Kirjoittaja Aihe: Eva&Adam  (Luettu 1103 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
Eva&Adam
« : Huhtikuu 11, 2007, 18:24:06 »
Ohhoh, vaikka onkin aika suosittu kirja, en löytänyt topicia...

Eva&Adam on nuorille suunnattu kirjasarja, joka käsittelee melkein kaikkea nuorten elämästä.Kavereita, ongelmia vanhempien kanssa, seurustelua, harrastuksia ja hankalia valintoja.
Kirjan päähenkilöinä ovat tietysti Eva ja Adam, mutta myös Adamin paras ystävä Alexander ja Evan bestis Annika mahtuvat mukaan kirjoihin.Aivan ensimmäisissä kirjoissa kirjoittaja Mäns Gahrton kuvailee osuvasti Evan luokkaa, jolle Adam tulee, ja myös monipuolisesti luokkakavereita.Adam ei tiedäkään, kuinka täynnä ihmissuhdesotkuja luokka on, mutta onneksi Alexander aloittaa Adamin kanssa kaveeraamisen, ja selvittää kaikkia kiemuroita Adamille:)

Omasta mielestäni kirjat ovat kivaa ajanvietettä, jotka kertovat hauskasti erilaisista ongemista ja valinnoista, joita henkilöt tekevät.Erityisesti lempihahmoikseni taitaa asettua Annika, joka auttaa Evaa monissa asioissa, ja on mitä uskollisin ystävä hänelle.Teksti on kylläkin kirjoissa ärsyttävän suurta, ja kuvia on paljon, joten kirjat eivät ole kovinkaa pitkiä, mutta sisältävät paljon kaikenlaista:)Evoja ja Adameja on tullut 12 suomenkielisinä, ruotsinkielisistä en tiedä..Suosittelen lukemaan:)

Mitä mieltä olitte kirjasta?Huono vai hyvä?Paras kirja sarjasta?Lempihahmo?Ja miksi te pidätte sarjasta?
Teidän vuoronne:)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2007, 17:50:44 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Eva&Adam
« Vastaus #1 : Kesäkuu 16, 2007, 17:44:48 »
Tuli joskus ala-asteella näitä kirjoja luettua paljonkin. Tykkäsin silloin niistä tosi paljon, kun alun perin olin nähnyt vissiin eva&adam telkkarisarjaa tai elokuvaa. (en muista onko telkkarisarjaa mutta jotain kumminkin). Kirjat olivat myös sellaisia tosi nopea lukuisia ainakin minulle, siksi tykkäsin kans. :>

Lopulta alkoi sitten tosiaan ärsyttää yläasteella, eikä sitä oikein enää tullut näitä luettua. (Tai en ole oikeastaan yläasteella lukenutkaan muuta kuin fantasiaa ja laura-sarjaa). Ehkä meno alkoi mennä ns. "teiniksi" ja silloinhan ei tietenkään itse voinut myöntää, että oli samanlainen kun ne siinä kirjassa. :>

Empäs oikein suosikkihenkilöitäkään enää satu muistamaan, mutta ainakin mua aina suuresti ärsytti se aina kun jotkut olivat riidoissa ja pitivät mykkäkoulua. Sitä muistaakseni tapahtui joka kirjassa ja se oli ärsyttävää. ^^ Inhosin myös Tobbea ja näitä muita ns. pahiksia. :'>

Lempi kirja, hmm. En osaa sanoa, mielestäni kaikki ovat tavallaan tosi samanlaisia. :> Mutta silloin ala-aste ikäisenä tosiaan pidin, enään en voisi kuvitella lukevani. :>

Poissa Meenai

• Helmisimpukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #2 : Kesäkuu 23, 2007, 14:31:51 »
Sarja on mielestäni ihan hyvä, mutta osittain hieman tylsä ja mitäänsanomaton. Olen lukenut sarjan kaikki kirjat ja pakko myöntää, että ensimmäinen kirja on mielestäni paras. Muista kirjoista en oikeastaan muista mitään. Jos näitä kirjoja vielä ilmestyy, tuskinpa etsin kirjastosta. Lempihahmoa on vaikea sanoa, kirjassa kerrottiin mielestäni niin vähän hahmoista, mainittiin silloin tällöin vain luokkalaisten nimiä.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #3 : Elokuu 02, 2007, 14:43:33 »
Minäkin luin Eva&Adam sarjaa ala-asteella ollessani, taisin itseasiassa lukea kaikki silloin suomeksi ilmestyneet osat ja jopa tykätäkin niistä. En muista mikä sarjassa viehätti, varmaan sen ns. helppolukuisuus, lyhyys ja ajankohtaisuus jopa. Eva&Adam olivat ongelmineen tavallisia ja melkein samaa ikää, ja kirjailijat kirjoittivat heistä hauskasti ja kohtalaisen mielenkiintoisesti sen ikäisen näkökulmassa. Kirjoja oli helppo lukea kun ei ollut mitään muuta tekemistä, mutta kuten muutkin ovat sanoneet, enää en niitä kyllä missään nimessä lukisi.

