä se, jota olen seurannut eniten olympialaisten aikana. Yleisurheilusta tiedän eniten ja sitä olen seuraillut jonkin verran, joten tuohon maailmaan on helpoin ollut päässä sisään. Itse en tosin ole vielä tutkinut, miten nuo Raparperin mainitsemat lajiaikataulutukset ja televisioinnit on Suomen päässä järjestetty – onhan tuonne Rion päähän aikamoinen aikaero, joten jotain sumplimisia varmasti tehdään.

Mitäpä mieltä olympialaisista yleensä taikka sitten näin Rion kisoista? Odotatteko suomalaisilta paljon menestystä? Katsoiko joku avajaiset?

Riossa on uutisointien mukaan ollut häikkää etenkin infrastruktuurissa, ja myös alueen turvallisuus ja poliittinen ilmapiiri ovat puhuttaneet, samoin kuin venäläisten urheilijoiden tilanne doping-skandaalin alla. Toivottavasti hommat kuitenkin rullaisivat suhteellisen asiallisesti ja turvallisesti. Varmastikin suomalaisilta keihäsmiehiltä odotetaan hyviä sijoituksia, ja taisi olla myös painija Petra Olli jolta odotetaan hyviä suorituksia. Toki urheilu on urheilua ja kisat on kisattava ensin ennen kuin sijoituksia jaetaan, mutta toivottavasti näiltä sekä muilta suomalaisurheilijoilta nähdään ehjiä ja onnistuneita suorituksia.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.