Eivät niin rivoja kun Bertit, ja ihan perusruotsalaislastenkirjallisuutta. 
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Syyskuu 05, 2007, 21:21:15 »
Ne on hyviä kirjoja. En muista niiden kirjojen nimiä, mut mun mielestä kaikki kirjat, mitä oon lainannu kirjastosta on ollu tosi hyviä!!
Niitä on helppo lukea, koska ne ei ole niin pitkiä. Kirjailijat on hyviä keksimään niitä juonenkäänteitä kirjoihin. Ja yksi hyvä puoli kirjassa on myös että siinä käsitellään 12 vuotiaiden elämää 12 vuotiaiden näkökulmasta. (Jos Eva&Adam siis olivat 12.. en nyt muista).
Tosin jotkut kohdat kirjoista on välillä tylsiä.
Oon myös nähny jonkun leffan Evasta ja Adamista. En nyt muista sen leffan nimee, mut hyvä oli.
Lempi hahmoni on kai Eva.. Ainaki nyt tällä hetkellä.
Huonoin hahmo mun mielestä on ehkäpä Evan veli. En muista senkää nimee.. :DD
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2009, 01:03:51 kirjoittanut Bonnie »

Lonnukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Syyskuu 24, 2007, 09:07:40 »

Luen Eva&Adamia itse asiassa vieläkin. Hyviä kirjoja ovat, pakko myöntää.
Alexander on suosikkihahmoni, ja Annika on tytöistä.
Onhan tuo Jontekin välillä OK, mutta enimmäkseen se on aika rasittava.
Ihan hyviä kirjoja, olen itse lukenut ne kaikki kirjat. Uusin kirja on nimeltään Onnelliset hölmöt, muistaakseni.
Siinä esiintyy se Petrakin. Minä pidän kirjasta siksi, koska se on mielenkiintoinen, hauska,
ja siinä kerrotaan tavallisia asioita nuorten elämästä. Muut nuorten kirjat on vähän tylsiä, mutta tämä sarja
on kyllä niin hyvä, ai että! <3 Itse omistan kolme Eva&Adam kirjaa. Omistan Rakkaat viholliset, kertomus kavereista, koulusta ja rakkaudesta(oliks se noin...?), ja hanget korkeat nietokset. Kirjastost näitä saa yhellä eurolla ja todella hyväkuntoisia! :D Ainakin Kuopion kirjastosta, siis, en tiiä muista kirjastoista :D
Suosittelen kaikille! Tämä on todella hyvä kirjasarja! :D (Ja HAUSKA!)

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #6 : Tammikuu 29, 2010, 22:50:18 »
Minä luin näitä kirjoja ala-asteella ollessani. Koko innostus tähän sarjaan lähti siitä, kun sain yhden sarjan kirjan serkultani. Tämän jälkeen kirjastossa kävin lainailemassa näitä kirjoja, ja kirjastontädit osasivat aina kertoa, jos uusi kirja oli tullut :) Sitten tuli kuitenkin se vaihe, kun kiinnostus tällaiseen "hömppään" laski, ja sarjan lukeminen loppui. Tuon yhden omistamani kirjan kohtaloa en edes tiedä, pitänee asia joskus tarkistaa.

Noh, sitten itse kirjoista sen verran, mitä muistan. Nuorempana sitä osasi eläytyä tiettyihin hahmoihin, samaistua heidän tunteisiinsa ja mieliinsä. Verrattuna nykyiseen, nykyään lukisin noita kirjoja ihn eri tavalla! Muistan myös joitakin piirroksia kirjojen sivuilta, ne antoivat aikoinaan lisämakua lukemiseen. Jos nyt oikein muistan ja arvaan, niin lempihahmoni nuorempana oli aika varmasti juuri Eva tai Adam, kuinkas muutenkaan!
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Kystisnap

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Heinäkuu 28, 2013, 16:36:26 »
Eva&Adam- sarjasta oon lukenu yhen kirjan, ja se löytyy tuolta jostain varastosta?
Ihan hyvä kirja oli, mutta ei niitä koskaa tullut lainailtua enempää.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #8 : Lokakuu 25, 2015, 17:06:02 »
Luin näitä ala-asteikäisenä. En oikein tiedä edes pidinkö näistä vai en. Minusta se oli vähän outoa, että nämä kirjat kertoi niin paljon tyttö&poika jutuista ja kouluissa syntyvistä klikeistä. Omassa koulussani kun en kokenut sellaisia klikkejä, niin ihmettelin että tälläistä on sitten muualla.

Eva ja Adam oli kyllä todella tunnettu kirjasarja minun nuoruudessani ja näistähän tehtiin ruotsissa ohjelmia ja elokuviakin. Olenkin aina ihmetellyt, että suoemssa oikein mikään kirjasarja ei ole noussut niin valtavaan suosioon, kuin Eva ja Adam ruottissa.